ik heb er al een keer een topic over geopend hier, maar eigenlijk nooit over nagedacht dat het mn router kon zijn. ik heb een nog vreemdere situatie: ik heb 4 computers in mijn netwerk, maar alleen 1 computer heeft steeds die kutmelding. als ik mn kabel in een andere netwerkkaart doe dan stopt het, mits het een 10 mbit kaart is. een 100mbit begint gelijk weer te flippen. (zowel een 3com als een realtek geprobeerd als 100mbit, de 10mbit realtek doet het wel goed) en dit alles ook alleen maar op een computer. ik heb de firmware al geflashed naar 0.59 van edimax, dat verhielp mijn probleem nog niet. ik word er best gek van, ik kan kiezen: snel netwerk, rotmeldingen of traag netwerk en goede verbinding. wat weegt zwaarder?smoryobemag schreef op 31 januari 2004 @ 02:13:
Ik word er niet goed van.
Deze hele topic heb ik van A tot Z doorgelopen, alle aangeboden oplossingen geprobeerd, alle opties van de router in pure wanhoop systematisch uit- of aangevinkt in de hoop dat één en ander gaat werken door middel van 'de gulden combinatie van willekeurig geselecteerde instellingen', maar ik krijg mijn SweeX LB000021 niet goed aan de praat:
Model Broadband Router
Uptime 0day:13h:3m:35s
Hardware Version Rev. A
Boot Code Version 1.0
Runtime Code Version 2.75
Provider: @home
CM: Motorola Surfboard.
Op mijn beide, op de router aangesloten, PC's geldt hetzelfde:
Om de zoveel seconden een vrolijk ballonnetje met de melding:
'Local Area Connection - A Network Cable is unplugged',
een FRACTIE van een seconde later gevolgd door de verheugende melding
'Local Area Connection is now connected'.
Ik kan in principe gewoon surfen. Alleen soms gaat het dus fout. Vrienden kunnen niet even rustig een bestandje van m'n FTP afhalen, zonder dat de snelheid steeds terugloopt naar een geweldige 0KBps. Om even m'n PC van afstand te besturen moet ik 5 tot 10 keer opnieuw met RealVNC inloggen om een simpele handeling uit te voeren. En communiceren tússen mijn beide systemen is een drama, omdat ik niet fatsoenlijk een bestand van de één naar de andere kan kopieren, zonder dat ik 'Fout bij kopieren van....' krijg.
Netwerkkabels doorgelicht. Zijn helemaal OK.
Ook nog ff Sweex gebeld:
Néé, dit was géén structureel probleem. Hadden ze nog nóóóóóit van gehoord. blablabla. Advies: DHCP uitschakelen (zowel in router als kabelmodem), Statische IP invullen op beide PC's. Kabelmodem uit, Router uit, PC's uit. Kabelmodem aan. FF wachten. Router aan. FF wachten. PC's aan.
Dit kon het zijn, en als het niet zou helpen, dan wist men het ook niet meer. Misschien was de switch-functie wel kaput. Ja, wisten zij veel, hadden ze nog nooooooit iets van gehoord.
En zowaar, even dacht ik dat bovenstaand advies tóch de oplossing was, maar na een paar uurtjes begon het ge-emmer alweer. Dus heb ik de instellingen maar weer naar 'Factory Default' gezet, om met FRISSE MOED weer opnieuw te beginnen.
Iemand nog een heldere ingeving? Please?????????????
Trivia: Tijdens het schrijven van dit bericht heb ik bovenstaande 'Local Area is bagger' meldingen al zo'n 30 keer zien verschijnen.
HELP!
Gisteren heb ik mijn LB000021 na 5 weken ingeruild bij de winkel voor een Sitecom router van €59,-
Wel wat duurder maar het werkt tenminste goed.Goedkoop is inderdaad duurkoop!
M@zzel
Wel wat duurder maar het werkt tenminste goed.Goedkoop is inderdaad duurkoop!
M@zzel
General setup -> firewall -> disableVerwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 00:44:
hoe zet ik de firewall dan uit in de web interface van mn sweex adsl router?
Antwoord:Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 00:44:
hoe zet ik de firewall dan uit in de web interface van mn sweex adsl router?
Mijn Reactie:
Deze mogelijkheid heb ik dus niet.....
Ik heb dit product van Sweex : http://www.sweex.com/product.asp?pId=251 met de volgende info:
Firmware Version: ETHADSL_USB_080902_REL9G
Customer Software Version: 080902_REL9G
Tot nu toe geen enkel probleem qua werking ondervonden alleen een paar dingen irriteren mij zoals idd de Firewall setup (als dit mogelijk is ) en een duidelijke omschrijving van alle mogelijkheden.
Ook vraag ik me af of er een Firmware upgrade te vinden is (niet via hun site igg)daar Cistron nu (eindelijk) over gaat tot upgraden van mijn abo.
De klantenservice van Sweex laat het ook afweten want ik heb herhaaldelijk een mailtje gestuurd hieromtrent maar tot op heden nog niks van hun mogen vernemen.
Wie weet waar ik meer info over dit apparaatje kan vinden ook qua instellingen?
De handleiding is erg summier en hierin staat niet hoe ik wat kan instellen cq veranderen.
BV hoe maak ik alle poorten "stealth" ?
[ Voor 6% gewijzigd door stretch op 08-02-2004 13:27 ]
Verwijderd
ik ga vanochtend achter m'n computer zitten, is de verbinding weg, dus ik check, blijk ik opeens een andere ipadres te hebben van de router (de normale is 192.enz.), ik heb van alles geprobeerd, maar ik kan geeneens in de router zelf komen, ipadres handmatig geprobeerd in te stellen, ook zonder succes
dus internet direct op m'n computer aangesloten (dus zonder router ertussen) en dat doet het prima, dus het ligt niet aan m'n verbinding, duidelijk aan m'n sweex router...maar het is vrij lastig als je geeneens kan inloggen op je router...
heeft iemand een suggestie/idee hoe dit op te lossen?
bij voorbaat dank!
dus internet direct op m'n computer aangesloten (dus zonder router ertussen) en dat doet het prima, dus het ligt niet aan m'n verbinding, duidelijk aan m'n sweex router...maar het is vrij lastig als je geeneens kan inloggen op je router...
heeft iemand een suggestie/idee hoe dit op te lossen?
bij voorbaat dank!
Router al gereset?
DHCP instellingen nagelopen?
Kabels doorgemeten tussen de router en PC?
Branden de juiste lampjes op je router?
Welke Router heb je ?
Wat voor ADSL modem heb je ??
DHCP instellingen nagelopen?
Kabels doorgemeten tussen de router en PC?
Branden de juiste lampjes op je router?
Welke Router heb je ?
Wat voor ADSL modem heb je ??
Verwijderd
stretch, ik heb dus dezelfde router als jij met dezelfde web interface, ik krijg af en toe de indruk dat we de enige zijn.
maar weet jij niet of je de firewall gewoon uit kunt zetten? want ik kan bijvoorbeeld helemaal niks met de online functies van NFS: Underground.

maar weet jij niet of je de firewall gewoon uit kunt zetten? want ik kan bijvoorbeeld helemaal niks met de online functies van NFS: Underground.
Ben ik blij dat igg niet de enige ben. 
Probleem blijft echter wel dat ik niet goed weet hoe ik dit ding (moet) kan configgen.
De firewall kan ik niet uit/aan zetten.
Wat ik doe is via "virtual server" de spel poort(en) forwarden naar de PC waar ik online mee speel en dat gaat wel goed tot dusverre.
Verder wel heel veel mogelijkheden maar weet bij god niet waar ze voor zijn.
Wellicht de moeite waard om samen verder te zoeken, CS_MaDDog ?
Probleem blijft echter wel dat ik niet goed weet hoe ik dit ding (moet) kan configgen.
De firewall kan ik niet uit/aan zetten.
Wat ik doe is via "virtual server" de spel poort(en) forwarden naar de PC waar ik online mee speel en dat gaat wel goed tot dusverre.
Verder wel heel veel mogelijkheden maar weet bij god niet waar ze voor zijn.
Wellicht de moeite waard om samen verder te zoeken, CS_MaDDog ?
Hmmm... da's inderdaad een heel ander kastje dan de LB000021 die de meeste mensen hier hebben. Dat verklaart waarom de webinterface zo anders is.Deze mogelijkheid heb ik dus niet.....
Ik heb dit product van Sweex : http://www.sweex.com/product.asp?pId=251 met de volgende info:
Firmware Version: ETHADSL_USB_080902_REL9G
Customer Software Version: 080902_REL9G
Deze heb ik in elk geval.
http://www.sweex.nl/product.asp?pid=302
Vandaar dat wij er niet veel van begrijpen wat hier wordt genoemd.
Wie heeft er nog meer zo'n apparaat ???
Wie heeft er nog meer zo'n apparaat ???
Verwijderd
ik begrijp ook niet dat onze router een adviesprijs van 85 euro heeft en die andere 30 euro
ik verdrink ook in de opties die ik niet nodig heb en dan kun je niet eens de router uitzetten...
even een indruk van hoe onze web interface eruit ziet... je moet op de link klikken want de plaatjes zijn 1600x1200)
http://home.wanadoo.nl/martijn_pels/images/router.gif
http://home.wanadoo.nl/martijn_pels/images/router1gif
op het 2de plaatje heb ik de linkerframe naar onder geschoven om de rest van de opties te laten zien.
ik verdrink ook in de opties die ik niet nodig heb en dan kun je niet eens de router uitzetten...
even een indruk van hoe onze web interface eruit ziet... je moet op de link klikken want de plaatjes zijn 1600x1200)
op het 2de plaatje heb ik de linkerframe naar onder geschoven om de rest van de opties te laten zien.
Euuhh. Ben ik de enige die dat ziet of heb je gewoon een ADSL modem/router gekocht? Die zijn inderdaad ook een stukje duurder als het low-budget routertje waar iedereen het hier over heeft.... (logisch lijkt me)
Verwijderd
argh, natuurlijk, dat verklaart iig het prijsverschildominator schreef op 09 februari 2004 @ 18:54:
Euuhh. Ben ik de enige die dat ziet of heb je gewoon een ADSL modem/router gekocht? Die zijn inderdaad ook een stukje duurder als het low-budget routertje waar iedereen het hier over heeft.... (logisch lijkt me)
De modem die CS_maDDog heeft, die heb ik dus ook een maand geleden gekocht... ik vind het een erg brakke web-interface hebben echt totaal NIET duidelijk! Maarja, daar is de prijs dan ook naar. Ik vraag me alleen af hoe ik bepaalde poorten kan forwarden zowel van extern naar intern en andersom. Waar moet ik dit aangeven?
Ik ben namelijk van plan om een Gameserver te starten voor quake, dat is dus op poort 27960.
Kan iemand me zeggen hoe ik dit moet doen (misschien aan de hand van de foto's van CS_maDDog) ?
Ik ben namelijk van plan om een Gameserver te starten voor quake, dat is dus op poort 27960.
Kan iemand me zeggen hoe ik dit moet doen (misschien aan de hand van de foto's van CS_maDDog) ?
Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!
Verwijderd
Ik heb een LB000020 met een Samsung chipset.
Hiervoor is geen nieuwere firmware beschikbaar.
Ook deze router heeft last van de "cant find ntp" bug.
Ook als mijn pcs uit staan zie ik in de log dat ie om de minuut verbinding probeert te maken met de timeserver die het niet goed doet.
Kost dit veel van mn datagebruik?
Ook als mijn pcs uit staan zie ik in de log dat ie om de minuut verbinding probeert te maken met de timeserver die het niet goed doet.
Verwijderd
porten forwarden doe je in "virtual server" onder "configuration"freaky20 schreef op 09 februari 2004 @ 22:29:
De modem die CS_maDDog heeft, die heb ik dus ook een maand geleden gekocht... ik vind het een erg brakke web-interface hebben echt totaal NIET duidelijk! Maarja, daar is de prijs dan ook naar. Ik vraag me alleen af hoe ik bepaalde poorten kan forwarden zowel van extern naar intern en andersom. Waar moet ik dit aangeven?
Ik heb dezelfde router dus ook bij famlielid geinstalleerd, met wireless lan.
Router instellen geenprobleem.
Alleen kreeg router eerst geen verbinding met Modem ( @home)
Dit was opgelost met firmware update.
Alleen nu regelmatig ligt verbinding met router eruit. Terwijl Modem netjes online staat. Het is dan ook niet mogelijk om in de router in te loggen.
Laptop via wireless lan, en ook nog pctje direct op poort aangesloten.
Alle instellingen nagelopen klopt allemaal wel naar mijn idee.
Vreemde is dat i het dan soms ook weer zomaar doet, soms na een resest van router etc.
En zo te lezen ben ik niet de enige die dit probleem heeft, is het brakke firmware?
Alleen nu regelmatig ligt verbinding met router eruit. Terwijl Modem netjes online staat. Het is dan ook niet mogelijk om in de router in te loggen.
Vreemde is dat i het dan soms ook weer zomaar doet, soms na een resest van router etc.
En zo te lezen ben ik niet de enige die dit probleem heeft, is het brakke firmware?
nou sorry hoor, het is zo simpel als wat, lees je de handleiding wel door? Het is natuurlijk geen windows xp gebruikers vriendelijkheid zo'n router...freaky20 schreef op 09 februari 2004 @ 22:29:
De handleiding heb ik idd wel gelezen, maar toen ik de modem installeerde klopte de handleiding al niet eens! Daar begon het al mee. Nu heb ik al meerdere dingen uitgeprobeerd, alleen om nou te zeggen dat het allemaal voor zich spreekt..... dat ook weer niet!
Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!
Nog iemand die mij hiermee kan helpen?
RAILGUNNER schreef op 07 februari 2004 @ 22:21:
Hier nog iemand die problemen heeft met een Sweex router.
Situatie:
- Sweex ADSL router/modem Annex-A (analoog)
- Planet Internet 2Mbit/320KBit verbinding
- PC1: AMD Athlon 900, 384MB, WinXP Pro
- PC2: AMD Athlon XP 1800+ mobile, 256MB, WinXP Home
Opzich werkt internet prima, alleen is het zo dat het na een tijdje (1-2 dagen) opeens niet meer mogelijk is om internetpagina's op te vragen.
Als de PC dan opnieuw is opgestart, werkt het wel weer.
Het ligt dus niet aan de verbinding tussen de router en de ISP, maar aan de verbinding tussen de router en de PC's. Dit gebeurt trouwens met beide PC's, alleen staat PC1 permanent aan en PC2 niet. Daardoor komt het in de praktijk vaker voor bij PC1.
Wat trouwens vreemd is, is dat als het niet meer mogelijk is om een site te bezoeken, het nog wel lukt om het via een IP-adres te bezoeken. Dus door het IP-adres in de adresbalk in te kloppen.
De instellingen heb ik allemaal al meerdere malen bekeken, maar ik zie niks wat hiermee te maken zou kunnen hebben.
DHCP staat aan, de lease staat op 365 dagen.
Nu heb ik net even de diagnostic tool gedraaid en zijn dit de resultaten:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Checking LAN Connection Testing Ethernet LAN connection : PASS HELP Checking ADSL Connection Testing ADSL Synchronization : PASS HELP Checking Circuit 0 for Network Connection Test ATM OAM Segment Loop Back : PASS HELP Test ATM OAM End-to-End Loop Back : PASS HELP Test Ethernet connect to ATM : PASS HELP Test simple ppp session 0 PPP Layer connection : PASS HELP Test simple ppp session 0 IP connect to PPP : FAIL HELP Testing Internet Connection Ping primary DNS : SKIPPED HELP Query DNS for www.conexant.com : SKIPPED HELP Ping www.conexant.com : SKIPPED HELP
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn:
Test simple ppp session 0 IP connect to PPP: FAIL
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Vraag is al eens eerder gesteld in dit topic, maar er is geen antwoord op gegeven.
Op die router + switch + printserver (LB100010) zit daar een parallele of een USB aansluiting op? Kan het op de site van Sweex niet vinden.
Op die router + switch + printserver (LB100010) zit daar een parallele of een USB aansluiting op? Kan het op de site van Sweex niet vinden.
p4 1,7 ghz, gigabyte 8IE, 768 MB DDR, Leadtek Geforce2 64mb AGP tv-out, Western Digital 80 gb 7200 rpm 2mb cache, HP CD-Writer+ 8290 4x/4x/24x, NEC ND-1300A, Creative Inspire 5300
Hoi
ik heb onlangs een nieuwe firmware op mijn Sweex 200010 gezet, alleen deze werkt niet naar behoren. Ik wou weten of er iemand hier is die een ouwere versie heeft want daar werkt hij namelijk wel op. En het gaat om de volgende: V2.38. Als iemand deze heeft zou je deze dan kunnen emailen naar: gokuussj_at_hotmail_punt_com
ik heb onlangs een nieuwe firmware op mijn Sweex 200010 gezet, alleen deze werkt niet naar behoren. Ik wou weten of er iemand hier is die een ouwere versie heeft want daar werkt hij namelijk wel op. En het gaat om de volgende: V2.38. Als iemand deze heeft zou je deze dan kunnen emailen naar: gokuussj_at_hotmail_punt_com
Parallel. Als je USB nodig hebt dan zou je beter even bij sitecom kunnen gaan kijken, die hebben wel wat routers met USB printerservers....RIVDSL schreef op 14 februari 2004 @ 00:30:
Vraag is al eens eerder gesteld in dit topic, maar er is geen antwoord op gegeven.
Ik word gek! Ik heb allerlei dingen kunnen doen met mijn oude Sweex router (LB000020) die ik nu niet meer standaard kan. Wanneer komt er eindelijk eens nieuwe firmware uit voor de wireless router + printerserver (LB300010)? Er is wel firmware voor de normale wireless router (zonder printerserver, LB200010). Ik gebruik die printerserver toch niet... Zelfs met gamen reageren de servers niet meer en hij valt om de dag 1 keer uit

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Verwijderd
Er is nieuwe firmware uit voor de LB00021 router...
Zie dit topic
Heeft iemand de oude (2.75) voor me?!
Zie dit topic
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 13:52 ]
Heb ik wel voor je. Mail je email maar ff.Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 13:46:
Er is nieuwe firmware uit voor de LB00021 router...
Zie dit topic
[ Voor 5% gewijzigd door Tito129 op 15-02-2004 15:11 ]
Sweex ADSL Modem/RouterJustin2000 schreef op 10 februari 2004 @ 12:17:
Ik heb dezelfde router dus ook bij famlielid geinstalleerd, met wireless lan.
Een zelfde Modem/Router als die ik heb ??Waar heb jij de firmeware update dan vandaan?
Verder als antwoord op je vraag...Het lijkt mij een probleem in je wireless verbinding.
Het vage is dan wel dat je aangeeft een aparte router te hebben.
Deze SWEEX Modem/Router heeft een interne router met 4 prt switch.Dus als je dan een tweede router erop gaat aansluiten kan dat probs opleveren.
[ Voor 22% gewijzigd door stretch op 15-02-2004 15:48 ]
Helaas is plaatje 2 niet aanwezig maar we hebben idd dezelfde interface.Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 18:47:
ik begrijp ook niet dat onze router een adviesprijs van 85 euro heeft en die andere 30 euro![]()
![]()
ik verdrink ook in de opties die ik niet nodig heb en dan kun je niet eens de router uitzetten...![]()
Een volgend probleem wat ik ontdekte:
Met Cistron moet je eerst IP release doen om een andere modem eraan te hangen.
Daar ik naar mijn idee te weinig router mogelijkheden heb ( bv ik kan geen range van poorten open zetten naar de server) zit ik te denken om deze te vervangen voor een "echte "modem router waarbij dit wel kan.
Of zie ik iets over het hoofd??
General setup/system/time zone:Gunner schreef op 16 februari 2003 @ 22:36:
Iemand een idee hoe je de datum/tijd instelt op zo'n ding?
193.67.79.202
Dit is een adres van één van de vele timeservers op internet. (ff Googlen hè
Deze doet het al ruim een jaar prima!
grtz
[ Voor 33% gewijzigd door peterkaw op 15-02-2004 15:58 . Reden: quote vergeten.... ]
nou, bij mij thuis hebben we het ook eindelijk aan de praat. niet dankzij sweex (die na herhaaldelijk emailen, totaal 4, niets van zich laten horen (!)), niet dankzij een of andere instelling, maar dankzij het feit dat we een jaar garantie hebben (tot 3-3-04
) en we het hebben omgeruild voor een "ROUTER SMC LITE VOOR ADSL & KABEL" bij funprice. We hebben ze, weliswaar na enig aandringen, ervan overtuigd dat we die meemochten omdat in de specs van de SMC netjes staat dat ie VPNs aankan. En verrek; hij doet het netjes.
Ik wil alleen nog proberen om standaard de VPN te laten draaien zodat iedereen op het netwerk zonder VPN op te zetten verbinding kan maken.
voor mij dus over naar het "grote SMC topic"
Ik wil alleen nog proberen om standaard de VPN te laten draaien zodat iedereen op het netwerk zonder VPN op te zetten verbinding kan maken.
voor mij dus over naar het "grote SMC topic"
[ Voor 3% gewijzigd door py.mosjuh op 18-02-2004 15:49 ]
Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)
Ik ben dus ook opzoek naar een wireless router en volgens pcm komt de Sweex wireless broadband router er als beste koop en produckt uit.
Wie heeft deze router en kan dit bevestigigen ...
Ik sta momenteel voor de keuze of en u. robostics 8054
http://www.usr-emea.com/p...sp?prod=net-8054&loc=emea
Of de edimax br-6104Wg
http://www.edimax.com.tw/html/english/products/BR-6104Wg.htm
of de Sweex router 11g
http://www.sweex.nl/product.asp?pId=288
Aangezien ik dus helemaal geen verstand heb van netwerken en toch m`n desktop aan m`n laptop wil koppelen ben ik opzoek naar een goede en makkelijke router die ook aan m`n kabelinternet gekoppeld kan worden en m`n xbox.
Na het lezen van de pcm (www.pcmweb.nl) gaat mijn voorkeur toch een beetje uit naar deze sweex 11g, maar wie heeft deze en kan zijn ervaring hierover zeggen ?
Ik sta momenteel voor de keuze of en u. robostics 8054
http://www.usr-emea.com/p...sp?prod=net-8054&loc=emea
Of de edimax br-6104Wg
http://www.edimax.com.tw/html/english/products/BR-6104Wg.htm
of de Sweex router 11g
http://www.sweex.nl/product.asp?pId=288
Aangezien ik dus helemaal geen verstand heb van netwerken en toch m`n desktop aan m`n laptop wil koppelen ben ik opzoek naar een goede en makkelijke router die ook aan m`n kabelinternet gekoppeld kan worden en m`n xbox.
Na het lezen van de pcm (www.pcmweb.nl) gaat mijn voorkeur toch een beetje uit naar deze sweex 11g, maar wie heeft deze en kan zijn ervaring hierover zeggen ?
Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400
Ik heb er al een aantal verkocht en aangesloten, maar ik ben er niet heel tevreden over... ze willen niet altijd goed werken met sommige providers, slechte support, bereik is ook niet optimaal.pvdlaan schreef op 20 februari 2004 @ 09:03:
Ik ben dus ook opzoek naar een wireless router en volgens pcm komt de Sweex wireless broadband router er als beste koop en produckt uit.
ik ga voortaan voor Linksys, wel wat duurder, maar ook minder zorgen.
[ Voor 11% gewijzigd door Canard op 20-02-2004 09:26 ]
Verwijderd
Voor een vriend heb ik een Sweex Broadband Router gekocht. Ik heb bij mij thuis maar even een testopstelling gemaakt, om goed voorbereid te zijn als ik hem moet aansluiten bij die vriend.
Het eerste wat me opviel was dat ie kennelijk al gebruikt was want het snoertje van de netvoeding was niet zo strak opgerold als ze uit de fabriek komen. Een slecht teken...
Nou het heeft wat moeite gekost. We hebben allebei Multikabel en steeds kreeg ik geen verbinding. Wel met de router, en de router kreeg wel een IP, maar ik kwam niet naar buiten.
Als ik een IP adres probeerde te pingen kreeg ik steeds "doelnetwerk niet bereikbaar".
Ik kon ook niet handmatig het DNS adres ingeven, dan kwam er weer een fout over de invoer. 213.73.255.52 is kennelijk geen geldige notatie bij Sweex. 213.073.255.052 en 213073255052 werkten ook niet.
Zo'n beetje als laatste poging heb ik een firmware upgrade uitgevoerd. Er zit nu versie 2.75 op. Na rebooten kon ik eindelijk naar buiten. Waarom nu wel en eerst niet vraag ik mij af? Wat me in ieder geval opviel was dat nu het MAC adres op 000000000000 stond terwijl er eerst verschillende waarden in stonden. Klonen hielp niet.
Die vriend gebruikt allerhande messengers, zoals MSN, Yahoo en ICQ. Zijn daar nog problemen mee te verwachten?
Het eerste wat me opviel was dat ie kennelijk al gebruikt was want het snoertje van de netvoeding was niet zo strak opgerold als ze uit de fabriek komen. Een slecht teken...
Nou het heeft wat moeite gekost. We hebben allebei Multikabel en steeds kreeg ik geen verbinding. Wel met de router, en de router kreeg wel een IP, maar ik kwam niet naar buiten.
Als ik een IP adres probeerde te pingen kreeg ik steeds "doelnetwerk niet bereikbaar".
Ik kon ook niet handmatig het DNS adres ingeven, dan kwam er weer een fout over de invoer. 213.73.255.52 is kennelijk geen geldige notatie bij Sweex. 213.073.255.052 en 213073255052 werkten ook niet.
Zo'n beetje als laatste poging heb ik een firmware upgrade uitgevoerd. Er zit nu versie 2.75 op. Na rebooten kon ik eindelijk naar buiten. Waarom nu wel en eerst niet vraag ik mij af? Wat me in ieder geval opviel was dat nu het MAC adres op 000000000000 stond terwijl er eerst verschillende waarden in stonden. Klonen hielp niet.
Die vriend gebruikt allerhande messengers, zoals MSN, Yahoo en ICQ. Zijn daar nog problemen mee te verwachten?
Verwijderd
Een vraagje:
Ik heb een Sweex 4 Ports Router met Printer Port (die we overigens niet gebruiken want hij werkt niet handig bij grotere bestanden
).
Alle vier de poorten zijn bezet, maar ik heb hier nog een 4ports e-tech router liggen met een brakke 4e poort. Kan ik deze achter m'n sweex router hangen zonder problemen met portforwarding enzo?
Ik heb een Sweex 4 Ports Router met Printer Port (die we overigens niet gebruiken want hij werkt niet handig bij grotere bestanden
Alle vier de poorten zijn bezet, maar ik heb hier nog een 4ports e-tech router liggen met een brakke 4e poort. Kan ik deze achter m'n sweex router hangen zonder problemen met portforwarding enzo?
Hij werkt eindelijk.
Na een maand tig keren te hebben geprobeerd de router (LB200010) aan de praat te krijgen, met verschillende instellingen- hoewel je niet veel anders kan instellen, met DHCP.
Ook contact gehad met sweex, nieuwe firmware eropgezet, en een debug reportje naar sweex gestuurd, dan konden ze uitzoekn wat er aan de hand kan zijn.
2 weken geleden deed deze het nog niet, let wel: ik had geen internet, de rest van de router functies werkte wel.
Ook met de provider (Zeelandnet) gemaild, deze hebben gezegd dat ze dus bezig waren met een proef om filters in hun 'headends' te plaatsen.
Maar goed, ik vorige week nog eens geprobeerd, omdat iemand tegen mij zei, dat Zeelandnet nu op alle headends dus nieuwe filters hadden gezet. Maar helaas geen internet via de router.
NU las ik van het weekend toch op Zeelandnet dat ze hadden geinvesteerd om dus die nieuwe filters in die headends te zetten. En dat de routerproblemen opgelost zouden moeten zijn.
Nou ja, ik dacht nog een keertje alles aansluiten he, en verrasing, het werkte zomaar ineens. grappig toch.
Na een maand tig keren te hebben geprobeerd de router (LB200010) aan de praat te krijgen, met verschillende instellingen- hoewel je niet veel anders kan instellen, met DHCP.
Ook contact gehad met sweex, nieuwe firmware eropgezet, en een debug reportje naar sweex gestuurd, dan konden ze uitzoekn wat er aan de hand kan zijn.
2 weken geleden deed deze het nog niet, let wel: ik had geen internet, de rest van de router functies werkte wel.
Ook met de provider (Zeelandnet) gemaild, deze hebben gezegd dat ze dus bezig waren met een proef om filters in hun 'headends' te plaatsen.
Maar goed, ik vorige week nog eens geprobeerd, omdat iemand tegen mij zei, dat Zeelandnet nu op alle headends dus nieuwe filters hadden gezet. Maar helaas geen internet via de router.
NU las ik van het weekend toch op Zeelandnet dat ze hadden geinvesteerd om dus die nieuwe filters in die headends te zetten. En dat de routerproblemen opgelost zouden moeten zijn.
Nou ja, ik dacht nog een keertje alles aansluiten he, en verrasing, het werkte zomaar ineens. grappig toch.
Als je de nieuwste versie Sweex Router LB000020 hebt met runtime Code versie 0.10, er bestaat een Edimax firmware BR-6104S 0.11 die ook met deze Sweex werkt, zie dit topic:Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 03:57:
Ik heb een LB000020 met een Samsung chipset.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/855745/
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
Wat moet ik doen als ik een router heb met Run Code 2.63???Brickman schreef op 22 januari 2004 @ 16:12:
[...]
Deze firmware is alleen geschikt voor de router LB000021 met runtime code 2.59 of 2.65 of 2.74. Deze runtime code kunt u vinden bij "Status"naast het knopje "Tools" in de configuratie van de route.
Waarschijnlijk NIET updaten??
Wat moet ik dan wel doen? Contact opnemen met Sweex, die hun mail slecht beantwoorden of bellen voor 0.50c/pm (die steeds bezet is overigens)?
Iemand een idee?

(M'n PC (Windows XP) 'ontvangt' namelijk geen IP adres van de router, waar DHCP wel aan staat)
[ Voor 10% gewijzigd door Erik7 op 24-02-2004 17:12 ]
Ik heb sinds een paar weken dat ik als ik avonds thuis kom en wil internetten dat ik geen internet heb. Mijn router(4 poorts LB000020) is wel verbonden met internet. Als ik hm dan op mn router disconnect en weer connet is alles weer goed.
Ligt dit aan mijn provider(Wanadoo Premium) of aan een instelling op mn router?
Na hem weer zelf connect te hebben is hij super stabiel en loopt hij als een trein.
Ik weet dat Wanandoo vaak zijn ip adres verandert misschien dat het daar aan ligt.
Na hem weer zelf connect te hebben is hij super stabiel en loopt hij als een trein.
Ik weet dat Wanandoo vaak zijn ip adres verandert misschien dat het daar aan ligt.
Verwijderd
eey doe geef je je eigen pc een vast ip en ik krijg van @home een ip en mijn router van sweex geeft elke pc dit ip:192.168.x.x
Maar ik kan hem ook instellen op :217.123.50.x
en de dhcp aanzetten en dan geeft hij mijn pc dat adres maar de andere computers niet?
hoe kan dat ik gebruik xp pro en heb geen firewall aan!!
En heb virtuel server aanstaan
Maar ik kan hem ook instellen op :217.123.50.x
en de dhcp aanzetten en dan geeft hij mijn pc dat adres maar de andere computers niet?
hoe kan dat ik gebruik xp pro en heb geen firewall aan!!
En heb virtuel server aanstaan
@Raymond17, let er wel even op in welk forum je post
Ik had die link hier neergezet voor mensen met een Sweex LB000020 Router die willen flashen naar een Edimax BR-6104S.
Dit topic is voor algemene informatie over Sweex routers
Ik had die link hier neergezet voor mensen met een Sweex LB000020 Router die willen flashen naar een Edimax BR-6104S.
Dit topic is voor algemene informatie over Sweex routers
[schopje]Weet iemand al iets?[/schopje]STN schreef op 24 februari 2004 @ 18:03:
Ik heb sinds een paar weken dat ik als ik avonds thuis kom en wil internetten dat ik geen internet heb. Mijn router(4 poorts LB000020) is wel verbonden met internet. Als ik hm dan op mn router disconnect en weer connet is alles weer goed.
Probleem opgelost!Erik7 schreef op 24 februari 2004 @ 17:11:
[...]
Wat moet ik doen als ik een router heb met Run Code 2.63???
Waarschijnlijk NIET updaten??
Wat moet ik dan wel doen? Contact opnemen met Sweex, die hun mail slecht beantwoorden of bellen voor 0.50c/pm (die steeds bezet is overigens)?
Iemand een idee?
(M'n PC (Windows XP) 'ontvangt' namelijk geen IP adres van de router, waar DHCP wel aan staat)
Plotseling staat Runtime Code 2.63 in de Firmware .zip file.
Bedankt voor de mededeling Sweex!

Hé Gunner,
Je kunt gewoon een ip van een ntp time server opgeven....
Login->General setup->System->Time Zone......toch!?......
Ik heb gewoon die van MS ingevoerd(207.46.130.100)werkt perfect!
Je kunt gewoon een ip van een ntp time server opgeven....
Login->General setup->System->Time Zone......toch!?......

Ik heb gewoon die van MS ingevoerd(207.46.130.100)werkt perfect!
Verwijderd
Beste probleemhebbenden met sweex 11g - router: Het ding deugt niet! Ik heb 2 weken getracht het ding werkende te krijgen met een paar nat-rules, firewall aan en een pptp-verbinding (van alles geprobeerd ook!).
Zonder goed resultaat, zet je het een aan, dan gaat het andere stuk.
Op het moment dat je het ding koopt dient de firmware uptodate te zijn. dat is ie niet. Ook de firmware op de site van Sweex is Testversie en niet goed.
Er zitten fouten in firewall, dmz en nat implementatie en de 128 bit wep-encryptie heb ik ook niet zien werken samen met Sweex 54mb pci kaartjes.
Ook als je het sweex-routertje werkende krijgt moet je om de paar dagen het ding opnieuw instellen en alles uit en aan zetten voordat je weer een krakkemikkige verbinding krijgt! De resetoptie werkt niet goed, de connect-button in status zuigt en de diverse nat-opties zijn slecht gedocumenteerd en werken niet.
Probeer ook niet met een mozilla browser het ding in te stellen want dat gaat niet goed.
Ik heb totaal geen vertrouwen meer in de software en denk dat je het ding het beste aan kan houden als accesspoint voor een veraf gelegen netje.
Als je weet wat je wil en het is meer dan een internetverbinding voor webbrowsen sharen besteedt dan 30 euro meer voor een linksys of ander alternatief waar een merk achter staat. Die heb je in 10 minuten goed werkend.
Ik heb totaal geen vertrouwen meer in de software en denk dat je het ding het beste aan kan houden als accesspoint voor een veraf gelegen netje.
Ik zou de sweex 11 g router niet als best-buy maar als MISKOOP van de maand introduceren en denk dat de diverse tijdschriften waarvan de namen op het doosje van de router pronken er goed aan doen eens echt goed naar het ding te kijken en dan hun mening bijstellen (publiekelijk).
Zonder goed resultaat, zet je het een aan, dan gaat het andere stuk.
Op het moment dat je het ding koopt dient de firmware uptodate te zijn. dat is ie niet. Ook de firmware op de site van Sweex is Testversie en niet goed.
Er zitten fouten in firewall, dmz en nat implementatie en de 128 bit wep-encryptie heb ik ook niet zien werken samen met Sweex 54mb pci kaartjes.
Ook als je het sweex-routertje werkende krijgt moet je om de paar dagen het ding opnieuw instellen en alles uit en aan zetten voordat je weer een krakkemikkige verbinding krijgt! De resetoptie werkt niet goed, de connect-button in status zuigt en de diverse nat-opties zijn slecht gedocumenteerd en werken niet.
Probeer ook niet met een mozilla browser het ding in te stellen want dat gaat niet goed.
Als je weet wat je wil en het is meer dan een internetverbinding voor webbrowsen sharen besteedt dan 30 euro meer voor een linksys of ander alternatief waar een merk achter staat. Die heb je in 10 minuten goed werkend.
Ik zou de sweex 11 g router niet als best-buy maar als MISKOOP van de maand introduceren en denk dat de diverse tijdschriften waarvan de namen op het doosje van de router pronken er goed aan doen eens echt goed naar het ding te kijken en dan hun mening bijstellen (publiekelijk).

Is er niemand hier die weet waarom ik na een tijd(halve dag) niet geinternet heb ik mijn verbinding handmatig moet disconnecten en weer conecten zodat mijn internet weer werkt??
@STN, welke Runtime Code Version staat er bij Status ?
Als je de Sweex LB000020 Router hebt met Runtime Code Version 0.10 kan je deze upgraden naar een Edimax BR-6104S v0.11. Dit loste het probleem bij mij op.
Ik heb met de Sweex LB000020 / Edimax BR-6104S last van de 'can't find NTP Time'-bug. Iemand een oplossing?
Ik gebruik Windows XP Professional SP-1 in combinatie met Upnp (handig met msn)
Als je de Sweex LB000020 Router hebt met Runtime Code Version 0.10 kan je deze upgraden naar een Edimax BR-6104S v0.11. Dit loste het probleem bij mij op.
Ik heb met de Sweex LB000020 / Edimax BR-6104S last van de 'can't find NTP Time'-bug. Iemand een oplossing?
Ik gebruik Windows XP Professional SP-1 in combinatie met Upnp (handig met msn)
[ Voor 4% gewijzigd door Acheron op 28-02-2004 19:36 ]
Verwijderd
ik probeer remote te connecten maar op een of andere manier wilt het niet lukken sinds ik de firewall heb aangeschakeld
ik doe dit via port forwarding:
192.168.2.100 TCP+UDP 3389 remote desktop
vreemde is dat mijn ftp server wel gewoon goed werkt
also: zou iemand het verschil tussen port forwarding en virtual server uit kunnen leggen
ik doe dit via port forwarding:
192.168.2.100 TCP+UDP 3389 remote desktop
vreemde is dat mijn ftp server wel gewoon goed werkt
also: zou iemand het verschil tussen port forwarding en virtual server uit kunnen leggen
In dat geval gaat mijn verhaal niet op.STN schreef op 29 februari 2004 @ 18:26:
Ik heb status dit staan:
Runtime code version: v0.62 (Mar 10 2003 11:04:39)
Hoi!
Ik ergerde me dood aan die sweex router steeds gateway en netmask op 0.0.0.0 statisch deed ie wel maar kreeg ik naar een week een ander ip
Dus ik firmware downloade... stond in readme dat het NIET voor mijn router bedoelt was omdat mijn versie al goed was volgens hun(versie weet ik niet meer).
Maar door die ergernis heb ik tog maar firmware geupdate, tot mijn grote verbazing deed hij dit met succes! ook pakt hij nu automatisch de dhcp van chello.
Ik heb een 000021 (ofzo)
Misschien is dit wel nuttig voor mensen die ook chello hebben en hetzelfde probleem!
Wel op eigen risico natuurlijk! ik heb het gedaan uit ergernis en dat is goed gegaan.
Ik ergerde me dood aan die sweex router steeds gateway en netmask op 0.0.0.0 statisch deed ie wel maar kreeg ik naar een week een ander ip
Dus ik firmware downloade... stond in readme dat het NIET voor mijn router bedoelt was omdat mijn versie al goed was volgens hun(versie weet ik niet meer).
Maar door die ergernis heb ik tog maar firmware geupdate, tot mijn grote verbazing deed hij dit met succes! ook pakt hij nu automatisch de dhcp van chello.
Ik heb een 000021 (ofzo)
Misschien is dit wel nuttig voor mensen die ook chello hebben en hetzelfde probleem!
Wel op eigen risico natuurlijk! ik heb het gedaan uit ergernis en dat is goed gegaan.

Don't go mad, go linux
Verwijderd
Bah ik heb prezies dezelfde router maar kan totaal geen firmware updates vinden!Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 12:15:
Voor een vriend heb ik een Sweex Broadband Router gekocht. Ik heb bij mij thuis maar even een testopstelling gemaakt, om goed voorbereid te zijn als ik hem moet aansluiten bij die vriend.
Waar heb je die vandaan???? Op de sweex site kan ik ook al niks vinden (wat achterlijk)
Weet iemand waar je die firmware kunt downloaden?? Het is voor de Sweex Broadband Router met 4 port switch. Thnx
-----------------------------
Ow laatmaar er staat nu eindelijk iets op die site van ze (4 maand al niet of zo)
Maar dan heb ik een andere vraag hoe krijg je je oude firmware terug als je de nieuwere erin hebt gestampt??
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 09:44 ]
whehe, dat zou ik ook niet weten ;P dat risico heb ik dan ook maar genomen had um anders tog in 2-en gebroken
misschien dat je hun een email stuurt dat ze hem je dan terug kunnen sturen?
* Cafe_de_beuk weet het niet
* Cafe_de_beuk weet het niet
Don't go mad, go linux
Ik wil ook mijn firmware versie 2.59 updaten naar 2.75... onder andere omdat ik problemen heb met het draaien van mijn FTP server...
ik had voorheen de LB000020 versie, en daar ging het gewoon via virtual server, maar nu moet ik DMZ gebruiken om het te laten werken, en daar heb ik niet veel trek in...
ik wil dus kijken of dit verholpen wordt met de nieuwe firmware, maar wil daar wel een backup van de huidige van hebben.
dus 2 vragen
1. heeft iemand enig idee waarom het nu niet lukt om mijn ftp server draaiende te krijgen via virtual server, terwijl ik de zelfde instellingen gebruik.?
2. Wie heeft de firmware versie 2.59?
ik had voorheen de LB000020 versie, en daar ging het gewoon via virtual server, maar nu moet ik DMZ gebruiken om het te laten werken, en daar heb ik niet veel trek in...
ik wil dus kijken of dit verholpen wordt met de nieuwe firmware, maar wil daar wel een backup van de huidige van hebben.
dus 2 vragen
1. heeft iemand enig idee waarom het nu niet lukt om mijn ftp server draaiende te krijgen via virtual server, terwijl ik de zelfde instellingen gebruik.?
2. Wie heeft de firmware versie 2.59?
Je kan de instellingen backupen door middel van het bestand config.bin.. 7kb
Ik verwacht niet dat daar de firmware ook bijzit.
Ik verwacht niet dat daar de firmware ook bijzit.
ik ben er al achter waarom ftp niet werkte... het blijkt bij de LB00021 uit te maken of je eerst ftp forwardded of eerst shoutcast/dc++... je moet dus eerst FTP doen...
Verwijderd
ik heb dus een 4 poorts sweex router.Het surfen gaat echt prima, maar als ik een tijdje emule (share programma) aan heb staan dan verbreekt die de verbinding. als ik dan mijn router uit en weer aanzet dan doet ie het weer voor een tijdje maar na een paar uur wordt weer de verbinding verbroken. dus ik heb het idee dat de router de downloads niet aankan ofzo. heb de idle time out al op 10000 of op 0 gezet maar ook dit helpt dus niet. heb ook al de firma sweex meerdere mails gestuurd maar daar krijg ik geen reactie van.
heeft iemand mischien een oplossing voor mij?
groetjes tommi
groetjes tommi
Misschien even een paar handregels instellen:Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 19:10:
ik heb dus een 4 poorts sweex router.Het surfen gaat echt prima, maar als ik een tijdje emule (share programma) aan heb staan dan verbreekt die de verbinding. als ik dan mijn router uit en weer aanzet dan doet ie het weer voor een tijdje maar na een paar uur wordt weer de verbinding verbroken. dus ik heb het idee dat de router de downloads niet aankan ofzo. heb de idle time out al op 10000 of op 0 gezet maar ook dit helpt dus niet. heb ook al de firma sweex meerdere mails gestuurd maar daar krijg ik geen reactie van.
groetjes tommi
1. Welk type Sweex Router ( Kan je vinden op de onderkant / statusinformatie Router )
2. Welke Runtime Code Version ? (Statusinformatie router, te bereiken via de webbrowser, standaard 192.168.2.1),
zonder deze informatie is het lastig om het probleem te traceren / op te lossen !
Verwijderd
het type sweex router is: LB00002037E292543
en de runtime code version is: v0.10 (Apr 9 2003 14:29:40)
grtz
en de runtime code version is: v0.10 (Apr 9 2003 14:29:40)
grtz
Deze kwam ik tegen in het forum, ik haal hem nog even aan, aangezien er veel problemen langskomen, die al behandeld zijn. Het is een uitleg van de verschillende Sweex Routers en hun problemen:
Het probleem van de NTP-time is ook opgelost na een zachte reset.
@Tommi, het probleem wat jij beschrijft had ik ook met dezelfde router. Firmware-update Edimax BR-6104S v0.11 loste voor mij het probleem op, maar het flashen is voor eigen risico, ook de garantie vervalt.Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 10:16:
Het probleem met de Sweex (=Edimax) routers is dat er 3 verschillende hardware versies in omloop zijn.
De LB000020(=br-6104) fw. 0.59 en LB000020(=br-6104s) fw. 0.10 versies hebben beide timeserver problemen en een aantal andere onverklaarbare problemen. Het veranderen van het ip adres voor de timeserver lost niets op, aangezien er altijd eerst naar een voorgedefinieerde timeserver gegaan wordt. Is deze niet beschikbaar dan wordt de alternatieve timeserver aangesproken, maar dit gaat meestal niet goed.
De LB000021(=br-6104k) fw. 2.59 kent afgezien van wat firewall eigenaardigheden geen echte problemen. Dit is volgens mij de meest stabiele versie. Een bijkomend voordeel is dat ik de firewall foutjes in de firmware zelf heb kunnen oplossen. Voor meer info kun je hier kijken. VPN verbindingen naar een Windows 2000 server werken zonder problemen.
Overigens kun je de firmware voor de LB000021 niet gebruiken voor de LB000020 aangezien de 3 verschillende routers allemaal andere processoren gebruiken.
Het probleem van de NTP-time is ook opgelost na een zachte reset.
[ Voor 4% gewijzigd door Acheron op 06-03-2004 10:14 ]
Verwijderd
Waar heb je die 0.11 Firmware vandaan voor de Edimax 6014S?
Kan hem nergens vinden.
Alvast bedankt,
Paul
Kan hem nergens vinden.
Alvast bedankt,
Paul
Verwijderd
okay dan ga ik dat maar proberen in ieder geval hartstikke bedankt voor de info.
heb je toevallig die firmware op je pc staan? hij staat namelijk niet meer op de site.zo ja kan je um mij dan mailen? tommi@sjunky.nl
btw. wat bedoel je met een zachte reset.
grtz
heb je toevallig die firmware op je pc staan? hij staat namelijk niet meer op de site.zo ja kan je um mij dan mailen? tommi@sjunky.nl
btw. wat bedoel je met een zachte reset.
grtz
Verwijderd
Al gevonden:
http://members.chello.nl/r.brandsma5/edimax_0.11fwui.bin
Reeds geflashed en so far so good. Nu nog afwachten of de router wat minder vreemd doet o.a. om de zoveel tijd spontaan resetten.
Thnx.
http://members.chello.nl/r.brandsma5/edimax_0.11fwui.bin
Reeds geflashed en so far so good. Nu nog afwachten of de router wat minder vreemd doet o.a. om de zoveel tijd spontaan resetten.
Thnx.
De link van Paul1959 klopt, een zachte reset is niet meer dan de voedingsstekker er even uit halen en er weer in te stoppen
Verwijderd
Ok
Hier mijn probleem van de sweex router met 4 poorts switch icm DEMON BaByXL.
Ik heb mijn sweex router op dynamic ip gezet, en mijn pc op automatisch dhcp.
Nu merk ik heel vaak dat i-net het ff 1 sec. niet doet (soms elke half uur, maar ook niet altijd). Meestal blijft ftp-connectie wel in orde, maar alles wat met http te maken heeft schakelt zich uit... en dan na een aantal x seconde doet ie het prima..
Wie herkend dit?
Hier mijn probleem van de sweex router met 4 poorts switch icm DEMON BaByXL.
Ik heb mijn sweex router op dynamic ip gezet, en mijn pc op automatisch dhcp.
Nu merk ik heel vaak dat i-net het ff 1 sec. niet doet (soms elke half uur, maar ook niet altijd). Meestal blijft ftp-connectie wel in orde, maar alles wat met http te maken heeft schakelt zich uit... en dan na een aantal x seconde doet ie het prima..
Wie herkend dit?
Verwijderd
jaaah ik heb die router ook.... maar je kan gewoon je utpje die op je chellobak zit in een lan pluren... weet niet hoe het is als ik em in de wan zet nog niet geprobeerd te lui ervoorbigboss schreef op 06 oktober 2003 @ 20:06:
Ik heb vandaag m'n Sweex routertje binnen gekregen. Maar nou is het een iets andere dan op de verpakking staat
Volgens Sweex zou hij er zo uit moeten zien:
[afbeelding]
Dus met MDI-X – WAN/Uplink Poort en MDI-II – Uplink/WAN Poort
Maar op mijn router zit maar 1 WAN poort. Zijn er meer mensen die dit 'probleem' hebben? Nou heb ik er niet zoveel verstand van, maar heb ik nou een slechtere versie? Hij doet het overigens prima, maar ik vind het wel een beetje raar.
Dat is de nieuwe versie, deze kan namelijk automatisch detecteren of er een cross- of straightkabel gebruikt wordt, en past dan automatisch het signaal aan. Het maakt dan niet uit wat voor kabel je erin steekt
Als dat de zachte reset is, wat is dan een harde reset?hp38guser schreef op 06 maart 2004 @ 19:46:
... een zachte reset is niet meer dan de voedingsstekker er even uit halen en er weer in te stoppen
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
Dat staat ook wel in het boekjeajvdvegt schreef op 09 maart 2004 @ 11:42:
[...]
Als dat de zachte reset is, wat is dan een harde reset?

Ik zat net nog even op de sweex website te neuzen, ze hebben voor de lb00021 router nieuwe firmware versie 2 versies 1 voor kabel internet en 1 voor adsl internet..
Helaas geen changelog.
Helaas geen changelog.
ik heb een probleem met een Sweex 11G wireless router.
Ik kan het internet niet op. geen enkele applicatie (IE, outlook, msn, All seeing eye, battlefield, call of duty) kan naar buiten connecten.
Nou heb ik alle instellingen al langs gelopen en de enige manier waarop ik een beetje kan internetten is als ik alle benodigde poorten helemaal openzet of mijn pc in DMZ zet.
Dit is natuurlijk niet de bedoeling!
het interne lan werkt prima, de router blokt alleen net zoveel van binnen naar buiten als van buiten naar binnen.
Ik heb een motorola modem (chello classic) op WinXP pro.
heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn of is deze router gewoon brak?
Ik heb de laatste firmware er ook al op gezet
Thx MBx_nl
Ik kan het internet niet op. geen enkele applicatie (IE, outlook, msn, All seeing eye, battlefield, call of duty) kan naar buiten connecten.
Nou heb ik alle instellingen al langs gelopen en de enige manier waarop ik een beetje kan internetten is als ik alle benodigde poorten helemaal openzet of mijn pc in DMZ zet.
Dit is natuurlijk niet de bedoeling!
het interne lan werkt prima, de router blokt alleen net zoveel van binnen naar buiten als van buiten naar binnen.
Ik heb een motorola modem (chello classic) op WinXP pro.
heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn of is deze router gewoon brak?
Ik heb de laatste firmware er ook al op gezet
Thx MBx_nl
Nou, wat een flutproduct zeg. Ik heb juist deze Sweex router gekocht, zodat ik van de configuratie en software update problematiek van een Linux Redhat (studentenhuis) server af was, om zo tijd over te houden voor leukere dingen.Tito schreef op 09 maart 2004 @ 17:14:
Ik zat net nog even op de sweex website te neuzen, ze hebben voor de lb00021 router nieuwe firmware versie 2 versies 1 voor kabel internet en 1 voor adsl internet. Helaas geen changelog.
Met 2.59 runtime code is op geen enkele manier Internet aan de gang te krijgen via @home netwerk. Mega hoge pings op IP addressen en DNS over NAT werkt niet. Sta op het punt het product het raam uit te knikkeren als ik lees dat een firmware update het verschil weleens kan gaan uitmaken.
Met 2.75 Yesg! Finally wat die moet doen. Maar idd geen Universiteit Twente VPN mogelijkheden.
2.78 ... ik merk geen verschil. UT VPN probleem is er nogsteeds. (Error 619 zoals iemand eerder ook omschreef).
Hoezo is dat Protocol 47 (GRE) zo'n wereldprobleem? Embedded Linux distro toch? Wie hacked het er even bij? of is het kwestie van ruimte gebrek?
Ook zo fijn dat die firmware versie verspreid over de sites (sweex.com, sweex.nl,
sweexeurope.nl) staan, als GOT er niet was dan was Sweex al failliet geloof ik. Dat is misschien fijn voor GOT, maar zoooo slecht van Sweex. Hoe kan een dergelijk product nou door PCM verkozen worden als "beste product".
[ Voor 40% gewijzigd door Rhy op 10-03-2004 19:11 . Reden: enkele urls erbij geplaatst ]
Ik heb sinds kort dat mijn verbinding regelmatig weg valt. Heel even maar. 5 seconden maximaal. Ik heb een cable router icm chello. Op de router zit ook een sweex switch aangesloten en een Linksys access point.
Iemand ook wel eens problemen met het wegvallen van de verbinding. Het lijkt wel alsof de router even niet meer reageert. Is niet meer te pingen.
Iemand ook wel eens problemen met het wegvallen van de verbinding. Het lijkt wel alsof de router even niet meer reageert. Is niet meer te pingen.
Money for nothin' and your chicks for free
* stylezzz vraagt zich af hoe sommige mensen het idee kunnen krijgen dat ze hetzelfde kunnen verwachten van een sweex router van 29 euro als van een draytek van 100......

Verwijderd
Ja heb ik ook last van. Als ik de router (adsl anex a modem/router) reboot of gewoon stekker eruit trek en erin doe doet hij het weer.Hij komt dus niet na 5 sec. weer terug. Ook heb ik soms dat ik niet hoger dan een bepaalde snelheid kan komen. Ik heb 1024 kbit down en in de router (via 10.0.0.2) geeft hij snelheden van 768 kbit aan oid. Als ik dan de modem reboot heb ik de juiste snelheid weer te pakken.DeeJee schreef op 10 maart 2004 @ 21:03:
Ik heb sinds kort dat mijn verbinding regelmatig weg valt. Heel even maar. 5 seconden maximaal. Ik heb een cable router icm chello. Op de router zit ook een sweex switch aangesloten en een Linksys access point.
Allemaal best wel vaag. Op de sweex site staan ook geen firmware updates voor de adsl anex a modem/router. Kan ik dezelfde firmware gebruiken als de broadband router excl modem?
Verwijderd
ik heb ook een probleem met de sweex annex-a modem/router.
als mijn pa zn computer aanzet valt vaak de router uit en moet ik hem resetten door de voeding eruit en er weer in te doen, wat is dit voor ongein?
hebben meer mensen dit?
als mijn pa zn computer aanzet valt vaak de router uit en moet ik hem resetten door de voeding eruit en er weer in te doen, wat is dit voor ongein?
hebben meer mensen dit?
Ik had ook problemen met mijn sweex router+4ports switch. Als ik veel connections had zoals bij p2p programma's, dan na verloop van tijd liep mijn router vast. Geen internet meer en niet meer benaderbaar via de webinterface. Stroom er even af en er weer aan en hij deed het weer.
Ik heb de SWEEX LB000020 versie met firmware versie 0.10. Ik heb maandag deze geflashed met de Edimax BR-6104S v0.11 firmware waar hp38guser en Paul1959 een paar posts terug melding van maakte en sindsdien geen problemen meer.
Ik heb de SWEEX LB000020 versie met firmware versie 0.10. Ik heb maandag deze geflashed met de Edimax BR-6104S v0.11 firmware waar hp38guser en Paul1959 een paar posts terug melding van maakte en sindsdien geen problemen meer.
@Barber, leuk maar dit is gewoon schandalig van Sweex, dat ze niet eens support meer geven voor de LB000020 Router, terwijl ik die pas een half jaar geleden heb aangeschaft
Bij mij komt de verbinding wel snel terug. Ik heb nu de router even uitgezet en weer aan. Dit lijkt even het probleem verholpen te hebben.Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 18:37:
[...]
Ja heb ik ook last van. Als ik de router (adsl anex a modem/router) reboot of gewoon stekker eruit trek en erin doe doet hij het weer.Hij komt dus niet na 5 sec. weer terug. Ook heb ik soms dat ik niet hoger dan een bepaalde snelheid kan komen. Ik heb 1024 kbit down en in de router (via 10.0.0.2) geeft hij snelheden van 768 kbit aan oid. Als ik dan de modem reboot heb ik de juiste snelheid weer te pakken.
Allemaal best wel vaag. Op de sweex site staan ook geen firmware updates voor de adsl anex a modem/router. Kan ik dezelfde firmware gebruiken als de broadband router excl modem?
Iemand een idee waar ik firmware vandaan kan halen?
Verwijderd
Je hebt helemaal gelijk, het is inderdaad schandalig. Maar goed, het blijft altijd een gok met dit soort "B merkjes". In elk geval zorgt de slechte support van Sweex er voor dat ik me voortaan wel twee keer bedenk voordat ik iets van dit merk koop. Mag ik met de router enigszins pech hebben, voor de rest zijn de slechte producten en support hun probleem en niet meer de mijne!!hp38guser schreef op 11 maart 2004 @ 19:57:
@Barber, leuk maar dit is gewoon schandalig van Sweex, dat ze niet eens support meer geven voor de LB000020 Router, terwijl ik die pas een half jaar geleden heb aangeschaft
Verwijderd
Hallow,
Ik heb een Edimax 6104k deze werkt nu voor een x aantal uren, maar nu het probleem:
met @home heb ik wel eens dat de route tussen mij en paar vrienden (ook home)
op een ander subnet nu was het zo toen mijn lijn rechtstreeks op mijn amd kwam
dat dat dan gemakkelijk te verhelpen was met door in console "route add -p 213.51.145.45 213.51.100.1 "(example) te typen.
klaar maar nu is mij de vraag hoe doe ik dat met deze router als mijn inet splitter?
Dragon
Ik heb een Edimax 6104k deze werkt nu voor een x aantal uren, maar nu het probleem:
met @home heb ik wel eens dat de route tussen mij en paar vrienden (ook home)
op een ander subnet nu was het zo toen mijn lijn rechtstreeks op mijn amd kwam
dat dat dan gemakkelijk te verhelpen was met door in console "route add -p 213.51.145.45 213.51.100.1 "(example) te typen.
klaar maar nu is mij de vraag hoe doe ik dat met deze router als mijn inet splitter?
Dragon
Verwijderd
ja op www.sweex.comDeeJee schreef op 12 maart 2004 @ 07:36:
[...]
Bij mij komt de verbinding wel snel terug. Ik heb nu de router even uitgezet en weer aan. Dit lijkt even het probleem verholpen te hebben.
Iemand een idee waar ik firmware vandaan kan halen?
Je kiest dan je product en dan kun je ook ergens firmware oid aanklikken en downloaden.
Sorry voor de schop, maar ik zit met een vraag waarvan ik het zeker niet waardig vind om een nieuw topic over te openen...
Ik ga binnenkort over van een Sweex router (type LB...020) naar een Clarkconnect pentium 2 fileservertje/router. Nu vroeg ik me af of ik de Sweex router als switch kan blijven gebruiken (dus het routing gedeelte compleet uitzetten, alsmede DHCP). Dat scheelt me weer een aankoop van een nieuwe switch, want ik haal gewoon de volle 100mbit via het sweex dingetje...
Ik ga binnenkort over van een Sweex router (type LB...020) naar een Clarkconnect pentium 2 fileservertje/router. Nu vroeg ik me af of ik de Sweex router als switch kan blijven gebruiken (dus het routing gedeelte compleet uitzetten, alsmede DHCP). Dat scheelt me weer een aankoop van een nieuwe switch, want ik haal gewoon de volle 100mbit via het sweex dingetje...
Hier stond een dode link.
Ja, dat kan, maar je moet wel even de instellingen nakijken
Ik kan het anders niet vinden in de instelling van mijn 020 Sweex ding... U bent natuurlijk vrij om te bewijzen dat ik blind ben
Hier stond een dode link.
Inderdaad, ik bedenk mij de volgende keer ook wel een 2e keer! Op mailtjes reageren ze nooit! De telefoon is altijd bezet! Het predicaat "Beste Koop" verdienen ze absoluut NIET! (Bij Sweex lachen ze zich rot volgens mij)Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 12:35:
[...]
Je hebt helemaal gelijk, het is inderdaad schandalig. Maar goed, het blijft altijd een gok met dit soort "B merkjes". In elk geval zorgt de slechte support van Sweex er voor dat ik me voortaan wel twee keer bedenk voordat ik iets van dit merk koop. Mag ik met de router enigszins pech hebben, voor de rest zijn de slechte producten en support hun probleem en niet meer de mijne!!
Nog even mij probleempje waar hopelijk iemand een antwoord op heeft:
Mijn routertje (LB0000021) geeft geen IP adres aan mij Desktop en Laptop, terwijl de DHCP functie wel aanstaat in de router. (Router is de enige met DHCP-server)
Hoe kan dit komen??
Ik heb de laatste tijd een probleem dat de verbinding wegvalt. Zodra ik de router uit/aan zet dan heb ik weer verbinding. Ik heb het probleem sinds ik een nieuw kabelmodem van chello heb gehad. Iemand een idee?
Verwijderd
Iemand enig idee of de Wireless sweeks volledig te resetten valt (naar factory defaults)?
Ik heb hem namelijk ge-update met de laatste firmware update, die ik heb gevonden op www.funprice.nl
Echter doet mijn router nu geen fuk meer. Ik kan er teminste niet naar connecten, niet met de wireless kaartjes en ook niet met een upt-kabel.
Heb in de pc al het IP van de netwerkkaart hard proberen in te voeren (192.168.2.x) met als dns 192.168.2.1 (want dat is het IP van de router dacht ik), maar niets werkt.. Als ik de zooi weer op automatisch zet, dan staat hij op 0.0.0.0 en naar een paar keer renewen staat ie dan een keer op 169.254.x.x
Is zo'n router na een foute firmware-update helemaal naar de gallemiezen, of heb ik nog enige kans?
Ik heb hem namelijk ge-update met de laatste firmware update, die ik heb gevonden op www.funprice.nl
Echter doet mijn router nu geen fuk meer. Ik kan er teminste niet naar connecten, niet met de wireless kaartjes en ook niet met een upt-kabel.
Heb in de pc al het IP van de netwerkkaart hard proberen in te voeren (192.168.2.x) met als dns 192.168.2.1 (want dat is het IP van de router dacht ik), maar niets werkt.. Als ik de zooi weer op automatisch zet, dan staat hij op 0.0.0.0 en naar een paar keer renewen staat ie dan een keer op 169.254.x.x
Is zo'n router na een foute firmware-update helemaal naar de gallemiezen, of heb ik nog enige kans?
Verwijderd
Automatisch ip instellen misschien?Erik7 schreef op 23 maart 2004 @ 12:44:
[...]
Inderdaad, ik bedenk mij de volgende keer ook wel een 2e keer! Op mailtjes reageren ze nooit! De telefoon is altijd bezet! Het predicaat "Beste Koop" verdienen ze absoluut NIET! (Bij Sweex lachen ze zich rot volgens mij)
Nog even mij probleempje waar hopelijk iemand een antwoord op heeft:
Mijn routertje (LB0000021) geeft geen IP adres aan mij Desktop en Laptop, terwijl de DHCP functie wel aanstaat in de router. (Router is de enige met DHCP-server)
Hoe kan dit komen??
Verwijderd
Misschien is het hier al behandeld maar ik kon het niet zo snel vinden. Ik heb de router modem namelijk ook en nou is de vraag hoeveel poorten kun je maximaal openen. Ik krijg er maar 20 open
. Meer openen lukt niet en dat wil ik wel. Ik ben ook al bezig geweest via telnet maar daar kan ik ook niets vinden. Doe ik iets verkeerd of kun je echt maar 20 poorten openen via virtual server want dat zou wel heel erg k*t zijn.

Ik heb de firmware update voor de LB000020 maar even gemirrord omdat http://members.chello.nl/r.brandsma5/edimax_0.11fwui.bin van Paul1959 ook niet meer werkt.
Zie http://download.jspdesign.nl/edimax_0.11fwui.bin
Bij mij heeft het trouwens gewerkt, ik heb sinds dien helemaal geen problemen meer.
Zie http://download.jspdesign.nl/edimax_0.11fwui.bin
Bij mij heeft het trouwens gewerkt, ik heb sinds dien helemaal geen problemen meer.
[ Voor 17% gewijzigd door Possstema op 04-04-2004 23:26 ]
20 poorten is de max, gelukkig kan je met Upnp in Windows XP dynamisch je poorten laten toewijzen, zodat je wel even vooruit kan. Te veel poorten tegelijkertijd open hebben staan is sowieso geen goed idee
Verwijderd
Hmm heel erg jammer heb namelijk bittorrent en een ftp en voor bittorrent heb ik al 20 poorten nodig en voor die ftp ook nog eens 10. Jammer jammer jammer
Verwijderd
Hoe kun je draadloos het signaal doorsturen van een sweex router naar een sweex accesspoint??
Verwijderd
Gewoon uplinken. Het stekkertje van het accespoint (rj45) in de router (rj45) stoppen.Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 12:18:
Hoe kun je draadloos het signaal doorsturen van een sweex router naar een sweex accesspoint??
Een accespoint is eigenlijk een bridge tussen draadloos netwerk en vast netwerk.
ik heb een vraag ik heb hier nu ook een sweex router model lb00002 en ik heb een ethernet adsl modem zyxel prestige 600 serie en demon adsl. installatie was een eitje gewoon ff op sweex.nl instelling voor demon zoeken. gevolg internet en netwerk draaide. maar het probleem is als ik cs of iets anders doe is mijn ping alles behalve constant ene x zoals het hoor 15-25 maar soms ook bursts van 200+. ligt dit aan mijn router of is demon/bbned aan het kloten?
Is het mensen al gelukt om met die LB0000021 de UT VPN aan de gang te krijgen?
[ Voor 3% gewijzigd door Quartje op 08-04-2004 23:19 ]