bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory
van KPN naar Demon overgestapt ivm verhuizing dus gebruik de Alcatel Home Touch, nog niets van Demon gehoord (geen mail of schriftelijke bevestiging thuis wat en hoe in te bellen) maar mijn "Line Sync" lampje brand wel en heb een automatische persoonlijk IPadres dat begint met 169.x
Heb ook al m'n MAC-adres doorgemaild maar tot nu toe nog niets gehoord ... en de helpdesk is ook al onbereikbaar ... Mocht iemand tips hebben wat te doen of hoe gaarne wat ik weet niet eens hoe ik moet inbellen of zal ik gewoon moeten wachten totdat ik iets van demon hoor ??? Ben deze week vrij dus baal er echt van
(mijn DHCP is ingeschakeld) thx guys !!!
The Chief
heb je wel de VCI en VPI aangepast in je Acatel?Chief_B schreef op 04 maart 2003 @ 12:47:
mijn verbinding is per 1 maart opgeleverd ... alleen tot nu toe nog geen internet jammer genoeg![]()
van KPN naar Demon overgestapt ivm verhuizing dus gebruik de Alcatel Home Touch, nog niets van Demon gehoord (geen mail of schriftelijke bevestiging thuis wat en hoe in te bellen) maar mijn "Line Sync" lampje brand wel en heb een automatische persoonlijk IPadres dat begint met 169.x
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
Helpdesk reageert op het moment ook slecht op mail. Ik heb na 7 weken en 5 dagen nog geen aansluiting, dus de 8 weken worden zeker niet gehaald. En ook nog steeds geen duidelijkheid wanneer de volle centrale leger is. Begin hard te twijfelen of ik wel de goede keuze heb gemaaktChief_B schreef op 04 March 2003 @ 12:47:Heb ook al m'n MAC-adres doorgemaild maar tot nu toe nog niets gehoord ... en de helpdesk is ook al onbereikbaar ...
Verwijderd

nog niet het rare is dat ik dus net verhuisd ben en op mijn oude adres was mijn modem wel te bereiken met 10.0.0.138 maar op mijn nieuwe adres niet meer ...
meest irritante vind ik nog dat ik niet weet waar ik aan toe ben ... 1. krijg ik nog een brief of andere info thuis over hoe in te bellen en zo 2. helpdesk is onbereikbaar
The Chief
Die adressen geeft windows uit asl er geen dhcp-server gevonden kan wordenChief_B schreef op 04 March 2003 @ 12:47:
mijn verbinding is per 1 maart opgeleverd ... alleen tot nu toe nog geen internet jammer genoeg![]()
Heb ook al m'n MAC-adres doorgemaild maar tot nu toe nog niets gehoord ... en de helpdesk is ook al onbereikbaar ... Mocht iemand tips hebben wat te doen of hoe gaarne wat ik weet niet eens hoe ik moet inbellen of zal ik gewoon moeten wachten totdat ik iets van demon hoor ??? Ben deze week vrij dus baal er echt van![]()
(mijn DHCP is ingeschakeld) thx guys !!!
Verwijderd
Met 7 weken was de lijn opgeleverd, dag later kwam de modem binnen. Even paar telefoondraadjes moeten veranderen (andere telefoons zaten op hoofdcontact bijgeschroefd), en max. 1½ uur later zat ik heerlijk te internetten via demon.
Alles werkt perfect, alleen die IP-lease na 15 minuten is een beetje waardeloos. Hopelijk komt hier nog een s verandering in...
[ Voor 5% gewijzigd door Paquito op 04-03-2003 20:43 ]

Toch maar even een andere modem geinstalleerd, USB modem had ik nodig, drivers moeten toch af, anders verkoopt een product zo lastig
Nu ff een modem/router gescoord, en die ertussen gehangen... IP via dhcp, macpage aanmelden, ff wachten, hopsa, m'n IP terug, en gaan met die banaan.
Pingtijden zijn zelfs iets verbeterd, van 31 naar 16ms. (maar goed, usb modem hing op een P150, dus CPU was de beperking (ding stond continue op 100%)
Vanavond maar ff de drivers fixen, en morgen maar eens bellen waar modem blijft, zit al een week online, terwijl Demon nog nieteens 't afgestuurd heeft. Geen zin om modems te blijven wisselen. (gelukkig heb ik een stapeltje van die dingen)
Verwijderd
Op KPN/xs4all zat ik goed met m'n tweaked Alcatel SpeedTouchje, maar die vlieger gaat bij Demon/BBned dus niet op. De mogelijke instellingen bij Demon/BBned zijn nog verre van ideaal merk ik, wanneer ik al deze posts lees. Ook de kreet "De lijn wordt binnen 3 weken opgeleverd" gaat hier niet op, ik zit nu ook al wat dagen extra te wachten
status
edit: het gaat hier btw om 2048/512
[ Voor 6% gewijzigd door Tutti-frutti op 04-03-2003 23:03 ]
MazzeltjeTutti-frutti schreef op 04 maart 2003 @ 23:02:
poe... ik hoop dat ik wel geluk heb zeg. Binnen 3 weken lijn hebben zou mooi zijn, en ik zie dat ten opzichte van de andere statussen van jullie, mijnus toch best snel is. Als nou mn lijntje ook snel komt, dan ben ik denk ik best een geluks vogeltje
.
status
edit: het gaat hier btw om 2048/512
status

En ik zit al sinds 26-02 online op mn DSL, nu moeten ze dat daar alleen nog ff snappen en de modem/splitter opsturen, zit nu te inetten via een modemsample van een leverancier
en je weet verder van niets dat bij jullie aanvraag mis is gegaan.. of was jullie centrale nog niet in orde oid ?DJSmiley schreef op 04 March 2003 @ 23:10:
[...]
Mazzeltje
status
![]()
![]()
(ook 2048/512)
En ik zit al sinds 26-02 online op mn DSL, nu moeten ze dat daar alleen nog ff snappen en de modem/splitter opsturen, zit nu te inetten via een modemsample van een leverancier
* Tutti-frutti = maffuh
Was hier idd iets met centrale, maar hoe of wat weet ik niet, waren ze niet duidelijk over... riepen allemaal wat anders. Feit was dat t iig niet werkte.. En nu welTutti-frutti schreef op 04 maart 2003 @ 23:14:
[...]
en je weet verder van niets dat bij jullie aanvraag mis is gegaan.. of was jullie centrale nog niet in orde oid ?
* Tutti-frutti = maffuh
Verwijderd
WTF??? Dat meen je niet! Dan ga ik nu maar een maandje op vakantie op Bali surfen
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 12:38 ]
Verwijderd
Trouwens als je met je router met 2 pc online wil moet je dan het mac-adres doorgeven van de router. Ik heb de 2 pc mac adressen al doorgegeven is dat al genoeg?
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 12:39 ]
Je moet alleen het mac opgeven van de WAN kant van je router, 1 MAC dus, je hebt ook maar 1 IP.Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 12:37:
bij mij he, wil niet zeggen dat dat bij jouw zo is. Kan korter zijn maar ook langer.
Trouwens als je met je router met 2 pc online wil moet je dan het mac-adres doorgeven van de router. Ik heb de 2 pc mac adressen al doorgegeven is dat al genoeg?
Wat er aan je lan hangt, al hang je er een compleet subnet achter met honderden PC's, maakt niet uit. Je hoeft iig niet alle LAN PC's aan te melden met mac
Verwijderd
Maar jah, heb geen zin om €190 voor die modem en ook nog eens €75 te betalen voor de aansluitkosten, dus toch maar Planet Inet dan
Planet... pfff.... NIET doen.. slechte ervaringen mee. Neem dan XS4All ofzo.Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 13:31:
Jammer van die hoge aansluitkosten, voor een paar € p/m meer heb je 1024/512 ipv 786/256.
Maar jah, heb geen zin om €190 voor die modem en ook nog eens €75 te betalen voor de aansluitkosten, dus toch maar Planet Inet dan
Modem 190 EUR... Koop gewoon zelf een modempje, ben je met 100 EUR klaar.
Alleen aansluitkosten... maar ja, persoonlijk zou ik dat wel weten..... ik heb liever 1024/512 dan de langzamere, vooral upload vind ik mooi
Verwijderd
Download niet zo heel veel meer, en vind het zonde om er zoveel geld aan uit te geven, bij planet kan ik nu voor €50 een Multi Modem krijgen
En heb zelf een jaartje bij planet gezeten, toen er nog geen BB beschikbaar was, vond ze wel ok
Een kennis van mij heeft ook zelfde modem en probleemPyro_GL schreef op 04 maart 2003 @ 18:49:
OWNAGE!!!!!! Voor elkaar!!!! Ik had zo gebeld he en toen gaven me van die instellingen door, maar dat werkte voor geen meter en toen heb ik zelf maar zitten prutsen en nu doet ie gewoon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kan je aub
Verwijderd
grrrrr...
hehehe gaat goed bij die jongens daarVerwijderd schreef op 05 March 2003 @ 23:58:
Verdomme! Krijg ik vandaag, na 7,5 week eindelijk mijn modem thuis (mijn lijn was al een dag eerder opgeleverd)...vergeten ze gewoon die splitter mee te sturen!! Ik heb maar even een mailtje gestuurd naar de support-afdeling, in de hoop dat ze snel alsnog een splitter sturen.
grrrrr...
Ik geloof t allemaal wel daar, ik ga ze NIET meer bellen. Ik kan internetten,via een modem wat ik nog had (sample van een leverancier). Splitter heb ik niet, en zonder werkt t wel.
Betalen.... dat doen we als de lijn opgeleverd is. (ik ben net een week door de linetest, en zit al sinds 20-12 te wachten... en inmiddels al een week online, maar dat snappe ze nog niet
Verwijderd
Niet zo moeilijk eigenlijk, demon gaf me eerst allemaal van die rare instelling dingen maar daar klopte geen zak van. Wat je moet doen is ip en dns op automatisch zetten dan op je browser in je router loggen met het ip: 172.19.3.1O.D.Smolik schreef op 05 March 2003 @ 23:37:
[...]
Een kennis van mij heeft ook zelfde modem en probleem
Kan je auballes ff uitleggen instappen uitleggen voor mij, hoe jij het gedaan.
Waar je dan moet kijken bij status en dan dsl indrukken. Adsl mode moet op g.dmt.b staan, zo niet verander dit ff, druk save in en daarnareboot de modem via system restart en dan niet default indrukken. Kan zijn dat je pc ook een keer ff moet rebooten zodat je pc de goede ip krijgt.
Demon zei tegen mij dat je eerst op rfc1483 routed moet proberen (als je iets veranderd in de router/modem moet je wel telkens save indrukken en daarna rebooten van de router/modem) als je via dit kan inloggen moet je meteen naar demon.nl en dan macadres gaan. Voer daar je login en ww in. FF 15min wachten en dan heb je een vast ip. Demon vertelde me dat je de instellingen weer terug moet zetten naar rfc1483 brighed, maar volgens mij hoeft dat niet.
Email die demon me stuurde:
Geachte klant,
zoals beloofd de mogenlijke configuratie van de 823:
Weet niet zeker of dit gaat werken maar als je een klant krijgt, dan
is het te proberen. Bij één klant is dit inmiddels gelukt.
Verander in Windows het ipadres van automatisch naar 172.19.3.2 en subnet
255.255.0.0 en reboot pc.
Vanuit webbrowser surf naar http://172.19.3.1
Klik in het menu aan de linkerkant op STATUS
Klik op de statuspagina op WAN settings
Klik op: delete
Klik op: delete this connection
Klik op: Create a new service
Zorg ervoor dat deze optie is aangevinkt:
ATM: RFC1483 ROUTED
en klik vervolgens op configure en hierna op aply.
Klik in het menu aan de linkerkant op CONFIGURATION
Klik op safe configuration en klik op safe (takes some time)
Reboot router
Zet in Windows ip adres op automatisch (reboot pc) en ga naar macadras pagina
UserID/PW
Account wordt omgezet naar BBNed
Dan ip adres in Windows weer op 172.19.3.2 zetten en pc opnieuw booten
Vanuit webbrowser naar http://172.19.3.1
Klik in het menu aan de linkerkant op CONFIGURATION
Klik daaronder op WAN connections
Klik op: delete
Klik op: delete this configuration
Klik op: create a new service
Zorg er nu voor dat aangevinkt staat:
ATM: RFC1483BRIDGED
Klik op configure en daarna op aply
Klik op Safe configuration en daarna op safe
Reboot router
Zet in Windows IP weer op automatisc
Indien boven staande neit werkt:
Wan settings verwijderen en een nieuwe wan configuration laten maken op basis
van
ATM: RFC1483Bridged.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 00:42 ]
Verwijderd
Graag zou ik nog wat andere instellingen willen weten wat ik moet instellen in me router.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 11:42 ]
Verwijderd
Ik denk dat ik het toch ga proberen. Je weet maar nooit toch???!!!
Verwijderd
Tot nu toe loopt alles nog goed en binnen goede termijnen. Ben zeer benieuwd!
Nog ff ergens instellingen voor m'n Alcatel opsnuffelen
Verwijderd
Kijk hier ff voor een routed profiel: Speedy RonVerwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 00:25:
Kan nu mij iemand helpen hoe me modem nou instellen naar router. Ik moet zobiezo toch van rfc1483 brighed naar rfc 1483 router toch? Kun je trouwens het ip van wat je de dchp van demon krijg gewoon handmatig invoeren, want ik zag dat het bij een andere isp niet kon.
Graag zou ik nog wat andere instellingen willen weten wat ik moet instellen in me router.
Verwijderd
Je kan het altijd ff proberen, als demon zegt dat er problemen mee zijn zou het wel zo zijn. Btw netwerkkaartje kost ja niks.Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 08:33:
Ik heb gisteren van een van de medewerkers van Demon begrepen dat een andere klant ook geen verbinding kon maken, had dezelfde netwerkkaart als ik (Realtek 8139). Na het plaatsen van een andere type netwerkkaart kon die klant volop internetten.
Ik denk dat ik het toch ga proberen. Je weet maar nooit toch???!!!
Mag ik die wel gebruiken met me copperjet 823, want wat er staat is dat je met dit profiel je modem een router maakt. Mijn copperjet 823 is al een router, maar is alleen niet goed ingesteld. DCHP dingen enzo staat volgens mij niet goed.
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 15:24 ]
Verwijderd
Oei, sorry, maar dan mag je idd dat profiel niet gebruiken. Ik had er ff niet bij nagedacht wat voor modem je ook alweer had.Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 15:12:
[...]
Je kan het altijd ff proberen, als demon zegt dat er problemen mee zijn zou het wel zo zijn. Btw netwerkkaartje kost ja niks.![]()
[...]
Mag ik die wel gebruiken met me copperjet 823, want wat er staat is dat je met dit profiel je modem een router maakt. Mijn copperjet 823 is al een router, maar is alleen niet goed ingesteld. DCHP dingen enzo staat volgens mij niet goed.
Vertel ff wat je niet snapt aan de router instellingen wellicht heb ik daar wel een goed antwoord op
Verwijderd
2 ) En bij RFC1483 bridged of RFC 1483 routed moet je dan Llcbridged, Llcrouted, VcMuxbridged of VcMuxrouted?
3 ) wan ip handmatig instellen of via dchp van demon?
4 ) DNS handmatig invoeren? of krijg ik die via DCHP al?
5 ) netwerk ip handmatig of via een dchp van me router?
6 ) wat moet ik met NAT doen? aanzetten maar verder niks instellen?
7 ) moet ik nog een Ip V4route instellen of gewoon niet aanzetten?
8 ) gateway is gewoon het ip van de router?
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 22:30 ]
Verwijderd
Nu komt het probleem.
gdmt led brandt constant. adsl knippert een paar keer, adsl led brandt constant, lijn snelheid led brandt constant, zie een aantal keren transmit data-led knipperen en daarna vallen ADSL, en snelheidaanduiding weg.
krijg een 169.*.*.* adresje toegewezen, dat zie ik via ipconfig.
Dit gebeurt als ik direct achter mn splitter zit, zelfs ook zonder splitter (op aanraden van demon) zonder nt1. Ja, de bekabeling is GOED aangesloten
Ik zit dus nu al 3 weken te wachten op demon. Als ik een status wil weten, krijg ik op dat gratis 0800 nummer te horen: "ja je moet maar naar support bellen (020 nummer) Daar bel je dan naartoe, staat een half uur in de wacht (wel leuk muziekje trouwens

Maar even naar mij bellen of een emailtje sturen wat er nu gedaan wordt, kunnen ze niet. (...zo is onze organisatie nog niet ingericht...)
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Is mijn modem weer kapot? Instellingen van bbnet niet goed? De opmerking die ik kreeg dat het aan mijn netwerkkaart zou moeten liggen neem ik met een kilootje zout, heb het nu al met 4 peecees geprobeerd, (die op mijn netwerk perfect werken)
Kortom HEEEELPPPP
http://www.cistron.nl/node.php?id=175
http://www.wintervorst.com/
Je zal het geloven of niet maar dat "flush" commando in de eerste link was bij mij the trick, had dit eerst niet gedaan maar dan geeft ie de melding "can not open/create port" als je de instellingen bij het bride menu wil add(en).
Hoop dat dit nog iemand kan helpen
The Chief
Verwijderd
http://www2.alternate.nl/...01&refer=Modems%20ADSL%20
(Interne modem dus)
Verwijderd
hmmm ik ben 1 dag later dan jij en ordernummer 3881, hoop maar dat ie het vandaag gaat doen danTutti-frutti schreef op 06 March 2003 @ 16:21:
OMG OMG .. ik heb echt fucking geluk denk ik jongens....
aangevraagd : 18-2-2003
nu ONLINE
speedtest:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Mar 6 2003 om 16:19:20 UTC+0100)
Download : 210.0 KByte/sec
Upload : 48.3 KByte/sec
Connection : 791.0 Conn/min
Ping test Nederland : 20.0 ms
ordernummer 3861
Verwijderd
datum: 7 maart 07.47
download: 11.4
upload: 16.9
connections: 146
ping: 13 ms
het enige wat positief is is de ping
en hiervoor ben ik van chello overgestapt .......................
Verwijderd
1) RFC1483 bridgedVerwijderd schreef op 06 March 2003 @ 21:37:
1 ) moet ik hem op RFC1483 bridged of RFC1483 routed hebben?
2 ) En bij RFC1483 bridged of RFC 1483 routed moet je dan Llcbridged, Llcrouted, VcMuxbridged of VcMuxrouted?
3 ) wan ip handmatig instellen of via dchp van demon?
4 ) DNS handmatig invoeren? of krijg ik die via DCHP al?
5 ) netwerk ip handmatig of via een dchp van me router?
6 ) wat moet ik met NAT doen? aanzetten maar verder niks instellen?
7 ) moet ik nog een Ip V4route instellen of gewoon niet aanzetten?
8 ) gateway is gewoon het ip van de router?
2) LLC- Bridged
3) via DHCP
4) Automatisch laten verkrijgen
5) Er vanuitgaande dat je nu GEEN (dhcp) server draait: DHCP via Router
6) Alleen aanzetten
7) bij mijn weten niet nodig
8 ) ja, dit klopt. (deze zal automatisch worden ingesteld doordat de je router als DHCP server zal gebruiken.)
NB: Zorg iig dat je VPI op 0 staat en je VCI op 35 staat!
Suc6. ik hoop dat je er nu uitkomt. énfin laat maar ff weten.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 10:07 ]
Verwijderd
Ik zou in dit geval toch maar eens je bekabeling gaan testen, want dit is wel schrikbarend laagVerwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 08:47:
hmmm, de resultaten hierboven zien er beduidend beter uit dan die van mij:
Verwijderd
Ik heb hem op RFC1483 Routed gezet en ik moest wel handmatig me dns servers op de pc´s instellen. Maar nu kan 1 pc op alle sites komen maar de andere op sommige sites, sites die niet kunnen wordt ik zomaar door gestuurd naar www.demon.nl of ik krijg een scherm van demon te zien van de pagina niet bestaat terwijl ik 100% weet dat die er is. Volgens mij heeft het iets met de ingebouwde firewall te maken. Ik moet deze aanzetten anders kan ik NAT niet aanzetten.Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 09:59:
[...]
1) RFC1483 bridged(deze weet ik nú ook ff niet zeker
)
2) LLC- Bridged
3) via DHCP
4) Automatisch laten verkrijgen
5) Er vanuitgaande dat je nu GEEN (dhcp) server draait: DHCP via Router
6) Alleen aanzetten
7) bij mijn weten niet nodig
8 ) ja, dit klopt. (deze zal automatisch worden ingesteld doordat de je router als DHCP server zal gebruiken.)
NB: Zorg iig dat je VPI op 0 staat en je VCI op 35 staat!
Suc6. ik hoop dat je er nu uitkomt. énfin laat maar ff weten.
wat is eigenlijk DNS relay dit ikan ik aan of uitzetten.....?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 12:34 ]
Verwijderd
Dit heeft idd iets met je firewall te maken. Ik had met mijn e-tech router "Block Hackattacks"Volgens mij heeft het iets met de ingebouwde firewall te maken
aan staan en toen had ik hetzelfde verschijnsel wat jij nu hebt. Ik heb dat toen uitgezet; je zit immers toch achter NAT dus veilig genoeg. Zoek jij ook eens naar dit soort opties in jouw router.
ik heb vanaf vanochtend ineens ook zo'n zaadverbinding, terwijl ik hiervoor al bijna 2 maanden snoeihard kan down/uploadenVerwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 08:47:
hmmm, de resultaten hierboven zien er beduidend beter uit dan die van mij:
edit: de site van demon is ook niet te bereiken, dus ik ga er vanuit dat er idd een storing is.
[ Voor 9% gewijzigd door amahusu op 07-03-2003 13:52 ]
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Mjah.. groot kun je t wel noemen:dirkpostma schreef op 07 maart 2003 @ 14:22:
Ik ben nu even ingebeld met 33k6. Er is idd een "grote netwerkstoring" en ze "werken eraan". Zo merk je weer hoe verwend je normaal gesproken eigenlijk bent
6 10 ms 20 ms 10 ms ams3-core-1-at-1-2-0-0.router.nl.demon.net [213.
222.31.221]
En daarna was alles stil....... dus dat er geen verbinding meer is kan kloppen
Wat ruist er door het struikgewas
De website enzo is hier erg dood...
07 mar 13:20. Het noodonderhoud op het netwerk is afgerond; er zijn acht outages van elk een minuut geweest. Onze excuses voor het feit dat we dit werk overdag hebben uitgevoerd maar we verzekeren u ervan dat dit absoluut noodzakelijk was. -- The emergency network maintenance has now finished. There were eight outages of one minutes each. We apologize for the fact that we did this work in the daytime but we assure you the work was absolutely essential.
07 mar 12:15. Vanwege noodonderhoud aan bepaalde onderdelen van het netwerk kunnen er korte storingen optreden. -- Owing to emergency network maintenance, short interruptions may occur.
07 mar 11:02. Het probleem met de nameserver cache is opgelost. -- The problem with the name server cache has been resolved.
07 mar 11:58. Een van onze nameserver caches is momenteel niet beschikbaar, waardoor u allerlei problemen kunt ondervinden met allerlei services. Onze technici onderzoeken dit probleem. -- One of our nameserver caches is not available at the moment. You may experience all kinds of problems with all sorts of services because of this. Engineers are investigating the problem.
Nu moeten ze alleen nog weer dhcp starten en dan doet m'n adsl het ook weer...
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Mar 7 2003 om 15:50:59 UTC+0100)
Download : 215.6 KByte/sec
Upload : 51.9 KByte/sec
Connection : 725.0 Conn/min
Ping test Nederland : 20.0 ms
[ Voor 9% gewijzigd door Tutti-frutti op 07-03-2003 16:02 ]
Zoals ze bijvoorbeeld bij cistron www.marcoh.mbit.nl hebben ?
Verwijderd
Heeft iemand die toevallig voor de Alcatel SpeedTouch Home (ik geloof wel "geupgrade")?
Verwijderd
Nu doet alles opeens wel heb niks veranderd. Ik denk dat het met de storing te maken had van laatst.Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 13:09:
[...]
Dit heeft idd iets met je firewall te maken. Ik had met mijn e-tech router "Block Hackattacks"
aan staan en toen had ik hetzelfde verschijnsel wat jij nu hebt. Ik heb dat toen uitgezet; je zit immers toch achter NAT dus veilig genoeg. Zoek jij ook eens naar dit soort opties in jouw router.
Verwijderd
Nevermind, als alles werkt, is het toch goedVerwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:58:
[...]
Nu doet alles opeens wel heb niks veranderd. Ik denk dat het met de storing te maken had van laatst.
ben ook een tijd bezig geweest om mijn Alcatel op de juiste instellingen te krijgen maar als je precies doet wat hierVerwijderd schreef op 08 March 2003 @ 16:15:
Ik snap niet dat Demon voor de officieel ondersteunde modems (Alcatel SpeedTouch home en Allied Data) geen installatie-instructies online zet.
Heeft iemand die toevallig voor de Alcatel SpeedTouch Home (ik geloof wel "geupgrade")?
staat moet het lukken ... (vergeet niet dat "flush" commando te geven)
The Chief
Verwijderd
Who's da man?Chief_B schreef op 08 March 2003 @ 20:53:
[...]
ben ook een tijd bezig geweest om mijn Alcatel op de juiste instellingen te krijgen maar als je precies doet wat hier
staat moet het lukken ... (vergeet niet dat "flush" commando te geven)
YOU DA MAN!
Ik zal't proberen. Vraag me af of het gaan branden van je DSL-lampje afhankelijk is van je instellingen. Gaat-ie branden als er EEN signaal is, of als-ie "verbinding" heeft?
Verwijderd
Had ik ook niet gekregen, heb er zelf achteraan gebeld en laten eigenlijk zelf alles opgelost.O.D.Smolik schreef op 08 March 2003 @ 21:36:
Vanmiddag had ik een van die lui aan de lijn. En hun vertelde mij, dat een emailtje is verstuurd aan alle abbo's met een ethernetmodem. Wel toevallig dat een kennis van ons niet gekregen heeft ( copperjet 823 ). Heeft iemand hier toevallig wel gekregen.
YOU DA MAN!
Ik zal't proberen. Vraag me af of het gaan branden van je DSL-lampje afhankelijk is van je instellingen. Gaat-ie branden als er EEN signaal is, of als-ie "verbinding" heeft?[/quote]
ik neem aan dat je een Alcatel Home Speed Touch hebt ... bij mij was mijn lijn opgeleverd (status check bij demon) daardoor brande mijn "Line Sync" dan heb je dus een adsl signaal ... dan alleen nog je modem juist instellen dus ... laat het nog ff weten ...
The Chief
Verwijderd
Can't wait
Verder dat je je snelheid kan testen binnen het Demon netwerk (zie mijn eerdere post) etc.
Verder valt het wel op dat sinds Demon DSL aan consumenten aanbied, de hoeveelheid storingen etc. explosief gestegen is !!! Check dit maar es : Netwerkstatus Demon
Bijna elke dag is er wel wat, hopelijk fixen ze die shit ook daadwerkelijk en houden ze de capaciteit up-to-date !

Verwijderd
Ik breng nog het geduld op om te wachten totdat de nieuwe modem komt (hopelijk morgen) , en als het dan nog STEEDS! niet werkt dan is dat echt de laatste druppel.
I'll keep ya posted.
Verwijderd
Ik hoop dat ik een deze dagen kan "breedbanden".
Heb precies hetzelfd, 8,5 week, nog steeds op lijntest. Wanadoo gaat de capaciteit ook verhogen en daar heb ik op dit moment meer vertrouwen in. Demon heeft nog 1,5 week en dan zeg ik de hele meuk gewoon weer opVerwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 08:29:
Wacht nu ook al 8 weken. Nog steeds geen lijn. Er loopt een ticket bij BBned. Die gasten nemen wel heel erg de tijd.
Ik hoop dat ik een deze dagen kan "breedbanden".
[ Voor 3% gewijzigd door NBK op 10-03-2003 11:53 ]
PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic
Verwijderd
Nouja, deze week nog een modem, 823 ofzo. En lijnactivatie komt deze week ook 'hopelijk' in orde. pff
Centrale is al vrij, maar volgens Demon "vol". Enige uitleg of verwachte leverdatum krijg ik niet (behalve z.s.m., en "het gaat geen maanden duren") Al met al slechte service voor toekomstige klante en totaal geen communicatie over hoe ver alles is. Toch wel iets dat je imho kan verwachten als ze over hun eigen levertijd komen.NBK schreef op 10 March 2003 @ 11:52:
Voor de mensen die problemen hebben met de levertijd van de verbinding, kijk eerst of er al MXstream(OK, heet tegenwoordig anders...) geleverd wordt bij jullie in de buurt, is dat niet het geval zal KPN net zolang dwars liggen met het vrijgeven van de centrales totdat ze MXstream aan kunnen bieden, meestal heb je dan binnen een aantal weken ook verbinding met demon. Als je nog wacht op je modem is er waarschijnlijk een probleem met de levering van modems...demon is de laatste tijf erg gegroeid en heeft daardoor wat meer problemen met netwerk en servers dan eerst maar het is nog altijd beter dan kabel-internet...
Verwijderd
Hij zegt dat hij alles goed heeft ingesteld zoals is aangegeven op het supportdeel van de Demon internet site.
Iemand een idee wat er nog mis kan zijn?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 14:47 ]
Verwijderd
Verwijderd
Heeft geen zin. Ze worden toch niet op volgorde afgewerkt.Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 14:49:
Wil iemand die ADSL vandaag of gister heeft opgeleverd gekregen even zijn ordernummer doorgeven aub, bvd
Verwijderd
Hmm, dat is ook niet echt logischVerwijderd schreef op 10 March 2003 @ 14:55:
[...]
Heeft geen zin. Ze worden toch niet op volgorde afgewerkt.

maarja ik had mijn modem al moeten hebben, maar die heb ik dus nog niet jammer genoeg
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Ach, mijn aanvraag is 383, uit december.... En modem: wordt binnen enkele dagen opgestuurd. Naja, dream-on dus, da's ook al weer 2 weken geleden.justice_strike schreef op 10 maart 2003 @ 16:14:
hmz ik zit nu ook al weer een weekje zonder internet en ze zeiden dat ik vorige week mijn modem zou moeten krijgen (gezien de oudheid van mijn aanvraag) dus dat betekent wel degelijk dat er een bepaalde volgorde in zit...
maarja ik had mijn modem al moeten hebben, maar die heb ik dus nog niet jammer genoeg
En ik ben al 2 weken door de linetest, dus als we zo doorgaan is m'n lijn eind dit jaar opgeleverd
Verwijderd
Verwijderd
Hey, jij ook Demontita_tovenaar schreef op 10 maart 2003 @ 20:38:
[...]
Nou nee echt niet want DjSmiley heeft nr 300ennog wat en ik had 1765 en wij komen uit het zelfde gat en ik had mijn lijn een paar weken eerder werkend dan mijn dorps genoot![]()
![]()
Mijn lijn deed het sinds 25-02 eindelijk eens... Maar ik sta bij demon nog steeds op een afgeronde linetest. Moet nog steeds mn rommel krijgen...
Zit inmiddels al 2 weken te DSLlen via een tijdelijk modempje.
Per wanneer deed jouw lijn het??
Kheb nu ook een server draaien voor counterstrike, en deze kan met gemak 10 man aan, zonder lag
[ Voor 12% gewijzigd door Tutti-frutti op 11-03-2003 15:34 ]
Verwijderd
Heb je die kast weer down gegooid ofzo, want ik kan tutti-frutti.demon.nl niet bereiken hoor en ik wil weleens weten hoe mooi die homepage isTutti-frutti schreef op 11 March 2003 @ 15:27:
hmm .. ik heb aanvraag nummer 3861, en zelf modem gekocht, had binnen 16 dagfen internet na aanvraag (op 6 maart internet, 18 februari aangevraagd). Ben nogmaals dus dik tevrede, en heb echt focking geluk met levering als ik naar jullie problemen kijk, maar dat is ook meer en deel met de aanvraag van de modems denk ik. Ik zou zelf voor een modem zorgen, omdat dat sneller + geodkoper is. Ik heb trouwens nog steeds geen bevestiging gehad dat mijn lijn is opgeleverd maar zit al wel 5 daagies te demon-en. Ook over de snelheid heb ik helemaal niet te klagen, 220 download,52 upload,770 conn/min, 21 ms ping.
Kheb nu ook een server draaien voor counterstrike, en deze kan met gemak 10 man aan, zonder lag. M'n email werkt ook al, en weet sinds net eigk dat je mailbox onbeperkt groot is
. Homepage werkt ook
.
ik bedoel .. homepage ruimte .. voor de bestandjesVerwijderd schreef op 11 March 2003 @ 15:39:
[...]
Heb je die kast weer down gegooid ofzo, want ik kan tutti-frutti.demon.nl niet bereiken hoor en ik wil weleens weten hoe mooi die homepage is![]()
http://www.tutti-frutti.demon.nl/Computer.html
Verwijderd
Mensen volgens mij is het inmiddels wel duidelijk dat de afhandeling niet op volgorde van ordernr gaat. Bovendien zijn er volgens mij nu wel héél veel status berichten, die op deze manier totaal geen waarde meer hebben: 1 á 2 lijkt me ruim voldoende.Cutebritney schreef op 21 februari 2003 @ 16:50:
Deel 1 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten
Wegens het vaak moeten ingrijpen in de vorige draad, wil ik graag nogmaals benadrukken:
• Geen statusberichten
• Geen geflame
• Geen spam
...en de rest van de policy
Veel plezier

Om mezelf nog maar eens te quoten:
Cutebritney schreef op 21 February 2003 @ 16:50:
Deel 1 is hier te vinden:
[NOHTML]Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten[/NOHTML]
Wegens het vaak moeten ingrijpen in de vorige draad, wil ik graag nogmaals benadrukken:
• Geen statusberichten
• Geen geflame
• Geen spam
...en de rest van de policy
Veel plezier
Verwijderd
Heb je de ISDN of de analoge? En getweaked dus? Ben hier ook naar benieuwd, maar wacht nu al 4 weken (i.p.v. de 3 die Demon neerzet) op de oplevering...Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 02:12:
Ok. Heb inderdaad die speedtouch home. Dus nu is't wachten op een non-stop lampje
Can't wait
Verwijderd
Ben met de search aan't zoeken, maar als iemand't zo gauw weet. Gaan om linux-machine met een Alcatel Speedtouch home.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 16:18 ]
Geen last van... Mijn router draait in z'n huidige config inmiddels al ruim een week zonder problemen. 2x line gereset ofzo, maar dat is mij niet opgevallen. Zal wel 's nachts geweest zijn.Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 16:12:
Hmmm M'n verbinding wordt elke 5 mins opgehangen.. Ff op onderzoek uitgaan!
http://router.boevenet.com/status/dsl_connection.html
http://router.boevenet.com/status/traffic_counter.html
Ik doe 't rustig aan momenteel, bijna niets gedownload.. 2.6Gb in een weekje..
Ouders internetten als gekken
1 ding weet ik iig zeker, het kan nooit slechter dan me @home verbinding zijn
Nu maar hopen dat ze het snel kunnen leveren
Before me there were many, after me there will be none
Dus hierbij een request voor de originele profiel van de Copperjet 823. Backup gewoon je huidige profiel met Copperjet Monitor en upload hem eventueel hier op got
http://www.copperjet.be/firm/822/CopperJet_Monitor_341.zip
Verwijderd
Trust meJay-K schreef op 12 March 2003 @ 19:07:
Ik heb net ook Demon besteld
1 ding weet ik iig zeker, het kan nooit slechter dan me @home verbinding zijn
Nu maar hopen dat ze het snel kunnen leveren
Verwijderd
had ik in het begin ook... telkens weer dat 169.254.* ip adres... elke keer met winipcfg refreshen en dan deed ie het voor onbepaalde tijd weer...Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 16:12:
Hmmm M'n verbinding wordt elke 5 mins opgehangen.. Ff op onderzoek uitgaan!
Ben met de search aan't zoeken, maar als iemand't zo gauw weet. Gaan om linux-machine met een Alcatel Speedtouch home.
maar bleek dus dat mijn firewall te hoog was gezet... zet je dhcp open, doet wonderen

Nou kom ik zelf uit Almere, en vroeg ik mij dus af wat de ervaringen zijn van andere tweakers uit Almere met Demon dsl??
De afbeelding werkt dus niet altijd zie ik net, Maar als je rechtermuisknop -> eigenschappen -> en dan de URL kopieert naar een nieuw venster moet het wel werken. (hoop ik)
[ Voor 31% gewijzigd door Grote Smurf op 13-03-2003 10:59 ]
Verwijderd
Verwijderd
3 hoera'tjes voor demon@
de klantjes die nu al maandenlang wachten worden weer gestraft.
Yeps, fijn hoor.. Ik wacht nog maar sinds 20 december... Ik heb al meerdere keren gehoord : volgende week. Zowel bij het opsturen van m'n modem als bij de status van bbned... Ik heb gelukkig zelf een modem geregeld via iemand tijdelijk. Volgende week krijgen ze de ISDN versie weer "zeggen ze" Lijn is hier al wel stabiel, snelheid is goed.Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 16:26:
Nou, modems komen niet deze week binnen, maar naar verwachting begin volgende week.
3 hoera'tjes voor demon@
de klantjes die nu al maandenlang wachten worden weer gestraft.
Wat helpdesk en toezeggingen betreft ben ik er niet op vooruitgegaan sinds UPC, maar stabiliteit (gelukkig) wel.
[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 13-03-2003 17:10 ]
Verwijderd
Er vanuit gaande dat je een CopperJet 810 / 813 hebt: Je kunt er wel een hub aanhangen, mits je upgrade naar de nieuwst firmware (ga naar ftp.allieddata.com ) en een routed profiel op je router zet (lees: upload), ga hiervoor naar de site van Speedy RonVerwijderd schreef op 12 March 2003 @ 21:50:
Is het nou echt zo dat je geen hub achter je modem kunt hangen?
Verwijderd
Bedankt voor je suggestie. Ik heb inmiddels het probleem niet meer, en ik vermoed dat ik weet waardoor het kwam. Denk dat't komt doordat ik nog niet het juiste ip-nummer kreeg toegewezen, kreeg nog eoa tijdelijk nummer. Toen ik later keek had ik nl ineens een ander ip, en inmiddels is dat non-stop mijn ip geweest, en ook de DNS is inmiddels bijgewerkt voor dat IP (wat voor het oude ip al niet werkte, wat ik al vreemd vond)Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 23:48:
[...]
had ik in het begin ook... telkens weer dat 169.254.* ip adres... elke keer met winipcfg refreshen en dan deed ie het voor onbepaalde tijd weer...
maar bleek dus dat mijn firewall te hoog was gezet... zet je dhcp open, doet wonderen
Verwijderd
Dank je!Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 18:33:
[...]
Er vanuit gaande dat je een CopperJet 810 / 813 hebt: Je kunt er wel een hub aanhangen, mits je upgrade naar de nieuwst firmware (ga naar ftp.allieddata.com ) en een routed profiel op je router zet (lees: upload), ga hiervoor naar de site van Speedy Ron
Iemand ervaring met een draytek 2600-i met Demon BBned?
Verwijderd
maar ja. dat verhaaltje heb ik/hebben we al eens meer gehoord. Morgen maar weer even bellen of ze al verstuurd zijn.. Volgende week pas binnen - zucht -
je moet alles zelf in de gaten houden bij die gasten, KUNNEN ZE DAN HELEMAAL NIETS!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 23:11 ]
Verwijderd
Tot dusver vind ik het hele ''modem' verhaal maar raar; Toen hier al werd geklaagd over niet te leveren modems kreeg ik m'n CopperJet zonder enige vertraging.Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 23:11:
Even een update, een 'andere' medewerker van Dsl-express vertelde me om kwart voor zes namelijk dat er vandaag WEL modems waren binnengekomen,
maar ja. dat verhaaltje heb ik/hebben we al eens meer gehoord. Morgen maar weer even bellen of ze al verstuurd zijn.. Volgende week pas binnen - zucht -
je moet alles zelf in de gaten houden bij die gasten, KUNNEN ZE DAN HELEMAAL NIETS!
Maar goed: als het allemaal waar is zullen er wel veel mensen in de wachtrij staan voor een nieuw modem. Hopen dus dat je bovenaan staat.
Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 23:14:
[...]
Tot dusver vind ik het hele ''modem' verhaal maar raar; Toen hier al werd geklaagd over niet te leveren modems kreeg ik m'n CopperJet zonder enige vertraging.
Maar goed: als het allemaal waar is zullen er wel veel mensen in de wachtrij staan voor een nieuw modem. Hopen dus dat je bovenaan staat.
Jaja, m'n modem is onderweg (ISDN)Verzenddatum modem : 14-03-2003
Serienummer modem : 41186866
TPG Track & Trace nummer : 3SPSA96344848
Dit topic is gesloten.