Dr. Strangelove, ik heb je gemaild.
Xanandu, wat kost zo'n 1090 nou nog
Xanandu, wat kost zo'n 1090 nou nog
Aannames zijn fataal.
Music Addicted
Ja...dat snap ik en ik lees dat ook heel vaak, maar dat is niet een reden om dan maar het tegenovergestelde te beweren.....je moet wel bij de "feiten" blijven en bepaalde berichten onderscheiden van de andere....zo zei de TS helemaal niet dat het de beste speakers waren, maar dat hij er verliefd op was geworden en dat dat zijn keus is geworden. Dan moet je niet meteen gaan zeggen dat zijn probleem is dat ie bij B&W zweert.Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 21:07:
Zimbab, ik loop hier al heel wat jaartjes rond. En elke keer moet ik er weer aan geloven volgens dit forum dat B&W de beste speakertjes maken. Mag ik ook een keer het tegenovergestelde beweren?
Dat zei ik ook niet, maar in de prijsklasse vaak wel (heel vaak wel). Nou blijf je altijd mensen hebben die zweren bij 1-wegsystemen of hoornsystemen of transmissielijnen, maar als we het hebben over bijvoorbeeld 4400 euro per stuk (of zoiets) is bijna iedereen het er wel over eens dat de 802 niet zomaar aan voorbij mag worden gegaan.De B&W nautilus serie wordt juist in de absolute top helemaal niet gezien als een referentie.
Dat heb je altijd met 'bepaalde kringen'. Zoals ik hierboven ook al zei heb je mensen die denken dat alleen Lowthersystemen goed zijn en je hebt mensen die denken dat alleen de LP goed is en je hebt mensen die kotsen op transistors enz enz enz enz enz...........toch kan je niet voorbij gaan aan het feit dat de Nautilus serie gewoon goed is....ook al was het alleen maar omdat zoveel mensen dat vinden en dat maakt het bijna automatisch goed. Lijkt politiek incorrect, maar het is wel zo. Mijn leraar Nederlands zei eens: "als iedereen het fout doet wordt het vanzelf goed".Het is zelfs zo dat in bepaalde kringen heel erg op je neer wordt gekeken als je met B&W's draait. Of dat terecht is laat ik hier nu maar even in het midden.
[ Voor 9% gewijzigd door zimbab op 01-05-2003 02:07 ]
Verwijderd
Verwijderd
Opzich ben ik het hier mee eens. B&W wordt te vaak gezien als de top. Maar - zoals Zimbab al zegt - je kunt niet meteen het tegenovergestelde beweren. Zeker in de lagere prijsklasses kun je B&W niet zomaar negeren. Ze hebben (met de 300-serie, maar vooral met de 600-serie) een goede prijs/prestatie verhouding, en gewoon erg veel naamsbekendheid. En er is altijd mooiers te krijgen binnen een prijsklasse. Dat wordt alleen maar erger naarmate je klasses omhoog gaat.Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 21:07:
Zimbab, ik loop hier al heel wat jaartjes rond. En elke keer moet ik er weer aan geloven volgens dit forum dat B&W de beste speakertjes maken. Mag ik ook een keer het tegenovergestelde beweren? De B&W nautilus serie wordt juist in de absolute top helemaal niet gezien als een referentie. Het is zelfs zo dat in bepaalde kringen heel erg op je neer wordt gekeken als je met B&W's draait. Of dat terecht is laat ik hier nu maar even in het midden. Overigens heb ik het groot en deels over de Nautilus serie, en niet de klasses daaronder, waar ik al veel meer respect voor heb. Met name de 600 serie, wat gewoon goed presteert voor het geld.
Zijn me ook toevallig in een aanbieding tegemoet gekomen hoor, was niet echt geplandKlopt, m'n excuses. MA, wel bijzonder dat je daar mee draait.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 10:36 ]
Music Addicted
Klopt inderdaad, en ik denk ook dat dat uieindelijk de grote boosdoener zal zijn. De Bron is niet zo goed als van de andere merken. Maar dat wil ik toch ook zelf horen. En ik ben inderdaad groot fan van het oog wil ook watzimbab schreef op 01 May 2003 @ 18:47:
Maar Rotel heeft niet een CD-speler van formaat in die serie!!!!!!!!!! Hoe vaak moet ik dat nog zeggen. Niet dat ik dat een probleem zou vinden, maar jij (Boekster) wilt graag dat alles bij elkaar past.
Music Addicted
Grappig dat je dat aanhaalt, want de 600 serie heeft ook weleens als bijnaam "The Bose of B&W".Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 10:30:
Ze hebben (met de 300-serie, maar vooral met de 600-serie) een goede prijs/prestatie verhouding, en gewoon erg veel naamsbekendheid.
[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 01-05-2003 21:26 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
[ Voor 22% gewijzigd door Boekster op 01-05-2003 21:36 ]
Music Addicted
Verwijderd
Mja, als je bijv. de 602 S3 neemt, een speaker die heel erg veel mensen hebben. Hij klinkt gewoon lekker (er wordt wel vaak gezegd dat hij erg populair is afgestelt, hij maakt het geluid mooi, dus ik zou niet zeggen dat het een erg goede speaker is) en kost niet zoveel. Combineer dat met een goede naamsbekendheid, en je hebt een top-speaker die je niet kunt negeren.JvS schreef op 01 mei 2003 @ 21:25:
[...]
Grappig dat je dat aanhaalt, want de 600 serie heeft ook weleens als bijnaam "The Bose of B&W".
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Music Addicted
Verwijderd
Haha, eerst zeg je dat ze juist slecht bekend staan, en nu dit weer, wat is het nouJvS schreef op 01 May 2003 @ 21:48:
Ik ben inmiddels al 5 jaar bezitter van een B&W dm602s1 (zie icon) en ik ben er ook erg tevreden over hoor
. Ik zei het alleen ter illustratie / tegenwicht dat juist de goedkope series goed te boek staan en de dure eigenlijk alleen maar wannabe
zijn en "not done" .
Dat verbaast me niks, iedere Sjaak in 't land heeft ze staanDe 602 is overigens inderdaad nederlands best verkopende hifi speaker (bose acoustimass beschouw ik niet als een hifi speaker, maar het kan zijn dat die minder goed verkoopt de laatste jaren, bose's imago is tanende onder 'het volk')
Da's het voordeel van werken in een HiFi zaakOok heb ik de 805 vaak gehoord en dat vond ik echt een fenomeabele speaker voor het geld eigenlijk. (ik heb hem vaak gehoord op een arcam alpha-10, voorloper van de A85).
Nee....er zijn meer verschillen. Zal morgen even kijken en posten als niemand me voor is en ik het kan vinden. In ieder geval het wisselfilter is met hoogwaardigere componenten bepakt en de tweeter is een echte Nautilus tweeter.....de normale 805 had een tweeter gebaseerd op de Nautilus technologie. Dat is wat ik me nu kan herinneren......zal morgen meer posten waarschijnlijk.JvS schreef op 01 mei 2003 @ 21:25:
Wat is trouwens het verschil tussen de 805 en de signature 805? Ik dacht dat het alleen de afwerking was?
Ook CD92 geluisterd? Kan met de allerbeste mee in zijn prijsklasse IMHO. Laat staan de CD93 die zeer binnenkort deze laatste gaat vervangen (als iemand een goedkope CD92 ziet staan mag hij me ff mailen...).De Diva serie zal ik maar helemaal achterwege laten. De bronnen (CD-spelers dus) zijn gewoon wat minder dan de Naim.
[ Voor 16% gewijzigd door Dr. Strangelove op 01-05-2003 23:20 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 02-05-2003 08:48 ]
Music Addicted
[ Voor 3% gewijzigd door gitaarwerk op 02-05-2003 10:41 ]
Dan welke B&W? Als je de 804 bedoeld is dat vrij logisch, want de AP's zijn 1500 euro goedkoper dan de 804's.Boekster schreef op 01 May 2003 @ 21:52:
Ik hoorde vandaag de Audio Physic Spark, en die klonken ook erg goed. Wel wat minder fijn dan de B&W, maar zeker een mooei speaker.
Ik zou Stassen even in de gaten houden of tegen die tijd contact opnemen......de CD23 en de A22 hebben ze ook voor redelijk lekkere prijsjes staan.Dr. Strangelove schreef op 01 mei 2003 @ 23:17:
Laat staan de CD93 die zeer binnenkort deze laatste gaat vervangen (als iemand een goedkope CD92 ziet staan mag hij me ff mailen...).
* zimbab heeft voor het eerst in zijn leven mazzel gehad met zoeken.*zimbab schreef op 01 May 2003 @ 22:59:
[...]
Nee....er zijn meer verschillen. Zal morgen even kijken en posten als niemand me voor is en ik het kan vinden. In ieder geval het wisselfilter is met hoogwaardigere componenten bepakt en de tweeter is een echte Nautilus tweeter.....de normale 805 had een tweeter gebaseerd op de Nautilus technologie. Dat is wat ik me nu kan herinneren......zal morgen meer posten waarschijnlijk.
Great minds think alike!
Hans heeft zover ik weet geen CDX. De prijs wist hij echter wel, zo'n €4300,- dus mooie toekomstdroomVerbal Kint schreef op 02 May 2003 @ 23:17:
Hans heeft momenteel toch een CD-X in de bonus dacht ik? Hij had hem wel iig, scheelde heel erg veel (dacht iets van 2300 ipv 3300 ofzo..)
Daarnaast, ik durf er haast niet over te beginnen, heb je nog naar Linn gekeken? Ik denk dat het goed te vergelijken is met Naim, bovendien bied het ook leuke upgrade mogelijkheden (bij Linn kun je tienduizenden euro's uitgeven, heb je wat om naar uit te kijken ; )
Music Addicted
Great minds think alike!
Great minds think alike!
nah.. ik vind wel dat je een speaker beter of slechter kan noemen.. als het gaat om constructie, maar dat wilt niet zeggen dat het geluid beter isScarp schreef op 04 mei 2003 @ 08:36:
Speakers zijn altijd persoonlijk. Op een ander forum ook weer een voorbeeld van iemand die B&W in gedachte had om te kopen en na een luistersessie met Infinity terug kwam. Hij heeft een totaal ander geluid gehoord op B&W's dan ik er bijvoorbeeld op hoor.
Ik vind niet dat je kan zeggen dat de ene speaker beter is dan de andere. Tuurlijk als ze slecht in elkaar zijn gezet zou dat kunnen. Maar verder zijn de meeste speakers gewoon goed, maar is het de persoonlijke voorkeur voor een bepaald geluid wat iemand besluit te kopen.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 10:29 . Reden: lay-out ]
[ Voor 9% gewijzigd door zimbab op 04-05-2003 12:14 ]
Verwijderd
Dan ben jij toch wel de eerste die Marantz schel vindt, meestal worden hun producten als warm en donker beoordeeld. Nog maar es een bewijs dat het allemaal zeer subjectief isVerwijderd schreef op 04 May 2003 @ 10:28:
Toen ik het al wist (Marantz was te schel en 'leeg' en Denon was té warm en befaamd wollig)
Wat bedoel je precies, wat klasse H+ in het algemeen is, of gaat het specifiek over een Technics produkt ?JWO schreef op 04 May 2003 @ 12:26:
mag ik vragen wat het klasse H+ van technics is ?
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 12:50 ]
Verwijderd
In vergelijking met de NAD vond ik de Marantz zeker wel schel klinken (relatief gezien dan) en minder warm en rustig luisterend!Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 12:46:
[...]
Dan ben jij toch wel de eerste die Marantz schel vindt, meestal worden hun producten als warm en donker beoordeeld. Nog maar es een bewijs dat het allemaal zeer subjectief is
Verwijderd
Dat bedoel ik ook. Qua constructie kunnen ze slecht zijn. Qua materialen slecht. Maar de meeste merken zullen dit vaak wel in orde hebben.Gitaarwerk schreef op 04 mei 2003 @ 09:56:
[...]
nah.. ik vind wel dat je een speaker beter of slechter kan noemen.. als het gaat om constructie, maar dat wilt niet zeggen dat het geluid beter is(dat bedoelde ik eigenlijk)
[ Voor 27% gewijzigd door zimbab op 05-05-2003 14:22 ]
[ Voor 26% gewijzigd door zimbab op 05-05-2003 13:45 ]
Dat zou geweldig zijnzimbab schreef op 05 May 2003 @ 12:54:
Boekster....ff een klein tipje: De volgende maand is er een test van een NAIM set in het duitse tijdschrift 'STEREO'. In het nummer van Juni.....kan je eind mei al wel krijgen. Is alleen wel meer de high-end kant op.....stuk duurder dus....in ieder geval de NAP 500, CDS3, SL2 en twee NAIM audio frames. Ook 3 voedingen en nog een voorversterker waar op uiterlijk niet te zeggen valt of het de NAC 252, 552 of 282 is. Als het plaatje klopt met de test althans dan komt die set volgende maand, maar meestal klopt het plaatje wel is mijn ervaring.
[afbeelding]
Beetje brakke kwaliteit scan, maar heb het ff via theformisdown gedaan en daar zit je met een 50Kb limiet.....
Edit:
Ik was vandaag een beetje fanatiek en heb naast de STEREO ook nog een AUDIO gekocht en zie net dat daar ook een test in staat. Hier van de NAC 202/NAP 200. Ik zal het artikel scannen en mailen naar je Planet e-mail adres. Is alleen wel 900 Kb in totaal, dus moet je eerst maar even zeggen of je het wel wilt en dan stuur ik het....anders zit je zo ongewenst met 900 Kb extra in je mailbox. Laat het maar weten hiero.....
Music Addicted
Music Addicted
mjwa.. gewoon even wat laten zagen.. (hij hoeft ook niet helemaal gelijk)zimbab schreef op 05 May 2003 @ 13:41:
Is zeker wel te doen, maar in die kwaliteit is uiteraard wel een andere zaak.......is ook flink duur dat ding.....in Duitsland 2800 euro. Kweet alleen niet hoeveel etages dat is.
Music Addicted
[ Voor 9% gewijzigd door zimbab op 06-05-2003 22:22 ]
uhm... spider rack zelfmaken? lijkt me lastig hoor. Die kwaliteit kan je echt moeilijk zelf maken. Deze is ook wel apart: http://www.solid-tech.net/Boekster schreef op 06 mei 2003 @ 21:59:
Ik zou zelf een Spider Rack kopen denk ik. Ik vind het zelf een mooi rack en is ook stabiel. Je kunt overal lekker bij als je nog eens wat wilt veranderen. Daarom is het een populair rack in HiFi zaken. Als je inderdaad een beetje handig bent is een rack goed zelf te maken. Ik ben redelijk handig, maar ik weet niet of het me lukt zoiets te maken. Ik vind het een mooi Rack, dat Naim-frame, maar idioot geprijst.
Verwijderd
@Boekster:Boekster schreef op 01 May 2003 @ 20:51:
[...]
Klopt inderdaad, en ik denk ook dat dat uieindelijk de grote boosdoener zal zijn. De Bron is niet zo goed als van de andere merken. Maar dat wil ik toch ook zelf horen. En ik ben inderdaad groot fan van het oog wil ook wat.
[ Voor 12% gewijzigd door blue eyes op 08-05-2003 09:56 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Boekster op 08-05-2003 01:33 ]
Music Addicted
[ Voor 3% gewijzigd door blue eyes op 08-05-2003 09:52 ]
B&W importeur schijnt gezegt te hebben dat de cd33 een aftrekstel was van de cd23.........Boekster schreef op 08 May 2003 @ 01:29:
Ik heb de CD23 niet gehoord, maar die CD33 vond ik goed klinken. Volgens Hans van het audiohuis vond hij zelf de CD23 niets, en was NAim met de NACD5 vele malen beter. Maar de CD33 kon hem wel bekoren.
[ Voor 19% gewijzigd door Dr. Strangelove op 08-05-2003 12:43 ]
Music Addicted
Music Addicted
Zoals U waarschijnlijk weet is de CD33 een lichtere versie van de CD23.
Momenteel weten wij nog niet wanneer dit toestel beschikbaar zal zijn en aan welke prijs. Een eerste demo exemplaar heeft bij ons geen grote indruk gelaten in verhouding met de CD23. Daar deze CD33 deel moet uitmaken van de FMJ reeksen vinden wij dit toestel niet aangepast aan deze zeer kwalitatieve reeks. Voor ons is en blijft de CD23 een topper niet alleen binnen de Arcam reeks maar eveneens in vergelijking met talrijke zelf veel durdere concurenten. Tenzij er verandering in het concept van de 33 komt zullen wij in Belgie dit toestel niet volgen
Dan kan ik uit deze conclusie het gevolg halen dat de CD23 ook behouden blijft lijkt me? Dan ga ik de twee gewoon eens rustig vergelijken als de FMJ doet wat hij belooftScarp schreef op 08 mei 2003 @ 16:50:
Een mailtje van de importeur van Arcam in Belgie (copy van een ander forum):
[...]
Music Addicted
Arme ik......... heb ik een discussie aangewakkerd door de B&W importeur te noemen. Dit moet natuurlijk de Arcam importeur zijn. Bedankt Scarp!Boekster schreef op 08 May 2003 @ 13:23:
Mwa, de B&W importeur doet ook Rotel, en geen Arcam zover ik weet. Dus een beetje een vreemde uitspraak is het wel.
Maar de set ziet er goed uit! Zou er trots op zijn.
Er werd gisteren een 2e hands aangeboden voor 1400 euro............. (hifi.nl)Boekster schreef op 08 May 2003 @ 17:08:
[...]
Dan kan ik uit deze conclusie het gevolg halen dat de CD23 ook behouden blijft lijkt me? Dan ga ik de twee gewoon eens rustig vergelijken als de FMJ doet wat hij belooft.
Music Addicted
Music Addicted
[ Voor 29% gewijzigd door Dr. Strangelove op 13-05-2003 01:24 ]
Music Addicted
Verwijderd
Dan maak je zelf een rack (bv Flexy Rack van www.tnt-audio.com)Danster schreef op 13 May 2003 @ 06:25:
Hey blue eyes ziet er prachtig uit die set.
Maar ff een vraagje..wordt dat niet ontzettend warm in die kast? Heb zelf een 3802 en die wordt heeeeeet. Heb hem al uit de kast gehaald en ben nu aan het kijken naar een rack.
Spider is niet mijn smaak btw.
Maar money is wel een issue..
Music Addicted
Verwijderd
[ Voor 77% gewijzigd door Dr. Strangelove op 13-05-2003 18:50 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Boekster op 13-05-2003 19:15 ]
Music Addicted
Klopt, dit is ook meer een toevalligheid dat het zo staat. Ik had een denon set (tu-s10 tuner, dvd3800 en de avr3802) maar kon plotseling veel eerder aan deze Rotel set komen. Ondertussen was ik al wel bezig met een nw rack, maar die is nog niet klaar. Daarom staat het maar even zo.Danster schreef op 13 mei 2003 @ 06:25:
Hey blue eyes ziet er prachtig uit die set.
Maar ff een vraagje..wordt dat niet ontzettend warm in die kast? Heb zelf een 3802 en die wordt heeeeeet. Heb hem al uit de kast gehaald en ben nu aan het kijken naar een rack.
Spider is niet mijn smaak btw.
Maar money is wel een issue..
Let wel, de TI-5000 die ik nu heb zijn ongeveer even groot, dus 4 grote speakers ipv 2 paar kleineBoekster schreef op 12 mei 2003 @ 23:30:
Is gelukkig ook geen omslag, van vijf kleine speakers naar 2 hele grote. Maar ik ben benieuwd
.
Sorry, maar dat geloof ik niet... zelfde soort behuizing als de 803 maar wel een andere ontwerper? B&W ontwerpt alles in-house... bovendien zijn alle modellen qua timbre op elkaar afgestemd.De 803 is van een andere ontwerper dan de rest van de Nautilusserie. Hij schijnt altijd zo te klinken, net wat anders dan de rest van de serie. Verbazend maar waar. Zelfs de B&W importeur weet dat nu. Mijn keuze is het in ieder geval niet.
Music Addicted
Music Addicted
[ Voor 5% gewijzigd door Boekster op 14-05-2003 01:25 ]
Music Addicted
Music Addicted
[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 15-05-2003 12:30 ]
Music Addicted
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq