Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only), part 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 7.832 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

omdat overtrekken met een computer het geheel dermate vereenvoudigt dat men met moeite over een ambacht kan spreken, hoewel ik een erg groot fan ben van snowblinds werk omdat hij een eigen stijl weet vast te houden, ben ik eigenlijk tegen het overtrekken omdat je dan geen enkel gevoel voor kleur, compositie of verdeling ontwikkeld.

referencen is natuurlijk wat anders, maar direct op het origineel werken vind ik eerlijk gezegd een slechte oefening

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is maar net wat je be-oogde effect is, ik kom er soms ook mensen tegen die inderdaad gewoon een domme paint over doen en vervolgens beweren dat het helemaal zelf gemaakt is. Dat is inderdaad een beetje vreemde wereld.

Maar een traditioneel schilder die met projectors werkt is imho eigenlijk ook niet meer als een schilderen op nummer artiest als deze gewoon foto's projecteert. Een ander verhaal word het uiteraard als deze zijn eigen schets projecteerd en de projector als vergroot medium ziet.

Maar je hebt inderdaad gelijk, er is een erg dunne lijn tussen gewoon overtrekken (en wat smear'en en dodge'n'burn geleuter doet) en om toch een bestaande foto als trace te gebruiken.

Maar dat neemt niet weg dat ik best geintresseerd ben in een soort step by step verhaaltje van snowblind, want ik vind zijn style inderdaad ook best intressant en leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
t gaat toch om t uiteindelijke resultaat... alleen is soms een bronvermelding wel op zijn plaats :)
en wat maakt t uit als een n00b het ook kan? als je t maar mooi vindt, toch?

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Net mn Aiptek 12000U binnengekregen, damn wat is dat moeilijk om onder de knie te krijgen.

Ik krijg mn tribals niet eens normaal overgetrokken... iig ff oefenen en dan zal ik wat werk posten :)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aiptek 1200, das toch dezelfde als thrust ook verkoopt? (Grijs beetje iMac achtig, a4 en AAA batterij in de pen?)

Zoja, sterkte.. Ik vond het een K*T ding, een pen die zo zenuwachtig is, dat als je hem stil houd de cursor nog bewoog. Geen druklevels in het tablet, maar gewoon meten van de druk op de punt door de punt op en neer te bewegen.
Vreet batterijen, want zelfs al gebruik je hem niet, hij blijft gewoon aan staan (de pen dus)

Maar goed, ik heb de pen dus stuk gemaakt, thrust heeft beloofd een nieuwe te sturen, maarja thrust en opsturen das het zelfde als jos verstappen en de finnish halen :)

(als er iemand nog intresse heeft in dit a4 tablet ZONDER PEN, mail me maar ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Het is de 12000 Ik weet niet of dat uitmaakt. Iig zit er wel een batterij in de pen, ik heb daar echter geen problemen mee (hoe zwaarder hoe beter in mijn geval).

kijk anders es op http://www.aiptek.de/de/pr_hyperpen_12000u_03.html

PS ik hoop niet dat het een klote ding is...n maar ja voor €95 incl rembourskosten kan je geen buil vallen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Roeligan op 04-06-2003 16:15 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.trust.nl/products/productpics.htm?artnr=13022 dat is die ik had, en ik vond het maar niks. Ik heb nu mijn veel kleinere wacom weer aangesloten. Maar wat een verademing is dat zeg, die wacom reageert echt vele malen lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nol/Masker-websiez.png

Doorstoof van de vorige, vorige was maar 4 CM lang, deze een ruime 15 bij 16?

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Nu lijkt ie iets minder ;) lol

wel vet mooi hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Ik heb een aantal dingen verplaatst omdat ze verkeerd zaten, daarom...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:12
Roeligan schreef op 04 June 2003 @ 16:14:
Het is de 12000 Ik weet niet of dat uitmaakt. Iig zit er wel een batterij in de pen, ik heb daar echter geen problemen mee (hoe zwaarder hoe beter in mijn geval).

kijk anders es op http://www.aiptek.de/de/pr_hyperpen_12000u_03.html

PS ik hoop niet dat het een klote ding is...n maar ja voor €95 incl rembourskosten kan je geen buil vallen :)
misschien wel als je weet dat ik eenzelfde model heb (medion, maar verder hetzelfde) voor 49.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 16:52

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Punksmurf schreef op 04 June 2003 @ 15:04:
t gaat toch om t uiteindelijke resultaat... alleen is soms een bronvermelding wel op zijn plaats :)
en wat maakt t uit als een n00b het ook kan? als je t maar mooi vindt, toch?
ik vind het zeker voor het begin een erg handige methode. leert je denken in kleurvlakken in plaats van in lijnen of lichaamsdelen.

1st try @ trace:

Afbeeldingslocatie: http://www.stijntjes.net/webshit/vrouw_wip.jpg

suggesties welkom (afzeiken wat minder welkom, tenzij het gefundeerd is ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Bzzje op 05-06-2003 01:52 ]

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb mijn okapi's af. :)

Afbeeldingslocatie: http://tlq.nl/prut/okapiklein2.jpg Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Bzzje schreef op 05 juni 2003 @ 01:51:
[...]

ik vind het zeker voor het begin een erg handige methode. leert je denken in kleurvlakken in plaats van in lijnen of lichaamsdelen.

1st try @ trace:

[afbeelding]

suggesties welkom (afzeiken wat minder welkom, tenzij het gefundeerd is ;) )
hola, zeer mooi gedaan, heb is misschien een domme vraag, maar welke tool gebruik je om at allemaal intekleuren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
't Lijkt mee een Flash of Illustrator/Freehand/CoreDRAW klus geweest, gezien het ernstig veel wegheeft van een vector tekening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

mooi! :) er schattig plaatje.

toch wat op- en aanmerkingen; de poten van mama aan haar linkerkant lijken me wat lang, qua perspectief. Je ziet het dier nu plat van opzij lijkt het wel, terwijl de grond wel in perspectief staat, dus dat zou ik wat korter doen. Het kalfje (heet dat zo bij okapi's? :) ) heeft imo wat dikke poten voor een jong, die hebben meestal meer "stelten" dacht ik.

Qua kleur heb ik (nb, als kleurenblinde) het gevoel dat ze aan het grazen zijn vlak voor een cataclistische steppenbrand, een blauwe lucht was misschien wat beter geweest, msischien wat schemering of juist ochtendgloren erbij, maar het moet ook weer niet te zoet worden natuurlijk ;)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het een beetje eens met beide stellingen. Aan de ene kant oefen je weinig aan kleur en compositie. Is het veel makkelijker om een mooi resultaat te bereiken. Bij een reference of uit het blote hoofdje is dat veel en veel lastiger.

Maar het is ook voor mij een geweldige manier om met kleuren te oefenen en te werken (Ik ben kleurenblind). En je kunt oefenen met de detailistische anatomie van bepaalde lichaamsdelen (gezichtsdelen).

En daarbij is zoals jullie zeiden toch mijn eigen stijl te zien. Je kunt in dit soort werken wel een eigen touch leggen.

Achteraf gezien maak ik dit net zo graag als een compleet eigen werk. Alleen is dat eigen werk echt helemaal van mij. En dat geeft meer voldoening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Djeen schreef op 05 juni 2003 @ 07:00:
[...]

hola, zeer mooi gedaan, heb is misschien een domme vraag, maar welke tool gebruik je om at allemaal intekleuren ?
het is idd gemaakt in Corel Draw (zoal willem169 al gokte)

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Bzzje schreef op 05 June 2003 @ 10:52:
[...]

het is idd gemaakt in Corel Draw (zoal willem169 al gokte)
ben ik vroeger toen paps met corel 4 thuis kwam mee begonnen en kan nog steeds niet echt illustrator onder de knie krijgen

oeps... quote ipv edit.....

[ Voor 6% gewijzigd door Bzzje op 05-06-2003 10:54 ]

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.kishan.nl/angel.jpg

niet zo geweldig scherp maar mijn scanner is kapot dusdaaromde wazig heid.

de vleugels moeten nog in geshade worden

suggestions are welcome }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Omdat mijn pixelproject nog niet helemaal wil lukken (heb nu 1 mislukt ventje),
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/pxldwd2.gif
ben ik als tussendoortje even begonnen aan een tribute aan een webcomic die ik al een tijdje volg. Snel gekriebel, maar wel geinig. Besteed nu wel ietsje meer tijd aan inkleuren :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/pvp.jpg

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clay schreef op 05 juni 2003 @ 09:21:
[...]

mooi! :) er schattig plaatje.

toch wat op- en aanmerkingen; de poten van mama aan haar linkerkant lijken me wat lang, qua perspectief. Je ziet het dier nu plat van opzij lijkt het wel, terwijl de grond wel in perspectief staat, dus dat zou ik wat korter doen. Het kalfje (heet dat zo bij okapi's? :) ) heeft imo wat dikke poten voor een jong, die hebben meestal meer "stelten" dacht ik.

Qua kleur heb ik (nb, als kleurenblinde) het gevoel dat ze aan het grazen zijn vlak voor een cataclistische steppenbrand, een blauwe lucht was misschien wat beter geweest, msischien wat schemering of juist ochtendgloren erbij, maar het moet ook weer niet te zoet worden natuurlijk ;)
Bedankt voor je opmerkingen. :)
Je hebt gelijk wat de pootjes van de moeder betreft, ik kwam nadat ik klaar was met de achtergrond erachter dat het perspectief niet helemaal klopte. Ik had toen geen zin meer om het nog te veranderen (had eerlijk gezegd gehoopt dat het niemand op zou vallen :P).
Je zou inderdaad denken dat zo'n jong van die dunne pootjes zou hebben, maar eigenlijk zijn hun pootjes ongeveer net zo dik als die van een volwassen dier, zoals op deze foto te zien is.

Over die achtergrond: ik vond het toch mooier om ze voor een dichte begroeiing van planten en bomen te laten staan, omdat ik dat op veel okapi-foto's had gezien, ipv een blauwe lucht te tekenen. Ook had ik het idee dat een blauwe lucht zou "vloeken" met de groene plantjes, dus heb ik de hele zooi maar in verschillende tinten groen gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

W00t! nog maar 2 gasjes!

Ziet iemand al welke webcomic het voorstelt? Of is ie dusdanig slecht dat het onherkenbaar is?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/pvp2.jpg

Dan doe ik dat laatste stukkie ook maar direct (klik voor groot):

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/pvp3.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door DarkX op 05-06-2003 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet het, hij is raar, maar ik post em toch maar
dat raar was met opzet gedaan uiteraard

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ziggyziggy/weird.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

1: wat moet het voorstellen?
2: je hoeft niet het hele vel in te scannen (of is dat estethis verantwoord tekenen?)

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het vel hoort erbij!
kijk naar de dynamische en artistieke lusten die zo gebotvierd worden
nee ik weet het, maar hier vond ik het op zen plaats
en de bovenste is een arm, en de onderste een gast die wordt neergeschoten (rechts zit zen hoofd)

deze is wat duidelijker:}
en niet het hele vel gepost, maar deel ervanafgeknipt (het hele vel scan je altijd in hoor..)

OMG! WAT een kutkwaliteit!!!

Afbeeldingslocatie: http://images.deviantart.com/large/indyart/indymisc/wolverine_redesign.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

ff een vraagje aan snwowblind: heb je ooit dat plaatje van die kat met die half opgevroten vogel erbij op wallpaper formaat gemaakt? (ben een tijdje eruit geweest dus heb het mischien gemist) zo jah waar kan ik hem vinden

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Angels_Dragon schreef op 07 June 2003 @ 18:22:
ff een vraagje aan snwowblind: heb je ooit dat plaatje van die kat met die half opgevroten vogel erbij op wallpaper formaat gemaakt? (ben een tijdje eruit geweest dus heb het mischien gemist) zo jah waar kan ik hem vinden
Hij is ooit in het groot gemaakt ja, ik geloof dat hij in het vorige tekentopic of daarvoor gepost is zelfs.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 11:10:
ik weet het, hij is raar, maar ik post em toch maar
dat raar was met opzet gedaan uiteraard

[afbeelding]
Ik zie er totaal niks in, maar vind het er zwaar vet uit zien :) Gave stijl als je et mij vraagt ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 23:06

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Leuk topic dit :) ik check regelmatig ff voor nieuwe creatieve uitspattingen.

Ik heb laatst ook weer 's de muis ter hand genomen en voor een vriend, die scorpio als sterrebeeld heeft, onderstaande tattoo getekend (in Flash btw).

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=145479

Ik ben er niet helemaal tevreden over mede omdat hij vrij fors is uitgevallen :P en als je zou verkleinen dan is hij waarschijnlijk niet meer goed te tattoëren ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
  • Laatst online: 26-08 11:52
handgetekend/wacom only, me dunkt dat een muis in flash daar niet onder valt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa

PaPa

Bong-One schreef op 08 juni 2003 @ 20:00:
handgetekend/wacom only, me dunkt dat een muis in flash daar niet onder valt ;)
Is het zo streng, of moet ik maar een speciaal 'Tekentopic (mouse only)' gaan openen ? ;)

Ik zou trouwens weleens zo'n wacom willen proberen, jammer dat ze een beetje prijzig zijn, ik heb weleens vaker een 'gadget' gekocht waar ik eigenlijk te weinig mee deed dus ik ben een beetje terughoudend op dat gebied :)

[ Voor 5% gewijzigd door PaPa op 08-06-2003 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat dat betreft moet je niet gaan bezuinigen door een goedkopere alternatieve pen aan te schaffen, de volito is trouwens best betaalbaar, maar ik kan je vertellen dat je er geen spijt van zal krijgen (zeker niet als je veel tekent)

en dit had trouwens idd beter im het 2d topic gekund, maar ja, die grens is idd vrij vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

de volito kost je slechts 53 euro en daar kan je een hoop mee, is gewoon een wacom graphire lite version

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa

PaPa

53 euro dat valt idd mee :)
Misschien maar 's overwegen, eerst 's wat reviews lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 14:54:
Het is maar net wat je be-oogde effect is, ik kom er soms ook mensen tegen die inderdaad gewoon een domme paint over doen en vervolgens beweren dat het helemaal zelf gemaakt is. Dat is inderdaad een beetje vreemde wereld.

Maar een traditioneel schilder die met projectors werkt is imho eigenlijk ook niet meer als een schilderen op nummer artiest als deze gewoon foto's projecteert. Een ander verhaal word het uiteraard als deze zijn eigen schets projecteerd en de projector als vergroot medium ziet.

Maar je hebt inderdaad gelijk, er is een erg dunne lijn tussen gewoon overtrekken (en wat smear'en en dodge'n'burn geleuter doet) en om toch een bestaande foto als trace te gebruiken.

Maar dat neemt niet weg dat ik best geintresseerd ben in een soort step by step verhaaltje van snowblind, want ik vind zijn style inderdaad ook best intressant en leuk.
Toch zijn er best wel schilders die met overtrekken redelijke faam hebben weten te verwerven :)

Afbeeldingslocatie: http://www.eng.tau.ac.il/~boaz/vermeer-milkmaid.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Ten eerste is het nog altijd een discussiepunt of Vermeer inderdaad aan overtrekken deed of niet, maar de kans dat het waar is, is idd groot.

Ook wanneer je overtrekt is dit schilderij ongelooflijk moeilijk om te maken. Overtrekken levert je het perspectief kloppend, maar niet de kleuren. De kleuren zul je nog steeds zelf moeten mengen. Dit in tegenstelling tot bij overtrekken op de computer, waar je gewoon de kleur van het plaatje kunt gebruiken. Het kleurenspel hier is echt briljant en subtiel en dat levert die projector je niet.

En nog een puntje dat ik bijna vergeet: de compositie. Die heeft Vermeer toch echt zelf moeten bedenken en die zit bij Vermeer doorgaans zeer goed in elkaar. Ook zijn er enorm veel metaforen in verwerkt. Het kan zo zijn dat ik deze nu door de war haal met een andere Vermeer, maar ik geloof dat die broodjes op tafel doodsbroodjes zijn en dat dit melkmeisje rouwt om een overledene. Of dat nou bij dit schilderij hoort of niet, elke Vermeer vertelt in ieder geval een heel verhaal.

Het overtrekken door Vermeer maakt zijn melkmeisje echt amper minder interessant, minder knap gemaakt, of minder kunst.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Mja, maar dat vind ik deels voor de puter ook waar. Bij mijn eerdere tekeningen had ik dusdanig veel moeite met mensfiguren dat ik de verhoudingen eerst overtrok van enkele foto's, waarna ik er verder een eigen invulling aan geef. Is dan mijn tekening minder interessant omdat ik gedeeltes overgetrokken heb? Ik vind dat wel meevallen.

Dan heb ik het uiteraard niet over 1 op 1 colour by number techniek, maar over een eigen plaat waarbij fotos als hulpmiddel gebruikt zijn. Maar om eerlijk te zijn vind ik een foto letterlijk naschilderen, of het nou overgetrokken is of referenced, niet erg interessant. Heb het ook wel gedaan, daar niet van, omdat het een mooie oefening is, maar de resulterende plaat is evengoed weinig creatief. Owkay, referenced supergoed natekenen is heel erg knap, maar het blijft toch technisch knap en niet creatief knap als je er weinig eigen inbreng aan geeft.

Uiteindelijk moet je het eindresultaat zo kunnen beoordelen of het mooi is of niet, en dan doet de manier waarop er niet enorm toe imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle oude meesters zijn er trouwens ook op getrained om NA te kunnen tekenen. Het is inderdaad zo dat sommige schilders vroeger bijvoorbeeld bij (naakt)studies een glasplaat oid. gebruikten, maar het is nooit meer dan een hulpmiddel geweest. En ook al zouden ze het hebben overgetrokken, dan zou ik het jou wel eens na zien doen.
Het punt is, die gasten waren beter dan wij ooit zullen worden, met of zonder overtrekken.
En oogst slaat met zijn post over compositie, lichtval, en toongebruik de spijker helemaal op zijn spreekwoordelijke kop.

(dit komt volgens mij echt vaag over, maar ok).

Ik heb trouwens pastelkrijt gekocht en er maar wat mee geprobeerd:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/henk.middendorp/jurjen/tekeningen/pastel/oever.jpg ongeveer 40 minuten, van een andere tekening cq. foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Damn, ik heb ook pastelkrijg en heb ook zulke dingen geprobeerd, maar dat wil dus lang niet zo goed lukken. Nog tips?

En over overtrekken: er een verschil tussen zomaar een foto overtrekken en zelf een foto maken en die overtrekken. Vermeer bedacht helemaal zelf zijn compositie, hij trok niet zomaar iets over.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Om mijn bovenstaande verhaal te ondersteunen; dit is mijn eerste grote tekening, en hiervoor heb ik 3 foto's van vrouwelijk schoon overgetrokken. Puur qua vorm dan, lijntekeningen dus. Van die drie lijntekeningen heb ik deze positie samengesteld, en daarin heb ik deze tekening kunnen maken.

Is dan overtrekken slecht? Niet slechter dan het vermaande overtrekken van vermeer mijns inziens. Owkeej, ik heb het overtrekken gebruikt omdat ik niet de techniek had om vrouwen correct te tekenen zonder deze steun, maar het neemt niet weg dat de uiteindelijke tekening zoals deze nu te zien is volledig uit mijn gedachte ontsprote is (is dit nederlands? naja).

JA ik heb fotos overgetrokken, layer op layer, maar NEE, het is geen colour by number idee, het is een volstrekt eigen compositie waarbij ik fotos van anderen gebruikt heb om de anatomische correctheid van de compositie te ondersteunen. Is dit dan slecht? Ik vind van niet.

Afbeeldingslocatie: http://images.deviantart.com/large/indyart/fantasy/Daemon.jpg

Daarom, overtrekken is AN SICH niet slecht, het gaat erom wat je ermee doet. Maak je, pixel bij pixel de foto na als een color by number, dat is niet erg origineel, maar overtrekken kan zeker in het begin een goed hulpmiddel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

ik denk dat je het verschil moet zien tussen overtrekken/tracen als middel en overtrekken als doel.

als middel om:
1- inzicht te krijgen in de verhoudingen
2- inzicht te krijgen in kleurvlakken ipv in lijnen
is prima.

Overtrekken om dan te zeggen "zie mijn 1337 skillz als tekenaar eens" :r

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

PaPa schreef op 08 June 2003 @ 19:11:
Leuk topic dit :) ik check regelmatig ff voor nieuwe creatieve uitspattingen.

Ik heb laatst ook weer 's de muis ter hand genomen en voor een vriend, die scorpio als sterrebeeld heeft, onderstaande tattoo getekend (in Flash btw).

[afbeelding]

Ik ben er niet helemaal tevreden over mede omdat hij vrij fors is uitgevallen :P en als je zou verkleinen dan is hij waarschijnlijk niet meer goed te tattoëren ..
Hij zal idd heel erg groot (zn hele rug) in beslag moeten nemen. Als ie hem zo laat zetten is het binnen 1,5 jaar 1 grote zwarte vlek.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Bzzje schreef op 10 June 2003 @ 08:36:
ik denk dat je het verschil moet zien tussen overtrekken/tracen als middel en overtrekken als doel.

als middel om:
1- inzicht te krijgen in de verhoudingen
2- inzicht te krijgen in kleurvlakken ipv in lijnen
is prima.

Overtrekken om dan te zeggen "zie mijn 1337 skillz als tekenaar eens" :r
Daarom. Maar dat wou ik dus even nuanceren, dat niet ALLE overtrekken slecht is. En niet alle referenced tekeningen koel zijn either.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
hey ik heb een vraagje, heeft iemand ervaring met een Wacom Artpad I (niet II). Ik sta op het punt er 1 te kopen (serieel) maar is er iemand hier die hem heeft en negatieve/positieve ervaringen ermee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 23:13

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 17:16:
1 van de vele random doodletjes die in mijn engelse examenbundel staan

[url=http://www.jamacotrading.nl/paddo/crap/arrowhead2.gif[/url]
Wel comisch, je moet je gedachte buigen over een keuze.
Dus je hebt een hoofd met allemaal pijlen. Mooie combinatie

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angels_Dragon schreef op 07 June 2003 @ 18:22:
Ik heb er een wallpaper size van gemaakt. Maar deze is nog niet af. Goed idee van je om deze binnenkort even af te maken.

(En even beetje off-topic: YESS!! Ik mag voor het cosmetica label (zie foto's paar pagina's terug) al het grafische werk gaan verzorgen.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Laatst online: 07:12
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 11:53:
[...]

Ik heb er een wallpaper size van gemaakt. Maar deze is nog niet af. Goed idee van je om deze binnenkort even af te maken.

(En even beetje off-topic: YESS!! Ik mag voor het cosmetica label (zie foto's paar pagina's terug) al het grafische werk gaan verzorgen.. )
zou je het trouwens erg vinden om te zeggen wat je werkwijze is met die methode die je daar gebruikt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
Bong-One schreef op 11 juni 2003 @ 09:30:
hey ik heb een vraagje, heeft iemand ervaring met een Wacom Artpad I (niet II). Ik sta op het punt er 1 te kopen (serieel) maar is er iemand hier die hem heeft en negatieve/positieve ervaringen ermee heeft?
niemand? Ik kan er eentje voor 20euro overkopen, daar kan ik me geen buil mee vallen dunkt me? Ik bedoel, et blijft een Wacom eh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ehm, ik ken de artpad niet, is dat een hele oude serie ofzo? Pre-intuos1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
DarkX schreef op 11 June 2003 @ 20:45:
Ehm, ik ken de artpad niet, is dat een hele oude serie ofzo? Pre-intuos1?
jup hij schijnt heel oud te zijn, iig voor de graphire's (kweenie of die ouder zijn dan de intuos). Maar hij is serieel en werkt met adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Hmmm, mja, je moet dan niet verwachten dat ze de preciezie van de huidige series hebben, wacoms zijn behoorlijk verbeterd. En wat ik me kan herinneren van een oude wacom is dat er nogal wat problemen waren met compatebiliteit met nieuwe software, maar dat was wel een mac bord op macos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
DarkX schreef op 11 June 2003 @ 21:23:
Hmmm, mja, je moet dan niet verwachten dat ze de preciezie van de huidige series hebben, wacoms zijn behoorlijk verbeterd. En wat ik me kan herinneren van een oude wacom is dat er nogal wat problemen waren met compatebiliteit met nieuwe software, maar dat was wel een mac bord op macos.
hij schijnt wel te werken onder WinXP (heb ik ff nagevraagd). Maar goed voor 20eetjes hoef ik ook niet de kwaliteit van de nieuwste wacoms te verwachten idd ;). Tja en bevalttie niet, dan verkoop ik hem gewoon voor 30euro door aan een of andere verloren ziel zonder verstand van zaken die geilt op de naam Wacom (zo iemand als ik ja :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffievlek.nl
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 09:25
Gemaakt met een wacom graphire 2 en painter 7:

Afbeeldingslocatie: http://www.koffievlek.nl/got/1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffievlek.nl schreef op 11 June 2003 @ 21:48:
Gemaakt met een wacom graphire 2 en painter 7:

[afbeelding]
www.nozzman.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffievlek.nl
Nee koffievlek, ik dus ;)

Beetje in de trend van Nozzman... Maar dan anders. Ronde lijnen en afgevlakte kleuren heerschen nou eenmaal :)

[ Voor 82% gewijzigd door Koffievlek.nl op 11-06-2003 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffievlek.nl
Nog eentje:

Afbeeldingslocatie: http://www.koffievlek.nl/got/12.jpg

Zoals je kan zien, is dit niet echt in de nozzman style... Maar goed :Y)

[ Voor 39% gewijzigd door Koffievlek.nl op 11-06-2003 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Hmmm, ik kreeg ook direct het gevoel dat je daar wel enige inspiratie opgedaan had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:14

Tim Schuhmacher

abasios

Koffievlek.nl schreef op 11 juni 2003 @ 22:01:
Nog eentje:

[afbeelding]

Zoals je kan zien, is dit niet echt in de nozzman style... Maar goed :Y)
Ik vind ze niet echt sterk, en ik neem aan dat je op de hoogte bent van de typefouten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Lmao, nu is opeens alles van Nozzman. Die stijl bestond al voordat hij ook maar geboren was ffs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman
  • Laatst online: 02-01-2023

Nozzman

The bastards have landed.

De Grote Nozzman Style. Mwuahahaha! Maar Koffievlek garrandeerde me zelf zijn eigen ding te ontwikkelen, zodat het meer zijn eigen stijl werd. En dat lukt hem al aardig.

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 20:56

jotheman

Was like that when I got here!

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jotheman/roos.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jotheman/trunksbegin.JPG

Die 2 heb ik nog gemaakt, Trunks is nu bijna af.

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffievlek.nl
Nelis niet zo happen joh ;)

En ja Nozz ik doe aardig mijn best... Ik ben nu bezig met 'Arafat' die zal vanavond nog online staan :)

edit:

Af:

Afbeeldingslocatie: http://www.koffievlek.nl/got/14.jpg

Ik hoop dat ie leuk is...

[ Voor 36% gewijzigd door Koffievlek.nl op 11-06-2003 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffievlek.nl
Tim Schuhmacher schreef op 11 June 2003 @ 22:52:
[...]

Ik vind ze niet echt sterk, en ik neem aan dat je op de hoogte bent van de typefouten?
Nee dat was ik niet...... Goed dat je het hebt gezegd! |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

offtopic:
Hoe werken jullie met dual-monitor? Ik wordt gek van dat relatief maar absoluut werkt niet? Ik heb een Aiptek 12000U (A4). Zijn hier tooltje voor? In de tool die erbij zit kan ik wel calibreren etc. maar niet mn primaire monitor definiëren

[ Voor 3% gewijzigd door Roeligan op 12-06-2003 09:49 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffievlek.nl
Jotheman: super gedaan man! Er zit veel beweging in trunks. Ik ben ook wel eens op deze manier bezig geweest.

Afbeeldingslocatie: http://www.koffievlek.nl/got/lotr1.jpg
Dit moet een Balrog voorstellen (voor de leken, het grote vuurmonster waar Gandalf mee knokte) ;)

Maar kan je de volgende keer even je plaatjes downsizen? naar 640x480 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman

jotheman

Koffievlek.nl schreef op 12 June 2003 @ 12:39:
Jotheman: super gedaan man! Er zit veel beweging in trunks. Ik ben ook wel eens op deze manier bezig geweest.

[afbeelding]
Dit moet een Balrog voorstellen (voor de leken, het grote vuurmonster waar Gandalf mee knokte) ;)

Maar kan je de volgende keer even je plaatjes downsizen? naar 640x480 ofzo?
Thx :*) *trots*
Maar die is ook very nice man, lijkt me echt moeilijk te tekenen, weinig lijnen erin enzo, wel erg mooi gedaan :)

En idd, dat downsizen zag ik te laat, soz |:(

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffievlek.nl
Nog eentje:

Afbeeldingslocatie: http://www.koffievlek.nl/got/lotr2.jpg

Ff offtopic waar staat WIP nou eigenlijk voor? Ik ken het wel in een ander zinsverband maar de afkorting ken ik niet ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Koffievlek.nl op 12-06-2003 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Work In Progress :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffievlek.nl
That simple? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Eyes Cobra
  • Laatst online: 26-08 12:03
PaPa schreef op 09 June 2003 @ 14:39:
53 euro dat valt idd mee :)
Misschien maar 's overwegen, eerst 's wat reviews lezen.
tip hou de beurzen in de gaten ik heb een volito gekocht voor 35 in den bosch
zit alleen geen muisje bij verder werkt ie goed (was wel bulk dus geen doosje)

ik ben nie gek, ik ben een vliegtuig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
2e hands Graphire(2s) zijn ook voor rond de 40-50 euro te krijgen. Misschien wel de moeite waard aangezien die tabletten toch onverwoestbaar zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffievlek.nl
Je moet alleen het pennetje niet verliezen (kost je zo'n 30 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffievlek.nl
Afbeeldingslocatie: http://www.koffievlek.nl/got/giraffe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
sorry, maar ik vind et (te) veel op nozzman lijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
is dat echt van koffievlek? :p

Ik vind ze overigens nog veel te leeg. Je zet er geen achtergrond in en het ziet er vaak een beetje afgeraffelt uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Met die vage dingen met de letters was het veel mooier. In dit plaatje zijn de letters veel te clean en daardoor passen ze er helemaal niet bij.

Komt nog bij dat die andere plaatjes grappig waren, deze niet echt. Vooral die van Bush vind ik wel lachuh. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 14:34
Ikke wil ook ff me tekening hier plaatsen, maar ben ff de dingus kwijt om hem erin te zetten en hoe ut moet. Is weer very long time geleden.
Dus please help ff, dan zal ik ff me tek. plaatsen.
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

de dingus??? lekker vaag dit :?

kijk in de FAQ

[ Voor 53% gewijzigd door Roeligan op 13-06-2003 13:59 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_bruin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2021
@Koffievlek
Je laatste plaatje is helaas echt een slechte ripoff van Nozzman.
Vergelijk de gezichten van de meest linker figuren en see for yourself Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/images/illustrations/42.gif
Jammer... ontwikkel snel een eigen stijl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:40
John_Bruin schreef op 13 June 2003 @ 14:02:
@Koffievlek
Vergelijk de gezichten van de meest linker figuren en see for yourself [afbeelding]
Ben ik het niet mee eens! Nozzman die maakt het veel doller als koffievlek. Ook gebruikt nozzman totaal andere kleuren en andere lijnen.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tlq.nl/prut/peopatrasmall.jpg

Mijn eerste tekening waarvan ik de lijnen met de pen tool heb gedaan. Voor de rest heb ik gewoon het penseeltje gebruikt. En nee, ze is niet dik, paardenbeesten zijn gewoon gespierd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman
  • Laatst online: 02-01-2023

Nozzman

The bastards have landed.

Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 02:50:
[afbeelding]

Mijn eerste tekening waarvan ik de lijnen met de pen tool heb gedaan. Voor de rest heb ik gewoon het penseeltje gebruikt. En nee, ze is niet dik, paardenbeesten zijn gewoon gespierd. ;)
Wow, die penlijnen leveren wel een onverwacht soort smoothness op. Ziet er goed uit!

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

ik heb gister avond ook weer een doodle gemaakt, voor het slapen gaan :P

Afbeeldingslocatie: http://boon.superkoe.com/opa.gif

shit ik zie net dat je de brush kan zien, ik had hem namelijk in 300 dpi gemaakt, en als je dan 72 dpi ervan maakt wordt ie zo kjlein. dus heb maar een screenshot genomen. dat rondje in zijn (voor hem) rechterglas moet je dus negeren ;)

C&C welkom

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Huh? Ik snap niet helemaal wat je bedoelt? Voor on-screen viewing schaal je toch niet met dpi, maar met de totale width en length in pixels? Dan maakt het toch geen reet uit wat voor dpi je hebt, en wordt ie psies zo groot of klein als je wil, of zit ik nu helemaal verkeerd?

Oh, wel stoere dewd btw 8)

[ Voor 6% gewijzigd door DarkX op 14-06-2003 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
ff VTM's gevolgd @3dbuzz, en hier. Mijn eerste manga tekening lol. Niet echt goed gelukt, maar was er zelf toch best tevreden over:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/tgroesen/manga.jpg
let vooral niet op de benen en dat ding aan haar rechterarm. :p.. Hoofd vond ik het best gelukt.

C&C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Ook maar weer eens iets posten :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~peterned/got/sorceresthumb.jpg
*click @ 1280 ~400K

Een beetje een poging tot dat perkament/papier/bruin achtige idee. Ben niet helemaal blij met het gezicht, hoewel het toch wel vrouwelijk genoeg is is het geen superschone ;) ter info; 't is fantasie/referentieloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

Clay schreef op 14 June 2003 @ 20:36:

[afbeelding]
*click @ 1280 ~400K

Een beetje een poging tot dat perkament/papier/bruin achtige idee. Ben niet helemaal blij met het gezicht, hoewel het toch wel vrouwelijk genoeg is is het geen superschone ;) ter info; 't is fantasie/referentieloos.
wow :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clay schreef op 14 juni 2003 @ 20:36:

[afbeelding]
*click @ 1280 ~400K

lijkt bijna op die feng zhu z'n concept art (ivm dat bruine dan :p ). is dit gewacomd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
ziet er iig wel "gewacomd" uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

yup, m'n standaard wacom aanpak van potlood op grijs, en dan met "aquarel" wat schaduwen aanbrengen. Daarna in photoshop wat afwerken. In dit geval wat noise, kleur erover, en dan de lichte/witte accenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman

jotheman

Hij is af....
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jotheman/Trunks.jpg

Wel zonde dat ie niet mooi resized, bestaat er geen anti-aliasing daarvoor ofzo? :)
Hij pastte niet op 1 blaadje dus ik moest er een onder doen... wel jammer maarya

[ Voor 53% gewijzigd door jotheman op 15-06-2003 14:17 ]

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
woo mooi man! (y).

Ik vind alleen de broek net iets te donker of het bovenlichaam te licht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffievlek.nl
John_Bruin schreef op 13 June 2003 @ 14:02:
@Koffievlek
Vergelijk de gezichten van de meest linker figuren en see for yourself [afbeelding]
Wel goed dat je dat hebt gezien John! Het plaatje met die twee gasten is idd nagetekend van die meest linker van Nozzman! Dit was dan ook mijn allereerste wacom tekening in cartoon stijl, dus blame mij maar wat je wilt, maar liever slecht verzonnen dat slecht gemaakt... :*)

Ik heb het hier al met Nozz over gehad. En dat ik een 'eigen' stijl zou gaan ontwikkelen en daar ben ik nu nog mee bezig. Ik gebruik nu mijn eigen gedachten als uitgangspunt, en dan wil ik mij ervoor verontschuldigen als het nog steeds dan op die van Nozzman lijken...

Een andere:

Afbeeldingslocatie: http://www.koffievlek.nl/got/mrt.jpeg

en

Afbeeldingslocatie: http://www.koffievlek.nl/got/darth.jpeg

[ Voor 5% gewijzigd door Koffievlek.nl op 15-06-2003 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Koffievlek.nl schreef op 15 juni 2003 @ 15:06:
[...]

Wel goed dat je dat hebt gezien John! Het plaatje met die twee gasten is idd nagetekend van die meest linker van Nozzman! Dit was dan ook mijn allereerste wacom tekening in cartoon stijl, dus blame mij maar wat je wilt, maar liever slecht verzonnen dat slecht gemaakt... :*)

Ik heb het hier al met Nozz over gehad. En dat ik een 'eigen' stijl zou gaan ontwikkelen en daar ben ik nu nog mee bezig. Ik gebruik nu mijn eigen gedachten als uitgangspunt, en dan wil ik mij ervoor verontschuldigen als het nog steeds dan op die van Nozzman lijken...

Een andere:

[afbeelding]

en

[afbeelding]
whehehe die zijn leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
ik vind ze alleen net iets te simpel en je bent bij BA schaduw vergeten in zijn gezicht.

Die darth vader is eerder 1 grote vlek inkt :P

maar wel leuk hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

ik heb mn ex/vriendin haar ogen nog eens getekend:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/barf/pics/eyes.jpg

painter7 met Wacom Penpartner... damn wat is het tijd voor een nieuwe Intuos ofzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Koffievlek.nl schreef op 15 June 2003 @ 15:06:
[...]

Een andere:

[afbeelding]

en

[afbeelding]
1e - niet grappig
2e - matig
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
Juggernaut schreef op 15 June 2003 @ 19:17:
[...]

1e - niet grappig
2e - matig
:Y)
het is maar dat je het zo goed en uitgebreid weet te onderbouwen, anders zou ik zweren dat je onzin praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffievlek.nl
Bong-One schreef op 15 June 2003 @ 21:21:
[...]
het is maar dat je het zo goed en uitgebreid weet te onderbouwen, anders zou ik zweren dat je onzin praat.
Zou het iets met zijn signature te maken hebben :+
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.