[OC] Athlon XP1700-2100 Tbred Overclocking! (Deel 4)

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.635 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee Captain Pervert, ik heb ook gewoon PC 2100 geheugen
Wel corsair/crucial. @ 2.95 Volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
msi kt3ultra2 (slecht oc-mobo, maar gekocht toen ik een nog ergere n00b was)
xp1800+ (volgens mij een t-bred a, maar weet niet zeker, max 38 graden)
dane elec 256mb pc 2100

Ik kan me fsb opschroeven tot 151. Als ik hem hoger zet (bv 152) gaat de monitor uit (standby-achtig) na het afsluiten van de bios. Ik zet hem dan uit en ik moet dan zeker 1 minuut wachten tot ik hem weer kan booten. Normaal ga ik dan weer snel naar de bios om de fsb weer terug te zetten op 151 (ben nogal voorzichtig)
Vandaag had ik weer ff de fsb op 152 geprobeerd. Daarna gaf de monitor (zoals altijd) geen beeld. PC uit gezet. Paar minuten gewacht. Aangezet. Bios gemist (te laat op de DEL knop gedrukt). Tot me verbazing starte hij gewoon windows op met een fsb van 152! Daarna heb ik het ook nog gebrobeerd met een fsb 155 en 3mark2001se ging stabiel :D.

Het probleem: Als ik me pc nu wil opstarten (met een fsb>151) moet ik
1 aanzetten
2 monitor geeft na de bios geen beeld dus uitzetten
3 paar minuten wachten
4 aanzetten

[niet echt belangrijk] Wat me verder is opgevallen is dat me geheugen bij fsb<151 wordt herkend als 266mhz(niet in de bios zelf, maar bij opstartscherm) en dat hij bij fsb>151 wordt weergegeven als 333mhz. Ook de cpu wordt in het opstartscherm anders weergegeven nl: fsb<151 amd xp1800+, fsb>151 de preciese kloksnelheid (bv 1775mhz). [/niet echt belangrijk]

Samengevat: Ik vind het vaag dat hij dus wel stabiel loopt met fsb>151, maar dat de pc het dan pas doet bij tweede boot en een tussenpauze.

Ik vindt het een beetje zonde om op fsb 151mhz te draaien, terwij hij bij een lange opstartprocedure wel veel hoger kan. Wie herkent dit probleem en weet meer af van de magische fsb=151.

ps Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand dit lange stuk wil lezen + beantwoorden want ik heb nu vrij dure en zinloze koeling in me kast hangen.

[ Voor 11% gewijzigd door Herr Muller op 10-03-2003 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Salvador..nog eentje dan...is t niet het verstandigst om gewoon bijvoorbeeld een asus te halen??.Hier komen die rare problemen toch zoiezo niet voor? Of vergips ik me??.

EDIT: Zo te zien volgens DARK z'n mooie plaatjes komt dit probleem dus ook voor bij de ASUS...hmmm...und wat jetzt...misschien ga ik te ver of topic. Haal gewoon die epox=athlon. En dan zie ik wel. Wordt het eventueel gewoon een nieuwe voeding.

[ Voor 43% gewijzigd door XeNoBiTe op 10-03-2003 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Herr Muller schreef op 10 maart 2003 @ 20:18:
msi kt3ultra2 (slecht oc-mobo, maar gekocht toen ik een nog ergere n00b was)
xp1800+ (volgens mij een t-bred a, maar weet niet zeker, max 38 graden)
dane elec 256mb pc 2100

Ik kan me fsb opschroeven tot 151. Als ik hem hoger zet (bv 152) gaat de monitor uit (standby-achtig) na het afsluiten van de bios. Ik zet hem dan uit en ik moet dan zeker 1 minuut wachten tot ik hem weer kan booten.Normaal ga ik dan weer snel naar de bios om de fsb weer terug te zetten op 151 (ben nogal voorzichtig).
Hij wil dan gewoon niet booten omdat je de zooi te hoog hebt ingesteld. Dit kan aan een aantal dingen liggen, maar het waarschijnlijkst is dat je processor niet verder wil, in elk geval niet op het voltage waarop je hem nu draait. Als bijv. het geheugen de reden zou zijn, zou hij nog wel opstarten, maar bijv. Windows niet in komen of in Windows foutmeldingen geven en/of blauwe schermen.
Vandaag had ik weer ff de fsb op 152 geprobeerd. Daarna gaf de monitor (zoals altijd) geen beeld. PC uit gezet. Paar minuten gewacht. Aangezet.
Volgens mij is dat een soort fail-safe beveiliging, als je de boel te hoog instelt en booten lukt niet wordt het gereset. Is niet bij alle moederborden zo
Bios gemist (te laat op de DEL knop gedrukt). Tot me verbazing starte hij gewoon windows op met een fsb van 152! Daarna heb ik het ook nog gebrobeerd met een fsb 155 en 3mark2001se ging stabiel :D.

*knip*
Is niet al een paar keer gebeurd, en was het niet gewoon toeval / koud in de kamer / koude componenten (dus PC een tijd niet aangeweest) etc

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:47
[lichtelijk offtopic]
Een idioot die hier in de buurt woont heeft een oude palamino 1700+ uit 1999, de core code is AGNA. Weet iemand of die een beetje te klokken is? Hij komt zelf niet hoger dan 140Mhz FSB, maar dat ligt waarschijnlijk aan het mem :P. De temp komt niet boven 50C gekoeld door een molex koeler :). Als dit een overklokmonster blijkt te zijn wil hij hem vast wel unlocken :P, maar hij is nogal zuinig op zijn harde waren.

Op overclockers.com waren alleen maar twee (twijfelachtig hoge) entry's voor de AGNA.

Sorry dat ik dat hier vraag, maar om er nu een heel nieuw topic over te openen is ook weer zo 8)7.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Muller
Captain Pervert schreef op 10 maart 2003 @ 21:35:
[...]
Volgens mij is dat een soort fail-safe beveiliging, als je de boel te hoog instelt en booten lukt niet wordt het gereset. Is niet bij alle moederborden zo.
Hij reset hem niet, maar hij stuurt de monitor gewoon niet meer aan. Dus ik zet hem uit, wacht 1 min en zet hem weer aan. Dan doet ie het opeens wel op hoge fsb.
[...]
Is niet al een paar keer gebeurd, en was het niet gewoon toeval / koud in de kamer / koude componenten (dus PC een tijd niet aangeweest) etc
Dat is juist het vreemde. Ik heb hem achtereenvolgend geboot met 152, 153, 154 en 155. Dus oc naar hoger dan 151. uitzetten. 1 minuut wachten (heb het opgemeten) en dan boot ie lekker op hogere fsb. Ik heb nu al 2x 3dmark gedaan op 155 dus het kan echt geen toeval zijn. Morgen probeer ik nog wel met hogere fsb dus dan post ik hier nog wel.

[ Voor 23% gewijzigd door Herr Muller op 10-03-2003 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
ShotGun schreef op 10 March 2003 @ 22:00:
[lichtelijk offtopic]
Een idioot die hier in de buurt woont heeft een oude palamino 1700+ uit 1999, de core code is AGNA. Weet iemand of die een beetje te klokken is? Hij komt zelf niet hoger dan 140Mhz FSB, maar dat ligt waarschijnlijk aan het mem :P. De temp komt niet boven 50C gekoeld door een molex koeler :). Als dit een overklokmonster blijkt te zijn wil hij hem vast wel unlocken :P, maar hij is nogal zuinig op zijn harde waren.

Op overclockers.com waren alleen maar twee (twijfelachtig hoge) entry's voor de AGNA.

Sorry dat ik dat hier vraag, maar om er nu een heel nieuw topic over te openen is ook weer zo 8)7.
Dat er op staat 1999 wil nie zeggen dat ie ook uit dat jaar komt. Was dat niet het jaar waarin AMD als eerst over de 1 Ghz ging trouwens? :D

Het is gewoon het copyright jaar van de Athlon.

Maar over die core kan ik je niets zeggen, maar als ik even schat op basis van overklokervaringen met de eerste XP1800's schat ik dat het wel ophoudt bij die tot nu toe gehaalde 1540, misschien kan je hem unlocken en dan de MP lager en de FSB hoger, dat zal meer effect hebben op het systeem in zijn geheel.

Om nou te zeggen dat dat de moeite waard is als je voor 69 pleuro een XP 1700 kan halen die sowieso over de 2 Ghz kan... Da's geen geld, maar 69 euro is voor de één (jochie met krantenwijk) meer dan voor de ander (student met voorliefde voor electronische rotzooi).

[ Voor 79% gewijzigd door Captain Pervert op 10-03-2003 22:15 . Reden: kwam een post tussen dus moest even quote erbij pleuren ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een 1600+ AGNGA op 1750MHz lopen.....met lucht >:)

Edit:

Trouwens..deze screen had ik nog.. Emmertje water met ijs :D :D

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/2100/2600.jpg
klik!

Temp was iets van 19 a 20 graden geloof ik..
Ik heb _bijna_ m'n peltier gedoetje compleet, dus meer dan 2600MHz zit er sowieso wel in..

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Het design van de Athlon stampt uit 1999 vandaar die datum :)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 22:28:

Edit:

[afbeelding]
klik!

Ik heb _bijna_ m'n peltier gedoetje compleet, dus meer dan 2600MHz zit er sowieso wel in..
Met een beetje mzzl kan je er woesdags van genieten m8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 22:28:

Edit:

[afbeelding]
klik!

WTF je hebt mij ingehaald :( ;) :Y) :P

* Strider wacht nog steeds op zijn rad :(

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Strider schreef op 11 maart 2003 @ 09:10:
[...]

WTF je hebt mij ingehaald :( ;) :Y) :P

* Strider wacht nog steeds op zijn rad :(

Ik haal je toch altijd in..dat weet je toch :P :+

Btw: Ik zei niks over stabiliteit he :X Met die temps 2585MHz superPI, maar doordat m'n mobo niet meer wil nog steeds geen betere superPI score.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
offtopic:
Mn XP1700 komt over een paar daagjes binnen! :) (besteld bij Gistron)

Even een vraagje: Als ik mijn AOpen mobo handleiding juist interpreteer, dan staat er dat er een 1/6 divider aanwezig is. Op het moederbord is er ook daadwerkelijk een jumpertje voor aanwezig. Die heb ik alleen nog niet kunnen proberen (huidige proc is gelockt).

Ik heb nog nooit van een 1/6 divider op een KT400 bord gehoord :? Dus.....is dit onzin of heb ik geluk?

P.S. normaal gesproken is dit een kwestie van ff testen, maar dat kan dus helaas nog niet. Nog een paar daagjes........ :)

edit: voor de duidelijkheid, het gaat hier om een AOpen AK77-8XN.........AOpen zelf heeft geen antwoord gegeven op mijn vraag, en op de AOpen fora is er ook niet veel over terug te vinden...

[ Voor 15% gewijzigd door Tweeke op 11-03-2003 10:16 ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 16:54
Welke winkel heeft nu de juiste stepping op voorraad voor de XP1700+? Heb er een paar gemaild, maar krijg als antwoord terug dat ik dat maar af moet wachten.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
toastingnow schreef op 11 maart 2003 @ 10:20:
Welke winkel heeft nu de juiste stepping op voorraad voor de XP1700+? Heb er een paar gemaild, maar krijg als antwoord terug dat ik dat maar af moet wachten.
Tja, ze hebben niet zo'n zin om voor iedereen de core codes na te gaan kijken. 't blijft dus gokken.

Maar je maakt een hele goede kans op een jiuhb als je er een aanschaft bij een winkel waar ze als warme broodjes de toonbank over vliegen.

Dus....ik denk Gistron, maxpert o.i.d.

[ Voor 2% gewijzigd door Tweeke op 11-03-2003 10:30 . Reden: typo ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Tbred 1700+ @ 2000+ lopen weet niet uit welke week hij komt. heb m in januari bij gistron gekocht.

Specs:
AMD Athlon XP 1700+ Tbred @ 2000+ (1,68GHz) FSB 133@153
Mobo: Gigabyte GA-7VAXP
Cooler: Thermaltake Vulcano 7+ @ 6000RPM (voor de zekerheid) 26 graden C
Memory: Samsung/Samsung KT400 PC3200 256MB DDR
Case: Aopen HQ-O8 300W

Ben nog even bezig om het uiterste van de proc te krijgen maar dat lukt niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
26 graden? Is dat niet toevallig je casetemp :? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain Pervert schreef op 11 maart 2003 @ 12:45:
26 graden? Is dat niet toevallig je casetemp :? :D
Tuurlijk is dat de casetemp...alleen heeft ie het zelf nog niet door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tweeke schreef op 11 March 2003 @ 10:13:
offtopic:

Even een vraagje: Als ik mijn AOpen mobo handleiding juist interpreteer, dan staat er dat er een 1/6 divider aanwezig is. Op het moederbord is er ook daadwerkelijk een jumpertje voor aanwezig. Die heb ik alleen nog niet kunnen proberen (huidige proc is gelockt).

Ik heb nog nooit van een 1/6 divider op een KT400 bord gehoord :? Dus.....is dit onzin of heb ik geluk?

P.S. normaal gesproken is dit een kwestie van ff testen, maar dat kan dus helaas nog niet. Nog een paar daagjes........ :)

edit: voor de duidelijkheid, het gaat hier om een AOpen AK77-8XN.........AOpen zelf heeft geen antwoord gegeven op mijn vraag, en op de AOpen fora is er ook niet veel over terug te vinden...

De KT400 heeft geen 1/6 div. Die zou er wel komen, maar dat is nooit gebeurd. Op sommige mobo's zit hij wel in de clockgen. maar daar heb je dus niks aan.

toastingnow schreef op 11 maart 2003 @ 10:20:

www.yorcom.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 14:04:

[...]

De KT400 heeft geen 1/6 div. Die zou er wel komen, maar dat is nooit gebeurd. Op sommige mobo's zit hij wel in de clockgen. maar daar heb je dus niks aan.
Aha, dat is dan erg jammer....dat worden geen torenhoge FSB's dus.... :| maarja met max 1,85 volt zal ik toch wel niet zo vreselijk hoog komen.

En om nou een Nforce-bordje aan te gaan schaffen hiervoor.....beetje duur 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
@Herr Muller: Ik heb het met mijn ASUS A7V8X bij de grens 149/150 MHz. M'n FSB zit nu op 148 MHz, maar ik heb wel een avondje stabiel kunnen draaien op 156 MHz. Daarna ging 't niet meer. :? Komt omdat 't een (1800+) Palomino is denk ik. Hij draait nu dus op 1700 MHz, maar kan waarschijnlijk best 1900 MHz aan. Ik wil 'm al heel lang unlocken, maar ben er nog niet aan toe gekomen... maar ik denk da'k nu een 1700+ T-bred D ga kopen. :)
Bij mislukte overklokpogingen wordt mijn scherm ook zwart, en kom ik automatisch weer terug in 't BIOS na een (handmatige) reset, met de melding dat eea te hoog is ingesteld.

Maar goed, de grens zit bij de A7V8X dus bij 149 MHz, hoger is bij de meesten gewoon instabiel. In het A7V8X-topic waren er ook mensen die net als jij na een overclock eerst de pc uit moesten zetten en dat 'ie daarna weer postte. Dit is mij nooit gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een 1800+ tegen gekomen met de zelfde core als de beruchte 1700+. JIUHB van week 304... Zelfde core maar het is een 1800+... kopen of niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Beetje domme vraag. Waar kijk je naar: cores.. dus??

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Better save then sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
Is dat een woordgrap, of bedoel je "better safe than sorry"?
En als ik jou was zou ik die JUIHB 0304 1800+ gewoon kopen. Bij steeds meer winkels hebben ze de 1700+ niet meer, dus kun je beter op zoek gaan naar een 1800+ met goeie core, die jij dus net hebt gevonden.

[ Voor 6% gewijzigd door Aham brahmasmi op 11-03-2003 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 09:19:

[...]

Ik haal je toch altijd in..dat weet je toch :P :+

Btw: Ik zei niks over stabiliteit he :X Met die temps 2585MHz superPI, maar doordat m'n mobo niet meer wil nog steeds geen betere superPI score.
Zal ik ook eens met ijs gaan spelen? :+

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op 11 March 2003 @ 15:08:
Is dat een woordgrap, of bedoel je "better safe than sorry"?
En als ik jou was zou ik die JUIHB 0304 1800+ gewoon kopen. Bij steeds meer winkels hebben ze de 1700+ niet meer, dus kun je beter op zoek gaan naar een 1800+ met goeie core, die jij dus net hebt gevonden.
Twas een woord grapje :) maarre ik was naar de winkel gegaan en keek nog ff een andere stapel door en kwam er ook nog 2 van week 6 tegen :D

Het is in Zaandam dus ik weet niet waar je vandaan komt... anders geef ik je het adres wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 13:28:
[...]

Tuurlijk is dat de casetemp...alleen heeft ie het zelf nog niet door..
Is mijn case temperatuur niet.... maar nu draait mijn proc met een temp van 32 graden ik heb de volts wat omhoog gegooit.

Hij draai op 1,74GHz

FSB 133@158
volt: core + 7,5% AGP + 0,2v DIMM + 0,2v

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 17:26 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Muller
@Aham brahmasmi: Op zo'n soort reply zat ik te wachten. Ik ben iig niet de enige met dit probleem. ik denk dat er binnenkort toch een nieuwe mobo kom, want zo gaat het oc-en een beetje lastig. iig bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
Tweeke schreef op 11 March 2003 @ 10:13:
offtopic:

ik heb ff het manual gedownload ....op pagina 32 staat het beschreven
het is een beetje slecht vertaalt van japans > ENGELS
maar ik begrijp dat als je de jumper set op bv 133 dat je in de bios niet meer je fsb met 1 mhz kunt verhogen
dat zou je ff uit kunnen proberen .....ik ben benieuwd

edit/wat voor een clockgenerator zit er op jouw plankje?
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 14:04:

[...]

in het manual zie je dat er een jumper opzit voor fsb>100,133,166,200 dit is niet het geheugen

manual

[ Voor 21% gewijzigd door erikdeperik op 11-03-2003 21:26 ]

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me 1800+ (JIUHB 306) draaid nu op 2004 MHz stabiel (hoger nog niet geprobeerd).
12 x 166

-Chaintech 7NJS
-2 x 256 PC2100

Kep net een reepje 512 Corsair low latency PC3200 besteld :D als ik die binnen heb ga ik voor de 2,3 GHz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Die zogenaamde 1/6 divider op het moederbord is inderdaad niet voor het geheugen. Maar ik betwijfel ook of je er een 200 fsb mee kan vastzetten. Waarschijnlijk zit het er alleen op om het mobo 'voor te bereiden op de toekomst'. En aangezien de 1/6 divider niet in de specificaties van de KT400 chipset voorkomt, lijkt het me dat het jumpertje 'loos' is.

Ik heb dus het idee dat Fewture gelijk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Tweeke schreef op 11 March 2003 @ 21:25:
Die zogenaamde 1/6 divider op het moederbord is inderdaad niet voor het geheugen. Maar ik betwijfel ook of je er een 200 fsb mee kan vastzetten. Waarschijnlijk zit het er alleen op om het mobo 'voor te bereiden op de toekomst'. En aangezien de 1/6 divider niet in de specificaties van de KT400 chipset voorkomt, lijkt het me dat het jumpertje 'loos' is.

Ik heb dus het idee dat Fewture gelijk heeft.
ik betwijfel ook dat die aopen een fsb van 200 haalt
maar die jumper zit er niet voor niets , hij zet alleen de pci/agp -fsb freq. verhouding :)

kun je ff proberen die jumper op 133 te zetten,en dan in het bios je fsb verlagen tot 100 ,als dat lukt zou je pci freq 25 moeten zijn(als mijn theorie klopt)

[ Voor 13% gewijzigd door erikdeperik op 11-03-2003 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
erikdeprik schreef op 11 March 2003 @ 21:30:
[...]

ik betwijfel ook dat die aopen een fsb van 200 haalt
maar die jumper zit er niet voor niets , hij zet alleen de pci/agp -fsb freq. verhouding :)
Ja, maar als wat Fewture zegt juist is, dan zit dat jumpertje daar voor nop en bestaat er helemaal geen 1/6 divider. Ze hadden 'm dus wel gepland, en er een jumpertje voor gereserveerd, maar het is er dan nooit van gekomen....

Of mn mobo de 200 haalt? Tja, dat blijft gokken. Ik denk dat er nauwelijks serieuze overklokkers met een AK77 bordje zijn. Dus ook niet veel gebruikerservaringen op het gebied van hoge FSB's met een AOpen AK77....

[optimistische modus AAN]Dus...ik ben de eerste die zijn AOpen de stuipen op het lijf gaat jagen >:) [/optimistische modus UIT]
kun je ff proberen die jumper op 133 te zetten,en dan in het bios je fsb verlagen tot 100 ,als dat lukt zou je pci freq 25 moeten zijn(als mijn theorie klopt)
Nee, dat kan niet. FSB is in de BIOS dan instelbaar van 130-166....

[ Voor 14% gewijzigd door Tweeke op 11-03-2003 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Tweeke schreef op 11 March 2003 @ 21:39:
[...]
Ja, maar als wat Fewture zegt juist is, dan zit dat jumpertje daar voor nop en bestaat er helemaal geen 1/6 divider. Ze hadden 'm dus wel gepland, en er een jumpertje voor gereserveerd, maar het is er dan nooit van gekomen....

Of mn mobo de 200 haalt? Tja, dat blijft gokken. Ik denk dat er nauwelijks serieuze overklokkers met een AK77 bordje zijn. Dus ook niet veel gebruikerservaringen op het gebied van hoge FSB's met een AOpen AK77....

[optimistische modus AAN]Dus...ik ben de eerste die zijn AOpen de stuipen op het lijf gaat jagen >:) [/optimistische modus UIT]

[...]
Nee, dat kan niet. FSB is in de BIOS dan instelbaar van 130-166....
dus als je straks je unlocked xp hebt en je zet de jumper op 166 zal je hem kunnen zetten van+- 160 tot 199 8) met een beetje gelukt jumper@200 instellen tot 233 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 17:22:
[...]

Is mijn case temperatuur niet.... maar nu draait mijn proc met een temp van 32 graden ik heb de volts wat omhoog gegooit.

Hij draai op 1,74GHz

FSB 133@158
volt: core + 7,5% AGP + 0,2v DIMM + 0,2v
Kerel...ook nog beter weten...

26 graden kan niet.... klaar punt uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op de KT400 zit geen 6:2:1. Dat weet ik absoluut 100% zeker. Zoek maar eens wat op het net ;) De KT400A zal het wel hebben denk ik. Het zou iig heel dom zijn als dat er niet op zit :D

Als ik even snel naar de manual kijk dan is die jumper idd voor de fsb. Ik weet nog dat Abit een bios had met de 6:2:1 div erin. Bij de eerst volgende bios update was die eruit. De 200MHz setting zal denk ik dus niet werken. En als hij wel werkt, dan loopt je pci op 40MHz ipv 33MHz..

Als deze plank een 6:2:1 div had, dan hadden we dat al wel geweten denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Woohoo. Wat een interessant speelgoed is dit toch. :D

Net gevoltmod (trillend als een rietje :P).

Het blijkt dat hij (zoiets las ik eerder ook) op 2v nog stabiel is, maar 2,05 wil niet echt meer, ongeacht de snelheid. Crasht na een tijdje. Ik ga nog even doorprutsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Captain Pervert schreef op 12 maart 2003 @ 02:28:
Woohoo. Wat een interessant speelgoed is dit toch. :D

Net gevoltmod (trillend als een rietje :P).

Het blijkt dat hij (zoiets las ik eerder ook) op 2v nog stabiel is, maar 2,05 wil niet echt meer, ongeacht de snelheid. Crasht na een tijdje. Ik ga nog even doorprutsen
Hen je de OVP mod gedaan (is een beveiliging die boven de 2V + zorgt dat het mobo niet stabiel werkt) en je begrijpt wel als je die eraf "sloopt" kan je stukken stabieler boven de 2V draaien :)

Er staan ergens in dit topic of de voorgaande delen plaatjes en hoe het werkt.
Als je nog vragen hebt dan kunnen Frank (Astennu),of Fewture of ik die wel voor je beantwoorden aangezien ik geloof dat wij de enige zijn die die mod hebben gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Zegges Nostra... als 26 garden niet kan, waarom is de mijne dan nu 21 graden?
Ja 21 ja...zelfgemaakte koel installatie..... site volgt nog... betweter...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Tijgert schreef op 12 March 2003 @ 08:35:
Zegges Nostra... als 26 garden niet kan, waarom is de mijne dan nu 21 graden?
Ja 21 ja...zelfgemaakte koel installatie..... site volgt nog... betweter...
Dat is mijne ook hoor alleen maar 2 sec @ boot :P :P
26 C zou kunnen maar zeker niet gigantisch OCed.

En als het dan toch OCed is dan wil ik wel eens weten wat voor koeling jij hebt want water en lucht trekken dit never ever @ 2.2 V oid zonder wijzigingen (ijskoud water oid).

En als Nostra wat zegt is het echt wel waar :) ik stel hem iig niet in twijfel :)
Ik ben het iig met hem eens.

[ Voor 3% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 12-03-2003 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 01:17:
[...]

Kerel...ook nog beter weten...

26 graden kan niet.... klaar punt uit!
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/12-03-03999.jpg

Dan klop dit ook niet zeker!? Misschien is mijn sensor stuk ofzo maar als ik mijn heatsink voel (met mijn vinger) voel ik ook geen warmte

En de sys temp is zo afwijkend omdat deze aan de bovenkant van het sys zit. Aan de onderkant zitten twee 120x120x25 titan fan's en mijn case is open

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 08:56:
[...]

[afbeelding]

Dan klop dit ook niet zeker!? Misschien is mijn sensor stuk ofzo maar als ik mijn heatsink voel (met mijn vinger) voel ik ook geen warmte

En de sys temp is zo afwijkend omdat deze aan de bovenkant van het sys zit. Aan de onderkant zitten twee 120x120x25 titan fan's en mijn case is open
Ehmmmm dit is een idle actie en een standaard draaiende CPU !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

SmokeyTheBandit schreef op 12 March 2003 @ 09:20:
Ehmmmm dit is een idle actie en een standaard draaiende CPU !!!!
Inderdaad. Als ik die van mij op zo'n lage vcore draai zit ik ook onder de 30 graden.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51
Waarom denken jullie altijd dat moederbord sensoren kloppen :?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Strider schreef op 12 March 2003 @ 10:06:
Waarom denken jullie altijd dat moederbord sensoren kloppen :?
Ja dat is nog een argument ;)

Weten jullie nog dat er die HALT hack was voor de kt planken die ineens zorgde dat de temp zon 15 C omlaag ging...... software matig :? dus de temps moet je met een korrel zout nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SmokeyTheBandit schreef op 12 March 2003 @ 11:13:
[...]

Ja dat is nog een argument ;)

Weten jullie nog dat er die HALT hack was voor de kt planken die ineens zorgde dat de temp zon 15 C omlaag ging...... software matig :? dus de temps moet je met een korrel zout nemen.

Bij een Tbred wordt HALT standaard al toegepast. Vandaar dat de verschillen tussen idle en stressed soms heel erg oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 08:56:
[...]

[afbeelding]

Nu wordt ie nog mooier....

Je denkt dus dat de cpu kouder kan worden als je casetemp met normale luchtkoeling? Denk toch es ff logisch na.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 11:28:
[...]

Je denkt dus dat de cpu kouder kan worden als je casetemp met normale luchtkoeling? Denk toch es ff logisch na.......

Dat kan idd niet. Of de sensors moeten echt zo brak zijn dat hij gewoon dik verkeerde waardes aangeeft. Maar volgens mij zitten ze gewoon verkeerd om.

Die cpu temp zou opzich wel kunnen. Weinig voltage en niet heel veel MHz...en dan nog idle..kan best. Ik heb op lagere snelheid niets een toename in de temp als ik hem stres. Misschien 1 graadje. CPU temp is dan gelijk aan de case en soms zelfs 1 graadje eronder (afwijking dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 11:28:
[...]

LOL@Nostra

Zo is het Nostra ge hebt helemaal gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja wat is casetemp, is dat midden in de case gemeten dus de aangevoerde lucht, of een obscuur sensortje ergens in een dooie hoek (airflow technisch gezien) van je moederbord omgeven door allerlei (niet zo heel erg) warme chippies ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Okkie is dat ook weer opgelost :)

En Fewture heb je al leuke results gezien van de prijs technisch erg interessante 2500+ Barton :)
En dan bedoel ik Die Hard OC results maar dat snap je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Niet echt heel extreem, maar toch leuke Barton OC @OClabs.com

Afbeeldingslocatie: http://www.oclabs.com/res/articles/132/2500_wcpuid.png
Configurazione

CPU Barton 2500+ ACUCA 1833Mhz (sbloccato di serie fino @ 12.5X)
Raffreddamento @ Liquido: Prototype WBNKB4
Scheda madre Epox 8RDA+ con chipset nForce2 (revisione A2)
RAM A-Data PC3200 256Mb
Alimentatore Starnet 550 watt
Scheda video Asus 7700 Ti200 (pure 32mb)
Het lijkt me waterkoeling, maar mn Italiaans is niet al te best... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las pas het artikel op de tweakers site over de Athlon XP 1700+. Even voor mijn duidelijkheid, een Athlon XP 1700+ met Thoroughbred B-core is standaard unlocked? Dus als ik zo een unit koop en hem op mn GA-7VRXP zet kan ik de multiplier verhogen zonder potloodstreepjes of andere dingen te hoeven doen?

Moet ik nog op codes letten die op de processor staan?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 13:03:
Ik las pas het artikel op de tweakers site over de Athlon XP 1700+. Even voor mijn duidelijkheid, een Athlon XP 1700+ met Thoroughbred B-core is standaard unlocked? Dus als ik zo een unit koop en hem op mn GA-7VRXP zet kan ik de multiplier verhogen zonder potloodstreepjes of andere dingen te hoeven doen?

Moet ik nog op codes letten die op de processor staan?

Bedankt.
Als je een GA-7VRXP rev 2.0 hebt, kun je hem wel lekker OC-en, met de 1.1 missen de dividers. Zorg dat je een xxxHB hebt, die gaan het hoogste, maar aangezien jouw plankje er niet alles uit kan halen voldoet elke Thoroughbred wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Tweeke schreef op 12 maart 2003 @ 12:52:
Niet echt heel extreem, maar toch leuke Barton OC @OClabs.com

[afbeelding]

[...]
Het lijkt me waterkoeling, maar mn Italiaans is niet al te best... ;)
ah idd das wel leuk als dit al met water is :)
Ik zit een beetje te twijfelen of ik er een zal kopen maar ik heb me bijna gemodde en draaiende prometeia dan om hem mee te koelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Smarron. Ik heb de 2.0 plank ja. Dus elke 1700+ met Thoroughbred B core kan ik eens lekker wat opschroeven? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 11:18:

[...]

Bij een Tbred wordt HALT standaard al toegepast. Vandaar dat de verschillen tussen idle en stressed soms heel erg oplopen.
Toch loopt bij mij de cpu temp een graad of 5 terug als ik CpuIdle draai...
Had dat progje ook niet met HALT te maken :?

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 13:24:
Bedankt Smarron. Ik heb de 2.0 plank ja. Dus elke 1700+ met Thoroughbred B core kan ik eens lekker wat opschroeven? :>
Yep. Zowieso op 166 zetten, dan kloppen de dividers weer als het goed is. De slechtste Tbred-B is xxxCB en die haalt nog een slordige 2,2Ghz. Ik denk zelf dat er nu bijna alleen nog maar betere te koop zijn. Je maakt zowieso een boost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Welk mobo is nou t beste voor de 1700???...moet t nu weten!! Asus, Epox of MSI?? Please adve ASAP..ga vanmiddag naar Informatique namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:29
XeNoBiTe schreef op 12 maart 2003 @ 13:52:
Welk mobo is nou t beste voor de 1700???...moet t nu weten!! Asus, Epox of MSI?? Please adve ASAP..ga vanmiddag naar Informatique namelijk..
heb je nu nog geen keuze gemaakt :O
Er is geen 'beste' mobo. De een heeft weer wat de ander niet heeft, is wat duurder of cheaper en zo doende komt er eerder een persoonljike voorkeur bij kijken. Alle 3 zijn A merken die prima werken met een 1700+. Dat zou je nu toch onderhand wel moeten snappen. De msi raad ik je af als je bruut wil ocen, verder ga ik er niet meer op in.

[ Voor 9% gewijzigd door salvador4 op 12-03-2003 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Ja Salvador sorry.....je hebt gelijk......(XeNoBiTe slaps himself)...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Heeft die Epox nou eigenlijk ook SPDIF out??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

XeNoBiTe schreef op 12 March 2003 @ 14:22:
Heeft die Epox nou eigenlijk ook SPDIF out??
Zoekt en gij zult vinden.

Slap yourself again :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
gemakzucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hmmmz lekker vaag weer, ik wil eiglijk mijn processor upgraden naar een xp tussen 1700+ en 2000+ (op een Ak73 Pro (a) bord) alleen nu staat bij cpu table bij Aopen:
ENG. 9C support.

http://club.aopen.com.tw/...estFunction=494&Model=331

en ik zou bij god nie weten wat ut betekend :P
bovendien zetten ze er ook nog een biosrev (1.19) bij die niet uitgebracht is, * YakuzA beetje confused :/ want bij bios download gaat ie weer alleen tot 1.18 :/

Anyone ? (ps ook via google niet echt iets goeds kunnen vinden en alle topics op got zijn steenoud en gaan alleen over palomino :P )

[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 12-03-2003 15:10 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 08:56:
[...]

[afbeelding]

Beetje vaag. Je omgevings temp. is hoger dan je CPU temp. lijkt me tech. niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Garrett schreef op 12 maart 2003 @ 13:42:
[...]

Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:29
Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 15:27:
[...]

Beetje vaag. Je omgevings temp. is hoger dan je CPU temp. lijkt me tech. niet mogelijk.
O0k goedemorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-11-2022
jier net binnen maar nog niet met os getest (dus alleen gekeken oftie boot)

MSI KT3V
Athlon T 1700+ JIUHB0309 (gistron)
kingston 2700 ddr
artic supersilent pro (mooi blok, shitty fan)

boot stabiel met 160 x 13 = 2080 MHZ (48 graden)

boot minder stabiel met 170 x 13 (1.7 v core(=max op dit mobo)) = 2210

alles daarboven is no boot at all, ook niet als geheugen meer juice krijgt.

zal morgen eens een burnin test doen en wat zwaardere koeling er op zetten.

toch niet slecht voor een cpuutje van 63 eurootjes.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
@ GiLuX: Wow.....dat ziet er wel heel goed uit :) Is die 160 x 13 trouwens ook met 1,7 v-core?
Maarja, het blijft de vraag of ie dit ook doet mét OS...

offtopic:
Hoelang deed Gistron bij jou over de levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 15:27:
[...]

De boven kant en onderkant van mijn case heeft goede airflow aan de onderkant van de case (ik heb een fulltower en er zit dus een grote ijzere plaat in het midden me een opening die 10cm2 is) Dus de airflow van de onderkant naar de bovenkant is slecht. Maar de airflow die van de voorkant naar de achterkant gaat is goed. De temp sensor van mijn system zit bovenin waar dus een slechte airflow is. Dit leek mij de rede (wel vaag) de temp sensor zal dan wel brak zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
Tweeke schreef op 12 March 2003 @ 17:00:
@ GiLuX: Wow.....dat ziet er wel heel goed uit :) Is die 160 x 13 trouwens ook met 1,7 v-core?
Maarja, het blijft de vraag of ie dit ook doet mét OS...

offtopic:
Hoelang deed Gistron bij jou over de levering?
uhm....
nee std waarde.
geen idee wat dat eigenlijk is,
heb niet meer serieus geoverclocked sinds mijn celly 600@900.

was vorig jaar een beetje afgehaakt toen ik mijn inmiddels stokoude athlon 1500+ niet eens meer dan 150 mhz oid kon overclocken maar moest het natuurlijk wel meteen weer proberen toen ik dit bericht over die nieuwe cores las :9

moet me dus eerst weer eens een beetje gaan verdiepen in een en ander ;)

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
GiLuX schreef op 12 March 2003 @ 16:30:
jier net binnen maar nog niet met os getest (dus alleen gekeken oftie boot)

MSI KT3V
Athlon T 1700+ JIUHB0309 (gistron)
kingston 2700 ddr
artic supersilent pro (mooi blok, shitty fan)

boot stabiel met 160 x 13 = 2080 MHZ (48 graden)

boot minder stabiel met 170 x 13 (1.7 v core(=max op dit mobo)) = 2210

alles daarboven is no boot at all, ook niet als geheugen meer juice krijgt.

zal morgen eens een burnin test doen en wat zwaardere koeling er op zetten.

toch niet slecht voor een cpuutje van 63 eurootjes.
Paar bruggetjes verbinden, default voltage op 1.75 zetten en je kan tot 1.85. Wedden dat je dan nog veel verder komt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
Captain Pervert schreef op 12 March 2003 @ 17:33:
[...]
Paar bruggetjes verbinden, default voltage op 1.75 zetten en je kan tot 1.85. Wedden dat je dan nog veel verder komt? :)
zal het eens proberen,
es kijken of ik die bisonkit silver geleiding meuk pen terug kan vinden die ik vorig jaar had gekocht om mijn oude athlon te unlocken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Laatst online: 20-07 15:10
Weet iemand waar ik een vcore mod kan vinden voor de Abit NF7, kan via de search nl. niks vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

hmmm kan iemand mij misschien vertellen wat een veilige maximale Vcore is voor een XP1800+ Tbred-a ajuga week 42?
Ik draai nu 10x200 met luchtkoeling en PC3200 Twinmos/Twinmos Cas2,5
Screen:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/10x200.JPG

Hij is nu 46 graden stressed met een Spire Whisperrock III en een zooi case fans :P (Xaser II)Dit alles op een 8RDA+ 1.1 :)

p.s.beetje gare screen maar anders issie groter dan 50Kb en kan ik hem niet uploaden O-)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:28
Burning_acid schreef op 12 March 2003 @ 21:45:
hmmm kan iemand mij misschien vertellen wat een veilige maximale Vcore is voor een XP1800+ Tbred-a ajuga week 42?
Ik draai nu 10x200 met luchtkoeling en PC3200 Twinmos/Twinmos Cas2,5
Screen:
[afbeelding]

Hij is nu 38 graden met een Spire Whisperrock III en een zooi case fans :P (Xaser II)Dit alles op een 8RDA+ 1.1 :)

p.s.beetje gare screen maar anders issie groter dan 50Kb en kan ik hem niet uploaden O-)
Zie de openingspost :

Feiten:
- Meerdere tweakers hebben al problemen gehad met Tbreds die niet meer dan 2,0V kunnen verdragen op hoge MHzen. De oorzaak hiervan is onbekend en dus is het gokken op een goede cpu helaas. Dit is niet gerelateerd aan steppings/codes. Het kan je dus met een 0304 overkomen, maar ook met een 0250.

[rml]Fewture in "[ OC] Athlon XP1700-2100 Tbred Overclocki"[/rml]

Ik heb wel de zelfde core als jouw. Ik zet er de volle mep op, 2,2 V Resultaat : Geen Schade, Maar als jij het doe dan KAN het zijn dat je core in een klap kapot is. Dat bedoelen ze daar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Nog n vraagje. Ging dus mijn 8KHA+ verkopen samen met de XP 1800. En haal dan die 1700 XP met de8RDA+ maar die maat van me moet ook geheugen hebben. Zal ik hem mijn crucial pc2100 verkopen en zelf ander geheugen halen, of kan ik ook prima (iets cheaper ook natuurlijk) het crucial geheugen in mijn nieuwe setje duwen als ik ongeveer met 2100 Mhz tevreden ben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

XeNoBiTe schreef op 12 maart 2003 @ 21:55:
Nog n vraagje. Ging dus mijn 8KHA+ verkopen samen met de XP 1800. En haal dan die 1700 XP met de8RDA+ maar die maat van me moet ook geheugen hebben. Zal ik hem mijn crucial pc2100 verkopen en zelf ander geheugen halen, of kan ik ook prima (iets cheaper ook natuurlijk) het crucial geheugen in mijn nieuwe setje duwen als ik ongeveer met 2100 Mhz tevreden ben??
Volgens mij ben je beter uit met wat hoger geheugen (2700-3200).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 13:18:
Mjuist even mijn overklokresultaten nu ik na een MAAND ( :( %@$&^% :( ) me 512MB PC3200 CAS3 Kingston van Salland heb gekregen.

Resultaten van mijn XP2100+, AJUGB week 46:

Standaard: 1733MHz, 1,6V, FSB 133MHz, MP 13

Nu: 2300MHz, 1,95V, FSB 184MHz, MP 12.5

Mobo is een Asus A7V8X rev 1.04, videokaart Asus V9280 VideoSuite (danku Salland, ik had een 'gewone' V9280 besteld :* )

Die V9280 heeft een GeForce4 Ti4200 chippie op 250MHz (draait nu op 275MHz), en het 128MB geheugen draait 514@550MHz. Met andere woorden ik heb er een Ti4400 van gemaakt :7

3DMark 2001 score: 11801 (comp op normale snelheid +/- 9900).
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6084285

:)

[edit]
Whoops, de temps vergeten :D
Proc 69°C, case 25°C
Dit alles met luchtkoeling :)

Vanavond details, moet nu werken.
Me kast heeft een 80mm intake onderin, een 80mm intake in de zijkant die recht op de northbridge blaast, een 80mm outtake aan de achterkant en een 80mm outtake in de voeding, een Cooler Master HHC-L61 op me proc, en mn videokaart heeft de standaard grote koeling die ook over de geheugen chips zit :)
Ik kreeg maandag een XP1700+ binnen van Informatique die ik besteld had voor een klant. Ik bekijk de codes, wat blijkt:
JIUHB 0309!!!!! :9~
Ik meteen aan de slag gegaan met oc'en >:), maar hoger dan 2250MHz kreeg ik em niet stabiel :( :{, VCore 2,0V. Voor de rest exact dezelfde specs als hierboven. CPU temp 62 graden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maddog_rvo schreef op 12 maart 2003 @ 17:58:
Weet iemand waar ik een vcore mod kan vinden voor de Abit NF7, kan via de search nl. niks vinden
www.xtremesystems.org
en dan ff op het forum zoeken, daar hebben ze meerdere mods voor de NF7.
Op xtreme zitten de tweakmasters. Oppainter, MRIcee, Macci, JC Viggen....allemaal kerels die vet goed kunnen tweaken en veel geld voor over hebben.

Voor al je Abit vragen kun je daar terecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Garrett schreef op 12 March 2003 @ 13:42:
[...]

Mja..ik heb het uit de specsheet van amd.. kweet ook niet hoe dat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 00:51:

[...]

Mja..ik heb het uit de specsheet van amd.. kweet ook niet hoe dat zit.
Klopt geen zak van volgens mij...

Als je namelijk verder rekent met die waarden, maar op hogere Mhzen en voltages (waarbij je normaal gesproken daar kunt rekenen) kom je niet op juiste getallen uit.
Bijvoorbeeld een Tbred B 1700+@ 2.7Ghz @ 2.2V is iets van 200Watt dan. En normale waterkoeling kan dat echt niet fatsoenlijk wegkrijgen met een gewoon waterblok en dan ook nog een cputemp hebben van rond de 45graden. Toch lukt het sommige gasten zulke snelheden te draaien (Morphling @ xtremesystems.org).

Hij had een ander soort berekening, die zeer redelijk in de buurt kwam. Ook gekeken naar de luchtgekoelde temps in vergelijking met wat een Tbird wegbrandt op een bepaald wattage. Hij kwam op 130Watt uit. En dat lijkt me ook wel een redelijk wattage voor zo een cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Smarron schreef op 12 March 2003 @ 22:31:
[...]
Volgens mij ben je beter uit met wat hoger geheugen (2700-3200).
Ok, dan verkoop ik die crucial chips wel aan hem. En kan dan zelf dus t beste Kingston geheugen halen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vervoto1
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-06 15:40
1700+ JIUHB op 2263 MHZ op 2.075 volt op een EPOX nforce 2 mobo
2100+ AIUHB op 2400 MHZ op 1.85 volt op een EPOX nforce 2 mobo (voltage verhogen had weinig zin, het mobo wilde niet hoger dan 12x200 mhz)

[ Voor 62% gewijzigd door vervoto1 op 13-03-2003 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
arg.

mijn 1700+ liep net een beetje lekker op 12.5 x 160.

toen maar eens kijken of mijn geheugen de bottleneck was.
dus opgeschroefd naar 11 x 180

vervolgens een beetje generals zitten spelen tot een spontane reboot.
helaas weigert mijn pc nu nog van de win2000 schijf op te starten, heb het idee dattie gekookt en gaar is... :'(
blijft hangen vlak voor je het windows boot scherm zou verwachten.

naja, hoort ook bij het vak zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Heeft PC3200 geheugen op 400 Mhz wel zin bij een XP 1700 op 266 Mhz??Krijg je dan geen last van latency probs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

XeNoBiTe schreef op 12 March 2003 @ 21:55:
Ja je moet echt goeie geheugen halen en EL Cheapo of onbekende merken(OEM). Ik had eerst precies zefde computer spec 8KHA+ en 1800+ en ik heb ook mijne verkocht en RDA+ gehaald :). Als je effe DDR geheugen topic door leest dan kun je veel goeie tips krijgen. Ik heb zelf gisteren een Twinmos 2700 (met M-tech) gehaald en hij ging niet een over 170 fsb en wel teruggeruild maar niet genoeg geld (door upgrade) toen heb ik maar Dane Elec gehaald met Samsung chippies.. so far so good (voor een cheape geheugen)

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Laatst online: 20-07 15:10
Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 00:46:
[...]

www.xtremesystems.org
en dan ff op het forum zoeken, daar hebben ze meerdere mods voor de NF7.
Op xtreme zitten de tweakmasters. Oppainter, MRIcee, Macci, JC Viggen....allemaal kerels die vet goed kunnen tweaken en veel geld voor over hebben.

Voor al je Abit vragen kun je daar terecht...
Die site werkt bij mij niet :'(

/edit
Volgens mij is de site volledig dood, op mijn werk en op mn cursus werkt ie ook niet :?

[ Voor 11% gewijzigd door maddog_rvo op 13-03-2003 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Laatst online: 16-08 08:44
Ja xtremesystems is down, al 2 dagen.

Maargoed, die nieuwe bios voor de 8rda+ is echt lekker.. zit nu op 2349mhz(12,5x187) @ 1,975 volt super stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Yo Gilux: ik had hetzelfde met mijn XP install. Dan is je windows verrot. Gewoon repafixen met je repair disk of de install cd en optie fixen kiezen, dan werkt hij wel weer.
Schrok mezelf ook de tering, maar was niks aan de hand.

(mijn 8RDA+ wil niet hoger dan 181 fsb stabiel... ben nu gelimiteerd tot 12,5 x 181, maar zodra die Vdd mod erin zit... Vroom Vroom!)

[ Voor 23% gewijzigd door Tijgert op 13-03-2003 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Intronic15 schreef op 13 March 2003 @ 08:11:
Ja xtremesystems is down, al 2 dagen.

Maargoed, die nieuwe bios voor de 8rda+ is echt lekker.. zit nu op 2349mhz(12,5x187) @ 1,975 volt super stabiel.
Welke bios versie 3303? of 3305? ik hoor veel klachten met 3305.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
DJkim schreef op 13 March 2003 @ 08:20:
[...]

Welke bios versie 3303? of 3305? ik hoor veel klachten met 3305.
3305, idd hoor ook veel klachten maar bij mij is het precies andersom: super stabiel, en ik kan nu op meer mhz draaien met minder volt, toppie toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Ok, even een rijtje. Welke zal ik zo gaan halen:
2x256 Dane Elec PC2700
2x256 Kingston PC2700
of
1x512 Kingston PC3200 400 MHz,CAS3 (om later nog een 512mb chip te halen)
1x512 Kingston PC3000 370 MHZ CL2 (weet niet wat nou t voordeel is van deze chip..w.s. beter overclockbaar)

Please advice asap...kan ik ff naar rotjeknor blazen (Informatique)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
Ik zou 2x256 Kingston HyperX PC3000 halen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Intronic op 13-03-2003 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Neem dat HyperX. Is goed te oc-en en redelijk goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Zal ik dan niet in eerste instantie 512 HyperX halen...zodat ik volgende maand ofzo nog een 512 chip kan halen?Twee keer 256 is 128 euro en tsja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
Kan, maar 2x256 is wel sneller.. maar je moet het nog altijd zelf weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
en dan eventueel later nog een 512 erbij kopen bedoel jij Intronic??
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.