Arrived anxious, left bored
Reachermajic schreef op 07 March 2003 @ 00:01:
En zowaar..een GOT/Tweakers admin op de achtergrond...aan jullie de eer om te gokken wie :-)
dit effect:

Niet echt een super verbetering , maar de kleuren komen nu wat natuurlijker over, imo.
Hoe staat jouw witbalans vandaal? Auto? Het lijkt wel of je een soort kunstlicht stand gebruikt!
[ Voor 38% gewijzigd door Merlijn_merlin op 07-03-2003 11:59 ]
Maar in plaats van zeggen dat ie 'gelig' is, kun je nu eigenlijk zeggen dat ie wel wat 'blauwig' is
En zo blijven we aan de gang...vanDaal schreef op 07 March 2003 @ 11:56:
Helemaal niet slecht!![]()
Maar in plaats van zeggen dat ie 'gelig' is, kun je nu eigenlijk zeggen dat ie wel wat 'blauwig' is
Maak em dan B&W
Arrived anxious, left bored
b/w is ook een idee - maar dan zouden er duidelijker contrasterende partijen in moeten zitten.
Een gelige gloed kun je desgewenst altijd nog met ps toevoegen....
uhm, waarom ga ik wild tekeerMerlijn_merlin schreef op 07 March 2003 @ 02:26:
[...]
Stoer spul hanglooz! Je gaat nogal wild tekeer, maar daar hou ik wel van.
je bedoelt die lomo-alike shots ofzo?

meer kon ik er niet van maken...
Bijna z/w maar niet helemaal...
Die trap vind ik mooi! Subtielere kleurverschillen hè.Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 23:47:
[...]
Voor me zelf ben ik naast dit ook nog bezig met een ander soort foto's. Wat experimenteler en abstracter. Het zijn in principe ook niet op zichzelf staande platen. Ik en een aantal maten van mij zitten een beetje in de filmscene en proberen een beetje de sfeer te vangen voor een klein filmprojectje wat we hebben. Ik hou zelf opzich ook veel meer van ruwe en rauwe foto's. Weet alleen niet of dat hier gewaardeerd wordt. Die andere foto's waren naar mijn mening wat toegankelijker.
Hier ff wat voorbeeldjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
Leuk om te zien dat men hier zo creatief is, trouwens.
Ja dat schieten vanuit de heup zijn we van jou niet zo gewend.Hangloozz schreef op 07 March 2003 @ 12:08:
[...]
uhm, waarom ga ik wild tekeer
je bedoelt die lomo-alike shots ofzo?
Je maakt meestal in mijn ogen nette fotos waar de horizon altijd recht staat .
Ja, staat inderdaad op auto. Het kan heel misschien zijn dat ie tijdens de bovenste foto stond op 'WB flits', maar dat weet ik niet zeker. Kan dat eventueel die geligheid veroorzaken?Merlijn_merlin schreef op 07 maart 2003 @ 11:54:
Hoe staat jouw witbalans vandaal? Auto? Het lijkt wel of je een soort kunstlicht stand gebruikt!
Dat zou goed kunnen. Tazzmaniac gebruikt die stand ook. Maar dan voor dichtbij. Voor een warme gloed aan kleuren. Maar voor landschapfoto's is het onbruikbaar, tenzij je een speciaal effect mee wilt bereiken natuurlijk! Mistique gebruikte die stand ook met het bos - zie ergens begin van de week - en daar zijn we met zijn allen erg over gevallen!vanDaal schreef op 07 March 2003 @ 12:23:
[...]
Ja, staat inderdaad op auto. Het kan heel misschien zijn dat ie tijdens de bovenste foto stond op 'WB flits', maar dat weet ik niet zeker. Kan dat eventueel die geligheid veroorzaken?
[ Voor 8% gewijzigd door Merlijn_merlin op 07-03-2003 12:35 ]
ah, ok, je was 'decent' materiaal gewendMerlijn_merlin schreef op 07 March 2003 @ 12:21:
[...]
Ja dat schieten vanuit de heup zijn we van jou niet zo gewend.![]()
Je maakt meestal in mijn ogen nette fotos waar de horizon altijd recht staat .
Ach zo af en toe spring ik wel eens uit de band hoor
Moet wel zeggen dat ik met m'n digicam meer 'Lomo' schiet en met m'n Canon vaak degelijk materiaal produceer.
Komt waarschijnlijk omdat je je met zo'n EVF niet echt meer in vreemde bochten hoeft te wringen waardoor ongewone standpunten (zoals de bus) eenvoudiger te realiseren zijn.
Verwijderd

Puck, als het goed is, heb je m'n mailtje in je hotmail inbox
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 13:03 ]
Verwijderd
Erg mooie foto, heb je die schelpen zelf ?...Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 13:02:
[afbeelding]
Puck, als het goed is, heb je m'n mailtje in je hotmail inbox
24h of Francorchamps 2002
Onbewerkte foto... spijtig dat ie wat donker is
Maar dit is voor mij toch DE foto van mn leven

[ Voor 34% gewijzigd door RedC op 07-03-2003 13:22 ]
Verwijderd
Ja, we hebben hier een hele schelpen collectie verzameld. De meeste komen van de stranden van indonesië. Ik zal strax nog wat meer schelpenfoto's posten
Verwijderd
Verwijderd

heb ze gelijk maar zo gemaakt dat ze vanaf me site als ecard te versturen zijn... dit is maar het miniscule topje van de ijsberg.. met carnaval 715 foto's gescjhoten in 5 dagen met mijn A40
Het ergste was het licht: een heiige lucht/dunne bewolking waar de zon doorheen schijnt. Daar kan geen polariser tegenop. Je hebt een hel-witte achtergrond, waardoor het echt heel moeilijk wordt foto's te nemen zonder overbelichte lucht...
Dit is het mooiste van wat ik heb gefabriceerd. Ik heb een beetje in PS zitten klooien met 'toning'. Zeg maar wat je ervan vindt.

CF card reader

Hietmaeker

Hertog Jan toren hier in de huiskamer

De bende in m'n toilet nadat de bovenburen een verstopte afvoer hadden (voor de tweede keer dit jaar

Ik kan er nog geen barst van, maar ben er al wel achter: fotograferen is leuk
majic:
En zowaar..een GOT/Tweakers admin op de achtergrond...aan jullie de eer om te gokken wie :-)
Reacher
vet, zeker zo met de flits aan het eind van de sluitertijd!RedC schreef op 07 March 2003 @ 13:19:
Hier dan ook mijn bijdrage:
24h of Francorchamps 2002
Onbewerkte foto... spijtig dat ie wat donker is![]()
Maar dit is voor mij toch DE foto van mn leven![]()
[afbeelding]
net of ie achteruit knalt!
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Eentje van alweer errug lang geleden (nou ja, gisteren, maar wel een pagina of 5 terugGraham schreef op 06 March 2003 @ 10:11:
Heeft iemand nog een linkje met wat info over fotografie termen die jullie gebruiken dus een soort van how to... ?
true: eerste de auto scherp door invulflits, daarna nog een spoor van de koplamp het beeld uitVerwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 15:55:
volgens mij juist aan het begin van de sluitertijd

Sony CyberShot DSC-S85 (van school) (ik heb zelf een nikon 5000
[ Voor 15% gewijzigd door HunterPro op 07-03-2003 16:26 ]
Het feit dat je den bosch fotografeert vindt ik al uitstekendDit is het mooiste van wat ik heb gefabriceerd. Ik heb een beetje in PS zitten klooien met 'toning'. Zeg maar wat je ervan vindt.
Voor de rest heb ik er niet zo heel veel verstand van, hopelijk komt dat nog..
Heb gisteren op digitalecamera.nu de S30 gekocht, hopelijk is hij leverbaar en snel binnen.
Verwijderd

Gisteren genomen aan het schulensmeer te Schulen (nee toch

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 20:42 . Reden: foute foto ]

Vooral die laatste vond ik goed gelukt.. met lange sluitertijd kun je echt mooie dingen doen
De serie die ik postte speelde zich daar ook af...dat ik je niet gezien heb trouwens

oh nee ik was daar gisteren.
Ff foto gemaakt dus
anders zou ik niet weten waar je daar in de buurt kunt schransen, behalve het taxi-café aan de St. Jobweg...
Maar tis daar best fotogeniek; veel vergane industriele glorie, zoals het Now & Wow pand. Met daar tegenover het ultra-moderne 25KV gebouw...
Verwijderd

En hier was ik met mijn nieuwe hobby 'hoe-open-ik-een-gejatte-fiets' bezig
(nee hoor, mijn broertje was zijn sleutel verloren

Verwijderd
Hmzz. ik ken dat park en in het echt is het park nog minder mooi als op deze foto'sVerwijderd schreef op 07 March 2003 @ 23:40:
Hier nog een aantal foto's die gemaakt zijn in het park in Deventer, twas vrij mistig en dat gaf wel een sfeertje
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En hier was ik met mijn nieuwe hobby 'hoe-open-ik-een-gejatte-fiets' bezig
(nee hoor, mijn broertje was zijn sleutel verloren)
Verwijderd
Tja dat krijg je met een canon G3 he[b]Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 23:42
Hmzz. ik ken dat park en in het echt is het park nog minder mooi als op deze foto's
LOL, lekker gevat dude
die eerste plaat is cool, alsof je de omgeving Z/W gemaakt hebt en alleen het boompje z'n kleur behouden heeft...stemmig.
En die laatste van die haakse slijper @ fiets is spectaculair, leuk.
Verwijderd
De baas, als je daarmee de voorzitter van de raad van bestuur bedoeld, meneer R Groenink dus, zit in de kleine toren, dus helemaal niet in dit gebouwVerwijderd schreef op 07 March 2003 @ 23:43:
okay mijn bijdrage: camera tegen een paal op metrostation Amsterdam Zuid/WTC, richten op het ABN gebouw et voila (oh ja noflash used)
[afbeelding]
En waar zit nou de baas van deze toko???
Camera: Canon powershot s45
En jullie twiekerts komen vaker buiten dan $insert(me)
Intentionally left blank.
Verwijderd
Verwijderd
Een beetje van beiden, hijs idd vaak op reis en shitVerwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 13:16:
Die man heeft een berg werk te doen te zien aan de stapels op zijn bureau. Of hij is er gewoon nooit
Normalitair post ik foto's in een wit frame, de foto zelf heeft een zwart randje zodat een eventueel licht oppervlak in de foto toch uitsteekt tegen de gebruikte achtergrondkleur
Voorbeeld:

Normaal deed ik dit allemaal met de hand.. Maar aangezien ik vandaag 500 foto's moet verwerken is dit teveel van het goede...
Het lukt me alleen niet een batch te maken in photoshop..
Dus:
foto openen, auto adjustment layer levels, randje toevoegen, opslaan
Het lukt me gewoon niet.. Iemand die misschien weet hoe het moet? De normale manier is te omslachtig, ik kopieer de foto namelijk altijd en maak een nieuw document aan, die 40 pixels groter is.
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Disclaimer: dit is uit mijn hoofd, dus kan zijn dat ik er iets naast zit met namen en zo
Maar is het niet een idee om die 500 foto's eerst uit te zoeken en alleen de beste op een dergelijke manier te verwerken?
Hebben je foto's allemaal hetzelfde formaat?Iemand die misschien weet hoe het moet?
Wat je doet is het volgende:
* open je actions toolbox
* maak een nieuwe action
* begin met recorden
* shift-ctrl-l (== auto levels)
* doe een image-size naar 600 x 450
* ctrl-a (select all)
* d (== reset swatches)
* edit | stroke
* doe je canvas resizen naar 640 x 488
* maak text layer
Klaar
Maar, ik ben in een goeie bui, en heb die action even online gezet.. zie http://pelle.webgoeroe.net/foto-action.atn
Even saven in je Photoshop actions directory en klaar, you're off.
Als je het echt goed wilt doen, dan gooi je er ook nog een batch overheen. (File | Automate | Batch)
Zie de help voor meer info daarover.
Succes
/edit
Voeg ook nog even een Flatten Image toe helemaal onderaan je action.. anders wil hij opslaan als .psd en dat wil je niet
[ Voor 15% gewijzigd door Pelle op 08-03-2003 15:01 ]
Verwijderd
hmm, voor als niet al je foto's hetzelfde formaat hebben:Pelle schreef op 08 March 2003 @ 14:54:
[...]
Hebben je foto's allemaal hetzelfde formaat?
* maak een nieuwe action
* begin met recorden
* ctrl-a (select all)
* d (== reset swatches)
* edit | stroke
* maak text layer
Klaar
Maar, ik ben in een goeie bui, en heb die action even online gezet.. zie http://pelle.webgoeroe.net/foto-action.atn
Als je het echt goed wilt doen, dan gooi je er ook nog een batch overheen. (File | Automate | Batch)
Succes
/edit
Voeg ook nog even een Flatten Image toe helemaal onderaan je action.. anders wil hij opslaan als .psd en dat wil je niet
* imagesize: bijvoorbeeld breedte en lengte 17%
* select achtergrond kleur (zwart)
* vegroot canvas met 2 pixels in de hoogte en breedte
* select achtergrond kleur (wit)
* vergroot canvas met 2 cm in de hoogte en breedte
Tis gelukt! Ik heb zelf ook even een batch gemaakt zie resultaat:

Alle foto's worden dus netjes in een frame gezet, randje, en de text onderin! Precies zoals ik wilde! Ook kleine mods als sharpen/auto levels zijn best handig als je grote hoeveelheden foto moet verwerken.. De foto's die niet goed zijn doe je vervolgens even met de hand, maar dat zijn er nooit veel...
Ik had wat probs met het maken van de actions in begin, verkeerde achtergronden ect maar alles werkt nu!
Edit: de proff ingehuurde fotografen (door carnavalsvereniging) maken met hun toestellen (zoomlenzen) echt minder mooie foto's dan ik met een crappy dsc s-85
[ Voor 53% gewijzigd door paradoXical op 08-03-2003 16:00 ]
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
dat lijkt me niet heel handig, dan krijg je namelijk allemaal verschillende groottes. Ik denk dat je dan beter afwijkende formaten even met de hand kan doen.Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 15:34:
[...]
hmm, voor als niet al je foto's hetzelfde formaat hebben:
* imagesize: bijvoorbeeld breedte en lengte 17%
copy foto
laag wit
canvas met 20 pix vergroten
paste foto
bewerken ect.
Werkt perfect, foto's die gedraaid zijn rotate je ffies
Verwijderd
oh nee, ik bedoel wel allemaal dezelfde resolutie, maar er wordt dan geen onderscheid gemaakt tussen landscape en portrait. Bij jouw variant wel.....Azrael schreef op 08 maart 2003 @ 16:13:
[...]
dat lijkt me niet heel handig, dan krijg je namelijk allemaal verschillende groottes. Ik denk dat je dan beter afwijkende formaten even met de hand kan doen.
Maar als ze direct uit de camera komen is dat natuurlijk geen punt, wel als je ze gedraaid hebt. En dat doe ik altijd: eerst draaien, beoordelen en dan pas kader
Snappie?
Verwijderd
dat copy en pasten is dus helemaal niet nodig...HarrieH schreef op 08 March 2003 @ 16:18:
Ik heb het zo gedaan:
copy foto
laag wit
canvas met 20 pix vergroten
paste foto
bewerken ect.
Werkt perfect, foto's die gedraaid zijn rotate je ffies
Verwijderd

Btw, eigen white balance voor aangemaakt, moest wel dankzij die "mooie" bewolkte en felle lucht
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 16:41 ]

Waarom mocht ik nou niet mee
Geef mij maar een Warsteiner.
A op die manier, ik dacht dat je bedoelde als je wat gecropt had ofzo, of een ingescande foto (2:3).Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 16:38:
[...]
oh nee, ik bedoel wel allemaal dezelfde resolutie, maar er wordt dan geen onderscheid gemaakt tussen landscape en portrait. Bij jouw variant wel.....
Maar als ze direct uit de camera komen is dat natuurlijk geen punt, wel als je ze gedraaid hebt. En dat doe ik altijd: eerst draaien, beoordelen en dan pas kader
Snappie?
Dat kan ook ja, moet je wel exact het juiste percentage hebben
die eerste is mooiVerwijderd schreef op 08 March 2003 @ 16:39:
Zo, ik ben net even naar het bos geweest, wel wat regen op mijn hoofd gehad, maargoed..... Het was het waard vind ik zelf, oordeel maar
[afbeelding]
Zonder lukt dus niet.. Nu gaat het wel dus ik ben al lang blij.. 350 foto's gestorteerd nu, eindelijk klaar..
Stap 2 is het installen van een mooi foto album en dat valt nog niet mee..
Gallery is erg mooi maar daar heb je php safe mode off voor nodig en mijn server draait dus safe mode..
Erg jammer
http://photography-on-the.net
Ook een erg mooi album btw!

Verwijderd
thanksVerwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:59:
super!! Kenmerkend is alsnog die soberheid + dat je toen wel kleurrijker was. Het is niet persé beter dan wat je nu doet want het is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik vind allebei de vormen wel wat hebben. Iig SuperAffengeil majic!
Even een panorama'tje gemaakt; klikken voor volledige versie.

Verder nog wat losse foto's:

Voorgrond: Dijkzicht ziekenhuis / Medische Faculteit Erasmus Universiteit
Achtergrond: Nationale Nederlanden gebouw & Westin Hotel

WTC / Fortis / Robeco kantoren

Erasmusbrug en wat woontorens

World Port Center & Hotel New York
Geen mooi weer, wel leuk om weer eens op de Euromast geweest te zijn
De bovenste vind ik een van de betere fotos die ik hier in tijden voorbij heb zien komen...erg gaaf en "reclame achtig" ...zie hem zo staan op de dane elec website....geweldig!Pelle schreef op 07 maart 2003 @ 15:27:
Net m'n 256mb Dane-Elec kaartje binnen, meteen als een gek gaan schieten
[afbeelding]
CF card reader
[afbeelding]
Hietmaeker
[afbeelding]
Hertog Jan toren hier in de huiskamer
[afbeelding]
De bende in m'n toilet nadat de bovenburen een verstopte afvoer hadden (voor de tweede keer dit jaar)
Ik kan er nog geen barst van, maar ben er al wel achter: fotograferen is leuk
Verwijderd

gelukkig viel de schade nog wel mee, het was eigenlijk alleen maar een beetje lakschade... Auto naar een schadebedrijf gebracht...
en daar hadden ze zo'n verdomd mooie doek hangen... ik kon het gewoon niet laten een paar fotootjes van onze auto te schieten
op de onderste foto is de schade goed te zien...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 20:06 ]
aan de DOF te zien betreft het hier een schaalmodel!Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 20:04:
Grmblm'n zusje heeft ook d'r rijbewijs hoor
... en ja...natuurlijk meteen in de ferrari van m'n pa naar de stad
en je raadt het al... meteen bij de eerste keer inparkeren rijdt ze tegen een paaltje aan
![]()
![]()
gelukkig viel de schade nog wel mee, het was eigenlijk alleen maar een beetje lakschade... Auto naar een schadebedrijf gebracht...
en daar hadden ze zo'n verdomd mooie doek hangen... ik kon het gewoon niet laten een paar fotootjes van onze auto te schietenmet name met het licht dat door het dakraam viel leverde dat wel aardige plaatjes op
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
correct me if I'm wrong.
Verwijderd
hehe, wat een fantasieVerwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 20:04:
Grmblm'n zusje heeft ook d'r rijbewijs hoor
... en ja...natuurlijk meteen in de ferrari van m'n pa naar de stad
en je raadt het al... meteen bij de eerste keer inparkeren rijdt ze tegen een paaltje aan
![]()
![]()
en daar hadden ze zo'n verdomd mooie doek hangen... ik kon het gewoon niet laten een paar fotootjes van onze auto te schietenmet name met het licht dat door het dakraam viel leverde dat wel aardige plaatjes op
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Dit eigenlijk als een voorzetje voor de andere mensen hier...ik ben toch erg benieuwd naar de gezichten achter de nicks en cameras .......pak eens wat van je zelf-portretten uit de kast, maak nieuwe, of laat ze maken door je mede-fotografen ;-) . Hierbij mn inzet.....hf ...en kom maar op met de postings vol met jezelf in actie als fotograaf, gekke poses, rare bekken etc !
p.s. zet jezelf er gewoon op zoals je je zelf ziet...of zoals anderen je zien..wees creatief en niet schuw

Hehe...en hier nog 2 oudjes.....alweer 3 jaar geleden (broekie:-)

En majic vind dit van de n00bs op photosig :

[ Voor 8% gewijzigd door majic op 08-03-2003 21:57 ]
Verwijderd
ik zelf ben wat schuwer

Ik zal een dezer dagen een wat duidelijkere foto plaatsen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 22:01 ]
Verwijderd
----> http://www.dutchphotozone.com/bb/viewtopic.php?t=110 <-----majic schreef op 08 March 2003 @ 21:42:
Vandaag eens iets anders dan m'n gewoonlijke fotos. (of de gewoonlijke fotos op GOT;-) .
Dit eigenlijk als een voorzetje voor de andere mensen hier...ik ben toch erg benieuwd naar de gezichten achter de nicks en cameras .......pak eens wat van je zelf-portretten uit de kast, maak nieuwe, of laat ze maken door je mede-fotografen ;-) . Hierbij mn inzet.....hf ...en kom maar op met de postings vol met jezelf in actie als fotograaf, gekke poses, rare bekken etc !
p.s. zet jezelf er gewoon op zoals je je zelf ziet...of zoals anderen je zien..wees creatief en niet schuw
[foto's]
ben zowiezo een beetje verdrietig dat je nog geen lid bent
Je ziet er trouwens volkomen anders uit dan ik verwacht had (van dichtbij, want ik had wel dat fotootje op photosig gezien), maar dat is met bijna alle mensen die ik via internet ken. Misschien slechte mensenkennis
Mijn zaterdag-bijdrage
Werktitel: dakraam......wat anders. ( iets gecropt verder niets)
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Verwijderd
he Taz, contact me es op icq 4442427 of me@majic.nl ? txVerwijderd schreef op 08 March 2003 @ 23:58:
Merlijn, ik heb zonet ff naar de update op je site gekeken. W000t die laatste pics zijn geweldig. Het gaf mij al een post-apocalyptisch gevoel... en ik had de ondertitels nog geeneens gelezen. Toen ik ze gelezen had gaf het helemaal een voldaan gevoel omdat ze zo goed overeenkwamen met wat ik bij de foto's dacht. Toppunt van sfeer

Foto genomen op metroperron Prinsenlaan in R'dam.
Mooie foto vind ik, sfeervol.Montana schreef op 08 March 2003 @ 23:30:
Mijn zaterdag-bijdrage
Werktitel: dakraam......wat anders. ( iets gecropt verder niets)
Trouwens, ik zie dat ik er een mederotterdamfotograaf bij heb
Hmz, kan je het ook op een of andere manier zo doen dat je onder een groter wit vlak krijgt dan boven? Dat is nl. mooier als je tekst toevoegt.Pelle schreef op 08 March 2003 @ 14:54:
[...]
Hebben je foto's allemaal hetzelfde formaat?
* maak een nieuwe action
* begin met recorden
* ctrl-a (select all)
* d (== reset swatches)
* edit | stroke
* maak text layer
Klaar
Succes
/edit
Op de gewone manier wordt het plaatje automatisch gecentreerd.
Hoe ik het doe in mijn macro (heel globaal):Azrael schreef op 09 maart 2003 @ 04:14:
Hmz, kan je het ook op een of andere manier zo doen dat je onder een groter wit vlak krijgt dan boven? Dat is nl. mooier als je tekst toevoegt.
Op de gewone manier wordt het plaatje automatisch gecentreerd.
- plaatje openen
- plaatje resizen
- ctrl+a (vergeef me de korte stijl
- ctrl+x
- ctrl + v - nu heb je de afbeelding in een nieuwe layer staan
- canvas size
- met ctrl+sleep plaatje naar boven verplaatsen
De macro slaat ook deze verplaatsing op! Houd er alleen rekening mee dat deze methode dus voor landscape- en portrait-foto's verschillend is.
Verwijderd
majic schreef op 09 maart 2003 @ 11:43:
...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding

Trouwens Fabio-C dat is een geweldige pic!!!
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 13:02 ]
erg vette pics tazz.....maar dat lag in de lijn der verwachting natuurlijkVerwijderd schreef op 09 March 2003 @ 13:00:
[...]
![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Trouwens Fabio-C dat is een geweldige pic!!!

commentaar graag, wel rustig aan ik ben pas net begonnen.
Verwijderd
wat voor camera heb je? Deze foto's doen me namelijk een beetje aan mijn camera denken (Oly C-4000 zoom), die blauwe gloed en fletse kleuren.....valt wel veel aan te doen in photoshop overigens...GoEV6 schreef op 09 maart 2003 @ 14:16:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik moet nog veel leren als ik naar de andere foto's kijk
Verwijderd
3e foto vind ik erg geslaagd, mooie lensflare.
Misschien is het een idee om voortaan nog iets langer te wachten totdat de zon net achter de bergen / wolken schuilt. Het effect wat je dan bereikt vind ik erg spectaculair (rode gloed)...
Ik heb een Ixus V3.Verwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 16:21:
[...]
wat voor camera heb je? Deze foto's doen me namelijk een beetje aan mijn camera denken (Oly C-4000 zoom), die blauwe gloed en fletse kleuren.....valt wel veel aan te doen in photoshop overigens...
Ik vind de kleuren ook niet optimaal, mag wel wat 'warmer' van mij.
In photoshop wil me dat niet echt lukken
Iemand een tip misschien?
Verwijderd
levellen en aan de kleurbalance trekkenGoEV6 schreef op 09 maart 2003 @ 16:30:
[...]
Ik heb een Ixus V3.
Ik vind de kleuren ook niet optimaal, mag wel wat 'warmer' van mij.
In photoshop wil me dat niet echt lukken
Iemand een tip misschien?
lekker kitscherig:

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 16:56 ]
die 2 zitten bij mij ook in de todo/ideeenlist...van de eerste heb ik er al een aantal geschoten, alleen op analoog medium; wachten dus
Die van die trein is ook iets waar ik al langer mee loop, alleen nog ff een geschikte locatie vinden.
Verder weer prachtig materiaal, maar de libelle en de vlinder springen er wat mij betreft uit.
Die libelle lijkt samen met de knijper wel verheven tot reusachtige afmetingen.
De vlinder beeldt mooi de kleine tragedie af die op de wegen afspeeld rond insekten.
Dit topic is gesloten.