Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

ATI Radeon 9500 rebuild --> 9700 (PRO) - Deel 3

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.806 views sinds 30-01-2008

• ScHrOeFjE
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19-11-2005

ScHrOeFjE

TwEaKiNg Is A LiFe

Topicstarter
FAQ gemaakt door T.T. en BuG2FiX

Dit is het vervolg op het vorige topic over deze fantastische (software) mod.

UPDATE: Ook de Catalyst 3.1 drivers zijn te hacken, klik hiero (bovenaan de lijst staan ze..)

Even voor starters en noobs die niet willen lezen:

• Een Radeon 9500 PRO is niet te modden naar een 9700 !!!!!!!!
• Er zijn ook Radeon 9500 non-pro die NIET te modden zijn (lees verderop)
• Er is ALTIJD een kans dat je checkerboards krijgt, kwestie van geluk!!!!!

UPDATE:
Tot zover bekend en getest kunnen de volgenden kaarten gemod worden:

Sapphire
Connect3D
Ati

Samengevat gaat het over de aanpassing van de drivers van de niet-pro versie van de Radeon 9500 waardoor deze omgetoverd word in een Radeon 9700. Dit is GEEN HOAX !!! Om het nog sterker te maken kun je deze kaart ook nog overklokken naar een 9700pro versie. :9~ check deze stats maar eens :)

UPDATE: Er is een kaart op de markt waarbij het patchen niet mogelijk is let daar dus op, het gaat om een Sapphire kaart, via deze link kun je bekijken waar het om gaat. Het is dus een non-pro kaart op een 9500 PCB (met de 4 chips naast elkaar) hij is zwart van kleur (origineel is rood) nou duidelijk?

dit is het signalement van de juiste kaart:

http://www.xbitlabs.com/news/images/2003-01/r9500pcb-b.jpg

Ati heeft momenteel vier verschillende videokaarten met de R300 GPU. Deze GPU wordt gebruikt door de Radeon9500, 9500Pro, 9700 en 9700Pro. De verschillen tussen de kaarten zijn als volgt:

• 9500 = 4 pipelines, 128bit geheugen (256 eigenlijk dus). GPU:275MHz, Geheugen:270MHz (256 bit alleen voor 2x2 kaarten...)
• 9500Pro = 8 pipelines, 128bit geheugen. GPU:275MHz, Geheugen:270MHz
• 9700 = 8 pipelines, 256bit geheugen. GPU:275MHz, Geheugen:270MHz
• 9700Pro = 8 pipelines, 256bit geheugen. GPU:325MHz, Geheugen:310MHz

De 9500 is verkrijgbaar in een 64 en een 128MB versie, de overige kaarten zijn alle 128MB. Geheugensnelheid wordt bepaald door de fabrikant van de kaart (Hercules, Sapphire, Connect3D, Club3D enz).

een korte FAQ:

- huh, welke kaarten dan precies?

deze mod geldt ALLEEN voor de Radeon 9500 zonder pro erachter met 128 Megabytes geheugen op het board. Hierbij moet ook gelet worden op de plaats van de geheugenchips: 2 boven de GPU en 2 naast de GPU. Het board moet qua layout dus overeen komen met de originele 9700. Tussen de 9700 en 9700pro zit geen verschil qua layout. Hieronder staan links direct naar pricewatch, in nederland zijn er 2 verkrijgbaar die aan dit signalement voldoen. Het plaatje hierboven is exact dat bord, let op de (vierkante) geheugenchips.

- ja maar de 9500 heeft maar 4 pixel pipelines en 128 bits geheugentoegang!

De kaart zoals hierboven beschreven moet je zien als een 'geknepen' versie van de 9700. De pixel pipes zijn wel aanwezig alle 8, maar zijn 'uitgeschakeld' standaard. Omdat de PCB hetzelfde is als de 9700, zijn ook de 256 bits lijnen aanwezig. rekensom: 8 chippies x 32 bits = 256 bits (zie verder link hieronder) De PCB is belangrijk omdat die uit 8 lagen bestaat, net zoals die van de 9700. Door de software patch wordt de kaart in windows herkent als een 9700 en worden daarmee die 'afgesloten' lijnen geopend; 8 pixelpipes en 256 bits dus.

- Ik hoor allemaal enge verhalen over 'schaakborden'?

Dat de mod werkt staat vast. Helaas is het zo dat er bij een gedeelte van de kaarten een raar verschijnsel optreed: De kaart werkt en benchmarkt als een 9700, maar geeft in 3d applicaties (games, demos etc.) over het beeld verspreid een soort 'schaakbord' patroon. Tot op heden is hier nog geen echte oplossing voor gevonden, maar er zijn veel mensen mee bezig omdat niet iedereen dit heeft. Het zou dus goed kunnen zijn dat hier een oplossing voor is, dat kan zowel aan de driver of hardware kant liggen. Op moment van typen is het vooral een kwestie van geluk, bij www.maxpc.nl hebben ze een tijdje lang kaarten hierop getest en verkocht, momenteel doen ze dat niet meer. Er is dus zeker hoop dat het nog goed komt, evengoed heb je met de 9500 al een behoorlijke kaart voor het geld.. voorbeeld van dit effect

- ja hallo, zeg maar dag garantie dus!

Er is ook een hardwaremod bekend, hieronder een link. Dit was het eerste nieuws, vlak daarna kwam het nieuws dat het ook zonder solderen kon via de software (driver hack dus). Het effect is exact hetzelfde !! Het enige verschil is dat met de hardwaremod je bios de kaart direct als 9700 ziet. Natuurlijk kun je in dat geval je garantie wel vergeten!
Met de softmod ligt het totaal anders, je veranderd namelijk niks aan de hardware en het is tevens compleet veilig om te doen. je kunt in principe gewoon proberen en kijken of het lukt. ben je niet tevreden dan zet je de originel drivers weer terug en voila: weer een 9500!

- snif, ik heb net een 9500 non-pro 64mb gekocht of een 9500pro 128mb versie!

Voor de 9500 64 mb versie is het mogelijk om het ding te modden naar een 64mb 9500pro. hetzelfde principe eigenlijk als de 9500-9700 mod. kijk hier even voor info. Voor de 9500pro 128mb is het sowieso mogelijk om over te klokken met rivatuner. Verder is de layout anders dan de 9700 en is er weinig hoop dat ie dus ooit eentje wordt ... tot dusver. In theorie moet het trouwens ook mogelijk zijn van een 9500 (128mb) een 9500pro te maken maar daar heb ik nog geen voorbeeld van gezien.

- Ik heb alles gedaan wat er stond maar hoe zie ik nou het verschil?

Met de softmod zul je in eerste instantie niet veel verschil zien in je windows omgeving. Maar let maar eens op wat er gebeurt als je 3Dmark draait (vooral de fillrate test is enorm - verdubbeling van de waardes! - ik ging van 1100 naar 2200). Ook games gaan (nog) vloeiender en komen met 200+ fps op je af :p lekker! Als je het gewoon wilt zien dan kun je met glinfo even checken, bij een succesvolle mod staat er: Radeon 9700.

- Yeuh! gelukt (denk ik), hoe test ik dat ding nou een beetje lekker?

Download de Ati demos (link) Problemen zijn goed zichtbaar (als je ze hebt) in 'Rendering with natural light' en 'Animusic'. Je ziet dan schaakborden en/of soms ook andere dingen in beeld op de textures. Zie je niks dan heb je grote kans dat het bij jouw kaart goed zit.. test ook wat games op een beetje normale resolutie (GTA3, Unreal) als je die hebt. Soms zijn de artifacts heel minimaal, vaak nog wel speelbaar dus.

- He maar ik doe veel 3Dmax enzo, kan ik niet beter een FireGL X1/Z1 kopen?

het leuke is dat deze kaart ook kan barbapappa-en in een X1/Z1 kijk maar eens bij deze interessante link

- Heel cool maar ik hou niet van schaken..

er zijn al veel ideeen geopperd zoals verhogen voltage GPU, onderklokken, solderen, koelen, agp bus verhogen etc. maar nog niks heeft zich bewezen als de oplossing tegen het 'schaakborden' effect. Wel zijn er veel mensen mee bezig dus het kan zeker gebeuren dat de oplossing komt! Sommige mensen hebben er maar heel weinig last van dus soms kun je het gewoon zo laten. Daarnaast kun je proberen de kaart te ruilen wellicht? er is een kans dat je er eentje krijgt die wel werkt!

- Wordt dat ding niet enorm warm?

Met deze mod wordt er feitelijk niks veranderd aan de hardware, de koeler op de 9700 is dezelfde als op de 9500 dus dat gaat wel goed. Pas als je de voltages zou veranderen krijg je zeker warmteproblemen. Hoedanook is een zwaardere koeler nooit weg!

- wat is het verschil in prestaties eigenlijk?

Er zijn veel sites met reviews. Je kunt de gemodde kaart dus vergelijken met de 9700, is exact gelijk. Deze is op alle fronten sneller dan de Ti4600. Het verschil tussen de 9700 en de 9700pro is puur en alleen de kloksnelheid. als je die verhoogt na de mod heb je dus feitelijk een 9700pro ! Ik ging zelf van 10500 3Dmarks naar 14020 dus das wel lekker :9

- Als ik er eentje bestel, hoe groot is dan de kans op succes?

Ik garandeer niks, maar uit sommige batch-testen is er 60% succesrate (meestal winkels dus niet echt objectief). Het blijft dus een gok. Wellicht kun je iets regelen met je leverancier oid, post het even als dat lukt dat is handig voor anderen ;) De kans is dus zeker niet nul. Ook is er op dit moment weinig te zeggen over het schaakborden effect, of dit opgelost wordt is een kwestie van tijd tot de oorzaak is gevonden.

- Ik ga binnen nu en 1-2-3 week een nieuwe kaart kopen, welke moet ik nemen?

vanaf 200 euro heb je de keuze uit Nvidia en Ati. De keus is eigenlijk simpel:

* Wil je dat deze FAQ je helpt en vind je het cool voor weinig heel veel te krijgen: Radeon 9500 non-pro 128 mb.
* Wil je niet veel uitgeven maar toch 200 fps in unreal - Radeon 9500pro 128mb (en over 2 jaar weer een nieuwe kopen)
* Wil je iets meer uitgeven en snap je de term overklokken - Radeon9700 (en dan overklokken en dus een 'pro' versie maken)
* Heb je geld teveel en lees je niet wat hier staat of ben je bang je systeem op te blazen met vage patches: Radeon 9700pro (ook als je unreal 2005 nog wil meemaken met dezelfde kaart en nog stoer zijn dan ;) )
* Wil je nog minder uitgeven maar toch stoer doen in 3Dmark2001? - Radeon 9500 64mb en dan patchen naar 9500pro 64mb
* Snap je niks van prijs/kwaliteit - Nvidia Ti4600 gold super deluxe turbo 8) wil je verschillen zien, klik dan snel hiero

reken er ook op dat met de Ati drivers nog best wat verbeterd zal worden, met nvidia is dat nu wel een beetje afgelopen qua performance rise.

- Ik vind solderen enorm gaaf! hoe moet dat?

Het bleek kort na de introductie van de 9500, dat de printplaat van de Radeon9500 128MB versie identiek was aan de 9700 en 9700Pro. Hierop hebben enkele mensen gekeken wat de verschillen waren tussen een 9500/128MB en een 9700/128MB.
Er bleek een weerstandje iets anders te staan bij de 9500:
http://www.darkcrow.co.kr/image/news/0301/95009700pro2.jpg
Wanneer dit weerstandje van 2-3 naar 1-2 werd verplaatst, dan werd de kaart plotseling een 9700. Elke kaart heeft namelijk een identificatienummer (ID). Door het verplaatsen van dat weerstandje is het mogelijk om het ID van de kaart te veranderen van het "9500" naar het "9700"-ID. De kaart wordt door de Catalyst drivers herkend aan zijn ID en de drivers sturen de kaart dus aan als een 9700. Wanneer er 8 pipelines gebruikt worden, dan wordt automatisch 256bit geheugentoegang gebruikt.
Een logische stap was natuurlijk de software-hack. De softwarehack verandert de drivers zodanig dat wanneer het ID van de 9500 wordt gelezen, de 9700 drivers worden uitgevoerd (in plaats van de 9500 set).
Er is dus geen verschil in succes tussen de hardware en sofware-mod.

- Ik snap het niet met die file en patchen, even in jip en janneke taal

De hack werkt door ati2mtag.sys aan te passen (staat in /windows/system32/drivers). WindowsXP heeft echter een "feature" Windows File Protection die steeds drivers weer terugzet wanneer ze veranderd zijn. Hierdoor kun je het beste niet je drivers direct in \Windows\System32\drivers aanpassen, gaat bij het herstarten weer terug namelijk!

• Gewoon de softwarehack gebruiken, geen kans op beschadiging van je kaart.

• Rivatuner downloaden: www.guru3d.com/rivatuner

• Catalyst drivers downloaden bij Ati

• drivers uitpakken naar bijv. c:\ati\W... nog niet installeren

• SoftR9700 w2k.rts uitvoeren op de uitgepakte drivers in C:\ati\support\W...\2KXP_INF\BX_07038

• Drivers van je videokaart bijwerken door de drivers in c:\ati\W... aan te geven als locatie van de nieuwe drivers (alles dus handmatig invoeren, niet windows laten zoeken!!!!

• Opnieuw opstarten

Nu controleren of het gewerkt heeft. 3DMark2001Se zou een multitexture fillrate van ongeveer 2100 moeten halen. Makkelijker is het om even GLinfo te downloaden. Dit programma zou "Radeon9700" moeten aangeven. In configuratiescherm staat "Radeon 9700/9500 series".

Er is een nog sneller manier, dat is gewoon een al reeds gepatchte ati2mtag.sys te renamen naar ati2mtag.sy_ en dan die over die uit de installatiebestanden kopieeren. Als je nu je driver installeerd pakt ie em automatisch mee! (zie ook link hieronder voor beschrijving en files) - LET EROP dat je hier wel de juiste versies gebruikt...

Wanneer je Windows98 / ME hebt, dan kan het op dezelfde manier, maar met een ander patchscript. Dat is hier te vinden.

******* nadat dit gelukt is deze poll invullen!!! *******

Poll: Je patchte, startte opnieuw op en wat zag je toen?

Schaakborden (onspeelbaar)
Schaakborden (viel wel mee)
Vage blauwe vlekken op textures
Missende polygonen
Helemaal geen beeld meer
Een perfect werkende 9700!!! :)
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=336&layout=2
Ook een poll maken? Klik hier

hier wat handige links en info:

- Deze methode volgen is gegarandeerd succes! geen bios update of andere gevaarlijke dingen dus!

- Link naar Unwinder's Rivatuner inclusief driver patch (klik op softradeon 9700)

- Link naar het nieuws op de tweakers frontpage
- Mirror met verschillende biossen
- Link naar Xbitlabs voor de hardware-mod instructie (niet aan te raden)

- link naar pricewatch voor de Connect3D Radeon 9500 non-pro 128MB
- link naar pricewatch voor de Sapphire Radeon 9500 non-pro 128MB

- Hardforum, veeeeel interessante dingen en tweaks mbt 9500

- Link met goede gedetaileerde uitleg waarom de 128 non-pro een 256 bits geheugenbus heeft. (voor de mensen die dit telkens tegenspreken dus)

UPDATE: Hier een lijstje met dingen die ik heb verzameld uit andere forums waarvan mensen zeggen dat het bij hen hielp (tegen allerlei artifacts, waaronder schaakborden):

• download radeonator en zet je Z-buffer op 16-bit vast en gebruik FSAA 6x
• Verhoog AGP voltage naar 1.7 volt (kan niet op alle mobo's - let wel op de temp van de GPU!!!!
• Zet in je BIOS Agp op 4x of lager en tevens in het driver panel
• Forceer Fast-writes off in BIOS en driver panel
• probeer verschillende resoluties in games
• kloksnelheid lager zetten (core/mem) (schijnt toch te helpen bij sommige artifacts)

nb: op eigen risico, als je niet weet wat je doet doe het dan niet!

LEES EERST HET ANDERE FORUM DOOR EN GEBRUIK DE SEARCH er is al veel over gezegd en bekend.

thanx go to T.T. voor het helpen !

mochten jullie dingen hebben van andere sources oid die echt goed zijn mail me dan ff: cad_1999@hotmail.com dan zet ik ze hier bij.

* ®ScHrOeFjE© Ik ben bezig met een update hoop hem deze avond te kunnen posten

[Voor 30% gewijzigd door ScHrOeFjE op 17-02-2003 15:29]

1.2.3..............PIEP!

• Pollewob
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Topictiteleditje gedaan O-)

• ScHrOeFjE

ScHrOeFjE

TwEaKiNg Is A LiFe

Topicstarter
Thnx ik ben bezig met een update hopelijk vanavond klaar.

1.2.3..............PIEP!

• Caps_Luck
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 28-07-2015
ScHrOeFjE schreef op 16 februari 2003 @ 19:17:
[...]

Thnx ik ben bezig met een update hopelijk vanavond klaar.
Je hebt de info verkeerd in het nieuwe topic gezet, hyperlinks werken nu niet meer, en niks is meer vet / geonderstreept.

Ga hierheen : Ati Radeon 9500 rebuild to radeon 9700(pro) --- Part II

Klik op de view post knop.

Kopie die tekst.

Edit hier je first post.

Dan is het weer een stuk beter :)

• ScHrOeFjE

ScHrOeFjE

TwEaKiNg Is A LiFe

Topicstarter
Masera schreef op 16 February 2003 @ 19:21:
[...]

Je hebt de info verkeerd in het nieuwe topic gezet, hyperlinks werken nu niet meer, en niks is meer vet / geonderstreept.

Ga hierheen : Ati Radeon 9500 rebuild to radeon 9700(pro) --- Part II

Klik op de view post knop.

Kopie die tekst.

Edit hier je first post.

Dan is het weer een stuk beter :)
BLOOS............

1.2.3..............PIEP!

• Flipmo2K
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 04-04 20:15
Uit deel II nog, hier werd gezegd dat 'n Club3D, 'n Sapphire en 'n Connect3D kaart modbaar waren. Ik vroeg toen of die Club3D d'r ook bijhoorde, aangezien d'r nix duidelijk over in het topic stond. Dit was de reaktie:
Dat bedoel ik dus... Volgens mij haalt iedereen Club3D en Connect3D door elkaar, volg de link maar eens, dan zie je 't vanzelf.
En ook in de eerste post (jah, ik heb 'm toch nog maar 'n paar keer doorgelezen) staat helemaal niks over het feit dat de Club3D te modden is. Dus bij deze lijkt 't me nog steeds dat alleen de Sapphire (sommige dan) en Connect3D te modden zijn?!

[Voor 13% gewijzigd door Flipmo2K op 16-02-2003 19:32]

• Da_Koen
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 27-12-2008
is je faq enzo bijgewerkt??
anders moet ik die 40 blz van deel 2 door dan lezen :(

• Caps_Luck
Geeft niet :)

Ziet er nu alweer een stuk beter uit, en wat leuke plaatjes :P

• ScHrOeFjE

ScHrOeFjE

TwEaKiNg Is A LiFe

Topicstarter
Da_Koen schreef op 16 februari 2003 @ 19:32:
is je faq enzo bijgewerkt??
anders moet ik die 40 blz van deel 2 door dan lezen :(
er is nog niet veel veranderd aan het probleem wat sommige mensen nog hebben maar zoals je in de FAQ kan lezen "er zijn genoeg mensen met dit probleem bezig dus een oplossing zal snel komen"

1.2.3..............PIEP!

• ScHrOeFjE

ScHrOeFjE

TwEaKiNg Is A LiFe

Topicstarter
UPDATE
Just been testing one for a m8.

Now it's the new PCB design in black with the 4 RAM chips across the top which are supposed to be un9700able (nice word ).

Well, I stuck it in my test rig (MSI KT3 Ultra2/XP1700@10.5x166/256Mb Samsung PC2700) and gave it a quick once over:

3DMark 2001 = 10300 Cat 3.1 with DX8.1b and DX9 (no change)
3DMark03 = 2650

So, curiosity got the better of me and I tried RivaTuners SoftR9x00 patch which did zip. A bit piqued I tried w1zzard's hacked drivers and got a massive boost in 3DMark 2001 to 11500 but with serious chequerboarding and some 2D corruption as well

So, the new design PCB's may be hackable too...

The good news is that the RAM chips on it are branded as 3.3ns (300MHz) so it should clock well if nothing else

dus wat wilt dit zeggen? dat de "beruchte" Sapphire het dus daadwerkelijk gehacked kan worden maar ook tevens problemen geeft.

[Voor 6% gewijzigd door ScHrOeFjE op 16-02-2003 20:44]

1.2.3..............PIEP!

• Q-bone
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14-05 09:19

Q-bone

Dusss...

ziet er weer goed uit, nou maar kijken of we een oplossing kunnen vindden voor die klote blokken :( maar ja de winkels in nederland hebben ze niet meer opvoorraad. dus je meot echt mazzel hebben als je er nou nog 1 krijgt...

bla?

• D-Three
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:21
Iemand die weet waar ze redelijk goedkoop te krijgen zijn in België?
Ik had die al zo goed als besteld bij een shop maar nu reageren ze niet meer op mijn mails... Ik denk dat ik maar eens ga langrijden!

• ScHrOeFjE

ScHrOeFjE

TwEaKiNg Is A LiFe

Topicstarter
Laagvliegerke schreef op 16 February 2003 @ 22:15:
Iemand die weet waar ze redelijk goedkoop te krijgen zijn in België?
Ik had die al zo goed als besteld bij een shop maar nu reageren ze niet meer op mijn mails... Ik denk dat ik maar eens ga langrijden!
http://www.loveno.be/

ik weet dat ze ze daar hebben

1.2.3..............PIEP!

• D-Three
I know... Maar eerlijk gezegd vind ik die mannen nogal duur... Die kaart valt nogal mee maar ik wil ook nog ander materiaal bestellen :)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Eind deze week hopen we op een nieuwe lading, maar reserveren op voorhand is noodzakelijk.

Dat sturen ze mij net in een emailtje, hij is dus daar ook al uitverkocht.. :/ jammer

39

• Gehaktbal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14-05 10:02
In de pricewatch staat een Connect3D 9500 voor 169 euro.... dat is dus gewoon de modbare? :)
Dan moet ik die binnekort maar es gaan halen! :9

• Zer0
  • Registratie: september 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Gehaktbal schreef op 16 February 2003 @ 23:28:
In de pricewatch staat een Connect3D 9500 voor 169 euro.... dat is dus gewoon de modbare? :)
Ja dat is de modbare (wat je had kunnen weten als je deel1/2 of de TS had gelezen, en dan had je ook gelijk geweten dat je hem niet zo maar ff kan halen, er is geen leverancier die hem op voorraad heeft, sommigen wachten al drie weken op de kaart. Als je hem binnenkort wil hebben zou ik hem maar snel bestellen...

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Blord
  • Laatst online: 28-03 16:40

Blord

Hello Kitty !

Laagvliegerke schreef op 16 February 2003 @ 22:24:
[...]

I know... Maar eerlijk gezegd vind ik die mannen nogal duur... Die kaart valt nogal mee maar ik wil ook nog ander materiaal bestellen :)
Ik heb mijn kaart bij Loveno gekocht voor 179€. Op pricewatch staat deze op 169€
Voor die 10euro meer heb ik tenminste een kaart, die na modding precies dezelfde doet als een 385€ ATI 9700PRO.

Beter 1 kaart in je hand dan 10 goedkopere in de lucht, zou ik maar zeggen :)

ps ik had mijn kaart op zondag besteld en woensdag waren ze al binnen

• BuG2FiX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 08-05 18:56
ScHrOeFjE -> Als je nog hulp nodig hebt, mail mij dan even de update waar je mee bezig bent dan kan ik die even nakijken; dit aangezien de originele FAQ door mij is gemaakt en ik het wel mooi vind als het een beetje klopt en het originele verhaal er niet aan gaat. thnx!

opmerking: Club3D heeft geen 128mb versie van de 9500 dus die moet ook niet in het lijstje staan. ze hebben nml alleen de 128pro versie, en die is niet modbaar.

[Voor 25% gewijzigd door BuG2FiX op 17-02-2003 10:25]

• ScHrOeFjE

ScHrOeFjE

TwEaKiNg Is A LiFe

Topicstarter
Blord schreef op 17 February 2003 @ 00:39:
[...]

Ik heb mijn kaart bij Loveno gekocht voor 179€. Op pricewatch staat deze op 169€
Voor die 10euro meer heb ik tenminste een kaart, die na modding precies dezelfde doet als een 385€ ATI 9700PRO.

Beter 1 kaart in je hand dan 10 goedkopere in de lucht, zou ik maar zeggen :)

ps ik had mijn kaart op zondag besteld en woensdag waren ze al binnen
Q-bone schreef op 16 februari 2003 @ 21:37:
ziet er weer goed uit, nou maar kijken of we een oplossing kunnen vindden voor die klote blokken :( maar ja de winkels in nederland hebben ze niet meer opvoorraad. dus je meot echt mazzel hebben als je er nou nog 1 krijgt...
Gehaktbal schreef op 16 February 2003 @ 23:28:
Beste mensen ik denk dat ik nu niet alleen voor mijn eigen spreek maar dit zijn reply's waar je niks aan hebt en dat is best vervelend als je dit topic door leest. (deel 1 & 2 waaren ook behoorlijk gevuld met lucht) wat wij willen is:een oplossing voor de problemen die bekent zijn of tips en tricks.

UPDATE 17-02-2003 @ 12:14

voor de mensen die deze kaart nog wilt bestellen ik heb zo juist contact gehad met gistron en die verwachten ze deze week binnen!! er zijn er best wel wat gereseveerd maar er zijn er nog!!!

tevens heeft de pc - hut ze ook deze week dus graag ontopic blijven en niet vragen waar kan ik ze kopen? of is deze kaart te modden neem ff de moeite om het topic te lezen en je zal de antwoorden daar vinden

[Voor 32% gewijzigd door ScHrOeFjE op 17-02-2003 12:16]

1.2.3..............PIEP!

• Q-bone
  • Laatst online: 14-05 09:19

Q-bone

Dusss...

en bedankt.... :) wat jij nou zegt is gewoon een halve pagina lang... en wat zeg je dat iets anders niet goed is zeg dan niets..... hoef ik dat nu ook niet te doen ;)

bla?

• Flipmo2K
opmerking: Club3D heeft geen 128mb versie van de 9500 dus die moet ook niet in het lijstje staan. ze hebben nml alleen de 128pro versie, en die is niet modbaar.
Hehe eindelijk 'n bevestiging van wat ik dus al 'n paar keer heb gevraagd :). Maar in dit lijstje staat ook 'n Hercules, van hen kan ik echter ook geen 128MB Non-Pro versie vinden... 'n Foutje in de lijst?

• Tijgert
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 01:04

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Is er al nieuws of het een hardware fout betreft of een opzettelijk artifact generator (wat laatst het gerucht was)?

8700K, ROG Hero X, 16GB4166, 2080Ti, 2TB SSD, Enermax 950W, 32"+G903+G910 Nieuwe Specs, Oude Specs, Hele Oude Specs

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Tijgert schreef op 17 februari 2003 @ 13:20:
Is er al nieuws of het een hardware fout betreft of een opzettelijk artifact generator (wat laatst het gerucht was)?
Het betrefd iig geen hardware fout, alles werkt namelijk goed als je de modificatie niet uitvoerd... je kan beter spreken van een hardware beperking....
En de artifact generator is geen gerucht, maar zit in de Catalyst 3.1 drivers. In deze drivers zit een check die kijkt of de software mod is uitgevoerd en genereert idd artifacts/bsod's als dat zo is. Deze beveiliging is echter al gebroken en met de geupdate scripts is de modificatie weer uit te voeren.

• drax
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12-03-2009

drax

3D is alles

Ik vroeg me af of het wel of niet kunnen modden van de Connect-3D kaart misschien te maken heeft met wat voor OS er op de computer is geinstalleerd, eventueel wat voor overige hardware er in de computer zit. Misschien heeft dit er helemaal niks mee te maken maar hoe kan het anders verklaart worden dat kaartjes die identiek zijn, toch niet altijd allemaal te unlocken zijn. :? :? :?

Just my 2 cents

• Omo
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 18-02-2003

Omo

This is a question.

Owkee... Ik denk dat ik ook maar ga beginnen, die Connect3D bij Gistron werkt dus perfect lees ik zo'n beetje door... Kan iemand dit voor de laatste keer bevestigen?

EPoX 8RDA+ nForce 2, AMD XP 3000+, ATi Radeon 9700 Pro, Creative SB Live!, 3Com 3C905C-TX-M, Compaq MEGA-RAID SCSI, 6 x 75Gb 7.2K RPM, 2 x 36.7Gb 15K RPM.

• drax
  • Laatst online: 12-03-2009

drax

3D is alles

Stel ik koop de Connect-3D Radeon 9500 128MB en hij wil niet goed gemod worden, hoe presteert een gewone radeon 9500 in vergelijking met een GF4 Ti4200 128mb. Heeft de Connect-3D leuke overclock mogelijkheden?

Was misschien niet heel ontopic maar een eventueel antwoord kan toch wel interesant zijn om te weten voor alle mensen die straks een "niet te modden" kaartje hebben.

• Caps_Luck
drax schreef op 17 February 2003 @ 14:46:
Stel ik koop de Connect-3D Radeon 9500 128MB en hij wil niet goed gemod worden, hoe presteert een gewone radeon 9500 in vergelijking met een GF4 Ti4200 128mb. Heeft de Connect-3D leuke overclock mogelijkheden?

Was misschien niet heel ontopic maar een eventueel antwoord kan toch wel interesant zijn om te weten voor alle mensen die straks een "niet te modden" kaartje hebben.
Hij presteert nu ongeveer even goed als de Ti 4200. Maar zodra de eerste direct X 9games er over een half jaar zijn zal hij echt stukken beter presteren dan een Ti 4200.

• Zer0
  • Niet online

Zer0

drax schreef op 17 februari 2003 @ 14:17:
Ik vroeg me af of het wel of niet kunnen modden van de Connect-3D kaart misschien te maken heeft met wat voor OS er op de computer is geinstalleerd, eventueel wat voor overige hardware er in de computer zit. Misschien heeft dit er helemaal niks mee te maken maar hoe kan het anders verklaart worden dat kaartjes die identiek zijn, toch niet altijd allemaal te unlocken zijn. :? :? :?

Just my 2 cents
Ik zal niet zeggen dat overige hardware/software geen invloed heeft op de "modbaarheid", maar je gaat van twee dingen uit die niet waar zijn. Ten eerste is het nog steeds niet mogelijk om GPU (en ook CPU') van gelijke kwaliteit te bakken, er is altijd sprake van verschil tussen de chips. Vandaar dat bijvoorbeeld CPU's getest worden en verschillende snelheden mee krijgen. Omdat er echter een marge is tussen wat de fabrikant goed genoeg vind en de werkelijke snelheid die te behalen is (eventueel met extra koeling en ander mods) zijn mensen deze grenzen gaan verkennen... en dat was de geboorte van overklokken. Dit verklaart ook waarom bij sommigen de modificatie goede resultaten geeft, en bij andere niet (zij hebben een "slechtere" chip.
Ten tweede zijn alle 9500 non-pro's met 128mb en een 9700 PCB te unlocken, alleen met wisselen resultaat.
Omo schreef op 17 februari 2003 @ 14:21:
Owkee... Ik denk dat ik ook maar ga beginnen, die Connect3D bij Gistron werkt dus perfect lees ik zo'n beetje door... Kan iemand dit voor de laatste keer bevestigen?
Zoals uit mijn verhaaltje hierboven blijkt, perfect is afhankelijk van de kwaliteit van de GPU, het blijft een gok......

• gve
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

gve

Beter laat dan dood.

Masera schreef op 17 februari 2003 @ 14:52:
[...]

Hij presteert nu ongeveer even goed als de Ti 4200. Maar zodra de eerste direct X 9games er over een half jaar zijn zal hij echt stukken beter presteren dan een Ti 4200.
Half jaar? De DX8 games zijn er pas net!

www.ditkannietwaarzijn.nl | www.identificatieplicht.nl

• ScHrOeFjE

ScHrOeFjE

TwEaKiNg Is A LiFe

Topicstarter
drax schreef op 17 februari 2003 @ 14:46:

een 9500 no pro kan je meestal wel op een 9500 PRO laten draaien zie benchmark vergelijkingen in de FAQ.Maar er kan geen gerantie gegeven worden het ligt een beetje aan je gpu zoals hierboven ook al gezegd werd.
didaaf schreef op 17 februari 2003 @ 15:49:
[...]

Hoe kom je daar nou toch bij!? Als je je non pro patched met rivatuner laat je alleen de overige 4 pipelines werken die alleen bij de 9500 nonpro disabled zijn. En aangezien de nonpro op een 256MB bus draaid itt de 128 bus van de pro kun je dus van een 9500nonpro een 9700 maken en dus nooit een 9500 pro! Verders zijn de clockspeeds standaard allemaal hetzelfde behalve dan die van de 9700 pro, dus het verhaal van overclocken en je draaid net zo hard als een pro gaat niet op omdat je een pro ook kunt overclocken.
Wat ik probeer te zeggen is als je een 9500 no pro oc't er wel de prestatie's uit kan halen als een 9500 pro (of lopen ze op rage3d forum BlaaT verhalen te tikken? :? )

een stukje van het forum...:

Q: I have a Radeon 9500 Non-pro 128MB with the new pcb layout.
A: You will get a Radeon 9500 Pro 128MB.

http://www.rage3d.com/boa...046c7f1ef1b4e1&forumid=22

[Voor 61% gewijzigd door ScHrOeFjE op 17-02-2003 16:03]

1.2.3..............PIEP!

• didaaf
  • Laatst online: 28-02-2011
ScHrOeFjE schreef op 17 February 2003 @ 15:31:
een 9500 no pro kan je meestal wel op een 9500 PRO laten draaien zie benchmark vergelijkingen in de FAQ
Hoe kom je daar nou toch bij!? Als je je non pro patched met rivatuner laat je alleen de overige 4 pipelines werken die alleen bij de 9500 nonpro disabled zijn. En aangezien de nonpro op een 256MB bus draaid itt de 128 bus van de pro kun je dus van een 9500nonpro een 9700 maken en dus nooit een 9500 pro! Verders zijn de clockspeeds standaard allemaal hetzelfde behalve dan die van de 9700 pro, dus het verhaal van overclocken en je draaid net zo hard als een pro gaat niet op omdat je een pro ook kunt overclocken.
ScHrOeFjE schreef op 17 February 2003 @ 15:31:
Wat ik probeer te zeggen is als je een 9500 no pro oc't er wel de prestatie's uit kan halen als een 9500 pro (of lopen ze op rage3d forum BlaaT verhalen te tikken? ) http://www.rage3d.com/boa...7f1ef1b4e1&forumid=22
Ik denk idd dat ze aan het blaten zijn, de kracht van de 8 pipelines zie je bv. goed terug in de fill rate, die verdubbeld ongeveer! En ik weet niet exact wat voor technieken er gebruikt worden in de nature test, maar die loopt dan ook ongeveer dubbel zo snel. Als je mod dus niet lukt blijf je dus met je 4 pipelines steken en kun je nooit van die dubbele snelheid genieten in de zaken waar je ze het hardst nodig hebt.

[Voor 35% gewijzigd door didaaf op 17-02-2003 16:15]

• Zer0
  • Niet online

Zer0

didaaf schreef op 17 February 2003 @ 15:49:
[...]

De "nieuwe" 9500 non pro's (en de 64mb modellen) hebben geen 256bits bus, en zijn dus te modden naar 9500 pro en niet naar 9700 non-pro.

• didaaf
Zer0 schreef op 17 February 2003 @ 16:14:
[...]

De "nieuwe" 9500 non pro's (en de 64mb modellen) hebben geen 256bits bus, en zijn dus te modden naar 9500 pro en niet naar 9700 non-pro.
Maar daar hebben we het niet over in deze laatste 3 9500 naar 9700 topics!

[Voor 6% gewijzigd door didaaf op 17-02-2003 16:18]

• SuperStroker
  • Laatst online: 26-02-2004

SuperStroker

Who let's the dogs out...

Je kan er ook geen pro van maken(9700 pcb) maar wel even snel laten draaien zegt ie duidelijk.

En dat een pro sneller zou kunnen draaien als een non pro klopt alleen hij zegt duidelijk net zo snel als een 9500 pro en niet net zo snel als een overgeklokte 9500 pro 8)7

Fatale beschermingsfout, Windows wordt nu opnieuw opgestart

• ScHrOeFjE

ScHrOeFjE

TwEaKiNg Is A LiFe

Topicstarter
SuperStroker schreef op 17 February 2003 @ 16:21:
Je kan er ook geen pro van maken(9700 pcb) maar wel even snel laten draaien zegt ie duidelijk.

En dat een pro sneller zou kunnen draaien als een non pro klopt alleen hij zegt duidelijk net zo snel als een 9500 pro en niet net zo snel als een overgeklokte 9500 pro 8)7
EN DAT BEDOELDE IK DUS! *schroefje denk soms dat hij niet duidelijk tikt* O-)

1.2.3..............PIEP!

• didaaf
SuperStroker schreef op 17 februari 2003 @ 16:21:

Lees dat laatste stukje nog maar eens goed, wat ik net geedit had!!!

• pentium
  • Laatst online: 28-07-2004
[off topic]
Het lijkt me allemaal wel leuk en kwel om van een 9500 een 9700 te maken, maar die kans op schaakborden ( viper2 effect 8)7 ) lijkt me te groot. dus ik zou gewoon een 9700 kopen. Is de 9700 nog een beetje te overklokken naar een 9700 Pro? met een standaard koeler?

Soltek SL-75FRN2 | Amd® AthlonXP 2500+@3200+ | 2X 256MB Dual | FX5900XT | 120GB 7200Rpm WD1200JB | SB Live! 5.1 met logitech Z-2200 Speakerset | Iiyama LS902UT

• Caps_Luck
pentium schreef op 17 February 2003 @ 17:02:
[off topic]
Het lijkt me allemaal wel leuk en kwel om van een 9500 een 9700 te maken, maar die kans op schaakborden ( viper2 effect 8)7 ) lijkt me te groot. dus ik zou gewoon een 9700 kopen. Is de 9700 nog een beetje te overklokken naar een 9700 Pro? met een standaard koeler?
Maar die 9700 is veel duurder :P . En zo'n ding kun je wel redelijk klokken ja :)

• pentium
Club3D ATI Radeon 9500 € 180,-
Club3D ATi Radeon 9700 € 266,-
----------------------------------------------+
€ 86,-
hmmm, voor die €86 zou ik niet het risico op schaakborden nemen. 8)7
maar heeft een iemand een 9700 die op de snelheid van een 9700 Pro draait, met goede tempraturen en is hij stabiel ? is er een andere cooler op geplaatst ?
de prijs van een 9700 vind ik nog wel goed, maar om een 9700 Pro te halen...... dat gaat me iets te ver namelijk :o

Soltek SL-75FRN2 | Amd® AthlonXP 2500+@3200+ | 2X 256MB Dual | FX5900XT | 120GB 7200Rpm WD1200JB | SB Live! 5.1 met logitech Z-2200 Speakerset | Iiyama LS902UT

• ScHrOeFjE

ScHrOeFjE

TwEaKiNg Is A LiFe

Topicstarter
pentium schreef op 17 februari 2003 @ 17:09:
€ 86,-
maar heeft een iemand een 9700 die op de snelheid van een 9700 Pro draait, met goede tempraturen en is hij stabiel ? is er een andere cooler op geplaatst ?
de prijs van een 9700 vind ik nog wel goed, maar om een 9700 Pro te halen...... dat gaat me iets te ver namelijk :o
mensen dit is het 9500--->9700 (pro) topic
dus een radeon 9700 kopen is zekers leuk maar een tweaker vind het leuker om met weinig geld veel speed te hebben.dus die 9700 spreuken horen hier niet thuis.

1.2.3..............PIEP!

• gve
  • Niet online

gve

Beter laat dan dood.

pentium schreef op 17 February 2003 @ 17:09:
€ 86,-
Lees dan eens hoeveel mensen gezeur hebben met de club3D 9700 en hoever die overklokt.
Ik was voor 167 incl verzenden klaar voor een @9700pro+ kaart.

• Terryb47
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 29-03 02:54
idd, een 9700(pro) kopen is geen kunst, kost alleen maar meer geld ;) een goedkopere 9500 om toveren naar 9700 is veel spannender.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• stress
  • Registratie: februari 2003
Het onder de poll voorkomende "missende polygonen" en "blauwe vlekken" is mijns inziens het gevolg van het niet goed samengaan van het moederbord en de grafische kaart.
Ik heb deze effecten ook gezien bij mijn abit KT-7. Er waren bij het installeren van winXP bij de lichtblauwe schermen al donkerbleuwe pixels te zien. Na het installeren van de drivers weren deze verdwenen. In de windows standaard achtergrond waren in het luchtgedeelte een paar blauwe vlekjes te zien.

Bij 3d-mark 2001 was er verstoring in het beeld te zien bij de test met de alien in de stoel en de draken in de draaimolen (verbindingslijnen tussen de vleugels).

Bij 3d-mark 2003 was het beeld niet goed bij de volgende testen:
-olifant en neushoorn op draaiplankje (stepen tussen slurf en kop)
-raggtroll : het leken net bungiejumpers (strepen over het beeld)

De ATI car-paint demo gaf ook vreemde stepen over het beeld, evenals de demo met het tafeltje met wijnglazen. De rest van de testen verliep vlekkeloos.

Na aankoop van mijn nieuwe moederbord asus a7n8x was er van deze gebreken niets meer te bekennen.
Nu heb ik tegelijk met mijn moederbord ook de voeding vervangen (chieftek 360W) dus het is niet uit te sluiten dat dat ook een oorzaak kan zijn.

Kaart loopt nu prima op 335/320 _/-\o_

• Flipmo2K
€ 86,-
Hoe vaak moet het nog gezegd worden?! Club3D 9500 kaarten zijn niet te modden naar een 9700! De Connect3D en de Sapphire zijn de enige modbare kaarten! Lezen is ook een kunst op zich }:O.

• Terryb47
lol, flipmo2000 is in flipmode :*)

• pentium
Terryb47 schreef op 17 February 2003 @ 18:59:
lol, flipmo2000 is in flipmode :*)
idd .... hehe >:)
Flipper > Club3d was een voorbeeld , het maakt mij niet uit om wat voor merk kaarten het gaat. :*)
de club3d pakte ik alleen maar om prijzen te vergelijken :D

• siggy
  • Laatst online: 06-05 09:17

siggy

Wait.... what?

Nou, ik was bezig om mn niet-goede connect 3d 9500 128 mb te overklokken toen ik erachter kwam dat het geen enkel effect had. Ik zit te kloten met radeonator 2.0 en ik merk geen verschil, ook nie in 3dmark.
Welke tool kan ik nou het beste gebruiken?

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• Elzared
  • Laatst online: 26-09-2014

Elzared

MMX rulezz

siggy schreef op 17 February 2003 @ 19:26:
Nou, ik was bezig om mn niet-goede connect 3d 9500 128 mb te overklokken toen ik erachter kwam dat het geen enkel effect had. Ik zit te kloten met radeonator 2.0 en ik merk geen verschil, ook nie in 3dmark.
Misschien eerst een OC bios installeren op je kaart?

Amd athlon XP-M 0406 2400|Abit NF7 2.0| 512 DDR Kingston HyperX @ 200 Mhz Cas 2-2-2-11| Club3D Ati Radeon 9700 }80 GB Maxtor 8MB + 80 GB IBM RAID| Nec 1300A| Koolance PC2-601 watercooled. Technica Nova

• ScHrOeFjE

ScHrOeFjE

TwEaKiNg Is A LiFe

Topicstarter
siggy schreef op 17 February 2003 @ 19:26:
Heb je die rivatuner 2.X al geprobeerd met die patch? die kan je vinden op Rage3D

1.2.3..............PIEP!

• Dlocks880
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23-06-2003
€ 86,-
Connect 3D Radeon 9500 € 169,-

Hmm, scheelt € 97,-. Dat is al snel een verschil van ruim 213 oer Hollandse guldens. Ofwel een prijsverschil van ruim 34%. Lijkt mij toch meer dan de moeite waard om te proberen :)

• SuperStroker

SuperStroker

Zekers, en anders overklokken die 9500

• Epitome
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23-03 14:42
*offtopic*

Gisteren waren de Club3D ATi Radeon 9700 Pro kaarten verkeerd geprijsd weergegeven op de site van Maxpert... :/

Ze stonden er voor € 285,- ipv € 385,-!!

Wie heeft deze kaart besteld voor € 285?

En krijg je hem dan ook geleverd voor die prijs, of krijg je dan nog een rekening van € 100,- omdat zij een fout hebben gemaakt op hun site? :?

Je hoort namelijk wel eens van die verhalen dat iets door een fout te goedkoop is aangeboden op een site en dat ze dan wel leveren voor die foutieve, te lage prijs.

• Terryb47
nou dat zou mooi zijn als je em voor 285 krijgt, maar meestal zullen ze toch de echte prijs berekenen, na contact met de klant natuurlijk. 100Euro is een groot verschil ;p

• drekstuut
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14-04-2014
vraagje: ben begonnen met deel 1 van dit topic te lezen, maar heb echt niet de tijd om alles te lezen.

ik wil dus een 9500 met 128 mb kopen en die flashen naar een 9700 of 9500 pro. er is dus een aanzienlijke kans dat dit mislukt. nu wil ik weten of ik de kaart terug kan flashen naar een 9500. want daar zou ik in principe ook al tevreden mee zijn.

edit:

bij mycom verkopen ze een sapphire 9500 met 128 mb voor 189 euro. ik heb begrepen dat er 2 versies in de omloop zijn. weet iemand welke versie dit is?

[Voor 20% gewijzigd door drekstuut op 18-02-2003 00:14]

D200 | Sigma 10-20/4-5.6 EX | Tamron 17-50/2.8 | AF 85/1.4D | AF-S 55-200/4-5.6DX | AF-S 70-200/2.8 VR | SB-600

• Epitome
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23-03 14:42
Je kan met softmodden je kaart niet verneuken en lees de eerste post nog maar eens door! :)

• gve
  • Niet online

gve

Beter laat dan dood.

Elzared schreef op 17 February 2003 @ 20:08:
[...]

Misschien eerst een OC bios installeren op je kaart?
De connect3D's die ik in handen heb gehad kon je met rivatuner gewoon overklokken. Die bios is niet gelockt.
In 9500 modus is 400mhz voor de core overigens prima te halen. wel ff goede pasta ertussen doen en die alu ring verwijderen.

• drekstuut
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14-04-2014
Epitome schreef op 18 February 2003 @ 00:13:
Je kan met softmodden je kaart niet verneuken en lees de eerste post nog maar eens door! :)
ik wil je feliciteren met de award voor "eerste tweaker die niet onvriendelijk reageert op zo'n vraag". proficiat!

er staat in het eerste artikel wel dat er sapphire kaarten in de omloop zijn die niet te patchen zijn? wordt daarmee bedoeld dat de kaarten niet te patchen zijn naar een 9700 (dus wel naar een 9500 pro) of dat de kaarten beveiligd zijn en helemaal niet te patchen? (wat mij erg sterk lijkt)

D200 | Sigma 10-20/4-5.6 EX | Tamron 17-50/2.8 | AF 85/1.4D | AF-S 55-200/4-5.6DX | AF-S 70-200/2.8 VR | SB-600

• gve
  • Niet online

gve

Beter laat dan dood.

drekstuut schreef op 18 February 2003 @ 00:19:
[...]

ik wil je feliciteren met de award voor "eerste tweaker die niet onvriendelijk reageert op zo'n vraag". proficiat!

er staat in het eerste artikel wel dat er sapphire kaarten in de omloop zijn die niet te patchen zijn? wordt daarmee bedoeld dat de kaarten niet te patchen zijn naar een 9700 (dus wel naar een 9500 pro) of dat de kaarten beveiligd zijn en helemaal niet te patchen? (wat mij erg sterk lijkt)
LOL :+

Ik weet iig nog niets van niet modbare kaarten.
Het schijnt dat Ati aan Saphire heeft gevraagd om de 9500 op een 9500 pro pcb te maken. Ik denk dat er bedoeld wordt dat niet alle saphire 9500 naar 9700 te modden zijn omdat de nieuwere een 'verkeerd' pcb hebben en je er alleen een pro van kan maken.

@ drekstuut : bel ze even zou ik zeggen, dan weet je meteen zeker op die mycom waar je heen belt de goede heeft, want voor hetzelfde geld heeft de helft van de mycoms de 'goede' en de ander helft de 'foute'.

[Voor 4% gewijzigd door gve op 18-02-2003 01:18]

• Flipmo2K
Jah en vertel dan gelijk hier ff wat de uitkomst is :). BTW: die Sapphire kaarten zijn alleen via de MyCom website te bestellen (staat op hun site), de 'gewone' winkels hebben ze dus schijnbaar niet.

• FLiP.m0
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19-09-2015

FLiP.m0

Apple Fanboy

Flipmo2K schreef op 18 februari 2003 @ 07:29:
Jah en vertel dan gelijk hier ff wat de uitkomst is :). BTW: die Sapphire kaarten zijn alleen via de MyCom website te bestellen (staat op hun site), de 'gewone' winkels hebben ze dus schijnbaar niet.
offtopic:
waarom steelt iedereen mijn naam. Ik ben de enige FLiPmO. :( :( . Er loopt ook hier een andere flipmo rond die ook nep is. Jammer dat die nog actief is anders had ik flipmo als naam (hij heeft btw 4x minder posts als mij maar was eerder geregistreerd |:( . :/ .

[Voor 3% gewijzigd door FLiP.m0 op 18-02-2003 08:32]

Twitter: @PvR

• ScHrOeFjE

ScHrOeFjE

TwEaKiNg Is A LiFe

Topicstarter
Flipmo2K schreef op 18 February 2003 @ 07:29:
pricewatch: Sapphire Radeon 9500 128MB DDR (AGP)

let wel ff op dat je de juiste hebt en nog ff voor de duidelijkheid:

Now it's the new PCB design in black with the 4 RAM chips across the top which are supposed to be un9700able (nice word ).

Well, I stuck it in my test rig (MSI KT3 Ultra2/XP1700@10.5x166/256Mb Samsung PC2700) and gave it a quick once over:

3DMark03 = 2650

So, curiosity got the better of me and I tried RivaTuners SoftR9x00 patch which did zip. A bit piqued I tried w1zzard's hacked drivers and got a massive boost in 3DMark 2001 to 11500 but with serious chequerboarding and some 2D corruption as well

The good news is that the RAM chips on it are branded as 3.3ns (300MHz) so it should clock well if nothing else

dus wat wilt dit zeggen? dat de "beruchte" Sapphire het dus daadwerkelijk gehacked kan worden maar ook tevens problemen geeft.

1.2.3..............PIEP!

• Flipmo2K
offtopic:
waarom steelt iedereen mijn naam. Ik ben de enige FLiPmO. :( :( . Er loopt ook hier een andere flipmo rond die ook nep is. Jammer dat die nog actief is anders had ik flipmo als naam (hij heeft btw 4x minder posts als mij maar was eerder geregistreerd |:( . :/ .
offtopic:
Dude, check 's ff wanneer ik me geregistreerd heb... Je mag dan wel denken dat je de enige echte Flipmo bent, ik heb me toch echt 'n stuk eerder geregistreerd! En je mag dan wel meer posts hebben, maar dat wil niet zeggen dat jij de enige echte ofzow bent.

En dat nieuws van die nieuwere versie van de Sapphire kaarten zou nice zijn, 't zou fijn zijn als iemand dit zou kunnen bevestigen, zeker als 't zonder checkers zou zijn :).

[Voor 22% gewijzigd door Flipmo2K op 18-02-2003 10:38]

• didaaf
Flipmo2K schreef op 18 februari 2003 @ 10:35:
offtopic:
Dude, check 's ff wanneer ik me geregistreerd heb... Je mag dan wel denken dat je de enige echte Flipmo bent, ik heb me toch echt 'n stuk eerder geregistreerd! En je mag dan wel meer posts hebben, maar dat wil niet zeggen dat jij de enige echte ofzow bent.

En dat nieuws van die nieuwere versie van de Sapphire kaarten zou nice zijn, 't zou fijn zijn als iemand dit zou kunnen bevestigen, zeker als 't zonder checkers zou zijn :).
offtopic:
Hee jij bent toch die Flipmo(2k) die 2 jaar vooruit kan kijken, mag ik je handtekening ;).

Wat die (nieuwe) Sapphire betreft, deze kaart heeft toch minder layers en op die manier zitten niet al die pipelines op hun plek(of zijn deze keer echt disabled incl vr. groeten van Ati ;) Rivatuner zal waarschijlijk blijven proberen om 4 pipes aan te zetten, maar als die er niet zijn......je bent nu volgens mij dus voor de volle 100% zeker dat je artefacts of checkers krijgt, dus ik zou er never en nooit aan beginnen!

• ScHrOeFjE

ScHrOeFjE

TwEaKiNg Is A LiFe

Topicstarter
Flipmo2K schreef op 18 februari 2003 @ 10:35:
[...]

Als je goed leest is dat al bevestigd en je kan het ook lezen op het rage3d forum
maar ook bij deze kaart bestaat de kans dat je problemen krijgt
Omo schreef op 18 February 2003 @ 12:03:
Gewoon helemaal niet aan beginnen ;)
O-) 1.2.3.4.5. piep..... :X

[Voor 18% gewijzigd door ScHrOeFjE op 18-02-2003 12:04]

1.2.3..............PIEP!

• Omo
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 18-02-2003

Omo

This is a question.

Gewoon helemaal niet aan beginnen ;)

EPoX 8RDA+ nForce 2, AMD XP 3000+, ATi Radeon 9700 Pro, Creative SB Live!, 3Com 3C905C-TX-M, Compaq MEGA-RAID SCSI, 6 x 75Gb 7.2K RPM, 2 x 36.7Gb 15K RPM.

• didaaf
ScHrOeFjE schreef op 18 February 2003 @ 11:56:
Als je goed leest is dat al bevestigd en je kan het ook lezen op het rage3d forum
maar ook bij deze kaart bestaat de kans dat je problemen krijgt
De kans, wel errug ligt uitgesproken!! Is er sowieso één waarbij het gelukt is. Ik heb daar nog niets over kunnen lezen en betwijfel het ten zeerste!

• ScHrOeFjE

ScHrOeFjE

TwEaKiNg Is A LiFe

Topicstarter
UPDATE

Een jongen op rage3d forum heeft zijn probleem opgelost dus hier ff zijn post:

WOOT fixed my 9500 -> 9700 artifacts...one question though.
I fixed it by disabling ZMASK in d3d under rage3d twk, read bout that somewhere, and my card is one of the cards that it worked on...I am a lot happier now.

BUT, where is this setting for Open GL?
I cant find it in rage3d twk and still artifacts in DoomIII, anyone know what the equivilant registry setting is for this?
THANKS
didaaf schreef op 18 February 2003 @ 12:05:
[...]

De kans, wel errug ligt uitgesproken!! Is er sowieso één waarbij het gelukt is. Ik heb daar nog niets over kunnen lezen en betwijfel het ten zeerste!
Om ff voor eens en altijd de twijfel weg te nemen bij mijn eigen en andere mensen heb ik zo juist een Sapphire (wel een rode!! met 2x2 layout) "geleend" van de winkel ik post zo wel ff de resultaten.

Oke ff gepatch en ik heb een GOEDWERKENDE Sapphire 128 9500 no-pro @9700 :P:P

edit:18-02-2003 @ 13:39:

In ut2003 af en toe een schokkend beeld ff de core wat lager gezet en was prima,toen ff 3dmark 2003 gedraaid daar erg veel problemen....(zal eens gaan kijken wat dat is :( )

[Voor 51% gewijzigd door ScHrOeFjE op 18-02-2003 13:40]

1.2.3..............PIEP!

• MAZZA
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17:55

MAZZA

Barbie is er weer!

Hoe groot zou de kans zijn dat de huide Connect3d kaarten die bijbesteld worden niet ook op een PCB zitten met de 2x2 mem chips ipv de 4 naast elkaar?

• didaaf
ScHrOeFjE schreef op 18 februari 2003 @ 12:28:
UPDATE
Om ff voor eens en altijd de twijfel weg te nemen bij mijn eigen en andere mensen heb ik zo juist een Sapphire (wel een rode!! met 2x2 layout) "geleend" van de winkel ik post zo wel ff de resultaten.

Oke ff gepatch en ik heb een GOEDWERKENDE Sapphire 128 9500 no-pro @9700 :P:P

edit:18-02-2003 @ 13:39:

In ut2003 af en toe een schokkend beeld ff de core wat lager gezet en was prima,toen ff 3dmark 2003 gedraaid daar erg veel problemen....(zal eens gaan kijken wat dat is :( )
Je haalt nu 2 dingen door elkaar. Natuurlijk kun je de 2x2 Sapphire modden, althans je hebt net zoveel kans op een goede als bij een connect3d. Maar we hadden het net over de nieuwe modellen (4 oprij dus) en daar heb ik nog geen kaart van gezien die succesvol gemod is!!

• ScHrOeFjE

ScHrOeFjE

TwEaKiNg Is A LiFe

Topicstarter
didaaf schreef op 18 februari 2003 @ 14:15:
[...]

Je haalt nu 2 dingen door elkaar. Natuurlijk kun je de 2x2 Sapphire modden, althans je hebt net zoveel kans op een goede als bij een connect3d. Maar we hadden het net over de nieuwe modellen (4 oprij dus) en daar heb ik nog geen kaart van gezien die succesvol gemod is!!

3DMark03 = 2650

stond toch echt wel een paar reply's hier boven :+

Maar ik breng zo deze kaart terug en ik zal voor jou nog ff zo'n zwarte kaart pakken een 4x1 oke?

post zo wel de resultaten

1.2.3..............PIEP!

• didaaf
ScHrOeFjE schreef op 18 February 2003 @ 14:25:
Maar ik breng zo deze kaart terug en ik zal voor jou nog ff zo'n zwarte kaart pakken een 4x1 oke?

post zo wel de resultaten
Dat heb ik uiteraard gelezen mijn duifje :+ Maar deze man geeft ook aan dat hij serieuse problemen heeft. Dat is dus geen gelukte mod en ik heb eerder al geprobeert uitteleggen waarom ik denk dat dit nooit zal lukken! En wat ik in het laatste stukje zei, ik heb sowieso niemand gezien met een gelukte 4x1 mod.

• NeoNL572
  • Laatst online: 20-02-2006
Even voor de duidelijkheid: ik heb een zwarte Sapphire 9500 non-pro (4 x op rij). Deze is uitstekend te modden naar een 9500Pro, maar niet naar 9700 omdat hij op een 128 bit PCB zit. De Soft9700 hack deed niets bij me, maar het vervangen van de *.sys file (zie W1zzard) deed het perfect. Ik heb totaal geen checkers of artifacts, en de kaart is ook stabiel te overclocken tot zo'n 310 Mhz (core en geheugen).

P4 2.4C op 3GHz, 2 x XMS3500 CL2, 2 x 120GB SATA, Radeon 9500 @ 9500Pro

• ScHrOeFjE

ScHrOeFjE

TwEaKiNg Is A LiFe

Topicstarter
didaaf schreef op 18 February 2003 @ 14:41:
[...]

Dat heb ik uiteraard gelezen mijn duifje :+ Maar deze man geeft ook aan dat hij serieuse problemen heeft. Dat is dus geen gelukte mod en ik heb eerder al geprobeert uitteleggen waarom ik denk dat dit nooit zal lukken! En wat ik in het laatste stukje zei, ik heb sowieso niemand gezien met een gelukte 4x1 mod.
_/-\o_ JIJ HAD GELIJK _/-\o_

net modje uit gevoerd maar ERG veel problemen in ut 2003, c7c,3dmark,etc.......
NeoNL schreef op 18 February 2003 @ 14:44:
Even voor de duidelijkheid: ik heb een zwarte Sapphire 9500 non-pro (4 x op rij). Deze is uitstekend te modden naar een 9500Pro, maar niet naar 9700 omdat hij op een 128 bit PCB zit. De Soft9700 hack deed niets bij me, maar het vervangen van de *.sys file (zie W1zzard) deed het perfect. Ik heb totaal geen checkers of artifacts, en de kaart is ook stabiel te overclocken tot zo'n 310 Mhz (core en geheugen).
IDD

[Voor 33% gewijzigd door ScHrOeFjE op 18-02-2003 14:46]

1.2.3..............PIEP!

• Astennu
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 00:15
Ik ga vanmiddag bij maxpert een connect3d 9500 128 mb bestellen. Dan ga ik em hardware modden en dan laat ik wel horen wat er uit komt ik ga voor een 400+ mhz core :P moet wel lukken nadat ik er mee klaar ben >:)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• didaaf
ScHrOeFjE schreef op 18 February 2003 @ 14:45:
[...]

_/-\o_ JIJ HAD GELIJK _/-\o_

net modje uit gevoerd maar ERG veel problemen in ut 2003, c7c,3dmark,etc.......
Kijk daar gaat het natuurlijk niet om, maar het wordt anders een beetje onduidelijk zo voor de mensen die zich net door het topic gaan heen worstelen!

• ScHrOeFjE

ScHrOeFjE

TwEaKiNg Is A LiFe

Topicstarter
Astennu schreef op 18 February 2003 @ 14:47:
Ik ga vanmiddag bij maxpert een connect3d 9500 128 mb bestellen. Dan ga ik em hardware modden en dan laat ik wel horen wat er uit komt ik ga voor een 400+ mhz core :P moet wel lukken nadat ik er mee klaar ben >:)
zou eerst ff een software mod proberen..........

1.2.3..............PIEP!

• Caps_Luck
Astennu schreef op 18 February 2003 @ 14:47:
Lijkt me dat je beter eerst software modden kunt om te kijken of je kaart wel goed gemod kan worden.

Edit : :P

[Voor 3% gewijzigd door Caps_Luck op 18-02-2003 14:49]

• Batistuta
  • Niet online
Heb vorige week dinsdag besteld bij ConlineS. Er stond toen op de site (week7 verwacht) Ik dacht: mooi, heb ik m deze week!

Inmiddeld staat er al week 8 verwacht en krijg ik het volgende mailtje terug:
Er staat inderdaad verwacht maar dit wil niet zeggen dat deze zeker binnen komen

De kaart is al 3x met een week uitgesteld dus dat zou zomaar weer kunnen gebeuren.

Met vriendelijke groet,
Patrick van der Laan

Iemand die dezelfde ervaring heeft of die hier meer van afweet?
(Of ik hem deze week kan verwachten?)
Persoonlijk vind ik dan Conlines niet hiermee moet pronken op hun site als ze het niet kunnen waarmaken. :r

• ScHrOeFjE

ScHrOeFjE

TwEaKiNg Is A LiFe

Topicstarter
UPDATE

hier een link naar Hard forum waar ze een lijst hebben gemaakt met te modden kaarten etc....:

http://www.hardforum.com/...a429373f8&threadid=566152

1.2.3..............PIEP!

• slamfm
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 24-06-2019
Batistuta: Meer sites hebben dit op hun website staan, Conlines is niet de enige, ik wacht intussen ook al weer een heel tijdje op mijn 9500. :{

• ScHrOeFjE

ScHrOeFjE

TwEaKiNg Is A LiFe

Topicstarter
slamfm schreef op 18 February 2003 @ 18:07:
Batistuta: Meer sites hebben dit op hun website staan, Conlines is niet de enige, ik wacht intussen ook al weer een heel tijdje op mijn 9500. :{
Dit is al een bekend probleem wat elke leverancier heeft,even geduld hebben........

1.2.3..............PIEP!

• D-Three
ScHrOeFjE schreef op 18 februari 2003 @ 12:28:
Een jongen op rage3d forum heeft zijn probleem opgelost dus hier ff zijn post:

WOOT fixed my 9500 -> 9700 artifacts...one question though.
I fixed it by disabling ZMASK in d3d under rage3d twk, read bout that somewhere, and my card is one of the cards that it worked on...I am a lot happier now.

BUT, where is this setting for Open GL?
I cant find it in rage3d twk and still artifacts in DoomIII, anyone know what the equivilant registry setting is for this?
THANKS
Dit was al langer bekend... Eén van onze eigenste tweakers had dit gevonden! Spit maar even deel II door...

• Erik1
  • Niet online
Mijn LeadTek GF4 MX440 is vorige week doodgegaan :/

Ik MOET gewoon zo'n Connect3D R9500 128MB hebben :D

• ScHrOeFjE

ScHrOeFjE

TwEaKiNg Is A LiFe

Topicstarter
Laagvliegerke schreef op 18 February 2003 @ 19:09:
[...]

Dit was al langer bekend... Eén van onze eigenste tweakers had dit gevonden! Spit maar even deel II door...
Als jij dan ook ff had gelezen heb je gezien dat ik er al vanaf het begin af mee lees en tik.......

1.2.3..............PIEP!

• SuperStroker

SuperStroker

volgens de hoofdleverancier duurt het nog tot begin maart(eerste week maart) dus ik heb al gedag gezegt tegen een 9500, ik heb nu een ti4200 voor een leuk prijsje 128 mb klok ik wel over dan, dat wachten krijg je ook een punthoofd van.

• Hu9o
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 23:36

Hu9o

Schokkend

SuperStroker schreef op 18 February 2003 @ 20:07:
volgens de hoofdleverancier duurt het nog tot begin maart(eerste week maart) dus ik heb al gedag gezegt tegen een 9500, ik heb nu een ti4200 voor een leuk prijsje 128 mb klok ik wel over dan, dat wachten krijg je ook een punthoofd van.
Bedoel je hiermee dat alleen de 9500 non-pro niet te krijgen is, of dat ook de 9700 non-pro niet te krijgen is tot die tijd?

Ik heb m'n zinnen gezet op een Sapphire 9700 voor 299, omdat het percentage met een succesvolle mod mij te beperkt is.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• SuperStroker

SuperStroker

Sorry vergeten te zeggen hoofdleverancier van connect 3d, en dat geld dan voor alle ati's van dat merk.

Voor andere merken zou het ook nog wel ff duren denk ik, ik denk dat het door ati komt dat het zo lang duurt.

• OmegaProject
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 08-11-2017
ahhhhhh ..... da meeeeen je niet :'(
zit al 2 weken te wachten ... en toko blijft maar volhouden dat hij medio deze week leverbaar is.... :X
Nu moet ik misschien maar voor een 9500pro gaan ofzo :(

• slamfm
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 24-06-2019
nou dan hou ik mijn 8500 Retail nog maar even ;)

• ScHrOeFjE

ScHrOeFjE

TwEaKiNg Is A LiFe

Topicstarter
OmegaProject schreef op 18 February 2003 @ 21:41:
ahhhhhh ..... da meeeeen je niet :'(
zit al 2 weken te wachten ... en toko blijft maar volhouden dat hij medio deze week leverbaar is.... :X
Nu moet ik misschien maar voor een 9500pro gaan ofzo :(
Laat dit AUB geen chat topic worden
slamfm schreef op 18 February 2003 @ 21:50:
nou dan hou ik mijn 8500 Retail nog maar even ;)
lijkt mij een goed idee gewoon ff wachten als je een videokaart hebt die het doet kan je toch nog wel ff wachten .

1.2.3..............PIEP!

• Hu9o
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 23:36

Hu9o

Schokkend

SuperStroker schreef op 18 February 2003 @ 20:36:
Sorry vergeten te zeggen hoofdleverancier van connect 3d, en dat geld dan voor alle ati's van dat merk.

Voor andere merken zou het ook nog wel ff duren denk ik, ik denk dat het door ati komt dat het zo lang duurt.
met alle ati's bedoel je zeker radeon's ?? dus ook de 9700? ;(

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• OmegaProject
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 08-11-2017
ScHrOeFjE schreef op 18 februari 2003 @ 21:54:
[...]

Laat dit AUB geen chat topic worden

[...]

lijkt mij een goed idee gewoon ff wachten als je een videokaart hebt die het doet kan je toch nog wel ff wachten .
neej dit is geen chatten ... nou goed?!
nie zo snel bakkus ... zit al vanaf deel 1 mee te gapen ... oa wachtend op mijn 9500 ... en nu hoor ik dat ik nog wel 3 weken kan wachten , dan mag ik BEST daar ff iets over kwijt!! :(

... ok ...

[lief-mode]
sorry ... zal het noooit meer doen O-)
[/lief-mode]

• Pollewob
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Hele berg overbodige/offtopic posts verwijderd. Gelieve verder ontopic te reageren :)

• ScHrOeFjE

ScHrOeFjE

TwEaKiNg Is A LiFe

Topicstarter
offtopic:
@ Pollewob 3x send..... :*)

[Voor 113% gewijzigd door ScHrOeFjE op 18-02-2003 23:35]

1.2.3..............PIEP!

• lamjanus693
  • Laatst online: 19-05-2005
Misschien interessant om max. stabiele core en memspeed van soft 9700 kaart te vermelden, is denk ik leuk om te weten of er veel verschil tussen zit.

• ReseT
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Kan het eigenlijk zijn dat er zoveel vraag naar de 9500 is, dat ati de chips van de 9700 series omdopen naar 9500 series voor verkoop? Dus ongeveer hetlzefde wat intel doet met zijn CPU's.

Specs 2020: MSI P35 neo2-FR / Intel Quad Q6600 @2,8Ghz / 8gb DDR2 1600 / Intel x25m 80gb SATA SSD / ATI Radeon X800GTO

• ScHrOeFjE

ScHrOeFjE

TwEaKiNg Is A LiFe

Topicstarter
lamjanus schreef op 19 februari 2003 @ 08:50:
Misschien interessant om max. stabiele core en memspeed van soft 9700 kaart te vermelden, is denk ik leuk om te weten of er veel verschil tussen zit.
Hier zijn denk ik geen rendabele gegevens over.een core word gebakken en dan kunnen ze zien wat het word.

1.2.3..............PIEP!

• Luiaard
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13-05 10:14
Ik heb een saphire besteld bij Mycom, ben bijzonder hard aan het hopen op het juiste exemplaar... Als en wanneer hij komt post ik het hier.

• EXCalibur_EeK
  • Laatst online: 11-05 22:58
Luiaard schreef op 19 February 2003 @ 13:31:
Ik heb een saphire besteld bij Mycom, ben bijzonder hard aan het hopen op het juiste exemplaar... Als en wanneer hij komt post ik het hier.
Ik had ze gemailed en de volgende reactie gekregen: "Op dit moment verkopen wij de rode versie."
Dus kun je er vanuit gaan dat het de goeie is.
Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True