Het grote Abit NF7 S Topic

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.705 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me op aan dit Topic dat het vrnmlk om de uitvoering van het bord gaat,dit is echter allemaal in revieuws terug te vinden.Echte gebruikers ervaringen en resultaten zijn op een hand te tellen.

Kom op zet eens wat intresants neer.

Bij Yorcom.nl kan je losse converters kopen die heeft ze op voorraad zijn echter wel rete duur zeg €29,50.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat voor converters, S-ATA ofzo, btw als jij review weet @ nf7-s rev 2.0, geef de link maar hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:58
Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 10:05:
Mooie topic , sta ook net op het punt een nieuw board te kopen.
De abit is een optie maar dan rev:2 , heeft iemand de s-ata controler al aan het draaien.
Kan je er ook een raid van maken ?
Wil wel eens wat scores zien , of wel overtuig me :P
Wat ik gelezen heb zo hier en daar is dat je niet uit je dak hoeft te gaan van de snelheids winst.
Maaaaaaaaaaaaaaaaar , een groot voordeel is wel dat je die brede IDE flat-cabel zooi uit je pc kan gooien.
Of je kan nu 2 apparaten op S-ATA zetten en 4 apparaten op je IDE poorten.
(ik heb op de ene IDE mijn CD-speler en op de andere mijn CD/rewritable/DVD-speler)

[ Voor 7% gewijzigd door makkie op 06-04-2003 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 11:36:
Het valt me op aan dit Topic dat het vrnmlk om de uitvoering van het bord gaat,dit is echter allemaal in revieuws terug te vinden.Echte gebruikers ervaringen en resultaten zijn op een hand te tellen.

Kom op zet eens wat intresants neer.

Bij Yorcom.nl kan je losse converters kopen die heeft ze op voorraad zijn echter wel rete duur zeg €29,50.
Nu heb ik dit topic gestart op 14 maart , en het is nu pas 6 april het valt mij nog reuze mee.
Toen ik dit bord ging aanschaffen was het alleen de ASUS A7N8X-deluxe wat de klok sloeg, en daar zijn op dit moment denk ik ook de meeste gebruikers en OC-ers mee aan de haal.(kwam vaak als beste uit de verschillende tests)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door makkie - Sunday 06 April 2003 11:35

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
tim schreef op 06 April 2003 @ 10:05:
De abit is een optie maar dan rev:2 , heeft iemand de s-ata controler al aan het draaien.
Wil wel eens wat scores zien , of wel overtuig me

--------------------------------------------------------------------------------

Dank je wel , ben vannacht wel ff bezig geweest om een hoop te veranderen.
Ik heb de S-ATA draaien en het loopt goed.
Bij de R 1.2 zat er 1 connector bij het mobo.
Je kan er dacht ik raid 0 of raid 1 van maken.
Ik heb het alleen nog niet voor elkaar om mijn 2de HD ook op S-ATA te krijgen, die draait nu nog op IDE.
Losse connectoren zijn wel te krijgen, maar je moet wel ff zoeken.
Ik had hem via www.wintelco.nl (MB Abit Serial ATA Kit Euro 21,00)

Dus, er zit een raid bios op waar je een ID 1* 2+0 Stripe kan maken.
Als dat kan zit ik er sterk aan te denken om het boardje te kopen met een barton 2500 en twee s-ata schijven als die al ergens te koop zijn P:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 13:46:

quote:

Ik heb het alleen nog niet voor elkaar om mijn 2de HD ook op S-ATA te krijgen, die draait nu nog op IDE.

Dus, er zit een raid bios op waar je een ID 1* 2+0 Stripe kan maken.
Als dat kan zit ik er sterk aan te denken om het boardje te kopen met een barton 2500 en twee s-ata schijven als die al ergens te koop zijn P:
Maxtor 120GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm FDB 8MB) SerialATA150 Alstublieft :P

Koop geen seagate, die zijn echt traag!

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:

Koop altijd maxtor bevalt gewoon goed heb hier ook 2 maxtor plus 9 schijven in raid van maxtor alleen die zijn niet s-ata .
Zal eens zoeken of ze er ook in 8ogb zijn 2x80 = 160 meer dan genoeg dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die net zoals ik de FSB geen enkele mhz boven de 133 kunnen krijgen met de NF7-S.

De enige afstellingen waarop de mijn wil werken is op 15*100 16*100 en op 16*133 en 17*133.

[quote]McFlipp schreef op 06 April 2003 @ 14:08:
[...]

Maxtor 120GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm FDB 8MB) SerialATA150 Alstublieft :P

quote]

Ze staan idd in sommige prijslijsten zijn echter nergens echt op voorraad en nergens kan men met vertellen wanneer wel.

Zelfs de 120 GB IDE met 8MB Cache is momenteel slecht verkrijgbaar.

Hoelang heeft het wel niet geduurd nadat de Seagate's in de prijslijsten kwamen ze ook daadwerkelijk verkrijgbaar waren.

Ik zag ook al een WDC Raptor S-ATA 10K RPM € 149,- bij een zaak in het assortiment genoemd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL, van wie had je die nou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er ff iemand wat results posten van de rev:2 ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 13:26:
[...]

pc2700 dat 225mhz fsb trekt op 2-2-2-5 timings, geloof er geen reet van maarja.
volgens mij heeft die gast toch pc2700 besteld en perongeluk pc3200 gekregen ofzo.
of het is undersignificated mem, net als die 1700+jes van tegenwoordig
Dit is echt waar hoor. Ik heb die latjes nu in mn Epox liggen. Het is dat die plank alles een beetje tegenhoud maar op 210Mhz @ 2,9V @ 2-2-2-5-1 draait het gewoon als een tiet.
En ze kunnen hoger.
For your info: Het grote DDR OC Topic van Lordsnow in DOC, daar kun je het nalezen.

Ik ga kijken wat ik meer kan en wat er niet of wel goed gaat als mn plank binnen is. Ik verwacht hem woensdag.

offtopic:
Iemand nog interesse in een 8RDA+ (Rev 1.0) Zie ook V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger666 schreef op 06 April 2003 @ 17:42:
[...]

Dit is echt waar hoor. Ik heb die latjes nu in mn Epox liggen. Het is dat die plank alles een beetje tegenhoud maar op 210Mhz @ 2,9V @ 2-2-2-5-1 draait het gewoon als een tiet.
En ze kunnen hoger.
For your info: Het grote DDR OC Topic van Lordsnow in DOC, daar kun je het nalezen.

Ik ga kijken wat ik meer kan en wat er niet of wel goed gaat als mn plank binnen is. Ik verwacht hem woensdag.

offtopic:
Iemand nog interesse in een 8RDA+ (Rev 1.0) Zie ook V&A
lol, me heeft pas besloten zijn nf7-s te kopen nadat zijn 8rda+ verkocht was.
hijs nie helemaal 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Hier stond onzin,.....sorry

[ Voor 97% gewijzigd door Stinger666 op 06-04-2003 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morgen of overmorgen (maandag of dinsdag) komen de abit nf7-s rev 2.0 mobo`s aan @ easy-com.nl, iemand daar besteld, zo ja, me want results ;)

[ Voor 186% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Jongens een review van v 2.0 ;)
Jan hier eindelijk een review ;)

http://www.vr-zone.com/reviews/ABIT/NF7Sv2

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik even blij dat ik deze thread heb doorgespit.
Ik was van plan een Epox 8RDA bordje te kopen maar gezien de vele positieve reacties wat betreft dit ABIT bordje en omdat ie ook nog eens een optische uitgang heeft (minidisc) ga ik toch maar voor dit ABIT bordje. :)

1 klein minpuntje van dat ABIT bordje (is persoonlijk natuurlijk) is dat de NB een fannetje heeft... ik zie liever net als Epox alleen een heatsink. Maarja....
Als ik niet veel verder ga dan 175FSB, dan zou ik 'm toch kunnen vervangen door een andere heatsink?? Enig idee waar ik zo'n heatsink kan kopen die op een NB past??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht dat Epox een AGP (en PCI?) lock heeft, heeft Abit dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

Arioch

<geek>

ja, abit ondersteunt dit ook

[ Voor 58% gewijzigd door Arioch op 07-04-2003 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks. Ik ga dan ook maar een Abit kopen ipv de geplande Epox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 07 april 2003 @ 08:24:
Jongens een review van v 2.0 ;)
Jan hier eindelijk een review ;)

http://www.vr-zone.com/reviews/ABIT/NF7Sv2
thx, wat doet jou eigen bordje btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

grootste voordeel in mijn ogen boven de epox is dat ALLE mp beschikbaar zijn, en bij de Epox OF 12,5 en lager, OF 12,5 en hoger.
Voor de rest blijft het een persoonlijke keuze.

En behalve die review hoor ik hier nog niks van rev 2.0 gebruikers. Ik zou graag weten wat voor FSB ze out-of-the-box draaien, uiteraard met geheugen synchroon aan FSB.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
V2.0 is sinds een paar dagen uit ja maar ik denk niet dat hij gelijk op elke hoek van de straat verkrijgbaar is, en als je een v1.0 of v1.2 hebt dan doe je die ook niet zosnel weg denk ik om aan een v2.0 te beginnen.
Dus ze komen vanzelf wel maar heb geduld.

Zou iedereen zo vriendelijk willen zijn om zijn gevonden links en tips aan mij te willen icq-en/mailen zodat ik de startpagina van het topic kan bijwerken.
_/-\o_

[ Voor 45% gewijzigd door makkie op 07-04-2003 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, betekent die revisie 2.0 van abit ook automatisch dat je de nieuwe stepping hebt van de nforce stepping en dus officiële 200 mhz fsb support hebt in principe ? afgezien van al het andere lekkers zoals 2.3 vcore out of the box !! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb contact gehad met Gistron en daar werd mij verteld dat ze de revisie 2.0 verkopen. Hij is gewoon op voorraad dus ik ga 'm heeel binnenkort bestellen. :)

Voor zover ik weet heeft de 2.0 revisie altijd de nieuwe stepping, dus 200mhz FSB support out of the box.... (am i right?)

Oja, heeft iemand ervaring met het veranderen van de NB heatsink? Ik wil er echt een andere opzetten als ie teveel lawaai maakt...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 16:40:
Ik heb contact gehad met Gistron en daar werd mij verteld dat ze de revisie 2.0 verkopen. Hij is gewoon op voorraad dus ik ga 'm heeel binnenkort bestellen. :)

Voor zover ik weet heeft de 2.0 revisie altijd de nieuwe stepping, dus 200mhz FSB support out of the box.... (am i right?)

Oja, heeft iemand ervaring met het veranderen van de NB heatsink? Ik wil er echt een andere opzetten als ie teveel lawaai maakt...
Das een makkie ;) :P
Gewoon de pinnetjes van de cooler indrukken en je kan hem eraf halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 12-09 07:45
Vamiddag was de postbode langs geweest met een hele config (niet voor mezelf), maar was nog niet thuis.
Daarin zat ook dus ook een Abit nf7-s. Hoop dat het een 2.0 is. Komt namelijk wel bij Gistron vandaan. Morgen ochtend ff alles ophalen. Hoop dat ik mijn WC ff weer snel voor elkaar heb om het beestje ff op z'n teentjes te trappen >:) (deksel van het gpu blokje is gebarsten en krijg een nieuwe van tha_mafkees en moet ff andere slangpilaren hebben voor de cpu en nb blokje). Als het een mooi bordje is hou ik um lekker zelf ;)

[ Voor 17% gewijzigd door PhuSioN op 07-04-2003 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patryk schreef op 07 april 2003 @ 20:25:
Vamiddag was de postbode langs geweest met een hele config (niet voor mezelf), maar was nog niet thuis.
Daarin zat ook dus ook een Abit nf7-s. Hoop dat het een 2.0 is. Komt namelijk wel bij Gistron vandaan. Morgen ochtend ff alles ophalen...... ;)
En heb je 'm al binnen?? Ik denk dat we hier allemaal heel erg benieuwd zijn naar jouw bevindingen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik dus ook een Abit NF7 bordje ga kopen, ben ik wezen kijken naar een passieve cooler voor op de NB.

Bij MaxPc kwam ik deze tegen: Zalman Chip MB NB32-J passive cooler
Heeft iemand toevallig ervaring met deze combinatie? Ik ben echt heel benieuwd of die cooler goed genoeg is voor de nForce2 NB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 10:49:

Bij MaxPc kwam ik deze tegen: Zalman Chip MB NB32-J passive cooler
Heeft iemand toevallig ervaring met deze combinatie? Ik ben echt heel benieuwd of die cooler goed genoeg is voor de nForce2 NB.
Ik heb ook begrepen dat dat ding goed koelt. Heb er zelf een liggen maar wacht nog op mn NF7. Ik ga er zelf nog een 80 mm Papst voor hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Gaan jullie voor de NF7 of voor de nf7-S , (i.v.m. de soundstorm chip bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

makkie schreef op 08 April 2003 @ 11:21:
Ik neem genoegen met de NF7, want ik maak toch gebruik van mijn Audigy en die bevalt prima. (ik maak ook muziek, en dan is de Audigy beter dan Soundstorm) Ik hoop alleen dat ze naast elkaar kunnen draaien want die Optisch digitale uitgang vind ik wel interesant voor mijn minidiscrecorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Ik heb NF7-S en ik gebruik nog Hercules Fortissimo II :)
.. ik krijg 4.1 surround niet werkend (met nForce²) en had er geen zin meer in :{
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
w00t
vanochtend opgehaald en het is indeed een rev 2.0 :D :D gistron rox :P
was ik ff blij. heb hem nog niet getest ivm WC setup wat momenteel uit elkaar ligt. maar heb geduld jongens! deze week komt er nog zeker van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

makkie schreef op 08 april 2003 @ 11:21:
Ben maar voor de NF7 S gegaan. Ik heb nu een SBlive waar ik niet kapot van ben. En die Soundstorm schijnt aardig goed te zijn.

En SATA... tja, dat gebruik ik toch niet. Weinig mensen maar op het moment. En je kan natuurlijk altijd nog een SATA PCI kaartje kopen.

Je moet zelf kijken wat je er mee wilt gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
ff wat pics genomen:

pics willen ff niet :S

[ Voor 85% gewijzigd door PhuSioN op 08-04-2003 17:51 . Reden: pics werken niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het zou fijn zijn als je de pics éérst uploadde in plaats van om in allerijl een post neer te plempen en dan pas pics te uppen :z ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
BalusC schreef op 08 April 2003 @ 17:51:
Het zou fijn zijn als je de pics éérst uploadde in plaats van om in allerijl een post neer te plempen en dan pas pics te uppen :z ;)
wel ge-uped maar krijg het niet voor elkaar om ze te laten zien :(

ze doen het wel op m'n oude chello adres _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.kaczynski/DVC00150klein.jpg
rev 2.0 :*)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.kaczynski/DVC00149klein.jpg
southbridge

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.kaczynski/DVC00148klein.jpg
northbridge

[ Voor 48% gewijzigd door PhuSioN op 08-04-2003 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 13:07
patryk schreef op 08 April 2003 @ 17:52:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
southbridge

[afbeelding]
northbridge
Post meteen even plaatsjes van de gaten rond de socket is handig voor de mensen die dat steeds vragen!!!!????

Nice pics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:34
Gebruikt de NF7-S rev2.0 nu de nForce² ULTRA of niet? Ik denk eerlijk gezegd van niet maar ik ben niet zeker...
Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 14:42:
Zijn er meer mensen die net zoals ik de FSB geen enkele mhz boven de 133 kunnen krijgen met de NF7-S.

De enige afstellingen waarop de mijn wil werken is op 15*100 16*100 en op 16*133 en 17*133.
Dat is wel heel raar hoor. Misschien wil jouw geheugen niet mee? Zorg er voor dat jouw PCI en AGP op standaardsnelheid staan, zo kan het probleem daar niet liggen. Welke rev heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op 08 April 2003 @ 19:05:
Gebruikt de NF7-S rev2.0 nu de nForce² ULTRA of niet? Ik denk eerlijk gezegd van niet maar ik ben niet zeker...

[...]

Dat is wel heel raar hoor. Misschien wil jouw geheugen niet mee? Zorg er voor dat jouw PCI en AGP op standaardsnelheid staan, zo kan het probleem daar niet liggen. Welke rev heb je?
Nee de NForce 2 Ultra is gewoon een nieuwe(re) aangepaste chipset. Net zoals je de GeForce 2 Ultra had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Nforce 2 Ultra, mis ik iets, maar die naam heb ik nog nergens horen vallen :?

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Frontpage nieuws: Nieuwe chipset van nVidia voor Athlon XP met 400MHz FSB
Update:
Op X-bit Labs is te lezen dat de nieuwe chipset de naam nForce2 Ultra zal meekrijgen en inderdaad dit kwartaal nog zal worden gelanceerd. Er wordt verwacht dat er naast de officiële 400MHz FSB-ondersteuning ook ruimte zal worden gemaakt voor Serial ATA 150-aansluitingen. nVidia zal zelfs een Gigabit Ethernetaansluiting overwegen, welke dan zou moeten verschijnen op de nieuwe MCP, die misschien zelfs ook al WLAN zal gaan bevatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
ja, maar er wordt ook iets anders beweerd:
Het betreft hier gewoon een nieuwe revisie van de nForce2 northbridge met wat kleine verbeteringen. Maar geen nieuwe southbridge, geen nieuwe features. Het gaat hierbij enkel om de nForce zonder graphics want de versie met daar verschijnt voorlopig geen versie met 400FSB support van.

Daarnaast is de performance van de KT400A net iets beter als nForce2 met single channel memory. Dit vooral door de verbeterde memory controller in de KT400a. Maar de KT400a haalt duidelijk niet de performance van een nForce2 met dual channel memory. Daarbij slaan veel fabrikanten zoals bekend de KT400a over en wachten een maandje totdat de KT600 (=KT400A + 400FSB support) verkrijgbaar is.

Overigens is de nieuwe nForce2 revisie al te verkrijgen. Sommige fabrikanten geven het mainboard een andere naam zodat het ondersheid duidelijk is, andere doen gewoon een running change (en zul je dus echt moeten gaan kijken welke chipset revisie je hebt).
Door bovenstaande bewering was ik dus wat in de war...

Maar inderdaad, volgens X-bit Labs wordt het dus wel degelijk meer dan enkel maar een "simpele revisie"!! Namelijk de nForce² Ultra dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
BSeB schreef op 08 april 2003 @ 18:24:
[...]

Post meteen even plaatsjes van de gaten rond de socket is handig voor de mensen die dat steeds vragen!!!!????

Nice pics
ff de cam niet bij de hand maar: De Abit NF7-S Rev 2.0 heeft gaten rond de socket

ps. draait momenteel 210fsb, maar ga weer ff verder met oc-en (WC namelijk toch erop gezet)

update:

momenteel succesvol een fsb van 225. loopt met prime95 aan.

[ Voor 11% gewijzigd door PhuSioN op 08-04-2003 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patryk schreef op 08 April 2003 @ 22:40:
[...]

ff de cam niet bij de hand maar: De Abit NF7-S Rev 2.0 heeft gaten rond de socket

ps. draait momenteel 210fsb, maar ga weer ff verder met oc-en (WC namelijk toch erop gezet)

update:

momenteel succesvol een fsb van 225. loopt met prime95 aan.
225 is op 1.7Vdd?
klinkt dank leuk.
ik ga voor de 240 met Vdd mod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 23:16:
[...]

225 is op 1.7Vdd?
klinkt dank leuk.
ik ga voor de 240 met Vdd mod ;)
yup. 1.7v vdd. moet ga zo weer ff verder. vdd mod hou ik ik nog ff uit m'n hoofd want dit vind ik al ver! met m'n 8rda+ wou maar tot 205 (zonder vdd mod).

Weet niet of de 240 te halen is. In de review van vr-zone kon die niet verder dan 238 met vdd mod en het maakte niet uit of hij het op 2.09v draaide of 2.3v vdd.
Net ff 230 geprobeerd maar kreeg een error in prime95.

update:

zit vast op de 227fsb. maar kan zeker niet klagen. nog nooit zo'n prachtig oc-baar bord gehad!
voor de mensen die er een gaan halen nog een tip: haal ff de northbridge-cooler eraf en zet er nieuwe pasta op. er zit namelijk zeer weinig op (bij mij zat er alleen ietsjes op de rechter hoek van de northbridge)

[ Voor 50% gewijzigd door PhuSioN op 08-04-2003 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
patryk schreef op 08 april 2003 @ 17:52:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
southbridge

[afbeelding]
northbridge
Ik zie op die mooie closeup foto van je Southbridge geen MCP2-T zitten.
Deze hoort er toch wel op. Officieel zou het een tweede revisie van de Southbridge moeten zijn. :?"

Somebody Explain..... (Ik las dit in een review en zag daar een pic van MCP2-T)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg nu wel erg veel zin om gelijk zo'n bordje te bestellen. Probleem is dat ik eerst een bevesteging moet krijgen dat ik mijn huidige spulletjes kwijt kan, na een videokaart en harddisk upgrade heb ik niet zo heel veel geld meer... :'(

Ik ga die NB cooler er gelijk afslopen en vervangen door een Zalman NB heatsink. Het is de bedoeling dat ik die dan ga coolen met een Arctic 80mm silent case fan. (beetje overkill misschien, maar dat ding draait toch maar 1800rpm ofzo en is dus lekker stil. 8) )

Ik kan niet wachten!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger666 schreef op 08 April 2003 @ 23:59:
[...]

Deze hoort er toch wel op. Officieel zou het een tweede revisie van de Southbridge moeten zijn. :?"

Hmm, heb even op google gezocht en kwam gelijk dit tegen:
http://www.gamefaction.com/hardware/previews/abitnforce2/
NF7 - Mainstream Mid - nVIDIA nForce2 SPP+MCP2
Dus ik vraag me ook af hoe dit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
nog ff iets. 5v lijntje blijft lekker stabiel op 4.97/4.98v
bij mijn epoxje was dat ff iets anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Kan niemand even die screwholes posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patryk schreef op 09 april 2003 @ 00:19:
nog ff iets. 5v lijntje blijft lekker stabiel op 4.97/4.98v
bij mijn epoxje was dat ff iets anders...
Kijk, dat is mooi om te weten! :*)

In een review van dit bordje hadden ze het over de SB, dat die eigenlijk ook wel een heatsink kon gebruiken. Iemand met dit bordje die daar meer over kan vertellen? Of is er iemand die zelf een heatsink er op heeft gezet? Zo ja, Hoe heb je die bevestigd, met adhasive coolprut ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 10:33:
[...]

In een review van dit bordje hadden ze het over de SB, dat die eigenlijk ook wel een heatsink kon gebruiken. Iemand met dit bordje die daar meer over kan vertellen? Of is er iemand die zelf een heatsink er op heeft gezet? Zo ja, Hoe heb je die bevestigd, met adhasive coolprut ofzo?
zonder die heatsink kom je ook wel ver zat ;)
tenminste, dat lukt bij mij wel. en heb zelf geen heatsink erop gezet. als je het toch wilt gaan doen wordt het dus wel 'lijmen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 01-07 08:31
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
southbridge

[afbeelding]
northbridge
Shit want er zijn al nieuwere steppings van de SB A4 Afbeeldingslocatie: http://www.hardtecs.de/reviews/2003/leadtek_k7ncr18d_pro2/southbridge.jpg

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Stinger666 schreef op 08 April 2003 @ 23:59:
[...]

B) Ik zie toch duidelijk dat er MCP-T op die chip staat , en die 2 jah die staat voor nforce2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
southbridge

[afbeelding]
northbridge
Zie ik het nu goed, is het mobo V2.0 nu ook rood geworden.
1.0 is bruin.
1.2 is oranje.
Zijn er ook grote verschillen met v1.2 bijv. toch een 2de lan erin of is alles verder bij het oude gebleven.
Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 00:15:
[...]

Hmm, heb even op google gezocht en kwam gelijk dit tegen:
http://www.gamefaction.com/hardware/previews/abitnforce2/

[...]

Dus ik vraag me ook af hoe dit zit.
Die review is van 14 november 2002 en er zitten ook een aantal foutjes in.
Zo zie je dat de nf7 ook S-ATA heeft, terwijl dat niet zo is . 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door makkie op 09-04-2003 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier nog helemaal nix over bioscorruptie,nog niemand last van gehad?
Het schijnt regelmatig voor te komen met dit board zodra je settings in het bios verandert bij een FSB van 240MHz dat de bios last heeft van dataloss met als gevolg dat ie niet meer opstart.
In Amerika zijn hiervoor zgn. bios recovery kits verkrijgbaar.
Ander probleem met dit board is dat je last kunt krijgen van datacorruptie bij hoge FSB snelheid, dit dan i.c.m. de SATA aansluiting, niet als de harddisk aangesloten zit op een IDE kanaal.
Gevolg is dat het OS vernaggelt is en een nieuwe install de enige oplossing. :( (Ghosten die handel dus!)
Verder best wel een vet board alleen moest ik wel een Vdd mod doen om hem stabiel te krijgen bij 200MHz FSB, mijn chipset krijgt nu 1.8V i.p.v.1.7V.
Ik heb trouwens rev1.2 :P
Bij rev1.0,1.1 en 1.2 zit er ook nog verschil in waar de NB chip is gefabriceerd, Taiwan schijnt standaard hogere FSB's aan te kunnen dan Korea.
Een A3 stepping heeft wat di betreft ook weer de voorkeur boven een A2 stepping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 15:00:
Ik lees hier nog helemaal nix over bioscorruptie,nog niemand last van gehad?
Het schijnt regelmatig voor te komen met dit board zodra je settings in het bios verandert bij een FSB van 240MHz dat de bios last heeft van dataloss met als gevolg dat ie niet meer opstart.......
Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb (ondertussen wel honderd reviews gelezen B) ) maar het schijnt dat die bioscorruptie probleem gefixed is in de 2.0 revisie. :) Goed nieuws dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Ik heb ook gelezen dat je de bios voor V2.0 NIET kan gebruiken voor de V1.2 en lager.
Maar ik weet helaas niet meer waar, ik ga wel ff zoeken. (ik dacht bij ABIT zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhh een pagina terug poste ik net nog dat de eerste zijn bios al weer corrupt is @ 2.0
hij ging van 238 naar 240 en boem weg.
dus die grens naar 240 toe klopt aardig als je het mij vraagt.
mijn epox bios kon ik naar epox sturen zodat die hem weer konden flashen.
heeft abit deze service niet dan?
en ik wil eigenlijk ook wel een kitje uit amerika, maybe ff IA voor de abit bezitters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobydirk
  • Laatst online: 10:59
Zo'n bioskitje kan je hier bestellen: http://www.eksitdata.com/_uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:29

MnM

Iemand toevallig ervaring met een Thermalright 900-U en dit plankje (rev 1.2)?

Ik wil namelijk zo'n koeler gaan kopen, samen met een zalman NB-32J voor op me southbridge.
Volgens de Thermalright site heb je customised standoff's nodig. Dit betekent dat ik de standoff's die bij de koeler zitten moet modificeren.

Heeft iemand dit al gedaan, of weet iemand of het wel of niet goed past (passend makend is) op rev 1.2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 10:33:
[...]

Ja dat kun je wel zeggen! Die SB wordt gloeiend heet, je kan er je vinger niet lang ophouden @ 1,7 Volt FSB 210 Mhz. Ik ga er zeker nog een koelblok opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga ik denk maar is doen.
hopen dat de verzendkosten niet TEhoog liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 19:24:
[...]

Ja dat kun je wel zeggen! Die SB wordt gloeiend heet, je kan er je vinger niet lang ophouden @ 1,7 Volt FSB 210 Mhz. Ik ga er zeker nog een koelblok opzetten.
Thanks voor de info. Nu weet ik zeker dat ik een aantal van die zalman heatsinkjes ga bestellen. Komen wel van pas :)
offtopic:
Wat is nou de handigste manier om een 80mm case fan in je kast op te hangen zodat ie op het moederbord blaast. Wil in mijn nieuwe computer eigenlijk niet weer werken met allemaal fans aan touwtjes :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
makkie schreef op 09 April 2003 @ 13:01:
[...]

B) Ik zie toch duidelijk dat er MCP-T op die chip staat , en die 2 jah die staat voor nforce2
Jah wat jij ziet snap ik. Maar ik heb ECHT foto's gezien waarop MCP2-T staat en niet zoals op deze foto's MCP-T (zonder een 2 achter de P dus)

En die twee is in dit geval niet van de nForce2. No offence maar zo achterlijk ben ik ook niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
makkie schreef op 09 april 2003 @ 15:56:
Ik heb ook gelezen dat je de bios voor V2.0 NIET kan gebruiken voor de V1.2 en lager.
Maar ik weet helaas niet meer waar, ik ga wel ff zoeken. (ik dacht bij ABIT zelf)
Op de site van abit zelf idd, ja daar staat dat de bioscoruptie is opgeheven maar ook dat de bios van rev 2 niet op de oudere rev kan worden gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MnM schreef op 09 April 2003 @ 19:04:
Iemand toevallig ervaring met een Thermalright 900-U en dit plankje (rev 1.2)?

Ik wil namelijk zo'n koeler gaan kopen, samen met een zalman NB-32J voor op me southbridge.
Volgens de Thermalright site heb je customised standoff's nodig. Dit betekent dat ik de standoff's die bij de koeler zitten moet modificeren.

Heeft iemand dit al gedaan, of weet iemand of het wel of niet goed past (passend makend is) op rev 1.2 ?
Je hebt inderdaad andere standoffs nodig!!

Ik heb een gemodificeerde Thermalright 900-u uit Duitsland met 92 mm Papst, gemonteerd in ophangrubbers. Ik heb gemaild naar de leverancier en had 2 dagen later de gemodificeerde standoffs in huis, gratis :)

Dus misschien even contact opnemen met je leverancier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Stinger666 schreef op 10 April 2003 @ 00:53:
[...]

Jah wat jij ziet snap ik. Maar ik heb ECHT foto's gezien waarop MCP2-T staat en niet zoals op deze foto's MCP-T (zonder een 2 achter de P dus)

En die twee is in dit geval niet van de nForce2. No offence maar zo achterlijk ben ik ook niet. ;)
OK sorry,
Ik heb ff met google naar afbeeldingen mcp gezocht en kwam wel het één en ander tegen.
In onderstaande link een hele review van de mcp chip.
Hierin praat men echter nog over windows98 instellingen dus ik denk dat die mcp zonder 2 gewoon de allereerste chip van de mcp serie was.
http://www.digit-life.com/articles/nvidianforcemcp/

Nog ff gezocht en heb een hier hele mooie site gevonden met alle tot nu toe bekende nvidia chips(met steppings en uitleg ervan).
Dit is het verschil tussen mcp en mcp-2

MCP
UDMA100, 4xUSB1.1, 10/100Ether/HomePNA2, PCI2.2, AC97, LPC, HyperTransport
UDMA100, 4xUSB1.1, Ether/HomePNA, PCI2.2, AC97, LPC, HyperTransport, Dolby 5.1
[01B0] MCP Audio Processing Unit (Dolby Digital)
[01B1] nForce AC97
[01C3] nForce MCP Networking Adapter

MCP2
MCP UDMA133, USB2.0, 10/100Ether nVIDIA, AC97
MCP-T UDMA133, USB2.0, 10/100Ether 3COM, AC97, DolbyDigital APU (SoundStorm), IEEE1394

[ Voor 37% gewijzigd door makkie op 10-04-2003 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM

MnM

Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 10:53:
[...]

Je hebt inderdaad andere standoffs nodig!!

Ik heb een gemodificeerde Thermalright 900-u uit Duitsland met 92 mm Papst, gemonteerd in ophangrubbers. Ik heb gemaild naar de leverancier en had 2 dagen later de gemodificeerde standoffs in huis, gratis :)

Dus misschien even contact opnemen met je leverancier!
hmm. ik heb contact gehad met oc-shop, waar ik de koeler wil kopen, maar die hadden geen modified standoff's.... welke levernacier heb jij hem gehaald ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
makkie schreef op 10 april 2003 @ 11:20:
Nog ff gezocht en heb een hier hele mooie site gevonden met alle tot nu toe bekende nvidia chips(met steppings en uitleg ervan).
Dit is het verschil tussen mcp en mcp-2

MCP
UDMA100, 4xUSB1.1, 10/100Ether/HomePNA2, PCI2.2, AC97, LPC, HyperTransport
UDMA100, 4xUSB1.1, Ether/HomePNA, PCI2.2, AC97, LPC, HyperTransport, Dolby 5.1
[01B0] MCP Audio Processing Unit (Dolby Digital)
[01B1] nForce AC97
[01C3] nForce MCP Networking Adapter

MCP2
MCP UDMA133, USB2.0, 10/100Ether nVIDIA, AC97
MCP-T UDMA133, USB2.0, 10/100Ether 3COM, AC97, DolbyDigital APU (SoundStorm), IEEE1394
Die MCP lijkt me gewoon van de nForce1? UDMA100 en USB 1.1?
De nForce2 heeft UDMA133 en USB2.0 (MCP2 dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woudi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09-2023

woudi

x

Hallo,
Ik heb bij gistron de nf7-s besteld en een versie 2 gekregen.

Mijn vraag is hoe ik zonder windows xp opnieuw te installeren m'n oude via moederbord kan wisselen met de nieuwe nf7-s?. Windows wil namenlijk niet meer opstarten met m'n nf7-s, hij reboot voordat ie in windows is, ook in safe-mode.

Als iemand mij daarmee kan helpen graag!!!

Groetjes, Woud.

woudi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MnM schreef op 10 April 2003 @ 11:21:
[...]

hmm. ik heb contact gehad met oc-shop, waar ik de koeler wil kopen, maar die hadden geen modified standoff's.... welke levernacier heb jij hem gehaald ?
MR Computertechnik GmbH

www.ichbinleise.de

Edit: ik heb de MR Variokühler SLK-900 R

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

woudi schreef op 10 april 2003 @ 12:56:
Mijn vraag is hoe ik zonder windows xp opnieuw te installeren m'n oude via moederbord kan wisselen met de nieuwe nf7-s?. Windows wil namenlijk niet meer opstarten met m'n nf7-s, hij reboot voordat ie in windows is, ook in safe-mode.
Da's normaal wanneer je de mobo vervangt door een exemplaar met een compleet ander chipset :z Gewoon even de setup opnieuw starten en eventueel backuppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op 08 April 2003 @ 19:05:

[...]

Ik bezit rev 1.2 met de laatste bios erin geflasht,zowel met een reepje van Twinmos als met 2 budget reepjes geprobeert.

Ik dacht zelf ook aan het geheugen aangezien ik met de mem divider op 4/5 wel hoger kan maar ook slechts enkele 5 tot 7 mhz'tjes.
Met de auto instellingen loopt het geheugen op 333mhz en handmatig schijnt dit niet te lukken.

De geheugen bandbreedte komt bij een test ook nooit hoger dan 1900 zowel met een als twee reepjes scheelt dit niet veel je zou toch met 2 gevulde bankjes meer verwachten.

Alle reepjes getest op mijn MSI KT4 mobo dan loopt het nog stabiel met een FSB van 166mhz met de "BUDGET"512 mb PC 2700 reepjes van €60 stuk(geheugen ingesteld op 333mhz loopt dan 2x(166+33)=398 mhz).
Met het veel duurdere Twinmos reepje van €108 kom ik niet hoger dan 160mhz met een Dram instelling op 266 (2x(133+27)=320mhz)

Aan de CPU ligt het volgens mij ook niet deze haalt de 2,5GB aangezien ik van deze zonder voltage verhoging de multiplier van 15 op 17 kan zetten en op 1.8volt zelfs op 19.

Ps.Een XP 2400+ heeft een MP van 15 ,echter werd deze door het mobo op 16 gezet zou dit een op bug in mijn mobo wijzen?

Voor de duidelijkheid ik heb diverse multipliers geprobeert en alleen met een MP van 10 is een FSB verhoging van meer dan 10 mhz mogelijk.

Ik zal eerst een tubetje koelpasta moeten gaan halen dan kan ik de CPU's uitwisselen.

Ik ben niet echt ontevreden een OC van 2 ghz naar 2,5 ghz vind ik wel oké
(in SiSoft geeft er geen enkele referentie CPU een echt hogere score)
De geheugenbandbreedte blijft wel ver achter dus zeker het geheugen zou meer moeten presteren.

Update:

Mijn configuratie gaat echt niet veel verder dan een FSB van 150, draait momenteel stabiel op 2325mhz(155*15) waarmee de beste prestaties behaald worden,betere als op 2,5GB(19*133).Geen Mega OC wel volgens de benchmark scores zo'n beetje het snelste systeem tov. de referenties die in Sisoft staan waarmee je jan vergelijken op 2 punten is de XP 3000+ enkele procenten hoger en op een punt een P4 2,8 GHZ verder gaf mijn eigen systeem constant de beste score.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 23:17 . Reden: gemaakte resultaten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woudi schreef op 10 April 2003 @ 12:56:
Hallo,
Ik heb bij gistron de nf7-s besteld en een versie 2 gekregen.

Als iemand mij daarmee kan helpen graag!!!

Groetjes, Woud.
Dat werkt meestal niet je oude mobo is waarschijnlijk voorzien van een heel ander chipset waardoor Windows niet de benodigde drivers voor je nieuwe chipset bezit en/of laad.

Van een nieuwer op een ouder mobo wil bij Intel Chipsets meestal wel werken andersom meestal doorgaans niet.Van een Intel 815 en een VIA KT400 naar een nForce werkt in ieder geval niet.

Op een weleens incompatible en instabiel genoemd VIA chipset die alleen enigszins naar behoren gaat werken na instalatie van de 4in1 drivers lijken echter wel te werken met een willekeurige windows instalatie vanaf een andere PC.

Ter info:Vorige week een schijf eraan gehangen uit een P3/intel PC met win 98SE geinstaleerd in 1999 om gegevens van te saven en overtezetten voor iemand en mijn PC stond ingesteld om te booten vanaf HD1 ipv HD0 tot mijn verbazing kreeg ik windows 98 werkend voorgeschoteld,Ook Win2K vanaf diverse Intel P4 moboos werden opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En een install 'eroverheen', zoals BalusC opmerkte, gaat ook niet werken??

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Zo, nadat ik gisteravond mn 8RDA+ een beetje heb opgeblazen heb ik nu ook maar een NF7-S 2.0 bestelt :) (Easycom, komt zaterdag of begin volgende week binnen als het goed is). Met de 8RDA+ haalde ik stock iets van 195 FSB, na een nieuwe northbridge koeler en een VDD mod (draaiende @ 2.05V) haalde ie met moeite de 225 MHz, met een gruwelijk lage +5V lijn.

Als ik de reacties op xtremesystems mag geloven haalt rev 2.0 van dit bord vaak stock al de 220, dus ik heb goede hoop :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op 10 April 2003 @ 15:43:
Zo, nadat ik gisteravond mn 8RDA+ een beetje heb opgeblazen heb ik nu ook maar een NF7-S 2.0 bestelt :) (Easycom, komt zaterdag of begin volgende week binnen als het goed is). Met de 8RDA+ haalde ik stock iets van 195 FSB, na een nieuwe northbridge koeler en een VDD mod (draaiende @ 2.05V) haalde ie met moeite de 225 MHz, met een gruwelijk lage +5V lijn.

Als ik de reacties op xtremesystems mag geloven haalt rev 2.0 van dit bord vaak stock al de 220, dus ik heb goede hoop :)
met mij hetzelfde, ik kwam alleen net niet aan de 220 met 2.05VDD :r
nu dus stock al hoger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Is er nu al iemand die uit eigen ervaring kan zeggen hoeveel nut het heeft de South Bridge te koelen, betere koeling op de North Bridge te zetten, heatsinks op de mofests te plakken.
Dus alles wat je kunt doen zonder voltage mod.
En weet iemand hoe het out-of-the-box zit met koelpasta onder de North Bridge chipsetkoeler?

Ik wil zelf met het moederbord aan de gang zodra ik meer tijd heb, maar zou graag van te voren weten hoeveel nut het heeft voordat ik ga investeren in heatsinks en koelers en er niks mee opschiet.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM

MnM

martijn12345 schreef op 10 April 2003 @ 22:35:
Is er nu al iemand die uit eigen ervaring kan zeggen hoeveel nut het heeft de South Bridge te koelen, betere koeling op de North Bridge te zetten, heatsinks op de mofests te plakken.
Dus alles wat je kunt doen zonder voltage mod.
En weet iemand hoe het out-of-the-box zit met koelpasta onder de North Bridge chipsetkoeler?

Ik wil zelf met het moederbord aan de gang zodra ik meer tijd heb, maar zou graag van te voren weten hoeveel nut het heeft voordat ik ga investeren in heatsinks en koelers en er niks mee opschiet.
1) Nut van een koeler op de southbridge: Ja, iig een goed koelblok, mijn southbridge wordt met een fsb van 200 al dik 44 Graden. (bij mij komt er een zalman nb32-j op te zitten)

2) Betere koeling op de northbridge: niet noodzakelijk, de Vantec Iceberq (ge renamed naar Abit doet zijn werk prima, alleen zou je misschien ff de koelpasta kunnen vervangen door een betere soort. (ik draai er iig prima een FSB van 200 mee en de temp van me mobo is dan 28 graden (nb rev A2)).

3)Heatsinks op de mosfets: ik heb het nog niet geprobeerd, maar volgens veel reviews is het goed tegen fluctuerende voltages. En aangezien het relatief simpel is, net zoals de southbridge, is de ingreep het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 15:11:
En een install 'eroverheen', zoals BalusC opmerkte, gaat ook niet werken??
De map documents & settings blijft dan desgewenst wel staan,de windows map en de program files verdwijnen dan.

maw.je documenten en je favorieten en je mail kan je dan redden echter je geinstaleerde programma's zijn weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 13:34:
[...]

Ik bezit rev 1.2 met de laatste bios erin geflasht,zowel met een reepje van Twinmos als met 2 budget reepjes geprobeert.

Ik dacht zelf ook aan het geheugen aangezien ik met de mem divider op 4/5 wel hoger kan maar ook slechts enkele 5 tot 7 mhz'tjes.
Met de auto instellingen loopt het geheugen op 333mhz en handmatig schijnt dit niet te lukken.

De geheugen bandbreedte komt bij een test ook nooit hoger dan 1900 zowel met een als twee reepjes scheelt dit niet veel je zou toch met 2 gevulde bankjes meer verwachten.

Alle reepjes getest op mijn MSI KT4 mobo dan loopt het nog stabiel met een FSB van 166mhz met de "BUDGET"512 mb PC 2700 reepjes van €60 stuk(geheugen ingesteld op 333mhz loopt dan 2x(166+33)=398 mhz).
Met het veel duurdere Twinmos reepje van €108 kom ik niet hoger dan 160mhz met een Dram instelling op 266 (2x(133+27)=320mhz)

Aan de CPU ligt het volgens mij ook niet deze haalt de 2,5GB aangezien ik van deze zonder voltage verhoging de multiplier van 15 op 17 kan zetten en op 1.8volt zelfs op 19.

Ps.Een XP 2400+ heeft een MP van 15 ,echter werd deze door het mobo op 16 gezet zou dit een op bug in mijn mobo wijzen?

Voor de duidelijkheid ik heb diverse multipliers geprobeert en alleen met een MP van 10 is een FSB verhoging van meer dan 10 mhz mogelijk.

Ik zal eerst een tubetje koelpasta moeten gaan halen dan kan ik de CPU's uitwisselen.

Ik ben niet echt ontevreden een OC van 2 ghz naar 2,5 ghz vind ik wel oké
(in SiSoft geeft er geen enkele referentie CPU een echt hogere score)
De geheugenbandbreedte blijft wel ver achter dus zeker het geheugen zou meer moeten presteren.
Misschien ligt het aan jouw geheugentimings?
Die MP van 15 is ook raar... Misschien eens melden aan Abit? Of misschien heb je geen XP2400+ maar een snellere CPU :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

MnM schreef op 10 april 2003 @ 22:46:
[...]

1) Nut van een koeler op de southbridge: Ja, iig een goed koelblok, mijn southbridge wordt met een fsb van 200 al dik 44 Graden. (bij mij komt er een zalman nb32-j op te zitten)

2) Betere koeling op de northbridge: niet noodzakelijk, de Vantec Iceberq (ge renamed naar Abit doet zijn werk prima, alleen zou je misschien ff de koelpasta kunnen vervangen door een betere soort. (ik draai er iig prima een FSB van 200 mee en de temp van me mobo is dan 28 graden (nb rev A2)).

3)Heatsinks op de mosfets: ik heb het nog niet geprobeerd, maar volgens veel reviews is het goed tegen fluctuerende voltages. En aangezien het relatief simpel is, net zoals de southbridge, is de ingreep het overwegen waard.
Ik draai ook 200 fsb, 202 is kan ook nog, hij crasht niet, maar heel soms dan doet mijn scherm raar, alsof ik de refresh rate verander zeg maar. Dus ik draai nu 200. Maar wat ik me afvroeg, heb je echt sensoren op de NB en SB geplakt, of zijn die temperaturen gewoon losse vinger werk, dus gewoon gevoelt.

Ik moet morgen toch ff de stad in, ga ik eens ff langs de electroboer, kijken of die heatsinkjes heeft waar ik iets mee kan.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ik krijg me setje vanmiddag en zal hem gewoon ff los aansluiten kijken wat hij doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
Woei, heb hem binnen (rev2).. samen met een:

AXDA1700DLT3C 9233176281069
JIUHB0308SPMW :*)

Strax ff aansluiten en oc'en die hap :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

Arioch

<geek>

jiuCb clockt beter. Ik heb zelf ook een jiuHb en ik geraak niet boven de 2.2ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bl4cKH4T schreef op 11 april 2003 @ 16:50:
jiuCh clockt beter. Ik heb zelf ook een jiuHb en ik geraak niet boven de 2.2ghz.
lol, GEraak niet boven de 2.2ghz.
nouwja, ik heb ook wel is van die lompe post, wou alleen ff laten zien dat ik niet de enige ben ;)
vandaag 2 nieuwe members met dit bord, hoop vanaaf wat results van ze te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 17:05:
[...]

nouwja, ik heb ook wel is van die lompe post, wou alleen ff laten zien dat ik niet de enige ben ;)
Members :P

Ik ben al de hele dag @ work maar me ma die de pakketjes in ontvangst had moeten nemen moest onverwacht werken dus vanavond geen results :'(

Ouders 8)7 :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

MnM schreef op 10 April 2003 @ 22:46:
[...]

Ik heb eens op de site van Vantec gekeken, maar die koeler die compleet van aluminium is, maar 25 gram weegt, verplaatst met zijn 5000 toeren fannetje (wat overigens verre van luidruchtig is, dus das wel fijn) een miserabele 3,5 cmf. Als ik dit vergelijk met bijvoorbeeld de crystalorb van thermaltake, die een koperenkern heeft, en met een 5500 toeren fannetje (26 dBa komt toch niet boven mijn ander koelers uit) 12,4 cmf lucht verplaatst.... Lijkt het me geen onnuttige aanschaf, dan zet je dat standaard northbride koelertje op je southbridge. Als hij volgens jou de northbridge goed genoeg koelt, is hij voor de southbridge zeker goed genoeg.

Bij perfect systems hebben ze die crystelorb, en ze hebben daar ook losse heatsinkjes. Heeft iemand ervaring met deze dingen. Ze zijn niet duur, en kant klare heatsinkjes is een stuk makkelijker als zelf lopen zagen. Ik zou ze willen gebruiken om op de mofests te plakken. Maar als die heatsinkjes slecht zijn heb ik daar natuurlijk niks aan. Kent iemand ze, ze zijn volgens mij origineel bedoelt om op het geheugen van je videokaart te plakken.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM

MnM

Ik heb gemeten met een multimeter die ook temperaturen kan meten.
Dus het is geen nattevinger werk, maar de daadwerkelijke temperatuur gemeten midden bovenop de chip zelf.

De temp van de northbirdge is zover ik weet de temperatuur die je via de winbond HWmonitor kan zien.

Maar ik zal eens kijken naar zo'n crystal orb. Tnx for tha info.
Verder ding ik dat een zalman nb32j beter geschikt is voor de southbridge omdat deze een kleiner opppervlakte heeft als de vantec, waardoor hij minder uitsteekt.
Dan is de kans dat er andere componenten op het moederbord in de weg zitten ook wat kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28
Na het lezen van een review @ xbitlabs heb ik toch nog even een vraagje over de 2.0 versie:
Word de temp nog steeds niet uit de CPU zelf gelezen, en zitten er nu wel gaten om de socket ?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Ik ben blij dat de temp van de southbridge geen natte vingerwerk is, en een chip van 40 graden kunnen we niet gebruiken in ons systeem :) dus daar ga ik iets aan doen.

Volgens mij is de temperatuur die in MBM en andere gelijksoortige programma's als casetemp word gemeten,niet de temperatuur van de northbridge. Ik vermoed dat dit een sensor is die ergens los op het moederbord zit, in de buurt van de socket. Ik merk namelijk een daling van mijn case temperatuur van 2 a 3 graden wanneer ik de 80mm fan op mijn CPU koelblok 7 ipv 5 volt geef. Deze fan is breder dan de heatsink (thermalright SLK-800) en dus blaast hij ook lucht langs de heatsink op het moederbord rond de socket, dit veroorzaakt volgens mij de temperatuurdaling van de casetemp. sensor. Dit is dus bedriegelijk, want hoe hard je de lucht ook rondroert door je kast, zolang de warme lucht er niet sneller uitgaat, of koude lucht er sneller inkomt stijgt/daalt de kasttemperatuur niet. Het lijkt me niet dat lucht die door die 80mm fan boven de CPU langs de heatsink wordt geblazen daadwerkelijk zorgt voor een temperatuurdaling van de northbridge, die zit te ver weg lijkt mij. Vandaar mijn vermoeden dat het een losse sensor is, en niet de temperatuur van de northbridge.
Zou je misschien eens je de boel flink willen stressen voor een uurtje, de computer uitzetten, kast open gooien, en direct de temperatuur van de northbridge meten op de heatsink, zeg maar de onderkant van de heatsink, achter de fan-bladen, ik denk dat je dan een redelijke indicatie krijgt van de temperatuur van de northbridge ( tel er eventueel een paar graden bij op omdat hij reeds aan het afkoelen is... ?)

Als wat meer mensen met een NF7 in hun bezit zich mengen in dit topic, met ervaringen, tips, test etc etc. Dan draaien we binnenkort allemaal een 200+ FSB :)

[ Voor 4% gewijzigd door martijn12345 op 11-04-2003 20:05 . Reden: wat foutjes eruit gehaald ]

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

ernst schreef op 11 April 2003 @ 19:52:
Na het lezen van een review @ xbitlabs heb ik toch nog even een vraagje over de 2.0 versie:
Word de temp nog steeds niet uit de CPU zelf gelezen, en zitten er nu wel gaten om de socket ?
Temperatuur wordt direct uit de CPU gelezen volgens mij, en er zitten (ook al in revisie 1.2) gaten rond de socket in revisie 2.0

Klein detail is dat de gaten in Revisie 1.2 slecht geplaatst zijn, of liever, er zitten wat kleine dingetjes (weet nie meer hoe die heten) te dicht bij de gaten, waardoor je met het monteren van heatsinks die hier gebruik van maken in de problemen kunt komen maar deze zijn redelijk makkelijk op te lossen (zoals bijv. de Thermalright SLK900-U). Met het monteren van waterblokken schijn je hier weer geen last van te hebben.

In revisie 2.0 is dit probleem verholpen en past alles goed.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
Bl4cKH4T schreef op 11 April 2003 @ 16:50:
jiuCh clockt beter. Ik heb zelf ook een jiuHb en ik geraak niet boven de 2.2ghz.
JIUCH? Wist niet dat die bestond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28
martijn12345 schreef op 11 April 2003 @ 20:09:
[...]

Temperatuur wordt direct uit de CPU gelezen volgens mij, en er zitten (ook al in revisie 1.2) gaten rond de socket in revisie 2.0

Klein detail is dat de gaten in Revisie 1.2 slecht geplaatst zijn, of liever, er zitten wat kleine dingetjes (weet nie meer hoe die heten) te dicht bij de gaten, waardoor je met het monteren van heatsinks die hier gebruik van maken in de problemen kunt komen maar deze zijn redelijk makkelijk op te lossen (zoals bijv. de Thermalright SLK900-U). Met het monteren van waterblokken schijn je hier weer geen last van te hebben.

In revisie 2.0 is dit probleem verholpen en past alles goed.
Thnx, btw ik denk dat je SMD'tjes bedoelt

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

roger :) die bedoelde ik :) Ik ga me nu even douchen en dan naar de electroboer, kijken wat ie allemaal heeft voor mijn bordje. En mensen met revisie 2.0 post nou eindelijk eens :P (no flame) ben benieuwd of jullie nu echt out-of-the-box een fsb van 220 halen.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

intronic15 zat gister op 210 zonder hoger geprobeert te hebben, lijkt er dus wel op te gaan lijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Ik krijg hem komende week binnen, van gistron (heeft alleen rev 2.0) was niet op voorraad dus moet nu even wachten.

Maar iedereen heeft het hier over een betere koeling van de north and south bridge, door welke chipset koelers zou je deze dan kunnen vervangen? Ik heb zelf in een systeem een crystalorb, maar deze maakt wel wat lawaai. Zijn er betere alternatieven? Ik ben benieuwd. Ook passief is een optie, maar ik ga voor de beste stilste koeling. (Btw als ik er dan al 1 extra bij moet kopen dan neem ik meteen 2 goede en vervang ik die standaard abit koeler ook meteen even aangezien deze toch maar een zielige hoeveelheid koelpasta blijkt te hebben).

Ik lees hier ook steeds meer over die mosfet koelers? Helpen die echt veel! Of is het onhandig, tja ik bedoel niet echt nodig. Ik ga op dit moment toch nog niet hoger als 200FSB aangezien ik maar 1 reepje pc3000 hyperx heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 17:05:
[...]

Tja... Misschien is Bl4cKH4T een Belg...
Wij zeggen toch regelmatig "geraak" hoor ;)

[ Voor 6% gewijzigd door D-Three op 12-04-2003 11:57 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.