Metal gear Solid 2 substance PC

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 869 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:25
Een beetje een 'grijze' vraag, maar er normaal mee omgegaan word moet 't kunnen :)

Wat is het verschil tussen de 102x50 MB en 80x50 MB versie?
En als ik die dan mount (de 1e bv) met daemon tools, moet je dan ook nog iets instaleren? of speelt het hele spel gewoon van de (virtuele) dvd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:17

Maxow

Hidden Sound System

Er hoeft nix geinstalleerd te worden, alleen de savegames en config komt op je HD, verder speelt hij volledig van DVD

[ Voor 70% gewijzigd door Maxow op 26-03-2003 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
MaxOW schreef op 26 March 2003 @ 15:34:
Er hoeft nix geinstalleerd te worden, alleen de savegames en config komt op je HD, verder speelt hij volledig van DVD
danku :)

Nog een 'gewone' vraag dan :P wat is de officiele site van MGS substance voor de PC? via konami kom ik op de playstation 2 site, of is die hetzelfde..?
'k vraag me af wat er nou precies in het spel zit. Niet MGS2 zelf toch? die 500 VR missies en een aantal andere missies?

[ Voor 59% gewijzigd door Xtuv op 26-03-2003 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:35
Xtuv schreef op 26 March 2003 @ 15:38:
[...]

Nog een 'gewone' vraag dan :P wat is de officiele site van MGS substance voor de PC? via konami kom ik op de playstation 2 site, of is die hetzelfde..?
Metal Gear Solid Substance is er voor de Playstation 2, Xbox en PC, het lijkt me sterk dat ze voor elk platform een aparte site gaan maken terwijl ze identiek zijn.
'k vraag me af wat er nou precies in het spel zit. Niet MGS2 zelf toch? die 500 VR missies en een aantal andere missies?
Wat bedoel je met in het spel zitten :? MGS Substance bevat Metal Gear Solid 2 zelf, 500 VR Missions en nog een aantal Snake Tails. Dat zijn missies die je met Snake kan spelen :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

dat zou me toch ook wat zijn, geen MGS2 in MGS2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
MaxOW schreef op 26 March 2003 @ 15:45:
dat zou me toch ook wat zijn, geen MGS2 in MGS2 :P
Tsja het is toch MGS2 Substance? ik had er al eens over gelezen en volgens mij was het voor de PS2 in ieder geval een soort van uitbreiding. Zou toch ook wat zijn, nog eens het hele spel terwijl dat allang uit was zegmaar :P
MaRc0 schreef op 26 March 2003 @ 15:43:
[...]
Wat bedoel je met in het spel zitten :? MGS Substance bevat Metal Gear Solid 2 zelf, 500 VR Missions en nog een aantal Snake Tails. Dat zijn missies die je met Snake kan spelen :)
Dat bedoelde ik ja:D, tnx :) beloofd veel goeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

ik dacht trouwens dat in MGS2: substance het hele spel gespeeld zou worden met Solid Snake zelf, maar net als in de PS2 versie speel je dus ook met die andere gast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 21:37

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 14:44:
[...]

MP kun je zowiezo vergeten...MGS heeft geen multiplayer optie...kan ook niet, je hebt maar 1 (ok in deze 2) held(en). Je kan hier geen fatsoenlijke MP optie bij doen zonder compleet van het idee af te wijken, en dat is iets wat Konami niet (snel) zal doen.
Och.. in de gameboy versie hebben ze het wel gedaan ;)
Maar in de PS/PS2/Cube/Xbox versies zie ik het ook zo snel niet gebeuren.

Mijn MGS2 substance (voor de Ps2 in dit geval) staat een poosje in bestelling en kreeg net bericht dat die binnen is gekomen!.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

MaxOW schreef op 26 March 2003 @ 15:51:
ik dacht trouwens dat in MGS2: substance het hele spel gespeeld zou worden met Solid Snake zelf, maar net als in de PS2 versie speel je dus ook met die andere gast.
Verder spelen dan ;) . Het word namelijk wel mogelijk om de gehele tanker mission met snake te spelen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Ze hebben in MGS2 Substance wat minder cut scenes gestopt. Blijkbaar vond men dat er teveel en te lange filmpjes in Sons Of Liberty zaten :)
En die honderden VR mission krijg je erbij idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

SebaZ schreef op 26 maart 2003 @ 15:53:
Ze hebben in MGS2 Substance wat minder cut scenes gestopt. Blijkbaar vond men dat er teveel en te lange filmpjes in Sons Of Liberty zaten :)
En die honderden VR mission krijg je erbij idd :P
is dat zo? ik moet zeggen dat het allemaal redelijk hetzelfde lijkt (ook qua cut-scenes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:18

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

maar hij is toch nog niet uit? bij de free record shop zeggen ze 28 maart. Of hebben jullie 'm al gedownload?

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

hmz, helaas heb ik hem niet officieel nee :( , zodra hij uit is ga ik hem denk ik wel kopen, aangezien hij echt goed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

hmm, ik hoop dat er snel iets van een demo ofzo uitkomt, want ik vindt 9,3gb wel erg veel om te downen, en zou ik niet weten waar! maargoed, ik ga 'm op de ps2 kopen, en wil m dan eerst wel ff testen, dus ik hoop op een demo! Want die screens van jullie zijn echt tof!

Is het weer dezelfde sfeer als in MGS1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

de sfeer is idd net zo goed als MGS1 en ik denk niet dat er een demo uitkomt, aangezien het wel redelijk een port is en hij niet voor niets op dvd uitkomt, maar ik weet het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

hmm, als er geen demo komt, zal ik ook maar bekennen: ik ga 'm eerst wel ff downloaden!
Heb hierboven gelezen dat ie 2cd's is, vraag me erg af hoe ze dat gedaan hebben, maargoed, dus ga is opzoek naar een mooie download link! En als ie leuk is kopen, wil 'm zoieso voor de PS2, maar eerst even kijken of het wel leuk genoeg is!

nou ik ga maar is ff googlen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roland_EM25 schreef op 26 March 2003 @ 16:37:
hmm, als er geen demo komt, zal ik ook maar bekennen: ik ga 'm eerst wel ff downloaden!
Heb hierboven gelezen dat ie 2cd's is, vraag me erg af hoe ze dat gedaan hebben, maargoed, dus ga is opzoek naar een mooie download link! En als ie leuk is kopen, wil 'm zoieso voor de PS2, maar eerst even kijken of het wel leuk genoeg is!

nou ik ga maar is ff googlen!
Waarom koop je niet gewoon de platinum versie van de originele MGS2 ??
Omdat ie goedkoper is wordt het risico van een miskoop kleiner en je hoeft je niet bezig te houden met diefstal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 16:41:
[...]

Waarom koop je niet gewoon de platinum versie van de originele MGS2 ??
Omdat ie goedkoper is wordt het risico van een miskoop kleiner en je hoeft je niet bezig te houden met diefstal...
Ik vond die extra VR missies van 1 ook al erg cool, en die wil ik dus niet missen. Hij zal op m'n PC niet zo goed lopen, maar dan kan ik 'm eerst wel even zien, en dan op de PS2 kopen, lekker op de bank met een controller in je hand enzo....

En nogmaals het is alleen om uit te proberen, niet om te spelen, ik zal 'm ook niet branden, en gooi 'm binnen 24uur weer van me pc af. En dat meen ik!

BTW, ik heb 'm nog niet dus misschien zal ik 'm wel geneens kunnen vinden, en dan zal ik 'm toch maar gewoon moeten kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roland_EM25 schreef op 26 maart 2003 @ 16:46:
[...]

Ik vond die extra VR missies van 1 ook al erg cool, en die wil ik dus niet missen. Hij zal op m'n PC niet zo goed lopen, maar dan kan ik 'm eerst wel even zien, en dan op de PS2 kopen, lekker op de bank met een controller in je hand enzo....

En nogmaals het is alleen om uit te proberen, niet om te spelen, ik zal 'm ook niet branden, en gooi 'm binnen 24uur weer van me pc af. En dat meen ik!

BTW, ik heb 'm nog niet dus misschien zal ik 'm wel geneens kunnen vinden, en dan zal ik 'm toch maar gewoon moeten kopen!
Die VR missies zijn idd geinig, maar als je MGS1 leuk vond zal je zowieso geen miskoop doen denk ik :)

Misschien is 'diefstal' een beetje overdreven (zeker omdat jij geen moeite hebt met het kopen van spellen) maar sommige mensen hier denken er anders over ben ik bang...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxOW schreef op 26 March 2003 @ 16:28:
de sfeer is idd net zo goed als MGS1 en ik denk niet dat er een demo uitkomt, aangezien het wel redelijk een port is en hij niet voor niets op dvd uitkomt, maar ik weet het niet :)
Ik vind de sfeer zelfs beter door de betere cinematics en vooral de fantastische muziek van Harry Gregson-Williams (The Rock, Enemy of the State, Replacement Killers, Shrek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Die sfeer zit wel goed dus. Ik hoop dat deze vraag niet al te zeer richting een OW is, maar zijn er al veel sites die 'm erop hebben staan? Ken 'm namelijk niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23-09 22:12
Mja, hoewel die vraag opzich geen OW waard is, heb ik itoch liever niet dat je het over zulk soort dingen gaat hebben. ;)

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

The Will schreef op 26 maart 2003 @ 17:03:
Mja, hoewel die vraag opzich geen OW waard is, heb ik itoch liever niet dat je het over zulk soort dingen gaat hebben. ;)
Oke sorry, zal het er niet meer over hebben!

---

Ik verheug me dus echt op dit spel, ik weet nog hoe jaloers ik was toen iedereen die een PS2 had, dit spel gewoon al heel snel kon spelen, en hoopte toen al op een PC versie.

Maarja m'n pc is niet zo nieuw meer, dus heb toch maar een PS2 aangeschaft. Maar als ik die screenies zo is bekijk ziet het er op de PC mooier uit? Of heb ik het nou mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Roland_EM25 schreef op 26 March 2003 @ 17:07:
[...]

Oke sorry, zal het er niet meer over hebben!

---

Ik verheug me dus echt op dit spel, ik weet nog hoe jaloers ik was toen iedereen die een PS2 had, dit spel gewoon al heel snel kon spelen, en hoopte toen al op een PC versie.

Maarja m'n pc is niet zo nieuw meer, dus heb toch maar een PS2 aangeschaft. Maar als ik die screenies zo is bekijk ziet het er op de PC mooier uit? Of heb ik het nou mis?
PC is bijna altijd mooier of het moet een slechte port zijn.. Er is nu eenmaal geen enkele console die tegen de nieuwste videokaarten en processors op kan.. Een console koop je ook niet voor de graphics.. Maar op PS2 zal het er ook gewoon prima uitzien hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devv05 schreef op 26 March 2003 @ 17:09:
[...]

PC is bijna altijd mooier of het moet een slechte port zijn.. Er is nu eenmaal geen enkele console die tegen de nieuwste videokaarten en processors op kan.. Een console koop je ook niet voor de graphics.. Maar op PS2 zal het er ook gewoon prima uitzien hoor..
PC heeft in elk geval hogere resolutie, dus mits goed geport zal het er op de PC wat gelikter uitzien ja. Ik hoop dat het qua sfeer niet al te veel ingeboet heeft in elk geval, dat is wel het risico als je plaatjes op een hogere resolutie draait zonder ze bij te werken. Maar Konami kennende zal dat wel goed zitten, deze keer hebben ze iig meer moeite gedaan dan bij MGS1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 09:12

Collaborator

You! Cake or Death?

devv05 schreef op 26 March 2003 @ 17:09:
[...]

speel eens wat vaker op een console jij.. :D
Ik heb hier unreal 2 op mijn PC maar Dead or Alive3 /beach vollybal _/-\o_ :9~ zijn toch echt mooier.. net als Resident evil 1/0 :9~ en Metroid prime :9~ :9~ (meer details).

maaruh nu gaan we weer PC vs Console en dat meoten we maar niet WEER doen :) want dan wint de console toch wel >:)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 19:01
Tja het kan er misschien iets beter uitzien, net als MGS maar ik vind het op PS2 toch een stuk beter spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 17:24:
[...]

PC heeft in elk geval hogere resolutie, dus mits goed geport zal het er op de PC wat gelikter uitzien ja. Ik hoop dat het qua sfeer niet al te veel ingeboet heeft in elk geval, dat is wel het risico als je plaatjes op een hogere resolutie draait zonder ze bij te werken. Maar Konami kennende zal dat wel goed zitten, deze keer hebben ze iig meer moeite gedaan dan bij MGS1.
ajh, maar dat had Konami ook niet gedaan, maar Microsoft. Billy wilde gewoon snel geld verdienen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
TheEvilCuber schreef op 26 March 2003 @ 17:28:
[...]

Ik heb hier unreal 2 op mijn PC maar Dead or Alive3 /beach vollybal _/-\o_ :9~ zijn toch echt mooier.. net als Resident evil 1/0 :9~ en Metroid prime :9~ :9~ (meer details).

maaruh nu gaan we weer PC vs Console en dat meoten we maar niet WEER doen :) want dan wint de console toch wel >:)
Dat wint de console zeker niet hoor ;)
Ga jij maar eens op een 19" monitor met een Radeon 9800 Pro op 8x FSAA spelen op een resolutie van 1600x1200, dat zal een stukje mooier zijn dan dat jij op je eigen PC hebt gezien. Dat jij de console mooier vindt zal liggen aan je eigen smaak, bijvoorbeeld de kleuren en details, maar als het om gelijke spellen gaat wint de PC het wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
TheEvilCuber schreef op 26 March 2003 @ 17:28:
[...]

Wordt tijd dat jij een nieuwe PC gaat kopen dan :)

Ik heb zowel console als PC.. en PC is toch echt een stuk mooier.. Lijkt me niet eens een discussie waardig, dat is gewoon een feit. (videokaart, hogere resolutie etc)

[ Voor 15% gewijzigd door .GoO op 26-03-2003 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaRc0 schreef op 26 maart 2003 @ 17:42:
[...]

Dat wint de console zeker niet hoor ;)
Ga jij maar eens op een 19" monitor met een Radeon 9800 Pro op 8x FSAA spelen op een resolutie van 1600x1200, dat zal een stukje mooier zijn dan dat jij op je eigen PC hebt gezien. Dat jij de console mooier vindt zal liggen aan je eigen smaak, bijvoorbeeld de kleuren en details, maar als het om gelijke spellen gaat wint de PC het wel hoor.
Sommige mensen kunnen het toch niet laten he.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 17:45:
[...]

Sommige mensen kunnen het toch niet laten he.. ;)
Sorry :X

Maar TheEvilCuber moet altijd alles zo omkeren dat de GameCube er als beste door uit komt en daar wou ik eens tegenin gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
ik heb hem net gespeeld en ik vind hem echt goed maar ze konden wel wat meer moeite doen om bijvoorbeeld de resolutie in het spel in te stellen niet buiten het spel een setup ook de knoppen moet je buiten het spel instellen. Het lijkt zo wel een emulator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

om even terug te vallen op het begin van het topic, waar het grotendeels gaat over motion capture e.d.. Ik moet toegeven dat die bewegingen echt goed zijn en overlopen. Bijvoorbeeld als je gewoon loopt en daarna een trap afloopt, is het verschil echt heel goed te zien en echt mooi gedaan. Ook lopen de bewegingen mooi over etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien niet geheel op topique maar ik wil wel ff jullie mening.

Een game/mod die je instaat stelt om met 3 andere team mates missies op te lossen. Die missies zullen dan gewoon kleine MGS missies zijn tegen de computer. Aan de hand hoe goed je presteerd (kills, killed, stuns, objectives etc) krijg je je punten.

Dit is nog maar een opzet. En ik denk er zwaar aan om een designdocument er over te maken. Maar eerst fff kijken of mijn idie wel zo leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

opzich best leuk id... maar een AI voor die andere 3 team mates maken is denk ik wel moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
volgens mij bedoeld ie online, dus met 3 vrienden dit spelen, maargoed dat kun je haast wel vergeten aangezien er in de game geen netcode zit en je dat dus allemaal lekker zelf mag programmeren

verder is het een leuk idee maar in je eentje ben je nou eenmaal meer "stealth" dan met zn 4en, dus lijkt me geen goed idee als mod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik bedoelde als concept; Zelf zou ik de ut2003 engine uit kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
'k snap niet wat dat in dit topic doet... :|

De ontvangst van MGS2 op de PC valt me een beetje tegen... :P (voorlopig dan)
Iemand screens misschien? (zonder teveel spoilers ofzo :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Nu online
iedereen is nog die paar GB aan het downloaden zeker :X :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
  • Laatst online: 03-09 10:57
argggg, zo vet dit spel.... maar of ik heb ga kopen, ik ben in dubitas.... tis zoveel om te downen, maar ik ga maar 1 spel kopen dit seizoen, anders ga ik niet aan mijn eindexamens :D

en er komt nog zoveel moois dit seizoen arg arg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
  • Laatst online: 03-09 10:57
btw idd, waarom is dit topic niet ubergroot???? mayb omdat bijna niemand hem heeft ivm de size.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
CommanderKeen schreef op 26 March 2003 @ 22:23:
btw idd, waarom is dit topic niet ubergroot???? mayb omdat bijna niemand hem heeft ivm de size.. :X
Ik denk eerder omdat er niet zoveel mensen meer interesse hebben in Metal Gear Solid Substance, omdat ze die al hebben gespeeld in de vorm van MGS2. En het feit dat het spel nog maar net uit is en dus nog niet overal te krijgen is zal ook wel een rol spelen. Daarmee bedoel ik niet het kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Of wij zijn gewoon kenners :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was die dan al uit?
Kijk dat weet ik gewoon niet. Stom hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid-Snake
  • Laatst online: 16-09 11:19
PS2 vs XBOX vs PC

Ik vind dat die het op de PS2 het beste afspeelt, maar dat zal waaarschijnlijk komen doordat het ook speciaal voor de PS2 gemaakt is.

Maar de pc versie heeft natuurlijk de voordeel dat je alles in een hogere resolutie kan spelen. Maar dan dat heeft ook natuurlijk als nadeel dat je een behoorlijke gamepad moet hebben.(En een behoorlijk nieuw systeem zo te lezen)

De Xbox en de PS2 hebben drukgevoelige toetsen wat natuurlijk als voordeel kan worden beschouwd als je ermee kunt omgaan.

Edit:

Ennuh... over mijn naam. Het betekent niet dat ik het een superfan van ben.
Zelf vind ik MGS2 niet z'n geweldig spel als zijn voorganger.
Ik vind zelfs dat het veel lijkt op een opgevoerde voorganger.

[ Voor 18% gewijzigd door Solid-Snake op 27-03-2003 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Solid-Snake schreef op 27 maart 2003 @ 10:06:
Ennuh... over mijn naam. Het betekent niet dat ik het een superfan van ben.
Zelf vind ik MGS2 niet z'n geweldig spel als zijn voorganger.
Ik vind zelfs dat het veel lijkt op een opgevoerde voorganger.
Die weer erg lijkt op de voorganger daarvan (Metal Gear 2, Solid Snake op de MSX2). Qua graphics natuurlijk is het een flinke vooruitgang geweest, maar qua spel elementen e.d. is er in MGS niet zoveel vernieuwends meer geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy schreef op 27 maart 2003 @ 10:32:
[...]

Die weer erg lijkt op de voorganger daarvan (Metal Gear 2, Solid Snake op de MSX2). Qua graphics natuurlijk is het een flinke vooruitgang geweest, maar qua spel elementen e.d. is er in MGS niet zoveel vernieuwends meer geweest.
Nou ik vond MGS2 toch weer heel wat toevoegen, het om het hoekje kijken, guards in een kast kunnen duwen, met ammo gooien ter afleiding...zeggen dat het alleen een opgevoerde MGS is vind ik een beetje te negatief klinken. En natuurlijk het hele patriots verhaal, zou zo door Robert Ludlum geschreven kunnen zijn (in principe kan het ook gebaseerd zijn op het Inver Bras van Ludlum zelfs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 13:34:
[...]

Nou ik vond MGS2 toch weer heel wat toevoegen, het om het hoekje kijken, guards in een kast kunnen duwen, met ammo gooien ter afleiding...zeggen dat het alleen een opgevoerde MGS is vind ik een beetje te negatief klinken.
Zo was het ook zeker niet bedoeld hoor.. maar MGS voegde weinig toe aan MG2. MGS2 heeft naar mijn idee ook zeker wel een hoop coole dingen toegevoegd (rollend de trap af ;) ).
En natuurlijk het hele patriots verhaal, zou zo door Robert Ludlum geschreven kunnen zijn (in principe kan het ook gebaseerd zijn op het Inver Bras van Ludlum zelfs).
Het verhaal is erg goed maar ik zelf vind er ook wat mindere dingen in het verhaal zitten.. vamp die .. eehh... zoek dat zelf maar uit .. om dat nou te gaan verklappen voor diegenen die het nog niet hebbeb gespeeld ;) Maar goed.. dat komt denk ik omdat er door tijd gebrek één van de hoofdpersonen van dead cell is geschrapt.

En mocht ik nog steeds wat negatief overkomen.. * Creepy is een Metal Gear fan hoor.. al vanaf de eerste MSX versie, en nog steeds. Kheb niet voor niets naast MGS2 ook MGS2 (binnenkort) in huis :) Alleen zoals je zelf altijd al roept: Er is geen grotere MG fan dan jij (.. MG freak dan ;) ).

[ Voor 13% gewijzigd door Creepy op 27-03-2003 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy schreef op 27 March 2003 @ 13:39:
[...]

Zo was het ook zeker niet bedoeld hoor.. maar MGS voegde weinig toe aan MG2. MGS2 heeft naar mijn idee ook zeker wel een hoop coole dingen toegevoegd (rollend de trap af ;) ).

[...]

Het verhaal is erg goed maar ik zelf vind er ook wat mindere dingen in het verhaal zitten.. vamp die .. eehh... zoek dat zelf maar uit .. om dat nou te gaan verklappen voor diegenen die het nog niet hebbeb gespeeld ;) Maar goed.. dat komt denk ik omdat er door tijd gebrek één van de hoofdpersonen van dead cell is geschrapt.
Ah ja, dat ben ik zeker met je eens...laten we inderdaad geen spoilers gaan noemen maar sommige dingen waren wel erg vergezocht zoals Vamp en de Arm van Liquid, dat stoorde me dan wel weer ja.
En mocht ik nog steeds wat negatief overkomen.. * Creepy is een Metal Gear fan hoor.. al vanaf de eerste MSX versie, en nog steeds. Kheb niet voor niets naast MGS2 ook MGS2 (binnenkort) in huis :) Alleen zoals je zelf altijd al roept: Er is geen grotere MG fan dan jij (.. MG freak dan ;) ).
Sjah Metal Gear, Metal Gear 2: Solid Snake, MGS, MGS2...het is toch steeds een evolutie. Toen Kojima in '96 zei dat ie na 6 jaar weer een Metal Gear spel ging maken was ik zo blij als een kind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Nu online
trouwens nog een leuk weetje:
bij het maken van mgs hebben ze veel levels met lego nagebouwd en met een minicamera gekeken wat de beste positie is voor de camera :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 22:50

Copyman

Dode muis

Ik heb de DVD versie hier liggen, maar als ik hem wil installeren, krijg ik deze error nadat ik op install heb geklikt (autorun werkt perfect):

code:
1
2
3
4
5
6
Error Code: -5005 : 0x80070005
Error Information:
>Kernel\KernelMedia.cpp (94)
>SetupDLL\SetupDLL.cpp (1526)
$7.0.100.1342
@Windows XP Service Pack 1 (2600) IE 6.0.2800.1106

Verder staat dit nog in het dialoog error boxje:

code:
1
2
3
4
An error (-5005 : 0x80070005) has occured while running setup.

Please make sure you have finished any previous setup and closed other applications.
If the error still occurs, please contact your vendor: KONAMI.

Dit gebeurt gelijk aan het begin dat de Setup de Wizzard van InstallShield aan het voorbereiden is. Heeft iemand dit al eens met andere games gehad oid.?

HELP!

[EDIT]
Dit heb ik op de InstallShield: Bugs site gevonden:

Installation Stops with Error -5005 : 0x8007000d

Description:
During initialization your setup may stop with error -5005 : 0x8007000d, referencing KernelMedia.cpp and SetupDLL.cpp. This happens if a sub folder in your Disk1 directory includes a file with .hdr extension. Essentially this prevents you from placing sub installations in a folder beneath the main setup.

Workarounds:
Put your main setup in a folder (not the root of your CD) and place the sub install in a folder at the same level. Or add another folder level between your main setup and the sub setup (i.e. put it in a sub-sub-folder)

Status:
This problem is reproducible with ISPro 7.00. FIXED in version 7.01.

In de root van de DVDROM staat idd een bestand dat "data1.hdr" heet. Dit zal dus betekenen dat ze een PC DVDROM met InstallShield bug hebben uitgebacht? :?

[ Voor 69% gewijzigd door Copyman op 27-03-2003 15:30 ]

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Koop gewoon het orgineel, ben je van het gezeik af, MGS is zeker een spel dat gewoon gekocht moet worden, 2x zelfs :p (Helaas zit ik beetje krap dus moet effe maandje w88 voordat ik van extra's kan gaan genieten :'( :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

hmm, 2x kopen :? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Maxow op 27-03-2003 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Hmmz.. ook best lastig, als je een FAT32 partitie hebt :X no files larger then 4gb supported.
Moet maar een ntfs stukje maken dus. Of hebben mensen dit anders opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Yes ik heb m vandaag ook maar gekocht :9~

[ Voor 185% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 22:50

Copyman

Dode muis

Ik heb nu de gehele inhoud van de PC DVDROM naar mijn HDD gekopieërd, vanaf daar de setup gestart en dan installeerd ie hem wel!
Ik vind dit toch zo vaag, moet toech niks uitmaken lijkt me? Of je nou van PC DVDROM installeerd, of van HDD. :/

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag heb ik em ook maar ff opgepikt in de FRS. 1 dag te vroeg, maar dat mag de pret niet drukken! :P M'n pc is momenteel hard aan het ratelen. (lees installen :D )

Hopelijk is de besturing wel te doen want het klinkt wel ingewikkeld als ik de handleiding zo lees. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
'k snap geen kont van de besturing B) ben nog niet begonnen met spelen maar zoals het hier staat.. argh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 17:10:
Vanmiddag heb ik em ook maar ff opgepikt in de FRS. 1 dag te vroeg, maar dat mag de pret niet drukken! :P M'n pc is momenteel hard aan het ratelen. (lees installen :D )

Hopelijk is de besturing wel te doen want het klinkt wel ingewikkeld als ik de handleiding zo lees. :D
wat moet er geinstalled worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
DAMN wat een vervelende besturing :|
heeft iemand al zelf zn toetsjes gebonden? ik heb geen idee hoe ik hier nu mee aan de slag moet... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 14:04:
[...]
Sjah Metal Gear, Metal Gear 2: Solid Snake, MGS, MGS2...het is toch steeds een evolutie. Toen Kojima in '96 zei dat ie na 6 jaar weer een Metal Gear spel ging maken was ik zo blij als een kind :)
Je had mij moeten zien toen ik achteloos een Edge zag liggen met op de voorkant een paar letters waaruit ik Metal Gear kon opmaken.. ik nog eens kijken.. nog eens heeeel goed kijken, blad opengeslagen en met verbazing gelezen dat MGS voor de PSX gemaakt zou worden. Kheb er speciaal toen een PSX voor gekocht (en met de GB versie speciaal een GB gekocht ;) ).

En heb MGS nu ook al twee keer.. 1 keer de PC versie, 1 keer de PSX versie (helaas niet het Integral gebeuren voor de PSX). MGS2 heb ik hier al liggen en Substance komt morgen binnen... woei!!!!

Hoe zit de besturing van de PC eigenlijk in elkaar nu? Hetzelfde als bij MGS? Toen vond ik de besturing niet eens zo erg.

[ Voor 21% gewijzigd door Creepy op 27-03-2003 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxOW schreef op 27 March 2003 @ 17:44:
[...]

wat moet er geinstalled worden?
Zo ongeveer 7.6 GB :X best sick.

Besturing is btw echt zwaar klote in het begin. En hoort dat eerste level zo ongelovelijk blurry te zijn. Ik zie echt amper wat... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Hahaha :P
*gaat dics space vrijmaken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Nu online
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 18:01:
[...]

Zo ongeveer 7.6 GB :X best sick.

Besturing is btw echt zwaar klote in het begin. En hoort dat eerste level zo ongelovelijk blurry te zijn. Ik zie echt amper wat... :(
bij de legale versie 7.6gb installen?!?! omg :(
naja goede motivatie om mn hdd eens op te ruimen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy schreef op 27 March 2003 @ 17:56:
[...]

Je had mij moeten zien toen ik achteloos een Edge zag liggen met op de voorkant een paar letters waaruit ik Metal Gear kon opmaken.. ik nog eens kijken.. nog eens heeeel goed kijken, blad opengeslagen en met verbazing gelezen dat MGS voor de PSX gemaakt zou worden. Kheb er speciaal toen een PSX voor gekocht (en met de GB versie speciaal een GB gekocht ;) ).

En heb MGS nu ook al twee keer.. 1 keer de PC versie, 1 keer de PSX versie (helaas niet het Integral gebeuren voor de PSX). MGS2 heb ik hier al liggen en Substance komt morgen binnen... woei!!!!
Uhm...ik heb:

Metal Gear (MSX) - 1987
Metal Gear (NES) - 1987
Metal Gear (C64) - 1990
Metal Gear 2: Solid Snake (MSX) - 1990
Metal Gear Solid Premium Pack (PSX JP) - 1997
Metal Gear Solid Integral (PSX EU) - 1998
Metal Gear Solid: Ghost Babel (GB) - 1998 ?
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty Premium Pack (PS2 JP)
Metal Gear Solid 2: Substance (PS2 EU)

Nu jij weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bolleh schreef op 27 March 2003 @ 18:17:
[...]

bij de legale versie 7.6gb installen?!?! omg :(
naja goede motivatie om mn hdd eens op te ruimen :D
Das wel de full install he? :) De kleinere is een luttele :P 3,nogwat GB ;)

Blur uitschakelen komt de graphics ook wel ten goede! :) Ik kan nu eindelijk wat zien.

kga toch maar eens m'n sidewinder aansluiten want met het keyboard kom ik niet echt ver.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Ow die blur kan uit :D
handig.. :)

Met m'n toetsenbord kom ik echt nergens.. :| en heb alleen een gamepad met 4 knoppen, dat schiet ook niet op :(
Klote dat je niet de mius kan gebruiken om te mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Gelukkig heb ik een goed gamepad met Force en vet veel Buttons :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
mag ik ook zo'n grijze vraag stellen? is het mogelijk (ik vraag dus alleen of het KAN, niet hoe) om van de 105*50 de 80*50 te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 18:30:
[...]

Uhm...ik heb:

Metal Gear (MSX) - 1987
Metal Gear (NES) - 1987
Metal Gear (C64) - 1990
Metal Gear 2: Solid Snake (MSX) - 1990
Metal Gear Solid Premium Pack (PSX JP) - 1997
Metal Gear Solid Integral (PSX EU) - 1998
Metal Gear Solid: Ghost Babel (GB) - 1998 ?
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty Premium Pack (PS2 JP)
Metal Gear Solid 2: Substance (PS2 EU)

Nu jij weer :P
Jij wint! :Y) (maar goed, dat wist ik van tevoren al ;) ).
Hmm..krijg nou wat, ik wist niet eens dat er een MG voor de C64 was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Wat is MGS Integral en Ghost Babel?
Wil wel wete :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

MGS integral is volgends mij dezelfde als die voor de pc. want in het introductie scherm staat dat er ook onder.

MSG Ghost babel is een compleet nieuwe MGS voor de gameboy color, erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:03
met een ati kaart heb je verrot beeld als je em niet in window mode draait. ziet er niet uit full screen. meer mensen last van? vast wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Phew, voor het eerst blij dat ik geen ATI kaart heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 21:29
kan je mgs2 nou echt niet van dvd spelen? spoort mij niet echt aan de originele te halen... kijk wel hoe het gaat met de warez versie downen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

ik heb dat ATI probleem ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars The 18th
  • Niet online
Er werd gezegd dat er op de DVD ook een documantaire zou staan over hoe MSG is onstaan ... ben m aleen nog niet tegen gekomen ????

[ Voor 224% gewijzigd door Lars The 18th op 27-03-2003 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Nu online
als ik dat ati probleem ook heb is dat wel balen :(
maar ik hoop dat er dan wel snel een patch voor gaat komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

erm... kheb het op een R9700pro gezien en dat was echt huilen. In full-screen alleen maar 16bit kleuren en in windowed zie je nix omdat het 1 grote bende is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Lars The 18Th schreef op 27 March 2003 @ 23:11:
Er werd gezegd dat er op de DVD ook een documantaire zou staan over hoe MSG is onstaan ... ben m aleen nog niet tegen gekomen ????
Hmmm bij PS2 versie van MGS2 stond dat op aparte CD.
Maar Creepy waarom koop je MGS2: Substance voor PC als je ook PS2 hebt?
Ik zit liever achter mijn grote TV en lekker onderuithangend MGS te spelen dan achter mijn PC :) (Althans dat vond ik bij 1)

[ Voor 3% gewijzigd door Albinoraptor op 27-03-2003 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars The 18th
  • Niet online
Ik heb zelf geen PS2 maar ik had graag die documantaire willen zien lijkt me wel leuk om die eens te bekijken .
Ik wist niet dat die aleen bij de PS2 versie op een aparte cd werd geleverd .

[ Voor 125% gewijzigd door Lars The 18th op 28-03-2003 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff wat een game zeg... :D Met m'n oude sidewindertje is het heel behoorlijk te spelen, en het ziet er nog eens heel behoorlijk uit ook. Kheb net de tanker chapter afgerond en dat was erg cool. Hopelijk is het andere deel net zo goed! :) Mijn indruk tot nu toe is dus zwaar positief, na wat struggles met de opties en besturing in het begin. Voor degene met een redelijk zwaar systeem en een goede gamepad is dit een absolute aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Albinoraptor schreef op 27 maart 2003 @ 23:46:
[...]

Hmmm bij PS2 versie van MGS2 stond dat op aparte CD.
Maar Creepy waarom koop je MGS2: Substance voor PC als je ook PS2 hebt?
Ik zit liever achter mijn grote TV en lekker onderuithangend MGS te spelen dan achter mijn PC :) (Althans dat vond ik bij 1)
Dit mag dan wel het PC topic heten, maar ik heb toch echt de PS2 versie hoor ;) Ik vroeg me alleen af hoe ze de controls op de PC deze keer hebben gedaan, aangezien ik wel de PC versie van MGS1 heb (en de PSX versie dus ook).

Onderuit gezakt op de bank, flinkt tv, geluid over je versterker... zaaalig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Creepy schreef op 28 March 2003 @ 08:55:
[...]

Dit mag dan wel het PC topic heten, maar ik heb toch echt de PS2 versie hoor ;) Ik vroeg me alleen af hoe ze de controls op de PC deze keer hebben gedaan, aangezien ik wel de PC versie van MGS1 heb (en de PSX versie dus ook).

Onderuit gezakt op de bank, flinkt tv, geluid over je versterker... zaaalig :)
Gelukkig :P
Nee omdat je inderdaad vroeg hoe controlles waren en er stond dat je hem nog moest krijgen, dacht ik dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

De PS2 versie moet ik nog krijgen jah.. die komt als het goed is vandaag binnen. de PC versie heb ik op het moment ff geen behoefte aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Nu online
kga em nu ophalen in de stad :)
hopen dat ik die problemen niet krijg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:13

inXs

known as inXs

Uhmm vreemd, ik heb met mijn radeon 8500 (LE flashed naar retail) nergens last van met dit spel.. Ik heb de cataclyst 3.2 drivers btw :)

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Nu online
kheb em :)
dat installeren gaat wel ff duren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

bl!kje schreef op 28 March 2003 @ 11:00:
Uhmm vreemd, ik heb met mijn radeon 8500 (LE flashed naar retail) nergens last van met dit spel.. Ik heb de cataclyst 3.2 drivers btw :)
ook niet als je hem full-screen draait dat je dan 16bit textures hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:13

inXs

known as inXs

MaxOW schreef op 28 March 2003 @ 12:13:
[...]

ook niet als je hem full-screen draait dat je dan 16bit textures hebt?
Uhmm nee ziet er allemaal puik uit.. (of ik moet wel zo blind zijn dat ik het verschil niet zie 8)7 )

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Ik heb hem ook gehaald, heb knoppen tekort op mij gamepad! :D
Dit spel is wreed :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

bl!kje schreef op 28 maart 2003 @ 12:22:
[...]

Uhmm nee ziet er allemaal puik uit.. (of ik moet wel zo blind zijn dat ik het verschil niet zie 8)7 )
hoe heb je alles ingesteld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Nu online
hmm die controls is idd erg irritant, iemand die toevallig een gamepad weet met genoeg knoppen?
hier ook geen probs trouwens :)

radeon 9700

[ Voor 6% gewijzigd door bolleh op 28-03-2003 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Hm..ik zit nu al een beetje vast! :D
Kan USP nergens vinden :P
Iemand een hint? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echt een gare besturing.. iets teveel knoppen heeft het spel nodig..
maybe een psx --> usb adapter kopen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Ik heb deze
Afbeeldingslocatie: http://europe.thrustmaster.com/products/big/pc_dual_analog2.gif :)

linkje naar website :)
Na wat klooien, heb ik eindelijk knoppen op de goede plek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
SebaZ schreef op 28 March 2003 @ 13:23:
Hm..ik zit nu al een beetje vast! :D
Kan USP nergens vinden :P
Iemand een hint? :)
Ligt eraan op welke moeilijkheids graad je het speelt :)
(weer van PS2 versie uitgaande :), zal wel zelfde zijn)

[ Voor 11% gewijzigd door Albinoraptor op 28-03-2003 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Normal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Nu online
SebaZ schreef op 28 March 2003 @ 13:33:
Ik heb deze
[afbeelding] :)

linkje naar website :)
Na wat klooien, heb ik eindelijk knoppen op de goede plek :P
maar je zei dat je knoppen tekort hebt? maar heeft mgs2 dan meer knoppen nodig dan mgs1? want die gamepad lijkt evenveel knoppen te hebben als psx controller
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste