A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Hier nog wat zinloos commentaar:
Koffievlek, ga zo door! Je bent tenminste wel erg actief met het zoeken naar iets eigens. Succes!
Clay, BarF en Lizard Queen zijn ERG goed bezig
Jotheman en Senzuboon zijn ook niet slecht bezig.
Flashin moet nog ff oefenen, maar het ziet er al leuk uit.
Zo zinloos is het niet hoor haha.
thanks

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
maar wel vet! schaduw?
TY!John_Bruin schreef op 16 juni 2003 @ 10:47:
Ik geniet erg van jullie werk!
Hier nog wat zinloos commentaar:
Koffievlek, ga zo door! Je bent tenminste wel erg actief met het zoeken naar iets eigens. Succes!
Clay, BarF en Lizard Queen zijn ERG goed bezig
Jotheman en Senzuboon zijn ook niet slecht bezig.
Flashin moet nog ff oefenen, maar het ziet er al leuk uit.
Speciaal voor jou een nieuwe:

Ik hoop dat die al wat meer op de Koffievlek stijl begint te lijken
Nou, ik heb zelf een wacom, en met de config zooi die er bij zit kan ik mooi kiezen voor bv de optie om mn pen op alleen scherm 1 te gebruiken, dat werkt super!Roeligan schreef op 16 June 2003 @ 10:36:
Nog niemand een antwoord op mijn vraag?
edit:
Met dual-monitor wordt het midden van mn tablet niet het midden van mn workspace maar van de resolutie (dus psies tussen mn 2 monitoren in)
oh en john_bruin merci
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Yah! En kom niet aanzetten dat ze te grote voeten cq hoofd heeft, ik ben me hier ter degen van bewust
Het is een experimentje om eens iets in een heel andere stijl te maken. Gebruikte techniek is door geen lijnen te tekenen, alleen vlakken. "Maar ik zie allemaal dikke zwarte lijnen?" hoor ik je denken. Niet helemaal onwaar, maar niet helemaal waar. Ik teken eerst een zwart vlak in de vorm van een petje, en knal er dan 2 blauwe vlakken in om het af te maken die daar inpassen, enz etc und so weiter. Met dit resultaat. Geinig, denk dat ik nog eens verder ga in deze techniek, maar dit eerste experiment had nog niet echt het beoogde resultaat.
Ik ben vast niet de eerste die zo tekent, maar heb het evengoed zelf bedacht
sorry hoor, maar een grap vind je of grappig, matig tot niet grappig. Ik kan wel gaan onderbouwen waarom ze niet grappig zijn maar daar gaat het volgens mij bij dit soort stripjes niet om. Je hebt geen pagina's de tijd om de grap voor te bereiden. gewoon *knal* en grappig, matig of niet grappig.Bong-One schreef op 15 June 2003 @ 21:21:
[...]
het is maar dat je het zo goed en uitgebreid weet te onderbouwen, anders zou ik zweren dat je onzin praat.
Bovendien blijft het gewoon een mening.
Ze heeft te grote voetenDarkX schreef op 17 juni 2003 @ 00:06:
[afbeelding]
Yah! En kom niet aanzetten dat ze te grote voeten cq hoofd heeft, ik ben me hier ter degen van bewust

Is idd veel beter. Leuke techniek btw. Dus eigenlijk begin je met 1 groot silhouet
d'r vriend:

Nou, dat wordt wel bukken voor haar dan he?
Krijgt ie nog schaduw?
[ Voor 8% gewijzigd door Dark Blue op 17-06-2003 15:45 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Ziet er strakjes uit! Ben benieuwd hoe het eruit ziet als ie schaduw heeft
Ben zelf ook weer ff bezig geweest:

Ik ben nu nl. een beetje bezig om wat actualiteiten na te tekenen. Dit gaat dan over een mexicaanse vrouw die op een kindje moet passen, maar zij mishandeld dit kind
WAT ZEI IK NOUYah! En kom niet aanzetten dat ze te grote voeten cq hoofd heeft, ik ben me hier ter degen van bewust
Anoniem: 2856
Nog niet af, mijn eerste ding in illustrator en in het echt natuurlijk veeeeeeeeeeeeel mooier!

En twee andere die ik al wat langer geleden heb gemaakt in flash:

Maareh. De tekeningen worden beter, als heel wat minder nozzmanachtig, maar je humor is niet helemaal mijn ding. Maar nozzmans spul vind ik ook meer als de helft niet grappig, dus kan aan mij liggen.
Op verzoek toch maar geshade:

Wat is mooier, je horloge of je vriendin
[ Voor 6% gewijzigd door DarkX op 17-06-2003 16:53 ]
Erg goedKoffievlek.nl schreef op 17 June 2003 @ 16:21:
@DarkX volgens mij hebben ze ook grote hoofden![]()
Ziet er strakjes uit! Ben benieuwd hoe het eruit ziet als ie schaduw heeft
Ben zelf ook weer ff bezig geweest:
[afbeelding]
Ik ben nu nl. een beetje bezig om wat actualiteiten na te tekenen. Dit gaat dan over een mexicaanse vrouw die op een kindje moet passen, maar zij mishandeld dit kind(staat allemaal op film) en nu wordt ze aangeklaagd.
De figuurtjes lijken misschien op elkaar, maar de stijl van tekenen is heel anders, de invalshoek is heel anders.
Voor beide respect

Wat ik eigenlijk alleen wilde zeggen: schreeuwt is met een t
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
He je kan te ver gaan he!

Net mee bezig geweest. Vind zelf wel dat het iets vooruit gaat
Snel gedaan met 2b en de rest moet nog komen...
[ Voor 15% gewijzigd door flashin op 17-06-2003 17:15 ]
Hmm, is het echt zo moeilijk om het realisme los te laten? Gewoon wat minder lang schetsen enzo tot het goed is, maar direct met de final beginnen te pielen, en als het fout is eromheen tekenen
Flashin: probeer iets schoner te werken, je tekeningen lijken een beetje te... prutserig zo. Bedoel ik niet vervelend, maar probeer wat strakkere dunnere lijnen te zetten, die je daarna iets netter inkleurt als je begrijpt wat ik bedoel. Het wordt een beetje chaotisch zo. Heb ook het gevoel dat je erg klein tekent, probeer eens wat groter te tekenen.
Of anders als dat moeilijk is ga es met een pen schetsen. Dan MOET je je lijntjes strak zetten en je arcering mooi recht doen, want je kunt niet gummen en vegen zoals bij potlood om het een beetje dicht te krijgen. Kan je leren precieser te werken.
[ Voor 42% gewijzigd door DarkX op 17-06-2003 17:37 ]
Hehe jah d8 ik ook, was net hier mee begonnen en kwam er al gauw achter dat mijn 2b beetje bot was.DarkX schreef op 17 June 2003 @ 17:34:
[...]
Flashin: probeer iets schoner te werken, je tekeningen lijken een beetje te... prutserig zo. Bedoel ik niet vervelend, maar probeer wat strakkere dunnere lijnen te zetten, die je daarna iets netter inkleurt als je begrijpt wat ik bedoel. Het wordt een beetje chaotisch zo. Heb ook het gevoel dat je erg klein tekent, probeer eens wat groter te tekenen.
Of anders als dat moeilijk is ga es met een pen schetsen. Dan MOET je je lijntjes strak zetten en je arcering mooi recht doen, want je kunt niet gummen en vegen zoals bij potlood om het een beetje dicht te krijgen. Kan je leren precieser te werken.
Ziet er idd prutserig uit, maar komt ook deels door de scanner en de aanpassingen die ik nog heb gedaan. Heb het contrast wat verhoogd en het iets duidelijker gemaakt.
Wat je daar ziet is 'real-time' dus zo klein is het nog niet eens. Het hoofd ziet er ja, eh verneukt uit. Veel te druk idd om zo klein te tekenen.
maar ik zal is kijken hoe het met pen gaat, heb wel wat goede liggen denk ik.
Waar teken jij vaak mee of wat vindt je het fijnste om te gebruiken? fineliner ofzo?
Anoniem: 46374

Voor het eerst dat ik ook daadwerkelijk een tekening post, dus graag commentaar!
Hmm, probeer anders es een HB ofzo, heb je ook minder last van dikke donkere lijnen e.d.flashin schreef op 17 juni 2003 @ 18:33:
[...]
Hehe jah d8 ik ook, was net hier mee begonnen en kwam er al gauw achter dat mijn 2b beetje bot was.kon zo gauw niet een puntenslijper vinden dus snel ff dit op papier gegooid.
Ziet er idd prutserig uit, maar komt ook deels door de scanner en de aanpassingen die ik nog heb gedaan. Heb het contrast wat verhoogd en het iets duidelijker gemaakt.
Wat je daar ziet is 'real-time' dus zo klein is het nog niet eens. Het hoofd ziet er ja, eh verneukt uit. Veel te druk idd om zo klein te tekenen.
maar ik zal is kijken hoe het met pen gaat, heb wel wat goede liggen denk ik.
Waar teken jij vaak mee of wat vindt je het fijnste om te gebruiken? fineliner ofzo?
Ik vind 'em strak! Hier wil ik wel meer van zien.Anoniem: 46374 schreef op 17 juni 2003 @ 18:37:
Weer eens een saai college.......en toen was er dit:
[afbeelding]
Voor het eerst dat ik ook daadwerkelijk een tekening post, dus graag commentaar!
"Schreeuwt" is aangepast!
[ Voor 6% gewijzigd door Koffievlek.nl op 17-06-2003 19:45 . Reden: schreeuwd is idd met een T als in schreeuwt ;) ]
gaafDarkX schreef op 17 June 2003 @ 16:50:
Maareh. De tekeningen worden beter, als heel wat minder nozzmanachtig, maar je humor is niet helemaal mijn ding. Maar nozzmans spul vind ik ook meer als de helft niet grappig, dus kan aan mij liggen.
Op verzoek toch maar geshade:
[afbeelding]
Voor de verandering heb ik eens een hele scene geprobeerd ipv 1 ding of persoon. Het perspectief heeft daaronder iets geleden, en zo achteraf gezien zou ik nog wel wat meer dingen anders kunnen doen

*click XL
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Hierzo, scheur-in-gezicht versimpelde uitleg:

Pencil Sketch, 3rd generation of unmasked designs
Evolutionary inked version of the 3rd generation unmasked designs, "rough" outlines...
www.avpnews.com
skulsplitter> joh, het mag ook in het nederlands hoor
www.avpnews.com
[ Voor 30% gewijzigd door DarkX op 17-06-2003 20:52 ]
Ik zie net dat mijn tekeningen een ranzige grijze achtergrond kregen van Internet Explorer omdat ik transparante png's gebruikte. Nu zien ze er wat beter uit! Ziet er erg vet uit Clay!
Hoe staat het trouwens met Beehive Zwei?
Anoniem: 36896
@ Darkx ook leuk! alleen het mannetje is wel een stuk vierkanter/hoekiger!
hee Martijn jij ook hier?
Stijl ontwikkel je niet door steeds hetzelfde te doen, maar door steeds te wijzigen en daar het beste uit te pakken. Soort evolutie zegmaar.
Ja, ik dacht laat ik al mijn drie creaties ook maar eens tonen, hoewel het meer bijelkaar geklikt is dan handgetekend, maar dat moet je aan niemand vertellen natuurlijk!
WOW!Clay schreef op 17 juni 2003 @ 20:00:
[...]
gaafmaar ik zou dude en dudette omdraaien, nou is het net of de linker dude is, en de rechter dudette, en dat reken ik geen van beiden aan.
Voor de verandering heb ik eens een hele scene geprobeerd ipv 1 ding of persoon. Het perspectief heeft daaronder iets geleden, en zo achteraf gezien zou ik nog wel wat meer dingen anders kunnen doenmaar dat mag de pret niet drukken:
[afbeelding]
*click XL
@koffievlek: je begint nu meer een eigen stijl te ontwikkelen zoals hier de laatse tijd heel veel wordt gezegd.
Ik zal kijken of ik vanavond nog een paar scans kan plaatsen. Brakke scanner, je kent het wel. Zijn een paar tekekningen die ik de laatste tijd heb gemaakt.
Grappig, ik had precies hetzelfdeSenzuboon:
WOW!Die is echt super gaaf! Doet me denken aan LOTR. Maar dan wel het boek. Mooie sfeer, ik denk dat het door die waas komt die er overheen hangt.
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
de tekening is een beetje in de stijl van de alien films, hij is gewoon gemaakt als tussendoortje terwijl ik aan het design van mn auto werkte(maar dat wordt na een tijdje wat saai daarom dus deze)
enige probleem was dat ik 1 potlood had en een piepklein gummetje
kheb express geen geodriehoek/lineaal gebruikt

Anoniem: 44077
De vergelijkenissen zijn groot!
Het was idd het eerste waar ik aan moest denkenAnoniem: 44077 schreef op 18 juni 2003 @ 16:39:
Ik als Alien (film/game) freak ben er helemaal weg van
De vergelijkenissen zijn groot!
www.avpnews.com
Anoniem: 42756
En ik ben blij dat ik vooruit ga
Straks word ik nog fan...
Besteedt alleen wat meer aandacht aan het uitdenken van de grappen, want die zijn over het algemeen nog wat flauwtjes.
Anoniem: 77387
ik vind je cartoons niet echt grappig, ken aan mij liggen hoor
Misschien is het ook niet de bedoeling om de style van Nozzman na te doen ofzo, iedereen heeft ze eigen stijlAnoniem: 77387 schreef op 20 juni 2003 @ 11:14:
@koffievlek.nl
ik vind je cartoons niet echt grappig, ken aan mij liggen hooren probeer meer je eigen stijl te maken, ik vind het nog erg op de stijl van Nozzman lijken. (vooral die gezichten) . ik zeg niet dat ik expert ben ofsow, maar ik merk aan meerdere members dat ze het meer Nozzman ripp-off vinden, dan je eigen koffievlek stijl. Maar iig veel suc6 ermee.
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Maar ook ik vindt de grapjes aardig, maar niet geniaal ofzo. Hoewel die van het kunstgebit wel Uber droog was
Ikzelf vind de grappen ook niet sterk, en typografisch is het ook een beetje gekunsteld. Bovendien vind ik de figuren niet mooi uitgewerkt, de rommelig. Maar das allemaal smaak. Er zijn genoeg mensen die mijn stuff ook crap vinden.
Dus.

Anoniem: 77387
Anoniem: 87104
http://www.geocities.com/noo_dle87/img/man.jpg
http://www.geocities.com/noo_dle87/img/vrouw.jpg
Alle commentaar is welkom..
This page is not available.
We're sorry, but this page is currently unavailable for viewing.
If this site belongs to you, please read this help page for more information and assistance.

Je moet de links slepen naar je adresveld...Dan doet 'ie het.
Sorry, dubbelpost...
[ Voor 9% gewijzigd door Nacho_Man op 20-06-2003 18:08 ]
Anoniem: 54895
Tnx...Nozzman schreef op 14 June 2003 @ 11:58:
[...]
Wow, die penlijnen leveren wel een onverwacht soort smoothness op. Ziet er goed uit!
Het is ook de enige manier waarop ik mooie, strakke lijnen kan tekenen. Ik heb weleens tekeningen gezien van mensen die zulke lijnen gewoon uit de losse hand met hun muis doen, maar dat kan ik niet. Heb blijkbaar niet zo'n vaste hand.
Thx u got my back right there...Nozzman schreef op 20 June 2003 @ 14:11:
Wat maakt het nou toch allemaal uit wie op wat of waarom op lijkt? Als hij gewoon lekker begonnen is met mij na te tekenen, zoals hij zelf aangeeft, en langzaamaan zijn eigen stijl ontwikkelt, moet hij gewoon lekker zijn best doen. Ik heb er helemaal geen problemen mee.
Ikzelf vind de grappen ook niet sterk, en typografisch is het ook een beetje gekunsteld. Bovendien vind ik de figuren niet mooi uitgewerkt, de rommelig. Maar das allemaal smaak. Er zijn genoeg mensen die mijn stuff ook crap vinden.
Dus.
idd Iedereen moet toch ERGENS beginnen... Ik bedoel: dit is de eerste keer dat ik een beetje 'artistiek' bezig ben... Veel jongens van grafische scholen die dus les hebben gehad in technieken LEREN IEMAND NA TE DOEN, dus waarom wordt ik telkens zo aangevallen?
Maar goed, ik blijf gewoon mijn best doen... Ik kreeg anders gisteren wel 650 bezoekers op mijn pagina, dus dan zal ik wel IETS goed doen...
Maar hier is een nieuwe:

Het gaat over SOA nieuws...
[ Voor 4% gewijzigd door Koffievlek.nl op 21-06-2003 20:33 ]
Anoniem: 87104
lunch is een uncountable, ofwel, 'a' hoort er niet voor...
Anoniem: 42756
Anoniem: 49158
Hij doet met vaste karkters splinter maken:

*klik*
Plus hij doet nog grotere cartoons over actualiteitdingen.

En karikaturen van behoorlijke kwaliteit

*klik*
Qua karikaturen is Steen trouwens ook erg goed, uit de vara gids.

[ Voor 53% gewijzigd door DarkX op 22-06-2003 17:49 ]
Soms is de tekst wel belangrijk, zie die boven mijAnoniem: 49158 schreef op 22 June 2003 @ 17:32:
het zwakke van koffievlek (op het klonen van de Nozzstyle na) is dat je de tekst nodig hebt om de "grap" te begrijpen, dit iit tot Nozzman en Fokke en Sukke, waar de tekening toch het belangrijkste is. Laat maar eens de teksten weg en je snapt er niks meer van.
|>

Dit is vooralsnog de laatste die ik hier post, denk ik. Want ik ben het een beetje zat dat ik constant vergeleken wordt met Nozzman... Ik ben gewoon aan het oefenen en ik krijg steeds rotte kritiek, terwijl opbouwende kritiek betere plaatjes zouden opleveren.
Anoniem: 27983
Deze zit niet helemaal lekker in elkaar...
Als man hoor je te weten dat het een ongeschreven wet is dat je NOOIT naast elkaar gaat staan als dat niet hoeft. Er blijft altijd minimaal 1 pisbak tussen, als het even kan meerdere.
Het slaat dus eigenlijk al nergens op dat ze zo staan
en deze is imho wel weer echt grappig...Koffievlek.nl schreef op 22 June 2003 @ 22:59:
[afbeelding]
Dit is vooralsnog de laatste die ik hier post, denk ik. Want ik ben het een beetje zat dat ik constant vergeleken wordt met Nozzman... Ik ben gewoon aan het oefenen en ik krijg steeds rotte kritiek, terwijl opbouwende kritiek betere plaatjes zouden opleveren.
(hoewel ik persoonlijk de volgorde van de zinnen duidelijker zou laten uitkomen, en echt laten merken dat het een dialoog is. Ik las nml eerst de drie zinnen van de vrouw, en daarna pas de drie zinnen van Theo)
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 27983 op 22-06-2003 23:10 ]
Ik blijf erbij, en dat bedoel ik als opbouwende kritiek, probeer achter elkaar een aantal dingen in een rigoreus andere stijl, gewoon ff freaken, en ga dan weer verder met wat je doet, dan leer je wat breder te werken dan zo 'geforceerd' een stijl ontwikkelen. Verder an sich een geinige plaat, en de ondertitel is echt koel, maar de zinnetjes staan niet echt handig, wist echt niet hoe ik moest lezen in eerste oogopslag. Plus dat ik met de zin "Kan je even wilt stofzuigen" erg weinig kan, is dat nederlands?Koffievlek.nl schreef op 22 June 2003 @ 22:59:
[afbeelding]
...oepsDarkX schreef op 22 June 2003 @ 23:52:
[...]
Ik blijf erbij, en dat bedoel ik als opbouwende kritiek, probeer achter elkaar een aantal dingen in een rigoreus andere stijl, gewoon ff freaken, en ga dan weer verder met wat je doet, dan leer je wat breder te werken dan zo 'geforceerd' een stijl ontwikkelen. Verder an sich een geinige plaat, en de ondertitel is echt koel, maar de zinnetjes staan niet echt handig, wist echt niet hoe ik moest lezen in eerste oogopslag. Plus dat ik met de zin "Kan je even wilt stofzuigen" erg weinig kan, is dat nederlands?"Of je even wilt stofzuigen" is denk ik beter.
Thx voor het melden!
Hier is op zich niks mis mee, een tekening hoeft helemaal niet op zichzelf te staan. Ik zie niet in waarom het een zwakte zou zijn dat de plaatjes bij een tekst horen. Maar het heeft wel de consequentie dat Koffievlek eigenlijk de tekst erbij zou moeten posten als ie op Tweakers post, want dan zijn zijn pics veel leuker. Die van Willem-Alexander en Maxima bijvoorbeeld vond ik los ronduit flauw, maar met die tekst erbij wordt de nadruk verschoven en is die tekening wonderbaarlijk genoeg veel beter.Anoniem: 49158 schreef op 22 June 2003 @ 17:32:
het zwakke van koffievlek (op het klonen van de Nozzstyle na) is dat je de tekst nodig hebt om de "grap" te begrijpen, dit iit tot Nozzman en Fokke en Sukke, waar de tekening toch het belangrijkste is. Laat maar eens de teksten weg en je snapt er niks meer van.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Anoniem: 51543

Tupac Shakur
kennen jullie nog wat goeie airbrush tutorials?
kwam er laatsts een tegen maar was deze vergeten tebookmarken.
Vertellen wat de clue is, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar als een plaatje een illustratie is bij een tekst, en dat zijn de plaatjes van Koffievlek op zijn site, dan is het niet nodig dat het plaatje begrijpelijk is zónder de tekst. Het is tenslotte een illustratie bij de tekst en niet los bedoeld. Maar Koffievlek post zijn plaatjes hier zonder de tekst en dan zouden ze wel begrijpelijk moeten zijn zonder tekst, omdat Koffievlek die er niet bijzet.DarkX schreef op 23 June 2003 @ 13:57:
Mja, ik snap wat je bedoelt. Bij die pispotten moest ie erbij vertellen dat het over SOA's ging, en dat mag toch niet de bedoeling zijn imo.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
En over de tekst bij de plaatjes... dat is uiteraard nodig, maar ze mogen wel iets kernachtiger ofzo, ze missen nog dat BAM! die zit gevoel imo
dewd, anders reageer op de 1e page
[ Voor 62% gewijzigd door DarkX op 23-06-2003 18:22 ]
[ Voor 93% gewijzigd door wdekreij op 23-06-2003 18:21 ]
Anoniem: 43796
Ik vind trouwens met name Clay en Nozzman echt topdingen maken. Zelf heb ik sinds vandaag ook een Wacom (Graphire 2) en ben ik experimenteel bezig. Daarvoor probeer ik ook stijlen natebootsen, niet om na te apen, maar om een eigen stijl te ontwikkelen, alhoewel ik zeker niet goed kan tekenen.
Zou je die tutor, nog 1 maal online willen zetten? Of mailen naar rob@happie.nl dan heb ik nog wel webspace daarvoorDarkX schreef op 17 juni 2003 @ 20:52:
Hmm, als je die wil behouden mag je webspace geven, vreet vrij veel terwijl ik vrij weinig ruimte heb. Ofja, 50k is niet veel, maar maak vaak rigoreus schoon en dan verdwijnt zoiets soms
nog steeds een nickchange
Jij bent snel!DarkX schreef op 24 June 2003 @ 13:40:
500k issie trouwens, sorryEn hij is gemailed. Maybe dat ik em een keer fatsoenlijk maak trouwens, maar dan verschijnt ie hier het eerst

Bij deze nog een keer de Tutorial van DarkX

Dit topic is gesloten.