wouw je zeggen dat je 50 kaarten gaat testen ??
, welke tests hebben jullie dan gedaan dat je kan zeggen dat ie "goed was " .. want volgens mij staat er duidelijk in 1st post dat het per kaart verschilt..
Verwijderd
ik heb radeonator ged/l maar zcompression stond standaard op 0, klopt dit?Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 00:12:
[...]
Radeonator: Hier te downloaden.
Raid on tweaker (super proggie): HIER te downloaden.
Check anders ook ATI-news.de
Daar staat het laatste ati nieuws e.d.
Ook veel proggies te downloaden zoals
refreshfix, beta drivers, offie drivers, overklokprogs.
dan krijg ik alsnog checkers

en trouwens hoe kan ik mijn plaatje in inplakken?
Verwijderd
welke prog. heb jij gebruikt? als ik mijn instelling in radeanator wijzigt gebeurt niet veel in 3dmark. blijft dezelfde checkers hebbenhrr schreef op 04 April 2003 @ 01:08:
anti aliasing op 2 zetten met 3d mark 2001 , dan heb je veeeel minder checkers![]()
en met 3d mark 2003 , de eerste mode , met die vliegtuigen, als ie dan naar front camera gaat , dus in het begin, zie ik wel checkers, ook daarna ,als ie dat vliegtuig filmt zegmaar
je moet anti aliasing op 6 zetten, CHECKErs gaan dan bijna helemaal weg ! moet je is voor de gijn met 3d mark 2001 in de instellingen kijken , en dan wat dingen veranderen
kijk ik nu heel raar of zie ik bij mij er geen cijfers staan oid. ik kan hem alleen op LOW zetten, en bij standaard staat ie op : application nogwat...Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 10:47:
[...]
ik heb radeonator ged/l maar zcompression stond standaard op 0, klopt dit?
dan krijg ik alsnog checkers
en trouwens hoe kan ik mijn plaatje in inplakken?
Verwijderd
met welk programma is dat?hrr schreef op 04 April 2003 @ 11:16:
[...]
kijk ik nu heel raar of zie ik bij mij er geen cijfers staan oid. ik kan hem alleen op LOW zetten, en bij standaard staat ie op : application nogwat...
Z-buffer compressoin die staat op 0
ja lol , keek er steeds overheen :-) ps. RadeonatorVerwijderd schreef op 04 april 2003 @ 11:24:
[...]
met welk programma is dat?
Z-buffer compressoin die staat op 0
Verwijderd
*update*
Net getest met DirectX 8.1
(na veel pijn en moeite omdat DirectX 9 niet echt makkelijk te deleten was
. )
Maar nog steeds dezelfde symptomen.
Het ligt dus aan de soort belichting die er in een game/benchmark gebruikt worden.
En we zoeken weer verder.
(na veel pijn en moeite omdat DirectX 9 niet echt makkelijk te deleten was
Het ligt dus aan de soort belichting die er in een game/benchmark gebruikt worden.
mwha , doe deze dingen maar is uitzetten ;Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 13:30:
*update*
(na veel pijn en moeite omdat DirectX 9 niet echt makkelijk te deleten was. )
Radionator 2.0 -> openGL -> advanced -> "TCL Dlist in AGP" En "TCL Dlist in Local Memory" uitzetten, scheelt aardig wat checkers ... (heb nu 9800 , maar wel checkers)
Verwijderd
Aan iedereen : Wees ff duidelijk of je nou artifacts of checkers hebt.
Artifacts zijn dus misluke streepjes/stipjes in het beeld
Checkers (schaakborden) zijn een duidelijk patroon van zwarte blokjes,
ER ZIT EEN GROOT VERSCHIL IN
dus "prikkeldraad" met zijn Generals plaatje heeft niet last van checkers, maar van ARTIFACTS !!!
Artifacts zijn dus misluke streepjes/stipjes in het beeld
Checkers (schaakborden) zijn een duidelijk patroon van zwarte blokjes,
ER ZIT EEN GROOT VERSCHIL IN
dus "prikkeldraad" met zijn Generals plaatje heeft niet last van checkers, maar van ARTIFACTS !!!
Verwijderd
Waar scheelt het checkers ?hrr schreef op 04 april 2003 @ 13:34:
[...]
mwha , doe deze dingen maar is uitzetten ;
Radionator 2.0 -> openGL -> advanced -> "TCL Dlist in AGP" En "TCL Dlist in Local Memory" uitzetten, scheelt aardig wat checkers ... (heb nu 9800 , maar wel checkers)
Wees iets specifieker plz. (screenshot voor & na)
Ik zie geen verschil.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 14:51 ]
jah ik had perongeluk weer aan mijn instellinegn zitten kloten , krijg ik weer volop chekers, ik dus weer opnieuw geinstalled enzo , drivers.. maar ik zie nu geen verschil , maar ik zag het dus in het licht , donker = checkers er niet , ligt = checkers... kheb nu 9800 dus ik ga verder proberen, als jij 9700 doed, en als we allebij wat hebben gevonden, is iedereen blijVerwijderd schreef op 04 April 2003 @ 14:43:
[...]
Waar scheelt het checkers ?
wees iets specifieker plz. (screenshot voor & na)
Verwijderd
Even een vraagje, ik heb problemen in Linux om m'n POV Radeon 9500-nonpro aan de praat te krijgen, dit komt omdat de drivers eigelijk alleen voor BBA radeon's zijn. 2D werkt wel, maar 3D acceleratie werkt niet. Weet iemand waar ik een BBA 9500 kan downloaden, zodat ik deze kan flashen, de driver denkt dat ik een BBA heb. M'n kaartje lijkt erg op het reference design van ATI (rood pcb).
Verwijderd
Ik had de Connect-3D 9500 nonpro besteld bij maxpc voor 169 euro. Nu kreeg ik dit mailtje:
En ik heb bij het lezen in dit topic alleen maar gelet op Connect-3D kaarten, dus weet niet goed of club 3d goed modbaar is, dus aan jullie die vraag.
Nou moet ik dit doen voor 20 euro meer??Beste klant,
Wij krijgen Moddable 9500's binnen maandag.
De geheugenlayout is 2 naast de GPU en 2 boven de GPU.
De meerprijs voor deze kaart is 20 Euro(et is een Club3D retail).
Heeft u hier intresse in?
Gaarne een berichtje terug hierover.
MVG
Max
En ik heb bij het lezen in dit topic alleen maar gelet op Connect-3D kaarten, dus weet niet goed of club 3d goed modbaar is, dus aan jullie die vraag.
ben ik ook benieuwd naar, ben ook van plan om die club3d te kopen.
ik heb club3d , hij is te modden naar 9800 / 9700 , maar met TOT NU TOE checkers, er zijn aardig wat mensen mee bezig om de kaart checker vrij te maken !Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 15:48:
Ik had de Connect-3D 9500 nonpro besteld bij maxpc voor 169 euro. Nu kreeg ik dit mailtje:
[...]
Nou moet ik dit doen voor 20 euro meer??
[edit] bij mij heb ik checkers, maar er zijn ook mensen die het is gelukt zonder checkers... dus het is gewoon gokken
[ Voor 11% gewijzigd door hrr op 04-04-2003 15:59 ]
Verwijderd
heb je mazzel, ik kreeg voor 169+ 20 euro meerprijs dezelfde connect 3-d maar dan retail (is met doos) dus eigenlijk helemaal geen verschillVerwijderd schreef op 04 April 2003 @ 15:48:
[...]
Nou moet ik dit doen voor 20 euro meer??
Verwijderd
ff ander forum posten, dt heeft niet(s) zo veel met softmod te maken..Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 14:57:
Even een vraagje, ik heb problemen in Linux om m'n POV Radeon 9500-nonpro aan de praat te krijgen, dit komt omdat de drivers eigelijk alleen voor BBA radeon's zijn. 2D werkt wel, maar 3D acceleratie werkt niet. Weet iemand waar ik een BBA 9500 kan downloaden, zodat ik deze kan flashen, de driver denkt dat ik een BBA heb. M'n kaartje lijkt erg op het reference design van ATI (rood pcb).
ook bij maxpc? en mod gelukt?Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 16:02:
[...]
ff ander forum posten, dt heeft niet(s) zo veel met softmod te maken..
heb hem zelf net besteld
Verwijderd
Hoezo softmod? De meeste doen hier toch ook niets anders dan een bios flashen?Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 16:02:
[...]
ff ander forum posten, dt heeft niet(s) zo veel met softmod te maken..
neej , als je ff leest dit topicVerwijderd schreef op 04 April 2003 @ 16:29:
[...]
Hoezo softmod? De meeste doen hier toch ook niets anders dan een bios flashen?
Ik heb nu een Club3D 2x2 en hij is nu succesvol gemod naar een 9700!!!
Nu nog ff proberen hoe ver ik kom met overclocken...
[edit]
Tsjakka! 325/310 core/mem (standaard 9700 Pro!)
Nu ff een 9700 pro BIOS erin flashen
[edit2]
ik krijg:
BIOS DeviceID = 0x4E44
ASIC DeviceID = 0x4144
ASIC DeviceID does not match with BIOS file 978004P.BIN DeviceID!
Use '-f' to force flashing.
Is die fout omdat ie ziet dat er een 9500 en geen 9700 inzit? Of omdat het echt mis gaat? Dus moet ik maar forcen of verneuk ik het dan?
[edit]
[edit2]
ik krijg:
BIOS DeviceID = 0x4E44
ASIC DeviceID = 0x4144
Is die fout omdat ie ziet dat er een 9500 en geen 9700 inzit? Of omdat het echt mis gaat? Dus moet ik maar forcen of verneuk ik het dan?
[ Voor 70% gewijzigd door MightyMauz op 04-04-2003 18:03 ]
Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
Verwijderd
Bij maxpc
is er dus de oem voor 169 (naar 175)
en de retail voor 189 op de site...
nu staat er op de homepagina:
MAX'S LENTE-AANBIEDINGEN :
Ati Radeon 9500 128MB DVI/TV-Out (PCB radeon 9700)
Nu voor maar 199 Euro!
Geheugenlayout naast de GPU en 2 boven de GPU!
Voorraad artikel (nog 15 stuks)
Meer info
----------
dat noem je dus een aanbieding?
is er dus de oem voor 169 (naar 175)
en de retail voor 189 op de site...
nu staat er op de homepagina:
MAX'S LENTE-AANBIEDINGEN :
Ati Radeon 9500 128MB DVI/TV-Out (PCB radeon 9700)
Nu voor maar 199 Euro!
Geheugenlayout naast de GPU en 2 boven de GPU!
Voorraad artikel (nog 15 stuks)
Meer info
----------
dat noem je dus een aanbieding?

Verwijderd
Schaakbordjes zijn niet volledig te verwijderen, hooguit te verminderen ten koste van snelheid. Het is nl een hardwarematig probleem, als jullie nou eens goed gelezen hadden had je gelezen dat er 2 versies van de gpu zijn. 1 modbare en een checker versie.
Verwijderd
Er noet toch wel een manier zijn om dat software matig op te lossen.Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 20:08:
Schaakbordjes zijn niet volledig te verwijderen, hooguit te verminderen ten koste van snelheid. Het is nl een hardwarematig probleem, als jullie nou eens goed gelezen hadden had je gelezen dat er 2 versies van de gpu zijn. 1 modbare en een checker versie.
Waarom hebben sommige games er geen last van dan ?
Verwijderd
Ik heb hier dus de gelegenheid gehad om 2 club 3d radeon 9500's te testen en een 9700pro. Hier mijn bevindingen. Bij de ene 9500 checkers in windows en 3d applicaties. Dit is met geen mogenlijkheid op te lossen. krijg alleen de chackers in windows zelf weg door de kleuren op 16bits te zetten. Ik heb alle denkbare oplossingen geprobeerd die hier gepubliceerd zijn. (en ja ik heb deel 2 en 3 helemaal gelezen
) De andere kaart heeft alleen artifacts. Een klein beetje in windows, wat acceptabel is. In 3d applicaties is het enigsinds acceptabel overal witte stipjes. Ik heb een aantal 3dmarkjes gedaan. Ik moet zeggen alleen met de gehackte drivers naar => 9700 slecht beeld gaf.
excel overzichtje komt eraan.

Verwijderd
Omdat er bij het gebruik van bijv transparantie hardwarematig de textures worden verneukt.Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 20:16:
[...]
Er moet toch wel een manier zijn om dat software matig op te lossen.
Waarom hebben sommige games er geen last van dan ?
Dat er in sommige spellen of na wat tweaks geen checkers meer zijn komt simpelweg omdat ze niet (meer) gebruikt worden.
Ik kan bij elke kaart zorgen dat je geen checkers meer ziet: niet naar je scherm kijken.
Verwijderd
Als je in Windows (als je tenminste fullscreen checkers hebt) de hardware versnelling 2 stapjes trug zeg, verdwijnen alle checkers !!
Weet iemand wat er dan allemaal disabled word.. mischien kun je dan Dx functie XXX uitschakelen?
Weet iemand wat er dan allemaal disabled word.. mischien kun je dan Dx functie XXX uitschakelen?
Verwijderd
Here are some instructions to use ATI FLASH properly:Lord_Asswipe schreef op 04 April 2003 @ 16:55:
Ik heb nu een Club3D 2x2 en hij is nu succesvol gemod naar een 9700!!!
[edit]
[edit2]
ik krijg:
BIOS DeviceID = 0x4E44
ASIC DeviceID = 0x4144
You want to use this program from DOS. Use a boot disk to boot up in DOS to proceed to use ATi FLASH
-----------------------------------------------------
1) ATI FLASH works fine with both .BIN and .ROM files
2) If you just type ATIFLASH at the A:\ , it will show a list of all of the possible switches that are available
3) Use this command to flash your BIOS with the appropriate file:
atiflash -f -p 0 biosname.bin
Volgens mij dan toch altijd met -f??
Verwijderd
Ik windows heb ik artifacts in icons weggekregen door size te veranderen.Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 20:30:
Ik heb hier dus de gelegenheid gehad om 2 club 3d radeon 9500's te testen en een 9700pro. Hier mijn bevindingen. Bij de ene 9500 checkers in windows en 3d applicaties. Dit is met geen mogenlijkheid op te lossen. krijg alleen de chackers in windows zelf weg door de kleuren op 16bits te zetten. Ik heb alle denkbare oplossingen geprobeerd die hier gepubliceerd zijn. (en ja ik heb deel 2 en 3 helemaal gelezen![]()
) De andere kaart heeft alleen artifacts. Een klein beetje in windows, wat acceptabel is. In 3d applicaties is het enigsinds acceptabel overal witte stipjes. Ik heb een aantal 3dmarkjes gedaan. Ik moet zeggen alleen met de gehackte drivers naar => 9700 slecht beeld gaf.
Witte steepjes zijn weg te halen door Zcompressionmod op 0 (nul) te zetten.
Ik vroeg het mij af, want ik weet dus niet 100% zeker dat ik de goeie BIOS heb. Heeft er iemand een link naar een Club3D 9700 Pro BIOS?Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 21:41:
[...]
Here are some instructions to use ATI FLASH properly:
You want to use this program from DOS. Use a boot disk to boot up in DOS to proceed to use ATi FLASH
2) If you just type ATIFLASH at the A:\ , it will show a list of all of the possible switches that are available
Verwijderd
nou ik heb ook checkers, het is goed te zien in in verlichtige ruimte, donker is haast niet te zien. ver zie ik ook strepen door mijn icoontjes in windows.
wat mij opvalt is bij 9700demo met die music, redelijk goed is (zonder iets te doen) maar door de tekst is het misvormt, gedekt door blokjes effect. (9500->9800)
ik vraag me af of het ook harware mod kan, niet alleen naar 9700 maar ook die rotzooi weg kan halen?
trouwens hoe plak ik plaatjes in de forum? dan kan ik laten zien wat ik bedoel.
wat mij opvalt is bij 9700demo met die music, redelijk goed is (zonder iets te doen) maar door de tekst is het misvormt, gedekt door blokjes effect. (9500->9800)
ik vraag me af of het ook harware mod kan, niet alleen naar 9700 maar ook die rotzooi weg kan halen?
Verwijderd
strepen in de icoontjes zijn weg te halen door ze van maat te veranderen.Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 23:43:
nou ik heb ook checkers, het is goed te zien in in verlichtige ruimte, donker is haast niet te zien. ver zie ik ook strepen door mijn icoontjes in windows.
Tom: Je kaart is vandaag verstuurd 
Vandaag een Zalman koeling op mijn Radeon 9700 gezet. Die dingen worden echt heet
Vandaag een Zalman koeling op mijn Radeon 9700 gezet. Die dingen worden echt heet
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Ik vind mijn resultaat wel netjes.
2 van de 3 9500 4x1 was te modden naar 9500 Pro
en 1 van de 1 9500 2x2 was te modden naar 9700 Pro
dus 75% slagingspercentage
2 van de 3 9500 4x1 was te modden naar 9500 Pro
en 1 van de 1 9500 2x2 was te modden naar 9700 Pro
dus 75% slagingspercentage
het gaat wel snel met die club3d kaarten bij maxpc
, nog maar 7 over van de 15 gister.
En 1 ervan gaat deze kant op

Z compression met rage 3d ;
LOW : Geen artifacts, wel Checkers
High : Wel artifacts, Geen Checkers
oftewel , we moeten iets vinden om artifacts weg tehalen ZONDER de z-compression
LOW : Geen artifacts, wel Checkers
High : Wel artifacts, Geen Checkers
oftewel , we moeten iets vinden om artifacts weg tehalen ZONDER de z-compression
ik zie net dat maxpc het stukje tekst ''modable version'' weg heeft gehaald. De kaart is ook ineens 10 euro goedkoper
heb gister kaart besteld ''de modable'' heb ook screenies gemaakt dat er op de site stond dat deze wel modable is... dus , niet modable = terug sturen voor mij
Verwijderd
Owh, ik zie dat ik ben vergeten er iets bij te vertellenhrr schreef op 04 April 2003 @ 16:46:
[...]
neej , als je ff leest dit topic, et is geen bios flash , maar gewoon een .sys bestand dat gehackt is , en dat samen met drivers...
niets met bios / hardware

Verwijderd
Dat klopt ook Cougar, de PCB is correct, er werd mij verzocht dit weg te halen door te toeleverancier, vandaar dat de tekst verdenen is.Cougar schreef op 05 april 2003 @ 12:25:
ik zie net dat maxpc het stukje tekst ''modable version'' weg heeft gehaald. De kaart is ook ineens 10 euro goedkoperheb gister kaart besteld ''de modable'' heb ook screenies gemaakt dat er op de site stond dat deze wel modable is... dus , niet modable = terug sturen voor mij
PS Cougar, de link naar je homepage is erg "grappig...." hoeveel mensen zijn al in paniek geraakt hierdoor???
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 17:12 ]
wel lache die "site" van mij he
,
maar even over die kaarten. Hoeveel van die club3d's heb je getest? ook op checkers of alleen gechecked of de mod lukt naar 9700?
edit:
hoop dat de kaart die ik krijg geen checkers oid heeft , vrijdag middag besteld en meteen betaald. Hoop hem dinsdag ongeveer te hebben
maar even over die kaarten. Hoeveel van die club3d's heb je getest? ook op checkers of alleen gechecked of de mod lukt naar 9700?
edit:
hoop dat de kaart die ik krijg geen checkers oid heeft , vrijdag middag besteld en meteen betaald. Hoop hem dinsdag ongeveer te hebben
[ Voor 34% gewijzigd door Cougar op 05-04-2003 17:38 ]
Ej, Maxtweaker, ik heb mijn order gecancelled, omdat ik dus al een perfecte nep 9700 pro heb 
Me = Maurice Kees
Me = Maurice Kees
Maar zal ik het dan maar doen? Wat kan ik eraan doen als het misgaat? Kan ik dan automatisch opnieuw flashen met een bootCD? (ik heb geen floppydrive)Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 21:41:
[...]
Here are some instructions to use ATI FLASH properly:
als het flashen van je videokaart bios misgaat en je krijgt geen beeld. dan moet je er een pci video kaart erbij in doen en gewoon een andere/originele bios erin terug flashen. Daarna zal je radeon het gewoon weer doen
, zelf bij m'n radeon 8500 een keer gehad.
Verwijderd
Ik heb ondertussen al een leuk stapeltje kaarten geprobeerd, maar de beste resultaten haal ik nog steeds met de zwarte kaart van Saphire. Die blijft welliswaar aangeven dat het een 9500 is, maar ik score daar hoger mee dan met de rode kaart van Saphire, of die van Club3D.
De (rode) kaarten van Saphire en Club3D gaven trouwens checkers en Artifacts....
Jammer dat niemand nog een goede oplossing heeft tegen die witte stippen in games, anders mocht de Club3D blijven.
De (rode) kaarten van Saphire en Club3D gaven trouwens checkers en Artifacts....
Jammer dat niemand nog een goede oplossing heeft tegen die witte stippen in games, anders mocht de Club3D blijven.
Als je gaat flashen, moet je dan flash ulity of bios op flop zetten of allebij.Lord_Asswipe schreef op 06 April 2003 @ 00:28:
[...]
Maar zal ik het dan maar doen? Wat kan ik eraan doen als het misgaat? Kan ik dan automatisch opnieuw flashen met een bootCD? (ik heb geen floppydrive)
Verwijderd
Ik krijg met opstarten van de p.c. niet links boven in beeld waar normaal weergegeven welke videokaart erin zit niet weergegeven.Mijn videokaart is een Club3d ati 9700
Is dit normaal? ,bij mijn vorige G Force 4 4200ti was dit wel
ik heb net mijn bios geflasht, en ik ging van 3900 naar 4400.Maar ik zit nu op 325/297, maar ik ga vanavond nog verder.Hasib schreef op 06 April 2003 @ 13:03:
[...]
Als je gaat flashen, moet je dan flash ulity of bios op flop zetten of allebij.
welk merk heb je? connect 3d? helemaal geen last van checkers?Hasib schreef op 06 april 2003 @ 20:06:
[...]
ik heb net mijn bios geflasht, en ik ging van 3900 naar 4400.Maar ik zit nu op 325/297, maar ik ga vanavond nog verder.
Verwijderd
bij mij is dat ook zo, nvidia overstappen naar ati. toch beetje raarVerwijderd schreef op 06 April 2003 @ 17:01:
Ik krijg met opstarten van de p.c. niet links boven in beeld waar normaal weergegeven welke videokaart erin zit niet weergegeven.Mijn videokaart is een Club3d ati 9700
Verwijderd
Dat vindt ik erg knap, als ik de bios flash blijft mijn score gelijk........(de drivers zijn al de gehackte drivers)Hasib schreef op 06 april 2003 @ 20:06:
[...]
ik heb net mijn bios geflasht, en ik ging van 3900 naar 4400.Maar ik zit nu op 325/297, maar ik ga vanavond nog verder.
(ik heb dit nu op meer dan 10 verschillende kaarten getest)
Ik denk dat je score omhoog gaat omdat je de mem + GPU op hogere snelheden zet.
Waar heb jij de afgelopen maanden met je hoofd gezeten?Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 20:04:
De AtI club 3d 9700 is gewoon sneller dan de g force 4 4200ti
Sorry voor de onduidelijkheid, maar ik heb geen 9500 128mb.Maar een 9700club 3d naar 9700pro geflasht.En is dat normaal dat ik met infenion 3,3ns geheugen tot max 350/300 kom of kan ik hoger?Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 14:38:
[...]
Dat vindt ik erg knap, als ik de bios flash blijft mijn score gelijk........(de drivers zijn al de gehackte drivers)
(ik heb dit nu op meer dan 10 verschillende kaarten getest)
Ik denk dat je score omhoog gaat omdat je de mem + GPU op hogere snelheden zet.
Verwijderd
Same here, ik kan de core tot max 380 krijgen en het mem maar tot 300Hasib schreef op 07 April 2003 @ 22:44:
[...]
Sorry voor de onduidelijkheid, maar ik heb geen 9500 128mb.Maar een 9700club 3d naar 9700pro geflasht.En is dat normaal dat ik met infenion 3,3ns geheugen tot max 350/300 kom of kan ik hoger?

Verwijderd
Heb je hem al binnen?Cougar schreef op 05 April 2003 @ 11:05:
het gaat wel snel met die club3d kaarten bij maxpc, nog maar 7 over van de 15 gister.
ja
heb hem binnen , eerst 3dmark 2001 gedaan zonder mod. 10700 punten.
meteen de mod gedaan, bijna 13000 nu
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6297138
bij 3dmark 2003 haalde ik 4000 punten (<-- nog even geen compare ,zeurt om illigale key, ff reinstallen) ,
dit alles zonder overklokken (alleen cpu) , geen checkers artifacts etc ...
ben echt blij dat het goed gelukt is!
meteen de mod gedaan, bijna 13000 nu
bij 3dmark 2003 haalde ik 4000 punten (<-- nog even geen compare ,zeurt om illigale key, ff reinstallen) ,
dit alles zonder overklokken (alleen cpu) , geen checkers artifacts etc ...
Heb jij hem helemaal zonder checkers? Ik heb dik veel checkers... De performance neemt wel dik toe, maar is echt onspeelbaar.... Ik ga zo nog ff verder kijken...Cougar schreef op 08 April 2003 @ 15:47:
ja![]()
meteen de mod gedaan, bijna 13000 nu![]()
![]()
![]()
![]()
dit alles zonder overklokken (alleen cpu) , geen checkers artifacts etc ...![]()
helemaal nix geen checkers, heb ut2003 gespeeld en c&c generals. 3dmark 2001 en 3dmark 2003 gedraait 
alles draait goed
nu net even andere bios opgezet en kaart d.m.v radeon editor op 300/300 gezet
alles draait goed
Koel je je kaart anders, en gaat 380 goed zonder problemen.Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 23:57:
[...]
Same here, ik kan de core tot max 380 krijgen en het mem maar tot 300
Vind het zo wel prima
kaart draait op 300/300 zonder checkers artifacts etc..
compare url
13500 punten ongeveer
zal 3dmark 2003 even opnieuw downloaden, om te kunnen publishen
compare url
13500 punten ongeveer
zal 3dmark 2003 even opnieuw downloaden, om te kunnen publishen
welke manier van modden heb je gebruikt? Ik heb alleen de hacked driver geinstalled.. Nog geen ati smoothvision en al die andere dingen.. Heb je nog speciale settings gedaan?Cougar schreef op 08 April 2003 @ 16:19:
helemaal nix geen checkers, heb ut2003 gespeeld en c&c generals. 3dmark 2001 en 3dmark 2003 gedraait
alles draait goed![]()
heb ook alleen die hacked driver geinstaleerd. daarna benchmarks gedaan, helemaal niets met settings gedaan.
vervolgens andere bios op gedaan en kaart op 300/300 (in bios met die editor).
alle ati demo's doen het ook perfect
, geen checkers of iets..
vervolgens andere bios op gedaan en kaart op 300/300 (in bios met die editor).
alle ati demo's doen het ook perfect
Verwijderd
Heej kerels,
Ik heb net mijn club3d Radeon 9500 binnen(via maxpc), en gemod en........ Een perfect werkende 9700
. Dalijk nog ff proberen te clocken naar een pro 
hier mijn specs:
AMD 1800+
MSI K7T 266 PRO2
Club3d Radeon 9500 (3.6 inferion geheugen)
Fill rate:
Voor: 849, 1254
Na: 1080, 1901
3dMark 03 score:
Voor: 2644
Na: 3656
Jongens bedankt voor alle tips hier, anders had ik nooit een radeon 9500 nopro gekocht, keep up the good work ^O^
edit: ik heb de wizzard methoden gebruikt (9500->9700)
Ik heb net mijn club3d Radeon 9500 binnen(via maxpc), en gemod en........ Een perfect werkende 9700
hier mijn specs:
AMD 1800+
MSI K7T 266 PRO2
Club3d Radeon 9500 (3.6 inferion geheugen)
Fill rate:
Voor: 849, 1254
Na: 1080, 1901
3dMark 03 score:
Voor: 2644
Na: 3656
Jongens bedankt voor alle tips hier, anders had ik nooit een radeon 9500 nopro gekocht, keep up the good work ^O^
edit: ik heb de wizzard methoden gebruikt (9500->9700)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 16:58 ]
relaxt !!
kheb nu 9500 , op : 310/310 draaien , CPU : AMD 2000+ , kheb 2938 3d mark 2003 score !
kheb nu 9500 , op : 310/310 draaien , CPU : AMD 2000+ , kheb 2938 3d mark 2003 score !
Kunnen jullie even zeggen welke hacked drivers jullie gebruikt hebben? versie nummer en bron svp? Lijkt me vreemd dat ie alleen bij mij niet werkt
Verwijderd
http://www.maxdownloads.com/~ian/wizzard/ati2mtag.8040c.zipphilippi14 schreef op 08 april 2003 @ 17:27:
Kunnen jullie even zeggen welke hacked drivers jullie gebruikt hebben? versie nummer en bron svp? Lijkt me vreemd dat ie alleen bij mij niet werkt
http://www.maxdownloads.c...-030228a1-008040c-efg.exe
-Gewoon die exe uitpakken.
-de zip uitpakken en dat bestandje renamen naar ???????.sy_
-de ???.sys(in de dir waarwin je de drivers hebt uitgepakt) vervangen door het bestandje van de vorige stap.
That should do the job.
Hmm, in die folder zitten helemaal geen .sys files... Maar ik neem aan dat ik gewoon ati2mtag.sy_ moet vervangen door de gerenamde file uit de zip..Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 17:31:
[...]
-de ???.sys(in de dir waarwin je de drivers hebt uitgepakt) vervangen door het bestandje van de vorige stap.
That should do the job.
[ Voor 18% gewijzigd door Harrie op 08-04-2003 17:40 ]
Verwijderd
De gehackte ati2mtag.sys renamen naar ati2mtag.sy_ en dus naar de volgende dir kopieren(dus die in de dir vervangen):philippi14 schreef op 08 april 2003 @ 17:38:
[...]
Hmm, in die folder zitten helemaal geen .sys files... Maar ik neem aan dat ik gewoon ati2mtag.sy_ moet vervangen door de gerenamde file uit de zip..
lijkt me toch niet zo moeilijk

btw: de driver moet je daarna wel updaten he
weet iemand hoe het zit met de club3d 9700 128MB?
kheb zon kaartje in men handen gehad, en het ziet er goed uit, dus met alle 4 de blokkies geheugen enzo.
of kan dit helemaal niet?!
zit start post door te lezen maar zie der neits in staan over 9700zonder pro naar MET pro.
of moet je dat gewoon simpel overclocken?
kan de koeler dat aan die op zon 9700 zit?!
hij ziet er verder hetzelfde uit als de pro versie van club3d....
kheb zon kaartje in men handen gehad, en het ziet er goed uit, dus met alle 4 de blokkies geheugen enzo.
of kan dit helemaal niet?!
zit start post door te lezen maar zie der neits in staan over 9700zonder pro naar MET pro.
of moet je dat gewoon simpel overclocken?
kan de koeler dat aan die op zon 9700 zit?!
hij ziet er verder hetzelfde uit als de pro versie van club3d....
Battle.net Spud#2543
335 / 320 3010 punten , zonder de mod , maar nu wil ik die mod werkend hebben (zonder artifacts
)
Ja, dat snap ik wel... Maar zo schreef je het niet... Ik heb het precies zo gedaan.. Krijg dik veel checkers overal...Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 18:02:
[...]
De gehackte ati2mtag.sys renamen naar ati2mtag.sy_ en dus naar de volgende dir kopieren(dus die in de dir vervangen):
[afbeelding]
lijkt me toch niet zo moeilijk
btw: de driver moet je daarna wel updaten he
spellen draaien echt super goed
, alles op 1600*1200 en aa 4x (nog niet hoger geprobeerd
Kan iemand me wat uitleggen?
Ik heb een Radeon 9500Pro. Deze heb ik geflasht naar een OC bios, die heette 95pro128.bin. Ik kan d'r dus nu mee OCen, en de kaart wordt herkent als een 9700...
Dat klopt toch niet
Er staat duidelijk bovenaan dit topic dat de PRO niet naar 9700 te halen is... Kaart presteert ook beter. [iets, geen exacte waarden...]
Maar nou nog iets vreemders: AIDA32 [zo'n systeem analyse programmaatje] zegt dat ik een 256Bits geheugenbus heb
Terwijl de 9500 serie toch echt een 128bits bus heeft....
Kan iemand me dit uitleggen?
[offtopic: Heeft er iemand een URL waar ik ff een afbeelding kan uploaden
]
Ik heb een Radeon 9500Pro. Deze heb ik geflasht naar een OC bios, die heette 95pro128.bin. Ik kan d'r dus nu mee OCen, en de kaart wordt herkent als een 9700...
Dat klopt toch niet
Maar nou nog iets vreemders: AIDA32 [zo'n systeem analyse programmaatje] zegt dat ik een 256Bits geheugenbus heb
Kan iemand me dit uitleggen?
[offtopic: Heeft er iemand een URL waar ik ff een afbeelding kan uploaden
OC / CM - Begint eer ge Bezint
dat komt doordat je er een bios op hebt gezet van de 9700 die idd een geheugen bus van 256 bits heeft. Daarom ziet hij dat. Wat in werkelijkheid dus niet waar is.
ff regge en je kunt hier snel uppen,
http://picserver.student.utwente.nl/?action=add
Hmmm... JammerCougar schreef op 08 April 2003 @ 18:43:
dat komt doordat je er een bios op hebt gezet van de 9700 die idd een geheugen bus van 256 bits heeft. Daarom ziet hij dat. Wat in werkelijkheid dus niet waar is.
En bednakt voor die url
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Dit topic is gesloten.