Het grote Abit NF7 S Topic

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.707 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

De crystalorb die je al hebt is voor zover ik weer een goede chipset koeler. Ik denk dat de zalman heatsinks nog beter zijn (zeker als je er een fan op richt) maar aangezien die volledig van koper zijn, zijn ze ook behoorlijk aan de prijs.

Die mosfets hebben te maken met de voltage regulatie, als ze heel warm worden (door overklokken en hoge voltages) gaan je voltages een beetje fluctueren, en dat komt de stabiliteit nooit ten goede. Eigenlijk zouden we samen heel lief aan MnM moeten vragen of hij niet eens met zijn mooie metertje wat temperaturen zou willen checken :+ :)

dus bij deze MnM. Ik zou zelf eigenlijk ook zo'm mooie multimeter moeten aanschaffen, kan iemand me advies geven welke, waar je die kunt halen, en wat zoiets ongeveer moet kosten, want ik heb er weinig verstand van, ik zie ze van 3,95 tot meer dan 100 euro....

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zalman chipset coolers zijn volgens mij niet van koper, alleen koper-kleurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 13:07
http://www.zalman.co.kr/english/product/nb32j.htm

Deze bedoel je dan denk ik? Maar die zijn niet echt zeer duur, tenminste dat dnek ik. Maar die crystalorb maakt nog wel wat geluid, daarom ben ik aan het kijken en btw die crystalorb zit nu op mijn broertjes gforce 2

[ Voor 28% gewijzigd door BSeB op 12-04-2003 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:58
BSeB schreef op 12 april 2003 @ 13:08:
http://www.zalman.co.kr/english/product/nb32j.htm

Deze bedoel je dan denk ik? Maar die zijn niet echt zeer duur, tenminste dat dnek ik. Maar die crystalorb maakt nog wel wat geluid, daarom ben ik aan het kijken en btw die crystalorb zit nu op mijn broertjes gforce 2
Die kosten on-line bij 4 bedrijven €5,00 alleen die verzendkosten he minimaal €12,00.
informatique €14,50 onder rembours (duim omhoog dus iets beter dan CompTech World)
Gelukkig heb ik wintelco om de hoek zitten :) .
Bij die north bridgekoeler wordt trouwens standaard lijm/pasta bijgedaan, dus je moet geen losse extra tubes aan gaan schaffen.
(ik heb hem ook op mijn MSI-K7T-turbo gehad met een XP2000+ (max volgens MSI was XP1800+)

[ Voor 6% gewijzigd door makkie op 12-04-2003 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
makkie schreef op 12 April 2003 @ 13:26:
[...]

Die kosten on-line bij 4 bedrijven €5,00 alleen die verzendkosten he minimaal €10,00.
Gelukkig heb ik wintelco om de hoek zitten :) .
Bij die north bridgekoeler wordt trouwens standaard lijm/pasta bijgedaan, dus je moet geen losse extra tubes aan gaan schaffen.
(ik heb hem ook op mijn MSI-K7T-turbo gehad met een XP2000+ (max volgens MSI was XP1800+)
Maar wat is meer aan te raden, crystal orbs (2 maal) of 2 maal die koperkleurige zalman (Voordeel dat het geen stroom kost EN dat het stil is, maar misschien maar dat weet ik niet iets mindere koeling).

Btw ik kan ze nog bij mijn mobo erbij bestellen bij gistron. Althans die zalman kan ik bij mij in delft bij atembo halen voor 8 euro per stuk.

[ Voor 6% gewijzigd door BSeB op 12-04-2003 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Eigenlijk moet je de specs. vergelijken van die abit met ventilator en die zalman.
Ik bedoel dus wat is het verschil in watt/? (weet ik niet de juiste benaming voor) die elke koeler afvoert, abit heeft er niet voor niks een ventilator op gezet denk ik dan , die je dan gaat vervangen door een fanloos koelsysteem.
Het gaat toch om het afgevoerde warmte vermogen per minuut ofzo.
Of is die 36g Zalman zo groot dat het echt overdone aan koeling is, dus dat er geen ventilator tegenop kan.
Want dan is er geen discussie meer mogelijk natuurlijk ,dan is het bestellen geblazen.(als je van de ABIT fabrieksgarantie af wilt natuurlijk O-) )

[ Voor 26% gewijzigd door makkie op 12-04-2003 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
makkie schreef op 12 April 2003 @ 13:41:
Eigenlijk moet je de specs. vergelijken van die abit met ventilator en die zalman.
Ik bedoel dus wat is het verschil in watt/? (weet ik niet de juiste benaming voor) die elke koeler afvoert, abit heeft er niet voor niks een ventilator op gezet denk ik dan , die je dan gaat vervangen door een fanloos koelsysteem.
Het gaat toch om het afgevoerde warmte vermogen per minuut ofzo.
Of is die 36g Zalman zo groot dat het echt overdone aan koeling is, dus dat er geen ventilator tegenop kan.
Want dan is er geen discussie meer mogelijk natuurlijk ,dan is het bestellen geblazen.(als je van de ABIT fabrieksgarantie af wilt natuurlijk O-) )
Ach als mijn mobo kapot is zet ik die koeler gewoon terug is toch niet te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Btw er was hier iemand die wist welk merk de koeler van abit oorspronkelijk was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zijn er meer mensen die last hebben van krakend geluid? :(

Ik krijg het als ik een tijdje gegamed heb, maar het blijft dan met alles kraken daarna (winamp, mediaplayer enz)

Heb de nieuwste nforce drivers, gebruik dat dolby digital gedoe niet en ik heb een revisie 1.2 nfs

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe is bij de gebruikers van een rev. 1.2 de IDE performance (geen SATA)?

Ik vindt die namelijk wat tegenvallen. Ik haal met Sisoft 2003 met een IBM 120GXP 40 GB
een score van gemiddeld 21841. Met mijn ECS K7S5A was dat toch dik 25000!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Ik het geluid via mijn stereo lopen, dus ik kan er niet veel van zeggen, heb nergens last van.

De standaard northbridge koeler van abit is zoals al eerder gezegd een Vantec (vantecusa.com)
Ik was helemaal in de war met die zalman heatsinks, ik had een hele andere in mijn hoofd dan die jullie bedoelden (Ik dacht dat het over de ZM17CU ging). Deze is inderdaad niet duur. Ik denk dat de heatsink wel goed is, maar ik heb niet erg veel airflow in mijn kast (alleen voeding, en 1x 80 casefan). Dus ik persoonlijk ga toch voor een heatsink/fan combinatie. Maar ik denk als je er een aardige luchtstroom door je kast is, dat die zalman alleen ook wel zal voldoen. Als ik die zalman NB31J koop tweak er zelf wel een fannetje op :) Want sinds ik ooit een Chromeorb van thermaltake heb gehad ben ik huiverig voor alles wat er ook maar enigsinds op lijkt.

De lokale electroboer had wel heatsinkjes, maar ik vond ze een beetje te plat, te weinig koeloppervlak, ook hadden ze geen warmtegeleidende tape, dat hebben die heatsinkjes van bijvoorbeeld perfect systems wel. Als ik die zou kopen, kan ik die tape gewoon gebruiken, of heeft dat een grote negatieve invloed op de warmte geleiding en zou ik gewoon arctic silver epoxy moeten aanschaffen ? Kan iemand hier iets over zeggen ?

Voor alsnog is mijn plan dus. northbridge koeler op de southbridge, zalman heatsinkje op de northbridge, en hier knutsel ik wel een oud 50 of 60mm fannetje op. Dit alles of met warmtegeleidende tape, of als men mij dat afraad met silver epoxy spul.

[ Voor 3% gewijzigd door martijn12345 op 12-04-2003 16:52 ]

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 07:29

MnM

helaas heb ik nog geen tijd gehad om de temps van me northbirdge te meten, gaat dit weekend ook niet lukken ivm verjaardagen ensow...

Ik heb de mosfets wel gemeten:
Core voltage 1.95volt, Vdimm 2.9 Volt, Vdd 1.7 Volt, Agp 1.5 Volt, FSB 200 sync

Idle temp :36 graden
Stress temp: 39 graden.

Ik zelf heb geen last van fluctuerende spanningen , maar daarintegen "ondervolt" het bord wel iets over het algemeen. En dat zou ook met een goede koeling van de Mosfets opgelost moeten zijn.

(stress is een half uur prime 95 draaien in dit geval)

Ze worden dus wel wat warm, dus het is niet geheel onverstandig om ze iets beter te koelen. Aan de andere kant, ik denk dat je een goede airflow moet hebben wil die koeling ook daadwerkelijk iets uitmaken, die dingen zitten compleet ingebouwd.

Ik denk dat ik maar 2x een zalman nb32j koop waarvan ik 1 op me southbridge zet, en 1 in stukken zaag voor op me mosfets.
Het voordeel van die zalman is dat hij 32 mm hoog is waardoor de koelribben boven de elco's die naast de mosfets zitten uitsteken en hij dus meer "wind kan vangen".

Als ik tijd heb dan zal ik de bodemplaat van me NB-koeler gaan meten. Maar dat zal wel maandag pas worden

[ Voor 10% gewijzigd door MnM op 12-04-2003 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM

MnM

Verwijderd schreef op 12 April 2003 @ 15:54:
En hoe is bij de gebruikers van een rev. 1.2 de IDE performance (geen SATA)?

Ik vindt die namelijk wat tegenvallen. Ik haal met Sisoft 2003 met een IBM 120GXP 40 GB
een score van gemiddeld 21841. Met mijn ECS K7S5A was dat toch dik 25000!!
Ik haal met sisoft:

32784 punten op Sata, en 26000 punten op IDE (Ik heb namelijk 2 dezelfde hd's, 1 op Sata en 1 op de normale IDE, dus ik kan mooi testen)

Voor HD specs tjek sig.

in Atto haal ik met Sata:

max 61 MB/s

met 56MB/s

Het is dus wel iets sneller, maar het schijnt dat je ook een iets hogere cpu load hebt doordat je een convertor gebruikt. Met de Sata HD's zou dat niet zo moeten zijn.

Vraag voor iemand met een rev 2.0 en een digicam...

Kan je misschien een goede, hires, grote foto maken van de CPU socket ?
En dan het liefst recht van boven. Ik wil namelijk eens kijken hoe dat nu zit met die gaten waarbij op rev 2.0 meer ruimte omheen zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM

MnM

martijn12345 schreef op 12 april 2003 @ 12:22:

dus bij deze MnM. Ik zou zelf eigenlijk ook zo'm mooie multimeter moeten aanschaffen, kan iemand me advies geven welke, waar je die kunt halen, en wat zoiets ongeveer moet kosten, want ik heb er weinig verstand van, ik zie ze van 3,95 tot meer dan 100 euro....
Kijk eens bij conrad naar de "Multitester 5 in 1"

Artikelnr.: 120450 - 89

€ 54,-

Volgens mij voldoet die ruimschoots aan alle eisen

[ Voor 5% gewijzigd door MnM op 12-04-2003 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
BSeB schreef op 12 April 2003 @ 14:03:
[...]

Ach als mijn mobo kapot is zet ik die koeler gewoon terug is toch niet te zien
Je maakt nu een grapje zeker, ze zijn niet helemaal achterlijk bij Abit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

makkie schreef op 12 April 2003 @ 19:10:
[...]

Je maakt nu een grapje zeker, ze zijn niet helemaal achterlijk bij Abit hoor.
maar bij de compu shop wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

is het met dit moederbord mogelijk om 1 hd ide aan te sluiten, en 1 sata?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
wdekreij schreef op 12 April 2003 @ 22:42:
is het met dit moederbord mogelijk om 1 hd ide aan te sluiten, en 1 sata?
Jazeker dat kan, ik heb nu een maxtor 80Gb IDE via mijn convertor op S-ATA en mijn oude maxtor 40Gb op mijn IDE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sommige beweren zelfs dat als je een ide schijf op de convertor aansluit en dus ok de S-ATA aansluiting de overdracht snelheden zelfs sneller zijn als dat je hem gewoon op de IDE aansluit, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg S-ATA met mijn IBM 120GXP 40 gb niet werkend en die schijf draait al een jaar op master, met een Maxtor 6L080J4 als slave!! Ik heb de bios van mijn NF7-S rev. 1.2 geflashed naar ver. nf7_16. Nu heb ik begrepen dat ook de Serial ATA BIOS geupdate wordt naar v4.2.12. Zit hier misschien het probleem? Als ik naar de bios ga wordt de IBM niet herkend, op de S-ATA aansluiting, en die staat als single master gejumperd. Start ik het systeem en kom bij het S-ATA bios, dan hangt het spul bij de detectie van primaire S-ATA!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit probleem had ik laats bij een oude pentium, teminste bij het vinden ervan liep hij vast.
zoek op hoeveel heads, cylinders en weet ik niet veel wat zo`n schijf allemaal heeft.
en voer alles handmatig in, toen ik dat deed vond hij hem meteen incl. merk naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Het in stukken zagen van een zalman heatsinkje is inderdaad misschien beter om de mofests te koelen. Wat betreft airflow, ik denk dat het gericht plaatsen van een fannetje veel meer effect heeft, en dat ik dat ook ga doen.
Het blijft opvallend stil rond de ervaringen van revisie 2.0 bezitters.....

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn12345 schreef op 13 April 2003 @ 10:54:
..........Het blijft opvallend stil rond de ervaringen van revisie 2.0 bezitters.....
Morgen ga ik 'm bestellen dus als ze 'm op voorraad hebben kan ik 'm dinsdag in huis hebben!!!! Probleem is dat ik niet echt een Die Hard Overclocker ben... ;)
offtopic:
iemand die mij nog een geheugen tip kan geven? Moet ik gaan voor Samsung of Infineon. Beide PC2700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

drax, keuze tussen Samsung en Infineon = serieus waar erg makkelijk --> INFINEON !!! :P

Gooi er wat voltage doorheen en 400Mhz op 2-2-2-5 is prima te doen :) :)

Ikzelf hou dit topic al even in de gaten, die nieuwe revisie lijkt te ownen, maar meerdere fabrikanten (EpoX en Asus) komen op de proppen met een Rev. 2.0 ... zullen allemaal wel 200Mhz FSB (en dan stabiel) borden zijn (omdat ze dus die nieuwe north en south bridges hebben) ...

Ik wacht het nog even af, maar het ziet er goed uit :) !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou mijn 2.0 eigenlijk al in huis moeten hebben maar EasyCom had wat leveringsproblemen. Hopelijk deze week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
Ik kan 236FSB stabiel lopen zonder VDD mod, zit nu op 11x233:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/cncgzone/2572-233fsb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er leuk uit, nu ben ik de volgende die maar is wat moet presteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Kijk, dat bedoel, 233 man :/ tjezus :P

Ownage :) nicely done

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
Hehe thnx, 233 is niet alles hoor.. binnekort vdd modje doen, kom maar op met die 250 fsb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loopt Generals ook zonder problemen op 233? Volgens mij een goede stabilitytest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op 12 april 2003 @ 15:26:
Zijn er meer mensen die last hebben van krakend geluid? :(

Ik krijg het als ik een tijdje gegamed heb, maar het blijft dan met alles kraken daarna (winamp, mediaplayer enz)

Heb de nieuwste nforce drivers, gebruik dat dolby digital gedoe niet en ik heb een revisie 1.2 nfs
Ik heb dat ook als ik de "groene" line out gebruik op de zwarte en de blauwe heb ik daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 14:53:
Loopt Generals ook zonder problemen op 233? Volgens mij een goede stabilitytest
Ja, quake, generals, 3dmark, sandra, koetje etc.. zit nu @ 236:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/cncgzone/2598-236fsb.jpg

SlowikPL: Nu nog op 1x256 twinmos/winbond, maar daar komt snel een 2de reepje bij ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Intronic op 13-04-2003 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:33
loop dit alleen op 1x 256MB Twinmos/Winbond PC3200 ?? of in dual mode 2x 256MB Twinmos/Winbond PC3200 ??

heb je verder spelen zoals generals uren zitten te spelen ?

WOW.
dat is mooie OC-resultaat. Ik hoop dat met mijn OCZ PC3500 verder kom. :)
Ik zit te twijfelen tussen een EpoX 8Rda3+ of de Abit NF7-S.

Wacht wel even op de diverse reviews en dan neem ik besluit.

[ Voor 41% gewijzigd door SlowikPL op 13-04-2003 15:11 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intronic: wat is je configuratie, voltages en memtimings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
Zie sig voor specs, voltages:

+5V: 4,94
+3: 3,28
+12: 11,93

Mem timings: 5-2-2-2, hij loopt perfect dus nix te klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Intronic15 schreef op 13 april 2003 @ 15:18:
Zie sig voor specs, voltages:

+5V: 4,94
+3: 3,28
+12: 11,93

Mem timings: 5-2-2-2, hij loopt perfect dus nix te klagen :)
Zomaar vraagje --> waarom die sig zo apart --> @ 3xxx (waar is die 3Ghz proc dan ... ? )

BTW --> ik ga toch voor Corsair TWINX mem met een Enermax 465 denk ik zo ...

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thanks, en welke cooler?

En met voltage bedoel ik je vcore en vmem etc

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
marzzman schreef op 13 April 2003 @ 15:32:
[...]

Zomaar vraagje --> waarom die sig zo apart --> @ 3xxx (waar is die 3Ghz proc dan ... ? )

BTW --> ik ga toch voor Corsair TWINX mem met een Enermax 465 denk ik zo ...
Omdat die 3ghz er komt ;) en corsair.. k vindt het maar een beetje geld klopperij daar zitten ook winbond BH-5 chips op..en vaak komen ze niet eens zo ver :P

Starr: Mem op 2,9 en cpu op 1,93.

[ Voor 6% gewijzigd door Intronic op 13-04-2003 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netjes intronic, lol generals goede stabiliteits test, test dan @ 3DMark03 NATURE of met games als unreal tournament 2003 en DOOMIII;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@little guy: generals is (heel) erg gevoelig voor timings. Tis maar dat je het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 15:51:
netjes intronic, lol generals goede stabiliteits test, test dan @ 3DMark03 NATURE of met games als unreal tournament 2003 en DOOMIII;)
Idd zoals hierboven al staat, Generals echt een hele goede graad meter. Het hoeft maar een ietse pietsie instabiel te zijn en hoppa error. (beetje zoals prima die een foute berekening geeft, maar dan loopt het hele spel in een keer vast)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
Heb ff 1.5 uur generals gespeeld, liep perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McFlipp schreef op 13 April 2003 @ 16:35:
[...]

Idd zoals hierboven al staat, Generals echt een hele goede graad meter. Het hoeft maar een ietse pietsie instabiel te zijn en hoppa error. (beetje zoals prima die een foute berekening geeft, maar dan loopt het hele spel in een keer vast)
leuk om te weten, ga ik als mijn spullen binnen zijn ook ff doen.
maar met prime liep hij bij mij ook meteen vast, heb 1x een error gezien en nog geen sec. later liep hij vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Zijn hier nou helemaal geen mensen hier die een normale pic van de socket met de gaten van de nf7-s kunnen maken.

Dat is niet alleen door mij gevraagd maar al door meerdere mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Intronic: welke cooling gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
Watercooling.

Update:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/cncgzone/2380-238fsb-klein.jpg

:9~ :9

[ Voor 90% gewijzigd door Intronic op 13-04-2003 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
BSeB schreef op 13 April 2003 @ 18:43:
Zijn hier nou helemaal geen mensen hier die een normale pic van de socket met de gaten van de nf7-s kunnen maken.

Dat is niet alleen door mij gevraagd maar al door meerdere mensen!
Dit is is alles wat ik heb kunnen vinden R1.0 en R1.2 .
http://www.overclockers.c...nforce2/abitnf7s/f1.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Watercooling. Aha, dat verklaart een hoop. Wat kost zo'n geintje eigenlijk en is dat eenvoudig zelf te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Idd, dit is nog niet rev 2.0 want daar zouden de gaten beter beschikbaar zijn rond de socket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiko
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 23:59
Ik ben enkele problemen tegengekomen toen ik mijn NF7-S rev2.0 voor het eerst bootte. Hij maakt soms, niet altijd, een sirene als ik in bios bezig ben of als ik Windows probeer te installeren. Het is altijd op een ander moment, dus ik weet niet goed aan wat het kan liggen. Ook branden er twee leds op het moederbord, het linkse is groen en het rechte is rood. Ik vind niet terug in de handleiding waarvoor deze dienen. Ook heb ik al opgemerkt dat de koeler op de northbridge een storend geluid maakt, het lijkt wel of hij uit balans is.

5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
Die sirene weet ik niet waar dat aan ligt, hebben meer mensen al gehad.
De linker led groen, en de rechter rood heb ik ook. Is normaal denk ik.

Misschien dat je hier meer kan vinden: http://www.amdforums.com/...d9e620953b9350c&forumid=7

[ Voor 31% gewijzigd door Intronic op 14-04-2003 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 19:31:
Watercooling. Aha, dat verklaart een hoop. Wat kost zo'n geintje eigenlijk en is dat eenvoudig zelf te installeren?
Kijk eens in de FAQ van Die-Hard Overclocking & Cooling :)

/basic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intronic15 schreef op 14 April 2003 @ 01:18:
Die sirene weet ik niet waar dat aan ligt, hebben meer mensen al gehad.
De linker led groen, en de rechter rood heb ik ook. Is normaal denk ik.

Misschien dat je hier meer kan vinden: http://www.amdforums.com/...d9e620953b9350c&forumid=7
er zitten dus een kleurcode op die een bepaalde status van je mobo weergeeft net als met de 8rda de 2 letterige codes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 09:25:
Ik krijg S-ATA met mijn IBM 120GXP 40 gb niet werkend en die schijf draait al een jaar op master, met een Maxtor 6L080J4 als slave!! Ik heb de bios van mijn NF7-S rev. 1.2 geflashed naar ver. nf7_16. Nu heb ik begrepen dat ook de Serial ATA BIOS geupdate wordt naar v4.2.12. Zit hier misschien het probleem? Als ik naar de bios ga wordt de IBM niet herkend, op de S-ATA aansluiting, en die staat als single master gejumperd. Start ik het systeem en kom bij het S-ATA bios, dan hangt het spul bij de detectie van primaire S-ATA!!
Mischien iemand enig idee hoe dit werkend te krijgen??

Ik heb ook de Maxtor 6L080J4 er eens aangehangen, als master. maar deze wordt ook niet herkend! Zou de adapter defect kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Ik heb hetzelfde probleem denk ik...het werkt domweg niet :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Ik las laatst iets in het grote Nforce2 topic dat je bepaalde waardes handmatig moest opgeven en dan werd de schijf automatisch gevonden bij het opstarten inclusief de merknaam. Moet je evn in dat topic zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eindelijk mijn bestelling de deur uit gedaan!! Alles was op voorraad dus met een beetje geluk morgen lekker aan de slag. Het gaat dus om een ABIT NF7 revisie 2.0 met een XP2100+ en 2x 256MB Samsung PC2700.
offtopic:
Ja ik weet, iedereen raadt mij Infinion aan, maar dat hadden ze niet op voorraad. Ik ga eerst hier mee stoeien en als het niet bevalt haal ik alsnog Infinion, die Samsung reepjes kan ik ergens anders nog wel gebruiken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 07:34:
[...]

er zitten dus een kleurcode op die een bepaalde status van je mobo weergeeft net als met de 8rda de 2 letterige codes?
Lijkt me wel, en dan zal links groen, rechts rood wel zoiets zijn als FF (dat er nix is dus) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Ik heb een terratec sixpack 5.1 is deze beter of minder goed als de chip die onboard zit op dit moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
BSeB schreef op 14 April 2003 @ 12:41:
Ik heb een terratec sixpack 5.1 is deze beter of minder goed als de chip die onboard zit op dit moederbord?
Dat onboard geluid is evenmooi als een Audigy Player.. ik weet niet hoe die terratec klinkt, dat moet je zelf testen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Ze zeggen dat een terratec een beter geluid heeft als een creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

houden dus, mijn audigy 2 is 1000x mooier als het onboard geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
okidokie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intronic15 schreef op 14 april 2003 @ 12:05:
[...]
Lijkt me wel, en dan zal links groen, rechts rood wel zoiets zijn als FF (dat er nix is dus) :P
Rood on/off indicatie of er spanning op het moederbord aanwezig is.
Groen on/off computer aan/uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een slk900 of een slk800u te kopen maar ik zie dat er met deze koelers nog al wat problemen zijn met de abit bordjes, waarvan ik er zelf een heb

het probleem is echter, ik heb revisie 1.1 van het Abit NF7-S mobo, en ik vind alleen maar informatie over v1.0, v1.2 en v2.0 over de bevestiging van de koeler

heeft iemand meer info er over ? of desnoods een suggestie voor een andere koeler die er wel op past ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 13:16:
houden dus, mijn audigy 2 is 1000x mooier als het onboard geval.
Bazeer jij dat op je ervaringen met het Epox mobo? (8RDA+)
Want het geluid van de NF7-S is een stuk mooier dan dat van de 8RDA+ hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
McFlipp schreef op 14 April 2003 @ 14:07:
[...]

Bazeer jij dat op je ervaringen met het Epox mobo? (8RDA+)
Want het geluid van de NF7-S is een stuk mooier dan dat van de 8RDA+ hoor.
Wrs , hij heeft zelf een 8RDA+ volgens z'n specs .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Desolation Angel schreef op 14 April 2003 @ 15:04:
[...]

Wrs , hij heeft zelf een 8RDA+ volgens z'n specs .
Die heeft hij al verkocht hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Als het plaatsen van een SLK-900 U problemen geeft op revisie 1.2, lijkt me niet dat ie op 1.1 lekker past. De SLK-800 zit niet via de gaten in het moederbord, maar gewoon aan de socketpinnetjes (wel aan alle 6, dus redelijk stevig)
Ik zag net ook nog een test, waarin de SLK-800 blijkbaar beter presteert, of in ieder geval niet echt slechter (afhankelijk van welke fan je gebruikt) als de 900, en hij is iets goedkoper, ik zou dus voor de SLK-800 gaan.

Link, naar die test : http://www.hartware.net/media/reviews/291/charts.png

[ Voor 15% gewijzigd door martijn12345 op 14-04-2003 17:12 ]

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Ik heb mn bordje ook bij Easycom besteld en wacht daar dus ook op. Meer tweakers hebben mij gevolgd, want nadat ik in dit topic had gepost zijn er nog bijna 25 bestelling voor Rev 2.0 binnnen gekomen als ik het goed had begrepen van die meneer van die webshop.
Ze hadden idd wat leveringsprobs, maar ik hoop hem morgen of woensdag binnen te hebben en dan hoop ik wel de 2700Mhz te gaan halen met mn JUIHB 0308 SPMW.

Vandaar dat er nog niet veer Rev 2.0 verhalen zijn. Behalve van de mensen die hem bij Gistron hadden besteld, maar die geven geen zekerheid m.b.t. Rev. En die waren snel uit hun voorraad vorige week.

Ik wacht en kom daarna hoop ik met mooie verhalen :9

Ik haal er nu met mn Epox al 2600Mzh stabiel mee, maar dan houd het gewoon echt op.

BTW ik heb een Swiftech MCX462+ koeljoekel. Hoop dat dat geen probs oplevert.

Kan iemand een pic posten van rond de Socket!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik kan heel goedkoop de rev 1.0 krijgen, maar is het de moeite waard om het te kopen en wat zijn de verschillen met rev 2.0 en 8rda+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week hebben de bestellers ze in huis, er zijn er vanavond een aantal in orde gemaakt. De rest is morgen aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:34
Hasib schreef op 14 April 2003 @ 20:58:
Ik kan heel goedkoop de rev 1.0 krijgen, maar is het de moeite waard om het te kopen en wat zijn de verschillen met rev 2.0 en 8rda+.
Rev 1.0 heeft onder andere problemen met de spanningen en er zijn zelfs al problemen gemeld met de microfoon-ingang. 99% kans dat je er geen problemen mee zal ondervinden bij normaal gebruik maar als je wil overclocken zou ik toch minimaal rev 1.2 nemen.

edit:
Ik heb net nog gelezen dat er soms problemen zijn met het geluid in het algemeen bij rev 1.0 en 1.2, dus niet met de microfoon alleen...

edit 2:
Hier ff een heel erg korte samenvatting van de wijzigingen per revisie:
Rev.1.0- No holes around the cpu socket and lower voltages, supports 200/266/333
Rev.1.1- 4 holes around the cpu and same voltages as 1.0, supports 200/266/333
Rev.1.2- 4 holes around the cpu with higher voltages, vcore and vdimm, supports 200/266/333
Rev.2.0- 4 holes aound the cpu with same voltages as 1.2 but adds 400fsb support.

[ Voor 41% gewijzigd door D-Three op 14-04-2003 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn12345 schreef op 14 april 2003 @ 17:11:
Als het plaatsen van een SLK-900 U problemen geeft op revisie 1.2, lijkt me niet dat ie op 1.1 lekker past. De SLK-800 zit niet via de gaten in het moederbord, maar gewoon aan de socketpinnetjes (wel aan alle 6, dus redelijk stevig)
Ik zag net ook nog een test, waarin de SLK-800 blijkbaar beter presteert, of in ieder geval niet echt slechter (afhankelijk van welke fan je gebruikt) als de 900, en hij is iets goedkoper, ik zou dus voor de SLK-800 gaan.

Link, naar die test : http://www.hartware.net/media/reviews/291/charts.png
ik had het over de slk800u , dat is een rivisie van de originele met een vergelijkbaar mount systeem dan de slk900

de slk800u staat op de site dat het met custom standoffs past op de revisie 1.2, maar waar kan je die custom dingen krijgen? of zitten ze bij de cooler ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 21:54:
[...]

ik had het over de slk800u , dat is een rivisie van de originele met een vergelijkbaar mount systeem dan de slk900

de slk800u staat op de site dat het met custom standoffs past op de revisie 1.2, maar waar kan je die custom dingen krijgen? of zitten ze bij de cooler ?
Mijn SLK 900U had ik al voor de Abit NF7-S. Deze heb ik besteld in Duitsland.

http://www.ichbinleise.de/

Nadat ik hen had gemaild dat ik van plan was mijn systeem te upgraden met
een Abit NF7-S en daarvoor customized standoffs nodig had, werden die mij 2 dagen later kosteloos toegezonden :)

NB. Ik heb de MR Variokoeler SLK 900 R en die is prijzig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Toen ik theralright mailde, omdat ik via de slecht lopende inkoopactie hier hoop ook ooit een SLK-900 U te ontvangen, werd ik door hun doorverwezen naar hun duitse dealer:
www.pc-cooling.de Daar kun je ze bestellen, ze kosten 1,25 en ze vertelden me over de mail dat de verzendkosten rond de 4 euro zouden liggen.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiko
Weet iemand trouwens wat die CPU Interface juist verandert als je die enabled? Staat onder Softmenu in het bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens het manual:

Two options are available: When set to disabled the system uses the most stable CPU/FSB parameters. If you choose enabled, the system will use overclocked CPU/FSB parameters!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, voor ons OCers denk maar aanlaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n Rev 2.0 binnen en het voldoet volledig aan m'n (hooggespannen) verwachtingen. Het probleempje met de sirene heb ik ook al eens even gehad, maar dat was eenmalig.

Verder zijn de gaten rond de socket dik in orde bij rev. 2.0, er zit niets meer echt in de weg. Mijn alpha 8045 paste perfect zonder aanpassingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 09:45:
Ik heb m'n Rev 2.0 binnen en het voldoet volledig aan m'n (hooggespannen) verwachtingen. Het probleempje met de sirene heb ik ook al eens even gehad, maar dat was eenmalig.

Verder zijn de gaten rond de socket dik in orde bij rev. 2.0, er zit niets meer echt in de weg. Mijn alpha 8045 paste perfect zonder aanpassingen...
Goed te weten want ik de mijne komt vandaag binnen en ik moet een MC462 erop kwijt. Zelfde soort gaten nodig dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand die voor mijn nog een pic heeft van de socket @ rev2.0 zonder cooler erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Laatst online: 08-09 10:28
@Little guy: Ik heb er wel een pic van maar, maar me camera is niet echt goed voor closeup foto's dus erg mooi is hij niet. Je kunt de gaten net zien zitten, maar weet niet waarvoor je hem nodig hebt dus messchien heb je er wat aan.

Maar ik heb zelf een probleem met de serial ata controller, waarvan ik niet in het bios kom. In het Bios staat hij wel enabled maar ik kan niet in het serial ata bios komen met F4 of crtl+S.

Eerst dacht ik dat het aan mijn usb toetsenbord lag, maar met een ps2 werkt het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

post of mail je pic naar edelaar@xs4all.nl
over je prob, ik zit momenteel zonder mobo omdat ik eerst w8 op de bevesteging dat mijn cpu verstuurt is, hoe nieuwer de nb hoe harder d8 ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

als al vaker gezegt is dat de gaten op de revisie 2.0 goed zijn, alles erop past en er niks in de weg zit, waarvoor moet je dan een foto hebben ?

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

martijn12345 schreef op 15 April 2003 @ 19:40:
als al vaker gezegt is dat de gaten op de revisie 2.0 goed zijn, alles erop past en er niks in de weg zit, waarvoor moet je dan een foto hebben ?
Om te kijken of zijn Prometeia erop past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Ik ben nu pas na 1 maand erachter gekomen dat ik wat mis op mijn mobo:(.
Namelijk mijn gamepoort shit.
Kan ik mooi een stuur en een joystick weggooien.
Bij mijn vorige mobo's zaten die er wel op terwijl ik er ook 1 op mijn oude live1024 had zitten.
Moet ik die er maar weer inzetten en kijken of ik dan wel mijn onboard sound kan blijven behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Laatst online: 08-09 10:28
Mijn probleem met mijn serial ata is nu opgelost, heb namelijk zitten slapen volgens mij toen ik mijn HD aansloot. Ik dacht nog ik moet hem op master zetten, maar vergat het ook dan ook daadwerkelijk te doen |:( . Dus nu werkt mijn schijfje IBM gxp120 schijfje perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00t, ik heb de rev 2.0 binnen !!
heh, contacten bij Gistron zijn altijd handig :P

Alleen ik heb nu ff vraagje eej, ik probeer hier wanhopig op het forum te achterhalen tot hoever ik die xp2600+ van mij kan overklokken op dat plankje. Wie heeft er hier een vergelijkbare proc (AIUHB 0247RPGW) en kan mij zijn oc resultaten ff passen ?

Ik ga er vanuit dat ik toch wel boven de 200mhz FSB uit moet kunnen komen, zeker icm met het Kingston HyperX pc3500 geheugen wat ik morgen krijg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 21:06:
w00t, ik heb de rev 2.0 binnen !!
heh, contacten bij Gistron zijn altijd handig :P

Alleen ik heb nu ff vraagje eej, ik probeer hier wanhopig op het forum te achterhalen tot hoever ik die xp2600+ van mij kan overklokken op dat plankje. Wie heeft er hier een vergelijkbare proc (AIUHB 0247RPGW) en kan mij zijn oc resultaten ff passen ?

Ik ga er vanuit dat ik toch wel boven de 200mhz FSB uit moet kunnen komen, zeker icm met het Kingston HyperX pc3500 geheugen wat ik morgen krijg ?
Dat hoef je niet te vragen want dat weten wij ook niet. Het is gewoon een kwestie van proberen. Ik zelf heb een XP2100+ en die loopt op 1733@2348 (11.5x204).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internet verbinding slecht!

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internet verbinding slecht!

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:07

lordsnow

I know nothing

Ja.. volgens mij heeft t.net internet problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
lordsnow schreef op 15 april 2003 @ 22:15:
Ja.. volgens mij heeft t.net internet problemen...
DDOS Aanval. Maar goed ik krijg als het goed is morgen mijn Abit NF7-S binnen. En convertor komt volgende week ergen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McFlipp schreef op 15 April 2003 @ 20:07:
[...]

Om te kijken of zijn Prometeia erop past.
idd, er zat eerst zo`n vage chip naast.
is geen uber probleem, maar wil ff zien hoe dichbij die zit en of ik er last van krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 22:29:
[...]

idd, er zat eerst zo`n vage chip naast.
is geen uber probleem, maar wil ff zien hoe dichbij die zit en of ik er last van krijg.
Ik zal het wel ff laten weten :P zal er dan ook morgen wel last van hebben maar ik zie wel :Y)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 15 April 2003 @ 22:32:
[...]

Ik zal het wel ff laten weten :P zal er dan ook morgen wel last van hebben maar ik zie wel :Y)
k dan, hoor het morgen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiko
Ik heb net wat Unreal Tournament gespeeld, en ik had een enorme muis lag. Ik geloof dat er nog wat scheelt aan mijn USB driver. Nu heb ik die driver die op de CD staan niet kunnen installeren omdat pc al zei dat ik de laatste nieuwe al had? :? Maar nu begin ik toch even te twijfelen of dit echt wel zo is.

Je krijgt zo'n site waar er opstaat dat je service pack 1 moet installeren voor WinXP, nou bij mij is dat al van het begin installeert (staat namelijk op mijn installatie cd) en dat je dan bij device manager je driver moet updaten. Dat heb ik dus geprobeerd maar hij zei dat hij geen nieuwere vond op de CD? :?

Iemand nog dit probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Is je muis USB 2.0 of niet? want alleen voor usb 2.0 moet je iets installeren, voor 1.1 of wat is die oude, niet. Dus als je problemen ondervind, en geen USB 2.0 apparaten hebt, probeer dan eens de driver te verwijderen, en een oude driver of je originele mousdriver.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraag me idd af of het wel echt geinst is.
verder is SP1 alleen nodig voor USB2, iig bij mij deed mijn usb geval het wel toen xp net uit was ;)
en probeer idd eerst je driver te verwijderen, er zit als het goed is een USB-driver bij de nforce-driver.
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.