Nooit IVAO liefhebber geweest, 2x gevlogen, 2x tegengevallen, zoals men zei is de kwaliteit daar niet toppie, niet te vergelijken met vatsim
Fly High misschien? Aangezien hij daar 'credits' heeft
Paar honderduur nodig? Maar je gaat wel akkoord dat ik meeschrijf met een Online Vliegen tutorial?
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 19:42:
[...]
Rico, ik ben het helemaal met je eens.
Ik heb dit ZEKER ook vaker aangekaart. Leer eerst maar eens vliegen........
Ik heb toendertijd ook zeer veel geleerd van de controllers. Tis maybe wel een "spelletje" maar tis verrekte serieus en als "slechte" controller verneuk je het helemaal voor jezelf EN de rest. Geloof mij maar. heb genoeg brakke controllers gezien.
Ik heb me heel erg lang voorbereid op het Controller gebeuren. (en zelfs een tijd laten liggen) en nu mijn interesse begint te groeien weer opgepakt. Maar waarom denk je dat ik na mijn niets voorstellende S1 test niet gelijk ga controllen? Juist, omdat ik vanmezelf weet dat ik op dit moment niet klaar voor ben. Ik zou niet zo snel kunnen praten, een clearance geven zal voor mij nog een 'please standby tussenzitten' van 10 seconde om de juiste squawkcode uit te delen.
Op het moment dat ik er echt aan ga beginnen wil ik dat het perfect loopt, geen stotteringen maar snel en vloeiend en duidelijk, en de radio communicatie zo kort mogelijk houden. Net als real life. Daar duurt een request tussen piloot en atc bijelkaar nog geen 10 seconden, waar je op vatsim alleen maar lange berichten krijgt. Ik val niet graag onder het groepje (of groep?) van "brakke" controllers, en daar werk ik ook aan.
Tis wel maar een "spelletje", maar je moet gewoon professioneel overkomen.
Stom voorbeeldje (en ABSOLUUT no effense): Ik zie bijv. Nofri welles online. Maar bijna altijd heeft ie wel eens wat in ze remarks in trant van "No airways", "New on EDDF" etc. etc. Dit staat dus absoluut niet professioneel.
Ik weet dat het absoluut niet proffesioneel is, maar wat moet ik dan met de PSS747? Een ander vliegtuig nemen die het wel kan? Als ik via een airway ga waar 12 punten tussen liggen, en ATC geeft mij opdracht om naar 1 van deze punten te gaan dan heb ik dus een probleem, want dat gaat niet altijd. Daarom zet ik het ertussen. (Na je aanspraak op MSN doe ik het overigens niet meer
Is het erbij zetten van "First time online" ook onprofessioneel? Ik zet het erbij zodat atc er rekening mee kan houden. Maargoed, om het proffesionele gehalte hoog te houden zal ik het er niet meer bijzetten (en dan hopen dat traffic niet in de war gaat omdat ik perongeluk een verkeerde taxiway nam)
Dat vind ik eik een domme reden, juist daarom kan jij je al controller daar niet verbeteren, niemand die hoger is die je op je fouten kan letten, niemand die je kan helpen. ihmo heb je daar niks aan.
--
Begrijp me niet verkeerd, maar VATSIM is een uitdaging, die je alleen moet doen als je weet wat je moet doen. Natuulijk weet je niet alles, maar als er grote gaten in je vlieg kennis bevind moet je er niet aan beginnen. Ook voordat ik op vatsim ging heb ik lang overnagedacht. Zou ik het wel aankunnen? Wat kan ik verwachten? Zouden ze iemand met mijn huidige kennis aanvaarden?
Na X-aantal pilots uren op vatsim blijft het nog steeds een uitdaging hoor. Nu voor het controllen ben ik ook hard aan het oefenen, om zoals gezegd er nagenoeg perfect voor te komen. Ik start Servinfo/PC op en bekijk de flightplan en zeg dan hardop zoals je dat zou doen wat je moet zeggen. Omdat ik vrij weinig naar/van het Noorden/Oosten heb gevlogen zijn de fpl daar dan ook niet zo vloeiend te clearen. Daar word dus aangewerkt.
Het snel maar duidelijk communiceren is noodzakelijk denk ik, als piloot zijnde probeer ik dan ook altijd zo snelmogelijk je readback terug te praten, en request zo kort mogelijk te houden. Het snel handelen als piloot zijnde is ook heel errug belangrijk.
Allemaal natuurlijk nofi en niet persoonlijk gericht, tis tenslotte een discussie