Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten # 2

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.826 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nog een vraagje:
Stel ik vraag nu Demon aan en ik krijg het 24 augustus. Moet je dan ook voor augustus betalen of begint de betaling pas bij september :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Zo heb mijn Prestige 650 R al binnen, wel relax gelijk routertje :)
Over 2 weken ofzo heb ik mijn verbinding... dus als ik terugkom van mijn vakantie heb ik weer internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang duurt een aanvraag momenteel? Ik heb Demon op 29 Juni aangevraagd, en m'n modem is nog niet opgestuurd. Een Collega had het modem 10 dagen na de aanvraag al binnen, maar dat was een maand eerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dat is lang
02-07-2003 Ingediend. Demon Internet heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner.
10-07-2003 Verzonden. De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens gaan controleren.
10-07-2003 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. Er zal nu een technisch onderzoek plaatsvinden om te bepalen of DSL daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.
10-07-2003 Geaccepteerd. Het technisch onderzoek is uitgevoerd en DSL is mogelijk op uw adres. De lijn zal naar verwachting binnen drie weken worden opgeleverd. Indien u een modem besteld heeft zal dit u binnen een week worden toegestuurd.

Verzenddatum modem : 11-07-2003
Serienummer modem : -
TPG Track & Trace nummer : -

Met dit Track & Trace nummer kunt u de status van de verzending van uw modem controleren. Door op de onderstaande link te drukken kunt u de verzend status direct opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:24
ik heb al een tijdje geleden een mailtje gestuurd naar demon internet of ze de upload snelheid gaan verhogen hier is het antwoord:
Beste ******,

Wij kunnen daar helaas nog helemaal niets over zeggen todat BBned de upload snelheid heeft verhoogt.

--
Met vriendelijke groeten,

Naomi Alon
Demon Internet - Afdeling Sales
sales@demon.nl - 020-530425050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook demon adsl 2048/512, lekkere upload.

En het duurde bij mij
19-06-2003 Ingediend. Demon Internet heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner.
27-06-2003 Verzonden. De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens gaan controleren.
27-06-2003 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. Er zal nu een technisch onderzoek plaatsvinden om te bepalen of DSL daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.
28-06-2003 Geaccepteerd. Het technisch onderzoek is uitgevoerd en DSL is mogelijk op uw adres. De lijn zal naar verwachting binnen drie weken worden opgeleverd. Indien u een modem besteld heeft zal dit u binnen een week worden toegestuurd.

Verzenddatum modem : 01-07-2003

14-07-2003 Opgeleverd. De lijn is opgeleverd. U kunt vanaf nu gebruik maken van uw Demon DSL Express abonnement.
Dus ging wel snel :)
De snelheid is ook wel lekker: download: ongeveer 210 kbyte en upload: ongeveer 50 kbyte hier in almere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ismael86 schreef op 15 July 2003 @ 15:13:
ik heb al een tijdje geleden een mailtje gestuurd naar demon internet of ze de upload snelheid gaan verhogen hier is het antwoord:
Beste ******,

Wij kunnen daar helaas nog helemaal niets over zeggen todat BBned de upload snelheid heeft verhoogt.

--
Met vriendelijke groeten,

Naomi Alon
Demon Internet - Afdeling Sales
sales@demon.nl - 020-530425050
dan moet je het andere topic eens goed lezen. Als bbned de snelheid verhoogd, gaan alle providers gewoon mee. heel simpel.....je ziet dit toch ook bij mxstream? overal dezelfde snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-03 22:54
heb even een vraagje: ik heb dus demon 1/512 ik zit 303meter van de centrale vandaan maar toch is mijn ms minimaal 25 en dat vindt ik te hoog.. dit moet minstens 15 a 20 wezen.. waar kan dit aan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 18:28
artec schreef op 17 July 2003 @ 11:46:
heb even een vraagje: ik heb dus demon 1/512 ik zit 303meter van de centrale vandaan maar toch is mijn ms minimaal 25 en dat vindt ik te hoog.. dit moet minstens 15 a 20 wezen.. waar kan dit aan liggen ?
Ik zit ook aan een ping van 25ms en zit 2km van de centrale. Volgens mij is dit niet te verbeteren, tenmiste zou niet weten hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Laatst online: 17:28

SambalBij

We're all MAD here

Ik heb naar de eerste hop een ping van zo rond de 25 a 30ms.
Dat jij dat te hoog vind dat kan, maar als je zulke hoge eisen stelt aan de verbinding dan moet je geen consumentenlijntje nemen met een hoge overboeking enzo, maar gewoon een dikke leased line zonder overboeking en SLA's enzo.
Dat kost je slechts enige honderden euro's per maand meer dan wat je nu betaald, maar dan kun je eisen stellen, nu niet :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-03 22:54
Operations schreef op 17 July 2003 @ 15:10:
[...]

Ik heb naar de eerste hop een ping van zo rond de 25 a 30ms.
Dat jij dat te hoog vind dat kan, maar als je zulke hoge eisen stelt aan de verbinding dan moet je geen consumentenlijntje nemen met een hoge overboeking enzo, maar gewoon een dikke leased line zonder overboeking en SLA's enzo.
Dat kost je slechts enige honderden euro's per maand meer dan wat je nu betaald, maar dan kun je eisen stellen, nu niet :)
ik ken mensen met een mxstream lijntje die wel hops van 18 en lager maken.. en sommige chello lijntjes kunnen dit ook dus denk niet dat ik daar een dikke lijn voor moet aanschaffen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Ja dat kan, maar het is geen garantie dat als jij nu bijv. chello zou nemen jij die rtt's ook haalt :)
Die latency komt mogelijk doordat er nog wel een aardige weg zit tussen de DSLAM in de centrale waar jouw modem aanhangt, en de router bij Demon die jouw eerste hop lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demo is echt super heb hier een 768/128 abo met vaak download van 90 of hoger :P
en nog nooit geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 juli 2003 @ 15:44:
Demo is echt super heb hier een 768/128 abo met vaak download van 90 of hoger :P
en nog nooit geen problemen gehad.
Hoe kan je die aanvragen en is dat een abbo met mxstream :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op 17 July 2003 @ 20:41:
[...]
Hoe kan je die aanvragen en is dat een abbo met mxstream :?
Dit lijkt me toch wel een vraag die onmiddellijk beantwoord wordt bij een bezoek aan www.dslexpress.nl. Maar goed...

• Demon gaat via BBNed en heeft dus niets met met MxStream te maken
• Aanmelden op www.dslexpress.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Yesss. Eindelijk alle technische en administratieve rompslomp gehad. Nu modem nog verzenden en ik heb ook ADSL via Demon met een 3 weken. Helaas maar 512/256 woon namelijk tever van de centrale :(

Wat is de gemiddelde tijd tussen de technische acceptatie en verzenddatum modem? Ik zag al een paar keer voorbijkomen dat het de eerst volgende werkdag was. Bij mij was dat gister maar nog niet verzonden :(

Zo gauw modem binnen is kan ik ook aan bekabeling thuis beginnen dus wil hem wel graag zo snel mogelijk hebben ;)

Gaat overigens over een ZyXel Prestige 650R-31 (analoog)

[ Voor 6% gewijzigd door MR_VIPER op 23-07-2003 16:07 ]

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 22:59
Waslijn schreef op 17 July 2003 @ 14:52:
[...]
Ik zit ook aan een ping van 25ms en zit 2km van de centrale. Volgens mij is dit niet te verbeteren, tenmiste zou niet weten hoe.
Ik zit zelf ook op ruim 2km van de centrale. Met de CopperJet die ik van Demon kreeg haalde ik pingtijden van 25ms.

Na het vervangen van deze (Rampzalige) modem voor een zwaardere gingen mn pingtijden omlaag: 16ms nu richting t.net

De CJ823 kon vanaf demon niet als router, dat moest ik allemaal zelf uitzoeken. Verder was ie ongebruiksvriendelijk en traag. Die ligt dus nu in de rommeldoos. Zelfs de USB dsl modems die ik had liggen werkten sneller ;)

Een vriend van mij heeft nu ook ADSL. Splitter maakt blijkbaar ook uit: Hij had ineens een betere verbinding na het vervangen van de splitter. Degene die ik van demon heb is iig wel prima: is van Leacom ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mijn adsl verhaal even iets verduidelijken, he zit namelijk zo:

ik heb nu beneden een kabel moden staan (daar zitten dus een kabel in en een netwerkkabel, naar boven (mijn router en pc)
ik heb boven ook al een telefoon lijn liggen.
nou wil ik van die kabel af een naar adsl van demon,
maar hoe word dat aangsloten, kan ik bijv vanaf beneden dat modem neer zetten, splitter erbij, en dan die kabel van adsl in het modem, en dan de kabel die er al ligt (van kabel:p)
er in doen, en die gaat weer vrolijk in mijn router van sweex.

het probleem is namelijk dat er geen kabels meer naar boven kunnen / mogen:P
dus moet het met de bestaande doen, maar ik wil wel adsl. hoe aantesluiten ?
klopt dit verhaal zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iets mis met Demon DSL Express op dit moment?

Ik krijg als ik mail stuur steeds de volgende message en die heb ik nog nooit gehad:

The message could not be sent because one of the recipients was rejected by the server. The rejected e-mail address was 'hierstuurik@naartoe.nl'. Subject 'Re: help!', Account: 'ditis@mijnemail.nl', Server: '127.0.0.1', Protocol: SMTP, Server Response: '550 5.7.1 Unable to relay for 'hierstuurik@naartoe.nl', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 550, Error Number: 0x800CCC79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 21:16:
Is er iets mis met Demon DSL Express op dit moment?

Ik krijg als ik mail stuur steeds de volgende message en die heb ik nog nooit gehad:

The message could not be sent because one of the recipients was rejected by the server. The rejected e-mail address was 'hierstuurik@naartoe.nl'. Subject 'Re: help!', Account: 'ditis@mijnemail.nl', Server: '127.0.0.1', Protocol: SMTP, Server Response: '550 5.7.1 Unable to relay for 'hierstuurik@naartoe.nl', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 550, Error Number: 0x800CCC79
Ik heb net even wat gemailed en ontvangen op de server thuis.
No problems here.

Probeer het btw even ergens anders,want dit is wel wat "offtopic" hier.

[ Voor 10% gewijzigd door MarElo op 23-07-2003 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juli 2003 @ 20:46:
kan iemand mijn adsl verhaal even iets verduidelijken, he zit namelijk zo:

ik heb nu beneden een kabel moden staan (daar zitten dus een kabel in en een netwerkkabel, naar boven (mijn router en pc)
ik heb boven ook al een telefoon lijn liggen.
nou wil ik van die kabel af een naar adsl van demon,
maar hoe word dat aangsloten, kan ik bijv vanaf beneden dat modem neer zetten, splitter erbij, en dan die kabel van adsl in het modem, en dan de kabel die er al ligt (van kabel:p)
er in doen, en die gaat weer vrolijk in mijn router van sweex.

het probleem is namelijk dat er geen kabels meer naar boven kunnen / mogen:P
dus moet het met de bestaande doen, maar ik wil wel adsl. hoe aantesluiten ?
klopt dit verhaal zo?
Vervang Kabelmodem door ADSL- modem. Netwerkkabel heb je al liggen dus dat is het probleem niet. Je moet er alleen rekening mee houden dat je telefoon (ISRA) aansluiting daar in de buurt van het modem hebt of anders toch een telefoonkabel trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de telefoon staat 3 meter van het modem af.
Waar komt die splitter als die in de meter kast komt, moet het ook kunnen alleen is het meer werk als dat de splitter voor de telefoon kan.
alvast bedankt:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijn is hier net opgeleverd en ik dus direct testen. wat me opviel was de snelheid... Ik abo van 512/256 en trek bij speedtest er maar rond de 53KB/24KB uit. Theoretisch wijk ik dus zo'n 10KB af... Ik heb overigens een snoer van 5 meter tussen modem en splitter liggen en 10meter UTP, kan het daar aan liggen?

edit:

de splitter en modem zijn overigens geleverd door demon

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Dat zijn hele goede waarden. Het verschil wordt verklaart door de ATM overhead (ong. 10%).
Lees o.a. hier maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 15:38:
Lijn is hier net opgeleverd en ik dus direct testen. wat me opviel was de snelheid... Ik abo van 512/256 en trek bij speedtest er maar rond de 53KB/24KB uit. Theoretisch wijk ik dus zo'n 10KB af... Ik heb overigens een snoer van 5 meter tussen modem en splitter liggen en 10meter UTP, kan het daar aan liggen?

edit:
de splitter en modem zijn overigens geleverd door demon
Ik dacht dat je werd aangeraden om niet meer als 1,5 meter tussen je splitter en modem te zetten. En dat dan je UTP ongeveer 20m is zou dan niet uitmaken. Ik kan me vergissen.

PS. Mijn modem is inmiddels verscheept. Duurde bij mij dus 2 dagen voor verzending. (Dit berichtje naar aanleiding van eerdere post hierboven ergens :) )

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn UTP is ligt door het hele huis heen die is ongeveer 50 tot 100 m (die UTP dan he, kon niet anders 8)7 ) kan ik dan nog het 8mbit abbo nemen? (woon 143 m van de centrale af)
en 1.5 m tussen splitter en modem, waar moet die splitter komen dan in de meterkast of voor de telefoon?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cowgirl schreef op 24 juli 2003 @ 15:46:
Dat zijn hele goede waarden. Het verschil wordt verklaart door de ATM overhead (ong. 10%).
Lees o.a. hier maar eens.
hmm.. dat je overhead hebt had ik wel verwacht, maar 8 KB op upload en 10KB op download leek mij nogal veel en is wel wat meer dan 10%...
MR_VIPER schreef op 24 July 2003 @ 16:06:
[...]
Ik dacht dat je werd aangeraden om niet meer als 1,5 meter tussen je splitter en modem te zetten. En dat dan je UTP ongeveer 20m is zou dan niet uitmaken. Ik kan me vergissen.
hmm.... ik zal straks ff testen met een kortere kabel van splitter tot modem.

edit:

Kortere kabel heeft niets geholpen, maar ff gebeld met demon en volgens de helpdesk medewerker is het vrij normaal dat de snelheid zoveel lager uitvalt... nou ja altijd beter dan een onvoorspelbare casema verbinding waar je ook nog veel meer moet voor betalen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 16:17:
mijn UTP is ligt door het hele huis heen die is ongeveer 50 tot 100 m (die UTP dan he, kon niet anders 8)7 ) kan ik dan nog het 8mbit abbo nemen? (woon 143 m van de centrale af)
en 1.5 m tussen splitter en modem, waar moet die splitter komen dan in de meterkast of voor de telefoon?
Beetje patsen met je 143m :+ (ja kan makkelijk 8mbit) Kom ik aan met mijn 4097m :( (slechts een 512/256 lijn)

Beetje onnodige vraag dacht ik zo ;)

Splitter komt op je eerste ISRA punt. Dat is het punt waar je hoofdaansluiting telefonie zit. Als dat in de meterkast is in de meterkast en anders op de eerste telefoonaansluiting waar die ook mag liggen. Meestal in huiskamer.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb op google gezocht en een handleiding gevonden, het is me nu al wat duidelijker.
wij hebben in onze woonkamer een "inbouwwandcontactdoos" volgens die handleiding.
en daar stop je dus gewoon een telefoon stekker in, daarvanuit gaat een RJ-11 naar de splitter, en vanuit de splitter weer een RJ-11 naar de echte telefoon en 1 naar het modem.
(en vanuit het modem weer een netwerkkabel naar mijn router)(dus dan hoef ik geen kabels te maken, want daar ben ik niet zo goed in)
zo klopt het toch helemaal?
bedankt voor de hulp, als dit verhaal klopt moet ik hopen,dat ze bij de kabel lui niet gaan zeuren want hij is een week te laat opgezegd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 13:10:
ik heb op google gezocht en een handleiding gevonden, het is me nu al wat duidelijker.
wij hebben in onze woonkamer een "inbouwwandcontactdoos" volgens die handleiding.
en daar stop je dus gewoon een telefoon stekker in, daarvanuit gaat een RJ-11 naar de splitter, en vanuit de splitter weer een RJ-11 naar de echte telefoon en 1 naar het modem.
(en vanuit het modem weer een netwerkkabel naar mijn router)(dus dan hoef ik geen kabels te maken, want daar ben ik niet zo goed in)
zo klopt het toch helemaal?
bedankt voor de hulp, als dit verhaal klopt moet ik hopen,dat ze bij de kabel lui niet gaan zeuren want hij is een week te laat opgezegd :p
En zo makkelijk is het nu... :o

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 08:59:
[...]

Dit lijkt me toch wel een vraag die onmiddellijk beantwoord wordt bij een bezoek aan www.dslexpress.nl. Maar goed...

• Demon gaat via BBNed en heeft dus niets met met MxStream te maken
• Aanmelden op www.dslexpress.nl
Niet dus. Demon levert namelijk helemaal geen 768kbit via BBned. Waarom denk je dat ik de vraag stel?

Verder heb ik nog een vraag. Demon is besteld en nu moet de bekabeling geregeld worden. De kabel moet door een bestaand gat, wat destijds gemaakt is voor een coax kabel. Deze kabel wil ik graag laten liggen (tv kaart in pc) en ernaast zit een kleine ruimte voor een dunne telefoonkabel. Nu lees ik hier echter dat het niet echt acceptabel is om een metertje of 15 tussen je ADSL modem en de telefoonstekker doos te laten zitten. In dat geval zal er dus een dikkere utp kabel moeten komen en moet de coax kabel eruit (geen tv-aansluiting dus boven).

Wat denken jullie, is de snelheidsdaling / pingstijging groot genoeg om toch voor een utp kabel te kiezen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Laatst online: 17-12-2020
wwillem schreef op 25 July 2003 @ 19:46:
[...]

Niet dus. Demon levert namelijk helemaal geen 768kbit via BBned. Waarom denk je dat ik de vraag stel?
Demon levert in elg geval niet via MxStream. Misschien is dit een ouder abonnement via Versatel of BabyXL? Deze worden zo te zien niet meer nieuw verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
  • Laatst online: 11-03 16:08
Oi ! Ik ga binnenkort verhuizen en wil natuurlijk zo kort mogelijk zonder internet zitten :)
Vraag is of ik het een en ander al van te voren kan aanvragen, kan dat eigenlijk als je zelf nog niet op het betreffende nieuwe adres woont ? Gaat om een nieuwe analoge lijn en een demon 2MBit account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

wwillem schreef op 25 July 2003 @ 19:46:
[...]
Nu lees ik hier echter dat het niet echt acceptabel is om een metertje of 15 tussen je ADSL modem en de telefoonstekker doos te laten zitten. In dat geval zal er dus een dikkere utp kabel moeten komen en moet de coax kabel eruit (geen tv-aansluiting dus boven).
Nu heb ik laatst bij een kennis erg goede ervaring opgedaan met die oude ronde telefoonkabel, na een 35m blijkt het signaal ruim voldoende te zijn... met een 'plat' test snoertje via de korte weg werkte het dus niet.

Die ronde kabel blijkt dus ook getwist te zijn (alleen per 4/5 aders)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:20
Ahhhhhhhhhhhhhhh, ik wil ook 2mbit van Demon!! Ik heb het een paar weken terug besteld maar het is helaas niet mogelijk omdat ik vast zit aan me planet :( Ik ben al meer dan 3 jaar lid van planet en ik heb nog nooit iets gelezen over een contract die automatisch wordt verlengd. Diep triest eigelijk, dat planet dit alleen nog doet. Ik heb van alles geprobeerd om toch van planet af te komen maar dit is me niet gelukt, het enige wat ik te horen kreeg van planet was:
Das jouw probleem en toen gooide ze de telefoon op nadat ik uitlegde dat ik straks dubbele kosten heb als Demon door kon gaan. Maarja, demon is zo aardig om het te annuleren zonder administratie kosten erbij.

Iemand enig idee hoe ik toch van planet af kan komen? Planet bied me gewoon niet meer wat ze me 3 jaar terug wel te bieden hadden. Erg jammer, ben benieuwd hoeveel klanten planet na dit jaar gaan verliezen.

Anyway, Demon heeft een uitstekende helpdesk waar ik niet een jong knaapje aan de telefoon krijg zoals bij planet. Demon heeft me meer geholpen over me planet abonnement dan de helpdek van planet. Ik vroeg aan demon, hoe kan ik van me planet afkomen, hij ging eens kijken op de website van planet en vertelde me dat ik er echt niet vanaf kan komen. Dat vind ik pas service. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Hmm, net me Demon-Zyxel modempje binnen dus natuurlijk meteen de stekkers derin gepropt, alleen surfen ho maar.

Ik krijg wel gewoon een (212.) IP, Subnet, Gateway, DNS etc maar ik kan nog geen pagina's bezoeken (ook niet op IP adres). Alles wat ik ping gaat ook naar 1 IP adres (172. iets geloof ik), ook al doe ik ping fiets.

Maar goed, had ook nog geen mailtje gehad maar ja, toch ff testen hè. Blijkbaar nog ff afwachten :/

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:26

Bosmonster

*zucht*

Je moet je jaar uitzitten of onder je contract uitkomen... helaas. Tenzij ze bijvoorbeeld een prijsverhoging doorvoeren.. dan zou je je contract direct op moeten kunnen zeggen (contract is uiteraard wederzijds).

Kijk eens wanneer je opzegtermijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

|:( Cheeses zeg.. M'n proxy stond nog op Chello ingesteld voor wat testwerk, logisch dat dat niet werkt idd.. :Z
"Dat ene" IP nummer getraced en toen viel het kwartje.. A Fin, het nu werkt iig (en goed ook!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb dus nu Demon, maar heb problemen met mijn verbinding

Als ik die Zyxel modem gebruik, is elke keer na een reboot het niet mogelijk om een telnet sessie te starten naar die modem en ook niet om te internetten.
Vul ik vervolgens bij TCP/IP handmatig bv 192.168.1.33 in, dan kan ik connectie maken met het modem via telnet. Vervolgens weer aut. een IP en DNS verkrijgen en ik kan internetten.

En na elke reboot hetzelfde liedje :? terwijl de instellingen niet veranderen en ik ook never ever b4 probs heb gehad met MXstream of iets anders...

Dus ik dacht USB modem aansluiten, door de juiste aanpassingen van het bestand "phonebook.ini" en de laatste Alcatel Speedtouch drivers kan je namelijk ook met Demon connectie maken... En ook daar zelfde problemen, eerst handmatig EEN ip invullen en dan weer Aut. verkrijgen van IP en DNS en het internet werkt.

Ik heb echt GEEN id wat ik hier aan kan doen. Ik zie ook na een reboot dat bij de netwerk instellingen er staat : INVALID IP, DNS staat er wel in en subnetmask en gateway staan op 0.0.0.0

Ik heb ook geprobeert om alle gegevens, zoals static IP, DNS, gateway en subnetmask al handmatig aan te geven, maar ook dan na een reboot..... :(

[ Voor 8% gewijzigd door n00bs op 27-07-2003 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

stel die DNS goed in, terug tevinden op bijgeleverde Demon cd-rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon rulezzzzzzzzzzzzzzz big time. Heb nu anderhalve maand het 2 mbit abo en echt geweldig. Kan niet anders zeggen. Tot nu toe 1 storing gehad van een uurtje, maar dat was 's avonds heel erg laat op zaterdag. Zo opgelost. Verder altijd de maximale snelheid, zonder problemen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Rebels schreef op 27 juli 2003 @ 12:09:
stel die DNS goed in, terug tevinden op bijgeleverde Demon cd-rom
?
In de manual (A4tje) staat dat je DNS aut. moet verkrijgen en ook lijkt het mij sterk dat ik daardoor geen IP adres en subnetmask verkrijg...
En die CD die er bij zit, heb je weinig aan, gaat niet over ADSL :? maar over Dial Up verbindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:20
Bosmonster schreef op 26 July 2003 @ 21:20:
Je moet je jaar uitzitten of onder je contract uitkomen... helaas. Tenzij ze bijvoorbeeld een prijsverhoging doorvoeren.. dan zou je je contract direct op moeten kunnen zeggen (contract is uiteraard wederzijds).

Beter verhogen ze de prijzen, zit tot feb 2004 eraan vast. Kun je het niet eerder opzeggen? zodat je planet nog betaald maar ze de lijn wel vrij maken voor bbned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superjohn schreef op 21 May 2003 @ 19:17:
Ik heb nu Demon ADSL een tijdje lopen en ik wil nu mijn vaste telefoonaansluiting opzeggen bij KPN. ADSL zou dan aktief moeten blijven. Ik heb het nagevraagd bij de helpdesk van Demon en dit zou moeten kunnen.
KPN gebeld, zeggen ze dat het niet mogelijk is.... :(
Ik een paar keer aandringen, maar nee hoor.... :X
Iemand hier ervaring mee?
laat je isp zelf met kpn dit verder regelen. tegenwoordig heb je iig geen belbasis op belplus nodig voor adsl, je kan het doen ook met een melbudget abonnement.
sukses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: heb je toevallig een firewall of een filter draaien? Ik had namelijk ook zoiets en bleek dus na lang zoeken dat ik met winroute de udp port blokte waarop de dhcp server juist de ip op stuurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 27 juli 2003 @ 13:27:
[...]

Vraagje: heb je toevallig een firewall of een filter draaien? Ik had namelijk ook zoiets en bleek dus na lang zoeken dat ik met winroute de udp port blokte waarop de dhcp server juist de ip op stuurde.
Ik heb ZA ook draaien, maar had al met en zonder firewall geprobeerd...

Ik ben trouwens al achter het probleem... <shame> had wat services op Manual staan die nodig waren voor deze network setup... heb ze nu op Automatic gezet en nu werkt het natuurlijk gewoon goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al of demon de upload van het abo. 768/128 gaat verhogen naar 512 ?

Hoop dat ze het wel doen en zo snel mogelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 20:33:
Weet iemand al of demon de upload van het abo. 768/128 gaat verhogen naar 512 ?

Hoop dat ze het wel doen en zo snel mogelijk :P
volgens de demon support nieuwsgroep wordt daar druk over onderhandelt.

en als je demon een beetje kent, weet je dat ze geen info geven over iets wat nog niet 100% zeker is...

Er wordt toegegeven dat er gewerkt wordt om de babyXL abbo's een betere prijs/kwaliteit te laten krijgen t.o.v. express van bbnet... alleen de termijn wordt nergens genoemt

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Ik heb het KPN abbo gewoon opgezegd en verder maar afwachten......
maar het werkt! Dus nu lekker alleen ADSL en geen KPN!!!! :*)

Ander vraagje: Het 512/256 abbo was toch 36 euro per maand? Demon schrijft 39 euro af.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet op de prijzen gelet voor vorig jaar december, maar vanaf de actie in december is het iig wel 39 euro geweest voor een abo 512/256...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

Bosmonster schreef op 26 July 2003 @ 21:20:

Van de planet-site:
http://www.planet.nl/planet/show/id=382396/sc=2e9904#07
Uw ADSL-abonnement is aangegaan voor onbepaalde tijd en heeft een minimumduur van een jaar te rekenen vanaf de datum dat de ADSL-aansluiting bedrijfsklaar bij u is opgeleverd. U kunt uw ADSL-abonnement pas opzeggen per einde van uw contractsperiode met inachtneming van een opzegtermijn van een maand.
Onbepaalde tijd, einde contractsperiode :? Ligt dit aan mij of lullen ze hier uit hun nek :?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
  • Laatst online: 13-09 15:22
Dido schreef op 28 July 2003 @ 17:48:
Onbepaalde tijd, einde contractsperiode :? Ligt dit aan mij of lullen ze hier uit hun nek :?
Volgens mij komt het er op neer dat je eenn contract hebt die zich automatisch verlengt (contract voor onbepaalde tijd) en je kan pas na minimaal 11 maanden opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand (11+1=12)
Gelukkig heb ik al een tijdje geen planet meer. Vaak doen ze heel moeilijk. Ook het opzeggen destijds van mijn adsl verbinding ging toen heel moeizaam door contactstoornissen tussen planet en kpn.

[ Voor 20% gewijzigd door E-RIC op 28-07-2003 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:46

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik heb zojuist een Demon 512/256 verbinding aangevraagd en @Home opgezegd. Ik ben benieuwd hoe lang het allemaal gaat duren. @Home is opgezegd per 1 september; met een beetje mazzel heb ik dus geen overlap en zit ik maar even zonder internet :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zat maar 2 weken zonder i-net ;) waarvan ik het grootste deel op vakantie was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Alvast één vraag: ik heb nu een Sitecom router (DC-202). Als ik het goed begrijp moet ik het modem dan in bridged mode zetten om ervoor te zorgen dat mijn Sitecom alles verder afhandelt? En moet ik dan mijn macadress nog doorgeven aan Demon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Die Zyxel kan je ook als router configgen, maar als je je Sitecom wilt blijven gebruiken dan kan je die Zyxel idd als bridge laten (staat die standaard). En ja je moet altijd je MAC reggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Dat registeren van je MAC adres kun je niet echt omheen :)
Als je ineens met een ander MAC adres het net op gaat krijg je een tijdelijk IP adres toegewezen, en welke site je ook probeert op te vragen, je komt gewoon bij de MAC adres pagina uit. Je (nieuwe) MAC adres wordt dan aan je vast IP gekoppeld, en bij het refreshen van de DHCP lease wordt je vaste IP weer toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

n00bs schreef op 29 juli 2003 @ 14:20:
Die Zyxel kan je ook als router configgen, maar als je je Sitecom wilt blijven gebruiken dan kan je die Zyxel idd als bridge laten (staat die standaard). En ja je moet altijd je MAC reggen.
Operations schreef op 29 juli 2003 @ 14:41:
Dat registeren van je MAC adres kun je niet echt omheen :)
Als je ineens met een ander MAC adres het net op gaat krijg je een tijdelijk IP adres toegewezen, en welke site je ook probeert op te vragen, je komt gewoon bij de MAC adres pagina uit. Je (nieuwe) MAC adres wordt dan aan je vast IP gekoppeld, en bij het refreshen van de DHCP lease wordt je vaste IP weer toegewezen.
Duidelijk :) Dan zien we dat tegen die tijd wel weer, eerst maar een paar weekjes wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb vandaag mijn ISDN starterskit binnengekregen, alleen heb ik nog een vraagje. Is het mogenlijk het kabeltje van de splitter naar de ZyXEL router te verlengen? Ik wil de ZyXEL dus +/- 20mtr verder dan mijn NT1/splitter plaatsen.. iemand enig idee hoe dit het beste aan te pakken? :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:36
Mensen mensen mensen...hoe komt iedereen er toch bij dat Demon via BBned gaat? Ik snap er niks van. Ik kan hiervan niets terugvinden op de site van demon of de site van bbned: http://www.bbned.nl/partners/consumenten.shtml

Ook heb ik ergens gelezen dat j bij demon je verbinding moet delen met 25 andere gebruikers!!! Is dit zo?

Update: Bij de speciale aanbiedingen van BBned op bovenstaande pagina, staat demon er wel weer tussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

-CKY2K- schreef op 30 July 2003 @ 01:05:
Mensen mensen mensen...hoe komt iedereen er toch bij dat Demon via BBned gaat? Ik snap er niks van. Ik kan hiervan niets terugvinden op de site van demon of de site van bbned: http://www.bbned.nl/partners/consumenten.shtml

Ook heb ik ergens gelezen dat j bij demon je verbinding moet delen met 25 andere gebruikers!!! Is dit zo?

Update: Bij de speciale aanbiedingen van BBned op bovenstaande pagina, staat demon er wel weer tussen!
Demon loopt dus echt wel via het BBned netwerk hoor!! Sterker nog, Demon, BeBeyond en Cistron zijn de enige officiële Mach 2 partners van BBned!!

Verder "deel je je verbinding" een beetje, maar niet zoals jij het schrijft.. Je hebt wel ieder een eigen lijn maar op een gegeven moment worden de lijnen wel gekoppeld (per 25 idd). Dit is niet iets wat alleen Demon doet maar dit doen alle providers, sommige hanteren zelfs een overboekingswaarde van meer dan 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed.. m'n modem is binnen, lijn is opgeleverd... maar het werkt niet. Het DSL lampje op het modem gaat simpelweg niet branden. Heb ze al gebeld, er moet nu een lijn meting plaatsvinden. M'n kabel abbonement loopt morgen af, dus ze moeten het wel snel regelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 16:40:
Goed.. m'n modem is binnen, lijn is opgeleverd... maar het werkt niet. Het DSL lampje op het modem gaat simpelweg niet branden. Heb ze al gebeld, er moet nu een lijn meting plaatsvinden. M'n kabel abbonement loopt morgen af, dus ze moeten het wel snel regelen!
Die lijnmeting vind toch altijd van te voren plaats? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 17:10:
[...]
Die lijnmeting vind toch altijd van te voren plaats? :?
Kort maar krachtig: JA! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Laatst online: 14-09 18:28
-CKY2K- schreef op 30 July 2003 @ 01:05:

Demon gaat 100% zeker via BBned, hier het bewijs :) :

Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1 * * * Request timed out.
2 20 ms 30 ms 30 ms bbned-demon-nrp-01.router.nl.demon.net [212.238.
240.1]
3 30 ms 20 ms * ams3-core-1-ge-0-1-0-3.router.nl.demon.net [213.
222.28.126]
4 30 ms 30 ms 30 ms ams2-border-1-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net [21
3.222.31.201]
5 20 ms 30 ms 30 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [193.148.15.16
3]
6 30 ms 40 ms 30 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Dat je de verbinding deelt met 25 man is verkeerd uitgedrukt, wat je bedoelt heet overboeking. Hier is al meer dan voldoende over op Got te vinden. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxzMan
  • Laatst online: 05-09 15:19
Sinds begin dit jaar heb ik ook ADSL via Demon DSLXpress.
Echter sinds dat ik aangesloten ben, heb ik nog nooit een factuur van Demon gekregen. De abonnementsgelden zijn echter wel steeds afgeschreven.

Mijn vraag is of jullie ooit een (digitale) factuur van Demon hebben gekregen en dan op welk email-adres( ***@***.demon.nl of het emailadres waarmee je je hebt opgegeven.)? Bij mijn vorige provider (@home) was het zo dat ik elke maand via de email de factuur gestuurd kreeg.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 17:05

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

FoxzMan schreef op 30 juli 2003 @ 21:29:
Sinds begin dit jaar heb ik ook ADSL via Demon DSLXpress.
Echter sinds dat ik aangesloten ben, heb ik nog nooit een factuur van Demon gekregen. De abonnementsgelden zijn echter wel steeds afgeschreven.

Mijn vraag is of jullie ooit een (digitale) factuur van Demon hebben gekregen en dan op welk email-adres( ***@***.demon.nl of het emailadres waarmee je je hebt opgegeven.)? Bij mijn vorige provider (@home) was het zo dat ik elke maand via de email de factuur gestuurd kreeg.
Je zal nooit een factuur te zien krijgen, demon kan alleen zo 'goedkoop' zijn doordat ze de administratiekosten daarvoor besparen, volgens mij was dat ook ergens te lezen in een faq op hun site.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxzMan
  • Laatst online: 05-09 15:19
^^0nMe schreef op 30 July 2003 @ 21:31:
[...]

Je zal nooit een factuur te zien krijgen, demon kan alleen zo 'goedkoop' zijn doordat ze de administratiekosten daarvoor besparen, volgens mij was dat ook ergens te lezen in een faq op hun site.
Ik lees het net in de FAQ van demon |:(
Hoe betaal ik voor de DSL Express dienst?
Via automatische incasso zonder notificatie. Een van de redenen dat dit product zo goedkoop kan worden aangeboden is dat het orderproces en betalingsverkeer volledig geautomatiseerd zijn.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 18:26
Misschien een gek vraagje, maar ik wou eigenlijk Demon kiezen, zodat ik snel internet in mijn nieuwe woonplaats. Maar helaas was de Demon db niet up2date, dus even met de tweakdsl db vergeleken, en die gaf tot enkele weken geleden dat het er rond augustus aan zou komen. Maar nu opeens is dat ook niet meer zeker, weet iemand een oorzaak daarvan?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Laatst online: 15:46

t3q

Say yes to teq

(jarig!)
Gister ben ik terug gekomen van vakantie. Me nieuwe adsl lijntje zou klaar moeten zijn :)

IK stop de kabel in modem en pctje, ff getest >

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Jul 31 2003 om 10:54:11 UTC+0200)

Download : 725.3 KByte/sec
Upload : 51.1 KByte/sec
Connection : 1,079.0 Conn/min
Ping test Nederland : 18.0 ms

Zeer nijs moet ik zeggen :)

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:23
t3q schreef op 31 July 2003 @ 10:51:
Gister ben ik terug gekomen van vakantie. Me nieuwe adsl lijntje zou klaar moeten zijn :)

zeker, ik heb vandaag een opzeg brief gestuurd naar xs4all. hopen dat het snel behandeld wordt, en daarna 2048/512 demon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Waslijn schreef op 30 July 2003 @ 19:14:
[...]
Demon gaat 100% zeker via BBned, hier het bewijs :) :
Dat geldt alleen voor DSLexpress abo's. Demon levert (leverde?) ook ADSL-abo's via BabyXL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Laatst online: 15:46

t3q

Say yes to teq

(jarig!)
haha chimo, toch maar ook van abbo veranderen :)

[ Voor 20% gewijzigd door t3q op 31-07-2003 12:31 ]

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

t3q schreef op 31 juli 2003 @ 10:51:

Eej, en als je dan nog een x op test druk.. dan gaan je conn/min ook weer omhoog.. bugje van speedtest ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bulldog schreef op 29 July 2003 @ 22:05:
Ik heb vandaag mijn ISDN starterskit binnengekregen, alleen heb ik nog een vraagje. Is het mogenlijk het kabeltje van de splitter naar de ZyXEL router te verlengen? Ik wil de ZyXEL dus +/- 20mtr verder dan mijn NT1/splitter plaatsen.. iemand enig idee hoe dit het beste aan te pakken? :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Ik heb altijd gehoord dat je het telefoon kabeltje zo kort mogelijk moet houden en dat je het verlengen gewoon het makkelijkst kan doen met UTP.. geen id of dit ook echt zo is of dat het gewoon is gebaseerd op het kabel-internet verhaal (daar geldt deze regel dus zeker wel!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ook schreef op 31 July 2003 @ 19:06:
Ik heb altijd gehoord dat je het telefoon kabeltje zo kort mogelijk moet houden en dat je het verlengen gewoon het makkelijkst kan doen met UTP.. geen id of dit ook echt zo is of dat het gewoon is gebaseerd op het kabel-internet verhaal (daar geldt deze regel dus zeker wel!)
Ik heb gewoon mijn oude telefoonlijn op de splitter aangesloten en mijn modem op de telefoonuitgang op mijn studeer kamer. Dus de kabel tussen mijn splitter en modem is dus het langst. Maar geen enkel probleem hier.

had namelijk geen zin om de hele muur open te kappen om een utp kabel te leggen!

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Laatst online: 09:04
Ik heb vandaag Demon 2048 aangevraagd, hoelang zou het duren voordat ik de set heb en het operationeel is? Gemiddeld?

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-08 01:09
Ik heb ook vandaag demon aangevraagd. 512/256. Ik zou ook wel de gemiddelde wachttijd op het moment willen weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedener schreef op 31 juli 2003 @ 21:45:
Ik heb vandaag Demon 2048 aangevraagd, hoelang zou het duren voordat ik de set heb en het operationeel is? Gemiddeld?
Pff deze vraag is al zoooooovaak langsgekomen, wacht gewoon op bericht van demon aub. Maar om je ongeduldigheid te stillen: reken maar op 3 weken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Psies. DEMON is echt HEEL vlot.
Binnen 10 dagen krijg je je modem thuis gestuurd en je kunt vlak daarna al internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Verwijderd schreef op 01 augustus 2003 @ 00:16:
Psies. DEMON is echt HEEL vlot.
Binnen 10 dagen krijg je je modem thuis gestuurd en je kunt vlak daarna al internetten.
Nou vlak erna.... Ik had afgelopen zaterdag modem al in huis. Maar zit nog op de lijn te wachten. Dat is nu anderhalve week. Ik ga uit van de 3 weken. Alles eerder is mooi meegenomen. Ik ben heel geduldig.... Als ut maar snel komt :+

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
Yup op dit moment gaat het wel rap... 17-7 aanvraag, 25-7 geaccepteerd, 29-7 modem verstuurd, 30-7 modem binnen en nu wacht ik op de linesync :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 weken na de levering van de modem kreeg ik de lijn, maar ik kon al meer dan 1 week daarvoor al internetten.

Vraag mij niet hoe, maar het werkte gewoon bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntslash
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi,

ik heb het 2048/512 abbo bij Demon aangevraagd, begin juli.
Nu heb ik het modem en alles al binnen, als ik het modem aanzet geeft ie aan dat ie een DSL connectie heeft.

Welke stappen moet ik nu uitvoeren om de verbinding werkend te krijgen?

DJSmiley geeft in dit bericht aan dat hij in dezelfde situatie de verbinding ook werkend heeft gekregen.

Ik heb al het een en ander geprobeerd (pppoe verbinding instellen op het modem etc..) maar ik krijg geen ipadres van Demon.

Ik heb een Zyxel 650 modem.

Kan iemand mij opweg helpen?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

JE hebt al je MAC geregged neem ik aan?

Ik kreeg ook eerst geen IP, DHCP service stond bij mij in XP op Manual... en moet op auto staan. Check ook nog je andere services mbt networking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntslash
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
n00bs schreef op 01 August 2003 @ 12:31:
JE hebt al je MAC geregged neem ik aan?

Ik kreeg ook eerst geen IP, DHCP service stond bij mij in XP op Manual... en moet op auto staan. Check ook nog je andere services mbt networking
Ik neem aan dat het modem dit regeld?
Ik heb een verbinding met mijn laptop naar mijn modem, het modem is al geconfigged.

Moet ik PPPoE gebruiken en mijn systeemnaam+wachtwoord instellen? Of moet ik een ander protocol gebruiken?
(in heb het dus over de instellingen op het modem, de verbinding tussen mijn modem en laptop is goed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
n00bsb, jij schreef een tijdje geleden dit: n00bs in "Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor c" Jij hebt kort gezegd dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.mxstream.nl/support/gaw_html/eth/images/Afb.06.gif

Nu blijkt dat ik echt exacht hetzelfde heb. Heb het telefoonstopcontact open gesloopt, omdat ik de splitter dus direct achter de hoofdkabel moet plaatsen. Alleen nu heb ik een beetje een probleem, waarbij jij (en vast ook andere) mij vast wel kunnen helpen:

[langverhaal]
1) Draadjes kloppen niet:
Er komen 5 draadjes binnen. Achter de draad staat waar die op aangesloten is:
*rood: a, is gewoon de + volgens mij (staat 44V DC & 90 V AC op tenopzichte van de blauwe draad). Is ook aangesloten op de aarde (8>.
*blauw (is normaal groen): b, ???
*oranje (is normaal geel): EB, ???
*geel: ongebruikt, waarschijnlijk de aarde draad (er staat wel 46 V op tenopzichte van de blauwe draad...)
*wit: ongebruikt, ???

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~vdberg49/telefoonstekkeraansluiting.jpg
Van deze aansluiting klopt volgens mij al geen zak. Zoiezo hoort de + niet op de aarde en de kleurtjes zijn anders dan normaal, terwijl ze wel dezelfde functie vervullen. Bovendien hoort er niet DC & AC tegelijkertijd op te staan. Verder weet ik dus niet waar witte, oranje en blauwe draad voor zijn. Iemand een idee?

2) Wat is de slimste methode om het ADSL modem + splitter netjes aan te sluiten met telefoon op 1e etage?
Zo gaat de theorie:

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~vdberg49/theorie.jpg
Nu moet alles, behalve de rood gekleurde delen achter het wandstopcontactje komen. Dit moet mogelijk zijn als het vierkantje met de 3 vraagtekens erin een beetje klein is. Dit onderdeel moet de 5 kabeltjes uit de hoofdkabel omzetten in een gewone telefoonstekker (RJ11 stekker). Dit onderdeel is niet te krijgen bij de lokale pc dealers (ben net al rond geraced). De kabel naar de telefoon op de 1e etage zit ook aan de binnenkant. Iemand anders een beter plan of op- of aanmerkingen :?
[/langverhaal]

[ Voor 12% gewijzigd door dr snuggles op 01-08-2003 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Ik heb ook al een weekie m'n 2048/512 aan de praat (4/7 aanvraag; ~20/7 modem verzonden) en ik kreeg toevallig vandaag het mailtje dat de lijn het 'officieeel' doet. Leuke bijkomstigheid dat (volgens die mail) de rekening ook vanaf vandaag start en dan heb ik toch lekker een weekie gratis internet gehad ;)

Over het aansluiten; bij mij ging dat heel gladjes; modem eraan gehangen, aangezet en ff wachten tot de lampjes disco is afgelopen, ik heb verder totaal geen settings op het modem aangepast (heb al een router). Vervolgens PC geboot (netwerk kaart gewoon op auto IP en DNS zetten!!) en ik kreeg meteen bij elke site die ik probeerde te bezoeken die MAC registratie pagina voor m'n neus. Denk er wel om dat je ook je proxy voor IE uitzet; het moet een directe verbinding zijn.

Tot slot, bij mij en veel anderen werkte dit maar officieel moet je natuurlijk wachten op die mail, het heeft dan ook weinig zin om te gaan klagen denk ik,

[ Voor 3% gewijzigd door Ook op 01-08-2003 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 18:36

Crusader

Arc Nature

wwillem schreef op 01 August 2003 @ 18:32:
<knip met de behangschaar>
Heel simpel:
Wat je dient te gebruiken zijn de bovenste twee aansluitingen, a+ en b, ongeacht kleur. Ik ben tot nu toe alleen maar de combinatie rood/blauw tegengekomen, maar als je een telefoonkabeltje bij de Gamma koopt, wil er ook nog wel eens een andere kleurcodering inzitten. Maakt niet uit voor de werking natuurlijk.
Die A is aarde en EB staat voor Extra Bel, maar da's uit het jaar nul.
Dat er zowel DC als AC op staat, is natuurlijk onzin. Dat je het meet, is wat anders.
Als je een voltmeter op DC instelt en 'm op het stopcontact aansluit, meet je ook een andere waarde dan wanneer je 'm op AC instelt. En het is toch echt AC wat er uit het stopcontact komt hoor ;)
Maagoe, hopelijk heb je hier wat aan.

[ Voor 19% gewijzigd door Crusader op 01-08-2003 19:31 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
Wat ik me afvraag, bij die ZyXEL 650 R (analoog) zit een router, als ik die wil gebruiken neem ik aan dat ik dan zelf aan de netwerkkant poort een switch moet hangen?

En als ik dan strait UTP gebruik dat het dan in de uplink poort moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Speedener schreef op 01 August 2003 @ 19:41:
Wat ik me afvraag, bij die ZyXEL 650 R (analoog) zit een router, als ik die wil gebruiken neem ik aan dat ik dan zelf aan de netwerkkant poort een switch moet hangen?

En als ik dan strait UTP gebruik dat het dan in de uplink poort moet?
Indeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
bedoel je, "Ja wat je zegt klopt" of "Dat wil ik ook weten" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Crusader schreef op 01 August 2003 @ 19:30:
Heel simpel:
Wat je dient te gebruiken zijn de bovenste twee aansluitingen, a+ en b, ongeacht kleur. Ik ben tot nu toe alleen maar de combinatie rood/blauw tegengekomen, maar als je een telefoonkabeltje bij de Gamma koopt, wil er ook nog wel eens een andere kleurcodering inzitten. Maakt niet uit voor de werking natuurlijk.
Die A is aarde en EB staat voor Extra Bel, maar da's uit het jaar nul.
Dat er zowel DC als AC op staat, is natuurlijk onzin. Dat je het meet, is wat anders.
Als je een voltmeter op DC instelt en 'm op het stopcontact aansluit, meet je ook een andere waarde dan wanneer je 'm op AC instelt. En het is toch echt AC wat er uit het stopcontact komt hoor ;)
Danku, dat was dan voor het grootste gedeelte het antwoord op vraag 1 :). Die AC & DC heb ik idd niet goed gemeten. Ik ging er vanuit dat de blauwe draad de nul/- was, maar die is dus om het signaal te versturen. Owh btw, wanneer je een DC meting doet bij het stopcontact krijg je 0 volt. Hij meet dan gewoon de evenwichtsstand als het ware, terwijl die daar in werkelijkheid 50x per seconde omheen slingert met een amplitude van wortel2x230 V.

Nu vraag 2 nog :P.

Speedener:
code:
1
2
indeed:
trouwens, dan ook, zelfs, werkelijk, weliswaar, inderdaad

Je moet er dus een extra switch achter hangen en de router functie op je modem aanzetten (staat standaard uit).

[ Voor 12% gewijzigd door dr snuggles op 01-08-2003 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

funkylicious schreef op 26 July 2003 @ 12:20:
Ahhhhhhhhhhhhhhh, ik wil ook 2mbit van Demon!! Ik heb het een paar weken terug besteld maar het is helaas niet mogelijk omdat ik vast zit aan me planet :( Ik ben al meer dan 3 jaar lid van planet en ik heb nog nooit iets gelezen over een contract die automatisch wordt verlengd. Diep triest eigelijk, dat planet dit alleen nog doet. Ik heb van alles geprobeerd om toch van planet af te komen maar dit is me niet gelukt, het enige wat ik te horen kreeg van planet was:
Das jouw probleem en toen gooide ze de telefoon op nadat ik uitlegde dat ik straks dubbele kosten heb als Demon door kon gaan. Maarja, demon is zo aardig om het te annuleren zonder administratie kosten erbij.

Iemand enig idee hoe ik toch van planet af kan komen? Planet bied me gewoon niet meer wat ze me 3 jaar terug wel te bieden hadden. Erg jammer, ben benieuwd hoeveel klanten planet na dit jaar gaan verliezen.

Anyway, Demon heeft een uitstekende helpdesk waar ik niet een jong knaapje aan de telefoon krijg zoals bij planet. Demon heeft me meer geholpen over me planet abonnement dan de helpdek van planet. Ik vroeg aan demon, hoe kan ik van me planet afkomen, hij ging eens kijken op de website van planet en vertelde me dat ik er echt niet vanaf kan komen. Dat vind ik pas service. _/-\o_
De enige manier om van planet af te komen voordat je contract datum is bereikt is:

Zeggen dat je thuis van analoog naar ISDN gaat!

Ze gaat dan bij de KPN ADSL opzeggen op je lijn en daarna kun je naar een andere provider!

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Crusader schreef op 01 August 2003 @ 19:30:
[...]
D'r staat dus echt wel DC en AC op... alleen zit de AC op de DC geplakt als rimpelspanning...

Het DC deel dient als voeding voor je telefoon toestel. dit is echter heel beperkt, dus zodra je een geavanceerder toestel hebt die meer vermogen nodig heeft heb je een adapter erbij. In sommige landen heb je dit DC gedeelte niet en heeft dus ieder toestel een adapter of batterijen.

Het AC deel is relatief heel klein want dat is het spraaksignaal...

En dan heb je nog andere pieken in het signaal die o.a. de bel aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 18:26
Simon schreef op 30 July 2003 @ 21:46:
Misschien een gek vraagje, maar ik wou eigenlijk Demon kiezen, zodat ik snel internet in mijn nieuwe woonplaats. Maar helaas was de Demon db niet up2date, dus even met de tweakdsl db vergeleken, en die gaf tot enkele weken geleden dat het er rond augustus aan zou komen. Maar nu opeens is dat ook niet meer zeker, weet iemand een oorzaak daarvan?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:23

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Bij alle BBned providers is het even weg :)

Maar het is nu augustus dus het zal binnenkort in paar dagen (hopelijk) wel terugkomen.

Nog eeeven gedult :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

wwillem schreef op 01 August 2003 @ 20:34:
[...]
Speedener:
code:
1
2
indeed:
trouwens, dan ook, zelfs, werkelijk, weliswaar, inderdaad
En dan bedoelde ik het laatste woord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Duur schreef op 01 augustus 2003 @ 21:45:
[...]

D'r staat dus echt wel DC en AC op... alleen zit de AC op de DC geplakt als rimpelspanning...
Oh, ehh, okee :)
Maar dan zijn de juiste waarden wel lastig meten met een multimetertje lijkt me, maar da's een ander onderwerp dat hier niet thuishoort.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.