Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 21:12:
[...]

192.168.0.1 is nou juist typisch het IP-adres van je router, dus daar hoef je nu juist niets naar door te mappen.

Een heleboel...

Volgens mij liggen jouw problemen niet aan de router, maar aan een foutje in de configuratie.
Mee eens. Je moet weten wat je interne IP is van je computer, en daarnaartoe mappen. Niet je routers interne IP.

Ik heb trouwens zelf degene met een printserver, en daar is het interne IP standaard, 192.168.2.1... Vandaar mijn eerdere verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:49
Ik heb vandaag geprobeert me router met nieuwe firmware te flashen, maar ik zowel met de sweex firmware als de edimax krijf ik:
file verification failed

Weten jullie een andere manier om hem te flashen.
ben zat van het disconnecten steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

In mijn zoektocht om m'n Edimax 6104W router stabiel te krijgen fiets ik dit topic even binnen, maar het wordt me hier niet echt duidelijk of ik de LB200010 firmware van Sweex op de 6104W kan zetten en wat het op zou lossen. Ik heb gisteren de Edimax naar 0.15 geflashed met een bin die nog niet half zo groot was als deze van Sweex... klinkt niet goed ;)

En is daarmee bekend of de disconnects ophouden?

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een vraagje over een sweex broadband router:

Ik ben al een paar dagen bezig om mjin router te configureren zodat ik met 2 pc's op internet kan. Ook heb ik om tweakers gezocht naar de juiste informatie en op andere sites.

Ik ben nu zover dat bijna alles goed ingevuld is. Ik heb gepinkt naar mijn modem en naar mijn router. Beide geven "antwoord".

Ook mijn ISP (quicknet/multikabel) gaf aan dat ze zagen dat mijn modem verbinding had met mijn router. Ik heb kabelinternet.

Het volgende staat nu in mijn Internet verbinding (binnen mijn router)

---------------------
Attain IP Protocol : Dynamic IP connect
IP Address : 82.217.xx.xxx
Subnet Mask : 128.0.0.0
Default Gateway : 0.0.0.0
MAC Address : 00:50:FC:F8:5F:5C
Primary DNS : 213.73.255.52
Secondary DNS : 213.73.255.53
----------------------

Het probleem is dus de Default Gateway. Hoe kan ik deze invullen?
Ik heb het ook al via een static IP geprobeert, en dit werkt ook niet. Daar komt ook een Default Gateway van 0.0.0.0 te staan.

Ik heb dus de provider gebeld, en die gozer van de helpdesk zei dat ik mijn router een tijdje van het stroom moest halen, en dat het dan wel goed kwam. Dus niet.

Daarna heb ik mijn router, modem en pc uitgeschakeld en na 10 min weer aangezet. Ook toen was de Default Gateway niet binnen.

Bij mijn LAN-instellingen staat bij de IP Subnet Mask: 255.255.255.0
In ander topic heb ik gelezen dat je deze dan moet aanpassen tot 255.255.0.0
Dit heeft echter ook niet geholpen.

Hebben jullie nog ideeën hoe de Default Gateway ingevuld kan worden?

(btw ook mijn firewall en virusscanner zijn uitgeschakeld wanneer ik via mijn router verbinding probeer te maken)

bvd

--------
Meph--> wat bedoel je met: wat voor andere instellingen heeft je router verder nog?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^^En als je je router nou eens een nacht uit laat staan?^^^

De volgende morgen niet eerst je pc direct op internet aansluiten, maar meteen in je router prikken, en je router op je modem patchen. In je router vervolgens instellen dat de WAN-verbinding met DHCP moet worden opgebouwd en gaan, schat ik zo.

Wanneer je je router op DHCP ingesteld hebt moet je niet met de hand gaan zitten klooien met subnetmaskers en default gateways. Als je niet weet waar je het over hebt of hoe het hoort ingesteld te zijn, dan moet je dat aan je ISP vragen, en niet aan ons. Dit zijn immers instellingen die van ISP tot ISP verschillen.

Ik kan je verder met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vertellen dat een subnetmasker van 128.0.0.0 niet bij jouw instellingen hoort. Bij niemands instelling.

(bij SM 128.0.0.0 creëer je een broadcastdomein dat 31 bit breed is, da's het halve internet!)
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~habee/Smilies_files/mad.gif

En dan gaan we er natuurlijk wel van uit dat Quicknet/Multikabel inderdaad DHCP gebruikt tussen je modem en je pc/router.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 20:37:
Hebben jullie nog ideeën hoe de Default Gateway ingevuld kan worden?
Als je de router op DHCP hebt staan, dan hoef je de Default Gateway niet in te vullen. Als het goed is, dan levert je ISP de info van de Default Gateway met de lease van je IP-adres mee.

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zeg ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 23:22:
^^^En als je je router nou eens een nacht uit laat staan?^^^

De volgende morgen niet eerst je pc direct op internet aansluiten, maar meteen in je router prikken, en je router op je modem patchen. In je router vervolgens instellen dat de WAN-verbinding met DHCP moet worden opgebouwd en gaan, schat ik zo.

Wanneer je je router op DHCP ingesteld hebt moet je niet met de hand gaan zitten klooien met subnetmaskers en default gateways. Als je niet weet waar je het over hebt of hoe het hoort ingesteld te zijn, dan moet je dat aan je ISP vragen, en niet aan ons. Dit zijn immers instellingen die van ISP tot ISP verschillen.

Ik kan je verder met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vertellen dat een subnetmasker van 128.0.0.0 niet bij jouw instellingen hoort. Bij niemands instelling.

(bij SM 128.0.0.0 creëer je een broadcastdomein dat 31 bit breed is, da's het halve internet!)
[afbeelding]

En dan gaan we er natuurlijk wel van uit dat Quicknet/Multikabel inderdaad DHCP gebruikt tussen je modem en je pc/router.
The_Prince_of_Mu schreef op 14 januari 2004 @ 00:13:
[...]

Als je de router op DHCP hebt staan, dan hoef je de Default Gateway niet in te vullen. Als het goed is, dan levert je ISP de info van de Default Gateway met de lease van je IP-adres mee.
Mijn DHCP is ingeschakeld. De helpdesk van mijn ISP kon me echter niet verder helpen. Het IP adres wat doorgegeven werd klopte. Ook hebben ze de Default gateway telefonisch gegeven.

Volgens mij ISP moest ik in mijn router de Dynamic IP kiezen.
Ik heb echter nu de static IP gekozen. Heb de Default gateway en mijn IP ingevoerd, en heb een meer gangbare subnetmasker ingevuld. Ik heb nu met beide computers eindelijk internet.

Ik heb echter nog een vraag: Ik heb nu verbinding via static IP. Wat is nu het verschil met Dynamic IP? Is mjin computer nu makkelijker toegankelijk voor buitenstaanders?

Anders moet ik namelijk verder uitzoeken hoe ik deze dynamic kan maken.

bvd

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Je praat nu wartaal: je zegt dat je DHCP hebt ingeschakeld en een statisch IP hebt ingesteld.

Van de gemiddelde provider krijg je ook slaags als je je met een statisch IP aanmeldt binnen hun range, daarmee gaan hun routing tables naar de knoppen. In de praktijk zal het weinig problemen opleveren overigens, hoogstens voor jouzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op 14 januari 2004 @ 12:14:
Je praat nu wartaal: je zegt dat je DHCP hebt ingeschakeld en een statisch IP hebt ingesteld.

Van de gemiddelde provider krijg je ook slaags als je je met een statisch IP aanmeldt binnen hun range, daarmee gaan hun routing tables naar de knoppen. In de praktijk zal het weinig problemen opleveren overigens, hoogstens voor jouzelf.
Bij mijn LAN IP (in mijn router) heb ik de DHCP Enabled.
Bij mijn WAN heb ik de keuze Static IP Adress aangevinkt. Ik moest echter volgens de verschillende handleidingen (op Sweex en Multikabel) voor Dynamic Ip of PPPoE kiezen.

Alles werkt wel (sinds vanochtend). Kan dit nog problemen gaan oplkeveren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 12:23:
[...]

Bij mijn LAN IP (in mijn router) heb ik de DHCP Enabled.
Bij mijn WAN heb ik de keuze Static IP Adress aangevinkt. Ik moest echter volgens de verschillende handleidingen (op Sweex en Multikabel) voor Dynamic Ip of PPPoE kiezen.

Alles werkt wel (sinds vanochtend). Kan dit nog problemen gaan oplkeveren dan?
Zodra je een ander IP krijgt toebedeeld, andere gateway of andere DNS-server krijg je respectievelijk slaags van je provider, totaal geen verbinding en geen nameserver informatie :)

Als je een echt statisch IP hebt van je provider gaat 1 niet gebeuren, en nummers 2 en 3 zijn enorm onwaarschijnlijk en sowieso snel hersteld indien het gebeurt. Op zich zeg ik dus: if it works, don't touch it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op 14 januari 2004 @ 12:27:
[...]

Zodra je een ander IP krijgt toebedeeld, andere gateway of andere DNS-server krijg je respectievelijk slaags van je provider, totaal geen verbinding en geen nameserver informatie :)

Als je een echt statisch IP hebt van je provider gaat 1 niet gebeuren, en nummers 2 en 3 zijn enorm onwaarschijnlijk en sowieso snel hersteld indien het gebeurt. Op zich zeg ik dus: if it works, don't touch it.
Ok, dus de Dynamic IP is alleen voor het geval je een ander IP adres krijgt toegewezen. Nou dan gok ik het er maar op. Als er toch iets verandert, dan probeer ik de problemen op dat moment wel weer aan te pakken (ff ISP bellen voor mijn nieuwe IP :D ).

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom op deze link een gebruiksaanwijzing van Multikabel tegen.

Staat duidelijk in dat je DHCP moet gebruiken bij Multikabel. Dus niets met de hand invullen ok? Geen Gateways, geen adressen. Het gebruik van DHCP in je router is echt de eenvoudigste configuratie.

Ik krijg uit je postings meer en meer de indruk dat je de installatie van je router misschien maar aan een vakman over moet laten. Een heel klein beetje IP-kennis heb je toch wel nodig hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 12:42:
Ik kom op deze link een gebruiksaanwijzing van Multikabel tegen.

Staat duidelijk in dat je DHCP moet gebruiken bij Multikabel. Dus niets met de hand invullen ok? Geen Gateways, geen adressen. Het gebruik van DHCP in je router is echt de eenvoudigste configuratie.

Ik krijg uit je postings meer en meer de indruk dat je de installatie van je router misschien maar aan een vakman over moet laten. Een heel klein beetje IP-kennis heb je toch wel nodig hoor.
Ik heb het ook geprobeerd via de DHCP en Dynamic IP (vanochtend nog). Daar pakte hij de Default Gateway niet. Daarom werk ik nu met static IP (en heb ik verbinding).

De handleidingen zelf, zijn erg simpel. Daar hoef je geen techneut voor te zijn om die te snappen. Een vriend van me die er meer kennis van heeft, heeft er ook naar gekeken. De handleidingen kloppen trouwens ook niet helemaal. Deze geven aan dat ik PPPoE moet gebruiken om verbinding te maken. Multikabel spreekt dat tegen.

iig bedankt voor de link. Daar staat ook veel andere info in die ik kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een router "pakt" een default gateway niet, die krijgt hij middels DHCP uitgerijkt van de ISP (of niet dus in jouw geval?). Wat krijg je met DHCP wèl van je ISP opgestuurd?

Wil jouw provider niet gewoon jouw vorige MAC-adres zien?

Als ik van netwerkkaart wissel op mijn kabelfoon-internet moet ik echt eerst netjes een ipfconfig /release doen, anders krijg ik bij het starten van de machine geen ip-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 13:44:
Een router "pakt" een default gateway niet, die krijgt hij middels DHCP uitgerijkt van de ISP (of niet dus in jouw geval?). Wat krijg je met DHCP wèl van je ISP opgestuurd?

Wil jouw provider niet gewoon jouw vorige MAC-adres zien?

Als ik van netwerkkaart wissel op mijn kabelfoon-internet moet ik echt eerst netjes een ipfconfig /release doen, anders krijg ik bij het starten van de machine geen ip-adres.
Met DHCP krijg ik wel mijn IP toegestuurd. Mijn DNS servers heb ik zelf toegevoegd (dit is niet ongebruikelijk). De IP heb ik bij de helpdesk gecontroleerd op juistheid. Ook de 2 pc's krijgen hun (interne) IP toegewezen.

Het MAC adres staat bij de Dynamic IP op 000000, ook hoef ik geen host name in te vullen. Mijn ISP vraagt niet specifiek om mijn MAC adres (heb ik ook nagevraagd bij helpdesk).

De ipconfig/release en /renew heb ik ook meerdere malen uitgevoerd.

Wat bedoel je met vorige MAC adres? In mijn PC is dezelfde netwerkkaart. In de andere PC is wel een netwerkkaart geplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 21:12:
[...]

192.168.0.1 is nou juist typisch het IP-adres van je router, dus daar hoef je nu juist niets naar door te mappen.

Wat je het beste kunt doen is je PC een vast IP-adres geven (binnen het netwerk (masker) waarin je router zit, als DNS-server netjes je router instellen, etc), en dan vervolgens poorten gaan mappen:

[afbeelding]

In mijn situatie heeft mijn router als intern IP-adres 192.168.2.1, en mijn pc 192.168.2.2 . De ingebouwde DHCP server staat zo ingesteld dat deze uitsluitend adressen uitdeelt tussen 192.168.2.100 en 192.168.2.199.

Volgens mij liggen jouw problemen niet aan de router, maar aan een foutje in de configuratie.
Sorry ik heb het een beetje fout uitgelegd (ben een beetje overgekomen als een n00b :D)

mijn netwerk als volgt:

Win2k AD pdc/dns/wins/dhcp server - 192.168.0.1
sweex router is 192.168.0.254

die win2k bak draait al hele tijd dus enige wat ik hoefde te doen was NAT uitschakelen en de gateway in de dhcp scoop te wijzigen, dus gaan zeggen dat het makkelijk er is om de router dhcp te gaan gebruiken ;)

me www/ftp/file/database server is 192.168.0.2

de rest van me netwerk:

internet
|
|
router -----> wlan acces point(192.168.0.3)
|
|
|
uplink switch 100mbit --> mijn kamer waar 192.168.0.1 / 2 staan en 2 clients die dhcp gebruiken.

dhcp werkt prima trouwens, zelfs de clients die wlan gebruiken krijgen op deze manier een ip'tje toegewezen! :)

probleem is dus dat ik net zo als op het plaatje wat ik meegequote heb poort 80 / 21 doorgemapt heb (udp en tcp) naar 192.168.0.2 en poort 1723 naar 192.168.0.1 voor VPN verbindingen (wat dus wel werkt), alles naar 192.168.0.2 werkt niet maar als ik een VPN verbding hebt werkt alles wel (op het interne ip adres dan) dus de poorten staan open op die bak.!

hoop dat het zo duidelijker is, zal als ik thuis ben wel een screen posten als daar animo voor is.

[ Voor 44% gewijzigd door Mister_X op 14-01-2004 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sayian_leo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04-2023
Hallo,

Ook ik heb een Sweex boradband router (LB200010). En na dit topic te hebben gelezen zag ik de bui al hangen. Maar ik heb wel geprobeerd om te router zijn werk te laten doen.

Provider is Zeelandnet. En dat is al een probleem omdat deze de router niet echt ondersteund.

Ik heb de router kunnen instellen, de UTP kabel van het modem in de WAN poort van de router (lampje op de router knippert). OK.
In het setup van de router alles staat ingesteld zoals het moet, de pc NIC krijgt netjes een IP adres toegewezen, en de gateway is die van de router. het MAC adres is gekloond. Hij heeft ook de juiste IP adres`van de provider overgenomen, en ook de juiste DNS adressen.

In de statistieken geeft tie aan dat er wel gegevens bij WAN binnenkomen. Maar ik kan niet op het internet.

Ik kan pingen naar de router en naar de PC.
Er staat geen firewall aan.

Wel vind ik het vreemd dat de lease expires staat op 1935. zie plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/marcdeno/status.jpg

Ook is het niet helemaal duidelijk hoe je de L2TP moet instellen. zie plaatje

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/marcdeno/L2TP_setup.jpg

En toch kan ik nog niet op het internet, wat kan dat nou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sayian_leo
Tja, je gelooft het niet. Maar ik heb het na 6 keer proberebn, toch nog een keer geprobeerd. en opeens is er wel verbinding. Maar nar een paar minuten stopt het dan weer. Na de router uit te hebben gezet , en dan weer ann, heb ik weer een paar minuten verbinding.

Rara wat is hier aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
Nou, fijn. Ik heb dus een leuk probleem:
Ik sluit die sweex router aan, clone het mac adres et voilla, een ip adres + dns etc. BEHALVE een gateway en subnetmask!
Ik dus chello weer aangesloten op mijn pc en alle gegevens overgenomen, dit handmatig ingevuld in mijn router, en wat denk je? Verbinding! Hij pakt dus zelf niet de subnetmask + gateway. Wtf is dat?

Ik ben ook nog gaan zoeken naar de firmware van die router, maar die is opeens van de site gehaald? Hij staat wel bij tweakers/meuktracker, maar die link is dood, en via de site kom ik er ook niet. Ga nu ff zoeken of hier op GoT een mirrortje staat ofzo.

Ik snap er echt ff geen zak van. Dit had ik dus ook al bij een klant gehad, en mijn baas ook met 2 sweex routers. Wat kan dit zijn? Allebei 4ports sweex routers icm een chello verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benchMarc schreef op 20 januari 2004 @ 21:59:
Ik sluit die sweex router aan, clone het mac adres et voilla, een ip adres + dns etc. BEHALVE een gateway en subnetmask!
Ik dus chello weer aangesloten op mijn pc en alle gegevens overgenomen, dit handmatig ingevuld in mijn router, en wat denk je? Verbinding! Hij pakt dus zelf niet de subnetmask + gateway. Wtf is dat?

Ik ben ook nog gaan zoeken naar de firmware van die router, maar die is opeens van de site gehaald? Hij staat wel bij tweakers/meuktracker, maar die link is dood, en via de site kom ik er ook niet. Ga nu ff zoeken of hier op GoT een mirrortje staat ofzo.

Ik snap er echt ff geen zak van. Dit had ik dus ook al bij een klant gehad, en mijn baas ook met 2 sweex routers. Wat kan dit zijn? Allebei 4ports sweex routers icm een chello verbinding.
Als jij de laatste firmware voor de 4 poorts router zoekt (model LB000020), daar heb ik hier een mirrortje van neergezet. Dit betreft het bestand "generic_v062_fwui.bin".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 22:07:
[...]

Als jij de laatste firmware voor de 4 poorts router zoekt (model LB000020), daar heb ik hier een mirrortje van neergezet. Dit betreft het bestand "generic_v062_fwui.bin".
Tnx, alleen hij zegt: Invalid file format!

:( Nog nix... kutrouter ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
benchMarc schreef op 20 januari 2004 @ 22:23:
[...]
Tnx, alleen hij zegt: Invalid file format!

:( Nog nix... kutrouter ook.
Dat dacht ik dus ook. Ik heb me klach neergelegd bij de sweex helpdesk dat hij niet werkt met me com21. Ik mocht de router opsturen en ik krijg een nieuwere versie terug.
I hope de lb00021. Hij is vandaag verstuurd per post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus sinds kort ook zo'n wireless routertje.
Gaf MSN connectie problemen, dus geruild voor een andere. (iets nieuwer?)

Model -staat niets aan gegeven- maar is een LB200010
Uptime 0day:0h:44m:22s
Hardware Version Rev. A
Boot Code Version 1.0
Runtime Code Version 2.38

Alles werkt in een paar minuutjes, maar m'n MSN klapt er na 5 a 10 minuten uit.
MSN logt zich automatisch weer in, en doet het dan weer. (een tijdje)

Ik heb bijna alles geprobeerd wat hier in dit forum vermeld staat, maar niets helpt.

Wat kan ik hier aan doen?
En, hebben de mensen die zeggen "nergens" last van te hebben hier ook geen last van?
Van alle andere problemen die in het forum vermeld staan, heb ik geen last.

Ook heb ik bij deze nieuwe router iets nieuws bij m'n wireless.
Ik heb de volgende opties:
Wireless => basic settings => mode:
- AP
- Station AdHoc
- Station Infrastructure
- AP Bridge-Point to Point
- AP Bridge-Point to Multi-Point
- AP Bridge-WDS

Weet iemand wat ik me hierbij moet voorstellen?

-Edit- AP = Access Point.... Had ik moeten kunnen weten 8)7
WDS = Wireless Distribution System

Enkel rar dat dit niet in de manual staat.....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 23:31:
Ik heb dus sinds kort ook zo'n wireless routertje.
Gaf MSN connectie problemen, dus geruild voor een andere. (iets nieuwer?)

Model -staat niets aan gegeven- maar is een LB200010
Uptime 0day:0h:44m:22s
Hardware Version Rev. A
Boot Code Version 1.0
Runtime Code Version 2.38

Alles werkt in een paar minuutjes, maar m'n MSN klapt er na 5 a 10 minuten uit.
MSN logt zich automatisch weer in, en doet het dan weer. (een tijdje)

Ik heb bijna alles geprobeerd wat hier in dit forum vermeld staat, maar niets helpt.

Wat kan ik hier aan doen?
En, hebben de mensen die zeggen "nergens" last van te hebben hier ook geen last van?
Van alle andere problemen die in het forum vermeld staan, heb ik geen last.

Ook heb ik bij deze nieuwe router iets nieuws bij m'n wireless.
Ik heb de volgende opties:
Wireless => basic settings => mode:
- AP
- Station AdHoc
- Station Infrastructure
- AP Bridge-Point to Point
- AP Bridge-Point to Multi-Point
- AP Bridge-WDS

Weet iemand wat ik me hierbij moet voorstellen?

-Edit- AP = Access Point.... Had ik moeten kunnen weten 8)7
WDS = Wireless Distribution System

Enkel raar dat dit niet in de manual staat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

zoals we nu wel weten gaat de werking van een com21 kabelmodem met @home en een sweex router (de "ouwe" standaard versie) niet goed. nu heb ik bij mij thuis 6 pc's staan waarmee we internetten (studentenhuis) en we gebruiken daarbij een hub achter de router. alles werkt meestal naar behoren maar eens in de zoveel tijd knalde de router eruit en je kon er niets mee beginnen mbt internet verbindingen (de router was gewoon intern aanspreekbaar en als je de kabel rechtstreeks op je pc hing werkte het ook gewoon...).

nu was de maat dus vol dus hebben een aantal huisgenoten een nieuwe router geeist bij het verkooppunt (funprice). bij funprice spreidden ze hun onklantvriendelijkheid weer eens ten toon maar na 2 bezoekjes hebben we nu de nieuwe versie van de sweex router. het betreft hier dus deze router (dit is de ouwe versie). tot nu toe gaat het goed maar mijn vraag is of mensen met een @home breedband verbinding en deze router evt ook problemen hebben hiermee?

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sayian_leo
Nu kreeg ik gister een bericht dat er weer een nieuwe frimware was voor de LB 200010. En ik heb de router dus geupdate met deze versie (2.45).
Helaas nog steeds geen internet.
:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
is er al een firmware voor die nieuwere sweex router 4 poort switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Mister_X schreef op 21 januari 2004 @ 12:34:
is er al een firmware voor die nieuwere sweex router 4 poort switch?
Ik zag net op de sweex site bij de lb00020 een firmware upgrade staan, met als titel lb00021[20-1 gepost daar]. Lijkt me niet goed, maar test het is zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
benchMarc schreef op 20 januari 2004 @ 21:59:

Nieuwe router, nog hetzelfde probleem! Ik heb er 2 meegekregen, dus nu ga ik die andere ook testen, waarschijnlijk zonder suc6. Bahbah, waarom werken die sweex routers niet gewoon met chello?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Woei, probleem gevonden.
Ik heb dus in totaal 3 routers geprobeerd, 1 werkte. Wat mij meteen opviel was dat de laatste een oud config. menu had. Een menu waarbij het macadres nog in 6 blokjes is verdeeld, ipv 1 witregel.
Ook moet je bij deze versie in de browser het wachtwoord intikken, ipv een apart inlog windows schermpje.

De router die niet werkte heeft als serienr: LB0000213BC enz....
De router die wel werkte en ik dus wel automatisch een gateway en subnet kreeg heeft als serienr: LB0000203AC etc....

Weet iemand of dit echt 2 verschillende types zijn, of dat diegene die niet werkt gewoon een nieuw model is?

Hmm... ik zie op de doos dat het allebei hetzelfde model is. Waarschijnlijk is het dus puur de firmware, de oude firmware wil wel werken, en de nieuwe niet. Hoe kan ik nog aan de oude komen? Toevallig iemand die die versie nog heeft?

[ Voor 16% gewijzigd door benchMarc op 21-01-2004 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Mister_X schreef op 14 januari 2004 @ 16:06:
[...]

Sorry ik heb het een beetje fout uitgelegd (ben een beetje overgekomen als een n00b :D)

mijn netwerk als volgt:

Win2k AD pdc/dns/wins/dhcp server - 192.168.0.1
sweex router is 192.168.0.254

die win2k bak draait al hele tijd dus enige wat ik hoefde te doen was NAT uitschakelen en de gateway in de dhcp scoop te wijzigen, dus gaan zeggen dat het makkelijk er is om de router dhcp te gaan gebruiken ;)

me www/ftp/file/database server is 192.168.0.2

de rest van me netwerk:

internet
|
|
router -----> wlan acces point(192.168.0.3)
|
|
|
uplink switch 100mbit --> mijn kamer waar 192.168.0.1 / 2 staan en 2 clients die dhcp gebruiken.

dhcp werkt prima trouwens, zelfs de clients die wlan gebruiken krijgen op deze manier een ip'tje toegewezen! :)

probleem is dus dat ik net zo als op het plaatje wat ik meegequote heb poort 80 / 21 doorgemapt heb (udp en tcp) naar 192.168.0.2 en poort 1723 naar 192.168.0.1 voor VPN verbindingen (wat dus wel werkt), alles naar 192.168.0.2 werkt niet maar als ik een VPN verbding hebt werkt alles wel (op het interne ip adres dan) dus de poorten staan open op die bak.!

hoop dat het zo duidelijker is, zal als ik thuis ben wel een screen posten als daar animo voor is.
iemand een idee al?

Weet iemand hoe ik via win2k AS poorten kan doormappen? anders map ik de poorten 80 en 21 door naar 192.168.0.1 (win2k as) en van daaruit weer naar 192.168.0.2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister_X schreef op 22 januari 2004 @ 11:38:
[...]

iemand een idee al?

Weet iemand hoe ik via win2k AS poorten kan doormappen? anders map ik de poorten 80 en 21 door naar 192.168.0.1 (win2k as) en van daaruit weer naar 192.168.0.2!

Wat je het beste kunt doen is je PC een vast IP-adres geven (binnen het netwerk (masker) waarin je router zit, als DNS-server netjes je router instellen, etc), en dan vervolgens poorten gaan mappen:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~habee/sweex.png

In mijn situatie heeft mijn router als intern IP-adres 192.168.2.1, en mijn pc 192.168.2.2 . De ingebouwde DHCP server staat zo ingesteld dat deze uitsluitend adressen uitdeelt tussen 192.168.2.100 en 192.168.2.199.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
ja ik weet het, en dat zei iemand ook al, maar bij mij is het als volgt:

192.168.0.254 is de router (254 kan, is na 1 ook een typisch gateway/router adres)
192.168.0.1 is een win2k AS pdc met dhcp, dns, wins
192.168.0.2 is file/ftp/web server.
192.168.0.3 is accespoint
192.168.0.4 decode/encode machine (voor films ja ;) )
dit zijn alle vaste ip adressen
de overige (4pc's) gebruiken de dhcp (tja nuttig is het niet, maar heb het zo ooit geconfigureert)

dus ik heb de dhcp uit op de router (duh) en ook de poorten doorgemapt zoals jij gedaan hebt, alleen dan ook voor elke poort UDP dus poort 80 udp/tcp naar 192.168.0.2

maar op 1 of andere manier werkt het gewoon niet! voorheen was de pdc de internet verdeleren en standen daar op dezelfde wijzen de poorten doorgemapt! dat werkte wel altijd! dus aan de 192.168.0.2 machine ligt het niet...

Ik zag ook dat een firmware uit was voor de router, 1tje die eindigt op 21. weet niet welke ik nu heb, (kijk ik vanmiddag na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Mister_X schreef op 22 januari 2004 @ 14:06:
ja ik weet het, en dat zei iemand ook al, maar bij mij is het als volgt:

192.168.0.254 is de router (254 kan, is na 1 ook een typisch gateway/router adres)
192.168.0.1 is een win2k AS pdc met dhcp, dns, wins
192.168.0.2 is file/ftp/web server.
192.168.0.3 is accespoint
192.168.0.4 decode/encode machine (voor films ja ;) )
dit zijn alle vaste ip adressen
de overige (4pc's) gebruiken de dhcp (tja nuttig is het niet, maar heb het zo ooit geconfigureert)

dus ik heb de dhcp uit op de router (duh) en ook de poorten doorgemapt zoals jij gedaan hebt, alleen dan ook voor elke poort UDP dus poort 80 udp/tcp naar 192.168.0.2

maar op 1 of andere manier werkt het gewoon niet! voorheen was de pdc de internet verdeleren en standen daar op dezelfde wijzen de poorten doorgemapt! dat werkte wel altijd! dus aan de 192.168.0.2 machine ligt het niet...

Ik zag ook dat een firmware uit was voor de router, 1tje die eindigt op 21. weet niet welke ik nu heb, (kijk ik vanmiddag na)
Ik bevestig jou bericht over die nieuwe Firmware. Het betreft de Breedband Router + 4 poorts Switch.

Deze firmware is alleen geschikt voor de router LB000021 met runtime code 2.59 of 2.65 of 2.74. Deze runtime code kunt u vinden bij "Status"naast het knopje "Tools" in de configuratie van de route. :S

Gaat nog iemand deze firmware op een LB000020 testen?

Gegevens:
NAAMGROOTTEDATUM
LB000021 Firmware.zip1656 Kb 20-1-2004

[ Voor 23% gewijzigd door Brickman op 22-01-2004 16:27 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
hij is niet voor mij geschikt, ik heb runtime "Runtime Code Version: v0.10 (Apr 9 2003 14:29:40) "

helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Ik heb vandaag me router lb00020 van sweex retour gekregen. Deze lb00020 heeft nu firmware versie:
Model Broadband Router
Uptime 0day:0h:20m:22s
Hardware Version Rev. A
Boot Code Version 1.0
Runtime Code Version 2.65

Volgens mij hebben ze firmware van de lb00021 er ingeflashed aangezien ik nu ook de mogelijkheid heb om l2tp te gebruiken en dat kon eerst niet.

edit:
Ze hebben me toch de lb00021 gegeven ze hebben alleen de doos niet veranderd alleen de router om geswitched.. weet niet of ik er blij mee ben, hij is 10euro goedkoper op de site.

[ Voor 21% gewijzigd door Tito129 op 23-01-2004 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Ik heb mijn probleem al opgelost, beetje met een omweg maar ach :)

heb alle poorten doorgemapt naar de 192.168.0.1 en van daaruit met behulp van AnalogX Portmapper de poorten 80 en 21 naar de 192.168.0.2 doorgemapt, nu werkt alles :)

beetje via omweg,

request komt binnen op router die stuurt door naar 192.168.0.1 en over de zelfde kabel meteen weer terug naar 192.168.0.2, is een 100mbit netwerkje aan een switch, kan me niet voorstellen dat die ftp/www veel verkeer veroorzaken dat ik me shares niet meer kan benaderen... toch? (heb gewoon kabel 1024/128 abbo ;) )

[tito]
waarom zou je er niet blij mee zijn dan? als alles goed werkt...

[ Voor 7% gewijzigd door Mister_X op 23-01-2004 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Er is gewoon bijna niemand met de wireless router + printerserver! Er komt ook geen firmware of wat voor uit en die router blijft disconnecten. Moet wel zeggen dat het nu 1 keer per dag gebeurt terwijl het eerst 5x per dag gebeurde :?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

iemand enig idee waarom ik bij mij thuis, sinds ik de nieuwe versie van de sweex broadband router heb (hadden eerst de ouwe), opeens geen vpn met mijn uni kan opzetten terwijl dat wel kan met mijn werk?

ze gebruiken wel verschillende protocollen maar ik meende dat ik daar geen poorten voor open hoef te zetten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:50
Tito schreef op 23 januari 2004 @ 13:44:
Ik heb vandaag me router lb00020 van sweex retour gekregen. Deze lb00020 heeft nu firmware versie:
Model Broadband Router
Uptime 0day:0h:20m:22s
Hardware Version Rev. A
Boot Code Version 1.0
Runtime Code Version 2.65

Volgens mij hebben ze firmware van de lb00021 er ingeflashed aangezien ik nu ook de mogelijkheid heb om l2tp te gebruiken en dat kon eerst niet.

edit:
Ze hebben me toch de lb00021 gegeven ze hebben alleen de doos niet veranderd alleen de router om geswitched.. weet niet of ik er blij mee ben, hij is 10euro goedkoper op de site.
Is het probleem opgelost? Ik heb gisteren ook de router teruggestuurd en zou een nieuwe krijgen. Ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Dit mailtje kreeg ik vandaag van Sweex:
Let op: De LB000020 werkt niet correct met @home/chello. Alleen de Sweex LB000021 kan goed met deze providers omgaan.
Ik snap er nu ff nix van. Bij mij werkt ie goed met @home.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
Brickman schreef op 23 januari 2004 @ 16:41:
Dit mailtje kreeg ik vandaag van Sweex:

[...]

Ik snap er nu ff nix van. Bij mij werkt ie goed met @home.
Ik had er het eerste half jaar ook geen last van. Daarna begon het gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Quartje schreef op 23 januari 2004 @ 16:33:
[...]

Is het probleem opgelost? Ik heb gisteren ook de router teruggestuurd en zou een nieuwe krijgen. Ben benieuwd....
Ik heb idd de lb00021 gekregen. Ik heb er nog geen problemen mee gehad.
Ze hebben hem gewoon binnen 2 dagen omgeruilt vind ik netjes.
Hoop dat hij goed blijft werken. verwacht het eigenlijk wel.

[brickman]
Ik had ook de lb00020 eerst maar dat ding wou niet werken met @Home, om de paar uur lag de verbinding eruit en ging hij zich zelf flooden en veroorzaakte heel veel bandbreedte.Naar dat verhaal gedaan te hebben naar de helpdesk mocht ik hem opsturen(koste wel €5.50) en binnen 2 dagen had ik de lb00021.

[ Voor 28% gewijzigd door Tito129 op 23-01-2004 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ben nieuw op forum
en ik heb en probleem met sweex router+printserver
en ik krijg geen internet op beide pc's?
pc1 xp home
pc2 win98SE
internet: Telenet

hoop dat er iemand dit kan uitleggen en liesft in duidelijke taal

mvg routern00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

BlaZeRkE kan je ons ook zeggen wat je heb geprobeerd om het werkend te krijgen.

Vergeet niet je TCP/IP op je computer op DHCP te zetten dit lost meestal al wat problemen op. Doe je dit handmatig gebruik dan de volgende instellingen:

Ip adres: 192.168.2.10
Subnet mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.2.1
DNS: 192.168.2.1

Ik weet niet wat voor soort verbinding je heb xDSL of kabel maar je moet ook aangeven. Lees even deze http://www.sweexeurope.co...ownloads/LB300010_Ned.pdf handleiding door. Als je de router kan benaderen door in je browser 192.168.2.1 in te typen, het eerste wat je dan ziet is dat je een wachtwoord in moet typen dit is standaard leeg bij ingebruikname. Als je hier voorbij ben dan zie je aan de linkerkant Quick setup hier moet je kijken wat voor jouw van toepassing is. Je kan het beste even hulp vragen die bekend is met Telenet uit Belgie.
Maar als eerste dien je TCP/IP goed te zetten en kijken of je via je browser kan inloggen op de Router. Lees ook heel goed je handleiding door die bij de Sweex zit hier staat een hoop invermeld hoe je je Router en printserver aan de gang krijgt.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Router specs:

Hardware Version: 1.0
Boot Code Version: V1.5
Runtime Code Version: v0.10 (Apr 9 2003 14:29:40)

model LB000020

Ik probeer dat stomme "cant find ntp" weg te krijgen uit de logs en probeerde de firmware dus te upgraden.

Ik heb de generic_v062_fwui.bin geprobeerd en de firmware van edimax (6104).
Maar ik krijg de melding "File verification failed"

Ik heb deze hele topic doorgelezen en een paar anderen hadden dit probleem ook.
Heeft iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 03:07:
Router specs:

Hardware Version: 1.0
Boot Code Version: V1.5
Runtime Code Version: v0.10 (Apr 9 2003 14:29:40)

model LB000020

Ik probeer dat stomme "cant find ntp" weg te krijgen uit de logs en probeerde de firmware dus te upgraden.

Ik heb de generic_v062_fwui.bin geprobeerd en de firmware van edimax (6104).
Maar ik krijg de melding "File verification failed"

Ik heb deze hele topic doorgelezen en een paar anderen hadden dit probleem ook.
Heeft iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden??
Er is geen nieuwe firmware voor jouw type router. Dus daarmee zal het NTP-probleem iig niet opgelost worden helaas. Ik kreeg die melding ook altijd in me logs te zien, maar ik lig er niet echt wakker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we_are_borg schreef op 23 januari 2004 @ 21:15:
BlaZeRkE kan je ons ook zeggen wat je heb geprobeerd om het werkend te krijgen.

Vergeet niet je TCP/IP op je computer op DHCP te zetten dit lost meestal al wat problemen op. Doe je dit handmatig gebruik dan de volgende instellingen:

Ip adres: 192.168.2.10
Subnet mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.2.1
DNS: 192.168.2.1

Ik weet niet wat voor soort verbinding je heb xDSL of kabel maar je moet ook aangeven. Lees even deze http://www.sweexeurope.co...ownloads/LB300010_Ned.pdf handleiding door. Als je de router kan benaderen door in je browser 192.168.2.1 in te typen, het eerste wat je dan ziet is dat je een wachtwoord in moet typen dit is standaard leeg bij ingebruikname. Als je hier voorbij ben dan zie je aan de linkerkant Quick setup hier moet je kijken wat voor jouw van toepassing is. Je kan het beste even hulp vragen die bekend is met Telenet uit Belgie.
Maar als eerste dien je TCP/IP goed te zetten en kijken of je via je browser kan inloggen op de Router. Lees ook heel goed je handleiding door die bij de Sweex zit hier staat een hoop invermeld hoe je je Router en printserver aan de gang krijgt.
keb teleslet maar niets werkt en heb het boekje gevolgd maar er staat daar niets in alleen quick installatialsk ipconfig /all doe in dos vensterke staat DHCP goe
maar heb wel 3 keer de zelfde cijfers telkens DNS:192.168.2.1 Gateway: 192.168.2.1 en DHCP server ook zelfde cijfers

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een klotezooi bij Sweex! Zowel de LB000020 als de support.
Stond er maanden lang op de Site dat er van de LB00020 twee types zijn en dat er voor het nieuwste type met runtime 0.10 een nieuwe firmware zou komen. Nu is dat bericht plotseling verdwenen maar geen nieuwe Firmware, enkel voor de LB00021. En wij maar klooien met die router: spontane resets, DNS werkt ineens niet meer en nog veel meer ellende. Het interreseert ze gewoon geen ene moer.
Op de helpdesk planten ze een stel uitzendkrachten neer met het IQ van een doperwt, je hebt er geen ene moer aan maar wel lekker goedkoop voor Sweex.
Een enkeling heeft de mazzel dat de router redelijk werkt. Nu die mogen zich gelukkig prijzen.
Ook op de Edimax site is ook geen firmware te vinden voor de 6104S (zelfde als LB000020 runtime 0.10). Voor de degene die hiervoor wel een firmware heeft gevonden graag even een reply.

Succes alle Sweex router bezitters!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

em werkt nu opeens en weet ge hoe
door firmware upgrade tis beestig

nu bennek gelukkig :P

de vreugde is al over t'werkt weeral nie meer stomme nederlandse bucht :(

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

py.mosjuh schreef op 23 januari 2004 @ 15:14:
iemand enig idee waarom ik bij mij thuis, sinds ik de nieuwe versie van de sweex broadband router heb (hadden eerst de ouwe), opeens geen vpn met mijn uni kan opzetten terwijl dat wel kan met mijn werk?

ze gebruiken wel verschillende protocollen maar ik meende dat ik daar geen poorten voor open hoef te zetten toch?
nog maar een keer met dit keer meer info:

- we hadden de ouwe sweex breedband router (de LB000020 dus). deze kon zonder problemen VPN's opzetten met de universiteit twente.
- nu hebben we (ivm problemen van de LB000020 router en @home) de nieuwe sweex broadband router. echter kunnen we nu geen vpn meer realiseren.

een andere vpn (die met mijn werk) kan wel.. het verschil zit um in de server (duh) en de security protocollen:
- mijn werk = codering niet toegestaan met vinkjes voor chap, ms-chap en ms-chapv2.
- utwente = codering optioneel met vinkje voor pap

nu heb ik gezocht op google naar de foutmelding die we krijgen ("Error 619: the specified port is not connected") maar dat is, logisch gezien, alleen dat de port dicht schijnt te zitten. echter welke port dat dan moet zijn is me nog steeds een raadsel. de vpn server is wel bereikbaar, bij het checken op login/pass gaat het dus verkeerd (wat dus inderdaad doet vermoeden dat het pass zenden niet goed gaat).

nu verwacht ik dat ik een NAT instelling oid moet maken, alleen welke? ik heb geprobeerd om alle ports door te sluizen naar mijn machine maar helaas..

iemand?

update: ik heb ff de nieuwste firmware (2004-01-06) erop gezet en dat maakt al geen verschil (het moet dus wel een instelling zijn, maar welke?)

[ Voor 5% gewijzigd door py.mosjuh op 27-01-2004 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Toen ik de firewall van mijn router uitzette waren de problemen weg. Ik draai nu dus zonder firewall.

Dus in plaats van dat de meeste poorten onzichtbaar zijn, zijn ze nu "closed". Daar kan ik best mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
py.mosjuh schreef op 27 januari 2004 @ 00:56:
[...]

nog maar een keer met dit keer meer info:

- we hadden de ouwe sweex breedband router (de LB000020 dus). deze kon zonder problemen VPN's opzetten met de universiteit twente.
- nu hebben we (ivm problemen van de LB000020 router en @home) de nieuwe sweex broadband router. echter kunnen we nu geen vpn meer realiseren.

een andere vpn (die met mijn werk) kan wel.. het verschil zit um in de server (duh) en de security protocollen:
- mijn werk = codering niet toegestaan met vinkjes voor chap, ms-chap en ms-chapv2.
- utwente = codering optioneel met vinkje voor pap

nu heb ik gezocht op google naar de foutmelding die we krijgen ("Error 619: the specified port is not connected") maar dat is, logisch gezien, alleen dat de port dicht schijnt te zitten. echter welke port dat dan moet zijn is me nog steeds een raadsel. de vpn server is wel bereikbaar, bij het checken op login/pass gaat het dus verkeerd (wat dus inderdaad doet vermoeden dat het pass zenden niet goed gaat).

nu verwacht ik dat ik een NAT instelling oid moet maken, alleen welke? ik heb geprobeerd om alle ports door te sluizen naar mijn machine maar helaas..

iemand?

update: ik heb ff de nieuwste firmware (2004-01-06) erop gezet en dat maakt al geen verschil (het moet dus wel een instelling zijn, maar welke?)
Ik heb mijn LB000021 ook binnengekregen ter vervanging van die falende LB000020. Inderdaad heb ik ook dat VPN-probleem nu. Ik heb de firewall van de router uitgezet, maar dat mocht niet baten. Als iemand tips heeft, zijn ze van harte welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 08:32:
Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Toen ik de firewall van mijn router uitzette waren de problemen weg. Ik draai nu dus zonder firewall.

Dus in plaats van dat de meeste poorten onzichtbaar zijn, zijn ze nu "closed". Daar kan ik best mee leven.
je bedoelt de firewall of het NAT gebeuren? iig staat NAT aan en de firewall op de router uit (iedereen op het netwerk erachter heeft een eigen firewall)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem met de Sweex (=Edimax) routers is dat er 3 verschillende hardware versies in omloop zijn.

De LB000020(=br-6104) fw. 0.59 en LB000020(=br-6104s) fw. 0.10 versies hebben beide timeserver problemen en een aantal andere onverklaarbare problemen. Het veranderen van het ip adres voor de timeserver lost niets op, aangezien er altijd eerst naar een voorgedefinieerde timeserver gegaan wordt. Is deze niet beschikbaar dan wordt de alternatieve timeserver aangesproken, maar dit gaat meestal niet goed.

De LB000021(=br-6104k) fw. 2.59 kent afgezien van wat firewall eigenaardigheden geen echte problemen. Dit is volgens mij de meest stabiele versie. Een bijkomend voordeel is dat ik de firewall foutjes in de firmware zelf heb kunnen oplossen. Voor meer info kun je hier kijken. VPN verbindingen naar een Windows 2000 server werken zonder problemen.

Overigens kun je de firmware voor de LB000021 niet gebruiken voor de LB000020 aangezien de 3 verschillende routers allemaal andere processoren gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 10:16:
Het probleem met de Sweex (=Edimax) routers is dat er 3 verschillende hardware versies in omloop zijn.

De LB000020(=br-6104) fw. 0.59 en LB000020(=br-6104s) fw. 0.10 versies hebben beide timeserver problemen en een aantal andere onverklaarbare problemen. Het veranderen van het ip adres voor de timeserver lost niets op, aangezien er altijd eerst naar een voorgedefinieerde timeserver gegaan wordt. Is deze niet beschikbaar dan wordt de alternatieve timeserver aangesproken, maar dit gaat meestal niet goed.

De LB000021(=br-6104k) fw. 2.59 kent afgezien van wat firewall eigenaardigheden geen echte problemen. Dit is volgens mij de meest stabiele versie. Een bijkomend voordeel is dat ik de firewall foutjes in de firmware zelf heb kunnen oplossen. Voor meer info kun je hier kijken. VPN verbindingen naar een Windows 2000 server werken zonder problemen.

Overigens kun je de firmware voor de LB000021 niet gebruiken voor de LB000020 aangezien de 3 verschillende routers allemaal andere processoren gebruiken.
de VPN verbindingen doen het ook wel, echter niet naar de UT (ik weet niet wat voor soort server daar draait). Ik draai nu dus firmware 2.75. heb je misschien die bin file van je voor de LB000021 voor me? kan het allicht proberen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem met VPN is dat er meerdere protocollen zijn. De betere VPN's gebruiken IPSEC en zijn vrij paranoia voor Network Address Translation (NAT). Dit is wat de meeste routers doen. Microsoft gebruikt veelal PPTP wat hiervoor minder gevoelig is. Ik heb zelf in het verleden problemen gehad met een Nokia VPN firewall waarbij de CheckPoint software geen verkeer via NAT doorlaatte. Enige oplossing was een router met ingebouwde VPN gateway (Vigor 2200)
Dat de oude LB000020 wel werkte kan erop duiden dat het een firewall instelling is waarbij de VPN port 1723 en het GRE protocol niet goed worden doorgelaten. Ik heb hier echter met deze router geen ervaring mee.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 08:13

Spleasure

Ik hier?

py.mosjuh schreef op 27 januari 2004 @ 10:29:
[...]

de VPN verbindingen doen het ook wel, echter niet naar de UT (ik weet niet wat voor soort server daar draait). Ik draai nu dus firmware 2.75. heb je misschien die bin file van je voor de LB000021 voor me? kan het allicht proberen lijkt me.
Mijn VPN verbinding naar de UT doet het alleen als uPNP aanstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• declan001
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01-2023
moge

tjoh dat jullie allemaal problemen hebben, ik von het ook al een rampen ding. die van mij ging uit om de 2 weken. zomaar gewoon down deed niks meer. Je kon er niet meer bij via http maar pingen ging wel. Maar ondertussen lag dus wel je inet eruit :( ik werd er schijt ziek van. elke 2 weken die router weer resetten. power deraf en er weer op en hij deed het weer voor 2 weken.
kortom het zijn rot dingen heb nu een netgear rf314 en die werkt als een zonnetje. heb daar nooit problemen mee.

overigens werkte wel alles met die sweex router, ssl sites vpn alles. dat ding had ook een mooie NAT functie, tenminste dat vond ik. Vind die van netgear minder mooi.

chance favors the prepared mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit het goede topic is maargoed. Ik heb ook een probleem met de firewall van mij sweex router/modem ( sweex router porten openzetten ) Heeft iemmand van jullie hier misschien een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
Erg raar, ik kan niet meer in het webbased menuutje van me router komen. Er wordt zelfs niet naar een wachtwoord gevraagd, wat uiteraard gebruikelijk is. Pingen naar 192.168.2.1 gaat prima en het internet doet het ook goed. Meerdere mensen die tegen dit probleem zijn aangelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

Spleasure schreef op 27 januari 2004 @ 10:43:
[...]

Mijn VPN verbinding naar de UT doet het alleen als uPNP aanstaat
als ik um aanzet maakt het geen verschil jammer genoeg.. :(

edit: heb net sweex gemeeld of zij wat weten want ik wordt er krankjorum van.. i'll keep you posted

[ Voor 18% gewijzigd door py.mosjuh op 27-01-2004 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens een port forward van port 1723 naar de pc waarop je werkt. Hopelijk pikt ie het GRE protocol. En zet in de ALG settings de PPTP passthrough aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Quartje schreef op 27 januari 2004 @ 11:29:
Erg raar, ik kan niet meer in het webbased menuutje van me router komen. Er wordt zelfs niet naar een wachtwoord gevraagd, wat uiteraard gebruikelijk is. Pingen naar 192.168.2.1 gaat prima en het internet doet het ook goed. Meerdere mensen die tegen dit probleem zijn aangelopen?
Ik heb het zelfde gister gehad met me lb00021. En herstart van mijn PC was genoeg. Je hebt vast upnp aanstaan in je router. Ik hoorde toevallig gister dat windows pc uitzich zelf soms poorten dicht gooit door upnp.Ik kwam daar achter door dat ik op me desktop niet kon surfen wel kon mailen, msnen etc en op me laptop alles kon.Naar het restarten van me desktop was het probleem over. Ik heb voor de zekerheid upnp in me router uitgeschakeld.{[daarna wel even nieuw dhcp request doen naar je provider, ik was me gateway kwijt naar dat ik upnp disable deed]

@r-man, Welke fouten heb jij gevonden in de firewall? Lijkt me een leuke aanvulling op dit topic als we de firmware een beetje fout vrij kunnen krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Tito129 op 27-01-2004 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 11:48:
Probeer eens een port forward van port 1723 naar de pc waarop je werkt. Hopelijk pikt ie het GRE protocol. En zet in de ALG settings de PPTP passthrough aan.
PPTP passthrough stond altijd al aan (bij uit doet ie het nog niet) en port forwarding doet het helaas ook niet. had ook al geprobeerd met alle ports doorsluizen naar mijn pc maar dat helpt dus niet.. ik vermoed dat deze router "gewoon" niet overweg kan met het GRE protocol (en in dat geval gaat ie terug naar het verkooppunt en dan neem ik wel een ander merk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
py.mosjuh schreef op 27 januari 2004 @ 12:06:
[...]

PPTP passthrough stond altijd al aan (bij uit doet ie het nog niet) en port forwarding doet het helaas ook niet. had ook al geprobeerd met alle ports doorsluizen naar mijn pc maar dat helpt dus niet.. ik vermoed dat deze router "gewoon" niet overweg kan met het GRE protocol (en in dat geval gaat ie terug naar het verkooppunt en dan neem ik wel een ander merk)
van de sweex site:

Firewall – Vanaf het Internet is er geen toegang naar de privé IP-adressen
IP Packet Access Control
Hacker Attack beveiliging (DoS)
PAP/CHAP/MS-CHAP authenticaties
VPN PPTP Client
VPN /PPTP/IPSec pass through
Monitoring

dus geen GRE protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

py.mosjuh schreef op 27 januari 2004 @ 10:10:
[...]

je bedoelt de firewall of het NAT gebeuren? iig staat NAT aan en de firewall op de router uit (iedereen op het netwerk erachter heeft een eigen firewall)...
Inderdaaddatkloptdatisjuist

NAT aan
firewall uit

Het probleem deed zich trouwens voor als ik vanuit mijn netwerk een PPTP verbinding probeerde op te zetten naar een VPN concentrator ergens op internet.

Andersom (dus inkomende PPTP verbindingen) heb ik nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

Tito schreef op 27 januari 2004 @ 12:20:
[...]

van de sweex site:

Firewall – Vanaf het Internet is er geen toegang naar de privé IP-adressen
IP Packet Access Control
VPN PPTP Client
Monitoring

dus geen GRE protocol.
dat kan wel zijn maar de oude versie van die router heeft als specs staan:
NAT firewall – Vanaf het Internet is er geen toegang naar de privé IP adressen
IP Packet Access Control
VPN PPTP Client
wat dus precies hetzelfde is.. en met die versie was een VPN opzetten geen punt.. plus, we kunnen wel een VPN opzetten (met mijn werk dus) maar niet met de UT omdat die alleen PAP security met optionele codering gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door py.mosjuh op 27-01-2004 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
py.mosjuh: Al antwoord terug van Sweex? Meestal reply'en ze binnen een dagje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmiddag de Sweex 10/100Mbit 5 poort switch gekocht. Want ik wilde mijn Alcatel SpeedTouch modem, 2 computers en mijn xbox op die switch aansluiten, zodat ze allemaal van het internet gebruik konden maken, en dat 2 computers met elkaar in verbinding staan. Ik heb mijn modem getweakt dus als het goed is fungeert hij als router. Maar toen ik de modem en één pc op de switch aansloot, werkte het niet. Ligt het er misschien aan dat mijn netwerkkaart op 100Mbit's staat? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

Quartje schreef op 28 januari 2004 @ 20:27:
py.mosjuh: Al antwoord terug van Sweex? Meestal reply'en ze binnen een dagje.
nee nog niets.. kijk morgen nog wel een keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Grr..krijg wanadoo nog steeds niet aan de praat met een Annex-A
Volg de PDF die staat op de sweexsite maar blijf telkens die irritante
Test simple ppp session 0 PPP Layer connection : FAIL houden

Word er zelf nogal simple van |:(

Iemand die ditzelfde had en heeft opgelost? En hoe natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:33

AMDFreak

Intel is zo..

Danster schreef op 29 januari 2004 @ 15:08:
Grr..krijg wanadoo nog steeds niet aan de praat met een Annex-A
Volg de PDF die staat op de sweexsite maar blijf telkens die irritante
Test simple ppp session 0 PPP Layer connection : FAIL houden

Word er zelf nogal simple van |:(

Iemand die ditzelfde had en heeft opgelost? En hoe natuurlijk :+
Welke Wanadoo hebbie?

Cable?
En welke modem?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
AMDFreak schreef op 29 januari 2004 @ 19:14:
[...]

Welke Wanadoo hebbie?

Cable?
En welke modem?
Nou ik godzijdank niet maar een maatje..gaat om adsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb al lopen bladeren in dit topic, maar waar kan ik poorten eigenlijk dichtgooien? t gaat om een adsl router anex-A, ik dacht bij misc configuration, maar dat was geloof ik niet dat wat ik nodig had. Ik weet niet of er nog poorten echt dichtmoeten (had al zo'n scan gedaan) maar ben gewoon ff benieuwd

[ Voor 32% gewijzigd door _ferry_ op 29-01-2004 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je met poorten dicht gooien?

Een poort die niet gemapt is, staat dicht. Dat betekent dat als iemand/iets er een connectie mee wil opbouwen, er direct een "close" volgt. En de TCP connectie is dan gereset. Je laat dus wel zien dat je er bent, maar je zegt als het ware "niet storen".

Zodra je de firewall functie echt aan zet, is een poort ook stealth. Stealth wil zeggen dat wanneer iemand een connectie probeert op te zetten er totaal géén antwoord komt. In dit geval zeg je helemaal niets, en moet de verzender maar raden of er überhaupt leven aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 08:36

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 21:26:
Wat bedoel je met poorten dicht gooien?

Een poort die niet gemapt is, staat dicht. Dat betekent dat als iemand/iets er een connectie mee wil opbouwen, er direct een "close" volgt. En de TCP connectie is dan gereset. Je laat dus wel zien dat je er bent, maar je zegt als het ware "niet storen".

Zodra je de firewall functie echt aan zet, is een poort ook stealth. Stealth wil zeggen dat wanneer iemand een connectie probeert op te zetten er totaal géén antwoord komt. In dit geval zeg je helemaal niets, en moet de verzender maar raden of er überhaupt leven aanwezig is.
hij bedoelt de standaard ftp server en de standaard http server denk ik,
ik heb eindelijk die vervelende ICMP uit kunnen zetten :)
Door via DMZ alle poorten te mappen naar een niet bestaand ip-adres, en via Virtual server dan de poorten te mappen die ik nodig heb naar mijn pc :)
Van sweex kreeg ik namelijk niks los [ze antwoorden niet op mijn mails] :(

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
netblade schreef op 30 januari 2004 @ 10:04:
[...]

hij bedoelt de standaard ftp server en de standaard http server denk ik,
ik heb eindelijk die vervelende ICMP uit kunnen zetten :)
Door via DMZ alle poorten te mappen naar een niet bestaand ip-adres, en via Virtual server dan de poorten te mappen die ik nodig heb naar mijn pc :)
Van sweex kreeg ik namelijk niks los [ze antwoorden niet op mijn mails] :(
Ik weet niet welke router je hebt, maar als je de lb00021 hebt zou je het ook via een firmware hack kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Tito schreef op 30 januari 2004 @ 10:32:
[...]

Ik weet niet welke router je hebt, maar als je de lb00021 hebt zou je het ook via een firmware hack kunnen doen.
dat adsl modem met ingebouwde swich. En hij wil ze firmware niet updaten :(
dan loopt hij vast :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandotorg
  • Laatst online: 17-11-2022
Ik word er niet goed van.

Deze hele topic heb ik van A tot Z doorgelopen, alle aangeboden oplossingen geprobeerd, alle opties van de router in pure wanhoop systematisch uit- of aangevinkt in de hoop dat één en ander gaat werken door middel van 'de gulden combinatie van willekeurig geselecteerde instellingen', maar ik krijg mijn SweeX LB000021 niet goed aan de praat:

Model Broadband Router
Uptime 0day:13h:3m:35s
Hardware Version Rev. A
Boot Code Version 1.0
Runtime Code Version 2.75
Provider: @home
CM: Motorola Surfboard.

Op mijn beide, op de router aangesloten, PC's geldt hetzelfde:

Om de zoveel seconden een vrolijk ballonnetje met de melding:

'Local Area Connection - A Network Cable is unplugged',

een FRACTIE van een seconde later gevolgd door de verheugende melding

'Local Area Connection is now connected'.

Ik kan in principe gewoon surfen. Alleen soms gaat het dus fout. Vrienden kunnen niet even rustig een bestandje van m'n FTP afhalen, zonder dat de snelheid steeds terugloopt naar een geweldige 0KBps. Om even m'n PC van afstand te besturen moet ik 5 tot 10 keer opnieuw met RealVNC inloggen om een simpele handeling uit te voeren. En communiceren tússen mijn beide systemen is een drama, omdat ik niet fatsoenlijk een bestand van de één naar de andere kan kopieren, zonder dat ik 'Fout bij kopieren van....' krijg.
Netwerkkabels doorgelicht. Zijn helemaal OK.

Ook nog ff Sweex gebeld:

Néé, dit was géén structureel probleem. Hadden ze nog nóóóóóit van gehoord. blablabla. Advies: DHCP uitschakelen (zowel in router als kabelmodem), Statische IP invullen op beide PC's. Kabelmodem uit, Router uit, PC's uit. Kabelmodem aan. FF wachten. Router aan. FF wachten. PC's aan.

Dit kon het zijn, en als het niet zou helpen, dan wist men het ook niet meer. Misschien was de switch-functie wel kaput. Ja, wisten zij veel, hadden ze nog nooooooit iets van gehoord.

En zowaar, even dacht ik dat bovenstaand advies tóch de oplossing was, maar na een paar uurtjes begon het ge-emmer alweer. Dus heb ik de instellingen maar weer naar 'Factory Default' gezet, om met FRISSE MOED weer opnieuw te beginnen.

Iemand nog een heldere ingeving? Please?????????????

Trivia: Tijdens het schrijven van dit bericht heb ik bovenstaande 'Local Area is bagger' meldingen al zo'n 30 keer zien verschijnen.

HELP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

1 vraag: hoe lang heb je dat ding? Ivm het volgende:

De Europese richtlijn "betreffende bepaalde aspecten van de verkoop van en de garanties voor consumptiegoederen" (1999/44/EG) beoogt een gemeenschappelijk minimumniveau van consumentenbescherming te scheppen, ongeacht de plaats van aankoop van de goederen binnen de Europese Unie.
Met het wetsvoorstel "verkoop en garanties voor consumptiegoederen" (wetsvoorstel 27 809) wordt deze richtlijn uitgevoerd in Nederlandse wetgeving. Het wetsvoorstel betreft een aanpassing van Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek. Het wetsvoorstel treedt op 1 mei 2003 in werking.

De verplichtingen van de verkoper
De verkoper is verplicht het product aan de koper af te geven. Hierdoor wordt de koper eigenaar. Betaalt de consument later of in termijnen, dan kan de verkoper echter bedingen dat hij eigenaar blijft totdat hij de totale koopsom van de koper heeft ontvangen.
De verkoper is verplicht een product te leveren dat met de koopovereenkomst in overeenstemming is:
1. Het product moet voldoen aan de eigenschappen die je mag verwachten bij normaal gebruik. Met een auto moet je kunnen rijden en remmen. Op een pc moet je zonder problemen een tekstverwerkingsprogramma kunnen draaien.
2. De koper mag verwachten dat een product de eigenschappen bezit die door de verkoper zijn toegezegd. Heeft de koper bijvoorbeeld verteld dat hij een auto nodig heeft om met zijn caravan naar de Ardennen te gaan, dan moet de auto daartoe in staat zijn. Het kan dus van belang zijn om de verkoper te vertellen waarvoor het product gebruikt zal worden.
3. Een verkoper is niet alleen gebonden aan zijn eigen mededelingen. Als de fabrikant reclame voor het product maakt, kan de koper daar rechten aan ontlenen (zie ook "Garanties"). Voldoet het product niet aan de in de reclame toegezegde eigenschappen, dan kan de koper de verkoper hierop in principe aanspreken.
4. Draagt de verkoper zorg voor de installatie van het product, maar voert hij de installatie ondeugdelijk uit, dan geldt dit als een gebrek aan overeenstemming van het product aan de overeenkomst. Hetzelfde geldt als de koper zelf het product installeert, maar de bijgevoegde montagevoorschriften gebreken vertonen, waardoor het eindresultaat tegenvalt.
De verplichtingen van de koper
Tenzij anders is afgesproken, vindt de betaling van de koopsom plaats bij ontvangst. Wordt het product later geleverd of kan het product niet meteen worden meegenomen, dan hoeft de koper nooit meer dan de helft van de koopprijs vooruit te betalen.
Betaalt de koper de koopprijs niet of niet tijdig, dan kan de verkoper eisen:
1. dat de koper alsnog de koopprijs betaalt;
2. dat de koper de kosten vergoedt die de verkoper hiervoor heeft moeten maken (de zogenaamde incassokosten); en,
3. dat de wettelijke rente over de koopprijs wordt vergoed. De wettelijke rente is verschuldigd vanaf de dag waarop de betalingstermijn is verstreken.
In plaats hiervan kan de verkoper ook eisen dat de overeenkomst wordt ontbonden. In dat geval kan hij vergoeding eisen van de door hem geleden schade.
Een defect aan het product
Als een product na aanschaf defect gaat, dan de koper de verkoper in bepaalde gevallen voor het defect aanspreken. Het moet wel gaan om een defect dat op het moment van aflevering aanwezig was, ook al openbaarde het defect zich pas later.
1. Openbaart zich binnen zes maanden na aanschaf een defect, dan wordt vermoed dat dit het gevolg is van een gebrek in het product, dat reeds bij aflevering bestond. De verkoper zal moeten aantonen dat hiervan geen sprake is. Deze regel geldt niet indien dat niet past bij het type product, zoals bijvoorbeeld bij bederfelijke levenswaren of feestballonnen.
2. De verkoper is eveneens aansprakelijk indien hij het uitblijven van het defect heeft gegarandeerd;
3. Zonder een dergelijke garantie gaat het om de vraag of de koper mocht verwachten dat het defect zich in deze periode zou kunnen openbaren. Het is dus zeker niet zo dat de verkoper voor elk defect kan worden aangesproken. Het antwoord op deze vraag is afhankelijk van tal van omstandigheden, zoals de aard van het product, bijvoorbeeld of het een merkartikel is, de prijs, de intensiteit van het gebruik en andere factoren. Van een goedkoop horloge mag bijvoorbeeld niet dezelfde levensduur worden verwacht als van een kostbaar horloge. Bovendien kan het defect veroorzaakt zijn door een verkeerd gebruik van het product door de koper.
Wat kan de koper eisen?
Indien een product niet voldoet aan de verwachtingen die de koper daarvan mocht hebben, kan hij eisen:
1. dat de verkoper het ontbrekende alsnog levert;
2. dat het product wordt hersteld of vervangen;
3. dat de verkoper een gedeelte van de koopprijs terugbetaalt;
4. dat de koopovereenkomst wordt ontbonden.
1) Het ontbrekende wordt alsnog geleverd
Indien het geleverde product niet compleet is, kan de koper levering van het ontbrekende onderdeel eisen.
2) Herstel of vervanging
In principe kan de koper een keuze maken tussen het laten herstellen of vervangen van een defect product. Een keuze is echter niet altijd mogelijk. Een gebroken spiegel is niet te repareren, maar wel te vervangen. Soms is herstel zo duur, dat dit niet gevergd kan worden van de verkoper. Of is het gewoonweg eenvoudiger en goedkoper om het product te vervangen. Het omgekeerde, wel herstel maar geen vervanging, komt ook voor. Van een auto met een kras op de spiegel, kan de koper in redelijkheid enkel het herstel van de spiegel vorderen.
Eist de koper herstel of vervanging van het product, dan is de verkoper verplicht om dit binnen redelijke termijn en zonder teveel overlast voor de koper te doen. De verkoper kan hiervoor geen kosten in rekening brengen. Wel kan de verkoper aan de koper een vergoeding vragen bij de vervanging of bij ingrijpend herstel van een product dat, in verhouding tot de gebruikelijke levensduur, reeds geruime tijd in gebruik is geweest.
3) Terugbetaling van een gedeelte van de koopprijs en ontbinding van de koopovereenkomst
Is herstel en vervanging van het product onmogelijk of kan dit niet verlangd worden van de verkoper, dan kan de koper de koopovereenkomst ontbinden, of eisen dat een gedeelte van de koopprijs wordt terugbetaald.
Het gaat om een situatie waarin de verkoper niet in staat is om het product te herstellen en te vervangen. Bijvoorbeeld omdat het product uit een eenmalige aanbieding afkomstig was, en reparatie in geen verhouding staat tot de waarde van het product.
De koper kan de koopovereenkomst schriftelijk ontbinden. Hij moet het product aan de verkoper teruggeven en de koper krijgt zijn geld terug. In de plaats daarvan kan de koper ook, eveneens schriftelijk, van de verkoper verlangen dat deze een deel van de koopprijs terugbetaalt. Welk deel van de koopprijs hij kan terugvragen is afhankelijk van de mate waarin het product niet voldoet aan de verwachtingen van de koper van het product.
Wacht de verkoper te lang met het herstellen of vervangen van het product, dan kan de koper de koopovereenkomst ontbinden of een gedeelte van de koopprijs terugvorderen. Herstelt of vervangt de verkoper het product uiteindelijk wel, maar niet binnen een redelijke termijn, dan kan de koper een deel van de koopprijs terugvorderen.

Dus, als het ding niet naar verwachting is eis je een nieuwe (mits in de wettelijke termijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandotorg
tvdleur schreef op 31 januari 2004 @ 02:35:
[...]
1 vraag: hoe lang heb je dat ding? Ivm het volgende:
...
Da's niet zo relevant. Ik werk bij een computerbedrijf, heb dan ook de Sweex dealerlijn gebeld met mijn probleem en als dat ding nou kapot is ruil ik 'm gewoon om met een andere.
Ik vroeg me alleen af of dat ding kapot is. Omdat andere mensen soortgelijke problemen hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door arjandotorg op 31-01-2004 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
smoryobemag schreef op 31 januari 2004 @ 10:57:
[...]

Da's niet zo relevant. Ik werk bij een computerbedrijf, heb dan ook de Sweex dealerlijn gebeld met mijn probleem en als dat ding nou kapot is ruil ik 'm gewoon om met een andere.
Ik vroeg me alleen af of dat ding kapot is. Omdat andere mensen soortgelijke problemen hebben.
Zulke dingen heb ik nog niet gelezen. Ik had alleen met me lb00020 dat me Internet connectie er steeds uitlag.
Naar het omruilen van de router naar een lb00021 en updaten van de firmware is het allemaal over.
Heb trouwens wel upnp uitgeschakeld want dat is brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:31
Klinkt toch echt als een brak routertje. Ruil hem ff om en je weet het meteen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

cross of gewoon maakt niet uit bij die router
als je een cross tussen pc en router gebruikt, dan schakelt de router de gebruikte poort om naar uplink, en doet 'ie het gewoon.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandotorg
dominator >>> Doe ik vandaag. Als ik weer online ben laat ik wel weten of een kapotte router de oorzaak was van het probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

py.mosjuh schreef op 28 januari 2004 @ 23:29:
[...]

nee nog niets.. kijk morgen nog wel een keer
goed, nu dan maar nog een meel naar support@sweex.com gestuurd. zal mij benieuwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

py.mosjuh schreef op 02 februari 2004 @ 09:55:
[...]

goed, nu dan maar nog een meel naar support@sweex.com gestuurd. zal mij benieuwen...
ze antwoorden toch niet...
Het is verkopen, kapot? Ga maar naar de winkel ; zo denken die gasten daarzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
netblade schreef op 03 februari 2004 @ 09:41:
[...]

ze antwoorden toch niet...
Het is verkopen, kapot? Ga maar naar de winkel ; zo denken die gasten daarzo
Mja ik heb toch me router door sweex laten omruilen. En ze hebben nog altijd op me mail geantwoord. Misschien moet je nog is mailen.
Ze kunnen best klantvriendelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

Tito schreef op 03 februari 2004 @ 11:54:
[...]

Mja ik heb toch me router door sweex laten omruilen. En ze hebben nog altijd op me mail geantwoord. Misschien moet je nog is mailen.
Ze kunnen best klantvriendelijk zijn.
kheb al 2 meeltjes gestuurd (telkens netjes uitgelegd wat het probleem is etc) maar nog geen antwoord (zelfs geen ontvangstbevestiging...). wel slecht van ze imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazzellaartje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03-2021
Heb voor een kennis, waar ik wel even een netwerkje zou aanleggen :? , ook zo'n router(LB000021 runtime code 2.59) aangeschaft.

Nou kan ik wel op internet komen, maar bepaalde sites werken niet.Zoals bijvoorbeeld http://www.download.com
Ook krijg ik een foutmelding als ik de mail op wil halen.
Als ik de router er tussen uit haal dan werkt alles gewoon.Heeft iemand een idee of dit te maken heeft met een foute instelling of met de router? Als ik de firewall aan of uit zet maakt dat geen verschil.
De provider is trouwens Chello.

M@zzel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazzellaartje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03-2021
Aanvulling: Lost een update naar runtime code 2.75 dit eventueel op?

M@zzel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roytanck
  • Laatst online: 21-07 08:16
Ik heb wel een grappige puzzle rondom de Sweex LB000021 router.

Een week geleden zo'n ding gekocht en aangesloten. Werkte perfect, totdat ik 'em wilde flashen. Duurde eindeloos (>5 min) en uiteindelijk bleef 'ie helemaal dood. Jammer.

Ik moest wel internetten, dus ik sloot mijn modem weer rechtstreeks op de netwerkkaart aan en stelde alles weer in zoals dat moet (met de instellingen van de provider in dehand). Vanaf dat moment was het niet/nauwelijks mogelijk een VPN verbinding met KPN op te zetten. Na een minuut (max!) viel 'ie zonder mededdeling weg, of hij verbond uberhaupt niet. Zelfs na een half uurtje KPN helpdesk niet. Error's 800 (VPN server not responding) of 638 (connection timed out).

Inmiddels het ik een nieuwe router, en voila... beide computers perfect internet. Blijkbaar kan die router dus iets wat mijn computer niet kan... issie zo lief tegen mijn modem? Ik vind het erg vaag, maar dit routertje van drie tientjes is dus blijkbaar de oplossing voor mijn probleem.

Iemand enig idee wat nou het probleem was zonder de router er tussen? Voor dit hele avontuur had alles altijd (dik 2 jaar) zonder problemen gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo een sweex routertje ook en geen problemen mee gehad.. Mja dat portforwarding beetje vaag. Maar dat kon ook aan mezelf liggen B) . Evengoed ben ik er een stuk meer te spreken erover als mijn ouwe edimax. En voor die 3 tientjes mag ik al helemaal niet klagen (terwijl die edimax 350 guldentjes heeft gekost in the good old days).

Dat laatste verhaaltje wat ik las vind ik helemaal vaagies. Dat die router juist goed doet. Ach ja. blijven rare dingen. Die routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 03:57

Nobby

Nuts!

Een vriend van me heeft zo'n sweex router en hij wil graag in mijn counterstrike server, maar doordat we in hetzelfde subnet zitten kan hij er niet in (@home :( ). In mijn router kan ik de "route" wel invullen, maar ik kan dit niet in zijn sweex router. Heeft iemand een oplossing hiervoor?

[ Voor 7% gewijzigd door Nobby op 06-02-2004 13:36 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook sinds een tijdje een sweex router (lb00021) icm wanadoo (casema kabel) met motorola modem (l2tp) en werkte eigenlijk direct na aansluiten gewoon goed.

Later kwam ik er alleen achter dat port forwarding redelijk brak lijkt te werken, werkt de ene keer wel en de andere keer niet....

Verder werkt de ingebouwde dyndns client niet, deze stuurt het private ip van de router door naar je dyndns account ipv je public ip. Zal wel iets met L2TP te maken hebben maar als je het mij vraagt is het gewoon brakke firmware.

Laatste minpuntje is dat je geen statische waarden in je arp tabel kan toevoegen en dus geen wake on lan over internet kan doen. (ben er iig nog niet achter hoe)

Heb overigens sweex meerdere keren gemaild over de bovenstaande dingen maar nog nooit een mailtje terug gehad.

Overigens ben ik wel redelijk tevreden met de router, denk dat hij een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft, voor 30 euro kan je ook niet verwachten dat je router alles ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wordt totaal leip van mn sweex router, portmappen werkt niet goed. :(
kan ik de firewall er ook gewoon uitslopen? ik hoef helemaal geen firewall, ik wil alleen overal in huis internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roytanck
  • Laatst online: 21-07 08:16
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 01:27:
ik wordt totaal leip van mn sweex router, portmappen werkt niet goed. :(
kan ik de firewall er ook gewoon uitslopen? ik hoef helemaal geen firewall, ik wil alleen overal in huis internet.
De firewall staat standaard uit. Bij mij in elk geval wel. Gewoon inloggen op de web-interface en uitzetten anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:47
Hier nog iemand die problemen heeft met een Sweex router.
Situatie:
- Sweex ADSL router/modem Annex-A (analoog)
- Planet Internet 2Mbit/320KBit verbinding
- PC1: AMD Athlon 900, 384MB, WinXP Pro
- PC2: AMD Athlon XP 1800+ mobile, 256MB, WinXP Home

Opzich werkt internet prima, alleen is het zo dat het na een tijdje (1-2 dagen) opeens niet meer mogelijk is om internetpagina's op te vragen.
Als de PC dan opnieuw is opgestart, werkt het wel weer.
Het ligt dus niet aan de verbinding tussen de router en de ISP, maar aan de verbinding tussen de router en de PC's. Dit gebeurt trouwens met beide PC's, alleen staat PC1 permanent aan en PC2 niet. Daardoor komt het in de praktijk vaker voor bij PC1.
Wat trouwens vreemd is, is dat als het niet meer mogelijk is om een site te bezoeken, het nog wel lukt om het via een IP-adres te bezoeken. Dus door het IP-adres in de adresbalk in te kloppen.

De instellingen heb ik allemaal al meerdere malen bekeken, maar ik zie niks wat hiermee te maken zou kunnen hebben.
DHCP staat aan, de lease staat op 365 dagen.

Nu heb ik net even de diagnostic tool gedraaid en zijn dit de resultaten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Checking LAN Connection
  Testing Ethernet LAN connection                  : PASS    HELP

Checking ADSL Connection     
  Testing ADSL Synchronization                     : PASS    HELP

Checking Circuit 0 for Network Connection
  Test ATM OAM Segment Loop Back                   : PASS    HELP
  Test ATM OAM End-to-End Loop Back                : PASS    HELP
  Test Ethernet connect to ATM                     : PASS    HELP
    Test simple ppp session 0 PPP Layer connection : PASS    HELP
     Test simple ppp session 0 IP connect to PPP   : FAIL    HELP

Testing Internet Connection
  Ping primary DNS                                 : SKIPPED HELP
  Query DNS for www.conexant.com                   : SKIPPED HELP
  Ping www.conexant.com                            : SKIPPED HELP

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn:
Test simple ppp session 0 IP connect to PPP: FAIL

[ Voor 3% gewijzigd door Railgunner op 07-02-2004 22:22 ]

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste