[3d] Groepsproject - Museum

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.701 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74854

wdekreij schreef op 01 maart 2003 @ 23:44:
hamertje? :p

[nog-niet-aan-bod-vraagje-maar-vraag-het-toch] Kan ik ook een pc laten renderen, en dan een 2e pc die via netwerk meerenderd altijd zo ff stoppen en later weer meedoen? Want dan laat ik hem op een amd 1 ghz met 256 mb lopen, met daarbij een amd xp 1800+@2000+ met 512 mb, een duron 1300 met 256 mb. Andere pc's kunnen niet meedoen.

Want k wil ook nog wel ens computeren, en op de momenten als ik niet computer kan ie fijn renderen.. en die 1 ghz, die mag op mijn part wel een weekkie draaien hor.. op dit moment gebruikt niemand um ff... maar dan misschien wel eens.. maarjah, veel vaker dan 1 maal per week is dat niet, dus dan zoekt diegene maar ander pc-tje op
[/nog-niet-aan-bod-vraagje-maar-vraag-het-toch]
Ja gaaf, dan maak ik een machine die Oogst's tinnen soldaatjes platslaat met een hamer, ik zie het al voor me:
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
tenminste als je dat goed vind Oogst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Anoniem: 74854 schreef op 02 maart 2003 @ 16:06:
[...]

Ja gaaf, dan maak ik een machine die Oogst's tinnen soldaatjes platslaat met een hamer, ik zie het al voor me:
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
tenminste als je dat goed vind Oogst?
Ik vind het een leuk idee, maar in hoeverre ben jij in staat dat te maken? Die tinnen soldaatjes moet ik dan helemaal doen, dus dan moet je wel werk maken van je machine die het meppen doet. Dan vind ik het wel leuk.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-06 00:03

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Oogst schreef op 02 maart 2003 @ 17:26:
[...]
Ik vind het een leuk idee, maar in hoeverre ben jij in staat dat te maken? Die tinnen soldaatjes moet ik dan helemaal doen, dus dan moet je wel werk maken van je machine die het meppen doet. Dan vind ik het wel leuk.
is het mogelijk om zo'n soldaatje, realistisch plat te slaan? ik bedoel dan moet je toch morphen ofzo? een Particle bomb ziet er iig niet uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
ik denk dat je met een simpele scale vervorming al heel ver komt :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
of probeer anders een Melt

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

melt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
ik model wel ff een voorbeeldje van scale vervorming, momento :)

edit:

c'est woei

[ Voor 35% gewijzigd door Arjan op 02-03-2003 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik ben toch niet van plan het op die manier te doen hoor. Ik laat liever de losse onderdelen alle kanten op knallen, lijkt me leuker. En dat animeer ik gewoon handmatig, want het moet geloopd kunnen worden en het zijn niet zo heel veel onderdelen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eigenlijk hoef ik dan toch alleen maar een machine te maken van een hamer die heel de tijd op en neer gaat en dan 1 voor 1 jouw soldaatjes platslaat ofnie?
en je kan die soldaatjes meschien ook scalen zodat ze onder geplat worden, das alleen niet echt zo realstisch want het blijft tin he :P

edit: whoops dat had atgast al gezegd

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 74854 op 03-03-2003 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66949

zal eens kijken of ik een dansende microfoon kan maken, haha :->

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

Ik heb besloten om ook mee te gaan doen. Tenminste, als jullie het niet erg vinden als er een kans is dat ik het niet af krijg (ben maar een beginner en heb de hele dag de tijd) Maar ik ga er natuurlijk wel gewoon voor !
Wat ik ga proberen te maken is het volgende :
Het is ooit al door Leonardo Da Vinci bedacht, dus ik ben niet de gene die zo briljant is ;)
Het wordt een soort perpetium mobile. Er staan 2 torens en een bassin met water. Vanaf het bassin loopt een worm naar de eerste toren en vanaf de 1e naar de 2e, aangedreven door waterstroming. Hierdoor wordt het water uit het bassin getransporteerd naar de bovenste toren. Die loopt over en stroomt leeg in het bassin, wat weer stroming veroorzaakt, en dus de wormen laat draaien etc etc.

Ik ga proberen het geheel te animeren, maar ik weet niet of dat gaat lukken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-05 16:41

evaarties

Powerball @ 12.582

Vanaaf maar weer verder met die tutorial van Oogst.. het huisje moet eerst maar lukken. Dan een goed idee verzinnen voor in een donker hoekje.

Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79416

Ik doe ook maar es mee. Ik kan jullie niet beloven of ik het afkrijg of dat het er zowiezo mooi uitziet, maar ik zal mijn best doen. Ik heb niet eens een machine in ged88! Ik kan wel al wat met 3dsmax. Ik ken bijna alle tools wel door tutorials, maar als ik helemaal zelf iets moet maken dan lukt et meestal nie :P dus hierbij schrijf ik mij in! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een vraagje. Met wat voor soort maten hebben we te maken? Hoe groot is het platform dat in het maxfile zit.. (doet ondertussen measure) ah 5.08 meter :P Deze mag je dus kleiner maken in doorsnee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Anoniem: 79416 schreef op 03 maart 2003 @ 00:10:
Even een vraagje. Met wat voor soort maten hebben we te maken? Hoe groot is het platform dat in het maxfile zit.. (doet ondertussen measure) ah 5.08 meter :P Deze mag je dus kleiner maken in doorsnee?
ja mag em gewoon laten zoals ie is, als je hem inlevert moet je zeggen hoe groot hij is, dan schaal ik em naar verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

:) Heb m'n huisje getextured.. morgen tijdens werk brainstormen over een idee voor het museum.

Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 08:53
@Oogst: als je nog een onderdelen-producent nodig hebt, ik ben net met iets begonnen, laat (straks ? ) wel wat zien :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
inquestos: ik ben benieuwd!
Anoniem: 74854 schreef op 02 March 2003 @ 19:39:
eigenlijk hoef ik dan toch alleen maar een machine te maken van een hamer die heel de tijd op en neer gaat en dan 1 voor 1 jouw soldaatjes platslaat ofnie?
Ja, klopt, op zich wel. En als je dan een machine maakt met meerdere hamers aan verschillende kanten en dan lekker lange armen voor de hamers, dan kan je machine gewoon ronddraaien en dan op mijn platform meppen, waar de soldaatjes lopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Oogst op 03-03-2003 10:59 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:37
@Atgast: Ik wil ook graag geluid toevoegen. Is dat een probleem?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Oogst: dat zou me moeten kunnen lukken :)
tenminste dat lijkt me :P

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 74854 op 03-03-2003 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit een beetje te twijfelen in welke stijl ik het zal gaan maken:
oude stijl , dus veel hout etc. Of modern, dus met staal enzo.....
Ik zie hier aardig wat moderne dingen voorbij komen, maar misschien kan Atgast vertellen wat nou eigenlijk de bedoeling is ?

Overigens merk ik ook dat 40000 polygonen toch best weinig is. Meshsmooth is daardoor een beetje uit den boze zeg maar :) Ik zit nu op 11000 en heb alleen nog maar de wormen en een paar basisvormen :/

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 03-03-2003 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70030

leuk
ik doe ook mee

ik ben zelf zoals wel meer mensen hier ook nog behoorlijk n00b. box modelen lukt me in middels al aardig. ik moet nog wel leren texturen. want dat kan ik nog niet.

ik heb op ut moment ut idee om een soort armpje druk / worstelen machine / robot te maken. volgens mij heeft niemand dat al eerder bed8. dus bij deze claim ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok mijn ding:

Een chocolade eieren fabriek achtig ding... maar dan met echte kippen! Die kippen leggen chocolade eieren. Maar om het in een loop te maken... Die chocolade eieren zijn gelijk het voer voor de kippen, waardoor ze die eieren kunnen leggen. Die echte kippen worden denk ik toch robotkippen... moet ik nog zien. Dus een of meerdere kippen die een ei leggen .. via lopende band ofzow naar een crusher ^^ die ze vermaalt tot kleine brokjes.. brokjes komen weer via een slang ofzow in het voerbakje van de kip :)

Btw heeft karremania et eigenlijk bedacht toen hij me hielp met onderwerp vinden :) dus thanx karre! :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 79416 op 03-03-2003 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Oe even mijn idee reserveren.
Ik had een tandenstoker fabriek die van een boom 1 tandenstoker maakt in gedachten, beetje Donald Duck stijl dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

-> Dan ga ik ook maar reserveren:

Machine die deeg uit spuitmond op lopende band laat vallen, dan word hier een koekje van gestampt. Dit koekje valt in doos en het begint opnieuw.

Of het geanimeerd gaat worden is een grote vraag... ben een verschrikkelijke n00b op 3d gebied.

[ Voor 23% gewijzigd door evaarties op 03-03-2003 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
@HawVer: ik weet het nog niet, even kijken hoe het zit met het importeren van bestanden en bijbehorende geluiden. Ik denk dat het handigste is als je je geluid gewoon aanlevert en dat ik het in de uiteindelijke file giet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Oogst schreef op 03 March 2003 @ 10:59:
inquestos: ik ben benieuwd!
Verwacht niet teveel :P

was gisteren zo begonnen:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/grijper_02.jpg

Maar moet wel even weten wat je nodig hebt voor onderdelen: een hoofd ofzo, of wapens voor soldaten, zeg 't maar :)
Anoniem: 35969 schreef op 03 March 2003 @ 13:46:

Overigens merk ik ook dat 40000 polygonen toch best weinig is. Meshsmooth is daardoor een beetje uit den boze zeg maar :) Ik zit nu op 11000 en heb alleen nog maar de wormen en een paar basisvormen :/
Meshshmooth? Zou ik niet teveel gebruiken hierbij.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

plaatje werkt niet...

edit:
sorry wel dus

[ Voor 44% gewijzigd door wdekreij op 03-03-2003 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok hiero de basisvormen van me sjoko kip ding :P
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fvv/3.jpg
Da blok wat aan die cillinder hangt wordt denk ik zo'n 10 ton blok :)

moor nogmaals, dit zijn de basisvormen... hier ga ik omheen bouwen met details enzo of et wordt weer helemaal anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Hoe maken jullie mensjes zulke fancy touwtjes tussen je paaltjes? :) Dat trucje ken ik nog niet.

Ik heb het robot idee trouwens laten varen omdat er al veel mooiere gecreeerd worden, ik zit nu nog een beetje te brainstormen... ik zit te denken aan een lichtpeecee, wel te maken, maar niet echt origineel.

Spolap: Interactive webcomic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wacco schreef op 03 March 2003 @ 17:47:
Hoe maken jullie mensjes zulke fancy touwtjes tussen je paaltjes? :) Dat trucje ken ik nog niet.
Teken een spline in de vorm van het touwtje en vink 'renderable' aan. Dan kun je ook de dikte instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Woei, de pastij fabriek uit de Chicken Run... Ik ben zeer benieuwd wat deze actie weer op gaat leveren. Die trein was super. Onvoorstelbaar wat mensen weer uit 3DS weten te persen. Ik ben nooit verder gekomen dan een glas of zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco

wacco

cli, hlt.

Anoniem: 35969 schreef op 03 March 2003 @ 17:50:
[...]

Teken een spline in de vorm van het touwtje en vink 'renderable' aan. Dan kun je ook de dikte instellen.
argh... ik was net zo blij met mijn vinding van het vakje "keyboard entry" want dat gaat mij toch een stuk beter af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Hier istie dan:

Tutorial voor een basic huisje voor n00bs voor 3d Studio MAX r4 en r5 deel 4: animatie

Hierin worden de basics van animatie behoorlijk diepgaand besproken, dus ik denk dat bijna alle MAXers op GoT hier veel van kunnen leren, vooral omdat er weinig mensen zijn die zich hier tot nog toe mee bezig hebben gehouden. Hopelijk worden dat er nu dus meer.

Overigens gaat deze tutorial niet in op dingen die specifiek voor dit museum nodig zijn, daarover komt er ook nog een tutorial die uitgaat van de basis-kennis in deze tutorial.

Dit deel 4 is een vervolg op de serie, deel 1 vind je hier.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
inquestos schreef op 03 maart 2003 @ 16:06:
[...]

Verwacht niet teveel :P

was gisteren zo begonnen:
[afbeelding]

Maar moet wel even weten wat je nodig hebt voor onderdelen: een hoofd ofzo, of wapens voor soldaten, zeg 't maar :)
Wat wil je graag maken? Mijn voorkeur gaat naar hoofden, maar zeg het maar hoor.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Laatst online: 10:34
Ik denk niet dat het echt nodig is om te zeggen, maar als blijkt dat er bepaalde grote bestanden niet gehost kunnen worden wil ik mij aanbieden als host voor dit project. Dus als iemand een wipje wilt posten maar geen ruimte heeft ofzo, drop ff een mailtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco

wacco

cli, hlt.

Splines hebben ook een keyboard entry (thankgod) en daar zit ik nu mee te spelen (getallen gaan me zoveel beter af dan een steady hand sort of speak ;)) en ik probeer een mooi touwtje te tekenen.
Wat ik nu heb is een line, van paaltje één naar paaltje twee. Is er een modifier waarmee ik em in het midden kan 'pakken' en naar beneden trekken dat het een halve ovaal wordt?
Of kan ik beter een ovaal tekenen en de helft deleten? Of moet dat dan weer een boolean actie worden?

Heb btw nog steeds geen idee wat ik ga maken... misschien een robot die een beetje abstract zit te schilderen? Hmm... robots zijn zo allready-done. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb die touwtjes gewoon met arc tool gedaan. zelfde als gewoon tekenen natuurlijk maar dan weet je zeker dat et klopt.

Btw, oogst, kei handige tutrial! Ik zit vooral te wachten op het tweede deel met de lopende band :)

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 79416 op 03-03-2003 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco

wacco

cli, hlt.

Damn... 21600 poly's voor m'n plateau met paaltjes. :/ Ik doe iets zoow niet goed. :)
En de Plateau.max in de eerste post is corrupt?

Verder wordt m'n arc lekker 180 graden en krijg ik em niet platter. Wááár zit dat knopjuh? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wacco schreef op 03 March 2003 @ 18:58:
Damn... 21600 poly's voor m'n plateau met paaltjes. :/ Ik doe iets zoow niet goed. :)

Verder wordt m'n arc lekker 180 graden en krijg ik em niet platter. Wááár zit dat knopjuh? :9
probeer eens wat minder segments te maken voor de arc's. En natuurlijk zo min mogelijk meshsmooth gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976

wacco schreef op 03 March 2003 @ 18:34:
knip

Heb btw nog steeds geen idee wat ik ga maken... misschien een robot die een beetje abstract zit te schilderen? Hmm... robots zijn zo allready-done. :/
zelfde probleem hier :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Hij is niet corrupt. Ik kan hem gewoon importeren :). Maarja het plateau is gemaakt in 3Dmax 5 dus misschien heb jij een andere versie.
Anoniem: 79416 schreef op 03 March 2003 @ 18:35:
Ik heb die touwtjes gewoon met arc tool gedaan. zelfde als gewoon tekenen natuurlijk maar dan weet je zeker dat et klopt.

Btw, oogst, kei handige tutrial! Ik zit vooral te wachten op het tweede deel met de lopende band :)
Looking forward naar de lopende band tutorial ;).

[ Voor 35% gewijzigd door Jerry op 03-03-2003 19:29 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos

21600 polys? Waarschijnlijk gebruik jij meshsmooth op 2 iterations ofzo. Zo fout hierbij. Is echt poly-verneuken ;)

En over die arc: begin aanklikken, eind aanklikken, midden aanklikken. En als dat niet helemaal lukt: spline edit in modifier (of hoe heette 't ook alweer, heb max niet aanstaan)
Oogst schreef op 03 March 2003 @ 18:25:
[...]
Wat wil je graag maken? Mijn voorkeur gaat naar hoofden, maar zeg het maar hoor.
een Hoofd? Een hoofd zal 't worden :P
_/-\o_ Zeer mooie tutorial. Helaas zou ik heel wat meer hebben aan je komende animatie-automatisering tutorial, maar goed, geduld is een schone zaak, en met deze animatie-tutorial kan ik nog wat extra dingetjes bijleren waarvan ik het bestaan niet eens wist :)

BTW. eerste foutje heb ik al ontdekt: inhoudsopgave: "Deel 3 de belichting"linkt naar deel 2 :/ :)

[ Voor 52% gewijzigd door inquestos op 03-03-2003 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoek anders eens wat plaatjes van ideeën van Leonardo Da Vinci, daar heb ik mijn inspiratie ook vandaan gehaald. Het zou wel leuk zijn als er meerdere dingen in dezelfde stijl zijn. :)

edit:
Nog een miezerig foutje gevonden in de tutorial :
'Dit is belangrijk, want anders kom je er bij het renderen opeens achter dat de view toch ent iets hoger was dan je dacht.'

en nog 1 :P :
'De plat-knop vind je, net zoals de knoppen om te spoelen'

wel een beetje op je spelling letten joh :P :
'dat er geen hoek maar een mocht gemaakt wordt bij de key op frame 40'

en nog maar 1'tje :
'Aangezien dit voor vele niet direct duidelijk zal zijn, zal ik dit oo nog even kort behandelen'

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 03-03-2003 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Laatst online: 20-05 22:58

MaDDoG

De brakste schakel

Nog wat vraagjes, vooral voor atgast. Hoe zit het met bumpmaps? Mogen die gebruikt worden? En die 40.000 polygonen, mogen dat ook quads zijn, of moeten het triangles zijn?

Verder ga ik ook maar eens bekijken hoe lightwave en 3dmax uit te wisselen zijn. Daar heb ik gruwelverhalen over gehoord waar ik nu al de rillingen van krijg. Allereerst eens kijken of dat platform in te laden is.

Dan gaan we nu maar eens brainstormen over wat ik ga maken.... ook nog geen idee... moet het uberhaubt iets doen? of mag het ook gewoon interresant bewegen.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

wat is het verschil tussen quads en triangles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

quads zijn 4puntigen polygonen (ik bedoelde eigenlijk quads en meer, aangezien er ook wel polygonen met meer punten gemaakt zullen worden), en triangles 3puntigen, uiteindelijk renderd max alles in triangles als ik me niet vergis... ook al had je andere soorten polygonen gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door MaDDoG op 03-03-2003 19:54 ]

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976

Anoniem: 35969 schreef op 03 maart 2003 @ 19:28:
[...]

Zoek anders eens wat plaatjes van ideeën van Leonardo Da Vinci, daar heb ik mijn inspiratie ook vandaan gehaald. Het zou wel leuk zijn als er meerdere dingen in dezelfde stijl zijn. :)
ook al geprobeerd, kreeg veel ventjes in rondjes en vliegtuigjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976 schreef op 03 March 2003 @ 20:17:
[...]

ook al geprobeerd, kreeg veel ventjes in rondjes en vliegtuigjes.
Hij heeft zo'n vliegtuig ontworpen dat op het 'vogel-principe' werkt, met bewegende vleugels dus. Lijkt mij wel leuk om te maken toch ?
Ook heeft hij veel apparte / ingenieuze ballista's enzo ontworpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Je kan natuurlijk ook een moderne versie op Da Vinci's ideeën maken. Een soort vliegtuig met vleugels zal ik maar zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco

wacco

cli, hlt.

Mr_UnAnimouS schreef op 03 March 2003 @ 19:26:
Hij is niet corrupt. Ik kan hem gewoon importeren :). Maarja het plateau is gemaakt in 3Dmax 5 dus misschien heb jij een andere versie.
Ahh... daar houd 4.2 niet van. :) Maar ik neem aan dat het gewoon iets van een schijf is? Hoeveel 'units' is ie in doorsnee? Of maakt dat geen drol uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier is dus zo'n 10 ton blok... ben er wel tevreden mee, behalve het touw :P Weet iemand hier hoe je een beetje realistisch touw maakt? splines heb ik deze keer gedaan vanuit een ngon. Maar werkt niet egt :/

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fvv/10ton2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79416 schreef op 03 March 2003 @ 21:33:
Hier is dus zo'n 10 ton blok... ben er wel tevreden mee, behalve het touw :P Weet iemand hier hoe je een beetje realistisch touw maakt? splines heb ik deze keer gedaan vanuit een ngon. Maar werkt niet egt :/

[afbeelding]
Misschien door een cilinder een heleboel twist te geven ?
Ik heb ook een probleem : Rond een cilinder heb ik een aantal andere kleine object zitten. Deze heb ik ge-connect met die cilinder. Maar als ik die cilinder nu om z'n as wil laten draaien, draait ie om de as van één van de kleine objecten 8)7 Hoe kan ik hier iets aan doen ?

edit: ik heb eens wat zitten klooien met gizmo en dat blijkt te werken :) Geen idee wat ik verder doe, maarja, dat maakt niet uit :D

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 03-03-2003 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

ok nice tutorial oogst, Denk dat ik m'n 3DSMAX ook maar weeris uit de waggonnetjes van de trein ga halen :+ ... en kijken of ik iets leuks kan maken ... wat ook nog beweegt

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

en om ut mezelf gelijk maar weer zo moeilijk mogelijk te maken wil ik van klei/of een of andere kneedbare substantie dingen vormen. Nu mijn vraag wat kan ik hier het beste voor gebruiken ... ???

EDIT:

Heb al met functies als : melt, transform gebropeerd maar krijg er niet goede effect mee.

[ Voor 21% gewijzigd door CRiMiNaL op 03-03-2003 22:07 ]

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
CRiMiNaL schreef op 03 maart 2003 @ 21:56:
en om ut mezelf gelijk maar weer zo moeilijk mogelijk te maken wil ik van klei/of een of andere kneedbare substantie dingen vormen. Nu mijn vraag wat kan ik hier het beste voor gebruiken ... ???

EDIT:

Heb al met functies als : melt, transform gebropeerd maar krijg er niet goede effect mee.
Ik zou een basisvorm nemen, die lekker veel polies geven (voor zover mogelijk binnen deze grens van 40.000 polies) en dan met soft selection in edit mesh werken. Door de soft selection kun je alleen maar kneden.
inquestos schreef op 03 maart 2003 @ 19:28:
_/-\o_ Zeer mooie tutorial. Helaas zou ik heel wat meer hebben aan je komende animatie-automatisering tutorial, maar goed, geduld is een schone zaak, en met deze animatie-tutorial kan ik nog wat extra dingetjes bijleren waarvan ik het bestaan niet eens wist :)

BTW. eerste foutje heb ik al ontdekt: inhoudsopgave: "Deel 3 de belichting"linkt naar deel 2 :/ :)
Voor de geavanceerdere animaties heb je deze basiskennis eigenlijk allemaal nodig, vooral de track view is dan erg belangrijk bij loops, dus het was wel nodig dat deze er eerst zou komen, anders loop ik alles dubbel uit te leggen. Nu weet ik waarnaar ik terug kan verwijzen en hoef ik niet meer alles stapje voor stapje te doen.

En de foutjes zijn nu verbeterd. Enkelen. Al die spelfouten: ach, ik heb niks nagelezen en in een rottempo getypt, dus dat vind ik niet gek.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nu wat aan het animeren, maar loop tegen een probleem aan :
Als ik tandwielen snel wil laten draaien, lijkt het of ze niet meer bewegen, of zelfs achteruit bewegen..... Hoe kan ik dit oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Anoniem: 35969 schreef op 03 March 2003 @ 22:46:
Als ik tandwielen snel wil laten draaien, lijkt het of ze niet meer bewegen, of zelfs achteruit bewegen..... Hoe kan ik dit oplossen ?
dat komt door het aantal fps, het is optisch bedrog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Paar vraagjes:
- hoe zit het met de textures: ik neem aan dat je niet voor megabytes aan textures mag gebruiken, anders wordt 't onmogelijk de files te verspreiden voor het renderen.
- Mag je zelf nog een spot toevoegen, of moeten we het helemaal doen met de lichten van het museum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

ok .. hier is mijn klei vormpje dan :

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~rme_2001/WIP2.jpg

ik ben nu gewoon begonnen met een sphere met 32 segments, om het aantal poly's zo laag mogelijk te houden. De rede dat ik dit (oerlelijke) plaatje hier post is jullie mening, kan het voor klei doorgaan ? of lijkt het een beetje onwaarschijnlijk ?

EDIT: plzz geen flames over textures/bumpmapping ect. gaat alleen om de vorm en aantal segments.

[ Voor 14% gewijzigd door CRiMiNaL op 03-03-2003 23:31 . Reden: add ]

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klei kan alle vormen hebben toch? :| dus deze vorm ook :) btw ik heb iets gevonden op een touw. Ik heb een helix gemaakt in de vorm van 1 sliert van een touw en die dan 3 keer gecopyed-rotated met 90 graden. En dan kom ik op dit uit:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fvv/rope.jpg jammer dat er zoveel poly's zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

dat zijn wel heeeeeeeeeel veel poly's voor stukje touw .....en dan te bedenken dat het waarschijnlijk toch maar vanaf 3 meter afstand word bekeken ... ik zou naar iets anders zoeken...

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

owjah, is het trouwens mogelijk om reactor van havok te gebruiken? Denk het haast wel :) en eh ik gebruik brazil als renderer. en bij sommige objecten zie je echt goed verschil, qua material. Dus ik vroeg me af welke renderer de animatie gaat gebruiken.

Lol kom er net achetr dat ik dus de helft van een hele machine in 1 stukje touw heb gestopt :)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 79416 op 03-03-2003 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
@criminal: gooi hier nou eens een melt overheen. en trouwens: een texture doet echt een hoop

@lil blender: zelfs dat "optimized touw"heeft veel poly's. Over die "normal" hoevel we niet te praten, want 't uiteindelijke resultaat zal een movie worden, en niet van superkwaliteit wat betreft resolutie enzo. En bovendien zal er echt niet zo worden ingezoomd op je touw hoor.

Je hebt een mooie oplossing gevonden voor je touw. Maar waarom zou je een touw nemen voor zoiets. Een ketting lijkt me veel leuker staan. Te moeilijk?? zal wel ff een tutorial zoeken, even geduld :)

edit:

Naar deze tutorial zoch ik :) : hiero :)

Maar dit en dit zijn ook chain-tutorials, wel wat mindere

[ Voor 27% gewijzigd door inquestos op 03-03-2003 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

inquestos schreef op 03 maart 2003 @ 23:42:
@criminal: gooi hier nou eens een melt overheen. en trouwens: een texture doet echt een hoop.
gedaan ... lijkt echt nergens meer op. Najah ik ga wel verder brainstormen, dit word voorlopig ff nix.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 21:57
owjah, is het trouwens mogelijk om reactor van havok te gebruiken?
Lijkt me wel, want als de physics uitgerekend zijn wordt het gewone keyframe animatie. Dus de file die je uiteindelijk inlevert bevat gewoon 'normale' keyframe animaties en de physics berekeningen hoeven niet meer gedaan te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 21:57
Anoniem: 35969 schreef op 03 March 2003 @ 22:46:
Je kan uitrekenen wat de interferentie is en dan de snelheid van de tandwielen zo instellen dat je er geen last van hebt.

Heeft je tandwiel 72 tanden, dan zit iedere tand 5 graden geroteerd 'van elkaar af'. Als je dus met 5 graden per frame roteert, staat je tandwiel optisch stil. Je moet eigenlijk maximaal de helft van het repeteerbare deel (hier 5 graden) per frame verschuiven. In dit voorbeeld moet je dus maximaal 2,5 graad per frame roteren. Meer heeft of geen zin (7,5 is optisch hetzelfde als 2,5 in dit voorbeeld) of lijdt tot ongewenste interferenties (wiel lijkt achteruit de gaan).

Maar als je tandwiel een kruis erop heeft staan ofzo, dan is het repeteerbare deel nog maar 90 graden. Dan wordt 0 tot 45 graden per frame roteren dus veilig interferentiewijs.

Motion blur kan ook helpen de interferentie wat minder zichtbaar te maken. Maar goed, dan moet je wel motion blurred images willen hebben...

@inquestos: daarom zeg ik ook nadrukkelijk 'maximaal' de helft. Dus maximaal 2,5 graden in het voorbeeld. Minder is inderdaad beter. Ik zal het even bold maken... :o

[ Voor 8% gewijzigd door Dr. Cheeks op 04-03-2003 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Dr.Cheeks schreef op 04 maart 2003 @ 00:19:
Je kan uitrekenen wat de interferentie is en dan de snelheid van de tandwielen zo instellen dat je er geen last van hebt.

Heeft je tandwiel 72 tanden, dan zit iedere tand 5 graden geroteerd 'van elkaar af'. Als je dus met 5 graden per frame roteert, staat je tandwiel optisch stil. Je moet eigenlijk maximaal de helft van het repeteerbare deel (hier 5 graden) per frame verschuiven. In dit voorbeeld moet je dus maximaal 2,5 graad per frame roteren. Meer heeft of geen zin (7,5 is optisch hetzelfde als 2,5 in dit voorbeeld) of lijdt tot ongewenste interferenties (wiel lijkt achteruit de gaan).

Maar als je tandwiel een kruis erop heeft staan ofzo, dan is het repeteerbare deel nog maar 90 graden. Dan wordt 0 tot 45 graden per frame roteren dus veilig interferentiewijs.

Motion blur kan ook helpen de interferentie wat minder zichtbaar te maken. Maar goed, dan moet je wel motion blurred images willen hebben...
Je kan dat inderdaad uitrekenen, maar wat je daar zegt van de 2,5 klopt niet. Als je tandwielen 5 graden van elkaar afstaan, en je laat ze 2,5 graden per frame draaien, kun je niet zien of ze naar links of rechts draaien. Doe dan 1,5 graden. Lijkt vrij weinig maar 24×1,5= 36 graden per seconde. Genoeg voor een tandwiel met 360/5=72 tanden

motion blur doen we trouwens zoiezo niet aan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK ik ga dan voor een ketting :) die tutorial kende ik al :P maar toch bedankt :) is idd ook makkelijker met texturen enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
@Oogst: over dat hoofd he: wat voor hoofd moet dat worden: cyber, moderne soldaat, ridder, of wat? en maak jij 'm, of is het handiger dat ik dat doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Ik heb eigenlijk nog niet veel van betekenis gedaan met animaties. De volgende dingen heb ik even 'onderzocht'
- Curve editor
- Loop animaties
- Motion paneeltje met rotation en andere leuke dingen. etc etc.
- Bones i.c.m. HI Solver
Daar is dit uitgekomen:

Filmpje DivX 5.0.3 (220 Kb) :Y)

Dit is gewoon een test. Geen wip of final...

[ Voor 26% gewijzigd door HawVer op 04-03-2003 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-06 18:37

heuveltje

KoelkastFilosoof

lol leuk filmpje
maar
1 : hot kan niet terugveren (ok artistieke vrijheid)
2 : die houten balk zit aan de verkeerde kant, nou draait hij door de aandrijfas heen :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

HawVer schreef op 04 March 2003 @ 09:48:
Ik heb eigenlijk nog niet veel van betekenis gedaan met animaties. De volgende dingen heb ik even 'onderzocht'
- Curve editor
- Loop animaties
- Bones i.c.m. HI Solver
Daar is dit uitgekomen:

Ziet er leuk uit :). Vooral die cartoonische machine die meebeweegt is leuk gedaan :D.
Never mind de tip ;). Je zegt dat het maar een test is. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Jerry op 04-03-2003 10:20 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14573

HawVer schreef op 04 maart 2003 @ 09:48:
- Curve editor
- Loop animaties
- Bones i.c.m. HI Solver
Daar is dit uitgekomen:

Ziet er goed uit inderdaad, zou je ons het een en ander mee kunnen delen over de dingen die je onderzocht hebt? Ik weet namenlijk nog niet hoe dat loopen precies in zijn werk gaat, en de andere dingen die je onderzocht hebt zullen denk ik voor de rest ook interessant zijn. Misschien een linkje naar de info die je gevonden hebt, of tutorials ofzow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je wat wil weten over loopen moet je volgens mij de tutorial van Oogst is doen :) (zen vierde deel dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
inquestos schreef op 04 March 2003 @ 01:07:
@Oogst: over dat hoofd he: wat voor hoofd moet dat worden: cyber, moderne soldaat, ridder, of wat? en maak jij 'm, of is het handiger dat ik dat doe?
Ik maak een tinnen soldaat, maar je mag zelf weten wat voor hoofd je vind dat daar op hoort.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Laatst online: 11-02 12:38
Anoniem: 74854 schreef op 04 maart 2003 @ 17:05:
Als je wat wil weten over loopen moet je volgens mij de tutorial van Oogst is doen :) (zen vierde deel dan)
die is nog niet af? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Het vierde deel is wel af, alleen de extra tutorial over loops en zo nog niet.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
ja die bedoelde ik :)
maar ik heb deel 4 ook nodig want dan snap ik er wat meer van :)
niet een cd laadje die eerst naar binnen gaat om naar buiten te gaan :( (offtopic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:20

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Oke!! Ik installeer NU 3d Studio Max 4 en ik heb er nog nooit mee gewerkt... en toch ga ik ....mmmmm...... iets moois maken ! :)

((Muzieknoot) Have a little in me (muzieknoot)

[ Voor 11% gewijzigd door Falcon op 04-03-2003 19:31 . Reden: De post hier onder zegt genoeg :) ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
winnen? valt er wat te winnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

*ploenk* ik heb een idee. Ik ga een vliegende roeiboot maken in Da Vinci stijl. Wat dus inhoud dat ik ook mee ga doen :)

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80179

Count me in! :)

Ik ben btw nieuw hier, maar heb een tijdje wat dingen gevolgd en heb eindelijk (na wat email porbleempjes) een account kunnen activeren :)

Maaruh, ik vind het een leuk ID zo'n museum, dus ben zeker van de partij.

*start max op*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30794

ik zoek een model van een struik met niet al te veel poly's :D kan iemand me daaraan helpe?

verkeerde topic (

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 30794 op 04-03-2003 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
heuveltje schreef op 04 maart 2003 @ 09:57:
lol leuk filmpje
maar
1 : hot kan niet terugveren (ok artistieke vrijheid)
2 : die houten balk zit aan de verkeerde kant, nou draait hij door de aandrijfas heen :)
Punt twee in idd wel redelijk dom van mij :D
Anoniem: 14573 schreef op 04 maart 2003 @ 13:45:
Ziet er goed uit inderdaad, zou je ons het een en ander mee kunnen delen over de dingen die je onderzocht hebt? Ik weet namenlijk nog niet hoe dat loopen precies in zijn werk gaat, en de andere dingen die je onderzocht hebt zullen denk ik voor de rest ook interessant zijn. Misschien een linkje naar de info die je gevonden hebt, of tutorials ofzow?
Het meeste heb ik zelf uitgezocht. Het is ook allemaal redelijk goed te doen.
- Maak een object aan.
- Klik op de animeer button. Ga naar b.v. frame 10
- Maak een beweging. Bijvoorbeeld 360 graden draaien.
- Selecteer je object.
- Rechtermuisknop -> Curve editor.
- Onderaan in de treeview staat Objects.
- Dubbelklikken en vervolgens de rotation opzoeken. Daar staat dan een grafiekje.
- Ergens rechts bovenaan staat een knop. Dat is een lijn met een blauw blokje erom heen.
- Aanklikken en daar staan een aantal manieren waarop je een loop kan maken.
Als je meer uitleg wil moet je maar even op de tutorial van Oogst wachten. ;)

Edit: In de tutorials meegeleverd met 3ds max staat ook een uitleg over loop animaties.

[ Voor 4% gewijzigd door HawVer op 05-03-2003 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
HawVer schreef op 05 maart 2003 @ 11:10:
Als je meer uitleg wil moet je maar even op de tutorial van Oogst wachten. ;)
Ah, het eerste stukje over loops is toevallig net af, lees maar.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
En nog een stukje van de tutorial over animatie-automatisering is af, deze keer over de lopende band.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Oogst schreef op 05 March 2003 @ 13:06:
En nog een stukje van de tutorial over animatie-automatisering is af, deze keer over de lopende band.
Netjes Oogst :). Erg interessante dingen die ik zelf ook kan gebruiken en problemen die ik had met mijn lopende band ;).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30794

Ik heb een VRAAG ik wil een propje papier maken maar ik heb geen id hoe ik dat zou kunnen doen.. heeft iemand een idee?

omfg weer verkeerde topic |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 30794 op 05-03-2003 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Anoniem: 30794 schreef op 05 March 2003 @ 14:09:
Ik heb een VRAAG ik wil een propje papier maken maar ik heb geen id hoe ik dat zou kunnen doen.. heeft iemand een idee?

Pak een a4tje ;)

Nee ik denk dat je met een box kan beginnen en deze meer polygonen geeft. Dan ga je 'edit mesh' doen en een beetje spelen met de vertexes.

-> Ben een n00b hoor op 3d gebied dus weet het niet zeker of dit handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Anoniem: 30794 schreef op 05 March 2003 @ 14:09:

Noise modifier en daar een beetje mee spelen :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
En hier is ook de hydraulisch aangedreven arm aan toegevoegd: tutorial over animatie-automatisering.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

super!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
even 2 wips van m'n hoofd. Probeer 't maximale uit 't minimale te halen. Zijn geloof ik ruim 200 poly's, en dat vind ik eigenlijk al te veel. ( zullen toch niet al te groot in beeld komen)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/robokop_left.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/robokop2.jpg

Die "hoed" is zo'n hoed van zo'n ouderwetse engelse militair in zo'n rood pakkie, die je vaak nog voor kastelen ziet enzo. Ik heb het hoofd expres zo'n kaak gegeven, om dat deze een dubbele functie heeft: kaak (duhuh ;) ) en koord voor het bevestigen van hoed.

@Oogst: zeer mooie tutorial, ga vooral door :)

[ Voor 14% gewijzigd door inquestos op 05-03-2003 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45580

Ik ben even met dat probleem van teveel polygonen in een touw bezig geweest wat hier eerder langskwam. Met behulp van deze bumpmap
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dadyo/ploaties/touw08.jpg
(hier m'n originele bmp)
kun je een cylinder als touw aankleden:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dadyo/ploaties/touwrender1omgevallen.jpg

Eén zo'n hangend touw (zonder palen e.d.) is 440 poly's (10 height segments, zodat de buiging goed genoeg lijkt en 20 sides) maar dat kan op een afstandje nog veel minder. Een recht (vertikaal hangend) touw nog veel minder natuurlijk. Ik heb ook geprobeerd om het touwoppervlakte zelf te tekenen, maar dat is niet realistisch als je te dicht bij bent. Een bumpmap ziet er dan beter uit. (Deze kan vast nog wel beter...) Als je het onderliggende materiaal grijs kiest lijkt het net zo makkelijk op een staalkabel en ook een oranje nylon touw gaat hiermee prima. (In dit geval is het basis materiaal een beetje glossy donkerrood zodat de randjes wat licht reflecteren. Volgens mij lijkt het genoeg op echt 'museumtouw'.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Oogst ik wil je hier ff bedanken dat je op een leuke manier (Basis)Animatie ook mogelijk maakt voor animatie-n00bs (like myself)

Keep up the good work..!!!

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Nog een wipje:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/platform_02.jpg
wordt een basis voor een basis voor een apparaat

* inquestos blijkt trouwens al de 1000 posts gepasseerd te zijn :P

[ Voor 24% gewijzigd door inquestos op 05-03-2003 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 01:59

lordsnow

I know nothing

Kan ik ipv 3DSMAX ook Maya 4.5 gebruiken, in combinatie met Lightwave 3D 7.0? Is dat compatible... zijn de bestanden onderling uit te wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[edit] Laat maar, ik was nog niet wakker

[ Voor 70% gewijzigd door Oefening op 05-03-2003 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62133

Hallo ik wil me graag aanmelden, kan dat nog ?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste