[FS2002] Vragen En Mooiste screenshots, Deel 50! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.318 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 13:50:
Hey Frank, kan je niet een mooie Delta painten voor de Ariane?? Is eigenlijk iets wat ik wel een beetje mis....
Een KLM NC wilde ik ook painten. Alleen is het verekte kut om dat ding tepainten zonder paintkit. Om het dan nog een beetje realistisch eruit telaten zien met dirt (zoals bij de Transavia wel is gelukt :) )

Als iemand mij kan vertellen hoe ik dat eenvoudig kan oplossen hoor ik het graag en zal ik wat vliegtuigjes schilderen :)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sander_ schreef op 11 March 2003 @ 13:43:
YESSSSSSSSSSS!!! :D ASRC IS UIT!!! :+ FINALLLLLLLLLLLYYYYYYYYYYYYY! :7 _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Sorry moest ik even kwijt, ik wacht al zo lang op dat spul. ASRC zou trouwens VATSIM only worden, maar dat zie ik zo. 'Exclusively for the Vatsim network'. IVAO ging in de tegenaanval door zijn eigen cliënt te ontwikkelen.

Nu eerst kijken! Hij is geinstalled :)
Ik vind het maar verrot moeilijk, zal wel lang wennen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk83
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:05
frank_o's verhaal over de delta
:) zoek van alle verschillende liveries de meest witte textures op. Maak daar één kist van dan is het aan te passen werk minimaal.

[ Voor 16% gewijzigd door henk83 op 11-03-2003 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 08:11
Vaak gebeurt het dat als ik met pss 747 vlieg fs vast blijft zitten en ik fs moet afsluiten. Is dit een bekend probleem? Of is gewoon de plane wat gaar :?

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

heb je het alleen met de PSS 747 ? en niet bij andere planes ? zo ja dan lijkt mij de oorzaak wel duidelijk. ik zelf heb weer eens zo'n periode dat fs2002 continue hangt (he ND ? weet je nog ? :) ) ik weet zelf ook niet hoe het komt.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 16:06
Ik heb dat AIpakket van FrankO gedownload en braaf geinstalleerd, daarna de compiler gedraaid. want het ging inderdaad (stond al bij FrankO op de site) niet automatisch, en nu doet de ATC het niet meer. Ik kan niet meer met de toren praten, en hoor ook geen andere vliegtuigen.

Nu stond er op de downloadpagina ook nog een afcadfile, die heb ik ook gedownd, maar het is me niet duidelijk wat ik daarmee moet doen, en ook niet of dat de veroorzaker is van de ellende. Iemand?????

edit
Kom er net achter dat de autopilot ook moeilijk doet, krijg wel de autothrottle aan, maar de navigatie of heading en de hoogte doet niets meer.

[ Voor 19% gewijzigd door peeth op 11-03-2003 15:17 ]

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

damn volgens mij moet ik nog maar eens even wachten voor ik V3 van Frank zijn AI installeer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
peeth schreef op 11 March 2003 @ 14:59:
Ik heb dat AIpakket van FrankO gedownload en braaf geinstalleerd, daarna de compiler gedraaid. want het ging inderdaad (stond al bij FrankO op de site) niet automatisch, en nu doet de ATC het niet meer. Ik kan niet meer met de toren praten, en hoor ook geen andere vliegtuigen. Ik zie ook niets vliegen, staan wel meer vliegtuigen op het vliegveld. Nu stond er op de downloadpagina ook nog een afcadfile, die heb ik ook gedownd, maar het is me niet duidelijk wat ik daarmee moet doen, en ook niet of dat de veroorzaker is van de ellende. Iemand?????
Het ai pakket veranderd niets aan je ATC dus dan zal het wel fout zijn gegaan met editvoicepack ;) Hoe je dat kunt oplossen staat wel in de readme die erbij zit :)

Die afcads moet in installeren met afcad installer. Die zit bij de laatste afcad tool van lee swordy
Zie de readme hoe het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
The_FrankO schreef op 11 March 2003 @ 15:13:
[...]

Het ai pakket veranderd niets aan je ATC dus dan zal het wel fout zijn gegaan met editvoicepack ;) Hoe je dat kunt oplossen staat wel in de readme die erbij zit :)

Die afcads moet in installeren met afcad installer. Die zit bij de laatste afcad tool van lee swordy
Zie de readme hoe het werkt ;)
Er zit nu een installer bij, en geen readme, anders was dat inderdaad wel het eerste wat ik gelezen had. Wat doet die edtvoicepack dan, en is dat weer eenvoudig optelossen, of word het een nieuwe install :(

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
peeth schreef op 11 March 2003 @ 15:19:

Er zit nu een installer bij, en geen readme, anders was dat inderdaad wel het eerste wat ik gelezen had. Wat doet die edtvoicepack dan, en is dat weer eenvoudig optelossen, of word het een nieuwe install :(
Die AFInstaller kun je gebruiken door gewoon optestarten en dan de afcad files die je gedownload hebt (tekst bestandjes) teverslepen naar het scherm van AFInstaller (er zitten een paar fouten in)

editvoicepack zorgt ervoor dat je bijvoorbeeld Transavia hoort als een Transavia iets vraagt/zegt tegen de ATC :)

Het oplossen is relatief eenvoudig. Gewoon het orginele bestand terug zetten van de CD en opnieuw proberen ;) Welk bestand het is staat in de readme van editvoicepack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
The_FrankO schreef op 11 March 2003 @ 15:34:
[...]

Die AFInstaller kun je gebruiken door gewoon optestarten en dan de afcad files die je gedownload hebt (tekst bestandjes) teverslepen naar het scherm van AFInstaller (er zitten een paar fouten in)

editvoicepack zorgt ervoor dat je bijvoorbeeld Transavia hoort als een Transavia iets vraagt/zegt tegen de ATC :)

Het oplossen is relatief eenvoudig. Gewoon het orginele bestand terug zetten van de CD en opnieuw proberen ;) Welk bestand het is staat in de readme van editvoicepack
Geprobeerd en het leek even te lukken, ik wilde starten van Rotterdam Airport en toen ik de toren opriep "zei" FS 2 woordjes en toen viel hij weer stil. :'(

Ik wacht even af of er nog iemand met een goed idee komt, en anders zal het wel op een nieuwe install aankomen. Tis jammer. Overigens, Frank0, op rotterdam was het vrij rustig, maar rond Schiphol echt druk, wel gaaf, kon natuurlijk niet vertellen dat ik er aankwam dus bijna zo'n crash als toen op Tenerife, want er draaide bijna een 747 baan 6 op toen ik aankwam zetten.

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook al ergens de nieuwe sids en stars van EHAM voor de pss airbus pro te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

www.navdata.at

even inloggen (of aanmelden als je dat nog niet gedaan hebt)

en dan staat ie bij: download AIRAC Cycles

[ Voor 80% gewijzigd door jos_zwa op 11-03-2003 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

jos_zwa schreef op 11 maart 2003 @ 16:15:
www.navdata.at

even inloggen (of aanmelden als je dat nog niet gedaan hebt)

en dan staat ie bij: download AIRAC Cycles
En dan heb ik nog steeds niet de nieuwe SID/STARs + runway change :7 (of dus gewoon wachten tot de 19e?)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan nog even een vraagje,
Hoe kun je weten welke sid en star je nodig hebt bij je vlucht? heb je daar speciale kaarten voor ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 16:32:
En dan nog even een vraagje,
Hoe kun je weten welke sid en star je nodig hebt bij je vlucht? heb je daar speciale kaarten voor ofzo?
Yes, voor EHAM charts zie www.dutchvacc.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, net controllen op IVAO, was druk joh! (voor IVAO's doen dan :))

Was wel gaaf, ik was EHAM_A_TWR en ging lekker. Aan het begin beetje zenuwachtig en wennen maar daarna ging het goed. Het laatste haperde me voice dus met text verder gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 17:08:
Zo, net controllen op IVAO, was druk joh! (voor IVAO's doen dan :))

Was wel gaaf, ik was EHAM_A_TWR en ging lekker. Aan het begin beetje zenuwachtig en wennen maar daarna ging het goed. Het laatste haperde me voice dus met text verder gegaan.
ohh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me zit weer op IVAO :7

Druk bezig met leren, zijn er nog mensen die zin hebben om langs te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 18:07:
* ND863 zit weer op IVAO :7

Druk bezig met leren, zijn er nog mensen die zin hebben om langs te komen :)
Ja ik (op IVAO ? :X) maar heb geen tijd, eerst sporten dan huiswerk.

LOL @ Schiphol Approach : "Contact tower 119,22" ---"11.....eum 8, 99?? :?" "Doe maar niet want daar is het heel stil, make it 119,22" :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rellehenk schreef op 11 maart 2003 @ 12:14:
[...]

Ja, dat procontroller vind ik een wat onhandig programma. Hopelijk dat dit me beter bevalt. Zal haast wel :)
En hoe vaak heb jij het gebruikt om er een redelijk oordeel over te vellen? ;)

Als er iets omslachtig is is het wel ASRC.
Maar goed, komen jullie nog wel achter.
BELANGRIJK!!!!! Er wordt heel duidelijk gewaarschuwd. Probeer NIET, ik herhaal
NIET te controllen met ASRC voordat je de manual **helemaal** en aandachtig
gelezen hebt! Log bij voorkeur in op een rustig tijdstip om de functies uit
te proberen.

Ik denk dat het verstandig is om niet 's avonds met ASRC te draaien voordat je
het gevoel hebt dat je redelijk met de basisfuncties van het programma over-
weg kunt.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ND schreef op 11 March 2003 @ 18:25:
[...]

Ja ik (op IVAO ? :X) maar heb geen tijd, eerst sporten dan huiswerk.

LOL @ Schiphol Approach : "Contact tower 119,22" ---"11.....eum 8, 99?? :?" "Doe maar niet want daar is het heel stil, make it 119,22" :P :D
Uhmmm was jij eerst niet IVAO l33t? Ennu ineens tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 14:30:
[...]

Ik vind het maar verrot moeilijk, zal wel lang wennen worden.
You're not alone. Zitten zo'n 10.000 functies in.........Ik ga zo maar me vertrouwde ProController opstarten en ASRC doe ik wel in de middag uren ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat van de hele manual lezen lijkt me idd slim.
Heb net ff gekeken en manual zit ik nu in hoofdstuk configurations en het is HEEL LASTIG!

Control nu ook gewoon nog met Pro Controller en ik start ASRC ook op en log daarmee in als OBS zodat ik kan zien hoe alles gaat :)

edit:

Hmm, ASRC en PC gaan dus niet tegelijk :(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 18:52:
Dat van de hele manual lezen lijkt me idd slim.
Heb net ff gekeken en manual zit ik nu in hoofdstuk configurations en het is HEEL LASTIG!

Control nu ook gewoon nog met Pro Controller en ik start ASRC ook op en log daarmee in als OBS zodat ik kan zien hoe alles gaat :)

edit:
Hmm, ASRC en PC gaan dus niet tegelijk :(
En sinds wanneer is een dubbele login toegestaan? |:(

En zorgen dat je voice goed werkt...................ontbreekt bij jou nogal.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat werkt dus ook niet eens en daar kwam ik ook achter ;)
(heb het toch ook niet gedaan :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 18:58:
[...]

En sinds wanneer is een dubbele login toegestaan? |:(

En zorgen dat je voice goed werkt...................ontbreekt bij jou nogal.
hoe lang control jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 19:10:
[...]

hoe lang control jij?
@VATSIM nog niet zo lang (paar maanden), maar heb veel VATSIM pilot uren dus weet wel zo ongeveer waar ik over praat denk ik.

En tijdens prive sessie was ik altijd de lul voor ATC ;)

Heb bij de DutchVACC staff iig wel credits opgebouwd, ondanks de "korte" periode. Zit trouwens wel al 3 jaar ofzo bij de VACC. Binnenkort meteen doorstromen voor de CTR rating. :)

BTW: Het X-aantal stappen vooruit denken geld niet alleen in irl

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het is blijkbaar tegenwoordig helemaal in om controller op VATSIM of IVAO te zijn. Vliegen; nog nooit van gehoord, navigatie was dat?, maar ik ben wel controller :?

Ik verlang weer terug naar een jaar geleden, toen had bijna niemand nog van VATSIM gehoord en dat was online goed te merken. Ik heb online-vliegen voor een groot deel geleerd door de uitstekende controllers. Tegenwoordig is het andersom: controllers leren het via de piloten. Leuk voor hun maar voor mij als piloot de doodsteek voor VATSIM.

Dat is ook wel de schuld van DutchVACC. Ze zouden eens moeten kijken naar de uren die een kandidaat als piloot op VATSIM heeft staan. Eerst maar eens als piloot op VATSIM leren vliegen en alle procedures doorlopen en doorgronden en dan pas aan controllen beginnen.

Tegenwoordig is het schering en inslag dat een controller niets eens een clearance kan geven en een beetje zit te stamelen en te uhuh"-en.
Na 250 uur online als piloot was ik nog niet helemaal vertrouwt met alles en dacht daarom nog lang niet aan controllen.

Moraal van mijn verhaal: ga toch eerst eens een paar honderd uur als piloot online vliegen voordat je aan controllen begint! Pas na een minimaal aantal uren als piloot online zou iemand uberhaupt voor controller in aanmerking moeten kunnen komen.
Dan nog via een remark de huidige controllers erop wijzen dat iemand kandidaat controller is zodat ze kunnen letten of die het online vliegen wel goed beheerst of daar nog maar een aantal uren aan moet werken. N.a.v. de remark zouden de controllers dan een aantekening kunnen maken en pas bij voldoende positieve aantekeningen en na het afleggen van een parktijktest als piloot zou zo'n iemand pas als controller moeten kunnen beginnen.

Hopelijk is er iemand zo vriendelijk om bovenstaande eens onder de aandacht van DutchVACC te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom breng je het niet zelf aan DutchVACC :/

Jij hebt er toch problemen mee :?
Ik denk dat er heel veel volleerde controllers zijn die far more controller logged time hebben dan piloot.

Wat denk je trouwens van de RL controllers, moeten die ook eerst een hele pilotenopleiding volgen volgens jou en uren opbouwen :? :? :?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 19:37:

Ik denk dat er heel veel volleerde controllers zijn die far more controller logged time hebben dan piloot.
Aangezien je de eerste bent die reageert: JOU bedoeling ik dus onder andere. Net begonnen aan FS2002, er weinig van snappen maar wel gaan controllen. Om je geheugen op te frissen weet je waarschijnlijk nog wel keer dat je zat de "controllen" en ik je zo'n beetje alles via msn heb moeten vertellen omdat je gewoon HELEMAAL NIETS wist terwijl ik zelf aan het vliegen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdluca schreef op 11 maart 2003 @ 19:31:
Het is blijkbaar tegenwoordig helemaal in om controller op VATSIM of IVAO te zijn. Vliegen; nog nooit van gehoord, navigatie was dat?, maar ik ben wel controller :?

Ik verlang weer terug naar een jaar geleden, toen had bijna niemand nog van VATSIM gehoord en dat was online goed te merken. Ik heb online-vliegen voor een groot deel geleerd door de uitstekende controllers. Tegenwoordig is het andersom: controllers leren het via de piloten. Leuk voor hun maar voor mij als piloot de doodsteek voor VATSIM.

Dat is ook wel de schuld van DutchVACC. Ze zouden eens moeten kijken naar de uren die een kandidaat als piloot op VATSIM heeft staan. Eerst maar eens als piloot op VATSIM leren vliegen en alle procedures doorlopen en doorgronden en dan pas aan controllen beginnen.

Tegenwoordig is het schering en inslag dat een controller niets eens een clearance kan geven en een beetje zit te stamelen en te uhuh"-en.
Na 250 uur online als piloot was ik nog niet helemaal vertrouwt met alles en dacht daarom nog lang niet aan controllen.

Moraal van mijn verhaal: ga toch eerst eens een paar honderd uur als piloot online vliegen voordat je aan controllen begint! Pas na een minimaal aantal uren als piloot online zou iemand uberhaupt voor controller in aanmerking moeten kunnen komen.
Dan nog via een remark de huidige controllers erop wijzen dat iemand kandidaat controller is zodat ze kunnen letten of die het online vliegen wel goed beheerst of daar nog maar een aantal uren aan moet werken. N.a.v. de remark zouden de controllers dan een aantekening kunnen maken en pas bij voldoende positieve aantekeningen en na het afleggen van een parktijktest als piloot zou zo'n iemand pas als controller moeten kunnen beginnen.

Hopelijk is er iemand zo vriendelijk om bovenstaande eens onder de aandacht van DutchVACC te brengen.
Rico, ik ben het helemaal met je eens.

Ik heb dit ZEKER ook vaker aangekaart. Leer eerst maar eens vliegen........
Ik heb toendertijd ook zeer veel geleerd van de controllers. Tis maybe wel een "spelletje" maar tis verrekte serieus en als "slechte" controller verneuk je het helemaal voor jezelf EN de rest. Geloof mij maar. heb genoeg brakke controllers gezien.

Voor de mensen hier: Hoe denk je te reageren als er ineens 10 (tien) mensen tegelijk de clearance aanvragen? Die zijn echt niet van plan om een kwartier te wachten op je. Ikzelf ben ook pas gaan controllen na pakweg 300 uur online. Dit zijn allemaal voornamelijk korte afstandsvluchten in Europa dus heb veel ATC om me oren gehad.

Tis wel maar een "spelletje", maar je moet gewoon professioneel overkomen.
Stom voorbeeldje (en ABSOLUUT no effense): Ik zie bijv. Nofri welles online. Maar bijna altijd heeft ie wel eens wat in ze remarks in trant van "No airways", "New on EDDF" etc. etc. Dit staat dus absoluut niet professioneel.

Ik treed binnenkort waarschijnlijk toe tot de DutchVACC staff en hoop hier een hoop verandering in te brengen. Het huidige niveau wil ik houden.......mag van mij zelfs hoger. En voor de recommendations komen jullie tegenwoordig niet meer langs 1 persoon >:) De meningen van de andere leden is ook nog steeds belangrijk (gelukkig maar)

@Rico: Ik hoop je echt heel gauw online te zien, want jij hoort tot het groepje online piloten dat ballen heeft en er verstand van heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdluca schreef op 11 maart 2003 @ 19:41:
[...]

Aangezien je de eerste bent die reageert: JOU bedoeling ik dus onder andere. Net begonnen aan FS2002, er weinig van snappen maar wel gaan controllen. Om je geheugen op te frissen weet je waarschijnlijk nog wel keer dat je zat de "controllen" en ik je zo'n beetje alles via msn heb moeten vertellen omdat je gewoon HELEMAAL NIETS wist terwijl ik zelf aan het vliegen was.
Dat net begonnen kan je wel weglaten maar goed dat zie ik door de vingers.

Nou kan ik ook wel zeggen dat jij behoorlijk kan overdrijven want hebt sowieso al wat tegen mij, voorbeeld Falcon 4 maargoed...

En die keer dat je me alles uit moest leggen oke, dat geloof ik best, maar waarom reageer je nou niet op het laatste gedeelte van me bericht? Iedereen moet het toch leren :? Zowel piloot zijn als controllen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denk je trouwens van de RL controllers, moeten die ook eerst een hele pilotenopleiding volgen volgens jou en uren opbouwen :? :? :?
Leer eerst maar eens vliegen en R/T zonder "Uh Ah"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:31

Die worden opgeleid voor ze aan hun taak beginnen waarbij ze levens in handen hebben, daar heb ik best vertrouwen in.

Voor VATSIM controllers bestaat zo'n opleiding natuurlijk niet, maar die moeten de ervaring krijgen door veel vlieguren en OBS uren.

Trouwens als je niet zinvol en goed onderbouwd kan reply'en is het beter om niks te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwalker_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-10-2022
Gilly schreef op 11 March 2003 @ 19:48:
[...]

...
Trouwens als je niet zinvol en goed onderbouwd kan reply'en is het beter om niks te zeggen.
Dan ben ik bang dat het hier erg stil gaat worden de komende tijd.

Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

airwalker_nl schreef op 11 March 2003 @ 19:50:
[...]

Dan ben ik bang dat het hier erg stil gaat worden de komende tijd.
Als het niveau maar hoog genoeg is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwalker_nl
Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 19:50:
[...]

Als het niveau maar hoog genoeg is.....
Ja dat is nou reden een waarom ik hier amper meer te vinden ben.
Er zijn veel te veel nieuwelingen die te lui zijn om dingen te lezen.
Niet dat ik tegen mensen ben die graag het willen leren, maar een beetje initiatief nemen kan ook geen kwaad.

Ik irriteer me mateloos aan controllers vooral op ivao die er de ballen verstand van hebben :| en gewoon maar wat lullen.

Hoop dat ik hiermee mijn woordje heb gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 19:43:
[...]

En die keer dat je me alles uit moest leggen oke, dat geloof ik best, maar waarom reageer je nou niet op het laatste gedeelte van me bericht? Iedereen moet het toch leren :? Zowel piloot zijn als controllen... :/
In RL is de selectie voor controller zwaar en valt er een hoop af. In RL kan je namelijk geen dombo/sukkel/ramdiebiel veroorloven dus die vallen tijdens de selectie al af.

Wat hou je dan over: mensen die de intelligentie en het inzicht hebben.

In RL moet je ook eerst praktijktesten afleggen. En dat betekent niet uren maken door als controller online te zijn op het moment dat de rest op school/werk zit en er dus niets te doen is, maar korte testen waar je onder maximale druk moet presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

airwalker_nl schreef op 11 March 2003 @ 19:54:
[...]

Ja dat is nou reden een waarom ik hier amper meer te vinden ben.
Er zijn veel te veel nieuwelingen die te lui zijn om dingen te lezen.
Niet dat ik tegen mensen ben die graag het willen leren, maar een beetje initiatief nemen kan ook geen kwaad.

Ik irriteer me mateloos aan controllers vooral op ivao die er de ballen verstand van hebben :| en gewoon maar wat lullen.

Hoop dat ik hiermee mijn woordje heb gedaan :P
Rgr sir!

Ja ik dacht ook altijd dat het niveau hier wel aardig lag, maar weet ondertussen wel beter. Verw8 binnenkort een mooie lieve afscheidspost hier van mij. Ik heb al zo weinig vrije tijd, dus dat ga ik voortaan ergens anders in steken. Waar flightsimulation wel op niveau wordt gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdluca schreef op 11 March 2003 @ 19:55:
[...]

[...]

In RL is de selectie voor controller zwaar en valt er een hoop af. In RL kan je namelijk geen dombo/sukkel/ramdiebiel veroorloven dus die vallen tijdens de selectie al af.

Wat hou je dan over: mensen die de intelligentie en het inzicht hebben.

In RL moet je ook eerst praktijktesten afleggen. En dat betekent niet uren maken door als controller online te zijn op het moment dat de rest op school/werk zit en er dus niets te doen is, maar korte testen waar je onder maximale druk moet presteren.
Oke, je hebt me overtuigd :)

Jullie hebben misschien gelik (hebben gelijk) dat je beter eerst kan vliegen, maar wie zegt dat ik dat niet doe? Ik ga echt wel weer vliegen, maar we mogen toch wel controllen erbij en leren ook over controllen.
Ik heb de hele CTM van DutchVACC gelezen, en nu voor de 2e keer, dan is de basiskennis voor controllen toch genoeg, voor de rest wordt het dan toch ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 19:58:
[...]

Rgr sir!

Ja ik dacht ook altijd dat het niveau hier wel aardig lag, maar weet ondertussen wel beter. Verw8 binnenkort een mooie lieve afscheidspost hier van mij. Ik heb al zo weinig vrije tijd, dus dat ga ik voortaan ergens anders in steken. Waar flightsimulation wel op niveau wordt gewaardeerd.
en dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zegt ie niet want dan komen wij ook en dan is daar ook het niveau omlaag ;) (NOFI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh je zit zeker constant te F5-en om te kijken wat er weer gezegd wordt om vervolgens een domme post er neer te gooien net als je vorige.

Ik laat het t.z.t. wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 20:00:
[...]

Dat zegt ie niet want dan komen wij ook en dan is daar ook het niveau omlaag ;) (NOFI)
WIJ :?

JIJ !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 20:00:
[...]

Goh je zit zeker constant te F5-en om te kijken wat er weer gezegd wordt om vervolgens een domme post er neer te gooien net als je vorige.

Ik laat het t.z.t. wel weten.
ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat jij wilt, het is jouw feest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwalker_nl
Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 19:58:
[...]

Rgr sir!

Juist dat heb ik dus ook. Eerst lag het niveau hier aardig hoog. Later vond ik dat minder worden, dacht eerst dat het aan mij lag omdat ik steeds meer leerde maar dit blijkt dus niet het geval.

Misschien is het beter om een forum te maken met strenge regels?
Iemand ideeen? Ik ben wel bereid om dat te gaan opzetten...

Hierbij trouwens ook mijn afscheid van GOT FS2002 :p
Sorry maar het is nou eenmaal zo gegaan, ik ben trouwens niet de enige die is opgestapt door al die proberen. Zal maar geen namen noemen hehe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

airwalker_nl schreef op 11 March 2003 @ 20:02:
[...]

Juist dat heb ik dus ook. Eerst lag het niveau hier aardig hoog. Later vond ik dat minder worden, dacht eerst dat het aan mij lag omdat ik steeds meer leerde maar dit blijkt dus niet het geval.

Misschien is het beter om een forum te maken met strenge regels?
Iemand ideeen? Ik ben wel bereid om dat te gaan opzetten...

Hierbij trouwens ook mijn afscheid van GOT FS2002 :p
Sorry maar het is nou eenmaal zo gegaan, ik ben trouwens niet de enige die is opgestapt door al die proberen. Zal maar geen namen noemen hehe :P
Zoals iemand anders het al eens tegen mij zei. Het hoeft niet perse aan de users te liggen. "We" kunnen ook het niveau ontgroeid zijn.

BTW: Eigen forum is l33t. Kwantiteit zegt nix.....ik wil KWALITEIT

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwalker_nl
Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 20:04:
[...]

Zoals iemand anders het al eens tegen mij zei. Het hoeft niet perse aan de users te liggen. "We" kunnen ook het niveau ontgroeid zijn.
Ja dat probeer ik te zeggen ;)
Maar misschien moet ik dan toch wat anders te zoeken. Want dit is erg vermoeiend.

Fly high wat dacht je ervan als we een forum online gooien?
Zelf moderator etc... dus je bepaald de kwaliteit :)

[ Voor 18% gewijzigd door airwalker_nl op 11-03-2003 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 20:04:
[...]

WE :?

excl. SAM !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 20:04:
[...]

BTW: Eigen forum is l33t. Kwantiteit zegt nix.....ik wil KWALITEIT
kheb al een mooi forumpie gezien... is sinds heute in de lucht... :D:D Je weet waar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 20:05:
[...]

kheb al een mooi forumpie gezien... is sinds heute in de lucht... :D:D Je weet waar!!
Ik dank u van harte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
omg kinderen! als je het niveau telaag vind zorg er dan voor dat je het niveau omhoog brengt en ga het niet nog erger maken :/

Als je in een kut voetbal elftal zit ga je toch ook niet de verkeerde kant op voetballen :/

voorzover deze nutteloze post van mij :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwalker_nl
The_FrankO schreef op 11 March 2003 @ 20:10:
omg kinderen! als je het niveau telaag vind zorg er dan voor dat je het niveau omhoog brengt en ga het niet nog erger maken :/

Als je in een kut voetbal elftal zit ga je toch ook niet de verkeerde kant op voetballen :/

Nee dan ga je naar een andere voetbalclub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

airwalker_nl schreef op 11 March 2003 @ 20:11:
[...]

Nee dan ga je naar een andere voetbalclub :)
ZIE MIDO >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 08:11
Als jullie zelf een forum gaan maken is iedereen dan ook vrij om te registreren?

Zijn jullie er vanplan bij het 50ste jubileum ermee op te houden :?

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 11 March 2003 @ 20:19:
Als jullie zelf een forum gaan maken is iedereen dan ook vrij om te registreren?

Wat denk je zelf... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwalker_nl
Qylos schreef op 11 maart 2003 @ 20:19:

Iedereen is vrij te registreren maarja als je onzin gaat posten en je niet aan de regels houd dan is het snel afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Uit de ouwe doos

EHAM - LIMC

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc23.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc24.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc25.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc26.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc27.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc28.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc30.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc31.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc32.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc33.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc34.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc35.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc36.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc37.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc38.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc39.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc40.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc41.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc42.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc43.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc44.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc45.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc46.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc47.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc48.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc49.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc50.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc51.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc52.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc53.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc54.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlimc55.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
The_FrankO schreef op 11 maart 2003 @ 20:10:

Ik heb het volgens mij niet gehad over een te laag niveau hiero.

Keb alleen mijn mening over het huidige VATSIM gegeven. Niets voor niets wordt er sterk over gedacht om tijdens Fly-Inns alleen nog maar mensen toegang te geven die minimaal 200 uur als piloot hebben staan.

Dat idee is niet ontstaan uit een niet te beheersen drang om mensen te irriteren of te kleineren, maar juist om de steeds groter wordende irritatie weer te laten verdwijnen en de bestaande gemeenschap te behouden, klein verschil maar wel een verschil.

Als ik in een kutelftal voetbal heb ik de keus naar een andere vereniging te gaan, als de bakker zijn brood verknalt ga ik naar een andere bakker, verkoopt de chinees mijn door hun uit de tuin geroofde tekkel als pekingeend kan ik naar de inspectie en naar een andere chinees die het minder opzichtig doet ;) , ben ik me vriendin zat geef ik d'r een schop, alleen de alternatieven voor VATSIM heb ik nog niet ontdekt getuige mijn opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net opnieuw fs2002 geinstalleerd en wil nu graag het AI pakket van The_Franko gebruiken, dus dat download ik nu maar welke delen moet ik allemaal downloaden?? Ik ben nu 7,8,9 aan t downloaden omdat je voor 10 en 11 een login naam + password nodig heb. Maar welke moet ik nog meer downloaden 1t/m9 of alleen 7,8,9, alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 19:42:
[...]

Ik heb toendertijd ook zeer veel geleerd van de controllers. Tis maybe wel een "spelletje" maar tis verrekte serieus en als "slechte" controller verneuk je het helemaal voor jezelf EN de rest. Geloof mij maar. heb genoeg brakke controllers gezien.

Voor de mensen hier: Hoe denk je te reageren als er ineens 10 (tien) mensen tegelijk de clearance aanvragen? Die zijn echt niet van plan om een kwartier te wachten op je. Ikzelf ben ook pas gaan controllen na pakweg 300 uur online. Dit zijn allemaal voornamelijk korte afstandsvluchten in Europa dus heb veel ATC om me oren gehad.

Stom voorbeeldje (en ABSOLUUT no effense): Ik zie bijv. Nofri welles online. Maar bijna altijd heeft ie wel eens wat in ze remarks in trant van "No airways", "New on EDDF" etc. etc. Dit staat dus absoluut niet professioneel.

Ik treed binnenkort waarschijnlijk toe tot de DutchVACC staff en hoop hier een hoop verandering in te brengen. Het huidige niveau wil ik houden.......mag van mij zelfs hoger. En voor de recommendations komen jullie tegenwoordig niet meer langs 1 persoon >:) De meningen van de andere leden is ook nog steeds belangrijk (gelukkig maar)

@Rico: Ik hoop je echt heel gauw online te zien, want jij hoort tot het groepje online piloten dat ballen heeft en er verstand van heeft
Zou leuk zijn als jij in die groep komt, zou ik helemaal geen problemen mee hebben ;) .
Die post van rdluca vond ik zeer goed, ik heb daarom ook nog niet gecontrolt op VATSIM, kheb geloof ik iets van 90 uur nu als piloot op VATSIM. Ik heb wel al gecontrolt op IVAO, op de simpele reden dat het niveau daar veel lager leg.

Ik vlieg nu ook vaak VFR op VATSIM, zo leer je ook weer eens die andere kant. Bijv om naar schiphol te vliegen moet je een speciale route vliegen. VICTOR arrival. Ikzelf vind dat VFR vliegen ook wel heel erg gaaf.
Hopelijk mag ik over 1 week controllen op VATSIM en hopelijk gaat dat een beetje en vinden jullie het goed dat ik dan daar control >:)

En voor Uncle-Sam, of je het nou leuk vindt of niet, ik luister nu naar je, maar je ben echt heel moeilijk te verstaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
rdluca schreef op 11 March 2003 @ 20:37:

Ik heb het volgens mij niet gehad over een te laag niveau hiero.

Keb alleen mijn mening over het huidige VATSIM gegeven. Niets voor niets wordt er sterk over gedacht om tijdens Fly-Inns alleen nog maar mensen toegang te geven die minimaal 200 uur als piloot hebben staan.
Ik had het ook niet tegen jou. Ik vind dat je gelijk hebt over dat VATSIM gebeuren :)

Uit de oude doos:
tijdens mijn eerste (en nog enige) PrivatAir vlucht. Vlak voordat ik in hevige storm kwam :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fvbrandw/PrivatAir-004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fvbrandw/PrivatAir-005.jpg
Zoals je ziet zijn de standaard wolken met active sky een must voor het oog :)

En nog 1 pic van de al weer oude YS-11 waarmee ik vorige zomer een tour door Spanje maakte
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fvbrandw/ss22.jpg
vliegt echt heerlijk dat ding :)
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 20:46:
Ik heb net opnieuw fs2002 geinstalleerd en wil nu graag het AI pakket van The_Franko gebruiken, dus dat download ik nu maar welke delen moet ik allemaal downloaden?? Ik ben nu 7,8,9 aan t downloaden omdat je voor 10 en 11 een login naam + password nodig heb. Maar welke moet ik nog meer downloaden 1t/m9 of alleen 7,8,9, alvast bedankt
Je moet ze allemaal donwloade :) en 10 en 11 doen het gewoon hier

edit:
op reply hieronder
[quote]Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 20:55:
is part 11, 1,9 mb??[/quote]

Ja dat is het laatste bestand

[ Voor 28% gewijzigd door The_FrankO op 11-03-2003 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_FrankO schreef op 11 March 2003 @ 20:50:

Je moet ze allemaal donwloade :) en 10 en 11 doen het gewoon hier
is part 11, 1,9 mb??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Trin1ty

Uhm..

EGCC-EGKK

Eerste wat grotere bijdrage, tijdens final approach crashte XP helaas (dus geen pics), ik begin FSMeteo er steeds meer van te verdenken, misschien toch maar terug naar ActiveSky :/

En sommige zijn wat donker maar ja 8)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/spike/dash1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/spike/dash2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/spike/dash3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/spike/dash4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/spike/dash7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/spike/dash8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/spike/dash9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/spike/dash10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/spike/dash11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen jullie die hele discussie niet in het topic over controllen houden..??
Het interesseert me namelijk helemaal niks waar jullie m.b.t. online vliegen over kwebbelen...inclusief hoog puberaal niveau...

Van pagina 1...
:? On-line vliegen
Er is een speciaal topic hiervoor, [rml]Plan hier je online vluchten + IP[/rml] - probeer je afspraken daar te maken om het algemene topic (hetgeen je nu leest dus) niet te vervuilen. Meer informatie over hoe on-line vliegen met VATSIM en IVAO in zijn werk gaat vind je ook daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 20:48:
[...]

Zou leuk zijn als jij in die groep komt, zou ik helemaal geen problemen mee hebben ;) .
Die post van rdluca vond ik zeer goed, ik heb daarom ook nog niet gecontrolt op VATSIM, kheb geloof ik iets van 90 uur nu als piloot op VATSIM. Ik heb wel al gecontrolt op IVAO, op de simpele reden dat het niveau daar veel lager leg.

Ik vlieg nu ook vaak VFR op VATSIM, zo leer je ook weer eens die andere kant. Bijv om naar schiphol te vliegen moet je een speciale route vliegen. VICTOR arrival. Ikzelf vind dat VFR vliegen ook wel heel erg gaaf.
Hopelijk mag ik over 1 week controllen op VATSIM en hopelijk gaat dat een beetje en vinden jullie het goed dat ik dan daar control >:)

En voor Uncle-Sam, of je het nou leuk vindt of niet, ik luister nu naar je, maar je ben echt heel moeilijk te verstaan!
Wat jij zegt doe ik ook, eerst op IVAO omdat het daar een stuk minder strikt is :)

En over me voice, is aangepast al hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 21:00:
Kunnen jullie die hele discussie niet in het topic over controllen houden..??
Het interesseert me namelijk helemaal niks waar jullie m.b.t. online vliegen over kwebbelen...inclusief hoog puberaal niveau...

Van pagina 1...

[...]
NOFI.. maar:
Zo'n post had ik al verwacht een dezer uurtjes.. Toch is dat een topic wat enkel gaat over het plannen, en niet over de discussie van een radar cliënt.. Zou het plannen hier gebeuren, dan zou het een nog actiever topic worden dan het al is. Waarom dan geen apart topic over andere zaken als AFCAD's e.d. (ik noem maar wat!)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 18:34:
[...]

Uhmmm was jij eerst niet IVAO l33t? Ennu ineens tegen?
Nooit IVAO liefhebber geweest, 2x gevlogen, 2x tegengevallen, zoals men zei is de kwaliteit daar niet toppie, niet te vergelijken met vatsim
rdluca schreef op 11 maart 2003 @ 19:31:
Fly High misschien? Aangezien hij daar 'credits' heeft

Paar honderduur nodig? Maar je gaat wel akkoord dat ik meeschrijf met een Online Vliegen tutorial?
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 19:42:
[...]

Ik heb me heel erg lang voorbereid op het Controller gebeuren. (en zelfs een tijd laten liggen) en nu mijn interesse begint te groeien weer opgepakt. Maar waarom denk je dat ik na mijn niets voorstellende S1 test niet gelijk ga controllen? Juist, omdat ik vanmezelf weet dat ik op dit moment niet klaar voor ben. Ik zou niet zo snel kunnen praten, een clearance geven zal voor mij nog een 'please standby tussenzitten' van 10 seconde om de juiste squawkcode uit te delen.
Op het moment dat ik er echt aan ga beginnen wil ik dat het perfect loopt, geen stotteringen maar snel en vloeiend en duidelijk, en de radio communicatie zo kort mogelijk houden. Net als real life. Daar duurt een request tussen piloot en atc bijelkaar nog geen 10 seconden, waar je op vatsim alleen maar lange berichten krijgt. Ik val niet graag onder het groepje (of groep?) van "brakke" controllers, en daar werk ik ook aan.
Ik weet dat het absoluut niet proffesioneel is, maar wat moet ik dan met de PSS747? Een ander vliegtuig nemen die het wel kan? Als ik via een airway ga waar 12 punten tussen liggen, en ATC geeft mij opdracht om naar 1 van deze punten te gaan dan heb ik dus een probleem, want dat gaat niet altijd. Daarom zet ik het ertussen. (Na je aanspraak op MSN doe ik het overigens niet meer ;)
Is het erbij zetten van "First time online" ook onprofessioneel? Ik zet het erbij zodat atc er rekening mee kan houden. Maargoed, om het proffesionele gehalte hoog te houden zal ik het er niet meer bijzetten (en dan hopen dat traffic niet in de war gaat omdat ik perongeluk een verkeerde taxiway nam)
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 21:12:
[...]

Wat jij zegt doe ik ook, eerst op IVAO omdat het daar een stuk minder strikt is :)

En over me voice, is aangepast al hoor :)
Dat vind ik eik een domme reden, juist daarom kan jij je al controller daar niet verbeteren, niemand die hoger is die je op je fouten kan letten, niemand die je kan helpen. ihmo heb je daar niks aan.

--

Begrijp me niet verkeerd, maar VATSIM is een uitdaging, die je alleen moet doen als je weet wat je moet doen. Natuulijk weet je niet alles, maar als er grote gaten in je vlieg kennis bevind moet je er niet aan beginnen. Ook voordat ik op vatsim ging heb ik lang overnagedacht. Zou ik het wel aankunnen? Wat kan ik verwachten? Zouden ze iemand met mijn huidige kennis aanvaarden?

Na X-aantal pilots uren op vatsim blijft het nog steeds een uitdaging hoor. Nu voor het controllen ben ik ook hard aan het oefenen, om zoals gezegd er nagenoeg perfect voor te komen. Ik start Servinfo/PC op en bekijk de flightplan en zeg dan hardop zoals je dat zou doen wat je moet zeggen. Omdat ik vrij weinig naar/van het Noorden/Oosten heb gevlogen zijn de fpl daar dan ook niet zo vloeiend te clearen. Daar word dus aangewerkt.

Het snel maar duidelijk communiceren is noodzakelijk denk ik, als piloot zijnde probeer ik dan ook altijd zo snelmogelijk je readback terug te praten, en request zo kort mogelijk te houden. Het snel handelen als piloot zijnde is ook heel errug belangrijk.

Allemaal natuurlijk nofi en niet persoonlijk gericht, tis tenslotte een discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uncle sam: Wat is de klaring voor take off?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 21:42:
Biertje :D

--------------

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/vdbsoft/images/THR07.gif

http://www.simflight.com/...ews&file=article&sid=2825

[ Voor 34% gewijzigd door Ensinker op 11-03-2003 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
ND schreef op 11 March 2003 @ 21:36:
[...]

[...]

Paar honderduur nodig? Maar je gaat wel akkoord dat ik meeschrijf met een Online Vliegen tutorial?

[...]

Allemaal natuurlijk nofi en niet persoonlijk gericht, tis tenslotte een discussie
Ik dacht inderdaad dat het een online vliegen tutorial ging worden en geen online-controler tutorial.

Maar goed, zoveel mensen zoveel meningen.

Ik was dus in Sydney aangekomen, via Zuid-Amerika weer terug: YSSY-SCEL

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/SCEL5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/SCEL14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/SCEL15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/SCEL18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/SCEL21.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/SCEL23.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/SCEL29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/SCEL32.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/SCEL34.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/SCEL37.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/SCEL38.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/SCEL39.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/SCEL45.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/SCEL55.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/SCEL61.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/SCEL65.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/SCEL70.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/SCEL71.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/SCEL73.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/SCEL82.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/SCEL83.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/SCEL84.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/SCEL133.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/SCEL148.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 21:42:
Are you ready?

Ownee, das wat je tegen je co-pilot zegt in de Cockpit :D

Rdluca > word het ook, maar een persoon met meer dan 100 uren (wat ik niet heb) online ervaring is geschikter toch?

[ Voor 23% gewijzigd door ND863 op 11-03-2003 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
ND schreef op 11 March 2003 @ 21:46:
[...]

Are you ready?

Ownee, das wat je tegen je co-pilot zegt in de Cockpit :D

Rdluca > word het ook, maar een persoon met meer dan 100 uren (wat ik niet heb) online ervaring is geschikter toch?
Iemand met 100 uren online ervaring als piloot vind ik inderdaad geschikter om te beginnen met controlen dan iemand die die meteen begint en niet eens de andere kant goed kent.

Maarja. goed lezen blijkt weer teveel van het goede, dus waarom zou ik ooit nog eens een tutorial schrijven als het toch alleen gezeik oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 21:42:
"<callsign>, cleared for take-off <baan>" (zo gaat het in het echt iig)

Nou zullen er mensen zijn die zeggen de wind erbij, maar dat doe ik meestal alleen bij landingen, soms ook take-off. Maarja zo is het in het echt: 'as real as it gets' toch ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

rdluca schreef op 11 March 2003 @ 21:56:
[...]

Iemand met 100 uren online ervaring als piloot vind ik inderdaad geschikter om te beginnen met controlen dan iemand die die meteen begint en niet eens de andere kant goed kent.

Maarja. goed lezen blijkt weer teveel van het goede, dus waarom zou ik ooit nog eens een tutorial schrijven als het toch alleen gezeik oplevert.
We begrijpen elkaar verkeerd, een persoon die 100 uur online piloot op zijn naam heeft staan is beter in staat het goed en beter uit te leggen hoe het online vliegen voor piloten in zijn werk gaat aan iemand die totaal geen ervaring heeft, dan iemand met minder 100 uren.

De clue? Ik weet het zelf ook niet meer, maar zand erover en vat het a.u.b. niet op als gezeik van mijn kant want dat is het absoluut niet.

Uncle Sam, WIND ALTIJD meegeven, doen ze IRL ook hoor :? : <KLM1024, winds are 123 at 10 knots, you are cleared for take off runway 18L" Ik geloof dat de belanrijkste achteraan moest (clearance t/o) omdat stel dat de piloot het vergeet, hij wel weet dat die t/o clearance heeft. Of ut verplicht is in deze volgorde weet ik niet zeker, maar het liefst wel zo.

Maaarrr ondanks het 'niveau' hier blijven de pics van Gilly en Rdluca ontzettend mooi :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ND schreef op 11 March 2003 @ 22:10:
[...]

We begrijpen elkaar verkeerd, een persoon die 100 uur online piloot op zijn naam heeft staan is beter in staat het goed en beter uit te leggen hoe het online vliegen voor piloten in zijn werk gaat aan iemand die totaal geen ervaring heeft, dan iemand met minder 100 uren.

De clue? Ik weet het zelf ook niet meer, maar zand erover en vat het a.u.b. niet op als gezeik van mijn kant want dat is het absoluut niet.

Uncle Sam, WIND ALTIJD meegeven, doen ze IRL ook hoor :? : <KLM1024, winds are 123 at 10 knots, you are cleared for take off runway 18L" Ik geloof dat de belanrijkste achteraan moest (clearance t/o) omdat stel dat de piloot het vergeet, hij wel weet dat die t/o clearance heeft. Of ut verplicht is in deze volgorde weet ik niet zeker, maar het liefst wel zo.

Maaarrr ondanks het 'niveau' hier blijven de pics van Gilly en Rdluca ontzettend mooi :9~
Nou ik zit nu te streamen op EHAM_TWR en ze zeggen het NIET ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 22:13:
[...]

Nou ik zit nu te streamen op EHAM_TWR en ze zeggen het NIET ;)
Welke stream heb jij dan??? Ik heb nog geen 1x zonder gehoord :?

Airwalker_nl, als je afscheid hebt genomen, wtf doe je hier dan? Alleen hier het niveau afkraken ipv meehelpen?

* Nd snapt nu The_Franko's reply.......en is het eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel controllers gebruiken het niet.

Nieuwe officiële klaring: callsign, winds, rwy, clrd for t/o.

BTW. Moest je daarvoor echt naar scanner luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 22:21:

Ik wist het al wel hoor, maar ik wilde een bevestiging, zodat me reply niet onzinning zou zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Quote van een ATC Stream net op Approach:

P: Weet je ook wat Ajax gedaan heeft..?
etc.. :)

En het is weer een rommeltje hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Laatst online: 12-09 13:12
-Sander_ schreef op 11 March 2003 @ 22:42:
Quote van een ATC Stream net op Approach:

P: Weet je ook wat Ajax gedaan heeft..?
etc.. :)

En het is weer een rommeltje hier..
Op tower komen ook wat leuke chat-sessies voorbij :)

En BTW:

Code of conduct hoeft ook niet vergeten te worden. Maar enige ervaring is idd wel prettig op een positie als Schiphol Tower.
Since this is a learning environment, there are times when a pilot may encounter a new air traffic controller who is in the process of learning his airspace and/or general air traffic control procedures. The same may be true of the controller who may find himself issuing ATC to a pilot flying online for the first time. Everyone should remember to exercise patience and courtesy to these new pilots and controllers.
Conclusie: Heb respect. Nummer 1 van het regelement.

Ik denk niet dat je van een controller kunt verwachten dat hij direct zonder de uh's begint. Al het begin blijft moeilijk. Als piloot hoef je bijna alleen maar terug te koppelen terwijl je als controller al het initiatief moet nemen. Lijkt mij vrij pittig als je dat voor het eerst doet. Daarom is geduld ook wat een vereiste. En mijn statement is: oefening baart kunst, observe veel, ken je luchtruim. Uncle Sam go-on, control lekker door en oefen buiten prime-time om zodat je eventueel net zo'n fantastische controller als Fly High kunt worden.
Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 22:21:

Hoe nieuw is dat dan? Of zijn er weer andere regels voor landing.

Ik hoor nl: KLMXXX, Cleared to land 18Center Winds 240 at 10 maximum 25

En over take-off clearance gesproken: Er wordt niet altijd de winds meegegeven. Ik hoorde net nog: KLMxxx cleared for take off 24

en ja, ik moest daarvoor naar de scanner luisteren omdat ik ernstig aan het twijfelen werd gebracht :)

[ Voor 98% gewijzigd door Floppie op 11-03-2003 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/fsscr001_22.jpg

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Mooie shot! 8)

maar mis die niet wat glans? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Hij is mooi he, heb hem ook sinds .. heel kort :+ Ik vlieg toch wel liever met Singapore Airlines.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Laatst online: 12-09 13:12
Fly High

Ik luister wel eens mee als jij aan het controllen bent en ik moet zeggen dat dat best lekker soepeltjes verloopt allemaal. Maar hoe is jouw 'loopbaan' eigenlijk begonnen. Ik las dat je eerst een aantal wat uurtjes als piloot hebt gevlogen en daarna bent gaan controllen. Hoe ging dat bij jou er aan toe de eerste keer? Deed je bijvoorbeeld eerst Delivery, of ging je direct voor de tower? Heb je geoefend met duidelijk spreken (want sommige controllers/piloten brabbelen maar wat).

En jouw (toekomende) positie in de dutchvacc, hoe heb je je daar naartoe gewerkt? Kwestie van vaak controllen?
Vertel je ervaringen, ik ben geïnteresseerd! En maak je geen zorgen, ik ga het VATSIM-netwerk niet verpesten :) Ben alleen best vaak aan het observen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Controllen doe ik iig alleen op private servers (Lees: ND). Overigens toen ik me aansloot bij de DutchVACC kreeg ik een keurige email van Mark Jansen met uitgebreide uitleg hoe alles in zijn werk gaat. Dat vond ik heel netjes. Hij gaf me ook stuk voor stuk hints en tips wat je het beste kan doen.

Nog steeds heb ik me niet aan vatsim gewaagd ook omdat ik te weinig vlieguren heb. Nu vind ik mezelf daar wel klaar voor. Nog steeds veeeeeeel leren though. Het eerste examen heb ik ook gehaald puur om te kunnen controllen op een private server.

Ik heb een vrij duidelijke mening. Wil je gaan controllen doe dit op een private server, luister heel veel vatsim mee en kijk mee op de radar. Als je niet eerst wil vliegen kun je dat imho het beste doen.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
rellehenk schreef op 11 maart 2003 @ 23:21:
Fly High

Ik luister wel eens mee als jij aan het controllen bent en ik moet zeggen dat dat best lekker soepeltjes verloopt allemaal. Maar hoe is jouw 'loopbaan' eigenlijk begonnen. Ik las dat je eerst een aantal wat uurtjes als piloot hebt gevlogen en daarna bent gaan controllen. Hoe ging dat bij jou er aan toe de eerste keer? Deed je bijvoorbeeld eerst Delivery, of ging je direct voor de tower? Heb je geoefend met duidelijk spreken (want sommige controllers/piloten brabbelen maar wat).

En jouw (toekomende) positie in de dutchvacc, hoe heb je je daar naartoe gewerkt? Kwestie van vaak controllen?
Vertel je ervaringen, ik ben geïnteresseerd! En maak je geen zorgen, ik ga het VATSIM-netwerk niet verpesten :) Ben alleen best vaak aan het observen
Heb je mij wel is gehoord dan? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 23:53:
[...]

Ergens in mei 2000 bekend geraakt met SATCO. Toendertijd was Mark J. de oprichter ervan (de VACC) en zat er al vroeg bij. Heb hem toen ook menig keer als controller meegemaakt.
Van hem hem ik ook veel geleerd. Vooral de details. Zo heeft hij mij ook zien groeien als sim-pilot en hij als controller. Zoals eerder gezegd is het niveau gewoon flink omhoog gegaan. Veel scanner luisteren deed ik al. Procedures kende ik grotendeels al voordat ik op SATCO ging dus dat was eigenlijk geen probleem. Enig verschil tussen nu en toen, is dat ik tegenwoordig een miereneuker ben wat betreft details. Ut moet gewoon goed gaan.

Eerste keer controllen vergeet ik ook nooit meer. Was lekker stront eigenwijs en klom meteen in de APP. Na een stuk of 15 kisten in me eentje verwerkt te hebben, komt de SUP dat ik niet me me STU rating op APP mocht. Ikke dus op TWR hangen. Bleek het meteen een van de drukste dagen te zijn geweest op EHAM. Leek wel een fly-inn :) Ze hadden inderdaad wel geadviseerd om op GND of DEL te zitten, maar die positie heb ik dus zelden bemand. Recommendation voor de STU+ ging vlekkeloos, meteen aangevraagd en gekregen.

Wat de DutchVACC betreft. Heeft niets te maken met vaak controllen of niet. Het gaat om commitment en dedication. Er zijn binnen de groep een vast aantal die erg fanatiek en actief bezig zijn. Dat is het jammere. Er zijn heel veel leden, maar het zijn iedere keer dezelfde die iets zeggen of ondernemen. En vooral veel "vrijblijvende" controllers. Daar zit niemand op te wachten.

Kga nu eerst pitte, maybe dat ik er ooit nogges meer over vertel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Iemand gisteren nog Discovery gezien ?

Fear of flying (ofzow) naja ik vond die crash op het water wreed, maar waarom landen ze met een bocht op water en niet gewoon zowals ze ook op landingsbaan landen, achterstuk eerst dan neus omlaag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik heb ook wel eens gezien dat een piloot zonder landingsgestel landde op de runway. de runway was toen door de brandweer helemaal ingezeept :D het ging nog goed ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 17:13

bonzz.netninja

Niente baffi

je moet echt 2 keer kijken voordta je door hebt dat het geen foto is. echt heel eg slick

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 11:45
Wat een gezeur allemaal over het "niveau". Probeer elkaar gewoon te helpen i.p.v. steeds te schreeuwen dat het niveau zo belabberd is en dat je weg gaat.
Naar mijn mening kun je overal van leren. Ook van newbie vragen. En je moet toch ergens beginnen? Nodig zo iemand dan eens uit voor een private vlucht en begeleid hem als je het allemaal zo geweldig kan. Lijkt me interessant.

Valt me trouwens wel op dat dit soort "gezeur" altijd op tweakers plaatsvind. Heb exact hetzelfde meegemaakt in /14. Ligt waarschijnlijk aan de leeftijd. Ik heb een paar keer naar de Pilot Training Coordinator van Dutchvacc en een aantal leden van de FSGG gemaild en krijg altijd een razend enthousiast mailtje terug. Ook al vraag ik hoe ik de gear naar beneden krijg... Altijd aardig. Respect heet dat volgens mij.
Ik heb in dit topic ook een keer de moed gehad om een vraag te stellen. Toen werd gelijk maar voorgesteld om euthenasie te plegen. Ach ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

wat is eigenlijk het verschil tussen de professional uitvoering en de gewone?

hier op mijn stageplek stond net een pc met fs2k2 professional, heb het ff zitten spelen, maar ik merk toch echt geen verschil met de normale uitvoering (behalve het start-up scherm dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

ISD Project werkt aan een nieuwe GMAX versie van LIME. :)
Hiero wat picca's van hun oude versie...

Afbeeldingslocatie: http://happey.demon.nl/lime1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://happey.demon.nl/lime3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://happey.demon.nl/lime13.jpg
Afbeeldingslocatie: http://happey.demon.nl/lime19.jpg
Afbeeldingslocatie: http://happey.demon.nl/lime24.jpg
Afbeeldingslocatie: http://happey.demon.nl/lime28.jpg
Afbeeldingslocatie: http://happey.demon.nl/lime35.jpg
Afbeeldingslocatie: http://happey.demon.nl/lime38.jpg
Afbeeldingslocatie: http://happey.demon.nl/lime43.jpg

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een AA test van Komatsu,
Afbeeldingslocatie: http://www.acebots.com/rr/fs9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

kaandorp schreef op 12 March 2003 @ 14:21:
Wat een gezeur allemaal over het "niveau". Probeer elkaar gewoon te helpen i.p.v. steeds te schreeuwen dat het niveau zo belabberd is en dat je weg gaat.
Naar mijn mening kun je overal van leren. Ook van newbie vragen. En je moet toch ergens beginnen? Nodig zo iemand dan eens uit voor een private vlucht en begeleid hem als je het allemaal zo geweldig kan. Lijkt me interessant.

Valt me trouwens wel op dat dit soort "gezeur" altijd op tweakers plaatsvind. Heb exact hetzelfde meegemaakt in /14. Ligt waarschijnlijk aan de leeftijd. Ik heb een paar keer naar de Pilot Training Coordinator van Dutchvacc en een aantal leden van de FSGG gemaild en krijg altijd een razend enthousiast mailtje terug. Ook al vraag ik hoe ik de gear naar beneden krijg... Altijd aardig. Respect heet dat volgens mij.
Ik heb in dit topic ook een keer de moed gehad om een vraag te stellen. Toen werd gelijk maar voorgesteld om euthenasie te plegen. Ach ja...
helemaal mee eens. ik kan ook niet tegen die geintjes hier van sommigen als newbie's iets vragen. :r dan is het RTFM ofzo wat ze roepen. sick gewoon.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.