B&W Nautilus 804 op Surround receiver?

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 6.793 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:19
Heb je de 23 nog rechtstreeks met de 33 kunnen vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 00:21

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Nee, helaas niet. Een CD33 hadden ze nog niet. Maar de CD23 was op de Arcam zelf een mooie speler. De CD33 heb ik dus op een Naim gehoord, en was op sommige punten beter dan de Naim, maar andere punten minder. De CD23 gebruikt oudere DAC's, maar dat zegt niets. Naim gebruikt ook al oude DAC's, maar dat maakt niet zo veel uit. Ze klinken nog steeds geweldig :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Ja, je praat dan wel over wat cd spelers he! Zijn allemaal super spelers, zeker in vgl wat de meeste mensen zelf hebben hier!

Jammer dat je niet kon vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Had het graag gedaan, al was het maar om wat meer info te kunnen geven aan de geinteresserden hier. Misschien als ik er over een tijdje weer ben dat ik het nog een keer probeer, maar voorlopig ben ik even klaar met luisteren. Ik heb het gevoel dat ik alles even rustig laat bezinken, en gewoon doorga met sparen. Zoals het er nu uitziet is Naim mijn keuze, met de 804. Musical Fidelity kan ik ook nog proberen. Primaire zou ik zelfs ook nog kunnen doen, en het kriebelt toch om de NAD nog een keer te proberen. Enige nadeel van Naim is, het laat je echt niet meer los... ;)

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
primaire is waanzinnig mooi om te zien! Kwalitatief schijnt goed, erg goed te zijn. Ik heb ze alleen nog nooit gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Primare
Boekster schreef op 15 May 2003 @ 23:27:
Enige nadeel van Naim is, het laat je echt niet meer los... ;)
Neemt na een tijdje echt wel af.....geloof mij. Eerst ga je helemaal voor een merk omdat je er gewoon door overdonderd wordt en dan ga je steeds meer andere dingen waarderen.

[ Voor 97% gewijzigd door zimbab op 15-05-2003 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
zimbab schreef op 15 May 2003 @ 23:40:
Primare

[...]

Neemt na een tijdje echt wel af.....geloof mij. Eerst ga je helemaal voor een merk omdat je er gewoon door overdonderd wordt en dan ga je steeds meer andere dingen waarderen.
Ja, merkte ook dat het Primare was :) .
Beetje gezocht qua prijzen, en de pirjsklasse komt redelijk overeen. Alleen nog een keer luisteren.
Musical Fidelity zit ook in dezelfde klasse, dus ook die maakt een kans.

Naim heeft gewoon iets. Ik weet niet precies waarom. Het overdondert inderdaad flink. Vooral vanwege de mogelijkheden die het biedt, qua uitbreiding, ookal klink de hele set al beter dan de andere merken. Het kan nog een klein beetje extra zonder componenten volledig te hoeven vervangen. En op een of andere manier vind ik ook de interlink filosofie erg mooi. Ik ben een scepticus als het om interlinks gaat. Ik kan me niet voorstellen dat een enkel kabeltje een enorm verschil creeert wat betreft geluid. Netkabels al helemaal niet.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:03
Naim heeft gewoon iets. Ik weet niet precies waarom. Het overdondert inderdaad flink. Vooral vanwege de mogelijkheden die het biedt, qua uitbreiding, ookal klink de hele set al beter dan de andere merken. Het kan nog een klein beetje extra zonder componenten volledig te hoeven vervangen. En op een of andere manier vind ik ook de interlink filosofie erg mooi. Ik ben een scepticus als het om interlinks gaat. Ik kan me niet voorstellen dat een enkel kabeltje een enorm verschil creeert wat betreft geluid. Netkabels al helemaal niet.
Eigenlijk is het wel goed dat je nog een tijdje moet sparen, neem je tenminste geen overhaaste beslissing. Je enthousiasme voor NAIM kan ik zelf wel begrijpen, ik heb hetzelfde bij Arcam. Maar het is goed om een open mind te houden.

Bij veel mensen merk je dat naarmate ze de investering moeten gaan doen, ze steeds meer rigide worden in hun keus. Waarschijnlijk heeft het te maken met de onzekerheid die gepaard gaat met zo'n grote investering. Het leuke is dat diezelfde mensen (ikzelf ook) als ze hun set hebben staan vaak veel opener kunnen luisteren naar andermans spullen; je hebt je eigen keuze gemaakt, je kan goed aangeven waarom en je begrijpt ook waarom andere mensen voor iets anders vallen.

Zolang je geen flamewars krijgt over wat beter is... gaat alles goed ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Ik denk ook dat het goed is dat ik nog moet sparen. Ten eerste omdat het de zin in je werk beinvloedt :) . Ten tweede omdat de overhaaste beslissing inderdaad gevaarlijk is.

Die open mind probeer ik zoveel mogelijk te houden. Ik heb alleen het gevoel dat Naim gewoon net alles wat beter doet. Misschien is het een vooroordeel, misschien is het dat niet. Aan de ene kant wil ik misschien wel dat Naim beter klinkt, aan de andere kant Arcam (het is wel goedkoper, tenslotte ;) ).

Misschien wel leuk om te vermelden: De eerste keer heb ik dus geluisterd met een vriend van me. Die was niet mee in Delft, wel naar Rotterdam. Hij hoorde het daar voor het eerst, zowel Naim als Arcam. De 804's had hij wel gehoord in Den Haag.
Naim was voor beide de betere keuze. Hij vond het ook beter klinken, omdat net alles wat strakker kon aansturen. Wat dat aangaat beruste zijn keuze niet op vooroordelen, die van mij misschien wel, hoewel ik natuurlijk niet wist wat beide merken met de Nautilus zouden doen.
Hij verklaart me echter wel voor gek, zowel voro speakers als elektronica. Hij vindt het te duur, maar hij heeft een Auto van 13000,- tweedehands gekocht, dus hij moet z'n mond houden :p .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
't is allemaal relatief... als ik twee jaar geleden wist wat ik nu aan hifi had uitgegeven had ik mezelf laten opnemen in een gesticht. Maar ja, als je 40 uur per week werkt is 1000 euro opeens minder dan in de dagen dat dat 4 maanden stufi was ;)

Uiteindelijk is het wel goed ergens de streep te trekken... ik vond de CDM7NTS de eerste luidsprekers waar ik echt happy mee was. Op dat punt waren ze al twee keer duurder dan het budget dat ik toen in mijn hoofd had (en vier keer duurder dan mijn initiele budget). Ik heb nog wel de 804 geluisterd (niet met in het achterhoofd als optie, gewoon uit nieuwsgierigheid, en de 805 sig), maar ik vond het verschil in prijs gewoon niet opwegen tegenover de winst in kwaliteit. Voor het geld dat ik gepocket heb kon ik snel een amp en CD speler kopen. Kan je er ook wat eerder van genieten :)

[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 16-05-2003 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Boekster schreef op 15 May 2003 @ 23:50:
Ik ben een scepticus als het om interlinks gaat. Ik kan me niet voorstellen dat een enkel kabeltje een enorm verschil creeert wat betreft geluid. Netkabels al helemaal niet.
Laat je maar eens een goede demostratie geven. De meesten hier zeggen dat het volgens hun geen verschil kan maken en dan komen ze met argumenten die volgens hen sluitend zijn en alle mogelijke variabelen in zich hebben (ze wanen zich naar mijn mening ook als een van de groten der aarde wat betreft electronica), maar echt goed hebben ze nog nooit naar het verschil geluisterd. En dat bijvoorbeeld Black Gate condensatoren wel verschil maken willen ze dan weer wel meteen geloven terwijl dat in principe ook gewoon gewikkeld metaal is met een isolator. Wil je iets informatiefs over kables lezen dan is dit wel leuk.

Vooral netkabels zorgen voor discussies, maar ik houd me een beetje aan de volgende quote van Lucio van TNT-audio:
Now, PLEASE, before hitting the mailto below and sending me dozens of messages and flames yelling that a main cable can't make ANY difference I'd suggest you to take a deep breath, relax and go to the nearest hi-end dealer and ask for a comparision test between a special mains cable and the stock one.
Everyone I know who has made this test, even if strongly skeptic, now swears by the importance of a good mains cable inside a GOOD HiFi system.
And I mean, inside a GOOD HiFi system because if you think that a 10$ (or 1000$) shielded cable will turn your '80s HiFi rack into a thousand dollars HiFi system...well, you should have your head checked by a trained technician ;-)
Dit is ook een artikel waar je eigenlijk alleen even het bovenste zo'n beetje moet lezen, maar belangrijker nog de link die er in staat.....daar wordt wetenschappelijk ingegaan op de effecten van (net)kabels. Heb het zlef nog niet gelezen, maar ga het nu doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Ik geloof wel dat er verschillen zijn in interlinks, maar dat die zo klein zijn dat ik het nooit de moeite waard zal vinden om een interlink te kopen van >€100,- . En netkabels, tja, Een traject van enkele kilometers verbeteren met het laatste eindje, nee, daar geloof ik niet in. Een goede stekkerdoos, met aarde, dat is wel belangrijk :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

En waarom dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Groundloop, uiteraard ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Dat aarde snap ik wel, maar waarom moet het een goede stekkerdoos zijn? Eentje van de gamma van 5 euro met aarde is toch ook goed, of hoor jij daar wel verschil tussen? Of bedoel je meer goed= met aarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Ja, zolang hij maar geaard is. Een stekkerdoos is een stekkerdoos naar mijn idee. Een audiofiele stekkerdoos is hetzelfde idee als een overpriced netsnoer naar mijn idee ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt ook dozen die buiten bepaalde frequenties filteren, dat kan op zich wel handig zijn, afhankelijk van wat je eraan hangt. Maar het belangrijkste aan een goede doos is dat er een bescherming tegen pieken inzit, en dus ook blikseminslag.

Zelf heb ik nu een MGE UPS aan mn hifi spullen hangen, die beschermt tegen pieken, zorgt voor een stabiel voltage en heeft ook een batterij die enkele minuten spanning levert als de stroom eraf gaat. Maar dat is eigenlijk puur omdat ik dat ding nog had staan, anders zou ik er gewoon een goede stekkerdoos aan hangen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Boekster:

Ga ook eens naar de JBL Ti-K10 luisteren, rechtstreeks vgl met de 803, ik ben benieuwd. Ik heb sinds gisteren de Ti-K10 hier in huis staan, wow! Waanzinnig, nog niet beter gehoord. Door veel mensen direct naast de 803 gezet, ook vaak vergeleken met de 802. En een stukkie goedkoper dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik heb zelf al een tijdje de 804 matrix (voorloper van de 804N) en de sound is vrij goed vergelijkbaar.
Na meerdere versterkers hier thuis te hebben gehad heb ik sinds kort 2de hands(zoals al mijn audio) een Mark Levinson 29 op de kop kunnen tikken.
Niet te geloven wat een verschil werkelijk ongelooflijk mijn oude Quad 306 en de micromega amp worden volledig weggespeelt........
Ik ben iemand die niet in dure interlinks netkabels etc. gelooft.
Ook zijn de vershillen tussen cd spelers altijd marginaal geweest maar dit.....
Mijn advies: Ga aub luisteren naar een 2de hands ML deze zijn met een beetje zoeken goedkoper te krijgen dan de Naim nieuw.
Op verzoek kan ik ook wel wat fotos plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Ik heb op Hifi.nl al een no.29 bij de 2e hands gezien: 2750€ en ik vind hem echt afgrijselijk. Hoe mooi het ook zal klinken, dat wordt het niet.

Blue Eyes: Die 803's komen er niet. Het worden de 804's. De Tik's zijn trouwens ook te groot (te diep) voor mijn kamer, dus dat zal ook niet zo handig gaan. Op de JBL-site staan ze trouwens voor $3500 dus wel een beetje duurder :X . Tweedehands zal misschien nog wel gaan.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
3500 dollar.....

ik heb ze voor 1000 euro het paar :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Ik wist wel dat je ze tweedehands had ja :) . Ik kan er wel naar gaan kijken, maar ze zijn echt simpelweg te groot. Ik wil een paar slanke luidsprekers. En ze hebben een beetje een te dikek kont ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boekster schreef op 27 May 2003 @ 12:55:
Ik wist wel dat je ze tweedehands had ja :) . Ik kan er wel naar gaan kijken, maar ze zijn echt simpelweg te groot. Ik wil een paar slanke luidsprekers. En ze hebben een beetje een te dikek kont ;) .
Amerikanen zijn gewoon dikker :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En heb je ondertussen je 804's al in huis ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Haha, nee, voorlopig niet :) . Ik ben nog steeds bezig met het vergelijkend warenonderzoek ;) . Maar wel toevallig dat je nu schopt, want ik wilde het morgen doen :) . Ik ga namelijk weer luisteren, en wel naar Naim (duh ;) ) tegenover Musical Fidelity, Primare, en ook wat andere luidsprekers, waaronder Amphion. Amphion zou dan in de combinatie met Primare zijn, als tegenhanger van de Naim 804's.

Ook ga ik nog een keer luisteren naar de Audio Physic Tempo III Jubilee Edition, (schijnt héél mooi te zijn! ), Totem Forest, en Thiel 1.6 . Dit is het rijtje wat er tot nu toe staat. Misschien dat er morgen ook nog wat staat dat ik probeer, maar dat horen jullie morgen :) .

Maar voorlopig staat het nog niet hier... Ik heb de hele vakantie keihard gewerkt, maar het salaris is niet hoog genoeg om het nu allemaal te kunnen kopen ;) . Maar vooralsnog komt het er zeker, hoe lang het ook duurt!

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Totems ken ik wel een beetje. Nooit naar geluisterd helaas, maar staan erg goed bekend.

Picje voor de liefhebbers:

Afbeeldingslocatie: http://www.uhfmag.com/Issue56/Forest.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Hebben een eigen manier van akoestiek creeeren. Zit geen 'echte demping in. Wordt veel gebruik gemaakt van de kast. Binnenkant is gefineerd, met een aantal akoestische schotten die voor de klank zorgen. En ze zijn mooi :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Er zit wel dempingsmateriaal in, maar heel dun. Is 1 of ander spul dat ze ook in de ruimtevaart gebruiken. Totem is 1 van mijn favoriete merken....met name de Mani2 en de Hawk vind ik erg mooi. Heb het ook al een paar keer mogen beluisteren. Maar ja....Amphion is ook erg mooi en Audio Physic ook en Thiel uiteraard ook. Wat ik ook leuk vind aan merken als Totem en Amphion (en in Nederland toch ook nog een beetje Audio Physic) is dat je het wat minder vaak tegen komt. Kijk alleen maar eens hoeveel mensen hier op dit forum B&W hebben.....je kan beter de mensen tellen die het niet hebben. Dit is uiteraard niet rationeel, maar voor mij wel een kleine factor die meespeelt....ik wil graag iets aparts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik denk dat er meer mensen met logitech speakers zijn op GoT dan mensen met B&W :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
zimbab schreef op 31 juli 2003 @ 18:25:
Er zit wel dempingsmateriaal in, maar heel dun. Is 1 of ander spul dat ze ook in de ruimtevaart gebruiken. Totem is 1 van mijn favoriete merken....met name de Mani2 en de Hawk vind ik erg mooi. Heb het ook al een paar keer mogen beluisteren. Maar ja....Amphion is ook erg mooi en Audio Physic ook en Thiel uiteraard ook. Wat ik ook leuk vind aan merken als Totem en Amphion (en in Nederland toch ook nog een beetje Audio Physic) is dat je het wat minder vaak tegen komt. Kijk alleen maar eens hoeveel mensen hier op dit forum B&W hebben.....je kan beter de mensen tellen die het niet hebben. Dit is uiteraard niet rationeel, maar voor mij wel een kleine factor die meespeelt....ik wil graag iets aparts.
Dat van de demping klopt, is een soort 'behang'. Mooie speakers, ga ze zeker beluisteren!

Maar ik ben het met je eens, ik wil ook iets bijzonders. Maar in eerste instantie moet het goed klinken :) . En dat doet die 804. En ook die is bijzonder. Je komt hem minder vaak tegen dan de 600 serie of de CDM. CM is ook erg 'bijzonder'. Maar Diapason of Amphion, Audio Physics en Thiel zijn zeker exotischer. Maar da ga ik niet alleen voor :) . Klank gaat nu toch echt voor!

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Totem maakt zeker mooie speakers. Was ook een tijdje weg van de Hawk ( heb nu N804 ), maar één ding vind ik wel minder en dat is dat de kasten goedkoop gebouwd zijn. Misschien niet de Hawk en de Forest ( ook erg mooi! ), maar de iets goedkopere modellen hebben soms geen afgewerkte baspoort maar gewoon een gat in het hout... vind ik een beetje jammer ( deze hebben dan ook geen bekleding aan de binnenkant. Verder erg mooie speakers, zowel om te horen als om te zien ( wat in mijn ogen niet onbelangrijk is ).

Thiel ben ik geen fan van, omdat ik ze er gewoon niet uit vindt zien en bovendien vind ik ze niet echt fijn klinken.

Audio Physic zou ik ook zeker gaan beluisteren als ik jou was... de Spark III of Tempo III zijn erg mooie speakers. Klinken lekker, maar missen beiden wat in het laag vind ik, maar zeker beluisterenswaardig!

Amphion en Diapason heb ik geen ervaring mee, wel eens gehoord maar niet goed.

Andere merken misschien Sonus Faber, Dynaudio Contour serie, duurdere serie van KEF, Tannoy Eyris of Dimension ( vind die laatste niet heel geweldig. TD8 gehoord ) en Piega ( super mooie speakers, misschien nog wel mooier dan B&W, misschien stap ik daar nog eens op over :) ).

Zomaar wat suggesties en mijn mening van het geheel... maar je moet zelf beslissen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
edit: laat maar

[ Voor 93% gewijzigd door Hertog_Martin op 31-07-2003 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 31 juli 2003 @ 19:31:

Audio Physic zou ik ook zeker gaan beluisteren als ik jou was... de Spark III of Tempo III zijn erg mooie speakers. Klinken lekker, maar missen beiden wat in het laag vind ik, maar zeker beluisterenswaardig!
De Tempo III van Audio Physic gaat diep genoeg door (34 Hz) maar het is een 'eigenschap' van Audio Physic dat ze nogal uitgewogen zijn over het hele bereik. Net zoals de Nautilus serie in tegenstelling tot bijvoorbeeld de 600 serie....die zet het laag wat dikker aan. Zo lijkt het vaak ook dat ze wat missen.....maar uiteindelijk kom je er achter dat de anderen vaak wat te veel hadden. Maar het ligt ook helemaal aan de situatie, plaatsing en de eisen.....

Ik zelf heb de Tempo 3's en vond ze ook wat weinig laag hebben toen ze eenmaal in mijn kamer stonden, maar ik kwam er later wel achter dat ze wel dieper, maar beheersder en strakker in het laag zijn dan de Mordaunt Shorts die ik eerst had. Vriend van mij is (was) nogal Tannoy fan en laatst even langs geweest met mijn speakers.....nu baalt ie van het geflubber in het laag zoals hij het noemt bij zijn D500's. Maar er waren wel tonen in het laag die de AP's wel weergaven en de D500's niet......die kwamen net niet diep genoeg. Die vriend wil nu dus ook andere speakers en gaat als het goed is naar de Thiel's 1.6 kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Sonus faber hebben ze ook in R'dam, maar dan kom je dacht ik bij een boekenplankje. Dat wil ik dus niet. Ik wil echt een full range zuil. Tanny trekt me helemaal niet. De Contour heb ik inderdaad ook even naar gekeken, maar budget laat dan alleende standmounts over, dus die vallen af. Ook KEF trekt me niet zo eigenlijk. Maar ik zal er eens naar kijken morgen :) . Ik denk dat ze wel wat tips hebben :) . Zolang de speaker een 'alleskunner' (voor zover dat bestaat ;) )is zal ik er mee uit de voeten kunnen. Ik heb een vrij brede muzieksmaak. Gaat ook allemaal mee :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je gaat echt wel alles af voor je een keuze maakt, denk je dat je tussen al die speakers dan ooit de meest ideale gaat vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Dat kan ik alleen maar hopen :) . Maar ik ga echt gewoon luisteren vanmiddag en ik zie wel wat er als beste uit komt :) . AP en Totem zullen er helaas niet bijzitten, maar dat maakt niet zo veel uit :) . Beetje combineren, voornamelijk met Primare en Amphion. De rest weet ik nog niet precies, ik ga eens even kijken wat er nog meer staat in m'n prijscategorie.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Boekster schreef op 01 August 2003 @ 11:00:
ik ga eens even kijken wat er nog meer staat in m'n prijscategorie.
Een eventuele optie is ook nog de Audiodata Echelle II. Mooi speakertje....ietsiepietsie duurder dan N804.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:34
Of tik een 2dehands paar IRS sigma of Omega van Infinity op :)

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/insert_message/719033/0/17

De epsilon is wat te duur denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Goed, de sessie....

Begonnen met de 802 (hell hij stond er toch! ;) ) op een Naim NAIT5. Geloof het of niet, dat klinkt grandioos met dat kleine dingetje! De 802 is uiteraard een beter klinkende 804, gewoon errug mooi! Zuiver, detail, open dynamisch, meer laag. Goede mooie speaker, maar te duur :) .

Toen de 804's er maar weer aan gehangen, even inkomen weer. Heerlijk blijft het klinken. Daarna is Primare eraan te pas gekomen. Klinkt heel erg goed, maar is wat minder aanwezig dan Naim. Je gaat het een beetje missen, je bent minder betrokken. Ook is het detail wat minder, maar het zou mijn keuze zijn boven Arcam :) . Musical Fidelity heb ik welgeteld 2 numemrs gehoord... Klinkt mooi, maar heel saai! Bij Robbie Williams - Rock DJ heb ik hem uitgezet, want het was morsdood.

Toen de NAIT5 maar weer neergezet, met de Amphions, de Xenon. Klinkt echt waanzinnig goed, gedetailleerder dan de 804, helderder, maar het hoog is nadrukkelijk aanwezig, té nadrukkelijk. Het voelt alsof de speaker uit balans is. Klinkt misschien heel vreemd, maar dat is mijn interpretatie.

Toen nog even de Naim Credo's geluisterd. Is ook niet verkeerd, maar ik blijf erbij, een beetje saai. Allae ook nog een keer als vergelijking met de Credo's, maar die zijn dus nog saaier :D dan de Credo's.

Fred had m'n bericht op Hifi.nl ook gelezen, en ik heb een beetje een standje gehad ;) . De 803 is niet minder of beter dan een 804, hij is ANDERS. Ik heb nog even een demo'tje gehad met de 803's en de muziek die hij moet doen is heel erg bepalend. Hij slikt veel minder dan een 804. Het ontwerp is dus écht anders, andere ontwerper (was de 1e Nautilus 800 serie speaker), die nadat de 803 af was weg is gegaan. Toen heeft een team het overgenomen en is de 800 serie verder uitgebreidt, maar dan neutraler (de muzieksmaak van het hele team moet klinken, en niet van 1 ontwerper). Maar rock of metal klinkt wel beter op een 803 (zelfs met een NAIT :) ). Ik twijfel dus weer wat ik precies moet. Ik luister veel punk en lichte metal, en daarin zijn ze goed. Maar ook m'n andere muziek moet een beetje klinken. Tip van Fred: Wacht nog even. Er is een grote kans dat er een nieuwe 800 serie komt (welgeteld MkII ofzo). Misschien zelfs in Maple :) . Komt me goed uit, dan kan ik het nog een beetje aankijken. Maar de keuze is nu nog steeds bij de N800's, zij het de 803 en 804.

Ik ga waarschijnlijk na de vakantie eens kijken of ik nog een sessie in Delft kan doen met AP en Totem. Ook ga ik nog een keertje Leiden doen denk ik, om Thiel een keer te horen.

Ps. waarom vandaag een NAIT en geen 180/202? De 202 was stuk :| . En ze hadden ook geen andere goede voor op het moment. En ik moet zeggen, die NAIT is echt een beest van een versterker, hoe klein hij ook is. Wel vergeleken met andere integrated dan :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
hmm...van een nieuwe 800 serie heb ik niets gehoord. Wel dat er een vervanging van de CDM serie komt.

Doe trouwens maar eens een goede Parasound of Rotel aan een 802, dan heb je meer kracht en muzikaliteit eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Er komt inderdaad een 700 serie aan, dei de CDM gaat vervangen. Maar qua leeftijd zou het goed kunnen dat de N800 serie wordt opgewaardeerd. Een jaar of 5 schijnt een redelijke richtlijn qua levenscyclus van B&W te zijn.

Maar natuurlijk kun je een 802 beter tot z'n recht laten komen dan met een NAIT5, maar dat houdt niet weg dat het grandioos klinkt voro zo'n klein beestje :) . Ik was zeker verbaast, dus qua aansturing heeft ie niet veel nodig. Meer is beter, uiteraard, maar dat waren we al weer eens :p .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Fred had m'n bericht op Hifi.nl ook gelezen, en ik heb een beetje een standje gehad . De 803 is niet minder of beter dan een 804, hij is ANDERS. Ik heb nog even een demo'tje gehad met de 803's en de muziek die hij moet doen is heel erg bepalend. Hij slikt veel minder dan een 804. Het ontwerp is dus écht anders, andere ontwerper (was de 1e Nautilus 800 serie speaker), die nadat de 803 af was weg is gegaan. Toen heeft een team het overgenomen en is de 800 serie verder uitgebreidt, maar dan neutraler (de muzieksmaak van het hele team moet klinken, en niet van 1 ontwerper). Maar rock of metal klinkt wel beter op een 803 (zelfs met een NAIT ). Ik twijfel dus weer wat ik precies moet. Ik luister veel punk en lichte metal, en daarin zijn ze goed. Maar ook m'n andere muziek moet een beetje klinken. Tip van Fred: Wacht nog even. Er is een grote kans dat er een nieuwe 800 serie komt (welgeteld MkII ofzo). Misschien zelfs in Maple . Komt me goed uit, dan kan ik het nog een beetje aankijken. Maar de keuze is nu nog steeds bij de N800's, zij het de 803 en 804.
Als ik jou was zou ik je eigen posts van een paar maanden terug even doorlezen... daar was je heel erg overtuigd van het feit dat je de 804 mooier vond dan de 803... laat je je nou niet omlullen door zo'n verkoopgastje? Ik weet uit ervaring dat sommige verkopers je dingen laat horen die je eigenlijk zelf niet hoort.

Vertrouw op je eigen oren. En al die vage verhalen van ontwerp dit en dat zus en zo is daarbij niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Nee, het is de manier waarop je er naar luisterd. Als je er naar luistert als zijnde 'een grote 804' dan klinkt ie niet lekker nee. Je verwachtingspatroon is anders. Ik zeg ook niet dat ik hem nu mooier vindt klinken. Ik zeg nu dat ik hem niet meer slechter vind klinken dan een 804 ;) .

Maar zoals dus al gezegd, ik kijk het nog even aan, de keuze is vooralsnog de 804 of 803, die ik tegenover elkaar ga zetten met veel verschillende muziek, en ga beluisteren alsof het twee merken zijn. Dat is waarschijnlijk de eerlijkste vergelijking voor de 2.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Bij 'manier waarop je ernaar luistert' kan ik me eerlijk gezegd niks voorstellen. Wel kan ik me voorstellen dat je voor het ene type muziek de ene speaker prefereert, en voor het andere de andere speaker. Dat ken ik zelf ook, toen ik me aan het orienteren was heb ik de 603 met de 604 vergeleken. De 603 was beter met klassiek, de 604 met rock.

Maar hoofdpunt is dat je er nog niet uit bent. Da's op zich mooi, geeft je een excuus om lekker rond te blijven shoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Exact :) . Maar als je je het geluid van een N804 indenkt, maar dan net een stapje hoger, dan kom je dus bedrogen uit met een N803. Kun je je dat een beetje voorstellen? Je moet de 803 wat meer open minded luisteren, dan klinkt ie meer op zichzelf staand, niet in de serie.

Maar ik ga ze dus ook een keer in een rechtstreeks duel beluisteren. Dan kan ik pas een winnaar aanwijzen tussen de twee. Maar dat is natuurlijk alleen zo als de andere merken niet beter blijken te zijn :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs ook een geheel nieuwe stereo systeem uitgezocht en aangeschaft (welliswaar in een stuk bescheidener prijsklasse; €2000,-) en ik kom er nu ik het ruim een week thuis heb staan achter dat ik tijdens het uitzoeken alleen bezig was met het luisteren naar de speakers en de apparatuur. (Je weet wel, 'hoe klinkt de bass hier' en 'het hoog niet te fel' en 'het midden mooi gedetaileerd', bla bla enz.) Wat natuurlijk ook het slimst is want dat ga je kopen.
Totdat ik gister opeens besefte dat ik weer naar de muziek aan het luisteren was. Ik was de afgelopen week alleen nog maar naar mijn speakers aan het luisteren.

Ik zeg dit eigenlijk omdat ik denk dat als je eenmaal een beslissing hebt gemaakt en het gaat nog maar tussen een paar verschillende dingen dat het me verstandig lijkt als je ook eens even naar je muziek gaat luisteren ipv de speaker,versterker enz. voordat je koopt. Zeker met zo'n grote aankoop. Want dat is de manier waarop je thuis gaat luisteren naar je systeem.
Ik ben het tijdens het uitzoeken volledig vergeten, kan me voorstellen dat het bij een ander net zo gaat. Daarom zeg ik het maar even.

Veel succes met het vinden van je audio nirvana. Ik heb de draad niet helemaal gelezen, maar volg het vanaf nu zeker met interesse. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Boekster schreef op 01 August 2003 @ 17:34:

De 803 is niet minder of beter dan een 804, hij is ANDERS. Ik heb nog even een demo'tje gehad met de 803's en de muziek die hij moet doen is heel erg bepalend. Hij slikt veel minder dan een 804. Het ontwerp is dus écht anders, andere ontwerper (was de 1e Nautilus 800 serie speaker), die nadat de 803 af was weg is gegaan. Toen heeft een team het overgenomen en is de 800 serie verder uitgebreidt, maar dan neutraler (de muzieksmaak van het hele team moet klinken, en niet van 1 ontwerper). Maar rock of metal klinkt wel beter op een 803 (zelfs met een NAIT :) ). Ik twijfel dus weer wat ik precies moet. Ik luister veel punk en lichte metal, en daarin zijn ze goed. Maar ook m'n andere muziek moet een beetje klinken.
Boekster schreef op 01 August 2003 @ 19:02:
Nee, het is de manier waarop je er naar luisterd. Als je er naar luistert als zijnde 'een grote 804' dan klinkt ie niet lekker nee. Je verwachtingspatroon is anders. Ik zeg ook niet dat ik hem nu mooier vindt klinken. Ik zeg nu dat ik hem niet meer slechter vind klinken dan een 804 ;) .
Boekster schreef op 01 August 2003 @ 19:38:
Exact :) . Maar als je je het geluid van een N804 indenkt, maar dan net een stapje hoger, dan kom je dus bedrogen uit met een N803. Kun je je dat een beetje voorstellen? Je moet de 803 wat meer open minded luisteren, dan klinkt ie meer op zichzelf staand, niet in de serie.
Maaruh....1600 euro verschil tussen de N803 en de 804 vind ik wel een redelijke bak geld gezien het feit dat je de N803 niet echt veel beter vindt, maar anders. Dan heb ik zoiets van koop de neutralere en meer all-round 804 en steek die 1600 euro in versterker/cd-speler ofzo (of flatcap). En je luistert nu veel naar punk en licht metal, maar ik kan je vertellen dat je met een goede installatie andere muziek steeds meer gaat waarderen omdat je niet wist dat het zo kon klinken. Als je bijvoorbeeld Jazz eerst alleen op de tv en de radio hebt gehoord en je hoort het ineens op een goede installatie dan ga je het veel meer waarderen. Je hoort meer de warmte van de stemmen en het koper, de subtiele aanslagen van de kwasten (zo heten die dingen toch?) en het laag van de de contrabas.....zo klinkt het veel interessanter en ga je ineens naar Jazz CD's zoeken. En juist dan wil je wel graag dat je een speaker hebt die niet een uitgesproken voorkeur heeft voor een bepaald genre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Ik vind pas de 802 een echte stap voorwaarts tov een 804. Die is echt een stuk beter, uiteraard ook een stuk duurder (3x zoveel ongeveer).

Als je een HT hebt, dan kan je beter geld uitgeven aan een HTM1 + 804's dan aan 803's vind ik. Of bij stereo inderdaad in betere versterking of een betere bron (cd speler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs deze combinatie is te zwak voor de B&W 804: AV9000 + MM9000 bovendien zijn de versterkers van Marantz traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die MM9000 is ook niet voor niets uit het assortiment gehaald, is gewoon verouderd. En hoe kan een AV processor te 'zwak' zijn voor een speaker ? En wat bedoel je met 'traag' ?

En het aantal watts zegt belange niet alles over een poweramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah, en de paus woont op de noordpool....

Sorry, ik kon het gewoon niet laten, maar ik heb hier het idee dat 50 procent van de beweringen die hier gedaan worden niet met eigen oren bevestigd zijn....
Ook vindt ik het raar dat mensen saaie speakers als slecht beschouwen, saaie speakers zijn de speakers die de MEEST rechte en fase ACURATE curve hebben. (hiermee bedoel ik niet dat je geen andere speakers moet halen, maar wel dat dit juist de beste speakers zijn)

@HT-Freak, gaat de stroom door een marantzversterker langzamer als door een arcam oid :?
Zeg nouw zelf, dat is toch klinkklare onzin. Iets kan niet traag klinken, want als dat probleem bij de versterker ligt zou je het niet merken want je kan het dan toch niet horen... Het kan echter wel bij de luidspreker liggen, omdat deze misschien vere van Time-aliagnd is. Maar dan zou je als het goed is alleen maar een soort kleine echo horen...

Anyway, Ik vindt dat iedereen teveel achter elkaar aan hobbelt, als iemand zegt; metaaldome tweeters klinken hard, dan weet diegene die het gelezen heeft dat meteen ook helemaal te onderbouwen... (meestal ligt het er gewoon aan dat te tweeter te hard speelt tov de mid/midbas/woofer, gewoon een ontwerpfout dus.

Zo is het ook bij heel "levendig klinkende" speakers, meestal zit er dan gewoon een fase fout in,
Veel van jullie omschrijvingen zijn dus wel ergens op terug te halen, maar de meeste audiofielen vinden iets zo omdat het zo klinkt, en de een geeft de schuld aan de versterker, de andere aan de cd-speler enz..

Erg raar allemaal, want als je het bekijkt uit de ogen van iemand die heel nuchter tegenover dit soort dingen staat, kun je een hele humorischtische avond hebben....... (vooral als mensen kabels op blokjes hout leggen enz ;))

Neem het niet te hard op, denk er gewoon eens over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 03 augustus 2003 @ 11:21:

Erg raar allemaal, want als je het bekijkt uit de ogen van iemand die heel nuchter tegenover dit soort dingen staat, kun je een hele humorischtische avond hebben....... (vooral als mensen kabels op blokjes hout leggen enz ;))

Het meeste ben ik gewoon met je eens, maar deze uitspraak vind ik dan weer ff jammer. Mensen die bepaalde dingen niet willen geloven of het gewoon niet horen denken meteen dat zij nuchter zijn en de rest met de kop in de wolken loopt. Ze vinden zichzelf meteen superieur ofzo en denken een autoriteiet te zijn op het gebied van deze zaken. Er zijn bijvoorbeeld duizenden ingenieurs en wetenschappers die elke dag bezig zijn met de effecten van een vervuild lichtnet en wat er tegen gedaan kan worden, maar 1 of ander willekeurig iemand zonder verregaande kennis van die zaken stelt dan ff grofweg dat iedereen bezig is met iets wat gewoon geen verschil kan maken. Dat vind ik echt hoogmoed. (dit is ff een voorbeeldje he.....)

Dan over de snelheid van de versterker.....misschien is het niet exact de snelheid die we merken, maar een aantal andere zaken die we dan ervaren als een hogere snelheid. Zo kunnen een slechte feedback, een lage micro-detaillering en een slechte controle over de speaker er voor zorgen dat het langzaam en flodderig klinkt. Heb je er nu 1 met een goede feedback (of geen) en veel micro-detaillering en belangrijker nog een goede controle over de speakers waardoor geluiden vlot aanzetten en snel uitsterven (niet het naflodderen dus) dan ervaar je dat misschien als een snelle versterker, hoewel dat misschien niet het goede woord is.
Spectral staat erg bekend om de 'snelle' versterkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook niet zo dat ik diegene ben die ik voorstel als de nuchtere persoon, die het verschil allemaal niet hoort, (wat jij ook in mate al aangeeft dat je mij niet bedoeld) maar ik bedoel ook niet dat veelal van de verschillen die je hoort verwezen kunnen worden naar het rijk der fabelen. Over dat humorischtische, dat was toen er toevallig iemand hier was die echt helemaal niks om muziek geeft en toen was ik net aan het rondsurfen op hifi.nl enz...

Jah, ik snap wel dat ik dat misschien niet had moeten zeggen. Maar over die snelle versterkers en dan in het algemeen marantz afschrijven vind ik echt gewoon klets.
zo van; jow SONY maakt alleen maar brakke dingen.... , dat klopt natuurlijk niet. Maar zo zijn er wel veel van die beweringen die de ronden doen, en dat vind ik jammer.

Snelle versterkers kunnen dan ook gewoon versterkers zijn met een kleine afvlakking, kijk maar naar een gainclone (heb zelf een gemaakt) die is nogal fel, niet echt zoals de meeste stereo versterkers, Dat hij fel is kun je omschrijven als snel, maar ook gewoon als dynamisch :). Zo zijn er {vind ik} teveel termen die geen echte betekenis hebben en dus gewoon loos zijn...
Over de vervuiling van het net ben ik met je eens;
*Exision kijkt naar ERUG dure meter van Fluke die speciaal daarvoor gemaakt is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 11:21:

In principe heb je gelijk, over het algemeen praten de mensen elkaar snel na hier, vooral als het over b&w en rotel gaat (zelf trouwens 1.5 jaar met rotel gedraaid al eens), metaldome's heb ik trouwens nog bijna nooit naar mn zin horen klinken, en heb er al heel veel gehad / gehoord :) (die in de tannoy dual concetric vind ik wel lekker btw)

Doe mij maar een softdome of een bandje ;)

[ Voor 6% gewijzigd door hervaz op 03-08-2003 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah, een soort materiaal in een luidspreker brengt ook wel een soort geluid met zich mee, dat je aanstaat of niet. Ik vind dat van een ringradiator wel mooi :7 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
eX!sIoN heeft zeker de website van Jan uit de Betuwe bezocht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nah, niet echt. Ik heb hem wel eens gezien, maar ben het niet met hem eens.

Ik vind alleen dat een aantal dingen in mijn ogen ondergewaardeerd en misplaatst zijn.
Als over die soorten speakers, ik ben echt niet de enige met mij die weet dat saaie speakers meestal de beste zijn. Deze geven de muziek het beste weer.

Deze mening heb ik door het bouwen van speakers, niet omdat iemand anders dat zegt, als ik ergens nooit naar geluisterd heb dan kom ik niet met een standaard antwoordt, zoals in ;
Marantz klinkt warm. Dit doen echter veel anderen wel.....

Sorry hoor Scarp (mooie set trouwens :)), maar ik ben niet van mening dat het allemaal maar klets is, er zijn zeker HEEL veel verschillen in speakers/versterkers en in VEEL klijnere mate data lezers. (ik heb het niet over PL spelers) Maar sommige worden te veel overdreven/gesteriotypt/nagepraat in mijn ogen...

just my 2 cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Was ook maar een grapje hoor. Ben blij dat je het niet met Jan eens bent. Je hebt gelijk qua napraten. Omdat er iemand zegt "marantz klinkt warm" zeggen vele anderen het ook. Ik vind zelf dat Marantz zelfs onnatuurlijk warm klinkt bij film, maar goed dat is persoonlijk.

Waar adviesvragen op een forum mbt audio apparatuur voor dient is om ervaringen uit te wisselen en niet om te zeggen dat het ene ding goed is en het andere slecht. Er zijn nagenoeg geen slechte apparaten op de markt, maar de ene klinkt de ene persoon gewoon prettiger in de oor dan bij een ander.

Onwaarheden hier plaatsen vind ik ook niet kunnen.

Maar goed, back ontopic dacht? Hmm ... het ontopic is allang afgelopen hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2003 @ 11:05:
Die MM9000 is ook niet voor niets uit het assortiment gehaald, is gewoon verouderd. En hoe kan een AV processor te 'zwak' zijn voor een speaker ? En wat bedoel je met 'traag' ?

En het aantal watts zegt belange niet alles over een poweramp.
Het gaat om de combinatie en niet alleen om de AV processor, gooi er een andere amp aan en het werkt perfect. De Amp van Marantz is niet echt dynamisch, het klinkt allemaal zo sloom.

En over het aantal watts heb ik geen enkel woord laten vallen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, dit weekend heb ik ook de knoop doorgehakt en een setje 804's besteld :)
Heb momenteel nog een Marantz SR6300 naast mn Rotel RMB 1095, dus ik zal na een tijdje luisteren mn ervaring eens posten waar het verschil nu precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

zit ik hier met mijn 'lullige cm4's '..

cool iig melvin :) zal je wel goed bevallen denk ik

[ Voor 54% gewijzigd door gitaarwerk op 20-08-2003 22:56 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Jij hebt CM4's ? Die zie je ook niet vaak, hoe ben je bij die reeks belandt ?

Ik wilde eerst voor een 604 gaan, maar als je dan een 804 hoort, dan weet je dat je best wat langer door spaart :)

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 augustus 2003 @ 08:49:

Ik wilde eerst voor een 604 gaan, maar als je dan een 804 hoort, dan weet je dat je best wat langer door spaart :)
Dat ken ik ja ;) .

Maar weer terug van vakantie, zie nu dat er de eerste dagen lekker over redenaties is gediscusseerd :) .

Marantz geeft gewoon een hoop laag, wat al snel uitmondt in een 'warm' geluid. Stiekem is het gewoon lekker wollig, dus ook niet helemaal je dat, maar als het je bevalt, who cares! (Ik hoop trouwens dat je geen 'spijt' hebt van je 804's, want die gaan het doorgeven, genadeloos. Ik denk dat je snel naar een losse amp gaat voor je fronts.) En snel is vaak een kwestie van dynamiek, hoe iets naklinkt, hoe de overgangen zijn. Dynamisch is vaak wat spannender en wat leuke om echt naar te luisteren. Minder dynamisch werkt ook prima als achtergrondmuziek of minder kritisch luisteren.

En netsnoeren wil ik toch nog wel eens een keer testen. Je hoort het toch wel vaak, maakt je wel benieuwd...

Music Addicted

Verwijderd

Ik heb ondertussen al een 2de hands Rotel RMB1095 op de kop getikt :)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 08:49:

nou.. :Y) een vriend had e staan bij het bedrijf waar hij werkt (ouders zijn de eigenaren ervan)
dat scheelde me zowieso best wel een hoop centjes :) (350€)

het is veel uiterlijk (terwijl ik er niet echt om geef voor speakes)
en heb ze niet lang beluisterd..

maar ik heb gewoon gehoord wat de mindere en de betere versies kunnen.. en ik vond dit een mooi prijsje en de prestaties vind ik ook wel ok :Y)

ik ben er alhoewel het tig x beter kan gewoon tevree mee :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 16:09:
Ik heb ondertussen al een 2de hands Rotel RMB1095 op de kop getikt :)
Hopelijk trekt die het wel, maar zal wel goed zitten.

En CM4's voor 350E is niet veel, zou ik het ook voor gedaan hebben :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Het is weer eens tijd voor een sessie dacht ik bij mezelf :) (lees, m'n OV was binnen ;) ). Ik ga dus dinsdag even richtin C.A.C Audio in Leiden. Daar wilde ik namelijk een setje Thiels gaan beluisteren. Toen ik belde en vroeg of ze de 804 hadden staan als referentie, vermeldden ze me dat ze de hele N800 serie niet hadden, want de prijs kwaliteit verhouding vonden ze niet goed. Sonus Faber werd als 2e aangedragen. Daar ga ik dus ook even naar luisteren, hoewel ze die bij Snijders ook hadden staan. Toen was ik echter al niet gecharmeerd van het uiterlijk ;) . Dus de kans dat die het huis binnen komen is wel erg klein.
Maar ik zag ook dat ze Totem op het programma hadden staan, dus dan kan ik die
er ook gelijk even tegenaan gooien :) .

Ik heb ook al een klein programma voorgeschoteld gekregen, van wat er allemaal mogelijk is. Eerst een NAIT 5 + CD5, dan opbouwen naar de NAP200 + NAC202 + CD5, en verschillen beluisteren. Ondertussen ook de flatcap nog even. Ook een Nait5 met CDX2. Ze zijn een hoop van plan met me ;D . Wel een voordeel dat ze daar waarschijnlijk de hele set die ik op het oog heb hebben staan. Audiohuis had em (verkocht) en Snijders had alleen een NAP180. Dus ik ben benieuwd! Zodra ik weer wat te melden heb zal ik jullie in geuren en kleuren vertellen wat ik allemaal heb gehoord. Met een beetje mazzel kan ik ook de nieuwe 700 serie nog even proberen.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

De 700 serie is een serie om rekening mee te houden denk ik. Van de CDM 9NT werd namelijk al vaak gezegd dat ie slechts een fractie "slechter" speelde dan de 804. Nu heb ik toevallig laatst een blad gekocht waar een test van de 705 in stond (opvolger van de CDM 1NT) en daar werd ie gewaardeerd als een fractie beter dan de 805 die 600 euro de set duurder is. Als dat zich in de serie voort zou zetten dan kan het best eens zijn dat de 703 ook beter is dan de 804 en als bijkomend voordeel ook iets goedkoper. Dit kan natuurlijk ook verklaren waarom er binnenkort een upgrade van de 800-serie komt. Er zijn blijkbaar nieuwe technieken die nu waarschijnlijk voor het eerst in de 700-serie zijn toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Ik heb alleen plaatjes mogen kijken van de 700 serie. Maar als de verhalen een beetje kloppen is het inderdaad goed mogelijk dat ze de 800 serie ook weer eens gaan 'reviseren'. Ook daar ben ik dus nog stiekem een beetje op aan het wachten. Zeker nu ze ook bij de 700 serie de maple erin gedaan hebben :) . Ik ben nu meer een beetje aan het deduceren. Maar er is natuurlijk een kans dat je zit met het feit dat er weer nieuwe producten bij komen. Op het moment kan ik niet anders zeggen dan dat dat me weer lekker bezig houdt :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Goed, de luistersessie was vandaag, dus ik zal jullie weer even updaten over alle bevindingen (en dat zijn er nogal wat 8)7 ).

Er was al een beetje aangekondigd om met een set Sonus Faber Cremona Auditors te gaan spelen. Die stonden dus ook opgesteld (in de donkerste kleur, nog lelijker dan gehoopt :P ), met de bijbehorende stands. Even om het uiterlijk heen gekeken een erg mooie luidspreker, die nog een stevig laag neerzet (mede door de stands). Na een beetje inspelen met de NAIT5 en de CD5, was het geluid wel weer redelijk vertrouwd. Geen B&W's dus (helemaal niet, helaas). Toen werd er geswitched naar een CDX2. Wat een fantastisch verschil! Alles is een heel stuk gedefinieerder, spannender en opener. Ook het laag wordt nog wat strakker. Ongelofelijk mooi :) . Toen de NAIT5 omgewisseld voor de NAP200 + NAC202 combinatie. Geen gek idee dat alles net wat meer body krijgt, stevig, strak laag, mooi helder hoog, gedetailleerd midden :) . Erg goede combinatie dus :) . Daarna de CD5 weer terug. Het was alsof er een doekje over de luidsprekers heen werd gelegd. Alles was wat meer gemixt. Detail was weer wat minder, alles wat minder strak. Toen een NAIT5 met CDX2 rechtstreeks in vergelijking met de CD5 + NAP200 + NAC202. Het stevige van de voor eind kon het toch eigenlijk niet winnen van de geintegreerde versterker. Het detail was te mooi om los te laten gaan. Bovendien is er ook nog een geniaal idee van mij geweest ;) (verkoper had het zelf nog niet eens geprobeerd :) ) om de NAIT als voor, en de NAP200 als eind te combineren. Dat was erg mooi om te horen. Iets minder open, maar zeker zo krachtig. Uiteindelijk de volle mep nog even beluisterd, danwel: NAP200 + NAC202 + CDX2 + Hicap. Dure grap, maar wat een geluid! Ik denk dat dat een mooie richtlijn is om naar door te groeien, maar meer over die mogelijkheden straks ;) .

De Thiels! Helemaal vergeten :P (ze stonden er al naast :) ). Met de dure combi nog even de speakers geswitched, maar je merkte dat de zuil er beduidend minder mee kon dan de monitor Sonus Faber. Hij klonk desalnietemin erg mooi, maar miste toch het detail, en de echte slam miste ik ook wel een beetje. Het laag stelde me teleur tegenover de kleine speakertjes van SF. Die vallen dus eigenlijk al af.

Qua combinatie denk ik dat ik momenteel voor de goedkopere CDX2 + NAIT5 combinatie ga, en doorgroei naar eerst een extra NAP200, met de NAIT als voorversterker en dan later nog een NAC202 als vervanging ernaast zet, en de NAIT5 doorverkoop/inruil. Hicap kan dan altijd nog :) .

Waar ik nu wel weer mee zit, is dat ik niet meer weet of ik zuilen wil, die wel lekker wat laag erin gooien, maar toch verbloemen. Ik heb nu de Cremona Auditors gehoord, en die hebben toch nog redelijk wat laag, en die klinken dan ook nog eens erg goed! Ik zit er nu even aan te denken om de SF tegenover de N805 signature te zetten, en ook nog even de N804 en N805 sig te vergelijken. Dan is de keuze waarschijnlijk al weer wat duidelijker.

Als iemand nog tips, op- of aanmerkingen heeft, trek uwen mond open en schrijft het neer :) .

Edit:

Ik vergeet nog iets heel belangrijks: Een netsnoer! Ook dat nog even aan de 'volledige ste gehangen' en het klinkt wel degelijk anders (zal wel door het blokje komen wat onder de connector zat 8)7 , was trouwens om te zorgen dat de connector niet uit de CD speler werd gesloopt). Mooier vond ik het niet, het klinkt wat minder vol, en de achtergrondgeluiden worden minder, dus dat kan zowel positief als negatief zijn. Maar 900E was het voor mij toch echt niet waard.

[ Voor 8% gewijzigd door Boekster op 16-09-2003 21:19 ]

Music Addicted

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Misschien wel aardig (als je een OV hebt): http://www.hear.nl/cgi-bi...1531&FIRMA=Versnel%20Hifi

Verwijderd

Deze nieuwe voorversterker zal in een zeer betaalbare prijsomgeving terecht komen van zo’n 10.000,- Euro.
Deze quote komt van de site van zimbab, echt betaalbaar vind ik het niet :).

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 19:39:
[...]

Deze quote komt van de site van zimbab, echt betaalbaar vind ik het niet :).
Hehehe....die zag ik ook al staan ja. Staat wel een beetje krom. Maar voor Mark Levinson begrippen is het redelijk betaalbaar. Waarschijnlijk is dit het eerste Mark Levinson produkt dat op de markt komt dat eigenlijk een Proceed was. Proceed is opgehouden te bestaan en is in ML overgevloeid als een "betaalbaardere" lijn.

Verwijderd

zimbab schreef op 17 September 2003 @ 20:07:
[...]

Hehehe....die zag ik ook al staan ja. Staat wel een beetje krom. Maar voor Mark Levinson begrippen is het redelijk betaalbaar. Waarschijnlijk is dit het eerste Mark Levinson produkt dat op de markt komt dat eigenlijk een Proceed was. Proceed is opgehouden te bestaan en is in ML overgevloeid als een "betaalbaardere" lijn.
Zover ik weet is Madrigal waartoe zowel Proceed en ML toe behoorden failliet gegaan (vind je het gek) en opgekocht door de Harmann groep. Laatstgenoemde zal wel wat hebben lopen schuiven in het programma.

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Dat ze nu van Harmann zijn klopt ja en wat dat voor invloed heeft gehad weet ik niet, maar op de site (van ML) stond dat de produkten van Proceed toch dusdanig goed waren (voornamelijk ook in meerkanaals) dat de grens tussen die produkten en de onderkant van ML erg klein was geworden. Daarom hebben ze er 1 merk van gemaakt. Het design wordt nu enigszins hetzelfde, maar van binnen is het in principe gewoon Proceed.

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Ik dnek dat ik daar best wel eens naartoe zou kunnen gaan :) . Ik ben vrij 4 oktober, dus dat lijkt me een mooie dag! Hoewel ik dus expliciet niet voor meerkanaals ga is het wel leuk om te gaan kijken of het nog wat is, die nieuwe ML en Arcam spullen :) .

Als er meer mensen zijn lijkt het me leuk om een keer samen te gaan. Als er interesse is hoor ik het graag :) .

Music Addicted

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Daar is ik weer eens :) .

Vandaag naar Snijders geweest, om de CDX met N804 en N805 signature te beluisteren.

De set was dus weer als volgt: NAIT5, CDX2. Lekker simpel dus :) . Eerst begonnen met de N804, klinkt gewoon erg goed, gaan goed laag, maar kan wel wat strakker. Daarna de Sonus Fabers eraan gehangen. Het klinkt gewoon goed, maar je mist de 'slam' van de B&W's, die opener, voller en gedetailleerder zijn (en dat voor een zuil). De N805 is een beter vergelijkingsmateriaal, omdat die natuurlijk ook monitortjes zijn :) . Ze hebben echt meer power, alles klinkt veel levendiger, minder analytisch, wat opener en met meer detail. Ook gaan ze nog net even een pakje lager dan de Cremona's, wat ze naar mijn idee nog net even dat stapje hoger zet :) . Het stereobeeld van de Cremona's is echter wel een stuk mooier, het geluid komt beter los van de speakers, maar het mocht niet baten ;) .

Het ging uiteindelijk dus weer tussen de N805 signature en de N804. En dan vooral of ik detail op wil offeren voor meer laag, en of meer laag uberhaupt wel verstandig is in mijn kamer.

Begonnen met de N805 sigs te gaan versterken met een NAP200 (hij was er zowaar weer :) ). Dat was namelijk de eerste upgrade die ik zou willen doen. Wat een ongelofelijk mooi ding blijft dat! Lekkere controle, geluid komt erg goed los van de speakers wat ook het stereobeeld versterk. Het detail wordt net even wat beter, laag gedefinieerder. Klasse dus :) .
Daarna de N804 eraan gehangen. Wat gaan die dingen ongelofelijk diep! Zeker met de NAP200 eraan gaan ze mooi strak laag. Té laag voor mijn kamer ben ik bang. Ook nog even met foam-plugs gespeeld, maar ook dat helpt niet genoeg ben ik bang, dus dan worden het overduidelijk de N805 Signatures :) . Heb ik toch nog die mooie afwerking ;) .

Kortom, de set is nu wel duidelijk :) . Ik begin met de NAIT5, CDX2 en de B&W Nautilus 805 Signatures in Grey Tigers Eye, met zilveren stands. Druk bezig met sparen ;) .

Het enige wat er misschien nog tussen komt is de Totem. Fred was er een beetje twijfelachtig over of ik hem mooier zou vinden, en schatte van niet. Dus ik ben heel benieuwd! Ik heb ook beloofd dat ik hierover zou mailen als ik ze gehoord had :) .

Maar ook om nog even terug te komen op de 4e oktober, bij Versnel de ML en B&W's. Zijn er nog meer mensen met interesse? Ik heb niet zo veel zin om er in m'n eentje naartoe te gaan. Mij audiofiele vriend ( :P ) is dan net een dag verhuisd die die zag het niet zo zitten. Zijn er hier nog mensen die er een beetje zin in hebben?

Music Addicted

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ik heb vandaag een kaartje gekregen van Versnel-Hifi en daar staat wat meer info op. Onder voorbehoud het volgende:

Demoruimte 1:
Signature 800 met Mark Levinson (stereo en multichannel)

Demoruimte 2:
Nautilus 803/805 met Arcam (stereo en multichannel)

Demoruimte 3:
Nautilus 802/803 met Bow (alleen stereo)

Demoruimte 4:
Nautilus 804/805 Signature met Rotel (stereo en multichannel)

(Helaas dus niet de 801....das mijn favoriet......)

Verder wordt er geprojecteerd met Barco DLP's.

En voor eventuele kinders is er een "Mini-Home-Cinema" ingericht.

[ Voor 7% gewijzigd door zimbab op 27-09-2003 12:21 ]

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
zimbab schreef op 27 September 2003 @ 11:31:
Ik heb vandaag een kaartje gekregen van Versnel-Hifi en daar staat wat meer info op. Onder voorbehoud het volgende:

Demoruimte 1:
Signature 800 met Mark Levinson (stereo en multichannel)

Demoruimte 2:
Nautilus 803/805 met Arcam (stereo en multichannel)

Demoruimte 3:
Nautilus 802/803 met Bow (alleen stereo)

Demoruimte 4:
Nautilus 804/805 Signature met Rotel (stereo en multichannel)

(Helaas dus niet de 801....das mijn favoriet......)

Verder wordt er geprojecteerd met Barco DLP's.

En voor eventuele kinders is er een "Mini-Home-Cinema" ingericht.
Demo 1, 3 en 4 vind ik dan de meest interessante. De eerste is gewoon puur voor de grap, maar dat maakt niet uit :) . 3 voor de 802, dat is mijn favoriet :) . Het geluid is buitengewoon goed, en de proporteis zijn mooier dan de 801 vind ik. Dat is een enorme 'vierkante' bak. Komt vooral door het hout gedeelte. Ik vind hem echt heel erg lomp om te zien ;) . Maar klinken doet ie :) . De 4e is natuurlijk voor de 805 sigs met Rotel. Ben benieuwd :) .

Maar ben je zelf van plan om ook te gaan? Of is het meer voor de info?

Music Addicted

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ja....ik ga zelf waarschijnlijk ook (moet er sowieso nog wat ophalen) maar ik ga echt impulsief. Dus als ze me bellen dat mijn kegels binnen zijn of als ik het een keer in mijn bol krijg.....ik weet het dus nog niet zeker.

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
Ik heb aanstaande dinsdag om 15:00 uur een afspraak gemaakt om te luisteren naar de 804/805 + Rotel. Ik ga samen met mijn vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Goed........ik heb heel lang nagedacht om dit voor te stellen (sinds je met het idee kwam om monitoren te kopen ipv vloerstaanders), maar ik had het vermoeden dat je toch wel bij B&W zou blijven. In ieder geval.....ik ben dus gisteravond bij Versnel-hifi geweest en op zich was het niet enorm boeiend, want er zat een rijke klant bij de Prestige 800 en die zou wel even vertellen wat er gedraaid ging worden. Uiteindelijk even in de ruimte geweest waar de Signatures 805's stonden. Niet slecht, maar ook niet echt indrukwekkend, d.w.z.....ik zou er noooit het geld aan uitgeven. Een speaker waar mijn hart ooit in Veldhoven wel flink sneller van ging kloppen was de Special 25 van Dynaudio. En die stonden bij Versnel dus ook. Toen ik aan de verkoper vroeg wat hij liever zou hebben, de Sign. 805 of de Special 25 zei ook hij "absoluut de Dynaudio". Helemaal mijn idee. Die speelt zoveel strakker zei hij. Maar dat is natuurlijk zijn mening. Echter ik ben van exact dezelfde mening....heb ze allebei nu twee keer gehoord, de Dynaudio twee keer in stereo en de B&W 1 keer stereo en 1 keer multichannel muziek. Ik persoonlijk vind de Special 25 ook mooier om te zien, maar dat is natuurlijk puur persoonlijk (ik houd wel van 'scherpe' lijnen). Ik wil je alleen vragen (voor je eigen bestwil ;) ) om eens naar die te gaan luisteren (misschien wel bij Versnel...staan ze demoklaar). Ze zijn qua prijs zo goed als even duur....de Dynaudio een ietsiepietsie duurder, maar dat kan je er wel vanaf lullen. Denk er eens over na en luister er eens naar als je de kans krijgt.

ff een teaser :P :

Afbeeldingslocatie: http://www.kawaguchimusen.co.jp/Special25-21.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.yoshidaen.com/pic/special25img5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dynaudiousa.com/products/photo/cont/s25/stand25.jpg

Hmmm.....in het echt ziet er nog stukken mooier uit, maar dat is natuurlijk alijd zo.....

[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 03-10-2003 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Que domme opmerking: De Dynaudio ziet er, i.t.t. de B&W, niet naar uit dat hij zoveel mag kosten ;)

Dit is natuurlijk gelul; het zal best een prachtige speaker zijn. Ik heb vorig jaar de eer gehad om één van de eersten in NL te zijn om de 805 Sig te luisteren, maar ik vond ze het geld ook niet waard. Erg mooi, erg zuiver, maar die kwaliteit benader je of overtref je denk ik wel voor een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Ik heb de audience 52 al eenkeer mogen horen. Mooie speaker, maar zeker mijn smaak niet. De special 25 heb ik alleen gezien, vooralsnog alleen bij C.A.C. . Ze zijn vrij log om te zien, en ua uiterlijk vind ik ze ook al niet mooi. Ik vind de 805 sig zeker het geld wel waard. Ik heb nu alle 800 serie speakers gehoord (vandaag bij Versnel geweest, maar las het bericht nu pas) en ik denk dat het toch een van de mooiste series is die ik heb goehoord. Dynaudio kan me toch niet warm krijgen, het trekt me niet. Het geluid van de 800 serie echter wel :) . En ik denk dat dat gewoon smaakgebonden blijft. Voor mij is de 800 serie een van de betere series :) .

Ik blijf zeker bij de 805 sig, tenzij de Totem Model 1 ongelofelijk goed klinkt. Dus dat is nog even afwachten!

Maar ik ben vandaag dus bij Versnel geweest, en ik ben eigenlijk in de 800 Sig zaal blijven steken. Er zat al een stel die de twijfelde tussen 803 en 802 (kon ze wel vertellen dat ze dan met een 802 naar huis zouden gaan :P ), maar de 802's stonden alleen als surround opstelling als rears. Die waren dus niet in stereo beluisterbaar. Jammer, want ik vind het de mooiste van de 800 serie, qua uiterlijk. Ook de 801 vind ik niet mooier in weergave. De 800 is daarentegen een ander verhaal. Die zijn echt heel erg mooi! Met de Levinson set die eraan hing klonken ze werkelijk waar fantastisch! De druk was ongelofelijk, detail was waanzinnig, plaatsing was ook perfect, ze zijn ontettend ruimtelijk, zeer open en ze gaan ontzettend laag. Ze zijn overdonderend. Nadeel was dat de ruimte gewoon te klein was, en ze daardoor niet optimaal klonken. Dus het kan zelfs nog beter.

Ik heb ook nog een kleine discussie gehad met de verkoper (erg pro Levinson) en die vond mijn keuze voor Naim zeer vreemd. Hij verwachtte dat het heel donker zou klinken, terwijl dit absoluut mijn bevindingen niet zijn. Het klinkt juist geweldig levendig! Ook was het vermogen te weinig volgens hem, maar dat valt alles behlave tegen. Ook de 802's waren niet moeilijk, terwijl ze bij Versnel als minimun\m de geintegreerde Levinson aanhouden. Beetje overdreven vind ik :) . Tuurlijk klinkt dat vele malen mooier dan de Naim, maar ook de Nait krijgt er veel muziek uit voor zijn geld. Beter kan makkelijk, maar een goede Naim eind creeert ontzettend veel leven met een 802! Levinson is mooi, maar alleen al om het stroomverbruik laat ik het aan de kant staan. Ik vind 50W in standby gewoon idioot.

Kortom, het klinkt geweldig met Mark Levinson. Dus als je het geld hebt (zoals vanochtend, er is een set verkocht van de 800 sigs met de hele ML set. Man kwam voor 802's , heeft een uurtje de 800's gehoord en heeft de hele set maar gekocht :X ) zeker doen! Maar voor ons stervelingen zul je toch naar een ander alternatief moeten gaan :) . Ik hou het bij Naim, of het nou kan of niet :P !

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Kleine update van mij:
Ik ben vandaag naar het Audiohuis geweest om m'n Nait vast te gaan bestellen, want hij gaat eruit! De Nait5i is de vervanger, en die heeft geen upgrademogelijkheden. Daar heb ik dus geen moer aan, aangzien ik er een losse eindversterker bij te zetten.

Maargoed, daar aangekomen lees ik natuurlijk op de gesloten deur dat ze de eerste dinsdag van de maand dicht zijn (heb ik weer :P ). In de etalage lag echter een briefje met aanbiedingen en ex-demo's. Staat daar zomaar een NAIT5 op :) . Dus ik ga er maar eens rustig naar kijken morgen :) . Scheelt toch weer 270E. Aanzienlijk dacht ik zo, aangezien het in eerste instantie iets is waar ik mee doe totdat er een andere voorversterker komt (hoewel dat zeker nog een aantal jaar duurt).

Als CD-speler ga ik tijdelijk even een goedkoop Marantzje op de kop tikken. Bij Correct hebben ze een CD4000 voor 120E. Wordt in What HiFI? ook nog eens goed aangeschreven, dus ik denk dat ik die maar meeneem. Alleen even een DIN to RCA bestellen. Welke mafkees bij Naim verzint dat toch? ;)

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Boekster schreef op 07 oktober 2003 @ 19:32:
Kleine update van mij:

Als CD-speler ga ik tijdelijk even een goedkoop Marantzje op de kop tikken. Bij Correct hebben ze een CD4000 voor 120E. Wordt in What HiFI? ook nog eens goed aangeschreven, dus ik denk dat ik die maar meeneem. Alleen even een DIN to RCA bestellen. Welke mafkees bij Naim verzint dat toch? ;)
Ik kan je aanraden qua cd speler een oudere sony ES te zoeken, vind je ook wel voor dat geld (of iets meer), die machines beiden veeel meer luisterplezier dan zo'n cd4000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Ik heb inderdaad ook een beetje gekeken op Marktplaats, en de oude ES machines heb ik goede verhalen over gehoord. De combinatie tussen die 2 kleine dingen heb ik echter nog niet geprobeerd :P . Zal eens even zoeken.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Waarom €120 uitgeven als je ook een discman ofzo kan aansluiten? Staat misschien niet zo stoer maar als het toch maar voor een paar maanden is lijkt het me zonde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom geen DVD-speler? Kan je ook maar hebben, als je die nog niet hebt dan.

Bij Correct staat overigens ook een leuke 2-kanaals Sony QS superaudiospeler. Kei zwaar en daardoor wel interessant denk ik. :p

Iets van €200 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Dat is een verdomd goed idee! Nadeel is dan alleen weer dat ik geen adapter heb momenteel (ja, van een oude Sony, degene die nu in de prullenbak verdwenen is, is een 500mA ipv de benodigde 300mA). En degene die ik nu gebruik is eigenlijk ook van m'n moeder :D . Een adapter is eigenlijk wel goedkoper ook, en nog nuttiger :) .Een Jack naar RCA heb ik wel, dan alleen nog van RCA naar DIN. Maar dat is het probleem verder niet. Goede tip!

Wat betreft de Sony's, heb net even op Marktplaats, Elcheapo, Hear en HiFi besnuffeld, maar alles wat ze daar hebben is of duur, of ver weg. En ik ben eigenljk ook niet van plan weer mijlen te gaan reizen voor een CD-speler die ik misschien maar een jaartje gebruik (dat is de planning nu, maximaal een jaar, probeer het natuurlijk eerder voor elkaar te krijgen :) ). Zal Ebay toch nog even afstruinen, je weet nooit!
Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 21:13:
Waarom geen DVD-speler? Kan je ook maar hebben, als je die nog niet hebt dan.

Bij Correct staat overigens ook een leuke 2-kanaals Sony QS superaudiospeler. Kei zwaar en daardoor wel interessant denk ik. :p

Iets van €200 oid.
Ik heb een DVD speler, kun je ook gelijk mee gamen, dus een PS2 (had een XBOX kunnen zijn, weet ik ;) ). Maar dat is een beetje een klungelig ding om CD's mee af te spelen. Ik heb er wel aan gedacht, eerlijk gezegd :) , maar dat is te onhandig.

En ik denk dat ik die tip van Dr. Strangelove erg goed vind. Alleen de adapter even zien te vinden ergens, maar ik verwacht niet dat dat een groot punt is :) .

[ Voor 31% gewijzigd door Boekster op 07-10-2003 21:21 ]

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
En weer een update!

Mijn Nait5 staat zich nu warm te spelen! Hans van het Audiohuis belde net toen ik onder de douche stond, maar hij kon hem deze avond nog even komen brengen :) . Erg fijn natuurlijk, zeker aangezien het zondag is :) . Maar het was geen probleem. Dan wordt het nu verder tijd om te gaan sparen voor de CDX2 en de NACA5 luidsprekerkabel (geld voor de luidsprekers is er al, maar dat doe ik wel tegelijk met de CD-speler). Dan is het geheel voorlopig compleet, totdat de eindversterker (+HiCap) het huis in komen. Daar zal echter nog wel wat tijd overheen gaan, en dat heeft ook geen directe haast.

Ik ga er in ieder geval vast van genieten! Hij is nog ijskoud en klinkt nu al een heel stuk beter dan die bagger midi :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo hij klinkt zelfs beter als een midi set, dat is op zich wel een prestatie :p

Goede service iig veel luisterplezier toegewenst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 oktober 2003 @ 22:20:
Zo hij klinkt zelfs beter als een midi set, dat is op zich wel een prestatie :p

Goede service iig veel luisterplezier toegewenst. :)

En dat van die midi is natuurlijk logisch (kostte ook maar 3x zoveel :p , en dat zonder luidsprekers :D ), maar je begrijpt wat ik bedoel :) . Zelfs als het koud is speelt het de sterren van de hemel!

Maar de service is inderdaad prima :) . Ik had niet verwacht dat hij zelfs op zondag zou regelen dat ik hem nog zou krijgen. Hoewel hij toevallig in de buurt was vind ik het toch netjes dat hij hem even haalde in de binnenstad en hem nog even kwam brengen. Hij wilde toch ook de fase nog even laten zien, op de stekker. Mocht het stopcontact zelf uitzoeken met een breinaald ;) .

Kabel die erbij zit is een Chord Cobra 2 RCA to Din. Ziet er erg netjes uit, maar over de echte klank zelf kan ik het niet hebben. Er is immers geen andere als vergelijking. Maar de kabel ziet er zeer goed uit. Nette afwerking in ieder geval :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Heb ik een leuke mededeling voor je......Chord staat ook klankmatig erg goed bekend. Gefeliciteerd met je aankoop en op naar de rest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Ik wist wel vantevoren dat het een Chord zou worden, ze staan er inderdaad om bekend goed te matchen met Naim, ook omdat het een van de weinige fabrikanten is die nog Din's in het assortiment heeft. Misschien dat het in de loop der tijd wel een keer vast in de set komt, als ik wat verder ben. De standaard Din's zijn vrij prijzig, geloof zo'n 350E.

Maar ik hoop dat ik in de vakantie weer wat bij kan gaan verdienen. Ik kan niet wachten om m'n CDX2 en de luidsprekers te gaan bestellen :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 06:30

FFF

Ben benieuwd wat je van de model 1 vindt, ik vind ze bij klassiek aardig, maar absoluut niet allround. Ik heb voor B&W 805's gekozen, Hoe groot is het verschil in geluid ten opzichte van de 805 sig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Heel groot! De 805 sig zet een veel transparanter, opener, breder en gedetailleerder beeld neer, waar ook nog net een paar herzjes minder uit komen :) . Ik vind ze qua detail en openheid beter dan de 804 en de 803, pas bij de 802 gaan ze het weer afleggen. Vind ik zeker geen slechte prestatie :) . En qua uiterlijk vind ik ze ook mooier, maar dat is natuurlijk nog persoonlijk. De afwerking is echt fantastisch. Maar dat draagt niet bij aan het geluid natuurlijk :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 06:30

FFF

Nee idd, Alleen het ontwep van de sig is hetzelfde, alleen het fite en unit zijn gewijzigd toch? afwerking is wel leuk maar ik vond 1000 of 1850 euro nogal een verschil (per stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

FFF schreef op 13 October 2003 @ 15:35:
Nee idd, Alleen het ontwep van de sig is hetzelfde, alleen het fite en unit zijn gewijzigd toch? afwerking is wel leuk maar ik vond 1000 of 1850 euro nogal een verschil (per stuk)
Hogere afwerkingsgraad, strenger gematchte componenten, betere onderdelen in het filter, Nautilus-tweeter i.p.v. tweeter gebaseerd op Nautilus technologie, aluminium plug in de mid/woofer voor betere warmte-afvoer (voor mensen die de kunstof plug hebben: je kan de aluminium plug kopen en ze zo verwissselen, want je kan hem er zo uit draaien....maar of het zo'n verschil maakt bij normaal gebruik betwijfel ik). Dat was het geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab schreef op 13 October 2003 @ 16:38:
[...]

Hogere afwerkingsgraad, strenger gematchte componenten, betere onderdelen in het filter, Nautilis-tweeter i.p.v. tweeter gebaseerd op Nautilus technologie, aluminium plug in de mid/woofer voor betere warmte-afvoer (voor mensen die de kunstof plug hebben: je kan de aluminium plug kopen en ze zo verwissselen, want je kan hem er zo uit draaien....maar of het zo'n verschil maakt bij normaal gebruik betwijfel ik). Dat was het geloof ik.
grotere winstmarge :D.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste