Ik heb ook een vraagje over een sweex broadband router:
Ik ben al een paar dagen bezig om mjin router te configureren zodat ik met 2 pc's op internet kan. Ook heb ik om tweakers gezocht naar de juiste informatie en op andere sites.
Ik ben nu zover dat bijna alles goed ingevuld is. Ik heb gepinkt naar mijn modem en naar mijn router. Beide geven "antwoord".
Ook mijn ISP (quicknet/multikabel) gaf aan dat ze zagen dat mijn modem verbinding had met mijn router. Ik heb kabelinternet.
Het volgende staat nu in mijn Internet verbinding (binnen mijn router)
---------------------
Attain IP Protocol : Dynamic IP connect
IP Address : 82.217.xx.xxx
Subnet Mask : 128.0.0.0
Default Gateway : 0.0.0.0
MAC Address : 00:50:FC:F8:5F:5C
Primary DNS : 213.73.255.52
Secondary DNS : 213.73.255.53
----------------------
Het probleem is dus de Default Gateway. Hoe kan ik deze invullen?
Ik heb het ook al via een static IP geprobeert, en dit werkt ook niet. Daar komt ook een Default Gateway van 0.0.0.0 te staan.
Ik heb dus de provider gebeld, en die gozer van de helpdesk zei dat ik mijn router een tijdje van het stroom moest halen, en dat het dan wel goed kwam. Dus niet.
Daarna heb ik mijn router, modem en pc uitgeschakeld en na 10 min weer aangezet. Ook toen was de Default Gateway niet binnen.
Bij mijn LAN-instellingen staat bij de IP Subnet Mask: 255.255.255.0
In ander topic heb ik gelezen dat je deze dan moet aanpassen tot 255.255.0.0
Dit heeft echter ook niet geholpen.
Hebben jullie nog ideeën hoe de Default Gateway ingevuld kan worden?
(btw ook mijn firewall en virusscanner zijn uitgeschakeld wanneer ik via mijn router verbinding probeer te maken)
bvd
--------
Meph--> wat bedoel je met: wat voor andere instellingen heeft je router verder nog?
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 13-01-2004 20:47
]