Het grote Abit NF7 S Topic

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 1.709 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger666 schreef op 05 May 2003 @ 20:32:
[...]

[Non-flaim-modus]

Tiss goed dat ik dicht bij de grens met Belgie woon en dit allemaal begrijp. Of je spelt gewoon erg slecht je Nederlands >:) ;)

De mooiste vind ik wel deze:

[...]

[/Non-flaim-modus]
ach ja, ieder zijn style, maar ik heb idd ook liever een beetje meer normaal nederlands, chat-style toegestaan ;)
volts btw helemaal goed, 12V=11,98 5V=5,03 en de rest hetzelfde, er mooi dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 16:19:
[...]

er is niks simpelers dan in dual-channel draaien, doe gewoon 2 of 3 dimms in je mobo en installeer de Nforce drivers, en je draaid dual-channel ;)
Verbaast me dat niemand hier op heeft gereageert.
Dual channel kan alleen met 2 dimms. Volgens moederbord boekje moet je ze in bank 2 en 3 zetten. :) (Maar bank1 en 3 zal ook wel werken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Stinger666

ja zeg...
DenEddi is ni van hier se...
ben van Spanje en woon nog maar 3j hier.....

geef me beter wa raad dan kritiek te geven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@drax

kheb 2x 256MB DDR Geil PC3500 steken inn Dimm3 en 2
heb 2 en 1 ook al geprobeerd sandra bench rond de 2200MB
ne n00b ben ik nog niet gelukkig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 21:30:
[...]

Verbaast me dat niemand hier op heeft gereageert.
Dual channel kan alleen met 2 dimms. Volgens moederbord boekje moet je ze in bank 2 en 3 zetten. :) (Maar bank1 en 3 zal ook wel werken.)
dual-channel kon ook met 3 dims, teminste dit heb ik @ 8rda topic heeeeeeel lang gelee gelezen, maarja denk ook nie dat iemand 3 reepjes gebruikt ;)
in het boekje staat wel 1dimm=64bit, 2/3dims=128 (in mijn oude 8rda, zou dus idd dual-channel @ 3 dims mogelijk zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 21:47:
@Stinger666

ja zeg...
DenEddi is ni van hier se...
ben van Spanje en woon nog maar 3j hier.....

geef me beter wa raad dan kritiek te geven.....
offtopic:
Het staat er ook niet als kritiek eej! Er staat duidelijk [NON-FLAIM-MODUS], wat inhoud dat ik je niet wil beledigen.

Maar je spelt je Nederlands net alsof je een Belg bent?! Woon je dan in Belgie? Waar is hier?

Dit is een nogal Nederlands forum snap ie?

Het is dus niet beledigend bedoelt ;), en dit is niet het forum voor taal en spellingstips, ik ga hier al redelijk offtopic door een grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 21:51:
[...]

dual-channel kon ook met 3 dims, teminste dit heb ik @ 8rda topic heeeeeeel lang gelee gelezen, maarja denk ook nie dat iemand 3 reepjes gebruikt ;)
in het boekje staat wel 1dimm=64bit, 2/3dims=128 (in mijn oude 8rda, zou dus idd dual-channel @ 3 dims mogelijk zijn)
:? hmmm staat me toch bij dat het niet kan. Maar ik heb ook geen zin om dat nu uit te gaan zoeken. Ik zou het wel leuk vinden als dat kon, dan kon ik teminste lekker goedkoop mijn geheugen uitbreiden met nog eens een 256MB dimmetje. Maar, er is toch al weinig prestatie winst toch met dat dual-channel gedoe...? ik denk dat als ik gewoon een 256mb dimm er bij prik dat de extra MB's geheugen meer positief zijn dan dat het niet in dual-channel mode draaien negatief zou zijn.... (volgen jullie me nog ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Heeft de NF7-S ook gewoon een "line-out" uitgang? Ik kan dat in de manual niet duidelijk terugvinden en ik krijg morgen nieuwe speakers (Altec Lansing 2100) die alleen ruisvrij zijn als je ze op de "line-out" aansluit. Ik weet dat de Asus A7N8X wel zo'n uitgang heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Voor de NF7-S zie ik alleen Line in (in het boekje) :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Even een tip voor de jongens met een barton icm de rev. 2.0

Zelf had ik last van Vcore probs met de 11 bios (niet hoger willen booten dan 1.85)
Nu de 10 er weer op gezet en gaan gelijk probleem opgelost :)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pjm.honselaar/ownage.JPG

Deze bios heeft echter last van vreemde FSB stappen :?
Als ik bijv. een stapje hoger als 233 wil springt hij gelijk naar 236 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 07-05-2003 07:46 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

SebaZ schreef op 06 May 2003 @ 22:12:
Voor de NF7-S zie ik alleen Line in (in het boekje) :{
Ja, zie je, moet ik nou alleen daarom voor de Asus A7N8X kiezen? Als je dan geen line-out hebt, welke moet je dan kiezen? Op die NF7-S zit wel aparte ingang voor front left en right, moet je hier dan een 2.1 speaker systeem op aansluiten? Is dit soms gelijkwaardig aan een line-out? Die Abit heeft Soundstorm etcetera, dan zal er toch verdorie ook wel een goeie uitgang voor speakers op zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 06 mei 2003 @ 22:43:
Even een tip voor de jongens met een barton icm de rev. 2.0

Zelf had ik last van Vcore probs met de 11 bios (niet hoger willen booten dan 1.85)
Nu de 10 er weer op gezet en gaan gelijk probleem opgelost :)

[afbeelding]

Deze bios heeft echter last van vreemde FSB stappen :?
Als ik bijv. een stapje hoger als 233 wil springt hij gelijk naar 236 8)7
dit is zekers een mooie bandbreedte aan mem martijn, je zou btw nog ff kijken voor ander ... voor mij he, zelfde merk als jou ;)
thx, en keep on posting your results M8 })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ok dan 240 is gered :D
Niet stabiel maar hij boot >:)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pjm.honselaar/240FSB.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaJurk schreef op 06 mei 2003 @ 23:11:
[...]

Ja, zie je, moet ik nou alleen daarom voor de Asus A7N8X kiezen? Als je dan geen line-out hebt, welke moet je dan kiezen? Op die NF7-S zit wel aparte ingang voor front left en right, moet je hier dan een 2.1 speaker systeem op aansluiten? Is dit soms gelijkwaardig aan een line-out? Die Abit heeft Soundstorm etcetera, dan zal er toch verdorie ook wel een goeie uitgang voor speakers op zitten?
Ik kan je zeggen dat het geluid hier bij mij prima klinkt. Ik heb een NAD C300 versterker aangesloten op mijn ABIT NF7 en ik hoor dus echt helemaal geen ruis ofzo. Toch vind ik mijn Audigy net even wat lekkerder klinken dan de onboard sound op de NF7. Ik heb de volume van de onboard "soundcard" (wave en master) altijd op zo'n 95% staan. Uiteraard heb ik de line-in en mic-in uitstaan als ik die niet gebruik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 09:59:
[...]

Ik kan je zeggen dat het geluid hier bij mij prima klinkt. Ik heb een NAD C300 versterker aangesloten op mijn ABIT NF7 en ik hoor dus echt helemaal geen ruis ofzo. Toch vind ik mijn Audigy net even wat lekkerder klinken dan de onboard sound op de NF7. Ik heb de volume van de onboard "soundcard" (wave en master) altijd op zo'n 95% staan. Uiteraard heb ik de line-in en mic-in uitstaan als ik die niet gebruik :P
Ja, maar het probleem is nu juist dat de speakerset die ik sinds vandaag (!) heb, de Altec Lansing 2100 ruis geeft als je de set niet aansluit op een echte line-out. Ik zag trouwens wel in de manual dat er aparte aansluitingen voor left en right en front speakers enzo opzitten, misschien kwalitatief wel vergelijkbaar met line-out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 07:29

MnM

In princiepe zijn de Front-out en de Rear-out aansluitingen beide lineouts.
Dus je hebt er 2 :)

Een line out is zover ik weet niets anders als een niet verstrekte uitgang, waarbij je hem op een versterker/speakers met versterker aan moet sluiten.

Dit voldoet dus prima voor je speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

MnM schreef op 07 May 2003 @ 21:24:
In princiepe zijn de Front-out en de Rear-out aansluitingen beide lineouts.
Dus je hebt er 2 :)

Een line out is zover ik weet niets anders als een niet verstrekte uitgang, waarbij je hem op een versterker/speakers met versterker aan moet sluiten.

Dit voldoet dus prima voor je speakers
Dat wilde ik graag horen, toppie! De Altec Lansing 2100 heeft namelijk een ingebouwde versterker. Gave speakerset overigens, echt heel mooi en uitstekende kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Nu we het eindelijk over de geluidsaansluitingen hebben wil ik erg graag het volgende weten!

Ik heb een Logitech Speakerset met een Subwoofer en 4 Sats.

Die heeft voor signaal-aanvoer een kabeltje voor Front-Left/Right welke in de groene aansluiting achter op het mobo gaat. (De standaard aansluiting voor signaal op elk mobo)
Het Rear-Left/Right wordt ook met een apart kabeltje aangestuurd. Dit kabeltje moet bij mij echter wel in de LINE-IN aansluiting op mn mobo en kan niet in de mooie andere zwarte signaal uitgang. WAAROM :? ,..werkt dit niet?

Ik moet nu dus via de nForce2 software mn LINE-IN omvormen naar de Rear-Left/Right uitgang,....terwijl er twee aansluitingen zitten voor signaal uitgang naar de speakers toe?

Licht het eraan dat mijn speakerset geen Dolby Certified Setje is? Het is gewoon 4-point-surround en de subwoofer wordt via de Front-Left/Right aangestuurd.
Type voor de mensen die het wat zegt: Logitech Xtrusio 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM

MnM

Heel veel moederborden hebben het op die manier.
Dan moet je een ingaande poort omschakelen naar een uitgaande poort, bij dit moederbord is het ook zo

Groen - Front L/R line out
Zwart - Centre /Sub line out
Oker - Rear L/R Line out

Dit komt ook bij de meeste onboard geluidskaarten voor, bij bijvoorbeeld een Onboard ALC650, heb je in totaal maar 3 aansluitingen:
1 - Line-out
2 - Line-in
3 - Mic-in

en die kun je ook zo instellen dat de line-in en de mic-in respectievelijk Rear-out en Centre/Sub out worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
MnM schreef op 08 mei 2003 @ 09:31:
Heel veel moederborden hebben het op die manier.
Dan moet je een ingaande poort omschakelen naar een uitgaande poort, bij dit moederbord is het ook zo

Groen - Front L/R line out
Zwart - Centre /Sub line out
Oker - Rear L/R Line out

Dit komt ook bij de meeste onboard geluidskaarten voor, bij bijvoorbeeld een Onboard ALC650, heb je in totaal maar 3 aansluitingen:
1 - Line-out
2 - Line-in
3 - Mic-in

en die kun je ook zo instellen dat de line-in en de mic-in respectievelijk Rear-out en Centre/Sub out worden
Heej MnM bedankt voor je reply, maar dit is heel anders dan in het boekje staat en achter op het moboijzerplaatje.... Daar staat op dat zwart de Rear-L/R volgens mij en het boekje zegt dat ook. Dit is dus een bestaande aparte aansluiting die fysiek aanwezig is! Waarom kan ik deze niet gewoon gebruiken voor mn Rear-L/R, en moet ik mn Line-In ombouwen :? Voor SUB en center moet je zowieso omvormen of je moet een 5.1 of een 6.1 of 7.1 Soundcard hebben met aparte aansluitingen hiervoor. Ik begrijp hoe het zit zoals het nu zit, maar hoe zit het bij de rest :?

[ Voor 22% gewijzigd door Stinger666 op 09-05-2003 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Ik kan maar niet het chipset voltage meten, hoe moet ik dat doen ?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM

MnM

Stinger666 schreef op 09 May 2003 @ 00:16:
[...]

Heej MnM bedankt voor je reply, maar dit is heel anders dan in het boekje staat en achter op het moboijzerplaatje.... Daar staat op dat zwart de Rear-L/R volgens mij en het boekje zegt dat ook. Dit is dus een bestaande aparte aansluiting die fysiek aanwezig is! Waarom kan ik deze niet gewoon gebruiken voor mn Rear-L/R, en moet ik mn Line-In ombouwen :? Voor SUB en center moet je zowieso omvormen of je moet een 5.1 of een 6.1 of 7.1 Soundcard hebben met aparte aansluitingen hiervoor. Ik begrijp hoe het zit zoals het nu zit, maar hoe zit het bij de rest :?
Wat ik zeg klopt hoor, alleen dat van die line-out had ik mis.
Kijk maar in het boekje op bladzijde 3-19

Groen - front l/r
Zwart - centre/sub
Oker - rear l/r
Blauw - line in
Roze - mic-in
Optical - SPdif out

Dit geldt alleen voor de Soundstorm versie, dus niet voor de normale nf7 (non S)
Voor de non-S versie geldt het 2e gedeeldte wat ik poste.

Dus voor de NF7-S:

2.1 speakerset komt op de groene aansluiting.
4.1 speakerset komt op de groene (front) en op de oker (rear).
5.1 speakerset komt op de groene (front), oker (rear) en op de zwarte (centre).

De subwoofer van de meeste 2.1/4.1/5.1 speakersets wordt in de subwoofer uit het front singaal gefiltert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik heb ook een prob met de audio van een NF& mobo dus een Niet S. Als ik de drivers van de cd of van de nvidia website instaleer krijg ik geen audio controll pannel. Verder bij de drivers van de cd. kijk ik een error dat hij een nvidia audio divice niet goed werkt. Dan installeer ik die vervolgens en is i verdwenen. en als ik dan het controll pannel wil starten zegt i driver not found. Dus er gaat iets niet goed. de driver verdwijnt maar hij staat wel geselecteerd als audio divice en werkt ook wel maar alleen met 2.1 en niet met 5.1. ik heb wel de goede uitgangen gewoon Groen Zwart en geel.

Iemand die dit probleem ook heeft of oplossing weet ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

control panel werkt alleen met de S versie voor zover ik weet.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
MnM schreef op 09 May 2003 @ 20:41:
[...]

Wat ik zeg klopt hoor, alleen dat van die line-out had ik mis.
Kijk maar in het boekje op bladzijde 3-19

Groen - front l/r
Zwart - centre/sub
Oker - rear l/r
Blauw - line in
Roze - mic-in
Optical - SPdif out

Dit geldt alleen voor de Soundstorm versie, dus niet voor de normale nf7 (non S)
Voor de non-S versie geldt het 2e gedeeldte wat ik poste.

Dus voor de NF7-S:

2.1 speakerset komt op de groene aansluiting.
4.1 speakerset komt op de groene (front) en op de oker (rear).
5.1 speakerset komt op de groene (front), oker (rear) en op de zwarte (centre).

De subwoofer van de meeste 2.1/4.1/5.1 speakersets wordt in de subwoofer uit het front singaal gefiltert.
Ik ben gewoon BLIND :X B) 8)7 Ik heb die okere aansluiting de hele tijd als een ingang gezien. Of mn ogen zagen er omheen ofzo :P

Ik las het nog eens goed, dus ik neem mijn onzin praat weer terug. Ik had ook niet goed ik dat wazige Abit boekje gekeken dus.... :? 3-19 idd ;)

Ik las OKER en toen ging er een lampje bij me aan.

Nu werkt alles OK en kan in mn Line-In weer gebruiken. :Y)

Zoals je zei:

GROEN = Front-L/R
ZWART = Center/SUB-L/R
OKER = REAR-L/R

ROZE = MIC
BLAUW = Line-In

Dat het nu voor altijd duidelijk mag zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 21:56

nFo

Wat is het verschil tussen REV: 1.2 en 2.0 ??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Gizz schreef op 09 May 2003 @ 23:11:
control panel werkt alleen met de S versie voor zover ik weet.
Uhm in dat geval ga ik Gistorn bellen om het mobo om te ruilen naar een S versie want ik wil hoe dan ook dat control pannel hebben.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:58
Astennu schreef op 10 May 2003 @ 09:32:
[...]

Uhm in dat geval ga ik Gistorn bellen om het mobo om te ruilen naar een S versie want ik wil hoe dan ook dat control pannel hebben.
Is er ergens een plaatje van die control panel te vinden?
Dit is voor het eerst dat ik er van hoor.
Gistron heeft wel losse pannels tekoop van ms-tech LF-06P.
http://www.ms-tech-china.com/
(kijk bij computer case en dan more)

[ Voor 6% gewijzigd door makkie op 10-05-2003 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

makkie schreef op 10 mei 2003 @ 10:01:
[...]

Je begrijpt het verkeerd, Astennu bedoeld het soundstorm control panel in het configutatie scherm ;)
Puur Software matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
wie weet hoe je ut chipset voltage moet meten, ik meet op de meetpunten die op overclockers.com staan maar hoe moet je ut precies doen, zoals waar moet de zwarte meter van je multimeter etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Cyber Killer schreef op 10 May 2003 @ 08:29:
Wat is het verschil tussen REV: 1.2 en 2.0 ??? :)
De stabiliteit bij het overclocken doordat er nieuwere revisies van de chipset op zitten. Het bord is rood en heeft enkele kleine lay-out wijzigingen ondergaan.
Net iets beter dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
makkie schreef op 10 May 2003 @ 10:01:
[...]

ik bedoel dat control pannel in windows. waar mee je je sound kan configureeren. dus op 6 speakers zetten enz. dat werkte wel bij de Epox 8RDA+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _KweeNie_
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-05 20:41
Ik heb voor een bekende dus ook een Abit NF7 S mobo gekocht en ik zou wel even alles in mekaar zetten. Maar nu lijkte zijn Geforce2mx 200 niet goed te passen. Als je kijkt klopt alles, maar hij had er gewoon niet ver genoeg in. Nu zou ik dus willen weten of die kaart der wel in kan, of niet.. Ik druk niet graag alles kapot. Voor zover heb kunnen achterhalen op et internet kan die gf2mx agp 1/2/4x En het mobo ondersteunt 4/8x
Moet het passen, moet ik harder drukken, is het nieuwigheid of niet?
ty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM

MnM

caspergt schreef op 10 May 2003 @ 11:20:
wie weet hoe je ut chipset voltage moet meten, ik meet op de meetpunten die op overclockers.com staan maar hoe moet je ut precies doen, zoals waar moet de zwarte meter van je multimeter etc
De zwarte houd je tegen je kast aan, dus gewoon tegen het ijzer
en de rode houd je op 1 van die 2 meetpunten, als je dan beide punten gemeten hebt trek je daar het gemiddelde uit en je hebt de spanning die naar je chipset gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
_KweeNie_ schreef op 10 mei 2003 @ 13:28:
Ik heb voor een bekende dus ook een Abit NF7 S mobo gekocht en ik zou wel even alles in mekaar zetten. Maar nu lijkte zijn Geforce2mx 200 niet goed te passen. Als je kijkt klopt alles, maar hij had er gewoon niet ver genoeg in. Nu zou ik dus willen weten of die kaart der wel in kan, of niet.. Ik druk niet graag alles kapot. Voor zover heb kunnen achterhalen op et internet kan die gf2mx agp 1/2/4x En het mobo ondersteunt 4/8x
Moet het passen, moet ik harder drukken, is het nieuwigheid of niet?
ty
volgens mij is deze kaart gewoon 4x agp dus moet gewoon passen.
MnM schreef op 10 May 2003 @ 13:36:
[...]

en de rode houd je op 1 van die 2 meetpunten, als je dan beide punten gemeten hebt trek je daar het gemiddelde uit en je hebt de spanning die naar je chipset gaat
dit mogen ze best wel in de first post melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
DEnk dat dat mobo niet echt goed werkt.

ik kan dit menu niet krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://www.motherboardfaqs.com/NF7/images/audio/equalizer.jpg

En als ik mijn bios wil flashen via awdflash die op een bootflop staat gaat er ook veel fout. Als ik program yes doe dan reeboot het systeem 8)7 dus dit mobo moet duidelijk terrug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Dat zit in de Soundstorm config. Heb je dat enabled in de BIOS? En de drivers geïnstalleerd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
MnM schreef op 10 mei 2003 @ 13:36:
[...]

Het leuke is, dat ik bij die punten niets meet, tenzij ik met mn min wrijf op het ijzer dat staat er 0.4~0.2 V :?
Ik ging er maar vanuit dat 30 ohm op die weerstand + 0.1 volt is, nu draai ik op 0.524 ohm dat is dan op in het bios 1.7 ingestelde voltage uhh rond de 1.85 volt
hij draait nu op 227 FSB met AS3 op de northbridge en een heatsinkje op de southbridge met airflow maar hij wil niet hoger, krijg ik zòn Windows fout melding, ik denk dat mn pc2700 niet meer kan :9 hehe >:) dit alles op 5-2-2-2.0 :*)
K`ga maar ns nieuwe reepjes ram kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
[URL] nieuws: Roundup van zeven nVidia nForce2-moederborden [/URL]

Zoals zeker verwacht en terecht heeft dit bord op hardware.info een vette GOLD Award (ofzoiets) gewonen. :D

Ben blij met mn keuze voor de plank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

over 1 ding ben ik nogsteeds niet uit: is die 30 euro extra het waard om een NF7-S te kopen ipv een gewone NF7?

Ik wil graag een snelle hardeschijf, en aangezien dat mn ide hd via serial ata sneller moet zijn (toch?) zou dat wel rlxt zijn.

de firewire gebruik ik niet. misschien in de toekomst wel.

de betere geluidskaart.. tja.. ik hoor dat verschil toch niet tussen mn hercules muse 5.1 en die van dat moederbord, aangezien ik een goedkoop trust-5.1-setje heb..

edit:
ik zie nu trouwens dat bij gistron nu ook de nf7 nie meer op vooraad hebben.. hadden ze vanochtend nog wel

[ Voor 12% gewijzigd door wdekreij op 11-05-2003 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _KweeNie_
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-05 20:41
Voor een bekende het volgende aangeschaft:
Midi-Tower PZ4 P4 300W
256 MB DDR/266 PC2100 Kingston CL2
Abit NF7 nForce2, Socket A
AMD Athlon XP 2000+/1.66 GHz Thoro
Cooler Arctic Copper Silent TC

In mekaar gezet, als pc een minuut of wat aanstaat (bios ofsow, nog geen windows op) dan gaat ie vanzelf uit
Met een ta tu ta tu geluidje
CPU niet te warm
Bios zegt ~45 maar heatsink nog superkoel
Iemand ideeen wat er mis kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha
  • Laatst online: 13-09 04:57

Losha

clear my path motherfucker

na aanleiding van de test op de frontpage mijn wens voor de asus gewijzigd in abit :)
heb nu ook nog abit kt7-a raid en erg tevreden ...
nu mn vraag dus:
ik wil als ik het mobo heb een complete case-mod voltrekken met wc enz.
heeft iemand voor mij even close-ups van de cpu-socket (zonder proc) en van de north-bridge (graag ook zonder koeler) ivm bevestiging wc
zie ook mijn post in asus topic
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/losha/got/a7n8x-soep.jpg

[edit] zie ik het nou goed :? heeft de versie 1.0 nog geen gaatjes rond de cpu-socket ?

[ Voor 9% gewijzigd door Losha op 11-05-2003 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Nee, dat klopt. Maar revisie 1.0 wil je niet, en ga je ook nergens vinden. Ik denk dat onderhand wel alles revisie 2.0 is, met keurig de gaten, een betere layout, en hij klokt beter over, ook wel belangrijk als je waterkoeling wilt gebruiken.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn12345 schreef op 11 mei 2003 @ 18:44:
Nee, dat klopt. Maar revisie 1.0 wil je niet, en ga je ook nergens vinden. Ik denk dat onderhand wel alles revisie 2.0 is, met keurig de gaten, een betere layout, en hij klokt beter over, ook wel belangrijk als je waterkoeling wilt gebruiken.
vele doen dit enkel vanwege stilte, alleen wij niet })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Rev 1.0 heeft geen gaatjes in de socket. Dit is pas vanaf Rev 1.1.

De plaatjes voor WC blokjes hierboven van de Asus zouden ook op de Abit moeten passen. De Abit heeft zowieso veel ruimte rond de socket, maar die van je chipset heeft net als de asus zo'n dikke condensator linksboven zich zitten.

[ Voor 2% gewijzigd door Stinger666 op 13-05-2003 14:44 . Reden: Gaatjes vanaf Rev 1.1 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha
  • Laatst online: 13-09 04:57

Losha

clear my path motherfucker

hm ok..had wel een plaatje van de abit, maar niet zo duidelijk als die van de asus..moet ik maar een hoekje erin vijlen :> voor de condensator
dan weet ik voldoende :) nou nog wachten tot ik eindelijk mn board krijg ...
baasje zit met geldnood..dus zal nog wel duren :( (betaling natura voor site ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
Astennu schreef op 10 mei 2003 @ 17:05:
DEnk dat dat mobo niet echt goed werkt.

ik kan dit menu niet krijgen:

[afbeelding]
Ik snap je niet helemaal...
Eerst zeg je dit:
Astennu schreef op 10 May 2003 @ 09:32:
[...]

En dan ben je verbaasd dat je dat control pannel niet tervoorschijnt kan toveren :?
Lijkt me nogal wiedes, want het panel hoort bij de MCP-T chip, die alleen op de NF7-S bordjes te vinden is
of begrijp ik je verkeert 8)7

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
SebaZ schreef op 10 May 2003 @ 17:24:
Dat zit in de Soundstorm config. Heb je dat enabled in de BIOS? En de drivers geïnstalleerd???
Ik ben geen n00b ;) meer maar dat heb ik gedaan jah :) bij de 8RDA+ ging het helemaal goed dus jah :S mobo gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ernst schreef op 11 May 2003 @ 19:21:
[...]

Ik snap je niet helemaal...
Eerst zeg je dit:

[...]

En dan ben je verbaasd dat je dat control pannel niet tervoorschijnt kan toveren :?
Lijkt me nogal wiedes, want het panel hoort bij de MCP-T chip, die alleen op de NF7-S bordjes te vinden is
of begrijp ik je verkeert 8)7
Uhm er staat op de site dat de NF7 een ac97 codec gebruikt om 6ch audio te maken. maar dat krijg ik ook al niet voor elkaar. ik kan gewoon nergens instellen dat ik 6 speakers wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Heej Astennu is je Sysspecs staat nog steeds een 8RDA+, wat heb je nou ;). Maar als je de NF7 hebt dan moet je voor je geluid ook niet de nVidia drivers gebruiken maar die standaard ALC650 Realtek drivers. Maar ik neem aan dat je dat wel wist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Stinger666 schreef op 11 May 2003 @ 18:56:
Rev 1.0 heeft geen gaatjes in de socket. Dit is pas vanaf Rev 1.2.
't Is al van rev 1.1 dat er gaatjes rond de socket zitten, ik heb er hier zo één en heb onlangs eens mijn koeler opnieuw bevestigd (wegens proc te warm) en heb toen eens gekeken en gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke..ik vraag het nog maar een keertje :)

Heeft iemand op zijn NF7-S rev. 1.2 een raid 0 configuratie draaien?

Ik heb nu namelijk 2x IBM/Hitachi 180GXP 120 GB 8 MB cache, via de Abit SATA adapters in raid 0 draaien, verdeeld in 3 partities. Bij normaal gebruik merk ik totaal niets van data corruptie, maar als ik een ISO maak van een CD en deze ga rarren breekt de hel los. Rars en de bin corrupt. Met gedownloade rars is niets aan de hand. Ik heb een NEC DVD op IDE0 en een PleX 48/24 op IDE1. Is er nu iets mis met mijn setup of is dit de beruchte data corruptie??

Edit: opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM

MnM

Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 16:38:
Oke..ik vraag het nog maar een keertje :)

Heeft iemand op zijn NF7-S rev. 1.2 een raid 0 configuratie draaien?

Ik heb nu namelijk 2x IBM/Hitachi 180GXP 120 GB 8 MB cache, via de Abit SATA adapters in raid 0 draaien, verdeeld in 3 partities. Bij normaal gebruik merk ik totaal niets van data corruptie, maar als ik een ISO maak van een CD en deze ga rarren breekt de hel los. Rars en de bin corrupt. Met gedownloade rars is niets aan de hand. Ik heb een NEC DVD op IDE0 en een PleX 48/24 op IDE1. Is er nu iets mis met mijn setup of is dit de beruchte data corruptie??

Edit: opgelost :)
En wat was je oplossing dan ? misschien wel makkelijk voor andere die ook dit probleem hebb en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mem timings wat losser gezet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 18:56:
Mem timings wat losser gezet!!
lol voortaam dus eerst maar is op stabiliteit testen voordat je overgaat @ hddcorruptie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 19:15:
[...]

lol voortaam dus eerst maar is op stabiliteit testen voordat je overgaat @ hddcorruptie :P
Stabiliteitstests: Memtest86 - Prime95 - Burnk7 - Alle tests gedurende plm. 12 hr.

Geheugen: 2X Corsair CMX256-3500XC2PT - PC3500 DDR - GEEN errors!!

Er was geen enkele indicatie voor data corruptie. Echter, na het aanmaken van een ISO kwam de corruptie aan het licht. LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is die temp sensor van de Abit NF7-S echt brak want ik heb nu een 120mm fan op me radiator en nieuw vers gedestilleerd water en nu is de CPU temp 50.5 graden @ 1.725v idle!! Als ik me radiator en cpu blok voel dan voelt die nooit zo heet aan. Echt vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Nieuwe bios bischikbaar:

BIOS release 1.8 for NF7/NF7-S v1.0/1.1/1.2
NF7-M v1.2

Release information:

[ENGLISH]

0. Please use AWDFLASH 8.23D or later to update NF7 series BIOS. With incorrect AWDFLASH version, the GUID will be erased, and leads to IEEE1394 peer to peer function failed. AWDFLASH 8.23K is included in this BIOS package.
1. Changed SSID of NF7-M and NF7 to "1C01" and "1C02" respectively.
2. Changed default setting of "Floppy A" to "1.44M, 3.5in." after fail-
save default loaded.
3. Added auto-detecting function of "Dual Channel DDR". The DDR modules should be installed in DIMM-3 and DIMM-2.
4. Fixed system instability issue when a PCI card installed in PCI-4
and in Windows 2000 environment.
5. BIOS Compile Date: 4/10/2003.

BIOS release 1.2 for NF7/NF7-S v2.0
Release information:

[ENGLISH]

0. Please use AWDFLASH 8.23D or later to update NF7 series BIOS. With incorrect AWDFLASH version, the GUID will be erased, and leads to IEEE1394 peer to peer function failed. AWDFLASH 8.23K is included in this BIOS package.
1. Changed SSID of NF7 to "1C02".
2. Changed default setting of "Floppy A" to "1.44M, 3.5in." after fail-
save default loaded.
3. Revised PR Rating for 400FSB Barton 3000+ and 3200+.
4. Once update this BIOS revision 12, backward flash to 11 and 10 is impossible.
5. Added auto-detecting function of "Dual Channel DDR". The DDR modules should be installed in DIMM-3 and DIMM-2.
6. Fixed system instability issue when a PCI card installed in PCI-4
and in Windows 2000 environment.
7. BIOS Compile Date: 4/10/2003

1) Please use AWDFLASH 8.23D or later to update NF7 series BIOS. With incorrect AWDFLASH version, the GUID will be erased, and leads to IEEE1394 peer to peer function failed. AWDFLASH 8.23K is included in this BIOS package.
2) Changed SSID of NF7-M and NF7 to "1C01" and "1C02" respectively.
3) Changed default setting of "Floppy A" to "1.44M, 3.5in." after fail- save default loaded.
4)Added auto-detecting function of "Dual Channel DDR". The DDR modules should be installed in DIMM-3 and DIMM-2.
5) Fixed system instability issue when a PCI card installed in PCI-4 and in Windows 2000 environment.
6) BIOS Compile Date: 4/10/2003.

No mention of the SATA corruption fix at all

For Revision: 1.0~1.2 http://fae.abit.com.tw/download/bios/nf7-s/nf718.exe

For Revision: 2.0 http://fae.abit.com.tw/download/bios/nf7-s2/nf7d12.exe

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
\o/

Eind deze week eindelijk NF7-S en een Zalman chipset blokje (spijtig dat Abit geen SB mounting heeft , anders had die ook een DangerDen Z-chipset gekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ho nee , heeft geen mounting HOLE ? kijk maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb
  • Laatst online: 00:22

mrb

Hmmz misschien een domme vraag maar :

Worden bij jullie de elco's naast de socket ook zo warm?
Ik heb een abit nf7-s ( DUH ) revisie 1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 09:32
Voor de mensen die garantie willen behouden; niet je NB cooler eraf trekken. ik heb dus andere koelpasta eronder gedaan omdat er maar op een hoekje iets zat en nu geeft gistron daar geen garantie op het bordje...

[ Voor 4% gewijzigd door PhuSioN op 13-05-2003 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 19:26
Even een vraagje:

Na het hele topic gelezen te hebben twijfel ik tussen de NF7 en de NF7-S
Voor zover ik heb kunnen zien heeft de S versie Serial-ATA, FireWire en beter geluid. Serial-ATA heb ik niet nodig, en FireWire en goed geluid heb ik al, namelijk een Audigy Platinum eX.

Moet ik dan gewoon de NF7 kopen (scheelt toch 30 euro), of heeft de NF7 toch nog andere voordelen? (er komt waarschijnlijk een Athlon XP 2800+ in, 512 MB Dane Elec PC2700 geheugen en een 120GB Maxtor HD). Ik ga niet overclocken.

Dus: NF7 nemen, of is er nog een goede reden om toch de NF7-S te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
patryk schreef op 13 May 2003 @ 12:22:
Voor de mensen die garantie willen behouden; niet je NB cooler eraf trekken. ik heb dus andere koelpasta eronder gedaan omdat er maar op een hoekje iets zat en nu geeft gistron daar geen garantie op het bordje...
Als je zoiets doet, smeer je natuurlijk weer de fabrieksrotzooi terug eronder nadat je de chipset helemaal hebt gecleaned. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Maar hoe zit dat nou met die BIOS-en?
Op de officiele paga van Abit kan ik ze niet terug vinden. Is het wel een officiele release?
In de meuktracker stonden ze ook niet.

Hier stond een te gecompliceerd verhaal over Abit zn BIOS-structuur.

Inmiddels heeft de meuktracker ook deze BIOS-en gereport.

Results op de pagina's hierna!

[ Voor 143% gewijzigd door Stinger666 op 14-05-2003 02:58 . Reden: Updeetje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
patryk schreef op 13 May 2003 @ 12:22:
Had ik ook gedaan, ding ging stuk, gewoon wat witte pasta eronder, van mn thermaltake volcano 7+ die ik nog had, gewoon RMA, ik heb al een nieuwe gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
ik had er gewoon van dat silmore pasta opgedaan dus ook gewoon wit. vind het toch een klote aktie dan. ze zeiden dat abit daar wel gewoon garantie op geeft en gistron zelf niet :? vind maar een vaag... ondertiussen dus nog steeds zonder bord...

[ Voor 10% gewijzigd door PhuSioN op 13-05-2003 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Dan stuur jum toch naar Abit zelf toe, niet naar Gistron, simpel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
caspergt schreef op 13 mei 2003 @ 15:15:
Dan stuur jum toch naar Abit zelf toe, niet naar Gistron, simpel zat.
zou ik graag willen doen maar die dudes hebben hem nog niet teruggestuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb
  • Laatst online: 00:22

mrb

Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 20:33:
Volgens mij is die temp sensor van de Abit NF7-S echt brak want ik heb nu een 120mm fan op me radiator en nieuw vers gedestilleerd water en nu is de CPU temp 50.5 graden @ 1.725v idle!! Als ik me radiator en cpu blok voel dan voelt die nooit zo heet aan. Echt vaag...
Had ik ook....

Moet je eens een fan op die condensatoren NAAST je socket laten blazen.
Ik durf te wedden dat je temps gelijk een heel stuk dalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Stinger666 schreef op 13 May 2003 @ 14:45:
Maar hoe zit dat nou met die BIOS-en?
Op de officiele paga van Abit kan ik ze niet terug vinden. Is het wel een officiele release?
In de meuktracker stonden ze ook niet.

Rare namen hebben die BIOS-en voor de Rev 2.0

Ik heb nu op mn Rev 2.0 BIOS 1.7 draaien, maar die komt als update van BIOS met nummer 11 (1.1)
En die ik nu heb gedowned is BIOS 1.8, maar die komt als update van BIOS met nummer 12 (1.2)

Als je goed kijkt staat in de file-name NF7D11 en bij de nieuwe NF7D12, bij het uitpakken van deze file blijft dit zo, maar Abit wil natuurlijk de Rev 1.0 - 1.2 met de BIOS gelijk laten lopen met de Rev 2.0.

Wat een gecompliceerd verhaal, maar meer Rev 2.0 owners zullen dit wel hebben opgemerkt O-) B)
Yo Stinger waar heb je die Biossen gedownload ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
caspergt schreef op 13 May 2003 @ 16:38:
[...]

Yo Stinger waar heb je die Biossen gedownload ?
Yo,..... zie de links op deze page, die Martijn12345 heeft gepost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Zie hier: http://www.tweakers.net/meuktracker/4090
Kan iemand please antwoord geven op mijn vraag iets hoger op deze pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
DeadMetal schreef op 13 mei 2003 @ 14:00:
Even een vraagje:

Na het hele topic gelezen te hebben twijfel ik tussen de NF7 en de NF7-S
Voor zover ik heb kunnen zien heeft de S versie Serial-ATA, FireWire en beter geluid. Serial-ATA heb ik niet nodig, en FireWire en goed geluid heb ik al, namelijk een Audigy Platinum eX.

Moet ik dan gewoon de NF7 kopen (scheelt toch 30 euro), of heeft de NF7 toch nog andere voordelen? (er komt waarschijnlijk een Athlon XP 2800+ in, 512 MB Dane Elec PC2700 geheugen en een 120GB Maxtor HD). Ik ga niet overclocken.

Dus: NF7 nemen, of is er nog een goede reden om toch de NF7-S te nemen?
In jou geval, Audigy is vet geluid idd, en SATA gebruik je niet lijkt me het logisch.

Neem lekker een NF7. ;) (Ik weet zeker dat iedereen het hiet wel mee eens is :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Joepie!! Ik heb mijn NF7-S rev. 2.0 binnen!!! CPU (Barton 2500+) en geheugen (Corsair XMS3200) had ik al. Nu nog even een goeie koeler (Aero 7??) en dan in elkaar bouwen die handel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Hebben mensen met de nieuwe bios al verschil gemerkt ? Ik heb zelf nog geen tijd gehad. Maar zal hem er zo even in flashen.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Verwijderd schreef op 13 mei 2003 @ 10:59:
Sorry ik kijk echt een kwartier naar mn NF7-S maar ik zie bij de southbridge toch echt geen mounting hole ofzo, ik heb een oude pentium 60 heatsink gezaagt, alles lijm gekocht bij de lokale alles shop in dit gat, asIII erop en plakkuhh maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Faraone schreef op 13 mei 2003 @ 10:59:

--------------------------------------------------------------------------------
caspergt schreef op 13 May 2003 @ 19:01:
[...]

Sorry ik kijk echt een kwartier naar mn NF7-S maar ik zie bij de southbridge toch echt geen mounting hole ofzo, ik heb een oude pentium 60 heatsink gezaagt, alles lijm gekocht bij de lokale alles shop in dit gat, asIII erop en plakkuhh maar.
Waarom heb je trouwens niet gewoon een originele zalman northbridge koeler gekocht , daar zit standaard ook al 2 componentenwarmtegeleidendelijm bij.
Die gewone lijm werkt volgens mij eerder als een isolator. en zal zeker niet veel in prijs van die zalman af zitten( had ik al voor €5.-)

Klopt, ik denk dat hij die 2 zwarte cirkeltjes (als je de text op de chip kan lezen ,dan links boven en rechts onder bij mijn rev 1.2) met die glimmende puntjes aanziet voor een gaatje.
Ik heb ook ff goed gekeken maar ze zitten toch echt dicht met soldeer tin/zilver.

[ Voor 42% gewijzigd door makkie op 13-05-2003 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retspan
  • Laatst online: 01:33
(tussen 2 haakjes)

Am I right in saying dat als je de SPDIF/Toslink op een NF7-S gebruikt, je nog steeds tegelijk deze audio kunt krijgen naar headphones over één van de andere uitgangen? Of zit ik er naast? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
retspan schreef op 13 May 2003 @ 21:27:
(tussen 2 haakjes)

Am I right in saying dat als je de SPDIF/Toslink op een NF7-S gebruikt, je nog steeds tegelijk deze audio kunt krijgen naar headphones over één van de andere uitgangen? Of zit ik er naast? :X
Hier kan ik heel kort op zijn. JA!

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Je geeft geen antwoord op zijn vraag...
Is het JA van dat de audio nog werkt, of is het JA van dat hij er helemaal naast zit, en het dus niet werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
retspan schreef op 13 mei 2003 @ 21:27:
(tussen 2 haakjes)

Volgens mij heeft nog niemand die spdif aan de praat kunnen krijgen.
Of ik moet iets in dit topic gemist hebben, want tot dusver heb ik alleen maar vragen gezien met wie heeft de spdif al aan de praat kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retspan
  • Laatst online: 01:33
makkie schreef op 13 May 2003 @ 23:39:
[...]

Volgens mij heeft nog niemand die spdif aan de praat kunnen krijgen.
Of ik moet iets in dit topic gemist hebben, want tot dusver heb ik alleen maar vragen gezien met wie heeft de spdif al aan de praat kunnen krijgen.
Ehhmm, het is enkel Drax die 'm niet aan de praat krijgt. Dit blijkt een eigenschap te zijn van de NF7 (niet -S) die weliswaar de fysieke output heeft maar door het ontbreken van de nVIDIA SoundStorm geeft deze geen signaal door...gebruikers van de NF7-S, zoals sneezydevil, merkten dan ook op dat de uitgang bij hun gewoon werkt en dat er een SPDIF optie in de BIOS staat. Na het leren kennen van de Shuttle SN41G2 (met één van de twee andere gecertificeerde SoundStorm bordjes) zou ik ook niet anders verwachten :+

Rest wel mijn vraag...werken de analoge audio-outs gelijktijdig ook, zodat ik hier nog headphones op kan aansluiten...sneezydevil misschien? Alvast THX guys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Misschien was mijn antwoord idd niet duidelijk. Bij mij werkt de SPDIF gelijktijdig met de uitgangen die voor de speakers bestemd zijn. Het enige wat ik heb ingesteld is dat ik een 4.1 speakersysteem heb. Verder is de kaart aangesloten met een optische kabel op mijn Marantz receiver. Het geluid komt gelijktijdig uit zowel de analoge uitgangen als via de SPDIF.

Ik kan dus om het duidelijk te zeggen zowel mijn speakers voluit draaien en de volumeknop van mijn Marantz opendraaien om mijn naaste buren een dubbel effect te geven >:)

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
martijn12345 schreef op 13 mei 2003 @ 18:44:
Hebben mensen met de nieuwe bios al verschil gemerkt ? Ik heb zelf nog geen tijd gehad. Maar zal hem er zo even in flashen.
Deze nieuwe BIOS erin flashen (Rev2.0) betekend dat je NIET! meer terug kan naar een vorige versie! :/
Ik weet niet of dat bij de andere Rev ook is, maar het staat op
www.abit-usa.com

Hij is stabiel en loopt zonder probs....:) Ik ga van de week proberen of mn SATA nu wel goed werkt met WinXP en Winamp e.d. Misschien heeft deze BIOS-update geholpen. :|

De temperaturen zijn nog steeds asociaal hoog, maar jah dat heb je met een brakke temp sensor :?

@ caspergt
Kun je ff die post editten op page 35, waar je mn wazige verhaal over de BIOS-en quote en vraagt waar ik ze vandaan heb, dit zaait denk een beetje verwarring door mijn wazige post. Thnx! ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Stinger666 op 14-05-2003 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou eh, ik heb iig al een wazig probleem ontdekt met de nieuwe bios-update. Plotseling kan ik in CounterStrike niet meer OpenGL draaien :( Alles al geprobeert -> Driver-reinstall, direct-x reinstall en uiteindelijk een volledige OS reinstall. Krijg OpenGL niet meer goed aan de gang. Iemand anders ditzelfde probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
hmm deze bios schijnt net wat stabieler te zijn, ik kon eerst met geen mogelijkheid op 227 FSB draaien, nu kan die op 229 FSB, k`moet toch echt ns wat ander ram kopen, iets van Twinmos pc3200 met winbond modules.
Maar ik heb bijna 3400 mb bandbreedte , op 11-2-2-2.0 nu nog even lagere timing proberen, ik zal die 3400 mb krijge ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Nou lees ik op http://www.digit-life.com/archive.shtml?20030513, dat revisie 2.0 van de Asus A7N8X een nForce2 400 Ultra chipset zou hebben. Betekent dit nu dat die Asus een andere - nieuwere - chipset heeft dan de Abit NF7-S revisie 2.0? Ik heb net die Abit binnen, dat zal me toch niet gebeuren he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

MegaJurk schreef op 14 mei 2003 @ 20:34:
Nou lees ik op http://www.digit-life.com/archive.shtml?20030513, dat revisie 2.0 van de Asus A7N8X een nForce2 400 Ultra chipset zou hebben. Betekent dit nu dat die Asus een andere - nieuwere - chipset heeft dan de Abit NF7-S revisie 2.0? Ik heb net die Abit binnen, dat zal me toch niet gebeuren he?
Zelfde chipset support voor 400 mhz FSB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

pfff, mooi hoor. 229 FSB :)

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik zou graag willen weten hoeveel vdimm voltage de Abit NF7 geeft van iemand die het bord heeft zonder mods. Ik heb het in de startpost gevonden en er stond 2.7 maar ergens anders stond dan weer 2.9 dus heb ik wat gegoogled en weer verschillende resultaten. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over welke nieuwe bios-versie hebben we het en waarom zou die niet meer terug te flashen zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM

MnM

we hebben het over:

Versie 18 (1.8) voor de NF7(-S/M) revisie 1.0 tot en met 1.2 als update voor Bios 17(1.7)
&
Versie 12 (1.2) voor de NF7(-S) revisie 2.0 als update voor Bios 11(1.1)

Geldt alleen voor Revisie 2.0 !!
Volgens Abit zelf zou na het flashen van Bios 12(1.2) voor revisie 2.0 je niet meer terug kunnen naar een voorgaande versie (1.0 & 1.1).
Maar:
op het forum van Abit staat een posting dat je wel terug kan flashen naar een eerdere versie dmv een bootflop te gebruiken en awdflash.exe te gebruiken met de optie /f (force flash). Het lijkt er dus op dat je niet meer terug kan flashen met ALT-F2 en Flashmenu, maar dat het wel kan als je het handmatig doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

pisart schreef op 14 May 2003 @ 21:44:
Ik zou graag willen weten hoeveel vdimm voltage de Abit NF7 geeft van iemand die het bord heeft zonder mods. Ik heb het in de startpost gevonden en er stond 2.7 maar ergens anders stond dan weer 2.9 dus heb ik wat gegoogled en weer verschillende resultaten. :?
De Vdimm overvolt een beetje op alle NF7 bordjes (voor zover ik weet). Dit brengt het maximum zonder verdere mods voor mij op 2.91 (zowel in bios als volgens MBM)

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een abit nf-s rev1.2 en een creative audigy 1 player soundkaart, welke zou ik het beste gebruiken? de onboard kaart of de audigy?

met een rev1.2, kan ik die ook tot 200mhz fsb krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 01:23:
ik heb een abit nf-s rev1.2 en een creative audigy 1 player soundkaart, welke zou ik het beste gebruiken? de onboard kaart of de audigy?

met een rev1.2, kan ik die ook tot 200mhz fsb krijgen?
Geluid is iets wat je zelf moet ervaren! ;) De Audigy slurpt technisch gezien meer van je CPU en hij schijnt iets slechtere prestaties weg te zetten als de MCP-T met Soundstorm. Technisch gezien is het verantwoord, maar hoe het klinkt mag je zelf uitzoeken.

@little guy , over die BIOS. Zoals je kunt lezen hier
http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/nf7-s2.htm

staat er dit bij puntje 5:

Once update this BIOS revision 12, backward flash to 11 and 10 is impossible.

Lijkt me vrij duidelijk toch,.... ik ben net niet tweaker genoeg om te testen of ik toch nog terug kan :P,....maar ik lees net de post van MnM die op het Abit forum iets heeft gevonden ;)

@caspergt , wil je alsnog die post op page 35 ff editten waarin je mijn wazige verhaal over die BIOS-structuur van Abit quote ;) Thnx

Omdat mijn geheugen op 2,9V niet hoger wil als 225Mhz (450) kan ik geen hogere FSB draaien synchroon.... (LOL geheugen, wil op 2,9V @ 225 op 2-5-2-2-1 en niet hoger ookal schroef je de timings zoveer omhoog 8)7 ; wel superlatjes trouwens ! :*) )

Dus FSB's van 236 (wat de max schijnt te zijn), moet ik nog meemaken, maar ik blijf testen) >:)

Ik draai nu 11*225 = 2475Mhz (2480Mhz volgens WCpuID) stabiel... op 1,9V,.....
alleen die temps,....alles op lucht. Ik ben best tevreden ;)

No mods trouwens

[ Voor 27% gewijzigd door Stinger666 op 15-05-2003 03:16 . Reden: Vanalles en teveel smilies! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger666 schreef op 15 May 2003 @ 03:06:
[...]

@little guy , over die BIOS. Zoals je kunt lezen hier
http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/nf7-s2.htm

staat er dit bij puntje 5:

Once update this BIOS revision 12, backward flash to 11 and 10 is impossible.

Lijkt me vrij duidelijk toch,.... ik ben net niet tweaker genoeg om te testen of ik toch nog terug kan :P,....maar ik lees net de post van MnM die op het Abit forum iets heeft gevonden ;)

@caspergt , wil je alsnog die post op page 35 ff editten waarin je mijn wazige verhaal over die BIOS-structuur van Abit quote ;) Thnx

Omdat mijn geheugen op 2,9V niet hoger wil als 225Mhz (450) kan ik geen hogere FSB draaien synchroon.... (LOL geheugen, wil op 2,9V @ 225 op 2-5-2-2-1 en niet hoger ookal schroef je de timings zoveer omhoog 8)7 ; wel superlatjes trouwens ! :*) )

Dus FSB's van 236 (wat de max schijnt te zijn), moet ik nog meemaken, maar ik blijf testen) >:)

Ik draai nu 11*225 = 2475Mhz (2480Mhz volgens WCpuID) stabiel... op 1,9V,.....
alleen die temps,....alles op lucht. Ik ben best tevreden ;)

No mods trouwens
idd tuurlijk is er een manier voor, het is immers een kleine hd, format moet altijd mogelijk zijn, dit gebeurt ook bij het flashen format en install, maarja er is al een manier voor bed8 dus doen we niet meer moeilijk om ;)
verder 225 is leuk, wat voor Mem gebruik je ?
als ik mijn Vmem op 2.9 zet krijg ik 3,x dus ik overvolt nog meer })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn nieuwe Beta biossen beschikbaar voor de rev . 1. - 1.2 en rev 2.0

http://forum.abit-usa.com...0&perpage=15&pagenumber=1

Beta BIOS release 19 beta 0 for NF7/NF7-S v1.0/1.1/1.2
NF7-M v1.2

Release information:

[ENGLISH]

0. Please use AWDFLASH 8.23D or later to update NF7 series BIOS. With
incorrect AWDFLASH version, the GUID will be erased, and leads to
IEEE1394 peer to peer function failed. AWDFLASH 8.23K is included in
this BIOS package.
1. Fixed CPU temperature too high issue.
2. Raised highest CPU FSB up to 300 MHz for "user define mode" in SoftMenu.
3. Fixed SATA RAID-0 data corruption issue by adding a new option "EXT-P2P's
Discard Time" in "integrated Peripherals". The default setting is "3.8 us".
Please change it to "30 us"; which is recommended by NVidia. In case the
problem is still there, try "1 ms" please.
4. BIOS Compile Date: 5/13/2003.

Let vooral op punt 3!! Ik heb 'm geflashed en m'n CPU temps zijn van 47 idle naar 36 idle gegaan :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
niet te vergeten, op dat forum staat ook in de eerste thread een link naar de beta bios voor rev 2.0 aangezien er een D achter nf7 staat :P
Ik zie op hun ftp dat hij echt voor rev 2.0 is, ik zit nu op school dus kan hem ff niet flashen.
Als ik thuis ben post ik results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 09:32:
Er zijn nieuwe Beta biossen beschikbaar voor de rev . 1. - 1.2 en rev 2.0

http://forum.abit-usa.com...0&perpage=15&pagenumber=1

Beta BIOS release 19 beta 0 for NF7/NF7-S v1.0/1.1/1.2
NF7-M v1.2

Release information:

[ENGLISH]

0. Please use AWDFLASH 8.23D or later to update NF7 series BIOS. With
incorrect AWDFLASH version, the GUID will be erased, and leads to
IEEE1394 peer to peer function failed. AWDFLASH 8.23K is included in
this BIOS package.
1. Fixed CPU temperature too high issue.
2. Raised highest CPU FSB up to 300 MHz for "user define mode" in SoftMenu.
3. Fixed SATA RAID-0 data corruption issue by adding a new option "EXT-P2P's
Discard Time" in "integrated Peripherals". The default setting is "3.8 us".
Please change it to "30 us"; which is recommended by NVidia. In case the
problem is still there, try "1 ms" please.
4. BIOS Compile Date: 5/13/2003.

Let vooral op punt 3!! Ik heb 'm geflashed en m'n CPU temps zijn van 47 idle naar 36 idle gegaan :P
Wow ik kan niet anders zeggen dan de meest geweldige bios, damn wat een leuke features.

Na me werk gelijk kijken ;) :D

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.