Het grote Abit NF7 S Topic

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.711 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk toch dat ik ook een NF7-S ga kopen. Maar nu heb ik 2 hd's, krijg je ook 2 van die convertertjes bij je mobo of maar 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:18
Je krijgt 1 convertertje bij dit mobo, maar ik heb nu net een nieuwe cooler gekocht en nu zegt de bios dat mijn XP1700+ JIUHB 0311 WPMW 54 graden idle word, dit klopt dus echt niet aangezien die bij een review 39 graden word :O. Dus hoeveel graden zou ik er ongeveer af moeten trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 07:41:
[...]

bij een vlinke oc zal je 12V waarschijnlijk wel dalen, maar je systeem word nog niet onstabiel denk ik.
300W - 430W - 550W
verschil tussen goedkope Power Supply en dure?
Wat is dat voor gelul met die voedingen tegenwoordig?

Wat ik wil zeggen is dat het me stug lijkt dat een een goede 350 Antec voeding het niet zou trekken :)

[ Voor 75% gewijzigd door ernst op 23-04-2003 23:07 . Reden: Iets minder gefrustreerde reactie, omdat little guy toch wel liev is ]

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sc00t schreef op 23 April 2003 @ 18:16:
Je krijgt 1 convertertje bij dit mobo, maar ik heb nu net een nieuwe cooler gekocht en nu zegt de bios dat mijn XP1700+ JIUHB 0311 WPMW 54 graden idle word, dit klopt dus echt niet aangezien die bij een review 39 graden word :O. Dus hoeveel graden zou ik er ongeveer af moeten trekken?
Ik zou er niks aftrekken en gewoon kijken wat er mis is, heb je goede pasta erop gedaan? Zit je cooler strak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
Cooler zit er zeker goed op en de pasta heb ik erop gedaan, ik heb er ook zeker niet teveel op gedaan. De cooler is trouwens een thermaltake Volcano 9 op de middelste stand ongeveer. Maar dan zou de processor nog altijd minder als 54 graden idle moeten worden. En aangezien er eerder in dit topic ook iets stond over de foute temp die dit moederbord aangeeft denk ik toch echt dat het de temperatuursensor is.
Chakotay: Dat de temps veel te hoog worden aangegeven hoor ik vaker, mijn Barton komt zogenaamd ook in de buurt van de 70 graden...

[ Voor 16% gewijzigd door Randy op 23-04-2003 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:58
Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 12:24:
Licht komt van de LED's op het mobo,ik heb een transparante zijdeur en die ledjes zijn van verre zichtbaar,in donker kan ik zien vanaf buiten of het PC meubel openstaat.Eentje brand altijd als er prik op de PSU staat.
l :) die bedoelen we niet (die rode en die groene), maar die 2 rode boven je netwerklampjes(oranje+groen)

Hier trouwens nog een handig tooltje om alles van je cpu en oc uit te lezen.
Mijn 2600+ loopt nu op 2140,2 MHz.
http://www.cpuid.com/download/cpu-z-117.zip

[ Voor 18% gewijzigd door makkie op 23-04-2003 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 23:07
Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 15:21:
Ik zit er te twijfelen welk bord ik ga kopen.

Mijn eerst keus:
http://www.aopen.com/products/mb/AK79D-1394.htm
AOpen AK79D-1394

En tweede keus is dus de Abit NF7-S

Ik heb altijd al AOpen gehad en vind dat ze altijd kewle bordjes maken. Nog nooit problemen gehad. Ook de AK79D vind ik er wel mooi uitzien en heeft veel features.

Kan iemand mij overtuigen om die NF7-S te kopen? Zijn zelfde soort bordjes alleen de Abit heeft SATA. Er is ook een Ak79D-Max die dat ook heeft maar die is niet in NL te koop. Maargoewd, als ik daar niet naar kijk, waarom zou ik dan voor Abit moeten kiezen ? :)

Abit NF7-S 134,-
AOpen Ak79D-1394 113,-
Waarom je voor Abit moet kiezen? Omdat Abit de beste is! :P

Neen joh, kijk, als je van plan bent om goed te overclocken, neem de Abit.
Ben je van plan om een beetje te overclocken of zelfs helemaal niet, neem dan misschien beter de AOpen.
Ikzelf heb Abit gekozen omdat mijn laatste 3 mobo's van Abit waren en ik er tevreden over was. Net als jij met AOpen! Alhoewel ik de NF7-S ook niet blindelings heb gekocht en eerst wat reviews heb gelezen. Daaruit wist ik dat ik zeker de rev 1.2 moest nemen (had ik maar geweten dat er een rev 2.0 ging komen :P).
Je kan ook even een review zoeken van dat AOpen-plankje en als je denkt dat je mobo zal voldoen aan jouw eisen, neem dan de AOpen.
Het is altijd een keuze die je voor jezelf moet maken! :) De prijs speelt natuurlijk ook altijd een rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
Ik snap er geen bal van, heb ik eindelijk mn NF7-S rev 2.0 kan ik niet eens tot 190 FSB komen met dividers op 6/5 niet eens, hij begint ook vreselijk te piepen en te doen als ik maar iets te hoog clock hoe kan dit en wie helpt me ik heb voltage van hoog to laag geprobeerd latencies laag op mn ram stickie niets helpt , ik kon op mn kt3 ultra 2 van msi nog op de 200 komen met cas 2 etc.
En mn cpu wordt maar 34 graden idle, ik snap d`r geen hol van wie helpt me. plzz

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
34 idle, hmzz. Misschien toch tijd voor wat casefans bij mij :P kheb er nu maar 1.En ik heb een hele kleine kast. (Iets kleiner als normaal midi) Maar die 200fsb moet toch geen probleem zijn. De NForce2 is er voor gemaakt om 200fsb aan te kunnen. Bij de eerdere revisies had je weleens het probleem dat de 200 neit gehaald werd. Maar bij 2.0 toch niet meer? Ik heb het met mijn bord nog niet geprobeerd aangezien het geheugen het toch niet haalt en ik sync wil draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ernst schreef op 23 april 2003 @ 18:23:
[...]

Klotuh joh jij mot echt vet snel een 550 wat foeding gaan haale joh !
Di's echt veels te wijnig vooral omdat antec zon klotuh merk is en 350 zo wijnig is zker met zon siesteem als jij heb !
350 watt moet echt wel genoeg zijn hoor ;) zeker met een Antec voeding.
300W - 430W - 550W
verschil tussen goedkope Power Supply en dure?
Wat is dat voor gelul met die voedingen tegenwoordig?

offtopic:
[frustratie mode]van sommige mensen (met bep. icon's) word ik soms wel een een heel klein beetje groen en geel[/frustratie mode]
dan geloof je het niet, chakotay heeft ook last van een lage 12V, dit moederbord zuipt echt hoor als je lekker bezig bent.
verder zeg ik toch heb blijft wel stabiel, dus vind je kritiek best, maar het zou wel op een wat aardigere manier kunnen.

Little Guy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

MnM

Ik heb zelfs met een Antec Trueblue 480 watt last van lage 12 volt spanningen, hij komt geregelt in de buurt van de 11,80, maar nooit eronder

[ Voor 30% gewijzigd door MnM op 23-04-2003 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
MnM schreef op 23 April 2003 @ 21:24:
Ik heb zelfs met een Antec Trueblue 480 watt last van lage 12 volt spanningen, hij komt geregelt in de buurt van de 11,80, maar nooit eronder
en je 5V ?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Sc00t schreef op 23 april 2003 @ 18:16:
Ik zou er ook niks aftrekken. Voor zover ik weet wordt de temperatuur direct uit de CPU zelf gelezen, en dit zou dus moeten kloppen. Een review zegt echt niet veel. Als ze een aantal koelers vergelijken kun je zien X is beter dan Y. Maar dat ze in een review een CPU op 39 graden houden, wil absoluut niet zeggen dat hij met die koeler dan nooit 54 kan worden. Denk alleen al een het zonnige weertje van de laatste dagen, levert hier een temp. stijging van een graad of 3-4 op.

Wat is je kast temperatuur, wat zijn je voltages ?

Ik heb zelf een thermalright slk800, deze heb ik reviews ook lagere temperaturen zien halen dan in mijn kast.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn12345 schreef op 23 april 2003 @ 22:20:
[...]

Ik zou er ook niks aftrekken. Voor zover ik weet wordt de temperatuur direct uit de CPU zelf gelezen, en dit zou dus moeten kloppen. Een review zegt echt niet veel. Als ze een aantal koelers vergelijken kun je zien X is beter dan Y. Maar dat ze in een review een CPU op 39 graden houden, wil absoluut niet zeggen dat hij met die koeler dan nooit 54 kan worden. Denk alleen al een het zonnige weertje van de laatste dagen, levert hier een temp. stijging van een graad of 3-4 op.

Wat is je kast temperatuur, wat zijn je voltages ?

Ik heb zelf een thermalright slk800, deze heb ik reviews ook lagere temperaturen zien halen dan in mijn kast.
Voor zover ik weet wordt de CPU temp gemeten met een censor in de socket, dus niet direct uit de CPU!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag de NF7-S rev2, maar helaas een aantal problemen: mijn voedingsfannen (antec truepower 380) draaien niet :( en hij leest in het bios de rpm niet uit van processorkoeler. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ik heb een heel vaag probleem als ik op een hoge fsb wil booten of ik nu 230 probeer of 215 hij blijft Xp maar laden en laden en laden :? 8)7
Iemand die ook last heeft van deze fout want dit is heel vaag ......

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Kan je geheugen het wel aan?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Nu online

MnM

4.97 volt op z'n laagst, en stabiel op elk voltage, FSB, Temp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Nu online

MnM

Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 22:56:
Ik heb sinds vandaag de NF7-S rev2, maar helaas een aantal problemen: mijn voedingsfannen (antec truepower 380) draaien niet :( en hij leest in het bios de rpm niet uit van processorkoeler. Iemand enig idee?
De voedingsfannen zijn temperatuur geregeld, dus ze kunnen in snelheid fluctueren, maar dat ze helemaal niet draaien kan niet goed zijn.

BTW hou er rekening mee dat de 2 fan molexen die uit je voeding komen, aan dezelfde sensor hangen als de fan's in je voeding.
Dit houd in dan die dus ook langzamer draaien (7 volt ofsow) en pas harder gaan draaien als je temp in je kast (en dus ook in je voeding) boven een bepaalde waarde komen. Het is dus niet verstandig om je CPU fan op die molexen aan te sluiten, mocht je dat soms gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Yes !!! Ik heb zojuist mijn bestelling bij een bekende webwinkel geplaatst: Antec WS835SCII behuizing, AMD Barton 2500+, 2x256 MB PC3500 Kingston HyperX, Logitech muis (MX300) en keyboard (Special Edition, black) en Altec Lansing 2100 speakers... Nu nog morgen via andere winkel een Abit NF7-S rev. 2.0 en koeler bestellen en dan kan ik hopelijk binnenkort mijn nieuwe systeem in elkaar zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 16:27
SmokeyTheBandit schreef op 23 April 2003 @ 23:01:
Ik heb een heel vaag probleem als ik op een hoge fsb wil booten of ik nu 230 probeer of 215 hij blijft Xp maar laden en laden en laden :? 8)7
Iemand die ook last heeft van deze fout want dit is heel vaag ......
Heb ik ook wel gehad als ik boven de 230 probeer te booten. daaronder gaat het wel goed maar dus niet helemaal stabiel te krijgen bij mij. blijf hangen op de 228. :Y)

nog ff wat anders. die temps kloppen volgens mij voor geen meter. 47graden idle met WC. op m'n epox was het 35 stessed!!

[ Voor 12% gewijzigd door PhuSioN op 24-04-2003 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
caspergt schreef op 23 April 2003 @ 20:01:
Ik snap er geen bal van, heb ik eindelijk mn NF7-S rev 2.0 kan ik niet eens tot 190 FSB komen met dividers op 6/5 niet eens, hij begint ook vreselijk te piepen en te doen als ik maar iets te hoog clock hoe kan dit en wie helpt me ik heb voltage van hoog to laag geprobeerd latencies laag op mn ram stickie niets helpt , ik kon op mn kt3 ultra 2 van msi nog op de 200 komen met cas 2 etc.
En mn cpu wordt maar 34 graden idle, ik snap d`r geen hol van wie helpt me. plzz
Je hebt een reepje van 512Mb geheugen. Die komen niet zo hoog op nForce bordjes. 2 reepjes van 256 werkt beter en sneller. ;)

Probeer je dividers gelijk te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Ff weer voor de voortgang!

Na een enthousiaste OC op 2640Mhz is mn Windows gefrituurd! :r ! De stabielste FSB is 200Mhz en dit zal denk zo blijven, want dit typeert de nForce2. Was iets wat op de Epox 8RDA ook al zo was.

Natuurlijk draait deze plank ook 225 en net iets hoger, alleen dit komt de stabiliteit niet ten goede.

Heb het nog steeds erg druk, maar de OC's zijn veel belovend. 2400Mhz en hoger zit erin. Boven de 2500Mhz begint de onstabiliteit erg toe te nemen. En 2600Mhz en hoger slikt mn CPU niet (tenzij er een Promie aan hangt natuurlijk)

Zijn er nog mensen die een PIC kunnen posten van zo'n Zalman Heatsink op de Southbridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Nu kan ik tot 220 FSB, ik heb gewoon de onboard NIC uitgezet en nu kan die tot 220 met een reepje 512 mb ram van pc2700, op cas 6-2-2-2.0 :P
Bij sisoft Sandra bandbreedte 3416 mb :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice man, damn mijn bordje komt volgende week, nf7-s 2.0, met een cpu die 2,55ghz @ air doet, ben benieuwd wat ik ga halen, van 3DMark verw8 ik niet TEveel want ondanks mijn wc topt mijn 9700 pro maar super pi en math cpu moeten toch wel leuk gaan worden })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Kan Abit NF7-S PC3500 geheugen aan dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb toch ook maar voor een Abit NF7-S Rev 2.0 gekozen door al de positieve reacties in dit topic. Ik heb er 1 Samsung 512MB PC3200 DDR reepje bij gekocht en een IBM 180GXP 120Gb 7200Rpm 8Mb. Later prop ik er nog een zelfde reepje 512mb bij zodat die in dual channel gaat werken. Krijg het als het goed is morgen binnen dus ik zal nog wel een reactie plaatsen.

Paar vraagjes nog:

-Ik wou eigenlijk me hd op s-ata aansluiten via dat convertertje maar is dat net zo snel als dat die gewoon op ide gaat of verlies je er iest door?

-En op hoeveel kan ik me Xp2000+ ongeveer krijgen? Nu krijg ik hem op maar 1750Mhz. (12.5x140Mhz, 34C idle 39C stressed)

-Ik heb een SBlive 5.1, zal ik die erin laten met me nieuwe mobo of zeggen jullie dat het geluid van dat mobo gelijk of beter is?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 10:52:
Zo ik heb toch ook maar voor een Abit NF7-S Rev 2.0 gekozen door al de positieve reacties in dit topic. Ik heb er 1 Samsung 512MB PC3200 DDR reepje bij gekocht en een IBM 180GXP 120Gb 7200Rpm 8Mb. Later prop ik er nog een zelfde reepje 512mb bij zodat die in dual channel gaat werken. Krijg het als het goed is morgen binnen dus ik zal nog wel een reactie plaatsen.

Paar vraagjes nog:

-Ik wou eigenlijk me hd op s-ata aansluiten via dat convertertje maar is dat net zo snel als dat die gewoon op ide gaat of verlies je er iest door?

-En op hoeveel kan ik me Xp2000+ ongeveer krijgen? Nu krijg ik hem op maar 1750Mhz. (12.5x140Mhz, 34C idle 39C stressed)

-Ik heb een SBlive 5.1, zal ik die erin laten met me nieuwe mobo of zeggen jullie dat het geluid van dat mobo gelijk of beter is?
core van die 2000+ is zelfde als die van de 1700+ procs, ik moest ook rond de 1800 mhz core voltage iets verhogen dus dat zal jij ook moeten doen om hoger te komen , ik zit nu @ 2333 Mhz 14x166 met een spire falconrock II el cheapo koeler hij wordt alleen wel 60 graden maar ja daar kan die wel tegen ... cpu vcore = 1.675

wil nog 200 mhz fsb gaan draaien maar daar wil ik eerst ander mem voor aanschaffen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 11:32 . Reden: 2333 Ghz is wel beetje veel... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 10:52:

Paar vraagjes nog:

Ik had hier ergens in dit topic al het een en ander over SATA gepost en gelezen. Hier is ook een algemeen topic voor trouwens, maar als het goed is en dat is het in 99% van de gevallen maak je geen verlies op de datadoorvoer. Bij sommige mensen (incl me) is alles zelfs net iets sneller.

Gewoon aan de converter hangen kabeltje in SATA1 proppen en aanzetten. Tijdens je WinXP/2000 instal kun je op F6 duwen om een SATA driver toe te voegen.

Gebruik je BIOS 1.6 en hoger dan kun je SATA driver 1.0.0.28 gebruiken. (Deze BIOS zit oop Rev.2.0) Gebruik je een lagere BIOS dan kun je versie 1.0.0.21 gebruiken welke op je diskette staat.
Maak dus ff een nieuwe diskette met SATA drivers als dat nodig is.
;)

Hoever je komt met een 2000+ is relatief. De een komt hoog de ander lager. De 2000+ (Ook T-Bred) is geen OC'er. Deze zitten vaak met hun steppigs nog in de AIUGA 02xx versies. T-Bred A dus. Deze willen niet zo graag een hoge FSB, maar je kunt al een end komen met de MP verhogen. Zoals je nu ook hebt gedaan.
Hopelijk komt er nog een BIOS-Uodate die de temps naar beneden schaalt, want veel mensen hadden last van hoge temps die hun BIOS aangaf.

Ik bijv. ook. Mn XP1700+ is 38 graden IDLE onder mijn superluchtkoeling. Op mijn Epox was dit 32 graden. 6 graden hoger terwijl ik er nu een CPU in heb liggen die minder MHz draait. (Hiervoor een XP1800+, die nu in het bezit is van Thorry)
:)

Als ik jou was zou ik de SB Live lekker laten varen. De nForce MCP-T is naar mijn mening vele malen sneller,beter en lekkerder klinkend dan een SB Live.
Maar zoek maar eens op MCP-T (T-versie; alleen voor Soundstorm borden, zoals de NF7-S) en vind vele reacties van mensen. 90% kijkt er positief tegenaan en is er erg tevreden over.

Vooral de kwaliteit van het geluid en de snelheid is ereg goed.
Verder kun je met het Soundstorm center heel veel instellen.

Succes ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Stinger666 op 24-04-2003 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger666 schreef op 24 April 2003 @ 13:04:
[...]

Ik had hier ergens in dit topic al het een en ander over SATA gepost en gelezen. Hier is ook een algemeen topic voor trouwens, maar als het goed is en dat is het in 99% van de gevallen maak je geen verlies op de datadoorvoer. Bij sommige mensen (incl me) is alles zelfs net iets sneller.

Gewoon aan de converter hangen kabeltje in SATA1 proppen en aanzetten. Tijdens je WinXP/2000 instal kun je op F6 duwen om een SATA driver toe te voegen.

Gebruik je BIOS 1.6 en hoger dan kun je SATA driver 1.0.0.28 gebruiken. (Deze BIOS zit oop Rev.2.0) Gebruik je een lagere BIOS dan kun je versie 1.0.0.21 gebruiken welke op je diskette staat.
Maak dus ff een nieuwe diskette met SATA drivers als dat nodig is.
;)
hoeveel had jij winst van Ide naar S-ate met een IDE schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger666 schreef op 24 April 2003 @ 13:04:
[...]

...Antwoord op al me vragen :P ...

Als ik jou was zou ik de SB Live lekker laten varen. De nForce MCP-T is naar mijn mening vele malen sneller,beter en lekkerder klinkend dan een SB Live.
Maar zoek maar eens op MCP-T (T-versie; alleen voor Soundstorm borden, zoals de NF7-S) en vind vele reacties van mensen. 90% kijkt er positief tegenaan en is er erg tevreden over.

Succes ;)
Ok das duidelijk alleen trekt die soundstorm niet je cpu kracht veel weg of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En er zit nu nog en 3Com 10/100Tx PCI in me comp. Ik kan natuurlijk net zo goed die van het mobo gebruiken das ook een 3com alleen hoe zit het daar met cpu gebruik i.v.m een pci kaartje?

(bah ik wou editen maar deed vout knopje)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik weer.

Sorry dat ik het weer ga vragen maar heb tot nu toe echt bar weinig response gekregen op de volgende vraag:

Hoe kan ik mijn SPDIF uitgang van mijn ABIT NF7 gebruiken in combinatie met mijn Minidiscrecorder. Als ik het kabeltje aansluit en ik wil gaan opnemen, dan geeft mijn minidisc aan: No signal.

Ik zelf heb het vermoeden dat de spdif is ingesteld op 24 bit ofzo, en dat gaat dan niet lukken met mijn recorder. Hoe kan ik 'm op 16 bit zetten. Ik kan echt niks vinden over de spdif. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
Nu zit ik hier met zo'n tafelventilator die full speed door mijn kast heen jaagt. Nu is de case temp 22c en de processor 45c idle. Toch blijf ik denken dat dat lager moet zijn. Of zijn dit een beetje normale temps? Cooler = Volcano 9 @ bijna medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

'bijna medium' , ja dat is duidelijk :P
Ik heb TT Vulcano 9 op AMD XP 1800+ @ 1702MHz. Hij is dan 39 graden idle en 44 stressed ongeveer (max RPM) . Met grote ventilator erop zou het denk ik nog wel lager zijn.

(Tip: met Speedfan kan je RPM's én temps uitlezen :P )

[ Voor 6% gewijzigd door SebaZ op 24-04-2003 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
Hehe, hij draat op 3718 RPM, iets boven het gemiddelde dus : en nu is de processor 41c idle @ een casetemp van 22c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SebaZ schreef op 24 April 2003 @ 10:35:
Kan Abit NF7-S PC3500 geheugen aan dan? :?
Dat mag ik wel hopen!! Ik krijg morgen 2 x Corsair CMX256-3500C2PT - PC3500 DDR 256MB binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Op site staat namelijk PC3200 :P
Ik hoop het voor je, en voor mijzelf indirect dan ook! ;)
Laat het weten! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ja natuurlijk kan de NF7-S dat aan, waarom niet? PC3500 werkt dus op 217=434 mhz en met een beetje mazzel kun je een NF7-S naar 217 mhz fsb opschroeven en dan gebruik je dus de volle bandbreedte van de PC3500 memory module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Op onderstaand forum kom ik toch weer allerlei problemen tegen als je zowel een Abit NF7-S revisie 2.0 hebt in combinatie met 2x256 Kingston HyperX PC3500 memory, en laat ik dat nou net besteld hebben! Weet iemand meer?

http://www.amdforums.com/...c857b0765&threadid=216699

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 21:46:
[...]

aha, denk dat je twinmos wel hoger wil maar je pc3200 tinxniet.
koop gewoon 2x twinmos ;)
Jij ook zo twinmos gek? Heb je ze zelf ook al?
Hoeveel trekt jouw corsair PC3500 mem weet je dat?

Ik wil weten of ik m'n mobo niet hoger kan clocken door m'n mem of gewoon chipset. Ik heb trouwens 8rda+ dus hoort hier niet helemaal maar voor dat mem dacht ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een rev 1.2 van deze abit, kan ik hier m'n SLK900u zonder probleem op monteren?

De sata controller, kan ik deze gebruiken om m'n systeemschijf erop aan te sluiten? kan ik boten vanaf de sata controller? en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 16:27
Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 11:57:
Ik heb een rev 1.2 van deze abit, kan ik hier m'n SLK900u zonder probleem op monteren?

De sata controller, kan ik deze gebruiken om m'n systeemschijf erop aan te sluiten? kan ik boten vanaf de sata controller? en hoe?
dat gaat zonder problemen. hd aansluit op sata converter en op je mobo. in het boot devices van je bios op serial ata zetten en booten maar. gok wel dat je ff windows opnieuw erop moet gooien want je hebt wel sata drivers nodig (die op de diskette staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 25 April 2003 @ 10:34:
[...]

Jij ook zo twinmos gek? Heb je ze zelf ook al?
Hoeveel trekt jouw corsair PC3500 mem weet je dat?

Ik wil weten of ik m'n mobo niet hoger kan clocken door m'n mem of gewoon chipset. Ik heb trouwens 8rda+ dus hoort hier niet helemaal maar voor dat mem dacht ik :P
gezien je strakke timings op je mem is het je nb.
teminste, je hebt je timings neem ik aan ook een x wat losser gezet om te kijken of je hoger kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

patryk schreef op 25 April 2003 @ 12:51:
[...]

gok wel dat je ff windows opnieuw erop moet gooien want je hebt wel sata drivers nodig (die op de diskette staan).
Hoeft niet hoor, je kan gewoon die drivers installeren als je hd aan de ide hangt en daarna sluit je hem gewoon aan op de sata

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 11:57:

Die SATA convertor gaat wel werken, MAAR voor je SLK900U heb je voor een rev. 1.2 gemodificeerde afstandbusjes nodig!! Dus niet zomaar de originele gebruiken omdat je anders je mobo beschadigd!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
Weet iemand ook raid0 benches icm de SATA controller van de NF7-S ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 13-09 19:33
En hoe zit het met de Serial Ata controller in Raid ?? Zijn de enorme problemen met de corrupt van de data verholpen :?

Heeft iemand dit MB op de Raid 0 lopen zonder problemen, en hoe lang all :?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaJurk schreef op 24 April 2003 @ 22:16:
Op onderstaand forum kom ik toch weer allerlei problemen tegen als je zowel een Abit NF7-S revisie 2.0 hebt in combinatie met 2x256 Kingston HyperX PC3500 memory, en laat ik dat nou net besteld hebben! Weet iemand meer?

http://www.amdforums.com/...c857b0765&threadid=216699
Yep, en dat is niet alleen bij Abit. Als je gewoon de PC3200 van kingston pakt met 5ns winbond chippies gaat alles wel goed.
De HyperX 3500 wil gewoon niet lekker samen werken met de nForce chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Voor alle mensen met SATA vragen. Goed lezen in dit topic |:( Ik heb het er al twee keer uitgelegd!

Ik twijfel nu toch een beetje aan de SATA-snelheid. Met Windows booten e.d. is het retesnel en volgens Sisoft (sorry Little Guy ik weet de scores niet meer) was SATA iets sneller. (Op mn gewone IDE HD is dit!)

Maar inladen van MP3's gaat zoooo traag. Ik ga toch zodrek ff de Roundedcable er weer aan hangen.

BTW over die SPDIF uitgang heb ik weinig kunnen vinden. Ik gebruik het niet. Bij mijn zie ik wel een heel fel lichtstraaltje eruit komen en het enigste wat ik kan veranderen is in mn nForce Soundstorm center.

Nog iets..... de MCP-T trekt bijna geen CPU belasting. BTW lees een wat meer de FP posts op tweakers.net! Daar stond pas een mooie review (met ook een hele hoop onzin btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
De test is uitgevoerd...... :?

Als ik mn HD op SATA aansluit doet mn Winamp (met Sort files on load) er 33 sec. over om 250 MP3's in te laden! :(

Met de gewone IDE aansluiting in gebruik doet Winamp over dezelfde bewerking 4 sec!

Sorry maar kan iemand mij de grote verschillen verklaren want dit vind ik niet echt SATA-enthousiast makend.
Zou het er aan liggen dat ik geen echte SATA schijf heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

ernst schreef op 25 april 2003 @ 21:55:
Weet iemand ook raid0 benches icm de SATA controller van de NF7-S ?
oh oh oh goed lezen Groboko m8 ;)

Had er een paar paginas geleden een gepost ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pjm.honselaar/raid0.JPG

Raid 0 doormiddel van de SATA -> IDE converters
2x Maxtor 120 Gb Liquid 9 Plus 7200 rpm 2 Mb Cache

block size @ 16k

[ Voor 17% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 26-04-2003 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 26 April 2003 @ 08:13:
[...]

oh oh oh goed lezen Groboko m8 ;)

Had er een paar paginas geleden een gepost ;)

[afbeelding]

Raid 0 doormiddel van de SATA -> IDE converters
2x Maxtor 120 Gb Liquid 9 Plus 7200 rpm 2 Mb Cache

block size @ 16k
woei dat ziet er snel uit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 00:55:
[...]

Yep, en dat is niet alleen bij Abit. Als je gewoon de PC3200 van kingston pakt met 5ns winbond chippies gaat alles wel goed.
De HyperX 3500 wil gewoon niet lekker samen werken met de nForce chipset.
Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben? En wat bedoel je met "gewoon" de PC3200? De HyperX PC3200 of de ValueRam PC3200 van Kingston? Wat voor chips zitten er dan op de HyperX PC3500?

Ik heb overigens een review gelezen over geteste HyperX modules op een Abit NF7-S en daar liepen ze prima op, ik kan me alleen niet meer herinneren welke review dat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaJurk schreef op 26 april 2003 @ 11:06:
[...]

Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben? En wat bedoel je met "gewoon" de PC3200? De HyperX PC3200 of de ValueRam PC3200 van Kingston? Wat voor chips zitten er dan op de HyperX PC3500?

Ik heb overigens een review gelezen over geteste HyperX modules op een Abit NF7-S en daar liepen ze prima op, ik kan me alleen niet meer herinneren welke review dat was.
de niet hyperX uitvoering, dus gewoon de PC3200 die heeft bij mij op mijn werk(de test modules) de winbond 5ns chippies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 11:29:
[...]

de niet hyperX uitvoering, dus gewoon de PC3200 die heeft bij mij op mijn werk(de test modules) de winbond 5ns chippies.
Wat vreemd is dat dan tom Opp draait met HyperX pc 3500 op ze Nf7 en die heeft volgens mij nergens last van als je 23,3 k 3d marks 2001 SE haalt *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 26 April 2003 @ 11:36:
[...]

Wat vreemd is dat dan tom Opp draait met HyperX pc 3500 op ze Nf7 en die heeft volgens mij nergens last van als je 23,3 k 3d marks 2001 SE haalt *D
ik geloof dat jij vergeet dat hij bijna een kerncentrale volt. mod gebruikt om het zo te laten draaien, is denk niet voor iedereen mogenlijk en met de koelings mogenlijkheden die hij heeft. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2003 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 11:44:
[...]

ik geloof dat jij vergeet dat hij bijna een kerncentrale volt. mod gebruikt om het zo te laten draaien, is denk niet voor iedereen mogenlijk en met de koelings mogenlijkheden die hij heeft. ;)
Ghehehe ja maar toch ;)
Winbond BH-5 draait wel goed @ de Nforce 2s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die geintresser zijn in snelheid winst IDE --> S-ATA met converter... [rml][ Benches] Verschil IBM 120GXP/180GXP, IDE/S-ATA[/rml]

Ik ben nu ook trotse eigenaar van Abit NF7-S en bevalt me prima. Paar puntjes die ik wel jammer/vreemd vind...

- De socket is 90C gedraait ten opzichte van me oude mobo waardoor me Zalman 6000-Cu er niet meer op past en een heleboel andere koelers ook niet...

- De kleur van de Front Right + Left (geel) en Center/Subwoofer (zwart) is verkeerd om :P

- Ik hoorde van mensen dat ik me SbLIve eruit kon gooien omdat die Soundstorm beter is, opzich vind ik dat er goed geluid uit komt maar ik kan nergens me bas goed instellen zoals dat met me SbLive 5.1 kon want ik zetten de bass altijd iets harder. Of ik heb het nog niet gevonden maar ik denk dat ik toch me SbLive er weer inzet :)

Verder heeeel ok bord :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Ooit gehoord van windows media player uhh winamp etc ?
Kan je allemaal je bas omhoog pleuruhh :P
Ik hoor ook duidelijk het verschil tussen de soundstorm en sb live 5.1 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caspergt schreef op 26 april 2003 @ 12:40:
Ooit gehoord van windows media player uhh winamp etc ?
Kan je allemaal je bas omhoog pleuruhh :P
Ik hoor ook duidelijk het verschil tussen de soundstorm en sb live 5.1 :9
Als je het daar doet word het niet bepaald mooier... En dan hou je btw ook nog in spellen kutbass :) Dus ik zeg weer hallo tegen me sblive :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op 26 april 2003 @ 12:28:

- Ik hoorde van mensen dat ik me SbLIve eruit kon gooien omdat die Soundstorm beter is, opzich vind ik dat er goed geluid uit komt maar ik kan nergens me bas goed instellen zoals dat met me SbLive 5.1 kon want ik zetten de bass altijd iets harder. Of ik heb het nog niet gevonden maar ik denk dat ik toch me SbLive er weer inzet :)

Bass kan je toch gewoon instellen in dat n-force bedieningspaneel (zoals dat zo mooi heet in het Nederlands :P )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 12:28:
Voor mensen die geintresser zijn in snelheid winst IDE --> S-ATA met converter... [rml][ Benches] Verschil IBM 120GXP/180GXP, IDE/S-ATA[/rml]

Ik ben nu ook trotse eigenaar van Abit NF7-S en bevalt me prima. Paar puntjes die ik wel jammer/vreemd vind...

- De socket is 90C gedraait ten opzichte van me oude mobo waardoor me Zalman 6000-Cu er niet meer op past en een heleboel andere koelers ook niet...

- De kleur van de Front Right + Left (geel) en Center/Subwoofer (zwart) is verkeerd om :P

Ik had er eerst wel de zalman op en had hiero geen problemen :? Het was wat krap ok maar het wou zeker wel installen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een dag experimenteren blijken bij mij de onderstaande settings stabiel (er moet ook nog op gewerkt worden)!!

Amd Xp2400+ (266)
2 X Corsair CMX256-3500C2PT - PC3500 DDR 256MB

FSB 200 X 10
CPU/Dram ratio 3/3
Power Supply Controller - System Default
Memory Timings - 6-3-3-2

Niet wereldschokkend maar ga ik hoger, vliegt Prime er na 1 min. uit :(

Edit: mobo rev. 1.2

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2003 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op 26 april 2003 @ 13:56:
[...]

Bass kan je toch gewoon instellen in dat n-force bedieningspaneel (zoals dat zo mooi heet in het Nederlands :P )?
Mag jij zeggen waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 14:06:
[...]

Ik had er eerst wel de zalman op en had hiero geen problemen :? Het was wat krap ok maar het wou zeker wel installen :)
Nou in mijn geval past het nooooooit en zelfs de koeler die ik nu heb past op de millimeter net :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Heb ff een screenshot gemaakt.
De pijlen maken het wel duidelijk denk ik :P

Stel hier je bass in (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

SmokeyTheBandit schreef op 26 April 2003 @ 11:36:
[...]

Kingston HyperX werkt dus (als je twee modules gebruikt) inderdaad niet goed met de NF7-S, zo blijkt uit een e-mail van een medewerkster van Kingston welke ik gelezen heb. En die raden inderdaad nu de standaard ValueRam modules van Kingston aan..... Als daar inderdaad Winbond chips op zitten, is dat wel een goeie zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Abit NF7 (non S). Kost het geluid dan veel CPU power?
En zo ja, kan ik dan niet beter mijn oude SB live 5.1 installen? Of levert dat niets op.

(edit: type foutje)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2003 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
  • Laatst online: 15-08 13:07
MegaJurk schreef op 26 april 2003 @ 15:25:
[...]

Kingston HyperX werkt dus (als je twee modules gebruikt) inderdaad niet goed met de NF7-S, zo blijkt uit een e-mail van een medewerkster van Kingston welke ik gelezen heb. En die raden inderdaad nu de standaard ValueRam modules van Kingston aan..... Als daar inderdaad Winbond chips op zitten, is dat wel een goeie zaak.
Kun je dit even beter uitleggen want als dat waar is, dan koop ik zelf wel 2 heatspreaders en dan koop ik meteen 2maal pc3200 512mb Kinston Value.

Alles op elkaar en hoppa ik kan net zo hard als pc3500 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op 26 April 2003 @ 15:21:
[...]

Ben ik nou gek of heb ik dat niet. Kan het zo 1,2,3 nergens vinden. Ik heb een NF7 (zonder S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Heb je wel de nforce drivers geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 16:36:
Ik heb een Abit NF7 (non S). Kost het geluid dan veel CPU power?
En zo ja, kan ik dan niet beter mijn oude SB live 5.1 installen? Of levert dat niets op.

(edit: type foutje)
Denk dat je beter gewoon je SB live erin kan stoppen. De geluidschip op de NF7 is lang niet zo goed en heeft niet eens hardware versnelling. De MCP-T daarintegen is weer extreem goed, maargoed ik kwam er ook pas achter dat ik niet de goede chip had toen ik dit mobo al had :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op 26 april 2003 @ 15:21:
[...]

Sorry maar dat noem ik eerder je bass vern**ken :] Als je die hoger zet klinkt nog gaarder :( Bij sblive kon je je bass software matig vet vehogen zonder dat het geluid vern**kt werd. Maarjah ik gebruikte toch geen 1 pci slot dus kan een sbliveje niet zo veel kwaat :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 01:06:
[...]

Sorry maar dat noem ik eerder je bass vern**ken :] Als je die hoger zet klinkt nog gaarder :( Bij sblive kon je je bass software matig vet vehogen zonder dat het geluid vern**kt werd. Maarjah ik gebruikte toch geen 1 pci slot dus kan een sbliveje niet zo veel kwaat :]
Wat je daar insteld is de Equalizer. Hiermee stel je de frequentiebereiken in die je naar je speakers uitstuurd. Met dat schuifje gooi je 63Hz omhoog of omlaag.

Je kunt echter bij speakerinstellingen het Bass-kanaal apart regelen als je een LFE-Kanaal aanmaakt en je je Sub-Center aansluiting gebruikt om je Sub en Center van je speakers te voeden.

Als je geen [-S-] versie hebt van de NF7 dan geldt dit niet.... ;)

Iemand nog een ideetje over mijn SATA probleempje boven aan de vorige page.....?

BTW nog iets... Er zit een aparte REAR Left/Right aansluiting op het moederbord, maar ik moet toch de Line-In omzetten naar Rear Left/Right - Out om mn Rear sound te gebruiken. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ja wat ik me nu afvraag wanneer komen er weer eens nieuwe Nforce Drivers uit want we zijn nu al bijna 3 maanden verder en nog steeds geen nieuwe :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 27 april 2003 @ 10:19:
Ja wat ik me nu afvraag wanneer komen er weer eens nieuwe Nforce Drivers uit want we zijn nu al bijna 3 maanden verder en nog steeds geen nieuwe :? 8)7
idd en ze beloofde nog wel dat er snel nieuwe drivers kwamen met grote performance verbeteringen @ dual-channel, nou no way :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Nog even over die geluidskaart, dit is toch de enige geluidskaart op de markt die realtime DD kan encoden?

(ik zit trouwens nog te twijfelen tussen de 8RDA+ en de NF7-S maarja)

[ Voor 13% gewijzigd door Yokozuna op 27-04-2003 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:26

RumaNoV

Folding

Effe een vraagje over de Winbond Hardware Doctor. Geeft dit programma de juiste temps aan?

Ik heb een 2400+ en hij geeft als temp (stressed en met cooler op 7volt) 63° aan. En casetemp 40° :r. Ook in de Bios geeft hij deze temps aan.
Met mijn asus a7n8x lag deze temperatuur toch wel 10° lager.

MbM blijkt niet te werken, dus kan ik niet vergelijken. Kan ik nog een ander prog gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

BSeB schreef op 26 April 2003 @ 16:41:
[...]

Kun je dit even beter uitleggen want als dat waar is, dan koop ik zelf wel 2 heatspreaders en dan koop ik meteen 2maal pc3200 512mb Kinston Value.

Alles op elkaar en hoppa ik kan net zo hard als pc3500 :P
Gebleken is dat als je twee Kingston HyperX modules gebruikt op een nforce2 mobo met een 2.0 revisie, er problemen optreden in die zin dat je nauwelijks kunt overklokken en geen strakke CAS timings kunt gebruiken. Waarschijnlijk moeten de HyperX modules aangepast worden (SPD herprogrammeren). De modules die nu in de winkel liggen zijn dus niet goed en je kunt dan dus beter voor andere modules gaan zoals Corsair of Kingston ValueRam. Ik vraag me zelf overigens nu ook af welke ik moet nemen, Corsair PC3500 vind ik te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik heb mijn bestelling gewijzigd. In plaats van Kingston HyperX PC3500 heb ik nu Corsair XMS PC3200 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:59

lordsnow

I know nothing

Yokozuna schreef op 27 april 2003 @ 20:23:
[...]
Nog even over die geluidskaart, dit is toch de enige geluidskaart op de markt die realtime DD kan encoden?

(ik zit trouwens nog te twijfelen tussen de 8RDA+ en de NF7-S maarja)
Ik zit te twijfelen tussen de EPoX 8RDA+, 8RDA3+, en Abit NF7-S. Waarschijnlijk wordt het toch de Abit. Maar even de reviews van de 8RDA3+ afwachten, en dan de definitieve keuze maken.

Ter informatie:
Dolby sound decoding *might* be used extensively in the next generation of games, but that's not the same thing as hardware encoding! The nForce APU is one of the few sound solutions that can hardware encode AC3. None of Creative lab's current products can do AC3 encode. On the other hand, most can do AC3 decode, which is what the "next-gen" games will be using in places. Hence, lack of AC3 encoding is no big deal.

The biggest problem with on-the-fly AC3 encoding (a la nForce APU), is the lack of hinting. Hinting helps the AC3 decoder work out how to handle the sounds it's decoding. Without this hinting, the AC3 decoder is much more limited in terms of what it can do.

Why is there no hinting on the nForce APU? Simple. It's a two pass mechanism. As the nForce APU is doing it's work in realtime, there's no way it can add hinting (unless you want your sound delayed by several seconds!). Film soundtracks can have hinting - the studio has months to add the hinting to the AC3 soundtrack, something the APU doesn't have the luxury of.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Euh, damn. Heerlijk die tegenstrijdige info :{
Ik wil dus Kingston HyperX 256Mb RAM PC3200 CAS2 kopen en dan 2 modules.
Ik heb nu 1 module van Kingston Valueram 512Mb RAM PC3200 CAS3 (verkocht :P ).
Mja, dat corsair geheugen is zow duur...grmbl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SebaZ schreef op 28 april 2003 @ 01:04:
Euh, damn. Heerlijk die tegenstrijdige info :{
Ik wil dus Kingston HyperX 256Mb RAM PC3200 CAS2 kopen en dan 2 modules.
Ik heb nu 1 module van Kingston Valueram 512Mb RAM PC3200 CAS3 (verkocht :P ).
Mja, dat corsair geheugen is zow duur...grmbl
jongens koop dan gewoon twinmos pc3200 met winbondchips, die gaan hard hoor, nek aan nek met corsair pc3500 soms, en dat voor nog geen 60 euro per reepje (265mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 08:06:
[...]

jongens koop dan gewoon twinmos pc3200 met winbondchips, die gaan hard hoor, nek aan nek met corsair pc3500 soms, en dat voor nog geen 60 euro per reepje (265mb)
Het nadeel is het vinden van de pc 3200 met de winbond chips aangezien twinmos vanalles gebruikt :( >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RumanoVVV schreef op 27 april 2003 @ 20:27:
Effe een vraagje over de Winbond Hardware Doctor. Geeft dit programma de juiste temps aan?

Ik heb een 2400+ en hij geeft als temp (stressed en met cooler op 7volt) 63° aan. En casetemp 40° :r. Ook in de Bios geeft hij deze temps aan.
Met mijn asus a7n8x lag deze temperatuur toch wel 10° lager.

MbM blijkt niet te werken, dus kan ik niet vergelijken. Kan ik nog een ander prog gebruiken?
Hier ook een 2400+ (266) met daarop een SLK900U met een Papst 92 mm.
Ik heb al m'n fan's aan een fanadapter hangen en moet die Papst ook flink opschroeven. Die casetemp neem ik met een korrel zout. Die censor zit naast de CPU socket. Aangezien de Papst buiten de koeler steekt, en dus ook op de RT2 blaast, zakt m'n casetemp met 3 a 4 graden als ik de rpm omhoog gooi!!

Draai momenteel met een FSB van 203 en MP van 10. Voltages op standaard!

Edit: Ik gebruik MBM ver. 5300 overigens zonder problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je een Rev1.2 met SLK900U ? heb je dan die costumized standoffs nodig gehad voor de montage van die heatsink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 28 April 2003 @ 09:32:
[...]

Het nadeel is het vinden van de pc 3200 met de winbond chips aangezien twinmos vanalles gebruikt :( >:)
idd, waarom vraag ik me btw wel is af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 10:56:
heb je een Rev1.2 met SLK900U ? heb je dan die costumized standoffs nodig gehad voor de montage van die heatsink?
Ik heb een rev. 1.2 en je hebt inderdaad de costumized standoffs nodig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Volgens mij heb ik weer een probleem, k`heb namelijk weer een voeding opgeblazen :?
Nu zet ik d`r een voeding van 236 watt, op uit ons kantoor pctje maar hij gaat even aan en weer uit, komt dit omdat de voeding te licht is ?
Ik heb mn radeon 9700 pro ff omgewisseld met een voodoo 2 maar hij boot nog steeds niet, k`ga morguhh met mn pa naar norrod voor WEER een andere voeding :)
Nu koop ik ook een goeie, een enermax ofzo, hoe dit is gebeurd, ik wou de vddmod doen maar ik kreeg het voltage van de chipset maar niet dus ik raakte per ongeluk iets anders aan en dat ding viel uit, ik dacht: niet aan de hand gewoon nog een keer booten.
Deed die ook, maar daarna weer, toen wou die niet aan :? ik dus ff wachtuhh, raak ik de southbridge aan en WTF ? hij ging aan, toen deed ik um weer uit en POEFF weg voeding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
  • Laatst online: 15-08 13:07
Is er al iemand die kan bevestigen dat er op Kingston Valueram Winbond Chippies zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampelman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan imand me vertellen of je op de NF7-S Rev. 2 nu een Zalman Cu6000 kunt bevestigen of niet? De berichten in dit forum zijn een beetje tegenstrijdig......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hampelman schreef op 28 April 2003 @ 12:56:
Kan imand me vertellen of je op de NF7-S Rev. 2 nu een Zalman Cu6000 kunt bevestigen of niet? De berichten in dit forum zijn een beetje tegenstrijdig......
Was hiero geen probleem-is wel wat krap maar passen doet ie wel :) ik heb zelf nu wc maar dat doet er ff niet toe.Wees gerust neem wat meer tijd dan normaal en hoppa jou zalmann cooler zit er zo op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Ik heb PC2700 geheugen van Infineon. Zoals je ook in het grote DDR topic kunt lezen haalt de 256 MB variant (512 is veel minder) hiervan op een voltage van 2,9 altijd wel de 200 MHz @ Cas2.
Ik haal het ook op 2,8 volt. Lager nog niet geprobeert. Maar dit geeft al aan dat er nog ruimte over is. Dit geheugen is goedkoop, en goed verkrijgbaar bij bijvoorbeeld gistron.
Tis maar een tip. Ik denk als je 225+ wilt draaien je beter naar duurdere dingen kunt kijken.
Maar Rick2001 heeft vele modules van infineon getest, en heeft sommige tot 250MHz @ Cas2 gekregen.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
Drax had jij je Minidisc nou al werkend met de SPDIF, want heb nu mijn kabeltje en na wat instellingen veranderen werkt het perfect, alleen heb ik het idee dat rechts het geluid harder is dan links, dat wil ik dus nog ff oplossen, maar weet nog niet hoe.

/edit het probleem lag niet aan mijn SPDIF of minidisc, maar aan brakke koptelefoon

[ Voor 15% gewijzigd door Sneezydevil op 28-04-2003 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sneezydevil schreef op 28 April 2003 @ 14:32:
Drax had jij je Minidisc nou al werkend met de SPDIF, want heb nu mijn kabeltje en na wat instellingen veranderen werkt het perfect, alleen heb ik het idee dat rechts het geluid harder is dan links, dat wil ik dus nog ff oplossen, maar weet nog niet hoe.

/edit het probleem lag niet aan mijn SPDIF of minidisc, maar aan brakke koptelefoon
Dus het kan wel werken!! Dat vind ik goed nieuws. Heb je iets aparts in moeten stellen ofzo, want ik krijg nog steeds "No Signal" :(

Wat voor minidiscrecorder heb jij? Ik gebruik een redelijk oudje, de MZ-R35, maar dat zou het probleem niet moeten zijn want op een terratec SPDIF out doet hij het wel. Ik hoop trouwens deze week een nieuwe binnen te krijgen, de MZ-N505. Dit is een instap model met NetMD en MDLP :) en beschikt ook over een optisch digitale ingang. (Voor als NetMD me niet bevalt....)

Tips altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 28 April 2003 @ 09:32:
[...]

nee hoor, als het goed is heeft deze zaak ze nog volop:
www.jincomputers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 17:59:
[...]
Dus het kan wel werken!! Dat vind ik goed nieuws. Heb je iets aparts in moeten stellen ofzo, want ik krijg nog steeds "No Signal" :(

Wat voor minidiscrecorder heb jij? Ik gebruik een redelijk oudje, de MZ-R35, maar dat zou het probleem niet moeten zijn want op een terratec SPDIF out doet hij het wel. Ik hoop trouwens deze week een nieuwe binnen te krijgen, de MZ-N505. Dit is een instap model met NetMD en MDLP :) en beschikt ook over een optisch digitale ingang. (Voor als NetMD me niet bevalt....)

Tips altijd welkom.
Ik heb ook al een iets oudere een MD-MT20 van Sharp, en ik heb maar twee dingen veranderd en dat is in het speakerinstellingen tabblad van het Nforce bedieningspaneel, daar heb ik een vinkje bij Digitale output gezet, en de vinkjes bij de Dolby surround en digital coderingen weg en toen werkte het.

Als jij je kabel in het mobo steekt en je houdt het andere uiteinde dan dicht bij bijvoorbeeld de zijkant van je kast zie jij dan ook die rode lichtstraal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sneezydevil schreef op 28 April 2003 @ 18:55:
[...]

Ik heb ook al een iets oudere een MD-MT20 van Sharp, en ik heb maar twee dingen veranderd en dat is in het speakerinstellingen tabblad van het Nforce bedieningspaneel, daar heb ik een vinkje bij Digitale output gezet, en de vinkjes bij de Dolby surround en digital coderingen weg en toen werkte het.

Als jij je kabel in het mobo steekt en je houdt het andere uiteinde dan dicht bij bijvoorbeeld de zijkant van je kast zie jij dan ook die rode lichtstraal?
Ja er komt inderdaad een rode lichtstraal uit.

Hmm, ik heb de drivers geinstalleerd die bij de NF7 horen maar ik kan nergens die ver*kte nForce bedieningspanneel vinden... ben misschien beetje blind.. zal nog eens zoeken. Thanks voor de tip in iedergeval.
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.