Het is inderdaad ook maar waar je je geld aan uitgeeft en of je wel of niet werkt. Ikzelf ben ook op mijn 15e begonnen met het opbouwen van een installatie/computer/tv, video etc. maar heb er dan ook voor gewerkt en relatief minder "nutteloze" dingen gedaan met mijn geld dan een aantal van mijn vrienden. Nu ook....ik studeer, maar werk ook zo rond de 20 uur per week; tel dat op bij je stufi en je kan wat leuks doen met je geld. Veel vrienden van mij werken er niet eens naast. Kan ook niet bij iedereen, ik heb wel weinig uren op de Uni en een rete-flexibele-baas, dus dat helpt wel.Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 22:52:
[...]
Nee, naar mijn weten doen ze geen speciale projecten. Ik heb het er alleen even over gehad dat er meer jongeren zijn die relatief veel geld aan dit soort zaken uitgeven.
datis handig..
tja.. ik begon ook op mijn 15e..
nu zo bijna 5 jaar verder, tikt lekker door..
ik ga zelf inderdaad ook niet al te veel uit, maar soms ook te weinig..
tja.. ik begon ook op mijn 15e..
nu zo bijna 5 jaar verder, tikt lekker door..
ik ga zelf inderdaad ook niet al te veel uit, maar soms ook te weinig..
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Ik zorg gewoon wel dat ik genoeg uitgeef aan andere dingen. Ik zal nooit een avondje uitgaan voorbij laten (als ik zin heb) gaan omdat ik sparen wil voor een set ofzo. Voor de rest ook lekker naar feesten en festivals etc etc. Mijn eerste eigen CD-speler (Kenwood DP5090) heb ik ook gekocht in plaats van de geplande Arcam Alpha 7se omdat die 300 gulden goedkoper was en de zomer er aan kwam en ik dus andere dingen met mijn geld wilde doen ook. Dat is ook een beetje mijn tip aan Boekster: maak het niet te gek. Ga nou niet een half jaar lang rondlopen van "zou ik dat nou wel doen? Is wel veel geld." Leef gewoon lekker door, duurt het gewoon iets langer....boeie. Vooral gezien het feit dat de zomer er aan komt......ik zat dan wel 3 keer in de week op het terras of aan de boulevard en ging zo'n twee keer per week uit. Dat moet gewoon kunnen in je vakantie vind ik.
[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 11-03-2003 16:13 ]
Ik zal ook dingen echt niet laten hoor, maar ik ga gewoon lekker werken, en dat scheelt veel geld
Ook het vakantiegeld komt nog, en ik ga ook nog 3 weken weg. Uitgaan doe ik niet zo vaak, maar wel enes met vrienden naar de bios, of gewoon thuis film kijken met z'n allen, spelletej doen enzo. En elke vrijdagavond scouting, dat is ook hartstikke gezellig, en kost praktisch niks
. En ik heb nu een budget dat praktisch vast staat, en dan nog is het veel geld. Maar over 5k ga ik zeker niet! Dus leuke dinge doen zal heus wel lukken. En het maakt me niet zo veel uit of het langer gaat duren hoor. Ik heb nu gewoon muziek, en ik heb ook wat om naar uit te kijken
.
Ook het vakantiegeld komt nog, en ik ga ook nog 3 weken weg. Uitgaan doe ik niet zo vaak, maar wel enes met vrienden naar de bios, of gewoon thuis film kijken met z'n allen, spelletej doen enzo. En elke vrijdagavond scouting, dat is ook hartstikke gezellig, en kost praktisch niks
Music Addicted
Goed....ik doe maar weer ff een updateje van het topic. Het vervelende van dit topic is dat ik me de laatste tijd weer helemaal scheel aan het kijken ben op allerlei apparatuur. Mijn planning is sowieso om te upgraden, maar eigenlijk moet ik eerst een nieuwe TV, dvd-recorder en meubels hebben. En een digicam trouwens ook nog. Daar ben je financieel ook niet snel doorheen. 
Maar goed.....ik post weer ff wat nieuwe apparatuur waar je ook naar zou kunnen kijken, namelijk Primare. Klinkt goed, ziet er fantastisch uit en is betaalbaar. Linkjes:
http://moremusic.nl/primare.html
http://www.primaresystems.com/
http://moremusic.nl/prijslijsten/prijslijst%20Primare.pdf
Plaatje:

Nog een optie is bijvoorbeeld Densen. Altijd 1 van mijn favorieten geweest qua versterkers (cd-spelers nooit gehoord). Ik kon alleen niet tegen die gouden knoppen... Nu is er echter een hele mooie finish bijgekomen, de albino. Erg mooi en ook Densen is redelijk betaalbaar. Links ook op www.moremusic.nl
plaatjes:

Mijn persoonlijke favorieten zijn nu:
Unison Research (Unico)
Arcam (Diva of FMJ)
Primare
Densen (albino)
Classé (als ik het het prijsverschil ook waard vind, maar ik denk het niet.....wel de goedkoopste integrated en cd-speler trouwens)
Als ik nu moet gokken denk ik dat het de Densen gaat worden (voor/eind), eventueel met een Arcam cd-speler als die toch echt een stuk beter blijkt. Past er qua kleur wel aardig bij denk ik. Densen komt binnenkort trouwens wel met een vernieuwde CD-speler en die moet erg goed worden, maar we zien wel. Wat wel aardig is (voor mij althans) is dat ze alle bovengenoemde merken bij Hifi Studio Wilbert hebben en de speakers die ik heb ook nog eens! Lekker makkelijk vergelijken dus. Ik hoop je visie weer iets verbreed te hebben.......opties genoeg in ieder geval!

Maar goed.....ik post weer ff wat nieuwe apparatuur waar je ook naar zou kunnen kijken, namelijk Primare. Klinkt goed, ziet er fantastisch uit en is betaalbaar. Linkjes:
http://moremusic.nl/primare.html
http://www.primaresystems.com/
http://moremusic.nl/prijslijsten/prijslijst%20Primare.pdf
Plaatje:

Nog een optie is bijvoorbeeld Densen. Altijd 1 van mijn favorieten geweest qua versterkers (cd-spelers nooit gehoord). Ik kon alleen niet tegen die gouden knoppen... Nu is er echter een hele mooie finish bijgekomen, de albino. Erg mooi en ook Densen is redelijk betaalbaar. Links ook op www.moremusic.nl
plaatjes:

Mijn persoonlijke favorieten zijn nu:
Unison Research (Unico)
Arcam (Diva of FMJ)
Primare
Densen (albino)
Classé (als ik het het prijsverschil ook waard vind, maar ik denk het niet.....wel de goedkoopste integrated en cd-speler trouwens)
Als ik nu moet gokken denk ik dat het de Densen gaat worden (voor/eind), eventueel met een Arcam cd-speler als die toch echt een stuk beter blijkt. Past er qua kleur wel aardig bij denk ik. Densen komt binnenkort trouwens wel met een vernieuwde CD-speler en die moet erg goed worden, maar we zien wel. Wat wel aardig is (voor mij althans) is dat ze alle bovengenoemde merken bij Hifi Studio Wilbert hebben en de speakers die ik heb ook nog eens! Lekker makkelijk vergelijken dus. Ik hoop je visie weer iets verbreed te hebben.......opties genoeg in ieder geval!
Verwijderd
Mja, ik geef gezien mijn leeftijd ongelofelijk veel geld uit aan HiFi- en Computerapparatuur. Ik werk opzich redelijk wat en heb een lekker inkomen voor een scholier. Maar ik ga weinig uit. En als ik dat doe is het een cafeetje met een paar biertjes, geen geldverslindende activiteiten. Op vakantie ga ik wel, maar dat wordt ook relatief goedkoop. Geen bier in disco's, maar gewoon van de AH 
Het probleem is dat ik én veel aan computerzut uitgeef (hardware) én aan HiFi. Ik moet dus echt moeilijke keuze's maken
Laatst voor de keuze gestaan of ik zou gaan investeren in een PA-set voor feesten en dergelijken, maar daar heb ik vanaf gezien. Simpelweg omdat ik drie grote uitgavenposten niet kan betalen 
Al met al heb ik voor een 15 (morgen 16
)-jarige scholier een aardig setje staan, waar ik heel erg blij mee ben.
En wat Zimbab zegt herken ik. Ik zat laatst weer verdacht veel te zoeken naar Rotel- en Arcam apparatuur, en vooral plaatjes daarvan
(En ook ik moet eigenlijk een digicam aanschaffen
)
Het probleem is dat ik én veel aan computerzut uitgeef (hardware) én aan HiFi. Ik moet dus echt moeilijke keuze's maken

Al met al heb ik voor een 15 (morgen 16
En wat Zimbab zegt herken ik. Ik zat laatst weer verdacht veel te zoeken naar Rotel- en Arcam apparatuur, en vooral plaatjes daarvan

Verwijderd
Op 1 of andere manier ben je altijd opzoek naar betere/ mooiere spullen. Je moet keuzes maken, en als je op jezelf woont heb je ook nog veel andere kosten. Dus als scholier hoef je alleen tussen luxe goederen te kiezen
.
Het hebben van een eigen woning/woonruimte is ook een luxe. Dat vergeten mensen nog wel eens. Ik moet binnenkort toch ook maar eens wat zoeken en ik wil best betalen voor een mooie kamer/studio/flatje. Ik zie dat echt wel als een "luxe".Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 20:55:
Op 1 of andere manier ben je altijd opzoek naar betere/ mooiere spullen. Je moet keuzes maken, en als je op jezelf woont heb je ook nog veel andere kosten. Dus als scholier hoef je alleen tussen luxe goederen te kiezen.
Jij hoeft je inderdaad niet te schamen voor dat setje, zeker niet op jouw leeftijd. Ennuh...gefeliciteerd alvast voor het geval we elkaar niet "zien" morgen.Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 20:45:
Al met al heb ik voor een 15 (morgen 16)-jarige scholier een aardig setje staan, waar ik heel erg blij mee ben.
[ Voor 26% gewijzigd door zimbab op 13-03-2003 21:01 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 20:55:
Op 1 of andere manier ben je altijd opzoek naar betere/ mooiere spullen. Je moet keuzes maken, en als je op jezelf woont heb je ook nog veel andere kosten. Dus als scholier hoef je alleen tussen luxe goederen te kiezen.
Mja, ik woon de komende 2 jaar sowieso thuis, eerst VWO afmaken. Daarna waarschijnlijk wel het huis uit..zimbab schreef op 13 March 2003 @ 20:59:
Het hebben van een eigen woning/woonruimte is ook een luxe. Dat vergeten mensen nog wel eens. Ik moet binnenkort toch ook maar eens wat zoeken en ik wil best betalen voor een mooie kamer/studio/flatje. Ik zie dat echt wel als een "luxe".
Dank voor compliment en felicitatieJij hoeft je inderdaad niet te schamen voor dat setje, zeker niet op jouw leeftijd. Ennuh...gefeliciteerd alvast voor het geval we elkaar niet "zien" morgen.
Edit: Die Densen zien er inderdaad fantastisch uit
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 21:24 ]
Ik weet niet precies in welke prijsklasse de Nautilus 804 zit, maar de Axis van Audiolab is ook erg het overwegen waard!
Wij hebben er hier 2 van in de woonkamer staan, aangestuurd door de Denon POA-T10, en we hebben deze luidsprekers ook nog met extra versterkers voor het laag achterop (zie op de site het plaatje helemaal rechts).
Ze zijn bijna nergens te koop, maar bij POL in Baarn zijn ze er helemaal gek van
http://www.audiolab.nl/luidsprpic/AxisMAIN.htm
Wij hebben er hier 2 van in de woonkamer staan, aangestuurd door de Denon POA-T10, en we hebben deze luidsprekers ook nog met extra versterkers voor het laag achterop (zie op de site het plaatje helemaal rechts).
Ze zijn bijna nergens te koop, maar bij POL in Baarn zijn ze er helemaal gek van
Maar de bovenstaande versie heeft die gouden knoppen dus niet! Alleen de zwarte versie. Maar ik heb een hele tijd geleden dat "instapmodel" gehoord (de Beat 100) en dat was nog de Mk 1, dit is al de Mk 5, maar dat klonk echt heel goed. Heel erg snelle versterkers met heel veel reserves. Ben alleen bang dat ze op sommige speakers niet mooi zullen klinken omdat ze erg neutraal zijn. Zijn de speakers dat ook dan kan het nog wel eens een beetje kil worden met CD'tjes. Maar dat weet ik niet zeker......ga ik tzt wel beluisteren.Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 21:13:
Edit: Die Densen zien er inderdaad fantastisch uitHeel erg strak. En prijs valt alleszins mee: €1200 voor het instapmodel
En ik ben het met je eens over die gouden knoppen
Niet mooi..
Verwijderd
Volgens mij stond de keuze voor de Nautilussen al vast, maar werd er nog nagedacht over de aansturing.merijnen schreef op 13 March 2003 @ 21:58:
Ik weet niet precies in welke prijsklasse de Nautilus 804 zit, maar de Axis van Audiolab is ook erg het overwegen waard!
Nee, ik heb even de site bekeken. Daar stonden de 'gouden-knop-modellen' wel..zimbab schreef op 13 March 2003 @ 22:02:
Maar de bovenstaande versie heeft die gouden knoppen dus niet! Alleen de zwarte versie. Maar ik heb een hele tijd geleden dat "instapmodel" gehoord (de Beat 100) en dat was nog de Mk 1, dit is al de Mk 5, maar dat klonk echt heel goed. Heel erg snelle versterkers met heel veel reserves. Ben alleen bang dat ze op sommige speakers niet mooi zullen klinken omdat ze erg neutraal zijn. Zijn de speakers dat ook dan kan het nog wel eens een beetje kil worden met CD'tjes. Maar dat weet ik niet zeker......ga ik tzt wel beluisteren.
Probleem met dit soort apparatuur is dat ze niet zo snel/makkelijk te vinden zijn. Je moet hier echt bij de betere HiFi/High-End zaak voor zijn..
Ok! Het was maar een ideeVerwijderd schreef op 13 March 2003 @ 22:14:
[...]
Volgens mij stond de keuze voor de Nautilussen al vast, maar werd er nog nagedacht over de aansturing.

Vergis je niet, een beetje leuke woning in de randstad kost klauwen vol geld. Ik woon echt niet ruim, maar het hakt er flink in moet ik zeggen. Heb dan ook wel behoorlijk wat uitgegeven om het naar mijn zin te maken.Het hebben van een eigen woning/woonruimte is ook een luxe. Dat vergeten mensen nog wel eens. Ik moet binnenkort toch ook maar eens wat zoeken en ik wil best betalen voor een mooie kamer/studio/flatje. Ik zie dat echt wel als een "luxe".
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik kom nergens anders als het om apparatuur gaat. Niet dat ik andere winkels niet vertrouw, maar ik heb graag iets aparts en dan kom je toch al gauw in de "echte" hifi zaken terecht meestal. Bovendien staat er op de site een dealerlijst en twee daarvan zijn perfect voor mij.Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 22:14:
Nee, ik heb even de site bekeken. Daar stonden de 'gouden-knop-modellen' wel..
Probleem met dit soort apparatuur is dat ze niet zo snel/makkelijk te vinden zijn. Je moet hier echt bij de betere HiFi/High-End zaak voor zijn..
Ow maar dat snap ik ook wel.....ik moet zelf ook iets hebben in Utrecht en van die prijzen wordt je niet echt vrolijk nee. Maar ik heb er wel het geld voor over als het een beetje een OK ding is. En een vrijstaand landhuis hoeft het voor mij niet te zijn nee.....flatje is meer dan prima, waarschijnlijk gewoon een mooie kamer........ben immers student. Ik vertik het echter om 300 pleuro's per maand te gaan betalen voor 10 vierkante meter. Wordt nog wel eens gevraagd dat soort bedragen in Utrecht. Maar er zijn ook kamers voor een goede prijs, moet je gewoon goed opletten en dat moet ik dus maar eens doen!s_roubos schreef op 13 maart 2003 @ 22:32:
Vergis je niet, een beetje leuke woning in de randstad kost klauwen vol geld. Ik woon echt niet ruim, maar het hakt er flink in moet ik zeggen. Heb dan ook wel behoorlijk wat uitgegeven om het naar mijn zin te maken.
Ik werk sinds ruim een jaar in Utrecht. Ik heb gestudeerd in Maastricht, en dat was aanzienlijk goedkoper. Ik heb eerst geprobeerd wat te vinden in Utrecht zelf, maar dat was werkelijk NIET te doen. Er is wel wat te vinden, maar da's via commerciele woningbureaus, en dat zijn uitzuigers. Kippenhokken vanaf 500 euro per maand. Ik ben dus uitgeweken naar Zeist, en dat bevalt best goed. Ben met de bus in 20 minuten in het centrum van Utrecht, en auto van de zaak helpt ook welOw maar dat snap ik ook wel.....ik moet zelf ook iets hebben in Utrecht en van die prijzen wordt je niet echt vrolijk nee. Maar ik heb er wel het geld voor over als het een beetje een OK ding is. En een vrijstaand landhuis hoeft het voor mij niet te zijn nee.....flatje is meer dan prima, waarschijnlijk gewoon een mooie kamer........ben immers student. Ik vertik het echter om 300 pleuro's per maand te gaan betalen voor 10 vierkante meter. Wordt nog wel eens gevraagd dat soort bedragen in Utrecht. Maar er zijn ook kamers voor een goede prijs, moet je gewoon goed opletten en dat moet ik dus maar eens doen!
Maar ik zat toch liever in het centrum
Leuk dat het topic toch nog is doorgelopen
. Net terug van een lang weekend Les 2 Alpes, lekker geboard. Kortom, we gaannite geheel onthouden voor de installatie
.
Maar 804's staan vast, dus inderdaad alelen de aansturing nog.
Maar op jezelf wonen is op zich heerlijk, geen (minder) gezeur van mensen die bij je inwonen, beetje je eigen doen en laten... Nadeel is inderdaad dat het snel een hoop geld gaat kosten. De huur elke maand, en als je het ook nog een beetje leuk in wilt richten kost dat ook een flinke berg geld.
Maar 804's staan vast, dus inderdaad alelen de aansturing nog.
Maar op jezelf wonen is op zich heerlijk, geen (minder) gezeur van mensen die bij je inwonen, beetje je eigen doen en laten... Nadeel is inderdaad dat het snel een hoop geld gaat kosten. De huur elke maand, en als je het ook nog een beetje leuk in wilt richten kost dat ook een flinke berg geld.
Music Addicted
Verwijderd
Zeist? Had dat eerder gezegds_roubos schreef op 13 March 2003 @ 23:38:
[...]
Ik werk sinds ruim een jaar in Utrecht. Ik heb gestudeerd in Maastricht, en dat was aanzienlijk goedkoper. Ik heb eerst geprobeerd wat te vinden in Utrecht zelf, maar dat was werkelijk NIET te doen. Er is wel wat te vinden, maar da's via commerciele woningbureaus, en dat zijn uitzuigers. Kippenhokken vanaf 500 euro per maand. Ik ben dus uitgeweken naar Zeist, en dat bevalt best goed. Ben met de bus in 20 minuten in het centrum van Utrecht, en auto van de zaak helpt ook wel
Maar ik zat toch liever in het centrum
Waar precies woon je, als ik vragen mag? Ik werk zelf bij de AH in Kerckebosch, ben wel bekend daaro..
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 22:55 ]
Je bent welkom hoor, stuur maar een mailtje naar mijn e-mail adres (zie profiel) als je langs wil komen.
Verwijderd
Done, lijkt me leuk om eens IRL met een audiofiel/hifi'er te praten..s_roubos schreef op 17 March 2003 @ 23:58:
Je bent welkom hoor, stuur maar een mailtje naar mijn e-mail adres (zie profiel) als je langs wil komen.
je kan ook ons bellen op de ziekenhuis telefoonVerwijderd schreef op 18 maart 2003 @ 20:23:
[...]
Done, lijkt me leuk om eens IRL met een audiofiel/hifi'er te praten..
als we in gesprek bij de psychiater zitten, dan weet je dat nu alvast
Verwijderd
Sorry, heb ik iets gemistGitaarwerk schreef op 18 maart 2003 @ 20:47:
[...]
je kan ook ons bellen op de ziekenhuis telefoon![]()
als we in gesprek bij de psychiater zitten, dan weet je dat nu alvast
nog niets in ieder geval
hahaha

Verwijderd
Tja bel 0900-audiofiel voor een goed gesprek over kabel op bekertjes, invloed van de verbinding tussen je netkabel en het stopcontact e.d.
Het is altijd leuk om met mensen te praten die dezelfde interesses hebben.
Het is altijd leuk om met mensen te praten die dezelfde interesses hebben.
Zo Boekster......ben je nog op de Doelen Hifi show geweest? Ik in ieder geval wel en heb misschien ook wat interessant nieuws (voor het geval je zelf niet bent geweest)......Arcam heeft een nieuwe CD-speler uit, de FMJ CD33. ( de opvolger van de 23T ja) Meer info hier: http://www.arcam.co.uk/downloads/FMJCD33flier.pdf De Wolfson DAC wordt ook in Levinson en Proceed gebruikt (zegt de importeur zelf althans) en kan ook in de Arcam worden gebruikt omdat deze zeer veel wordt gemaakt en dus vrij goedkoop is (Wolfson hoeft geen royalties aan dCS te betalen omdat het anders werkt dan de dCS DAC, maar wel hetzelfde effect kan leveren). De speler zal 2000 euro gaan kosten en is dus niet duurder dan de CD23T. Ik heb hem gehoord op een Levinson 383 en Thiels 2.4 en het klonk echt 'fabelhaft'. Prettige bijkomstigheid is ook dat de CD23T nu een uitloopmodel wordt en je die dus goedkoper zal kunnen aantreffen....om je een voorbeeldje te geven: de CD23 kan je voor 1660 euro krijgen bij Stassen ipv 2.000 omdat die vervangen is door de CD23T. Dit kun je ook wel voor de CD23T gaan verwachten nu de CD33 uit is. En wat bij Stassen kan kan ook bij bijvoorbeeld het Audiohuis in Delft (wat dat betreft kan je altijd erg goed onderhandelen in hifi-zaken) Het mooie van dit is dat je dan later eventueel een upgrade kan doen naar de CD33......ik heb namelijk even aan de importeur gevraagd (Bert Bazuin himself) of er een upgrade-mogelijkheid zou komen en hij wist het nog niet zeker (nog niet over gehad omdat de speler net uit was), maar hij acht de kans erg groot dat ze dat wel aan gaan bieden aangezien de wijzigingen alleen in de DAC hebben plaatsgevonden en dit een losse module is die makkelijk verwisseld kan worden. En aangezien Arcam een redelijke traditie heeft qua upgraden is de kans vrij groot dat dat mogelijk wordt, maar dat is een kwestie van ter zijner tijd even informeren. Maar ik was erg onder de indruk moet ik zeggen.
Nog even een plaatje om je op te geilen
:

Kijk ff door het lelijke meubel, de lelijke voetjes en de lelijke klok heen.
Nog even een plaatje om je op te geilen

Kijk ff door het lelijke meubel, de lelijke voetjes en de lelijke klok heen.
ik vond de arcam niet echt bijzonder set, daar gehoord..
Ik vond de doelen helemaal niet boeiend.. Jules Dildo gemist.. maar wel gratis wijn en jazz cd-tje
mooie piano ook in het midden op de BG
Ik vond de doelen helemaal niet boeiend.. Jules Dildo gemist.. maar wel gratis wijn en jazz cd-tje
Jammer van die AVR200, is toch een beetje een butt amp tegenwoordig.
ARCAM IK WIL EEN DIVA AV PROCESSOR!!!!!!!!!!!
ARCAM IK WIL EEN DIVA AV PROCESSOR!!!!!!!!!!!
Ik bedoel wel de Arcam die boven stond dus he? Niet beneden in de hal.....die set heb ik niet gehoord. De arcam op de Levinson en Thiel vond ik echt wel goed......dat er teveel laag enzo was en meer van dat soort dingen heb je altijd op die shows, maar je kon goed zijn aandeel horen vond ik. Jules Deelder heb ik wel gezien.....heel gezellig toen.....iedereen een beetje ouwehoeren, net als in een cafe. Dus niet van die mensen die gaan luisteren of de microfoon niet te dicht op de instrumenten staat of meer van dat soort gezeik. De Doelen is naar mijn weten nooit zo boeiend geweest als bijvoorbeeld Veldhoven, want vrij klein qua opzet, weinig luisterruimtes enzo, maar het is een leuke afwisseling. Niet zo loeiend druk als in Veldhoven (ben ook bewust 's avonds gegaan), lekker ruime opzet en omdat het zo lekker rustig was stond iedereen een beetje relaxed een babbeltje te maken en was je niet de hele tijd bezig je uit de massa te wurmen. Het was voor mij al weer een hele tijd geleden dat ik daar ben geweest, maar ik ga het weer vaker doen juist vanwege dit laid-back sfeertje. Ben na de eerste keer lange tijd niet meer geweest omdat er zo weinig ten toon gesteld was in vergelijking met Veldhoven, maar nu zie ik de charme ervan!Gitaarwerk schreef op 31 March 2003 @ 20:16:
ik vond de arcam niet echt bijzonder set, daar gehoord..
Pas op, of ik haal de fava beans en de chianti tevoorschijn.waar herken ik je usericon van ?
Ik ga hem veranderen, maar een nickchange EN een icon change in een week lijkt me niet zo slim.
Haha....was me niet eens opgevallen dat je nu Dr. Strangelove was. Ga je nu ook op bommen vliegen?
[quote]Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 20:53:
Hehehe.....sorry voor de verwarring, maar dat setje is niet van mij.....helaas. Kijk maar eens waar die foto vandaan komt. Zag het toevallig laatst en aangezien er niet heel veel mooie foto's op het net zijn van 804's in real life dacht ik de TS ff een pleziertje te doen.
Ik heb nou eenmaal iets met psycho'sHaha....was me niet eens opgevallen dat je nu Dr. Strangelove was. Ga je nu ook op bommen vliegen?
Dat dacht ik dus ook! Maar ja, mijn icon slaat nu natuurlijk helemaal nergens meer op dus binnenkort...Dr. Strangelove schreef op 31 March 2003 @ 20:49:
[...]
Ik ga hem veranderen, maar een nickchange EN een icon change in een week lijkt me niet zo slim.
Great minds think alike!
Verwijderd
Vrijdag bleek inderdaad dat je icon niet representatief is voor je persoonlijke persoontjeDr. Strangelove schreef op 31 maart 2003 @ 21:07:
[...]
Ik heb nou eenmaal iets met psycho'sIs mijn oude nick uit 1999, waar ik toendertijd 8 (!) mee gepost heb. Dus maar weer van stal gehaald, maar ik wilde mijn 2000 posts niet kwijt...
Ik had je nickchange net pas door. Ik identificeer mensen altijd aan hun icon
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 21:23 ]
Eindelijk veranderd, wilde ik al een tijd doen...
Ik heb al een mooi plaatje, maar om een of andere vage reden wil mijn image editor het niet naar 64x64 resizen
Dus nog ff geduld.
Ik heb al een mooi plaatje, maar om een of andere vage reden wil mijn image editor het niet naar 64x64 resizen
Verwijderd
Zou hij ook niet moeten doen. 60x60 moet het zijnDr. Strangelove schreef op 01 april 2003 @ 22:41:
Eindelijk veranderd, wilde ik al een tijd doen...
Ik heb al een mooi plaatje, maar om een of andere vage reden wil mijn image editor het niet naar 64x64 resizenDus nog ff geduld.
Overigens heb ik nu dat album van Norah Jones ook
En van 't weekend the Ragpickers Dream halen, komt helemaal goed moet mij
60x60, ok, thnx.
Ik heb fotoshop niet voor de PC. Normaal gebruik ik Photodeluxe, maar die is zoek... nu dus de editor van mijn digicam, crappy programma is dat.
Edit: zo, lang leve Download.com. Daar is mijn nieuwe plaatje dan toch nog
Ik heb fotoshop niet voor de PC. Normaal gebruik ik Photodeluxe, maar die is zoek... nu dus de editor van mijn digicam, crappy programma is dat.
Psies, en anders kan je altijd het boekje nog inlijstenOverigens heb ik nu dat album van Norah Jones ook Klinkt erg leuk op de achtergrond.
Edit: zo, lang leve Download.com. Daar is mijn nieuwe plaatje dan toch nog
[ Voor 12% gewijzigd door Dr. Strangelove op 01-04-2003 23:05 ]
Verwijderd
Tussen de netkabel en het stopcontactVerwijderd schreef op 19 March 2003 @ 12:48:
Tja bel 0900-audiofiel voor een goed gesprek over kabel op bekertjes, invloed van de verbinding tussen je netkabel en het stopcontact e.d.

Ik was van de winter bij Rik Stoet om naar speakers te luisteren, en toen was er voor mij een vent aan de beurt die dus serieus van die voedingsfilters kwam ruilen. Hij had een of ander nieuw model gehoord, en die wilde hij toch wel even vergelijken. Bij de ".." hoorde hij wel degelijk een verschil met de ".."

Tja, je hebt ze erbij zitten..
En vergeet niet de display van je CD speler uit te zetten als je luistert, maakt wel degelijk een verschil
Kost in elk geval niks...
Kost in elk geval niks...
Ik zie net pas weer dat het topic nog leeft
.
Maar het blijven prachtige dingen, die Nautilussen
. Ik had naar de Doelen gewild, maar ik had geen vervoer. En de dag daarvoor hadden we ook een feest van onze scoutinggroep, en daar wordt het meestal nogal vroeg
. Dus helaas. Maar de keuze heb ik nog steeds niet echt gemaakt. Ik heb me er verder ook nog niet echt mee bezig gehouden, omdat ik het vrij druk heb met examens en die gaan gewoon voor
. Zodra ik weer wat heb geluisterd dan zal ik het posten
.
Maar de voetjes zijn inderdaad onogelijk, net als die klok. Het meubel vind ik daarentegen best te pruimen
.
Maar het blijven prachtige dingen, die Nautilussen

Maar de voetjes zijn inderdaad onogelijk, net als die klok. Het meubel vind ik daarentegen best te pruimen
Music Addicted
Je bent je wel bewust dat er zoiets bestaat als een trein neem ik aan? De reis van Delft naar Rotterdam duurt 12 minuten en een retourtje kost 4,30 euro zonder korting. En in Rotterdam is het 150 meter van het Station naar de ingang van de Doelen. Niet dat je van mij moet ofzo.......maar het is altijd nuttig om zoveel mogelijk 'ervaring' op te doen.Boekster schreef op 07 April 2003 @ 12:31:
Ik had naar de Doelen gewild, maar ik had geen vervoer.
Ja, dat wel, maar in je eentje is ook zo alleen
. Maar een helemaal geldig argument is het inderdaad niet.
Music Addicted
Verwijderd
Alsof de demoruimten op de Doelen je een goede indruk geven. Ik ga niet betalen voor een showroom
.
Ik zeg niet dat ze een goede indruk geven, maar dat geeft de ruimte in een winkel ook niet dus wat dat betreft boeit het niks. De enige ruimte die een echt goede indruk geeft is je eigen kamer. Bovendien krijg je wel een indruk in de klank van de apparatuur ook al is het niet perfect.....maar moet dat dan? Nee, want dat is het in je eigen kamer ook niet. Wat ik gewoon wil zeggen is dat het wel aan te raden is om veel dingen te zien en te horen als je je aan het orienteren bent op apparatuur. Dat is altijd nog beter dan nu al je keuze beperken tot een paar merken en alleen die gaan luisteren op afspraak. Dan heb je de kans dat je later eens tegen iets aan loopt dat je nog niet echt van dichtbij had bekeken en daar dan spijt van hebt.
Ach, ik heb echt nog zeeen van tijd
. Luisteren komt nog. 26 April staat nog steed vast, dan ga ik weer naar Rotterdam, om Naim op de 804's te beluisteren, want daar gaat het me om. Kan ik ook gelijk even zien wat ze hebben aan andere spullen. Ik heb eerst even belangrijkere dingen te doen aan school
.
Music Addicted
Weer even een kick, want vandaag was het 25 april, dus naar Snijders HiFi geweest. Naim gehoord op de 804's en dat klonk echt ongelofelijk mooi! Veel detail, open en ruimtelijk. De verkoper verteld ook dat hij de 805 Signature zelf mooier vond, dus die ook even geprobeerd (zelfde prijsklasse), maar die waren in hoog en midden wel mooier, maar misten toch het laag wel erg. Qua ruimtelijkheid waren ze mooier, maar de 804 was voller, vanwege zijn grotere bereik, dus daar is verder niks aan veranderd. Ook heb ik de Arcam Diva nog even gehoord, zowel de A85 alleen als de A85 en P75 bi-amped. Alleen de A85 klonk ook erg goed. Had wat meer laag, maar minder detail dan de Naim. Met de P75 eraan was het al een stuk beter, wat meer detail en het laag werd wel wat strakker. Volgens de verkoper had Naim ook het laag wel, maar was het gecontroleerder. Zodra je daar dus wat beter op lette bij Naim begon het pas wat op te vallen. Zelf vond ik het laag van de Arcam wel mooier, omdat het wel lekker kleurde, maar het gemis in detail was een groter nadeel dan de kleuring in het laag een voordeel was. Ook was het detail nog lang niet op het niveau van de Naim. Toen ook nog even de Flatcap 2 erin geplugged. Het is een soort extra voeding, dus ik was een beetje sceptisch over hoe dat het geluid kon beïnvloeden. Op de CD-speler heeft dit echter een fantastische uitwerking. Het wordt nog ruimtelijker en er komt wat meer laag in. Ook het detail wordt nog wat beter en het is allemaal bloedje zuiver.
Kortom, mijn keuze staat nu eigenlijk wel vast. Naim heeft het gewoonen. De Rotel zal ik niet eens meer proberen, omdat ik er achter ben dat ik detail toch wel belangrijk vind, en dat schijnt Rotel nogal te missen. Kortom: Nautilus 804 met Naim NAP 200 (ik heb een 180 gehoord, want de 200 hadden ze niet staan, maar die is nog ietsjes sneller en steviger), NAC 112, en de NACD 5. De Flatcap komt er later zeker nog bij, want dat klinkt helemaal fantastisch! Zo, en dan nu hard aan het werk
.
Kortom, mijn keuze staat nu eigenlijk wel vast. Naim heeft het gewoonen. De Rotel zal ik niet eens meer proberen, omdat ik er achter ben dat ik detail toch wel belangrijk vind, en dat schijnt Rotel nogal te missen. Kortom: Nautilus 804 met Naim NAP 200 (ik heb een 180 gehoord, want de 200 hadden ze niet staan, maar die is nog ietsjes sneller en steviger), NAC 112, en de NACD 5. De Flatcap komt er later zeker nog bij, want dat klinkt helemaal fantastisch! Zo, en dan nu hard aan het werk
Music Addicted
tja..een rotel schijnt erg goed te matchen..
ikzou het zowieso proberen.. missschien past de rotel wel beter
ikzou het zowieso proberen.. missschien past de rotel wel beter
En Rotel zelf zegt van niet
. Dat heeft de importeur zelf ook een keer gezegd. Voro een Nautilus is er mooier te krijgen dan een Rotel. B&W had graag Naim willen hebben, mara om onduidelijke reden is dat niet doorgegaan. En Rotel schijnt toch het detail te missen en dat miste ik al erg in de Arcam, want toch ook niet verkeerd klonk, maar het niet helemaal was. Ook de verkoper in Delft (Hans dus) vertelde dat juist de grotere Rotels detail gingen inleveren voor power. Erg zonde dus.
Music Addicted
Verwijderd
Blij om te horen dat je er uit bent, dat wordt zeker hard werken voor die Naim spullen. Maar ik neem aan dat je wel korting krijgt doordat je zoveel spullen tegelijkertijd gaat aanschaffen.
Rotel is een hele andere klasse dan Naim.
Rotel is een hele andere klasse dan Naim.
Ik ga mijn spullen van Naim gewoon in Delft halen, omdat het makkelijk is en Hans me ontzettend fijn geholpen heeft. De B&W's komen uit Duitsland, omdat ze daar €300,- per stuk goedkoper zijn. Dus de koring wordt wel minder, en het is een 3 stappenplan: Eerst de elektronica zonder Flatcap, dan de B&W's en dan no geen flatcapje. Maar het wordt inderdaad flink sparen.
Trouwens niet dat ik bij Snijders niet goed geholpen ben hoor, integendeel! Ze waren erg behulpzaam en vriendelijk en hij heeft me erg veel vertelt. Ook het wisselen deden ze niet moeilijk over, terwijl alleen de Naim was aangevraagd. Dus dat was erg fijn
. Maar het halen gaat in Delft makkelijker. En aangezien de luidsprekers er ook niet vandaan zullen komen maakt het niet zo'n verschil.
Trouwens niet dat ik bij Snijders niet goed geholpen ben hoor, integendeel! Ze waren erg behulpzaam en vriendelijk en hij heeft me erg veel vertelt. Ook het wisselen deden ze niet moeilijk over, terwijl alleen de Naim was aangevraagd. Dus dat was erg fijn
[ Voor 37% gewijzigd door Boekster op 26-04-2003 19:38 ]
Music Addicted
Waarom heb je met een P75 gebi-amped? Bij de A85 hoort een P85, en ja, dat maakt verschil (als ik geld had kocht ik er zelf eentje). Of hadden ze die toevallig niet staan?
heb je eventueel een webadres met de prijzen van B&W speakers in Duitsland? Of moet je daar nog steeds zelf voor gaan bellen / mailen?
Ze hadden inderdaad geen P85, anders had ik die inderdaad genomen. Maar dan nog zal het verschil niet gedicht kunnen worden met Naim. Het miste toch nog steeds het detail, en dat kleine beetje vermogen zal het niet enorm goedmaken, en ook een heel ander klankbeeld zal hij niet hebben. Dus mijn keuze blijft bij Naim. Leuke daarmee is dat ik voo nu genoeg heb aan de CD-speler en voor-enind combinatie, maar dat ik er ook nog een Flatcap en een 2e eindversterker aan zou kunnen doen. Dus ook de groeimogelijkheden zijn wel gunstig. Maar dat is wel lange termijn allemaalDr. Strangelove schreef op 27 april 2003 @ 00:08:
Waarom heb je met een P75 gebi-amped? Bij de A85 hoort een P85, en ja, dat maakt verschil (als ik geld had kocht ik er zelf eentje). Of hadden ze die toevallig niet staan?
Die B&W's in Duitsland kopen had ik van de jongen die mijn Marantz heeft gekocht. Hij had ze zelf ook daar gekocht. Nadeel is dat ze officieel geen prijzen geven over mail of telefoon, dus je moet er eerst zelf heen, dan de prijs horen, en als ze ze niet op voorraad hebben kun je dus ook nog een keer om ze te gaan halen. Dan is het niet leuk meer om te rijden, want dat is dik 1200 kilometer vanuit Delft. Maar dei jongen zou kijken of hij wat kon regelen met die mensen, dus dat zou mooi zijn. En anders goochel ik zelf wel wat
Music Addicted
Tja, en dan heb gaan je speakers kapot om wat voor reden dan ook en zal je terug naar duitsland moeten omdat je bij B&W nederland niet hoeft aan te kloppen, aangezien die duitsers vast geen officieel dealer zijn.
Maar goed, alvast gefeliciteerd met je speakertjes zodra je ze hebt. Zijn mooie dingen. Zelf wil ik gaan voor de 803's, en die ga ik wel kopen bij de winkel waar ik ze luister, service mag ook betaald worden (maar goed, die discussie is vaker gevoerd en beter om hem hier niet te voeren).
Maar goed, alvast gefeliciteerd met je speakertjes zodra je ze hebt. Zijn mooie dingen. Zelf wil ik gaan voor de 803's, en die ga ik wel kopen bij de winkel waar ik ze luister, service mag ook betaald worden (maar goed, die discussie is vaker gevoerd en beter om hem hier niet te voeren).
Verwijderd
Kan je een samenstelling van wat je nu voor ogen hebt in plaatjes van de fabrikant weergeven? Ik ken al die modellen van Naim en die CD-speler niet..
Maar zo op het eerste oog lijkt het een hele mooie combinatie!
Maar zo op het eerste oog lijkt het een hele mooie combinatie!
In feite is de P85 een A85 zonder voorversterker gedeelte. Hetzelfde geldt voor de P75 en A75. En het verschil tussen de A85 en A75 is levensgroot, veel meer dan alleen dat beetje vermogen...Ze hadden inderdaad geen P85, anders had ik die inderdaad genomen. Maar dan nog zal het verschil niet gedicht kunnen worden met Naim. Het miste toch nog steeds het detail, en dat kleine beetje vermogen zal het niet enorm goedmaken, en ook een heel ander klankbeeld zal hij niet hebben.
Maar het klinkt alsof je een geinformeerde keuze hebt gemaakt.
Ik begrijp niet helemaal wat die speakers je nou kosten. Normaal zijn ze geloof ik 1800 p.s., en jij betaalt nu...?
Verwijderd
Een woord: BullshitBoekster schreef op 26 April 2003 @ 19:20:
En Rotel zelf zegt van niet. Dat heeft de importeur zelf ook een keer gezegd. Voro een Nautilus is er mooier te krijgen dan een Rotel. B&W had graag Naim willen hebben, mara om onduidelijke reden is dat niet doorgegaan. En Rotel schijnt toch het detail te missen en dat miste ik al erg in de Arcam, want toch ook niet verkeerd klonk, maar het niet helemaal was. Ook de verkoper in Delft (Hans dus) vertelde dat juist de grotere Rotels detail gingen inleveren voor power. Erg zonde dus.
Je gelooft te snel wat anderen beweren. Luister eens met je eigen oren ipv van de oren van iemand anders.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 10:39 ]
Verwijderd
Hij betaalt nu €1500 p/s, oftewel €3000 totaal, waar hij het al eerder over hadDr. Strangelove schreef op 27 April 2003 @ 10:31:
Ik begrijp niet helemaal wat die speakers je nou kosten. Normaal zijn ze geloof ik 1800 p.s., en jij betaalt nu...?
Het probleem is dat je er niet omheen kunt; luisteren met andermans oren. Er is simpelweg veel te veel aanbod daarvoor. Je moet je beperken tot een aantal merken, meer kún je gewoon niet luisteren. Kost teveel tijd, en teveel moeite. Bedenk ook dat niet iedere dealer de B&W Nautilussen heeft staan. Zoeken naar een dealer met een bepaald merk, én die luidsprekers is erg moeilijk.Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 10:38:
[...]
Een woord: Bullshit
Je gelooft te snel wat anderen beweren. Luister eens met je eigen oren ipv van de oren van iemand anders.
Je moet je dus, door te luisteren naar andermans advies, beperken tot een aantal merken, en die gaan beluisteren.
In dit geval is/was het misschien slimmer om ook Rotel te beluisteren, maar in definitie is luisteren naar advies van zowel particulieren als verkopers niet slecht!
Tja, als het om zo'n bedrag gaat waarvoor hij koopt, dan zou ik sowieso best wel een groot aantal versterkers de revue laten passeren en niet uitgaan van het advies van een verkoper. Verkopers hebben bijna altijd wel bepaalde voorkeuren en iedere koper heeft weer z'n eigen geluids voorkeur.
Persoonlijk had ik dus toch op zoek gegaan naar nog een winkel die wel Rotel heeft staan.
Persoonlijk had ik dus toch op zoek gegaan naar nog een winkel die wel Rotel heeft staan.
Verwijderd
Persoonlijk denk ik dat als je iets gehoord hebt dat je erg mooi vind, je ook een keer moet zeggen dat je tevreden bent. Dat op dit forum nu veel rotel-liefhebbers rondlopen, geeft alleen aan dat rotel wel goed is, of dat iedereen elkaar napraat. Iedereen heeft een andere klankbeleving, daar zijn we op dit forum wel over eens.
Sterker nog: elke winkel die B&W verkoopt, verkoopt ook Rotel. De twee worden nl. gedistribueerd in NL door B&W, en zij gelinkt. Dus als je Rotel wil verkopen, moet je ook B&W verkopen, en vice versa.Persoonlijk had ik dus toch op zoek gegaan naar nog een winkel die wel Rotel heeft staan.
Ik vind het trouwens ook wat vreemd Rotel meteen af te wijzen. Het is echt wel klassespul, en gaat heel goed samen met B&W (anders zou B&W het niet distribueren lijkt me).
Bij mij komt het er niet in omdat ik het qua uiterlijk niet mooi vind, maar da's wat anders.
[ Voor 32% gewijzigd door Dr. Strangelove op 27-04-2003 13:18 ]
Mijn opmerking over Rotel was niet om het in de grond te stampen hoor! Ik geloof best dat als je van een een beetje power houdt je er goed terecht kunt. Maar het geluid dat ik heb gehoord in de Naim set was simpelweg ongelofelijk mooi, zeker toen dei flatcap eraan werd gehangen. Ik ben er nu ook achter dat ik detail in muziek dus erg belangrijk vind, want ik mistte het in de Arcam. De Naim heeft dit wel, en meer. Als je zegt dat een P85 meer is dan een P75 met wat meer vermogen zal dit best kunnen, dat heb ik verder niet kunnen horen, helaas. Maar wat ik nu hoorde is dat Arcam met 2 versterkers bi-amped het gewoon nog niet haalde met Naim die alles in z'n eentje deed. Dan wil ik best later ook nog een keer wat extra geld uitgeven voor die flatcap, en nog wat later een 2e versterker eraan proberen. Dat zal die Arcam denk ik nooit kunnen halen. Maar de prijs van Arcam is zeker gunstig en hij kan de 804 prima aansturen, zij het een beetje rommeliger. Maar als je daar van houdt is het een prima ding! Ik heb ook nog even getwijfeld of ik het nou mooier vond dan de Naim, maar detail vind ik toch belangrijker, en met de flatcap waren de twijfels echt weg.
Maar ik ben misschien wel licht goedgelovig in bepaalde dingen, maar ik geloof de vrekoper best als hij zegt dat Rotel het detail niet heeft. Dat zijn zelfs al 2 verkopers die me dat hebben verteld. Dan is het voor mij zlefs niet meer nodig om die te luisteren. Ze hadden namelijk wel Rotel staan, maar of ze de 1090 ergens hadden weet ik niet. De 1095 hadden ze echter wel staan, maar daar heb ik niks aan als surround versterker. Het klinkt misschien heel stom, maar ga eens luisteren naar Naim, want je bent verkocht. Het heeft gewoon iets magisch. Trouwens ook wel grappig om te weten dat het ontkoppelen van drivers van B&W eigenlijk komt van Naim, die dat al veel langer toepaste op alle drivers, terweijl B&W alleen de tweaters deed.
Over de B&W's voor Scarp: Je kunt prima bij B&W Nederland terecht volgens die die jongen die het me aanraadde. Je hebt zelfs nog extra garantie, en de prijzen in Duitsland liggen dus gewoon wat lager. Ik maak me er ook niet zo druk om dat er wat mee is. Dat loopt meestal wel los.
Hier dus mijn keuze in Naim spullen en de 804's:
De NACD 5

De NAC 112

De NAP 200

En dan later de Flatcap 2

De 804's staan hierboven
.
Maar ik ben misschien wel licht goedgelovig in bepaalde dingen, maar ik geloof de vrekoper best als hij zegt dat Rotel het detail niet heeft. Dat zijn zelfs al 2 verkopers die me dat hebben verteld. Dan is het voor mij zlefs niet meer nodig om die te luisteren. Ze hadden namelijk wel Rotel staan, maar of ze de 1090 ergens hadden weet ik niet. De 1095 hadden ze echter wel staan, maar daar heb ik niks aan als surround versterker. Het klinkt misschien heel stom, maar ga eens luisteren naar Naim, want je bent verkocht. Het heeft gewoon iets magisch. Trouwens ook wel grappig om te weten dat het ontkoppelen van drivers van B&W eigenlijk komt van Naim, die dat al veel langer toepaste op alle drivers, terweijl B&W alleen de tweaters deed.
Over de B&W's voor Scarp: Je kunt prima bij B&W Nederland terecht volgens die die jongen die het me aanraadde. Je hebt zelfs nog extra garantie, en de prijzen in Duitsland liggen dus gewoon wat lager. Ik maak me er ook niet zo druk om dat er wat mee is. Dat loopt meestal wel los.
Hier dus mijn keuze in Naim spullen en de 804's:
De NACD 5

De NAC 112

De NAP 200

En dan later de Flatcap 2

De 804's staan hierboven
Music Addicted
Rotel is ook prima voor de wat 'mindere' luidsprekers (lees: luidsprekers die niet zo neutraal zijn), maar voor de N800 serie schijnen ze dus net de klasse te missen. Sinds kort heeft Rotel/B&W ook Classé opgekocht, voro de 800 serie.Dr. Strangelove schreef op 27 April 2003 @ 13:17:
[...]
Sterker nog: elke winkel die B&W verkoopt, verkoopt ook Rotel. De twee worden nl. gedistribueerd in NL door B&W, en zij gelinkt. Dus als je Rotel wil verkopen, moet je ook B&W verkopen, en vice versa.
Ik vind het trouwens ook wat vreemd Rotel meteen af te wijzen. Het is echt wel klassespul, en gaat heel goed samen met B&W (anders zou B&W het niet distribueren lijkt me).
Bij mij komt het er niet in omdat ik het qua uiterlijk niet mooi vind, maar da's wat anders.
Trouwens, Scarp: Ga je die 803's aansturen met je Onkyo? Want dat gaat hij niet redden denk ik. Of ga je een losse stereoset erbij kopen. De 803's heb ik niet gehoord, maar een surround receiver zal er niet op klinken ben ik bang (zie topictitel
Maar ben je zo ontevreden over de 604's? Toen ik ze hoorde in combinatie met en Yamaha surround receiver klonk het erg goed, ook met muziek.
[ Voor 22% gewijzigd door Boekster op 27-04-2003 13:32 ]
Music Addicted
Ik weet niet wie 'die jongen' is, maar ik zou B&W zelf bellen als je zeker wil zijn. Een andere duitse site die ook niet officieel dealer is van een aantal producten die ze verkopen (www.audiovision-shop.de) zegt zelfs dat garantie op deze producten via hun verloopt en dat je NIET terecht kan bij de fabrikant.Over de B&W's voor Scarp: Je kunt prima bij B&W Nederland terecht volgens die die jongen die het me aanraadde. Je hebt zelfs nog extra garantie, en de prijzen in Duitsland liggen dus gewoon wat lager. Ik maak me er ook niet zo druk om dat er wat mee is. Dat loopt meestal wel los.
Ik weet niet wat de waarheid is, maar voor 3000 euro is het de moeite waard dit goed uit te zoeken voor je koopt.
Of Rotel beter is voor de mindere speakers weet ik niet, maar als ik ooit een set 803's ga kopen dan komt ie zeker langs. Met name aangezien ik m'n onkyo heb ingeruild voor een Rotel RSP1066/RMB1075 combinatie. Daarbij heb ik een Rotel RB1070 voor de fronts. Als ik 803's koop dan komt er een RB1090 ipv de 1070. De 604's worden dan surrounds.Boekster schreef op 27 April 2003 @ 13:29:
[...]
Rotel is ook prima voor de wat 'mindere' luidsprekers (lees: luidsprekers die niet zo neutraal zijn), maar voor de N800 serie schijnen ze dus net de klasse te missen. Sinds kort heeft Rotel/B&W ook Classé opgekocht, voro de 800 serie.
Trouwens, Scarp: Ga je die 803's aansturen met je Onkyo? Want dat gaat hij niet redden denk ik. Of ga je een losse stereoset erbij kopen. De 803's heb ik niet gehoord, maar een surround receiver zal er niet op klinken ben ik bang (zie topictitel).
Maar ben je zo ontevreden over de 604's? Toen ik ze hoorde in combinatie met en Yamaha surround receiver klonk het erg goed, ook met muziek.
Ik ben zeer zeker niet van plan dus om Nautilussen op een receiver te hangen. Het kan wel hoor, een Denon AV1 ofzo kan ze wel aan, maar dan praat je over een top av versterker (zit geen radio in, dus geen receiver). Echter heb ik een losse pre--amp/power-amp dus kan elke power amp eraan hangen.
De 604's zijn zeker erg goed, ben er ook zeer tevreden over, maar het altijd beter. Ik heb een set 805's gehoord en ondanks dat die erg veel laag missen tov de 604's klonken ze echt super. Wat een detail en nuance in het geluid. Echt geweldig gewoon. Nou wil ik wel een volle speaker, dus komen de 803's in beeld. Die zijn tenminste nog betaalbaar (802's zijn nog weer 2x zo duur).
Hoe dan ook, tzt komen er dus verschillende poweramps aanbod, waaronder Rotel. Als echter blijkt dat een ander beter is (voor hetzelfde geld) dan krijgt die ander de voorkeur, ondanks dat qua design een Rotel het best bij mijn set past.
Naim is trouwens best mooi spul hoor. Zeker niet slecht en ik denk dat je erg gaat genieten van je hele set als je alles heb. Erg mooi
Mbt garantie: B&W (en ook Rotel en Classe) geven dus geen garantie indien je bij een onofficiele dealer hebt gekocht. Die winkels zullen altijd (zie voorbeeld bij audiovision shop) zeggen dat je via hun garantie moet claimen. Je kan dit trouwens vaak aan de dozen herkennen ... een doos van een officiele dealer zal meestal de adressering van B&W naar de dealer sticker laten zitten. Een onofficiele dealer haalt die eraf want de speakers waren nagenoeg nooit aan hem geadresseerd. Ik had dit bij iemand anders gezien, die had via stassen een set 603's gekocht (die nu bij mij staan als surrounds) en daar was de sticker eraf. Bij mij zitten ze er nog op (gekocht bij een officiele dealer).
Anyway, mij lijkt het riskant om zover weg te kopen, 200km is nog wel te doen.
Aan de andere kant, de kans dat er iets misgaat is vrij klein. Hmm... bij een kennis zat er een barst in de conus van een B&W center ... was bij levering al zo. Dus altijd oppassen.
Voor 300 euro per speaker ga ik niet moeilijk doen om het 1000km hiervandaan te halen. Ook vindt ik de moeite van een winkel wat waard. Dat mensen in duitsland kopen is de reden waarom er nu geen enkele audiozaak meer in Maastricht is ... heel jammer
[ Voor 24% gewijzigd door Scarp op 27-04-2003 18:08 ]
Sorry dat ik 'mijn' merk blijf supporten, maar ik zat ff te tellen en gezien de prijs van die NAP200/NAC112 vind ik het vreemd dat je uberhaupt naar de A85 gekeken hebt. Deze is nl. meer dan de helft goedkoper. Je kan dan beter naar de A32 kijken, die met de P35 poweramp ongetwijfeld goedmaakt wat je in de A85/P75 niet kon vinden.
Maar wat als ik je vertel dat ik de Naim nog niet in een bi-amped opstelling heb gehoord? Ik begrijp best wat je probeert, en het is misschien de enige optie die ik nog zou willen proberen, maar ik denk dat de Arcam het detail van de Naim niet haalt. Ik heb er helaas ook geen tijd voor gehad, voor de FMJ. Maar als je nu kijkt naar de prijzen, dan ben ik met de FMJ iets van €5575,- kwijt, en aan de Naim €5350. Het is dus wel €200 verschil. Rest alleen de vraag of de FMJ me inderdaad net zo goed in de oren klinkt als de Naim. Maar dan zou ik er ook rekening mee moeten houden dat de Arcam in bi-amped staat. Dat zou ik met de Naim ook altijd nog een keer kunnen doen. Ik denk dat het lastig is om het detail van de Naim te halen. Maar ik heb het nog niet gehoordm dus ik zal het een keer proberen
.
@Scarp: Waarom je Onkyo weggedaan? Beviel hij niet om specifieke redenen? Was best een stevig apparaat wat ik aan specificaties heb gezien. Maar een set 803's als front voor een surround-opstelling is best lastig denk ik, vooral in DVD-audio en Super Audio. Het zal heel slecht klinken in cominatie met de rest van de speakers, omdat die wel kleuren (of beter, veel meer) dan de 803's. Nu kun je die ook wel upgraden, wat wel weer iets is om naar uit te kijken, naar bijvoorbeeld 805's. Maar je hebt het hobby-balletje ook aardig aan het rollen dus
.
@Scarp: Waarom je Onkyo weggedaan? Beviel hij niet om specifieke redenen? Was best een stevig apparaat wat ik aan specificaties heb gezien. Maar een set 803's als front voor een surround-opstelling is best lastig denk ik, vooral in DVD-audio en Super Audio. Het zal heel slecht klinken in cominatie met de rest van de speakers, omdat die wel kleuren (of beter, veel meer) dan de 803's. Nu kun je die ook wel upgraden, wat wel weer iets is om naar uit te kijken, naar bijvoorbeeld 805's. Maar je hebt het hobby-balletje ook aardig aan het rollen dus
Music Addicted
Die Onkyo kan qua specificaties wel stevig zijn, maar vaak blijkt er in de praktijk bij Onkyo het anders te zijn. Qua muziek was ie toch te onrustig bij mij thuis. Nou was het in de winkel best goed. Rotel vond ik toch beter klinken en ik had het geld er nu wel voor, dus heb ik 'm ingeruild bij de winkel waar de Onkyo vandaan kwam.
Ja, een combinatie van 803 en 604 (en een LCR600) zal niet optimaal zijn. Echter is het voornaamste wat ik luister muziek (80 a 90%) en dus wil ik dat eerst aanpakken. Daarna is het een goede optie om 805's achter te zetten (beter is het om nog een set 803's erneer te zette). Ook de center zal vervangen moeten worden. Echter dit is allemaal langere termijn werk. Voorlopig heb ik het geld niet. Om geld te sparen zal het echter sowieso een 5.1 systeem worden. Ook is een 5.1 systeem beter te positioneren hier. En uiteraard zijn 604's als surrounds mega groot, dus mbt toekomstige WAF is het ook beter
Ja, een combinatie van 803 en 604 (en een LCR600) zal niet optimaal zijn. Echter is het voornaamste wat ik luister muziek (80 a 90%) en dus wil ik dat eerst aanpakken. Daarna is het een goede optie om 805's achter te zetten (beter is het om nog een set 803's erneer te zette). Ook de center zal vervangen moeten worden. Echter dit is allemaal langere termijn werk. Voorlopig heb ik het geld niet. Om geld te sparen zal het echter sowieso een 5.1 systeem worden. Ook is een 5.1 systeem beter te positioneren hier. En uiteraard zijn 604's als surrounds mega groot, dus mbt toekomstige WAF is het ook beter
Ik vind het gewoon wat vreemd dat je Arcam bestempeld als weinig detail hebbend, terwijl de Naim combo die jij noemt in reviews niet significant beter uit de tests komt. Als ik me dan ook realiseer dat je de A85 hebt gehoord, die absoluut niet vergelijkbaar is qua budget aan de Naim, dan vraag ik me af of de vergelijking wel eerlijk is. Ik ken de A32 niet, zijn voorganger de A22 wel, en die bood wat meer subtiliteit dan de A85 (nauwkeurigheid als je wil), de A32 is zeker beter dan de A22. En wat is €200 op ruim €5000? Probeer hem in elk geval te luisteren zou ik zeggen, veel winkels van Hobo Hifi hebben hem staan, net als de 804s.Maar wat als ik je vertel dat ik de Naim nog niet in een bi-amped opstelling heb gehoord? Ik begrijp best wat je probeert, en het is misschien de enige optie die ik nog zou willen proberen, maar ik denk dat de Arcam het detail van de Naim niet haalt. Ik heb er helaas ook geen tijd voor gehad, voor de FMJ. Maar als je nu kijkt naar de prijzen, dan ben ik met de FMJ iets van €5575,- kwijt, en aan de Naim €5350. Het is dus wel €200 verschil. Rest alleen de vraag of de FMJ me inderdaad net zo goed in de oren klinkt als de Naim. Maar dan zou ik er ook rekening mee moeten houden dat de Arcam in bi-amped staat. Dat zou ik met de Naim ook altijd nog een keer kunnen doen. Ik denk dat het lastig is om het detail van de Naim te halen. Maar ik heb het nog niet gehoordm dus ik zal het een keer proberen
De NAIM set bevalt hem gewoon......punt. Wat in de tijdschriften staat zegt helemaal niks over wat je zelf vindt. Als je op gegeven moment iets hebt gevonden wat je echt bevalt en dan op 'rationele' punten toch maar iets anders neemt (omdat NAIM geen class-leaders meer zijn volgens sommige tijdscriften) heb je dikke kans dat je er later spijt van hebt omdt je hart toch echt bij NAIM lag.
De Naim is echt veel beter qua detail. De woorden lopen niet half in elkaar over, maar raken mooi los. Elk instrument kun je los pakken en volgen. Dat kon ik met de Arcam veel minder, en vooral de woorden werden een beetje aan elkaar gebreid.Dr. Strangelove schreef op 28 april 2003 @ 09:07:
[...]
Ik vind het gewoon wat vreemd dat je Arcam bestempeld als weinig detail hebbend, terwijl de Naim combo die jij noemt in reviews niet significant beter uit de tests komt. Als ik me dan ook realiseer dat je de A85 hebt gehoord, die absoluut niet vergelijkbaar is qua budget aan de Naim, dan vraag ik me af of de vergelijking wel eerlijk is. Ik ken de A32 niet, zijn voorganger de A22 wel, en die bood wat meer subtiliteit dan de A85 (nauwkeurigheid als je wil), de A32 is zeker beter dan de A22. En wat is €200 op ruim €5000? Probeer hem in elk geval te luisteren zou ik zeggen, veel winkels van Hobo Hifi hebben hem staan, net als de 804s.
En qua budget is de A85/P85 combi denk ik wel gelijk aan de NAC 112/NAP200 combi. Prijzen zitten nog steeds wel een beetje uit elkaar, maar dan nog vond ik de Naim beter klinken. Het detail werd simpelweg niet gehaald, hoewel het laag gecontroleerder werd. En ik blijf er ook bij dat je met de FMJ serie gelijk op de top zit, terwijl ik met Naim bijna onderaan zit, dus mijn groeimogelijkheden zijn vele malen beter. Dat wil ik toch ook een beetje in gedachten houden.
Ik begrijp best dat je 'jouw' merk wil verdedigen, maar luister ook een keer naar 'mijn' merk. Ik denk dat je echt aangenaam verrast zult zijn
Music Addicted
Verwijderd
Het probleem hier is dat je jezelf beperkt tot de nautilus speakertjes. En dat doe jij niet alleen, maar bijna de rest van dit forum. B&W = heaven, noway. Schandalig als je weet dat er nog zoveel moois wordt gemaakt. B&W heeft maar een mooie speaker gemaakt, en dat is de Matrix 800. De enigste weergevers van hun met drive druk, grootsheid en losheid.Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 10:51:
[...]
Het probleem is dat je er niet omheen kunt; luisteren met andermans oren. Er is simpelweg veel te veel aanbod daarvoor. Je moet je beperken tot een aantal merken, meer kún je gewoon niet luisteren. Kost teveel tijd, en teveel moeite. Bedenk ook dat niet iedere dealer de B&W Nautilussen heeft staan. Zoeken naar een dealer met een bepaald merk, én die luidsprekers is erg moeilijk.
Je moet je dus, door te luisteren naar andermans advies, beperken tot een aantal merken, en die gaan beluisteren.
In dit geval is/was het misschien slimmer om ook Rotel te beluisteren, maar in definitie is luisteren naar advies van zowel particulieren als verkopers niet slecht!
En ik vind dat je Rotel ook niet zo over een kam scheren. De RB1090 is echt een dijk van een versterker. Juist door de enorme voeding houdt hij flink reserves en buffer over om het midden hoog zo transparant en los neer te zetten. Een voeding kan niet groot genoeg zijn. Kijk maar naar Krell, nog extremer en het midden/hoog gaat er alleen maar op vooruit. En dan heeft de Naim al lang het loodje gelegd, want die slaan gelijk dicht. De RB1080 en al die andere multichannels zijn weer hele andere versterkers, die ik persoonlijk ook wat minder vind. B&W heeft drive en klote nodig. anders klinkt het niet. Naim is leuk, maar verwacht niet dat je enig pit en drive uit je B&W's haalt. Naim = no gain
Dan mag jij gaan luisteren, want dit is nonsense! De B&W's zijn de mooiste speakers die ik heb gehoord. Natuurlijk zijn er andere mooie speakers, maar toevallig zijn deze mijn smaak. De Naim's die ik heb gehoord waren absoluut niet mijn smaak, veel te droog en te saai.
En jij durft een Naim te vergelijken met een Krell? Dat is pure onzin! Een Krell is vele malen duurder. Kracht is niet alles wat er speelt in een versterker. De klank is ook belangrijk, en de Naim heeft veel stroomreserve, dus de drive die je op je pieken nodig hebt levert hij probleemloos. De stroomreserve is zo'n 300VA, dus meer dan genoeg. En dichtslaan doet hij absoluut niet. Waar baseer je dat allemaal op?
Ik zal anders nog een keer een sessie doen met de Rotel set en de FMJ, maar ik betwijfel of deze beter uit zullen komen dan de Naim naar mijn smaak.
En jij durft een Naim te vergelijken met een Krell? Dat is pure onzin! Een Krell is vele malen duurder. Kracht is niet alles wat er speelt in een versterker. De klank is ook belangrijk, en de Naim heeft veel stroomreserve, dus de drive die je op je pieken nodig hebt levert hij probleemloos. De stroomreserve is zo'n 300VA, dus meer dan genoeg. En dichtslaan doet hij absoluut niet. Waar baseer je dat allemaal op?
Ik zal anders nog een keer een sessie doen met de Rotel set en de FMJ, maar ik betwijfel of deze beter uit zullen komen dan de Naim naar mijn smaak.
Music Addicted
Volgens mij ga je niet met een open mind naar andere dingen luisteren. Wat trouwens menselijk is. Dus zal de Naim toch bovenaan blijven staan.
Verwijderd
Waarom moet iemand zijn (toekomstige) aankoop verdedigen, als hij nu tevreden is DAAR gaat het toch om? Het gaat om de apparatuur waarover jij de muziek het beste vindt klinken, niet om welk merk het is.
Veel gasten hier hebben het "ik heb het, dus jij moet het ook hebben" syndroom, dat vind ik storend. Net alsof die gasten altijd gelijk hebben en weten wat goed voor een ander is.
Veel gasten hier hebben het "ik heb het, dus jij moet het ook hebben" syndroom, dat vind ik storend. Net alsof die gasten altijd gelijk hebben en weten wat goed voor een ander is.
Kijk, iemand met verstand van zaken, 100% eens!Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 23:03:
[...]
Het probleem hier is dat je jezelf beperkt tot de nautilus speakertjes. En dat doe jij niet alleen, maar bijna de rest van dit forum. B&W = heaven, noway. Schandalig als je weet dat er nog zoveel moois wordt gemaakt. B&W heeft maar een mooie speaker gemaakt, en dat is de Matrix 800. De enigste weergevers van hun met drive druk, grootsheid en losheid.
En ik vind dat je Rotel ook niet zo over een kam scheren. De RB1090 is echt een dijk van een versterker. Juist door de enorme voeding houdt hij flink reserves en buffer over om het midden hoog zo transparant en los neer te zetten. Een voeding kan niet groot genoeg zijn. Kijk maar naar Krell, nog extremer en het midden/hoog gaat er alleen maar op vooruit. En dan heeft de Naim al lang het loodje gelegd, want die slaan gelijk dicht. De RB1080 en al die andere multichannels zijn weer hele andere versterkers, die ik persoonlijk ook wat minder vind. B&W heeft drive en klote nodig. anders klinkt het niet. Naim is leuk, maar verwacht niet dat je enig pit en drive uit je B&W's haalt. Naim = no gain
*zucht*
Klank van speakers is persoonlijk. De ene vind B&W mooi, de andere vind KEF mooi, de ander houd van het geluid van een Dynaudio .... etc.
Dus wat xanadu schrijft is onzin ... het is alleen "zijn" mening dat B&W maar 1 mooie speaker heeft gemaakt.
Dus ophouden met discussies van "die klinkt voor geen meter". Het is persoonlijk.
Persoonlijk vind ik de Nautilussen van B&W supergoede speakers. Er zullen talloze andere goede speakers zijn, maar het geluid van B&W staat mij gewoon erg aan.
Ik heb overigens zelf talloze andere speakers beluisterd toen ik mijn set ging kopen (allemaal onder de 700 euro per stuk omdat dat mijn budget was) en voor mij kwam de B&W 604 er als beste uit. Iemand anders vindt het misschien niets klinken en dat is zijn goed recht. Maar zeg niet dat het slechte speakers zijn.
Boekster heeft een mooie set speakers uitgekozen en hij zal er superveel plezier van hebben. Zelf ga ik ook sparen voor een set 803 van B&W ... waarom? Omdat het geluid van dat merk mij behaagt
Ik geef TACO dus 100% gelijk ... waarom moet je je hier verdedigen met je keuze? Tuurlijk kan je aangeven dat er andere speakers zijn die ook goed zijn, maar dat heeft nu een beetje weinig nut omdat boekster al een besluit heeft gemaakt.
Klank van speakers is persoonlijk. De ene vind B&W mooi, de andere vind KEF mooi, de ander houd van het geluid van een Dynaudio .... etc.
Dus wat xanadu schrijft is onzin ... het is alleen "zijn" mening dat B&W maar 1 mooie speaker heeft gemaakt.
Dus ophouden met discussies van "die klinkt voor geen meter". Het is persoonlijk.
Persoonlijk vind ik de Nautilussen van B&W supergoede speakers. Er zullen talloze andere goede speakers zijn, maar het geluid van B&W staat mij gewoon erg aan.
Ik heb overigens zelf talloze andere speakers beluisterd toen ik mijn set ging kopen (allemaal onder de 700 euro per stuk omdat dat mijn budget was) en voor mij kwam de B&W 604 er als beste uit. Iemand anders vindt het misschien niets klinken en dat is zijn goed recht. Maar zeg niet dat het slechte speakers zijn.
Boekster heeft een mooie set speakers uitgekozen en hij zal er superveel plezier van hebben. Zelf ga ik ook sparen voor een set 803 van B&W ... waarom? Omdat het geluid van dat merk mij behaagt
Ik geef TACO dus 100% gelijk ... waarom moet je je hier verdedigen met je keuze? Tuurlijk kan je aangeven dat er andere speakers zijn die ook goed zijn, maar dat heeft nu een beetje weinig nut omdat boekster al een besluit heeft gemaakt.
[ Voor 13% gewijzigd door Scarp op 30-04-2003 10:37 ]
En nog even iets over de discussie over NAIM vs. Arcam wat betreft detail. Dr. Strangelove zegt dat ie het zich haast niet kan voorstellen omdat Arcam zoveel tests wint enzo. Maar nu vergeet je even dat het oordeel van een test een opeenstapeling van afzonderlijke punten is. Nu zou het best zo kunnen zijn (Let op, ik zeg niet 'het is zo') dat NAIM gewoon beter scoort op het punt detaillering en Arcam op de rest (wat niet wil zeggen dat NAIM slecht is in de rest). Als detail nu belangrijk is voor jou als luisteraar kan het makkelijk zijn dat je NAIM gewoon mooier vind omdat het detailrijker is.
Nu @ Xanandu:
Je moet ten eerste persoonlijke meningen niet zo neerzetten alsof het ook echt waar is....."B&W heeft maar een mooie speaker gemaakt, en dat is de Matrix 800." De Nautilus serie wordt over de hele wereld door vrijwel elke hifi-liefhebber, criticus en ook veel producers gewaardeerd en nu, weet ik hoeveel jaar na introductie, draaien ze nog steeds mee aan de top in hun klasse. En in de lagere klassen maken ze ook altijd erg goede speakers. Ten tweede is het geen probleem dat hij zich beperkt tot de Nautilus speakers, want daar ligt zijn hart gewoon. Hij vindt ze mooi om te zien en mooi om te horen (zie beginpost) en dan kun je daar perfect op door gaan. Het grote voordeel is zelfs dat hij nu een set moet bouwen om de speakers heen ipv de situatie dat alles nog in twijfel is. En de hele discussie gaat hier niet over of hij deze speakers moet kopen of andere....deze keus staat vast en is zeker geen slechte keus.
Ow ja....en NAIM=no gain.....ik denk dat Boekster zich een beter beeld kan vormen over de 804 op de NAIM set dan jij.
Ow ja...en nog iets. Ik vind het ook vrij vervelend dat de meesten hier denken dat B&W, Dynaudio,KEF, Arcam, Rotel, Marantz enzo de beste merken zijn die je kan kopen, maar dat het goed spul is kan je niet echt om heen.
Nu @ Xanandu:
Je moet ten eerste persoonlijke meningen niet zo neerzetten alsof het ook echt waar is....."B&W heeft maar een mooie speaker gemaakt, en dat is de Matrix 800." De Nautilus serie wordt over de hele wereld door vrijwel elke hifi-liefhebber, criticus en ook veel producers gewaardeerd en nu, weet ik hoeveel jaar na introductie, draaien ze nog steeds mee aan de top in hun klasse. En in de lagere klassen maken ze ook altijd erg goede speakers. Ten tweede is het geen probleem dat hij zich beperkt tot de Nautilus speakers, want daar ligt zijn hart gewoon. Hij vindt ze mooi om te zien en mooi om te horen (zie beginpost) en dan kun je daar perfect op door gaan. Het grote voordeel is zelfs dat hij nu een set moet bouwen om de speakers heen ipv de situatie dat alles nog in twijfel is. En de hele discussie gaat hier niet over of hij deze speakers moet kopen of andere....deze keus staat vast en is zeker geen slechte keus.
Ow ja....en NAIM=no gain.....ik denk dat Boekster zich een beter beeld kan vormen over de 804 op de NAIM set dan jij.
Ow ja...en nog iets. Ik vind het ook vrij vervelend dat de meesten hier denken dat B&W, Dynaudio,KEF, Arcam, Rotel, Marantz enzo de beste merken zijn die je kan kopen, maar dat het goed spul is kan je niet echt om heen.
[ Voor 13% gewijzigd door zimbab op 30-04-2003 11:45 ]
Het is natuurlijk flauwekul dat B&W maar een goede speaker maakt. Het is absoluut klassespul, net als er vele andere merken zijn die mooie speakers maken. B&W heeft een bepaalde sound, dat vind je mooi of niet. Anderen vinden KEF of Tannoy weer beter, terwijl de volgende de voorkeur geeft aan een ELS van Quad. Allemaal heel persoonlijk.
Het is ook flauwekul dat een NAIM die 804 niet zo kunnen aansturen. Voor NAIM geldt precies hetzelfde als voor B&W, je vind het mooi of niet. Boekster vind het mooi, zijn goed recht, ik vind het wat minder en geef de voorkeur aan Arcam, terwijl Scarp Rotel het mooist vindt.
Er is maar een puntje in de discussie dat me stoort: dat Boekster een merk aan de kant gooit terwijl hij een veel goedkoper model van dat merk vergelijkt met een veel duurder model van de ander. Da's geen eerlijke vergelijking, en daar hou je jezelf mee voor de gek. Dat weet hij, en daarom gaat hij dus ook de FMJ en Rotel beluisteren.
Maar ik denk dat hij bij NAIM blijft, want eerste impressies blijven hangen. Niks mis mee. Het is absoluut een hele mooie amp die die 804s prima gaat trekken. Maar wees wel eerlijk: vergelijk appels niet met peren.
Het is ook flauwekul dat een NAIM die 804 niet zo kunnen aansturen. Voor NAIM geldt precies hetzelfde als voor B&W, je vind het mooi of niet. Boekster vind het mooi, zijn goed recht, ik vind het wat minder en geef de voorkeur aan Arcam, terwijl Scarp Rotel het mooist vindt.
Er is maar een puntje in de discussie dat me stoort: dat Boekster een merk aan de kant gooit terwijl hij een veel goedkoper model van dat merk vergelijkt met een veel duurder model van de ander. Da's geen eerlijke vergelijking, en daar hou je jezelf mee voor de gek. Dat weet hij, en daarom gaat hij dus ook de FMJ en Rotel beluisteren.
Maar ik denk dat hij bij NAIM blijft, want eerste impressies blijven hangen. Niks mis mee. Het is absoluut een hele mooie amp die die 804s prima gaat trekken. Maar wees wel eerlijk: vergelijk appels niet met peren.
Overigens is de originele vraag van dit topic niet eenduidig. Ik denk dat er wel goede receivers zijn waarop je een B&W Nautilus 804 kan aansluiten. Echter denk ik ze met een goede losse versterker beter tot hun recht komen.
Ik ben een groot voorstander van "seperation of concerns", dus het liefst de dingen los en niet gecombineerd in 1 apparaat. Ik heb nu zelf geen receiver meer, maar losse eindversterkers en een losse surround voorversterker. Wil ik radio dan koop ik wel een tuner erbij, dat hoeft niet allemaal in 1 apparaat.
ps. dit is een hint om terug naar de basis van dit topic te gaan, ipv discussies die totaal offtopic zijn.
Ik ben een groot voorstander van "seperation of concerns", dus het liefst de dingen los en niet gecombineerd in 1 apparaat. Ik heb nu zelf geen receiver meer, maar losse eindversterkers en een losse surround voorversterker. Wil ik radio dan koop ik wel een tuner erbij, dat hoeft niet allemaal in 1 apparaat.
ps. dit is een hint om terug naar de basis van dit topic te gaan, ipv discussies die totaal offtopic zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Scarp op 30-04-2003 11:52 ]
Ja, maar Boekster had al eens aangegeven dat te titel eigenlijk niet meer van toepasing was omdat dat probleem in de eerste 20 posts ofzo al opgelost was.
Verwijderd
Bedenk je eerst even dat ik niet de topicstarter ben, ik ben al gelukkig voorzien van een setVerwijderd schreef op 29 april 2003 @ 23:03:
Het probleem hier is dat je jezelf beperkt tot de nautilus speakertjes. En dat doe jij niet alleen, maar bijna de rest van dit forum. B&W = heaven, noway. Schandalig als je weet dat er nog zoveel moois wordt gemaakt. B&W heeft maar een mooie speaker gemaakt, en dat is de Matrix 800. De enigste weergevers van hun met drive druk, grootsheid en losheid.
Ik deel je mening inzake het feit dat veel mensen hier B&W-minded zijn. An sich heb ik niks tegen B&W, ze maken mooie speakers, en de prijs/kwaliteit verhouding kan ermee door. Maar er is inderdaad zo veel meer moois op de markt, dat het zeer stom is om je te beperken tot B&W. B&W wordt inderdaad - onterecht - geprofileerd als 'the best you can have'.
Ikzelf ben géén B&W-aanhanger, ik bezit zelf een set Monitor Audio speakers, maar ik vind wel dat mensen die op zo'n manier - dus door intensief luisteren, veel uren maken - kiezen voor een bepaalde speaker ook gerespecteerd moeten worden in hun keuze.
Maar dat B&W maar één mooie speaker heeft gebouwd is onzin. Je kan dat zo als individu niet bepalen. Zo simpel is dat. Er zijn zat mooie B&W speakers, maar niet iedereen kan die waarderen.
Ik heb geen/nauwelijks ervaring met Rotel, dus ik zal me buiten die discussie houden.
Ik denk niet dat er een receiver is die een 804 tot zijn recht laat komen... eenvoudigweg omdat de digitale en videocircuits in de wegzitten. Je komt sowieso al snel bij AV amps terecht... duurdere Denons en Marantzen. Die ik ook niet met een 804 zou vertrouwen... volgende stap is dan processor met eindbakken... dan kan je veel kanten op.
ERG veel geld ja...
Hoewel... met die set van Scarp zou ik het wel aandurven denk ik. Eventueel een eindbak erbij om het laag te bi-ampen.
Hoewel... met die set van Scarp zou ik het wel aandurven denk ik. Eventueel een eindbak erbij om het laag te bi-ampen.
Verwijderd
Mja, die trekt het denk ik redelijk.. Een 1080 zou het zeker wel aankunnen (gok ik)Dr. Strangelove schreef op 30 April 2003 @ 12:46:
ERG veel geld ja...
Ligt er allemaal aan wat voor eisen je stelt... mijn SR4200 produceerde ook geluid uit mijn CDM7s... zolang we het niet over kwaliteit hebben...
Verwijderd
Controle is inderdaad het sleutelwoord
En een beetje reserve 
Mijn Monitor Audio's zijn zelfs aan te sturen met een zelfbouw hoofdtelefoonversterker
Mijn Monitor Audio's zijn zelfs aan te sturen met een zelfbouw hoofdtelefoonversterker
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 14:22 ]
De 1090 is beter ervoor. Over het algemeen raad met voor de Nautilus serie minimaal de 1090 aan. Als je geld over hebt kan je denken aan Classe of iets dergelijks. Echter de 1090 erg goede value for money, dus goede prijs/prestatie verhouding.Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 14:13:
[...]
Mja, die trekt het denk ik redelijk.. Een 1080 zou het zeker wel aankunnen (gok ik)
Maar ieder z'n smaak. Bij mij komt er een 1090 en een set 803's uiteindelijk
Verwijderd
Het houdt ook niet op, hè? 
Ik blijf voorlopig bij de set die ik heb. Vind het wel best zo, ik kan m'n geld beter besteden momenteel
Alleen nog een CD-speler nodig eigenlijk
Ik blijf voorlopig bij de set die ik heb. Vind het wel best zo, ik kan m'n geld beter besteden momenteel
Er is altijd ruimte voor groei
als ik geld over had zou ik een P85 om te bi-ampen halen, een P85/3 voor de surrounds en center, en bij gebrek aan Arcam proc een Rotel RSP1066, evenals een CDM CNT en een Philips 963SA, en ik zou mijn CD72 upgraden naar een CD92.
Gaat voorlopig niet gebeuren... de Philips staat al 3 maanden in bestelling (!!!), de center koop ik van de zomer in Engeland (scheelt 130 euro bij een officiele dealer!), en de rest is toekomstmuziek...
Gaat voorlopig niet gebeuren... de Philips staat al 3 maanden in bestelling (!!!), de center koop ik van de zomer in Engeland (scheelt 130 euro bij een officiele dealer!), en de rest is toekomstmuziek...
Verwijderd
En is je TV al gemaakt/vervangen? Zonder een TV heb je weinig aan die PhilipsDr. Strangelove schreef op 30 April 2003 @ 15:31:
Er is altijd ruimte voor groeials ik geld over had zou ik een P85 om te bi-ampen halen, een P85/3 voor de surrounds en center, en bij gebrek aan Arcam proc een Rotel RSP1066, evenals een CDM CNT en een Philips 963SA, en ik zou mijn CD72 upgraden naar een CD92.
Grom... TV staat er nog steeds. Ben al aangetekende brieven aan het schrijven... het schiet niet op. Het stomme is dat ik al gewend ben aan de geometriefouten... en ik zou hem kunnen accepteren ware het niet dat die witte vlekken op dondere achtergronden verschrikkelijk storend zijn. En dat hebben alle TVs van dit type. Knudde van JVC.
Wat zal er eerder zijn... een nieuwe TV of de DVD speler? Place your bets now!
Wat zal er eerder zijn... een nieuwe TV of de DVD speler? Place your bets now!
Verwijderd
Wow, 3 maanden wachten op je Philips ... ik moest geloof ik 6 weken wachten, maar goed ...
Mocht je TV nou eerst komen en je DVD-speler er nog niet zijn, wil ik wel even langskomen met me 963SA. Ben wel benieuwd naar PS 32" BBtv's.
Mocht je TV nou eerst komen en je DVD-speler er nog niet zijn, wil ik wel even langskomen met me 963SA. Ben wel benieuwd naar PS 32" BBtv's.
Je bent ZEER welkom. Ik wacht nl. op deze winkel omdat het ding eerst zelf wil testen met mijn TV (ze zijn de enige winkel die ik ken die het ding leveren EN de TV hebben staan, vandaar). Dus kom gerust langs, dan kijken we fijn een filmpje, en dan kan ik het ding ergens anders halen als hij het goed doet. De TV staat er nu nog, dus...
[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Strangelove op 30-04-2003 20:37 ]
Verwijderd
Ach ja, laat hem maar. Ik ken meerdere naim-freaks en daar valt gewoon geen discussie meer mee te voeren. Geloof me, ik heb een hart voor m'n spullen, maar als iets vind wat beter is voor dat geld, switch ik zo om.Dr. Strangelove schreef op 30 april 2003 @ 03:16:
Volgens mij ga je niet met een open mind naar andere dingen luisteren. Wat trouwens menselijk is. Dus zal de Naim toch bovenaan blijven staan.
Taco, hij hoeft z'n aankoop niet te verdedigen. Dat moet hij zelf weten. Het interesseert me geen moer wat hij koopt. Het ging me even om de valse insinuaties omtrent Rotel.
Zimbab, ik loop hier al heel wat jaartjes rond. En elke keer moet ik er weer aan geloven volgens dit forum dat B&W de beste speakertjes maken. Mag ik ook een keer het tegenovergestelde beweren? De B&W nautilus serie wordt juist in de absolute top helemaal niet gezien als een referentie. Het is zelfs zo dat in bepaalde kringen heel erg op je neer wordt gekeken als je met B&W's draait. Of dat terecht is laat ik hier nu maar even in het midden. Overigens heb ik het groot en deels over de Nautilus serie, en niet de klasses daaronder, waar ik al veel meer respect voor heb. Met name de 600 serie, wat gewoon goed presteert voor het geld.
Nope, je leest niet goed. Jij beweerde dat door de grote vermogenreservers van Rotels, ze "detail" moeten inleveren. En dat is niet waar en ik geef een voorbeeld aan de hand van KRELL waar juist de voeding centraal staat. Overigens heb je al een helemooie KSA50 voor wat minder geld dan een Naimpie.En jij durft een Naim te vergelijken met een Krell? Dat is pure onzin!
Klopt, m'n excuses. MA, wel bijzonder dat je daar mee draait.Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 12:18:
[...]
Bedenk je eerst even dat ik niet de topicstarter ben, ik ben al gelukkig voorzien van een set
Ik hou er verder wel over op, denk dat we hier nooit uitkomen.
P.S. Ik heb een RB1090 over, nog nieuw in doos, *hint*
Heb je het zelf we eens gehoord? Want je kunt prima een discussie voeren hoor met me. Maar dan wil ik ook wel eens horen wat er dan mis is met Naim naar jouw idee.Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 21:07:
[...]
Ach ja, laat hem maar. Ik ken meerdere naim-freaks en daar valt gewoon geen discussie meer mee te voeren. Geloof me, ik heb een hart voor m'n spullen, maar als iets vind wat beter is voor dat geld, switch ik zo om.
Lijkt me nogal stom om de voedingen niet centraal te zetten. Is het belangrijkste onderdeel lijkt me zo. Naim heeft ook sterke voedingen hoor. Ze staan bekend als betrouwbare versterkers. Natuurlijk is er beter. Maar de klank speelt ook mee. Ik zou niet weten waarom een hoog vermogen versterker per definitie detail moet leveren. En je ontduikt je bewijs met een Krell. Beetje vreemd. Misschien bedoel je het niet zo, maar zo komt het over. Maar als ik 2 verschillende HiFi verkopers hoor zeggen dat een 1090 minder detail levert dan een lichtere Rotel geloof ik ze op hun woord, aangezien ze dat niet van elkaar overnemen omdat het 2 verschillende zaken waren. En detail vond ik juist erg mooi met die set, vandaar Naim.Nope, je leest niet goed. Jij beweerde dat door de grote vermogenreservers van Rotels, ze "detail" moeten inleveren. En dat is niet waar en ik geef een voorbeeld aan de hand van KRELL waar juist de voeding centraal staat. Overigens heb je al een helemooie KSA50 voor wat minder geld dan een Naimpie.
Klopt, m'n excuses. MA, wel bijzonder dat je daar mee draait.
Ik hou er verder wel over op, denk dat we hier nooit uitkomen.
P.S. Ik heb een RB1090 over, nog nieuw in doos, *hint*
En is die KSA50 nieuw? Zoja wat moet het kosten? CD-speler ook een beetje goed? Vooramp goed? Want als ik iets koop dan koop ik het van een merk. Het is niet alleen qua uiterlijk mooier, maar ook beter op elkaar afgestemd.
Mijn kezue is nog niet definitief, maar Naim staat nu bovenaan de lijst, omdat dat me beviel.
Music Addicted