Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten # 2

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.823 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46

Lightah

Strikes Again

Nee kunnen ze het geloof ik zo goedkoop maken, voor bedrijf hebben ze andere abonnementen.

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd hoe dit met de rekeningen zal gaan. ik heb mijn HCCnet abbo ruim een maand geleden opgezegd. Ik heb een opzeg termijn van een maand, als nu de KPN mijn abbo pas over een week of 3 afsluit zou dat "moeten" inhouden dat ik dus nu een week of 3 gratis ADSL heb.
Ik heb dus op tijd opgezegd, dat het zo lang duurt dat verwerken, daar kan ik ook niets aan doen.....toch???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
weet trouwens iemand hoe dat zit met de nieuwsgroepen van demon? ik heb namelijk een 2 mbit lijntje maar met het posten en het downen van post kom ik respectievelijk maar op 8kb upload (weet niet of meerdere threads zullen helpen) en 256 kbit download per thread...

is een beetje magertjes vind ik! ligt het aan mijn instellingen of heeft demon dat opgelegd?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

ralfbosz

xm create bosz -c

volgens mij heeft het al ergens gestaan dat demon de nieuwsgroepen beperkt tot 4 threads van zo'n 30kb/s. Dus zo'n 256kbit per thread, meer threads helpen dus.

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
ook met upload niet? kon het namelijk niet vinden in de search.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm...

KHDV,

Pas op dat je niet je abo opzegt en dan doorsurft tot zij je daadwerkelijk afsluiten.

Ik weet niet wat de voorwaarden van HCCNET zijn, maar bij Planet betekent dat een automatische verlenging. En dan zit je. Want dan moet je blijven zitten tot dat contract afloopt, plus je lijn kan niet omgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is het bericht van HCC dat ik heb ontvangen. Als ik doorsurf in de periode dat ik nog ADSL heb is het mogelijk dat ze nog een rekening sturen.

Geachte klant,

De opheffing van je ADSL-lijn xxx-xxxxxxx is heden aan KPN doorgegeven. Het kan nog enige tijd duren voordat de lijn werkelijk niet meer functioneert.
Het abonnement voor HCCnet ADSL zal eindigen, een maand na de datum van opzeggen.

Wanneer je na het eindigen van het abonnement nog gebruik maakt van HCCnet ADSL, moet je er rekening mee houden dat er nog een factuur zal worden gestuurd.

Hoogachtend

HCCnet

Ik heb al een dikke maand geleden opgezegd, dus dat moet geen probleem zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 13:22
Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 22:36:Ik heb al een dikke maand geleden opgezegd, dus dat moet geen probleem zijn :)
Euh, er staat toch juist dat als je langer dan een maand na opzegging door blijft surfen je nog een rekening kunt ontvangen? :) Of bedoel je dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat me er om dat HCCnet niet mijn abbo gewoon verlengt als ik na deze opzegtermijn van een maand door blijf surfen totdat de KPN me afsluit. Dit in tegenstelling wat "The_CinC" zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 01:24:
Het gaat me er om dat HCCnet niet mijn abbo gewoon verlengt als ik na deze opzegtermijn van een maand door blijf surfen totdat de KPN me afsluit. Dit in tegenstelling wat "The_CinC" zegt.
Ah ok, dan is het duidelijk :) Ik dacht even dat het over rekeningen en verlengingen in het algemeen ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, ik (mijn ouders dan:P) over 768/128 adsl van kpn met xs4all als provider.
in de zomer gaan wij verhuizen, en op ons nieuwe adres is demon te krijgen.
nu wou ik dus overstappen op 1024/512 van demon.
wat we hier vooral tegelijk doen is online gamen, iemand die weet of demon ook over goede pings beschikt, naast de grote bandbreedte?

offtopic:
geen zin om een heel topic + 17 pagina`s te doorspitten dus meschien dat deze vraag al eerder gesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59
Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 14:28:
wat we hier vooral tegelijk doen is online gamen, iemand die weet of demon ook over goede pings beschikt, naast de grote bandbreedte?

offtopic:
geen zin om een heel topic + 17 pagina`s te doorspitten dus meschien dat deze vraag al eerder gesteld is.
Ik haal hier zelf 15-16 ms naar bv tweakers.net

Met de Copperjet modem die ik officieel had, zat ik op zo'n 23 ms. Is dus wel modemafhankelijk.
Maar gemiddeld genomen ruim voldoende om goed te gamen. En verder kun je eens bij www.speedtest.nl ofzo kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misstickjoint
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 11:42
Heb nu ook DEMON DSL aangevraagd 1024/512 omdat ik ziek werd van mijn kabel verbinding. Lees dat somige mensen al binnen 3 weken ofzo al aangesloten werden aan hun netwerk. Gaat het hier om een uitzondering want erstaat iets van 8 weken op hun site of is iedereen hier veel sneller aangesloten dan die 8 weken zoals er op de FAQ site staat bij demon?

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op 21 April 2003 @ 18:14:
[...]

Ik haal hier zelf 15-16 ms naar bv tweakers.net

Met de Copperjet modem die ik officieel had, zat ik op zo'n 23 ms. Is dus wel modemafhankelijk.
Maar gemiddeld genomen ruim voldoende om goed te gamen. En verder kun je eens bij www.speedtest.nl ofzo kijken ;)
dat speedtest ga ik zo ff bekijken, maar ik bind me daar niet al te sterk aan vast.
soms zie ik bijv. dat die provider helemaal geen snelheid had (down dus) en dat kan gewoon niet. verder klopte is het op 1 punt in het land, dus met een andere centrale als ik krijg.
maar dat over die modem en ping klinkt super, ik heb nu een alcatel speed touch home, welke modem heb jij nu die je zo`n uber lage ping geeft?

edit: ik ping nu (met 768/128 XS4all) tussen de 18 en de 19 naar tweakers.net, ook netjes toch ;)
alleen mijn download zat net @ 44kb/s, kan makkelijk 80 zijn, lekker is die speedtest :S
nu haalde ik weer 79kb/s down, lijkt er meer op :X

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 08:03:
[...]

dat speedtest ga ik zo ff bekijken, maar ik bind me daar niet al te sterk aan vast.
soms zie ik bijv. dat die provider helemaal geen snelheid had (down dus) en dat kan gewoon niet. verder klopte is het op 1 punt in het land, dus met een andere centrale als ik krijg.
maar dat over die modem en ping klinkt super, ik heb nu een alcatel speed touch home, welke modem heb jij nu die je zo`n uber lage ping geeft?

edit: ik ping nu (met 768/128 XS4all) tussen de 18 en de 19 naar tweakers.net, ook netjes toch ;)
alleen mijn download zat net @ 44kb/s, kan makkelijk 80 zijn, lekker is die speedtest :S
damn, srry moets de edit knop hebben 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Verwijderd schreef op 21 april 2003 @ 14:28:
Ik ben van Chello 1,5Mbit/128kbit naar 1024/512 van Demon overgestapt en ik moet je zeggen, het is een verademing! Niet alleen heb ik betere pings naar online games, de enorme lag die ik met New World Order had is nu ook verleden tijd met Demon-ADSL, en als ik BF1942 host dan kunnen nu meerdere vrienden via Internet inloggen en meedoen, zonder dat zij last van lag hebben.

Demon-ADSL is voor mij echt STUKKEN beter dan Chello-kabel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
misstickjoint schreef op 21 April 2003 @ 18:35:
Heb nu ook DEMON DSL aangevraagd 1024/512 omdat ik ziek werd van mijn kabel verbinding. Lees dat somige mensen al binnen 3 weken ofzo al aangesloten werden aan hun netwerk. Gaat het hier om een uitzondering want erstaat iets van 8 weken op hun site of is iedereen hier veel sneller aangesloten dan die 8 weken zoals er op de FAQ site staat bij demon?
Bij mij heeft het ongeveer 5 weken geduurd. En ik kreeg de bestelde ADSL-modem toegestuurd op de dag dat het abonnement in werking ging. Omdat de postbode 2 dagen achter elkaar langs kwam terwijl ik niet thuis was had ik al 2 dagen een werkende lijn zonder hardware om het aan de praat te krijgen! Maar gelukkig toen ik het pakket eenmaal had was het ook zo gepiept :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op 22 April 2003 @ 13:59:
[...]

Ik ben van Chello 1,5Mbit/128kbit naar 1024/512 van Demon overgestapt en ik moet je zeggen, het is een verademing! Niet alleen heb ik betere pings naar online games, de enorme lag die ik met New World Order had is nu ook verleden tijd met Demon-ADSL, en als ik BF1942 host dan kunnen nu meerdere vrienden via Internet inloggen en meedoen, zonder dat zij last van lag hebben.

Demon-ADSL is voor mij echt STUKKEN beter dan Chello-kabel!!!
klinkt goed, dat spel komt btw door je 4x snellere upload, maar dit wist je zelf denk ook al, hoeveel KB/s kan jij downe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Laatst online: 02-05-2022
misstickjoint schreef op 21 april 2003 @ 18:35:
Ik was een uitzondering geloof ik, maar bij mij duurde het 13 weken. Gelukkig is het het wachten waard gebleken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:52

Marc H

- - Is wakker - -

misstickjoint schreef op 21 April 2003 @ 18:35:
Vandaag is eindelijk mijn ADSL werkend :)

Aangevraagd op 26 maart, op 18 april mailtje op mijn werk gekregen dat mijn lijn opgeleverd was. Maar omdat ik die vrijdag vrij was las ik dat mailtje gisteren pas. :(
Thuis bleek dat mijn nieuwe telefoonlijn niet goed geinstalleerd was. Helemaal geen telefoonsignaal, dus vanmorgen monteur laten komen. foutje in de schakelkast.

Modem had ik trouwens al.

* Marc H is happy: 220kbyte down, 50kbyte up (2048/512 abbo :) )

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc H schreef op 23 April 2003 @ 12:17:
[...]

Vandaag is eindelijk mijn ADSL werkend :)

Aangevraagd op 26 maart, op 18 april mailtje op mijn werk gekregen dat mijn lijn opgeleverd was. Maar omdat ik die vrijdag vrij was las ik dat mailtje gisteren pas. :(
Thuis bleek dat mijn nieuwe telefoonlijn niet goed geinstalleerd was. Helemaal geen telefoonsignaal, dus vanmorgen monteur laten komen. foutje in de schakelkast.

Modem had ik trouwens al.

* Marc H is happy: 220kbyte down, 50kbyte up (2048/512 abbo :) )
das netjes, zou betekenen dat ik 110down en 50 up heb (1024/512)
wat is je ping naar tweakers.net? (start==>uitvoeren==>cmd enteren===>ping tweakers.net enteren ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 14:11:
[...]

das netjes, zou betekenen dat ik 110down en 50 up heb (1024/512)
wat is je ping naar tweakers.net? (start==>uitvoeren==>cmd enteren===>ping tweakers.net enteren ;) )
* Marc H checkt even of er systeembeheerder staat in zijn GoT profile...

hmm, even via ssh om mijn machine inloggen ;) (zit nu op mijn werk)

gemiddeld: 16 ms

[ Voor 11% gewijzigd door Marc H op 23-04-2003 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Grappig hoor. Vandaag een e-mail verstuurd naar Demon, waarin ik aangaf dat het overstappen van KPN naar Demon nu nog zoveel tijd in beslag nam. Mijn vraag aan hun was dus of hier binnen afzienbare tijd iets aan gaat veranderen. Krijg ik dit terug:
Als u al een ADSL aansluiting heeft bij een andere provider en u wilt overstappen naar Demon DSL Express moet u rekening houden met het volgende:

KPN heeft nog geen werkende procedure voor het omzetten van DSL lijnen van één ADSL aanbieder naar een andere. De telefoonlijn waarop u DSL Express aanvraagt moet vrij zijn van andere ADSL abonnementen voordat een nieuwe order op die lijn geaccepteerd zal worden. Uw opzegging moet administratief door KPN verwerkt zijn.
En daarna volgde nog een stuk over het modem hergebruiken e.d.

Oftewel, dat is niet wat ik wilde weten. Ze herhalen eigenlijk gewoon m'n vraag. Dus nog een poging gedaan, met als resultaat:
Helaas zal u eerst alles met de KPN rond moeten hebben, we hebben nog niks in het vooruitzicht voor een verbetering hiervan.
Toen ik de eerste woorden las dacht ik even dat ik gek werd :P Maar het tweede gedeelte was tenminste een antwoord op mijn vraag.

Dus: volgens Demon gaat het allemaal nog niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc H schreef op 23 April 2003 @ 15:34:
[...]

* Marc H checkt even of er systeembeheerder staat in zijn GoT profile...

hmm, even via ssh om mijn machine inloggen ;) (zit nu op mijn werk)

gemiddeld: 16 ms
probeer het thuis nog is met alles uit, 15 moet gewoon lukken ik met 768/128 haal al 18,5 gem. (2x18 en 2x19ms)
jij @ 2048/512 moet gewoon voor de 15- gaan ;)
btw ik ben ook aan het mailen, ze lezen je bericht half door.
na de 3e reply hadden ze pas door dat ik ging verhuizen :X :X :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil 2048/512 voor 65 EURO, maar heb nu XS4ALL. Hoe moet ik XS4ALL opzeggen, hoe lang duurt dit en wanneer moet ik dan beginnen met het aanvragen van Demon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 20:49:
Ik wil 2048/512 voor 65 EURO, maar heb nu XS4ALL. Hoe moet ik XS4ALL opzeggen, hoe lang duurt dit en wanneer moet ik dan beginnen met het aanvragen van Demon?
je betaald per maand, dus zal denk een maand duren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar, hoe gaat het in z'n werk. Ik zeg MxStream op bij XS4ALL. Als dat administratief verwerkt is kan ik Demon aanvragen. Hoe lang duurt dat en hoe lang duurt de aanvraag bij Demon. En zit je dan ook een tijdje zonder internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 21:15:
Ja maar, hoe gaat het in z'n werk. Ik zeg MxStream op bij XS4ALL. Als dat administratief verwerkt is kan ik Demon aanvragen. Hoe lang duurt dat en hoe lang duurt de aanvraag bij Demon. En zit je dan ook een tijdje zonder internet?
Dit al vaker naar voren gekomen, maar nogmaal: Je komt zonder internet te zitten. Je moet wachten op een bevestiging van XS4all dat je ADSL is opgezegd en dat de lijn weer wordt vrij gegeven. De aanvraag bij Demon duurt ongeveer 8 weken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook demon en bij mij was het binnen 4 weken geregeld.
Gebruik een wireless router werkt ook top.

Ik had eerst planet en hier was ik helemaal niet te vreden over. Demon is veel sneller en heeft tot nu toe nog nooit plat gelezen. Planet heel vaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor whoever cares; het is mogelijk om bij Demon adsl aan te vragen op een lijn die niet op jouw naam staat :P
Ik heb namelijk ISDN2 op naam van mijn baas thuis, hier vraag ik ADSL op aan (2048/512)
2 voordelen: Ik kan mijn analoge lijn in z'n geheel opzeggen (bellen doe ik wel mobiel, gebeld worden op de isdn lijn) èn ik hoef niet te wachten tot eerst mijn ADSL van KPN is opgeheven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 april 2003 @ 17:55:
Voor whoever cares; het is mogelijk om bij Demon adsl aan te vragen op een lijn die niet op jouw naam staat :P
Ik heb namelijk ISDN2 op naam van mijn baas thuis, hier vraag ik ADSL op aan (2048/512)
2 voordelen: Ik kan mijn analoge lijn in z'n geheel opzeggen (bellen doe ik wel mobiel, gebeld worden op de isdn lijn) èn ik hoef niet te wachten tot eerst mijn ADSL van KPN is opgeheven :)
Ik ben benieuwd tot welke fase van het aanmeldings proces je komt, want de gegevens die je opgeeft bij Demon moeten corresponderen met die van je telefoonrekening. Kortom: Het moet dus wel op naam (óf baas, óf eigen naam, afhankelijk van telefoonrekening).

Het ISDN verhaal maakt hier niet uit: Niet op elke ISDN lijn kun je adsl aanvragen, maar alleen op het 'hoofdnummer'. Oftewel, je kunt maar één adsl verbinding/lijn aanvragen per adres. ADSL van KPN moet je dus eerst opzeggen anders wordt je lijn niet vrijgegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misstickjoint
Ik vroeg me af hoeveel stappen erzijn eigenlijk...zit namelijk pas bij stap "3" Dat ze een technisch onderzoek gaan doen of het daadwerkelijk beschikbaar is.
Komen na deze stap nog veel? Kan namelijk niet wchten tot ik DSL heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

De stappen zijn:

26-03-2003 Ingediend. Demon Internet heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner.

03-04-2003 Verzonden. De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens gaan controleren.

03-04-2003 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. Er zal nu een technisch onderzoek plaatsvinden om te bepalen of DSL daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.

08-04-2003 Geaccepteerd. Het technisch onderzoek is uitgevoerd en DSL is mogelijk op uw adres. De lijn zal naar verwachting binnen drie weken worden opgeleverd. Indien u een modem besteld heeft zal dit u binnen enkele dagen worden toegestuurd.

18-04-2003 Opgeleverd. De lijn is opgeleverd. U kunt vanaf nu gebruik maken van uw Demon DSL Express abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Laatst online: 22:47
Ik ga ook overstappen van kabel naar adsl van Demon 1024/512. Ik zat eerst erg te twijfelen of ik over zou stappen gezien de hoge kosten maar vandaag zag ik ineens dit:

https://services.nl.demon.net/xdsl/textC.html

Oftwel, het modem is tegenwoordig gratis. Dat zetje had ik nou net nodig om over te stappen. Ik hoop dat ze binnen 5 weken aan kunnen sluiten want dan zeg ik deze maand nog mijn kabel abonnement op. Ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misstickjoint
Marc H schreef op 24 April 2003 @ 23:29:
De stappen zijn:

26-03-2003 Ingediend. Demon Internet heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner.
............................................................
18-04-2003 Opgeleverd. De lijn is opgeleverd. U kunt vanaf nu gebruik maken van uw Demon DSL Express abonnement.
Thx weet ik tenminste wat ik nog moet krijgen :)
bassio schreef op 24 april 2003 @ 23:38:
Ik ga ook overstappen van kabel naar adsl van Demon 1024/512.....

Oftwel, het modem is tegenwoordig gratis..... Ik ben benieuwd
Das de rede waarom ik ook ben overgestapt..was eerst ook aan het twijfelen vanwege kosten zou anders in het begin +/-300 euro kosten nu is het alleen nog maar aansluitkosten voor het over gaan van kabel naar DSL :*)
En ik ben ook benieuwed O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ooit eens DSL-Express aangevraagd. Oplevering duurde 3 maanden. Toen de keuze gekregen: opzeggen of wachten. Toen opgezegd. Grapjassen hebben nooit op "Beeindigen contract" gedrukt. Geld afgeschreven. Geld bleef afgeschreven. Na 20x bellen wou niemand me meer spreken. Geld eindelijk terug na een zwaaaar telefonisch dreigement; volgende week krijgen ze een baksteen door de ruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misstickjoint schreef op 24 April 2003 @ 21:43:
Thx weet ik tenminste wat ik nog moet krijgen :)
* misstickjoint lees aub de volgende keer het hele topic door, want dit is eindeloooooos aan bod geweest.
Verwijderd schreef op 25 april 2003 @ 03:16:
volgende week krijgen ze een baksteen door de ruit.
Wat een geweldige manier om je af te reageren 8)7 Wat een mentaliteit :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misstickjoint
Verwijderd schreef op 25 april 2003 @ 09:04:
[...]
* misstickjoint lees aub de volgende keer het hele topic door, want dit is eindeloooooos aan bod geweest.
Sorry hoor!!

En ja heb het dacht ik idd een keer gelezen maar kon het 1,2,3 niet terug vinden..heb al een keer terug gebladerd maar kon het niet vinden vandaar.
Heb het eerst nog gedaan voor dat ik het vroeg en dus zo vaak is het niet langs geweest O-) Of misschien in deel 1 hmmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04-2022

Ettie

Heeft iemand ervaring met het verkrijgen van een factuur voor je aansluiting? Ik heb die nodig ivm declaratie en die grapjurken zeggen dat ze aar niet aan kunnen beginnen, want tsja, het gaat nu eenmaal allemaal elektronisch. :(

Ik krijg de indruk dat ze niet ff een stukkie briefpapier willen voorzien van een beetje tekst en een factuurbedrag. :'(

Uptime: weet ik veul. Toch al gauw weer een half uurtje / Systeempies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Laatst online: 02-05-2022
Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 03:16:
Heb ooit eens DSL-Express aangevraagd. Oplevering duurde 3 maanden. Toen de keuze gekregen: opzeggen of wachten. Toen opgezegd. Grapjassen hebben nooit op "Beeindigen contract" gedrukt. Geld afgeschreven. Geld bleef afgeschreven. Na 20x bellen wou niemand me meer spreken. Geld eindelijk terug na een zwaaaar telefonisch dreigement; volgende week krijgen ze een baksteen door de ruit.
Zelfde probleem had ik ook, alleen heb ik wel gewacht, en nu een geweldige verbinding. Ik verloor ook de moed, maar door een aantal goede ervaringen hier toch gewacht. Probleem lag uiteindelijk bij de KPN, dus Demon kon er niets aan doen. Beetje jammer dat je begint te dreigen. Als je zo ook aan de telefoon met ze praat begrijp ik waarom niemand je meer te woord wil staan. Daar werken namelijk ook gewoon mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Ettie schreef op 25 April 2003 @ 15:23:
Heeft iemand ervaring met het verkrijgen van een factuur voor je aansluiting? Ik heb die nodig ivm declaratie en die grapjurken zeggen dat ze aar niet aan kunnen beginnen, want tsja, het gaat nu eenmaal allemaal elektronisch. :(

Ik krijg de indruk dat ze niet ff een stukkie briefpapier willen voorzien van een beetje tekst en een factuurbedrag. :'(
Uit de veel gestelde vragen op de website van Demon:
-----
Hoe betaal ik voor de DSL Express dienst?
Via automatische incasso. Een van de redenen dat dit product zo goedkoop kan worden aangeboden is dat het orderproces en betalingsverkeer volledig geautomatiseerd zijn. Betalen per factuur is niet mogelijk. (Een DSL Business account is wel per factuur te betalen).
------

Kortom, wordt als particulier moeilijk om factuur te krijgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:28
Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 16:58:
[...]Ik zit denk ik op 50 a 60 Gb per maand en ik hoor niks :*)
Zal dus wel loslopen met die FUP ;)
Oh, das mooi. Want ik zit nu aan +/- 25GB per maand en doe een beetje rustig aan, maar als ik dit zo zie dan kan ik wel emule weer opstarten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door waslijn op 25-04-2003 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Ik heb net mijn aanvraag verstuurd. Het lange wachten begint. Ik hoop dat het een beetje snel gaat want wil eigenlijk mijn kabel abbo opzeggen. Maar als ik nu opzeg loopt mijn kabel maar tot eind mei. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 21:25:
[...]

Ik ben benieuwd tot welke fase van het aanmeldings proces je komt, want de gegevens die je opgeeft bij Demon moeten corresponderen met die van je telefoonrekening. Kortom: Het moet dus wel op naam (óf baas, óf eigen naam, afhankelijk van telefoonrekening).
Ik heb dit nadrukkelijk nagevraagd bij Demon. Het maakt hun absoluut niet uit op wiens naam de lijn staat, als ie maar op mijn adres staat. Het is anders dan bij KPN omdat de rekening nu niet via de telefoonrekening gaat.
Het ISDN verhaal maakt hier niet uit: Niet op elke ISDN lijn kun je adsl aanvragen, maar alleen op het 'hoofdnummer'. Oftewel, je kunt maar één adsl verbinding/lijn aanvragen per adres. ADSL van KPN moet je dus eerst opzeggen anders wordt je lijn niet vrijgegeven.
Klopt niet volgens mij, analoog en isdn zijn 2 aparte aansluitingen. Maar goed, we'll see..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

bassio schreef op 25 April 2003 @ 21:42:
Ik heb net mijn aanvraag verstuurd. Het lange wachten begint. Ik hoop dat het een beetje snel gaat want wil eigenlijk mijn kabel abbo opzeggen. Maar als ik nu opzeg loopt mijn kabel maar tot eind mei. We gaan het zien.
lange wachten .. nou .. het is gewoon verschiullend.. meestal 4-6 weken .. dus ik zou opzegggen als ik jou was...
Ik had geen modem besteld, zelf voor gezorgt.. was goedkoper (en nu zijn ze dus gratis ;)), maaar had wel in 16 dagen demon !!! Zeer rappido dus :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pewwy schreef op 25 april 2003 @ 15:53:
[...]

Zelfde probleem had ik ook, alleen heb ik wel gewacht, en nu een geweldige verbinding. Ik verloor ook de moed, maar door een aantal goede ervaringen hier toch gewacht. Probleem lag uiteindelijk bij de KPN, dus Demon kon er niets aan doen. Beetje jammer dat je begint te dreigen. Als je zo ook aan de telefoon met ze praat begrijp ik waarom niemand je meer te woord wil staan. Daar werken namelijk ook gewoon mensen....
Ow, die mensen??

"Goedenmiddag, Demon Internet, waarmee kan ik U van dienst zijn?"
-"Goedenmiddag, U spreekt met XXXXXX, ik zou graag iemand van de financiele administratie willen spreken of van de Juridische afdeling."
"Oh, wat is Uw klant-nummer"
-"Dat is YYYYYYYYY".
"Momentje, meneer".

<Dan is er een hele lange stilte met dat irritante muziekje...

"Meneer? Ik heb beide afdelingen gesproken, maar zij wensen U niet te woord te staan; ik weet niet precies wat het probleem is, maar U kunt maar beter een brief schrijven."
-"Oh, maar, ter attentie van wie kan ik dat sturen dan?"
"Even vragen."

<Dan is er een hele lange stilte met dat irritante muziekje...

"Meneer?? Ze willen geen naam geven, maar U kunt gewoon het postbusnummer nemen".

Snap je dan dat ik na 20x dit soort gesprekken pislink wordt als ik gewoon wil vragen wanneer iemand een overboeking wil gaan doen en/of wanneer iemand me te woord wil staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
Hmz, ik sta ook op het punt om het 1024/512 pakket te bestellen, en ik heb een aantal pagina´s doorgelezen (van #1 en #2) maar ik kon zo gauw geen duidelijke berichten vniden met de daadwerkelijke snelheden, en dan bedoel ik vooral upload. Dit is natuurlijk afhankelijk van de afstand tot de centrale maar heeft iemand hier toevallig problemen met extreem lage upload of iets dergelijks?

Verder, ik heb nu een e-tech router liggen met een uplink poort en een WAN poort, hoe wordt dat dan aangesloten want ik neem aan dat de modem niet op de WAN poort kan, want dan kun je niet meer bij de modem komen, en dan heeft de firewall niet veel nut? Uplink poort zou hier ook niet lekker zijn want dan werkt de firewall ook niet echt... of zit zoiets in de modem ingebouwd?

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46

Lightah

Strikes Again

Als je op speedtest kijkt zie je de upload rond de 50 liggen.

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
Hmz, ´t zit namelijk zo, k´heb nu een router (e-tech, de beige), en die´s niet geschikt voor anex B (ASDL over ISDN), nu krijg je bij demon modempje d´r bij, kan ik die gewoon voor me router d´r tussen hangen? en komt die dan op uplink poort of kan ie gewoon op WAN poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
m33p schreef op 27 april 2003 @ 14:50:
Hmz, ik sta ook op het punt om het 1024/512 pakket te bestellen, en ik heb een aantal pagina´s doorgelezen (van #1 en #2) maar ik kon zo gauw geen duidelijke berichten vniden met de daadwerkelijke snelheden, en dan bedoel ik vooral upload. Dit is natuurlijk afhankelijk van de afstand tot de centrale maar heeft iemand hier toevallig problemen met extreem lage upload of iets dergelijks?

Verder, ik heb nu een e-tech router liggen met een uplink poort en een WAN poort, hoe wordt dat dan aangesloten want ik neem aan dat de modem niet op de WAN poort kan, want dan kun je niet meer bij de modem komen, en dan heeft de firewall niet veel nut? Uplink poort zou hier ook niet lekker zijn want dan werkt de firewall ook niet echt... of zit zoiets in de modem ingebouwd?
Ik heb sinds eind maart nu het 1024/512 pakket van Demon en ik ben er ERG tevreden over! Upload is stabiel rond de 50 KB/s en Download is, afhankelijk van de aanbiedende site, rond de 104 KB/s. Beloofde snelheid wordt dus waargemaakt bij mij!

Verder gebruik ik een softwarematige router (WinRoute Pro) op een oude PC met 2 netwerkkaarten die aan de ene kant connect met de ISDN-ADSL modem van Demon en aan de andere kant met m'n 10/100 switch voor het lokale netwerk. Ik heb m'n modem op bridged staan zodat hij gewoon 1:1 alles doorgeeft, en m'n WinRoute PC doet het firewallen, NAT-routeren en DHCP-server zijn. Werkt helemaal perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Zow... Kweet niet of het in heel NL was.. maar bij mij lagtie er net ongeveer 1-2 uur uit. Ik dacht.. ok vandaag geen inet meer, omdat het natuurlijk koninginen dag is, maar gelukkig... ben weer online :D

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 30 April 2003 @ 12:35:
Zow... Kweet niet of het in heel NL was.. maar bij mij lagtie er net ongeveer 1-2 uur uit. Ik dacht.. ok vandaag geen inet meer, omdat het natuurlijk koninginen dag is, maar gelukkig... ben weer online :D
Ik had hier (Noord-Midden Nederland) maar heel ff last, 10 minuten ofzo. Maar maakte niet uit. Ik was er toch niet. Ik kwam er achter door de online tijd van WinMX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Grmbl, vandaag nou al 2x een tijd uitgevallen, steeds een uur of wat. En dat terwijl ik net on-line wou spelen :'(

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Laatst online: 11-09 07:46
check demon.nl support site:

Message of the Day

30 apr 12:33. ADSL probleem bbned en BaByXL opgelost / ADSL problem bbned and BaByXL resolved. -- finger status@info.demon.nl

Status information

30 apr 12:33. Er was zojuist een probleem met de DHCP server, waardoor veel bbned ADSL accounts enige tijd geen connectiviteit zullen hebben gehad. Dit probleem is opgelost. -- There was a problem with the DHCP server just now, because of which many bbned and BaByXL accounts will have lost their connectivity. This problem has been resolved.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je wilt aanmelden bij Demon geven ze je het advies om geen abbo te nemen als je binnen een jaar denkt te gaan verhuizen. Erg aardige info als je de voorwaarden even er bij pakt:
  • [i]Punt 4.2 van de bijzondere voorwaarden. Indien u gaat verhuizen, moet u het nieuwe adres waarnaar de Dienst zal moeten worden omgezet zo spoedig mogelijk schriftelijk aan ons laten weten. De tijd om een verhuizing van de Dienst te realiseren hangt samen met de op dat moment geldende levertijden voor de verbinding, die te raadplegen zijn op onze site, en is afhankelijk van de Telecomoperator. Bij verhuizing van de dienst moet u opnieuw opstartkosten betalen. In punt 4.3 wordt (samengevat) gemeld dat verhuizing alleen mogelijk is als de aansluiting leverbaar is door dezelfde telecomoperator. In het geval van een andere operator wordt het geen verhuizing genoemd maar een nieuwe aansluiting ... en moet dus de volle minimale contractsduur doorbetaald worden (12 maanden).[/i]
Dit houd dus in als je toch binnen een jaar verhuist, en op je nieuwe adres is geen Demon abbo leverbaar, je voor je oude adres moet blijven doorbetalen tot het contract van 12 maanden is afgelopen.
Ik vraag me af of dit wettelijk wel correct is. Iemand enig zicht op dit soort materie of ervaring met het “vroegtijdig” verhuizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 08:35:
Als je je wilt aanmelden bij Demon geven ze je het advies om geen abbo te nemen als je binnen een jaar denkt te gaan verhuizen. Erg aardige info als je de voorwaarden even er bij pakt:
  • [i]Punt 4.2 van de bijzondere voorwaarden. Indien u gaat verhuizen, moet u het nieuwe adres waarnaar de Dienst zal moeten worden omgezet zo spoedig mogelijk schriftelijk aan ons laten weten. De tijd om een verhuizing van de Dienst te realiseren hangt samen met de op dat moment geldende levertijden voor de verbinding, die te raadplegen zijn op onze site, en is afhankelijk van de Telecomoperator. Bij verhuizing van de dienst moet u opnieuw opstartkosten betalen. In punt 4.3 wordt (samengevat) gemeld dat verhuizing alleen mogelijk is als de aansluiting leverbaar is door dezelfde telecomoperator. In het geval van een andere operator wordt het geen verhuizing genoemd maar een nieuwe aansluiting ... en moet dus de volle minimale contractsduur doorbetaald worden (12 maanden).[/i]
Dit houd dus in als je toch binnen een jaar verhuist, en op je nieuwe adres is geen Demon abbo leverbaar, je voor je oude adres moet blijven doorbetalen tot het contract van 12 maanden is afgelopen.
Ik vraag me af of dit wettelijk wel correct is. Iemand enig zicht op dit soort materie of ervaring met het “vroegtijdig” verhuizen?
Waar het simpelweg omdraaid: Je sluit een contract af voor een minimale termijn van een jaar, daarna gaat het per maand.

Als je dus gaat verhuizen wordt je in principe weer opnieuwe aangemeld (Is vrij logisch; bij zowel de administratie van BBNed als Demon moet bijna alles opnieuw worden ingevoerd), alleen houd je je username, etc. :)

Het hangt er echter vanaf of Demon (in principe BBNed) wel leverbaar is op je toekomstige (lees: nieuwe) adres. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 08:50:
[...]

Waar het simpelweg omdraaid: Je sluit een contract af voor een minimale termijn van een jaar, daarna gaat het per maand.

Als je dus gaat verhuizen wordt je in principe weer opnieuwe aangemeld (Is vrij logisch; bij zowel de administratie van BBNed als Demon moet bijna alles opnieuw worden ingevoerd), alleen houd je je username, etc. :)

Het hangt er echter vanaf of Demon (in principe BBNed) wel leverbaar is op je toekomstige (lees: nieuwe) adres. ;)
Ja dat is me wel duidelijk, maar als er op je nieuwe adres dus geen BB-net leverbaar is, kan Demen dus je aansluiting niet verhuizen. Je moet dan wel gewoon blijven betalen (voor het abbo op je oude adres) omdat je een contract van minimaal 12 maanden met ze hebt. Pas na die 12 maanden kun je van jet abbo af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 09:21:
[...]

Ja dat is me wel duidelijk, maar als er op je nieuwe adres dus geen BB-net leverbaar is, kan Demen dus je aansluiting niet verhuizen. Je moet dan wel gewoon blijven betalen (voor het abbo op je oude adres) omdat je een contract van minimaal 12 maanden met ze hebt. Pas na die 12 maanden kun je van jet abbo af.
Klopt, maar het feit is en blijft dat je een ADSL-pakket besteld voor een bepaald adres voor minimaal 12 maanden. Hier kies je dus zelf voor! Het (mogelijk kunnen) verhuizen van je abbo is dan in mijn eigen ogen zelfs een extra service. Het lijkt mij daarom volstrekt legaal wat Demon doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het pakket aan je telefoon nummer gekoppeld i.p.v. je adres. Het verhuizen zie ik ook niet als een extra service, maar gewoon een manier om geen klanten kwijt te raken. Voor het verhuizen van je aansluiting moet je gewoon weer aansluitkosten betalen je behoud alleen wel je mail adressen ed.
Als ik bijv. mijn auto verkoop, dan loop je auto verzekering ook niet door, maar die stopt gewoon. Ik vraag me dus nog steeds af of het wettelijk wel kan wat BB-net wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 12:05:
Het verhuizen zie ik ook niet als een extra service, maar gewoon een manier om geen klanten kwijt te raken.
Een extra service dus :9
Als ik bijv. mijn auto verkoop, dan loop je auto verzekering ook niet door, maar die stopt gewoon. Ik vraag me dus nog steeds af of het wettelijk wel kan wat BB-net wil.
Die verzekering moet je zelf opzeggen (wellicht met opzeg termijn), maar het bedrag dat je al betaald hebt (voor een heel jaar) houd de verzekeringsmaatschappij. Ookal wens je de auto niet meer te verzekeren. Om dit dus ff terug te koppelen op de Demon kwestie: Je sluit een abonnement af en daar zit je minimaal een jaar aan vastl; Hier betaal je dus ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13
Het lijkt erop dat het 'Uw account up- of downgraden' bij demon nu werkt.
Ik zelf heb het niet nodig, maar voor anderen is het misschien wel handig!

Voor upgraden hoef je behalve een verhoogd maandbedrag niets te betalen.
Om te downgraden moet je de verbinding langer dan een jaar hebben en het kost 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lizard schreef op 05 May 2003 @ 22:06:
Het lijkt erop dat het 'Uw account up- of downgraden' bij demon nu werkt.
Ik zelf heb het niet nodig, maar voor anderen is het misschien wel handig!
Die heeft het toch altijd wel gedaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 weken geleden een brief van de KPN gehad. "Uw ADSL zal per 29 april worden afgesloten". Ik blij en Demon ADSL een paar dagen ervoor aangevraagd. So far so good.
Maar nu sluit die Kl*te KPN me ADSL niet af!! Intussen zijn ze bij demon al zover dat ze een technisch onderzoek gaan doen.
Gaat mooi weer niet goed komen. Met DANK aan de KPN!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 21:25:
[...]

Niet waar dus, mijn lijn wordt binnen nu en 2 weken opgeleverd. En ik heb nog niets opgezegd bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 18:35:
[...]

Niet waar dus, mijn lijn wordt binnen nu en 2 weken opgeleverd. En ik heb nog niets opgezegd bij KPN.
Heb je idd gelijk in. Had ik idd fout wat betreft de adressering B) , maar wat betreft de rest niet!! Je hebt de ADSL van KPN ongetwijfeld opgezegd op de een of andere manier, want er kan maar één ADSL abbo (lees: signaal) per adres worden aangesloten, tenzij je meer dan één fysieke lijn hebt liggen (dus geen ISDN lijnen) naar je huis. :) BBNed kan niet tegelijk met KPN op de lijn voor ADSL, daar is de lijnsharing dus voor, zodat je lijn vrijgegeven is.
Quote uit de FAQ van Demon Internet
Aan welke eisen moet mijn telefoonlijn voldoen?

• KPN Belbasis of Belplus abonnement (geen Belbudget);
• Geen meervoudige-, groeps-, of doorkiesaansluiting;
• Bij een ISDN lijn dient u het hoofdnummer van de lijn op te geven.
• De lijn moet vrij zijn van andere (voorgaande) ADSL aansluitingen. Uw opzegging van bijvoorbeeld Mxstream moet door KPN administratief verwerkt zijn voordat u uw order kunt plaatsen. Anders kan uw aanvraag niet verwerkt worden.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
Ik heb een paar vraagjes.
Eerst nog even hoe de situatie op het moment is,
ben aangesloten op het KPN ADSL (mxstream) netwerk en heb provider Planet Internet.

Nu vind ik dat het aboo te duur is in vergelijking met andere aanbieders van ADSL.
Ik heb heel hard een snellere upload nodig.
Poort 25 wordt geblockt wat ik gewoon zwaar irri vind, ook al werk mail nu wel.

Ik heb nu ADSL Comfort wat een verbinding van 768/128 is, ik wil graag bij Demon een verbinding nemen met de volgende specs 1024/512.

Mijn abbo bij planet is in augustus aankomende afgelopen.
Dan wil ik dus gaan "verhuizen"
Ik heb begrepen dat dit zo in het werk gaat.
Ik bel planet en zeg dat ik het abbo wil opzeggen na augustus.
Vervolgens geeft Planet aan KPN door dat ADSL sync van mijn lijn moet worden gehaald.
Dit alleen al durrt 2 tot 3 weken
Dan kan ik bij Demon ADSL gaan aanvragen en die wacht dan een week,
vervolgens checken ze de lijn en gaan over tot het aanbrengen van de ADSL sync op mijn lijn.
Dit duurt ook weer ongveer 3 weken

Ik heb nu zo'n platvis, een groene usb modem.
Kan ik die blijven gebruiken ?

Er is nu een acties bij Demon tot julie dat je de ethernet modem gratis krijgt,
dat is natuurlijk reuze intressant :P
Kan ik daar gebruik van maken ?

De vet gedrukte vragen zie ik graag een duidelijk antwoord op,
het liefst van iemand die het meegemaakt heeft of bij een van de instantie werkt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weezer-DC schreef op 12 May 2003 @ 23:35:
Dit alleen al durrt 2 tot 3 weken
Dan kan ik bij Demon ADSL gaan aanvragen en die wacht dan een week,
vervolgens checken ze de lijn en gaan over tot het aanbrengen van de ADSL sync op mijn lijn.
Dit duurt ook weer ongveer 3 weken

Ik heb nu zo'n platvis, een groene usb modem.
Kan ik die blijven gebruiken ?

Er is nu een acties bij Demon tot julie dat je de ethernet modem gratis krijgt,
dat is natuurlijk reuze intressant :P
Kan ik daar gebruik van maken ?
1. Klopt!
2. Je kunt het beste uitgaan van 8 weken, want het betreft een nieuwe aanmelding bij Demon Internet. Hier trekt men (officieël) maximaal 8 weken voor uit.
3. Hangt er van af? Kun je de configuratie aanpassen aan die van BBNEd (het gaat om de VCI, etc instellingen)
4. Ja dan kan. Zou ik altijd doen! Een gratis ethernet modem is nooit weg en je weet zeker dat het modem ondersteund wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga in de zomervakantie verhuizen, uiteraard nemen we ons eigen telefoonnummer mee, maar we bezitten een tijd over 2 huizen, is het dan mogelijk om demon op ons nieuwe adres aan te vragen en ondertussen op ons oude adres nog gebruik te maken van kpn zodat ik dus niet zonder internet zit dankzij de tijdelijk 2 adressen of gaat dit niet lukken i.v.m. het later overzetten van ons telenummer naar ons nieuwe huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 08:30:
ik ga in de zomervakantie verhuizen, uiteraard nemen we ons eigen telefoonnummer mee, maar we bezitten een tijd over 2 huizen, is het dan mogelijk om demon op ons nieuwe adres aan te vragen en ondertussen op ons oude adres nog gebruik te maken van kpn zodat ik dus niet zonder internet zit dankzij de tijdelijk 2 adressen of gaat dit niet lukken i.v.m. het later overzetten van ons telenummer naar ons nieuwe huis?
Het zou wel kunnen, maar het lijkt me niet waarschijnlijk (je hebt vast niet twee telefoon abonnementen): Op het moment dat je verhuisd, neem je je nummer mee. Ik neem aan dat je daarmee eigelijk het gehele abonnement meeneemt naar je nieuwe adres. Je kunt dus niet meer bellen op dat oude adres. Het abonnement is immers omgezet naar je nieuwe adres. Én daar zit nu net de clou: Je hebt dan op je oude adres geen KPN Belbasis of Belplus meer en dus is de lijn afgesloten. Je hebt dan ook geen ADSL (signaal) meer.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 16:57:
[...]

Het zou wel kunnen, maar het lijkt me niet waarschijnlijk (je hebt vast niet twee telefoon abonnementen): Op het moment dat je verhuisd, neem je je nummer mee. Ik neem aan dat je daarmee eigelijk het gehele abonnement meeneemt naar je nieuwe adres. Je kunt dus niet meer bellen op dat oude adres. Het abonnement is immers omgezet naar je nieuwe adres. Én daar zit nu net de clou: Je hebt dan op je oude adres geen KPN Belbasis of Belplus meer en dus is de lijn afgesloten. Je hebt dan ook geen ADSL (signaal) meer.... :)
hmmzz ik ga is ff aan het mailen met demon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 mei 2003 @ 17:05:
[...]
hmmzz ik ga is ff aan het mailen met demon ;)
Toch maar op je nieuwe adres internet laten verzorgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 14:10

SambalBij

We're all MAD here

Hmm het zal mij benieuwen hoe lang het allemaal duurt...

Ik ga binnenkort verhuizen. Ik heb vorige week donderdag voor het nieuwe adres een telefoonlijn aangevraagd bij KPN via internet. Vrijdagochtend even met de klantenservice gebeld, om na te vragen wat het telefoonnummer zou gaan worden.
Direct daarna bij Demon een 2Mbit lijn aangevraagd. A.s. vrijdag wordt als het goed is door KPN de lijn aangesloten. De status bij Demon staat nu nog op 'ingedient'

Hopelijk verwerkt KPN het een en ander snel genoeg, zodat de aanvraag van BBNed voor de portering direct wordt afgehandelt.
(Ik ga écht niet met aanvragen wachten tot ik de eerste telefoonrekening heb ontvangen, zoals volgens sommigen nodig schijnt te zijn)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Ik las in de nieuwsgroep (demon.nl.support) dat het versturen van de modems op het moment wat langer duurt dan enkele dagen. Die tekst zou ook in de status aangepast gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Laatst online: 11-09 07:46
mmm das wel jammer... ik wacht ook op het modem :(
nog maar even geduld, ik vind het tot nu toe best snel gaan eigenlijk :)

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Cutebritney schreef op 21 February 2003 @ 16:50:
Wegens het vaak moeten ingrijpen in de vorige draad, wil ik graag nogmaals benadrukken:
• Geen statusberichten
Is het nou zo onduidelijk? :|

'k Heb weer met het trash-knopje moeten spelen. :/

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 08:32:
[...]

Toch maar op je nieuwe adres internet laten verzorgen :?
tuurlijk die extra upload komt me goed vanpas met p2p en het hosten van games, en die 1/4 extra downloadsnelheid kan er ook wel bij >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Hoe lang duren bij Demon de diverse stappen ongeveer?
Ik heb vorige week vrijdag aangevraagd, maar ik sta nog steeds op de stap 'ingedient'
Wordt dat systeem niet regelmatig geupdate (zoals bij Cistron, waar een collega van me nog op stap 2 of 3 stond terwijl de lijn al was opgeleverd) of hebben ze echt meer dan een week nodig om een aanvraag naar BBNed door te sturen?

De telefoonlijn waar de aanvraag op is gedaan is inmiddels aangesloten. (Tenminste, als ik het nummer bel gaat hij gewoon over, ipv de informatietoon + 'dit nummer is niet in gebruik' wat ik gisteren nog hoorde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Demon hanteert een afkoelingsperiode van 1 week voor de impulsieve beslissers. Binnen die week kan je je bestelling nog ongedaan maken, daarna wordt het pas doorgestuurd naar BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cowgirl schreef op 16 mei 2003 @ 12:17:
Demon hanteert een afkoelingsperiode van 1 week voor de impulsieve beslissers. Binnen die week kan je je bestelling nog ongedaan maken, daarna wordt het pas doorgestuurd naar BBned.
Die afkoelingsperiode is wettelijk verplicht! :)

Ik vraag me eigenlijk best af, of die order niet direct naar BBNed wordt gestuurd ipv een week later, dus na de afkoelperiode. Uit kosten oogpunt zou ik zeggen dat de order idd een week blijft liggen, maar vanuit klantenservice zou ik zeggen dat de aanmelding dat alleen maar extra (wellicht onnodige) vertraging oplevert. En zeg nu zelf, zou die annuleer knop nou echt vaak gebruikt worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds enkele maanden een abonnement bij Demon en het bevalt me zeer goed,
LET ECHTER WEL OP DAT JE NIET MOET/GAAT/WIL VERHUIZEN want je moet gewoon de rest van het jaar je abonnementskosten door betalen....

Keihard, geen consessies, geen andere mogelijkheden. :(

Jamaar ik ben heel tevreden en wil graag bij Demon blijven.....
Geen probleem meneer, dat gaat u dan 2x 65,- euro kosten (130,-!!!) voor een 2048/512 abonnement.

Had ik daar maar eerder bij stilgestaan. Een jaar vooruitkijken mbt een verhuizing is praktisch onmogelijk. (stel bijv. dat je huis afbrandt........)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

cowgirl schreef op 16 May 2003 @ 12:17:
Hmm klinkt logisch :)
Als een aanvraag eenmaal bij BBNed in gang is gezet dan is hij niet zomaar meer tegen te houden.
Inmiddels (vandaag) staat er ook bij dat de aanvraag is verzonden naar bbned en is bevestigd en in behandeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Laatst online: 17-05 08:39
Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 16:14:
[...]

Die afkoelingsperiode is wettelijk verplicht! :)

Ik vraag me eigenlijk best af, of die order niet direct naar BBNed wordt gestuurd ipv een week later, dus na de afkoelperiode. Uit kosten oogpunt zou ik zeggen dat de order idd een week blijft liggen, maar vanuit klantenservice zou ik zeggen dat de aanmelding dat alleen maar extra (wellicht onnodige) vertraging oplevert. En zeg nu zelf, zou die annuleer knop nou echt vaak gebruikt worden :?
Heb er helaas ervaring mee...
Je aanvraag blijft inderdaad liggen ze doen er NIETS mee bij Demon. Als later bij BBNed bij de KPN een lijncheck wordt gehouden en die valt negatief uit, dan wordt de aanvraag geannuleerd. Je kunt dan kontakt met Demon opnemen, maar je zult opnieuw moeten aanvragen ( en ja weer een week in de wacht). Als er iets negatiefs uit de linecheck komt, dan zullen zowel BBNed als Demon niets meer voor je doen. Ik heb dit zelf gehad, de kpn gaf als status aan dat ik of al adsl op de lijn had, of ik in een verhuisprocedure zat of dat ik de lijn had opgezegt. Geen van alle is/was van toepassing. DEmon kon ook niet toezeggen dat ze bij een evt volgende afwijzing wel er achteraan zouden gaan (oftewel ook bij een volgende afwijzing zou de aanvraag automatisch geannuleerd worden, en zou hje weer opnieuw moeten aanvragen etc...). Op een gefaxte klacht (over de slechte service van Demon) heb ik ondanks tel navraag nog steeds geen reactie ontvangen.

Ik heb vervolgens gebeld met Publishnet.nl (en daar zit je niet in de wacht voor een helpdesk maar krijg je direct iemand aan de lijn), die kende dit soort pesterijen van de kpn. Als zo'n aanvraag (bij KPN) afgewezen zou worden zouden zij verdere actie ondernemen. Bovendien hanteerd Publishnet geen afkoelperiode en was ik binnen 3 weken aangesloten.
Voor de langzamere abbo's is Publishnet wel wat duurder maar zij geven tenminste wel een zer goede service. Met het snelste abbo zijn ze zelfs goedkoper (en die heb ik en ik haal inderdaad 850KB down over een langere periode).
De router die zij leveren is overigens voor adsl over isdn de Draytek vigor 2600 (staat verkeerd op de site van Publishnet.nl ).

Ik ben dus zeer teleurgesteld in Demon en erg tevreden over Publishnet.nl

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Hmm ik heb daarmee overigens ook goede ervaringen met Cistron. Toen ik op mijn huidige adres ruim een jaar terug ADSL via Cistron aanvroeg, terwijl mijn MXStream nog niet was afgesloten (langslepend verhaal over een upgrade die KPN maar niet voor elkaar kreeg) heeft BBNed ook meerdere malen de aanvraag afgewezen. Cistron heeft dat toen laten weten, en na uitleg van mijn kant over het hoe en wat hebben ze op mijn verzoek de aanvraag laten lopen en iets van een keer of 3 bij BBNed aangemeld met steeds een week ofzo ertussen, net zolang tot hij geaccepteerd werd.

Het is overigens erg logisch dat ze tijdens die week 'afkoelperiode' de aanvraag bij BBNed nog niet in gang zetten. Die lijnen worden voor minimaal een jaar geporteerd en dus ook betaald door BBNed/Demon. Als een klant nu de bestelling annuleert, maar Demon heeft de aanvraag al gedaan bij BBNed en zij bij de KPN, dan blijft Demon straks met een dsl lijn zitten die ze wel een jaar moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart-01 schreef op 17 May 2003 @ 11:36:
[...]
Ik heb vervolgens gebeld met Publishnet.nl (en daar zit je niet in de wacht voor een helpdesk maar krijg je direct iemand aan de lijn), die kende dit soort pesterijen van de kpn. Als zo'n aanvraag (bij KPN) afgewezen zou worden zouden zij verdere actie ondernemen. Bovendien hanteerd Publishnet geen afkoelperiode en was ik binnen 3 weken aangesloten.
Voor de langzamere abbo's is Publishnet wel wat duurder maar zij geven tenminste wel een zer goede service. Met het snelste abbo zijn ze zelfs goedkoper (en die heb ik en ik haal inderdaad 850KB down over een langere periode).
De router die zij leveren is overigens voor adsl over isdn de Draytek vigor 2600 (staat verkeerd op de site van Publishnet.nl ).

Ik ben dus zeer teleurgesteld in Demon en erg tevreden over Publishnet.nl
Ik heb zelf ook ervaring met Publishnet. Ik heb als systeembeheerder voor een bedrijf PublishNet aangelegd, maar ik had geen Draytek modem, maar een E-tech (incl 4 ports switch). Ik moet nageven dat, in tegenstelling tot Demon, PublishNet een zeer vlotte helpdesk heeft, maar dat Demon een betere kwaliteit ADSL verbinding verzorgd :)

Daar komt nog bij dat ondanks de vermelde FUP, PublishNet wel datalimieten gebruikt (of heel strikte normen -> vul maar in :9 ) En Demon 'vriendelijker' is voor mensen die een server draaien; en daar ging het mij als particulier zijnde toch om. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 22:35:
[...]

Heb je idd gelijk in. Had ik idd fout wat betreft de adressering B) , maar wat betreft de rest niet!! Je hebt de ADSL van KPN ongetwijfeld opgezegd op de een of andere manier, want er kan maar één ADSL abbo (lees: signaal) per adres worden aangesloten, tenzij je meer dan één fysieke lijn hebt liggen (dus geen ISDN lijnen) naar je huis. :) BBNed kan niet tegelijk met KPN op de lijn voor ADSL, daar is de lijnsharing dus voor, zodat je lijn vrijgegeven is.

[...]
De lijn is inmiddels opgeleverd en heb nu beiden: mxstream van kpn op de analoge lijn, en demon op de isdn. Waarschijnlijk komt isdn en analoog bij mij apart binnen. Kan dus wel degelijk. Nu gauw de analoge troep opzeggen.

Andere vraag: weet iemand of je een ftp server kunt draaien? Heb het ff gauw geprobeerd, kan aan mij liggen want had niet veel tijd, maar het ging niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 21:25:
[...]
Waarschijnlijk komt isdn en analoog bij mij apart binnen. Kan dus wel degelijk.
Kan haast niet anders. Jij bent echt een grote mazzelpik :P
Andere vraag: weet iemand of je een ftp server kunt draaien? Heb het ff gauw geprobeerd, kan aan mij liggen want had niet veel tijd, maar het ging niet.
Ja, dit kan! Draait bij mij als een tierelier. :) Heb je de ftp-server mssn achter een router hangen :? In dit geval moet je poort 21 portmappen naar de pc waar die ftp-server draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

Vorige week vrijdag ook Demon aangevraagd.
Vind zelf die afkoelperiode wel wat minder, maar ach :)

Wat zijn op dit moment de bevindingen van mensen? Ik bedoel qua levertijd ongeveer? Ik las net 2 a 3 weken, dat zou wel beters zijn :)

Ook al mensen ervaring met de Zyxel 650R? Als ik het goed heb begrepen is deze ook om te knutselen tot router?

En hoe zit het met het aansluiten van de modem? Met cross naar PC of gewoon straight?

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

philipnorth schreef op 20 May 2003 @ 16:36:
Vorige week vrijdag ook Demon aangevraagd.
Vind zelf die afkoelperiode wel wat minder, maar ach :)

Wat zijn op dit moment de bevindingen van mensen? Ik bedoel qua levertijd ongeveer? Ik las net 2 a 3 weken, dat zou wel beters zijn :)

Ook al mensen ervaring met de Zyxel 650R? Als ik het goed heb begrepen is deze ook om te knutselen tot router?
Lees Demon #1 en Demon #2 door; daar staat informatie in overvloed om deze vragen te beantwoorden :) Is daarom overbodig om nog een keer te beantwoorden én voegt niets toe aan het topic.
En hoe zit het met het aansluiten van de modem? Met cross naar PC of gewoon straight?
• Modem direct aan pc -> crosskabel
• Modem via HUB naar pc -> straightkabel(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

Lees Demon #1 en Demon #2 door; daar staat informatie in overvloed om deze vragen te beantwoorden :) Is daarom overbodig om nog een keer te beantwoorden én voegt niets toe aan het topic.
Ja, maar daar stond eigenlijk niks concreets in over het ombouwen van de Zyxel, meer over die CJ :) maar heb al wat gevonden, thanks
• Modem direct aan pc -> crosskabel
• Modem via HUB naar pc -> straightkabel(s)
Dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plux
  • Laatst online: 21-08 17:26

Plux

Team KVM

philipnorth, wil je zo vriendelijk zijn die kennis over het ombouwen van die Zyxel 650R naar een router met mij te delen? Ik ben er nog niet uit.. thnx :)

Maak er geen probleem van, of een oplossing!—- je moet niet zo moeilijk doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

Plux schreef op 21 May 2003 @ 01:09:
philipnorth, wil je zo vriendelijk zijn die kennis over het ombouwen van die Zyxel 650R naar een router met mij te delen? Ik ben er nog niet uit.. thnx :)
Heb het zelf nog niet kunnen doen (nog geen spulletjes, sterker nog, zit nog in afkoelperiode :( )

Maar dit vond ik in de demon.nl.support nieuwsgroep:

http://www.zyxel.nl/p650/p650script.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plux

Plux

Team KVM

In de newsgroup was ik al geweest, en die pagina had ik ook al gezien, en het is me ook gelukt. Het belangrijkste dat je niet moet vergeten is, wanneer je je IP-adres weet, om dat via de webinterface aan het modem te koppelen, de rest spreekt redelijk voor zich. Het enige is nu nog dat het slechts een tijdje lijkt te werken, daarna niet meer.. ik ben er nog niet uit waar dat aan ligt..

[ Voor 7% gewijzigd door Plux op 21-05-2003 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

Komt dat niet omdat je nog steeds via de lease een ip krijgt?
Zoiets las ik volgens mij in de eerdere posts ergens....t duurt toch ff voordat je dat vaste Ip krijgt?
Misschien dat t ook wat langer duurt als t gekoppeld wordt aan een nieuw MAC-adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plux

Plux

Team KVM

Ik denk het wel, al is dat lease-adres dan wel gelijk aan mijn vaste ip.. Dat koppelen aan een MAC-adres gaat via een cgi-scriptje op een webpagina, maar aangezien het modem nu zelf client is, gebeurt dat waarschijnlijk niet goed. Ik heb daarom Demon maar gemaild of ze het MAC-adres van het modem handmatig kunnen koppelen, maar helaas heb ik daar nog niets op gehoord :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje ik heb adsl abo 2024/512 ik heb al mijn ip adres gekregen gewoon met de modem en mijn netwerkkaart maar nu overweeg ik een router te kopen om mijn internet beter te delen kan dat ? en moet ik dan opnieuw met mijn router een mac adres op vragen ik wil de vigor 2600 gaan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07 09:02

Beamer

Return of the legend

Ik wil ook gaan overstappen van chello naar Demon 2048/1024. Wat halen jullie voor resultaat met deze verbinding op www.speedtest.nl?

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Ik heb nu Demon ADSL een tijdje lopen en ik wil nu mijn vaste telefoonaansluiting opzeggen bij KPN. ADSL zou dan aktief moeten blijven. Ik heb het nagevraagd bij de helpdesk van Demon en dit zou moeten kunnen.
KPN gebeld, zeggen ze dat het niet mogelijk is.... :(
Ik een paar keer aandringen, maar nee hoor.... :X
Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

Beamer schreef op 21 May 2003 @ 18:42:
Ik wil ook gaan overstappen van chello naar Demon 2048/1024. Wat halen jullie voor resultaat met deze verbinding op www.speedtest.nl?
Kun je toch gewoon zien op speedtest.nl wat de resultaten zijn? Sowieso kun je zien voor jouw postcode wat t gemiddelde is.

En kijk ff door beide topics, staan genoeg resultaten gepost.

Over t algemeen wat ik zie zijn de resultaten erg netjes, met name de upload, ligt rond de 50 K/s en download zit ook mooi hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Bij mij is het modem gisteren binnengekomen en er stond ook al direct signaal op de lijn. Ik had 28-04 de aanvraag verstuurd en hij is dus 21-05 opgeleverd. Verder is het echt helemaal perfect gegaan en ben ik er erg tevreden mee.

Ik heb 1024/512. Speedtest leverde mij goede resultaten op alleen lag de upload bij veel van de tests maar op 20-25 Kb/s en maar soms op 50 Kb/s. Ik ga dit dus even inde gaten houden. Ik heb een US robotics Router er aan geknoopt en dit gaat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb nog geen maand geleden Demon 2048/512 aangevraagd en gisteren aangesloten.
Ik haal snelheden die met chello ONMOGELIJK waren.
IK ben altijd aanhet dl met DC++ en de max was 30 kb down en 15 up
en nu 180 kb down en 50 kb up.
met Speedtest haalde ik 201 kb down en 55 up
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.