Nee Captain Pervert, ik heb ook gewoon PC 2100 geheugen
Wel corsair/crucial. @ 2.95 Volt
Wel corsair/crucial. @ 2.95 Volt
[ Voor 11% gewijzigd door Herr Muller op 10-03-2003 20:46 ]
[ Voor 43% gewijzigd door XeNoBiTe op 10-03-2003 21:20 ]
Hij wil dan gewoon niet booten omdat je de zooi te hoog hebt ingesteld. Dit kan aan een aantal dingen liggen, maar het waarschijnlijkst is dat je processor niet verder wil, in elk geval niet op het voltage waarop je hem nu draait. Als bijv. het geheugen de reden zou zijn, zou hij nog wel opstarten, maar bijv. Windows niet in komen of in Windows foutmeldingen geven en/of blauwe schermen.Herr Muller schreef op 10 maart 2003 @ 20:18:
msi kt3ultra2 (slecht oc-mobo, maar gekocht toen ik een nog ergere n00b was)
xp1800+ (volgens mij een t-bred a, maar weet niet zeker, max 38 graden)
dane elec 256mb pc 2100
Ik kan me fsb opschroeven tot 151. Als ik hem hoger zet (bv 152) gaat de monitor uit (standby-achtig) na het afsluiten van de bios. Ik zet hem dan uit en ik moet dan zeker 1 minuut wachten tot ik hem weer kan booten.Normaal ga ik dan weer snel naar de bios om de fsb weer terug te zetten op 151 (ben nogal voorzichtig).
Volgens mij is dat een soort fail-safe beveiliging, als je de boel te hoog instelt en booten lukt niet wordt het gereset. Is niet bij alle moederborden zoVandaag had ik weer ff de fsb op 152 geprobeerd. Daarna gaf de monitor (zoals altijd) geen beeld. PC uit gezet. Paar minuten gewacht. Aangezet.
Is niet al een paar keer gebeurd, en was het niet gewoon toeval / koud in de kamer / koude componenten (dus PC een tijd niet aangeweest) etcBios gemist (te laat op de DEL knop gedrukt). Tot me verbazing starte hij gewoon windows op met een fsb van 152! Daarna heb ik het ook nog gebrobeerd met een fsb 155 en 3mark2001se ging stabiel.
*knip*
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
tvw
Hij reset hem niet, maar hij stuurt de monitor gewoon niet meer aan. Dus ik zet hem uit, wacht 1 min en zet hem weer aan. Dan doet ie het opeens wel op hoge fsb.Captain Pervert schreef op 10 maart 2003 @ 21:35:
[...]
Volgens mij is dat een soort fail-safe beveiliging, als je de boel te hoog instelt en booten lukt niet wordt het gereset. Is niet bij alle moederborden zo.
Dat is juist het vreemde. Ik heb hem achtereenvolgend geboot met 152, 153, 154 en 155. Dus oc naar hoger dan 151. uitzetten. 1 minuut wachten (heb het opgemeten) en dan boot ie lekker op hogere fsb. Ik heb nu al 2x 3dmark gedaan op 155 dus het kan echt geen toeval zijn. Morgen probeer ik nog wel met hogere fsb dus dan post ik hier nog wel.[...]
Is niet al een paar keer gebeurd, en was het niet gewoon toeval / koud in de kamer / koude componenten (dus PC een tijd niet aangeweest) etc
[ Voor 23% gewijzigd door Herr Muller op 10-03-2003 22:13 ]
Dat er op staat 1999 wil nie zeggen dat ie ook uit dat jaar komt. Was dat niet het jaar waarin AMD als eerst over de 1 Ghz ging trouwens?ShotGun schreef op 10 March 2003 @ 22:00:
[lichtelijk offtopic]
Een idioot die hier in de buurt woont heeft een oude palamino 1700+ uit 1999, de core code is AGNA. Weet iemand of die een beetje te klokken is? Hij komt zelf niet hoger dan 140Mhz FSB, maar dat ligt waarschijnlijk aan het mem. De temp komt niet boven 50C gekoeld door een molex koeler
. Als dit een overklokmonster blijkt te zijn wil hij hem vast wel unlocken
, maar hij is nogal zuinig op zijn harde waren.
Op overclockers.com waren alleen maar twee (twijfelachtig hoge) entry's voor de AGNA.
Sorry dat ik dat hier vraag, maar om er nu een heel nieuw topic over te openen is ook weer zo.
[ Voor 79% gewijzigd door Captain Pervert op 10-03-2003 22:15 . Reden: kwam een post tussen dus moest even quote erbij pleuren ]
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 22:52 ]
Turn it off and on again.
Met een beetje mzzl kan je er woesdags van genieten m8Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 22:28:
Ik had een 1600+ AGNGA op 1750MHz lopen.....met lucht
Edit:
Trouwens..deze screen had ik nog.. Emmertje water met ijs![]()
[afbeelding]
klik!
Temp was iets van 19 a 20 graden geloof ik..
Ik heb _bijna_ m'n peltier gedoetje compleet, dus meer dan 2600MHz zit er sowieso wel in..
WTF je hebt mij ingehaaldVerwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 22:28:
Ik had een 1600+ AGNGA op 1750MHz lopen.....met lucht
Edit:
Trouwens..deze screen had ik nog.. Emmertje water met ijs![]()
[afbeelding]
klik!
Temp was iets van 19 a 20 graden geloof ik..
Ik heb _bijna_ m'n peltier gedoetje compleet, dus meer dan 2600MHz zit er sowieso wel in..
BlaBlaBla
Strider schreef op 11 maart 2003 @ 09:10:
[...]
WTF je hebt mij ingehaald![]()
![]()
![]()
![]()
* Strider wacht nog steeds op zijn rad
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 09:21 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Tweeke op 11-03-2003 10:16 ]
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Tja, ze hebben niet zo'n zin om voor iedereen de core codes na te gaan kijken. 't blijft dus gokken.toastingnow schreef op 11 maart 2003 @ 10:20:
Welke winkel heeft nu de juiste stepping op voorraad voor de XP1700+? Heb er een paar gemaild, maar krijg als antwoord terug dat ik dat maar af moet wachten.
[ Voor 2% gewijzigd door Tweeke op 11-03-2003 10:30 . Reden: typo ]
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
Verwijderd
Tweeke schreef op 11 March 2003 @ 10:13:
offtopic:
Mn XP1700 komt over een paar daagjes binnen!(besteld bij Gistron)
Even een vraagje: Als ik mijn AOpen mobo handleiding juist interpreteer, dan staat er dat er een 1/6 divider aanwezig is. Op het moederbord is er ook daadwerkelijk een jumpertje voor aanwezig. Die heb ik alleen nog niet kunnen proberen (huidige proc is gelockt).
Ik heb nog nooit van een 1/6 divider op een KT400 bord gehoordDus.....is dit onzin of heb ik geluk?
P.S. normaal gesproken is dit een kwestie van ff testen, maar dat kan dus helaas nog niet. Nog een paar daagjes........
edit: voor de duidelijkheid, het gaat hier om een AOpen AK77-8XN.........AOpen zelf heeft geen antwoord gegeven op mijn vraag, en op de AOpen fora is er ook niet veel over terug te vinden...
toastingnow schreef op 11 maart 2003 @ 10:20:
Welke winkel heeft nu de juiste stepping op voorraad voor de XP1700+? Heb er een paar gemaild, maar krijg als antwoord terug dat ik dat maar af moet wachten.
Aha, dat is dan erg jammer....dat worden geen torenhoge FSB's dus....Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 14:04:
[...]
De KT400 heeft geen 1/6 div. Die zou er wel komen, maar dat is nooit gebeurd. Op sommige mobo's zit hij wel in de clockgen. maar daar heb je dus niks aan.
Verwijderd
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
[ Voor 6% gewijzigd door Aham brahmasmi op 11-03-2003 15:09 ]
Zal ik ook eens met ijs gaan spelen?Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 09:19:
[...]
Ik haal je toch altijd in..dat weet je toch![]()
Btw: Ik zei niks over stabiliteit heMet die temps 2585MHz superPI, maar doordat m'n mobo niet meer wil nog steeds geen betere superPI score.
I love watercooling
Verwijderd
Twas een woord grapjeAham brahmasmi schreef op 11 March 2003 @ 15:08:
Is dat een woordgrap, of bedoel je "better safe than sorry"?
En als ik jou was zou ik die JUIHB 0304 1800+ gewoon kopen. Bij steeds meer winkels hebben ze de 1700+ niet meer, dus kun je beter op zoek gaan naar een 1800+ met goeie core, die jij dus net hebt gevonden.
Verwijderd
Is mijn case temperatuur niet.... maar nu draait mijn proc met een temp van 32 graden ik heb de volts wat omhoog gegooit.Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 13:28:
[...]
Tuurlijk is dat de casetemp...alleen heeft ie het zelf nog niet door..
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 17:26 . Reden: update ]
ik heb ff het manual gedownload ....op pagina 32 staat het beschrevenTweeke schreef op 11 March 2003 @ 10:13:
offtopic:
Mn XP1700 komt over een paar daagjes binnen!(besteld bij Gistron)
Even een vraagje: Als ik mijn AOpen mobo handleiding juist interpreteer, dan staat er dat er een 1/6 divider aanwezig is. Op het moederbord is er ook daadwerkelijk een jumpertje voor aanwezig. Die heb ik alleen nog niet kunnen proberen (huidige proc is gelockt).
Ik heb nog nooit van een 1/6 divider op een KT400 bord gehoordDus.....is dit onzin of heb ik geluk?
P.S. normaal gesproken is dit een kwestie van ff testen, maar dat kan dus helaas nog niet. Nog een paar daagjes........
edit: voor de duidelijkheid, het gaat hier om een AOpen AK77-8XN.........AOpen zelf heeft geen antwoord gegeven op mijn vraag, en op de AOpen fora is er ook niet veel over terug te vinden...
in het manual zie je dat er een jumper opzit voor fsb>100,133,166,200 dit is niet het geheugenVerwijderd schreef op 11 March 2003 @ 14:04:
[...]
De KT400 heeft geen 1/6 div. Die zou er wel komen, maar dat is nooit gebeurd. Op sommige mobo's zit hij wel in de clockgen. maar daar heb je dus niks aan.
[ Voor 21% gewijzigd door erikdeperik op 11-03-2003 21:26 ]
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Verwijderd
ik betwijfel ook dat die aopen een fsb van 200 haaltTweeke schreef op 11 March 2003 @ 21:25:
Die zogenaamde 1/6 divider op het moederbord is inderdaad niet voor het geheugen. Maar ik betwijfel ook of je er een 200 fsb mee kan vastzetten. Waarschijnlijk zit het er alleen op om het mobo 'voor te bereiden op de toekomst'. En aangezien de 1/6 divider niet in de specificaties van de KT400 chipset voorkomt, lijkt het me dat het jumpertje 'loos' is.
Ik heb dus het idee dat Fewture gelijk heeft.
[ Voor 13% gewijzigd door erikdeperik op 11-03-2003 21:35 ]
Ja, maar als wat Fewture zegt juist is, dan zit dat jumpertje daar voor nop en bestaat er helemaal geen 1/6 divider. Ze hadden 'm dus wel gepland, en er een jumpertje voor gereserveerd, maar het is er dan nooit van gekomen....erikdeprik schreef op 11 March 2003 @ 21:30:
[...]
ik betwijfel ook dat die aopen een fsb van 200 haalt
maar die jumper zit er niet voor niets , hij zet alleen de pci/agp -fsb freq. verhouding
Nee, dat kan niet. FSB is in de BIOS dan instelbaar van 130-166....kun je ff proberen die jumper op 133 te zetten,en dan in het bios je fsb verlagen tot 100 ,als dat lukt zou je pci freq 25 moeten zijn(als mijn theorie klopt)
[ Voor 14% gewijzigd door Tweeke op 11-03-2003 21:43 ]
dus als je straks je unlocked xp hebt en je zet de jumper op 166 zal je hem kunnen zetten van+- 160 tot 199Tweeke schreef op 11 March 2003 @ 21:39:
[...]
Ja, maar als wat Fewture zegt juist is, dan zit dat jumpertje daar voor nop en bestaat er helemaal geen 1/6 divider. Ze hadden 'm dus wel gepland, en er een jumpertje voor gereserveerd, maar het is er dan nooit van gekomen....
Of mn mobo de 200 haalt? Tja, dat blijft gokken. Ik denk dat er nauwelijks serieuze overklokkers met een AK77 bordje zijn. Dus ook niet veel gebruikerservaringen op het gebied van hoge FSB's met een AOpen AK77....
[optimistische modus AAN]Dus...ik ben de eerste die zijn AOpen de stuipen op het lijf gaat jagen[/optimistische modus UIT]
[...]
Nee, dat kan niet. FSB is in de BIOS dan instelbaar van 130-166....
Verwijderd
Kerel...ook nog beter weten...Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 17:22:
[...]
Is mijn case temperatuur niet.... maar nu draait mijn proc met een temp van 32 graden ik heb de volts wat omhoog gegooit.
Hij draai op 1,74GHz
FSB 133@158
volt: core + 7,5% AGP + 0,2v DIMM + 0,2v
Hen je de OVP mod gedaan (is een beveiliging die boven de 2V + zorgt dat het mobo niet stabiel werkt) en je begrijpt wel als je die eraf "sloopt" kan je stukken stabieler boven de 2V draaienCaptain Pervert schreef op 12 maart 2003 @ 02:28:
Woohoo. Wat een interessant speelgoed is dit toch.
Net gevoltmod (trillend als een rietje).
Het blijkt dat hij (zoiets las ik eerder ook) op 2v nog stabiel is, maar 2,05 wil niet echt meer, ongeacht de snelheid. Crasht na een tijdje. Ik ga nog even doorprutsen
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Dat is mijne ook hoor alleen maar 2 sec @ bootTijgert schreef op 12 March 2003 @ 08:35:
Zegges Nostra... als 26 garden niet kan, waarom is de mijne dan nu 21 graden?
Ja 21 ja...zelfgemaakte koel installatie..... site volgt nog... betweter...
[ Voor 3% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 12-03-2003 08:41 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 01:17:
[...]
Kerel...ook nog beter weten...
26 graden kan niet.... klaar punt uit!
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 09:00 ]
Ehmmmm dit is een idle actie en een standaard draaiende CPU !!!!Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 08:56:
[...]
[afbeelding]
Dan klop dit ook niet zeker!? Misschien is mijn sensor stuk ofzo maar als ik mijn heatsink voel (met mijn vinger) voel ik ook geen warmte
En de sys temp is zo afwijkend omdat deze aan de bovenkant van het sys zit. Aan de onderkant zitten twee 120x120x25 titan fan's en mijn case is open
Inderdaad. Als ik die van mij op zo'n lage vcore draai zit ik ook onder de 30 graden.SmokeyTheBandit schreef op 12 March 2003 @ 09:20:
Ehmmmm dit is een idle actie en een standaard draaiende CPU !!!!
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
BlaBlaBla
Ja dat is nog een argumentStrider schreef op 12 March 2003 @ 10:06:
Waarom denken jullie altijd dat moederbord sensoren kloppen
SmokeyTheBandit schreef op 12 March 2003 @ 11:13:
[...]
Ja dat is nog een argument![]()
Weten jullie nog dat er die HALT hack was voor de kt planken die ineens zorgde dat de temp zon 15 C omlaag ging...... software matigdus de temps moet je met een korrel zout nemen.
Verwijderd
Nu wordt ie nog mooier....Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 08:56:
[...]
[afbeelding]
Dan klop dit ook niet zeker!? Misschien is mijn sensor stuk ofzo maar als ik mijn heatsink voel (met mijn vinger) voel ik ook geen warmte
En de sys temp is zo afwijkend omdat deze aan de bovenkant van het sys zit. Aan de onderkant zitten twee 120x120x25 titan fan's en mijn case is open
Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 11:28:
[...]
Nu wordt ie nog mooier....
Je denkt dus dat de cpu kouder kan worden als je casetemp met normale luchtkoeling? Denk toch es ff logisch na.......
Verwijderd
LOL@NostraVerwijderd schreef op 12 March 2003 @ 11:28:
[...]
Nu wordt ie nog mooier....
Je denkt dus dat de cpu kouder kan worden als je casetemp met normale luchtkoeling? Denk toch es ff logisch na.......
Verwijderd
Tja wat is casetemp, is dat midden in de case gemeten dus de aangevoerde lucht, of een obscuur sensortje ergens in een dooie hoek (airflow technisch gezien) van je moederbord omgeven door allerlei (niet zo heel erg) warme chippies ed?Nu wordt ie nog mooier....
Het lijkt me waterkoeling, maar mn Italiaans is niet al te best...Configurazione
CPU Barton 2500+ ACUCA 1833Mhz (sbloccato di serie fino @ 12.5X)
Raffreddamento @ Liquido: Prototype WBNKB4
Scheda madre Epox 8RDA+ con chipset nForce2 (revisione A2)
RAM A-Data PC3200 256Mb
Alimentatore Starnet 550 watt
Scheda video Asus 7700 Ti200 (pure 32mb)
Verwijderd
Als je een GA-7VRXP rev 2.0 hebt, kun je hem wel lekker OC-en, met de 1.1 missen de dividers. Zorg dat je een xxxHB hebt, die gaan het hoogste, maar aangezien jouw plankje er niet alles uit kan halen voldoet elke Thoroughbred wel.Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 13:03:
Ik las pas het artikel op de tweakers site over de Athlon XP 1700+. Even voor mijn duidelijkheid, een Athlon XP 1700+ met Thoroughbred B-core is standaard unlocked? Dus als ik zo een unit koop en hem op mn GA-7VRXP zet kan ik de multiplier verhogen zonder potloodstreepjes of andere dingen te hoeven doen?
Moet ik nog op codes letten die op de processor staan?
Bedankt.
ah idd das wel leuk als dit al met water isTweeke schreef op 12 maart 2003 @ 12:52:
Niet echt heel extreem, maar toch leuke Barton OC @OClabs.com
[afbeelding]
[...]
Het lijkt me waterkoeling, maar mn Italiaans is niet al te best...
Verwijderd
Toch loopt bij mij de cpu temp een graad of 5 terug als ik CpuIdle draai...Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 11:18:
[...]
Bij een Tbred wordt HALT standaard al toegepast. Vandaar dat de verschillen tussen idle en stressed soms heel erg oplopen.
I love watercooling
Yep. Zowieso op 166 zetten, dan kloppen de dividers weer als het goed is. De slechtste Tbred-B is xxxCB en die haalt nog een slordige 2,2Ghz. Ik denk zelf dat er nu bijna alleen nog maar betere te koop zijn. Je maakt zowieso een boost!Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 13:24:
Bedankt Smarron. Ik heb de 2.0 plank ja. Dus elke 1700+ met Thoroughbred B core kan ik eens lekker wat opschroeven?
heb je nu nog geen keuze gemaaktXeNoBiTe schreef op 12 maart 2003 @ 13:52:
Welk mobo is nou t beste voor de 1700???...moet t nu weten!! Asus, Epox of MSI?? Please adve ASAP..ga vanmiddag naar Informatique namelijk..
[ Voor 9% gewijzigd door salvador4 op 12-03-2003 14:01 ]
Zoekt en gij zult vinden.XeNoBiTe schreef op 12 March 2003 @ 14:22:
Heeft die Epox nou eigenlijk ook SPDIF out??
[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 12-03-2003 15:10 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Verwijderd
Beetje vaag. Je omgevings temp. is hoger dan je CPU temp. lijkt me tech. niet mogelijk.Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 08:56:
[...]
[afbeelding]
KloptGarrett schreef op 12 maart 2003 @ 13:42:
[...]
Toch loopt bij mij de cpu temp een graad of 5 terug als ik CpuIdle draai...
Had dat progje ook niet met HALT te maken
O0k goedemorgen!Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 15:27:
[...]
Beetje vaag. Je omgevings temp. is hoger dan je CPU temp. lijkt me tech. niet mogelijk.
"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who
Verwijderd
De boven kant en onderkant van mijn case heeft goede airflow aan de onderkant van de case (ik heb een fulltower en er zit dus een grote ijzere plaat in het midden me een opening die 10cm2 is) Dus de airflow van de onderkant naar de bovenkant is slecht. Maar de airflow die van de voorkant naar de achterkant gaat is goed. De temp sensor van mijn system zit bovenin waar dus een slechte airflow is. Dit leek mij de rede (wel vaag) de temp sensor zal dan wel brak zijnVerwijderd schreef op 12 March 2003 @ 15:27:
[...]
Beetje vaag. Je omgevings temp. is hoger dan je CPU temp. lijkt me tech. niet mogelijk.
uhm....Tweeke schreef op 12 March 2003 @ 17:00:
@ GiLuX: Wow.....dat ziet er wel heel goed uitIs die 160 x 13 trouwens ook met 1,7 v-core?
Maarja, het blijft de vraag of ie dit ook doet mét OS...
offtopic:
Hoelang deed Gistron bij jou over de levering?
"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who
Paar bruggetjes verbinden, default voltage op 1.75 zetten en je kan tot 1.85. Wedden dat je dan nog veel verder komt?GiLuX schreef op 12 March 2003 @ 16:30:
jier net binnen maar nog niet met os getest (dus alleen gekeken oftie boot)
MSI KT3V
Athlon T 1700+ JIUHB0309 (gistron)
kingston 2700 ddr
artic supersilent pro (mooi blok, shitty fan)
boot stabiel met 160 x 13 = 2080 MHZ (48 graden)
boot minder stabiel met 170 x 13 (1.7 v core(=max op dit mobo)) = 2210
alles daarboven is no boot at all, ook niet als geheugen meer juice krijgt.
zal morgen eens een burnin test doen en wat zwaardere koeling er op zetten.
toch niet slecht voor een cpuutje van 63 eurootjes.
zal het eens proberen,Captain Pervert schreef op 12 March 2003 @ 17:33:
[...]
Paar bruggetjes verbinden, default voltage op 1.75 zetten en je kan tot 1.85. Wedden dat je dan nog veel verder komt?
een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608
Zie de openingspost :Burning_acid schreef op 12 March 2003 @ 21:45:
hmmm kan iemand mij misschien vertellen wat een veilige maximale Vcore is voor een XP1800+ Tbred-a ajuga week 42?
Ik draai nu 10x200 met luchtkoeling en PC3200 Twinmos/Twinmos Cas2,5
Screen:
[afbeelding]
Hij is nu 38 graden met een Spire Whisperrock III en een zooi case fans(Xaser II)Dit alles op een 8RDA+ 1.1
p.s.beetje gare screen maar anders issie groter dan 50Kb en kan ik hem niet uploaden
Volgens mij ben je beter uit met wat hoger geheugen (2700-3200).XeNoBiTe schreef op 12 maart 2003 @ 21:55:
Nog n vraagje. Ging dus mijn 8KHA+ verkopen samen met de XP 1800. En haal dan die 1700 XP met de8RDA+ maar die maat van me moet ook geheugen hebben. Zal ik hem mijn crucial pc2100 verkopen en zelf ander geheugen halen, of kan ik ook prima (iets cheaper ook natuurlijk) het crucial geheugen in mijn nieuwe setje duwen als ik ongeveer met 2100 Mhz tevreden ben??
Verwijderd
Ik kreeg maandag een XP1700+ binnen van Informatique die ik besteld had voor een klant. Ik bekijk de codes, wat blijkt:Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 13:18:
Mjuist even mijn overklokresultaten nu ik na een MAAND (%@$&^%
) me 512MB PC3200 CAS3 Kingston van Salland heb gekregen.
Resultaten van mijn XP2100+, AJUGB week 46:
Standaard: 1733MHz, 1,6V, FSB 133MHz, MP 13
Nu: 2300MHz, 1,95V, FSB 184MHz, MP 12.5
Mobo is een Asus A7V8X rev 1.04, videokaart Asus V9280 VideoSuite (danku Salland, ik had een 'gewone' V9280 besteld)
Die V9280 heeft een GeForce4 Ti4200 chippie op 250MHz (draait nu op 275MHz), en het 128MB geheugen draait 514@550MHz. Met andere woorden ik heb er een Ti4400 van gemaakt
3DMark 2001 score: 11801 (comp op normale snelheid +/- 9900).
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6084285
[edit]
Whoops, de temps vergeten
Proc 69°C, case 25°C
Dit alles met luchtkoeling
Vanavond details, moet nu werken.
Me kast heeft een 80mm intake onderin, een 80mm intake in de zijkant die recht op de northbridge blaast, een 80mm outtake aan de achterkant en een 80mm outtake in de voeding, een Cooler Master HHC-L61 op me proc, en mn videokaart heeft de standaard grote koeling die ook over de geheugen chips zit
Verwijderd
www.xtremesystems.orgmaddog_rvo schreef op 12 maart 2003 @ 17:58:
Weet iemand waar ik een vcore mod kan vinden voor de Abit NF7, kan via de search nl. niks vinden
Garrett schreef op 12 March 2003 @ 13:42:
[...]
Toch loopt bij mij de cpu temp een graad of 5 terug als ik CpuIdle draai...
Had dat progje ook niet met HALT te maken
Verwijderd
Klopt geen zak van volgens mij...Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 00:51:
[...]
Mja..ik heb het uit de specsheet van amd.. kweet ook niet hoe dat zit.
Ok, dan verkoop ik die crucial chips wel aan hem. En kan dan zelf dus t beste Kingston geheugen halen ofzo?Smarron schreef op 12 March 2003 @ 22:31:
[...]
Volgens mij ben je beter uit met wat hoger geheugen (2700-3200).
[ Voor 62% gewijzigd door vervoto1 op 13-03-2003 01:38 ]
Ja je moet echt goeie geheugen halen en EL Cheapo of onbekende merken(OEM). Ik had eerst precies zefde computer spec 8KHA+ en 1800+ en ik heb ook mijne verkocht en RDA+ gehaaldXeNoBiTe schreef op 12 March 2003 @ 21:55:
Nog n vraagje. Ging dus mijn 8KHA+ verkopen samen met de XP 1800. En haal dan die 1700 XP met de8RDA+ maar die maat van me moet ook geheugen hebben. Zal ik hem mijn crucial pc2100 verkopen en zelf ander geheugen halen, of kan ik ook prima (iets cheaper ook natuurlijk) het crucial geheugen in mijn nieuwe setje duwen als ik ongeveer met 2100 Mhz tevreden ben??
Lucky Goldstar
Die site werkt bij mij nietVerwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 00:46:
[...]
www.xtremesystems.org
en dan ff op het forum zoeken, daar hebben ze meerdere mods voor de NF7.
Op xtreme zitten de tweakmasters. Oppainter, MRIcee, Macci, JC Viggen....allemaal kerels die vet goed kunnen tweaken en veel geld voor over hebben.
Voor al je Abit vragen kun je daar terecht...
[ Voor 11% gewijzigd door maddog_rvo op 13-03-2003 07:51 ]
[ Voor 23% gewijzigd door Tijgert op 13-03-2003 08:20 ]
Welke bios versie 3303? of 3305? ik hoor veel klachten met 3305.Intronic15 schreef op 13 March 2003 @ 08:11:
Ja xtremesystems is down, al 2 dagen.
Maargoed, die nieuwe bios voor de 8rda+ is echt lekker.. zit nu op 2349mhz(12,5x187) @ 1,975 volt super stabiel.
Lucky Goldstar
3305, idd hoor ook veel klachten maar bij mij is het precies andersom: super stabiel, en ik kan nu op meer mhz draaien met minder volt, toppie tochDJkim schreef op 13 March 2003 @ 08:20:
[...]
Welke bios versie 3303? of 3305? ik hoor veel klachten met 3305.
[ Voor 4% gewijzigd door Intronic op 13-03-2003 10:22 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq