Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten # 2

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.828 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:47

n00bs

Het is weer Zomer!

Nee je kan je oude Speedtouch gebruiken :) heb ik ook
Enne je krijgt GRATIS een Ethernetmodem cadeau ;)

Ik zit ff te kijken of ik die desbtreffende afdeling van KPN kan vinden die deze afsluitprocedure uitvoert. Dan bel ik gewoon van binnen KPN ;) maybe dat ik dan in een uurtje afgesloten ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op 23 juni 2003 @ 15:27:
KHdV
Hoezo moest je een nieuwe aanvraag bij Demon doen? en hoe lang duurde de opzegging van je oude ADSL nou? (vanaf de dag dat je t bij je ISP aanvroeg)
En hoe snel doet Demon daarna een lijnmeting
De nieuwe aanvraag moest ik indienen omdat na de foutieve lijnmeting (omdat de KPN het MXstream nog niet van de lijn had gehaald) mijn aanvraag door Demon (BBnet) was afgewezen. Opnieuw aanvragen was de enige oplossing.

Ik heb 14 maart per fax opgezegd bij HCCnet met het verzoek om op 19 april afgesloten te worden. HCC heeft dit doorgestuurd naar de KPN. 18 April van de KPN bevestiging optvangen met een afsluit datum van 29 april. Pas op 7 mei afgesloten na een telefoontje met de KPN. (Intussen was de lijnmeting mislukt) 7 mei weer aanvraag bij demon en op 15 mei lijnmeting akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jij toevallig ook een Speedtouch Home modem?
Ik wel, maar dan ook met een Edimax 6004+ Broadband Switch Router. (fijn dingetje! geen probs).

Zou dat ook mogelijk zijn om met de nieuwe abbo van Demon te gebruiken? Of ben je verplicht die nieuwe zooi te kopen?
Ik gebruik mijn Speedtouch home modem op dit moment. Die vondt ik beter werken dan de door demon geleverde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 23 juni 2003 @ 16:06:
[...]

De nieuwe aanvraag moest ik indienen omdat na de foutieve lijnmeting (omdat de KPN het MXstream nog niet van de lijn had gehaald) mijn aanvraag door Demon (BBnet) was afgewezen. Opnieuw aanvragen was de enige oplossing.

Ik heb 14 maart per fax opgezegd bij HCCnet met het verzoek om op 19 april afgesloten te worden. HCC heeft dit doorgestuurd naar de KPN. 18 April van de KPN bevestiging optvangen met een afsluit datum van 29 april. Pas op 7 mei afgesloten na een telefoontje met de KPN. (Intussen was de lijnmeting mislukt) 7 mei weer aanvraag bij demon en op 15 mei lijnmeting akkoord.
Betekende dit dat je tot 7 mei kon internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ik ben inmiddels een maand bezig met het aansluiten van mijn verbinding met dslexpress.
Nadat ik 11 keer zelf heb moeten bellen, na diverse lijntesten en weet ik wat nog meer kwam er zowaar een monteur naar mijn huis.
Die heeft me ook weer een paar uur bezig gehouden en ging weg met de mededeling, je moet zelf maar met Demon bellen, alles werkt alleen je modem is nu stuk.
Heb die man wel 10 keer gevraagd of tie het zeker wist, dit omdat mijn alcatel modem ook geen signal kreeg.
Ja het was zeker, modem defect.
Nou ik weer gebeld en weer een half uur gewacht, werd me beloofd dat er diezelfde dag nog een modem gestuurd werd.
Ik heb 3 dagen later dus maar weer gebeld waar mijn modem bleef, want die had ik dus gewoon niet gekregen.
iig...Ik heb het modem nu..en uiteraard werkt het nog niet.
Wat nu...ik heb gemaild maar ( uiteraard ) geen antwoord.
Ik zit er over te denken de hele zooi maar terug te sturen...en lekker bij kpn blijven.
Iemand dit ook wel is meegemaakt of mischien een tip wat ik nog kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op 23 June 2003 @ 20:54:
[...]

Betekende dit dat je tot 7 mei kon internetten?
Yep, inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

ok dan is t allemaal niet zo erg. Ik sluit mijn abo af en wacht de brief af... Ik kan helaas niet de juiste afdeling binnen KPN vinden om de zaak te bespoedigen, dus dan maar de reguliere weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hmz nu werd mij bij Demon verteld dat het aansluiten tot 8 weken in beslag kan nemen :?
Stel dat je dus alles op de normale manier zou doen, dan kan je max 3 maanden!!! zonder internet zitten :?

Lekker %^# dus, anyway zit je dus wel een maand zonder internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

n00bs schreef op 24 June 2003 @ 12:36:
Hmz nu werd mij bij Demon verteld dat het aansluiten tot 8 weken in beslag kan nemen :?
Stel dat je dus alles op de normale manier zou doen, dan kan je max 3 maanden!!! zonder internet zitten :?

is eerder in topic ook al voorbij gekomen.
Dit kan 8 weken duren, ze houden natuurlijk wel een slag om de arm he ;)

T heeft bij mij ongeveer een maand geduurt, incl de afkoelperiode van 1 week.

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
n00bs schreef op 24 juni 2003 @ 12:36:

Je kan daar toch rekening mee houden bij het opzeggen van je huidige abonnement :?

Ik moet de Kabelfoon 2 maanden van te voren opzeggen, dus eind juli in mijn geval. Dan vraag ik meteen Demon aan en heb ik half september Demon. Twee weken dubbel internet voor als er iets fout gaat. Prima toch? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ja ik ga 't ook proberen goed in te schatten ;) maar het is niet echt handig GEEN i-net te hebben ;)
Kan ik niet meer online gamen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
n00bs schreef op 24 June 2003 @ 19:23:
Ja ik ga 't ook proberen goed in te schatten ;) maar het is niet echt handig GEEN i-net te hebben ;)
Kan ik niet meer online gamen :D
Zou gauw het teveel uit loopt hebben we een probleem ja :P. Geen ET meer online spelen, dat zou wel erg frustrerend zijn :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Zo opgezegd... nu w8en op Demon :)

TIP: je kan GRATIS upgraden van abo bij Demon en je komt bij het upgraden NIET zonder i-net te zitten... je kan dus ook een goedkopere variant nemen en indien nodig later upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 18:20
wwillem schreef op 24 June 2003 @ 19:18:
Je kan daar toch rekening mee houden bij het opzeggen van je huidige abonnement :?
Niet altijd. Ik wil heel graag overstappen van KPN/XS4All naar Demon/BBned, maar ik doe het niet omdat ik waarschijnlijk met het huidige systeem maanden zonder Internet zit. Stel dat KPN afkoppelen 2 weken kost, vervolgens Demon weer 8 weken dan zit je al op 10 weken. Dat is al 2 en halve maand. Om alleen maar mijn DSL van de ene provider naar de andere om te gooien. Het is toch eigenlijk te gek voor woorden? Dan kan men wel zeggen dat er concurrentie is, maar eigenlijk is die er alleen voor nieuwe gebruikers. Ik snap dan ook niet waarom de OPTA hier niets aan doet. Het is namelijk vergelijkbaar met het meenemen van je nummer zodra je van mobiele aanbieder wisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Het kan zelfs nog erger... bij KPN duurt het MAX 4 weken... dus zit je 12 weken zonder internet :D

Anyway als je NU KPN afsluit, en je krijgt volgende week een brief dat ze hem 2 weken na de datum van de brief afsluiten, dan dien je 1 dag voordat de afsluitdatum van KPN ingaat de aanmelding van Demon...
Demon heeft mij verteld dat het de laatste tijd 3 weken duurt... dus dan zit je maar 3 weken zonder internet... als je nou ook nog zorgt dat je in die tussenperiode op vakantie bent...

Dan maakt het toch allemaal niet zoveel uit :?

En het is absoluut NIET vergelijkbaar met het porteren van je GSMnr. Je gaat naar een andere ISP, andere netwerkaanbieder, komt aangesloten op andere dslam etc etc

[ Voor 14% gewijzigd door n00bs op 25-06-2003 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Demon en betaal 55 euro per maand. De verbinding is goed. Geen download limiet is ook erg fijn.

Ik heb even een vraagje voor de Xbox-eigenaren onder de Demon gebruikers: Zijn er mensen die even hun Xbox-live ervaringen via Demon met mij willen delen????? Vermeld graag ook even of je een router hebt, of dat je je Xbox op je computer hebt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-03 22:54
eindelijk vandaag de modem binnen..aangesloten en eerst geen signal dus ik even belle was ik dus nog niet aangesloten uurtje later krijg ik signal :) , even de modem omgebouwd tot router en hij draait perfect!

demon is top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
n00bs schreef op 25 June 2003 @ 15:30:
En het is absoluut NIET vergelijkbaar met het porteren van je GSMnr. Je gaat naar een andere ISP, andere netwerkaanbieder, komt aangesloten op andere dslam etc etc
Ik bedoelde het ook niet in technische zin, maar meer als oorzaak/gevolg. Doordat het nu zo lang duurt heb je misschien wel concurrentie, maar je kunt er eigenlijk geen gebruik van maken. Datzelfde gold voor de GSMnr's: omdat je je nummer niet kon meenemen bleven sommige mensen bij hun oude provider omdat het anders teveel ellende of kosten met zich mee zou brengen.

Overigens, KPN 4 weken, Demon 3 weken. Hoe lang zou het aansluiten op het nieuwe netwerk nou echt duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Klopt ja,
zijn NOG geen duidelijke procedures voor opgesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
n00bs schreef op 25 juni 2003 @ 20:15:
Klopt ja,
zijn NOG geen duidelijke procedures voor opgesteld
En als het aan KPN ligt blijft dat NOG wel even zo ;) Over het algemeen komen hun er op dit moment slechter van af als je een vergelijking qua prijs/prestatie maakt. En daar kan een dubbele upload voor 4 euro per maand niets aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ja geen id, maar dit gebeurt wel onder druk van de Opta.... ik snap het ook niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

artec schreef op 25 June 2003 @ 19:29:
eindelijk vandaag de modem binnen..aangesloten en eerst geen signal dus ik even belle was ik dus nog niet aangesloten uurtje later krijg ik signal :) , even de modem omgebouwd tot router en hij draait perfect!

demon is top!
Heb je ook al een mail gekregen dat je verbinding gereed is zegmaar ?

Ik heb ook vandaag de modem ontvangen (4 juni aanvraag gedaan).
Moet ik nou echt op die mail gaan zitten wachten,
of het gewoon maar proberen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Nooit geschoten altijd mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarElo schreef op 25 juni 2003 @ 21:22:
[...]

Heb je ook al een mail gekregen dat je verbinding gereed is zegmaar ?

Ik heb ook vandaag de modem ontvangen (4 juni aanvraag gedaan).
Moet ik nou echt op die mail gaan zitten wachten,
of het gewoon maar proberen :?
Als je je modem hebt ontvangen is je verbinding waarschijnlijk ook gereed......dus aansluiten die hap!!!!
Mijn verbinding deed het al bijna gelijk na de lijntest.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op 25 June 2003 @ 20:25:
Ja geen id, maar dit gebeurt wel onder druk van de Opta.... ik snap het ook niet :?
Ik had vorige week een mailtje naar de opta gestuurd, maar die gaf aan hier niet over te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 22:45:
Ik had vorige week een mailtje naar de opta gestuurd, maar die gaf aan hier niet over te gaan...
De OPTA gaat er nooit over als 'we' ze nodig hebben. Ik kan me eerdere berichten van de OPTA herinneren waarin melding werd gemaakt van hetzelfde punt ("hier gaan wij niet over"). En dan opeens, als je denkt: "nou, hier gaat de OPTA zeker niet over!" dan lees je: "De OPTA heeft KPN...". Dus ik ben het spoor al lang bijster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 08:23

Armada

-Wat wil je weten?-

n00bs schreef op 25 June 2003 @ 15:30:
Anyway als je NU KPN afsluit, en je krijgt volgende week een brief dat ze hem 2 weken na de datum van de brief afsluiten, dan dien je 1 dag voordat de afsluitdatum van KPN ingaat de aanmelding van Demon...
Demon heeft mij verteld dat het de laatste tijd 3 weken duurt... dus dan zit je maar 3 weken zonder internet... als je nou ook nog zorgt dat je in die tussenperiode op vakantie bent...

Dan maakt het toch allemaal niet zoveel uit :?
Ik zit ook bij xs4all en ik vind die prijzen van demon ook niet te versmaden eigenlijk. Maar volgens mij klopt je tijd redenatie niet. Je gaat er van uit dat als jij je aanmeld, dat Demon gelijk de volgende dag op de stoep staat. Nee, je meld je een dag van tevoren aan en dan ga je bij hun het traject in. Dan kan je dus nog een x aantal weken wachten. Dus 3 weken KPN en daarna het Demon-traject dat ergens in het begin een lijnmeting heeft. Dat is het kritieke punt wat je niet naar eerder kan verschuiven, helaas.
Het zal in de praktijk dus eerder richting de 6 worden. Of zie ik nu iets over het hoofd?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

De prijzen niet te versmaden :? alleen zonnet is goedkoper... maarja dan krijg je ook HEEL wat minder ;)
Enne mijn tijdsredenatie klopt wel, bij Demon is de gem. aansluittijd 3 weken, je weet wanneer KPN gedeelte eindigt (staat in de brief), de dag voor deze afsluiting plaats je jouw bestelling bij Demon, je lijn is dan ook vrij wanneer zij de meting uitvoeren, want dat doen ze zover ik weet binnen 2 dagen na aanvraag al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

n00bs schreef op 26 juni 2003 @ 21:45:
De prijzen niet te versmaden :?
Ja, je weet wel, een goede prijs?
n00bs schreef op 26 juni 2003 @ 21:45:
Enne mijn tijdsredenatie klopt wel, bij Demon is de gem. aansluittijd 3 weken, je weet wanneer KPN gedeelte eindigt (staat in de brief), de dag voor deze afsluiting plaats je jouw bestelling bij Demon, je lijn is dan ook vrij wanneer zij de meting uitvoeren, want dat doen ze zover ik weet binnen 2 dagen na aanvraag al...
Okay, hypothetisch:
Ik zeg _nu_ op. 4 weken wachten opzeggen XS4all -> _wel_ internet, want abo loopt nog.
Na die 4 weken, 2 weken tijd (je gaf aan 3 weken tegenwoordig) voor KPN het ADSL-signaal (de sync) kilt -> geen I-net, want abo XS4all is er niet meer, je kan niet inloggen.
1 dag voor het einde van die twee weken Demon orderen, die doen dan een test binnen twee dagen, zien dat de lijn vrij is en nemen de order in behandeling. Dit kost 2 tot 4 weken doorloop tijd -> eveneens geen I-net.
2 à 3 weken + 2 à 4 weken = 4 tot 7 weken totaal zonder I-net.

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Als je nu opzegt, krijg je bv over 1 week een brief waarin staat dat je 25 jul. wordt afgesloten. Dat betekend dat TOT die dag je gebruik kan maken van je ADSL verbinding, op die dag zelf wordt je unplugged...
Je kan dus op de 24e dan Demon aanvraag indienen... aansluiting duurt bv 3 weken... dat betekend toch echt 3 weken niet kunnen internetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

n00bs schreef op 26 June 2003 @ 22:56:
Als je nu opzegt, krijg je bv over 1 week een brief waarin staat dat je 25 jul. wordt afgesloten. Dat betekend dat TOT die dag je gebruik kan maken van je ADSL verbinding, op die dag zelf wordt je unplugged...
Je kan dus op de 24e dan Demon aanvraag indienen... aansluiting duurt bv 3 weken... dat betekend toch echt 3 weken niet kunnen internetten ;)
Zie ook KHdV's reactie van 23-06-2002:
Ik heb 14 maart per fax opgezegd bij HCCnet met het verzoek om op 19 april afgesloten te worden. HCC heeft dit doorgestuurd naar de KPN. 18 April van de KPN bevestiging optvangen met een afsluit datum van 29 april.
De datum dat je provider je unplugged is niet de datum dat KPN het ADSL-signaal afsluit. Was het maar waar! Je hebt daar ook nog een vertraging van 2 weken van.... :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Armada op 26-06-2003 23:08 . Reden: Duidelijkere formulering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon kunnen internetten totdat de KPN mijn ADSL gesloopt had. HCC net sloot me niet voor deze datum af. 3 weken later zat ik al op mijn Demon account te I-netten met mijn oude Alcatel modem. Het modem van Demon kwam geloof ik een weekje later. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silva
  • Laatst online: 29-03 22:54
laat maar :/

[ Voor 90% gewijzigd door Silva op 26-06-2003 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 23:32:
Ik heb gewoon kunnen internetten totdat de KPN mijn ADSL gesloopt had. HCC net sloot me niet voor deze datum af. 3 weken later zat ik al op mijn Demon account te I-netten met mijn oude Alcatel modem. Het modem van Demon kwam geloof ik een weekje later. ;)
Oh, ik dacht dat dat juist niet kon. Nou, des te mooier toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Armada schreef op 26 June 2003 @ 23:06:
[...]

De datum dat je provider je unplugged is niet de datum dat KPN het ADSL-signaal afsluit. Was het maar waar! Je hebt daar ook nog een vertraging van 2 weken van.... :'(
Hoe je daar bijkomt :?
Zodra je van de dslam bent afgesloten is naar mijn weten alles gereed om bij Demon de testen te beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

n00bs schreef op 27 June 2003 @ 01:20:
[...]

Hoe je daar bijkomt :?
Zodra je van de dslam bent afgesloten is naar mijn weten alles gereed om bij Demon de testen te beginnen
Ik weet dat je kan aanvragen zodra je van de DSLAM af bent, alles gereed is om door Demon te laten testen. Dat was het punt niet.
Nogmaals, mijn hele punt ging erover dat er vanuit overstappers het bericht was dat het ADSL-signaal niet direct eraf is zodra je account opgeheven wordt. XS4all verwijdert dan het administratieve gedeelte (inlog en zo) en KPN het transport (het ADSL-signaal) en daar zat volgens overstappers een vertraging tussen van twee weken. KPN heeft er nl. geen baat bij om dat direct op te ruimen, door:
- Niet direct tijd.
- Vertragende werking van overstappen en daardoor een remmende werking op mensen die er aan denken over te stappen.
- Dat het ADSL-signaal er ligt, maar er geen account meer is bij een MXStream-provider zorgt dat je er toch niets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik ga daar gewoon druk opzetten... ik weet niet of dit waar is :?

Helaas kan ik intern niets vinden over welke afdeling verantwoordelijk is voor deze afhandelingen, anders zou ik de desbtreffende afdeling kunnen opbellen (al zullen ze daar niet blij van worden :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb het net gecontroleerd, het komt weleens voor dat je signaal weg is maar je idd NIET van de dslam ben afgesloten waardoor je dus nog niet demon bv kan aanvragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je denkt dat dat een probleem is.....??? Ik zou ook maar ens goed je rekeningen van de KPN en je provider in de gaten houden als je bent afgesloten. KPN ging bij mij lekker door met afschrijven omdat alles nog niet administratief verwerkt was. Ik heb intussen voor 3 maanden te veel aan ADSL betaald. Als het goed is wordt bij de volgende rekening alles verrekend. We zullen zien.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Ik hoop dat ik snel een mailtje krijg,dat de lijn opgeleverd is.
Eergisteren is de modem geleverd,gisteren aangesloten,
en meteen Internetten natuurlijk >:)

Maar zolang de lijn nog niet gereed is,zit ik elke 15 minuten even een paar seconden zonder verbinding.
Ik dacht eerst dat het aan mij lag; Draytek Router en hubje na de modem,misschien rotte kabel oid (kheb de kabel 'voorheen Chello' helemaal moeten verplaatsen van de ene naar de andere kant van het huis) maar dat is gelukkig allemaal in orde.

Vandaag even naar Demon gebeld,of het inderdaad aan de lijn zou liggen en niet aan mij,want ik heb me rot lopen zoeken wat het nou zou kunnen zijn,maar het ligt inderdaad niet aan mij :)

Nu nog even een vraagje: volgens het snelstart boekje heeft de modem IP 192.168.1.1 ,.... m'n Draytek router heeft ook dat IP.

Uit het andere boekje van Zyxel zelf verneem ik dat de modem adressen uitgeeft vanaf 192.168.1.34,dus heb ik m'n Draytek 192.168.1.34 gegeven en zelf geeftie adressen vanaf 192.168.1.35

Heb ik hier nou goed aangedaan of kan ik de Draytek router ook gewoon op 192.168.1.1 laten staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:33
MarElo schreef op 28 June 2003 @ 00:31:
Ik hoop dat ik snel een mailtje krijg,dat de lijn opgeleverd is.
Eergisteren is de modem geleverd,gisteren aangesloten,
en meteen Internetten natuurlijk >:)

Maar zolang de lijn nog niet gereed is,zit ik elke 15 minuten even een paar seconden zonder verbinding.
[..]
Je hebt je macadres al wel geregistreerd op www.demon.nl/macadres ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het maakt in jouw geval waarschijnlijk niets uit, zolang je maar in de 192.168.1.* range blijft. Een verklaring kan zijn dat Zyxel onder 192.168.1.34 vaste ipadressen hanteert en boven deze range de dynamische ipadressen afhandeld.

P.S: Ik ga er vanuit dat je de instellingen van de Draytek hebt afgeleid van de Zyxel en dat je ze afzonderlijk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lizard schreef op 28 June 2003 @ 00:48:
[...]
Je hebt je macadres al wel geregistreerd op www.demon.nl/macadres ?
De ondebreking in de verbinding heeft daar niets mee te maken. Als hij zijn macadres niet zou hebben geregistreerd, zou hij helemaal niet kunnen surfen op het net, want dan kom je automatisch op de mac registratie pagina. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 00:50:
[...]

De ondebreking in de verbinding heeft daar niets mee te maken. Als hij zijn macadres niet zou hebben geregistreerd, zou hij helemaal niet kunnen surfen op het net, want dan kom je automatisch op de mac registratie pagina. :)
Klopt ;)

Heb dit dan ook als eerste gedaan,en wel het macadres van de draytek.
Ik had ook eerst een IP adres eindigend op 243,en na de registratie een normaal adres eindigend op 153.

[ Voor 13% gewijzigd door MarElo op 28-06-2003 00:54 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:33
Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 00:50:
[...]

Ik had dat probleem eerst wel, ik kon wel gewoon surfen, maar na 15 mins kapte die ermee, toen geregistreerd, toen viel de verbinding weg en moest ik m'n dhcp lease vernieuwen omdat ik toen m'n uiteindelijke ip kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 00:48:
Het maakt in jouw geval waarschijnlijk niets uit, zolang je maar in de 192.168.1.* range blijft. Een verklaring kan zijn dat Zyxel onder 192.168.1.34 vaste ipadressen hanteert en boven deze range de dynamische ipadressen afhandeld.

P.S: Ik ga er vanuit dat je de instellingen van de Draytek hebt afgeleid van de Zyxel en dat je ze afzonderlijk gebruikt.
OK nog 1 editje.

De Zyxel is "bridge" en geeft dus gewoon het Demon IP aan de Draytek.
Schiet me net te binnen (deed geen pijn).

Ik kom dus zowiezo nooit met 192.168.1.1 bij de Zyxel (buiten de compoort connectie om natuurlijk)
De Draytek kan ik gewoon instellen op 192.168.1.1 en hoger om weg te geven.
Ben eruit, .......zonde van de postings weer.

[ Voor 63% gewijzigd door MarElo op 28-06-2003 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarElo schreef op 28 June 2003 @ 00:59:
[...]
OK nog 1 editje.

De Zyxel is "bridge" en geeft dus gewoon het Demon IP aan de Draytek.
Schiet me net te binnen (deed geen pijn).

Ik kom dus zowiezo nooit met 192.168.1.1 bij de Zyxel (buiten de compoort connectie om natuurlijk)
De Draytek kan ik gewoon instellen op 192.168.1.1 en hoger om weg te geven.
Ben eruit, .......zonde van de postings weer.
Zonde van postings is het absoluut niet! Ik begreep echter uit je verhaal dat het ene apparaat gebruikte voor het installen van het andere apparaat, daarom was mijn post achteraf niet geheel doeltreffend meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Gisteren mailtje gekregen,en gaan !

Had eerst met een laptop rechtsreeks op de modem even de verbinding voor een half uur getest met een ander macadres,en dat ging goed.

Draytek aangesloten (na reset naar fabrieksinstellingen) en 192.168.1.1 gegeven.
Even alle instellingen nalopen en klaar.
Macadres van Draytek weer opgegeven,en alles werkt zoals het hoort te werken.

Ben zeer tevreden _/-\o_

[ Voor 51% gewijzigd door MarElo op 29-06-2003 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 22:08

Crusader

Arc Nature

Zijn er toevallig ook Demon gebruikers uit de wijk Rokkeveen in Zoetermeer hier?
Ben benieuwd naar de resultaten omdat ik op www.speedtest.nl niet specifiek mijn wijk kan checken, staat Demon gewoon niet bij met het abonnement dat ik wil hebben.
Trouwens, hoe groot is de kans dat de centrale vol zit en ik pech heb? Kreeg gister een brief binnen van XS4ALL en KPN dat ze beide per 26 juli mijn lijn en account gaan afsluiten. Beetje zonde als ik dan ineens helemaal geen internet meer heb.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik had dus de 25e een fax gestuurd voor opheffing ADSL... 3 jul. wordt ik AL afgesloten... echt snel :?

Anyway, zijn er mensen die hun oude USB modem gebruiken bij Demon... zoja? is het enige wat er verandert moet worden username en passwd? of zijn er nog meer instellingen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op 30 June 2003 @ 10:20:
Ik had dus de 25e een fax gestuurd voor opheffing ADSL... 3 jul. wordt ik AL afgesloten... echt snel :?

Anyway, zijn er mensen die hun oude USB modem gebruiken bij Demon... zoja? is het enige wat er verandert moet worden username en passwd? of zijn er nog meer instellingen etc
Je kunt je USB-modem volgens mij wel gebruiken met Demon. Je moet alleen iet alleen je username en password aanpassen, maar je moet ook zorgen dat je USB-modem gereed is voor het BBNed netwerk, oftewel je moet de VPI en VCI instellingen, etc nog ff aanpassen van de USB-modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

VPI/VCI instellingen :?

Ik heb geen router hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Misschien dat het al langs is geweest, maar dit topic begint voor mij onoverzichtelijk te worden: hoe vrij is demon met zijn "fair use policy"? Zijn hier mensen, die al bestraft zijn geworden wegens teveel download? Met mijn huidige lijn (xs4all 768/128) weinige problemen: gem. 10-15 Gb p/mnd download en xs4all heeft nog niet geklaagd. Zou dat ook bij een soortgelijk demon abo. mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:11

t3q

Say yes to teq

Gister heb ik demon aangevraagd. Nu dus paar weekies w88 nog :) Maar ik heb een vraag.

Ik gebruik nu dat alcatel modem en die is getweaked, heeft dat zyxel modem dezelfde functies etc? Kan ik maybe gewoon dit modem blijven gebruiken?

Hoef ik niks te veranderen. Ja ik ben lui :)

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op 30 June 2003 @ 12:38:
VPI/VCI instellingen :?
Ik heb geen router hoor ;)
Nee dat snap ik ook ;) Maar die instellingen zijn verschillend per provider (zoals MxStream en Demon) afhankelijk van netwerkaanbieder (zoals KPN en BBNed)

BTW: Username en password heb je niet nodig om verbinding te maken met Demon :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t3q schreef op 30 juni 2003 @ 14:31:
Gister heb ik demon aangevraagd. Nu dus paar weekies w88 nog :) Maar ik heb een vraag.

Ik gebruik nu dat alcatel modem en die is getweaked, heeft dat zyxel modem dezelfde functies etc? Kan ik maybe gewoon dit modem blijven gebruiken?

Hoef ik niks te veranderen. Ja ik ben lui :)
Alleen je instellingen aanpassen aan het BBNed netwerk :) Getweakte routerfunctie hoef je dus niet aan te passen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:11

t3q

Say yes to teq

K that was all i need to know :)

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 22:08

Crusader

Arc Nature

Trunksmd schreef op 30 juni 2003 @ 13:10:
Misschien dat het al langs is geweest, maar dit topic begint voor mij onoverzichtelijk te worden: hoe vrij is demon met zijn "fair use policy"? Zijn hier mensen, die al bestraft zijn geworden wegens teveel download? Met mijn huidige lijn (xs4all 768/128) weinige problemen: gem. 10-15 Gb p/mnd download en xs4all heeft nog niet geklaagd. Zou dat ook bij een soortgelijk demon abo. mogelijk zijn?
Ik volg deze draad ook nog maar sinds kort, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat iemand ruim boven de 100 GB per maand zat, al sinds januari 2003, en er nog niks van gehoord had.
Zelf download ik nu maandelijks ca. 65 GB per maand bij XS4ALL en ook niks gehoord, jij doet het dus heel netjes ;)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer
  • Laatst online: 22-07 09:02

Beamer

Return of the legend

Ik heb pas een vaag probleem wanneer ik me modem beneden aansluit, doet de tel in de woonkamer het niet meer, ook die in me kamer is dan "down".
Zet ik een andere tel neer beneden en het modem boven hoor je wel een toon, maar zodra ik ga bellen knalt adsl eruit.
In het geval ik ADSL boven neerzet zoals nu het geval is doet de tel op me kamer het wel kan gewoon bellen geen probleem adsl blijft werken, maar zodra ik beneden ga bellen knalt adsl eruit, je hoort beneden ook geen signaal, je toetst dus maar een nummer in hoort niets overgaan maar adsl knalt er wel uit.
Allemaal erg vaag weet echt niet hoe ik dit kan oplossen, heb demon al een paar keer gebeld, die d8en dat het aan me splitter lag, maar nieuwe splitter zelfde probleem. Misschien hebben jullie een idee?

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hmz heb je wel je splitter DIRECT NA het isra-punt aangesloten ;) zo te horen namelijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer

Beamer

Return of the legend

n00bs schreef op 01 July 2003 @ 15:37:
Hmz heb je wel je splitter DIRECT NA het isra-punt aangesloten ;) zo te horen namelijk niet...
ja het isra punt is volgens mij de 1e aansluiting dat is die in me woonkamer, maar daar werkt het niet. Oké de lijn komt in de meterkast binnen maar daar zit geen aansluiting. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik had zelf gekut omdat ik GEEN ISRA punt in de meterkast heb maar "waarschijnlijk" onder de grond ERGENS (volgens KPN dan)... ik had toen ditzelfde gekut :)

Uiteindelijk heb ik de wandcontact van de telefoon BENEDEN eruit gesloopt en op de inkomende kabeltjes een stekkertje gemaakt die op de ingang van de splitter gaat... daarna de uitgaande kabeltjes (die naar de beneden telefoon moeten gaan en naar BOVEN) een nieuwe aansluiting gemaakt...die dan op de splitter aangesloten op voice gedeelte en dan natuuurlijk de kabel op je data gedeelte....

Dat is alles :)

Heb je een oud huis?

[ Voor 6% gewijzigd door n00bs op 01-07-2003 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Ik heb helemaal geen huis :) is van me ouders, en die hebben liever telefoon als ADSL :).
We wonen er denk 11 jaar dus jaartje 11 of 12 oud. Maar snap niet echt wat je hebt gevogeld man, dat wordt denk een monteur voor mij :(. Of is het vrij simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat ik heb gedaan is te doen hoor ;)
Bij KPN kwamen ze er niet uit, en een monteur had me flink veel geld gekost.

Waarom ik dus deze constructie heb gedaan is omdat er geen ISRA punt bij mij aanwezig was

Bij mij komt de lijn dus beneden in de huiskamer binnen. Op de wand zit een aansluiting voor een telefoon.
Boven is ook een telefoon, in de muur zit daar ook een telefoonaansluiting… deze lijn lag er al dus het was geen afsplitsing van beneden.
Toen ik dat dus wist, moest ERGENS die lijn naar boven gaan… toen had ik dus beneden de wandcontactdoos opengemaakt en zag ik dus meerdere kabels…
De inkomende zijn duidelijk te zien… daarnaast waren er nog een paar “paar” kabeltjes… door ze te ontkoppelen en boven de telefoon en beneden op te nemen, kwam ik erachter welke kabels voor boven en welke voor beneden waren.
Dat is allemaal genoeg om te weten, nu hoefde ik alleen nog de inkomende kabeltjes te voorzien van een stekkertje (meegeleverd in het DHZ). Deze gaat dan op de ingang van de splitter.
Nu zou je ADSL het al kunnen doen, wanneer je ook de APARTE kabel aansluit naar je PC (adsl-modem).
Om nu nog ook te kunnen telefoneren, moet je de kabeltjes die voor beneden en boven zijn bij elkaar binden, stekkertje erop en op slitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
n00bs, ik snap ook niet wat je nu precies gedaan hebt. Het komt volgens mij neer op het splitten van de telefoonlijn, begrijp ik dat goed?

Misschien is een overzichtsplaatje een goed plan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Tja klinkt lastig ;)
Plaatje gaat moeilijk worden omdat alles nu weggewerkt is, maar je moet gewoon als je lijn al beneden splits je splitter DAARVOOR aansluiten, dan komt alles wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Is het mogelijk om een aansluitpunt in de meterkast te maken? en daar je splitter te hangen?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Een vraagje, ik heb een alcatal speedtouch home modem (getweaked tot de pro versie=router) zou deze het ook met demon adsl doen. Dit modem lijkt, dacht ik, een beetje op de alcatel 510 versie. Dus ik denk dat ie ook geconfigureerd kan worden zonder support. Heeft iemand ervaring met dit modem en demon adsl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trunksmd schreef op 03 July 2003 @ 09:08:
Een vraagje, ik heb een alcatal speedtouch home modem (getweaked tot de pro versie=router) zou deze het ook met demon adsl doen. Dit modem lijkt, dacht ik, een beetje op de alcatel 510 versie. Dus ik denk dat ie ook geconfigureerd kan worden zonder support. Heeft iemand ervaring met dit modem en demon adsl?
Volgens mij is dit reeds vaak beantwoord een paar reacties terug.......
Het werkt gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer

Beamer

Return of the legend

cool0 schreef op 02 juli 2003 @ 12:42:
Is het mogelijk om een aansluitpunt in de meterkast te maken? en daar je splitter te hangen?
Ja denk dat dat de oplossing is in de meterkast een aansluitpunt maken, dat zei Demon ook al, maar ja hoe doe ik dat, ga anders wel de kpn bellen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

Trunksmd schreef op 30 juni 2003 @ 13:10:
nu pakkumbeet een maandje demon, zit vet boven die 10-15 GB nu al, en hoor niks.
Heb tevens gehoord van mensen die zeggen80-90 GB nog niets te horen en in demon nieuwsgroepen geeft demon aan nog nooit iemand afgesloten te hebben nav FUP.

[ Voor 3% gewijzigd door philipnorth op 03-07-2003 12:59 ]

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Een aansluitpunt in de meterkast gaat niet in alle gevallen lukken... wanneer (wat ik al had gezegd) de lijn binnenkomt in de huiskamer ACHTER de wandcontactdoos... zal je toch echt DAARVOOR de lijn moet splitsen...
En ja dat is gewoon KUT, ik had dit zelf ook. Ik zeg niet dat het bij jou ook zo is, maar dat kan je snel genoeg zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Laatst online: 15-09 19:40

SambalBij

We're all MAD here

Beamer,
Wat je natuurlijk ook kunt doen, als het niet mogelijk blijkt om de lijn in de meterkast te onderscheppen, is nog een splitter bestellen.
Je laat de bedrading in de muur voor wat ie is, en je plaatst zowel beneden als boven een ADSL-splitter. Je kunt dan op beide aansluitingen telefoneren (op de phone poort van de splitter) en je kunt boven óf beneden je adsl modem aansluiten (op de adsl/modem poort van de splitter)

(Een losse splitter kost bij KPN €29,- maar misschien kun je er ergens een tweedehandse vandaan halen?)

[ Voor 12% gewijzigd door SambalBij op 03-07-2003 14:00 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

En mijn oplossing is gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droeftoeter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 00:34
Bij mij komt KPN ook binnen in de woonkamer, 20 jaar oud klepje/doosje aan de muur waaruit 2 kabels komen naar 2 contactdozen voor telefoons. Tegenwoordig leveren ze de aansluiting altijd in de meterkast. Het punt waar de lijn binnenkomt mag je ook zelf niet aan klooien, maargoed ;) Weet wel dat áls je iets verprutst aan dat punt, en er een monteur aan te pas moet komen om het te corrigeren, dat ze je ongetwijfeld een astronomisch hoge rekening zullen doen toekomen. Geen grappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Droeftoeter dat is idd zo ;)

Maar een monteur dus raadplegen wanneer die lijn binnenkomt in het huis, heeft GEEN zin. Of ze doen het niet of het kost $$$
Persoonlijk vind ik dit een fout van KPN, zei meten en bekijken of jouw lijnen geschikt zijn voor ADSL... maar houden geen rekening met het ISRA punt etc...

Ohja nog iets anders, aanvragen blijven bij Demon 1 week liggen (wettelijke verplichting).
Gisteren zou bij mij mijn ADSL afgesloten zijn :?... naja misschien vandaag wel (alhoewel liever niet ;)) Ik hoop maar dat het binnen een week gebeurt, anders kan ik weer opnieuw Demon aanvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2earth
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

Na urenlang doorspitten van dit topic, denk ik zelf ook aan overstappen naar Demon ADSL, alleen zit ik nog met een aantal vraagjes, die ik niet langs heb zien komen...

Ik zit nu zelf met Cistron, Maxx abbo, en die leveren via BBNED, nou zag ik dat Demon ook via BBNED levert, wordt hierdoor als ik Cistron opzeg, men levertijd korter? aangezien KPN nix hoeft over te zetten naar BBNED, of gaat bij men opzegging bij Cistron men lijn ook gelijk terug naar KPN ofzo?

Ook vroeg ik me af of een Internet Provider, in dit geval Cistron, een 1jarig contract van hun kant op kan zeggen, als de user bv. achterstallige betalingen heeft, die al geresulteerd zijn in een connectie die het niet meer doet...

Alvast Bedankt.

Chello is cool SPECS (in aanbouw..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Gewoon ff Demon opbellen ;)
lijkt mij dat er enkel bij de ISP een administratieve verandering moet plaatsvinden. Je bent al op de juiste centrale aangesloten dus, daar zal je niet op hoeven te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2earth
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

Hmm minder dat nu weekend is, zal ze wel ff emailen daarover dan, thnx
Iemand idee over dat Cistron contract enzo?

Chello is cool SPECS (in aanbouw..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Heb het hele topic doorgelopen en weet het nog niet zeker, dus vraag ik het hier even.
Mijn zwager wil graag ADSL. Nu kan hij net een telefoon van een pc onderscheiden (maar dan ook net), dus heeft hij het gevraagd of ik het wil regelen. Omdat het niet voor mij is, wil ik iets zekerder zijn dan aan me eigen rotzooi hobby'en. (zelf MXstream met gehackt alcatelmodem).

Ik heb hem dus aangeraden Demon lite te nemen (oke, normal aangraden, maar hij wil lite). maar daarbij kan ik alleen de (gratis dat wel) Zyxel 650r modem krijgen. Na dit topic gelzen hebben, zou ik liever voor een Allied Copperdata (? Goed geschreven?) 810 hebben, maar ja dat kost weer geld (los kopen) en dat wil hij niet.

Voordat ik iets erbij koop, werkt een modem als z'n Zyxel goed met een broadband router? Ik denk dan aan de sweex. Is dat makkelijk te installeren (ter vergelijk, ik heb mijn modem zelf gehackt m.b.v. weethet.nl en kan ook poorten mappen op dat ding). En kun je op z'n router ook poorten mappen. Ik heb de handleiding al gedownload van de sweexpagina, maar daar staat het niet in. Of raad iemand een broadband router aan.

8)7 8)7 De volgende keer een topic lezen i.p.v. doorzoeken op termen... Staat er namelijk in. Je kan (en correct me if I am wrong) kan hem dus gewoon als router configureren en dan aan een hubje hangen! Nou dat wordt dus bestellen die bak.

[ Voor 11% gewijzigd door Cyberpope op 08-07-2003 12:01 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droeftoeter
Weet iemand of demon, in navolging van de aangekondigde verhoging van de maximale upload snelheid bij bbnet, de abbonementen zal aanpassen of nieuwe vormen hiervan zal gaan aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Demon zal wel moeten, bbned is hun leverancier.
bbned verhoogt, demon hoeft daar verder niks voor te doen.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droeftoeter
Nadat bbnet de max upload snelheid heeft verhoogd, is het voor Demon mogelijk om dit aan haar klanten aan te bieden. Dit gaat niet automatisch. Het kan dus zijn dat Demon de 2048/512 variant opkrikt naar 2048/1024 bijvoorbeeld. Of naast de bestaande abbonementen 2048/1024 en 2-8Mb/1024 varianten te plaatsen.

Zo bedoel ik het. Misschien dat iemand hier meer over weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nadat bbnet de max upload snelheid heeft verhoogd, is het voor Demon mogelijk om dit aan haar klanten aan te bieden. Dit gaat niet automatisch. Het kan dus zijn dat Demon de 2048/512 variant opkrikt naar 2048/1024 bijvoorbeeld. Of naast de bestaande abbonementen 2048/1024 en 2-8Mb/1024 varianten te plaatsen.

Heb toevallig net een e-mail hierover naar Demon gestuurd. Hopelijk krijg ik een reply. :)

[ Voor 195% gewijzigd door Paquito op 09-07-2003 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-08 14:37
Raven- schreef op 09 July 2003 @ 02:08:
[...]

Heb toevallig net een e-mail hierover naar Demon gestuurd. Hopelijk krijg ik een reply. :)
Ik heb hier vrige week al een mailtje naar demon gestuud, en helaas kreeg ik een heel kort mailtje terug:

Nee meneer dat gaan wij niet doen

of zoiets dergelijks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JF_
  • Laatst online: 13-09 21:35

JF_

droeftoeter schreef op 08 July 2003 @ 17:35:

Waar heb je dat eerste stukje vandaan gehaald? Ik mag hopen dat dat niet van een Demon-medewerker afkomstig is, want het is bepaald niet in overeenstemming met wat ik gehoord heb.
BBNed gooit de linesyncs omhoog, Demon begrensd daar vziw helemaal nada noppes niente aan, dus krijgen we gewoon allemaal een 2048/900 of 7800/900.
Nee meneer dat gaan wij niet doen
Wat niet? Extra abo's invoeren? Kan ik me voorstellen - daardoor wordt het aanbod alleen maar minder overzichtelijk, en biedt weinig extra's.
Snelheid verhogen doen ze echt wel, als ik tenminste mijn bronnen mag geloven - en dat zit meestal wel goed.

[ Voor 13% gewijzigd door JF_ op 09-07-2003 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JF_ schreef op 09 juli 2003 @ 08:50:
[...]

als ik tenminste mijn bronnen mag geloven - en dat zit meestal wel goed.
:Z :Z :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Bbned heeft aangekondigd de upload snelheid van het 2048/512 en het
2-8Mb/512 product te zullen verhogen. De datum waarop dit zal gebeuren
is echter nog niet bekend. Ook is er nog geen informatie over de
eventuele extra kosten of gevolgen voor bestaande klanten.
Zodra er meer duidelijk is zal Demon dit via de website bekendmaken.

Met vriendelijke groet,
--
Afwachten dan maar. Toch wel vreemd dat andere providers wel over meer uitgebreide informatie blijken te beschikken.

[ Voor 15% gewijzigd door Paquito op 09-07-2003 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JF_
  • Laatst online: 13-09 21:35

JF_

Slaap lekker... Droom maar niet van users die geen zin hebben om private mail te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje: ik kreeg net mijn modem binnen (die je gratis erbij kreeg) en nieuwsgierig als ik ben direct alles testen. lijn is nog niet opgeleverd, maar ik wilde dus ff naar de modem connecten om te kijken of dat werkte dus alle kabels aangesloten het sys lampje brand groen en het power lampje ook. alleen lan lampje brand dus orangje... ik kan verder ook geen telnet sessie openen op 192.168.1.1 zoals volgens het boekje. is dat normaal of hoor ik zelfs zonder oplevering van de lijn het te kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droeftoeter
JF_ schreef op 09 juli 2003 @ 08:50:

BBNed gooit de linesyncs omhoog, Demon begrensd daar vziw helemaal nada noppes niente aan, dus krijgen we gewoon allemaal een 2048/900 of 7800/900.
In dat geval ben ik wel benieuwd naar wat de prijzen van die abbo's gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JF_ schreef op 09 juli 2003 @ 13:01:
[...]

Slaap lekker... Droom maar niet van users die geen zin hebben om private mail te posten.
doe niet zo zielig ventje. Gooi hier gewoon of je bewijs neer, of hou je mond. Dat 'ik heb inside information' gezeur op dit forum begint uit de hand te lopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 13:32:
ff een vraagje: ik kreeg net mijn modem binnen (die je gratis erbij kreeg) en nieuwsgierig als ik ben direct alles testen. lijn is nog niet opgeleverd, maar ik wilde dus ff naar de modem connecten om te kijken of dat werkte dus alle kabels aangesloten het sys lampje brand groen en het power lampje ook. alleen lan lampje brand dus orangje... ik kan verder ook geen telnet sessie openen op 192.168.1.1 zoals volgens het boekje. is dat normaal of hoor ik zelfs zonder oplevering van de lijn het te kunnen doen
Je ADSL werkt al wel als je line-sync het doet. als je LAN lampje orange is zit er iets niet goed in je netwerk.

Want ook al zou je geen eens een telefoonlijn hebben je kan altijd in het modem komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droeftoeter
Ah, dit beantwoord voorlopig wel alle vragen voor zover mogelijk: Demon newsgroup informatie.

Info uit het BBned, 1 mbit upload topic. Ok, duidelijk weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 15:19:
[...]

Je ADSL werkt al wel als je line-sync het doet. als je LAN lampje orange is zit er iets niet goed in je netwerk.

Want ook al zou je geen eens een telefoonlijn hebben je kan altijd in het modem komen...
Modem aan andere pc gehangen en de lampjes branden opeens wel goed :? nou ja daar moet die toch uiteindelijk op aangesloten worden (was niet de dichtsbijzijnde pc ;) verder ff met demon gebeld: bleek dat ik vergat mijn ip adres in te stellen in de range 192.168.1.* en daarom niet bij de modem kwam... weer lekker slim van mij, uhm .. iig bedankt. was haast bang dat tgp weer eens een voetbal nodig had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:27
ik zit er ook over te denken om demon te gaan nemen maar is deze modem wel gewoon goed ? : ZyXEL Prestige 650R-31 Ethernet* EUR 0,00 / Eenmalig (inclusief aansluitkosten)
aangezien ie gratis is

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

sjorremans schreef op 09 July 2003 @ 23:36:
ik zit er ook over te denken om demon te gaan nemen maar is deze modem wel gewoon goed ? : ZyXEL Prestige 650R-31 Ethernet* EUR 0,00 / Eenmalig (inclusief aansluitkosten)
aangezien ie gratis is
Omdat er nu een aktie is dat je de modem er gratis bij krijgt,wil niet zeggen dat het een flutding is natuurlijk ;)

Zelf heb ik de 650R-33 en ben er tevreden mee.
Draait al sinds 25 Juni zonder er naar om hoeven te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

droeftoeter schreef op 09 July 2003 @ 14:39:
[...]

In dat geval ben ik wel benieuwd naar wat de prijzen van die abbo's gaan doen.
Zal als het goed is gewoon hetzelfde blijven zoals bij Speedxs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 19:35:
[...]

Modem aan andere pc gehangen en de lampjes branden opeens wel goed :? nou ja daar moet die toch uiteindelijk op aangesloten worden (was niet de dichtsbijzijnde pc ;) verder ff met demon gebeld: bleek dat ik vergat mijn ip adres in te stellen in de range 192.168.1.* en daarom niet bij de modem kwam... weer lekker slim van mij, uhm .. iig bedankt. was haast bang dat tgp weer eens een voetbal nodig had...
Volgens het manual brand je lampje groen als je een 10Mbps connectie hebt en oranje als je een 100Mbps connectie hebt :/ Als het lampje knippert betekent het dat er data heen en weer wordt verstuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 12:51:
[...]

Volgens het manual brand je lampje groen als je een 10Mbps connectie hebt en oranje als je een 100Mbps connectie hebt :/ Als het lampje knippert betekent het dat er data heen en weer wordt verstuurd...
hmm.... verklaart idd een hoop... in die andere kast zat een 100Mbps kaart en in deze een 10Mbps (com21 van casema gewend waar alles zo mooi groen brand :9 ).

Ik had alleen de snelstart handleiding doorgelezen en kon er niets over die lampjes vinden. Windows gaf wel aan dat hij ergens aan geconnect was maar pingen/telnetten ging voor geen meter. Uiteindelijk bleek dus dat ik dat pc niet in de goede range had gedaan, maar voordat ik daar achter kwam had ik dat ding al aan de andere bak (10Mbps) gehangen... anyway: Fung voelt zich als een }:O
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.