Laagvliegerke schreef op 08 April 2003 @ 19:05:
[...]
Dat is wel heel raar hoor. Misschien wil jouw geheugen niet mee? Zorg er voor dat jouw PCI en AGP op standaardsnelheid staan, zo kan het probleem daar niet liggen. Welke rev heb je?
Ik bezit rev 1.2 met de laatste bios erin geflasht,zowel met een reepje van Twinmos als met 2 budget reepjes geprobeert.
Ik dacht zelf ook aan het geheugen aangezien ik met de mem divider op 4/5 wel hoger kan maar ook slechts enkele 5 tot 7 mhz'tjes.
Met de auto instellingen loopt het geheugen op 333mhz en handmatig schijnt dit niet te lukken.
De geheugen bandbreedte komt bij een test ook nooit hoger dan 1900 zowel met een als twee reepjes scheelt dit niet veel je zou toch met 2 gevulde bankjes meer verwachten.
Alle reepjes getest op mijn MSI KT4 mobo dan loopt het nog stabiel met een FSB van 166mhz met de "BUDGET"512 mb PC 2700 reepjes van €60 stuk(geheugen ingesteld op 333mhz loopt dan 2x(166+33)=398 mhz).
Met het veel duurdere Twinmos reepje van €108 kom ik niet hoger dan 160mhz met een Dram instelling op 266 (2x(133+27)=320mhz)
Aan de CPU ligt het volgens mij ook niet deze haalt de 2,5GB aangezien ik van deze zonder voltage verhoging de multiplier van 15 op 17 kan zetten en op 1.8volt zelfs op 19.
Ps.Een XP 2400+ heeft een MP van 15 ,echter werd deze door het mobo op 16 gezet zou dit een op bug in mijn mobo wijzen?
Voor de duidelijkheid ik heb diverse multipliers geprobeert en alleen met een MP van 10 is een FSB verhoging van meer dan 10 mhz mogelijk.
Ik zal eerst een tubetje koelpasta moeten gaan halen dan kan ik de CPU's uitwisselen.
Ik ben niet echt ontevreden een OC van 2 ghz naar 2,5 ghz vind ik wel oké
(in SiSoft geeft er geen enkele referentie CPU een echt hogere score)
De geheugenbandbreedte blijft wel ver achter dus zeker het geheugen zou meer moeten presteren.
Update:
Mijn configuratie gaat echt niet veel verder dan een FSB van 150, draait momenteel stabiel op 2325mhz(155*15) waarmee de beste prestaties behaald worden,betere als op 2,5GB(19*133).Geen Mega OC wel volgens de benchmark scores zo'n beetje het snelste systeem tov. de referenties die in Sisoft staan waarmee je jan vergelijken op 2 punten is de XP 3000+ enkele procenten hoger en op een punt een P4 2,8 GHZ verder gaf mijn eigen systeem constant de beste score.
[
Voor 12% gewijzigd door
Verwijderd op 11-04-2003 23:17
. Reden: gemaakte resultaten ]