B&W Nautilus 804 op Surround receiver?

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 6.796 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Hehehe....inderdaad....dat sowieso, maar goed als je wat wilt betaal je er voor. Volgens mij moet je maar bij Snijders gaan werken Boekster! Je kwam daar toch ook eerst met een zekere regelmaat met jouw plannen? Moet je nu dit eens zien: http://hifi.nl/allesover.php?id=1557 :o

Ook nog wat nieuws trouwens (maar dat wist je al volgens mij): http://hifi.nl/nieuws.php?keuze=3579

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 00:21

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Ik wist inderdaad dat de set en B&W's erop zouden komen (mosten nog 2 taakfouten uit ;) ). Zal het zo eens gaan lezen. En de reden dat ik de Nait nu thuis heb is inderdaad de komst van de i serie. De Nait5 gaat dus vervangen worden met de i, die kaler is en niet upgradebaar is. Daarom staat hij dus hier, want ik wil er ook nog een keer een losse eindamp bij en dat kan een 5i dus niet.

Maar ik heb het wel gevraagd of ik er kon werken, semi-serieus. Had nog pech ook, was een jongen die werkte er net 2 weken, op de zaterdag :( . Anders had ik het met veel plezier gedaan :) . Ookal is het elke keer treinen. Het is gewoon heel erg goed qua ervaring, en het is nog eens erg leuke ook! Ik hou me er in ieder geval aanbevolen :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

En het allerleukste van zo'n baantje is dat je dan heel goedkoop aan spullen kan komen en vaak nog op afbetaling ook. Ook leer je de importeurs kennen en kan je later eventueel nog steeds goedkoop aan spullen komen. Vriend van me heeft wel bij zo'n zaak gewerkt en heeft nu via overgehouden kennissen al flink wat spullen goedkoper kunnen krijgen hoewel hij er niet meer werkt. Enige probleem is echter dat het risico heeeeel groot is dat je vrijwel alleen nog maar geld aan hifi uitgeeft....je blijft upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Gelukkig kun je Naim lekker makkelijk upgraden :P . Je kunt er zo ontzettend veel mee! Maar dat is juist het leuke, alles wat je er mee doet, merk je ook direct. Dus het loont ook, waardoor je vaak nog even dat stapje hoger wil doen. En dan zit je dus inderdaad in de vicieuze cirkel, zoals je zelf al aangaf :) .

En ik denk dat je zeker gelijk hebt dat het fijn is dat je goedkoop aan spullen kunt komen. Eigenlijk is dat natuurlijk alleen een leuke bonus, maar het scheelt je zo veel geld!

Maar ik blijf het wel als optie houden. Ik zou er mijn huidige werk (dat is erg leuk, en verdient niet verkeerd) in een handomdraai voor opgeven. Ookal zou ik er niet veel verdienen (ik zou niet weten hoeveel eigenlijk), het lijkt me gewoon een erg leuke ervaring. En importeurs leren kennen is ook erg leuk. Zeker de Naim importeur, die zit er zelfs om de hoek :P (bij Snijders dus). De B&W importeur zit geloof ik een paar straten verder. Vandaar dat ze dat ook deels als hoofdmerken voeren. Klinkt dan ook nog leuk ook :P . Handige combinatie :) .

Music Addicted

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Even een updeet!

Gisteren was het eindelijk zover, na de VAD konden de Model 1's van Totem beluisterd gaan worden. Ik was redelijk nieuwsgierig, Totem is een heerlijk eigenwijs merk, dus ik wilde wel eens weten wat het deed :) .

Na even rustig inkomen met de CD5/112/flatcap/150 configuratie klonk het al meer dan ok. Ruimtelijk, gedetailleerd, redelijk transparant, open, maar nog niet helemaal boxless hier en daar. Soms kwam er een verdwaalde toon uit de luidspreker zetten had ik het gevoel. Wat me wel erg opviel was het aanwezige laag. Dat was nog heel flink voor zo'n klein speakertje van een kilo of 5 a 6!

Ook stond er nog een setje Ruarks, de CL10 die net weer terug van lang lang weggeweest waren. Hans vond het erg mooie speakers, dus we hebben ze ook nog even naast de Model 1's beluisterd.
Wat me daar opviel was voornamelijk dat ze totaal anders klonken (was ik natuurlijk ook al voor gewaarschuwd). Het laag was wel wat strakker, omdat ze ten eerste groter en ten tweede zwaarder zijn dan Model 1's. Ze klonken ook wat meer laid back, en het 'kabbelde' allemaal maar een beetje. Model 1's zijn veel dynamischer. De rest was gewoon goed, niet bijzonder naar mijn idee. Duidelijk dus dat de Model 1's een stuk boven de Ruarks uitkomen.

Heb ik hier nu veel aan gehad? Nee, nog niet. Ik heb de 805's nu weer te lang geleden gehoord om ze zo goed te kunnen vergelijken. Een aantal dingen waar ik alleen van kan vermoeden dat de 805's een betere luidspreker zou kunnen zijn.
- Boxless weergave: De 805 heeft naar mijn herinnering nog nooit een flard van een toon echt uit het beeld laten springen door hem 'ineens' weer uit de speaker te laten komen.
- Transparanter: Ik denk dat de 805's net nog een stukje transparanter kunnen klinken dan de Model 1's, hoewel ze erg goed waren.
- Detail: Moeilijk wat van te zeggen, al verwacht ik dat de midrange van de 805's net wat meer heeft dan de Model 1's.
-Laag: Dat zal bij beide luidsprekers redelijk hetzelfde zijn. En dan vind ik dat de 805 duidelijk zijn meerdere moet bekennen in de Model 1. Die is veel kleiner en lichter. Petje af! Zijn maar weinig speakers die dat doen zonder alles op te blazen en te gaan boomen.
- Ruimtelijkheid: Denk ik ook dat de Totem daar net wat verder in komt. Ze staan er om bekend ruimtelijk en redelijk groots weer te kunnen geven.
- Openheid: Nog nooit heb ik een speaker gehoord die zoveel opener was dan de 805. Ik denk dat de Totems dit ook niet halen. Ze klonken erg open, maar nooit zo open als ik de 805 kan herinneren.

Al met al blijft het dus een beetje gissen. Moet je er wel bijdenken dat een set Model 1's bijna de helft van een set 805 Signatures kost! Kortom, de Totem is een prachtig speakertje, met een betere prijs/kwaliteitverhouding dan de 805 naar ik vermoed. Mocht je op zoek zijn naar een monitor van een Euro of 2000 voor een steje denk ik dat ze de 805 (de gewone dus!) wel eens de baas zouden kunnen zijn.

Ik ga uiteraard ook proberen of ik ze naast elkaar kan krijgen. Hans wilde ook wel een keer proberen of de 805 Sigs een keer naar Delft mochten komen van Fred ;) . Hij wilde ze toch ook zelf wel een keer horen. Hopelijk dus ook nog een keer een vergelijking met de 805's direct ernaast. Tot nu toe hebben de Totempjes dus een zeer goede indruk achtergelaten.

Music Addicted

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Waarom niet luisteren naar de Totem Hawk? Dat is echt (naar mijn mening) een heel mooi slank speakertje. Ze gaan wel lekker laag, maar er zit niet een dusdanige kracht achter dat het teveel wordt in kleine kamers......ik denk dat ie in vrijwel elke kamer kan zolang ie maar ietsje van de muur af kan staan, maar dat moet een goede monitorspeaker ook. Qua ruimte nemen ze ook niks extra in t.o.v. monitorspeakers met stand. Misschien toch een ideetje om die mee te nemen?

Kan het niet laten......toch weer even een plaatje. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.audioreview.com/channels/audioreview/images/Tradeshow/9/totem/prodimg5.jpg

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Hij komt hier niet bijzonder ver van de muur. Bijkomend nadeel voor de Totems is dat ze allemaal rear ported zijn, wat de bas zeker niet ten goede gaat komen. Ook een probleem dat ik momenteel geen idee heb waar ik de Hawks moet gaan zoeken, in combinatie met Naim en liefst ook de N805's+ Model 1's. Staff's en Arro's hebben ze bij het Audiohuis, dus dat is het punt niet.

Hebben we ook nog dat ik 'maar' een Nait heb op het moment. Totem's zijn vrij lastig. Denk niet dat ik de Hawks lekker aangestuurd krijg. Detail zal ook nooit zo goed zijn van een nette monitor. Tenzij je echt dure fullranges gaat beluisteren. Leuke tip, maar ik denk dat ik de floorstanders echt helemaal links laat liggen, hoe mooi ik ze ook vind :) . In den beginne heb ik trouwens ook nog aangekaart de Forest te proberen, maar die gaat echt m'n kamer niet inkomen :D .

Music Addicted

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

OK....ik had ook wel verwacht dat het geen optie voor je zou zijn, maar ik dacht ik probeer het toch even. Dat kleine speakers gedetailleerder zijn is trouwens grotendeels een fabeltje.....het lijkt meer zo omdat het bij kleine speakers meer opvalt omdat ze wat minder in het laag leveren. Zo lijken ze vaak sneller en gedetailleerder te klinken, maar in 9 van de 10 gevallen is het gewoon 'gehoorsbedrog'.

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Dat het zo lijkt en dat het 'gehoorsbedrog' is geeft natuurlijk ook deels aan dat je dus wel hoort dat het detail beter is. Ik bedoel, als je detail gelijk is, maar je dat niet hoort, wat is dan het preciese punt? Bedrog of niet, het klinkt wel zo, en wat je oren je laten horen... :) .

Zelf denk ik ook dat het deels met laagresonanties te maken zou kunnen hebben, die je tweeter kunnen beinvloeden. Ik heb hier geen bewijzen voor, maar het lijkt me wel kunnen. Voor mij is het tot nu toe leerzaam geweest om te zien hoe fullrange en een standmount tegenover elkaar klinken, en hoe ze zich beiden gedragen onder upgradeprocessen. En dan heb je mijn inziens meer aan een standmount, die gemakkelijker transparant kan klinken en meer details kan doorgeven dan een fullrange zuil.
Daar komt ook nog bij dat mijn kamer verre van geschikt is voor grote luidsprekers. De Hawk hoeft dan niet veel meer laag te geven, maar ik dnek dat ik al snel op teveel uitkom. Met een beetje pech gebeurt het ook al met de Model 1's en 805's. Dat zal dan ogenschijnlijk minde zijn dan een stel fullrange speakers, dus ik hou het voor nu nog bij standmounts :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab schreef op 20 november 2003 @ 17:12:
OK....ik had ook wel verwacht dat het geen optie voor je zou zijn, maar ik dacht ik probeer het toch even. Dat kleine speakers gedetailleerder zijn is trouwens grotendeels een fabeltje.....het lijkt meer zo omdat het bij kleine speakers meer opvalt omdat ze wat minder in het laag leveren. Zo lijken ze vaak sneller en gedetailleerder te klinken, maar in 9 van de 10 gevallen is het gewoon 'gehoorsbedrog'.
Als er geen lage tonen zijn om het middetail iets te overstemmen, dan hoor je idd meer detail. Echter het verschil zou er niet moeten zijn als de opname geen laag bevat dan moet een stand luidspreker hetzelfde detail hebben als de monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Het stond in het HT topic al deels vermeld, maar ik ben afgelopen woensdag wederom in Rotterdam geweest, zodat ik de Signatures nog even goed kon beluidsteren met de Model 1 in gedachte en eigenlijk ook de knoop maar door te hakken.

Het moment dat de eerste noten er uitkwamen was het eigenlijk alsof het mijn speakers waren. Echt een gevoel van: 'Dit zijn ze' Na weer een uurtje a anderhalf uur luisteren en de bekende CD's erdoor gejast te hebben kwam eigenlijk de analyse van de vorige keer wel redelijk overeen met de verwachte verschillen. De Signature 805's zouden het maar moeten worden :) . Fred nog even lastig gevallen door de HiCap op de Nait te zetten, aangezien dat de eerstvolgende upgrade wordt na de CDX2. Ik ga er immers een NAC282 mee voeren :) . Was overigens wel een oude HiCap die bij de NAC82 hoorde, dus een olijfgroene. Lelijk, maar klinkt verschrikkelijk lekker :) .

Toen maar beneden de luidsprekers besteld. In Grey Tigers Eye. Zilveren stands erbij en afrekenen maar :) . Nog een tijdje met Fred staan kletsen over val alles en nogwat en toen de trein naar huis genomen.

Vrijdagmiddag, om half 2 ging de deurbel. Staat mijn zelfgekochte Sinterklaascadeau op de stoep :) . Of ik even wilde tekenen... De heer bezorger boodt aan de stands nog even in elkaar te schroeven, maar na hem vriendelijk bedankt te hebben voor zijn aanbod vertrok hij en wenste me veel plezier :) . Ik druk begonnen met uitpakken kom erachter dat het een surprisepakket betreft! Er zit namelijk een kleine verrassing in in de vorm van missende top plates. Dan staan je speakers erg knullig op de dunne pilaar... Gelijk bellen natuurlijk na 4x de doos nog een keer omploegen... Bij Snijders verbazing alom, en B&W zou gebeld worden. Na 5 minuten word ik teruggebeld door Jan Pieter die ook erg verbaast reageerd en direct nog een keer vraagt of ik echt alles goed heb doorgekeken. Na nogmaals de conclusie te trekken dat ze echt missen zou hij zorgen dat ze na 4 uur een paar nieuwe stands bij B&W vandaan zouden halen. Ik had toch niet veel te doen (kon m'n speakers toch niet opbouwen ;( ) dus ik besloot direct naar Rotterdam te vertrekken waar ze de doos om zouden ruilen. Ik slepen met die zooi (zwaar doosje hoor met al dat aluminium :P ), om een uur of 3 was ik er, en zowaar, ze hadden al top plates! Grijs uiteraard, want die had ik nodig :) . Toch nog een keer de doos omgeploegd en daarna de plates er maar ingedaan. Vervolgens de heren vriendelijk bedankt voor de snelle service (ook erg netjes van B&W uiteraard! ) en weer met de trein naar huis gecrossed (met een nòg zwaardere doos :X ) . Dus ik lekker die stands in elkaar geklust en de NACA5 (heerlijk stugge kabel) door de stand heen gewurmt, om vervolgens de QED Airlock Spades tussen de Terminals te wringen. Ook de Naim banaantjes gingen de versterker in en de eerste plop kwam eruit! CD'tje erin gelegd en gaan zitten. Het eerste wat me opviel was het scherpe randje wat ze hadden in het hoog. Niet helemaal zoals ik gewend was. Maar dat kan natuurlijk door de CD-speler komen en doro het feit dat ze nog niet ingespeeld zijn. Na een aantal CD's te hebebn geluisterd begon het inderdaad al een beetje bekender te klinken en is het randje nagenoeg verdwenen. Helemaal gaat niet lukken totdat de speler vervangen is en dan ga ik pas echt horen wat deze beestjes kunnen doen :) .

Voorlopig wordt het nog even aanpoten voor de CDX2, maar december is een feestmaand, ook financieel, dus daar komt een aardig deel ui tevoorschijn van het benodigd bedrag. Ik hoop dat alles een beetje meezit en dat ik hem natuurlijk zo snel mogelijk kan kopen, maar zoals het er nu uitziet gaat het nog wel tot de zomervakantie duren, helaas. Voordeel is wel dat de Signatures zijn ingespeeld op het moment dat de CDX2 er dan dus is!

Misschien ook wel leuk om te vermelden verder is het pad dat ik straks ga proberen te nemen mbt upgraden van de set:
1. Een HiCap die de Nait5 gaat voeden.
2. Een NAC282 voorversterker, die vanuit de HiCap gevoed wordt en een Nait5 als eindversterker gaat gebruiken.
3. Een NAP250, de legendarische eindversterker in zijn 2e leven :) . Nog relatief betaalbaar en schijnt erg goed te klinken.
4. Een XPS2, voeding voor de CDX2. Ook dat is weer een fixe investering, maar als ik de verhalen allemaal hoor...
5. De HiCap op de 282 vervangen door een SuperCap. Ook dat moet een van de meest toonaangevende upgrades zijn in een set.

Uiteraard is dit een jarenplan, met name de laatste 2. De eerste 3 zullen er zeker komen, de laatste 2 zijn echt om het misschien 'af te maken'. Het ligt daar ook een beetje aan de loop van de rest, of die er komen of niet.

Ik ga proberen een digicam te lenen, zodat jullie even kunnen meegenieten van de Signatures en m'n Nait5 (plus de fantastische Philips Discman, die het overigens helemaal niet slecht doet!). Mocht iemand de behoefte voelen om het een keer te aanschouwen als je een keer in de buurt bent, mail me en ik laat weten of je welkom bent (in eerste instantie wel, maar mijn tijd moet ook aanwezig zijn natuurlijk ;) ).

Ik ben in ieder geval reuze trots op mijn glimmende Signature 805's. De eerste echte goede speakers die ik heb gekocht en die ik voorlopig nog zal houden!

Mijn moeder vond de kleur trouwens wel ok (niet verwacht), totdat de grilles eraf gingen. Die gele conus was teveel van het goede :P

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Boekster schreef op 06 december 2003 @ 21:50:
Was overigens wel een oude HiCap die bij de NAC82 hoorde, dus een olijfgroene. Lelijk, maar klinkt verschrikkelijk lekker :)
Toen ik ergens in het begin van dit topic zei: "Hehehe......ik wilde Naim wel opteren voor jou, maar ik dacht dat je het niks zou vinden (qua uiterlijk dan). Naim moet je ook echt in het echt zien, is veel mooier dan op de plaatjes" dacht ik ook nog dat het dat design was. Ik had het al een tijd niet meer gezien en de laatste keer dat ik het had gezien was het nog die oude serie en toen die tijd vond ik het ook nog niet eens lelijk....maar nu je de nieuwe serie kent is het een ander verhaal natuurlijk.
Ik druk begonnen met uitpakken kom erachter dat het een surprisepakket betreft! Er zit namelijk een kleine verrassing in in de vorm van missende top plates. Dan staan je speakers erg knullig op de dunne pilaar... Gelijk bellen natuurlijk na 4x de doos nog een keer omploegen... Bij Snijders verbazing alom, en B&W zou gebeld worden. Na 5 minuten word ik teruggebeld door Jan Pieter die ook erg verbaast reageerd en direct nog een keer vraagt of ik echt alles goed heb doorgekeken. Na nogmaals de conclusie te trekken dat ze echt missen zou hij zorgen dat ze na 4 uur een paar nieuwe stands bij B&W vandaan zouden halen. Ik had toch niet veel te doen (kon m'n speakers toch niet opbouwen ;( ) dus ik besloot direct naar Rotterdam te vertrekken waar ze de doos om zouden ruilen. Ik slepen met die zooi (zwaar doosje hoor met al dat aluminium :P ), om een uur of 3 was ik er, en zowaar, ze hadden al top plates! Grijs uiteraard, want die had ik nodig :) . Toch nog een keer de doos omgeploegd en daarna de plates er maar ingedaan. Vervolgens de heren vriendelijk bedankt voor de snelle service (ook erg netjes van B&W uiteraard! ) en weer met de trein naar huis gecrossed (met een nòg zwaardere doos :X ) .
Op 1 of andere vreemde manier hoor en ervaar ik de laatste tijd in de hifi-wereld heel vaak van dit soort kleine missers....best gek. Maar misschien had ik het eerst gewoon niet door en is het altijd al zo geweest. Ik had het laatst nog met mijn rack.....eerst waren ze de kabelgoot en de kegels vergeten, toen ik ze eindelijk had bleken de buisjes waar de kegels in gaan scheef te zijn. Wacht dus nu weer op nieuwe buisjes. En ik had juist ook voor dit merk gekozen omdat je overal las dat de kwaliteit eersteklas zou zijn.
Dus ik lekker die stands in elkaar geklust en de NACA5 (heerlijk stugge kabel) door de stand heen gewurmt, om vervolgens de QED Airlock Spades tussen de Terminals te wringen. Ook de Naim banaantjes gingen de versterker in en de eerste plop kwam eruit! CD'tje erin gelegd en gaan zitten. Het eerste wat me opviel was het scherpe randje wat ze hadden in het hoog. Niet helemaal zoals ik gewend was. Maar dat kan natuurlijk door de CD-speler komen en doro het feit dat ze nog niet ingespeeld zijn. Na een aantal CD's te hebebn geluisterd begon het inderdaad al een beetje bekender te klinken en is het randje nagenoeg verdwenen. Helemaal gaat niet lukken totdat de speler vervangen is en dan ga ik pas echt horen wat deze beestjes kunnen doen :)
Ook dat ken ik...heb ooit al eens gedraaid met een goede cd-speler, een goede versterker en speakers van mijn oude mini Kenwood setje.....hehehe....maar is goed om je geduld te oefenen.
Voorlopig wordt het nog even aanpoten voor de CDX2, maar december is een feestmaand, ook financieel, dus daar komt een aardig deel ui tevoorschijn van het benodigd bedrag.
Hmmmm....dat ken ik dan weer niet. :( Bij mij zijn deze maanden altijd erg duur en als ze voorbij zijn kan je ook al weer wat geld opzij gaan leggen voor de vakantie....
Ik ga proberen een digicam te lenen, zodat jullie even kunnen meegenieten van de Signatures en m'n Nait5 (plus de fantastische Philips Discman, die het overigens helemaal niet slecht doet!).
Jeej....pics!!
Mijn moeder vond de kleur trouwens wel ok (niet verwacht), totdat de grilles eraf gingen. Die gele conus was teveel van het goede :P
Kan je in ieder geval je CDX2 kopen van de erfenis. :P Gecondoleerd trouwens. :+

Oh ja!! Ennuh....nog gefeliciteerd he! Wat wel mooi is is dat het koude en donkere dagen zijn....dat voegt alleen maar toe aan het genot.....is een stuk leuker dan 's zomers kopen hoewel dat natuurlijk ook niet erg is.

Edit: weet je nu trouwens al of het goed gaat.....804's op een surround receiver? :P

[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 06-12-2003 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Hehe, elke keer als ik m'n topic kijk denk ik nog wel eens: Topicreport om de titel te veranderen? Maar nee, de 'toegewijden' kennen het topic zo, dus dat blijft lekker zo :P .

Naim is op zich ook vanaf het begin niet meer veranderd. De 'Chrome bumpers' zijn de beginlijn geweest. Daar was eigenlijk bij de tweede serie niks aan veranderd, behalve dat de niet megespoten voorkanten dus wel meegespoten werden. Dit hebben ze dus heel lang volgehouden, want in 2000 is de nieuwe lijn ingeleidt met de 5 series. De NAP500 was de eerste reference bak (en wat voor 1 ;) ).

Geduld heb ik wel :) . Dus op de CDX2 kan ik zeker wel wachten. Ik weet waarvoor ik werk, dus ik doe het met dubbel zoveel plezier :) .

Wat betreft de feestdagen: Ik woon nog thuis, dat scheelt aanzienlijk in de kosten :) . Cadeautje hier, cadeautje daar. Kost me denk ik een pak minder dan het jou zou kosten :) .

Ik ga binnenkort maar eens een vriend van me aanvallen om z'n digicam te snatchen. Ook even m'n webspace een keer gebruiken (eerst kijken hoe dat precies gaat, lekkere tweaker ben ik ook :X ).

En mams leeft nog (thank the gods, af en toe :P ). Intensive care, maar stabiel.

Overigens nog een kleine toevoeging:
In SG heeft een keer een topic gestaan waar ik uitgebreid in heb gereageerd. Mensen die dat hebben gelezen weten dus dat mijn vader is overleden. Hij was ook gek op dit soort dingen (ik ben uiteraard de overtreffende trap, dat hoort bij ouders en kinderen ;) ). Mijn moeder dacht eerst het verschil niet te horen. Toen ze eenmaal goed stonden, en Enya er even stevig overheen ging moest ze toch even een traantje wegpinken. Het werpt dus wel een klein beetje de vruchten af ;) . Ze zou het er nog steeds niet voor over hebben, maar ze vind het nu zeker mooi en de grote onzinnigheid is een heel stuk kleiner geworden :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Feli Boekster.

Die stands maken voor de 805's best wel uit in geluid. Vooral als je ze nog verzwaard en goed eraan vastmaakt, dan vormen ze een geheel met de speakers.

Grilles eraf vind ik bij cherry 804's wel mooi en ook ietsjepietsje beter klinken, maar vanwege het stof wat je van de conussen houd, laat ik die er lekker op. Hooguit bij luistersessies waar ik echt ervoor ga zitten doe ik ze eraf.

Ik heb trouwens ook een keer de goede service van B&W meegemaakt. Toen ging het om m'n voormalige subwoofer ASW650. Die werd op een vrijdag middag nog speciaal door een vertegenwoordiger van B&W naar de winkel gereden. Erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi setje die S805's, we wachten met ongeduld op de fotos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 13:34:
Mooi setje die S805's, we wachten met ongeduld op de fotos ;)
Inderdaad ja, waar blijven die dingen? Ik zou haast aanbieden zelf even langs te komen. Misschien dat Hans er eentje heeft die je een uurtje mag lenen? Kun je ze daarna via zijn I-book uploaden. B)

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Als je een digicam hebt (moet wel, hoe kom je anders aan de foto's voor je luisteravond-topic :B ), je bent van harte welkom :) . Zorg ik dat de koffie/thee klaar staat ;) .

En zeg eens tegen Diederik dat hij die Sizmik komt halen, staat in de weg :P .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Het is nu een maandje geleden sinds ik ze heb, en alles begint lekker ingespeeld te raken, en ik erger me steeds meer aan de disman :P . Wordt gelukkig hard aan/voor gewerkt! Het klinkt allemaal wel goed, maar de scherpe randjes moeten er echt af. Ik heb gisteren ook voor het eerst een beetje echt volume gedraaid (Nait5 op 3 uur O-) ), en hij houdt het allemaal er netjes. De 805 gaan flinke uitslagen geven, maar het klinkt allemaal nog onvervormt en redelijk strak. Niet verkeerd dus :) .

De foto's staan al hier op de HD, maar ik krijg ze niet geupload naar de planet site. Ik gebruik Cute FTP, maar ik krijg het niet voor elkaar. Het pass is niet goed oid. Ik zit nu te wachten op de mail van Planet, dus ik ben benieuwd wat er aan schort!

Jullie krijgen ze zeker te zien :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog niet geupload ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:44

xdc

weet iemand trouwens de B&w dealerprijzen ergens staan ?

van de 600 series s3 en meer als je ehbt :) , met subwoofers .. iemand hebben in het verleden op got gestaan , maar nergens meer te vinden ?

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Nee, sorry, Planet ligt dwars :( . Ik krijg het niet met een FTP prog naar de homepage. Pass en username kloppen niet op een of andere manier. Ik zit te wachten op de mail, maar dat duurt nogal even. De eerste mail verwees naar de help, die ik allang had uitgepluisd.

Als iemand ze even tijdelijk wil hosten dan staan ze er zo op. Zijn wel 350 a 400k per stuk (1600x1200) en het zijn er 8.

De dealerprijzen van B&W staan gewoon op de site.
Linkje

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xdc schreef op 12 januari 2004 @ 11:50:
weet iemand trouwens de B&w dealerprijzen ergens staan ?

van de 600 series s3 en meer als je ehbt :) , met subwoofers .. iemand hebben in het verleden op got gestaan , maar nergens meer te vinden ?
Op www.audioforum.be vind je een hele waslijst van adviesprijzen van merken, ook van de B&W 600 reeks dus.

Boekster: ik kan ze wel altijd hosten voor je als je wilt, ik zou ze toch meteen bij de rest van mn B&W pics duwen :) Mail ze maar even door naar temp@narfum.org (tijdelijk e-mail adres).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
De foto's zijn tijdelijk door Dennis gehost (nogmaals bedankt daarvoor ;) ), dus eindelijk kunnen jullie de Signature 805's ook even bekijken :) .

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bolio/boekster/Nait5.jpg
De aansturing, de Naim Nait5 geïntegreerde versterker, 2x30W, genoeg voor de 805's.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Play/Signature_+_Nait5.jpg
Een totaalshot van de luidspreker op standaard, met de Nait5 ernaast. De haspel is tijdelijk, die wordt vervangen op het moment dat ze weer los gaan, dat zou aanstaande zondag moeten worden. Het Mainsblock is er al :) .

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bolio/boekster/Signature_805.jpg
Een shot van de luidspreker, in Grey Tigers Eye.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bolio/boekster/Signature_805_Closeup.jpg
Closeup van de luidspreker. Metaldome tweeter refelcteert een beetje, en het rode puntje is (gelukkig) van de camera :) .

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bolio/boekster/Signature_805_Closeup2.jpg
Nog een closeupje.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bolio/boekster/Signature_805_shot.jpg
De luidspreker op z'n standaard. Een beetje donker helaas.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bolio/boekster/Signature_Terminals.jpg De terminals, spreekt voor zich. QED Airlock spades zitten ertussen. De kleur is goed zichtbaar. Zo ziet ie er in zonlicht uit :) .

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bolio/boekster/Voet_+_NACA5.jpg
Het speakertouw (NACA5) met de voet van de Sigs.

Hopelijk binnenkort op de eigen webpagina, als Planet een beetje meewerkt. Ook de eigen digicam komt eraan :) . Foto's zouden dan mooier moeten kunnen, maar die zien jullie dan vast wel :) .

Edit: Nogmaals dank aan redder Dennis!

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 13:08 ]

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
De links moeten nog even worden aangepast denk ik, er zitten spaties in die niet worden begrepen door de UBB's.

En Melvin, bedankt voor het aanbod, maar Dennis was je voor :) .

[ Voor 168% gewijzigd door Boekster op 12-01-2004 17:58 ]

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:25

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Goed ik pas ze even aan en stuur je de per mail nieuwe links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Nice hoor die NAIM! En de speakers ook wel hoor. ;) Maar je weet dat dat niet helemaal mijn dingen zijn....de NAIM echter is wel helemaal mijn ding.....blijf het prachtspul vinden en ik vond het niet eens lelijk toen ze het oude design nog hadden. :D

Welke stekkerblok heb je trouwens? Als je dat hier durft te zeggen.....ik kan sommige mensen al bijna horen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
De oude Naim heeft ook wel wat, het is niet direct design, meer vorm volgt functie. De nieuwe reference en de 5-series vind ik echter mooier dan de 3 series en olive's en chrome bumpers.

En het is ook prachtspul :) . Het klinkt gewoon fantastisch, is stabieler dan de specs doen vermoeden en het ziet er ook nog eens mooi uit ;) . Ik heb een Naim Mainsblock als stekkerdoos, zesvoudig, goed geaard, verder niet bijzonder. Gewoon een goede doos :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Very nice indeed. Alleen is er iets mis gegaan met het 2de plaatje uploaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja, 2e plaatje komt niet helemaal binnen, maar mooi spul hoor. Dat tigerprint is niet echt mijn smaak, maar goed.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, heeel apart, je moet er echt van houden denk ik, maar het zal bijna iedereen iig wel fijn in de oren klinken. ;)

Ik heb overigens je UBB tagjes maar even aangepast, die vervormde pics leken natuurlijk nergens op :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 09:19:
Hmm, heeel apart, je moet er echt van houden denk ik, maar het zal bijna iedereen iig wel fijn in de oren klinken. ;)

Ik heb overigens je UBB tagjes maar even aangepast, die vervormde pics leken natuurlijk nergens op :p
Hoe meer high-end de speaker hoe verschillender de meningen kunnen zijn. De mensen die zoveel geld over hebben voor zulke speakers zijn erg kritisch. De normale luisteraar is al vaak tevreden met een Jamo speaker (nofi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 09:19:

Er was 1 pic die een beetje breed was inderdaad en die is nu half, want hij deed het wel. (totdat Play begon te rotzooien :P ) Maar thanks :) .Er ligt gewoon een haspel onder (foei :X ) en een afstandsbediening voor, niet heel veel te zien dus :P .

Maar ze klinken gewoon erg goed ja, mag uiteraard ook wel ;) .

En de normale luisteraar heeft geen idee dat muziek ook nog beter kan, vaak :) . De meeste mensen zijn verbaasd als ze het horen. En dat zonder CD-speler ;) . Hij moet er wel snel komen, want ik begin me steeds meer te ergeren aan die superdeluxe discman... Maandje of 3 zal het nog duren!

Overigens ga ik zondag naar Eindhoven, om daar een set van iemand te beluisteren. De set waar ik uiteindelijk naartoe zou willen (op de luidsprekers na dan, maar die lijken me ook erg bijzonder): NAC282/NAP250/CDX2/SuperCap/Fraim/NACA5/Totem Mani-2. Toen we begonnen met mailen had hij voor de SuperCap nog een HiCap (geloof zelfs 2, maar verschillende leeftijden, en da's niet zo heel mooi). Dus hij is wat doorgegroeid. Ik ben al happy met de 282/250/CDX2/HiCap :) .

[ Voor 3% gewijzigd door Boekster op 13-01-2004 12:40 ]

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Eindelijk foto's, dat werd wel eens tijd. Ik heb notabene al twee keer geupgrade in de tussentijd. (hoe trots moet ik hier eigenlijk op zijn... ;) ).

Maar goed, mooie luidsprekers, aparte afwerking :). Nu snel een cd-speler, want dit kan echt niet!

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 10:44:
[...]

Hoe meer high-end de speaker hoe verschillender de meningen kunnen zijn. De mensen die zoveel geld over hebben voor zulke speakers zijn erg kritisch. De normale luisteraar is al vaak tevreden met een Jamo speaker (nofi).
Als dit een inhoudelijke reactie is op mijn bericht dan zeg je dus dat een Jamo beter in de smaak valt als een Nautilus 805 Signature. :o

Ik begrijp wat je bedoelt, maar je hoeft echt geen audiofiel te zijn om deze speaker te kunnen waarderen, om hem op z'n waarde te schatten is dan weer een ander verhaal.
Boekster schreef op 13 januari 2004 @ 12:39:
[...]

Er was 1 pic die een beetje breed was inderdaad en die is nu half, want hij deed het wel. (totdat Play begon te rotzooien :P ) Maar thanks :) .Er ligt gewoon een haspel onder (foei :X ) en een afstandsbediening voor, niet heel veel te zien dus :P .

Maar ze klinken gewoon erg goed ja, mag uiteraard ook wel ;)
Poging 2 met het halve JPGtje :p

Overigens had je ook 2 foto's gemaakt met de camera 90 graden gedraaid, dus dit is wel degelijk een vooruitgang. :( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Jeuhj, 2e pic doet het nu ook :)

Edit: 'k mis alleen die haspel nog :+

[ Voor 40% gewijzigd door Grrrrrene op 13-01-2004 13:25 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 13:15:
[...]
Als dit een inhoudelijke reactie is op mijn bericht dan zeg je dus dat een Jamo beter in de smaak valt als een Nautilus 805 Signature. :o

Ik begrijp wat je bedoelt, maar je hoeft echt geen audiofiel te zijn om deze speaker te kunnen waarderen, om hem op z'n waarde te schatten is dan weer een ander verhaal.

[...]
Poging 2 met het halve JPGtje :p

Overigens had je ook 2 foto's gemaakt met de camera 90 graden gedraaid, dus dit is wel degelijk een vooruitgang. :( :+
Dank dank! Ziet er inderdaad beter uit :) . En de meeste mensen kunnen ze wel waarderen, klankmatig gezien dan. Qua uiterlijk heb ik al een paar mensen gehad die het niet mooi vonden, maarja, dat hou je toch wel :) .

Wat betreft de haspel, op mijn foto ligt ie er echt 8)7 . Maarja, of ik daar nou torts op moet zijn :p .

En die CD-speler, ik weet het, maar dat is de sculd van Dr. Strangelove O-) . Het klinkt al een stuk beter met de luidsaprekers, ik werd helemaal gek van die kleine Magnat speakers. Maar ik heb eergisteren met een filmpje kijken de PS2 erop gezet, en dat klinkt erg goed met muziek ook (uiteraard proberen :P ), beter dan de discman. Meer detail en definitie. Hij heeft alleen een groundloop, dus ik heb hem er heel snel afgehaald weer. Irritante gezoem bij stille passages :( . Maar het vooruitzicht voor de CDX2 wordt wel steeds leuker, als ook de PS2 tochal een redelijke verbetring geeft :) .

Tijdens de film dacht ik overigens dat de schuifpui naar z'n grootje ging, er ging een ruit kapot aan die kant (leuk, dat stereo), dus ik schrok me kapot 8)7 .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

laat me raden waar dat keuzeschakelaartje vandaan komt ;) goris zeker?
ze zien er best gaaf uit, vind die afwerking qua kleuren juist best leuk staan, is weer eens wat anders dan een gewone hout kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
_ferry_ schreef op 13 januari 2004 @ 15:48:
laat me raden waar dat keuzeschakelaartje vandaan komt ;) goris zeker?
ze zien er best gaaf uit, vind die afwerking qua kleuren juist best leuk staan, is weer eens wat anders dan een gewone hout kleur.
Jij mag nooit meer gokken :P . Ik had hem nodig om de PC en PS2 te verbinden met de Sony toren. Maar aangezien ik nu een RCA naar DIN nodig had komt ie weer goed van pas :) . Er zijn ook Jacks naar DIN, maar die gebruik je ook maar 1x ofzo. Die RCA naar DIN kabel kan ik vast nog wel een keer gebruiken.

Maar ze zijn mooi he? O+
* Boekster Geniet van Dido die nu opstaat, wat een stem!
(niet alleen een mooie stem ;) ).

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boekster.. dude, die Bowers & Wilkins Nautilus 805 zijn vette speakers! :) Alleen zou ik niet voor dat tijgerskinnetje gaan.. ;)

Zelf ben ik een beginnend audiofiel :) en ik bergijp wel dat sommige mensen geld niet belangrijk vinden als het over Audio gaat maar eh, die speakers kosten behoorlijk veel geld.

Nu is mijn vraag, hoelang heb je hiervoor gespaard? Je bent een student die een jaar en 14 dagen jonger is dan ik :+ Heb je hiervoor gewoon heel lang gewerkt?

Ik ben benieuwd ennuh nog veel luisterplezier natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Sparen kan, tweedehands kopen ook.

Mijn setje heeft een nieuwwaarde van een ruime 8000 euro, maar dat is bepaald niet wat ik er voor heb neergelegd. Zeker als je het een beetje stap voor stap doet, en de koopjes er uit weet te zoeken dan kan een hifi hobby zelfs nog geld opleveren in plaats van kosten. Ik zie mijn set vooral als een investering, niet iets wat geld kost. Daarnaast komt er ook waanzinnig lekkere muziek uit en da's mooi meegenomen :P

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 15:56:
Boekster.. dude, die Bowers & Wilkins Nautilus 805 zijn vette speakers! :) Alleen zou ik niet voor dat tijgerskinnetje gaan.. ;)

Zelf ben ik een beginnend audiofiel :) en ik bergijp wel dat sommige mensen geld niet belangrijk vinden als het over Audio gaat maar eh, die speakers kosten behoorlijk veel geld.

Nu is mijn vraag, hoelang heb je hiervoor gespaard? Je bent een student die een jaar en 14 dagen jonger is dan ik :+ Heb je hiervoor gewoon heel lang gewerkt?

Ik ben benieuwd ennuh nog veel luisterplezier natuurlijk :)
Het zijn Signatures 805 en die zijn ook nog eens 2 keer duurder dan de Nautilus 805. Helaas is dat tijgerskinnetje de mooiste optie van de twee naar mijn mening......die andere vind ik nog minder mooi....doe mij echter maar gewoon kersen ofzo (of pianolak). Dat is ook iets wat ik soms echt niet snap bij fabrikanten....dan neem je de alleduurste serie en wordt je "bestraft" met een zeer beperkte keuze aan afwerkingen. Bij Ferrari ook al....koop je de Enzo (dikke 900.000 euro) kan je in principe alleen maar in het geel of het rood krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Ik heb er aardig lang over gedaan ja, bijna een jaartje. De CD-speler gaat iets sneller, ik werk meer, loon is iets hoger, en ik heb een berg bonussen momenteel. En Je kunt kiezen tussen Red Birds Eye (wat ik echt afschuwelijk vind, die stonde in Apeldoorn) of deze. En deze zijn veel chiquer om te zien vind ik en ik vind het erg mooi :) . Als de 804 er in deze finish was geweest had ik die gekocht (als het dan de 804 geworden zou zijn ;) ).

Maargoed, wat geld betreft, je moet er wat voor over hebben :) . Toen ik de 804 had gehoord ben ik er dus ingerolt (zie topictitel :P ) . Sindsdien ben ik er veel meer mee bezig geweest. Dan pas merk je dat er meer is dan de set die beneden staat, tenminste, je weet waarom die dingen zo duur zijn.

Maar ik ben het wel met Zimbab eens dat een exclusief product wat meer afwerkingen verdient. De Aston Martins vind ik dan een mooi voorbeeld, veel kleure lak, veel interieurkeuzes. Gelukkig heb ik geen dure smaak ;) :+ .

Maar ik koop het nu, zodat ik het voor later vast heb, dan heb je andere dingen aan je hoofd. Ik ga weinig uit, ik pool wel regelmatig, kijk af en toe een videootje met vrienden, hier en daar. Dat scheelt je een hoop geld :) . Straks heb je een huis een vrouw/vriendin en dan heb je een heel ander leefpatroon. Ik doe het nu ik het me kan veroorloven :) . Maar volgend jaar weer wintersport, het kriebelt weer ;) .

En Verbal Kint, die Sizmik staat er nog steeds! Zal ik hem maar even inspelen? ;)

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab schreef op 13 januari 2004 @ 16:44:
[...]

Het zijn Signatures 805 en die zijn ook nog eens 2 keer duurder dan de Nautilus 805. Helaas is dat tijgerskinnetje de mooiste optie van de twee naar mijn mening......die andere vind ik nog minder mooi....doe mij echter maar gewoon kersen ofzo (of pianolak). Dat is ook iets wat ik soms echt niet snap bij fabrikanten....dan neem je de alleduurste serie en wordt je "bestraft" met een zeer beperkte keuze aan afwerkingen. Bij Ferrari ook al....koop je de Enzo (dikke 900.000 euro) kan je in principe alleen maar in het geel of het rood krijgen.
Damn, 2 keer zo duur zelfs! :) Maar ik ben met dit soort dingen gewoon te nuchter :) Waarom zou je niet gewoon gaan voor de B&W DM-602 S3 of wat dacht je van de Dali Suite 2.5? Dat zijn volgens mij ook al topspeakers. Veel verschil zou er niet zijn met geluid. Of zit ik hier helemaal naast?

Je betaald voor die Signatures 805 gewoon zoveel omdat het speakers zijn die van ander materiaal zijn gemaakt en ze worden niet massaal geproduceerd (net zoals de Ferrari idd :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 17:12:
[...]

Damn, 2 keer zo duur zelfs! :) Maar ik ben met dit soort dingen gewoon te nuchter :) Waarom zou je niet gewoon gaan voor de B&W DM-602 S3 of wat dacht je van de Dali Suite 2.5? Dat zijn volgens mij ook al topspeakers. Veel verschil zou er niet zijn met geluid. Of zit ik hier helemaal naast?

Je betaald voor die Signatures 805 gewoon zoveel omdat het speakers zijn die van ander materiaal zijn gemaakt en ze worden niet massaal geproduceerd (net zoals de Ferrari idd :) )
Verkeerd antwoord ;) . Ik heb de 604 gehoord en die vond ik al erg goed. Met de 804 ben ik van m'n stoel gevallen. Er zit meerverschil in dan je denkt. Het zijn goede speakers, dat zeker, maar het verschil is aanzienlijk groter dan je verwacht. Daarom geven mensen ook niet zo veel geld uit, ze zijn snel tevreden en misschien is dat maar goed ook! Anders zouden onze spulletjes niet speciaal meer zijn :) . Ik heb namelijk het 2528 setje Siganture 805'jes thuis :) . (zie foto, is degene met het hoogste serienumemr :P ). Is toch wel iets gaafs :) .

Het materiaal is overigens multiplex, de afwerking is een speciaal fineer (ik heb geprobeerd op te zoeken van welke boom het komt, zonder succes) en is een aantal keren met blanke lak gespoten en gepolitourd. Is een duur grapje ja :) . Maar de aluminium faseplug, de Nautilus tweeter en de crossover mogen er ook wezen :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boekster schreef op 13 januari 2004 @ 17:30:
[...]

Verkeerd antwoord ;) . Ik heb de 604 gehoord en die vond ik al erg goed. Met de 804 ben ik van m'n stoel gevallen. Er zit meerverschil in dan je denkt. Het zijn goede speakers, dat zeker, maar het verschil is aanzienlijk groter dan je verwacht. Daarom geven mensen ook niet zo veel geld uit, ze zijn snel tevreden en misschien is dat maar goed ook! Anders zouden onze spulletjes niet speciaal meer zijn :) . Ik heb namelijk het 2528 setje Siganture 805'jes thuis :) . (zie foto, is degene met het hoogste serienumemr :P ). Is toch wel iets gaafs :) .

Het materiaal is overigens multiplex, de afwerking is een speciaal fineer (ik heb geprobeerd op te zoeken van welke boom het komt, zonder succes) en is een aantal keren met blanke lak gespoten en gepolitourd. Is een duur grapje ja :) . Maar de aluminium faseplug, de Nautilus tweeter en de crossover mogen er ook wezen :) .
Ik kan me idd goed voorstellen dat het relax is om heel aparte speakers te hebben. Als ik het geld zou hebben zou ik het misschien ook wel doen, wie weet :)

Ik ben bezig met een HT-set. De TV (JVC AV28X37S) en de DVD-speler (Kenwood DVF-R4050 5 DISK wisselaar) heb ik maar nu de rest nog.

Ik moet dus nog een speakerset en een reciever kopen. Door jou zit ik te overwegen om voor B&W tegaan, of op z'n minst, een keer te luisteren bij HOBO Hifi 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Boekster schreef op 13 januari 2004 @ 17:30:
De aluminium faseplug is niet zo duur....je kan hem al kopen voor 69 euro per twee....je kan ook 24-karaats vergulde kopen voor 159 euro trouwens. :P

Piccie van de XO (inclusief een transistor?):

Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images%5CphotoItem%5CSig805%20crossover.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door zimbab op 13-01-2004 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

die transistor? zal wel een weerstand zijn, zo aan de 2 pinnetjes te zien, en dan gewoon gegoten in een TOxx behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Dat lijkt me inderdaad logischer ja......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
zimbab schreef op 13 januari 2004 @ 19:07:
[...]
De aluminium faseplug is niet zo duur....je kan hem al kopen voor 69 euro per twee....je kan ook 24-karaats vergulde kopen voor 159 euro trouwens. :P
Je kan wel zoiets kopen, echter zijn dat geen originele B&W faseplugs (hifi-tuning.de verkoop ze wel). Of ze exact hetzelfde zijn betwijfel ik, maar van B&W zal je ze niet krijgen (of kunnen kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Scarp schreef op 13 januari 2004 @ 21:20:
[...]

Je kan wel zoiets kopen, echter zijn dat geen originele B&W faseplugs (hifi-tuning.de verkoop ze wel). Of ze exact hetzelfde zijn betwijfel ik, maar van B&W zal je ze niet krijgen (of kunnen kopen)
Hifi-tuning.com inderdaad (wel een duitse site). Ze zijn niet officieel van B&W nee...als je ze direct van B&W had kunnen kopen had je er waarschijnlijk 150 euro ofzo voor moeten lappen. Of ze exact hetzelfde zijn betwijfel ik echter niet echt....het is voor de rest niks bijzonders ofzo hoor......gewoon een alluminium plug. Als Boekster die van hem er uit zou schroeven en aan mij mee zou geven kan ik hem op het bedrijf waar ik werk op op de paar honderste nauwkeurig na laten maken. En nu niet aan komen zetten dat B&W zuiverder alluminium ofzo gebruikt en dat dat veel verschil zou maken. :P :+

Maar het was meer een reactie op Boekster die zei dat de alluminium plug ook een duur grapje is.....ik wilde even aangeven dat ze in de winkel al voor 59 euro kunnen liggen en dus de productiekosten daar nog eens dik onder liggen. Trouwens....er is een dikke kans dat B&W dit klusje ook uitbesteed aan een ander bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

t gaat toch om een crossover? ik weet namelijk alleen niet wat er met de aluminium plug bedoeld wordt :X de aansluitingen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Nee....we hebben het weer over iets anders, namelijk de (fase)plug die in het midden van de Kevlar conus zit. In de Nautilus 805, 804 etc is die van kunstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

zimbab schreef op 13 januari 2004 @ 22:08:
Nee....we hebben het weer over iets anders, namelijk de (fase)plug die in het midden van de Kevlar conus zit. In de Nautilus 805, 804 etc is die van kunstof.
ach so :D tjah ik dacht al, waar moet dat op t filter zitten :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Het is niet heel veel duurder misschien, maar alle beetje helpen toch weer. Zo kun je de luidspreker zelf al weer een paar Eurootjes duurder maken. En die paar Eurootjes maken toch weer een hoop Euro's bij elkaar. Of het beter klinkt, vast wel, maar ik dnek marginaal. Het ziet er wel mooier uit. En voor looks betaal je ook. Ben ik me ook van bewust, maar voor mij was het verschil tussen de 805 en de Signatures redelijk groot nog. Genoeg om beter bevonden te worden dan de 804 :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Helaas gaat as. zondag niet meer door, vriend van me (die een rijbewijs heeft en een auto ;) ) moest nog een rapport inleveren maandag, had ie deze week nog even opgekregen van de baas. Hopelijk de 15e als het aan de andere zijde kan. Want ik wil wel graag, vriend ook en degene waar we heen gaan is ook erg nieuwsgierig naar de Sigs. Wordt zeker vervolgd!

Planet reageert trouwens niet meer, ik ga volgende week maar eens boos bellen, want dit is niets.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Schaamteloze semi-crosspost O-) . Sinds een week of 3 heb ik de CDX2 thuis. Even patsen :*) .

Ook hier de pics nog even. Ik heb er ook nog een klein verhaaltje bij :)

[afbeelding]

M'n welbekende Sigs waar alles mee is begonnen. Wat zijn ze mooi he? :P

[afbeelding]

Woofer close-up. Alu phase-plug met een mooie reflecterende hand op de afgelakte kast :P .

[afbeelding]

Connections! vln. Terminals, QED Airlock Spades en Naim NAC A5 luidsprekerkabel/scheepstouw. Ook het serienummer niet vergeten! Setje nummer 2528 wereldwijd :) .

[afbeelding]

De laatste nieuwe aanwist, m'n CDX2! Lang op moeten wachten, rib uit m'n lijf, alle moeite meer dan waard :) . Overigens is het apparaat iets hoger en diper dan de Nait die er onder staat. Kan geen kwaad, de voeten staan er nog prima op.

[afbeelding]

Andere hoek, zelfde apparatuur.

[afbeelding]

Het display, lekkere ouderwetse mega-leds. Meer is niet nodig volgens de Naim filosofie, en meestal staat ie uit :P . Het schijnt beter te klinken, maar ik hoor geen verschil.

[afbeelding]

Het meest bijzondere aan de speler, de CD-drawer. Het gehele loopwerk zit er in. Dit komt de kwailiteit van het geluid ten goede, daar alles gedemt zit in de lade en fysiek verder van de andere componeten gescheiden wordt. Scharnierpunt zit overigens exact in het midden. De lade is van kunststof en versterkt met glasvezel. Ook zie je de puck liggen die op de CD gelegd wordt tijdens het spelen. Klik je vast met een magneet en zorgt voor stabiliteit tijdens het spelen en ook dat je de CD niet uit je speler hoeft te vissen door de hele behuizing los te jassen :P .

De speler zelf weegt grofweg een kilo of 12. De voeding is massive, net als de rest van de behuizing. De frontplaat is ongeveer 1cm dik en de rest van de behuizing zo'n 4mm.

Wat ie doet naast mooi zijn, is CD's afspelen. En dat doet ie als geen ander! Waar ik tot nu toe op gewonnen heb is laag, timing, snelheid, detaillering, plaatsing, stilte (klinkt heel stom, maar de stiltes zijn stiller) en hij brengt meer rust in het geheel. Hij speelt nu op een minimum van z'n kunnen, belemmerd door de Nait5. Zodra de 282 er komt heeft ie veel meer bandbreedte en lucht om los te kunnen. Dan pas kan ie alles laten horen. Duurt echter nog wel even.

Ander verhaaltje, dat al een tijdje speeld, ik ben naar Geoff geweest, een maandje geleden, met de Sigs. De set was als volgt: NAC282/Supercap/NAP250/CDX2 geFraimed. Duur geintje dus. Zijn eigen luidsprekers waren Totem Mani-2's.

Het eerste wat opvalt in de set is het ongelofelijke laag. Dat heeft veel meer autoriteit, gaat veel lager (zeker met de push-pull Mani's), doch blijft altijd goed te volgen en is geweldig goed gedefinieerd. Er zit veel meer lucht omheen en alles heeft veel rust. Alles gaat gemakkelijk, maar de snelheid en het ritme blijven goed bewaard. Slecht opgenomen CD's vallen simpeltjes door de mand en goede opnames klinken beter dan ooit. Veel nieuwe details huppelen tevoorschijn :) . Het ruimtelijke gevoel dat de Mani-2's geven is geweldig! Plaatsing is niet super, maar zeker mee te leven. De muziek is ontzettend boeiend en daar draait het juist om met Naim, en naar mijn idee, de hele HiFi. Het is gewoon genieten :) .

De Sigs presteerden boven verwachting in de set. Het was voor het eerst dat ik ze in deze setting hoorde en dus een verrassing wat ze zouden doen. Ze gaan dus veel en veel lager dan je zelf verwacht. Het middengebied is open en trasparant. Beter dan de Mani-2's. Detaillering is grandioos. De metaldome laat alles horen zonder scherpe randjes, behalve als die op de CD staan (jammer dat Coldplay dat dan nèt heeft :X ) . Het klinkt allemaal veel gemoedelijker dan met de Nait thuis. En dat mag toch ook wel voor het geld dacht ik :P .

Ook nog even de sub erbij gezet, een Rel Quake. Dit is bij lange na niet genoeg om mee te komen met de Sigs. Hij is te traag en het lijkt een monotone brom te zijn die meezoemt. Erg onprettig. Overigens vond ik het niet voldoende toevoegen om er een enorme investering voor te doen. De Sigs kunnen echt genoeg voro nu, en misschien ook wel totdat ze de deur uit gaan, wat voorlopig niet gebeurd.

Het is duidelijk dat de Sigs je belonen voor betere apparatuur. Ze lusten veel meer dan de Nait, en dat krijgen ze ook zeker op den duur! De HiCap is nu de volgende stap, waarna de Sigs meer stroom gaan krijgen uit de 250. Dit gaat echter nog wel even duren.

Ik wil Geoff ook nog even bedanken voor de gastvrijheid. (niet dat hij dit leest of zou kunnen lezen)Het was een leuke middag en heeft me in laten ziendat ik zeker geen spijt heb van m'n aankoop. De Sigs hebben zich beter gehouden dan ik in eerste instantie had verwacht. De Mani-2's zijn redelijk op hetzelfde niveau, maar die kosten wel een pak meer. Het is een goede luidspreker dat zeker! Op sommige punten beter dan de Sigs, op andere minder. Voor mij zijn e Sigs beter, Geoff hield liever z'n Mani-2's. Hij wilde niet ruilen :P . (ik ook niet, want de Mani's krij ik niet aangestuurd :P ).

Als er overigens mensen zijn die een keer willen komen luisteren, post hier of mail me (staat in m'n profiel). Dan kunnen we een datum bekijken. Je bent van harte welkom :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Laatst online: 12-05 14:34
Ik blijf het een erg mooie set vinden Boekster! (ik zag hem al in het HT topic) Erg aparte CD-speler die CDX2, je hebt in iedergeval iets zeer speciaals in huis gehaald. En gelukkig blijkbaar ook op gebied van het geluid (wat natuurlijk het belangrijkst is).
Maarja wel frappant dat die CD-speler op zichzelf al 3 keer zo duur is als mijn complete set (NAD C320BEE, NAD C521BEE, Quad 11L).
Maar aan de andere kant zou ik ook graag zoveel geld uitgeven aan Hi-Fi. Desalniettemin ben ik heel tevreden met mijn set hoor, zeker voor de prijs :)

Heb je overigens nog getwijfeld over andere CD-spelers? Of ben je gelijk regelrecht voor Naim gegaan? En watvoor interlink gebruik je? Geef je daar veel geld aan uit, of geloof je niet echt in de magische krachten van (extreem) dure bekabeling?

Verder zou ik heel graag willen komen luisteren, maar ik kom eigenlijk nooit in Delft. Maar in iedergeval bedankt voor het aanbod :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
StarTAC schreef op 22 april 2004 @ 00:04:
Ik blijf het een erg mooie set vinden Boekster! (ik zag hem al in het HT topic) Erg aparte CD-speler die CDX2, je hebt in iedergeval iets zeer speciaals in huis gehaald. En gelukkig blijkbaar ook op gebied van het geluid (wat natuurlijk het belangrijkst is).
Maarja wel frappant dat die CD-speler op zichzelf al 3 keer zo duur is als mijn complete set (NAD C320BEE, NAD C521BEE, Quad 11L).
Maar aan de andere kant zou ik ook graag zoveel geld uitgeven aan Hi-Fi. Desalniettemin ben ik heel tevreden met mijn set hoor, zeker voor de prijs :)

Heb je overigens nog getwijfeld over andere CD-spelers? Of ben je gelijk regelrecht voor Naim gegaan? En watvoor interlink gebruik je? Geef je daar veel geld aan uit, of geloof je niet echt in de magische krachten van (extreem) dure bekabeling?

Verder zou ik heel graag willen komen luisteren, maar ik kom eigenlijk nooit in Delft. Maar in iedergeval bedankt voor het aanbod :P
Ik heb wel andere spelers gehoord, amar die zaten eigenlijk alleen in het andere klassement (de CD5 dus), dat was een Primare speler (typenummer even ontschoten, wel een goed ding overigens!), de Arcam CD23/CD33 en de Musical Fidelity A3 speler. De MF was echt niets, heel kaal en levensloos. De Primare vond ik een stuk beter. De Arcam was ook erg goed, maar niet zo muzikaal.
Heel eerlijk gezegd dus: Nee, ik heb geen andere speler gehoord naast de CDX2. (ja, de CD5/Hicap, maar da's ook Naim :P ). De Linn Ikemi zou een kanshebber zijn geweest op zich. Schijnt ook op het Naim forum lovend over gesproken te worden en twijfelt men vaak tussen deze spelers in dat klassement. Ik heb hem niet gehoord, simpelweg omdat ik een all Naim systeem mooier vindt (zeker optisch, en ik denk ook sonisch) en het past beter in de bekabeling.

Kunnen we daar direct mee verder. Ik gebruik een simpele Naim Din/Din 5-polige 180 graden kabel. (180 staat voor de spreiding van de pins, dus die zitten in een halve cirkel). Die krijg je erbij en Naim zelf vindt het de beste kabel. Ze proberen wel andere dingen uit om te kijken of ze wat beters kunnen vinden. Ook gaat het in dit geval om ster-aarde. Alle apparatuur is aan elkaar geaard, en in het stopcontact. Dit geeft ook het beste signaal. Ook wel leuk is, dat ik met de discman een kleine loop had (die overigens met de PS2 eraan enorm werd). Die ben ik nu volledig kwijt en moet ik het doen met tweeter-hiss :P (die er wel al was, en er ook niet uitgaat, tenzij er een andere versterker komt). De hiss is niet erg, dat heeft alle Naim apparatuur en het is zeker niet storend.

Verder over bekabeling, ik heb op de CDX2 ook een hele dure netkabel gehad (in Leiden overigens) en dat vond ik geen verbetering. Wel een verandering. Het geluidsbeeld werd cleaner. Het filterde bepaalde dingen weg. Sommige dingen gewenst, andere dingen ongewenst. Ook was er een iets beter plaatsing. Maar om daar €900,- aan uit te geven, nee. Wat dat betreft een beetje hetzelfde verhaal als de interlinks. Ook dit doet Naim zelf. Je krijgt de kabel erbij die zij het beste vinden. Er zijn misschien wel betere kabels voor mij, maar die moet ik dan gaan zoeken. En daar ga ik geen geld aan uitgeven, aan marginale verbeteringen, tenminste, geen vermogens zoals in mijn geposte ervaring. Wel heb ik een goede stekkerdoos (Mainsblock, Naim, uiteraard :P ), wat een rustiger beeld gaf. Die was overigens niet duur, €45,- . Vind ik een nette prijs voor een goed blok.

Wat betreft de prijs, tja, het is maar wat je er voor over hebt. Ik heb de 'pech' gehad dat ik tegen Naim aanliep en dat ik verliefd werd. Op zich had ik een mooie set gehad met de Marantz (vroeger, aan het begin van dit topic :+ ) en de 600's (bijvoorbeeld). Ik denk dat het voor veel mensen een onthulling is om m'n set te horen. Dat was het voor mij ook toen ik net begon. Probleem is dat je dan eigenlijk al buiten veel budgetten zit, en dat kun je beter niet doen (zie TS :P ). Je gaat dan namelijk budget verleggen. Ik denk dat je heel tevreden kunt zijn met wat je hebt. De Quads zijn erg mooi (doen het trouwens niet verkeerd met Naim ;) ) en NAD is erg goed in z'n klasse. Voor de prijs is er weinig beters denk ik :) .

Maar we kunnen wel een arrangementje regelen hoor, kom gerust een keer een zondag langs :P . Je kunt volledig met het OV hier komen :P , heb je een hele dag de tijd ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk verhaal alweer Boekster :)

Ik ga zelf ook eens een Nait 5i testen op m'n 804's, aangezien ik nu resoluut voor stereo ga en mn Marantz SR6300 dus weg ga doen. Alleen wil ik wel zeker weten of zo een Nait 5i wel genoeg power in huis heeft om een 804 aan te sturen (en eventueel een 802 ooit ?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Ja, de 5i heeft genoeg power. Nee, de kwaliteit is niet voldoende voor een 802. Een 804 zou nog kunnen, maar dat is wat je zelf moet proberen :) . Ik zou gokken op een 112/150 combi. Met een beetje mazzel kun je die via eBay wel vinden, 2e-hands dus :) . Zit je net wat safer mee. Die stuurt de 804 moeiteloos aan en kwalitatief is het zeker een stap hoger naast de 5i. Hans vind zelf dat de gewone 5 nog wat muzikaler was dan de 5i. Die gaat prima op de 804 als het op vermogen aankomt. Mocht je naar de 802 willen moet je groter denken. Een 200 zou kunnen, een 250 is gewoon beter. de 802 vraagt kwalitatief veel meer, hoeweel het impedantieverloop geen probleem vormt. Zet de 802 voorlopig nog even uit je hoofd en geniet van je 804 :) . Tegen de tijd dat je aan de 802 gaat denken denk ik dat je een heel stuk hoger zit met apparatuur ook :) . Een 804 kan veel hebben voordat je hem zat bent ;) .

Vandaag trouwens een Densen Beat B-400 speler de CD5i weg horen spelen ;) . Is iets duurder, maar ook iets beter :) . De Eindbak was er nog niet, maar de pre zag er mooi uit ook.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergis ik me als ik zeg dat al die preamps geen DAC's hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Boekster schreef op 21 april 2004 @ 02:50:
(..)
Het is duidelijk dat de Sigs je belonen voor betere apparatuur. Ze lusten veel meer dan de Nait, en dat krijgen ze ook zeker op den duur! De HiCap is nu de volgende stap, waarna de Sigs meer stroom gaan krijgen uit de 250. Dit gaat echter nog wel even duren.
(..)
Als er overigens mensen zijn die een keer willen komen luisteren, post hier of mail me (staat in m'n profiel). Dan kunnen we een datum bekijken. Je bent van harte welkom :) .
Jammer dat Naim met van die vreemde stekkers werkt, anders had je mijn Linn Klout eens kunnen proberen. Fantastische eindversterker is dat. Het is inmiddels al weer de derde bak die mijn Keilidhs voed en wat doet hij dat goed! :9

In vergelijking met de Arcam Alpha 9 (geintegreerd) en Linn LK85 die ik hiervoor had is vooral "het ritme" in de muziek gekomen, naast veel meer controle wat zich uit in diepte (straaaak) en detailering. Probleem is dat ritme, of timing, lastig uit te leggen is, inderdaad iets wat je moet ervaren. CD's met veel slagwerk, zoals de vroegere Dire Straits zijn echt enorm lekker :). Nu luister ik DSOTM van Pink Floyd, helemaal vol met fantastische effecten. Zeer binnenkort kan mijn set echt tonen wat hij waard is als hij is opgesteld in mijn nieuwe huis (een huis!!! helemaal voor mezelf!!!), ik verwacht dan vooral te winnen aan diepte en plaatsing omdat het nu gewoon brak staat in een te kleine kamer. Dit zal de meeste studenten onder ons wel bekend in de oren klinken. ;)

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 22:35:
Vergis ik me als ik zeg dat al die preamps geen DAC's hebben ?
Hoeveel analoge stereovoorversterkers met DAC's ken je dan?

[ Voor 60% gewijzigd door zimbab op 22-04-2004 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Verbal Kint schreef op 22 april 2004 @ 22:39:
[...]

Jammer dat Naim met van die vreemde stekkers werkt, anders had je mijn Linn Klout eens kunnen proberen. Fantastische eindversterker is dat. Het is inmiddels al weer de derde bak die mijn Keilidhs voed en wat doet hij dat goed! :9

In vergelijking met de Arcam Alpha 9 (geintegreerd) en Linn LK85 die ik hiervoor had is vooral "het ritme" in de muziek gekomen, naast veel meer controle wat zich uit in diepte (straaaak) en detailering. Probleem is dat ritme, of timing, lastig uit te leggen is, inderdaad iets wat je moet ervaren. CD's met veel slagwerk, zoals de vroegere Dire Straits zijn echt enorm lekker :). Nu luister ik DSOTM van Pink Floyd, helemaal vol met fantastische effecten. Zeer binnenkort kan mijn set echt tonen wat hij waard is als hij is opgesteld in mijn nieuwe huis (een huis!!! helemaal voor mezelf!!!), ik verwacht dan vooral te winnen aan diepte en plaatsing omdat het nu gewoon brak staat in een te kleine kamer. Dit zal de meeste studenten onder ons wel bekend in de oren klinken. ;)
Komt de Klout na de LK140? Want dat is de zwaarste bak van Linn die ik ken.

Overigens heb ik ook DSOTM, die klinkt erg goed :) . Alle effecten vloeien uit de luidsprekers, hard als het moet, subtiel waar nodig. PRAT is inderdaad moeilijk uit te leggen. Wel vind ik dat je bij veel Jazz heel makkelijk kunt laten horen wat je bedoelt. Jazz heeft een heel sterk ritmegevoel is is vrij complex qua opbouw in veel gevallen.

De Nait geeft trouwens ook een veel strakker laag dan je in veel gevallen verwacht. Ik verbaas me nog steeds over het kleine beestje. Nu ik de 250 echter gehoord heb is het maar een mietje :P . Maar da's niet helemaal eerlijk, die kost ook 3x zo veel.

Maar DIN's zijn op zich heel goed, maar je moet het wel consequent toepassen. Dat doet Naim gelukkig. Met de nieuwe series kun je ook alles uitwisselen met andere merken. Dat is op zich wel fijn voor de verkopen, maar de meeste mensen gaan toch voor een systeem van 1 merk. Met Naim is dat eigenlijk nog makkelijker en vaak ook beter. Bronnen zijn wel erg populair onder mensen met andere versterkers. Maar vaak gaan die later alsnog om.

Trouwens wel cool dat je een eigen huisje hebt! Waar precies? Wel in Delft nog?
Ik zou het graag willen, maar ik heb geen geld meer ;) .

En Melvin, de versterkers hebben geen DAC nee, op de AV2 na, maar da's een processor. Maar Zimbab heeft wel gelijk, er zijn geen analoge stereoversterkers met DAC. Tenminste, ik ken er geen.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Boekster schreef op 22 april 2004 @ 23:05:
[...]

Komt de Klout na de LK140? Want dat is de zwaarste bak van Linn die ik ken.

Overigens heb ik ook DSOTM, die klinkt erg goed :) . Alle effecten vloeien uit de luidsprekers, hard als het moet, subtiel waar nodig. PRAT is inderdaad moeilijk uit te leggen. Wel vind ik dat je bij veel Jazz heel makkelijk kunt laten horen wat je bedoelt. Jazz heeft een heel sterk ritmegevoel is is vrij complex qua opbouw in veel gevallen.

De Nait geeft trouwens ook een veel strakker laag dan je in veel gevallen verwacht. Ik verbaas me nog steeds over het kleine beestje. Nu ik de 250 echter gehoord heb is het maar een mietje :P . Maar da's niet helemaal eerlijk, die kost ook 3x zo veel.
(..)
Trouwens wel cool dat je een eigen huisje hebt! Waar precies? Wel in Delft nog?
Ik zou het graag willen, maar ik heb geen geld meer ;) .
De Klout was het topmodel van Linn. Een enorme trafo, verder geheel symetrisch. 2x160 watt op 4 ohm en 2x80 bij 8 ohm, lekker stabiel dus. Het ding kostte destijds ruim 3000 euro. Leve de tweedehands markt! De Klout is opgevolgd door de 2250, met schakelende voeding. Daarboven heb je tegenwoordig ook nog de Klimaxserie, dat gaat helaas nogal boven mijn budget. :)

Een eigen huis is inderdaad erg gaaf en dankzij huursubsidie nog erg betaalbaar ook. Het is in de bomenwijk, ik vind het prima, stuk gezelliger dan de Voorhof. Verhuizen is trouwens wel erg kostbaar, voorlopig geen upgrades voor mij. Alhoewel, echte koopjes laat ik nooit lopen (pas nog een teac tuner voor 40,- euro op de kop getikt).

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
2e hands is handig :) . M'n Nait5 was ook iets goedkoper, maar de rest van m'n spullen is redelijk exaotisch en moeilijk 2e hands te vinden. Een CDX2 gaat meestal ook alleen weg voor een CDS3. Daartussen zit ook de stap met de XPS2 nog. Moeilijk dus. Ook de Signatures heb ik nog nooit 2e-hands gezien. Weinig mensen die daar voro kiezen als tussenstap. Over een aantal jaren zullen ze wel een beetje komen. Maarja, dan is het voor mij te laat :P . Zit ik al aan de active NBLs :P (die er overigens wel uitgaan).

Maar ik ken wel meer duur spul ban Linn. Unidisks, Sondeks, duur spul. Zijn eigenlijk alleen de bronnen die ik ken :) . Staan ze toch wel het meest bekend om :) . Vooral de Sondek LP12 is nog ontzettend populair in Engeland.

Hans vond dat ik ook maar een Michell Orbe moest kopen om naast m'n CDX2 te zetten, toen ik zei dat ik misschien wel een keer aan de draaitafel wilde. De Project debut II (met alles erop-en-eraan, ook de versterker) vond ie te min :P .

Maargoed, ik heb het hier thuis nog erg goed :) . Geluidskwaliteit beneden is zeker ok. De ospetlling is niet ideaal, maar het klinkt netjes. Zal boven wel anders worden. In een nieuw huis zou ik toch meer om de set heen bouwen, en liefst een luisterkamer hebben :) . Maarja, geduld is een schone zaak :) .

Trouwens, waar ligt de bomenwijk precies? Die ken ik helemaal niet. Noord, oost, zuid of west? Straat mag ook, zoek ik het even op als hij me niet bekend voorkomt.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Waarom wil je per se aan de platen? Ik weet dat het heel verleidelijk lijkt (ik moet me zelf ook telkens inhouden....zijn van die mooie dingen die spelers) maar ik praat mezelf toch telkens weer gezond verstand in. Platen zijn gewoonweg niet praktisch en CD's wel. Zo zul je op gegeven moment zien dat je toch graag voor het comfort van CD's gaat, zeker gezien het feit je een hele goede cd-speler hebt. Een platenspeler is ook veel kritischer wua plaatsing, pre pre, arm, element, voeding, magnetisme, stof, kwaliteit persingen en misschien nog wel meer. Als je het dan heel erg moi wilt hebben ga je er gewoon erg veel geld aan uitgeven, te meer omdat je veel er mee kan tweaken. Maar dat tweaken gaat je wel flink wat geld kosten als je het later bij elkaar optelt. En dan heb je vaak nog de drang om de CD te kopen als het een heel tof album is.

De draaitafels worden steeds mooier en beter, maar eigenlijk is het alleen interessant voor mensen die al een hele collectie hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door zimbab op 23-04-2004 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Beneden staat dus al een hele collectie (niet van mij, maar van m'n moeder op zich) die gedraait kanworden, waarvan zeker een aantal dingen mijn smaak zijn. Overigens kost die Debut II €250,- dus dat is het geld niet :) . Of ie m'n CDX2 overtreft betwijfel ik, maar het is leuk om een beetje mee te rommelen. Ik ben het met je eens dat er VEEL aan een draaitafel gedaan kan worden. Je hebt op zich alles al genoemd. Ik kan hem nu ook niet plaatsen, maar het lijkt me zeker leuk om het eens te proberen. Maargoed, eerst een voeding voor m'n Nait5, die verdient ie wel. Hij belemmert m'n CDX2 :P .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Niet naar platenspelers luisteren als je denkt dat je het onpraktische aan kunt! :)

Want dan koop je er namelijk meteen eentje....
Samen met een vriend hebben we bij Rik Stoet een demo gedaan. Zijn systeem, Linn Kairn, Ikemi, 2x LK85 (actief), Katans + als extra'tje een Clearaudio Champion. Dat was even schrikken. Zijn Ikemi, niet direct een standaard spelertje, werd volkomen weggespeeld door de draaitafel, die net iets meer dan de helft van een Ikemi kost. Vooral de ruimtelijkheid en plaatsing is ongekend. Kan dus zeer verslavend zijn, die vriend van mij speurt nu dan ook internet af naar een goede koop. Ik heb mezelf gewoon wijsgemaakt dat ik platen teveel gedoe vind en begin er daarom niet aan. ;)

offtopic:
De bomenwijk ligt tussen het centrum en de Delftse Hout. de Van Miereveltlaan loopt er langs.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verbal Kint schreef op 23 april 2004 @ 22:55:
Niet naar platenspelers luisteren als je denkt dat je het onpraktische aan kunt! :)

Want dan koop je er namelijk meteen eentje....
Samen met een vriend hebben we bij Rik Stoet een demo gedaan. Zijn systeem, Linn Kairn, Ikemi, 2x LK85 (actief), Katans + als extra'tje een Clearaudio Champion. Dat was even schrikken. Zijn Ikemi, niet direct een standaard spelertje, werd volkomen weggespeeld door de draaitafel, die net iets meer dan de helft van een Ikemi kost. Vooral de ruimtelijkheid en plaatsing is ongekend. Kan dus zeer verslavend zijn, die vriend van mij speurt nu dan ook internet af naar een goede koop. Ik heb mezelf gewoon wijsgemaakt dat ik platen teveel gedoe vind en begin er daarom niet aan. ;)

offtopic:
De bomenwijk ligt tussen het centrum en de Delftse Hout. de Van Miereveltlaan loopt er langs.
Hehehe....die Champion is juist degene die ik bijna wilde gaan kopen....jummie in zwart acryl. Maar ik vertel mezelf ook regelmatig dat het teveel geld gaat kosten en ik dan toch ook nog de CD's zou willen hebben vanwege het gemak, waardoor je veel dubbel zou willen kopen. Maar ik ben al een tijdje genezen van die dingen. Bij die Clearaudios kan je ook zoveel uitbredingen kopen dat het heel snel heel erg duur zou worden.

Level 1 in zwart acryl wilde ik graag:

Afbeeldingslocatie: http://www.audiovisionsf.com/images/products/large_162.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door zimbab op 24-04-2004 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Die Clearaudio Champion is ook een hele goede tafel :) . Momenteel een beetje klote leverbaar trouwens :P . Maar ik zou er nog niet zo veel geld insteken. Ik vind de Clearaudios bloedmooi om te zien, dat zeker, maar voor mij nog wat duur. Doe mij maar een dure CD-speler, daar heb ik op zich meer aan :) . Maar het is inderdaad een hoop gedoe. Misschien wel zo wijs om er niet aan te beginnen. Alhoewel ik die Debut toch wel aanlokkelijk vind. Alles (arm, element, tafel, voeding en pre) voor €250,- . Is toch geen verkeerde instap. Grootste gevaar zit hem in de verslaving, zoals Verbal Kint al zei.

offtopic:
En richting Delftse Hout is niet verkeerd! In de buurt van de A13? Woon je alleen maar aan de andere kant van Delft :P . Kom ik morgen weer langs, als ik hard aan het werk ga ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Boekster schreef op 24 april 2004 @ 00:49:
Misschien wel zo wijs om er niet aan te beginnen. Alhoewel ik die Debut toch wel aanlokkelijk vind. Alles (arm, element, tafel, voeding en pre) voor �250,- . Is toch geen verkeerde instap. Grootste gevaar zit hem in de verslaving, zoals Verbal Kint al zei.
Die debut is natuurlijk totaal niet duur, maar let wel op dat je bij die speler meer nog dan bij andere het gevoel gaat krijgen van "het lijkt me wel wat, maar dit is het nog niet". Hij is wel goed, maar gerelateerd aan de prijs en die is echt laag....dus verwacht er niet al te veel van als ie het op moet nemen tegen een CDX2. In het begin vind je het nog leuk, maar na een tijdje merk je toch dat het geluid van je CDX2 stukken beter is en tel daar het gemak bij op en je platenspeler staat hoogstwaarschijnlijk snel stof te eten. En dat is dan wel weer zonde voor de 250 euro. Of je gaat meteen upgraden en dat kan echt wel vervelend werken. Het lijken van die kleine investeringen in vergelijking met b.v. een NAP250, maar tel het eens bij elkaar op. Maar goed.....het lijkt mij persoonlijk wel heel leuk en ik wil het je niet uit je hoofd praten, maar denk er wel goed over na. Zoals ik al eerder zei wordt ook ik telkens weer hebberig als ik die dingen zie/hoor, maar ik moet mezelf telkens weer wat ratio inpraten. Maar je hebt nog wel wat tijd om na te denken als ik zie waar je allemaal nog voor sparen moet (lees: wilt). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Je hebt gelijk, het kirebelt ook alleen. Maargoed, die 250 is waarschijnlijk ook een beteren en belangrijkere investering. Maar wel een heel stuk duurder, moet wel een HiCap tussen... Nouja, dan maar weer hard aan het werk. Vandaag weer loon gehad, was weer een mooie strook ;) .

Music Addicted

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste