B&W Nautilus 804 op Surround receiver?

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.796 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove, ik heb je gemaild.

Xanandu, wat kost zo'n 1090 nou nog :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:07

GaMeOvEr

Is een hork.

Volgens mij wordt er hier een beetje voorbijgegaan aan de subjectiviteit van de luisteraar, als ik de discussies zo lees. ;)

Gelukkig ben ik zelf gezegend met 0 merkenvoorkeur op A/V gebied. :) Ik kijk naar welk merk een bepaald component levert wat het beste presteert voor zijn centen en mijn smaak, vervolgens zal het me een rotzorg zijn wat voor merkje erop staat. (Wat resulteerd in veel verschillende merken bij mij thuis.)

Wat me dan ook niet zo boeit is mensen die roepen "Merk XX maakt echt bagger als het op XX aankomt" want ik heb het tenslotte zelf vergeleken met kandidaten van andere merken en _ik_ vond dat niet zo. Daar draait het uiteindelijk om. _IK_ moet er naar luisteren en van genieten, niet dat ene forumlid die mijn merk Receiver niets vond. :P

Er is wel wat te zeggen voor esthetische eenheid als je alles van hetzelfde merk hebt, maar ook daar valt voor mij nog best in te schipperen.

Zelf geloof ik niet zo in de "alles van hetzelfde merk" filosofie. Een goede CD-speler is een goede CD-speler en als je die aan goede Amp van een ander merk hangt, klinkt het echt niet slechter dan als je een Amp van hetzelfde merk had genomen.

Maar goed, nu lul ik al weer tegen audio-psychologische grenzen aan. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 00:21

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Eerste ben ik absoluut met je eens! Laatste wat minder. Een bepaald merk bouwt versterkers met een bepaalde klank. Ze kunnen dan een CD-speler ontwerpen die er goed bij past, qua uiterlijk en filosofie/klank. Een ander merk zal dat voor de eigen elektronica doen.

Bijkomend is dat naim veen DIN plugs gebruikt, die andere merken dus niet gebruiken, dus wat dat aangaat is het wel lastig, maar ik vind het niet zo erg met de "alles van hetzelfde merk" filosofie (C) GaMeOvEr

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 21:07:

Zimbab, ik loop hier al heel wat jaartjes rond. En elke keer moet ik er weer aan geloven volgens dit forum dat B&W de beste speakertjes maken. Mag ik ook een keer het tegenovergestelde beweren?
Ja...dat snap ik en ik lees dat ook heel vaak, maar dat is niet een reden om dan maar het tegenovergestelde te beweren.....je moet wel bij de "feiten" blijven en bepaalde berichten onderscheiden van de andere....zo zei de TS helemaal niet dat het de beste speakers waren, maar dat hij er verliefd op was geworden en dat dat zijn keus is geworden. Dan moet je niet meteen gaan zeggen dat zijn probleem is dat ie bij B&W zweert.
De B&W nautilus serie wordt juist in de absolute top helemaal niet gezien als een referentie.
Dat zei ik ook niet, maar in de prijsklasse vaak wel (heel vaak wel). Nou blijf je altijd mensen hebben die zweren bij 1-wegsystemen of hoornsystemen of transmissielijnen, maar als we het hebben over bijvoorbeeld 4400 euro per stuk (of zoiets) is bijna iedereen het er wel over eens dat de 802 niet zomaar aan voorbij mag worden gegaan.
Het is zelfs zo dat in bepaalde kringen heel erg op je neer wordt gekeken als je met B&W's draait. Of dat terecht is laat ik hier nu maar even in het midden.
Dat heb je altijd met 'bepaalde kringen'. Zoals ik hierboven ook al zei heb je mensen die denken dat alleen Lowthersystemen goed zijn en je hebt mensen die denken dat alleen de LP goed is en je hebt mensen die kotsen op transistors enz enz enz enz enz...........toch kan je niet voorbij gaan aan het feit dat de Nautilus serie gewoon goed is....ook al was het alleen maar omdat zoveel mensen dat vinden en dat maakt het bijna automatisch goed. Lijkt politiek incorrect, maar het is wel zo. Mijn leraar Nederlands zei eens: "als iedereen het fout doet wordt het vanzelf goed".

En ff voor de duidelijkheid......ik heb geen B&W's....heb Audio Physics.

[ Voor 9% gewijzigd door zimbab op 01-05-2003 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skywalker studios gebruiken nu 5 B&W Nautilus 802 speakers in hun studio, dat wil toch ook wel wat zeggen neem ik aan :)

Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 21:07:
Zimbab, ik loop hier al heel wat jaartjes rond. En elke keer moet ik er weer aan geloven volgens dit forum dat B&W de beste speakertjes maken. Mag ik ook een keer het tegenovergestelde beweren? De B&W nautilus serie wordt juist in de absolute top helemaal niet gezien als een referentie. Het is zelfs zo dat in bepaalde kringen heel erg op je neer wordt gekeken als je met B&W's draait. Of dat terecht is laat ik hier nu maar even in het midden. Overigens heb ik het groot en deels over de Nautilus serie, en niet de klasses daaronder, waar ik al veel meer respect voor heb. Met name de 600 serie, wat gewoon goed presteert voor het geld.
Opzich ben ik het hier mee eens. B&W wordt te vaak gezien als de top. Maar - zoals Zimbab al zegt - je kunt niet meteen het tegenovergestelde beweren. Zeker in de lagere prijsklasses kun je B&W niet zomaar negeren. Ze hebben (met de 300-serie, maar vooral met de 600-serie) een goede prijs/prestatie verhouding, en gewoon erg veel naamsbekendheid. En er is altijd mooiers te krijgen binnen een prijsklasse. Dat wordt alleen maar erger naarmate je klasses omhoog gaat.
Ik denk wel dat het goed is dat je op een gegeven moment voor een bepaalde speaker kiest. Je kunt eindeloos alle verschillende merken en modellen proberen, maar uiteindelijk moet je je keuze maken. En ik denk dat dit een erg goede manier is om je keuze te maken: spontaan verliefd worden op een speaker.
Klopt, m'n excuses. MA, wel bijzonder dat je daar mee draait.
Zijn me ook toevallig in een aanbieding tegemoet gekomen hoor, was niet echt gepland :) Maar tijdens het luisteren ben ook ik verliefd geworden :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Vandaag nog even bij het Audiohuis geweest. Toevallig was de Arcam-vertegenwoordiger er ook, met een FMJ CD33 :) . Deze gelijk even vergeleken met de CD% van Naim, op de Naim installatie (een NAIT5, geïntegreerd), eerst zonder flatcap en daarna met. Hij klonk erg goed, veel detail en hij klonk wat minder open dan de Naim, wat rustiger. Zodra de flatcap er echter weer inkwam werd er kortt metten gemaakt, omdat het gewoon een enorm stuk scheelt, maar ook €900,-, dus geen eerlijke vergelijking, maar wel iets om toch met een latere upgrade rekening mee te houden.

De Diva serie zal ik maar helemaal achterwege laten. De bronnen (CD-spelers dus) zijn gewoon wat minder dan de Naim. De FMJ daarentegen zou waarschijnlijk beter aan de wensen voldoen. Daar gaan we dus zeker nog naar luisteren. Ik heb nogmaals de optie aangekaart van Rotel, want ik wil het toch wel horen, maar de 1080 schijnt wat muzikaler te zijn dan de 1090. Die wil ik dus gewoon echt naast elkaar horen. Maar Hans zei dat het me waarschijnlijk niet zo zou bekoren als Naim, qua klank.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Boekster, als je ze niet probeert zal je het nooit weten :) Het gaat om veel geld, dus het kan geen kwaad. Wie weet vind je het niets, of misschien wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Maar Rotel heeft niet een CD-speler van formaat in die serie!!!!!!!!!! Hoe vaak moet ik dat nog zeggen. Niet dat ik dat een probleem zou vinden, maar jij (Boekster) wilt graag dat alles bij elkaar past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
zimbab schreef op 01 May 2003 @ 18:47:
Maar Rotel heeft niet een CD-speler van formaat in die serie!!!!!!!!!! Hoe vaak moet ik dat nog zeggen. Niet dat ik dat een probleem zou vinden, maar jij (Boekster) wilt graag dat alles bij elkaar past.
Klopt inderdaad, en ik denk ook dat dat uieindelijk de grote boosdoener zal zijn. De Bron is niet zo goed als van de andere merken. Maar dat wil ik toch ook zelf horen. En ik ben inderdaad groot fan van het oog wil ook wat ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 10:30:
Ze hebben (met de 300-serie, maar vooral met de 600-serie) een goede prijs/prestatie verhouding, en gewoon erg veel naamsbekendheid.
Grappig dat je dat aanhaalt, want de 600 serie heeft ook weleens als bijnaam "The Bose of B&W". :D

Overigens vind ik niet de hele 800 serie in de klasse zo heel erg goed (ook voor de 604 weet ik wel een paar mooiere speakers naar mijn smaak), maar veel beter dan de 805 heb ik in die klasse nog nooit gehoord. Die is namelijk echt ongehoord goed, is mooi compact en ziet er nog eens gelikt modern uit ook (dingen die ik ook meeneem in mijn beoordeling).

Dat het in studio's staat wil niet zo heel erg veel zeggen hoor, dat is ook heel goed door politiek of lobyen van B&W mogelijk en is meer PR dan dat ze echt zo heel erg het beste moeten hebben. :).

Ik heb overigens al best wat speakers gehoord (en verkocht) en volgens mij heeft B&W juist door de populairiteit van de goedkopere modellen een wat ordinair imago meegekregen waar de "hifi-kenner" zijn neus voor ophaalt. Ik vind dit zelf een wat jammere instelling want de 800 serie is in zijn klasse echt een serieuze speler. Het is inderdaad vast niet voor iedereen de beste keuze die er is, maar het is gewoon echt een goede speaker die ook goed meedoet met de concurrentie en die echt niet alleen op merk/imago/uiterelijk verkocht wordt hoor (al zal dat wel voor een flink deel meewegen, bekende merken koop je makkelijker).

maar om te zeggen dat het een serie is om op neer te kijken, vind ik hoogstens snobbistisch eigenlijk :o.

Wat is trouwens het verschil tussen de 805 en de signature 805? Ik dacht dat het alleen de afwerking was?

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 01-05-2003 21:26 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Nee, dat niet alleen. Er zitten ook wat elektronica elementen in die de speaker weer wat anders laten klinken voor zover ik weet. Wat precies kan ik je niet vertellen, want ik heb de 805 zelf niet gehoord. Maar de verkoper zei zelf dat hij de 805 Signature wel zou willen ruilen voor zijn Naim Credo's. Hij zal ongetwijfeld een goede reden hebben gehad om niet de gewone 805 aan te halen.

Op de B&W site staat dat het midden wat transparanter is, het laag gaat nog iets verder en wat minder vervorming. En de afwerking is echt subliem! Als die er voor de 804's zou zijn had ik die genomen.

[ Voor 22% gewijzigd door Boekster op 01-05-2003 21:36 ]

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 01 mei 2003 @ 21:25:
[...]
Grappig dat je dat aanhaalt, want de 600 serie heeft ook weleens als bijnaam "The Bose of B&W". :D
Mja, als je bijv. de 602 S3 neemt, een speaker die heel erg veel mensen hebben. Hij klinkt gewoon lekker (er wordt wel vaak gezegd dat hij erg populair is afgestelt, hij maakt het geluid mooi, dus ik zou niet zeggen dat het een erg goede speaker is) en kost niet zoveel. Combineer dat met een goede naamsbekendheid, en je hebt een top-speaker die je niet kunt negeren.
En ikzelf, als semi-B&W-tegenhanger, vind dat je niet om die series van B&W heenkunt. Ze klinken gewoon 'ok' voor het geld. Simple as that :)

En met de Nautilus-serie heb ik geen ervaring helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben inmiddels al 5 jaar bezitter van een B&W dm602s1 (zie icon ;)) en ik ben er ook erg tevreden over hoor :). Ik zei het alleen ter illustratie / tegenwicht dat juist de goedkope series goed te boek staan en de dure eigenlijk alleen maar wannabe zijn en "not done" . De 602 is overigens inderdaad nederlands best verkopende hifi speaker (bose acoustimass beschouw ik niet als een hifi speaker, maar het kan zijn dat die minder goed verkoopt de laatste jaren, bose's imago is tanende onder 'het volk' :P)

Ook heb ik de 805 vaak gehoord en dat vond ik echt een fenomeabele speaker voor het geld eigenlijk :). (ik heb hem vaak gehoord op een arcam alpha-10, voorloper van de A85).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
B&W is gewoon plezierig om naar te luisteren. Er zijn ongetwijfeld betere speakers, maar ze klinken gewoon zodanig dat ze veel mensen aanspreken, voornamelijk de 300 en 600 series. Daarom worden ze goed verkocht, en worden ze denk ik ook (op het forum) veel aangeraden. Als je ze niet kan waarderen heb je een andere smaak en dat is ook weer eens wat anders :) . Ik hoorde vandaag de Audio Physic Spark, en die klonken ook erg goed. Wel wat minder fijn dan de B&W, maar zeker een mooei speaker.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 01 May 2003 @ 21:48:
Ik ben inmiddels al 5 jaar bezitter van een B&W dm602s1 (zie icon ;)) en ik ben er ook erg tevreden over hoor :). Ik zei het alleen ter illustratie / tegenwicht dat juist de goedkope series goed te boek staan en de dure eigenlijk alleen maar wannabe
zijn en "not done" .
Haha, eerst zeg je dat ze juist slecht bekend staan, en nu dit weer, wat is het nou :D
De 602 is overigens inderdaad nederlands best verkopende hifi speaker (bose acoustimass beschouw ik niet als een hifi speaker, maar het kan zijn dat die minder goed verkoopt de laatste jaren, bose's imago is tanende onder 'het volk' :P)
Dat verbaast me niks, iedere Sjaak in 't land heeft ze staan :P
Ook heb ik de 805 vaak gehoord en dat vond ik echt een fenomeabele speaker voor het geld eigenlijk :). (ik heb hem vaak gehoord op een arcam alpha-10, voorloper van de A85).
Da's het voordeel van werken in een HiFi zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

JvS schreef op 01 mei 2003 @ 21:25:

Wat is trouwens het verschil tussen de 805 en de signature 805? Ik dacht dat het alleen de afwerking was?
Nee....er zijn meer verschillen. Zal morgen even kijken en posten als niemand me voor is en ik het kan vinden. In ieder geval het wisselfilter is met hoogwaardigere componenten bepakt en de tweeter is een echte Nautilus tweeter.....de normale 805 had een tweeter gebaseerd op de Nautilus technologie. Dat is wat ik me nu kan herinneren......zal morgen meer posten waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:01
De Diva serie zal ik maar helemaal achterwege laten. De bronnen (CD-spelers dus) zijn gewoon wat minder dan de Naim.
Ook CD92 geluisterd? Kan met de allerbeste mee in zijn prijsklasse IMHO. Laat staan de CD93 die zeer binnenkort deze laatste gaat vervangen (als iemand een goedkope CD92 ziet staan mag hij me ff mailen...).

De 805 Sig heb ik mogen horen toen hij net uit was... ZEER mooi speeltje, sublieme midrange, prachtig gecontroleerd laag voor zo'n kleine speaker... maar het geld he?

[ Voor 16% gewijzigd door Dr. Strangelove op 01-05-2003 23:20 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik snap alleen niet waarom er nog verder aangeraden wordt, de set was nu toch al bekend??
Als ik het kon betalen had ik ook een naim gekocht.. (eerst moeten luisteren) ik denk dat die echt wel wat beter zijn dan een arcam...

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Nou, hij heeft alleen nog maar NAIM geluisterd, evenals een veel goedkopere Arcam. Alles wat ik wil zeggen is dat dat appels met peren vergelijken is, dat je dus beter in de FMJ serie kan kijken. Het is nl. BS dat die 'slechter' is dan de NAIMs die hier genoemd worden. De klankkleur kan je hooguit niet bevallen, maar ik hou niet zo van woorden als 'beter' of 'slechter'. NAIM komt er bij mij never in, maar niet omdat het slecht spul is, gewoon omdat ik merken ken die me meer liggen. Arcam heeft mijn voorkeur omdat ik het mooi vind klinken, omdat het veel biedt voor een redelijk bedrag, omdat de duurdere amps functionaliteit en uitbreidbaarheid bieden waar alle concurrenten van dromen (processor mode, source dependent gain, mogelijkheden voor 6-ch input etc.). Als je in deze prijsklasse kijkt kan je er niet omheen. Hetzelfde geldt voor NAD met zijn SilverLine, Primare, NAIM en Classée, ook allemaal hun eigen pros en cons. Maar zeg niet op voorhand voor je iets gehoord hebt dat het 'slecht' is.

[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 02-05-2003 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Beter of slechter komt op dat niveau toch niet zo vaak meer voor, hooguit dat er wat uitval is door mindere productie. Maar de nieuwe CD33 klonk gewoon heel goed, dus er is een kans dat de CD-speler gewoon voor een gedeelte boosdoener was in deze set. Maar het wat modderige laag werd door de vertegenwoordiger ook volledig op de CD-speler geggoid, en dat vond ik dan wel weer té veel verkooppraat. Detail okee, maar zo veel laag...

Nadeel van de FMJ vind ik op dat moment dat ik aan de top zit. Een A32, P35 en CD33 kosten bij elkaar zo'n €4600,- , maar dan heb ik zo goed als niets meer om up te graden mocht ik dar nog behoefte aan hebben. Bij Naim kom ik rond de €5350,- uit, maar zou ik nog een flatcap kunnen kopen en bi-ampen (ook nog een extra flatcap). In een echt gekke bui zou ik een CDX2 kunnen kopen. Ik zit dus nog redelijk laag in de Naim collectie, en dat is toch iets om rekening mee te houden.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

nee ok, normaliter wil ik die worden ook niet in de mond nemen.. maar alleen al de opbouw van de naims, tja.. lijkt mij gewoon veel beter.. hij is wat zwakker, maar zeer gedetailleerd.. (van horen en zeggen)

maar als ik het nu begrijp gaat het dus om de cd speler?
Alleen het loopwerk van de naim is veel stabieler... zo gigantisch verschil in een cd speler zit er trouwends ook niet hoor.. quea technische specs vind ik nog steeds de naim intressanter (je moet ergends vanuit gaan als je nog niets gehoord hebt)

[ Voor 3% gewijzigd door gitaarwerk op 02-05-2003 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Boekster schreef op 01 May 2003 @ 21:52:
Ik hoorde vandaag de Audio Physic Spark, en die klonken ook erg goed. Wel wat minder fijn dan de B&W, maar zeker een mooei speaker.
Dan welke B&W? Als je de 804 bedoeld is dat vrij logisch, want de AP's zijn 1500 euro goedkoper dan de 804's.
Dr. Strangelove schreef op 01 mei 2003 @ 23:17:
Laat staan de CD93 die zeer binnenkort deze laatste gaat vervangen (als iemand een goedkope CD92 ziet staan mag hij me ff mailen...).
Ik zou Stassen even in de gaten houden of tegen die tijd contact opnemen......de CD23 en de A22 hebben ze ook voor redelijk lekkere prijsjes staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

zimbab schreef op 01 May 2003 @ 22:59:
[...]

Nee....er zijn meer verschillen. Zal morgen even kijken en posten als niemand me voor is en ik het kan vinden. In ieder geval het wisselfilter is met hoogwaardigere componenten bepakt en de tweeter is een echte Nautilus tweeter.....de normale 805 had een tweeter gebaseerd op de Nautilus technologie. Dat is wat ik me nu kan herinneren......zal morgen meer posten waarschijnlijk.
* zimbab heeft voor het eerst in zijn leven mazzel gehad met zoeken.*

Ik heb namelijk een hele stapel tijdschriften (niet alleen hifi, maar nog veel meer) en normaal gesproken ligt datgene dat ik zoek (uiteraard) onderop.....en als ik onderop begin ligt het bovenop....Murphy's Law. Nu was het de tweede die ik pakte....YES!!!

De verschillen tussen de Signature 805 en de normale 805:

Ten eerste heeft B&W volgens eigen zeggen 6 dagen nodig voor de finish van de behuizing, maar dat zal wel inclusief het drogen van de lak enzo zijn lijkt mij. Ten tweede heeft het dezelfde tweeter als uit de Signature 800, ten derde is de faseplug van de mid/laagunit van aluminium en niet van kunstof als in de normale 805. Ten vierde is de magneet 40% groter en zorgt een koperafscherming (Kupferschicht?) rond de poolkern voor minder strooivelden. En als laatste inderdaad een verbeterd wisselfilter met betere componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Hans heeft momenteel toch een CD-X in de bonus dacht ik? Hij had hem wel iig, scheelde heel erg veel (dacht iets van 2300 ipv 3300 ofzo..)

Daarnaast, ik durf er haast niet over te beginnen, heb je nog naar Linn gekeken? Ik denk dat het goed te vergelijken is met Naim, bovendien bied het ook leuke upgrade mogelijkheden (bij Linn kun je tienduizenden euro's uitgeven, heb je wat om naar uit te kijken ; )

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Verbal Kint schreef op 02 May 2003 @ 23:17:
Hans heeft momenteel toch een CD-X in de bonus dacht ik? Hij had hem wel iig, scheelde heel erg veel (dacht iets van 2300 ipv 3300 ofzo..)

Daarnaast, ik durf er haast niet over te beginnen, heb je nog naar Linn gekeken? Ik denk dat het goed te vergelijken is met Naim, bovendien bied het ook leuke upgrade mogelijkheden (bij Linn kun je tienduizenden euro's uitgeven, heb je wat om naar uit te kijken ; )
Hans heeft zover ik weet geen CDX. De prijs wist hij echter wel, zo'n €4300,- dus mooie toekomstdroom :P . Maar toen ik vroeg naar vesrhillen kon hij me niet zo veel vertellen, helaas.

Linn heb ik wel; wat van gezien, maar op een af andere manier trekt het me niet zo. Ik heb niks gehoord, dus misschien is het wel goed spul, maar qua uiterlijk is het niet mijn smaak. Allemaal zo iel wat ik tot nu toe heb gezien.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Hmm, je bedoelt nu de CDX2? Want ik weet echt zeker dat hij de CDX had staan (heb er hem ook nog gehoord). Het design daarvan was wel iets anders dan de nieuwste Naim modellen.

Linn heeft idd zn eigen design opvattingen, wat deels ook mogelijk is vanwege de schakelende voeding die ze gebruiken (neemt veel minder ruimte in). Iel, als in breekbaar, is het zeker niet, allemaal metaal en de Ikemi bijvoorbeeld heeft een cd-lade, gefreesd uit 1 stuk aluminium die zo stevig is dat je het hele apparaat er aan kunt optillen (en toch is het een erg slank laadje). Het wat bredere spul van Linn is overigens nog gaver (en ziet er ook wat "normaler" uit), maar dat is helemaal onbetaalbaar (2250, unidisk, kisto, cd12, klimax spul).

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Sorry hoor, maar de Klimax is degene met de schakelende voeding.....dingen als de LK140 enzo hebben gewoon een trafo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Dat klopt. Maar het duurdere spul, ook dat in de "zwarte doosjes" heeft wel een schakelende voeding. Bijvoorbeeld de Ikemi (cd-speler) en de Kairn (voorversterker), alle andere spullen die ik noemde hebben hem ook.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

trouwends.. over die b&w, omdat ik ze nou heb wil niet zeggen dat ik ze daarom prefereer (er zijn andere die vet beter zijn..ook voor hun geld)

B&w in studio's kan wel kloppen.. ze zijn echt wel behoorlijk zuiver, maar toch moet ik opmerken dat ik op b&w gemasterde muziekstukken hoor de tonen ineens minder schel zijn. Nu zou je denken dat zoiets goed is : Ik denk zelf van niet, want op een ander set (genuanceerder) klinkt deze heel leveloos.

Even een voorbeeldje :
Cd van Ilse de Lange : world of hurt.
Erg leuke cd vind ik zelf, klinkt prima bij mij hier, maar op een mooie set infinity's (renaissance 90) en een dikke krell bak, een hele goeie DAC/loopwerk klinkt deze levenloos, terwijl veel andere cd's die bij mij te schel klinken daar heel mooi op klinken.
Nu is dit gewoon zo door de tweeter (dat is gewoon bekend). Dat is mijn enige punt. Hoewel ze het effect al behoorlijk gereduceert hebben.

Ondervermogen kan hier ook mee te maken hebben.. maar daar kom ik moregn achter als ik de AVM van duck-twacy hier heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Speakers zijn altijd persoonlijk. Op een ander forum ook weer een voorbeeld van iemand die B&W in gedachte had om te kopen en na een luistersessie met Infinity terug kwam. Hij heeft een totaal ander geluid gehoord op B&W's dan ik er bijvoorbeeld op hoor.

Ik vind niet dat je kan zeggen dat de ene speaker beter is dan de andere. Tuurlijk als ze slecht in elkaar zijn gezet zou dat kunnen. Maar verder zijn de meeste speakers gewoon goed, maar is het de persoonlijke voorkeur voor een bepaald geluid wat iemand besluit te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Scarp schreef op 04 mei 2003 @ 08:36:
Speakers zijn altijd persoonlijk. Op een ander forum ook weer een voorbeeld van iemand die B&W in gedachte had om te kopen en na een luistersessie met Infinity terug kwam. Hij heeft een totaal ander geluid gehoord op B&W's dan ik er bijvoorbeeld op hoor.

Ik vind niet dat je kan zeggen dat de ene speaker beter is dan de andere. Tuurlijk als ze slecht in elkaar zijn gezet zou dat kunnen. Maar verder zijn de meeste speakers gewoon goed, maar is het de persoonlijke voorkeur voor een bepaald geluid wat iemand besluit te kopen.
nah.. ik vind wel dat je een speaker beter of slechter kan noemen.. als het gaat om constructie, maar dat wilt niet zeggen dat het geluid beter is ;) (dat bedoelde ik eigenlijk)

anyway heeft infinity inderdad compleet andere sound. B&W kunnen wat vermoeiend zijn, te helder etc.. maar het is smaak inderdaad.. vaak het gewenste van de b&w is vaak in studiomonitoren (maar daar is ook weer afhankelijk van welke toepassing het in de studio heeft)

anyway.. je kan hoog of laag springen, maar .. het zal voor iedereen anders zijn :D (gelukkig maar :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ook in de lagere regionen van hiFi is dit duidelijk te merken. Ik zat een keer bij Staffhorst in Amersfoort te luisteren naar een nieuwe versterker en mocht het schakelboxje zelf besturen.Zelfde speakers als ik thuis heb aangesloten (Magnat Project 4, daar hadden ze de opvolger maar wel zelfde 'sound') en geluisterd naar o.a. NAD C320, Denon DRA-345, een Denon PMA serie en een Marantz 6010 OSE die in de aanbieding was (typenummers kloppen niet helemaal geloof ik).

Mooie versterkers allemaal maar de NAD sprong er duidelijk bovenuit, ik hou van een warm, vol (misschien wel gekleurd) geluid met veel beleving en sensatie in de muziek (bij En Vogue - Masterpiece Theatre was het verschil zóó duidelijk) en bij de NAD werd alles heerlijk warm en vol weergegeven. Rustig genoeg om niet vermoeiend te zijn maar toch vol details en spektakel.

Toen ik het al wist (Marantz was te schel en 'leeg' en Denon was té warm en befaamd wollig) Heb ik nog maar even een andere speaker aangesloten. Een B&W, kweet echt niet meer welke het was, een midddenklasser meen ik. Aangesloten op de Marantz versterker klonk dit echt totaal niet, schel, leeg, niet 'gezellig' niet overtuigend enzovoorts. Mischien was dit wel heel neutraal, maar zo hoeft het voor mij dus niet! Weer een toppunt van subjectiviteit dus!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 10:29 . Reden: lay-out ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

absoluut ;) het is maar wat.. audiofiel zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ook niet alles past bij elkaar. Zo wil je heel erg heldere speakers meestal toch wel combineren met een warmere versterker. Ik zelf heb vrij neutrale speakers met sprankelend hoog, maar heb dan als tegenhanger een klasse-A versterker die dus een wat zachter karakter heeft. Zeker nu we allemaal nog met de CD draaien is het belangrijk dat er niet teveel naar het 'neutrale' neigen, want de CD heeft wat betreft natuurlijkheid en warmte nog zo zijn tekortkomingen. Met de opkomst van SACD (en DVD-A) zie je ook dat er veel meer Klasse-D (digitale) versterkers op de markt komen. Met de gewone CD klinken die echter vaak nog te kil. Met de opkomst van de CD zag je ook dat de buizenversterkers weer een "come-back" maakten. (hoewel ze nooit weg zijn geweest, maar ze werden weer veel populairder) Zo zoeken we allemaal naar het 'fijne' geluid eerder dan het perfecte geluid. Maar nu met de nieuwe media enkele tekortkomingen van de CD worden overwonnen kunnen we ook met de apparatuur weer een stap verder naar de 'perfectie' zonder het genot te verliezen.

edit: Ben ik nou trouwens de enige die die 'biggrin' ( :D )niet kan zien? Iedereen blijft hem gebruiken, maar ik zie hem niet..... :'( hehehe

[ Voor 9% gewijzigd door zimbab op 04-05-2003 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:42

JWO

mag ik vragen wat het klasse H+ van technics is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 10:28:
Toen ik het al wist (Marantz was te schel en 'leeg' en Denon was té warm en befaamd wollig)
Dan ben jij toch wel de eerste die Marantz schel vindt, meestal worden hun producten als warm en donker beoordeeld. Nog maar es een bewijs dat het allemaal zeer subjectief is :)
JWO schreef op 04 May 2003 @ 12:26:
mag ik vragen wat het klasse H+ van technics is ?
Wat bedoel je precies, wat klasse H+ in het algemeen is, of gaat het specifiek over een Technics produkt ?

Klasse H+ zijn (als ik me niet vergis) producten die ontworpen zijn om eerder zuinig te zijn met vermogen/energie, dan krachtig. Klasse A en B zijn dan weer het omgekeerde.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 12:46:
[...]

Dan ben jij toch wel de eerste die Marantz schel vindt, meestal worden hun producten als warm en donker beoordeeld. Nog maar es een bewijs dat het allemaal zeer subjectief is :)
In vergelijking met de NAD vond ik de Marantz zeker wel schel klinken (relatief gezien dan) en minder warm en rustig luisterend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klasse-H

Naast de bekende klasse-A en klasse-AB instellingen bestaat bij eindversterkers
al langer de zogeheten klasse-G-variant.

Deze is speciaal ontwikkeld om
met een relatief lage dissipatie van de eindtransistoren toch hoge vermogens
te kunnen produceren. Voortbordurend hierop heeft men bij Philips het klasse-
H-principe bedacht. Niet in eerste instantie om de dissipatie laag te houden
(dat is een prettig neveneffect), maar om bij een lage (accu)voedingsspanning
toch veel vermogen te kunnen opwekken.

Hierbij wordt gebruik gemaakt van twee extra elco's die door de accuspanning worden opgeladen en bij kortstondige
uitsturingspieken in serie worden geschakeld met de 12-V-voeding.
De voedingsspanning wordt dan tijdelijk verdubbeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:42

JWO

tsja ik bedoelde het in het algemeen, maar heb het alleen bij technics (en panasonic) in gebruik gezien ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Gitaarwerk schreef op 04 mei 2003 @ 09:56:
[...]

nah.. ik vind wel dat je een speaker beter of slechter kan noemen.. als het gaat om constructie, maar dat wilt niet zeggen dat het geluid beter is ;) (dat bedoelde ik eigenlijk)
Dat bedoel ik ook. Qua constructie kunnen ze slecht zijn. Qua materialen slecht. Maar de meeste merken zullen dit vaak wel in orde hebben.

Qua geluid wisselt het gewoon per persoon. Zoals jij de B&W's vermoeiend vindt klinken, zo vind ik het niet. Overigens ligt het ook aan de combinatie met de versterker die je eraan had. Met mijn vorige Onkyo klonken m'n B&W's erg onrustig. Nu niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Boekster....ff een klein tipje: De volgende maand is er een test van een NAIM set in het duitse tijdschrift 'STEREO'. In het nummer van Juni.....kan je eind mei al wel krijgen. Is alleen wel meer de high-end kant op.....stuk duurder dus....in ieder geval de NAP 500, CDS3, SL2 en twee NAIM audio frames. Ook 3 voedingen en nog een voorversterker waar op uiterlijk niet te zeggen valt of het de NAC 252, 552 of 282 is. Als het plaatje klopt met de test althans dan komt die set volgende maand, maar meestal klopt het plaatje wel is mijn ervaring.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/NAIM.jpg

Beetje brakke kwaliteit scan, maar heb het ff via theformisdown gedaan en daar zit je met een 50Kb limiet.....

Edit:

Ik was vandaag een beetje fanatiek en heb naast de STEREO ook nog een AUDIO gekocht en zie net dat daar ook een test in staat. Hier van de NAC 202/NAP 200. Ik zal het artikel scannen en mailen naar je Planet e-mail adres. Is alleen wel 900 Kb in totaal, dus moet je eerst maar even zeggen of je het wel wilt en dan stuur ik het....anders zit je zo ongewenst met 900 Kb extra in je mailbox. Laat het maar weten hiero.....

[ Voor 27% gewijzigd door zimbab op 05-05-2003 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik wil dat rack nog een keer maken van ze :) is best te doen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Is zeker wel te doen, maar in die kwaliteit is uiteraard wel een andere zaak.......is ook flink duur dat ding.....in Duitsland 2800 euro. Kweet alleen niet hoeveel etages dat is.

[ Voor 26% gewijzigd door zimbab op 05-05-2003 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
zimbab schreef op 05 May 2003 @ 12:54:
Boekster....ff een klein tipje: De volgende maand is er een test van een NAIM set in het duitse tijdschrift 'STEREO'. In het nummer van Juni.....kan je eind mei al wel krijgen. Is alleen wel meer de high-end kant op.....stuk duurder dus....in ieder geval de NAP 500, CDS3, SL2 en twee NAIM audio frames. Ook 3 voedingen en nog een voorversterker waar op uiterlijk niet te zeggen valt of het de NAC 252, 552 of 282 is. Als het plaatje klopt met de test althans dan komt die set volgende maand, maar meestal klopt het plaatje wel is mijn ervaring.

[afbeelding]

Beetje brakke kwaliteit scan, maar heb het ff via theformisdown gedaan en daar zit je met een 50Kb limiet.....

Edit:

Ik was vandaag een beetje fanatiek en heb naast de STEREO ook nog een AUDIO gekocht en zie net dat daar ook een test in staat. Hier van de NAC 202/NAP 200. Ik zal het artikel scannen en mailen naar je Planet e-mail adres. Is alleen wel 900 Kb in totaal, dus moet je eerst maar even zeggen of je het wel wilt en dan stuur ik het....anders zit je zo ongewenst met 900 Kb extra in je mailbox. Laat het maar weten hiero.....
Dat zou geweldig zijn :) . Als je hem zou willen mailen graag!

Maar de eerste set zal wel met NAC552 zijn, aangezien er een NAP500 staat. Die combineren gewoon het beste en kosten samen ook het meeste. De NAP500 kost zo'n €19.000,- met losse voeding, dus is licht uit budget. Een CDS3 is ook niet te betalen waarschijnlijk, als een CDX2 al €4350,- kost. Al met al een mooie test waarschijnlijk, maar een beetje overkill :p .

NAIM audioframes zijn zeker mooi, maar belachelijk geprijst. De bodemplaat kost €800,- geloof ik en dan nog een €500,- voor de etages (per etage, uiteraard). Beetje meubel kost je dus €2800,- (4 etages dus ;) )

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
offtopic:
Bedank Juf! Ik heb hem gehad ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

zimbab schreef op 05 May 2003 @ 13:41:
Is zeker wel te doen, maar in die kwaliteit is uiteraard wel een andere zaak.......is ook flink duur dat ding.....in Duitsland 2800 euro. Kweet alleen niet hoeveel etages dat is.
mjwa.. gewoon even wat laten zagen.. (hij hoeft ook niet helemaal gelijk)
wat 1cm dunne granieten platen erop :P
er is zelfs de bouwplan ergends te krijgen! :)

alleen het zagen van de planken moet precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Ik zou zelf een Spider Rack kopen denk ik. Ik vind het zelf een mooi rack en is ook stabiel. Je kunt overal lekker bij als je nog eens wat wilt veranderen. Daarom is het een populair rack in HiFi zaken. Als je inderdaad een beetje handig bent is een rack goed zelf te maken. Ik ben redelijk handig, maar ik weet niet of het me lukt zoiets te maken. Ik vind het een mooi Rack, dat Naim-frame, maar idioot geprijst.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Er zijn heel erg veel mooie racks voor vrij weinig geld. Creaktiv Basic rackje met 4 niveaus is er al vanaf 275 euro en is erg goed en is nog mooi ook. Wel simpel, maar moet je in het echt zien en als het even kan gevuld met apparatuur.

Ikzelf ga een Creaktiv 'Trend' rack kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door zimbab op 06-05-2003 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Kwam ik stomtoevallig tegen....misschien wel leuk.

http://www.matthew-robinson.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Boekster schreef op 06 mei 2003 @ 21:59:
Ik zou zelf een Spider Rack kopen denk ik. Ik vind het zelf een mooi rack en is ook stabiel. Je kunt overal lekker bij als je nog eens wat wilt veranderen. Daarom is het een populair rack in HiFi zaken. Als je inderdaad een beetje handig bent is een rack goed zelf te maken. Ik ben redelijk handig, maar ik weet niet of het me lukt zoiets te maken. Ik vind het een mooi Rack, dat Naim-frame, maar idioot geprijst.
uhm... spider rack zelfmaken? lijkt me lastig hoor. Die kwaliteit kan je echt moeilijk zelf maken. Deze is ook wel apart: http://www.solid-tech.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ze bedoelen meer namaken wat betreft uiterlijk. De kwaliteit van een 'NAIM audio frame' haal je ook niet zomaar.....maar qua uiterlijk kan je een heel eind komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahah moet je die cradle of silence s kijken (ja ik weet dat mensen op hifi.nl daar in geloven)
Die is wer erug easy na te maken als je hout ipv steen gebruikt... en zoiets kost dus:

Feet of silence, set van 3 stuks, 5 tot 15 kg in chroom of zwart, € 238,-- incl. BTW. LOL
Dan bouw ik het zelf wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:19
Boekster schreef op 01 May 2003 @ 20:51:
[...]

Klopt inderdaad, en ik denk ook dat dat uieindelijk de grote boosdoener zal zijn. De Bron is niet zo goed als van de andere merken. Maar dat wil ik toch ook zelf horen. En ik ben inderdaad groot fan van het oog wil ook wat ;) .
@Boekster:

Onderstaand een foto van mijn config, met oa de top cd speler van Rotel, de RCD991AE. Dit is het enige component die niet fit met de rest, waar jij zulke "problemen" mee hebt. Ik ook wel een beetje, maar ik wacht tot de opvolger van de 991 uitkomt met de typische 10 serie look. Zeg niet dat er al een is, je bedoeld dan de rcd1070, maar die kan zich niet eens meten aan de 991.

Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/forum/DSC01417.JPG

Bedenk wel dat je met een Rotel cd speler lang niet aan het nivau van een NAIM komt. Mijn speler was zelfs duidelijk minder dan een Arcam CD92.

O ja, over de FMJ CD33 cd speler van Arcam. Er gaan al meer verhalen en bevestigende verhalen, dat de CD33 een aftreksel is van de FMJ CD23 die beter zou zijn. Dus mocht je voor Arcam gaan (meer muziekaal dan Rotel) kies dan voor de CD23 ipv CD33!!!!

p.s. Kijk niet naar de zelfbouw meubel (altans de bovenste 2 delen zijn zelfbouw). De apparatuur wordt idd te warm, maar ben reeds bezig met een nw meubel te bouwen, zie ook Topic over zelfbouwrack op HTFORUM

[ Voor 12% gewijzigd door blue eyes op 08-05-2003 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Ik heb de CD23 niet gehoord, maar die CD33 vond ik goed klinken. Volgens Hans van het audiohuis vond hij zelf de CD23 niets, en was NAim met de NACD5 vele malen beter. Maar de CD33 kon hem wel bekoren. Dus wat dat aangaat ligt het me nog niet helemaal lekker. Ik zou ook niet weten of ik de verschillen misschien nog een keer zou kunnen horen. Misschien ga ik van de week nog even met de trein naar Rotterdam om bij Snijders wat meer te kunnen horen, zoals de FMJ (liefst met beide spelers) en de Rotel set, naast de Naim. Ook wil ik de NAC202 nog horen boven de 112, want dat schijnt ook nog veel te schelen. Komt me toevallig zo uit dat ik voor m'n examens nog een loze week heb om te 'leren' :p , dus ik dnek dat ik lekker op tijd eens ga kijken :) .

Maar verder een mooie set Blue Eyes! Wat heb je verder aan spullen? Zag al een DVD- en CD-speler staan, en 2 eindversterkers, dus ik ben benieuwd wat ede rst is :) . Ook je luidsprekers trouwens.
Aangzien mijn set nog wel even op zich laat wachten misschien ook de 10 serie CD-speler eens meenemen, als die dan op tijd zou komen. Maar ik vermoed dat ik met een Naim of een Arcam thuis kom.

[ Voor 22% gewijzigd door Boekster op 08-05-2003 01:33 ]

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Op verzoek van Boekster:

Apparatuur:
Rotel RSP1066 voorversterker
Rotel RB1070 eindversterker voor de fronts
Rotel RB985MKII eindversterker voor center, back en surrounds (dus 7.1 set)
Rotel RT1080 tuner
Rotel RDV1080 DVD speler
Rotel RCD991AE cd speler
Sony WEGA breedbeeld

Speakers:
JBL TI-5000 front speakers
JBL Ti-K1 centerspeaker
JBL XTI-60 back speakers (bagger, moeten weg)
JBL 300 surround speakers (bagger, moeten weg)
Canton AS22 actieve subwoofer

Kabels:
MIT Terminator II voor DVD audio aansluitingen
Eichmann Digital voor digitaal dvd -> vv
Eichmann SIX fronts vv -> ev
Eichmann ONE center, back, surrounds vv -> ev
MIT 330 series II cd speler -> vv
Monster 850 subwooferkabel
Eichmann bi-wire speakerkabel (fronts)
Eichmann single-wire speakerkabel (center)
Standaard 4mm2 speakerkabel voor surrounds en backs
Oehlbach s-video -> scart (dvd speler heeft geen RGB/scart out)

[ Voor 3% gewijzigd door blue eyes op 08-05-2003 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Boekster schreef op 08 May 2003 @ 01:29:
Ik heb de CD23 niet gehoord, maar die CD33 vond ik goed klinken. Volgens Hans van het audiohuis vond hij zelf de CD23 niets, en was NAim met de NACD5 vele malen beter. Maar de CD33 kon hem wel bekoren.
B&W importeur schijnt gezegt te hebben dat de cd33 een aftrekstel was van de cd23.........

Staat ergens op HIFI.NL, daarnaast wordt het ook gemeld op een belgisch HIFI forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Wat is een 'aftreksel'? Hij is gebaseerd op de 23 ja, maar is in alle opzichten een superieure speler. De Denon DV3800 is dan ook een 'aftreksel' van de 2800, ik weet wel welke ik liever heb. De enige reden om hem niet te preferen boven de 23 is dat hij geen HDCD doet, maar wie heeft er meer dan een handvol HDCDs...?

[ Voor 19% gewijzigd door Dr. Strangelove op 08-05-2003 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Ik baseer me op uitspraken van de B&W importeur, ik neem aan dat hij het beter weet dan ons. Daarnaast is idd het missen van HDCD een van de minpunten dat ik ook weet.

Over de DVD3800, deze speler heb ik zelf gehad, super speler, in alle opzichten doet hij de 2800 verbleken, is ook een geen aftreksel maar een verbeterd ontwerp. Aftreksel wil eerder zeggen dat het een apparaat is waarop bezuinigd is, mindere onderdelen, etc. De vergelijking 2800-3800 is iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Mwa, de B&W importeur doet ook Rotel, en geen Arcam zover ik weet. Dus een beetje een vreemde uitspraak is het wel.

Maar de set ziet er goed uit! Zou er trots op zijn :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Het is flauwekul dat de 33 een mindere speler is dan de 33. Het zou meteen opgepikt worden door de hifi-wereld als Arcam een kwalitatief zeer goede speler, de CD23, die ontzettend veel awards heeft gewonnen, zou vervangen door een minder model. Er is niet bezuinigd, er zijn betere onderdelen gebruikt, o.a. een andere DAC, die toevallig geen HDCD doet. Big deal, hoeveel HDCDs heb jij? Het is gewoon een beter apparaat. En dat de importeur van B&W het een 'aftreksel' noemt zegt me ongeveer evenveel als de mening van een hifiverkoper van een merk dat hij niet in het assortiment heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Wat ik heb gehoord van Bert Bazuin (meneer Audiac) is dat de DACs die de 33 gebruikt goedkoper zijn dan de DACs van de 23. De 23 heeft de RingDAC van dCS en daar moet men veel royalties voor lappen. De 33 heeft DACs van Wolfson en die zijn aanzienlijk goedkoper, maar niet slechter. Bovendien heeft ie nu 24bit 192KHz upsampling en dat had de 23 niet. Ook niet echt een onpartijdige bron natuurlijk, maar ik denk dat de mening van de B&W importeur meer een kwestie van frustatie is omdat zijn merk (Rotel) natuurlijk de directe concurrent van Arcam is en Arcam wat betreft CD-spelers niet kan bijbenen vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Ik ga in ieder geval dinsdag de CD23 horen op de FMJ set. Helaas hebben ze nog geen CD33, dus vergelijken kan ik dus niet voor jullie doen.

Rotel gaat me niet lukken, want ze hebben de 10 serie niet, op de geïntegreerde na, maar daar beginnen we natuurlijk niet aan :p .

Ook ga ik de Naim er weer naast zetten, maar ook dei wil ik nog vergelijken met als belangrijkste concurrent de FMJ, maar ook de NAC112 en de NAC202 wil ik aan elkaar onderwerpen. Het schijnt toch dat er een redelijk verschil tussen de twee zit.

Maar ik vroeg aan het begin van dit topic ook de meerwaarde van HDCD al. Nu heb ik geloof ik 5 of 6 HDCD's op de 100 CD's ofzo, dus zo druk maak ik me daar niet om. Ik vind de termen die ze in de press-releases noemen echt heerlijk, maar het zegt me allemaal niet zo veel. Een upsampling van 192Kbits klinkt leuk, maar wat het allemaal precies doet? Evenals de Wolfson DAC's. Het zijn er 4 per kanaal, maar wat het voordeel is van meer DAC's? Voor mij gaat het luisteren op dat moment voor :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Luisteren is per definitie het enige antwoord op al je vragen.......(na ja, bijna alle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Een mailtje van de importeur van Arcam in Belgie (copy van een ander forum):
Zoals U waarschijnlijk weet is de CD33 een lichtere versie van de CD23.
Momenteel weten wij nog niet wanneer dit toestel beschikbaar zal zijn en aan welke prijs. Een eerste demo exemplaar heeft bij ons geen grote indruk gelaten in verhouding met de CD23. Daar deze CD33 deel moet uitmaken van de FMJ reeksen vinden wij dit toestel niet aangepast aan deze zeer kwalitatieve reeks. Voor ons is en blijft de CD23 een topper niet alleen binnen de Arcam reeks maar eveneens in vergelijking met talrijke zelf veel durdere concurenten. Tenzij er verandering in het concept van de 33 komt zullen wij in Belgie dit toestel niet volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Scarp schreef op 08 mei 2003 @ 16:50:
Een mailtje van de importeur van Arcam in Belgie (copy van een ander forum):

[...]
Dan kan ik uit deze conclusie het gevolg halen dat de CD23 ook behouden blijft lijkt me? Dan ga ik de twee gewoon eens rustig vergelijken als de FMJ doet wat hij belooft :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Yup... gewoon allebei luisteren als het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Boekster schreef op 08 May 2003 @ 13:23:
Mwa, de B&W importeur doet ook Rotel, en geen Arcam zover ik weet. Dus een beetje een vreemde uitspraak is het wel.

Maar de set ziet er goed uit! Zou er trots op zijn :) .
Arme ik......... heb ik een discussie aangewakkerd door de B&W importeur te noemen. Dit moet natuurlijk de Arcam importeur zijn. Bedankt Scarp!

Enneh, bedankt! Ben er erg tevreden met de set. Komen wel wat vervangingen, of ik wil 100% TI (k) boxen van JBL of ik ga naar B&W overstappen (6 maal 805). Daarnaast als de grote JBL's blijven, komt daar een 1090 op te staan. De 1070 is toch te licht vermoed ik, maar dat gaat natuurlijk eerst getest worden.

Een andere upgrade is het verkopen van mijn RR1090 Rotel AB, mits de PDA van compaq, de 3970, al deze functies over kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Boekster schreef op 08 May 2003 @ 17:08:
[...]

Dan kan ik uit deze conclusie het gevolg halen dat de CD23 ook behouden blijft lijkt me? Dan ga ik de twee gewoon eens rustig vergelijken als de FMJ doet wat hij belooft :) .
Er werd gisteren een 2e hands aangeboden voor 1400 euro............. (hifi.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Blue-eyes ... no problem.

Overigens, na een jaar een pronto te hebben gehad heb ik die verkocht. Een lompe touchscreen AB is echt onhandig vergeleken met een AB met echte knoppies.

Bij die 6 x 805 zal je wel een redelijk subje moeten doen, d'r zit weinig laag in die 805's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
daar hoort dan idd ook een mooi subje bij ;)

asw4000? Mooie Rel? Wie zal het zeggen. Aan de andere kant, als ik nog een paar TI-5000 kan scoren (veel kans in DLD) dan heb ik een super 5.1 set. Waar de 805 bij lange na niet tegen op kan. Maar ze zijn zo groot (112cm*60cm*40cm oid)................. ;) En zo zwaar.................... (60kg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Er zit té weinig laag in de 805 naar mijn smaak :) . Maar hij klinkt nog steeds erg mooi, daar niet van :) . Ik moet trouwens ook bij Snijders nog even navragen of ik bij de pre-amps wel een AB krijg, want die is wel zo fijn als je je display van de CD5 wil veranderen. Dat kan namelijk niet anders :X . Maar ik zat eerst te denken aan een pronto of iets dergelijks om er een keer bij te kopen, maar nu ik het zo hoor laat ik het wel lekker zitten denk ik.

Maar ik ga de CD23 en CD33 zeker vergelijken. Is wel fijn dat ze er dan allebei inblijven. Hoe breder hoe beter :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
De vijf maal 805 plannen zijn van de baan. Ik hoop morgen de gelukkige bezitter van een stel JBL Ti-K10's te zijn........... Dan moeten de TI-5000's maar als rear ingezet gaan worden. Maar ja, vier GIGANTISCHE speakers in huis, dat gaat niet door (kreeg het net te horen van de baas), dus wie wil een stel TI-5000's kopen, eventueel :D

Ik hou mijn vingers gekruist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Is gelukkig ook geen omslag, van vijf kleine speakers naar 2 hele grote :p . Maar ik ben benieuwd :) .

Morgen dus weer luisteren naar zowel de Naim als de Arcam set.

FMJ: A32, CD23 en ook vergelelijken met de A32/P35 combi.
Naim: NAP200 (staat helaas een 180), NAC112, CD5 en ook vergeleken met de NAP 180/NAC200. Flatcap speel ik misschien ook nog even mee.

Ook wil ik toch nog de 803 erop zetten. Mochetn ze het extra geld écht waard zijn dan zal ik ze nog overwegen. Is het verschil miniem dan blijven de 804's staan. Voro wat ik heb gelezen gaan de 803's alleen wat lager. Als dat alles is dan laat ik het overgaan. En kom nou niet met: een 802 is mooier dan een 803, want daar heb ik geen zin in :P . Bovendien zal ik ook de 803 op beide merken testen, zodat ik weet of het wel goed klinkt ten opzichte van dezelfde set met een 804.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
802 is mooier dan een 803 :)

Maar het is makkelijk om te zeggen 'ik ga een stapje hoger', leg eerst het geld maar eens op tafel ;) Ik ken de prijzen niet uit mijn hoofd, maar het is een forse stap van de 803 naar de 802.

[ Voor 29% gewijzigd door Dr. Strangelove op 13-05-2003 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van 1800e (804) naar 2500/2600e (803) .... aardig verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Precies. Maar dat is dan ook het maximale wat ik wil gaan. Maar beter is heel vaak ook mooier. 5200 voor de set is dan nog te doen. Maar naar een 802 doe ik echt niet, want dan ben ik bang dat mijn einde zoek raakt. Bovendien zal ik bij de 803 ook luisteren met beide sets of ze de luidsprekers wel aan kunnen sturen zoals ik het graag zou willen. Als dat al niet zo is, dan is het jammer, maar dan wordt het een set 804's. Mag ik ook niet mee klagen hoor :p . En als ze maar heel weinig meer te bieden hebben zoals alleen wat meer kaag en weinig ander karakter dan zal ik ze ook niet kiezen. Dat is me te weinig verschil voor het toch grote verschil in geldbedrag.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Hey blue eyes ziet er prachtig uit die set.

Maar ff een vraagje..wordt dat niet ontzettend warm in die kast? Heb zelf een 3802 en die wordt heeeeeet. Heb hem al uit de kast gehaald en ben nu aan het kijken naar een rack.
Spider is niet mijn smaak btw.

Maar money is wel een issue.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danster schreef op 13 May 2003 @ 06:25:

Maar ff een vraagje..wordt dat niet ontzettend warm in die kast? Heb zelf een 3802 en die wordt heeeeeet. Heb hem al uit de kast gehaald en ben nu aan het kijken naar een rack.

Dan maak je zelf een rack (bv Flexy Rack van www.tnt-audio.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Nou, vandaag dus de FMJ vergeleken met de Naim set. Nog steeds wint Naim het van de Arcam. Detail is wat beter, midden wat duidelijker, hoog wat beter. Alles is net wat beter in balans bij Naim. Ook het stereobeeld zakte wat weg, en het lukte niet om het geluid los te krijgen van de speakers. Bovendien blijf ik erbij dat de doorggroeimogelijkheden beter zijn. Naim it is dus :) .

De 803's heb ik ook nog even gehoord, en gelukkig niet langer dan dat ;) . Ze bevielen me niet. Ze zijn wel mooi hoor, maar anders. Ze zijn minder in balans. Midden is wat doffer, laag is wel beter, maar het hoog is wat prominenter aanwezig. Bovendien miste ik het stereobeeld al veel meer. Plaatsing was minder. Erg zonde. Heb ik toch weer €1600,- uitgespaard :p .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Als jij de 803 minder vond dan de 804 is er iets mis geweest...

Heb je trouwens Musical Fidelity al in overweging genomen? Aangezien je voorlopig niet gaat kopen lijkt me dat een leuke test om die eens te luisteren.

Ik ben even vergeten welke zaak jij altijd luistert... klinkt alsof ze daar niet moeilijk doen over langskomen met een duidelijke intentie om NIET te kopen. Dat in tegenstelling tot de meeste zaken waar ik ben geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smaken verschillen en het kan zijn dat de 804 beter tot zijn recht komt aan de amps en in de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dan WAS er dus wat mis. We hebben het het hele topic over matchen en combinaties en iedereen weet hoe belangrijk plaatsing is, dus trek dat dan door naar die 803s zou ik zeggen.

[ Voor 77% gewijzigd door Dr. Strangelove op 13-05-2003 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
De 803 is van een andere ontwerper dan de rest van de Nautilusserie. Hij schijnt altijd zo te klinken, net wat anders dan de rest van de serie. Verbazend maar waar. Zelfs de B&W importeur weet dat nu. Mijn keuze is het in ieder geval niet.

Maar Musical Fidelity heb ik inderdaad wel van gehoord. Ik kan er altijd nog naar luisteren, maar op het moment heb ik echt het idee dat de klank van Naim gewoon precies is wat ik zoek.

[ Voor 29% gewijzigd door Boekster op 13-05-2003 19:15 ]

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Danster schreef op 13 mei 2003 @ 06:25:

Klopt, dit is ook meer een toevalligheid dat het zo staat. Ik had een denon set (tu-s10 tuner, dvd3800 en de avr3802) maar kon plotseling veel eerder aan deze Rotel set komen. Ondertussen was ik al wel bezig met een nw rack, maar die is nog niet klaar. Daarom staat het maar even zo.

Het wordt bij een goede film op volume aardig heet idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Boekster schreef op 12 mei 2003 @ 23:30:
Is gelukkig ook geen omslag, van vijf kleine speakers naar 2 hele grote :p . Maar ik ben benieuwd :) .
Let wel, de TI-5000 die ik nu heb zijn ongeveer even groot, dus 4 grote speakers ipv 2 paar kleine ;)

De Ti-K10's zijn "maar" 50 kg, dus dat is weer 10kg minder dan de TI-5000 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
De 803 is van een andere ontwerper dan de rest van de Nautilusserie. Hij schijnt altijd zo te klinken, net wat anders dan de rest van de serie. Verbazend maar waar. Zelfs de B&W importeur weet dat nu. Mijn keuze is het in ieder geval niet.
Sorry, maar dat geloof ik niet... zelfde soort behuizing als de 803 maar wel een andere ontwerper? B&W ontwerpt alles in-house... bovendien zijn alle modellen qua timbre op elkaar afgestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Ik had het ook niet verwacht, maar ze klinken toch echt minder. Er zijn een aantal mensen die het met me eens zullen zijn dat hij niet beter klinkt dan een 804. Anderen vinden van wel. Met alleen aanpassingen op de kastmaat van de 804 en de iets grotere woofers klinkt het toch niet als een nautilus.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ik denk dat het iets te maken heeft gehad met ofwel de ruimte (misschien zijn de 803's kritischer qua plaatsing of hebben ze meer ruimte nodig) ofwel de aansturing (misschien hebben 803's toch echt iets heftigers nodig) ofwel een zeldzaam maar brak exemplaar ofwel gewoon een 'vage' aansluitfout.....fase ofzo. De internationale pers denkt er namelijk niet zo over (over het 'minder' klinken) en geruchten doen snel de ronde. Bovendien viel er niet veel extra te ontwerpen aan de 803....gewoon dezelfde lijn volgend qua units en kast.....misschien iets in het filter, maar iets anders kan het ook niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
De 803 is qua design gewoon een grotere versie van de 804, waarbij zoals je zegt de woofers wat groter zijn en de kast als logisch gevolg ook. Klankkleur is hetzelfde (ik heb er wel eens naar geluisterd), logisch ook, B&W gaat toch geen speaker serie maken waarbij er eentje uit springt?

Als jij hem minder vind kan dat best... in sommige gevallen vind ik b.v. de 603 ook beter dan de 604. Maar het is wel degelijk een superieure speaker. De 803 vraagt andere electronica dan een 804, en elke dealer zal je zeggen dat een 803 ook meer ruimte zal vragen om tot zijn recht te komen dan een 803. In mijn kamer zou een 803 verschrikkelijk klinken weet ik nu al, wat betekent dat de gemiddelde demoruimte helemaal een aanfluiting is voor de grotere nautili (in Engeland ooit een paar 800s gehoord in een kamer van 4 bij 2,5... dat wil je niemand aandoen).

Waar heb je eigenlijk geluisterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Snijders HiFi in Rotterdam. Maar geloof me, de klankleur is echt anders dan een 804. Het stereobeeld was echt weg. Zelfs na wat verplaatsen kon ik het niet vinden. En dat is toch vreemd terwijl zelfs een 805 een goede plaatsing heeft.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik vind het maar vreemd... mijn ervaring met de nautili die ik gehoord heb (805/804/803/805 Sig) is dat je echt wel waar voor je geld krijgt. Maar over smaak valt niet te twisten.

Ik ga denk ik maar eens bij Snijders langs... hoe zijn ze met inruilen? Beetje flexibel? Ik kwam bij een kleine specialist in mijn woonplaats(ik noem geen namen bij slechte verhalen) omdat ik op hun site had gezien dat ze een 2nd hand CD92 te koop hadden voor 1400 euro... ik vroeg hoeveel ik moest bijbetalen als ik mijn CD72 inruilde... 900 euro!!! Voor dat geld had ik hem kunnen laten ombouwen naar een CD92 en nog geld overgehouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Tja, omruilen doen ze niet bijzonder moeilijk over zover ik weet. Verkoper (enorme Naim freak trouwens) vertelde ook dat er dus het een en ander aan mensen met 803's terugkwamen omdat het toch niet deed wat ze verwachten, en weer met een set 802's naar huis gaan. Ik heb zelf geen ervaring, want ik ben net begonnen met de hobby.

Maar met een 803 krijg je wel waar voor je geld, maar als het je smaak is. Ik heb dezelfde gehoord als jij, op de 805 na en een 801 extra, maar de 804 klonk naar mijn idee het beste (ja, zelfs beter dan een 801, die naar mijn idee te suffig was, minder levendig). Mijn tip aan jou: Als je toch een keer gaat, vraag of je het zelf eens mag horen. De ruimte is echt niet klein, maar te klein voor echte grote speakers. De 802 is voor zover ik gezien heb de grootste van de Nautili die ze hebben. Misschien hebben ze achter ook de andere 2, maar dat weet ik niet.

Trouwens nog duur voor een CD92. Scheelt maar €250,- . Hoe oud is je CD72?

[ Voor 5% gewijzigd door Boekster op 14-05-2003 01:25 ]

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Qua grootte, wat voor ruimte zou een 803 dan nodig hebben? Ik ben zelf van plan 803's aan te schaffen (volgend jaar pas trouwens) en heb een kamer van 5x6. Aansturing gaat waarschijnlijk met een Rotel RB1090 (met name omdat de rest van mijn spullen ook Rotel zijn)

Duurder/hoger type hoeft niet altijd te betekenen dat je hem beter vindt inderdaad. Is nog wel persoonlijk. Maar suboptimale plaatsen/aansturing kan ook veel invloed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
[quote]Trouwens nog duur voor een CD92. Scheelt maar €250,- . Hoe oud is je CD72?[
/quote]

Vond het ook duur voor een tweedehands... mijn CD72 is nog geen half jaar oud en in als-nieuw conditie (en dat blijft ie ook :) )

Ik denk dat 5x6 wel te doen is voor een 803... mijn kamer is 4,5 x 4,5 en vierkante ruimtes zijn niet echt optimaal acoustisch (blokgolven). Ik heb al heel wat te stellen gehad met mijn CDM7s om ze goed te krijgen, een 803 is denk ik niet prettig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Dr. Strangelove (Kan maar niet aan die naam wennen......): het is inderdaad een vrij hoge prijs die ze vragen voor die CD92 (1350 nu), maar jij verwacht ook weer net iets te veel. 500 euro krijgen voor een CD72 die normaal 850 kost en vaak al goedkoper in de winkels staat is zo gek nog niet....wat had je dan verwacht? 600 euro? En houd er even rekening mee dat het zeer zeker niet gebruikelijk is om spullen in te ruilen op occassions....het is dus al een voordeel dat je het kan! Bovendien heb ik in de Arcam prijslijst van 6 januari 2003 staan dat het upgraden van de CD72 naar de CD92 je 950 euro exclusief ombouwkosten gaat kosten......nog wel een stukje duurder dus. Maar moet je maar eens op hifi.nl kijken.....staan ineens veel CD23's aangeboden.....al voor zo'n 1100 euro geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
I stand corrected. CD23... interessant. Ik zal het eens in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Mooie speler, de CD23. Vond hem erg goed klinken in ieder geval. Als ik Naim niet had gekend was de kans groot dat ik nu achter Arcam aan was gegaan. De klank licht goed in de buurt van Naim, maar is het nét niet. Maar zeker een goed apperaat.

Nog even een kleine toevoeging op de 803 VS 804:
Mijn idee was dus dat de 803's zelfs wel een kleine verbetering teweeg moesten brengen, zelfs met dezelfde elektronica erachter. Dat het naar mijn gevoel alleen maar slechter ging klinken op elk punt verbaaste me dus. Misschien is het inderdaad wel zo dat de 803 gewoon een zwaardere amp nodig heeft. Baviaan bi-amped ze ook met 2x C270. Misschien zit dat er over 10 jaar in, maar dan kies ik nu dus gewoon voor een 804 :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Tja, jij vind de Naim misschien mooier. Ik kan niet oordelen want ik ken de CD5 niet, maar voor elk Naim aanhanger is er waarschijnlijk een Arcam aanhanger. Het enige wat ik weet is dat ik liever een CD23 zou willen hebben, al was het alleen maar om het uiterlijk :)

PS ik hoor van verschillende kanten dat de CD5 pas echt goed wordt met de Flatcap eraan... aangezien je budget redelijk elastisch lijkt moet je dat misschien overwegen... natuurlijk ken ik het verschil niet tussen goed en echt goed ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 15-05-2003 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Ik heb hem gehoord met Flatcap2, en hij klinkt inderdaad ongelofelijk mooi met. Alelen is het de uprgade die later komt. Hij klinkt zonder ook al bijzonder goed. Naar mijn mening mooier dan een CD33. De openheid van de CD5 is net wat fijner dan het zachtere geluid. Maar met Flatcap is hij echt heel mooi, dus die komt er zeker, maar nog niet gelijk :) .

Music Addicted

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste