n00bsb, jij schreef een tijdje geleden dit:
n00bs in "Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor c" Jij hebt kort gezegd dit:
Nu blijkt dat ik echt exacht hetzelfde heb. Heb het telefoonstopcontact open gesloopt, omdat ik de splitter dus direct achter de hoofdkabel moet plaatsen. Alleen nu heb ik een beetje een probleem, waarbij jij (en vast ook andere) mij vast wel kunnen helpen:
[langverhaal]
1) Draadjes kloppen niet:
Er komen 5 draadjes binnen. Achter de draad staat waar die op aangesloten is:
*rood: a, is gewoon de + volgens mij (staat 44V DC & 90 V AC op tenopzichte van de blauwe draad). Is ook aangesloten op de aarde

.
*blauw (is normaal groen): b, ???
*oranje (is normaal geel): EB, ???
*geel: ongebruikt, waarschijnlijk de aarde draad (er staat wel 46 V op tenopzichte van de blauwe draad...)
*wit: ongebruikt, ???

Van deze aansluiting klopt volgens mij al geen zak. Zoiezo hoort de + niet op de aarde en de kleurtjes zijn anders dan normaal, terwijl ze wel dezelfde functie vervullen. Bovendien hoort er niet DC & AC tegelijkertijd op te staan. Verder weet ik dus niet waar witte, oranje en blauwe draad voor zijn. Iemand een idee?
2) Wat is de slimste methode om het ADSL modem + splitter netjes aan te sluiten met telefoon op 1e etage?
Zo gaat de theorie:

Nu moet alles, behalve de rood gekleurde delen achter het wandstopcontactje komen. Dit moet mogelijk zijn als het vierkantje met de 3 vraagtekens erin een beetje klein is. Dit onderdeel moet de 5 kabeltjes uit de hoofdkabel omzetten in een gewone telefoonstekker (RJ11 stekker). Dit onderdeel is niet te krijgen bij de lokale pc dealers (ben net al rond geraced). De kabel naar de telefoon op de 1e etage zit ook aan de binnenkant. Iemand anders een beter plan of op- of aanmerkingen

[/langverhaal]
[
Voor 12% gewijzigd door
dr snuggles op 01-08-2003 19:12
]