Kaastosti schreef op 04 April 2003 @ 09:56:
Ik denk er over om overnieuw te beginnen met een nieuwe sorc. Die ik nu heb is lvl 80 en alles wat er nu nog gebeurd is cow-rush, wat ook wel een beetje saai is. Ik mis toch wel een beetje de actie die je door het hele spel heen krijgt. Nu is het gewoon naar een groep cows toe hollen, frozen orb, fire wall, klaar.. allemaal dood.
Ook heb ik het idee dat ik efficienter met m'n stat- en skillpoints om had kunnen gaan. Het is natuurlijk leuk als je als sorc flink wat strength en dex hebt voor leuke armor (862 def) enzo, maar volgens mij heb ik meer aan vit, dan maar wat mindere armor
Ik d8 aan het volgende, er van uitgegaan dat ik wel weer tot lvl 80 kom. Alle quest bonus punten etc. niet meegerekend, aangezien ik niet precies uit m'n hoofd weet wat je krijgt:
80x5 = 400 punten te verdelen
str 40 (+30)
dex 40 (+15)
vit 300 (+290)
en 100 (+65)
Om te beginnen wil ik deze keer voor cold gaan en zo snel mogelijk frozen orb lvl-en, in combinatie met thunderstorm. Die ik nu heb is een fire sorc met fire wall, wat leuk is, maar ook gaat vervelen

Daarna uiteraard de cold- en lightning mastery maxxen.
Nou ben ik pas weer en maandje bezig, ben er lange tijd uit geweest. Is dit nog een beetje te doen of hebben jullie nog suggesties? Probeer ik iets realistisch of is het wijs om het toch ietsje anders in te delen?
Ik weet niet of dit voor pvm of pvp is ... (ik ga maar even uit van pvm).
Welke items wil je gaan gebruiken voor sorcy? 40str is wel heel erg weinig; bijv Skullders heeft 97str nodig, Wartravelers 95str, liddles 58str ... verder zijn er zat spullen te vinden die niet echt veel str nodig hebben (bijv. Skin of Vipermagi (43str), Que-Hegan's Wisdom (55str), Naj's armor (79str), Tal's armor (84str).
Je strength hangt dus af van wat je wil gaan gebruiken; je wilt uiteindelijk 100str ofzo hebben om alle leuke spulletjes aan te kunnen
Waarom stop je 15 punten in dex? Voor bijv een alibaba heb je bijv 42 dex nodig, wizardspike 75 dex, en ik neem aan dat je met 40 dex toch je maxblockrate niet gaat halen.
Of 100 energy genoeg is hangt een beetje af van welke skills je gaat gebruiken; bijv lightningnova vreet mana ... voor orb/thunderstorm is het meer dan genoeg.
Over de skills:
orb is een handige skill, maar doet niet supah veel damage ... en volgens mij heeft het niet echt veel zin om voor pvm je coldmastery op lvl20 te maken.
thunderstorm is grappig, maar het killed maar 1 monster, geen groepen
maar ...wat wil je nog meer leren? (waar wil je allemaal kunnen spelen met je sorcy?)
Mijn sorcy heeft 't volgende geleerd (is nu lvl85):
str: 95
dex: base (niks ingestopt)
vit: 160 (is het enige waar ik nog punten instop)
energy: 200
skills:
lvl20 orb
lvl1 coldmastery
lvl20 nova
lvl20 lightningmastery
lvl20 thunderstorm
lvl1 warmth
lvl1 static
(ik heb +15 to all ofzo)
items: (afhankelijk welke area ik speel switch ik ringen/gloves/boots)
Tals set (lucky me

)
2xsoj (of 1xsoj+raven of 1xsoj+manald)
silkweave (of wartravellers)
frostburn (of chanceguards)
in m'n 2de weaponslot zit een gull en een shael-eth schild)
als ik al m'n mana items aanheb (2xsoj, frosties, silkweave) heb ik bijna 2000 mana ... (en zelfs dat nog gaat makkelijk leeg als ik een beetje aan het freaken ben op cowlvl

)
Ik hoop dat je hier wat aan hebt ....
Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW