Het grote Abit NF7 S Topic

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.716 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 10:22
Nadat ik vanmorgen me pc aanzette en ik te temperatuur een beetje in de daten hield met de hardware monitor van de CD viel me om dat 1 fan niet draaide, ik denk dus stekkerje los, dus ik kijken maar het stekkerje zat goed.
PC opnieuw opgestart en hij draaide weer tot ik die hardware monitor weer aanzette, dus telkens als ik die monitor opstart zet hij de fan uit die aan de cpu fan header op het mobo hangt, weet iemand messchien waardoor dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 14:13

MnM

Als ik jouw was zou ik een nieuwe versie van de Hardware monitor downloaden.

Als je bios versie 16 hebt, moet je ook een nieuwe hardwaremonitor gebruiken namelijk.
misschien dat dat je probleem oplost, vaag is het iig wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Heb net de nieuwste gedownload maar volgens mij is het dit dezelfde die ik al had en na de instalatie zet hij nog steeds mijn fan uit, maar denk niet dat het aan de versie ligt want gisteren gebeurde het volgens mij nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn NF7 revisie 2.0 ontvangen met een XP2100+. Aangezien ik nog wacht op een harddiskje kan ik helaas nog niet overclocken.
Ik heb wel even gekeken in het bios en 2 dingen vielen mij op.

De VCC voltage schommelt tussen de 2.7 en 2.9 volt terwijl er tussen haakjes staat 2.5 volt. Is dit erg?? De andere voltages zien er wel goed uit. De 5volt zit bijvoorbeeld op 4.94 en de 12volt zit er net boven of onder... scheelt niet veel.

Nog iets wat me opviel is dat er op 2 plaatsen in het bios een mogelijkheid is om een CPU Over Temperature Protect op te geven. In het softmenu kan je 'm instellen op 85, 95 en 100 graden celcius. Gaan we vervolgens naar de PC Health Status, dan kan ik de CPU Shutdown Temperature instellen. Deze is in stapjes van 1 graden in te stellen tussen (ik geloof) 60 en 75 graden.

Zie ik iets over het hoofd ofzo??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Hierbij ff een ding voor de duidelijkheid ->

De prom past op de rev. 2.0 ;) :) !!

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

smokeythebandit. Is 2500 mhz het maximale wat je nu uit je CPU tje krijgt? En welke FSB draai je? Heb je aanpassingen aan je mobo gedaan?

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens hebben mensen er ook last van als je voltage hoger zet dan 1.85v dat tie dan soms uit slaat. Gewoon helemaal uit..Dan moet je ook eerst weer de spanning er helemaal afhalen en dan kan je hem pas weer booten. Temps komen niet hoger dan 55 graden. Ik had eerst een ASUS A7V8X(KT400). Op dat board kon ik mijn XP2100+ op 2470Mhz stabiel laten lopen. Nu krijg ik hem niet hoger dan 2300Mhz. Als ik hem dan op 12x200 zet dan moet de voltage naar 1.9v en dan slaat tie naar een tijdje ineens uit. Vind ik best raar. Lijkt me niet aan de voeding te liggen want die gebruikte ik ook met mijn Asus boardje. Heb nu een Abit NF7 S 1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het hele zwikkie aangesloten en het runt als een tierelier. Ik heb nu twinmos mem erop zitten (1*512) want ik heb de Hyperx-jes van Kingston nog niet binnen en ik kon toch niet wachten om het spulleke ff een testrun te geven. Ik baal alleen een beetje van de fan die ik gekocht heb. Ik denk dat ik daar niet kritisch genoeg op geweest ben (GlobalWin CBK52II). Dat ding houdt de proc dus echt NIET koel (52 idle, 60 Stressed). Ik heb nu de delta-fan van mijn oude FOP38 op dat ding gezet en nu issie 42 idle en 50 Stressed. Nog steeds niet om over naar huis te schrijven maar kan ermee door totdat ik WC krijg.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje...

Zodra ik de fsb in de bios hoger dan 166 zet, dan begint 'ie te piepen en wil hij niet meer booten!! Wat is dit ?? Heeft dit iets te maken met de L12 bridges die geconnect zijn. Als ik dit nou doorsnij, ben ik dan wel in staat om de fsb hoger dan 166 te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze truc zou enkel voor de barton cpu`s zijn.
als je er 1tje hebt waarschijnlijk wel, maar check eerst nog alles @ mobo settings/bios enz.
want bartons krijgen eigenlijk pas last met 190+ speeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz, nope.. Ik heb geen Barton. Gewoon een t-bred B 2600+. Ik vindt het echt ontzettend vaag dat als ik de fsb ook maar met 1 mhz verhoog dat dat ding helemaal gaat flippen. Ht moederbord begint dan gewoon monotoon te piepen en ik krijg geen beeld. Moet ik eerst de BIOS resetten en dan werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 21:06:
....w00t, ik heb de rev 2.0 binnen !!
heh, contacten bij Gistron zijn altijd handig :P ...
Wat heeft "contacten bij Gistron" er mee te maken. Zover ik weet hebben ze momenteel alleen maar revisie 2.0, ik heb er net ook 2 dagen eentje binnen en ik denk dat iedereen die daar een ABIT NF7 besteld een 2.0 revisie zal krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
SmokeyTheBandit schreef op 16 April 2003 @ 20:32:
Hierbij ff een ding voor de duidelijkheid ->

De prom past op de rev. 2.0 ;) :) !!
Vadaag heeft maxpert nieuwe cpu binnen gekregen. een 0311 UMPW DUT3C ik ga em wel gewoon probeeren zuigt i volgende :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Zou het niet een UPMW zijn? Ben wel benieuwd watti gaat doen... misschien dat die U toch iets goeds betekent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 06:31
Ik heb even een vraag, ik ben sinds vandaag ook in het bezit van een rev 2 NF7-s en nu heb ik 1 harddisk en deze wil ik dmv serial ata aanlsuiten, op het moederbord zit dus serial ata raid, betekent dit dat je dus maar 2 schijven in raid kan hangen met behulp van serial ata. Dus dat als je meer schijven wil dat je deze gewoon aan een ide moet hangen en dus GEEN raid modus hebben.

Verder als ik mijn schijf in serial ata hang. Kan ik dan mijn cd-rom en brander aan 1 ata100 kabale hangen zonder dat ik dan problemen krijg met het kopieren van cd's bijvoorbeeld on the fly.

Ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben en dat jullie me hier een antwoord op kunnen geven want als dit namelijk kan, dan kan ik uit mijn kast weer zo'n lelijke dikke flatkabel slope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

on the fly zal dan niet echt lekker gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 22:11:
..Trouwens hebben mensen er ook last van als je voltage hoger zet dan 1.85v dat tie dan soms uit slaat. Gewoon helemaal uit..Dan moet je ook eerst weer de spanning er helemaal afhalen en dan kan je hem pas weer booten. ...
Hmm, ik had hetzelfde met mijn vorige systeem als ik simcity4 ging spelen. (niks overgeclockt of voltages verandert) Na een kwartier ofzo ging mijn computer helemaal uit. In eerste instantie kon ik 'm niet meer opstarten maar na even de stroomkabel uit de voeding te hebben gehad, was het probleem opgelost.

Dus, soortgelijk probleem, maar in mijn situatie zonder voltage tweaks of wat dan ook. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BSeB schreef op 17 april 2003 @ 11:54:
.... Kan ik dan mijn cd-rom en brander aan 1 ata100 kabale hangen zonder dat ik dan problemen krijg met het kopieren van cd's bijvoorbeeld on the fly.....
Toevallig heb ik het gister geprobeert op een systeempje die ik heb gemaakt voor een kennis. Ik heb 3cd's on the fly gebrand op 24speed en ik had helemaal geen buffer underuns of iets in die geest. Geen probleem dus in mijn geval.

specs:
XP2200+ @default
ECS K7S6A
512MB Kingston PC2100 cl2
Lite-On 16x/48x DVD speler
Lite-On 24x10x40 ReWriter

Ik heb Nero gebruikt en handmatig de buffer ingesteld op 60MB 8)

Sorry was erg offtopic. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 21:03
Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 12:26:
[...]

Toevallig heb ik het gister geprobeert op een systeempje die ik heb gemaakt voor een kennis. Ik heb 3cd's on the fly gebrand op 24speed en ik had helemaal geen buffer underuns of iets in die geest. Geen probleem dus in mijn geval.

specs:
XP2200+ @default
ECS K7S6A
512MB Kingston PC2100 cl2
Lite-On 16x/48x DVD speler
Lite-On 24x10x40 ReWriter

Ik heb Nero gebruikt en handmatig de buffer ingesteld op 60MB 8)

Sorry was erg offtopic. :X
Je zal toch wel buffer underruns gehad hebben hoor... Alleen zal de burn-proof (of hoe het ook heet bij die Lite-On) dat hebben opgevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Tja, ik hoor vaak genoeg dat het kan. Op zich is de cd-brander en cd-rom/dvd allebei op een apart kanaal natuurlijk beter. Maar als je ze op hetzelfde kanaal zet (1 kabel), moet de cd-rom/dvd op Master ingesteld zijn geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Het is btw wel zo dat mijn CD-rom een pioneer is en dus geen pio mode draaid maar een dma (ata66 geloof ik draaid (106S Slot-in)) dus en mijn brander is een plextro 16 speed die dus alleen nog pio kan draaien omdat deze nog geen DMA ondersteund helaas.

Als deze wel udma zou ondersteunen zou het dan wle mogelijk zijn?

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Volgende vraag, waar ik nog niks over heb gehoord. Ik wil dus 1 in serial ata hangen. Word deze dan in de bios gedetecteerd of in de bios van serial ata raid. Ik denk in de gewone bios.

Graag zou ik ook antwoord hebben over mijn raid vraag of dat je met dit moederbord dus maximaal 2 schijven in raid kunt hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op 17 April 2003 @ 12:35:
[...]

Je zal toch wel buffer underruns gehad hebben hoor... Alleen zal de burn-proof (of hoe het ook heet bij die Lite-On) dat hebben opgevangen.
He ben niet gek hoor! :( Er waren GEEN, ik herhaal, GEEN buffer underuns of iets wat er ook maar op lijkt. De buffer van de writer zat (zoals altijd) tussen de 96 en 99% en de (zelf ingestelde 60MB data buffer) zat steeds op ongeveer 99%.

Ik heb wel eens een buffer underrun meegemaakt (mp3 naar audio en in win98 zonder de harddisk en writer op dma gezet te hebben... |:( )

dus... shut up ;)

Edit: de brander staat op master, de dvd player dus op slave.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even op het eerder genoemde probleem van de uitvallende fans terug te komen mijn cpu fan werkte al tweemaal niet en de cpu temp steeg binnen enkele seconden tot dik in de 80 graden na een reboot deed ie het gewoon weer wel.

Voor de zekerheid heb ik de cpu fan u rechtstreeks op de psu aangesloten,je bent dan wel je overzicht erop kwijt.Met mijn twee case fans heb ik dit nog niet gehad.

Of dit door Hardware Doctor komt weet ik niet ik gebruik dit altijd en het probleem treed mischien maar bij 1 op de 50 boots op.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 15:11:
Om even op het eerder genoemde probleem van de uitvallende fans terug te komen mijn cpu fan werkte al tweemaal niet en de cpu temp steeg binnen enkele seconden tot dik in de 80 graden na een reboot deed ie het gewoon weer wel.

Voor de zekerheid heb ik de cpu fan u rechtstreeks op de psu aangesloten,je bent dan wel je overzicht erop kwijt.Met mijn twee case fans heb ik dit nog niet gehad.
Ik dacht al dat ik de enige was met problemen met die Fan, maar was het bij jou ook alleen als je bepaalde software zoals de Hardware Doctor opstart?

Bij mij namelijk wel.
BSeB schreef op 17 April 2003 @ 13:35:

Volgende vraag, waar ik nog niks over heb gehoord. Ik wil dus 1 in serial ata hangen. Word deze dan in de bios gedetecteerd of in de bios van serial ata raid. Ik denk in de gewone bios.

Graag zou ik ook antwoord hebben over mijn raid vraag of dat je met dit moederbord dus maximaal 2 schijven in raid kunt hangen.
Hij wordt in het Bios van je serial Ata gedetecteerd en dat tweede weet ik niet meer zeker

[ Voor 29% gewijzigd door Sneezydevil op 17-04-2003 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
BSeB schreef op 17 April 2003 @ 13:35:
Het is btw wel zo dat mijn CD-rom een pioneer is en dus geen pio mode draaid maar een dma (ata66 geloof ik draaid (106S Slot-in)) dus en mijn brander is een plextro 16 speed die dus alleen nog pio kan draaien omdat deze nog geen DMA ondersteund helaas.

Als deze wel udma zou ondersteunen zou het dan wle mogelijk zijn?
Als je tegelijkertijd een PIO mode 4 en een UDMA device op 1 IDE-kanaal aansluit, zal het kanaal op de laagste modus, PIO 4 dus, gaan werken. Nogal vanzelfsprekend lijkt mij. Je kunt je DVD-drive alleen op DMA laten werken als je 'm op een apart kanaal hebt.

offtopic:
M'n broer heeft ook zo'n slot-in Pioneer DVD. Best handig, dat slot-in, maar die drive maakt je cd's/dvd's WARM!! Niet normaal man. Ook is hij niet echt stil ofzo, maar dat kan ook te maken met de manier waarop mijn broer met z'n hardware omgaat (stoffige kamer, warme kast). ;)

Edit: die vraag over hoeveel schijven je in RAID aan je Abit mobo kunt hangen is wel een RTFM vraag hè. Je kunt vast en zeker zo op de site van Abit zien welke RAID configs ondersteund worden (waarschijnlijk 0 en 1).

[ Voor 12% gewijzigd door Aham brahmasmi op 17-04-2003 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mijn rev 2.0 is binnen. een a3 SB en een C1 NB. Blue orb past niet op NB alleen die standaart die er bij zit dus daar moet ik nog ff wat op maken. Verder draait i nu 223 mhz fsb op cas 3-2-2-2 1.7 volt nb. Zo uit de doos :P 225 wil i niet maar ik denk dat dat de cpu is die niet meer wil.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Aham brahmasmi schreef op 17 April 2003 @ 15:34:
[...]

Als je tegelijkertijd een PIO mode 4 en een UDMA device op 1 IDE-kanaal aansluit, zal het kanaal op de laagste modus, PIO 4 dus, gaan werken. Nogal vanzelfsprekend lijkt mij. Je kunt je DVD-drive alleen op DMA laten werken als je 'm op een apart kanaal hebt.

offtopic:
M'n broer heeft ook zo'n slot-in Pioneer DVD. Best handig, dat slot-in, maar die drive maakt je cd's/dvd's WARM!! Niet normaal man. Ook is hij niet echt stil ofzo, maar dat kan ook te maken met de manier waarop mijn broer met z'n hardware omgaat (stoffige kamer, warme kast). ;)

Edit: die vraag over hoeveel schijven je in RAID aan je Abit mobo kunt hangen is wel een RTFM vraag hè. Je kunt vast en zeker zo op de site van Abit zien welke RAID configs ondersteund worden (waarschijnlijk 0 en 1).
Over opmerking 1:

Dus als ik 2 apparaten heb die allebij UDMA zijn dan werkt het dus zonder problemen ook als ik een directe kopie van een cd wil maken in apparaat 1?

Over opmerking 2:

Ik heb het dus NIET over de gewone RAID, ik heb het over Serial ATA RAID, en ik kan op het mobo 2 schijven aansluiten dmv Serial ATA RAID aangezien je aan 1 kabel altijd maar 1 schijf kunt aansluiten.

Mijn vraag is dan dus ook: Als ik een RAID systeem maak met die 2 serial ATA schijven en ik wil bijvoorbeel een schijf van de IDE poort meenemen kan dit of kan dit niet. Kort gezegd kan ik een RAID maken van 3 schijven. 2 op Serial ATA en 1 op de IDE port.

Misschien dat de vraag zo duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
A-ha... dat lijkt mij wel sterk dat PATA en SATA samen kunnen werken in RAID... ik denk dat je er vrij zeker van kan zijn dat het niet kan, omdat de SATA controller een RAID controller is, en heus niet zomaar een device dat met een ander protocol (Parallel ATA) werkt in de SATA RAID array kan opnemen.

2 UDMA apparaten op 1 kanaal is nog steeds geen garantie dat je zonder problemen zo'n on-the-fly kopie kunt maken van een cd (op 1 IDE-kanaal). Het is alleen een garantie dat beide apparaten in hun snelste (UDMA) modus werken. Verder maakt het niet uit of het PIO of UDMA apparaten zijn die op het IDE-kanaal zitten; als één van de apparaten bezig is, dan wordt het kanaal gelocked en wordt het andere apparaat dus in de wacht gezet totdat het kanaal weer wordt vrijgegeven. Het grote voordeel van SCSI is dus dat het veel intelligenter dan dit werkt, en de commando's gewoon even opvangt en niet totaal blokkeert (command queueing, wat SATA(II) ook in beperkte vorm schijnt te ondersteunen).

Maar is er dan een reden om je brander en dvd niet op twee aparte kanalen/kabels te zetten (afgezien van de last die je met de flatcables krijgt)?

Ik geloof trouwens, ondanks het feit dat de bus gelockt wordt als 2 apparaten op 1 IDE-kanaal zitten, dat het toch vaak goed gaat (directe kopie tussen deze twee apparaten). Je kunt het gewoon proberen met een cd-rw, zie je vanzelf of je een buffer-underrun krijgt.

[ Voor 13% gewijzigd door Aham brahmasmi op 17-04-2003 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
BSeB schreef op 17 April 2003 @ 11:54:
Ik heb even een vraag, ik ben sinds vandaag ook in het bezit van een rev 2 NF7-s en nu heb ik 1 harddisk en deze wil ik dmv serial ata aanlsuiten, op het moederbord zit dus serial ata raid, betekent dit dat je dus maar 2 schijven in raid kan hangen met behulp van serial ata. Dus dat als je meer schijven wil dat je deze gewoon aan een ide moet hangen en dus GEEN raid modus hebben.

Verder als ik mijn schijf in serial ata hang. Kan ik dan mijn cd-rom en brander aan 1 ata100 kabale hangen zonder dat ik dan problemen krijg met het kopieren van cd's bijvoorbeeld on the fly.

Ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben en dat jullie me hier een antwoord op kunnen geven want als dit namelijk kan, dan kan ik uit mijn kast weer zo'n lelijke dikke flatkabel slope.
je hebt dan wel raid je moet ze natuurlijk in de bios van de SATA Raid controller linken als een. maar je moet wel 2 convertors hebben. en op elke poort een hd hangen. 215 is prime stabiel. maar de cpu zit em echt te nekken. morgen maar ff testen met die UPMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Astennu schreef op 17 April 2003 @ 16:02:
Mijn rev 2.0 is binnen. een a3 SB en een C1 NB. Blue orb past niet op NB alleen die standaart die er bij zit dus daar moet ik nog ff wat op maken. Verder draait i nu 223 mhz fsb op cas 3-2-2-2 1.7 volt nb. Zo uit de doos :P 225 wil i niet maar ik denk dat dat de cpu is die niet meer wil.
Ik kan niets anders zeggen als :9~
Dat zijn erg mooie out-of-the-box prestaties.
Ik heb zelf net 2 weken te vroeg dit moederbord aangschaft. maar ja, op die manier kun je bezig blijven natuurlijk.

Over een week heb ik vakantie, dan ga ik kijken hoever ik kom met aanpassingen.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-10 08:46

Chakotay

Lick here to continue

Zo, ik heb mn v2.0 ook binnengekregen van EasyCom vandaag, zometeen even inbouwen, kijken tot welke FSB ik kom (op mn huidige 8RDA+ 220-225 half stabiel met een VDD mod en 2.05 VDD), en kijken of SATA winst geeft :) Nu haal ik 44.5 MB/s average transfer met 13.5ms accesstime op een Maxtor Diamondmax Plus 9 8MB, kijken of ik de 50 MB/s haal :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
laat maar al 8chterhaald. man inactief topic :'( mischien moet i ook maar naar doc net als 8rda+ topic.

[ Voor 84% gewijzigd door Astennu op 17-04-2003 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zo, hij lijkt te draaien, al kostte het wel veel moeite... BIOS had er geen zin in, heel vaak nadat ik savede (met niet eens extreme settings) kreeg ik een mooie sirene, en kon ik weer op insert gaan duwen of helemaal opnieuw beginnen.

Hij lijkt nu uiteindelijk een beetje losgeschud te zijn, kben nu iets van een half uurtje aan het primen op 11x210 (Barton 2500+ 0308 @ 2310 MHz), 5-2-2-2.

VDD: 1.7
VCore: 1.95
VDIMM: 2.9 (2.8 in BIOS)

Northbridge: 0309 A1
Southbridge: 0307 A3

Geen mods, alleen even wat ASIII op de northbridge gefrot, omdat de koeler er toch even afging om te kijken welke stepping ik heb :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stepping kan je van tevoren al weten, weeknummer is wat anders ;)
ik hoop snel wat te horen over mijn cpu, daarna ook 2.0 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Het gehele verhaal komt nog over mijn Abit Rev 2.0 die ik ook donderdag van Easycom heb ontvangen. Nu niet echt tijd,....check tijd van posting ;) (Lekker slapen :P) )

Specs:

Abit NF7-S Rev2.0

0308C1 NB
0306A3 SB

AXP1700+ JUIHB 0308 SPMW

Infineon PC2700 USA @ 210Mhz @ 2-2-2-5-1

HFS Combi: Swiftech MCX462+ & Vantec Tornado @ 3000RPM (kan harder dus kouder,...maar maakt dan wel erg veel decibelletjes ;) )

Standaard chipsetkoeler + ASIII

Resultaat van fftjes proberen en een beetje klokken.

Voltages: CPU @ 1,9
Chip @ 1,7
RAM @ 2,9

1700+ @ 12*210 = 2520Mhz! = 3200+ :9 Stabiel @ Prime95, Generals, Toast, Sisoft

Hij kan zekerweten harder, maar ik heb nog niet echt geprobeerd.
Voorlopig ben ik tevreden. En dat op lucht!

Geheugen gaat ook hard
3400MB/s & 3250MB/S @ Sisoft

Strax moeten we moven naar DOC......

Misschien open ik daar wel een DOC Abit NF7-S topic. Dan blijft deze voor algemene vragen.

[ Voor 9% gewijzigd door Stinger666 op 18-04-2003 06:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Als jullie een woop ass 1st post met alle mogelijke info willen hebben @ DOC in een nieuw topic moeten jullie het zeggen.
Dit doe ik natuurlijk alleen met goedkeuring van makkie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Trouwens er zijn raid drivers en een bios sinds gister gereleased @ Silicon Image site :) :)

drivers : http://12.24.47.40/display/2/kb/article.asp?aid=10469
bios : http://12.24.47.40/display/2/kb/article.asp?aid=10443

[ Voor 67% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 18-04-2003 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 11:19:
[...]

Wat heeft "contacten bij Gistron" er mee te maken. Zover ik weet hebben ze momenteel alleen maar revisie 2.0, ik heb er net ook 2 dagen eentje binnen en ik denk dat iedereen die daar een ABIT NF7 besteld een 2.0 revisie zal krijgen. :)
Nou, wat ik eigenlijk bedoelde:

Er was zo'n run op die dingen dat ik eigenlijk nog een week of 2 had moeten wachten voordat ik hem binnen zou krijgen. Maar een kennis van mij bij Gistron heeft er even eentje tussen uit getrokken voor mij :) Vandaar dus, w00t w00t :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mensen ik heb de VDD mod gedaan en ik kan nu mijn voltages niet meten.

ik meet op de volgende punten:

Afbeeldingslocatie: http://www.xtremesystems.org/forums/attachment.php?s=ce9c82c40c479bde271713f3ff7fb973&postid=127119

Iemad die deze mod ook gedaan heeft ? want ik krijg al sik mijn VDD voltage op 1.4 zet 2.08 volt over de meet punten en op 1.5 1.88 1.6 177 en 1.7 172 dus hier klopt iets niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 09:09:
[...]

Nou, wat ik eigenlijk bedoelde:

Er was zo'n run op die dingen dat ik eigenlijk nog een week of 2 had moeten wachten voordat ik hem binnen zou krijgen. Maar een kennis van mij bij Gistron heeft er even eentje tussen uit getrokken voor mij :) Vandaar dus, w00t w00t :P
Kijk, dat is inderdaad handig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger666 schreef op 18 April 2003 @ 06:01:

1700+ @ 12*210 = 2520Mhz! = 3200+ :9~ Stabiel @ Prime95, Generals, Toast, Sisoft

Hij kan zekerweten harder, maar ik heb nog niet echt geprobeerd.
Voorlopig ben ik tevreden. En dat op lucht! .....
Dat noem ik nog eens een vette overclock! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Astennu schreef op 18 April 2003 @ 09:52:
Mensen ik heb de VDD mod gedaan en ik kan nu mijn voltages niet meten.

ik meet op de volgende punten:

[afbeelding]

Iemad die deze mod ook gedaan heeft ? want ik krijg al sik mijn VDD voltage op 1.4 zet 2.08 volt over de meet punten en op 1.5 1.88 1.6 177 en 1.7 172 dus hier klopt iets niet helemaal.
Das idd wel heel vaag frank 8)7

Is er trouwens iemand die echt Raid 0 gebruikt doormiddel van de adapter (sata -ide) en ook goed werkt @ winxp want ik heb alles goed ingesteld maar ik krijg geen schijven te zien @ schijfbeheer @ Xp pro 8)7 :?

[ Voor 17% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 18-04-2003 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:58
SmokeyTheBandit schreef op 18 April 2003 @ 08:05:
Als jullie een woop ass 1st post met alle mogelijke info willen hebben @ DOC in een nieuw topic moeten jullie het zeggen.
Dit doe ik natuurlijk alleen met goedkeuring van makkie !
Van mij mag je je gang gaan.(al heb ik de indruk dat de openings posts weinig meer gelezen worden als een topic eenmaal een een aantal pagina's bevat)
Die openigspost van jouw Epox topic ziet er ook mooi uit.
Een vried van mij zit sterk te twijvelen tussen dit mobo en die epox.
Ben trouwens ook even wat aan het klooien geweest in de bios, klopt het dat de fsb een sprongetje maakt van 174 naar176. (175 is weg)
Ik heb heb i.i.g. op (12,5 x 174) kunnen krijgen en ook op (13 x 166).
Zonder problemen met unlock/lock en weet ik veel wat sommige mensen allemaal over een 2600+ beweren.
fsb kan ik instellen in stapjes van 1MHz van 100 t/m 250 (175is weg)
mp kan ik instellen in stapjes van 0,5 van 5,0 t/m 16,5 en in stapjes van 1 van 17,0 t/m 22,0
Normaal staat er in mijn opstartscherm 2600+ maar nu geeft hij 2175 MHZ aan????
Waarom komt er niet 2700+ te staan ofzo???

[ Voor 50% gewijzigd door makkie op 18-04-2003 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Hmm..bij mij begint ie al van 148 naar 150 en dan steeds weer in stappen van 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

makkie schreef op 18 april 2003 @ 11:39:
[...]

Van mij mag je je gang gaan.(al heb ik de indruk dat de openings posts weinig meer gelezen worden als een topic eenmaal een een aantal pagina's bevat)
Die openigspost van jouw Epox topic ziet er ook mooi uit.
Een vried van mij zit sterk te twijvelen tussen dit mobo en die epox.
Ben trouwens ook even wat aan het klooien geweest in de bios, klopt het dat de fsb een sprongetje maakt van 174 naar176. (175 is weg)
Ik heb heb i.i.g. op (12,5 x 174) kunnen krijgen en ook op (13 x 166).
Zonder problemen met unlock/lock en weet ik veel wat sommige mensen allemaal over een 2600+ beweren.
Ok ik zal er vanavond tijd aan besteden :)

Stay Posted ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

De mijne draait nu met een 2500+ redelijk stabiel op 2365 MHz (11x215), ik ben alleen bang dat dat de limiet van die proc is met luchtkoeling. Vanavond als ik terug kom van After Forever (zal wel morgen worden dus :+ ) even de MP omlaag trappen, en kijken hoe hard die FSB nou echt wil...

Ik vraag me trouwens af of de CPUtempsensor wel klopt, het winbond progje vind dattie 68°C is, lijkt me wat hoog voor een CPU die stabiel draait :) (en op mn 8RDA+ kwam ie niet vaak boven de 50° C uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

215 @ barton, lekker man, heb je de L12 cut gedaan of gewoon standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op 18 April 2003 @ 12:06:

Ik vraag me trouwens af of de CPUtempsensor wel klopt, het winbond progje vind dattie 68°C is, lijkt me wat hoog voor een CPU die stabiel draait :) (en op mn 8RDA+ kwam ie niet vaak boven de 50° C uit)
Zelfde hier,draai nu 14*167=2338mhz en het winbond proggie geeft een temp van 63 graden CPU en een 31 graden voor System 1.Op mijn asus a7v8x was dit 53 graden CPU en 24 graden system 1.Weet haast wel zeker dat dit niet klopt want koelblok (CPU) en koelblok (NB-Zalman) zijn niet eens warm,het voeld gewoon lauw aan.Maar goed volgende week krijg ik mijn Watercooling binnen(Aquarius 2-Thermaltake) +geheugen Pc 3200 en dan hopen we idd dat die temp wat omlaag gaat en dat we de 200FSB kunnen draaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 12:34:
215 @ barton, lekker man, heb je de L12 cut gedaan of gewoon standaard?
Gewoon standaard, en de FSB kan nog wel hoger denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Ik heb ook redelijk hoge temps hier. En mn blok voelt gewoon handwarm aan.
Ik heb hem voor de lol ff terug gezet op 1700+. Kamertemp is rond de 25 graden nu. CPU doet dan @ 1700+ 40 graden met de fan op zn laagste stand. Normaal zou dit een graadje of 33 zijn. Bij het overclocken zit ik rond de 50 graden IDLE soms. Ik vermoed dat de thermalsensor een kleine afwijking van 5 graden naar boven heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Ik weet niet wat ik van die winbond moet denken.
Ik heb mijn case al 3 weken open staan.
system temp1 geeft hij aan als 33 graden.
cpu geeft hij aan als 54 graden.
En dat terwijl de thermostaat en mijn kamertemp 21 graden aangeeft.(dus systeem met open kast is 12 graden warmer, nou vertel mij het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik probeer het gewoon nog een keertje :)

Ik heb dus van de week een xp 2600+ binnengekregen, samen met dat NF7-S bordje van mij. Kijk, ik ben dan ook nog wel een tweakert, dus ik ben gelijk aan het oc-en geslagen.. Maar goed, dat duurde dus niet langer dan 1 minuut ofzo, want bij de minste aanpassing van de fsb (1 tot 2mhz hoger) wil het ding dus niet meer booten !! Hij blijft alleen een hele irritante piep geven (lange piep -pauze- lange piep enz enz) Ik heb alle settings op het mobo nagekeken en ik kan nix geks ontdekken. Whats going here ??

Ik heb nog geen duidelijk antwoord gekregen op de vraag of meerdere mensen dit probleem gehad hebben, of dat iemand weet waar het aan ligt.

Ik heb wel gehoord dat mensen met een 2600+ moeite hebben met oc-en, schijnt aan die L12 bridges te liggen, maar zij krijgen hem tenminste nog wel WAT omhoog. Ik hoef het niet te proberen want dan kan ik gelijk mijn BIOS gaan resetten :(

Heb ik nu een miskoop gedaan wat die proc betreft ?? Ik denk het zelf eerlijk gezegt wel en ik krijg nu dus ook de neiging om dat ding weer te verpatsen en een 2500+ (barton) aan te schaffen. Of zeggen jullie van... probeer dit eens ofzo ?

Thx alvast !!

**EDIT**

Ik heb inderdaad ook van die rare temp-reading gezien. Ik heb een 7200rpm fan op mijn globalwin heatsink en nog wordt het ding 60 graden onder full load o.O

**/EDIT**

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ben ik ook al op dit onderwerp ingegaan omdat ik ook dat probleem had maar nog niet wist wat de oorzaak was.

Mijn CPU Fan wordt regelmatig uitgeschakeld als ik het progje Harware Doctor opstart,bij het booten werkt ie gewoon en zodra het windowtje van Harware Doctor ten tonele komt stopt ie ermee.

En als antwoord op de Post hierboven ga met de mem divider stoeien en/of laat je PC een weekje draaien ik heb nmlk de ervaring dat OC'en naarmate de CPU meer gebruikt is beter gaat.

IK bezit zelf ook een 2600+ (als 2400+ gekocht foutje bij de winkelier ofbij AMD ofzo) en die was zeker de eerste week geen stapje omhoog te krijgen wel kon ik de MP van 16 naar 19 zetten.Nu na een paar weken geklooid te hebben wil ie voorzichtig richting de 150 mhz FSB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okeej, ff fiddlen met de mem div dus...
Vanavond maar eens proberen en anders ga ik voor die xp2500+ :)

thx for info !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op 18 april 2003 @ 12:43:
[...]

Gewoon standaard, en de FSB kan nog wel hoger denk ik :)
denk dat jij ownage scores gaat maken als je mem en GPU meerwerken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mag ik vragen, tot hoe hoog kun je je memory voltage instellen met de nf7(-S) revisie 2 ?

(airhead hoopt tot boven de 3 volt)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
makkie schreef op 18 April 2003 @ 11:39:
Ja, dat klopt. En ook nog hetzelfde bij enkele andere frequenties!
Het is mij zelfs al opgevallen dat als ik de fsb op bepaalde frequenties instel, bij het opstarten de fsb 1 Mhz hoger of lager is dan ingesteld!! Maar dat enkel maar bij bepaalde frequenties hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op 18 april 2003 @ 14:03:

[BIOS-gaat-over-de-zeik-bij-FSB-verander-probleem]
Zoiets had ik zelf ook, het leek over te zijn nadat ik de memtimings ipv default op mijn default (5-2-2-2) zet...

Little guy: kzit nog steeds met een GF4 Ti4200 met mem erop wat de 600 niet eens haalt, dus fijne scores daarvan hoef ik niet op te rekenen :)

Airhead: 2.9V in BIOS, levert rond de 3.0V op als resultaat.

[ Voor 84% gewijzigd door Chakotay op 18-04-2003 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 16:01:
mag ik vragen, tot hoe hoog kun je je memory voltage instellen met de nf7(-S) revisie 2 ?

(airhead hoopt tot boven de 3 volt)
2.9 installen maar dan geeft i 3.0 volt O iemand was mij voor :?

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 18-04-2003 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k, thx guys :)

3 volt is wel genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiko
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 22:57
In welke slots op het Abit NF7-S mobo plaats je best je geheugen voor DualChannel te bekomen? Op het Asus A7N8X mobo was dit in slot1 en slot3.

En hoe kan je zien of het wel werkt? Ik weet dat het niet zoveel uitmaakt in performance, maar ik wil toch wel zien of het werkt of niet.

5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Reiko schreef op 18 April 2003 @ 19:37:
In welke slots op het Abit NF7-S mobo plaats je best je geheugen voor DualChannel te bekomen? Op het Asus A7N8X mobo was dit in slot1 en slot3.

En hoe kan je zien of het wel werkt? Ik weet dat het niet zoveel uitmaakt in performance, maar ik wil toch wel zien of het werkt of niet.
RTFM of lees het topic door. Dit is echt al zo vaak gevraagd en het staat zelfs in de manual.

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McFlipp schreef op 18 april 2003 @ 20:17:
[...]

RTFM of lees het topic door. Dit is echt al zo vaak gevraagd en het staat zelfs in de manual.
Je hebt gelijk, maar vervolgens is het ook weer een kleine moeite om het even te zeggen.

In de manual staat: slot 2&3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McFlipp schreef op 18 April 2003 @ 20:17:
[...]

hij bedoeld slot 1 en 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwxkil
  • Laatst online: 25-03 22:45

gwxkil

|::::...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 21:22:
[...]

hij bedoeld slot 1 en 3 ;)
zal wel werken denk ik maar ik heb in de manual 2&3 staan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Er is ook een nieuwe bios uit voor rev. 2.0 !!

http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/nf7-s2.htm

1. Fixes incorrectly detect Thorton 2600+(166x12.5)CPU in SoftmenuIII.
2. Fixes DRAM hang up at POST code EFh for specific memory module.
3. Fix the problem that if used CPU 400FSB without User Define,it would
ot show DDR xxx (xxx=200,266,333,400).
4. The default value of CPU FSB/DRAM freq revises to "Auto".
5. Adds "CPU Disconnect Function" to adjust C1 disconnects. The Chipset
does not support C2 disconnect; thus, disable C2 function.
6. Fixes DMI Pool data to be Socket A, Product Name: NF7-S/NF7 (nVidia-
nForce2), Version: 2X.
7. The frequency of CPU 1917Mhz revised to 1916MHz.
8. Update SIP table to solve systems crashed issue while using 400FSB
CPU+DDR 333, and revise the SIP Table of 266FSB CPU.
9. The default value of "Memory Timings" revises to "Optimal".
10.Updates BPL to be 2.94.
11.Fix system can not show fan speed in PC Health Status while using
lower speed FAN.
12.Add "IDE Bus Master"function to improve transfer speed of GHOST, and
default value set up to disabled.
13.Fix the problem that systems can not detect USB Drvice under WinME
resume from S3,S4 mode, and lead to usb connector failed.
14.Fine tune the OC ability of 333FSB CPU.
15.BIOS Compile Date: 3/27/2003.

[ Voor 87% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 18-04-2003 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okeejz, thx voor de info Chakotay !!
Ik ben erachter dat ik eerst de mem-timings op de aggresive mode moet zetten en daarna pas kloten met de fsb. Met mijn huidige geheugen (twinmos pc2700 met M-tec chippies) kom ik niet hoger dan 175mhz FSB (wat trouwens 174 in de bios is :?) Ik hoop volgende week mijn Kingston HyperX-jes binnen te hebben om te kijken hoever ik daarmee kom. Ik denk dat ik om op boven de 190 te komen ff de L12 moet cutten. Mijn xp2600+ schijnt anders niet hoger te komen.

btw, hij wou wel posten op 180, maar windows was daar niet zo blij mee. In prime95 kapte hij er al mee na een seconde of 10 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 april 2003 @ 22:41:
[...]
zal wel werken denk ik maar ik heb in de manual 2&3 staan. :?
in het grote epox topic was 1 en 3 iig het beste als resultaat, in het mobo boekje staat btw gewoon wat kon, niet wat beter was (bij epox dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Reiko schreef op 18 April 2003 @ 19:37:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
little guy schreef op 18 April 2003 @ 21:22:
[...]

hij bedoeld slot 1 en 3

--------------------------------------------------------------------------------
zal wel werken denk ik maar ik heb in de manual 2&3 staan.

8)7 Ik ga een beetje gek worden hier.

Wat dacht je ervan om de openingspost eens te lezen, kijk dit soort dingen bedoelde ik nou met wat ik een aantal posts terug schreef.(Als er eenmaal een aantal pagina's zijn wordt de opening niet meer gelezen ook al hou je hem bij door het toevoegen van nieuwe informatie en links,
maar ja het moet dus bank 3 en 2 zijn)

Hier in dit stukje de éérste regel stond het.

Alles over DDR geheugen:
Hoe moet ik mijn memory installeren?
nForce2 Dual channel en synchroniteit
[OC] Het grote DDR geheugen topic
Door Abit supported memory

[ Voor 32% gewijzigd door makkie op 19-04-2003 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

SmokeyTheBandit schreef op 18 april 2003 @ 22:58:
Er is ook een nieuwe bios uit voor rev. 2.0 !!

http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/nf7-s2.htm

1. Fixes incorrectly detect Thorton 2600+(166x12.5)CPU in SoftmenuIII.
[knip]
Thorton? Soort kruising tussen een Thoroughbred en een Barton? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik was van plan binnen een paar weken de Asus A7N8X revisie 2.0 te kopen (heb nu nog een Asus A7V133) maar als ik dit topic zo eens doorlees en de reviews van de Abit N7S eens bekijk, denk ik dat ik maar voor de Abit moet gaan, die is tenslotte nog een stuk goedkoper dan de Asus ook !! De enige vraag die ik heb, is het geluid van deze Abit echt precies hetzelfde (lees: net zo goed) als op de Asus A7N8X DeLuxe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Ik heb mn RAM latjes hier ook in Bank 2 en 3 zitten. Maar 1 en 3 is ook Dual Channel (mits dezelfde latjes en specs offcourse)

Het is heel simpel namelijk. Als je goed kijkt zitten er op het bord twee groepen geheugensleuven.

Een groep van 2 sleuven en een groep van een sleuf. Deze groepen zijn (om het ff te verwarren) allebei een BANK.

BANK 1 met DIMM1 en 2 zijn samen en BANK 2 met DIMM 3 is een BANK

Om DUAL Channel te gebruiken moet je alletwee de BANKEN gebruiken. Dus of DIMM 1 en 3 of DIMM 2 en 3.

Qua snelheid maakt het officieel geen kont uit, maar het wil bij sommige modules wel eens uitmaken.

Je zou denken, dat hoe dichter die latjes bij elkaar liggen, hoe lager de latancy e.d, maar dit gaat dus niet altijd op blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk dat is nou het juiste antwoord, en wat ik dus zij bij de 8rda+ was het dus altijd beter of evengoed maar nooit slechter om voor bank 1 en 3 te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
SmokeyTheBandit schreef op 18 april 2003 @ 11:08:
[...]

Das idd wel heel vaag frank 8)7

Is er trouwens iemand die echt Raid 0 gebruikt doormiddel van de adapter (sata -ide) en ook goed werkt @ winxp want ik heb alles goed ingesteld maar ik krijg geen schijven te zien @ schijfbeheer @ Xp pro 8)7 :?
jah die voltages kloppen niet en raar dat die raid niet werkt. Is er iemand die hier al die VDD mod heeft gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Om de chipset meer saus te geven: Is er een andere optie dan die met het potlood. Ik vind dit een beetje een houtje-toutje oplossing. Liever zou ik iets gesoldeerts willen hebben, vind ik toch betrouwbaarder. Heeft iemand een link naar zo'n guide?

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
MegaJurk schreef op 19 April 2003 @ 02:33:
Ik was van plan binnen een paar weken de Asus A7N8X revisie 2.0 te kopen (heb nu nog een Asus A7V133) maar als ik dit topic zo eens doorlees en de reviews van de Abit N7S eens bekijk, denk ik dat ik maar voor de Abit moet gaan, die is tenslotte nog een stuk goedkoper dan de Asus ook !! De enige vraag die ik heb, is het geluid van deze Abit echt precies hetzelfde (lees: net zo goed) als op de Asus A7N8X DeLuxe?
Beter!! ;) Voor zover ik weet heeft de A7N8X de MCP2 als southbridge. De NF7-S gebruikt daarentegen de MCP2-T! (Tenzij je de A7N8X Deluxe bedoelt, die heeft wel de MCP2-T).
Trouwens, de Abit NF7-S is sinds kort "SoundStorm Certified", wat betekent dat het moederbord voldoet aan de kwaliteitseisen van nVidia en Dolby Digital.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmorgen de heatsink van de NB op mijn NF7 gehaald.
Dit staat er op: G34584.1 0308A1 en hij is made in Taiwan.

Is dit wel een nieuwe revisie van de NB core? Mijn bordje is een revisie 2.0
:? :? Als dit niet klopt dan ga ik huilen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 12:01:
Ik heb vanmorgen de heatsink van de NB op mijn NF7 gehaald.
Dit staat er op: G34584.1 0308A1 en hij is made in Taiwan.

Is dit wel een nieuwe revisie van de NB core? Mijn bordje is een revisie 2.0
:? :? Als dit niet klopt dan ga ik huilen :'(
Jup, A1 is de nieuwe revisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Laagvliegerke schreef op 19 April 2003 @ 11:51:
[...]

Beter!! ;) Voor zover ik weet heeft de A7N8X de MCP2 als southbridge. De NF7-S gebruikt daarentegen de MCP2-T! (Tenzij je de A7N8X Deluxe bedoelt, die heeft wel de MCP2-T).
Trouwens, de Abit NF7-S is sinds kort "SoundStorm Certified", wat betekent dat het moederbord voldoet aan de kwaliteitseisen van nVidia en Dolby Digital.
Zo als ik dat zo zie zijn 9/10 nforce 2 based mobos dat helemaal niet eens 8)7

Dus het geluid van de NF7-S is wel beter als die van de andere :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

SmokeyTheBandit schreef op 19 april 2003 @ 13:38:
[...]

Zo als ik dat zo zie zijn 9/10 nforce 2 based mobos dat helemaal niet eens 8)7

Dus het geluid van de NF7-S is wel beter als die van de andere :) :)
Ligt eraan, de EPoX 8RDA+ bijvoorbeeld heeft ook geen officiele soundstorm certificatie, alleen omdat ze geen Dolby licentie hebben of iets in die richting, en er geen onboard SP/DIF out op zit. Ik merk echter niet echt verschil in geluidskwaliteit tussen de 8RDA+ en de NF7-S :)

Ik merk trouwens dat mn +12V lijn erg laag is (11.3-11.5V, tegen rond de 12.5V op mn 8RDA+), hebben meer mensen hier last van? Mn fans draaien ook duidelijk wat langzamer, en mn CCFL brand een stuk minder fel. (voeding: ToPower 420W)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil het enthousiasme van de overclockers niet temperen, maar hoe bevalt dit bord de "gewone" gebruiker (dus met instellingen op default)?

Ik krijg bijvoorbeeld met geen mogelijkheid SATA aan de praat met de converter.
Niet met een IBM 120GXP 40 gb en ook niet met een Maxtor D740X 80 gb!!

Verder vindt ik de prestaties t.o.v. mijn knaken ECS K7S5a bordje nogal meevallen!
Ik kreeg bijna een déjà vu, na een zeer slechte ervaring met een Abit KT7 bord dat mij er bijna toe bracht heel het spul het raam uit te sodemieteren!!

Kort en bondig: het is niet alleen halleluja wat de Abit NF7-S betreft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

logiesch die extra 12V stekker die je op je mobo plugt zuipt stroom als je alles een beetje V geeft, en jou kennende doe je dat ook wel ;)

EDIT: als je je voeding nou is ff mod en je 12/5V lijn opschroeft, zou moeten helpen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Verwijderd schreef op 19 april 2003 @ 13:49:
Ik wil het enthousiasme van de overclockers niet temperen, maar hoe bevalt dit bord de "gewone" gebruiker (dus met instellingen op default)?

Verder vindt ik de prestaties t.o.v. mijn knaken ECS K7S5a bordje nogal meevallen!
Ik kreeg bijna een déjà vu, na een zeer slechte ervaring met een Abit KT7 bord dat mij er bijna toe bracht heel het spul het raam uit te sodemieteren!!

Kort en bondig: het is niet alleen halleluja wat de Abit NF7-S betreft :(
Ten eerste is s-ata alleen voor ata100 schijven en above

Second deze zijn alleen aan te sluiten als je zelf de koppen en dergelijke vast ingeeft dan vind s-ata ze zonder problemen. Blijkbaar ben je dus een geval dat niet dit topic doorleest want deze problemen zijn al vaker langsgekomen en iedere keer komt dus dit antwoord. Beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BSeB schreef op 19 April 2003 @ 13:53:
[...]

Second deze zijn alleen aan te sluiten als je zelf de koppen en dergelijke vast ingeeft dan vind s-ata ze zonder problemen. Blijkbaar ben je dus een geval dat niet dit topic doorleest want deze problemen zijn al vaker langsgekomen en iedere keer komt dus dit antwoord. Beetje jammer
Ten eerste: Ik ben geen GEVAL!!

Ten tweede: Ik volg dit topic vanaf dag 1

Ten derde: Ik heb het hier over ATA schijven van 100 en 133!!

Ten vierde: Er zijn hier reply's van gebruikers die SATA werkend hebben met de converter

Ten vijfde: Als je het jammer vindt reageer dan niet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister mn computer in elkaar gezet, NF7 S, 1700+ en 2x twinmos/twinmos pc3200.

Heb nog niet veel tijd gehad om te overclocken want moet mn computer eerst gereed maken voor schoolgebruik. (maar natuurlijk kon ik het niet laten)

mp van 11 en een fsb van 166 werkt prima. Maar bij een fsb van 180 krijg ik geen beeld (monitor blijft op zwart).
Maar een met een fsb van 166 en een mp van 12.5 is hij weer wel rock stable. Ik heb alleen het voltage van de core naar 1.7 gegooid.

Wat zorgt er voor dat die fsb niet omhoog kan?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 14:35 . Reden: iets vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 14:23:
[...]

Ten eerste: Ik ben geen GEVAL!!

Ten tweede: Ik volg dit topic vanaf dag 1

Ten derde: Ik heb het hier over ATA schijven van 100 en 133!!

Ten vierde: Er zijn hier reply's van gebruikers die SATA werkend hebben met de converter

Ten vijfde: Als je het jammer vindt reageer dan niet!!
Vervelend voor je kan ik dus niks aan doen. Aangezien JIJ het niet werkend krijgt wil niet zeggen dat het niet werkt. Aan serial-ATA valt niet te tweaken dus.

Verder draaid hier wel alles en ik heb een 60 gig maxtor zonder prob. En ik weet IDD wel dat een D740 een ATA133 is, en ik snap ook wle dat je daar een converter voor nodig hebt, gaat namelijk moeilijk zo'n klein stekkertje op een grote connector aansluiten zonder converter :+

Maar probeer anders is de laatste bios en anders als het nog niet lukt tja. May be ben jij benadeelt en heb jij een voudje in je bord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 14:32:
Gister mn computer in elkaar gezet, NF7 S, 1700+ en 2x twinmos/twinmos pc3200.

Heb nog niet veel tijd gehad om te overclocken want moet mn computer eerst gereed maken voor schoolgebruik. (maar natuurlijk kon ik het niet laten)

mp van 11 en een fsb van 166 werkt prima. Maar bij een fsb van 180 krijg ik geen beeld (monitor blijft op zwart).
Maar een met een fsb van 166 en een mp van 12.5 is hij weer wel rock stable. Ik heb alleen het voltage van de core naar 1.7 gegooid.

Wat zorgt er voor dat die fsb niet omhoog kan?
Heb je alleen de Vcore verhoogt. Als dat zo is, zou ik de andere voltages ook even omhoog gooien. Je kunt zowel het voltage van het geheugen, als van de chipset op max. zetten. Kan helemaal geen kwaad. Als je wilt OC'en heb je het max voltage van de chipset echt nodig, waarschijnlijk van je geheugen ook, maar dat kun je altijd nog eventueel omlaag gooien.
Zoals je wel zult begrijpen, maar toch even voor de zekerheid. Het voltage van de CPU NIET op max. gooien :+

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:08
het geluid is zeker te weten goed ,

heb net inspire 6700 in me soundstormpje gehangen van me abit , en dit geluid owned zwaar + alle 7 boxen werken :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Sjako98, ik krijg S-ATA ook niet werkend, met geen enkele mogelijkheid :{
Terwijl ik toch wel dezelfde schijf heb als Saiya_Jin_Vegeta :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
SebaZ schreef op 19 April 2003 @ 16:28:
Sjako98, ik krijg S-ATA ook niet werkend, met geen enkele mogelijkheid :{
Terwijl ik toch wel dezelfde schijf heb als Saiya_Jin_Vegeta :(
Ik zou jullie graag verder willen helpen, maar kan nu verder niks doen omdat ik thuis zit en mijn pc op mijn studentenkamer staat zo'n 100 KM hiervandaan.

Ik heb btw rv 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben even wezen prutsen met de spdif uitgang. Ik heb 'm aangesloten op mijn minidisc recorder. Deze geeft gelijk aan: No Signal. :(

Ik kan niks vinden in de manual over instellingen van de SPDIF uitgang. Ik hoop wel dat ik het aan de praat kan krijgen. Zou het echt een naai streek vinden als het gewoon niet gaat werken.

Iemand een suggestie?

Oja, het gaat om de Sony MZ-R35 (een oudje, maar klinkt goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
BSeB schreef op 19 april 2003 @ 13:53:
[...]

Ik heb helemaal nergens last mee gahad.
Ik had in de bios alles op auto staan en mijn hd werd gelijk herkent.
Heb helemaal geen koppen en cylinders enz. hoeven ingeven.
Wel even je hd op master zetten.(ergens in dit topic was ook iemand die het niet aan de praat kreeg en er heilig van overtuigt was dat hij zijn hd op master had staan. (achteraf bleek dit niet waar te zijn en kreeg hij het wel weer aan de praat nadat hij hem alsnog op master had gezet. Er is dus nog hoop)

Door drax - Saturday 19 April 2003 18:00

Ik ben even wezen prutsen met de spdif uitgang. Ik heb 'm aangesloten op mijn minidisc recorder. Deze geeft gelijk aan: No Signal.

Ik kan niks vinden in de manual over instellingen van de SPDIF uitgang. Ik hoop wel dat ik het aan de praat kan krijgen. Zou het echt een naai streek vinden als het gewoon niet gaat werken.

Iemand een suggestie?

Oja, het gaat om de Sony MZ-R35 (een oudje, maar klinkt goed)

Volgens mij heb ik ergens in de bios een optie gezien om hem aan/uit te zetten netzoals je je onboard sound kan uitzetten als je een pci soundkaart erin wilt hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door makkie op 19-04-2003 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Chakotay schreef op 19 April 2003 @ 13:44:
Ligt eraan, de EPoX 8RDA+ bijvoorbeeld heeft ook geen officiele soundstorm certificatie, alleen omdat ze geen Dolby licentie hebben of iets in die richting, en er geen onboard SP/DIF out op zit. Ik merk echter niet echt verschil in geluidskwaliteit tussen de 8RDA+ en de NF7-S :)
Het zijn natuurlijk ook voor een groot stuk marketing-praatjes :)
Verwijderd schreef op 19 april 2003 @ 13:49:
Probeer eens de laatste BIOS-versie.
Check ook even of de HD op single-master staat! Niet op cable select zoals de meeste HD's standaard staan.
BSeB schreef op 19 April 2003 @ 13:53:

Second deze zijn alleen aan te sluiten als je zelf de koppen en dergelijke vast ingeeft dan vind s-ata ze zonder problemen.
Ik heb niks vast ingegeven en alles werkt perfect hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie dat een hoop mensen hem hebben, maar heb alleen nog maar OCresults gezien van intronic15, hoes met de rest van jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

omg dit is echt lekker check dit :

2x Maxtor 120 Gb 7200 rpm Diamondmax 9 @ SATA (Converters)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pjm.honselaar/raid0.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg nu ineens regelmatig Bleu Screens en na een reboot krijg ik dat dat er nieuwe harware gevonden is en wel het volgende " plug en play bios extension " op welke hardware wijst dit nu weer in godsnaam.

Ik ga het trouwens een aardig rampenbordje vinden,mijn MSI KT4 mobo met exact dezelfde randhardware is rete stabiel en dat kan ik van dit Abit mobo echt niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

makkie schreef op 19 april 2003 @ 18:26:
[...]

Volgens mij heb ik ergens in de bios een optie gezien om hem aan/uit te zetten netzoals je je onboard sound kan uitzetten als je een pci soundkaart erin wilt hebben.
Hmm, gekeken, kan niks er over vinden. Staat ook niks in de manual :(

Dus als er nog mensen zijn die weten hoe ik mijn spdif uitgang kan instellen, vertel het me dan!!! Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 21:20:
Ik krijg nu ineens regelmatig Bleu Screens en na een reboot krijg ik dat dat er nieuwe harware gevonden is en wel het volgende " plug en play bios extension " op welke hardware wijst dit nu weer in godsnaam.

Ik ga het trouwens een aardig rampenbordje vinden,mijn MSI KT4 mobo met exact dezelfde randhardware is rete stabiel en dat kan ik van dit Abit mobo echt niet zeggen.
Wat voor geheugen heb je want dit abit boardje is HEEL kieskeurig met ram :(

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.