ATI Radeon 9500 rebuild --> 9700 (PRO) - Deel 3

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.877 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

lijkt mij ook niet..

hoewel bij sommige de artifacts minder worden na een agp voltage mod, dus dat er meer volt door loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check: http://www.connect3d.com/products/products_radeon_9500.htm

en je ziet dat die kabel er dus bij zit, je kunt zelfs een pdf`je downloaden om te zien hoe je je voedingskabel van je hdd door moet lussen naar de Radeon 9500

p.s op de checkers na werkt de radeon 9700softmod 100% identiek als een 9700?????
het zal vast wel ergens gestaan hebben maar ik heb geen zin om NOG eens die 70 pagina`s te lezen :'(

ik w8 trouwens nog steeds na 5 weken op mijn radeon 9500(MAXPC).....arme ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

en ik had um binnen 5 dagen:D

maar helaas geen softmod zonder checkers voor mij.. enne jah.. volgens mij is ie dan een "volwaardig 9700"....

Maar hoe kan ik nu precies naar die andere kaart modden, die fire gl ofzow?
of kan dat alleen via solderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2DM
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:55
Hang die radeon liever aan z'n eigen stroomkabel zonder andere onderdelen / fans.
Btw. ik heb gelezen dat als je die extra kabel niet aansluit ie een foutmelding geeft.

>k w8 trouwens nog steeds na 5 weken op mijn radeon 9500(MAXPC).....arme ik

(snachts op pricewatch gespot bij maxpert, de volgende morgen stond ik daar op de stoep. Na 2.5uur wachten kwam de DHL belg ze eindelijk afleveren waarna ik weer 100km terug kon rijen.. hehe)

ehh.. tijd zat om ff te lezen? Maareh, met de softmod word de kaart "behandeld" als een 9700.. ook als deze dit niet aankan -> crash/schaken.. Tenzij je een 4 ramchips naast mekaar = 128bit interface hebt waarna het een R9500pro wordt (met potentieel dezelfde defecten..)

>Maar hoe kan ik nu precies naar die andere kaart modden, die fire gl ofzow?
of kan dat alleen via solderen

guru3d forum en dan een stickie bovenin rivatuner forum denk ik..
Heb je in ieder geval aparte drivers voor nodig (+ mogelijk een hardmod).

[ Voor 70% gewijzigd door D2DM op 05-03-2003 00:19 ]

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wdekreij schreef op 04 March 2003 @ 17:49:
k heb ut trouwens ook beetje in windows, op bepaalde knopnne... die artifacts dus
Dat heb ik weer niet.... gek he... ben echt benieuwd waar die checkerbords vandaan komen.... toch hardware probleem dunkt me... dat ze gewoon kreupele gpu's gebruiken ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

tja.. zou kunnen...

maar ik blijf hopen dat er een oplossing komt.. ik hoop eigenlijk nog meer dat ik er wel een fire gl kaart van kan maken... Wie kan me daarbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

enne.. klopt het dat ik deze kaart zonder bios flash gewoon kan overclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:38
Ja, alleeen de 9500 heeft geen biosflash nodig om over te clocken, maar natuurlijk wel om hem te veranderen in 9700 :P

Mijne komt vandaag of morgen binnen, ik ga maar uit van morgen want ik heb wat dat betreft altijd pech :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op www.guru3d.com op het forum staan hele interessante verhalen!

Bijv. iemand heeft de softmod uitgevoerd met zijn 9500NP, nergens artifacts/checkers te bekennen, zowel 3D Mark als games.
Toen is hij met zijn gemodde kaart naar een vriend gegaan en heeft hij hem daar getest en vergeleken. In die pc (van zijn vriend dus) kreeg hij WEL artifacts! Toen weer in zijn eigen pc en alles was weer goed! Zou dus aan de config vd pc kunnen liggen..........

Of dit verhaal: iemand heeft de softmod uitgeprobeerd op een 9500 PRO, hij kreeg daarna checkers!!! Dat is natuurlijk wel raar aangezien de PRO versie standaard 8 goedwerkende pipelines heeft! Zou dus best wel ergens anders aan kunnen liggen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
ok, dat is inderdaad interessant, laat iedereen met een succesvolle mod zijn config even vermelden, dan kunnen we naar de overeenkomsten kijken, hetzelfde voor degenen die het niet gelukt is.

edit: hey, barbatruuk, kan je een directe link geven, ik kan het niet vinden

edit2: weet iemand toevallig hoe laat ze meestal een pakketje bezorgen, ik ben bang dat het morgen wordt :(

[ Voor 35% gewijzigd door DarkShadow op 05-03-2003 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die moet ik ff opzoeken dan.

Ondertussen heb ik weer een leuk verhaal gevonden......
Unwinder, I installed the Wizzard drivers in an attempt to soft-overklock my 9700 np. That didn't work, but it's not of interest right now.

What is interesting, is that I got the checkboard pattern! 8*8 squares around objects, that dissapeared when I disabled hyerarchialZ. Reinstalling normal ATI drivers fixed the problem.

So now I think that the 9500's are all OK, and it's just ap problem with the hacked drivers (doesn't have to be, but sounds very plausible). What do you think? Has anyone else with a 97007/9700p tried to use your/wizzard's driverhacks?
Staat hier ergens http://www.guru3d.com/for...&perpage=10&pagenumber=18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand dit misschien proberen???
have used Unwinder's script and also Wizzards drivers to softmod 2 cards with slightly different results on each card, 1 had the usual checkerboard but the other wasnt as bad and just had small white pixels

Disabling hierarchicalZ on both cards in direct3d solved the problem 100%
Still havnt worked out how to disable it in opengl yet though

This makes me strongly beleive Ati bin chips with faulty hierarchicalZ units and use these in 9500 cards, and when we fool the drivers into thinking we have 9700 the driver turns hierZ back on causing the corruption
Er zijn tools waarmee je hierarchicalZ kunt uitschakelen, zoals rage3d tweak en rTool etc.

Ben zeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 02:49
Het wordt nu idd wel interresant. Misschien dat mensen met een kunnen proberen hun 9500 in een andere pc te hangen? Kijken of die dan wel doet (als die eerst niet deed), of niet doet (als die eerst wel deed).

Zou wel mooi zijn als er mensen zijn die hier ff een onderzoekje naar instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsjek dit eens uit:
Good news, I've disassembled the OpenGL driver and found the way to disable HierarchicalZ via the registry in OpenGL too (ATI encrypt registry entiry names in NV-styled manner now, that naive guys think that it will help 'em to hide it ).
Registry entry name is An6aYj2vwKuKd9brxl7
Registry entry type is REG_DWORD
Registry entry handling algorithm: 0 disables HZ, 1 enables HZ, hardwired to 0 on R9500.

It's located in the driver's base key in \OpenGL\Private subkey. If it's not a problem for you - just add this entry to specified subkey, if you're not sure that you can locate the driver's key correctly - I've created small database for RivaTuner http://www.nvworld.ru/temp/HZDatabase.rar ), which allows to control HZ in both D3D/OGL on Catalyst 62xx under Windows 2000/XP.
Just download the file (~300 bytes) then open it via RivaTuner's PowerUser tab (Open database button). This will allow you to edit HZ related registry entries directly via PowerUser tab.

I'm waiting for replies from the users who have checkerboards in OpenGL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
helaas bij mij ook checkers :( op de manier van wizzard, zijn er nog andere manieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
hey, barbatruuk, ik ga nog wel even bezig deze middag, je hoort nog wel van me of het lukt of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

@ darkshadow> moet je perse bios flash doen voordat je je 9500 naar 9700 maakt? nee toch?

Enne.. die tricks gaak ckr nog proberen, maar nu geen tijd:S

weet hier iemand nog meer over die fire gl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
eh dat dacht ik zelf van niet, als dat wel moet heb ik iets fout gedaan :P

vraagje, wat is trouwens het nut van een nieuwe bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat is niet nodig....

- Je koopt je Radeon 9500

- steekt hem in je pc

- installeert eerst de originele catalyst drivers (maakt niet echt uit welke versie geloof ik)

- daarna zet je het aangepaste .sys bestand (staat in begin van deze thread) in de uitgepakte driver dir of je gebruikt RivaTuner .

- installeer de aangepaste driver

- rebooten

- 3D Mark 2001 draaien en dan gaat het vooral om de FILLRATE testen (single en multi), fillrate multi moet tussen 2100 en 2200 zitten (=9700 waarde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
moet je niet de oude drivers verwijderen?, ik probeer het nu met de methode van unwinder, maar er is geen verandering...

Ik probeer nu al een half uur de softmod weer uit te voeren met rivatuner en met wizzards methode, maar het werkt niet meer :?
Hoe krijg ik het weer gedaan? Het is me gelukt, je zou zeggen dat dat nog een keer moet lukken :P

[ Voor 50% gewijzigd door DarkShadow op 05-03-2003 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkte de softmod al toen ik alleen maar de driver ging bijwerken via apparaatbeheer.
Maar om er zeker van te zijn kun je het beste idd de originele driver eerst uninstallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ barbatruuk > Ik heb hierarchicalZ gedisabled met rage3d tweak maar geen suc6 helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@djvandepol

Je kan het beste de manier gebruiken die een paar posts hierboven is vermeld, die gaat via RivaTuner, op deze manier weet je zeker dat de registry settings worden aangepast en dat HierarchicalZ dus ook daadwerkelijk staat uitgeschakeld...

Het schijnt dat met bijv. Rage3D Tweak het niet 100% zeker is dat het register word aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

offtopic:
@ barbatruuk>> hoe hoog is jou 3d mark 2001/2003 score?

je hebt namelijk net zon soort pc als mij en ben eigenlijk benieuwd hoe hoog een ander scoort.

enne.. ik stel deze vraag dus aan barbatruuk, dus nie allemaal scores gaan vermelden svp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 15:46:
@djvandepol

Je kan het beste de manier gebruiken die een paar posts hierboven is vermeld, die gaat via RivaTuner, op deze manier weet je zeker dat de registry settings worden aangepast en dat HierarchicalZ dus ook daadwerkelijk staat uitgeschakeld...

Het schijnt dat met bijv. Rage3D Tweak het niet 100% zeker is dat het register word aangepast.
Ik heb het inmiddels ook als gedaan via rivatuner maar ook geen suc6.
Opzich heb ik niet zoveel moeite met de checkers omdat ze bij mij bijna allemaal klein zijn behalve bij battlefield daar is het hele scherm gewoon 1 groot schaakbord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@djvandepol, hoe zien je checkers er in 3d Mark 2001 uit? Bij mij is het bij elke test/demo raak. Blauwe doorzichtige checkers, verder geen puntjes of lijntjes.

@wdekreij, ik heb alleen nog maar in 3D Mark 2001 getest en ik dacht dat mijn score na de softmod iets van 9500 punten was (had toch wel iets meer verwacht).
Maar het gaat eigenlijks meer om de Fillrate, als die maar tussen de 2100-2200 zit voor de multi texture dan is de softmod geslaagd.

In de Nature test van 3dm 2001 kwam mijn comp op bepaalde punten boven de 100 fp/s uit :) is toch netjes dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@barbatruuk 3d mark 2001 heb ik nog niet gerunt..hij zei dat ik directx 8.1 moest installeren. :s
Bij 3dmark03 heb ik voornamelijk de checkers (schaakbord effect) bij vlammen en rook enzo heel vaag :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

die 9500 is iid nie errug veel...

ik heb ook een xp 1800, maar dan geclockt naar 2000+ en zelfde ram, zelfde videokaart, en het goedkoopste moederbord dat er is, de ECS K7S5A.. en ik haal ruim 1000 puntjes meer ZONDER mod, dus originele 9500.. wel iets ge-oc-t, maar nog lang nie op zn max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

sorry.. dubbelpost...

[ Voor 95% gewijzigd door wdekreij op 05-03-2003 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 15:36
Nou ik heb hem ook binnen mijn retail connect3D van Gistron. Sofmod erop losgelaten en dikke schaakborden :( zelfs mijn desktop zitten artifacts op! dus even kijken of ik e.e.a. nog kan verhelpen... ik heb overigens een epox 8rda+ met xp1700+@2400+ en hyperx ddr pc3500 van Kingston

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg vrijdag mijn 9500 binnen van gistron ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok misschien het vermelden waard, misschien zelfs de moeite waard om er een nieuwe thread van te maken zodat we kunnen zien of er een verband is met de computer configuraties waar het wel op lukt en waar het mis gaat.

AMD XP2200+ (default speed)
ECS K7S6A (SIS 745)
512MB Kingston 266mhz cl2 (2 x 256mb dimm)
Connect-3D Radeon 9500 retail (3.3ns Infinion)
driver: 6.14.0001.6292

Probleem:
checkers in alle 3d aplicaties, hoewel het in de meete gevallen niet super opvalt. Tijdens spelen van spellen in 1600*1200 merk ik het bijna niet. B)
Windows geen problemen gemerkt. (misschien kleuren iets warmer, maar kan ook tussen mijn oren zitten 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Hmm, mijn config is een ecs k7s5a
512 mb ddr 266
connect 3d radeon 9500 retail
driver: catalyst 3.1

checkers, zelfs artifacts op mn desktop, maar voor de rest nog niet echt getest, ga het nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

de derde wordt ik dus, en misschien wel TOEVALLIG met hetzelfde moederbord problemen...

specs: PRECIES hetzelfde als Darkshadow... hij vermeld geen merk bij het geheugen, maar ik heb iig Dane Elec..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
gewoon onbekend merk geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Ik heb nu de softmod weer werkende en weer artifacts, zelfs op mn desktop... hardware accelaration terug zetten helpt voor de desktop, maar overal artifacts, in de c&c generals ook, ik ga nu wat dingen proberen uit te zetten en te kijken of het beter te krijgen is, ik heb geen checkers gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amd xp 2000+
asus a7n8x
2 x 256mb ddr samsung
connect 3d radeon 9500 retail
catalist 3.1
Windows XP pro

Kleine checkers in C&C generals en nfshp 2 en bij Battlefield is het hele beeld een schaakbord :)
3dmark03 ook schaakbord effect maar dan ook voornamelijk bij vlammen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 13:33:
Tsjek dit eens uit:

[...]

Geprobeert, hielp bij mij niet om de artifacts te verminderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag mijn kaartje opgehaald op het postkantoor (was gisteren niet thuis). Hier mijn config :

AMD XP2200+ @1890mhz
Epox 8RDA+ nForce2
512MB DDR DIMM Mushkin CL2.5
Driver : Catalyst 3.1
Belinea 10 19 10 >:)

Softmod toegepast, 3D Mark laten lopen en heb geen last van checkers :) Kaart komt overigens ook van Gistron. Guess I'm one of the lucky ones!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
lucky bastard :p

net 3dmark 2003 gedraait, 4308 punten, niet slecht voor mn systeempje... maja toch jammer van die artifacts... :(
Ik hoop echt wel op een manier om ze weg te krijgen.
Als het echt waar is dat een 'defecte' kaart op een ander systeem wel kan 'goed' kan draaien, betekent dat dat het probleem is op te lossen...

edit: ik heb van alles geprobeert, maar niets helpt :(, ik denk dat ik hem maar ga omruilen voor een 9700

[ Voor 18% gewijzigd door DarkShadow op 05-03-2003 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Gisteravond ook even een Connect 3d 9500 nonpro getest.
Uiteraard ook artifacts bij het leven alleen al op de desktop.

3dmark2001 score was 17145 punten op 351/634
Linkje
3dmark2003 score was 5194 punten op 351/634
Linkje

Kaart is alweer terug aangezien dit niet echt werkbaar was.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
tja, deze 9500's zijn wel modbaar, maar bijna allemaal met checkers. spaar ik dan toch liever door voor een 9700 denk ik :|

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een collega van mij heeft dezelfde kaart als mij gekocht bij Computer Upgrade Leeuwarden en hij heeft totaal geen last van checkers! Was een Connect 3D 9500.

Ik heb die HieracrhicalZ disable uitgeprobeerd en het werkt bij mij ook niet, HyperZ ook uitgezet heeft ook geen effect.

Hier is mijn config:

- Athlon 1800XP
- MSi KT7266 pro2
- 512MB DDR2100
- 40GB 7200 Maxtor
- Connect 3D Radeon 9500 128mb
- SB Live Player 1024
- Windows XP

Kzal vandaag weer even verder zoeken in alle forums, mischien dat er nog iets te vinden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
hmmm waarschijnlijk niet :(, er is al zoveel geprobeert... Ik ga hem denk ik omruilen, wat zijn trouwens je rechten op het gebied van terugsturen en geld terug vragen, ik ga hem waarschijnlijk gewoon omruilen voor een radeon 9700, maar dat couple is wel nogal duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Is er nog iets gevonden wat kan helpen? Ikzelf zou het niet meer weten, als er voor vrijdag geen oplossing is ruil ik mn kaartje om voor zn betere broertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Laatst online: 14:11

Piggen

Lekker bakkie

Je moet gewoon zeggen dat je hem te langzaam vind en een 9700 wilt. Of gewoon eerlijk, ze zullen echt niet moeilijk doen als ze je ook een 9700 kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Iemand dit probleem al gehad. Mijn connect 9500 installeert en draait prima, echter als ik de softmod heb doorgevoerd, dan start windowsxp pro continu opnieuw op. Ligt dit misschien aan het probleem, dat een shuttle maar een 200watt voeding heeft, en er door deze softmod meer power wordt gevraagd?

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Er zijn er nu bedrijven die wél Radeon 9500 of 9500pro's op voorraad hebben? Ongeacht het merk? Ik kan namelijk _nergens_ een bedrijf vinden die ze momenteel op voorraad heeft :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al Radeon 9500 NP getest met 3dmark01 MET en ZONDER softmod en dan MET en ZONDER oc met std koeling?? zou leuk zijn als je ff results plaatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
april moet de 9600 er zijn denk dat de 9500 dan uitsterft.
kan hem nu al niet snel krijgen.

I hou me kaartje en koop dan toch maar een 9700 NP @ lager prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Ik heb de knoop ook doorgehakt, als het goed is kan ik maandag mn kaartje omruilen voor een 9700 met bijbetaling, wel duurder dan eigenlijk zou moeten, maarja, moet dan maar weer... de 9500 is trouwens een mooi kaartje hoor, maar ik kan niet echt helemaal soepel op de hoogste settings spelen en dat wil ik eigenlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Alle ATI kaarten zijn heel erg slecht leverbaar. (9500/9500pro/9700/9700pro)
Dan heb ik het over de groothandel leveranciers in Duitsland.
Als er dan een leverbaar is dan kost deze ontzettend veel.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:P Dit soort softwaremod is nu blijkbaar ook voor de Creative Labs Live! mogelijk:

http://www3.telus.net/henryho/sblive2audigy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige posts verwijderd. Het is hier GEEN vraag en aanbod.... daar kun je je spullen aanbieden, niet hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen die al hebben geprobeerd om hun gemodde R9500 in een andere pc te testen?
Als er verschillen waar te nemen zijn, dan kan het ook wel eens ergens anders aan liggen dan aan de pipelines oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He barbatruuk

Nou ik heb het al in een andere pc geprobeerd en mijn chechers blijven er dik in. Ik heb zelfs al checkers onder windows zelf :'(. Maar ja als 9500 gewoon doet ie het ook wel lekker.

Trouwens ik las net ergens (oh ja tweakers) dat als je een 9700 pro hebt en daar de drivers van de 9800 pro voor gebruikt dat de kaart ook sneller gaat werken. Zou zo iets ook niet kunnen met de 9500 misschien????
Als het zou kunnen weordt je kaart dan misschien toch iets sneller zonder last te hebben van checkers.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het proberen waard lijkt mij... Een 9700 PRO is toch gewoon een hoger geklokte 9700 NP?
Maar lijkt mij stug dat Ati nog zo'n fout zal maken...

Ik zal kijken of ik vanavond mijn 9500 ook even in een andere pc kan testen. Nog meer mensen die dit al gedaan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Niet online
Jah... Is in de vorige delen van dit topic al 'n paar keer besproken en voorzover ik me kan herinneren heeft het bij niemand enig effect gehad, checkers lijken dus systeemonafhankelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terwijl ik in andere forums (guru3d) een verhaal heb gelezen waarbij dit WEL het geval was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMM nou het lijkt me onwaarschijnlijk dat het jou wel zou wel zou lukken. Ik heb namelijk in mijn systeem ook een andere ati 9500 gehad die het wel goed deed. Dus zonder checkers. En toen deed ik mijn kaart er weer in en nog steeds met de zelfde drivers en had er wel weer last van.
Dus waarschijnlijk is het wel van de kaart afhankelijk. Maar ja je kunt altijd proberen.

Ohja weet iemand misschien waar je beta drivers van ati kunt downloaden???
Ik heb namelijk wel gezocht maar kon nergens wat goeds vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier weer positief nieuws, heb vandaag mijn 9500 binnen gekregen van Gistron. 3Dmark en generals ff gedraait. En alles loopt perfect.

System specs:
MSI KT3 Ultra2-C
AMD 2000+ boxed
Kingston 333 256mb
IBM IC 35L090AVV207-0 (80,0GB / 7200rpm)
Creative Audigy
3Com 3C905C-TX

hoeveel 3d marks zou ik ongeveer moeten halen trouwens?

Linkje naar score

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 12:48 . Reden: linkje naar 3d marks ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 20:01
Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 12:43:
hoeveel 3d marks zou ik ongeveer moeten halen trouwens?

Ik zou zeggen: gebruik de compare-mogelijkheid van Futuremark.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_aragorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 08:24

Lord_aragorn

Nu in 2D!

Hey,. even over dit nieuwtje op de Frontpage:
http://www.tweakers.net/nieuws/25838

Iemand al iets gehoord over drivers van de 9800 die al gemod zijn?
Dan kunnen we daarmee aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iemand het merk FIC?
heb een shop gevonden waar ze de FIC radeon 9500 non pro 128mb
verkopen, en is nog op voorraad, is deze ook te ocen naar 9700?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~groe3224/9500.jpg

Groeten Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Aan de foto te zien zitten de memory chips gezellig met z'n viertjes op een rijtje, wat inhoud dat het een niet modbare kaart is. (maar dat had je natuurlijk allang uit de TS gehaald :))

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 14:28

Q-bone

Dusss...

soz die foto is van een 64 mb versie, kijk maar goed zijn geen geheugen chips op de kaart aan de achter zijde, en het is wel de goede layout, alleen geen 128mb /....
welke shop is het btw?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q-bone schreef op 07 March 2003 @ 15:27:
soz die foto is van een 64 mb versie, kijk maar goed zijn geen geheugen chips op de kaart aan de achter zijde, en het is wel de goede layout, alleen geen 128mb /....
welke shop is het btw?
bij deze shop

http://www.challengecomputers.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

zou wel een geode moeten zijn, maar ik ga toch voor de 9600 :) likt me leuker spelen, nu eerst me live om toveren naar een audigy :) succes met bestellen daar allemaal :)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Q-bone schreef op 07 maart 2003 @ 15:27:
welke shop is het btw?
Fic heeft op de site geen 64mb A95, en de PCB is gelijk aan de A95P (de 9500pro) (zie: http://www.fic.com.tw/pro...graphics.aspx?model_id=17 )

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

ja dat weet ik maar je hoeft alleen maar te kijken naar de plaats van de powerconnecter en je ziet dat alle 3 de kaarten nog de oude pcb zijn, dus ook de 9500... alleen de foto is bij de 9500/64/128/pro het zelfde .... dus maar reden wat voor kaart je krijgt.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 23:07
Ik denk dat ik de moeite niet meer ga doen om nog een 9500 te bemachtigen...
9800 PRO, here i come!!! :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

kan nou niemand de drivers even bijwerken zodat alleen het 256bit geheugen wordt geactiveerd en de 4 pipelines achterwege laat? of vraag ik nu iets onmogelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 20:01
Hoodlum2000 schreef op 07 March 2003 @ 19:08:
kan nou niemand de drivers even bijwerken zodat alleen het 256bit geheugen wordt geactiveerd en de 4 pipelines achterwege laat? of vraag ik nu iets onmogelijks?

Ik vrees dat ze dan de driver opnieuw zouden moeten schrijven. De gehackte 9500 -> 9700-driver schakelt niet expliciet de 256bit geheugenbus en de 8 pipelines in, maar laat de driver de 9500 herkennen als 9700. Aangezien er geen R300-variant bestaat met maar 4 pixelpipelines en toch een 256bit geheugenpad, is een hack daarvoor niet zo makkelijk.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waar de wizard softhack staat? de site is down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn 9500 kaartje geprobeert in de computer van een vriend van me en het is ons niet gelukt om 'm te softmodden. |:(

Probleem is dat als ik de orginele ati2mtag.sys in de windows\system32\drivers directory verwijder, hij binnen 10 seconden automatisch weer terug komt. Als ik 'm overschrijf met de gepatchte ati2mtag.sys bestand dan wordt dat binnen 10 seconden gewoon weer ongedaan gemaakt.

Systeemherstel was het eerste wat me te binnen schoot, maar tot mijn verbazing bleek deze al volledig uitgeschakeld te zijn.

We hebben echt alles geprobeert. Niks helpt. Wat we ook doen de orginele ati2mtag.sys bestand komt steeds weer terug in de drivers directory. :(

Iemand een oplossing???

offtopic:
Op zijn AMD XP1800+ systeempje (via kt133, 512mb sdram) 3dmark2001 gedraaid.
gf4 Ti4200 128mb standaard: 7880
Radeon 9500 128mb standaard: 8840

Dat scheelt bijna 1000 punten in het voordeel van de radeon!!! Benches die ik op internet ben tegengekomen waren meestal in voordeel van gf4 ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Dan moet je eens goed lezen hoe je die patch WEL moet gebruiken.
Is gewoon nederlands... komop... opnieuw lezen...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op 07 maart 2003 @ 21:10:
Dan moet je eens goed lezen hoe je die patch WEL moet gebruiken.
Is gewoon nederlands... komop... opnieuw lezen...
Ja daar heb ik wat aan! Bedankt voor je tip!! ;)

Ik heb gelezen en ik heb HEEL wat geprobeert! Bij mij thuis was het paar keer klikken met de muis en klaar, kaartje gemod. Ik draai ook WinXP.
we hebben op zijn computer ook de driver in de install directory gepatcht met Rivatuner. (die kan de ati2mtag.sy_ patchen zodat die al gepatcht is VOOR je 'm installeert) Geen resultaat tot nu toe... weird!!!

Nog meer "bruikbare" tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Gebruik de 3.0 en niet de 3.1 drivers. Bij mij werkte de 3.1 patch niet.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2DM
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:55
Hoodlum2000 schreef op 07 March 2003 @ 19:08:
Volgens mij is dit niet nodig omdat een pcb met de 256bit layout altijd deze 256bits gebruikt.

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

rivatuner geeft ook wel aan dat het 256 bit is maar de 9500np wordt toch overal en altijd aangegeven als 128 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 21:03:
Ik heb vandaag mijn 9500 kaartje geprobeert in de computer van een vriend van me en het is ons niet gelukt om 'm te softmodden. |:(

Probleem is dat als ik de orginele ati2mtag.sys in de windows\system32\drivers directory verwijder, hij binnen 10 seconden automatisch weer terug komt. Als ik 'm overschrijf met de gepatchte ati2mtag.sys bestand dan wordt dat binnen 10 seconden gewoon weer ongedaan gemaakt.

Systeemherstel was het eerste wat me te binnen schoot, maar tot mijn verbazing bleek deze al volledig uitgeschakeld te zijn.

We hebben echt alles geprobeert. Niks helpt. Wat we ook doen de orginele ati2mtag.sys bestand komt steeds weer terug in de drivers directory. :(

Iemand een oplossing???

offtopic:
Op zijn AMD XP1800+ systeempje (via kt133, 512mb sdram) 3dmark2001 gedraaid.
gf4 Ti4200 128mb standaard: 7880
Radeon 9500 128mb standaard: 8840

Dat scheelt bijna 1000 punten in het voordeel van de radeon!!! Benches die ik op internet ben tegengekomen waren meestal in voordeel van gf4 ti4200
Met een diskette naar DOS opstarten en dan in DOS dat doen. Is de snelste methode.

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GambitRS schreef op 07 maart 2003 @ 22:32:
[...]

Met een diskette naar DOS opstarten en dan in DOS dat doen. Is de snelste methode.
_/-\o_ Dat gaan we zo snel mogelijk testen, maar hij is nu niet thuis :(
Bedankt voor de tip, waarom ben ik daar zelf niet opgekomen... |:(

thanks again!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of opstarten in veilige modus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wordt denk ik alleen lastig als je ntfs draait. maar ik hoop voor jou dat je fat hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

waarom dan niet via rivatuner?

of heb ik dan wat gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Rick2001 schreef op 06 maart 2003 @ 23:29:
Alle ATI kaarten zijn heel erg slecht leverbaar. (9500/9500pro/9700/9700pro)
Dan heb ik het over de groothandel leveranciers in Duitsland.
Als er dan een leverbaar is dan kost deze ontzettend veel.
Ik heb eergisteren een 3D connect 9500 besteld in engeland en vandaag een mailtje dat deze verstuurd is. Voor 130 engelse ponden, 142 ponden inclusief verzendkosten dat is ruim 200 euro. Nog even gekeken ze schijnen deze nog steeds in voorraad te hebben. Wellicht heeft men de hele inboedel opgekocht. :+

www.theoverclockingstore.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vannacht geprobeerd m'n zwarte Saphire 9500/128 te modden.
Ïk heb cat3.1 gebruikt.
Overal staat gewoon dat het een 9500 is gebleven, maar ik ben wel van 1800 3dmark03 naar 4020 puntjes gegaan.

Conclusie? Het werkt wel, maar je ziet het niet in je dxdiag enzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 20:17:
iemand al Radeon 9500 NP getest met 3dmark01 MET en ZONDER softmod en dan MET en ZONDER oc met std koeling?? zou leuk zijn als je ff results plaatste
Die heb ik al meerdere malen gepost, het zou leuk als er eens gelezen werd. Ja het is veel inmiddels maar ff vluchtig doornemen is goed te doen.

Ik kan alle vragen uit dit topic makkelijk beantwoorden, maar die zijn allemaal al gesteld en beantwoord. :( LEZEN AUB dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 11:26:
Ïk heb cat3.1 gebruikt.
Overal staat gewoon dat het een 9500 is gebleven, maar ik ben wel van 1800 3dmark03 naar 4020 puntjes gegaan.

Dat is wel zeer vreemd. Hoeveel verschil haal je nu bij die filltate test? En geen checkers? En merk je het verschil ook goed?

Dit is goed nieuws, als het waar is :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sampoo schreef op 08 March 2003 @ 02:11:
[...]

Ik heb eergisteren een 3D connect 9500 besteld in engeland en vandaag een mailtje dat deze verstuurd is. Voor 130 engelse ponden, 142 ponden inclusief verzendkosten dat is ruim 200 euro. Nog even gekeken ze schijnen deze nog steeds in voorraad te hebben. Wellicht heeft men de hele inboedel opgekocht. :+

www.theoverclockingstore.co.uk
Bij mij was het incl. verzendkosten:
Subtotal: £109.99
Shipping: £5.00
Vat: 20.12
Total: 135.11 = 198,33 euro

Vorige week zondag besteld en kreeg gisteren (vrijdag) een mailtje dat deze verzonden is. Lijkt er dus op dat ze orders iedere vrijdag de deur uitdoen? Ze hebben ze nog steeds op voorraad. Op de site van Connect 3D staat ook een link naar de deze webshop.

En Sampoo, werkt jouwtracking number uit het laatste mailtje trouwens? Als ik er op klik dan krijg op op die postoffice site 'Your item is not recognised, please try again'. Heb jij dat ook?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 13:02:
[...]
Bij mij was het incl. verzendkosten:
Subtotal: £109.99
Shipping: £5.00
Vat: 20.12
Total: 135.11 = 198,33 euro

Vorige week zondag besteld en kreeg gisteren (vrijdag) een mailtje dat deze verzonden is. Lijkt er dus op dat ze orders iedere vrijdag de deur uitdoen? Ze hebben ze nog steeds op voorraad. Op de site van Connect 3D staat ook een link naar de deze webshop.

En Sampoo, werkt jouwtracking number uit het laatste mailtje trouwens? Als ik er op klik dan krijg op op die postoffice site 'Your item is not recognised, please try again'. Heb jij dat ook?
Ik heb precies dezelfde kosten alleen weet ik niet of men uiteindelijk toch 12 pond voor shippping zal gaan berekenen.
Verder werkt de tracking number bij mij ook nog niet maar dat heb ik met tpg ook, meestal werkt het op een later tijdstip wel. Ik wacht het af. :)

<EDIT>
Blijkt wel te werken op de "nieuwe" royal mail site.

http://www.royalmail.com/link/http/default/all/home/track

De "EURO 48" bij de service liet mij even schrikken maar dat is gewoon een benaming van de verzendwijze. :D

[ Voor 16% gewijzigd door sampoo op 08-03-2003 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaan we nu allemaal interessante winkels in het buitenland posten waar ze wel te koop zijn.... d8 dat dit topic ging over softmodden.... tijd voor nieuwe topic mischien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
tja, als er niet aan te komen is valt er weinig te modden dacht ik ;)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
Q-bone schreef op 07 maart 2003 @ 15:42:
zou wel een geode moeten zijn, maar ik ga toch voor de 9600 :) likt me leuker spelen, nu eerst me live om toveren naar een audigy :) succes met bestellen daar allemaal :)
OFFtopic: wat is er nou beter met die mod ik heb het allemaal al wel gelzen maar wat nu precies inhoud, loopt er misschien ook ene topic op GoT hier over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 20:26:
gaan we nu allemaal interessante winkels in het buitenland posten waar ze wel te koop zijn.... d8 dat dit topic ging over softmodden.... tijd voor nieuwe topic mischien?
In de openingstopic staat ook een link naar de pricewatch en dus waar je de kaarten kan kopen. Info over waar je voor een redelijke prijs de kaart nog wel kan krijgen lijkt mij dus wel relevant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 11:26:
Ïk heb cat3.1 gebruikt.

Wat is het technische verschil tussen de zwarte saphire 9500 en bijvoorbeeld de hercules 9500pro, op het oog ziet de pcb er qua layout hetzelfde uit, de een is 128bits met 4 pipelines, de ander 128 bits met 8 pipelines, zit hier dan weer ergens een weerstandje anders?