Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten # 2

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.781 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:55
Deel 1 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten

Wegens het vaak moeten ingrijpen in de vorige draad, wil ik graag nogmaals benadrukken:
• Geen statusberichten
• Geen geflame
• Geen spam
...en de rest van de policy ;)

Veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69066

>>Als je "line sync"-lampje niet knippert maar constant brandt, zit er adsl-signaal op je telefoonlijn. Groet, Antoine

Zit ik dus al een week in te bellen terwijl ik waarschijnlijk al ADSL heb :-(

Ik heb gisteren mijn modem (ISDN Alcatel tweaked) SpeedTouch precies zo ingesteld als op www.wintervorst.com maar ik heb het nog niet werkend gekregen in elk geval.

En ja, het ISDN Alcatel SpeedTouch modem staat al vanaf het begin in de lijst van ondersteunde modems bij demon op de demon site, dus ik ging er wel van uit dat het allemaal zou werken... dat de router functie niet werkt vind ik al erg genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Spider.007 schreef op 20 February 2003 @ 22:25:
Ik zit momenteel bij XS4All; iemand die mij kan afraden (met redenering that is :) ) om over te stappen naar Demon 2048/512? Naast NewsZilla kan ik niets bedenken...

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik, een duidelijke handleiding om je Alcatel SpeedTouch modem aan te sluiten ontbreekt en de routerfunctie werkt iig helemaal niet...

Toch maar eens op zoek naar een ander modem/router voor Demon dan. Wie heeft er nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56017

Anoniem: 69066 schreef op 21 February 2003 @ 17:35:
>>Als je "line sync"-lampje niet knippert maar constant brandt, zit er adsl-signaal op je telefoonlijn. Groet, Antoine

Zit ik dus al een week in te bellen terwijl ik waarschijnlijk al ADSL heb :-(

Ik heb gisteren mijn modem (ISDN Alcatel tweaked) SpeedTouch precies zo ingesteld als op www.wintervorst.com maar ik heb het nog niet werkend gekregen in elk geval.

En ja, het ISDN Alcatel SpeedTouch modem staat al vanaf het begin in de lijst van ondersteunde modems bij demon op de demon site, dus ik ging er wel van uit dat het allemaal zou werken... dat de router functie niet werkt vind ik al erg genoeg :)
Als het lampje constant brand heb je een ADSL signaal en ben je verbonden. Zie trouwens voor dit soort dingen de handleiding van je modem. :) Desnoods de online versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-06 10:39
Anoniem: 56017 schreef op 22 February 2003 @ 10:51:
[...]

Als het lampje constant brand heb je een ADSL signaal en ben je verbonden. Zie trouwens voor dit soort dingen de handleiding van je modem. :) Desnoods de online versie ;)
Ja maar dat zegt nog niks. Als het adsl lampje constant brand ben je gesynchroniseerd met de centrale en hangt er een modem aan de andere kant die de het zelfde adsl protocol spreekt als die van jouw.

Of je dan internet hebt is niet vanzelf sprekend omdat de data vervolgens ook nog uit moet kunnen komen bij de juiste isp.

Je zou de helpdesk kunnen bellen en kunnen vragen of er een verzoek voor ip binnen komt voor jouw mac adres. Ik neem aan dat bbned met dhcp werkt?

[ Voor 11% gewijzigd door HermeS op 22-02-2003 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9205

Ridde100, ja dat heb ik geprobeerd inderdaad, release renew, andere NIC etc. tcp instelling alles op default. Windows zegt ook dat de NIC connected aan een netwerk. Maar die modem moet standaard toch een ip geven? 4.28 was de versie die op die modem stond geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Vandaag mijn Wanadoo Broadband opzegging teruggetrokken, nu moet ik hem weer opnieuw indienen voor 1 april. Als ik dan nog niets normaals van Demon heb gehoord is het jammer en zeg ik op. Tot op de dag van vandaag geen duidelijke datum of duidelijkheid of er uberhaupt wel geleverd kan gaan binnen binnen een redelijke termijn. Begin het een beetje jammer te vinden. Ze hebben nog iets van 1,5 week, dan zijn de acht weken bereikt. Lijkt me toch minimaal om nu iets van duidelijkheid naar je klanten te communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuki
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 15:10
Pewwy schreef op 22 februari 2003 @ 13:47:
Ze hebben nog iets van 1,5 week, dan zijn de acht weken bereikt. Lijkt me toch minimaal om nu iets van duidelijkheid naar je klanten te communiceren.
Op https://services.nl.demon.net/xdsl/ en dan onder Mijn DSL express kan je de status van je aanvraag opvragen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:59
Gekke vraag tussendoor, maar kan iemand mij zeggen of demon beschikbaar is in Twello?

Er wacht namelijk een mogelijke verhuizing op mij, en dacht dan naar een andere provider te switchen, een vriend van mij heeft namelijk goede ervaringen met de Demon consumenten producten :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27032

Simon schreef op 22 February 2003 @ 14:18:
Gekke vraag tussendoor, maar kan iemand mij zeggen of demon beschikbaar is in Twello?

Er wacht namelijk een mogelijke verhuizing op mij, en dacht dan naar een andere provider te switchen, een vriend van mij heeft namelijk goede ervaringen met de Demon consumenten producten :)
misschien een postcode check ??? op hun side
www.demon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libertarian
  • Niet online
of die van BBNED, aangezien ze werken via BBNED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
beuki schreef op 22 februari 2003 @ 14:13:
[...]

Op https://services.nl.demon.net/xdsl/ en dan onder Mijn DSL express kan je de status van je aanvraag opvragen.....
Die status staat dus al een maand op line test, ik heb een mailtje gehad (staat in vorige topic) over een onbekende vertraging ivm volle centrales, en dat ik zsm bericht krijg wanneer alles wel aangesloten wordt. Dat mailtje is van 3 weken geleden. Dat is bij mij niet zo spoedig mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slybas
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2020

slybas

ontkennen alles

Pewwy schreef op 22 February 2003 @ 16:40:
[...]
Die status staat dus al een maand op line test, ik heb een mailtje gehad (staat in vorige topic) over een onbekende vertraging ivm volle centrales, en dat ik zsm bericht krijg wanneer alles wel aangesloten wordt. Dat mailtje is van 3 weken geleden. Dat is bij mij niet zo spoedig mogelijk...
Ja het duurt een beetje lang maar je wist dat het 8 weken kon gaan duren. Ik denk niet dat je snel voor dit geld een andere aanbieder kan vinden die net zo betrouwbaar is.

Ik zou zelf sinds 15-2-2003 moeten kunnen internetten maar de lijn doet het niet :(

Collega's van mij hebben ook een vertraging gehad maar die staan nu ook een stap verder. Dus ff geduld binnen de 8 weken heb je werkende ADSL

http://www.regroup.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59086

Pewwy schreef op 22 February 2003 @ 16:40:
[...]
zo spoedig mogelijk= zo snel als we meer weten

ze zullen dus wel nog niks weten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Hoelang duurt het ongeveer voordat je je modem binnen heb?
Ik sta sinds 13 februari op : binnen enkele dagen ontvangt u uw modem en heb hem nog niet binnen :(

Iemand hier meer duidelijkheid over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 10:19

Cybje

First Post!

Lethal schreef op 24 February 2003 @ 10:09:
Hoelang duurt het ongeveer voordat je je modem binnen heb?
Ik sta sinds 13 februari op : binnen enkele dagen ontvangt u uw modem en heb hem nog niet binnen :(

Iemand hier meer duidelijkheid over?
Tussen de verzenddatum en zeg maar de Geaccepteerd status zat bij mij 8 dagen, dus de 12 dagen is op zich vrij lang. Alleen ik geloof dat er wat problemen met levering waren van modems, weet niet of hier al meer over bekend is? Ik zou zeggen, wacht nog even dit weekje af en neem anders even contact op met Demon, als er niks bekend is over vertraagde leveringen.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-06 14:54
Pewwy schreef op 22 February 2003 @ 13:47:
Vandaag mijn Wanadoo Broadband opzegging teruggetrokken, nu moet ik hem weer opnieuw indienen voor 1 april. Als ik dan nog niets normaals van Demon heb gehoord is het jammer en zeg ik op. Tot op de dag van vandaag geen duidelijke datum of duidelijkheid of er uberhaupt wel geleverd kan gaan binnen binnen een redelijke termijn. Begin het een beetje jammer te vinden. Ze hebben nog iets van 1,5 week, dan zijn de acht weken bereikt. Lijkt me toch minimaal om nu iets van duidelijkheid naar je klanten te communiceren.
Ik heb m'n Chello dus al opgezegt, per 1 maart.......

20 december aanvraag gedaan, ik sta nu NOG STEEDS op linetest grmbl.

Enorm vaak gebeld, ze weten inmiddels allemaal al van m'n verhaal af bij Demon.. maar er komt nog niets concreets...
BBNed is nog aan het kutten in onze centrale, of KPN werkt BBNed weer tegen. Ik weet t niet.

Wat ik wel weet, is dat ik nog steeds niet online ben, en door dat gestuntel mooi wel weer mag ISDN-nen........

Terugbellen doen ze wel netjes bij Demon, maar ja, schiet ik dus geen fuck mee op, ik wil verbinding.. Vandaag: ja, kon nog wel weer 2 weken duren... Maar ik mocht mn order ook annuleren.

Nee, annuleren schiet ik iets mee op, mag ik via Cistron ofzo een duurder abbo aanvragen, en als BBNed loopt te kutten, heb ik dan weer hetzelfde probleem, en zit ik nog langer zonder breedband.

Naja, ik heb wel wat vage kennissen met een zooi kabelmodems, dus ik kijk wel of ik op een "minder officiele" manier m'n kabel toch kan houden... 1 modem komen ze ophalen, maar ik heb er nog wel een paar >:) (nu alleen hopen dat ik die aangemeld krijg, maar ja, da's weer lang-leve-de-connecties ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
DJSmiley schreef op 25 February 2003 @ 00:29:
[...]

Ik heb m'n Chello dus al opgezegt, per 1 maart.......

[knip]

Naja, ik heb wel wat vage kennissen met een zooi kabelmodems, dus ik kijk wel of ik op een "minder officiele" manier m'n kabel toch kan houden... 1 modem komen ze ophalen, maar ik heb er nog wel een paar >:) (nu alleen hopen dat ik die aangemeld krijg, maar ja, da's weer lang-leve-de-connecties ;) )
Uhm, ik ken ook iemand die waarschijnlijk zodra z'n DSL Express in dienst is, nog een maand met chello in z'n mik zit. Dus jij hebt ook al zo'n buurman? :)

Om die reden vroeg ik me af wat het werkelijke moment van ingaan van het Demon-contract is, voor de betaling om precies te zijn. Ip-nummers zijn al voor de oplevering gereserveerd zag ik, en ook zag ik hier verhalen de ronde doen over een 'te vroege' of juist een te late werking. Een medewerker van Demon wist bijna zeker dat deze datum die van oplevering zou zijn en dus vast lag, tenzij er sprake was van een vertraging door storing of andere zaken. Uitstel van indienststelling op aanvraag is i.i.g. niet mogelijk. Maar in hoeverre is zoiets als het moment van registreren van je MAC-adres nog van belang? Kan je bijvoorbeeld een dergelijke overlap van je oude kabelaansluiting verkleinen of elimineren en de contractdatum a.h.w. verleggen door je MAC-adres opzettelijk een week later aan te melden?

[edit] Dat over de betaling is inmiddels duidelijk, en de MAC-registratie lijkt ook nix uit te maken..

[ Voor 6% gewijzigd door Tonnes746 op 25-02-2003 09:52 . Reden: Mailtje over een oplevering :) ]

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
Cybje schreef op 25 februari 2003 @ 00:27:
[...]

Tussen de verzenddatum en zeg maar de Geaccepteerd status zat bij mij 8 dagen, dus de 12 dagen is op zich vrij lang. Alleen ik geloof dat er wat problemen met levering waren van modems, weet niet of hier al meer over bekend is? Ik zou zeggen, wacht nog even dit weekje af en neem anders even contact op met Demon, als er niks bekend is over vertraagde leveringen.
Ik keek vannochtend even naar me status en daar stond dat het pakketje verzonden was :)

/edit:
Sterker nog:
de lijn is opgeleverd :D
25-02-2003 Opgeleverd. De lijn is opgeleverd. U kunt vanaf nu gebruik maken van uw Demon DSL Express abonnement.

Offtopic:
Weet iemand waarom die Track en Trace dingen niet werken?

[ Voor 12% gewijzigd door Lethal op 25-02-2003 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-06 13:14
Ik heb deel 1 niet helemaal gelezen (sorry :)). Dat er leveringsproblemen zijn is me nu al wel duidelijk. Maar stel. Je bent uiteindelijk aangesloten. Hoe zijn dan de ervaringen? Wat ik hier lees zijn voor de wachttijden voor het aansluiten.
Ik vraag ik et omdat ik het pas voor mijn vriendin heb aangevraagd. De status is momenteel dat er gekeken wordt of het ook inderdaad technisch mogelijk is ADSL bij haar in de wijk. Dus ik ben benieuwd wanneer ze voor het eerst meer dan 7kb/s gaat halen (ze heeft nu wanadoo :()

[ Voor 11% gewijzigd door Master FX op 25-02-2003 10:49 . Reden: ff wat toegevoegd ]

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

ik heb nu eindelijk status verandering gekregen :) gewoon na een week, ik sta nu op:
25-02-2003 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. Er zal nu een technisch onderzoek plaatsvinden om te bepalen of DSL daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.
Dit duurt nog zeker 3 weken voordat ik echt kan internetten zeker?? (kheb alles al wel aangesloten, heb zelf voor modem en splitter gezorgd)

ook wel grappig, maar offtopic,
Mijn chello wordt steeds erger, en dat is sinds 3 weken zo, daarom heb ik chello opgezegd en demon dsl genomen. Gisteren kon ik zelfs niet meer met zn 2en counterstriken.. de upload was gewoon nog maar 4 kb/s ! Terwijl een paar straten verder, zelfde roothub gewoon 14,5 gaat. Ik dus gebeld... en chello zegt er eigk niets aan te kunnen doen, en opeens gaatie keihard lachen :? ik zo, wat is er? chello: ik zit bij de hele verkeerde modem te kijken. .. Dus hij opnieuw testen, blijkt volgens hem mijn modem niet helemaal 100 meer te lopen, (com21). Ik begon dus ook over mn download, dattie maar 70 kb/s ging... en een reactie van die gast, net oftie zo snel nog nooit gehoord heeft, en dat het supergoed is... volgens mij hebben die chello gasten een nieuwe les gehad, want als ik eerst met die problemen kwam, was het wel slecht.. nu niet, nu is het superkeurig.. eikeltjes :). IIG, Ik krijg nu voor nog 1 maand internet een nieuwe modem haha,ik hoop op een motorola :P.

[ Voor 15% gewijzigd door Tutti-frutti op 25-02-2003 10:58 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Master FX schreef op 25 februari 2003 @ 10:45:
Ik heb deel 1 niet helemaal gelezen (sorry :)). Dat er leveringsproblemen zijn is me nu al wel duidelijk. Maar stel. Je bent uiteindelijk aangesloten. Hoe zijn dan de ervaringen? Wat ik hier lees zijn voor de wachttijden voor het aansluiten.
Ik vraag ik et omdat ik het pas voor mijn vriendin heb aangevraagd. De status is momenteel dat er gekeken wordt of het ook inderdaad technisch mogelijk is ADSL bij haar in de wijk. Dus ik ben benieuwd wanneer ze voor het eerst meer dan 7kb/s gaat halen (ze heeft nu wanadoo :()
Misschien wel handig om het laatste stukje van Deel1 door te lezen. Daar staan veel ervaringen over hoe het werkt. Mede daardoor heb ik besloten nog niet op te zeggen. Nu maar ff afwachten hoelang hhet werkelijk gaat duren en dan met snelheid internetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor alle mensen die nieuwsgierig zijn naar het verloop van de aanmelding dan maar ff een screenshot over het verloop hiervan:
Screenshot

En om direct maar ff een hamvraag weg te nemen: Ja, ik had al ADSL voor de oplevering van de lijn. :) Ik ben een tevreden Demon abonnee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

ik kan dus nog rustig een maandje wachten ;) .. wel balen :P maarja, dan heb je wel wat (hoop ik).
Ridde100 .. speedtest resultaten ?? >:)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tutti-frutti schreef op 25 February 2003 @ 13:12:
ik kan dus nog rustig een maandje wachten ;) .. wel balen :P maarja, dan heb je wel wat (hoop ik).
Ridde100 .. speedtest resultaten ?? >:)
Tsjonge het is ook nooit goed ;) Gem download is: 230 kb/s , gem upload is 58 kb/s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Vandaag is m'n verbinding ook opgeleverd. :) Krijg als het goed is ook vandaag de modem binnen....
Weet iemand of de verbinding (1024/512) ook werkt met de Arescom NetDSL router die ze bij de Demon/Versatel verkochten. Scheelt mij weer een router aanschaffen nl.... :)

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

achappey schreef op 25 February 2003 @ 13:54:
Vandaag is m'n verbinding ook opgeleverd. :) Krijg als het goed is ook vandaag de modem binnen....
Weet iemand of de verbinding (1024/512) ook werkt met de Arescom NetDSL router die ze bij de Demon/Versatel verkochten. Scheelt mij weer een router aanschaffen nl.... :)
Je kunt van je modem ook ook upgraden: nieuwste firmware uploaden en dan een routed profiel installeren op je modem. Et voilá, je hebt een router :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-06 13:14
Anoniem: 56017 schreef op 25 February 2003 @ 13:05:
Voor alle mensen die nieuwsgierig zijn naar het verloop van de aanmelding dan maar ff een screenshot over het verloop hiervan:
Screenshot
Dat is toch een heel net verloop. 1,5 maand; mooi binnen de door hun gestelde termijn. Wel raar dat er bij jou twee weken zat tussen indienen en de ontvangst van de aanvraag door DSL-partner. Dat is bij mijn vriendin een week geweest (de termijn waarin je nog kon annuleren)

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73360

ik heb zojuist mijn modem aangesloten, (mijn lijn is officieel nog niet opgeleverd,maar ik las dat je toch al een verbinding hebt als je je mac-adres doorgeeft..) Ik heb de copperjet 813. Alleen het lampje GMDT gaat branden, maar het adsl lampje blijft knipperen... Heb ik nu al een verbinding of niet???
thnx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En nog een vraag: moet je je modem aansluiten op je pc voordat je kan testen of het al werkt? of is dat niet nodig???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73360 schreef op 25 februari 2003 @ 16:42:
ik heb zojuist mijn modem aangesloten, (mijn lijn is officieel nog niet opgeleverd,maar ik las dat je toch al een verbinding hebt als je je mac-adres doorgeeft..) Ik heb de copperjet 813. Alleen het lampje GMDT gaat branden, maar het adsl lampje blijft knipperen... Heb ik nu al een verbinding of niet???
thnx...
Nee, dan heb je nog geen verbinding. Het modem heeft dan een signaal gevonden en is bezig met synchroniseren met de server. Het lampje moet dus permanent branden. Er gaat ook een lampje branden bij de snelheidindicator als je verbinding hebt.
En nog een vraag: moet je je modem aansluiten op je pc voordat je kan testen of het al werkt? of is dat niet nodig???
Om te testen of je modem online komt hoeft ie niet verbonden te zijn met de computer.

volgende keer ff de 'edit'-knop gebruiken voor dit soort extra informatie :)

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 56017 op 25-02-2003 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-06 20:12
Bij mij werkt het ook eindelijk. Had al een mailtje gehad dat de lijn opgeleverd was tijdens mijn wintersport. Lekker alles aansluiten, maar geen adsl lampje dat brandde. Na wat gebel en doorsturen van het probleem via BBned naar KPN werd ik vanmorgen gebeld door de KPN dat ze het gefixed hebben. Nu hebben ze me alleen op 512 aangesloten, ipv de 1024 die ik besteld heb. Morgen maar weer eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
wh00t, ik ben online!

Aanvraag dus van 20 december.. Enorme vertraging,allerlei gezeik enz.
Sinds 31-12-02 stond ik dus op linetest..

En sinds vandaag was de linetest geaccepteerd (eindelijk!!!)

Ik heb een zootje modems liggen hier, dus meteen een USB ding eraan geklussed. Ik had al linesync een maandje ofzo, maar geen IP en verkeerde snelheid.
Vanavond aangesloten: 2048/512.. EN een IP... Macadres erin geklopt op die mac-page, en gaan!

Snel een oude pentium 150 voorzien van Win98SE en een USB kaart, die in de kruipruimte gepleurd, winroute erop en gaan!
Maar goed ook, want Chello komt dus een dezer dagen mn modem ophalen, had ik bijna via ISDN kunnen internetten

Nu vooralsnog primitief opgelost dmv extra PC. Heb ook geen splitter, gewoon de modem parallel aan de ingang van mn NT1 (S3) gezet... Ik kan bellen, gebeld worden, en internetten, dus who gives a fuck about de splitter ;)

Ff wachten op m'n modem en splitter, dan kan de hobbybob oplossing ook de deur uit.. (P150, anyone?)

Ping is 31 ms.... iig beter dan Chello. Surfen gaat ook "soepeler". Downen met 210k/sec, upload met 50k...

Maar goed, da's niet echt representatief, die P150 kast is fucking traag....

Edit: Ben nu een paar uurtjes online.. Bevalt me prima zo.. Heb m'n DNSsen inmiddel allemaal geupdated, mn mailkick geconfigged, m'n mailservers geconfigged, m'n IPlists op mn dumps veranderd :X dus we zijn een heel eind..

Mail komt iig weer overal netjes binnen, de rest komt wel (zal vast wel wat vergeten zijn).

[ Voor 22% gewijzigd door DJSmiley op 26-02-2003 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73360 schreef op 25 februari 2003 @ 16:42:
thnx...
Hoe zit dat met dat Mac-adres doorgeven, hoe moet dat? Mijn lijn is ook nog niet officieel opgeleverd, maar het lampje brand wel constant groen, dus ik heb goede hoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Anoniem: 69066 schreef op 26 February 2003 @ 02:14:
Hoe zit dat met dat Mac-adres doorgeven, hoe moet dat? Mijn lijn is ook nog niet officieel opgeleverd, maar het lampje brand wel constant groen, dus ik heb goede hoop...
Doodsimpel. Zodra je met een netwerkkaart verbinding maakt die Demon nog niet kent, wordt je, ongeacht welk adres je in je browser intikt, naar de juiste pagina geleid. Daar hoef je alleen maar je systeemnaam en wachtwoord in te tikken. Het MAC adres herkent hij daar automatisch, dus dat hoef je niet op te zoeken of in te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

adsl lampje staat nog steeds te knipperen.... :r :r Ik ben van plan om mijn inet verbinding te delen, maar ik vroeg me ineens af: moet je dan het modem installeren op elke computer??? en de router?? (vast een enorme noob-vraag) Maar over dat knipperende lampje: zijn er meer mensen die dit hebben, en waar kan het aan liggen? Heb al de helpdesk gebeld, maar zij weten het ook niet, bellen me "binnenkort" terug...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 21:19

ralfbosz

xm create bosz -c

DJSmiley schreef op 25 februari 2003 @ 23:34:
wh00t, ik ben online!

Snel een oude pentium 150 voorzien van Win98SE en een USB kaart, die in de kruipruimte gepleurd, winroute erop en gaan!
USB? Waarom niet de ethernet-aansluiting gebruiken? Of was de usb-kaart goedkoper dan 10 euro voor een netwerk kaart...

Hier ging het heel snel met de aansluiting. Op 22 december aangevraagd, op 7 januari de lijnmeting en vanaf 20 januari kon ik surfen, dus onder een maand :+.

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
ralfbosz schreef op 26 februari 2003 @ 18:12:
[...]

USB? Waarom niet de ethernet-aansluiting gebruiken? Of was de usb-kaart goedkoper dan 10 euro voor een netwerk kaart...

Hier ging het heel snel met de aansluiting. Op 22 december aangevraagd, op 7 januari de lijnmeting en vanaf 20 januari kon ik surfen, dus onder een maand :+.
Als je m'n posting ff had gelezen...

Ik ben pas sinds 25-02 geaccepteerd (linetest ok)... Aanvraag loopt al sinds 20-12.

Ik heb m'n modem nog niet, moet demon nog opsturen. Ik had ZELF een USB modem liggen, en aangezien m'n Chello het niet meer doet (opgezegd) dus maar een noodoplossing in de vorm van usbmodem.. Komt wel een ethernet ding hoor ;)
Deze heb ik gewoon zonder splitter aan mn NT1 geknupt (heb ISDN). Zo kan ik iig internetten..
Heb iig al gewoon netjes verbinding... Niet officieel, maar goed, t werkt, en 't is beter als dailup!

• Lethal
En daar zijn mijn eerste problemen met demon.

Gisteravond was de DHCP server offline...

26 feb 22:43. Het probleem met de DHCP-server is opgelost. -- The problem with the DHCP server has been resolved.

26 feb 22:35. Er is een probleem met de DHCP-server voor BaByXL- en BBNed-verbindingen. Het probleem wordt onderzocht. -- There is a problem with the DHCP server for BaByXL and BBNed connections. The problem is being investigated.

Nu is dit weerzo ofniet?
Ik zit nu via mijn oude Wanadoo/Casema. Ik krijg met geen mogelijkheid me vaste ip terug.

Zijn er nog andere mensen die ook storing hebben nu?

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-06 13:49
Lethal schreef op 27 February 2003 @ 08:25:

26 feb 22:43. Het probleem met de DHCP-server is opgelost. -- The problem with the DHCP server has been resolved.

26 feb 22:35. Er is een probleem met de DHCP-server voor BaByXL- en BBNed-verbindingen. Het probleem wordt onderzocht. -- There is a problem with the DHCP server for BaByXL and BBNed connections. The problem is being investigated.

Nu is dit weerzo ofniet?
Ik zit nu via mijn oude Wanadoo/Casema. Ik krijg met geen mogelijkheid me vaste ip terug.

Jep hier ook...

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Lethal schreef op 27 februari 2003 @ 08:25:

Nu is dit weerzo ofniet?

Nee he, ik gister geprobeerd m'n vebinding aan te sluiten maar kreeg hem niet werkend. Dit zou best eens het probleem kunnen zijn want me settings waren goed. Kan iemand dit verifieren?

VCP/VCI: 0/35
Line Type: G.DMT
Encapsulation type: LLC

Ledjes branden ook goed, maar kreeg geen servicepagina te zien van Demon. Ik neem aan dat je gewoon mac van de router moet doorgeven als je die gebruikt ipv hun ADT modem?

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

achappey schreef op 27 February 2003 @ 08:52:
[...]

Nee he, ik gister geprobeerd m'n vebinding aan te sluiten maar kreeg hem niet werkend. Dit zou best eens het probleem kunnen zijn want me settings waren goed. Kan iemand dit verifieren?

VCP/VCI: 0/35
Line Type: G.DMT
Encapsulation type: LLC

Ledjes branden ook goed, maar kreeg geen servicepagina te zien van Demon. Ik neem aan dat je gewoon mac van de router moet doorgeven als je die gebruikt ipv hun ADT modem?
Bij deze Geverifieerd ;)

Ik heb trouwens geen enkele hinder ondervonden gisteren.

• dreamscape
  • Laatst online: 17-06 15:42
Lethal schreef op 27 februari 2003 @ 08:25:
Ja hoor. Ik kreeg eerst een 169.*.*.* adres toegewezen en na herstarten kreeg ik helemaal nix meer.

Ik dacht al dat het niet aan mij zou liggen. Gelukkig ben ik niet de enige die hier last van heeft. Hoop wel dat ze 't snel oplossen.

Maar waarom staat dit nu niet op die netwerk-status-pagina????

Punctuality is the politeness of kings

• ^^0nMe
  • Laatst online: 14-06 12:51

^^0nMe

Got Babana's?

Wat dacht je van nu :P Had ff helpdesk gebeld, maar voordat ik al iemand aan de lijn kreeg melden ze dat er een storing was, netjes. En nu net weer gefixed ;)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Anoniem: 78653

Ik heb eergisteren mijn modem binnen en ben gelijk gaan installeren, maar helaas geen lijn. Klopt dit wel?? ik bedoel zijn er nog meer mensen die hun modem binnen hebben, maar nog geen lijn.
Als ik alle berichten moet geloven dan heeft iedereen een werkend lijn op het moment dat je de modem binnen heb.

btw. mijn ADSL lampje brandt niet. Op het moment dat de lijn op is geleverd moet die toch branden ook al heb je nog niet aan gemeld op het macadres site??

• rvm
  • Niet online

rvm

De eerste week dat ik m'n modem had, brandde het adsl lampje weliswaar, maar kon ik nog geen verbinding krijgen. Inmiddels gaat dat wel goed (zonder verandering in lampjes). Is je lijn al opgeleverd?

nee, de lijn is nog niet officieel opgeleverd.
Maar ik heb begrepen dat zodra je de modem binnen hebt 9 van de 10 gevallen de lijn het gewoon doet.

Anoniem: 78653 schreef op 27 February 2003 @ 11:04:
nee, de lijn is nog niet officieel opgeleverd.
Maar ik heb begrepen dat zodra je de modem binnen hebt 9 van de 10 gevallen de lijn het gewoon doet.
Toen mijn modem binnenkwam had ik ook niet direct een adsl-signaal, 4 dagen later wel en nog een week later werd de lijn opgeleverd.... :)
edit:

voor het verloop van de aanmelding: zie screenshot van mij in een eerdere post :)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 56017 op 27-02-2003 11:31 ]

Anoniem: 75552

Ik heb na 3 weken dat de lijn officieel is opgeleverd nog steeds geen adsl lampje branden op mijn modem. Maar ik heb nog een ander vaag probleem, dat configurator programmatje vindt mijn modem niet. Als ik mijn modem aansluit op mijn netwerk kaart en ik draai dat programma dan ziet hij geen modem. Je hoeft toch geen werkende verbinding te hebben om je modem te kunnen bereiken of wel?

• rvm
  • Niet online

rvm

Dazzle1222, brandt het 'eth' lampje? Zo nee, stel je netwerkkaart eens in op 10mbps, half duplex.

• Karel2001
  • Laatst online: 03-06-2022
snel gedaan al met al:

Ordernummer 2927: Aanvraag.

22-01-2003 Ingediend. Demon Internet heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner.

09-02-2003 Verzonden. De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens gaan controleren.

09-02-2003 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. Er zal nu een technisch onderzoek plaatsvinden om te bepalen of DSL daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.

12-02-2003 Geaccepteerd. Het technisch onderzoek is uitgevoerd en DSL is mogelijk op uw adres. De lijn zal naar verwachting binnen drie weken worden opgeleverd.

27-02-2003 Opgeleverd. De lijn is opgeleverd. U kunt vanaf nu gebruik maken van uw Demon DSL Express abonnement.

ben wel benieuwd of het goed gaat met het geven van de korting (m'n eerste aanvraag ging fout). Heb toen een mailtje naar overstappen@ gedaan en zou gewoon voor Euro 0,0 alles krijgen... weet iemand trouwens of de CopperJet 810 veel sneller is dan de Alcatel SpeedTouch home Eth ?

• Tweak-a-holic
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-03-2023
Als je je modem niet kan bereiken lijkt me dat een netwerk probleem, en waarschijnlijk gaat het lampje van je modem voor je ADSL verbinding pas branden als je een verbinding gaat maken op je computer. Probeer ff je modem te pingen?

Ik zou inderdaad ook ff proberen om je netwerk kaart op 10 mbit te zetten. En misschien ff de kabels nalopen..

Wat voor modem heb je eigenlijk?

I just wanna make fake love to you...

Karel2001, en sinds wanneer was je daadwerkelijk online?? Ik bedoel voor de oplevering (gisteren of eerder) of na de oplevering (vandaag) ???

• Karel2001
ik kreeg dinsdag m'n modem binnen maar had nog een alcatel staan die ik al had aangesloten. Zondag avond om 23:30 had ik ineens verbinding en kon ik m'n MAC adres van m'n SMC Router doorgeven..5 minuten laterhad ik m'n vaste IP nummer.... eerder dus!

We lopen namelijk gelijk op 1 dag na, maar ik heb helaas nog geen verbinding. Het enige wat bij mij brandt op de modem zijn de 2 bovenste en het power lampje.

Is er nu sprake van een storing bij BBned ofzo? ik heb namelijk mijn modem aangesloten, maar het adsl lampje blijft maar knipperen....

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Nounou... misschien heb ik gewoon al binnen 2 weekjes internet, tenminste als het bij mij ook als ridde100 gaat vanaf de volgende status :P (kheb zelf modem gekocht)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/itegelaar/dsl.JPG

[ Voor 12% gewijzigd door Tutti-frutti op 27-02-2003 16:52 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:21
Hmm, misschien stap ik ook wel over naar demon. Word een beetje gek van chello. ;(

Tweak-a-holic schreef op 27 February 2003 @ 14:01:
Als je je modem niet kan bereiken lijkt me dat een netwerk probleem, en waarschijnlijk gaat het lampje van je modem voor je ADSL verbinding pas branden als je een verbinding gaat maken op je computer. Probeer ff je modem te pingen?

Ik zou inderdaad ook ff proberen om je netwerk kaart op 10 mbit te zetten. En misschien ff de kabels nalopen..

Wat voor modem heb je eigenlijk?
Je hoeft het ADSL-modem niet persé aan je computer aangesloten te hebben om te kunnen testen of je een ADSL-signaal hebt! 8)

Wat betreft de configurator: Bij mijn modem zat alleen één of andere tool voor de USB versie. Ik heb de configurator van ftp.allieddata.com gedownload :Y)

Anoniem: 23381

Is het iemand gelukt om een Alcatel Speed Touch Pro 510 modem/router aan te sluiten?

Ik heb namelijk ook Demon ADSL aangevraagd, maar moet nog een modem kopen. Ik zit te twijfelen tussen een Allied Data Copperjet 810 en Alcatel Speed Touch Pro 510 modem met ingebouwde router.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:09

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Anoniem: 73360 schreef op 26 February 2003 @ 18:04:
adsl lampje staat nog steeds te knipperen.... :r :r Ik ben van plan om mijn inet verbinding te delen, maar ik vroeg me ineens af: moet je dan het modem installeren op elke computer??? en de router?? (vast een enorme noob-vraag) Maar over dat knipperende lampje: zijn er meer mensen die dit hebben, en waar kan het aan liggen? Heb al de helpdesk gebeld, maar zij weten het ook niet, bellen me "binnenkort" terug...... :)
Je modem installeer je op een central punt, in de meterkast ofzo. De router knoop je daar aan, op een geschikt punt. Bijv ook in de meterkast, of op je studeerkamer. Vandaar kan je de pc's aansluiten op de router.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Microkid

Microkid

Smile

Anoniem: 75552 schreef op 27 februari 2003 @ 13:31:
Ik heb na 3 weken dat de lijn officieel is opgeleverd nog steeds geen adsl lampje branden op mijn modem. Maar ik heb nog een ander vaag probleem, dat configurator programmatje vindt mijn modem niet. Als ik mijn modem aansluit op mijn netwerk kaart en ik draai dat programma dan ziet hij geen modem. Je hoeft toch geen werkende verbinding te hebben om je modem te kunnen bereiken of wel?
Had ik ook last van. Met een w2k machine kon de Copperjet Configurator het modem niet vinden. Met XP wel. Vreemd, maar kon me niet schelen. Ik kon er tenminste bij.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Microkid schreef op 27 February 2003 @ 20:23:
[...]

Had ik ook last van. Met een w2k machine kon de Copperjet Configurator het modem niet vinden. Met XP wel. Vreemd, maar kon me niet schelen. Ik kon er tenminste bij.
Klikt tot dusver nog allemaal als een 'spook' verhaal; Ik heb geen enkel probleem onder W2k ;)

• Morph666
  • Laatst online: 14-06 16:06
jmmr dat ik een 1 jaar durig abbo. heb bij cistron 1024/512 anders had ik allang hier naar 2048/512 overgestapt :)

Morph666 schreef op 27 February 2003 @ 22:12:
jmmr dat ik een 1 jaar durig abbo. heb bij cistron 1024/512 anders had ik allang hier naar 2048/512 overgestapt :)
Ach zie het van de zonnige kant: Je hebt iig een solide provider ;) (Nu nog het abbo geld omlaag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56900

Dit is ook lekker heeft Demon me gewoon een niet werkende modem opgestuurd!! :( Ik had een copperjet 811 besteld en ik krijg een 823....niks mis mee zou je denken want dit ding heeft een ingebouwde router met een 4 poorts switch erin. Ik eerst vet blij, dus ik wou hem meteen installeren maar er zat geen normale handleiding bij, ja alleen hoe je je netwerk moet instellen maar niet hoe je de modem instelt, moet daar een aparte handleiding van zijn??, maar anyhoe ik kon hem dus niet aan de praat krijgen. Dus ik bellen, krijg ik te horen dat dit ding niet eens kan werken doordat er iets vaags is met de dchp thingie en dit kan betekenen dat ik me modem terug moet sturen en een nieuwe 811 krijg (whee). Dit kan ook nog een tijdje duren ook nog!!

Trouwens oranje kleur bij het adsl lampke op de 823 betekend toch een werkende adsl verbinding???

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 56900 op 28-02-2003 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook raar is trouwens dat je niet van modem kan veranderen wanneer je modem nog niet eens is besteld, me kameraad bijvoorbeeld had een aantal weken terug een analoge modem besteld en 1,5 week ernaar kwam hij erachter dat hij zijn isdn hield dus moest hij een isdn modem hebben. Dit mocht niet veranderd worden van Demon. Vaag hoor.....

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 56900 op 28-02-2003 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry hoor lijkt telkens of me bericht verdwijnt dus heb hem per ongeluk 3x verzonden. Als ik telkens terug ga naar deze forum lijken me post verdwenen te zijn.

[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 56900 op 28-02-2003 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Laatst online: 14-06 16:06
Anoniem: 56017 schreef op 27 February 2003 @ 22:17:
[...]

Ach zie het van de zonnige kant: Je hebt iig een solide provider ;) (Nu nog het abbo geld omlaag)
dat abbo geld is al omlaag :+
van 69 Euro in de maand naar 59 Euro in de maand
van die 10 euro korting had ik liever 64KB/s erbij zoals bij xs4all.
192KB/s zou je dan krijgen ( 1.5mbit )

maarja ik heb het niet voor het zeggen daar ( jammer genoeg niet nee :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trouwens oranje kleur bij het adsl lampke op de 823 betekend toch een werkende adsl verbinding???
Ja, dat klopt!

Krijgt je pc wel een dhcp lease van de router (Cop 823) of krijgt de router geen dhcp lease van de Demon server. Volgens mij moet ie wel werkend te krijgen zijn.... Heb je trouwens de Configurator wel :? Ik had die nl niet op de cd van Demon staan. Probeer iig na te gaan of de BBNed instellingen geconfigureerd zijn. Wat je ook nog zou kunnen doen is de firmware upgraden.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 56017 op 01-03-2003 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ik nog niet naar gekeken, maar hoe kan ik zien of het wel de goede instellingen zijn??

Er is trouwens geen nieuw firmware te vinden van de 823 (niet op allied data site). :( Ik heb net wel gekeken om het bbned profiel met firmware van de 810/811/813 in te drukken maar geen van die mag ik er indrukken. Krijg de melding "No actions can be performed on this modem, version conflict". Dit is ook niet gek want het zijn toch andere modem's.
Er moet toch wel een normale handleiding van zijn? Ik weet zo niet eens hoe je zeg maar de ingebouwde firewall kan aan of uitzetten (zit erop) als ik dat wou.

En nog ff wat anders, hoe kun je de ip zien van de router ik krijg zelf de volgende ip toegewezen 169.254.60.40 met subnetmasker 255.255.0.0

[ Voor 163% gewijzigd door Anoniem: 56900 op 01-03-2003 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AH zit nu in het modem setup in normale browser, maar nu vraagt hij om een login name en wachtwoord wat moet ik daar invoeren???

heb al. :)
Op goed geluk gegokt....

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 56900 op 01-03-2003 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 19:22
Ik heb eigenlijk een algemene vraag over wisselen van providers (misschien staat het al in deel 1, maar daar je niet naar berichten kunt zoeken ... :))

Van de demon site:
KPN heeft nog geen werkende procedure voor het omzetten van DSL lijnen van één ADSL aanbieder naar een andere. De telefoonlijn waarop u DSL Express aanvraagt moet vrij zijn van andere ADSL abonnementen voordat een nieuwe order op die lijn geaccepteerd zal worden. Uw opzegging moet administratief door KPN verwerkt zijn.
Is het bekend wanneer de procedure voor het wisselen van providers simpeler wordt? Op dit moment werkt volgens mij iedereen langs elkaar. De eerste provider sluit je af, de tweede weer aan. En ondertussen ben je als klant weken je verbinding kwijt. Zijn er concrete plannen om dit te vergemakkelijken? Of houden alle providers dit tegen om wegloop te voorkomen?

Op zich is het prijstechnisch gezien veel aantrekkelijker om van mijn XS4All naar Demon te gaan (vooral de hogere upload spreekt veel mensen aan denk ik). Maar daar de oorspronkelijke aansluiting van KPN/XS4All ook al niet lekker verliep (veel vertraging) ben ik een beetje huiverig om m'n (verder goede) verbinding op te offeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

OK. Ik heb nu mn routertje geconfigt, maar ik weet niet of het zo goed staat ?

En als mn lijn opgeleverd is.. moet ik dan nog iets speciaals doen ? met die mac oid.. doetie toch automatisch dacht ik ?

Config klik

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tutti-frutti schreef op 01 March 2003 @ 15:13:
OK. Ik heb nu mn routertje geconfigt, maar ik weet niet of het zo goed staat ?

En als mn lijn opgeleverd is.. moet ik dan nog iets speciaals doen ? met die mac oid.. doetie toch automatisch dacht ik ?

Config klik
Volgens mij heb je iig de instellingen voor BBNed goed staan. Voor je thuis netwerk weet ik dat natuurlijk niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En nog ff wat anders, hoe kun je de ip zien van de router ik krijg zelf de volgende ip toegewezen 169.254.60.40 met subnetmasker 255.255.0.0
Dat is een intern/lokaal ipadres. Het ipadres dat je van Demon krijgt begint met 212.***.***.*** Maar mssn ben je het configureren alsnog online gekomen :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26688

Snel gegaan met de aanvraag. Ben dik tevreden. ADSL loopt nogal erg vooruit op de kabelaars wat betreft upload snelheid. Maar ja daar betaal je dan ook meer voor. Een verademing om zoveel uploadbandbreedte tot je beschikking te hebben. Ik had trouwens 2048/512 aangevraagd. Ik haal gemiddeld 217 kb/s down en 50 kb/s up.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.heetebrij/demon.JPG

edit:
Om een of andere reden krijg ik geen link werkende naar dat plaatje ondanks dat ik wel juiste ubb code gebruik 8)7

edit:
'T is al laat. Was haakje vergeten :Z

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 26688 op 02-03-2003 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56017 schreef op 01 maart 2003 @ 21:22:
[...]

Dat is een intern/lokaal ipadres. Het ipadres dat je van Demon krijgt begint met 212.***.***.*** Maar mssn ben je het configureren alsnog online gekomen :? :?
Ben nog niet online gekomen (behalve dan met isdn inbel verbinding). :'( Ik heb Demon vrijdag al gebeld, Demon vertelde dat de Copperjet 823 een instelling fout had met de dchp server ofzo. Daardoor krijg ik geen ip via dchp, ja alleen een lokale ip.
Ik heb al via de browser beetje gekeken in de instellingen van de router maar zie dat je 2 dchp kunt kiezen. Beide werken niet.

Ik moet ff tot maandag wachten want dan zou er een oplossing komen zei Demon. Ik hoop dat ik me modem mag houden. Relax zo'n 4 poorts switch erin......moet het uiteraad wel werken. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 56900 op 02-03-2003 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
Lease time van 30minuten bij Demon ADSL

hier maar verder dan...

ik ben het eens met Cutebritney... als je kiest voor static doe je niets anders dan invullen wat DHCP normaal zou regelen....ben nu aan het kijken of ik na 30 minuten nog steeds verbinding krijg... ik merk met ICQ en Ventrilo dat het renewen van je connectie soms problemen kan geven...daarom dus de static IP test :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 22:55
Karel2001 schreef op 02 March 2003 @ 14:06:
Lease time van 30minuten bij Demon ADSL

hier maar verder dan...

ik ben het eens met Cutebritney... als je kiest voor static doe je niets anders dan invullen wat DHCP normaal zou regelen....ben nu aan het kijken of ik na 30 minuten nog steeds verbinding krijg... ik merk met ICQ en Ventrilo dat het renewen van je connectie soms problemen kan geven...daarom dus de static IP test :)

Ik heb mijn post een beetje aangepast na een mailtje van rvm. Het blijkt dat Demon een wat vreemde manier van authentication gebruikt ;)

Zo dus:
Als een ATM-circuit van je modem, via de DSLAM in de telefooncentrale en
het netwerk van de DSL-partner, uiteindelijk op het routerblade (de NRP)
uitkomt, dan weet onze DSL partner niet welk IP-adres er bij die sessie
hoort. Dus 'luisteren' ze de DHCP-verzoeken die jouw computer naar onze
DHCP-server stuurt 'af' en zetten aan de hand daarvan routing op. Dit is
ook de reden dat je verbinding op een gegeven moment wegvalt als je de
IP-adresgegevens toch 'hard inklopt': er zijn geen DHCP-verzoeken meer,
dus op een gegeven moment weet de NRP niet meer wat het IP-adres is dat
naar jouw ATM-circuit gerouteerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb me toch dikke errors met me router check:

Error log
This page shows recent configuration errors from your router
--------------------------------------------------------------------------------

Error log (most recent errors first; times are in seconds since last reboot):

When Process Error
2173 im im:DHCP client parameters changed; you must perform a 'dhcpclient update'.
1968 webserver webserver:ATM channel already in use
1920 webserver webserver:ATM channel already in use
1846 webserver webserver:ATM channel already in use
1825 webserver webserver:Ethernet port already in use
1795 webserver webserver:ATM channel already in use
1775 webserver webserver:ATM channel already in use
1526 webserver webserver:Ethernet port already in use
1526 webserver webserver:DHCP client parameters changed; you must perform a 'dhcpclient update'.
1514 webserver webserver:Ethernet port already in use
1495 webserver webserver:Ethernet port already in use
1465 webserver webserver:DHCP client parameters changed; you must perform a 'dhcpclient update'.
26 im im:Invalid argument:Failed to set layer2SessionUser to (null)

Kan dit ding niet eens op RFC1483 bridged zetten...dan krijg al die fouten.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 56900 op 02-03-2003 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afgelopen dinsdag kreeg ik m'n modem binnen: De lijn ligt-er, alle lampen branden ook netjes. Ik krijg geen tijdelijke Ip-adres, alleen een interne die toe gewezen is door windows. Ik heb vrijdag 2 uurtjes aan de telefoon gehangen met demon. Zij kunnen de modem ook niet bereiken. Conclusie: afwachten totdat zij hebben uit gezocht waar het aan ligt. Ik snap er helemaal niks van: Ik heb gewoon een lijn liggen waar ik niks mee kan.

Ik baal echt. Ik heb de modem nu al een week liggen, maar ik kan er niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78653 schreef op 03 maart 2003 @ 08:57:
Afgelopen dinsdag kreeg ik m'n modem binnen: De lijn ligt-er, alle lampen branden ook netjes. Ik krijg geen tijdelijke Ip-adres, alleen een interne die toe gewezen is door windows. Ik heb vrijdag 2 uurtjes aan de telefoon gehangen met demon. Zij kunnen de modem ook niet bereiken. Conclusie: afwachten totdat zij hebben uit gezocht waar het aan ligt. Ik snap er helemaal niks van: Ik heb gewoon een lijn liggen waar ik niks mee kan.

Ik baal echt. Ik heb de modem nu al een week liggen, maar ik kan er niks mee.
Is de lijn al opgeleverd :? Zo niet: Dat je baalt snap ik, maar je hebt geen enkele reden om kwaad/boos te zijn :) Hopelijk wordt je verbinding snel gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij is niet officieel opgeleverd (nog geen mailtje), maar als al m'n lampjes branden dan mag ik er vanuit gaan dat de lijn opgeleverd is.

Ik ben niet boos, maar ik baal wel :X . Ik ben nu 6 weken niet online. |:(
Maar inderdaad, gewoon maar weer wachten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Anoniem: 78653 schreef op 03 maart 2003 @ 09:24:
Hij is niet officieel opgeleverd (nog geen mailtje), maar als al m'n lampjes branden dan mag ik er vanuit gaan dat de lijn opgeleverd is.

Ik ben niet boos, maar ik baal wel :X . Ik ben nu 6 weken niet online. |:(
Maar inderdaad, gewoon maar weer wachten :'(
Als ie nog niet opgeleverd is kan het best zijn dat de lijn nog niet klaar is en dat ze nog wat moeten doen in de centrale. even wachten dus tot het oplever mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar ik begreep dat als je de modem binnen hebt en alle lampjes netjes branden, dat je er vanuit kan/mag gaan dat de lijn klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn lampje van me modem dat je dus adsl hebt (oranje lampje op copperjet 823) is opeens zomaar verdwenen.....snap er geen zak van. :?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 56900 op 03-03-2003 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn lijn is al wel opgeleverd, maar het adsl-lampje van de 813 blijft knipperen. De lijn is ok, dus daar kan het niet aan liggen.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net de helpdesk weer gesproken. Ze hebben een ticket aan gemaakt. Volgens hus is de lijn al wel opgeleverd, maar waarschijnlijk nog niet bij hun ergens aangemeld of zo iets. :?

Ik hoop wel dat ze het snel fiksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9205

Och, ik zit al 10 weken te wachten, vanmorgen die modem weer es aangezet om te checken. Ja hoor! hij deed helemaal niets meer, adapter werkte nog gewoon, terugsturen en maar weer wachten. Zucht, gelukkig had ik nog een isdn-adapter :)

krijg ik nu zo'n copperjet 821, toch sympathiek, nouja, als die lijn nou maar werkt straks, is alles vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn maar 15 personen die de copperjet 823 hebben gekregen, ik ben een van de "gelukkige"..........not!!!! Had ik nou maar gewoon een usb modem gekozen, die dingen zijn 10x makkelijker te installeren dan zo'n ethernet router ding die je helemaal zelf moet instellen met instellingen waarbij de modem de hele tijd fouten aan geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
eborn schreef op 01 maart 2003 @ 14:24:
Ik heb eigenlijk een algemene vraag over wisselen van providers (misschien staat het al in deel 1, maar daar je niet naar berichten kunt zoeken ... :))

Van de demon site:

[...]

Is het bekend wanneer de procedure voor het wisselen van providers simpeler wordt? Op dit moment werkt volgens mij iedereen langs elkaar. De eerste provider sluit je af, de tweede weer aan. En ondertussen ben je als klant weken je verbinding kwijt. Zijn er concrete plannen om dit te vergemakkelijken? Of houden alle providers dit tegen om wegloop te voorkomen?
Pyro: als ik jou was had ik dat ding allang teruggestuurd en om een 810 gevraagd. Volgens mij zijn zowel jij als Demon experimenteel bezig om dat ding aan de gang te krijgen en dat levert alleen maar ergernis op. ;)

eborn: Je zegt het goed. Die 'procedure' ligt grotendeels in handen van jeweetwelwie en als die ergens goed in is dan.... nou ja, laat ik het anders zeggen. De bijbehorende handelingen omvatten als ik mij niet vergis niets anders dan het ompluggen van een of twee kabeltjes en/of het softwarematig herrouteren van verbindingen in 2 centrales (=2x2 minuten), en waarschijnlijk het administratief bijwerken van de gegevens (=2 minuten). Er zijn bedrijven die dat zien als een rekbaar begrip wat goed is voor de werkverschaffing, onder het excuus dat dit volgens het bedrijfsprotocol vraagt om een 'procedure' die weleens een jaar of langer kan duren voordat deze is opgezet. Dat er al zo'n procedure is voor het aansluiten en afsluiten, terwijl omzetten daar een variant van is die hooguit een factor 1.1x zoveel (of zelfs minder!) inspanning vergt en ook helemaal niet nieuw hoeft te worden opgezet mag duidelijk zijn, en dat deze werkwijze inderdaad drempelverhogend zal werken voor de klant is logisch en voor het bedrijf alleen maar meegenomen. Wacht maar af, over een maand of 6 à 12 is ook het omzetten van isp1 naar isp2 een standaardhandeling die waarschijnlijk door tussenkomst van de OPTA en/of consumentenbond veel eenvoudiger zal blijken te zijn dan nu het geval lijkt. Iets soortgelijks geldt overigens voor de 'koppelverkoop' van telefoonlijn en DSL.

Dan iets anders: als je bij een CJ810, ook al heb je een ethernetkaart, gebruik wilt maken van de usb-poort,
1) is dat dan een kwestie van de installatie-cd erin en hopla? (waarschijnlijk wel, maar toch..)
2) hoe zit dat dan met je MAC-adres en een eventuele registratie daarvan bij actief worden van de verbinding? Moet die softwarematig worden ingeklopt of zo?

Dit vanwege de vraag of, als je toevallig nog een kabelabbo hebt lopen, je je Xpress-verbinding tijdelijk op een 2e pc kan laten werken via USB zonder rompslomp.

[ Voor 3% gewijzigd door Tonnes746 op 03-03-2003 23:01 . Reden: typo's ]

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tonnes schreef op 03 maart 2003 @ 20:00:
[...]

Pyro: als ik jou was had ik dat ding allang teruggestuurd en om een 810 gevraagd. Volgens mij zijn zowel jij als Demon experimenteel bezig om dat ding aan de gang te krijgen en dat levert alleen maar ergernis op. ;)
Ik zou dat ding graag willen terug sturen, heb ik ook om gevraagt maar het is het enige wat ze hebben. Er blijkt een groot probleem te zijn met de levering van de modems. Ik krijg niet voor niks een duurdere versie. Ze hebben me net wijs gemaakt dat het vandaag voor elkaar komt. Zou mooi zijn maar volgens mij is de modem kapoet ofzo. Krijg geen oranje lampje meer bij de adsl lampje en dit had ik eerst wel. Demon zegt dat dit gewoon een instelling probleem is, maar waarom deed ie het eerst wel dan?
Tonnes schreef op 03 maart 2003 @ 20:00:
[...]

Dan iets anders: als je bij een CJ810, ook al heb je een ethernetkaart, gebruik wilt maken van de usb-poort,
1) is dat dan een kwestie van de installatie-cd erin en hopla? (waarschijnlijk wel, maar toch..)
2) hoe zit dat dan met je MAC-adres en een eventuele registratie daarvan bij actief worden van de verbinding? Moet die softwarematig worden ingeklopt of zo?

Dit vanwege de vraag of, als je toevallig nog een kabelabbo hebt lopen, je je Xpress-verbinding tijdelijk op een 2e pc kan laten werken via USB zonder rompslomp.
1) Volgens mij krijg je dan nog meer gezeik, er staat wel iets op de cd voor usb maar volgens mij is dit voor die speedtouch ding. Als dat het niet is dan moet je ff bellen want het staat niet in die crappy handleiding van hun. Daar staat alleen je tcp/ip instellingen instellen. Das volgens mij niet alle dingen wat je moet doen.
2)Je kan daarvoor gewoon naar de site van demon. In de brief krijg je wel de gehele url naam. Dit steld verder niks voor volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:42
Ik heb net 45 min me verbinding alles werkt perfect en is megarap
ben erg blij heeft wel erg lang geduurt maar het resultaat mag er wezen
de draytek vigor2600 doet ze werk ook prima

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72409

voor de mensen die willen weten de verschillen tussen de copperjet modems/routers.

zat te surfen kwam deze link over, als dit niet nuttig is mag van mijn kant
verwijdert worden.

http://www.awi.de/leser-services/markt02/07/lan_0702_065.pdf

ik heb een copperjet 810 (ik gebruik hem niet) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55058

vandaag was mijn lijn opgeleverd, en ik natuurlijk testen. op zich doet ie het wel lekker, zo'n 105 kB/s met up van 40 ... maar ik krijg nu van dit soort dingen:
na ong. uurtje online, kreeg ik dns errors, en mijn ip adres werd gewijzigd in een 169.254.** adres.

met winipcfg > vernieuwen, kreeg ik mijn ip weer terug, maar dit gebeurde dus vanavond tussen 20 en 22, 3 tot 4 keer.. zonder reden

was demon (ff) brak en heeft iemand dit ook gehad vanavond, of is er wat anders aan t handje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 12:37

Jumpiefox

Hoi ?

ik vraag me best wel af hoeveel data jullie nou genereren (kut woord :) )
niet om stoer te zijn ofzo hoor.. maar gewoon dat iedereen een indicatie krijgt van wat ongeveer het gemiddelde "is"
ik zit sinds 9-2 op 95gig.. ik heb nog nooit zoveel per maand gedownd/upped. maar met deze con gaat ut gewoon erg snel :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpiefox op 03-03-2003 23:18 ]

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Anoniem: 55058 schreef op 03 maart 2003 @ 23:16:
vandaag was mijn lijn opgeleverd, en ik natuurlijk testen. op zich doet ie het wel lekker, zo'n 105 kB/s met up van 40 ... maar ik krijg nu van dit soort dingen:
na ong. uurtje online, kreeg ik dns errors, en mijn ip adres werd gewijzigd in een 169.254.** adres.

met winipcfg > vernieuwen, kreeg ik mijn ip weer terug, maar dit gebeurde dus vanavond tussen 20 en 22, 3 tot 4 keer.. zonder reden

was demon (ff) brak en heeft iemand dit ook gehad vanavond, of is er wat anders aan t handje?
Toevallig nog niet je macadres geregistreerd?? Klinkt me als een afgelopen DHCP lease..

Mijn lijn is nog niet opgeleverd (sinds 25-2 ben ik eindelijk de linetest door), maar hij werkt allang.... En sinds woensdag geen enkele keer uitgevallen tot nu toe ;)

(en dan heb ik er nog een of ander gaar USB ISDN ADSL modempje tussen hangen, sample van een leverancier die ik nog had liggen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55058

@DJSmiley: nope, de mac is geregd gelijk nadat ik IE opstartte. ik kreeg de melding dat het macadres was gekoppeld aan de aansluiting en ik na een kwartier mijn ip kreeg. zo gezegd zo gedaan. ff wezen eten en daarna weer ingelogd en het ip is ipv 169.254.* een 212.* geworden. maar die uitval vind ik raar en zo te horen ligt het dus bij mij/ mijn lijn... nouja, dan maar ff wachten tot het weer gebeurt (hope not!)
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.