Ik heb sinds kort mijn nieuwe receiver, een Marantz SR7200 en ben er tot nu toe redelijk tot erg tevreden over, op wat volumegedoe na (staat ergens in een ander topique). De stereokwaliteit is erg goed, en het geluid is mooi. De surroundfunties zijn niet overvloedig, maar dat is leuk erbij, en paste erg goed bij m'n PS2. Ook de DV6200 is een leuk apparaat, hoewel soms een beetje sloom. Enige wat er nu nog aan mankeerde was mijn speakers, die mij receiver niet helemaal geweldig vonden
.
Ik ben dus vandaag even wezen luisteren naar de Nautilus 804 van B&W. Na de DM604 gehoord te hebben was ik erg benieuwd naar de meerwaarde van deze speakers. Ik ben zeker niet teleurgested
. Zelden heb ik zulke ongelofelijk mooie speakers mogen horen! Zuiver, zuiver en nog eens zuiver. De set die ik hierop gehoord heb was alleen niet van vergelijkbare kwaliteit, en 'gewoon' stereo. Verliefd was ik wel, maar ik zit nu met 1 probleem:
-De verkoper, die naar mijn inziens erg veel verstand had van zaken, raadde het me ten zeerste af, omdat deze speakers genadeloos weergeven wat er mis is met mij receiver, en daar kan ik ook wel inkomen. Ik heb het helaas zelf niet kunnen horen, omdat de zaak erg Hi-Fi georienteerd was, en surround was zeker niet zo interessant, hoewel ze het er wel verkochten.
Nu is mijn vraag: Heeft iemand van jullie ze (de 804's) wel eens gehoord op een Surround receiver, en dan liefst een Marantz in mijn prijsklasse? Ik ben zeker van plan om gewoon een keer m'n receiver mee te nemen en dan te gaan luisteren of het echt zo 'beroerd' klinkt als wordt gesuggereerd. Misschien dat er zelfs mensen zijn die me gewoon bij voorbaat al afraden om hem uberhaupt al mee te gaan zeulen
, en gewoon een 'simpel' setje 604's te kopen, wat naar mij idee ook al erg mooi klonk, maar waar de speakers toch een beetje kleurden.
Ik heb wel het idee dat ik ontzettend op m'n bek ben gegaan met m'n aankoop van m'n nieuwe spullen
. Ik luister 95% van de tijd muziek, en daarnaast kijk ik een filmpje, en Playstation ik nog wat. Ik heb nu het idee dat ik me blind heb gestaart op Surround, terwijl ik beter m'n geld had kunnen stoppen in stereo. Maarja, die optical op die playstation zag er toch wel leuk uit... En dan nu. Tja, ik zit me half op te veretn dat ik niet gewoon voor stereo ben gegaan. Een mooie Rotel receiver met CD-speler was misschien toch beter geweest. Dus om het toch maar een keer te zeggen: Denk na wat je het meeste met je set doet/wil gaan doen. Ik zou nu bijna al willen zeggen: 'Iemand een Marantz kopen?'
Ik ben dus vandaag even wezen luisteren naar de Nautilus 804 van B&W. Na de DM604 gehoord te hebben was ik erg benieuwd naar de meerwaarde van deze speakers. Ik ben zeker niet teleurgested
-De verkoper, die naar mijn inziens erg veel verstand had van zaken, raadde het me ten zeerste af, omdat deze speakers genadeloos weergeven wat er mis is met mij receiver, en daar kan ik ook wel inkomen. Ik heb het helaas zelf niet kunnen horen, omdat de zaak erg Hi-Fi georienteerd was, en surround was zeker niet zo interessant, hoewel ze het er wel verkochten.
Nu is mijn vraag: Heeft iemand van jullie ze (de 804's) wel eens gehoord op een Surround receiver, en dan liefst een Marantz in mijn prijsklasse? Ik ben zeker van plan om gewoon een keer m'n receiver mee te nemen en dan te gaan luisteren of het echt zo 'beroerd' klinkt als wordt gesuggereerd. Misschien dat er zelfs mensen zijn die me gewoon bij voorbaat al afraden om hem uberhaupt al mee te gaan zeulen
Ik heb wel het idee dat ik ontzettend op m'n bek ben gegaan met m'n aankoop van m'n nieuwe spullen

Music Addicted