Het grote Abit NF7 S Topic

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.704 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 23:31:
[...]

hey zelfde cpu als mij (3ghz onder prom)
hoop dat hij het bij jou ook zo lekker doet.
ben benieuwd, waneer verw8 je allen en ga je VDD mod doen (vast wel)
Ik weet niet, die kast heeft geloof ik 3/4 dagen levertijd. En ik moet eerst geld overmaken (maar dat kan ook wel in diezelfde 3/4 dagen).
En dan tja, ik heb 'maar' een spire copper rock ofzo iets :P Na de vakantie koop ik watercooling (als ik gewerkt heb), en dan ga ik verder oc'en :)
Dus het is afwachten wat ik met deze luchtkoeling haal.

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2650 @ air gaan we voor he ;)
me moet ook ff baantje gaan zoeken @ zomdervak, in winter 2004 nadat ik auto heb enz. wil ik nieuwe mod maken, wat weet ik niet maar iig echt 1 case, ala versteeg mods.
ben ondertussen nogsteeds hard aan mijn XASER-PROM-II aan het modden.
kan je vertellen, je leert heel anders naar een case te kijken (is mijn 1e casemod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 00:03:
2650 @ air gaan we voor he ;)
me moet ook ff baantje gaan zoeken @ zomdervak, in winter 2004 nadat ik auto heb enz. wil ik nieuwe mod maken, wat weet ik niet maar iig echt 1 case, ala versteeg mods.
ben ondertussen nogsteeds hard aan mijn XASER-PROM-II aan het modden.
kan je vertellen, je leert heel anders naar een case te kijken (is mijn 1e casemod)
Ik teken voor 2650 :P
Maar die kast heeft 1 - 2 weken levertijd... Het is een Chieftec DA-01B (dus zonder deur! en in het zwart!). Weet jij misschien waar ik die in nederland kan krijgen? Want dan heb ik eerder mijn NF7-S binnen :) Want de rest is wel allemaal direct leverbaar.

Hmmz ik heb eens ff gekeken naar mijn CPU cooler:
Dimensions Heat sink: 70×65×50 mm (l × w × h)
12VDC Fan: 60×60×15mm
Bearing: Ball bearing
Rated speed: 5000 RPM +/-10%
Rated power: 2.28 W
Noise level: 31.8 dBA
Air flow: 18.85 CFM at 5000 RPM
Current: 0.19 A
Life hours Ball: 50.000
Features Copper plate base: 70×40×4mm (l × w × h)
Connector: 3 Pin, mainboard
Application
Athlon MP ~ 1700+ (Thoroughbred)
Athlon XP ~ 1900+ (Palomino)
Athlon ~ 1.33 GHz (Thunderbird)
Duron ~ 1.3 GHz (Morgan)

Afbeeldingslocatie: http://www.spirecoolers.com/pics/products/5e34b3.gif Afbeeldingslocatie: http://www.spirecoolers.com/pics/products/5e34b3_2.gif
Niet echt om over naar huis te schrijven dus... |:(

Maar ik wil dus eigenlijk wachten totdat ik watercooling heb met andere cooling kopen. Of is er een leuk HSF combo'tje dat redelijk betaalbaar is :?

Hmmz misschien is de wel wat (goh wordt wel lange post zo :P)
5F271B1L3 FalconRock II™
Dimensions Heat sink: 80×80×44 mm (l × w × h)
12VDC Fan: 80×80×25mm
Bearing: Ball bearing
Rated speed: 2300 RPM +/-10%
Rated power: 1.08 W
Noise level: 25.0 dBA
Air flow: 28 CFM at 2300 RPM
Current: 0.09 A
Life hours Ball: 50.000
Features: Forged aluminum fan frame, 3 grip clip, copper base
Connector: 3 Pin, mainboard
Application:
Athlon XP ~ 3000+ (Barton)
Athlon MP ~ 2600+ (Thoroughbred)
Athlon XP ~ 2800+ (Thoroughbred)
Athlon XP ~ 2100+ (Palomino)
Athlon ~ 1.4 GHz (Thunderbird)
Duron ~ 1.3 GHz (Morgan)

Afbeeldingslocatie: http://www.spirecoolers.com/pics/products/5f271b1l3.gif Afbeeldingslocatie: http://www.spirecoolers.com/pics/products/5f271b1l3_2.gif

[ Voor 61% gewijzigd door McFlipp op 02-04-2003 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:29

MnM

Ik heb die Falconrock II koeler.

Het koelblok is goed, alleen zou de fan iets krachtiger moeten zijn.

mijn cpu temp is:

47 graden idle
56 graden stressed
Met een XP2400+ @ 2400MHz op 1.95 volt
En dan heb ik normaale koelpasta tussen gedaan (geen AS) en het therminal pad verwijderd.

Niet echt super dus, maar voldoende voor de tussenperiode tot je waterkoeling. Zeker als je ziet dat die koeler maar 10 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

MnM schreef op 02 April 2003 @ 13:42:
Ik heb die Falconrock II koeler.

Het koelblok is goed, alleen zou de fan iets krachtiger moeten zijn.

mijn cpu temp is:

47 graden idle
56 graden stressed
Met een XP2400+ @ 2400MHz op 1.95 volt
En dan heb ik normaale koelpasta tussen gedaan (geen AS) en het therminal pad verwijderd.

Niet echt super dus, maar voldoende voor de tussenperiode tot je waterkoeling. Zeker als je ziet dat die koeler maar 10 euro kost.
Ja en ik ben toch niet van plan om met luchtkoeling op 1.95 volt te gaan draaien :) Tenminste ik hoop dat het niet hoeft ;) en anders kan ik er altijd nog eens een andere fan op zetten! En ik heb Arctic silver III :)

Maaruh back on topic denk ik maar ;)

[ Voor 4% gewijzigd door McFlipp op 02-04-2003 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/61, daar staat jou case 2x bij, en ook nog een Chieftec DA-01 BL ofzo, maar iig de DA-01B staat er met en zonder voeding tussen, gewoon zoeken naar chieftec en je hebt um gevonden, annuleer die case en laat je ABIT maar snel komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 14:07:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/61, daar staat jou case 2x bij, en ook nog een Chieftec DA-01 BL ofzo, maar iig de DA-01B staat er met en zonder voeding tussen, gewoon zoeken naar chieftec en je hebt um gevonden, annuleer die case en laat je ABIT maar snel komen :P
Dat is allemaal met deurtje :) (maar ik had je ff op msn toegevoegd, is wat makkelijker, en dit is namelijk allemaal offtopic :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bacosjaco schreef op 28 maart 2003 @ 22:35:
Ik ben de gelukkige eigenaar van dit bordje rev.1.2 maar ik heb een probleempje ik krijg mijn 5.1 speakerset niet goed werkend de twee rearkanalen worden niet weergegevenhet geluid van de rear speakers wordt in de test weergegeven door de front speakers. kabeltjes gecontroleerd oke Ik doe waarschijnlijk iets verkeerd in de instellingen van nforce bedieningspaneel heeft iemand er mischien ervaring mee?
Heb ik ook gehad door de V2.00 drivers van nVidia te installeren was ik er vanaf.

nVidia Unified Driver Package V2.00 for Windows XP.
http://download.nvidia.co....00/nForce_winxp_2.00.exe

kijk ook eens op e.g.:
http://www.abit-usa.com/products/mb/nf7-s/biosdrive.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:29

MnM

Ik heb de nforce drivers van nvidia versie 2.03 en de de nforce frivers die abit aanbied samengevoegd zodat je overal de nieuwste versie van hebt.

Tevens heb ik de videodriver eruit gehaald zodat hij die niet gaat installeren mocht je een nvidia videokaart hebben.

http://www.ruighaver.nl/nforce_2.03_winxp_moded.rar ~3MB

hiermee heb ik nergens last van.

Driverversies:

Audio driver 3.20
Audio utilities 3.17
Network driver 3.13 (WHQL'd)
GART driver 2.78 (WHQL'd)
SMBus driver 2.75 (WHQL'd)
Memory controller driver 2.75 (WHQL'd)
IDE driver 2.70 In The Box (WHQL'd)
IDE driver 3.07 Full Driver
Installer 3.22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Heeft die nieuwe revisie nu ook die 4 gaten rond de socket ? niet dat ik die nog nodig heb maar er zijn volgens mij toch veel mensen die dat nodig hebben.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

Arioch

<geek>

rev 1.2 heeft gaten rond de socket
handig voor mijn dangerden maze3 B)

[ Voor 37% gewijzigd door Arioch op 02-04-2003 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McFlipp schreef op 02 April 2003 @ 14:14:
[...]

Dat is allemaal met deurtje :) (maar ik had je ff op msn toegevoegd, is wat makkelijker, en dit is namelijk allemaal offtopic :P)
k spreek je daar.
hey frank, ook teleur gesteld door je 8rda+?
martijn gaat wel dit bordje proberen, en ik w8 nog ff op resultaten met de mensen die de VDD-mod doen, met de 8rda doet iedereen hem zowat en hier niemand ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 19:33:
[...]

k spreek je daar.
hey frank, ook teleur gesteld door je 8rda+?
martijn gaat wel dit bordje proberen, en ik w8 nog ff op resultaten met de mensen die de VDD-mod doen, met de 8rda doet iedereen hem zowat en hier niemand ;(
Mocht het idd nodig zijn dan doe ik heb zekers wel 2.0 VDD is een must ! :P >:)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Houd deze site in de gaten zodra die mod met weerstand er is gaat hij erop ;)

http://www.motherboardfaqs.com/NF7/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuke site, ik denk toch dat ik op de 2.0 w8, iemand heeft hem al, waar hij woont, dont know, iig niet in europa want een reply daarop was hope it soon will come to europe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Ik heb hem inmiddels ook. Abit NF7 + XP1700@200x12 :) ik vind het een heerlijk bordje. Ik ben nog lang niet uitgetuned, maar ik wacht ff op een nieuwe voeding, want deze noname 300Watt vind het niet meer leuk >:)

Welk bios heeft men hier de beste ervaringen mee ?

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Misschien leuk om te weten dat dit moederbord inmiddels ook geschikt is bevonden voor de (aldanniet te vroeg) bekendgemaakte 400MHz FSB van de AMD Athlon XP-processors met Barton-core :P.

nieuws: Abit kondigt ondersteuning aan voor 400MHz FSB Athlon XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar verslaan ze de 8rda+ dan mee.
die komen vaak niet verder als 194 of lager zonder Vdd-mod, een enkeling die de 200 weet te berijken.
mijn bord is waarschijnlijk ook verkocht (8rda+) en dan ga ik voor de abit, eigenlijk wil ik alleen de 2.0 versie, moet ik zeker nog ff w8en?

edit:
5bit FID (Frequency ID)
By ABIT 5-bits FID Override technology, users can get variety of CPU over-clocking sets.

dit stond bij info van een zaak die de nf7-s verkochten, wat houd dit precies in?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 08:07:
edit:
5bit FID (Frequency ID)
By ABIT 5-bits FID Override technology, users can get variety of CPU over-clocking sets.

dit stond bij info van een zaak die de nf7-s verkochten, wat houd dit precies in?
De processoren die gelockt zijn hoef je niet meer te unlocken doormiddel van bruggen te verbinden of te snijden. Je kunt nu dus zowel de hoge als de lage multipliers kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 10:51:
[...]

De processoren die gelockt zijn hoef je niet meer te unlocken doormiddel van bruggen te verbinden of te snijden. Je kunt nu dus zowel de hoge als de lage multipliers kiezen.
dat kon ook met mijn 8rda+, maar als het goed is krijg je een 1700+ niet op een hogere mp als 12,5, bij abit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Kan iemand dit nu bevestigen want heeft de rev 1.2 nou max VDD van 1.7 of.... tot 2.0 ??

Maakt in principe niks uit want dat zou niks zijn wat een soldeerbout niet kan oplossen gheheh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 03 April 2003 @ 13:02:
Kan iemand dit nu bevestigen want heeft de rev 1.2 nou max VDD van 1.7 of.... tot 2.0 ??

Maakt in principe niks uit want dat zou niks zijn wat een soldeerbout niet kan oplossen gheheh ;)
jeetje jij gelooft niks he, zelfs bij de link die jij gister gaf @ revieuw stond 1.7chipset V.
er bestaat altijd nog zoiets als een potlood ook ;)
en in duitsland hebben sommige winkels al de 2.0 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 11:19:
[...]

dat kon ook met mijn 8rda+, maar als het goed is krijg je een 1700+ niet op een hogere mp als 12,5, bij abit wel?
Volgens mij wel. Door die 5de bit (8x) te resetten kan je volgens mij kiezen tussen de 5.5x-12.5x en 13x-18.5x range. Volgens mij moet je dus op dat Abit mobo alles kunnen selecteren. Kijk anders hier eens: http://www.beachlink.com/candjac/Workarounds.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 13:36:
[...]

jeetje jij gelooft niks he, zelfs bij de link die jij gister gaf @ revieuw stond 1.7chipset V.
er bestaat altijd nog zoiets als een potlood ook ;)
en in duitsland hebben sommige winkels al de 2.0 :D
Ik heb ze bij Gistron besteld en aangezien die ook altijd alles uit duitsland halen heb ik goede hoop >:) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Om alle vragen een eind te maken. De 1.2 versie gaat tot een VDD van 1,7 volt. En ALLES Mp zijn te kiezen je bent een een <2100+ dus niet gebonden aan MP tot 12,5 en met >2200+ niet aan de MP boven de 12,5. Dit is dus een groot voordeel boven de andere merken.
Als iemand een soldeer methode heeft om de VDD te verhogen naar 2,0 kan die hem dan even posten ?
Heeft iemand al geprobeerd hoeveel het uitmaakt om heatsinks op de mofest te plakken, de southbridge te koelen, of een betere koeler op de Northbridge te zetten.
Ik kan zelf zonder problemen op 202 fsb werken. 205 crashte niet, en heb ik ook benchmarks op gedraait. Echter na een (zelf geproduceerde) reboot was windows verrot en kon ik helemaal opnieuw installeren. Mijn CPU en geheugen hebben nog wel wat ruimte over, dus ik zou graag wat verder clocken, welke van de bovengenoemde dingen gaan me daarbij helpen ?

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

SmokeyTheBandit schreef op 03 April 2003 @ 14:24:
[...]

Ik heb ze bij Gistron besteld en aangezien die ook altijd alles uit duitsland halen heb ik goede hoop >:) :D
Ik had hem maandag bij gistron besteld, dinsdag binnen, en dit was nog de 1.2 revisie.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

martijn12345 schreef op 03 April 2003 @ 14:26:
[...]

Ik had hem maandag bij gistron besteld, dinsdag binnen, en dit was nog de 1.2 revisie.
Ach nou ja iig lekker OCen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Dat staat vast :)

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn12345 schreef op 03 April 2003 @ 14:25:
welke van de bovengenoemde dingen gaan me daarbij helpen ?
hier klikken :P
daar staat een Vdd mod.
verder denk dat al het genoemde bij elkaar je een eentje verder opweg helpen naar de 210 (zonder Vdd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nou het betere bord: Abit NF7-S rev. 1.2 of Epox 8RGA+?(Als je je bord niet wilt modden en FSB 200+(bijv. 225) wil draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:08

OMX2000

By any means necessary...

Die 2.0 versie schijnt wel lekker te lopen. check hier http://www.vrforums.com/s...b1295a7b46d&threadid=7071 maar eens.
Still, I would say 228 on dual right outta the box is pretty damn amazing. Definitely, the C1 NB can run at a much higher FSB at the same voltage compared to an A3 of Rev 1.2. I would say at least 18 Mhz of FSB more outta the box.
Next step would be to up the VDD and switch to a better cooler. The NB and SB still heats up quite a bit.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 17:59:
Wat is nou het betere bord: Abit NF7-S rev. 1.2 of Epox 8RGA+?(Als je je bord niet wilt modden en FSB 200+(bijv. 225) wil draaien)
Ik zou voor de Abit NF7-S gaan. Ik heb zelf dat bord ook en de 200FSB haal je altijd. Mijn eigen bordje haalt gewoon 244FSB. Nu moet ik nog even wachten op salaris en dan kan ik wat beter geheugen halen. Dan kan ik teminste sync draaien.

De 200FSB word door abit officeel ondersteunt. Check dit maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 21:57:
[...]

Ik zou voor de Abit NF7-S gaan. Ik heb zelf dat bord ook en de 200FSB haal je altijd. Mijn eigen bordje haalt gewoon 244FSB. Nu moet ik nog even wachten op salaris en dan kan ik wat beter geheugen halen. Dan kan ik teminste sync draaien.

De 200FSB word door abit officeel ondersteunt. Check dit maar.

Welke rev heb jij eigenlijk en heb je nog een of andere vorm van modding of extra koeling ergens gedaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen enkele mod..Geen extra koeling. Gewoon op 1.6v. Het is revisie 1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McFlipp schreef op 03 April 2003 @ 22:01:
[...]

Welke rev heb jij eigenlijk en heb je nog een of andere vorm van modding of extra koeling ergens gedaan? :)
vergeet niet, hij draaid Async he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand trouwens al wanneer versie 2.0 uitkomt in Nederland? Of is het mogelijk om het in Duitslands te kopen (daar was ie al uit volgens mij) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

heeft er al iemand heatsinks op de mofest geplakt, ik las in het epox topic dat men dat bij de epox deed, maar of het nu echt effect had ben ik nooit achter gekomen.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

martijn12345 schreef op 03 April 2003 @ 23:05:
heeft er al iemand heatsinks op de mofest geplakt, ik las in het epox topic dat men dat bij de epox deed, maar of het nu echt effect had ben ik nooit achter gekomen.
Dat heeft wel zeker effect.
Ze worden standaard namelijk gigantisch heet en we weten allemaal dat alles wat heet is met OCen zo koel mogelijk gehouden moet worden ;)
En op de prestaties heeft het ook een zeer positief effect :)

[ Voor 7% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 03-04-2003 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 03 april 2003 @ 23:15:
[...]

Dat heeft wel zeker effect.
Ze worden standaard namelijk gigantisch heet en we weten allemaal dat alles wat heet is met OCen zo koel mogelijk gehouden moet worden ;)
En op de prestaties heeft het ook een zeer positief effect :)
weet je net zeker, kan een heel ander merk/type mosfet zijn.
die van epox zijn goedkope om de prijs laag te kunnen houden is mij verteld.
maar toch ga ik dit zekers doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Stinger gaat ook deze plank maar kopen. Zeker door die goeie voltages en goeie features. Mn vertouwen in Abit is een beetje terug na alle geruchten over falliasement e.d.

Ik heb nu een 8RDA+ maar die haalt de 200FSB net. Met een A2 NB waarop een Tt V5 zit geschroeft. Deze is dus mooi te koop.

Kijken of ik vanavond nog ff voor een mobotje kan gaan. Ik voel mn vingers weer kriebelen naar mn portemonnee toe. :P

(4e mobo in een jaar :9)(Abit KT7A, Epox 8K3A, Epox 8RDA, Abit NF7-S? :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol die van mij ook al ;)
maarja met deze denk ik dan toch eindelijk mijn geluk gevonden te hebben en het er een tijd je mee te kunnen doen.
iemand ergens al de rev 2.0 tegen gekomen?
en zijn er nog performance verschillen tussen de nf7 en de nf7-s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 15:57:
lol die van mij ook al ;)
maarja met deze denk ik dan toch eindelijk mijn geluk gevonden te hebben en het er een tijd je mee te kunnen doen.
iemand ergens al de rev 2.0 tegen gekomen?
en zijn er nog performance verschillen tussen de nf7 en de nf7-s?
Nee zijn identiek, alleen bij de nf7-s krijg je er de soundstorm bij plus serial ata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij de 8rda+ was het zo dat de + versie net ff hoger scoorde als de gewone versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ik heb ze vandaag ontvangen :) 2x Rev 1.2 NF7-S ;) met nb van 0306a3 >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Sorry misschien niet opgelet, maar waarom 2x :? :P

Ik kan geen winkel vinden hier in Brabant die hem vandaag nog voor me heeft :?! Ik wil hem nu :*D :P
Iemand een idee. In Gelderland of Zeeland mag ook.

Pricewatch geeft niet alle winkels die hem hebben namelijk en veel winkels hebben hem niet op voorraad of zitten in de uithoek van NL

[ Voor 75% gewijzigd door Stinger666 op 04-04-2003 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

1x voor mij
1x voor een goede m8 van me ;) :) (Bio_Blade)

[ Voor 62% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 04-04-2003 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Stinger666 schreef op 04 april 2003 @ 16:34:
Sorry misschien niet opgelet, maar waarom 2x :? :P

Ik kan geen winkel vinden hier in Brabant die hem vandaag nog voor me heeft :?! Ik wil hem nu :*D :P
Iemand een idee. In Gelderland of Zeeland mag ook.

Pricewatch geeft niet alle winkels die hem hebben namelijk en veel winkels hebben hem niet op voorraad of zitten in de uithoek van NL
Tip ! -> Gistron :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:34
Stinger666 schreef op 04 April 2003 @ 15:28:
Mn vertouwen in Abit is een beetje terug na alle geruchten over falliasement e.d.
Heb ik iets gemist? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Die geruchten gingen al langer hoor. En er is ook een nieuwspost over geweest op de FP van T.net. Vanwege de slechte verkoopcijfers en slechte economie. Je hoort niet echt veel meer van ze, maar ze zijn nu denk weer op het goede pad.

Ik ga morgen denk maar mn plankje halen! Kan nu niks vinden. :9

Of iemand hier die voor me de moeite wil doen van het zoeken naar een winkel in Brabant die vanavond open is en die plank verkoopt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gistron heeft ze binnen!
Beste Gistron,
>
>Ik ben op zoek naar de nieuwste revisie van de Abit NF7.
>Namelijk revisie 2.0 met de verhoogde voltages en de
>nieuwe Nvidia northbridge. Heeft u die al binnen, en zo
>niet wanneer komt die dan misschien binnen?
>
>Mvg,
>
>Maurits Dijkgraaf
Geachte heer, mevrouw,

Wij hebben de Abit NF7 revisie 2 momenteel op voorraad.
Hij kost E. 103,90

Mvg,
Gistron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Damn, da's nu wel heel goedkoop geworden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Stinger heeft hem besteld: De NF7-S (SATA/Soundstorm versie) REV 2.0! bij Easy-Com. Ik post weer zodra ik results heb. Iemand nog aanraders voor goed OC-Geheugen. Het DDR-OC topic zegt veel, maar schept ook onduidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Stinger666 schreef op 04 April 2003 @ 22:13:
Stinger heeft hem besteld: De NF7-S (SATA/Soundstorm versie) REV 2.0! bij Easy-Com. Ik post weer zodra ik results heb. Iemand nog aanraders voor goed OC-Geheugen. Het DDR-OC topic zegt veel, maar schept ook onduidelijkheid.
PC3200 Twinmos (het liefst met winbond chips, ff bellen naar de winkel welke chipies erop zitten :)).
Maar als jij nu 2.0 hebt besteld zullen de boardjes in Duitsland toch ook wel 2.0 zijn? Want ik heb daar besteld (nog geen geld over gemaakt en ze pakken de producten pas van de plank als het geld binnen is zeg maar :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:19

lordsnow

I know nothing

103,50 euro??? Da's zeker 25,- goedkoper dan dat ze nu in de pricewatch staan?!

edit:
Oh... da's voor de NF7, en niet voor de NF7-S natuurlijk. Lezen is ook een kunst

[ Voor 41% gewijzigd door lordsnow op 05-04-2003 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Hoe krijg je / zie je of dit bord in Dual Channel mode staat . Bij mijn broer zit er nu een XP2100+ Palomino(@145FSB) op me 2*256MB PC3200 Twinmoss BH-5 (@434 Mhz , 2.8V , Turbo Timings) maar de Sandra benches zijn maar 2300MB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb um ook bij easy-com besteld.
145, jammer dat i zo duur is, hoop dat het zich omzet in performance.
binnenkort moet deze site ff op de inleiding de mods hebben, beste bios en reviews, wel handing voor de nieuwkomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
SebaZ schreef op 04 april 2003 @ 22:00:
Damn, da's nu wel heel goedkoop geworden :D
Dit is niet de 'S' versie! Dus dat is niet met dat Ubergeile :9 nForce2 geluid en geen SATA.

Vandaar de prijs.

Hee Littleguy. Die prijs is niet superhoog hoor. Ik weet wat de inkoopprijzen zijn en dit is redelijk goedkoop hoor ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Stinger666 op 04-04-2003 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Stinger666 schreef op 04 April 2003 @ 22:51:
[...]

Dit is niet de 'S' versie! Dus dat is niet met dat Ubergeile :9 nForce2 geluid en geen SATA.

Vandaar de prijs.

Hee Littleguy. Die prijs is niet superhoog hoor. Ik weet wat de inkoopprijzen zijn en dit is redelijk goedkoop hoor ;)
Dan kunnen de inkoop prijzen nog wel hoog zijn :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
McFlipp schreef op 04 April 2003 @ 22:59:
[...]

Dan kunnen de inkoop prijzen nog wel hoog zijn :P :+
offtopic:
Daarvoor moet je echt bij Abit wezen! :D

Ik zag dat er ook een Optische uitgang op zit. Kan ik eindelijk eens kijken of ik dr nou leuk gebruik van kan maken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vraagje over de ondersteuning van:
Kingston HyperX DIMM 256MB DDR PC3500 434MHz CL2

En of het moederboard ook de ondersteuning geeft voor een FSB van 217?
Ik dacht van wel ik had het eerder gelezen volgens mij maar weet het niet zeker.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 23:15:
Ik had een vraagje over de ondersteuning van:
Kingston HyperX DIMM 256MB DDR PC3500 434MHz CL2

En of het moederboard ook de ondersteuning geeft voor een FSB van 217?
Ik dacht van wel ik had het eerder gelezen volgens mij maar weet het niet zeker.... :?
Het zal zeker Hyper X onderstuenen. Ga daar wel vanuit. Ik zag het pas gebruikt in een Review. Weet alleen niet waar.

FSB van 217,..... tuurlijk ;)! :D! :P!

Met Rev 2.0 Haalde een persoon Out of the Box al 228Mhz. (Met Twinmos/Winbond) Dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Ff voor de voortgang van het topic.

Makkie kun je ff je startpost editten! Ff met betrekking tot de Voltages van Rev1.2 en 2.0 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, wat ik al zei, beste bios, mods, waar goed te coolen, review links enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie dat er al het een en ander is aangepast.
alleen zie ik nergens staan dat de nf7-s raid heeft in de intro, dat heeft hij toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
RAID? Hij heeft toch alleen de SATA150 Controller. Dit is geen RAID bij mij weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Serial Controller is instaat een raid te vervaardigen hoor.(Tenminste volgens het menuutje ik heb er maar een schijf aanhangen dus kan het niet testen.)

Hoe hebben de diegene die dit bord bezitten de instellingen staan in het Softmenu III ik ben vooral benieuwd naar de settings van de mem divider.

Als ik alles op auto laat staan loopt mijn CPU maar op 1,5Ghz,terwijl als ik manual selecteer en niets wijzigt loopt ie op 2Ghz.Echter elke verhoging in de FSB resulteerd in een PC waar alleen nog maar biepjes uit komen.

Ps.Ik heb een NF7-s (laatste BIOS)rev.1,2 met een 2400+ cpu die volgens de code een 2600+ zou zijn en in windows wordt ie bij systeembeheer aangegeven als 3000+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 10:39:
Die Serial Controller is instaat een raid te vervaardigen hoor.(Tenminste volgens het menuutje ik heb er maar een schijf aanhangen dus kan het niet testen.)

Hoe hebben de diegene die dit bord bezitten de instellingen staan in het Softmenu III ik ben vooral benieuwd naar de settings van de mem divider.

Als ik alles op auto laat staan loopt mijn CPU maar op 1,5Ghz,terwijl als ik manual selecteer en niets wijzigt loopt ie op 2Ghz.Echter elke verhoging in de FSB resulteerd in een PC waar alleen nog maar biepjes uit komen.

Ps.Ik heb een NF7-s (laatste BIOS)rev.1,2 met een 2400+ cpu die volgens de code een 2600+ zou zijn en in windows wordt ie bij systeembeheer aangegeven als 3000+.
Sorry ik heb niks gezegd. Weer wat geleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, staat er idd ook niet duidelijk bij, ook bij abit zelf niet. ik zal nog wel ff duidelijk opzoeken waar het staat, al iemand OC resultaten voor on out of da box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Er komt Infineon PC2700 (USA) geheugen op. Dit trekt in Rick2001 zn sys op 2,9V 450Mhz @ 2-2-2-5.
Ik hoop met deze nieuwe Abit ook deze resultaten te halen natuurlijk. En zeker omdat ik Rev 2.0 ga ontvangen. Na het weekend zullen we het weten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger666 schreef op 05 april 2003 @ 12:46:
Er komt Infineon PC2700 (USA) geheugen op. Dit trekt in Rick2001 zn sys op 2,9V 450Mhz @ 2-2-2-5.
Ik hoop met deze nieuwe Abit ook deze resultaten te halen natuurlijk. En zeker omdat ik Rev 2.0 ga ontvangen. Na het weekend zullen we het weten. :D
pc2700 dat 225mhz fsb trekt op 2-2-2-5 timings, geloof er geen reet van maarja.
volgens mij heeft die gast toch pc2700 besteld en perongeluk pc3200 gekregen ofzo.
of het is undersignificated mem, net als die 1700+jes van tegenwoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 13:26:
[...]

pc2700 dat 225mhz fsb trekt op 2-2-2-5 timings, geloof er geen reet van maarja.
volgens mij heeft die gast toch pc2700 besteld en perongeluk pc3200 gekregen ofzo.
of het is undersignificated mem, net als die 1700+jes van tegenwoordig
Dat geheugen presteert echt goed hoor ;)

offtopic:
Maar niet zo goed als m'n 3200 corsair 2-2-2-3 in het rijtje zoals jij gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zag op de foto een chip vlaknaast de socket zitten :r
hier moet precies mijn prom.... omeen en komt daar dus op te liggen.
mag ik weer gaan dremelen in dat ding.
kut zooi, word weer een hoop precicie werk en anti condens shit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Ik ben benieuwd of de 2.0 revisie nu echt beter klokt ? Iemand hem al getest?

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morgen hebben we 2 nieuwe gebruikers @ 2.0, smokey tha bandit en bioblade.
ze zullen vast wel results posten, zoniet en ik weet het van ze post ik wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

OK... kan iemand mij een reden geven waarom ik het idee om een EPoX 8RDA+ zou moeten laten varen, en een Abit NF7-S te kopen? Ik neem aan dat de EPoX moederboren nu ook allemaal de C1 krijgen. En voor de prijs hoef ik het ook niet te doen.

Ik zit eigenlijk te wachten op de 8RDA3+ (zoals vele) of, nu blijkt dat 'ie niet aan de verwachtigingen gaat voldoen, ga ik mischien toch maar voor de 8RGA+. Maar ik zie mensen hier zo blij doen over deze Abit, dus ik woul eigenlijk wel weten waarom :)

[ Voor 5% gewijzigd door lordsnow op 05-04-2003 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
Hoe moet je nu eigenlijk zien of dat je mem Dual Channel draait ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Volgens mij kan je dat niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

OK.. review gelezen. (Ik had er al een paar gelezen van de eerste post in deze thread).

Maar dit beantwoordt mijn vraag niet - waarom deze Abit en niet de EPoX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordsnow schreef op 05 April 2003 @ 22:58:
OK.. review gelezen. (Ik had er al een paar gelezen van de eerste post in deze thread).

Maar dit beantwoordt mijn vraag niet - waarom deze Abit en niet de EPoX?
blijft eigen keus
abits komen volgens de revieuws hoger met OCen dan epox.
heeft S-ATA
12V connector (heeft epxo ook maar alleen met onboard mx440)
heeft uber mooi 5.1 geluid.
voor de rest, persoonlijke redenen waaom je voor het ene kiest en niet voor het ander.
ik heb al een 8rda+ gehad, heb um dus weg gedaan, viel me vies tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ik wil trouwens best deel 2 van dit topic maken en dan regel ik de openings post wel :)
Doe ik hem net zo uitgebreid als die andere :P >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
Kei fijn , net mijn broer z'n NF7-S naar BIOS1.6 geflashed , met als gevolg dat windows XP niet meer wou booten door oude SATA drivers , HDD op IDE dan maar en zo terug XP erop , maar nu lagt windows op et einde van de install van de nieuwe SATA drivers , waardoor deze niet installen en mijn windows gaar is na de noodzakelijke forced reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou zo'n superieur OC bordje nu heb ik net mijn nieuwe CPU ff op mijn oude MSI KT4 mobo geprikt daar kwam ik toch verder mee nmlk 16x150 (met het zelfde geheugen reepje)met dit mobo kom ik niet verder dan 17x133.Op 12x166 of iets in die trend post ie geeneens,heb diverse mem dividres geprobeert echter zodra de FSB hoger staat dan 133 houd het mobo het voor gezien.Ik zal mischien morgen mijn andere CPU een XP 2000+ T-Bret B eens op mijn NF7-S rev 1,2 mobo prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Desolation Angel schreef op 05 April 2003 @ 23:23:
Kei fijn , net mijn broer z'n NF7-S naar BIOS1.6 geflashed , met als gevolg dat windows XP niet meer wou booten door oude SATA drivers , HDD op IDE dan maar en zo terug XP erop , maar nu lagt windows op et einde van de install van de nieuwe SATA drivers , waardoor deze niet installen en mijn windows gaar is na de noodzakelijke forced reboot
7. Update on board Serial ATA BIOS to v4.2.12 (for NF7-S only). Please also update Serial ATA driver to 1.0.0.28.

Staat er toch echt op de website, misschien eens beter lezen voor het updaten? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 23:07:
[...]
1. abits komen volgens de revieuws hoger met OCen dan epox.
2. heeft S-ATA
3. 12V connector (heeft epxo ook maar alleen met onboard mx440)
4. heeft uber mooi 5.1 geluid.
5. ik heb al een 8rda+ gehad, heb um dus weg gedaan, viel me vies tegen.
1. Ook de EPoX met C1?

2. Yup, da's een goede rede - daarom zat ik op de 8RDA3+ te wachten. Maar die heeft weer geen MCP-T :( Maar SATA lijkt me idd iets om rekening mee te houden voor de toekomst.

3. Ah, ik dacht dat de EPoX 't wel had. Maar ik vondt dit toch al niet zo belangrijk. Wel mooi als 't er is, sommige zeggen dat een bord stabieler draait *met*.

4. de EPoX heeft toch ook 5.1?! Weliswaar geen SoundStorm omdat de digital-out mist.

5. Ja, dat zag ik. Jij en Stinger666. Daarom vroeg ik mij dit ook af. Daarom dacht ik, mischien is dit bordje wel 't overwegen waard :) (Oftewel, overtuig me! :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordsnow schreef op 06 April 2003 @ 00:19:
[...]

1. Ook de EPoX met C1?

2. Yup, da's een goede rede - daarom zat ik op de 8RDA3+ te wachten. Maar die heeft weer geen MCP-T :( Maar SATA lijkt me idd iets om rekening mee te houden voor de toekomst.

3. Ah, ik dacht dat de EPoX 't wel had. Maar ik vondt dit toch al niet zo belangrijk. Wel mooi als 't er is, sommige zeggen dat een bord stabieler draait *met*.

4. de EPoX heeft toch ook 5.1?! Weliswaar geen SoundStorm omdat de digital-out mist.

5. Ja, dat zag ik. Jij en Stinger666. Daarom vroeg ik mij dit ook af. Daarom dacht ik, mischien is dit bordje wel 't overwegen waard :) (Oftewel, overtuig me! :D )
1: waarschijnlijk op de in de loop van tijd op alle bordjes, iig de 8rda3+ wel zover ik begrepen heb.

2: S-ATA is idd voordeel

3: mijn 5V was soms 4.41V en dat op 1.8Vcore, hoger kon ik niet door mijn 5V
en mijn molex gaf netje 5.03V, dus die extra V aansluiting is zekers stabieler.

4: abit is dolby nog wat certified, epox niet

5: dat zegt al meer dan genoeg niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
Verwijderd schreef op 05 april 2003 @ 23:07:
[...]

blijft eigen keus
abits komen volgens de revieuws hoger met OCen dan epox.
heeft S-ATA
12V connector (heeft epxo ook maar alleen met onboard mx440)
heeft uber mooi 5.1 geluid.
voor de rest, persoonlijke redenen waaom je voor het ene kiest en niet voor het ander.
ik heb al een 8rda+ gehad, heb um dus weg gedaan, viel me vies tegen.
Hehe, zo denk ik er ook over.. mn 8rda+ is inmiddels ook verkocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Laatst online: 24-08 13:58
SmokeyTheBandit schreef op 05 April 2003 @ 23:21:
Ik wil trouwens best deel 2 van dit topic maken en dan regel ik de openings post wel :)
Doe ik hem net zo uitgebreid als die andere :P >:)
Dit is eigenlijk mijn eerste echte topic, dus ik weet ook niet precies hoe groot hij mag worden .
Het ene topic bestaat uit wel 20 pagina's en het andere uit zeg maar een stuk of 10.
Dus van mij mag je best deel 2 openen als het zover is.
(vandaar dat ik ook een beetje zit te klooien om van die "gekke " links af te komen en er een naam voorin de plaats probeer te krijgen en foto's i.p.v. die lange links.
Voorbeeld is die AMD proc. link ,die ziet er niet uit )

[ Voor 23% gewijzigd door makkie op 06-04-2003 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Desolation Angel schreef op 05 April 2003 @ 20:50:
Hoe moet je nu eigenlijk zien of dat je mem Dual Channel draait ?
Dat kun je niet zo zien, althans niet d.m.v. een lichtje. LED o.i.d. Als jij je DIMM's in de juiste sockets hebt gestoken, zoals aangegeven in de manual, draait 'ie geheid met twee kanalen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Ik heb ff de startpost een beetje voor je aangepast, zodat ie wat mooier is :P
Ik kon je niet via mail bereiken dus gooi ik het hier maar ff neer:
code:
1
Zie startpost ;)

Dit ff in de first post gooien en hij ziet er wat overzichterlijker (en zonder rare links :P) uit.

[ Voor 89% gewijzigd door McFlipp op 06-04-2003 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
Abbadon schreef op 06 April 2003 @ 01:43:
[...]

Dat kun je niet zo zien, althans niet d.m.v. een lichtje. LED o.i.d. Als jij je DIMM's in de juiste sockets hebt gestoken, zoals aangegeven in de manual, draait 'ie geheid met twee kanalen :)
Bank 1&3 , of bank 2&3 . Maakt ni uit , Sandra score ligt rond de 2300 :s

Terug werkend gekregen btw , radicaal verplicht van HDD op SATA te hangen en drivers tijdens de install van Win XP mee te geven op flop

[ Voor 18% gewijzigd door Desolation Angel op 06-04-2003 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordsnow, ik zag dat ik je aan het twijvelen heb gebracht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie topic , sta ook net op het punt een nieuw board te kopen.
De abit is een optie maar dan rev:2 , heeft iemand de s-ata controler al aan het draaien.
Kan je er ook een raid van maken ?
Wil wel eens wat scores zien , of wel overtuig me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

makkie schreef op 06 April 2003 @ 01:38:
[...]

Dit is eigenlijk mijn eerste echte topic, dus ik weet ook niet precies hoe groot hij mag worden .
Het ene topic bestaat uit wel 20 pagina's en het andere uit zeg maar een stuk of 10.
Dus van mij mag je best deel 2 openen als het zover is.
(vandaar dat ik ook een beetje zit te klooien om van die "gekke " links af te komen en er een naam voorin de plaats probeer te krijgen en foto's i.p.v. die lange links.
Voorbeeld is die AMD proc. link ,die ziet er niet uit )
Jij mag het zeggen het topic behoort jou toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat me weten wat hij doet martijn, btw wil je voor mij een foto van de socket maken, zag ene @#$%% chip ernaast zitten bij oudere rev, hoop dat 2.0 deze niet heeft.
anders moet ik de prom aanpassen, alleen voor dit bord :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 10:37:
laat me weten wat hij doet martijn, btw wil je voor mij een foto van de socket maken, zag ene @#$%% chip ernaast zitten bij oudere rev, hoop dat 2.0 deze niet heeft.
anders moet ik de prom aanpassen, alleen voor dit bord :r
Ehmmmm volgens mij gebruikt oppainter dit mobo ( < rev 1.2??) ook @ prom dus ik denk dat het wel mogelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 06 april 2003 @ 10:05:
De abit is een optie maar dan rev:2 , heeft iemand de s-ata controler al aan het draaien.
Ja kan raid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 06 April 2003 @ 11:27:
[...]

Ehmmmm volgens mij gebruikt oppainter dit mobo ( < rev 1.2??) ook @ prom dus ik denk dat het wel mogelijk is :)
weet ik maar die plastic ring die je om de socket moet leggen met wel 100% recht liggen.
en door die chip naast de socket zal dat alleen lukken door die ff iets uit te vlijlen op de plek waar die chip zit.
moet ff pic hebben van socket dichtbij en 100% van bovenaf, niet vanaf de zijkant, dan verwaarloost de afstand tussen de socket en de chip.
ik wil btw wel results voor mijn patat vanaaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

LOL veel iesende tweakers zijn zo irri ;) ik zal het wel ff bij frank posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Laatst online: 24-08 13:58
Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 10:05:
Dank je wel , ben vannacht wel ff bezig geweest om een hoop te veranderen.
Ik heb de S-ATA draaien en het loopt goed.
Bij de R 1.2 zat er 1 connector bij het mobo.
Je kan er dacht ik raid 0 of raid 1 van maken.
Ik heb het alleen nog niet voor elkaar om mijn 2de HD ook op S-ATA te krijgen, die draait nu nog op IDE.
Losse connectoren zijn wel te krijgen, maar je moet wel ff zoeken.
Ik had hem via www.wintelco.nl (MB Abit Serial ATA Kit Euro 21,00)

[ Voor 4% gewijzigd door makkie op 06-04-2003 11:46 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.