[OC] Athlon XP1700-2100 Tbred Overclocking! (Deel 4)

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.634 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 20:51:
[...]

en kreeg je wat meer mhz'en eruit hierdoor? ben van plan morgen ook wat 800 of 1200 papier te kopen om me gf core te lappen.

Mja..zoals jullie wel weten is het met mijn tweak praktijken heel erg triest gesteld de laatste tijd.. De GF4 die ik gelapt had ging al stuk voordat ik hem kon testen. Memory fikte door.
En mn Epox is bezeten door de duivel, dus die wil ook voor geen meter meer. 212MHz @ 1,95V Vdd en dat terwijl mn memory 230 deed in de Epox van NoStra. Ik ben nu bezig om wat geld te sparen en zo af en toe koop ik eens wat. Heb nu net bijna een pelt setup compleet. Voor een radeon wordt op dit moment gespaard. Dual Channel komt er ook aan en tegen de tijd dat ik een 3DMark run kan maken heb ik ook wel weer een nieuwe proc (Barton).

Ik kan iig zeggen dat het steeds extremer wordt en het zal wel uitdraaien op een sys met 3 pelts oid 8)7 Ik ben altijd heel snel uitgetweakt en dan moet er weer wat anders/beters komen.

Voorlopig zit ik lekker met een GF2mx. Die-Hard to the bone 8) Maar ja, ik kan ermee UTen, typen en Gotten en dat is genoeg. Al die snelheid heb ik toch niet nodig..puur voor de hobby is het.
Maar snel resultaten van de pelt iig!! De bevestiging van de coldplate is nu ff een puntje van aandacht. Pelt is er al en de voeding is onderweg (op de post dus).

Edit:
Maareh, ja, een VGA core lappen loont echt. Van de chipset van mn epox weet ik het niet. Als ik een ander mobo heb doe ik het gewoon weer en zien we wel.. Verwacht daar iig niet teveel van.
De GF4 ging van 330MHz naar 340Mhz sowieso..daarna ging hij stuk..was niet de core btw.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorlopig zit ik lekker met een GF2mx. Die-Hard to the bone Maar ja, ik kan ermee UTen, typen en Gotten en dat is genoeg. Al die snelheid heb ik toch niet nodig..puur voor de hobby is het.
Maar snel resultaten van de pelt iig!! De bevestiging van de coldplate is nu ff een puntje van aandacht. Pelt is er al en de voeding is onderweg (op de post dus).

Edit:
Maareh, ja, een VGA core lappen loont echt. Van de chipset van mn epox weet ik het niet. Als ik een ander mobo heb doe ik het gewoon weer en zien we wel.. Verwacht daar iig niet teveel van.
De GF4 ging van 330MHz naar 340Mhz sowieso..daarna ging hij stuk..was niet de core btw.
10 mhz is heel netjes, morgen flink schuren dus :)
btw idd overclocken is net zoals gokken iedere keer maar wachten of je die jackpot haalt, maar toch het heeft ook nut, sinds me nieuwe systeem ging ik van 11000 3dmarks, naar 14000 (stabiele settings) en dat merk je wel in battlefield42 qua speelbaarheid, dus al die speed heeft zeker nut soms :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Keb weer eens de nodige probs met mijn geheugen :(

Ik heb Kingston HyperX PC3000 (1*512MB dimm) dat draait op een Epox 8RDA+.
Je zou zeggen dat hij gewoon moet werken op een FSB van 185 met elke multiplier.

Ik wilde eerst weten hoe hoog mijn fsb kon. Dus mp op 7 gezet en fsb op 200. Booten. Gaat niet goed, freezes en veel knipperend beeld :?. Heel irritant.
De fsb terug naar 190. Exact dezelfde problemen.
Steeds lager tot 175, daar werkt het wel goed.

Ik was begonnen met een vdimm van 2,63 en met elke fsb geprobeerd tot een vdimm van 2,90. Ook de timings stonden in het begin op 5-2-2-2 (Epox van boven naar beneden) en ook met lage timings (7-3-3-3 bijv.) maar met die lage timings wilt hij af en toe al niet eens booten!! Net alsof hij vereist om in ieder geval op cas2 te draaien.

Ik snap niet waarom mijn geheugen niet lekker op 185 wilt draaien. Mijn nb is actief met een P1 koeler gekoeld. De mosfets worden wel warm, niet heet dat mijn vinger er niet op kan blijven.

Het gaat dus niet om de vcore, want ik heb de mp op 7 staan ofzo, slechts om de fsb te testen, maar de vcore heb ik gevarieerd van 1,75 tot 1,95. Doesn't make any difference. Geheugen heb ik alleen nog maar sync getest. Wat doe ik hier verkeerd ?! Ik verdenk gewoon dat stomme Kingston ervan, dat het gewoon kapot ofzo is.

Op 12,5*175 draait hij met een vcore van 1,80 en een vdimm van 2,63 superstabiel in 3dMark, Prime95 etc. Hoger niet !! |:( Het lijkt echt alsof ik gelimiteerd ben aan die fsb van 175! Iemand enig idee ??

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... hierzo in Leiden hadden ze alleen een xp1800+ JUICB voor €85,- te koop... niet optimaal allemaal dus... maar, ik draai nu op 174x11.5@1,75vcore=2000mhz!!! WOEHOE!!!!! :7 :7 :7

FSB kan niet hoger want ik draai sync op een 8RDA+ en mijn geheugen wil niet meer... maareh, ik ben tevreden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Mijn onderstaande config loopt nu met een FSB van 150Mhz op 1950Mhz, 40/47°C. Het geheugen loopt synchroon op 300Mhz (is dus 333Mhz geheugen).
Helaas kan ik mijn multiplier niet verzetten (Leadtek probje :'( )

FSB kan nog iets hoger (naar 155Mhz) maar dan begin ik probleempjes te krijgen (dingen die niet goed opstarten en zo)

Niet slecht voor een beginner? Had nog nooit eerder overclocked.

Offtopic: mijn GF3ti200 draait op zijn maximale instellingen 100% stabiel! :D

[ Voor 30% gewijzigd door Stefke op 08-03-2003 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik heb een vraag. Heb even geprobeerd dit zo helder mogelijk te formuleren.

Situatie:
XP1700+ JIUHB 0303
Abit KR7A Raid (KT266 chipset)
Normaal PC2100 geheugen @ 2.85v
Innovatec waterkoeling
Nu haal ik maximaal 1964 op 157*12.5 (41 graden stressed). De processor kan vast wel sneller, maar het geheugen niet. Op standaard geheugenvoltage kan hij namelijk niet sneller dan 1900, en met 2.85v (max) geheugenvoltage kan hij dus 1964, dat geeft aan dat het geheugen de bottleneck is en dat ik de FSB dus niet verder kan opschroeven. 1988 is niet stabiel, en 2000 loopt al vast bij het booten. Het voltage is al op zijn max (1.725), dat zou ook een aandeel in de instabiliteit kunnen hebben (ik las net dat 2000 mhz met 1.725v eigenlijk al niet meer kan).

Vraag m.b.t. multiplier:

Ik wil dus de multiplier verhogen, omdat de FSB vast staat doordat het geheugen niet sneller kan (denk ik). Nu kan ik maximaal 12.5 instellen, maar ik heb begrepen dat je de default multiplier ook aan kan passen door middel van het verbinden van bruggen? (althans, volgens deze Bruggen guide). Waar kan ik hem dan het beste op zetten?

Vraag m.b.t. voltage:

Doordat ik een multiplier ga instellen van 13, 13.5 of weet ik veel (ik vroeg net dan ook wat ik het beste kan instellen :)), loopt hij boven de 2000mhz en is een hoger voltage noodzakelijk. Dit kan via een voltmod, maar volgens diezelfde Bruggen guide kan je ook het default voltage via bruggen verhogen (toch?). Ik heb namelijk geen zin in een voltmod en bruggen verbinden kan ik wel (al eens gedaan op een Palomino). Mijn moederbord kan best 1.85 leveren zonder voltmod, als je er een Palomino op prikt. Kan dit dan via die bruggen? En welk voltage kan ik dan het beste instellen?

Dit waren dus twee vragen, en tot slot: kan dit wel, of kan ik het beter anders aanpakken. Tips welkom. Dank u voor uw aandacht

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op 08 March 2003 @ 00:06:
Mijn onderstaande config loopt nu met een FSB van 150Mhz op 1950Mhz, 40/47°C. Het geheugen loopt synchroon op 300Mhz (is dus 333Mhz geheugen).
Helaas kan ik mijn multiplier niet verzetten (Leadtek probje :'( )

FSB kan nog iets hoger (naar 155Mhz) maar dan begin ik probleempjes te krijgen (dingen die niet goed opstarten en zo)

Niet slecht voor een beginner? Had nog nooit eerder overclocked.

Offtopic: mijn GF3ti200 draait op zijn maximale instellingen 100% stabiel! :D
Dat je je multiplier niet kan verzetten is wel erg jammer, want soms kan het verzetten van de multiplier een heel groot verschil in kloksnelheid leveren.
Als je goed ben in het aanpassen van de bruggen op je proc, kan je natuurlijk ook je multiplier vast zetten op een andere waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

heb vandaag mijn xp1700+ opgehaald. had bij gistron gevraagd om een xUIHB core en heb een JUIHB (0302) gekregen, wel netjes dus.

na wat rommelen kom ik op 2100mhz op een Vcore van 1.85V, dit met een 200x10.5 fsb, bij 220 en 210 kreeg ik mooie asci tekens in mijn bios :) , bij 200 word de heatsink op de northbridge al flink heet, ook de proc heeft wat hitte problemen. tot de water koeling moet het hier dus op houden, maar ik mag niet klagen vind ik :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Attn: Smarron -> Vdd mod! lost al je troubles op :)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Smarron: ik kon aan het begin ook niet hoger dan 186FSB draaien, m'n hoogste stabiele OC was 12,5x186. (1.85vcore, 2.9vdimm) 1Mhz hoger en ik kreeg errors in Prime.

na nieuwe bios haalde ik geen 186FSB meer. ben dus weer torturetests gaan draaien. begon vorige zondag met 12x185, en 75 uur later kon ik 12x190 aan. dus het _kan_ wel. ik heb geen voltmods, geen NB/SB (A3 zelfs) koeling. ik word er ook ziek van dat bijna iedereen 200+ FSB draait met minder snelle ram. heb m'n geheugen settings gewoon weer op 6-3-3-2 lopen nu, heb ik daar tenminste geen last van. op 12x185 kan ik zelfs 4-2-2-2 draaien.

burn in kan je mischien ook helpen O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Terryb47 op 08-03-2003 07:41 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
Hmm zit nu op 12x192=2304mhz @ 1.9volt tot nu toe nog lekker stabiel :)

32 idle
34 stressed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij geldt op dit moment simpelweg later=beter, zowel in steppings (h later in alfabet dan c enz.) als in weken. Eigenlijk ook logisch, want AMD verfijnt het proces steeds verder om steeds snellere cores te kunnen maken enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-08 19:49
Ik kan voor een euro of 50 deze CPU over nemen :) Lijkt me de moeite waard om hiermee is wat te gaan experimenteren. Iemand ervaring met een week 7 processor?

axda1700dut3c 9804466280799
jiuhb 0307rpcw

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:09
Om dan ook eens een duit in het zakje te doen:

Mijn 1800+ met een code die ik ergens had opgeschreven maar dat blaadje kan ik niet meer vinden, draai ik op m'n a7v133 op 2000+, ook vanwege die mp van 12,5. Er staan wel opties in van 5,0/13,0 en 5,5/13,5 en 6,0/14,0, maar als ik een van die opties pak, draait ie dus op resp 5/5,5/6x133. Verder vergeet de bios wel is welke cpu ik heb en staat ie op 1700+ met fsb 100 MHz, maar das weer ff instellen.

De fsb opschroeven wil niet echt, kom niet boven 136/139. Na verloop van tijd loopt ie dan gewoon vast. Ik schijn 1 reepje samsung geheugen te hebben volgens Sandra en 1 onbekend.

[N00b mode]
Hoe plak ik een screenshot hieraan vast??
[/N00b mode]

oja, was zo druk met specs, dat ik vergat wat ik wou vragen.:

Hoe zet ik de multiplier op bv 14 }) en is het normaal voor sdr dat er maar een paar mHz-en meer inzitten??

Fewture>:
Plaatje invoegen:
code:
1
[img=450,300]http://www.server.net/plaatje.jpg[/img]

Staat ook in de FAQ btw :X :P

Tnx m8, hoest met de cpu-topspeed vandaag trouwens??

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 12-09 14:58
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 00:35:
[...]

Dat je je multiplier niet kan verzetten is wel erg jammer, want soms kan het verzetten van de multiplier een heel groot verschil in kloksnelheid leveren.
Als je goed ben in het aanpassen van de bruggen op je proc, kan je natuurlijk ook je multiplier vast zetten op een andere waarde.
ZOiets heb ik nog nooit gedaan. Hierboven werd wel een goede link gegeven over WAT je precies moet bruggen maar ik heb daar geen enkele ervaring mee. Pak je dan een potlood en teken je dan wat lijntjes?!?!?!

Ik zit er over te denken dit moederbord door te verkopen als een bekende een computer wil hebben, en dan zelf een Nforce 2 met multiplier te kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 08-03-2003 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al informatie bekend over de prestaties van 0309 (jaar/week) ?
ben vanplan deze te gaan kopen

1700+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Slide1.gif

Die 1800+ (jiucb) wil echt wel ver 2255mhz :P
hij kan nog hoger alleen mijn voeding wil niet meer verder :(
Heel die 5volt lijn stort in :(
ik denk dat ik met deze 1800+ makelijk de 2,3ghz haal!!!
Maar dan moet ik wel ff een goede voeding halen.
Want die qtec 550watt vind ik tegen vallen :(

shit hoe werk dat nou weer met dat plaatje?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 14:56 . Reden: Plaatje fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain Pervert

Je zou eens moeten kijken op;
www.ocinside.de

daar heb je een interactive painting method voor de XP
Tbred.
En inderdaad met bruggen kan je de MP forcen, en
ik denk ook Vcore.

BTW ik heb ook een Kr7a met een XP 1700 Tbred.
ik loop op 12 x 170. op vcore 1.70 (in me bios 1.675)
Ik denk dat ik na een burnin period op 12.5 ga proberen,
eventueel daarna ook een MP van 13 of 13.5 ga proberen.

GrtZ
KlaasBaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Tijgert schreef op 08 March 2003 @ 03:22:
Attn: Smarron -> Vdd mod! lost al je troubles op :)
Is dat dus de enige mogelijkheid ? Ik dacht dat ik vanaf 200 wel een voltmod nodig had, maar met 185 nog niet. Ik zal eens kijken of ik het een keer ga doen. Nooit gesoldeerd, dus ..

Die SMD grabbers :?, is dat evt. een oplossing, werken die een beetje goed ?
Terryb47 schreef op 08 March 2003 @ 07:40:
Smarron: ik kon aan het begin ook niet hoger dan 186FSB draaien, m'n hoogste stabiele OC was 12,5x186. (1.85vcore, 2.9vdimm) 1Mhz hoger en ik kreeg errors in Prime.

na nieuwe bios haalde ik geen 186FSB meer. ben dus weer torturetests gaan draaien. begon vorige zondag met 12x185, en 75 uur later kon ik 12x190 aan. dus het _kan_ wel. ik heb geen voltmods, geen NB/SB (A3 zelfs) koeling. ik word er ook ziek van dat bijna iedereen 200+ FSB draait met minder snelle ram. heb m'n geheugen settings gewoon weer op 6-3-3-2 lopen nu, heb ik daar tenminste geen last van. op 12x185 kan ik zelfs 4-2-2-2 draaien.

burn in kan je mischien ook helpen O-)
Ik test alles met Prime95, maar in het begin ketst hij er al uit. Zo irritant. Ik kan gewoon geen logica uit deze plank halen en dit geheugen is ook vaag. Mijn Samsung deed het of wel of niet, en niet af en toe wel, dan weer niet.

Misschien dus toch maar een voltmod doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techless
  • Niet online

Techless

GuT

Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 13:01:
Captain Pervert

www.ocinside.de

Tbred.
ik denk ook Vcore.

GrtZ
KlaasBaas
WC oder nicht?

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 13:01:
Captain Pervert

www.ocinside.de

Tbred.
ik denk ook Vcore.

GrtZ
KlaasBaas
Naar die site verwees ik al in mijn post. Ik weet alleen niet wat voor waardes ik zou moeten kiezen.

Wie kan mij helpen? Klik hier voor mijn post:

[rml]Captain Pervert in "[ OC] Athlon XP1700-2100 Tbred Overclocki"[/rml]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techless
  • Niet online

Techless

GuT

Zijn er ook al mensen die met succes de 1700+ op een ASUS A7N8X hebben overklokt?

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Vragen stellen in dit soort topics levert eigenlijk nooit wat op. Even een concrete vraag nu dan maar. Ik ga zometeen maar even aan de slag en ik ga beginnen met het instellen van een ander voltage dmv bruggen verbinden

Kan het kwaad om een watergekoelde 1700+, die nu op 157x12.5 (1966) loopt, in te stellen op een default voltage van 1.85? :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vragen stellen heeft wel zin, maar als je verwacht dat ik alle topic lees heb je het mis.
Als jij zegt dat je dat al had gelezen in een ander topic, dan kan ik daar neit van op de hoogte zij natuurlijk.

En een voltage 1.85 ( ik ga er van uit Tbred B) met WC kan natuurlijk best op 1.85 lopen.
Rond de 1.9 volt zonder WC alleen air gaat problemen opleveren.

MAW beperk je vraag tot 1 topic, en geef zonodig te veel herhaalde info.
Niet altijd doen maar met deze topics deel 1/4 wel.

Bijv. bij je vraag van 1.85 volt, zou je kunnen zeggen wat je huidig evoltage is.
Daarvoor ga ik echt niet 8 pages terug lezen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maakt t nou nog uit of je een 1800+ of een 1700+ TBred koopt? hebben ze niet dezelfde cores/oc resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Captain Pervert schreef op 08 March 2003 @ 13:38:
Vragen stellen in dit soort topics levert eigenlijk nooit wat op. Even een concrete vraag nu dan maar. Ik ga zometeen maar even aan de slag en ik ga beginnen met het instellen van een ander voltage dmv bruggen verbinden

Kan het kwaad om een watergekoelde 1700+, die nu op 157x12.5 (1966) loopt, in te stellen op een default voltage van 1.85? :? :? :?

Aangezien je zo'n ongeduldig mannetje bent zal ik je post wel even doorlopen |:( Eigenlijk zou ik het niet moeten doen gezien je post history mbt tot "Grote Topics" maar ok..

Captain Pervert schreef op 08 maart 2003 @ 00:17:
Ik heb een vraag. Heb even geprobeerd dit zo helder mogelijk te formuleren.

Situatie:

[...]

Nu haal ik maximaal 1964 op 157*12.5 (41 graden stressed). De processor kan vast wel sneller, maar het geheugen niet. Op standaard geheugenvoltage kan hij namelijk niet sneller dan 1900, en met 2.85v (max) geheugenvoltage kan hij dus 1964, dat geeft aan dat het geheugen de bottleneck is en dat ik de FSB dus niet verder kan opschroeven. 1988 is niet stabiel, en 2000 loopt al vast bij het booten. Het voltage is al op zijn max (1.725), dat zou ook een aandeel in de instabiliteit kunnen hebben (ik las net dat 2000 mhz met 1.725v eigenlijk al niet meer kan).

Vraag m.b.t. multiplier:

Ik wil dus de multiplier verhogen, omdat de FSB vast staat doordat het geheugen niet sneller kan (denk ik). Nu kan ik maximaal 12.5 instellen, maar ik heb begrepen dat je de default multiplier ook aan kan passen door middel van het verbinden van bruggen? (althans, volgens deze Bruggen guide). Waar kan ik hem dan het beste op zetten?
Nou ff rekenen dus:
13 x 157 = 2041MHz
13,5 x 157 = 2120MHz
14 x 157 = 2198MHz

Ik zou 13,5 nemen..
Vraag m.b.t. voltage:

Doordat ik een multiplier ga instellen van 13, 13.5 of weet ik veel (ik vroeg net dan ook wat ik het beste kan instellen :)), loopt hij boven de 2000mhz en is een hoger voltage noodzakelijk. Dit kan via een voltmod, maar volgens diezelfde Bruggen guide kan je ook het default voltage via bruggen verhogen (toch?). Ik heb namelijk geen zin in een voltmod en bruggen verbinden kan ik wel (al eens gedaan op een Palomino). Mijn moederbord kan best 1.85 leveren zonder voltmod, als je er een Palomino op prikt. Kan dit dan via die bruggen? En welk voltage kan ik dan het beste instellen?
Je moet dan 1,75 instellen. Of 1,8 instellen een hoger voltage geeft weet ik niet. 1,75V is het standaard voltage van een palomino, dus dan krijg je 1,85V.
Btw: een Vmod voor een KR7A is echt een eitje.. Ik heb zelf een KR7A gehad.
Dit waren dus twee vragen, en tot slot: kan dit wel, of kan ik het beter anders aanpakken. Tips welkom. Dank u voor uw aandacht

Ik zou een Vmod doen.. Dat met die MP's gaat wel goed. Tevreden? :P

Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 14:27:
maakt t nou nog uit of je een 1800+ of een 1700+ TBred koopt? hebben ze niet dezelfde cores/oc resultaten?

Nope, maakt niks uit behalve de prijs :)

techless schreef op 08 maart 2003 @ 13:27:
Zijn er ook al mensen die met succes de 1700+ op een ASUS A7N8X hebben overklokt?

Vast wel, maar wat wil je bereiken met die vraag dan? Hoeveel mensen dat zijn? :+ Ik geloof dat je even je bios moet updaten om wat beter te kunnen overklokken met MP's. Overigens kon ik met een 2000+ en een A7N8X gewoon MP's veranderen met een standaard bios..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 15:10
Sorry als dit een stomme vraag is wat al eerder beantwoord is maar ik heb net mijn XP 1800+ JIUCB 0250 binnen hij is unlocked maar zodra ik de FSB ook maar 1 mhz verhoog begint mn NF7 Nforce2 mobo te piepen, moet ik eerst iets doen voordat ik mijn fsb kan verhogen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maddog_rvo schreef op 08 maart 2003 @ 15:06:
Sorry als dit een stomme vraag is wat al eerder beantwoord is maar ik heb net mijn XP 1800+ JIUCB 0250 binnen hij is unlocked maar zodra ik de FSB ook maar 1 mhz verhoog begint mn NF7 Nforce2 mobo te piepen, moet ik eerst iets doen voordat ik mijn fsb kan verhogen??

Uhmm..mja..kweenie eigenlijk :? Probeer eens een biosupdate. Misschien dat het helpt. Het zal wel een simpel instellinkje zijn iig, want je kan lekker overklokken met de NF7. Zet al je opties iig op "user define" ipv "auto" of "default", Memory op 100%. Of 1/1. ik weet niet hoe die bios eruit ziet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
hij loopt iig met gemak 2000 Mhz (mult oc)

/edit

hij draait nu op 2133@1,7V

/edit

/edit2

Kan nog steeds geen FSB OC :(
kon met mn XP 2100+ op dit mobo wel :(
10x133 werkt
10x134 niet :?

/edit2

[ Voor 80% gewijzigd door maddog_rvo op 08-03-2003 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:57

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Eindelijk, mijn nieuwe processor is binnengekomen vandaag.
In de doos vond ik een: AMD AXP1700+ met een JIUHB 0304 core _/-\o_
Ben nu even wat bezig geweest met overklokken. De boel loopt tot nu toe heel stabiel op 2066 MHz. :9

verdere system specs:
mobo: abit kr7a (kt266a chipset)
cpu: 2066 MHz (12,5 x 165 MHz). 1,7 VCore (unlocked, werkt prima)
mem: 2x 256 MB pc2700 @ 124 MHz, cas 2.0-2-2, cmd 1, 4-way interleaving, op 2,85 V

De processor wordt 50 graden stressed met luchtkoeling (justcooler 8cm. bodem zelf "gepolijst"). verder heb ik nog 2 x 8 cm casefans in mijn bigtower. 8)

Vreemd genoeg wilde winXP niet starten als de fsb iets boven de 150 MHz zit en het geheugen synchroon loopt. Ook niet met langzame timings. En dat terwijl het toch pc2700 is, dus 166 MHz moet het aankunnen. :'( Misschien een probleem van het moederbord die dat niet aankan ofzo.... Maargoed, vandaar dus de lage snelheid bij het geheugen. (1/1.33 divider). En om de een of andere reden heeft windows niet helemaal door dat de processor 100% stressed is. Ik zie het wel in de taskmanager, maar niet in bv MBM. :?

En dan hier nog een linkje waar ik wat plaatjes heb staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Bubbles op 08-03-2003 15:17 ]

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Fewture bedankt, maar dit snap ik niet:
Je moet dan 1,75 instellen. Of 1,8 instellen een hoger voltage geeft weet ik niet. 1,75V is het standaard voltage van een palomino, dus dan krijg je 1,85V.
Bedoel je dat (even Sesamstaattaal) het moederbord nu denkt: oh hij heeft als default 1.75, net als die Palomino die er eerst op zat, en die gaf ik maximaal 1.85 dus dan mag deze dat ook wel.

:?

En nog een correctie trouwens, mijn geheugen kan op 160 merkte ik nu (161 ook nog, maar just to be safe). 160x13.5=2160 en dat is niet gek. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Captain Pervert op 08-03-2003 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Bubbles schreef op 08 maart 2003 @ 15:15:
cpu: 2066 MHz (12,5 x 165 MHz). 1,7 VCore (unlocked, werkt prima)
Hoe kan jij dit hebben als me eerder dit is verteld:
Terryb47 schreef op 07 March 2003 @ 17:51:
als je 2200-2300Mhz wil halen moet je het minimaal vcore 1.8-1.85v geven om stabiel te lopen. als je 2ghz op 1.72 haalt heb je heel erg mazzel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Laatst online: 22:57

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Ik heb geen idee, maar ik heb er geen problemen mee eigenlijk...

Ik ben trouwens nu aan het proberen op 2100 MHz :P (oftewel gelijk aan een 2600+)
12,5 x 168 Mhz.

edit:
bij nader inzien was dat toch niet zo heel stabiel. Heb hem nu maar weer terug gezet naar 165 MHz FSB.

[ Voor 27% gewijzigd door Bubbles op 08-03-2003 16:04 ]

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
Is er misschien iemand die ervan gehoord heeft dat de jiucb op een of andere manier fsb gelocked is?? met mijn 2100+ kon ik wel fsb overklokken maar met deze niet :?

Btw ik haal 40 Stressed 2133Mhz (met mn 1800+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Captain Pervert schreef op 08 March 2003 @ 15:30:
Fewture bedankt, maar dit snap ik niet:

[...]

Bedoel je dat (even Sesamstaattaal) het moederbord nu denkt: oh hij heeft als default 1.75, net als die Palomino die er eerst op zat, en die gaf ik maximaal 1.85 dus dan mag deze dat ook wel.

:?

En nog een correctie trouwens, mijn geheugen kan op 160 merkte ik nu (161 ook nog, maar just to be safe). 160x13.5=2160 en dat is niet gek. :)

Dat van die voltages klopt idd. ik heb het zelf nog nooit getest, maar het zou moeten werken..

maddog_rvo schreef op 08 March 2003 @ 16:11:
Is er misschien iemand die ervan gehoord heeft dat de jiucb op een of andere manier fsb gelocked is?? met mijn 2100+ kon ik wel fsb overklokken maar met deze niet :?

Btw ik haal 40 Stressed 2133Mhz (met mn 1800+)

Een proc is niet gelocked op de fsb..dus die theorie kan weg ;) Je 2100+ was een palomino? Heb je die bios al ge-update?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Goed, ik ga mijn XP1700+ nu een default voltage van 1.75 meegeven.
Tot over drie kwartier ofzo, en anders niet >:) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu
-epox 8rda+ 1.1
-xp 2100 AIUHB 0304
-1x512mb TwinMos PC3200 met winbond chipset

Ik moet alleen nog ff wachten op mijn waterkoeling voor dat ik mijn resultaten kan posten!
Als ik het goed begrijp heb ik 2 dims nodig om het dual channel te laten lopen. (corect me if im wrong plz.)
Heb ik dan 2x256mb geheugen nodig of kan dat ook met 1x512 en 1x256?
Of heb je dan dual channel geheugen nodig om dat voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 17:40:
Ik heb nu
-epox 8rda+ 1.1
-xp 2100 AIUHB 0304
-1x512mb TwinMos PC3200 met winbond chipset

Ik moet alleen nog ff wachten op mijn waterkoeling voor dat ik mijn resultaten kan posten!
Als ik het goed begrijp heb ik 2 dims nodig om het dual channel te laten lopen. (corect me if im wrong plz.)
Heb ik dan 2x256mb geheugen nodig of kan dat ook met 1x512 en 1x256?
Of heb je dan dual channel geheugen nodig om dat voor elkaar te krijgen?
2 of 3 slots bezetten en je draait dual channel (wel de juiste voor 2 slots)
je kan ook 512 en 256 gebruiken maar dan wordt maar 256 van de 512 ramstick gebruikt in dual channel (tenminste zoiets had ik begrepen) Ik draaide 256 + 2 maal 128 mb, en dat was ook dual channel.

Het beste lijkt me toch 2 dezelfde sticks, voor de beste prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
(laat maar)

[ Voor 90% gewijzigd door Captain Pervert op 08-03-2003 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Woei, ik heb hier een XP 1700+ JIUHB week 309 :D en ik kan wel oc'en enzo maar dit is me 1e keer dat ik met een mp unlocked cpu werkt dus ik heb nu aleen mp @ 10 gezet, en fsb @ 166 ipv 133, en ik draai nu dus 1.74 ghz en tot nu toe stabiel zonder voltage verhoging.

Woei :) gekocht bij informatiqeu ben net thuis. Ze hebben daar een heledoos ( teminste ik hoorde dat ze een hoop binnen hadden ) XP 1700+ jiuhb 309 :) ( de man die me hielp wist ook wat ik bedoelde )

kosten wel ff 10 euro meer dan in de goedkoopste shop, ah ik moest er toch nog zijn voor een rma'tje :)

[ Voor 14% gewijzigd door Roberto op 08-03-2003 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darn... Mijn on-board netwerk, sound en PCI werken niet meer! Ben bang dat ik mijn southbridge heb gemold! Nu wilde ik al een ander moederbord, maar deze kon nog prima als 2e meedraaien...

Gewoon een uurtje online gamen met XP 1700+ JIUHB@2GHz, 49 graden stressed en DDR op 160. (PCI dus op 40...) was blijkbaar te veel voor m'n VRXP... |:(

Gek genoeg werkt de USB nog wel (muis). Die is toch ook aangesloten via de southbridge?

Shit, nu moet ik dus wel een ander moederbord kopen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
zow na ff lekker een tijdje tehebben gestresed kwam ik niet hoger dan 46.5 graden @ constant 99 / 100 % cpu load en case tot 25.5 :) en dat met een zalman CU 5100cu @ silent :)

Ga zo mp @ 11 zetten.

edit:

Aantal posts: 2003

Lol heb ik me 2000e post gemist :D

[ Voor 19% gewijzigd door Roberto op 08-03-2003 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 12:44:
[afbeelding]

Die 1800+ (jiucb) wil echt wel ver 2255mhz :P
hij kan nog hoger alleen mijn voeding wil niet meer verder :(
Heel die 5volt lijn stort in :(
ik denk dat ik met deze 1800+ makelijk de 2,3ghz haal!!!
Maar dan moet ik wel ff een goede voeding halen.
Want die qtec 550watt vind ik tegen vallen :(

shit hoe werk dat nou weer met dat plaatje?
Het is je voeding niet...dat heb ik toch al gezegd...

Je koeling + je cpu zijn de bottleneck..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
XP1700+ op 2130 @ 1.85v, verder wil hij niet (stabiel). Is nu 15x142 (jaja 15x, tikkeltje overmoedig... :P)

Heeft een voltmod zin (dus een max. van 2.05v)? Eerst eens kijken hoe ver hij kan, en dan kies ik een andere multiplier om die frequentie met een zo hoog mogelijke FSB te halen

[ Voor 5% gewijzigd door Captain Pervert op 08-03-2003 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 19:48:
[...]

Het is je voeding niet...dat heb ik toch al gezegd...

Je koeling + je cpu zijn de bottleneck..
Nee nostra ik heb gekeken het is echt de 5volt lijn
Die zakt met een vcore van 2,00volt onder 4,76 ;(
Want met mijn vriend zijn enermax 450 kon ik makelijk de 2250 halen zonder reboots.
Dus het licht niet aan de cpu
En de koeling kan het ok niet zijn hij is strest 43garden
Dus dat word een nieuwe voeding halen als ik hoger wil.
Maar ik spreek je nog wel op msn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:11
Allereerst: ik weet dat er geen garanties gegeven kunnen worden over hoever een CPU te OC'en is, maar ik zou toch graag een indicatie zien.
Specs (alleen geheugen heb ik nog niet):
  • ASUS A7V8X
  • Athlon XP 2100+ AIRCA core, week 34
  • CoolerMaster HAC-V81, in toerental verstelbaar (45 graden idle @laagste stand)
  • 2x 512MB PC2700 (Dane-Elec)
De CPU draait standaard op 13 * 133 Mhz = ~1733 Mhz.
Zou het, met bovenstaande specs, mogelijk zijn om de CPU op 12 * 166 Mhz = 2000 Mhz~ te kunnen laten draaien?
Alvast bedankt!

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 20:33:
[...]

Nee nostra ik heb gekeken het is echt de 5volt lijn
Die zakt met een vcore van 2,00volt onder 4,76 ;(
Want met mijn vriend zijn enermax 450 kon ik makelijk de 2250 halen zonder reboots.
Dus het licht niet aan de cpu
En de koeling kan het ok niet zijn hij is strest 43garden
Dus dat word een nieuwe voeding halen als ik hoger wil.
Maar ik spreek je nog wel op msn

Sommige cpu's kunnen geen hoge voltages hebben. Mijn 2100+ 0301 doet het perfect op 2,2V. ik heb ook een 2100+ 0302 gehad en een 0304. Met beide cpu's dropte m'n 5V lijn naar 4,2V en vervolgens crashte het systeem ;) En met m'n 0301 is dit niet het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 23:47:

[...]

Sommige cpu's kunnen geen hoge voltages hebben. Mijn 2100+ 0301 doet het perfect op 2,2V. ik heb ook een 2100+ 0302 gehad en een 0304. Met beide cpu's dropte m'n 5V lijn naar 4,2V en vervolgens crashte het systeem ;) En met m'n 0301 is dit niet het geval...
heb jij dan ook die beveiliging van je mobo afgehaald?? zodat ie meer dan 2v vcore toelaat? bij mij gaat ie namelijk steeds uit als er meer dan 2v. op staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Het zakken van die 5 volt vind ik wel interessant. Ik zit (denk ik) met een probleem. Mijn +12 volt zit rondom de +11.5 volt. Nu heb ik vandaag mijn chieftech 340 watt opengemaakt en de 2 potmeters die onder blauwe plakspul zaten schoongemaakt en getest. De bovenste bleek voor de 5 volt te zijn, de onderste voor de 3.3 volt. Mooi strak gezet en ik zag dat de 12 volt van 11.55 naar 11.65 ging. Ik werk met een hoge Vcore als het goed werkt (ivm met mod) kan ik nu op 2.05-2.10 volt werken. Ik heb waterkoeling voor cpu en NB. Is het redelijk om het volgende te veronderstellen?
Ik de 5 volt lijn opvoer (5.15-5,2 volt) en hoop dat de 12 volt dan naar de 12 trekt. En dat de door de hoge oc (12.5 x 200 ofzo) de 5.15 volt naar de 5 trekt, is dat redelijk om te voor veronderstellen?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spice schreef op 09 March 2003 @ 00:04:
Het zakken van die 5 volt vind ik wel interessant. Ik zit (denk ik) met een probleem. Mijn +12 volt zit rondom de +11.5 volt. Nu heb ik vandaag mijn chieftech 340 watt opengemaakt en de 2 potmeters die onder blauwe plakspul zaten schoongemaakt en getest. De bovenste bleek voor de 5 volt te zijn, de onderste voor de 3.3 volt. Mooi strak gezet en ik zag dat de 12 volt van 11.55 naar 11.65 ging. Ik werk met een hoge Vcore als het goed werkt (ivm met mod) kan ik nu op 2.05-2.10 volt werken. Ik heb waterkoeling voor cpu en NB. Is het redelijk om het volgende te veronderstellen?
Ik de 5 volt lijn opvoer (5.15-5,2 volt) en hoop dat de 12 volt dan naar de 12 trekt. En dat de door de hoge oc (12.5 x 200 ofzo) de 5.15 volt naar de 5 trekt, is dat redelijk om te voor veronderstellen?
Ja, datzelfde heb ik ook gedaan (zelfde voeding). Dus wat je veronderstelt zal waarschijnlijk ook gebeuren, misschien dat je 5 volt lijn nog iets onder de 5 trekt bij zware belasting, en dat je 12 volt wat hoger uitkomt dan 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 16:09:
Ik heb een 1800+ jiugb0252 die ik nu op 2100 heb lopen in een KR7A-R (12.5x168@1.80Vcore), hij heeft twee daagjes prime95 lopen draaien in mijn afwezigheid (44 uur) geen errors niks, nou wil ik 3dmark 2000 laten draaien klapt ie al in de eerste ronde !! :-(

Na een aantal malen geprobeerd te hebben, Vcore omhoog naar 1,85 blijft het probleem zich herhalen, ook in games zelf tijden spelen..

Ik heb een innovatek watercooling op mijn GF2 en de XP, max temps ong. 44 graden.

Grote kans dat dit aan mijn voeding ligt ofzo >???< Ik heb de standaard 300W uit mijn AOpen kast en de 5v komt afentoe op 4.52 ofzo :-|

Verder viel het me trouwens op toen ik het koelblok eraf gehaald had om default Vcore te wijzigen op de chip dat de chip helemaal bol staat..!!!.. Alleen het midden van de chip raakt het blok goed, weet iemand of die dingen te lappen zijn ??
in die aopen voeding zit een potje waarmee je de 5 volt kunt opdraaien,let wel op want je 12 volt gaat ook mee ;)

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
woei, ik draai nu mp 11.5 fsb 166, 1.96 ( volgens bios ) en in xp 1.91 ghz

en nog niet me voltage omhoog hoeven gooien, mhzz week 309 = goede week ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 00:01:
[...]

heb jij dan ook die beveiliging van je mobo afgehaald?? zodat ie meer dan 2v vcore toelaat? bij mij gaat ie namelijk steeds uit als er meer dan 2v. op staat..

Nee, maar dat verklaard ook niet waarom de ene cpu er wel last van heeft en de andere niet.. Ik zoek het dan iig niet bij het mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09-2024
AmdXp 1700 juicb

Afbeeldingslocatie: http://bsc.gamepoint.net/merc/11.5x200.JPG

1,950 vcore
epox 8rda
corsair pc3200
Swiftech MCX462+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 22:55

Q-bone

Dusss...

stabiel manie? welke week heb je?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Q-bone schreef op 09 maart 2003 @ 11:36:
stabiel manie? welke week heb je?
ik denk 252 ? aangezien het een JIUCB is, ik heb zelf een JIUHB 309 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09-2024
Week 52 jaar 2002 idd :)

Is helemaal stabiel, lang 3dmarken, flink stressen alles kan alleen had ik wel alle koelers op hun hardst staan en nog een extra case fan. Nu draai ik op 2100 mhz zonder case fan en cpucooler fan op 7 volt, vcore is 1.825, ik hou nie zo van herrie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Ik heb nu XP1700+ JIUHB 0303 op 2145 stabiel op 1.85v (15x143).

Heeft een voltmod (+0.2v) nog zin?

[ Voor 3% gewijzigd door Captain Pervert op 09-03-2003 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 23:47:

[...]

Is het ok niet met mijn ouwe palimo 1700+ had ik ook problemen met een vcore boven de 2.00 volt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 16:43:
/knip lange lap tekst.

Een proc is niet gelocked op de fsb..dus die theorie kan weg ;) Je 2100+ was een palomino? Heb je die bios al ge-update?
Ben aan t zoeken naar bios update maar het was idd een palomino (daarom mocht ie ook weg :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 10:23:

[...]

Nee, maar dat verklaard ook niet waarom de ene cpu er wel last van heeft en de andere niet.. Ik zoek het dan iig niet bij het mobo.
mijn epox is net dood gegaan ik weet niet wat de oorzaak is geweest.....echt heel vaag start gewoon niet meer op lijkt wel of er geen stroom op het bord komt...maar toch is dit wel het geval.....ik zie namelijk de lampjes van de lan gaan branden als ik de utp stekker erin doe...maar voor de rest geeft ie geen gehoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

ben ook overgegaan op 2100+.. draait nu stabiel op 13*175 .. lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
Het helpt dus ook niet om m`n bios te updaten :(

sorry fewture zal het niet meer doen _/-\o_

maar heb helaas nog niets gevonden wat eventueel een oplossing kan geven

[ Voor 57% gewijzigd door maddog_rvo op 10-03-2003 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

hmm.... heb nou 3 pagina's gelezen en al 2 dode Epox borden gezien. Hoe betrouwbaar zijn die borden en/of zou het Volt-modden/overklokken hieraan bijdragen :?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Madrox schreef op 10 March 2003 @ 08:01:
hmm.... heb nou 3 pagina's gelezen en al 2 dode Epox borden gezien. Hoe betrouwbaar zijn die borden en/of zou het Volt-modden/overklokken hieraan bijdragen :?
:P

Ik denk dat het daaraan ligt ja. Als je niks met het plankje doet, gaat er ook weinig mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op 10 March 2003 @ 08:01:
Zijn er nog mensen die een Gigabyte GA-7VRXP hebben zien doorfikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Voltage mod niet nodig hiero.. hier draait epox 8rda als een tierelier... ben er blij.. zie sig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32
Ik heb een 1800+ AUIGA 0247 op 1800MHZ lopen. Vond mijn broer niet zo leuk aangezien zijn 2200+ uit week 0236 komt.

Heb alleen sinds de laatste 75MHz winst dat mijn 12v lijn die normaal 13,184v geeft nu af en toe 13,248v geeft en de eens zo platte lijntjes van mooie voltages redelijk wat afwijkingen tonen.

Nu heb ik een A7N8X met vmod, zou dat daar aan liggen. Temps zijn mooi 51 idle 56 stressed.

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JokerLash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-04 11:03
Ik heb vorige week vrijdag een AMD XP 1700+ besteld bij Gistron.
Kreeg zaterdag een mailtje terug dat ie verzonden was! :*)
Met de link naar Track & Trace erbij, hieruit blijkt dat dat ik hem vandaag thuis afgeleverd krijg.

Zal als ik thuis kom de CORE wel ff posten...

Ben nou alleen nog aan het wachten op men EPOX 8RDA+(kan ik waarschijnlijk vandaag of morgen ophalen!)

Met mijn Gigabyte 7VAX & AMD 1800+ (T-Bred A) gaat het OC'en zo bagger :( , ben benieuwd naar de resultaten op de het EPOX bordje............. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:29
Smht schreef op 10 March 2003 @ 10:04:
Ik heb een 1800+ AUIGA 0247 op 1800MHZ lopen. Vond mijn broer niet zo leuk aangezien zijn 2200+ uit week 0236 komt.

Heb alleen sinds de laatste 75MHz winst dat mijn 12v lijn die normaal 13,184v geeft nu af en toe 13,248v geeft en de eens zo platte lijntjes van mooie voltages redelijk wat afwijkingen tonen.

Nu heb ik een A7N8X met vmod, zou dat daar aan liggen. Temps zijn mooi 51 idle 56 stressed.
Als je hogere voltages insteld dan de standaard maximale waarden wordt er nog al wat van je voeding verlangt. Hierdoor kunnen de voltages nog wel eens gaan schommelen, das vrij normaal. En zo mooi zijn die temperaturen overigens niet voor 'n overklokt systeempje, als je deze stressed onder de 45 houd kom je waarschijnlijk nog iets verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Grootste gedeelte van deze topic doorgelezen. Maar toch nog niet helemaal antwoord op mijn vraag/probleem. Deze CPU koop ik zoiezo, alleen wel mobo is nog de vraag. Heb momenteel namelijk t probleem dat mijn 5 volt lijn te laat gaat lopen op m'n EPOX 8kha+. Twee voedingen geprobeerd die allebei geen pot hebben. Deze 8k3a heeft dus hetzelfde voltage probleem begrijp ik als de 8kha+? Heeft iemand een ander type mobo dat wel geschikt is om over te clocken zonder voeding mod?? Zag een topic over de asus A7N8X, maar deze is 80 euro ddurder dan de epox!!! Please advice :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JokerLash,

10 tegen 1 dat het een jiuhb 0302 is, deze kreeg ik tenminste van gistron vorige week.
MAW slechter dan deze core zal het dus wel niet worden.

Suc7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
XeNoBiTe schreef op 10 maart 2003 @ 11:48:
Grootste gedeelte van deze topic doorgelezen. Maar toch nog niet helemaal antwoord op mijn vraag/probleem. Deze CPU koop ik zoiezo, alleen wel mobo is nog de vraag. Heb momenteel namelijk t probleem dat mijn 5 volt lijn te laat gaat lopen op m'n EPOX 8kha+. Twee voedingen geprobeerd die allebei geen pot hebben. Deze 8k3a heeft dus hetzelfde voltage probleem begrijp ik als de 8kha+? Heeft iemand een ander type mobo dat wel geschikt is om over te clocken zonder voeding mod?? Zag een topic over de asus A7N8X, maar deze is 80 euro ddurder dan de epox!!! Please advice :X
ik heb zelf een 8kha+ en een 8rda+ en de 5v lijn was op de 8kha+ merkbaar lager bij voltage van 1,85v+. Op de 8kha+ was op 2,05v de 5v lijn rond de 4,8. Een vergelijkbare vcore op de 8rda+ resulteerd nu in een 5v van rond de 4,9 beide stressed. Zelf met een vcore van 2,1 of hoger heb ik de 5v nog niet onder de 4,8 zien droppen wat op de 8kha+ wel soms het geval was. Het is maar een klein verschil maar voor mij voldoende. Dit alles met een 431 watt enermax.. Op beide mobos heeft het overigens nooit voor instabiliteit gezorgd. Of dit afhankelijk is van de batch oid weet ik niet maar zo is hier het geval.

[ Voor 3% gewijzigd door salvador4 op 10-03-2003 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
salvador4 schreef op 10 March 2003 @ 12:44:
[...]

ik heb zelf een 8kha+ en een 8rda+ en de 5v lijn was op de 8kha+ merkbaar lager bij voltage van 1,85v+. Op de 8kha+ was op 2,05v de 5v lijn rond de 4,8. Een vergelijkbare vcore op de 8rda+ resulteerd nu in een 5v van rond de 4,9 beide stressed. Zelf met een vcore van 2,1 of hoger heb ik de 5v nog niet onder de 4,8 zien droppen wat op de 8kha+ wel soms het geval was. Het is maar een klein verschil maar voor mij voldoende. Dit alles met een 431 watt enermax.. Op beide mobos heeft het overigens nooit voor instabiliteit gezorgd. Of dit afhankelijk is van de batch oid weet ik niet maar zo is hier het geval.
Kijk dit is wel een nuttig antwoord. Zal nog even uitleggen wat het probleem is. Mijn pc hangt vol met rommel. Twee Maxtor schijven, een WiFi kaart, TI4200, Terratec soundcard en eigenlijk moet er ook nog een ethernetkaart in. Zodra dit er allemaal inzit bij mijn 8KHA+ loopt hij bijna altijd onder de 4.81 volt. Dit zorgt ALTIJD voor een vastloper, overclocken is dus niet mogelijk :(
Nu wil ik zo'n 1700XP setje gaan aanschaffen maar wil niet weer tegen hetzelfde voltage probleem aanlopen omdat EPOX boards bekend staan om dit voltage probleem. Maar volgens jou heeft de 8rda dus een stuk betere volt verdeling??! Want als dat zo is en ik zal w.s. gewoon leuk over kunnen clocken met mijn Crucial pc2100 geheugen dan koop ik natuurlijk gewoon de 8rda+ aangezien iedereen er voor de rest zo positief over is?!toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JokerLash
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 12:32:
JokerLash,

10 tegen 1 dat het een jiuhb 0302 is, deze kreeg ik tenminste van gistron vorige week.
MAW slechter dan deze core zal het dus wel niet worden.

Suc7
Ik kan niet wachten tot ik thuis kom! :*)
(zit verdorrie nog op school...........)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
XeNoBiTe schreef op 10 March 2003 @ 12:55:
[...]

Kijk dit is wel een nuttig antwoord. Zal nog even uitleggen wat het probleem is. Mijn pc hangt vol met rommel. Twee Maxtor schijven, een WiFi kaart, TI4200, Terratec soundcard en eigenlijk moet er ook nog een ethernetkaart in. Zodra dit er allemaal inzit bij mijn 8KHA+ loopt hij bijna altijd onder de 4.81 volt. Dit zorgt ALTIJD voor een vastloper, overclocken is dus niet mogelijk :(
Nu wil ik zo'n 1700XP setje gaan aanschaffen maar wil niet weer tegen hetzelfde voltage probleem aanlopen omdat EPOX boards bekend staan om dit voltage probleem. Maar volgens jou heeft de 8rda dus een stuk betere volt verdeling??! Want als dat zo is en ik zal w.s. gewoon leuk over kunnen clocken met mijn Crucial pc2100 geheugen dan koop ik natuurlijk gewoon de 8rda+ aangezien iedereen er voor de rest zo positief over is?!toch?!
Ik heb nog niet gehoord welke voeding je hebt [edit ik ziet t nu, zou moeten voldoen :) ], maar als het een beetje een 400w+ kwaliteits psu is zou ik weinig problemen verwachten. Een lage 5v heb/had ik alleen bij hoge een vcore van 1,9v hoger en dan stressed. Op originele vcore (1,6/1,75) is de 5v altijd perfect 4,95/5v geweest op beide mobo's. Je zou dus ook eens naar je voeding kunnen kijken. want met 2 'slechte' low bugget voedingen kom je waarschijnlijk niet ver.

Leuk detail overigens, ik heb nog een oud reepje pc2100 corsair liggen dat identiek is aan m'n crucial geheugen qua chippies(micron). Dit werkte in m'n 8kha+ altijd op 170mhz cas2. hoger ging toen niet echt vanwege de hoge pci/agp. Nu op m'n 8rda+ trekt dit geheugen met gemak 185 cas2 en zelf 195 cas3 wat ongeveer neer komt op 3000/3100mb (dual channel) niet verkeerd dus. Zoals je weet hangt dit alles natuurlijk van een hoop omstandigheden af maar goed het geeft wellicht een kleine indicatie.

offtopic:
dit had wel in t epox topic gekunnen :)

[ Voor 12% gewijzigd door salvador4 op 10-03-2003 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
dubbel

[ Voor 100% gewijzigd door salvador4 op 10-03-2003 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 12-09 16:39

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik heeft net een 1700 + van Gistron binnen tis een JIUHB0309 ffies kijken wat ie wil trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fewture heb jij ooit een core van een XP gelapped zo ja hoe ??

Ik heb inmiddels een nieuwe voeding gekocht (zalman 400W) en nu zijn de lockups niet echt random meer maar mijn 5V lijn zit nogsteeds op 4.75V zij het wel dat hij daar niet meer onder is geweest... Is dit eigenlijk ook nog te weinig of is dat wel oke ?

Misschien inderdaad maar ffies die potmeter bijstellen, keb er 1 gezien al toen ik mijn voeding voor mijn pomp heb geinstalleerd maar las hier ergens over twee pots 1 voor 5V en 1 voor 3,3V is dit bij alle voedingen zo of kan het zijn dat ik er maar 1 heb ?? 3,3V = @ 3,39 dus die wil ik niet hoger hebben lijkt me.. ?

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JokerLash
TuRk schreef op 10 March 2003 @ 13:33:
Ik heeft net een 1700 + van Gistron binnen tis een JIUHB0309 ffies kijken wat ie wil trekken...
Wanneer heb je deze besteld?

Ik denk dat ik dezelfde krijg dan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 13:35:
Fewture heb jij ooit een core van een XP gelapped zo ja hoe ??

Ik heb inmiddels een nieuwe voeding gekocht (zalman 400W) en nu zijn de lockups niet echt random meer maar mijn 5V lijn zit nogsteeds op 4.75V zij het wel dat hij daar niet meer onder is geweest... Is dit eigenlijk ook nog te weinig of is dat wel oke ?

Misschien inderdaad maar ffies die potmeter bijstellen, keb er 1 gezien al toen ik mijn voeding voor mijn pomp heb geinstalleerd maar las hier ergens over twee pots 1 voor 5V en 1 voor 3,3V is dit bij alle voedingen zo of kan het zijn dat ik er maar 1 heb ?? 3,3V = @ 3,39 dus die wil ik niet hoger hebben lijkt me.. ?

Grtz

ff mezelf quoten :P

Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 20:43:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]
Commandant, dremel..gaan 8)7 Echt veel helpt het niet en vlak wordt het niet. Was gewoon een leuk expiriment om de adrenaline wat te laten vloeien. Ik heb wel VGA cores en chipset cores gelapt. Gaat perfect. Een P4 core zou ik ook meteen lappen. AMD core helpt niet echt.. Ik wilde dat merkje eruit hebben, lukt niet ;)

Edit: core nog heel uiteraard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

XeNoBiTe schreef op 10 March 2003 @ 12:55:
[...]

Bij de Antec Truepower voedingen kan je, tenminste zo ver ik heb vernomen ;) , de 5V en de 12V apart regelen met een potmeter, wellicht is dat een oplossing?

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Garrett schreef op 10 March 2003 @ 14:16:
[...]

Bij de Antec Truepower voedingen kan je, tenminste zo ver ik heb vernomen ;) , de 5V en de 12V apart regelen met een potmeter, wellicht is dat een oplossing?

Uhm, bij de TruePower juist _niet_ als ik het goed heb. Ik heb een CWT en die zijn hetzelfde als de TP's. En voor zover ik weet heb ik geen potmeters erin.

De aardigheid van de TP's en CWT's is dat alle lijnen los van elkaar zijn. Als je 5V dus onder load komt gaat de 12V niet omhoog zoals bij andere voedingen. Plus dat ze gewoon veel amperes leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:31
Ik heb met mijn 1700+ last van random lockups als ik het voltage hoger gooi dan 1,8 :? Zou dit aan de voeding kunnen liggen of is de processor de oorzaak?

Edit: voeding is chieftec 340W

[ Voor 10% gewijzigd door ScorpionNL op 10-03-2003 14:59 ]

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Bij deze Antec Truepower en ook bij mijn vorige Enermax zaten er geen potmeters in helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
TuRk schreef op 10 March 2003 @ 13:33:
veel :) bijna 2 ghz zonder voltage increasement :) en rock stable na stressen max 50.5 graden ( @ zalman cu 5100-CU )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Captain Pervert schreef op 10 March 2003 @ 14:37:

Ja, hiermee zal je er waarschijnlijk wel 100 tot 200mhz+ extra uit kunnen persen mits goed gekoeld. Hier was t 1,85v max 2200 mhz, 2v ongeveer 2350, 2,07v resulteerde in 2400 mhz en alles hoger had 2,1+ nodig om stabiel te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door salvador4 op 10-03-2003 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JokerLash
Ben net thuis en heb de doos van Gistron opengemaakt

wat zit erin : 1700+ JIUCB 0251 :(

Maar deze gaat volgens mij ook wel over de 2ghz heen toch?

Moet nog wachten op men mobo ;(

[ Voor 36% gewijzigd door JokerLash op 10-03-2003 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
salvador4 schreef op 10 maart 2003 @ 15:42:
[...]

Ja, hiermee zal je er waarschijnlijk wel 100 tot 200mhz+ extra uit kunnen persen mits goed gekoeld. Hier was t 1,85v max 2200 mhz, 2v ongeveer 2350, 2,07v resulteerde in 2400 mhz en alles hoger had 2,1+ nodig om stabiel te zijn.
Ja mooi, dat wilde ik horen.
Is watergekoeld, dus daar kom ik wel een eindje mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
salvador4 schreef op 10 March 2003 @ 13:15:
[...]

Ik heb nog niet gehoord welke voeding je hebt [edit ik ziet t nu, zou moeten voldoen :) ], maar als het een beetje een 400w+ kwaliteits psu is zou ik weinig problemen verwachten. Een lage 5v heb/had ik alleen bij hoge een vcore van 1,9v hoger en dan stressed. Op originele vcore (1,6/1,75) is de 5v altijd perfect 4,95/5v geweest op beide mobo's. Je zou dus ook eens naar je voeding kunnen kijken. want met 2 'slechte' low bugget voedingen kom je waarschijnlijk niet ver.

Leuk detail overigens, ik heb nog een oud reepje pc2100 corsair liggen dat identiek is aan m'n crucial geheugen qua chippies(micron). Dit werkte in m'n 8kha+ altijd op 170mhz cas2. hoger ging toen niet echt vanwege de hoge pci/agp. Nu op m'n 8rda+ trekt dit geheugen met gemak 185 cas2 en zelf 195 cas3 wat ongeveer neer komt op 3000/3100mb (dual channel) niet verkeerd dus. Zoals je weet hangt dit alles natuurlijk van een hoop omstandigheden af maar goed het geeft wellicht een kleine indicatie.

offtopic:
dit had wel in t epox topic gekunnen :)
Heb jij ook zoveel spullen in je kast zitten??Want mij 8KHA+ is echt zwaar klote qua 5 volt lijn. Maar jij denkt dat ik geen slechte koop heb met die 8RDA???.Want dan bestel ik m gewoon en zien we wel weer verder als ik die binnen heb. Leuk feitje over die crucial chips. Toch nog niet voor niks die 200 euro betaald destijds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Captain Pervert schreef op 10 maart 2003 @ 15:53:
[...]

Ja mooi, dat wilde ik horen.
Is watergekoeld, dus daar kom ik wel een eindje mee
welk mobo heb je?

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Abit KR7A Raid. Gaat t/m MP 12.5, ik heb nu 15x143 ingesteld, de 15 verkregen door bruggen te verbinden. MP is te hoog, maar ik wil eerst kijken hoever de processor kan en dan de multiplier dusdanig veranderen dat ik de hoogste snelheid die de processor kan halen verkrijg met een zo hoog mogelijke FSB, die ligt ergens tussen de 157 en 160 (hoger is instabiel).

En ik ga denk ik deze mod toepassen:

http://www.ocinside.de/html/workshop/abit_kg7_vcore.html (22 KOhm, +0,2v)

Met 1 weerstandje, vind ik voldoende. Potmetertjes snap ik niet zo en als je die niet goed afstelt blaas je de boel op. Ik hoef het toch niet te kunnen regelen want dat kan je in de Bios ook wel...

[ Voor 25% gewijzigd door Captain Pervert op 10-03-2003 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mijn KR7A tot een FSb van 170 trekken
Daarna krijg ik HD problemen. Of het is het gehuegen wat me tegenhoudt.

Maar op 12.5 x 170 ben ik tevreden op air cooling voor een XP 1700 JIUHB 0302.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Ik heb PC2100 standaard geheugen, jij zeker 2700?

En geen geld voor nieuwe, want dan wil ik sowieso 1 Gb A-merk spul

[ Voor 46% gewijzigd door Captain Pervert op 10-03-2003 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
XeNoBiTe schreef op 10 March 2003 @ 16:35:
[...]

Heb jij ook zoveel spullen in je kast zitten??Want mij 8KHA+ is echt zwaar klote qua 5 volt lijn. Maar jij denkt dat ik geen slechte koop heb met die 8RDA???.Want dan bestel ik m gewoon en zien we wel weer verder als ik die binnen heb. Leuk feitje over die crucial chips. Toch nog niet voor niks die 200 euro betaald destijds...
Ik heb er altijd 3 maxtor 7200rpm schijven in gehad + een fikker, een radeon 8500, tv kaart, geluidskaart, mpegkaart een tijdje, nic natuurlijk.. verder een redelijk zwaar overklokte cpu en een grote berg fans waaronder een delta hp 60 t/m 120 wat flinke stroom vreters zijn. De 5 v is hier nooit echt een issue geweest, het changen van hardware beinvloedde de 5v overigens niet. Voor mij is het een goede koop geweest, bevalt prima na wat kleine probleempjes met die vage nforce/ideswdrivers. Uiteraard kan ik geen garantie geven op problemen die je misschien gaat ondervinden, maar goed dat ken niemand hier. Ik denk dat je nu je conclusies wel kunt trekken na het lezen van dit topic.

[ Voor 4% gewijzigd door salvador4 op 10-03-2003 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
JokerLash schreef op 10 maart 2003 @ 15:44:
Ben net thuis en heb de doos van Gistron opengemaakt

wat zit erin : 1700+ JIUCB 0251 :(

Maar deze gaat volgens mij ook wel over de 2ghz heen toch?

Moet nog wachten op men mobo ;(
Volges mij mag je dik tevreden zijn, kijk maar eens in de eerste post, ik heb btw jiucb 0250 en draai nu stabiel(=5x3dmark2001+2x3dmark2003+3uur prime95)
2100 MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JokerLash
Jah heb ik gezien, alleen afwachten wat die van mij gaat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
salvador4 schreef op 10 maart 2003 @ 18:15:
[...]

Ik heb er altijd 3 maxtor 7200rpm schijven in gehad + een fikker, een radeon 8500, tv kaart, geluidskaart, mpegkaart een tijdje, nic natuurlijk.. verder een redelijk zwaar overklokte cpu en een grote berg fans waaronder een delta hp 60 t/m 120 wat flinke stroom vreters zijn. De 5 v is hier nooit echt een issue geweest, het changen van hardware beinvloedde de 5v overigens niet. Voor mij is het een goede koop geweest, bevalt prima na wat kleine probleempjes met die vage nforce/ideswdrivers. Uiteraard kan ik geen garantie geven op problemen die je misschien gaat ondervinden, maar goed dat ken niemand hier. Ik denk dat je nu je conclusies wel kunt trekken na het lezen van dit topic.
Salvador, je hebt mij overtuigd. Ik ga gewoon voor de EPOX. Deze is zeer compleet voor een mooie prijs. Mocht ik weer dat 5 volt probleem krijgen dan weet ik wie ik moet slaan :9 haha. Geintje, dan moet ik maar weer voor een andere voeding kijken of deze modden. Thanx, nu nog een shop waar je het type XP zelf kan kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:41

Dark

who tweaked the light?

Antec zou ook binnenkort uitkomen met een true-control voeding, die wel een regelbare 3,3v, 5v en 12v heeft... preview: http://www.silentpcreview...ewarticle&artid=58&page=1

Bij de 'gewone' antec truepower zit er powersensing op de atx connector, een extra draadje terug vanaf die connector naar de voeding, die waar nodig bijregelt... het nadeel daarvan is dat je dan wel op de connector precies 12v hebt, maar dat zegt nog niets over wat er op het bord gebreurd.

Ik heb voor de gein eens gemeten op diverse punten met een enermax465/a7n8x:
floppy-conn:
Afbeeldingslocatie: http://darkforce.dyndns.org/pics/vprob/5vatdrive.jpg

atx-conn:
Afbeeldingslocatie: http://darkforce.dyndns.org/pics/vprob/5vatatx.jpg

op de power-fets
Afbeeldingslocatie: http://darkforce.dyndns.org/pics/vprob/5vatfets.jpg

met digidoc
Afbeeldingslocatie: http://darkforce.dyndns.org/pics/vprob/5vatdigidoc.png

en mbm
Afbeeldingslocatie: http://darkforce.dyndns.org/pics/vprob/5vatmbm.jpg

tussen de atx connector en de fets zit dus een verval van 0,2v ... ik vroeg me al af of je die sensing van een antec-true niet direct op de fets kon aansluiten, maar ik ben bang dat de rest van de apparaten de extra hoge 5v die er dan uitkomt niet zo lekker zullen vinden...
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.