buy a pro camera and you can still make shitty pictures ..ik kan zo wel een paar namen bedenken , maar ik zeg verders niets ;-) . Neen ....een dure cam helpt alleen om MEER mooie fotos te maken, maar het doet verders niets met je skill , fotografisch inzicht, kleurgevoel, of wat dan ook om een foto "vetter" te laten lijken.
Sterker nog..de eerste paar weken dat ik mn S2 had voelde ik me miserabel..kleuren waren lang niet zo "UMPHFY" als met mn S602/6900/RDC5300/Fuji Dx-10 van weleer..., scherpte viel me enorm tegen (ho-ho..surprise....shitty 28-300 XR lens van tamron - even duur als een camera opzichzelf..en nog crap) ...en ik kon maar niet wennen aan het gemis van een LCD scherm om naar te kijken...macro fotos ben ik totaal kwijtgeraakt etc..dit dwong me tot andere stijlen, iets wat betekende dat ik hard moest leren. ..
Verders denk ik nog steeds dat de "mooiste" fotos gemaakt zijn met mn S602 ..niet met mn S2 ...;) De omgeving, het licht, genoeg tijd, creativiteit en fototechnisch inzicht bepalen uiteindelijk veel meer hoe de foto wordt dan de camera kan ik je verzekeren...uiteraard dacht ik daar ten tijde van mn s602 anders over.
De reden voor een DSLR is dat je extra flexibiliteit hebt mbt lenzen (extreem wijd of extreem tele) , en de voordelen van hogere ISO's (meer kans op gelukte fotos bij weinig licht, kortom) en ...voor mij vooral belangrijk ivm verkopen er van, dat ze op a3 formaat nog steeds niet te onderscheiden zijn van 35mm platen
ter info!