Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten # 2

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 3.825 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nouw, de telefoons + modem zijn eindelijk aangesloten. Vraag niet hoe, want het zit erg exotisch :P.

Btw, voordat je adsl het doet, moet dan het dls lampje branden, of het PPPoE/Act lampje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:06

t3q

Say yes to teq

(jarig!)
Het dsl lampje word groen na een aantal keer knipperen dan heb je verbinding.
Als het PPPoE/Act lampje brandt is er dataverkeer.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
t3q schreef op 02 augustus 2003 @ 22:50:
Het dsl lampje word groen na een aantal keer knipperen dan heb je verbinding.
Als het PPPoE/Act lampje brandt is er dataverkeer.
Aah dank je!

Hoe weet je trouwens dat je lijn al opgeleverd is (terwijl je nog geen mailtje hebt gehad)? Of valt dat alleen te testen (ik krijg nog geen DHCP ip toegewezen).
/me zit altijd vol met vragen :P

[ Voor 6% gewijzigd door dr snuggles op 03-08-2003 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

(jarig!)
Net even me modem omgezet naar router. Ik krijg nu wel een ip toegewzen van dhcp in de range 192.168.x.x maar ik kan geen internet op enzo? Hij vroeg opnieuw naar het mac adres, dat gedaan nog geen gevolg :S

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en wat zijn de dowload snelheden van het 1024/ 512 abonoment? In praktijk dan :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 21:11

Crusader

Arc Nature

@t3q: Heb je op de client pc('s) wel de juiste gateway ingesteld staan? Dat zal je normaliter wel door DHCP aangewezen krijgen, maar je weet maar nooit.
Ook moet je even checken of je de juiste DNS servers hebt ingesteld.
Al dit bovenstaande kun je eenvoudig checken met "ipconfig /all" vanaf de command line.

[ Voor 5% gewijzigd door Crusader op 03-08-2003 14:16 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t3q schreef op 03 August 2003 @ 13:41:
Net even me modem omgezet naar router. Ik krijg nu wel een ip toegewzen van dhcp in de range 192.168.x.x maar ik kan geen internet op enzo? Hij vroeg opnieuw naar het mac adres, dat gedaan nog geen gevolg :S
Kijk ff hier misschien heb je hier wat aan: internetsharing via demon internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

(jarig!)
Tis al gelukt, ik moest in het modem ff ip van static op dynamisch zetten. En na ff wat poort ranges te hebben gemapt kan ik ook weer dcc-en :)

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StupidMonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:47
Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 14:15:
en wat zijn de dowload snelheden van het 1024/ 512 abonoment? In praktijk dan :) ?
Het is natuurlijk allemaal afhankelijk van de afstand, die tussen jou en de centrale zit. Maar ik zit hier 100 meter van de centrale vandaan en mijn download en upload zijn zoals ze behoren te zijn:

110 Kb down / 52 Kb up

Persoonlijk zou ik gaan voor de 2048/512 verbinding aangezien je met 1024 al vrij snel "vol" loopt (als je naast je downloads ook nog games speelt (ZELFS als je GEEN verdere uploads hebt) wil het nog wel eens beetje erg van invloed zijn op je ping :'( ). Verder heb ik alleen maar lof voor _/-\o_ Demon_/-\o_, VEEEEEEEEEEELE malen beter dan chello :).

StupidMonkey = van plan om te upgraden naar 2048/512

i7 950 - 12gb kingston ddr3 - nvidia 1080 8gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

(jarig!)
1 Probleempje nog, ik krijg me ftp niet werkend. Poort is al doorgemapt maar geen succes :S

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:23
StupidMonkey schreef op 03 August 2003 @ 14:54:
[...]

Het is natuurlijk allemaal afhankelijk van de afstand, die tussen jou en de centrale zit. Maar ik zit hier 100 meter van de centrale vandaan en mijn download en upload zijn zoals ze behoren te zijn:

110 Kb down / 52 Kb up

Persoonlijk zou ik gaan voor de 2048/512 verbinding aangezien je met 1024 al vrij snel "vol" loopt (als je naast je downloads ook nog games speelt (ZELFS als je GEEN verdere uploads hebt) wil het nog wel eens beetje erg van invloed zijn op je ping :'( ). Verder heb ik alleen maar lof voor _/-\o_ Demon_/-\o_, VEEEEEEEEEEELE malen beter dan chello :).

StupidMonkey = van plan om te upgraden naar 2048/512
m'n opzegbrief is al bij xs4all :)
weet je of deze abo, als het doorgaat, ook 1024 upload krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Weet iemand hoe het kan dat ik volgens Demon nog geen Adsl kan krijgen en als ik via BBned controleer, dat het dan vanaf augustus 2003 kan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hielkej schreef op 03 August 2003 @ 16:05:
Weet iemand hoe het kan dat ik volgens Demon nog geen Adsl kan krijgen en als ik via BBned controleer, dat het dan vanaf augustus 2003 kan :?
Wellicht loopt de database van Demon iets achter bij die van BBNed. Houd er echter rekening mee dat "augustus" heel erg ruim genomen kan zijn. De maand is net begonnen :) Be patient...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister ook maar Demon aangevraagd na het lezen van de goede ervaringen hier :) 2048/512 besteld :)

Iemand een idee hoe lang de utp-kabel is waarmee je het modem en de pc verbind? De hoofdtelefoonaansluiting ligt nl. zo'n 7.5 meter van mijn kamer af. Of is het misschien mogelijk om een langere utp-kabel bij te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 16:45:
Ik heb gister ook maar Demon aangevraagd na het lezen van de goede ervaringen hier :) 2048/512 besteld :)

Iemand een idee hoe lang de utp-kabel is waarmee je het modem en de pc verbind? De hoofdtelefoonaansluiting ligt nl. zo'n 7.5 meter van mijn kamer af. Of is het misschien mogelijk om een langere utp-kabel bij te bestellen?
De utp kabel is zo'n 1~1,5 m lang. Ik heb gister 20 m voor €20,- gekocht (is nog vrij duur overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Hans Crazy in Rotterdam heeft het in aanbieding CROSSLINK en UTP kabel van 10m voor 5 euro per kabel. Succes

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Jeeez, ik heb gisteren 15 meter CAT5 cross laten maken bij electronica winkel waar ik altijd kabels haal. Kost 7 euro nog iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Cat5e is echt goedkoop :) Ik ga denk ik overstappen van Chello naar Demon 2048/512, ik heb al een draytek router, kan ik die blijven gebruiken?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op 03 augustus 2003 @ 19:31:
Cat5e is echt goedkoop :) Ik ga denk ik overstappen van Chello naar Demon 2048/512, ik heb al een draytek router, kan ik die blijven gebruiken?
Ja dat denk ik wel, ik heb ook een draytek (2600). Weet alleen de instellingen nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Das mooi, de router functionaliteit in het modem kan dan uitgeschakeld blijven. Voor ADSL instellingen van je draytek router:

http://www.draytek.nl/draysupport.html

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke heb ik nou precies nodig? Crossover? Of normaal Cat5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Laatst online: 09:04
Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 22:38:
Welke heb ik nou precies nodig? Crossover? Of normaal Cat5?
Modem > PC = Strait
Modem in Router mode > Uplinkpoort Switch/hub = strait
Modem in Router mode > Normale poort switch/hub = cross

[ Voor 3% gewijzigd door Speedener op 03-08-2003 23:05 ]

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m'n opzegbrief is al bij xs4all :)
weet je of deze abo, als het doorgaat, ook 1024 upload krijgt?
Ik had ze laast gemaild (snel antwoord in 1 dag):

ik heb gelezen dat bbned de upload snelheid gaat verhogen van de 2 en 8 mbit abbonmenten.
1024 ipv 512
klopt dit?

------------------------------------------

Dat klopt, maar ik kan u daar nog niets over vertellen totdat BBned het heeft gerealiseerd.

--
Met vriendelijke groeten,

Naomi Alon
Demon Internet - Afdeling Sales
sales@demon.nl - 020-530425050

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 14:23
Verwijderd schreef op 04 augustus 2003 @ 00:21:
[...]

Ik had ze laast gemaild (snel antwoord in 1 dag):

ik heb gelezen dat bbned de upload snelheid gaat verhogen van de 2 en 8 mbit abbonmenten.
1024 ipv 512
klopt dit?

------------------------------------------

Dat klopt, maar ik kan u daar nog niets over vertellen totdat BBned het heeft gerealiseerd.

--
Met vriendelijke groeten,

Naomi Alon
Demon Internet - Afdeling Sales
sales@demon.nl - 020-530425050
daarom zeg ik als het doorgaat, maar wist niet of het voor de 2048 ook gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Stel je hebt nog geen mailtje gehad van demon of je lijn is opgeleverd. Hoe kan je nu zien dat je toch al kan internetten? Is dat alleen te testen (door ip & dns op auto te zetten)?

Bij mij brandt dus het dsl lampje wel, staat in de router de snelheid al goed (512/256), maar ik de router kan nog niet verbinden met de DHCP server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

wwillem schreef op 04 August 2003 @ 16:14:
Stel je hebt nog geen mailtje gehad van demon of je lijn is opgeleverd. Hoe kan je nu zien dat je toch al kan internetten? Is dat alleen te testen (door ip & dns op auto te zetten)?
[...]
Dat kan je alleen zien door je modem goed aan te sluiten. Als het dan werkt, dan werkt je lijn al.. Werkt het dan nog niet? Dan werkt je lijn ook nog niet of heb je het gewoon verkeerd aangesloten.

Net zoals in de manual staat, alles op auto zetten en that's it; geen wachtwoorden nodig dus!!

[ Voor 4% gewijzigd door Ook op 04-08-2003 22:02 ]

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Is het mogelijk de prestige router (650) van Demon vanaf het Internet te benaderen? Ik wil iets moeilijks gaan doen, maar ik weet niet of het werkt. Op mijn werk kan ik geen irc gebruiken maar wel poort 21 etc.

Ik wil het binnenkomende verkeer van mijn werk via port 21 via mijn router laten herleiden naar port 6667. Is dit uberhaupt mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
GenetiX schreef op 05 augustus 2003 @ 14:09:
Is het mogelijk de prestige router (650) van Demon vanaf het Internet te benaderen? Ik wil iets moeilijks gaan doen, maar ik weet niet of het werkt. Op mijn werk kan ik geen irc gebruiken maar wel poort 21 etc.

Ik wil het binnenkomende verkeer van mijn werk via port 21 via mijn router laten herleiden naar port 6667. Is dit uberhaupt mogelijk?
waarom gebruik je niet gewoon RDP of een andere remote control proggie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Laatst online: 21-03 14:36
Remco20 schreef op 05 August 2003 @ 14:32:
[...]

waarom gebruik je niet gewoon RDP of een andere remote control proggie ?
Ik wil geen computer aan hebben staan. Liefst alleen een router rule aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

wwillem schreef op 04 August 2003 @ 16:14:

Bij mij brandt dus het dsl lampje wel, staat in de router de snelheid al goed (512/256), maar ik de router kan nog niet verbinden met de DHCP server.
Als die brand zou je moeten kunnen internetten, De modem staat standaard (als bridge) goed geconfigged en door je TCP/IP van je LAN en DNS op AUTO te zetten en alle andere shit te verwijderen zou het moeten werken. Wel nog ff naar het MAC Registratie pagina gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Ook schreef op 04 August 2003 @ 22:01:
Dat kan je alleen zien door je modem goed aan te sluiten. Als het dan werkt, dan werkt je lijn al.. Werkt het dan nog niet? Dan werkt je lijn ook nog niet of heb je het gewoon verkeerd aangesloten.

Net zoals in de manual staat, alles op auto zetten en that's it; geen wachtwoorden nodig dus!!
n00bs schreef op 05 augustus 2003 @ 16:26:
Als die brand zou je moeten kunnen internetten, De modem staat standaard (als bridge) goed geconfigged en door je TCP/IP van je LAN en DNS op AUTO te zetten en alle andere shit te verwijderen zou het moeten werken. Wel nog ff naar het MAC Registratie pagina gaan
Bedankt voor het antwoord :). Vandaag weer even geprobeerd maar het werkt nog niet. Ik wacht wel op het mailtje voordat ik ga zeuren bij demon :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
hoi wwillem, je bent niet de enige hoor ;) Sinds gister brandt bij mij ook het DSL-lampie, maar met 3 uur rommelen nog geen connectie. Ik heb zelfs nog even op een andere pc heel winXP opnieuw geinstalleerd (je weet maar nooit :)) Wanneer ik naar een internetpagina ga, knippert m'n dataverkeerlampie op de modem wel, maar als je in DU Meter kijkt zie je alleen netwerk verkeer tussen de modem en de pc en nog niks van buitenaf. Na een tijdje timed het zooitje out. Wanneer ik ipconfig /all doe zie ik dat DHCP aanstaat en daaronder staat dat ie ook op automatisch staat. Denk dat het dus inderdaad nog even een kwestie van wachten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Het verhaaltje DSL-link hebben en kunnen internetten gaat idd niet voor iedereen op. Ik heb al sinds 2 dagen een DSL link. Alleen no way dat ik een IP krijg. Ik krijg wel een IP maar das zo een mooi 169. nummertje. En dat is niet echt een nummer dat ik graag zie om te internetten. Helaas is het voor velen gewoon wachten tot de lijn "officieel" opgeleverd is.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
GenetiX schreef op 05 August 2003 @ 14:09:

Voor zover ik weet kun je er alleen heen telnetten om de instellingen te changen, maar dan heb je dat bijgeleverde kabeltje nodig. Je kunt hem via het internet benaderen maar daar kun je geen routing rules etc aanmaken... dit zul je toch echt via telnet moeten doen, maar 100% zeker weten doe ik het ook niet, aangezien mijne nu helemaal dood is naar een poging om hem te flashen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
m33p schreef op 06 augustus 2003 @ 10:41:
Voor zover ik weet kun je er alleen heen telnetten om de instellingen te changen, maar dan heb je dat bijgeleverde kabeltje nodig. Je kunt hem via het internet benaderen maar daar kun je geen routing rules etc aanmaken... dit zul je toch echt via telnet moeten doen, maar 100% zeker weten doe ik het ook niet, aangezien mijne nu helemaal dood is naar een poging om hem te flashen :/
Er zijn 2 manieren om je modem te bereiken voor zover ik weet:
1) Telnet (via netwerkkaart + kabel en 192.168.1.2 adres).
2) Kabeltje (compoort -> modem).

1) Is natuurlijk het makkelijkst. Overigens, bij mijn sitecom router heb je een speciaal recovery progje voor als het flashen mislukt is. Misschien kun je even creatief zoeken voor zo'n progje voor je modem?

Btw, nog maar even geduld dan Remco20 & MR_VIPER :). De 169 range is idd een automatic range. Is de standaard alternative range van windows xp. Wanneer je in dos (ipconfig / release en daarna /renew) een nieuw DHCP ip probeert aan te vragen staat er netjes: Couldn't reach DHCP server...

[ Voor 18% gewijzigd door dr snuggles op 06-08-2003 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
hoe lang wacht jij dan nu al wwillem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Je kan dat modem via TELNET, COM, of met een Webbrowser bereiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Remco20 schreef op 06 August 2003 @ 16:30:
hoe lang wacht jij dan nu al wwillem ?
Vanaf 23-7.
n00bs schreef op 06 August 2003 @ 16:40:
Je kan dat modem via TELNET, COM, of met een Webbrowser bereiken...
Via webbrowser? Wat moet je dan voor username invullen dan? Bij mij accepteerde hij geen enkele username (ook geen blanco). Bij telnet vraagt hij alleen om het password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Heb je al eens de PDF doorgelezen van dat modem?? staat ergens tussen die 100~200 pagina's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mijn DSL lijn is opgeleverd, alles is aangesloten, en heb de ZyXel direct geconfigureert zoals beschreven in een handleiding waarvan er ergens hier in dit topic een link naar staat (stond in een demon support newsgroup. Echter krijg ik geen ip -adres toegewezen, en werkt er nog niets. De status is wel zo:
Afbeeldingslocatie: http://62.194.136.77/internet.jpg
Iemand enig idee wat er mis is? Ik krijg iig. niet eens een ip adres van Demon toegewezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Laatst online: 09-07-2017
demon adsl (2048/512) is gewoon via KPN toch?

edit:
ik zie even door de bomen het bos niet meer

[ Voor 46% gewijzigd door donderdraak op 06-08-2003 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:32

rally

Deyterra Consultancy

donderdraak schreef op 06 August 2003 @ 20:43:
demon adsl (2048/512) is gewoon via KPN toch?

edit:
ik zie even door de bomen het bos niet meer
Demon levert BBNed produkten. Het enige wat KPN er mee te maken heeft dat je een telefoonlijntje van ze nodig hebt ;)
Ik snap best dat sommige door de bomen het bos niet meer zien. Het word ook allemaal niet echt duidelijk gemaakt. Helemaal nu Multikable de gore moed heeft om internet via de kabel te gaan verkopen als ADSL (via de kabel) :( De KPN heeft een handje van consumenten op het verkeerde been te zetten, maar dit is wel heel erg onbeschoft wat Multikabel doet (no flame intended :) )

Overigens kunnen jullie in dit topic lezen wat de plannen van BBned zijn m.b.t. de uploadsnelheden.
BBned, 1 mbit upload

Volgens de verschillende bronnen zal BBNed de upload van de 2048/512 en de 8192/512 verhogen naar "uncapped" (maar er word communiceert dat dit 1024Kbps) gaat worden.
Overigens heeft Wijnand van Eweka bevestigd dat BBned eind augustus (waarschijnlijk 22 augustus) de upload zal gaan verhogen. :)

Edit: even wat toegevoegd

[ Voor 28% gewijzigd door rally op 06-08-2003 20:51 ]

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bulldog schreef op 06 August 2003 @ 20:42:
Mijn DSL lijn is opgeleverd, alles is aangesloten, en heb de ZyXel direct geconfigureert zoals beschreven in een handleiding waarvan er ergens hier in dit topic een link naar staat (stond in een demon support newsgroup. Echter krijg ik geen ip -adres toegewezen, en werkt er nog niets. De status is wel zo:
[afbeelding]
Iemand enig idee wat er mis is? Ik krijg iig. niet eens een ip adres van Demon toegewezen?
Open IE en dan moet je je MAC adres opsturen naar DEMON. FF wachten en dan moet het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik vind het wel zwaar bizar en LAME dat heel veel mensen zeuren dat hun verbinding niet werkt en geen IP, blabla.... want in dit hele topic in 90% van de gevallen gaat om: het niet lezen van het A4tje, mail of dit topic mbt MAC registratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

n00bs schreef op 07 augustus 2003 @ 01:15:
Ik vind het wel zwaar bizar en LAME dat heel veel mensen zeuren dat hun verbinding niet werkt en geen IP, blabla.... want in dit hele topic in 90% van de gevallen gaat om: het niet lezen van het A4tje, mail of dit topic mbt MAC registratie
Sorry maar ik denk dat je zelf nu aardig "Lame" reageert. Ik heb zeker wel dat a4-tje doorgelezen. Ook het topic doorgenomen etc etc. Ik zeg ook gewoon dat ik gewoon nog geduld moet hebben. Maar ik mag toch wel mijn ervaring uiten op wat ik meemaak met demon. Daar was dit topic toch voor. Ook voor een niet werkende verbinding en geen IP's is dit topic. Als ik nu dit zou zeggen en mijn lijn was allang opgeleverd en heeft gewerkt zou je het dan ook een probleem vinden als mensen erover praten of zoals jij zegt "zeuren". Ik kan me ook een post van jouw herinneren n00bs met betrekking tot ip's en niet werkende verbinding:
n00bs schreef op 27 juli 2003 @ 12:06:
Ik heb dus nu Demon, maar heb problemen met mijn verbinding

Als ik die Zyxel modem gebruik, is elke keer na een reboot het niet mogelijk om een telnet sessie te starten naar die modem en ook niet om te internetten.
Vul ik vervolgens bij TCP/IP handmatig bv 192.168.1.33 in, dan kan ik connectie maken met het modem via telnet. Vervolgens weer aut. een IP en DNS verkrijgen en ik kan internetten.

En na elke reboot hetzelfde liedje :? terwijl de instellingen niet veranderen en ik ook never ever b4 probs heb gehad met MXstream of iets anders...

Dus ik dacht USB modem aansluiten, door de juiste aanpassingen van het bestand "phonebook.ini" en de laatste Alcatel Speedtouch drivers kan je namelijk ook met Demon connectie maken... En ook daar zelfde problemen, eerst handmatig EEN ip invullen en dan weer Aut. verkrijgen van IP en DNS en het internet werkt.

Ik heb echt GEEN id wat ik hier aan kan doen. Ik zie ook na een reboot dat bij de netwerk instellingen er staat : INVALID IP, DNS staat er wel in en subnetmask en gateway staan op 0.0.0.0

Ik heb ook geprobeert om alle gegevens, zoals static IP, DNS, gateway en subnetmask al handmatig aan te geven, maar ook dan na een reboot..... :(
Mag ik dit dan ook tot zeuren benoemen :?

Just my 2 cents.....

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wel goed lezen wat ik schrijf in mijn voorgaande post, en dat het in 90% vand e gevallen is dat men zijn/haar MAC dus simpelweg niet geregistreerd heeft.
Dit betekend dus niet dat dit bij jou het geval hoeft te zijn.

Bij mij lag het uiteindelijk aan meerdere services die niet op automatic stonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:25

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik ga mijn modem gebruiken als bridge naar m'n Sitecom-routertje. Als het goed is moet ik dus het volgende doen:

- cross-cable vanaf PC naar modem
- IP-adres aanvragen op basis van mac-adres aangesloten PC

Maar moet ik dat mac-adres dan ook in m'n router ingeven? De router heeft uiteraard een ander mac-adres dan de PC waarmee het ip-adres is aangevraagd. Of kan ik gewoon meteen op basis van het mac-adres van de router een ip-adres aanvragen?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

(jarig!)
Het valt me op dat veel mensen zo ongeduldig zijn. Veel ontvangen het modem en denken gelijk al internettoegang te hebben en stellen vragen waarom dit nog niet het geval is .

Na ontvangen van het modem duurt het nog gemiddeld 3 weken voordat de lijn word opgeleverd. Staat netjes vermeld op de demon site bij : Mijn dsl express.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
t3q schreef op 07 August 2003 @ 12:22:
Het valt me op dat veel mensen zo ongeduldig zijn. Veel ontvangen het modem en denken gelijk al internettoegang te hebben en stellen vragen waarom dit nog niet het geval is .

Na ontvangen van het modem duurt het nog gemiddeld 3 weken voordat de lijn word opgeleverd. Staat netjes vermeld op de demon site bij : Mijn dsl express.
Het probleem ligt een beetje bij het feit dat bij bijna iedereen het meteen werkt zodra het DSL lampie begint te branden, ook al is de lijn nog niet officieel opgeleverd. Vandaar dat mensen al snel zich gaan afvragen (waaronder mezelf in het begin) of alles wel goed is aangesloten. Nu men dit weet is het dus gewoon een kwestie van wachten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Wokschotel schreef op 07 August 2003 @ 12:06:
Ik ga mijn modem gebruiken als bridge naar m'n Sitecom-routertje. Als het goed is moet ik dus het volgende doen:

- cross-cable vanaf PC naar modem
- IP-adres aanvragen op basis van mac-adres aangesloten PC

Maar moet ik dat mac-adres dan ook in m'n router ingeven? De router heeft uiteraard een ander mac-adres dan de PC waarmee het ip-adres is aangevraagd. Of kan ik gewoon meteen op basis van het mac-adres van de router een ip-adres aanvragen?
Als ik het goed heb heb je alleen een cross cable nodig als je het modem zelf gebruikt als router. Voor de "default modem" heb je dus geen cross cable nodig. Ik heb zelf m'n (bridged) modem via de bijgeleverde (straight) kabel op m'n SMC router aangesloten en dat gaat prima.

Het MAC adres vastleggen kan je direct met je pc doen of via gewoon je router, dat maakt niets uit en zou als het goed is alle 2 moeten werken. In het 1e geval registreer je de lijn op het MACadres van je netwerkkaart en in het 2e geval registreer je em direct op je router's MAC adres. Je kan btw tussentijds gewoon je geregistreerde MAC adres wijzigen door opnieuw (met je nieuwe MAC) naar die mac registratie pagina te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Laatst online: 09-07-2017
Zodra het 1 januari 2004 is geweest... kan ik dan een mega explosie van nieuwe abonnement akties door andere ADSL providers verwachten?

Nu ziet het er echt saai uit op dit moment, de prijzen voor DSL zijn aantrekkelijker dan die van KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:25

Wokschotel

Op 6 wielen

Ook schreef op 07 August 2003 @ 15:48:
[...]
Als ik het goed heb heb je alleen een cross cable nodig als je het modem zelf gebruikt als router. Voor de "default modem" heb je dus geen cross cable nodig. Ik heb zelf m'n (bridged) modem via de bijgeleverde (straight) kabel op m'n SMC router aangesloten en dat gaat prima.

Het MAC adres vastleggen kan je direct met je pc doen of via gewoon je router, dat maakt niets uit en zou als het goed is alle 2 moeten werken. In het 1e geval registreer je de lijn op het MACadres van je netwerkkaart en in het 2e geval registreer je em direct op je router's MAC adres. Je kan btw tussentijds gewoon je geregistreerde MAC adres wijzigen door opnieuw (met je nieuwe MAC) naar die mac registratie pagina te gaan.
Okay, het is me helder, thanx :) Ik zag op de status-pagina dat de lijn nu binnen 3 weken wordt opgeleverd. 1 september @Home eruit, Demon erin :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 14-09 22:59
Daar zijn we weer (pff, 2 weken tempban is wel afkicken!)

Ik heb vorige week van AlliedData nieuwe firmware mogen ontvangen voor de Copperjet 823 modem/routers, die velen, net als ik, hebben ontvangen (voordat de Zyxel dingen geleverd werden). Dat ding laten routeren was een enorm probleem/gekloot.

De nieuwe firmware ziet er iig een stuk beter uit. Praktijkervaringen heb ik (nog) niet, heb alleen 'm geflashed en bekeken.

http://www.djsmiley.com/firmware.zip

Het flashen moet met CJ Monitor 3.45
http://www.copperjet.be/firm/822/CopperJet_Monitor_345.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulpener
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Gulpener

zelluf!

* Gulpener heeft ook het 512/256 abbo aangevraagd... chello eruit :) ( na een aantal spookrekeningen) en demon erin ( als het doorgaat per 1-10) :)

Het aantal positieve verhalen hier heeft er absoluut in bijgedragen dat de keuze op demon is gevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
n00bs schreef op 07 August 2003 @ 01:15:
Wat ik mij dan afvraag, hoe kan jij je MAC nummer registreren als jij geen ip nummer hebt gekregen en dus helemaal geen verbinding met de MAC registratie pagina kanmaken?

Wat dit topic nodig heeft, is een duidelijke startpost. Net als bij alle grote topics, met een kleine FAQ waarin de standaard vragen staan uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
wwillem schreef op 07 August 2003 @ 17:00:
[...]

Wat ik mij dan afvraag, hoe kan jij je MAC nummer registreren als jij geen ip nummer hebt gekregen en dus helemaal geen verbinding met de MAC registratie pagina kanmaken?

Wat dit topic nodig heeft, is een duidelijke startpost. Net als bij alle grote topics, met een kleine FAQ waarin de standaard vragen staan uitgelegd.
Goed idee, en meteen het topic hernoemen naar "Demon DSL Express ervaringen"

i.o.m een IT-Modje dit denk ik bespreken, en een verhaal maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

En zet dan meteen ff in die mini-faq dat je bij de 1e keer dat je een connectie hebt gewoon altijd de MAC registratie pagina te zien krijgt bij iedere site die je probeert te bezoeken (oftewel; die directe url is alleen nodig als je later besluit om een ander MAC adres te registreren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

wwillem schreef op 07 August 2003 @ 17:00:
[...]

Met punt 2 heb je helemaal gelijk. Want dit wordt gewoon te vaak gevraagd
Op punt 1 blijf ik je een goed antwoord verschuldigd.

Maar ik neem aan, dat het werkt als volgende: Jij zit aangesloten op de Dslam, direct naar Demon. Jij zet je modem aan, gaat packet richting Demon. Demon controleerd MAC adres in database -> komt niet voor -> klant doorsturen naar MAC registratie pagina. Komt MAC wel voor -> IP toewijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
n00bs schreef op 07 August 2003 @ 21:35:
[...]

Met punt 2 heb je helemaal gelijk. Want dit wordt gewoon te vaak gevraagd
Op punt 1 blijf ik je een goed antwoord verschuldigd.

Maar ik neem aan, dat het werkt als volgende: Jij zit aangesloten op de Dslam, direct naar Demon. Jij zet je modem aan, gaat packet richting Demon. Demon controleerd MAC adres in database -> komt niet voor -> klant doorsturen naar MAC registratie pagina. Komt MAC wel voor -> IP toewijzen
Zonder IP lijkt het me toch lastig surven naar de MAC registratie pagina :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
n00bs schreef op 07 August 2003 @ 21:35:
Het gaat zo: Modem gaat aan -> packet naar demon voor aanvraag ip. Totaal niets komt terug, geen MAC pagina, geen ip, niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Laatst online: 17-12-2020
Nee, het gaat zo: MAC-adres is onbekend, er wordt een tijdelijk ip-adres toegekend en bij elke site die je probeerd te bezoeken krijg je de registratiepagina te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

cowgirl schreef op 08 August 2003 @ 09:46:
Nee, het gaat zo: MAC-adres is onbekend, er wordt een tijdelijk ip-adres toegekend en bij elke site die je probeerd te bezoeken krijg je de registratiepagina te zien.
En als je geen tijdelijk IP krijgt dan is het gewoon een kwestie van wachten.
Heb vanochtend mail gehad dat lijn is opgeleverd. En ik dus zou moeten kunnen werken. Kan dit helaas niet eerder als vanmiddag controleren, omdat ik nu aan werk ben.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dus mijn verhaal klopte wel ;) was alleen ff vergeten bij te zetten dat je een temp. ip krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
n00bs schreef op 08 augustus 2003 @ 11:19:
Dus mijn verhaal klopte wel ;) was alleen ff vergeten bij te zetten dat je een temp. ip krijgt :)
Juist :).

Demon was trouwens zo aardig om het vandaag al te laten werken. Best handig, dual internet. 1'tje voor downloaden en de andere voor gamen :P.

Wie gaat trouwens de FAQ maken :? Of maken we allemaal een stukje zodat de faq steeds groter en uitgebreider wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
Nou hier werkt het dus ook sinds vandaag.
Wel heb ik vlak ervoor nog de firmware van de modem zitten updaten. Vraag me af of het misschien daarmee te maken heeft, of misschien zijn ze gewoon druk bezig nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Remco20 schreef op 08 augustus 2003 @ 15:59:
Nou hier werkt het dus ook sinds vandaag.
Wel heb ik vlak ervoor nog de firmware van de modem zitten updaten. Vraag me af of het misschien daarmee te maken heeft, of misschien zijn ze gewoon druk bezig nu :D
Ik werk bij Demon en ja we hebben het erg druk, en het is snikheet hier op kantoor!!!!

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ahhh bij KPN is het lekker cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Nog ff snel een vraagje voordat we aan deel 3 beginnen; krijgen jullie nou ook nog steeds van die korte IP lease tijden?? Ik heb nou al een weekje of 2 een werkende (2048/512) aansluiting en ik krijg nog steeds een IP lease van slechts 30 mins! Of moet ik em op static zetten ofzo? Lijkt me niet, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is "IP lease van slechts 30 mins" ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
Ook schreef op 08 August 2003 @ 20:36:
Nog ff snel een vraagje voordat we aan deel 3 beginnen; krijgen jullie nou ook nog steeds van die korte IP lease tijden?? Ik heb nou al een weekje of 2 een werkende (2048/512) aansluiting en ik krijg nog steeds een IP lease van slechts 30 mins! Of moet ik em op static zetten ofzo? Lijkt me niet, toch?
Draai je een firewall? Kan dit misschien het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 22:20:
Wat is "IP lease van slechts 30 mins" ??
Dat ik een lease tijd krijg voor mijn IP adres voor een duur van 30 minuten waar dat vroegah bij Chello wel 169 uur was ;)

Eerst ff een stukje theorie dan maar; als jij van een DHCP server een IP uitgedeeld krijgt dan zit daar altijd een 'houdbaarheidsduur' aan vast. Die houdbaarheids tijd noem je ook wel de lease tijd. Normaliter is die vrij hoog (paar dagen; instelbaar op de DHCP server), maar bij mij is ie bij Demon dus nog steeds maar 30 minuten per keer.

Verder denk ik niet dat het aan mijn firewall ligt dat m'n leasetijd maar zo kort is??! Het verversen van de lease (na 30 mins) gaat namelijk prima, ik vroeg me alleen af wat de andere voor lease tijden hebben (dus gewoon even ipconfig /all in de DOS prompt en dan zie je je IP lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
Oh, ik dacht dat je ook een probleem had met het verversen. Er zijn in news:demon.nl.support regelmatig problemen geweest met het niet op tijd verversen van de lease waardoor na 30 minuten de verbinding weg was.
Demon heeft deze tijd bewust gekozen zodat de downtime erg kort is bij problemen in het netwerk. Lees hier meer daarover. Jim en Niels werken beide bij Demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook schreef op 08 August 2003 @ 20:36:
Een IP lease van 30 minuten hebben ze expres gedaan. En de gedachte erachter is niet meer dan logisch.

Stel je voor dat Demon een verandering van IP adres van hun gateway, DNS doorvoert. Al hun klanten zitten dan niet meer dan 30 minuten zonder internet verbinding.

Al was het een lease van maar een kwartier. Het maakt geen fuck uit wat betreft stabiliteit van je verbinding. En mocht je problemen hebben ga dan eerst maar de oorzaak binnen je OS of indien in gebruik router zoeken. Dit soort problemen met IP leases ligt vrijwel nooit aan de provider zelf. Ik ben het eigenlijk nog nooit tegengekomen. In alle gevallen lagen deze problemen gewoon aan windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 09 augustus 2003 @ 11:40:
[...]
Een IP lease van 30 minuten hebben ze expres gedaan. En de gedachte erachter is niet meer dan logisch.

Stel je voor dat Demon een verandering van IP adres van hun gateway, DNS doorvoert. Al hun klanten zitten dan niet meer dan 30 minuten zonder internet verbinding.

Al was het een lease van maar een kwartier. Het maakt geen fuck uit wat betreft stabiliteit van je verbinding. En mocht je problemen hebben ga dan eerst maar de oorzaak binnen je OS of indien in gebruik router zoeken. Dit soort problemen met IP leases ligt vrijwel nooit aan de provider zelf. Ik ben het eigenlijk nog nooit tegengekomen. In alle gevallen lagen deze problemen gewoon aan windows.
Nogmaals, ik heb (nog?) geen problemen gezien door die korte lease tijd en m'n hardware router krijgt ook keurig elke 30 mins hetzelfde IP uitgereikt maar ik blijf een half uur gewoon erg kort vinden!

Het lijkt me gewoon onnodig om die DHCP server zo vaak te raadplegen. Ik begrijp de achterliggende gedachte wel (van die minimale offline tijd) maar zeg nou zelf, ga jij rustig zitten wachten tot die lease is afgelopen als je connectie problemen hebt?? Nee, het 1e wat je doet is ff naar je IP kijken en die proberen te refreshen, ook al heb je een lease van een maand! De meeste mensen rebooten even en dan zouden ze dus ook al een nieuwe lease krijgen dus zo'n ramp is een lease tijd van een week niet!

En dan nog iets, als in de huidge situatie de DHCP server onderuit gaat dan zijn we allemaal binnen 30 minuten de pineut. Bij een iets langere lease zouden alleen de restarters en/of verse booters daar last van hebben!

[ Voor 3% gewijzigd door Ook op 09-08-2003 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje tussendoor:

Wordt er een splitter meegeleverd??

2e vraagje:

Hoe lang duurde het bij jullie voordat er verandering werden doorgevoerd? Bij mij is er nog niks gebeurd of is dit normaal?
02-08-2003 Ingediend. Demon Internet heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 14:54:

2e vraagje:

Hoe lang duurde het bij jullie voordat er verandering werden doorgevoerd? Bij mij is er nog niks gebeurd of is dit normaal?

[...]
kan wel een week tot 10 dagen duren

heb geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 14:54:

Er wordt 1 splitter meegeleverd, om je telefoonkabel te splitsen in een aparte kabel voor het adsl modem en 1tje voor je telefoon. Mocht je 2 telefoons in huis hebben, dan heb je waarschijnlijk nog een splitter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op 09 augustus 2003 @ 16:10:
[...]

Er wordt 1 splitter meegeleverd, om je telefoonkabel te splitsen in een aparte kabel voor het adsl modem en 1tje voor je telefoon. Mocht je 2 telefoons in huis hebben, dan heb je waarschijnlijk nog een splitter nodig.
Okay,

Dus ik hoef geen splitser te bestellen :)

Ik ben een adsl-noob maar eh...waar dient dat Pots voor op de splitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Gister kreeg ik een mail dat mijn lijn is opgeleverd op 8-8. Vandaag de modem
aangesloten en etc... Tcp/ip allemaal op automatisch, maar op mijn modem zie
ik geen lampje branden bij 'DSL'. Wat doe ik fout, of moet ik gewoon
wachten? Ik heb de modem ook rechtstreeks aangesloten op mijn telefoon lijn,
maar nog steedas niks!

Doe ik iets fout? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Zhadum op 09-08-2003 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhadum schreef op 09 August 2003 @ 17:23:
Gister kreeg ik een mail dat mijn lijn is opgeleverd op 8-8. Vandaag de modem
aangesloten en etc... Tcp/ip allemaal op automatisch, maar op mijn modem zie
ik geen lampje branden bij 'DSL'. Wat doe ik fout, of moet ik gewoon
wachten? Ik heb de modem ook rechtstreeks aangesloten op mijn telefoon lijn,
maar nog steedas niks!

Doe ik iets fout? :?
Ik heb precies hetzelfde probleem. Lijn 27-7 opgeleverd, geen dsl lampje. Nog steeds niet dus. Inmiddels hebben ze de lijn nagemeten, zou goed moeten zijn. Ook heb ik een firmware update moeten doen, ook dat hielp niet. Ik w8 nu nog steeds op antwoord van demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 17:26:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Lijn 27-7 opgeleverd, geen dsl lampje. Nog steeds niet dus. Inmiddels hebben ze de lijn nagemeten, zou goed moeten zijn. Ook heb ik een firmware update moeten doen, ook dat hielp niet. Ik w8 nu nog steeds op antwoord van demon.
Ik neem aan firmware update voor de router...

Hoe kom je in de router? Ik heb windows XP. En je had zeker daarna al de instellingen opnieuw in moeten voeren ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-11-2024
De KPN zal wel weer hebben zitten knoeien. Heb ik ook een maand op moeten wachten.

Als het lampje niet brand als de kabel rechstreeks van isra naar modem zit dan is of het modem stuk of er is geen adsl signaal.

[ Voor 45% gewijzigd door Gert op 09-08-2003 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 augustus 2003 @ 16:17:
Ik ben een adsl-noob maar eh...waar dient dat Pots voor op de splitter?
Pots ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-11-2024
Ja, Pots staat op analoge splitters :p
Is volgens mij alleen om aan te duiden dat het om een analoge splitter gaat, verder niets. Kijk anders in het boekje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhadum schreef op 09 augustus 2003 @ 17:31:
[...]

Ik neem aan firmware update voor de router...

Hoe kom je in de router? Ik heb windows XP. En je had zeker daarna al de instellingen opnieuw in moeten voeren ?!
firmware update voor de zyxel adsl modem. Via telnet & ftp uit te voeren. Ik kreeg een handleiding van demon waarin omschreven stond hoe ik het moest doen. Instellingen hoefden niet opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gert schreef op 09 August 2003 @ 17:33:
De KPN zal wel weer hebben zitten knoeien. Heb ik ook een maand op moeten wachten.

Als het lampje niet brand als de kabel rechstreeks van isra naar modem zit dan is of het modem stuk of er is geen adsl signaal.
Tja.. ik probeer maandag even een ander modem mee te nemen van m'n werk, zodat ik dat even kan testen. Maar ik blijf het vermoeden hebben dat er gewoon geen adsl signaal is.

Ik heb @home opgezegd per 1-8, maar het werkt gelukkig nog steeds :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Gert schreef op 09 August 2003 @ 17:37:
Ja, Pots staat op analoge splitters :p
Is volgens mij alleen om aan te duiden dat het om een analoge splitter gaat, verder niets. Kijk anders in het boekje. ;)
POTS = Plain Old Telephone System

maw: het conventionele analoge systeem.

Staat op de splitters om ze te onderscheiden van de ISDN-versie, en staat ook vaak op de "uitgang", de poort naar je ouwerwetse telefoonsysteempje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 11:40:
[...]
Klanten zitten dan niet langer dan 15 minuten zonder verbinding.
De client probeert namelijk na het verstrijken van de helft van de lease time te refreshen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Verwijderd schreef op 09 augustus 2003 @ 17:44:
[...]

Tja.. ik probeer maandag even een ander modem mee te nemen van m'n werk, zodat ik dat even kan testen. Maar ik blijf het vermoeden hebben dat er gewoon geen adsl signaal is.

Ik heb @home opgezegd per 1-8, maar het werkt gelukkig nog steeds :D
Ik heb van een vriend van mij effe zijn modem geleend (ook klant van demon en dus t zelfde type modem), DSL lampje brand nog steeds niet. ERG irritant. Ik denk dat er gewoon geen Adsl signaal aanwezig is. Morgen naar Helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 weken na aanmelding de modem binnen, dat was dus gisteren en nu al de lijn opgeleverd na voor de gein eens geprobeerd te hebben. (staan normaal 3 weken voor) Heel snel dus..... Ik haal met de Express 2048/512 bij de Speedtest.nl : 239K Download en 59K Upload met een ping van 11.
Het openen van webpagina's gaat veel sneller dan Chello (169K Download 13K Upload) wat ik hiervoor had.
Ik ben hier heel blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 23:08:
2 weken na aanmelding de modem binnen, dat was dus gisteren en nu al de lijn opgeleverd na voor de gein eens geprobeerd te hebben. (staan normaal 3 weken voor) Heel snel dus..... Ik haal met de Express 2048/512 bij de Speedtest.nl : 239K Download en 59K Upload met een ping van 11.
Het openen van webpagina's gaat veel sneller dan Chello (169K Download 13K Upload) wat ik hiervoor had.
Ik ben hier heel blij mee!
Vraagje... Je hebt de modem gewoon aangesloten en brand er meteen lampje van DSL bij jou en je had meteen verbinding of heb je nog iets gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Wie kan ff uitleggen hoe je een die Zyxel adsl modem update? OK via ftp .. maar hoe precies? (is waarschijnlijk alweer voorbij gekomen maar.. ff voor de duidelijkheid; ik heb hem zelf nog niet.... 2-8 ingediend... 10-8 bevestigd.. ..en dan nog ff wachten voor de oplevering lijkt me..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op 09 August 2003 @ 19:27:
[...]

Klanten zitten dan niet langer dan 15 minuten zonder verbinding.
De client probeert namelijk na het verstrijken van de helft van de lease time te refreshen :)
Ja, idd dan zou 't maar 15 minuutjes zijn. Ik snap ook niet waarom er zo'n heibel over die leasetijd wordt gemaakt. De kans dat de DHCP server van Demon eruit ligt is erg klein. En indien hij uitvalt zal de outage tijd niet lang zijn.

Ik heb vanaf 't begin er nog geen slechte ervaringen of problemen mee gehad. Ik gebruik een Copperjet 810 met de nieuwste firmware en heb 'm ook als router ingesteld. Gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:34

Padvinder

doet z'n best

Zhadum schreef op 09 August 2003 @ 19:55:
[...]

Ik heb van een vriend van mij effe zijn modem geleend (ook klant van demon en dus t zelfde type modem), DSL lampje brand nog steeds niet. ERG irritant. Ik denk dat er gewoon geen Adsl signaal aanwezig is. Morgen naar Helpdesk bellen.
Ik HAD hetzelfde probleem... kwam terug van vakantie en had een mailtje met "uw lijn is opgeleverd" ontvangen. Ook lag er een briefje van TPG in de bus, er lag een pakketje voor mij op het postkantoor (het modem). Ik modem opgehaald, aangesloten, etc... niks! Dus ik meteen gebeld: hij doet 't niet...
Brand het DSL lampje ook? Nee.... moet dat? Ja dat moet...

Er zat dus kennelijk iets fout dus ze zouden contact opnemen met BBNet. Paar dagen later weer eens gebeld... nee, we weten het nog niet.

Toen werd ik gebeld door BBNet, we komen een lijnmeting doen. Ok, afspraak gemaakt...

Twee dagen voor die lijnmeting kom ik thuis... brand het DSL lampje ineens..! En nu doet ie het perfect! Dus blijf gewoon goed op je modem letten...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik heb gebeld, nu word er een ticketnummer aangemaakt en gaan ze lijn meeting doen (BBned) ... Slechte zaak, je krijgt een niet werkende lijn Opgeleverd, vrolijk word ik hiervan niet.

Mensen met ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhadum schreef op 10 August 2003 @ 12:45:
Ik heb gebeld, nu word er een ticketnummer aangemaakt en gaan ze lijn meeting doen (BBned) ... Slechte zaak, je krijgt een niet werkende lijn Opgeleverd, vrolijk word ik hiervan niet.

Mensen met ervaring?
Weet je zeker dat het alleen aan 'de lijn' kan liggen :? Modem instellingen goed:

Bij een DSL Express verbinding via bbned:
VPI: 0
VCI: 35
Encapsulation protocol: RFC1483 LLC Bridged IP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 13:14:
[...]

Weet je zeker dat het alleen aan 'de lijn' kan liggen :? Modem instellingen goed:

Bij een DSL Express verbinding via bbned:
VPI: 0
VCI: 35
Encapsulation protocol: RFC1483 LLC Bridged IP
Voor de zekerheid gekeken, helaas staan ze goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 11:39:
[...]
Ja, idd dan zou 't maar 15 minuutjes zijn. Ik snap ook niet waarom er zo'n heibel over die leasetijd wordt gemaakt. De kans dat de DHCP server van Demon eruit ligt is erg klein. En indien hij uitvalt zal de outage tijd niet lang zijn.
Ik snap die heibel ook niet. Sterker nog, ik zou als ik ISP was ook voor die korte lease tijd gekozen hebben.
En reken maar dat zo'n DHCP server redundant is uitgevoerd en is voorzien van de nodige load balancing tussen meerdere servers. Niets aan het handje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Zhadum schreef op 10 August 2003 @ 13:40:
[...]

Voor de zekerheid gekeken, helaas staan ze goed.
Het volgende uit nieuwsgroep van Demon gekregen i.v.m. met opgeleverde lijnen die niet werken.

"Wat er in dit geval hoogstwaarschijnlijk aan de hand is, is dat er in
deze thread wat slachtoffers zitten van het zogenaamde "NRP 9" probleem.
Het blijkt dat bbned voor een paar honderd recent opgeleverde lijnen is
'vergeten' om voor deze lijnen een nodige configuratie te maken. Dit zal
begin komende week door bbned worden gecorrigeerd".

Dus hopelijk zou het volgende week goed komen.

[ Voor 21% gewijzigd door Zhadum op 10-08-2003 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhadum schreef op 10 augustus 2003 @ 01:29:
[...]

Vraagje... Je hebt de modem gewoon aangesloten en brand er meteen lampje van DSL bij jou en je had meteen verbinding of heb je nog iets gedaan?
Niks gedaan.... direct werken :)
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.