B&W Nautilus 804 op Surround receiver?

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.795 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 00:21

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
s_roubos schreef op 05 March 2003 @ 23:59:
Meer=beter wordt helaas ook vrijwel altijd gevolgd door =duurder...

Ik weet niet hoe rijk je bent, maar vraag je bij alles af wat je luistert of het verschil in kwaliteit je ook het verschil in geld waard is...

Aan de andere kant moet je ook oppassen dat je niet voor iets minders settled, waarna je thuis later zit te balen dat je niet 500 euro meer hebt uitgegeven.

Voorbeeld: ik heb de CD72 urenlang zitten vergelijken met de CD82. 400 euro verschil, en uiteindelijk toch niet gedaan. Geen spijt van, wel heb ik in mijn achterhoofd een upgrade naar de CD92, want dat was wel een heel verschil in kwaliteit.

't is niet makkelijk, die hifi-hobby ;)
Kan het inderdaad niet beter zeggen :) .

Ik ben ook zeker van plan alles te gaan proberen, en is dit topic nu voroal bedoelt om meningen, ideeen en tips te vergaren, waar ik tot nu toe al heel erg veel aan heb gehad.

Ik heb helaas geen geldboom in de tuin, maar ik wil gewoon een kwalitatief gode set, maar ik wil ook niet dat het heel erg uit de hand gaat lopen. Dat doe ik wel als ik wat meer verdien als ik ouder ben. Marco heeft me erg goede tips gegeven, en heeft ook een aantal interlink ideeen gemaild, maar daar ga ik voorlopig niet aan beginnen, aan kabels van dat soort caliber. Dat zal ongetwijfeld een keer komen, en ik moet ook nog wat up te graden hebben inderdaad :) .

Iets wat ik nog wel wil vrage, heeft iemand van jullie ervaring met powercords evrvangen? Maakt dat grootse verschillen? Marco die is zelf van plan een powercord van 1250E :X aan te schaffen. Zal bij mij zeker niet gebeuren, maar dan zit je toc hte denken om er een wat duurdere aan te hangen.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik zou toch nog 1 ding wederom willen toevoegen kijk aub ook naar 2de hands objecten, ik kom regelmatig versterkers, cdsplers etc.(eigenlijk alles voor hifi cq hi end) die in bijv stereophile tot de top behoren voor bedragen <1000 eur.

Nu weet ik ook wel dat deze magazines ook gesponsord worden door de fabrikanten maar een kern van waarheid zit er altijd in.

Die rotel 1090 kost snel 2000 eur en voor dat geld heb je in nieuwstaat verkerende 2de hands spullen die (volgens velen dan) 4 x beter zijn.

Mijn hele set is 2de hands en heb nog nooit een kat in de zak gekocht, natuurlijk wel goed luisteren overal en geduld hebben......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Ik ben ook niet echt huiverig voor 2e-hands, laat daar geen misverstand over zijn. Grootste nadeel van 2e-hands is: Je kunt het moeilijk zelf luisteren, met de spullen die je hebt/gaat kopen. Dan moet je dus ook de mazzel hebben dat diegene dezelfde spullen heeft, wat erg onwaarschijnlijk is. En daarbij komend probleem: Ik heb geen vervoer. Dus ik ben gewoon erg beperkt in mogelijkheden.

En geduld zal ik wel moeten hebben, want het geld is er nog niet. Daar gaat flink aan gewerkt worden, want het is een hoop geld. En tegen die tijd zal ik zeker eens gaan kijken wat er op de 2e-hands markt te krijgen is, vooral aan eind-versterkers. CD-speler en dergelijke kijk ik wel mee wat ik er mee doe. Het ligt er een beetje aan of ik er een mooi geheel mee zou kunnen krijgen, want ik blijf ook een zeikerdje, als het om uiterlijk gaat ;) . Ik vind de Bryston persoonlijk ook zeker niet mooi. Hij oogt zo lomp. Maar het is ongetwijfeld een prachtig apparaat.

Maar ik heb dus al een beetje gezocht naar 2e-hands, maar dat is nu nogal zinloos. Ik zal toch ook op het geld moeten wachten.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boekster (wil niet opdringering zijn, maar heb je mijn laatste post gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:01
Iets wat ik nog wel wil vrage, heeft iemand van jullie ervaring met powercords evrvangen? Maakt dat grootse verschillen? Marco die is zelf van plan een powercord van 1250E aan te schaffen. Zal bij mij zeker niet gebeuren, maar dan zit je toc hte denken om er een wat duurdere aan te hangen.
Marco heeft duidelijk een zeer verfijnde smaak wat hifi betreft (dat meen ik serieus), wat je ook terugvind in zijn aanbevelingen voor versterkers. Vraag jezelf goed af of jij ook zo kritisch bent. We komen dan terug op mijn voorgaande post: Is het je de extra cash waard?

Persoonlijk vind ik een powerchord van 1250 euro waanzinnig, maar als je een set van 100000 euro hebt staan kan het logisch zijn... ik heb nooit een verschil tussen powerchords kunnen waarnemen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Boekster schreef op 05 March 2003 @ 15:07:
Te snel geweest met vragen. Op hifi.nl zit er een soort zoekfunctie voor. Er zit er zelfs 1 in Deflt :) .
Inderdaad; Audiohuis Delft

Hans (de eigenaar) is een echte hifi fanaat met veel kennis van zaken, maar ook met zo z'n eigenaardigheden. Hij verkoopt (oa.) Arcam, Linn, Naim en Primare maar geen B&W. Dat lijkt me dan weer lastig als je een van die merken op die nautilus dingen zou willen horen.

Snijders in Rotterdam heeft zo'n beetje alles in z'n assortiment waar jij naar aan het kijken bent geloof ik (dus ook Rotel en B&W).

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Boekster schreef op 06 March 2003 @ 00:11:

Iets wat ik nog wel wil vrage, heeft iemand van jullie ervaring met powercords evrvangen? Maakt dat grootse verschillen? Marco die is zelf van plan een powercord van 1250E :X aan te schaffen. Zal bij mij zeker niet gebeuren, maar dan zit je toc hte denken om er een wat duurdere aan te hangen.
Powercords en belangrijker nog een goede stekkerdoos kunnen wel degelijk wat uitmaken, maar dat ligt geheel aan de situatie hoeveel het uit zal maken. Dat is iets wat je zelf zou moeten proberen tegen die tijd en bij netsnoeren is het bijna nooit een probleem om ze thuis uit te proberen, die service wordt meestal wel verleend te meer omdat de meeste mensen er nog sceptisch over zijn. Ik heb ze nog niet, maar heb ze al wel geprobeerd en ga ze ook zeker aanschaffen, want wat ik nog in mijn installatie mis is totale rust. Er zit toch nog een spoortje nervositeit in en ik weet dat mijn net redelijk vervuild is. Netsnoeren zijn ook zo afgeschermd dat ze met hun grote strooivelden nauwelijks de fijne signalen van je interlinks en/of luidsprekersnoeren aantasten, en daar lopen ze meestal toch wel langs. Bovendien hebben invloeden van buitenaf (GSM enzo) minder invloed. Het hoeft ook totaal niet zo duur te zijn als Marco doet, 5.200 euro voor je speakers en dan 1.250 voor een netsnoer vind ik nog al een kromme verhouding, maar aan de andere kant kan je dat netsnoer in je volgende 5 installaties ook nog gebruiken. Kemp Electronics heeft hele goede en betaalbare netsnoeren (ga ik ook halen).

http://analogueaudio.com/kemp-electronics.htm
http://www.kempelektroniks.nl/

Stekkerdoosjes van Oehlbach zijn ook wel goed te doen.

http://www.stassen.nl/html/7005.html

Bij deze duitse zaak in de aanbieding (is trouwens een minder goede zie ik net): http://www.hifi-edition.de/de/pro.asp?id=477

Ikzelf ga voor de Powerbar van T+A omdat filtering voor mij de oplossing is en ik eens een goede wil kopen en dan klaar wil zijn.
http://www.taelektroakust...l/netzkabel.htm#Power-Bar

In Den Haag en Rotterdam heb je wel dealers van KE ziten en die echt niet moeilijk als je het thuis wilt proberen. Bovendien zal het een redelijk groot verschil maken denk ik omdat die nautilus ook alles laat horen, maar dat moet je tzt maar eens proberen.
http://analogueaudio.com/dealerlijst.htm
Bovendien wil je toch ook alles goed hebben als je zo'n installatie hebt? En die kabels/netsnoeren/stekkerdoos/meubel kan je dus inderdaad gewoon later toevoegen.

Ow ja.....en Rikstoet in Den Haag heeft kabels van Audio Agile die ook heeel erg betaalbaar zijn. http://www.rikstoet.nl/

[ Voor 18% gewijzigd door zimbab op 06-03-2003 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 07:51:
Krell KAV300i (geintregeerd)zal waanzinnig spelen op de 804!
je ziet ze wel eens in duitsland (rond de 1600€) (is gebruikt dan he)
Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 16:49:
Boekster, overweeg ook eens een Krell KAV-300i (geintregeerd) deze zal waanzinnig spelen op de 804!
je ziet ze wel eens in duitsland (rond de 1600€)
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 09:06:
Daar slaag je dus niet echt in... :{ 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beschermen zulke powercords je dan ook tegen pieken in het stroomnet of zelfs tegen blikseminslag ? Of moet je dan nog steeds met een Line-R van bv. APC gaan werken ?

EDIT: En maakt het eigenlijk veel uit of je set geaard is of niet ? De meeste dingen bij hebben niet eens een geaarde stekker, behalve de receiver. Best die wel op aarding hangen ?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

APC? Das toch voor computers? Die zijn niet zo geschikt voor hifi meestal. Maar die netsnoeren helpen niet tegen blikseminslag nee, het is gewoon een snoer. Bescherming tegen pieken uit het lichtnet en bliksem enzo krijg je meer vanuit de stekkerdoos. Bij de T+A bijvoorbeeld:
The Power Bar includes an integral voltage spike guard, which can dissipate voltage peaks of up to 2500 Amps; this is sufficient in almost all cases to prevent such spikes entering the audio equipment.
Aarde is in principe een veiligheidsmaatregel, maar het kan ook het 'brommen' van de trafo voorkomen. Heb dat laatst zelf nog eens gemerkt toen ik hem in een ongeaard stopcontact had, toen kon ik de voeding op een klein afstandje horen (met stilte in de kamer uiteraard). Maar het is niet echt van invloed op het geluid, geloof ik. Ik heb in ieder geval niet veel kunnen merken. Maar als je van die afgeschermde netsnoeren gebruikt moet je een geaard stopcontact gebruiken. Zal het ff opzoeken.

Van de KE-site:
De KE-POWER CORDS dienen te aller tijde op een geaard stopcontact aangesloten te worden zodat de storingen naar aarde kunnen afvloeien.

[ Voor 43% gewijzigd door zimbab op 06-03-2003 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 20:07

GaMeOvEr

Is een hork.

Onee, powercords discussie. :P

Jongens, je krijgt een brak signaal binnen, een mooi stukje kabel helpt daar verder niet in om dat te verbeteren. Hoogstens het laatste stukje is wat beter afgeschermd.

Dan kan ik me nog wel voorstellen dat als je een actief component ertussen stopt dat je stroom schoner wordt, maar puur om er een dure kabel tussen te leggen?

Als je er iets tussendoet wat de stroom filtert en in Accu's opslaat (Een audiofiele UPS zeg maar. ;) ) voordat het naar je Stereo gaat, ja. Alleen een kabel? Een mooi psychologisch hoorbaar effect misschien, maar een daadwerkelijke verbetering? Tja.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

GaMeOvEr schreef op 06 March 2003 @ 12:39:
Onee, powercords discussie. :P

Jongens, je krijgt een brak signaal binnen, een mooi stukje kabel helpt daar verder niet in om dat te verbeteren. Hoogstens het laatste stukje is wat beter afgeschermd.

Dan kan ik me nog wel voorstellen dat als je een actief component ertussen stopt dat je stroom schoner wordt, maar puur om er een dure kabel tussen te leggen?

Als je er iets tussendoet wat de stroom filtert en in Accu's opslaat (Een audiofiele UPS zeg maar. ;) ) voordat het naar je Stereo gaat, ja. Alleen een kabel? Een mooi psychologisch hoorbaar effect misschien, maar een daadwerkelijke verbetering? Tja.
Het was nog geen discussie totdat jij om de hoek kwan kijken. :+ Ten eerste kunnen er in netsnoeren ook "actieve" onderdelen zitten. Zie volgende van de KE-site:
In de netstekker zit een spoel en condensatoren geïntegreerd, waardoor de KE-LO POWER CORD tevens als een lichtnetfilter werkt! De filterwerking is tot 30 dB bij 1 MHz.
Maar het is inderdaad de bedoeling dat je het eerst filtert met een goede stekkerdoos en dat je met het netsnoer dat gefilterde signaal behoudt door met een goede afscherming het tegen slecht invloeden van buitenaf te beschermen. Als je al een schoon net hebt (of een aparte groep) kun je het ook zo rechtstreeks uit het stopcontact doen. Bovendien zorgt het er ook voor dat er weinig "rotzooi" van de kabel naar buiten gaat. Zo'n netsnoer heeft een strooiveld om zich heen en een goed netsnoer houdt dat zoveel mogelijk binnen. Dat beschermt de gevoelige signalen van kabels die er bij in de buurt zitten, zoals interlinks.

Nog ff een quote:
De problemen die conventionele (niet afgeschermde) lichtnetsnoeren veroorzaken zijn tweeledig. Enerzijds emitteren deze een 50 Hz brom tezamen met een zeer breed storingsspectrum die de overige audiobekabeling negatief beïnvloedt. Anderzijds mag de schone netspanning niet weer geïnfecteerd worden door storingen. Hieruit kunt U concluderen dat een conventioneel lichtnetsnoer werkt als een zend-/ontvangantenne voor storingen.
Tevens behoren lichtnetkabels storingen te absorberen en niet te reflecteren.

[ Voor 18% gewijzigd door zimbab op 06-03-2003 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Mja, da's dan heel leuk, maar die powercords moet je dan wel naar _al_ je devices doen, anders schiet je er nog niets mee op. (CD/DVD/DAC/Pre-Amp, Tuner.)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

GaMeOvEr schreef op 06 maart 2003 @ 12:51:
Mja, da's dan heel leuk, maar die powercords moet je dan wel naar _al_ je devices doen, anders schiet je er nog niets mee op. (CD/DVD/DAC/Pre-Amp, Tuner.)
Dat is wel het beste, maar naar 1 apparaat zal ook een verbetering opleveren alleen minder groot. Ennuh....in elke situatie is het effect anders. Bij de een is het net schoner dan bij de ander en het ene apparaat is gevoeliger dan het ander en het ene apparaat heeft van zichzelf al een redelijk goed snoer en een ander misschien een slechte.

[ Voor 27% gewijzigd door zimbab op 06-03-2003 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Mja, maar we hebben het over het minimaliseren van strooivelden. Als je dan van de 5 netkabels er eentje vervangt, heb je er nog 4 over die storen, dus schiet het nog niet op. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

GaMeOvEr schreef op 06 March 2003 @ 12:54:
Mja, maar we hebben het over het minimaliseren van strooivelden. Als je dan van de 5 netkabels er eentje vervangt, heb je er nog 4 over die storen, dus schiet het nog niet op. :)
Maar als je b.v. alleen op je CD-speler een netsnoer zet heeft die al een ongestoorde toevoer en is het totale strooiveld ook minder sterk geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Mwoah, mij lijkt het dan mooier om met zo'n filterdoos te werken. Dan zie ik ook het nut niet in om daar dan weer die dure afgeschermde kabels in te prikken, aangezien er schone stroom uitkomt. (Mja, behalve je nieuwe "vervuiling" middels GSM misschien.)

Ik blijft het echter bijzonder geneuzel in de marge vinden. Maarja, kan me ook wel voorstellen dat als je 10.000 € aan je installatie uitgeeft dat je er ook het maximum uit wil halen.

[ Voor 36% gewijzigd door GaMeOvEr op 06-03-2003 13:00 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

GaMeOvEr schreef op 06 maart 2003 @ 12:58:
Mwoah, mij lijkt het dan mooier om met zo'n filterdoos te werken. Dan zie ik ook het nut niet in om daar dan weer die dure afgeschermde kabels in te prikken, aangezien er schone stroom uitkomt. (Mja, behalve je nieuwe "vervuiling" middels GSM misschien.)

Ik blijft het echter bijzonder geneuzel in de marge vinden. Maarja, kan me ook wel voorstellen dat als je 10.000 € aan je installatie uitgeeft dat je er ook het maximum uit wil halen.
Het is gewoon iets wat je zelf moet ondervinden. Werkt het op jouw installatie? Mooi dan. Werkt het niet? Ook mooi dan, bespaart je geld. Bij mij werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Line Filters kunnen negatief werken op Eindversterkers trouwens :)
Maar goed, dat soort kabels kunnen geen kwaad en als iemand er geld voor over heeft dan moet ie dat zelf weten.
Overigens, als je een redelijke line filter wilt (die ook nog tegen bliksem inslag beschermd) dan is de APC Line-R een aardige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Scarp schreef op 06 March 2003 @ 14:17:
Line Filters kunnen negatief werken op Eindversterkers trouwens :)
Maar goed, dat soort kabels kunnen geen kwaad en als iemand er geld voor over heeft dan moet ie dat zelf weten.
Overigens, als je een redelijke line filter wilt (die ook nog tegen bliksem inslag beschermd) dan is de APC Line-R een aardige :)
Inderdaad...de minder goede filters kunnen te weinig stroom leveren voor zware eindversterkers. Zie ook dit:
De meeste lichtnetfilters geven geen positief resultaat bij het aansluiten van een eindversterker. Dit resulteert in een vermindering van dynamiek en het dichtlopen van het geluidsbeeld bij harde passages. Een ander probleem is dat een eindversterker grote stroompulsen uit het lichtnet trekt en hierdoor de stroomvoorziening voor de overige apparatuur sterk verontreinigt.
Maar tegenwoordig zijn er zat filters die dit probleem niet of in mindere mate kennen. Ligt aan je filter en aan je versterker. Die APC heb ik zo mijn twijfels over, maar het zou best kunnen dat ie geschikt is voor hifi. Dingen zijn wel aardig prijzig geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door al die computers, dimmers en andere geschakelde zooi kan je idd troep op je net krijgen. De afscherming van een powerkabel is alleen nutig als er veel storingsbronnen (lees electrische apparaten) vlak in de buurt van de kabel is, echter een goede voeding in je hifi-apparatuur moet al die zooi er vanaf filteren.

Een netfilter kan misschien helpen voor kritische apparatuur zoals een pre-amp, cd-speler, DAC. Maar die kan je zelf ook maken, met bv. een bouwkitje van de conrad. Dat hoeft echt niet zoveel te kosten ....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
APC line-R kost 175 euro en wordt door veel mensen voor Audio (en niet de minste systemen!) gebruikt naar grote tevredenheid. Ik lees veel over een rustiger geluidsbeeld etc.

Hij trekt 1250W dus daar moet je alleen rekening houden. Een power-amp is soms wat minder om die eraan te hangen omdat die vaak veel trekt (mijn Rotel is al 500W) en door de netfilter kan ie dat niet altijd krijgen als ie nodig heeft, daarom zou ie minder geschikt ervoor zijn.

Het is overigens geen UPS !

[ Voor 4% gewijzigd door Scarp op 06-03-2003 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik daag alle mensen die APCs, netfilters en afgeschermde stroomkabels gebruiken uit voor een blinde test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik doe niet mee. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
De enige reden waarom ik zo'n apc ding zou kopen is voor overspanning en bliksem beveiliging.
Of het te horen is... tja, dat is een hele discussie die al zo vaak is uitgevoerd. Zelf heb ik het nooit geluisterd, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen verschil horen. Ik verbaas me nergens me over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

s_roubos schreef op 06 March 2003 @ 15:18:
Ik daag alle mensen die APCs, netfilters en afgeschermde stroomkabels gebruiken uit voor een blinde test.
*ZUCHT*

Krijgen we dat weer hoor. Laat het er nou gewoon bij dat sommige mensen het wel merken en jij niet. Blinde test is ook meestal niet zo goed omdat je naar een beperkte selectie van muziek luistert. Bovendien ga je te veel proberen iets te horen waardoor je inderdaad dingen gaat inbeelden. Ik heb met mijn nieuwe speakers nog regelmatig dat ik een CD'tje luister en denk "zat dat geluidje er altijd al?" Daar gaat dus wat langere tijd over heen met veel verschillende soorten muziek. Wat jij eens moet doen is een goede stekkerdoos en netsnoeren lenen ofzo en daar een flinke tijd mee draaien zodat je veel muziek de revue hebt laten passeren. Daarna (na een x aantal weken) moet je weer eens terug gaan naar de oude situatie. Ik durf te wedden dat je verschil hoort. Mensen zijn wat dat betreft ook gevoeliger voor een achteruitgang dan een vooruitgang. De speakers die ik nu heb vind ik nu ook 'normaal' klinken, maar als ik weer eens mijn oude aansluit denk ik echt "mijn god wat een verschil". Terwijl ik eerst wel een vooruitgang hoorde, maar veel minder dan ik nu aan achteruitgang hoor.

En als je dan zo'n test zou willen organiseren dan stel ik voor dat je een enorm onthullende installatie regelt met enorm goede netsnoeren en filters en dan van die standaard dingen.

[ Voor 21% gewijzigd door zimbab op 06-03-2003 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
De enige reden waarom ik zo'n apc ding zou kopen is voor overspanning en bliksem beveiliging.
Dan kan je net zo goed een beveiligde contactdoos kopen, heb ik ook, kost €7,50 verzekerd tot €15000 aan schade.
Krijgen we dat weer hoor. Laat het er nou gewoon bij dat sommige mensen het wel merken en jij niet. Blinde test is ook meestal niet zo goed omdat je naar een beperkte selectie van muziek luistert. Bovendien ga je te veel proberen iets te horen waardoor je inderdaad dingen gaat inbeelden. Ik heb met mijn nieuwe speakers nog regelmatig dat ik een CD'tje luister en denk "zat dat geluidje er altijd al?" Daar gaat dus wat langere tijd over heen met veel verschillende soorten muziek. Wat jij eens moet doen is een goede stekkerdoos en netsnoeren lenen ofzo en daar een flinke tijd mee draaien zodat je veel muziek de revue hebt laten passeren. Daarna (na een x aantal weken) moet je weer eens terug gaan naar de oude situatie. Ik durf te wedden dat je verschil hoort. Mensen zijn wat dat betreft ook gevoeliger voor een achteruitgang dan een vooruitgang. De speakers die ik nu heb vind ik nu ook 'normaal' klinken, maar als ik weer eens mijn oude aansluit denk ik echt "mijn god wat een verschil". Terwijl ik eerst wel een vooruitgang hoorde, maar veel minder dan ik nu aan achteruitgang hoor.

En als je dan zo'n test zou willen organiseren dan stel ik voor dat je een enorm onthullende installatie regelt met enorm goede netsnoeren en dan van die standaard dingen.
Waarom is een blinde test niet eerlijk? Er is verschil of niet, en daar heb je geen weken voor nodig om dat te horen. Je moet wel de tijd nemen, en verschillende stukken muziek luisteren natuurlijk.

Ik ben er echt van overtuigd dat als mensen niet mee willen doen aan een blinde test dat in elk geval ten dele is omdat ze door de mand dreigen te vallen. Ik acht de psychologische bijdrage aan een verbetering of verslechtering in hifi bij m.n. netsnoerkabels erg groot. Persoonlijk is de kans aanwezig dat ik er naast zou zitten in een blinde test tussen mijn CD72 en een CD82. En ik weet zeker dat ik geen verschil hoor tussen een standaard netsnoer en een snoer van €250 bijvoorbeeld.

Waarom moet ik een enorm onthullende installatie regelen met enorm goede netsnoeren? Zeg je daarmee dat je het verschil tussen netsnoeren alleen hoort met een enorm onthullende installatie? Lekker nuttig zo'n netsnoer dan. En waarom alleen enorm goede netsnoeren? Dus netsnoeren van zegge 100 euro mogen ook niet meedoen, want die laten het verschil ook niet horen? Opnieuw, fijn dan zo'n netsnoer.

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 06-03-2003 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 09:06:
Ik lees ALLE posts, dus ook die van jou, don't worry :) . Maar ik vind het leuk dat je die dingen aanprijst, maar ik kan wel zeggen dat ik daar naar ga kijken, maar probleem is dat ik het voorlopig nite kan kopen. Dus nu zoeken is nog een beetje zinloos. Dat komt dan tegen die tijd wel. Dan zal ik zeker kijken of ik nog wat kan vinden.

En ik zie nu ook dat er een hele powercord discussie gaande is :P .

Maar als ik het goed begrijp dan kan ik dus beter een goede stekkerdoos kopen, die een goede pieksstroon kan opvangen, en gewoon iets beter afgescherme powercords, zodat dat signaal behouden blijft.

En het verschil tussen een UPS en APC? Een APC heeft toch ook een soort accuwerking of gooi ik nu weer dingen door elkaar?

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

APC is een merk dat UPSen maakt.

[ Voor 4% gewijzigd door zimbab op 06-03-2003 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Haha, ok. Maar verdere beschrijving klopt wel? Dan ben ik ook weer blij :) . Ik vind het wel leuke discussies zo :) . Leerzaam, en je ziet ook nog eens duidelijk hoe verdeeld de meiningen zijn. Is maar weer het bewijs dat alles in Hi-Fi heerlijk subjectief is.

Nu ik naar de muur kijk hier zie ik ook gelijk dat ik dan mijn stekkerdoos maar eens moet gaan aarden :) . Heb ik weer wat te doen :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

s_roubos schreef op 06 maart 2003 @ 16:20:

Ik ben er echt van overtuigd dat als mensen niet mee willen doen aan een blinde test dat in elk geval ten dele is omdat ze door de mand dreigen te vallen. Ik acht de psychologische bijdrage aan een verbetering of verslechtering in hifi bij m.n. netsnoerkabels erg groot.
Ik zal eens kijken wat ik kan doen als ik alles op orde heb bij mij. Maar dat duurt nog wel ff, want ik moet eerst een heleboel andere dingen kopen. Misschien dat ik je dan eens uitnodig. :)
Persoonlijk is de kans aanwezig dat ik er naast zou zitten in een blinde test tussen mijn CD72 en een CD82. En ik weet zeker dat ik geen verschil hoor tussen een standaard netsnoer en een snoer van �250 bijvoorbeeld.
Dat weet je zeker voordat je het gehoord hebt? En dan vind je het raar als mensen die het wel hebben gehoord zeggen dat er een verschil is?
Waarom moet ik een enorm onthullende installatie regelen met enorm goede netsnoeren? Zeg je daarmee dat je het verschil tussen netsnoeren alleen hoort met een enorm onthullende installatie? Lekker nuttig zo'n netsnoer dan. En waarom alleen enorm goede netsnoeren? Dus netsnoeren van zegge 100 euro mogen ook niet meedoen, want die laten het verschil ook niet horen? Opnieuw, fijn dan zo'n netsnoer.
De reden waarom je een enorm onthullende installatie moet hebben met erg goede netsnoeren is omdat het verschil dan duidelijk aan het licht komt en je zoveel mogelijk voorkomt dat het effect teniet wordt gedaan door een verbloemende installatie. Dan is het verschil moeilijker vast te stellen en makkelijk is het toch al niet in een kort tijdsbestek. En die van 100 euro mogen ook wel meedoen, maar om te bewijzen dat het wel invloed kan hebben wil je natuurlijk altijd de extremen met elkaar vergelijken.
Maar nogmaals.....het is per situatie anders. Als je een aparte groep hebt en weinig storende apparaten in de buurt dan moet je niet een enorm verschil verwachten, maar het kan wel als je niet in zo'n perfecte omgeving zit. Bovendien zijn niet alle netsnoeren goed, net als versterkers enzo....daar heb je ook slechtere tussen zitten. En dat psychologische effect......wat boeit het als het psychologisch is? Hoe weet jij nou dat die Arcam van jou beter is dan een Yoko-versterker? Kan je ook wel aan het psychologische effect toeschrijven. Mensen zijn op 1 of andere manier bang op hun oren af te gaan, want als ze het niet kunnen zien geloven ze het ook niet. Bovendien is het wel leuk om te zien hoeveel mensen zichzelf vrijwillig gek verklaren: "ja, ik hoor wel wat verschil, maar ik zal het me wel inbeelden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Je gehoor is naar mijn idee, het vreemdste, mooiste en meest bijzondere zintuig dat je hebt. Dat is het enige zintuig waarvan je hersenen dingen verwerken die er misschien wel of misschien niet zijn (even aannemende dat je geen waandenkbeelden of iets dergelijks hebt ;) ). Het psychologische effect zit er heel sterk in en dat is toch op een of andere manier erg mooi, naar mijn idee. En dat mensen dan zichzelf ook voor de gek houden, tja, dat is er ook een mooi onderdeel van :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Precies.....en als je verschil denkt te horen zou je dat dan niet moeten doen omdat het waarschijnlijk psychologisch is? Uiteindelijk is bijna alles van de mens psychologisch te beinvloeden en daarmee is het psychologische effect een onderdeel van de mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Al is het verschil maar miniem door andere powercords, wat maakt het uit? Alle kleine beetjes helpen :)
Als het allemaal onzin is dan zou niemand het kopen neem ik aan :)
(alhoewel genoeg mensen die tellsell onzin kopen, maar goed :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarp schreef op 06 March 2003 @ 18:05:
Al is het verschil maar miniem door andere powercords, wat maakt het uit? Alle kleine beetjes helpen :)
Als het allemaal onzin is dan zou niemand het kopen neem ik aan :)
(alhoewel genoeg mensen die tellsell onzin kopen, maar goed :)).
Het probleem is een beetje dat het zo subjectief is. Als je van tevoren al enthousiast bent over een product, dan 'hoor' je het verschil wel ja. Althans, je denkt dat je het hoort. Zo simpel ligt dat.

offtopic:
Rotel had toch ook een 900-serie? Ik kan daar helemaal niets meer van terugvinden op internet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 18:10:
[...]

Het probleem is een beetje dat het zo subjectief is. Als je van tevoren al enthousiast bent over een product, dan 'hoor' je het verschil wel ja. Althans, je denkt dat je het hoort. Zo simpel ligt dat.

offtopic:
Rotel had toch ook een 900-serie? Ik kan daar helemaal niets meer van terugvinden op internet :?
Dat lig inderdaad ook in de aard van de mens, dat je graag wilt dat dingen beter zijn, en ze dan ook dnekt te horen. Echt bewijzen dat het zo is zou misschien mogelijk zijn met speciale apparatuur, maar of dat nou de moeite is? Zolang jij maar blij bent met het 'resultaat', toch?

En er was een 900 serie, maar zoals alle merken komt er op z'n tijd een nieuwe serie, die langzaam de oudere producten eruit filtert. Daarom hebben ze nu voor een groot deel de 1000 serie.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Juist ... audio is Subjectief !
Daarom kan je niet zeggen dat andere powercords onzin zijn, aangezien er heeeeel veeeel mensen wel verschil horen.
Dat kan net zo subtiel zijn als verschillen tussen speakers, versterkers, cd, dvd spelers, speaker kabels, etc.

oudere rotel spullen: http://europe.rotel.com/products/product-archives.htm

[ Voor 14% gewijzigd door Scarp op 06-03-2003 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarp schreef op 06 March 2003 @ 15:47:
Of het te horen is... tja, dat is een hele discussie die al zo vaak is uitgevoerd. Zelf heb ik het nooit geluisterd, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen verschil horen. Ik verbaas me nergens me over.
Idd, daarom ga ik me ook eentje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boekster,

Ooh ok, het is namelijk zo dat ik een keer een kav-500i op de 803 gehoord heb
wat echt waanzinnig, en Krell matched zoiezo goed met B&W dus ik dacht
de kav-3001 is wel wat voor je, gezien dat het ook rond de prijsklasse zit wat je max wilt besteden. de Kav-300i speeld echt op een heel hoog nivo

mocht je niet weten hoe Krell klinkt (of het gewoon eens wil horen)
Ben je welkom om eens bij te luisteren.
(heb niet de kav-300i maar de KSA-250 (eindversterker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarp schreef op 06 maart 2003 @ 18:16:
Juist ... audio is Subjectief !
Daarom kan je niet zeggen dat andere powercords onzin zijn, aangezien er heeeeel veeeel mensen wel verschil horen.
Dat kan net zo subtiel zijn als verschillen tussen speakers, versterkers, cd, dvd spelers, speaker kabels, etc.
Ja, je kan mijn woorden inderdaad ook zo gebruiken :P Ik doelde meer op het feit dat het meerendeel van die mensen het eigenlijk helemaal niet hoort. Ze denken dat ze het horen. Maar in principe blijft dit een wellus-niettus discussie, dus veel verder komen we niet. Ik sta in ieder geval achter s_roubos :> :P
Helaas geen plaatjes/details :{ Ik kan me herinneren dat die 900-serie een stuk mooier en betaalbaarder was dan de huidige :? Maar die 900-serie is er ook nog niet zo lang uit, of wel? Heb anderhalf jaar geleden nog naar gekeken dacht ik..

Edit: Verkeerde gequote, waar moet het heen met mij? :z

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:34
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 19:10:
Boekster,

Ooh ok, het is namelijk zo dat ik een keer een kav-500i op de 803 gehoord heb
wat echt waanzinnig, en Krell matched zoiezo goed met B&W dus ik dacht
de kav-3001 is wel wat voor je, gezien dat het ook rond de prijsklasse zit wat je max wilt besteden. de Kav-300i speeld echt op een heel hoog nivo

mocht je niet weten hoe Krell klinkt (of het gewoon eens wil horen)
Ben je welkom om eens bij te luisteren.
(heb niet de kav-300i maar de KSA-250 (eindversterker)
Offtopic: Heb je daar pics van?? :*)

( heb aan de rest niet veel toe te voegen, ben gewoon eens met de meesten dat je niet de potentie uit zo'n speaker haalt met een surround amp.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is een iets oudere verzie, ik de laatste verzie (heeft zwart front ipv grijs)
hij lijkt klein op het plaatje maar is echt groot (70KG, 4.5 KW trafo)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/duntech/pictures/poweramps/ksa250%20inside1.jpg

http://audioreview.com/PRD_115873_1583crx.aspx

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Wow! Wat een apparaat zeg! :9

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik zal eens kijken wat ik kan doen als ik alles op orde heb bij mij. Maar dat duurt nog wel ff, want ik moet eerst een heleboel andere dingen kopen. Misschien dat ik je dan eens uitnodigen.
Is een deal :) De grote Tweakers.net-power cord-luistermiddag ;)

Uiteindelijk moet iedereen kopen wat hij de moeite waard vind. En als je verschil hoort tussen netsnoeren, ga je gang. Maar ik hoor het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.sakurasystems.com/graphics/chris2.jpg

Raad eens welke welke vervangt (oude grap inmiddels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ow btw.. voor b&w mensen die nieuwe kabel willen aanschaffen.. neem even een binding post van je speakermee,
veel spades zullen niet passen..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dan toch gewoon blanke draad? Waarschijnlijk beter (zolang je jaarlijks even stript) en in elk geval goedkoper ;)

Ik heb zelf spades aan de amp zitten, blanke draad aan de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 23:38:
[afbeelding]

Raad eens welke welke vervangt (oude grap inmiddels).
:? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.sakurasystems.com/show/chrissystem.html

"When I (Yoshi) visited him, he was using Krell as the platform for Gaincard!! (He recently got a Black Diamond Racing shelf though) His former amplifiers are Convergent pre and Krell power. Gaincard (25W) took over the place and driving B&W Matrix 802 beautifully."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ooh ja ik zie het, leuk dingetje als je niet moeilijke speakers hebt hoef je idd geen enorme eindversterker, de stroomreserves lijkt mij aan de krappe kant als je flink wat db's wilt maken

ik dacht eerst het is een phonotrap, of een psu voor iets :7

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
s_roubos schreef op 07 March 2003 @ 00:18:
Dan toch gewoon blanke draad? Waarschijnlijk beter (zolang je jaarlijks even stript) en in elk geval goedkoper ;)

Spades zijn onhandig omdat die kunnen draaien... dus als je per ongeluk aan je kabel trekt en verplaatst ie, maakt contact en je kan je amp weer ter reparatie brengen als je pech hebt.
Ik heb zelf op m'n amp bananenstekkers en op mijn B&W speakers gewoon bare-wire (zijn goede aansluitpunten bij B&W)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

s_roubos schreef op 07 March 2003 @ 00:18:

ik ga als ik voor 450 euro aan kabels heb niet ff strippen 8)7 hehehe
(kimber 8TC biwire)
dat lijkt me dus geen goed plan hehehe..

dus nu maar bananen :) (midline van wbt - schuine)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
ik ga als ik voor 450 euro aan kabels heb niet ff strippen hehehe
(kimber 8TC biwire)
dat lijkt me dus geen goed plan hehehe..
Ja hallo, over hoeveel hebben we het? Minder dan een centimeter per jaar, waarschijnlijk kom je met twee jaar ook weg. Het klinkt beter (schijnt) en is ook goedkoper. Mijn kabels zijn ook niet goedkoop, maar ik vind dit wel tegen elkaar opwegen.

Wat de spades betreft, in theorie kunnen die elkaar raken ja. Maar ik heb mij door Studio Wilbert laten adviseren, speciale spades erop laten zetten die afgerond zijn. Wat het verplaatsen van de spades of losraken, tja, what can I say? Goed vastschroeven die terminals en niet te vaak je nek breken over de kabels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet de kabel iig strippen als je de plug gaat bevesitgen, moet je die solderen of is het een schroefverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Dat ligt aan de plug die je gebruikt. Meestal is het solderen, maar er zijn er ook die met een vacuummakend apparaat aan elkaar worden gezet (QED Airlock bijvoorbeeld).

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

idd...en die paste dus niet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Ik dacht vanmiddag even te gaan kijken in het Audiohuis. In eerste instantie om alleen even te kijken, maar het is in totaal 2 uur luisteren geworden :) . Helaas had ik geen eigen CD's bij me, en was er wat weinig in mijn genre, maar ik heb genoten van wat ik gehoord heb. Redelijk wat klassiek, maar het is wat rustiger begonnen. Ik had nooit gedacht dat klassiek zo boeiend kon zijn :) . Het is veel levendiger dan gewone popmuziek, al lijkt dat niet zo als eerste indruk. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik genoten heb van wat ik heb gehoord vanmiddag en mijn muzieksmaak is zeker verbreed na deze leerzame middag :) .

Ow, en ook ook belangrijk, de apperatuur, want daar ging ik voor :) .
Naim. Alleen maar Naim. NAC 202 pre-amp, Flat Cap 2 power supply, NAP 250 amp en CD5 CD-speler.
Ik heb ze helaas dus niet gehorod op een 804, maar op een Naim speaker, de Allae. De speaker op zich klonk droog en weinig sprankelend, en dat had de verkoper al gezegd. Maar de apparatuur maakt het toch spannend om naar te luisteren. Erg dynamisch en open. Zuiver en krachtig. Het is me zeker niet tegengevallen, en het is een potentiele kandidaat. Ik zou alleen zelf een wat simpelere set kiezen, omdat dit het budget wat te boven schiet.

Ik geloof dat Snijders Hi-Fi in Rotterdam wel Naim en B&W in het programma heeft, dus daar ga ik ook zeker eens naar luisteren. En ook wil ik mij eigen muziek nog eens horen op de combinatie die ik nu heb gehoord. Ik weet nu, dat ik, zodra ik besluit naar een Hi-Fi winkel te gaan, al is het maar om te kijken, dan neem ik CD's mee :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Boekster schreef op 07 maart 2003 @ 17:17:
Ik dacht vanmiddag even te gaan kijken in het Audiohuis. In eerste instantie om alleen even te kijken, maar het is in totaal 2 uur luisteren geworden :) . Helaas had ik geen eigen CD's bij me, en was er wat weinig in mijn genre, maar ik heb genoten van wat ik gehoord heb. Redelijk wat klassiek, maar het is wat rustiger begonnen. Ik had nooit gedacht dat klassiek zo boeiend kon zijn :) . Het is veel levendiger dan gewone popmuziek, al lijkt dat niet zo als eerste indruk. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik genoten heb van wat ik heb gehoord vanmiddag en mijn muzieksmaak is zeker verbreed na deze leerzame middag :) .

Ow, en ook ook belangrijk, de apperatuur, want daar ging ik voor :) .
Naim. Alleen maar Naim. NAC 202 pre-amp, Flat Cap 2 power supply, NAP 250 amp en CD5 CD-speler.
Ik heb ze helaas dus niet gehorod op een 804, maar op een Naim speaker, de Allae. De speaker op zich klonk droog en weinig sprankelend, en dat had de verkoper al gezegd. Maar de apparatuur maakt het toch spannend om naar te luisteren. Erg dynamisch en open. Zuiver en krachtig. Het is me zeker niet tegengevallen, en het is een potentiele kandidaat. Ik zou alleen zelf een wat simpelere set kiezen, omdat dit het budget wat te boven schiet.

Ik geloof dat Snijders Hi-Fi in Rotterdam wel Naim en B&W in het programma heeft, dus daar ga ik ook zeker eens naar luisteren. En ook wil ik mij eigen muziek nog eens horen op de combinatie die ik nu heb gehoord. Ik weet nu, dat ik, zodra ik besluit naar een Hi-Fi winkel te gaan, al is het maar om te kijken, dan neem ik CD's mee :) .
Hehehe......ik wilde Naim wel opteren voor jou, maar ik dacht dat je het niks zou vinden (qua uiterlijk dan). Naim moet je ook echt in het echt zien, is veel mooier dan op de plaatjes. Is ook een merk waar ik enorm veel waardering voor heb; is wel een klein beetje een underdog in de audiowereld (in de zin van dat het wel eens vergeten wordt), maar het is fantastisch spul en daar is vriend en vijand het over eens. De NAP150 is een goede eindversterker, maar je zou het eens moeten proberen inderdaad......of ie wel sterk genoeg is om die Nautilussen te trekken. Is ook niet zo duur trouwens. Klassiek is inderdaad heel erg mooi, maar wat meestal het probleem is bij jongeren (en bij mij dus ook) is de beperkte kennis erover. Dus het is lastiger om te weten wat echt in jouw richting ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Ik heb Naim dus ook in het echt gezien, want ik ben er tenslotte geweest :) . Ik vind het qua uiterlijk zeker niet lelijk. Het heeft juist wel iets. Mooi sober. En dat groene Om het logo en de knoppen. Het is een vrij strak uiterlijk. En qua stroomreserve zit het erg goed, volgens de verkoper. En ook de Naim zelf heeft op de site een paar aardige cijfers staan. Wat ik zo gehorod heb klonk goed en gecontroleerd. Was dan wel een zwaardere versterker, maar zonder de andere ook gehoord te hebben beoordeel ik verder even niks meer. Ik laat het voor vandaag allemaal even rustig op me inwerken. Want toen ik zei dat ik 'overal voor open stond' heb ik echt een hoop gehoord. Jazz, wat niet mijn stijl is, wat pop, zoals Brian Adams, muziek wat vooral in de meditatierichting kwam, en dan natuurlijk nog een vrij groot deel klassiek.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Is idd klasse spul Naim. Maar je verlegt de grenzen van je budget wel weer iets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Heb je wel gelezen dat het niet die set wordt, maar een iets goedkopere? Bij elkaar zou ik dan ook rond de 5000E aankomen. Hij vroeg ook om het budget, en tien zei hij ook dat het dan waarshcijnlijk goedkopere componenten zouden worden dan die ik heb gehoord. Maar het ging nu vooral om een luisterimpressie, en die is me absoluut niet tegengevallen :) . En groene thee is lekker :P .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

http://www.stereo.de/st/arsl.htm

Om voorlopig nog ff vooruit te kunnen met zoeken/orienteren etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Boekster schreef op 07 maart 2003 @ 18:03:
Heb je wel gelezen dat het niet die set wordt, maar een iets goedkopere? Bij elkaar zou ik dan ook rond de 5000E aankomen. Hij vroeg ook om het budget, en tien zei hij ook dat het dan waarshcijnlijk goedkopere componenten zouden worden dan die ik heb gehoord. Maar het ging nu vooral om een luisterimpressie, en die is me absoluut niet tegengevallen :) . En groene thee is lekker :P .
Blijkbaar heb je het goed kunnen vinden met Hans (lukt lang niet iedereen)..
Ik neem aan dat je er ook de Linn combinaties hebt zien staan. Wat voor jou een aardige optie zou zijn is een genki/mimik cd speler, een kollektor/wakonda pre-amp, en een klout eindversterker (OF 2 klouts natuurlijk!). Al die apparaten liggen momenteel erg goed in de markt op veilingen zoals ebay. Ken iemand die nu zijn cd speler, voorversterker en eindversterker allebei zo heeft verkregen (tegen een aardig prijsje).

richtprijzen tweedehands zouden een beetje als volgt zijn:

mimik: E 450
genki: E 1000 (zie je niet zo veel, nieuw istie 1600)
klout: tussen de E700 en E1000
kollektor: geen idee :)
wakonda: ook geen idee, als je er meer dan 600 voor moet dokken kan je beter zijn grotere broer de kairn zoeken, die is er al vanaf E800 tweedehands..
de kairn is tot de komst van de topline klimax control (E15k) de beste voorversterker van linn geweest, en was nieuw zo'n E3000.

Mocht je er daar een van kopen moet je even naar het serienummer kijken, vanaf sn:5000 worden ze een stuk gaver (vanwege een nieuwe voeding)

(Als ik jou was zou ik die B&W speakers ook zeker even vergelijken met bijvoorbeeld de Linn katans, deze kan je volgens mij actief aansturen voor het geld dat je die B&W's passief hebt)

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Boekster: op htforum.nl loopt ook een discussie over B&W (802 en 803 in dit geval). Zou je ook eens kunnen lezen, is wel iets meer op HT gericht :): hier
In dit geval gaat het erom of 4000 euro extra voor de 802's het waard zijn tov 803. Algemene conclusie is eigenlijk "nee". Die 4000 kan de persoon in kwestie beter steken in betere versterking :)

Overigens moet je je ook afvragen of je bereid bent 2500 euro uit te geven aan een eindversterker mocht je kiezen voor de RB-1090. Ze kunnen het wel allemaal leuk zeggen van "die is beter dan die.... etc", maar goed, het geld moet er ook voor zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Scarp op 07-03-2003 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Tja, ik ben nu dus net aan het afstappen van HT, maar de discussie is zeker leuk om te volgen. En het gaat qua prijs inderdaad exponetieel omhoog, en dan wordt het voro de normale mens al snel teveel.

Ik ben best bereid om 2500E ui te geven aan een versterker, mits deze zijn prijs dus ook waar kan maken. En dat ie veel vermogen heeft maakt me niet zo veel uit. Het gaat om de stroomreserves, dat heb ik vanmiddag al gehoord. Vooral op lage luisterniveau's, waar je toch het meeste van de tij mee doorbrengt, moet je een mooi geluidsbeeld hebben. En zodra hij een keer wat meer power moet leveren, moet hij dit natuurlijk ook nog kunnen. Ik zal dus zeker gaan kijken nara een goede versterker.

EN ik zal natuurlijk zelf ook goed gaan luisteren naar verschillende merken. Ik heb Linn nog niet gehoord, maar ik hou hem nu ook in m'n achterhoofd. Ik ga nu even Naim op me in laten werken. Ook ga ik eens richting Snijders in R'dam. Daar hebben ze Naim en B&W. Dus dat wil ik dan wel eens even testen :) .

En ik kon het goed vinden met Hans. Ik heb leuk kunnen praten over dingen die ik uit de muziek kon halen. Ik heb genoten van het klassiek dat hij me voorgeschoteld heeft. Weer een hele ervaring rijker. Als Naim mijn uiteindelijke keuze bepaalt, dan koop ik het zeker bij het Audiohuis.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Success ermee Boekster ... we horen nog wel hoe je dat vindt.
En we verwachten foto's van het resultaat als je alles hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Haha, zal ik doen :) . Ik blijf het topic zeker updaten als ik weer wat gehoord heb. 26 april ga ik in ieder geval Naim op de B&W's luisteren in Rotterdam. Dus dan krijgen jullie zeker weer een update. En in de grote schoolvakantie heb ik helaas ook niet al te veel tijd, maar ga ik ook probereb of ik af en toe wat kan luisteren. Jullie houden alles tegoed. En ook de foto's uiteraard. :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Boekster schreef op 09 March 2003 @ 12:13:
26 april ga ik in ieder geval Naim op de B&W's luisteren in Rotterdam.
?? Hebben ze zo'n druk agenda daar in Rotterdam dan? Wat je ook zeker ff moet doen is 29 en/of 30 maart naar de Doelen lente hifi show gaan in Rotterdam. Gewoon ff rondneuzen, orienteren wat luisteren en misschien wat met 'specialisten' praten. Misschien kun je wel iemand van B&W Nederland te pakken krijgen. Kost geen drol, is in de buurt, altijd leuk en altijd leerzaam/behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Haha, neem niet Rotterdam waar de agenda druk is, maar bij mij ;) . Een vriend van me, die ook van Hi-Fi houdt en met wie ik meestal meerij, werkt gewoon doordeweeks en ik heb vrijwel elke zaterdag wel iets. 26 april dus niet, dus vandaar dat we dan gaan :) . Maar die show is een leuke tip :) . Zal ik zeker eens gaan kijken of ik daar heenkan op de zondag.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 14:46

-Stef-

Slainthe!

Scarp schreef op 07 March 2003 @ 08:21:
[...]
Ik heb zelf op m'n amp bananenstekkers en op mijn B&W speakers gewoon bare-wire (zijn goede aansluitpunten bij B&W)
Ik heb ook bananenstekkers in mijn luidsprekers maar hoe bevestig je het beste de stekkers aan de kabel? Ik steek nu de kabel door het gat aan de zijkant van de plug, vouw de kable langs de plug en schuif het plastic terug maar dat gaat zo moeilijk dat ik betwijfel of dit wel de juiste wijze is. ook in verband met het contact tussen de kabel en de plug.

[ Voor 6% gewijzigd door -Stef- op 09-03-2003 18:09 ]

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vandaag ook bezig geweest met bananenpluggen te installeren en der zijn kennelijk wat verschillende types. Degene die ik nu heb zijn dingen waar je achteraan de kabel moet doorsteken, de kabel dan op het uiteinde iets moet draaien en dan dichtschroeven. Of je kunt de kabel er opzij insteken, maar dat lijkt me niet zo netjes ivm contact met de pluggen ernaast.

Afbeeldingslocatie: http://www.narfum.org/pictures/ht/bananenplug.jpg

Alleen was ik vergeten dat ik ging bi-wiren en nu heb ik dus net genoeg voor 1 front te doen ipv allebei :)

(Bi-wiren doe ik nu trouwens door de A en B uitgangen tegelijk te gebruiken, puur uit praktisch standpunt dat ik dan geen 2 kabels in 1 plug moet duwen.)

offtopic:
Eigenlijk allemaal heel erg offtopic, maar tsja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:19
Zal ik ook nog eens wat toevoegen.

Ik heb zelf de zware hi-end speaker TI-5000 (voorloper Ti-K6/10) van JBL die veel vermogen vragen. Ik heb op test 2 Brystons 3b (mono geschakeld)gehad, dat moet je horen. Beter heb ik thuis niet gehad. Superstrakke bas. Ik stuur ze nu aan met een Rotel 1070, ook erg mooi, maar veel minder dan de Brystons. Ik ga dan ook op termijn deze 1070 voor de center gebruiken en een 1090 voor de fronts.

De 1090 werd wel eens in een directe test naast parasound etc. gezet, dat zegt toch wel iets. Je moet niet vergeten dat deze rotel (2-2500 euro) wel in een andere (prijs)klasse zit dan de hier bijv. aangeboden Krell. Zo kan ik het ook. De prijs/kwaliteit verlies je dan uit het oog, zeker ten opzichte van je budget.

Over Rotel CD spelers. In de hoge serie, de 10, hebben ze geen slechte cd speler (1070) maar dit is zeker geen topper. De topper van Rotel is de RCD991AE, adviesprijs 1299 euro. Deze speler is wel erg goed in de klasse tot 1500 euro. Ik denk niet dat deze op kan tegen een Arcam CD92, laat staan een FMJ (maar dat ga ik volgende week testen).

Ik heb zelf wel in een rechtstreeks vergelijk de 991 gekozen boven de 1070, zonder een moment van twijfelen. De 991 is visueel alleen wat anders, mist de stoere look van de 10 serie.

[ Voor 4% gewijzigd door blue eyes op 09-03-2003 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er een blind test gehouden word wil ik ook graag mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Blue Eyes schreef op 09 March 2003 @ 17:57:
Zal ik ook nog eens wat toevoegen.

Ik heb zelf de zware hi-end speaker TI-5000 (voorloper Ti-K6/10) van JBL die veel vermogen vragen. Ik heb op test 2 Brystons 3b (mono geschakeld)gehad, dat moet je horen. Beter heb ik thuis niet gehad. Superstrakke bas. Ik stuur ze nu aan met een Rotel 1070, ook erg mooi, maar veel minder dan de Brystons. Ik ga dan ook op termijn deze 1070 voor de center gebruiken en een 1090 voor de fronts.

De 1090 werd wel eens in een directe test naast parasound etc. gezet, dat zegt toch wel iets. Je moet niet vergeten dat deze rotel (2-2500 euro) wel in een andere (prijs)klasse zit dan de hier bijv. aangeboden Krell. Zo kan ik het ook. De prijs/kwaliteit verlies je dan uit het oog, zeker ten opzichte van je budget.

Over Rotel CD spelers. In de hoge serie, de 10, hebben ze geen slechte cd speler (1070) maar dit is zeker geen topper. De topper van Rotel is de RCD991AE, adviesprijs 1299 euro. Deze speler is wel erg goed in de klasse tot 1500 euro. Ik denk niet dat deze op kan tegen een Arcam CD92, laat staan een FMJ (maar dat ga ik volgende week testen).

Ik heb zelf wel in een rechtstreeks vergelijk de 991 gekozen boven de 1070, zonder een moment van twijfelen. De 991 is visueel alleen wat anders, mist de stoere look van de 10 serie.
Dank voor de tips :) .

Ik zal misschien wel een Krell kopen als ik hem 2e hands kan vinden, en hem ook echt goed vind klinken.

De Rotel maakt ook nog steeds een goede kans. Ook Arcam wil ik nog wel eens horen, en Naim natuurlijk ook. Linn misschien ook nog wel, en 2e-hands zal ik ook wel eens gaan zoeken tegen die tijd.

Ik heb vandaag wel iemand blij gemaakt met mijn 'oude' set, dus er is vast een kleine basis. Na m'n examens gaat het harde werken pas echt goed beginnen, en dan ga ik zo rond oktober/november wel even kijken wat ik voor leuks kan krijgen in de 2e-hands richting. Zal zo rond die tijd zijn dat ik genoeg geld heb voor mijn set. Voorlopig dus weer even de tijd om naar uit te kijken :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boekster je bent welkom als je een keer Krell wilt horen.
(ik heb aleen geen B&W 804, dus vergelijken kan je niet echt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Ik zou dolgraag eens willen, alleen moest ik Oppenhuizen even opzoeken, en woon je in Friesland. Nou heb ik absoluut niks tegen Friesland, behalve dat het aan de andere kant van Nederland ligt ;) . Ik heb geen vervoer, dus ik ben bang dat dat heel erg lastig gaat worden. Dus ontzettend bedankt voor je aanbod, maar ik denk niet dat het gaat lukken.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Het wordt tijd dat je student gaat worden......lang leve de OV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

haha :) ach.. je meot et ergends van doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Haha, ik wordt ook een student :p . Maar dan nog is Friesland ontzettend ver! Is dik een aar uur reizen. Denk zo'n 4 uur heen en 4 uur terug. Is niet niks dus...

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ga dan daar wonen..en carpoolen? :P maar dan met boxen?
maar hoe kan je een krell betalen als je geen eens nog student ben? O-)
maar misschien mag ik deze vraag helemaal niet stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Haha, ik woon nog thuis, heb dus weinig kosten en een redleijk inkomen. En die Krell zou dan 2e-hands worden ofcourse :) . Maar vooral het eerste is cruciaal :P .
En vragen stellen vind ik prima hoor :p . Of je antwoord krijgt is een 2e ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

precies ;)

moet ook nog amp kopen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aah ok is idd een aardig stukkie rijden (volgens de routenet.nl is het 2 uur rijden met de auto),

als je ov hebt is het mischien nog te doen....
of mischien kom je nog eens in de buurt ofzo
dan mail je me maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Met een auto is het redelijk te doen inderdaad. Misschien dat ik over een paar maanden een rijbewijs heb. Dan wil ik zeker wel eens komen luisteren als het dan nog nodig is :) .

En ik maak er ook een 2-stappenplan van. Doe het alleen andersom :) . Eerst de stereo zelf en dan de luidsrekers.

Naar wat voor amp ben je eigenlijk op zoek? Echt een eind, geintegreerd, voor+eind? Merken? Of ook nog aan het orienteren?

[ Voor 18% gewijzigd door Boekster op 09-03-2003 22:46 ]

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor set heb je nu Boekster?

vergeet niet, een matige versterker op "goede" speakers klinkt vaak nergens naar!
je kan idd eerst beter een "goede" versterker halen, (ik spreek uit ervaring)

ik wou dat ik er eerder was achter gekomen dan had ik het ook gedaan.(had het wel eens gelezen maar was toch eigenwijs ;)

heb op de kappa's gedraaid met (in volgorde) denon avc a10se-accuphase e210-bryston 3b, en 4b- en nu de Krell KSA-250 is echt een enorm verschil met alle vorge amps

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Ik heb nu weer een Sony Setje :p . Maar dat had ik hiervoor. Mijn Marantz SR-7200 en V-6200 zijn nu net de deur uit. Heb ik weer verkocht vanwege deze overstap.

En de speakers, zijn JBL XL-1000, die ook in de verkoop staan, en Magnat Vector Needle 11. Die gaan wel minder laag dan de JBL's maar zijn wel wat fijner om naar te luisteren. Wilde ze misschien straks gaan gebuiken als PC speakers, maar ze zijn helaas niet afgeschermt. Dus dat gaat niet door.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Met een auto is het redelijk te doen inderdaad. Misschien dat ik over een paar maanden een rijbewijs heb. Dan wil ik zeker wel eens komen luisteren als het dan nog nodig is
Beter dat geld bij je set leggen, je koopt tegenwoordig een mooi stel speakers voor de kosten van rijlessen en examen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
s_roubos schreef op 09 March 2003 @ 23:14:
[...]

Beter dat geld bij je set leggen, je koopt tegenwoordig een mooi stel speakers voor de kosten van rijlessen en examen ;)
Klopt helemaal, maar als je dat geld voor je verjaardag krijgt dan klaag je niet ;) . 18e verjaardagen hebben zo z'n voordelen :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

En je moet de andere dingen in het leven ook niet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

s_roubos schreef op 09 March 2003 @ 23:14:
[...]

Ach ja , overdrijven is ook een kunst, haal nu maar gewoon je rijbewijs, daar heb je op lange termijn veel meer aan. Naarmate je ouder word heb je steeds minder over om " eventjes je rijbewijs te betalen" en word het steeds lastiger. Beter zo jong mogelijk doen , je hebt er ontzettend veel plezier van. En als je werkzaam bent in de ict dan is een rijbewijs vereiste no1. Een rijbewijs word alleen maar duurder, Audiozut op termijn alleen maar goedkoper :) Denk daar maar eens over na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Messchien heb je hier nog wat aan..........
Ik zag dit bij hobo.nl in de occasions staan
stereo versterkers

Rotel RA 980 BX
(filiaal: apeldoorn) (occasion)

Zware 2 maal 100 watt versterker.
Zeer krachtig en muzikaal!
In uitstekende staat.
Kleur: zwart.
Nieuwprijs: 705 Euro
04-03-2003 € 300,-

Harman Kardon HK 6650
(filiaal: apeldoorn) (occasion)

Krachtige versterker met afstandsbediening.
Vermogen ongeveer 2 maal 100 watt.
Zwart.
Nieuwprijs: 900 Euro
04-03-2003 € 350,-

Musical Fidelity A3
(filiaal: amersfoort) (demo)

Muzikale geintegreerde versterker uit de bekende A-serie van Musical Fidelity.Dubbel mono opgebouwd en levert 2x 85 Watt uitgangsvermogen.
In zilver/platinum uitvoering.3 jaar garantie. Echt een fris demomodel!
Normale prijs:1350 euro
08-10-2002 € 1149,-
Dat zijn de stereo versterkers.
Die rotel en en die HK ken ik niet.
Maar die Musical Fidelity A3 ken ik wel.
Toen ik laatst bij RAF was voor een luister sesie demonstreerde ze deze reciever met een B&W N803.
Dit klonk WAAAAAAAAAAAANZINNIG!

Verder stonden er op die site ook cd spelers
Rotel RCD-991
(filiaal: amersfoort) (demo)

Topmodel CD-speler van Rotel.Wat betreft uiterlijk sober uitgevoerd.
In klank erg fraai en voorzien van HDCD-converter.
App is een plankmodel in zeer nette staat.
Garantie 5 jaar.
Normaal:1293 euro
09-11-2002 € 999,-

LINN KARIK/NUMERIK
(filiaal: denbosch) (occasion)

Linn Karik cd speler en Linn Numerik DA Converter i.z.g.s. 4 jaar oud.
Alleen als set te koop.
Nieuwprijs € 5000
07-09-2002 € 1599,-

meridian 500
(filiaal: denbosch) (demo)

loopwerk, nieuwprijs 2042 euro
07-09-2002 € 1599,-
Uit dit rijtje ken ik alleen die van LINN.
Die heeft ijn buur man met zo een gelijke LINN versterker.
Ook dit is een waanzinnig apparaat!

Mocht je nog gaan voor een voor/eindversterker stond dit ook op hun site
sphinx project 2 mkII
(filiaal: arnhem) (occasion)

zeer mooie hi-end voorversterker met gebalanceerde (XLR) in en uitgangen.
De interne Siltech bekabeling zorgt voor een zeer mooi en open klankbeeld.
Nieuwprijs; Euro 1800,-
20-12-2002 € 1250,-

LINN Kolektor
(filiaal: denbosch) (demo)

Linn Kolektor voorversterker met MM phonotrap.
Nieuwprijs € 830
20-06-2002 € 725,-
Ik heb met geen van beide ervaring maar de merken zijn van hoge afkomst.

Ik hoop dat er wat aan hebt :)

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

s_roubos schreef op 09 maart 2003 @ 23:14:
[...]

Voor het geld van me rijbewijs had hier ook al een NAD T752 met C270 eindtrap en bijbehorende DVD speler kunnen staan :'(

maar ach, kan nu wel minstens 1 keer per week even luisteren bij een paar zaakjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 10:44:

Toen ik laatst bij RAF was voor een luister sesie demonstreerde ze deze reciever met een B&W N803.
Ik denk (weet het vrijwel zeker) dat je een ander hebt gehoord. MF heeft ook nog duurdere en sterkere versterkers die er redelijk veel op lijken, afgezien van het formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk (weet het vrijwel zeker) dat je een ander hebt gehoord. MF heeft ook nog duurdere en sterkere versterkers die er redelijk veel op lijken, afgezien van het formaat.
was messchien wel een zwaardere ja daar kan ik me in vergissen.
Maar het was zeker weten een musical fidelity, want de verkoper was er helemaal weg van en had het nergens anders over :P.

Maar ik weet al waar ik mee in de war ben.
Die MF A3 heb ik gehoord in een andere luister ruimte bij raf.
Maar nog maals die klonk ook waanzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op 09 maart 2003 @ 22:27:
ga dan daar wonen..en carpoolen? :P maar dan met boxen?
maar hoe kan je een krell betalen als je geen eens nog student ben? O-)
maar misschien mag ik deze vraag helemaal niet stellen
Beetje oppassen he :P Ik ben nog 15 en heb al redelijk wat staan (ok, geen Krell of Nautilus, maar ook geen Sony miniset ;) ) Leeftijd zegt niks, ook nog even met Rik Stoet over gehad. Er zijn veel jongeren die erg veel geld uitgeven aan goede spullen..
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 10:44:
Messchien heb je hier nog wat aan..........
Ik zag dit bij hobo.nl in de occasions staan
Dat zijn de stereo versterkers.
Die rotel en en die HK ken ik niet.

Verder stonden er op die site ook cd spelers

[..]
Die Rotel is wel verleidelijk :9 Ik vind de 900 serie erg mooi, jammer dat het een geïntegreerde is alleen. En eigenlijk heb ik er het geld nu niet voor. Alhoewel, als ik m'n Marantz PM7000 kan verkopen voor €300 ofzo :9 Hmm, dilemma..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 13:05:
[...]

Beetje oppassen he :P Ik ben nog 15 en heb al redelijk wat staan (ok, geen Krell of Nautilus, maar ook geen Sony miniset ;) ) Leeftijd zegt niks, ook nog even met Rik Stoet over gehad. Er zijn veel jongeren die erg veel geld uitgeven aan goede spullen..
[...]
inderdaad, dat stel ik ook niet gelijk ;)

ik heb zelf ook al wat staan, voor mijn leeftijd dan..

doet rik stoet dan wat voor studenten?? dat zou wel leuk zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 06:30

FFF

Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 23:10:
Wat voor set heb je nu Boekster?

vergeet niet, een matige versterker op "goede" speakers klinkt vaak nergens naar!
je kan idd eerst beter een "goede" versterker halen, (ik spreek uit ervaring)

ik wou dat ik er eerder was achter gekomen dan had ik het ook gedaan.(had het wel eens gelezen maar was toch eigenwijs ;)

heb op de kappa's gedraaid met (in volgorde) denon avc a10se-accuphase e210-bryston 3b, en 4b- en nu de Krell KSA-250 is echt een enorm verschil met alle vorge amps
euh, heb je de kappa 100's?

Ik speel met de bryston 3b, zou ik vele verschil merken als ik overstrap naar krell of ML, dat is mijn bedoeling.

Kun je me daar wat over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

even proberen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FFF schreef op 10 March 2003 @ 15:04:
[...]

euh, heb je de kappa 100's?

Ik speel met de bryston 3b, zou ik vele verschil merken als ik overstrap naar krell of ML, dat is mijn bedoeling.

Kun je me daar wat over zeggen.
Ik speel met de 9.2i Series II
http://oellerer.net/infin...ppa_9_2i/Kappa_9.2i_3.jpg

(http://oellerer.net/infin...9_2i/body_kappa_9_2i.html)

heb je de 100?
Je gaat veel verschil merken als je naar Krell overstapt!
ML weet ik niet, heb nooit een ML op kappa's gehoort
maar ongetwijfeld zal het goed klinken,
mijn voorkeur gaat uit naar Krell, de sound spreekt me meer aan dan ML de enorme controle, geweldige ballen in het laag en door de enorme stroom reserves
houd ie het altijd onder controle

ik kan je wel vertellen dat Krell wel goed matcht met Infinity

het hangt er natuurlijk wel vanaf welke je neemt (en of je een eindversterker neemt of een geintregeerde)
de kappa 100 zijn niet zo heel moeilijk aan te sturen.
wil je een eindversterker zou ik zoeken naar een Ksa-50, Ksa-100 of Ksa-150
ga je voor een geintregeerde zou ik voor de kav-300i of 500i gaan.

mischien spreekt jou ML meer aan,
kijk dan eens naar een no. 27.5 een no.23 of no. 23.5

zou eerst eens luisteren bij iemand die ML of Krell heeft zodat je een idee hebt,
het liefst natuurlijk bij iemand die de een wat "oudere" type heeft welke in je budget ligt

zou niet al teveel naar het aantal watt kijken.
het gaat om de stroom reserves
wat Krell of ML opgeeft als specs is altijd bescheiden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op 10 March 2003 @ 14:53:
[...]

inderdaad, dat stel ik ook niet gelijk ;)

ik heb zelf ook al wat staan, voor mijn leeftijd dan..

doet rik stoet dan wat voor studenten?? dat zou wel leuk zijn..
Nee, naar mijn weten doen ze geen speciale projecten. Ik heb het er alleen even over gehad dat er meer jongeren zijn die relatief veel geld aan dit soort zaken uitgeven.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste