Maak er geen probleem van, of een oplossing!—- je moet niet zo moeilijk doen
Stond volgens mij ook op die site/handleiding toch?Plux schreef op 23 mei 2003 @ 04:16:
Woei, het is me gelukt om die routerfunctie volledig aan de praat te krijgen op die Zyxel(mag ook wel op dit tijdstip
). Niet alleen MAC-adres registratie was nodig, maar ook DHCP op de WAN-kant moest aanstaan, en daarvoor heb ik het protocol van RFC 1483 (oid) veranderd naar ENET ENCAP (daarna kon ik IP switchen van static naar dynamic). Gaat als een tierelier nu!
Zo niet, zou je dat menu-pad aan kunnen geven?
laat maar, staat idd op die site/in die handleiding:)
[ Voor 5% gewijzigd door philipnorth op 23-05-2003 09:20 ]
-Xbox Gamertag: Dbongers
The Unpredictable Striker!
Via een e-mail naar support@demon.nlLightah schreef op 24 May 2003 @ 00:15:
Hoe doe je die mac registratie als je dat modem als router wilt gebruiken?
simpel.. als je de modem als router geconfigt hebt en je gaat het inet op dan vraagt ie met de mac van router een IP aan... ipv met de mac van je netwerkkaart...Lightah schreef op 24 May 2003 @ 00:15:
Hoe doe je die mac registratie als je dat modem als router wilt gebruiken?
en kom je vanzelf op de mac-registratie pagina van demon.
en je kunt het ook telefonisch doen.
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Verwijderd
The Unpredictable Striker!
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
Dat is al sinds 13-05-2003Gizz schreef op 25 May 2003 @ 13:40:
Sinds wanneer zijn de download limieten op de newsserver verandert? Ik download nu gewoon met 220 KB/s in plaats van 4x30 = 120 KB/s max
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 13:48 ]
Soms weet ik het ook niet meer.........
Na wat gepruts om de hoofdingang van de telefoon te vinden had ik signaal (DSL lampje brandde). Mac registratie gedaan en ik kon zowaar een paar minuten internetten... Daarna bevroor de verbinding. Het lijkt alsof er wel verbinding is, maar er komt geen druppel data binnen. Het DSL lampje knippert nu... ik vraag me dus af of er iets met de lijn aan de hand is, of dat er iets is misgegaan met het toewijzen van m'n IP-adres. Ik ben nu op m'n werk en kan pas morgen bellen naar Demon, maar misschien dat iemand weet of door het mac/IP gedoe je lijn van streek kan rakenMet genoegen melden wij u dat de door u bestelde Demon DSL verbinding is opgeleverd. Het modem is u vandaag toegestuurd.
Förbjuden väg är ofta hårt sliten
Verwijderd
Definieer 'aantal meter' eenselessar schreef op 26 May 2003 @ 10:22:
Na wat gepruts om de hoofdingang van de telefoon te vinden had ik signaal (DSL lampje brandde). Mac registratie gedaan en ik kon zowaar een paar minuten internetten... Daarna bevroor de verbinding. Het lijkt alsof er wel verbinding is, maar er komt geen druppel data binnen. Het DSL lampje knippert nu... ik vraag me dus af of er iets met de lijn aan de hand is, of dat er iets is misgegaan met het toewijzen van m'n IP-adres. Ik ben nu op m'n werk en kan pas morgen bellen naar Demon, maar misschien dat iemand weet of door het mac/IP gedoe je lijn van streek kan rakenIk heb een Zyxel modem, en er ligt een aantal meter telefoonkabel tussen splitter en modem.
Verder raad ik je aan om je kabels nogmaals te controleren op fouten (bijv breuken, etc). Het knipperende signaal houdt in dat je ADSL modem (en signaal) niet kan synchroniseren met de ADSL centrale.
Ja sorry, ik denk een meter of tien, maar ik ben nu niet thuis en het is niet mijn kabel.
yep, dat zal ik nog doen. Maar ik vind het zo eng toevallig dat het precies is weggevallen nadat ik m'n mac-registratie heb gedaan.Verder raad ik je aan om je kabels nogmaals te controleren op fouten (bijv breuken, etc). Het knipperende signaal houdt in dat je ADSL modem (en signaal) niet kan synchroniseren met de ADSL centrale.
Verwijderd
Daar ligt het niet aan; het probleem komt bij jou al voor voordat je sowieso bij een MAC-adres controle komt. Het signaal kan namelijk gesynchroniseerd worden.elessar schreef op 26 mei 2003 @ 10:39:
[...]
yep, dat zal ik nog doen. Maar ik vind het zo eng toevallig dat het precies is weggevallen nadat ik m'n mac-registratie heb gedaan.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt? Het heeft heel even gewerkt iig, ik heb die mac-controle wel kunnen doen.Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 11:01:
[...]
Daar ligt het niet aan; het probleem komt bij jou al voor voordat je sowieso bij een MAC-adres controle komt. Het signaal kan namelijk gesynchroniseerd worden.
Verwijderd
Het heeft gewerkt, de mac controle is voltooid en je kon heel even internetten. Daarna kwam dat knipperende lampje opzetten, wat een niet gesynchroniserende lijn representeerd. Hierdoor is het niet mogelijk dat er een controle naar MAC- adres wordt uitgevoerd. Het is immers niet mogelijk om verbinding met de centrale (laat staan met Demon) te krijgen. oftewel: de storing ligt niet aan je MAC- adres. Ik hoop dat het nu wat duidelijker iselessar schreef op 26 May 2003 @ 11:09:
[...]
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt? Het heeft heel even gewerkt iig, ik heb die mac-controle wel kunnen doen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 11:26 ]
Verwijderd
Verwijderd
Als je aan speedtest meewerkt moet je natuurlijk niet andere dingen aan het downloaden / uploaden zijn. Of doe je dat ook nietVerwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 16:56:
ik haal met mijn 2048/512 vreemd genoeg maar 23 kb upload op speedtest. Vreemd genoeg haal ik wel gewoon 52 kb bij het uploaden naar een snelle ftpserver. Down is overigens wel in orde
ik heb sinds feb-2003 een adsl @ demon (2mb/512kb) kreeg er zo'n copperjet bij, na veel prutsen eindelijk router functie aan de gang, alleen was een beetje traag, trager dan als ik me win2k server liet routeren.... nu heb ik sinds 1 maand een 2e modem gekregen een zyxel, ik weet ook niet waarom maar nu heb ik 2 modems
nu is m'n vraag, is die zyxel qua cpu/netwerk sneller dan die copperjet, als dat namelijk zo is en hij is makkelijker te configgen dan die copperjet dan wil ik hem als router instellen...
/me is lui, wat is het ww ook alweer van die zyxel, en van de copper
Voor uitleg over die Zyxel als router: Plux in "internetsharing via demon internet"
Is dat bij demon een probleem? Mijn router (Cisco 827) genereerd bij het laden van de software een random mac adres voor de bridge interface. (Hoewel het wel mogelijk is een adres te kiezen en vast in te stellen)
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Eerlijk gezegd had ik eerst m'n MAC-adres laten registreren, toen werkte het nog niet, en daarna heb ik het IP-address op 'dynamic' gezet, toen werkte het wel, dus ik weet idd niet zeker of die registratie wel nodig is, maar het kan vast geen kwaadOperations schreef op 27 May 2003 @ 13:37:
Is het registeren van je mac adres echt nodig bij Demon? Ik heb nu een dsl lijn via Cistron, en daar krijg je gewoon je adres gegevens via DHCP, onafhankelijk van welk mac adres je gebruikt. Ik gebruik dat daar zelfs niet eens, ik stel de IP gegevens vast in op de router.
Is dat bij demon een probleem? Mijn router (Cisco 827) genereerd bij het laden van de software een random mac adres voor de bridge interface. (Hoewel het wel mogelijk is een adres te kiezen en vast in te stellen)
Het is simpel er waren problemen met het copperjet modem, daarom gebruikt demon 'm niet meer en ik d8 (weet het niet zeker) dat ze iedereen die zo'n ding had gekregen een nieuwe kreeg (d8 alleen wel dat je het oude moest inleveren, maar misschien heb je geluk).richardkraal schreef op 27 May 2003 @ 12:32:
beetje offtopic, of misschien niet
ik heb sinds feb-2003 een adsl @ demon (2mb/512kb) kreeg er zo'n copperjet bij, na veel prutsen eindelijk router functie aan de gang, alleen was een beetje traag, trager dan als ik me win2k server liet routeren.... nu heb ik sinds 1 maand een 2e modem gekregen een zyxel, ik weet ook niet waarom maar nu heb ik 2 modems
nu is m'n vraag, is die zyxel qua cpu/netwerk sneller dan die copperjet, als dat namelijk zo is en hij is makkelijker te configgen dan die copperjet dan wil ik hem als router instellen...
/me is lui, wat is het ww ook alweer van die zyxel, en van de copper
zoiets staat ook op de support site van demon iig.

Dit plaatje heb ik trouwens van internet gepikt, die aansluiting die hier naar ISDN loopt heb ik dus niet (gewoon analoge lijn).
Het enige wat ik raar vind is dat er iedere keer een andere foutmelding komt tijdens de lijnmeting. Meer mensen hier ervaring mee
[ Voor 16% gewijzigd door Pewwy op 28-05-2003 11:22 ]
*heeft kabeltjes gecheckt en dat bleek het te zijnelessar schreef op 26 May 2003 @ 11:26:
Yep, thanks! Kga morgen iig de kabeltjes nog eens checken en dan Demon maar bellen.
Bedankt iig iedereen voor het meedenken!
Verwijderd
Zou je nog ff willen vermelden wat er dan met die kabeltjes aan de hand waselessar schreef op 28 May 2003 @ 07:26:
[...]
*heeft kabeltjes gecheckt en dat bleek het te zijn*
Bedankt iig iedereen voor het meedenken!
Er zat er 1 niet goed in bij de splitter... vandaar deVerwijderd schreef op 28 May 2003 @ 09:23:
[...]
Zou je nog ff willen vermelden wat er dan met die kabeltjes aan de hand was
Verwijderd
Op een of andere manier is het dus maar de helft van wat het zou moeten zijn met het door Demon geleverde modem.
Iemand suggesties waar dit door komt?
Alles is terug te redeneren naar 4
Verwijderd
Gebruik je verschillende kabels bij je Alcatel of vervang je alleen het kastje (lees: modem) zelf? Gebruik je verder voor het ene modem een andere configuratie als het andere modemVerwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 23:10:
ik heb vandaag mijn modem (Prestege) van Demon ontvangen, maar als ik die er tussen hang heb ik maar de helft van mijn upload (22kb/s). Als ik weer mijn oude Alcatel er aan hang dan heb ik weeg gewoon een uplaod van 48kb/s.
Op een of andere manier is het dus maar de helft van wat het zou moeten zijn met het door Demon geleverde modem.![]()
Iemand suggesties waar dit door komt?
Verwijderd
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri May 30 2003 om 15:38:44 UTC+0200)
Download : 210.0 KByte/sec
Upload : 51.4 KByte/sec
Connection : 810.0 Conn/min
Ping test Nederland : 20.0 ms
sinds vandaag speedtest
Upload : 51.2 KByte/sec
Connection : 1,280.0 Conn/min
kijken of het zo blijft.. iemand anders ook conn/min verbeterd ?
Verwijderd
Nu draait er hier een thuisnetwerk met SyGate als router. Kan dit met Demon ADSL ook zo, of moet ik het internet op een andere manier delen?
Zoals ik het nu heb zorgt Sygate automatisch voor de instellingen op de Server PC. Het enige wat ik op de 2e netwerkaart heb moeten "invullen" zijn de primaire en secundaire DNS servers van Ca$ema. Is dit voor Demon idem dito?? Zo ja, krijg je die info thuisgestuurd? (staat namelijk niet op hun internetpagina).
Verwijderd
Klopt, als ik mijn oude Alcatel splitter er tussen hang dan werkt de nummerherkenning weer.MachoM schreef op 30 mei 2003 @ 19:14:
hmm klinkt heel raar dat kan denk ik alleen in de splitter zitten
Graag zou ik bij me isp blijven maar om nou zoveel meer te betalen voor niet echt meer is ook niet zo'n top idee.
ff speedtest gedaan met me 1536/256 abbo moet zeggen is netjes of niet
Alleen me downspeed valt bietje tegen.
(Overgenomen op Tue Jun 3 2003 om 02:00:12 UTC+0200)
Download : 158.5 KByte/sec
Upload : 25.9 KByte/sec
Connection : 695.0 Conn/min
Ping test Nederland : 13.0 ms
Kga morgen xs4all opzeggen. Hoe lang duurt het ongeveer voordat de lijn vrij is?
[ Voor 45% gewijzigd door t3q op 03-06-2003 01:58 ]
Life goes as it goes.
Zou je beide topics ff door moeten lezen.t3q schreef op 31 mei 2003 @ 09:58:
Kga morgen xs4all opzeggen. Hoe lang duurt het ongeveer voordat de lijn vrij is?
Het varieert nogal begreep ik, is vooral afhankelijk ook schijnt het of er al andere ADSL-aanbieders naast KPN actief zijn, iets met KPN die moeite heeft om de centrale te delen enzo
Ja dus:Tutti-frutti schreef op 30 mei 2003 @ 15:39:
sinds vandaag speedtest![]()
Upload : 51.2 KByte/sec
Connection : 1,280.0 Conn/min
kijken of het zo blijft.. iemand anders ook conn/min verbeterd ?
(Overgenomen op Tue Jun 3 2003 om 09:17:24 UTC+0200)
Download : 663.8 KByte/sec
Upload : 50.6 KByte/sec
Connection : 1,360.0 Conn/min
Ping test Nederland : 19.0 ms
Is overigens Publishnet (ook via BBned)
Download zit nog niet op max.... als ik download met reget haal ik makkelijk de 800KB/s de speedtest zegt dus ook niet alles.
Do as I say, don't do as I do.
Dit komt bijna zeker door de splitter, mijn overige telefoonlijnen hebben last van ruis als de modem online is, pc aan of uit maakt niets uit, ruis blijft.Verwijderd schreef op 30 mei 2003 @ 17:04:
Ik merkte net ineens dat mijn nummerherkenning niet werkt als ik zit te internettenAls ik me pc en alle uitzet dan doet hij het wel. Ik heb hier eerder iest over gelezen, maar er is nooit een oplossing gepost.
In het boekje van de splitter staat dat als je meerdere hoofd-telefoonaansluiting in je huis hebt "je een probleem hebt", leuk omschreven. Oplossing is om alle overige hoofd-telefoonaansluitingen dicht te plakken( dus niet gebruiken) of alle overige telefoonlijnen via de lijn te laten lopen waar de splitter op is aangesloten, volgens het boekje dan.
Maar er moet toch een betere oplossing hiervoor zijn?
Verwijderd
Ja hoor; een telefoonkabel bevat 4 draden, waarvan er 2 voor telefoon zijn. Sluit het kroontje van je 'adsl' kabel zo aan dat je voor ADSL de overige 2 draden gebruikt, dan heb je ook geen ruis meer.Enver schreef op 03 June 2003 @ 12:14:
[...]
Dit komt bijna zeker door de splitter, mijn overige telefoonlijnen hebben last van ruis als de modem online is, pc aan of uit maakt niets uit, ruis blijft.
In het boekje van de splitter staat dat als je meerdere hoofd-telefoonaansluiting in je huis hebt "je een probleem hebt", leuk omschreven. Oplossing is om alle overige hoofd-telefoonaansluitingen dicht te plakken( dus niet gebruiken) of alle overige telefoonlijnen via de lijn te laten lopen waar de splitter op is aangesloten, volgens het boekje dan.
Maar er moet toch een betere oplossing hiervoor zijn?
Natuurlijk wel ff het de telefoon wandcontactdoos controleren
Deze oplossing lijkt me te makkelijk om waar te zijn.
Verwijderd
Kan ik niet zo zeggen; moet je ff in je meterkast kijken welke draden gebruikt worden óf een ander wandcontactdoosje openschroeven.Enver schreef op 03 juni 2003 @ 18:20:
"overige 2 draden" zijn dat nou de onderste of de bovenste 2?
Deze oplossing lijkt me te makkelijk om waar te zijn.
Nou... Demon heeft niets veranderd , dat die conn/minuut hoger liggen. Dit is namelijk bij alle isp's zo... Waarom ?Bart-01 schreef op 03 June 2003 @ 09:19:
[...]
Ja dus:
(Overgenomen op Tue Jun 3 2003 om 09:17:24 UTC+0200)
Download : 663.8 KByte/sec
Upload : 50.6 KByte/sec
Connection : 1,360.0 Conn/min
Ping test Nederland : 19.0 ms
Is overigens Publishnet (ook via BBned)
Download zit nog niet op max.... als ik download met reget haal ik makkelijk de 800KB/s de speedtest zegt dus ook niet alles.
maandag 2 juni 2003 Nieuwe server Speedtest.nl
Sinds 1 juni draait Speedtest.nl op een nieuwe server (en ook weer op het www.speedtest.nl domein). Vanwege deze verhuizing kan het zijn dat bepaalde onderdelen niet correct functioneren. Mocht u een probleem tegenkomen dan stellen wij het op prijs als u ons daarover wilt inlichten.
Hier zit geen regelmaat in.
Ik heb al de nieuwe firmware erin gezet, maar dat mocht de pret helaas niet verhogen.
Is er iemand anders die dit ook heeft gehad en heeft kunnen verhelpen?
Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?
Maar verder nog niets dan goeds, geloof ik
Verwijderd
Doet Demon nou ook zaken met KPN (mxstream?) of gaat het alleen over bv BBNED?
Ik kreeg namelijk onlangs een brief in de bus van de KPN waaruit ik begreep dat zij verantwoordelijk waren voor de ADSL verbinding. Ik vond dit nogal raar omdat ik dacht dat het via BBNED zou gaan hier in Almere?
Mijn collega in Purmerend vertelde dan ook dat hij een brief vd KPN had gekregen na zijn aanvraag dat zij niet verantwoordelijk waren voor de verbinding! Zo'n brief verwachtte ik dus ook maar begreep uit de mijne het tegenovergestelde dus.
nee, demon doet geen mxstream. ze doen ook geen zaken met kpn voor adsl-verbindingen. dsl-express loopt via bbned, oudere en/of zakelijke verbindingen lopen nog via babyxl en versatel. _die_ bedrijven doen zaken met kpn, maar alleen voor wat betreft de lijn en aansluiting in de centrale. alles wat er overheen gaat heeft kpn niks mee te maken.Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 21:55:
EEN klein vraagje tussendoor. Ik vraag het me al een tijdje af en ik kan er maar
geen sluitend antwoord op vinden...
Doet Demon nou ook zaken met KPN (mxstream?) of gaat het alleen over bv BBNED?
dat gaat dus over de fysieke lijn, niks meer, niks minder.Ik kreeg namelijk onlangs een brief in de bus van de KPN waaruit ik begreep dat zij verantwoordelijk waren voor de ADSL verbinding. Ik vond dit nogal raar omdat ik dacht dat het via BBNED zou gaan hier in Almere?
Van 512 Kbit naar 1024 Kbit upload.
BV Eweka heeft dit al gedaan, is namelijk nieuw abbo van BBNet
Zou helemaal leuk zijn als er voor een zacht prijsje een 1024/1024 abbo komt
las ook zoiets ja.Weezer-DC schreef op 16 June 2003 @ 02:50:
Gaat Demon eigelijk van ze snelste abobo de upload omhoog gooie ?
maar ik denk echt dat ze dat alleen bij dat 2-8 mbit gaan doen.
Erg knap van Eweka dat ze een upload van 1024kbps gaan bieden. Daar moeten ze aardig wat werk voor hebben verzet, aangezien met de huidige ADSL techniek (zoals gebruikt door BBNed) een upload van 1024kbps technisch helemaal niet mogelijk isWeezer-DC schreef op 16 June 2003 @ 02:50:
Gaat Demon eigelijk van ze snelste abobo de upload omhoog gooie ?
Verder dan +/- 832kbps.
De enige mogelijkheid om een upstream van 1024kbps (of meer) te halen is met de veel duurdere G.SHDSL techniek. Je bent dan echter beperkt tot 2.3mbps zowel up- als downstream.
Max is 892 ofzo hoor, nog ietsje hoger als jij zegtOperations schreef op 16 juni 2003 @ 10:54:
[...]
Erg knap van Eweka dat ze een upload van 1024kbps gaan bieden. Daar moeten ze aardig wat werk voor hebben verzet, aangezien met de huidige ADSL techniek (zoals gebruikt door BBNed) een upload van 1024kbps technisch helemaal niet mogelijk is
Verder dan +/- 832kbps.
De enige mogelijkheid om een upstream van 1024kbps (of meer) te halen is met de veel duurdere G.SHDSL techniek. Je bent dan echter beperkt tot 2.3mbps zowel up- als downstream.
En toch bied eweka het aan,
zie hun site, of zie topic @ got
Dan nog is dat een stukje lager dan wat Eweke zegt aan te kunnen bieden...
Ook erg tekenend is dat het document van die pagina 'adslconsument7800.php' heet (7800~de maximaal haalbare downstream) maar ze het tóch hebben over 8192kpbs downstream.
Vage toko dat Eweka...
[ Voor 46% gewijzigd door SambalBij op 16-06-2003 13:36 ]
Denk dat ik toch voor een Demon 1024/512 ga, Demon is in mijn ogen wat beter bezigOperations schreef op 16 juni 2003 @ 13:34:
Zou kunnen, ik weet niet de exacte getallen
Dan nog is dat een stukje lager dan wat Eweke zegt aan te kunnen bieden...
Ook erg tekenend is dat het document van die pagina 'adslconsument7800.php' heet (7800~de maximaal haalbare downstream) maar ze het tóch hebben over 8192kpbs downstream.
Vage toko dat Eweka...
Idd vaag, had ik eigelijk nog niet zo opgelet, zal ze er eens een mailtje over sturen
Nog maar een keer:
Geen statusberichten
[ Voor 87% gewijzigd door intoxicated op 16-06-2003 22:37 ]
levering duurde bij mij een weekje ongeveerartec schreef op 16 June 2003 @ 15:18:
[...]
w00tben benieuwd wanneer ik de modem binnekrijg, dan zal vast de lijn ook wel opgeleverd zijn
lijn was meteen actief, en heb zondag mail gehad dat lijn "officieel" geactiveerd/opgeleverd was.
Dus weekje ongeveer waarschijnlijk
ik keek net op de planet site, naar me aboo info,
daar staat dit.
"... Datum ingang huidig abonnement: 03/10/2001
U bent abonnee sinds: 28/08/2001 "
Kan ik per 28/08/2003 me abbo bij planet opzeggen of pas per 03/10/2003 ?
Dit omdat je 6 weken van te voren een abbo beindiging bij hun heb moeten liggen.
http://www.dslexpress.nl/
[ Voor 23% gewijzigd door rvm op 16-06-2003 23:16 ]
Verwijderd
1
2
3
| Daarnaast dient uw telefoonlijn aan de volgende eisen te voldoen: - KPN Belbudget, Belbasis of Belplus abonnement; |
Beterzzzz !rvm schreef op 16 juni 2003 @ 23:15:
Demon heeft weer een nieuwe actie: Tot 1 jan 2004 geen aansluit/modemkosten... en dat geldt voor alle abonnementen (niet alleen de dure).
Nu ga ik zeker weten als me planet abbo is afgezegd naar Demon !
Verwijderd
Als ik dit zo lees zou ik zeggen per 03/10/2003. Je abbo wordt elke keer met een jaar verlengd. M.a.w. je moet wachten tot oktober voor je abbo wordt afgesloten... Ik heb mijn abbo ook opgezegd bij Planet. Het heeft bij mij andere halve maand geduurd voor ze mijn abbo hadden afgeslotenWeezer-DC schreef op 16 juni 2003 @ 21:26:
Even een vraagje waar ik geen nieuw topic voor wil aanmaken,
ik keek net op de planet site, naar me aboo info,
daar staat dit.
"... Datum ingang huidig abonnement: 03/10/2001
U bent abonnee sinds: 28/08/2001 "
Kan ik per 28/08/2003 me abbo bij planet opzeggen of pas per 03/10/2003 ?
Dit omdat je 6 weken van te voren een abbo beindiging bij hun heb moeten liggen.

Verwijderd
Alleen de afgelopen dagen is het ontzettend moeilijk meer dan een connectie te maken naar de newsserver. Het is vandaag zelfs zo dat een connectie voor langere tijd niet mogelijk is. Het lijkt erop dat het een probleem van supernews zelf betreft. Het aantal poorten wat Demon afneemt zou meer dan genoeg moeten zijn. Alleen komt volgens Supernews demon hier ver overheen. Dit zou dus aan de nieuwe software liggen die Supernews gebruikt. Alleen erg vervelend allemaal als je net ff wat wilt wegtrekken van de newsserver.
ahaaa vanadaar dat het sneller gaat, gaat 180 hier met 4 connecties. Ik doe dit met grabit en heb geen last van connection lost.Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 19:24:
Ervaart iemand anders de afgelopen dagen ook problemen met connecties naar supernews? Het ging een lange tijd goed. Het feit dat de snelheid per connectie verhoogd is naar 48 kb/s was lekker. Ook de retentie werd de afgelopen tijd alleen maar beter. Ik vond 'm zowiezo al niet slecht.
Alleen de afgelopen dagen is het ontzettend moeilijk meer dan een connectie te maken naar de newsserver. Het is vandaag zelfs zo dat een connectie voor langere tijd niet mogelijk is. Het lijkt erop dat het een probleem van supernews zelf betreft. Het aantal poorten wat Demon afneemt zou meer dan genoeg moeten zijn. Alleen komt volgens Supernews demon hier ver overheen. Dit zou dus aan de nieuwe software liggen die Supernews gebruikt. Alleen erg vervelend allemaal als je net ff wat wilt wegtrekken van de newsserver.
1) Hoe bevalt de Demon service/helpdesk
2) Is het ZyXEL modem (niet echt bekend merk) een goed modem of zijn er wat bugs
3) Volgens speedsuite.nl heeft Demon duidelijk een hogere ping dan bijvoorbeeld Planet internet. Is dat merkbaar of is dit niet zo / niet merkbaar
Dank voor het antwoorden.
Verwijderd
Hmm erg vreemd. Het lijkt erop dat ze me zitten te cappen hiero met maar max. 1 connectie naar de newsserver.Tutti-frutti schreef op 17 juni 2003 @ 19:27:
[...]
ahaaa vanadaar dat het sneller gaat, gaat 180 hier met 4 connecties. Ik doe dit met grabit en heb geen last van connection lost.
Niemand anders hetzelfde probleem?
Thanks voor je reply !Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 13:12:
Als ik dit zo lees zou ik zeggen per 03/10/2003. Je abbo wordt elke keer met een jaar verlengd. M.a.w. je moet wachten tot oktober voor je abbo wordt afgesloten... Ik heb mijn abbo ook opgezegd bij Planet. Het heeft bij mij andere halve maand geduurd voor ze mijn abbo hadden afgeslotenZorg dat je het schriftelijk doet en een bevestiging krijgt. Ik was altijd erg tevreden over Planet, maar die helpdesk is echt zwaar bagger
Succes ermee!!
Dat is dan wel minder, ach oktober is ook wel te doen.
Ik ga morgen is bellen met planet over hoe op te zeggen.
Ik ga zeker vragen om een schriftelijke bevestiging
Hoop dat het allemaal vlotjes gaat loopje,
al hoewel ik zo'n vermoede heb dat het zeker ander halve maand gaat duren
Verwijderd
Ik vind het ernstig bagger dat zo'n goede provider als Demon is, zulke brakke voorwarden moet stellen. (lees: Linesharing) Je bent dus kei hard verplicht om een KPN abo te nemen naast je BBNed ADSL abo. . . Ik dacht dat die twee min of meer concurenten waren!?
Zo te zien is Eweka internet de enige die het niet verplicht stelt om KPN aan te houden. Of heb ik er een gemist? (op site van BBNed alle providers aangeklikt, of ze zijn asosiaal duur, of ze eisen een KPN belbasis abo (dus + € 14,95 ex.btw.))
Beetje krom IMO

Ik heb nu wanadoo cable premium, maar ik wordt steeds gekker van dat pppoe aanmeld gedoe. Straks met demon lekker een vast ipadres !!
bedankt voorde goed tips in dit topic.
1) 1 of 2 keer contact opgenomen. Via de telefoon goed geholpen, mail was wat traagjes maar wel ok..wwillem schreef op 17 June 2003 @ 20:33:
Ik zou graag wat algemene dingen willen weten over Demon ADSL waarvan ik denk dat jullie die het beste kunnen beantwoorden:
1) Hoe bevalt de Demon service/helpdesk
2) Is het ZyXEL modem (niet echt bekend merk) een goed modem of zijn er wat bugs
3) Volgens speedsuite.nl heeft Demon duidelijk een hogere ping dan bijvoorbeeld Planet internet. Is dat merkbaar of is dit niet zo / niet merkbaar
Dank voor het antwoorden.
2) Prima modem. De routerfunctie wordt niet ondersteund maar is ook zelf te configgen.
3) een ping over Demon (2048/512) naar www.tweakers.net is bij mij gemiddels 20ms, een ping over Planet standaard-abo naar www.tweakers.net (bij mijn ouders) doet er gemiddeld zo'n 35ms over. Ook naar overzeese servers is Demon iets sneller.
graag gedaan
Verwijderd
Belbudget voldoet tegenwoordig ook, is € 9,- ongeveer.Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 10:27:
Misschien een beetje offtopic.
Ik vind het ernstig bagger dat zo'n goede provider als Demon is, zulke brakke voorwarden moet stellen. (lees: Linesharing) Je bent dus kei hard verplicht om een KPN abo te nemen naast je BBNed ADSL abo. . . Ik dacht dat die twee min of meer concurenten waren!?
Zo te zien is Eweka internet de enige die het niet verplicht stelt om KPN aan te houden. Of heb ik er een gemist? (op site van BBNed alle providers aangeklikt, of ze zijn asosiaal duur, of ze eisen een KPN belbasis abo (dus + € 14,95 ex.btw.))
Beetje krom IMO
20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd
Verwijderd
Simpel: Dan is er helemaal geen ADSL-signaal, althans de modem kan het niet vinden. Voor duidelijk: het knipperende lampje houdt in dat er niet gesynchroniseerd kan worden met de ADSL centrale.Beamer schreef op 18 juni 2003 @ 19:13:
Ik heb ff snel topic doorgelezen over lampje knippert lampje brand ook, maar wat is er nou aan de hand als het dsl lampje helemaal niet gaat branden.
Very very nice, als het goed is komt BBned hiero vanaf augustus beschikbaar.rvm schreef op 16 juni 2003 @ 23:15:
Demon heeft weer een nieuwe actie: Tot 1 jan 2004 geen aansluit/modemkosten... en dat geldt voor alle abonnementen (niet alleen de dure).
Ws gaat der overstap van chello die zelfde maand nog gebeuren
nou zo'n modem is niet zo intressant, en voor zo ver ik weet wordt de informatie vna je account appart via de post toe gestuurd. wacht nog even een paar dagen, in het weekend leveren ze normaliter niet dus wacht nog heel even af zou ik zeggenartec schreef op 20 June 2003 @ 20:11:
Heb een week geleden de bericht gekregen dat ik de modem binne een week zou toe gestuurd zou krijgen.. maar op heden nog niks binnen gekregen moet ik me nu zorgen gaan maken ? dat een tpg gozertje em achterover heeft gedrukt ?
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Verwijderd
Hmmz, ik ben nu bijna een half jaar abonnee bij Demon, maar heb nog nooit post ontvangen van Demon ( muv het modem dan). Aanmelding en verwerking gaat dan ook volledig via internet.DAMAGE schreef op 20 June 2003 @ 20:44:
[...]
nou zo'n modem is niet zo intressant, en voor zo ver ik weet wordt de informatie vna je account appart via de post toe gestuurd. wacht nog even een paar dagen, in het weekend leveren ze normaliter niet dus wacht nog heel even af zou ik zeggen
artec heb je bij je statuspagina niet zo'n tracking link, zodat je kunt zien waar het pakketje (met het modem) nu ongeveer is. Dit had ik nl. destijds wel.
Ik kan geen tracking link vinden.. maar ik heb maar even een email naar Demon toe gestuurd.. kijken of daar wat uit komt...Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 10:46:
[...]
Hmmz, ik ben nu bijna een half jaar abonnee bij Demon, maar heb nog nooit post ontvangen van Demon ( muv het modem dan). Aanmelding en verwerking gaat dan ook volledig via internet.
artec heb je bij je statuspagina niet zo'n tracking link, zodat je kunt zien waar het pakketje (met het modem) nu ongeveer is. Dit had ik nl. destijds wel.
U dient zorg te dragen voor een analoge of ISDN telefoonlijn die aan de volgende eisen voldoet:
Geen 'meervoudige' telefoonaansluiting (met een groepsnummer of doorkiesnummer)
Nu heb ik thuis ISDN met een Quatrovox huiscentrale, maar betekent dit nu dat ik dan niet meer al de 4 telefoonnummers daarmee kan gebruiken die ik van KPN kreeg bij mijn aansluiting (of lees ik het weer eens verkeerd
En nu krijg je bij het doe het zelf pakket een modem en een splitter, maar ik wil dus zelf een modem kopen, maar krijg je die splitter dan wel toegestuurd of moet je die dan ook zelf kopen?
zelf modem kopen als de aanschaf nu gratis is ??marcrenzo schreef op 22 June 2003 @ 19:55:
Ik zit er dus ook over na te denken om demon adsl te nemen, maar nu las ik op de site van demon het volgende:
U dient zorg te dragen voor een analoge of ISDN telefoonlijn die aan de volgende eisen voldoet:
Nu heb ik thuis ISDN met een Quatrovox huiscentrale, maar betekent dit nu dat ik dan niet meer al de 4 telefoonnummers daarmee kan gebruiken die ik van KPN kreeg bij mijn aansluiting (of lees ik het weer eens verkeerd)?
En nu krijg je bij het doe het zelf pakket een modem en een splitter, maar ik wil dus zelf een modem kopen, maar krijg je die splitter dan wel toegestuurd of moet je die dan ook zelf kopen?
[ Voor 53% gewijzigd door Tutti-frutti op 22-06-2003 20:18 ]
Ja, ik weet het, maar ik wil zo'n 4 poorts router van E-techTutti-frutti schreef op 22 June 2003 @ 20:16:
[...]
zelf modem kopen als de aanschaf nu gratis is ??
dan kooop je dus gewoon die modemrouter (heb ik ook btw) en neem je die gratis modem erbijmarcrenzo schreef op 22 juni 2003 @ 20:18:
[...]
Ja, ik weet het, maar ik wil zo'n 4 poorts router van E-tech
[ Voor 5% gewijzigd door Tutti-frutti op 22-06-2003 20:20 ]
hmm, daar heb je ook weer gelijk in, toch maar ff over nadenkenTutti-frutti schreef op 22 June 2003 @ 20:20:
[...]
dan kooop je dus gewoon die modemrouter (heb ik ook btw) en neem je die gratis modem erbij. OF je koopt gewoon een router zonder modem erin, goedkoper dus
.
daarom kreeg ik het modem nietWij hebben een kleine achterstand opgelopen met het versturen van modems. Wij zullen er in ieder geval voor zorgen dat u het modem in u bezit heeft voordat uw vebinding wordt opgeleverd.
Met vriendelijke groet
Customer Service
Demon Internetet
Meervoudige aansluiting wil zeggen meerdere isdn aansluitingen koppelen tot een virtuele aansluitingen. ( Gsus Lekker nederlands weer vandaagmarcrenzo schreef op 22 June 2003 @ 19:55:
Ik zit er dus ook over na te denken om demon adsl te nemen, maar nu las ik op de site van demon het volgende:
Nu heb ik thuis ISDN met een Quatrovox huiscentrale, maar betekent dit nu dat ik dan niet meer al de 4 telefoonnummers daarmee kan gebruiken die ik van KPN kreeg bij mijn aansluiting (of lees ik het weer eens verkeerd)?
[ Voor 4% gewijzigd door raymonvdm op 23-06-2003 12:37 ]
Ik zit dus nu bij xs4all en wil overstappen, maar wil zo KORT mogelijk zonder internet zitten... iemand tips hiervoor?
Verwijderd
Ik zit momenteel ook bij Xs4all met een dure Basic ADSL abbo met die k*t 768/128 verbinding.
bij Demon krijg ik DSL Express 1024/512 (voor 4 eurotjes meer, meer snelheid!).
DAT klinkt beter.
Ook wil ik dan overstappen en was dus benieuwd naar hoe lang het gaat duren als je de lijn schoon moet opleveren.?
De een zegt 48 uur en de ander zegt: 21 werkdagen.?
Nou, dat belooft goeds......... denk ik.
Heb net live contact gehad met ene Erik Doedens van ADSL Metacrawler.
Als je al een bestaande ADSL account hebt, (in dit geval dus KPN / XS4all) dan moet je ze allebei opzeggen en vervolgens de bestelling plaatsen en daarna duurt het 4 tot 6 weken voor verwerking.
Dus het kan oplopen tot 10 weken. (Opzeggen account, lijn vrijmaken/testen, bestellen, etc).
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 14:44 . Reden: update ]
Precies ja... maar maakt het misschien uit op welke dag je je bij je ISP afmeldt? want ik weet niet of de opzegging na een RUIM jaar elke dag is, of per einde van de maand etc....
En als die opzegging een paar dagen zou duren... kan je dan niet alvast de bestelling bij Demon plaatsen? ( ik weet wel voordat ze de lijn in orde kunnen maken moet je oude verbinding er wel al af zijn)
Verwijderd
Ja zoiets d8 ik ook al. Nu bestellen en ondertussen de lijn vrij laten maken.n00bs schreef op 23 juni 2003 @ 14:40:
SeNTiNeL0 >
Precies ja... maar maakt het misschien uit op welke dag je je bij je ISP afmeldt? want ik weet niet of de opzegging na een RUIM jaar elke dag is, of per einde van de maand etc....
En als die opzegging een paar dagen zou duren... kan je dan niet alvast de bestelling bij Demon plaatsen? ( ik weet wel voordat ze de lijn in orde kunnen maken moet je oude verbinding er wel al af zijn)
En zie mijn toevoeging aan mijn post boven je.
Ik net gebeld naar Xs4all... zij sturen de opzegging per direct op alleen bij KPN duurt het minimaal 2 weken voor dat het opgezegd is...
Wat ik denk gewoon opzeggen.... en over 2 weken Demon aanvragen... dan zal t wel synchroon lopen???
Heeft iemand al ervaring met de FUP van Demon?
De islam kan uw vrijheid schaden
The first casualty in war is always the truth...
Verwijderd
De aanvraag verliep best snel, als de KPN-ADSL eenmaal van je lijn is. Ik heb in totaal 3 a 4 weken zonder ADSL gezeten. Zal als je geen modem hebt iest van 6 weken zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 15:19 ]
Verwijderd
Email gekregen van Xs4all:n00bs schreef op 23 juni 2003 @ 15:03:
Dikke!!! $%%##
Ik net gebeld naar Xs4all... zij sturen de opzegging per direct op alleen bij KPN duurt het minimaal 2 weken voor dat het opgezegd is...
Wat ik denk gewoon opzeggen.... en over 2 weken Demon aanvragen... dan zal t wel synchroon lopen???
Maar had daarvoor al een email gestuurd met de vraag of dat ook automatisch opgezegd wordt bij de KPN/Mxstream? Of moeten we er zelf achterheen gaan?Dank u voor uw e-mail.
Als u uw jaarcontract heeft uitgezeten dan kunt u uw ADSL opzeggen. U heeft dan 1 maand opzegtermijn. De verwerking van de opzegging neemt zo'n 2 tot 4 weken in beslag. De opzegging kunt u doen via de website van XS4ALL. Ik geef u voor het gemak de URL:
http://www.xs4all.nl/adsl/opzeggen.php
Mocht u nog vragen hebben dan horen wij dit graag.
Vriendelijke groet,
Mevr. A. Marghadi
XS4ALL Internet BV
Daar had ze nog niet op gereageerd.
Nog effe afwachten.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 15:28 . Reden: typo's ]
Hoezo moest je een nieuwe aanvraag bij Demon doen? en hoe lang duurde de opzegging van je oude ADSL nou? (vanaf de dag dat je t bij je ISP aanvroeg)
En hoe snel doet Demon daarna een lijnmeting
SeNTiNeL0: Ja
[ Voor 6% gewijzigd door n00bs op 23-06-2003 15:28 ]
Verwijderd
Heb jij toevallig ook een Speedtouch Home modem?n00bs schreef op 23 June 2003 @ 15:27:
KHdV
Hoezo moest je een nieuwe aanvraag bij Demon doen? en hoe lang duurde de opzegging van je oude ADSL nou? (vanaf de dag dat je t bij je ISP aanvroeg)
En hoe snel doet Demon daarna een lijnmeting
SeNTiNeL0: Ja
Ik wel, maar dan ook met een Edimax 6004+ Broadband Switch Router. (fijn dingetje! geen probs).
Zou dat ook mogelijk zijn om met de nieuwe abbo van Demon te gebruiken? Of ben je verplicht die nieuwe zooi te kopen?
Dit topic is gesloten.