Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wij hebben een sweex router gekocht. Deze doet echter helemaal niet wat er geadverteerd wordt (packetloss, ping timeouts en andere leuke grappen).

Zelfs na het apparaat terug is gegaan naar sweex-td is het nog niet veranderd.

Daarom een aantal vragen:
- Wie heeft er wel een goed werkende sweex-router ?
- Girotel (en andere ssl) sites, werken die goed ?
- Zo ja, wat is je setup.

Tnx,
D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het probleem niet terug te voeren op de verbinding tussen de router en provider?
'k heb net even op de site van Sweex gekeken en de setup van deze router is een fluitje van een cent net als bij ander routers.......

Trouwens je schrijft dit:
Wij hebben een sweex router gekocht. Deze doet echter helemaal niet wat er geadverteerd wordt (packetloss, ping timeouts en andere leuke grappen).

Je wilt dus packetloss, ping timeouts en andere leuke grappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 23:13

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Mijn neef heeft er eentje die doet wel wat hij moet doen.

Met @home, goede normale kabels, handleiding gevolgt met instellen.
Geen kwade woorden van mij.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 04:25
Die sweex router is hetzelfde als de Edimax 6104.... en daar ben ik ook totaal niet tevreden over. Gaat morgen dan -alweer- terug naar mycom... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:37
Onze sweex router doet het wel normaal, hij is momenteel ingesteld als bridge omdat bij pptp ons inet het niet deed, maar daar moet ik nog een keer naar kijken.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Ik verkoop ze en kan me niet herinneren dat er ooit iemand mee terug is gekomen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik heb er sinds kort één en tot nu toe bevalt ie prima.

Ik heb kabelinternet van Multikabel en deze verbinding gedraagt zich zoals een norale LAN-verbinding. De router heb ik dus zo geconfigureerd dat hij statische IP-adressen uitdeelt in de range van 192.168.2.100/199. Ik heb nog niets gemerkt van collisions of andere vaagheden en mijn netwerk draait gewoon op 100Mbit.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:26
Ik heb al talloze van die Edimax routers geïnstalleerd en tot nu toe werken ze altijd feilloos....

over de switches ben ik minder te spreken... die gaan vaak kapot...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb een sweex en die doet het prima. net zo prima als een duurdere usr bijvoorbeeld. ik heb geen girotel maar de rabo doe het goed.

setup: quicknet multikabel, plug in en draaien. hoef je gewoon niks aan te doen.

[ Voor 24% gewijzigd door smvs op 16-02-2003 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Die van mij werkt perfect als ik met een statisch ip in het interne netwerk werk. De standaard instellingen met DHCP gaven die problemen met packetloss of complete uitval van internet. Verder werkt alles gewoon goed door hier en daar wat poorten te forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 16:48
raden jullie DHCP bij sweex routers voor kabelmodems af ?

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Iemand een idee hoe je de datum/tijd instelt op zo'n ding?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

edwtie: Ik zou waneer het even kan gewoon de DHCP-functie gebruiken, dit is toch wel erg handig als je wel eens van computers wisselt of Windows en Linuxmachines door elkaar gebruikt, dat maakt het een stuk prettiger, ohja, zet wel de IP-lease dan op forever, ik ben er namelijk achter gekomen dat wanneer je van de ISP een ander IP-adres krijgt dat dan ook meteen de lease van de interne adressen verloopt, of dat met mijn instellingen te maken heeft weet ik niet maar het is niet handig als dat gebeurt. Als je bijvoorbeeld bezig bent met het verplaatsen van files over het netwerk dan ligt dat meteen stil. :)

Gunner: Als je een quick setup uitvoert dan is de eerste stap het instellen van de tijd, datum en de tijdzone. Lekker simpel dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje
  • Laatst online: 17-09 11:49
Weet iemand of deze router ook goed werkt met casema? Ik kon er op de sweex site niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

bazs2000 schreef op 16 februari 2003 @ 23:17:
Gunner: Als je een quick setup uitvoert dan is de eerste stap het instellen van de tijd, datum en de tijdzone. Lekker simpel dus. :)
Ik zal vanavond eens kijken.. maar ik heb die quick setup al gedaan natuurlijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/2150/full.jpg

Kan dus nergens de tijd echt goed instellen.. alleen de tijdzone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Je hebt gelijk, en inderdaad het lijkt wel alsof hij verbinding wil maken met een timeserver. :?
01/02/2002 04:54:13 Can't find NTP time
Dit stond nooit in de logs maar nu ineens wel en een hele berg van dit soort entry's.
In de handleiding staat niets over een verbinding met een timeserver, misschien dat ie dit van één van de computers uit het netwerk te halen maar dat lijkt mij ook niet want uit mijn firewall blijkt dat er vanaf 192.168.2.1 geen request zijn gekomen.

Dat is raar, ik ga even op onderzoek uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die tijd update hij vanzelf, vraag me niet hoe.
Verder als we de router instellen zonder DHCP of Firewall krijgen we deze results terug van het pingen:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/dominique/ping.jpg

22% timeouts ongeveer, iemand ideeen?
Girotel werkt trouwens op deze manier ook niet meer.

[ Voor 84% gewijzigd door Elect op 17-02-2003 18:52 ]

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij vertellen, wat de basis instellingen zijn voor een sweex routertje, voor 2 PC's, @home kabelmodem com21 en ik neem aan dinamisch IP adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

daan02: Op de supportafdeling van Sweex staan beschrijvingen voor de instellingen.
Helemaal onderaan de pagina staat wat over @home. :)

http://www.sweex.com/product.asp?dlId=144

[ Voor 15% gewijzigd door bazs2000 op 17-02-2003 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus hetzelfde probleem... sweex router... 1 verbinding met @home werkt perfect... zodra ik de andere utp kabel verbind met de router krijg ik op deze pc geen verbinding meer ...... dá 's dus ontzettend @$#%@ ,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Heb sinds een paar weken ook zo'n routertje staan van sweex, werkt naar mijn idee prima op wanadoo/casema. Instellingen staan op de site van sweex. :)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Staan jullie netwerkkaarten wel goed ?

Dus dat het probleem al gebeurt op het switch gedeelte.

Wat gebeurt er dus als je gaat pingen van werkstation naar werkstation ? heb je dan ook packet loss ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Niet online
Geen packetloss als we de server normaal gebruiken, maar als we de sweex router gebruiken hebben we dit wel.
Iemand nog idee op het gebied van full of half duplex? misschien dat zulke instellingen kunnen helpen?

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 16:48
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 08:34:
Ik heb dus hetzelfde probleem... sweex router... 1 verbinding met @home werkt perfect... zodra ik de andere utp kabel verbind met de router krijg ik op deze pc geen verbinding meer ...... dá 's dus ontzettend @$#%@ ,,,
utp kabel kan cross zijn. Dus je moet dit goed controleren of je kabel cross is .:)

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik had problemen met de sweex router in combinatie met @Home.
Ik heb wel wat netwerk ervaring, en ben vrij zeker dat alle instellingen goed waren.
Het begon ook hoopvol, Router kreeg via DHCP IP adres en rest netjes toegestuurd, en de verbinding deed het ook goed. Dat wil zeggen: heel even. Daarna werd de verbinding langzaam, webpagina's kwamen soms goed door maar heel langzaam, emails lukte bijna nooit, maar een download ging wel weer snel wanneer hij eenmaal op gang was.

Misschien gaat er iets mis met het NAT-ten, maar soms kreeg de router ook gewoon geen IP adres via DHCP door.

De oplossing was NIET een nieuwe sweex router, helaas. Ook de nieuwe gaf de zelfde problemen. Uiteindelijk toch maar weer terug gegaan naar een PC met winroute. Jammer, het doosje werkte qua instellingen best leuk, voor een bijzonder lage prijs. Ach ja, je krijgt toch waar je voor betaald :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 12:03:
De oplossing was NIET een nieuwe sweex router, helaas. Ook de nieuwe gaf de zelfde problemen. Uiteindelijk toch maar weer terug gegaan naar een PC met winroute. Jammer, het doosje werkte qua instellingen best leuk, voor een bijzonder lage prijs. Ach ja, je krijgt toch waar je voor betaald :-(
Zou je het probleem dan niet ergens anders zoeken? Misschien dat je provider het ding niet helemaal ondersteund?

Ik heb sinds kort zo'n ding en ik moet zeggen dat je best waar voor je geld krijgt.

Enige netwerk kennis is wel vereist, maar dat ding is easy-as-pie te configgen

Verwijderd

Inderdaad, ik denk dat het een combinatie is van router en provider. Maar ik zou niet kunnen bedenken op welke manier mijn provider het apparaat "niet ondersteunt". Igg werkt NAT zich wel. Immers, winroute doet netjes wat het moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga nu (eindelijk) aan een ADSL verbinding denken, o.a. omdat er allerlei akties lopen met kortingen etc.

Nu kwam ik bij Zon (ADSL Lite via KPN) het volgende stukje tegen:

/quote
Om Zon Breedband te kunnen gebruiken heb je naast je telefoonlijn een ADSL modem of een ADSL router nodig. Deze kan worden geleverd via het Zon Breedband installatiepakket. Het is ook mogelijk Zon Breedband zonder modem te bestellen. Je moet dan zelf een ADSL modem of router kopen bij een computerspeciaalzaak. Je kunt het modem of de router gemakkelijk zelf installeren. Een uitgebreide installatie instructie wordt uiteraard meegeleverd.
/unquote

In de specs van Zon staat wel (op het aanmeldingsformulier) dat het ADSL Modem moet voldoen aan: PPPoA of PPTP-to-PPPoA relay (vp/vc 8/48, vc-mux)

Een Ethernet modem via Zon kost effe zo'n €129,- dus dacht ik, als ik nou zo'n Sweex xDSL Router met 4p Switch koop voor veel minder ben ik meteen klaar ook voor meer PC's, want ze zeggen dus in dat stukje dat ik geen modem nodig heb en dat een ADSL Router ook kan.

Kan ik dus volstaan met een Sweex Router en GEEN modem ??

/edit

sorry, zie nu dat dit eigenlijk helemaal op de verkeerde plek staat. 8)7

Zal deze vraag op de goed plek stellen.

/einde edit

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 19:32:
Wie kan mij vertellen, wat de basis instellingen zijn voor een sweex routertje, voor 2 PC's, @home kabelmodem com21 en ik neem aan dinamisch IP adres
alles op dhcp zetten.... (router EN pc's) dat is wel zo makkelijk
je CP nummer instellen bij WAN, ip adres van @home wordt dan automatisch gepakt.
en dan werkt het!
als het nodig is kan ik je wel ff screenshots van de installingen geven.
ask

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 13:24:
Inderdaad, ik denk dat het een combinatie is van router en provider. Maar ik zou niet kunnen bedenken op welke manier mijn provider het apparaat "niet ondersteunt". Igg werkt NAT zich wel. Immers, winroute doet netjes wat het moet doen.
ik weet niet wat jij allemaal doet dan?
maar ik heb dit ding op de hcc beurs gekocht, dus dat is al heel wat maandjes terug, kheb @home
en heb echt NOOIT problemen met de router
echt geen omkijken naar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
  • Laatst online: 20-08 21:10
Ik heb sind een tijd ook zo'n sweex router hij werkt goed alleen is er 1 probleem als ik vioce via msn doe dan reboot ie automatisch mijn router :s snap er niks van zijn er meer mensen die dit probleem hebben. ik heb de poorten opgezet die voor vioce via msn nodig zijn.
(deze heb ik open gezet)
IN TCP 1863
IN UDP 1863
IN UDP 5190
IN UDP 6901
IN TCP 6901

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een sweex router icm alcatel speedtouch en costron maxx abbo - werkt zwaar bout

krijg veel disconnects bij het gamen

surfen etc gaat echter prima en snelheid is "wel ok"

heb alle denkbare combinaties van instellingen al geprobeerd - zelfde probleem blijft

ik denk dat het beter is om een andere te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Ik wil binnenkort mijn netwerk gaan veranderen, en wil dan ook een Sweex Routertje kopen. Ik heb nu al een 8 ports switch van Sweex, en die bevalt me goed. Ik vind Sweex best een goed merk voor die prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

Heb vandaag ook de Sweex router/switch-combo gekocht, en moet zeggen: "De installatie is een fluitje van een cent". ;)
Verder heb je voldoende opties. MSN (inclusief filetransfer) doet het standaard al goed. QuakeIII ook, en voor bv BattleField1942 heb ik een poortmapping uit moeten voeren, maar dat is ook maar een kwestie van 1 regeltje invullen. Sim-pel!

Snelheid van de switch is prima, en het routen loopt ook lekker. Ben erg tevreden voor die prijs.

edit:
Ik merk wel dat de Sweex niet te veel connecties aan kan. Als ik in BattleField1942 de serverlijst ping, dan gaat hij niet verder dan 200-300 pings. Daarna kan ik de default gateway niet meer bereiken en moet ik de router resetten. :(

[ Voor 26% gewijzigd door RMYuma op 13-04-2003 02:56 . Reden: toevoeging ]

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
  • Laatst online: 19-05 04:25
Gebruikt er iemand eMule icm deze router ?

Bij mij heeft hij namelijk de neiging om te crashen als ik mijn connecties hoger dan 100 zet. Met 100 connecties kan je helaas niet zo lekker downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Ja ik gebruik het icm lmule en werkt gewoon goed. Overgens klopt van die sweex site ook geen hout. Ben toch niet de enige in nl met de statisch ip van chello ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:43

4POX

Everybody is wired

Hier knalt de sweex router er ook regelmatig uit als ik emule draai. Ik ben bang dat die sweex routers helemaal niet veel connecties aankan. In de toekomst zet ik lekker mijn w2k servertje er weer neer om als router te spelen. Die kon wel enkele 1000ende connecties verwerken en ging het downloaden als een tiet..

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Oja, De vraag die ik nog heb. Heeft iemand de firmware van een sweex router bij de hand. Ik draai nu met de 0.64 van edimax. Maar ik wil de firmware van de sweex ook weer eens proberen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er niet zo erg veel verstand van, maar ik heb die sweex ook in huis gehad , maar geruild voor een vigor draytek 2200e. Echter, als ik een cross draadje aansloot op de router waar al een straight kabel inzat voor de eerste pc deed alleen de tweede PC het niet. Logisch ook omdat deze crosss is en niet de de eerste.

Niet waar dus wat je stelt edwtie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Laatst online: 12-04-2021
Ook ik heb een Swwex routertje, van € 48.

Dat beestje draait echt keurig onder Wanadoo Broadband Premium, Breda. Het installeren was helemaal een eitje ; gebruikersnaam, code en protocol instellen, en ziedaar.

MSN Filetransfer was ook geen enkel probleem, en Rabobank Telebankieren doet het warempel ook. Groot voordeel is overigens de Firewall die ook uitgezet kan worden, dat was bij wat oudere modellen nog wel eens een probleem. Al met al ben ik dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Prince_of_Mu schreef op 25 maart 2003 @ 02:01:
Heb vandaag ook de Sweex router/switch-combo gekocht, en moet zeggen: "De installatie is een fluitje van een cent". ;)
Verder heb je voldoende opties. MSN (inclusief filetransfer) doet het standaard al goed. QuakeIII ook, en voor bv BattleField1942 heb ik een poortmapping uit moeten voeren, maar dat is ook maar een kwestie van 1 regeltje invullen. Sim-pel!

Snelheid van de switch is prima, en het routen loopt ook lekker. Ben erg tevreden!
Hoe red je dat? Het is mij nog niet gelukt :( Vooral lastig met Q III RA..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma

RMYuma

Roezjuh > QIIIA deed het bij mij meteen al! Heb je misschien een oudere firmware?

Probeer anders eens een portmapping uit te voeren. Even met Google zoeken naar de juiste QIIIA-poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Weet iemand hoe het werkt als je deze router ism MX stream gebruikt?
Ik bedoel, stel je heb 2 PC's, moet je als je wilt internetten op elk PC je password en inlognaam invoeren? of wordt dat gedaan door de router?

Ik vraag dit omdat een collega van me zo een ding gehaald heeft en vanavond aan de slag gaat om alles draaiend te krijgen, en een beetje info op voorhand is altijd meegenomen :)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik ben een beetje aan het spelen geweest.

Als je UDP in emule disable en je haalt de UDP poortmapping uit de router. Dan loopt de router niet meer vast.

Ik heb nu een nacht lang gedraait met 100 connecties. Ik ga de volgende nacht proberen om met 150 connecties te draaien totdat ik de grens heb bereikt waarop de router niet meer blijft hangen..

Ik hou jullie op de hoogte.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Laatst online: 29-05 12:36
Darksky zou je eens contact met mij willen opnemen?
ivm sweex router

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah je moet zorgen dat je je netwerkkaart op 10 half duplex of full duplex hebt staan.
dit wil nog wel eens de problemen oplossen.

meer vragen mail me maar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Heb hier ook de sweex router, en die bevalt prima.

Alle applicaties werken ermee, en telebankieren (abn amro) werkt ook.

En zoals JelleVL al zegt, zet je NIC goed. Autosense ging bij mij bijv niet goed.

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 21:33

Brothar

meester

seninha,
password en user-id doet je adsl-modem
de router regelt verder het verkeer van je interne netwerk.
Even search gebruiken, en je hebt antwoord op al je mogelijke vragen.

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is nu een nieuwe firmware op the sweex site LB000020_062_fwui.bin, heeft iemand die al geprobeert, of info wat er nieuw aan is?
Ik ben een beetje nerveus na het lezen over die pull van de edimax update 0.64, maar mischien is dit aleen een nieuwe ntp server ip of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 21:06:
er is nu een nieuwe firmware op the sweex site LB000020_062_fwui.bin, heeft iemand die al geprobeert, of info wat er nieuw aan is?
Ik ben een beetje nerveus na het lezen over die pull van de edimax update 0.64, maar mischien is dit aleen een nieuwe ntp server ip of zo.
Bij mij deed NTP time het niet (cannot find NTP time), heb hem geupdate met die firmware en toen deed ie het wel. Daar was de firmware ook voor bedoeld.

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Over welke versie 0.64 van Edimax BR-6104 hebben jullie het? Ik kan slechts 0.59 vinden (7 november 2002) en daar draait mijn router nu op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Velthuis schreef op 09 April 2003 @ 10:15:
Over welke versie 0.64 van Edimax BR-6104 hebben jullie het? Ik kan slechts 0.59 vinden (7 november 2002) en daar draait mijn router nu op.
In de latere versies van de firmware zat de functie voor upnp. Maar een paar weken geleden kwam het nieuws dat uPNP in veel routers een beetje buggy was (lees: hack gevoelig.) SIndsdien is die firmware niet meer op de edimax site te vinden.

Gelukkig heb ik eentje kunnen downloaden van de .tw site van edimax.. VOor de liefhebbers heb ik 0.64 op de harddisk staan

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik heb de firmware 062 update geinstaleerd en er zijn geen problemen, schijnt inderdaad een NTP fix the zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Wat is NTP ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 15:50

Wolfje666

Shooter fanatic

Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 21:06:
Die is volgens mij alleen voor W95/W98 en ME.
Niet voor XP en W2K.
Toevallig gisteravond ff gekeken. :)
Heb hem 2 keer zonder problemen geïnstalleerd op 2 chello aansluitingen op W2K en W98.
Zonder problemen alles werkt.
Kan niet anders zeggen dan dat ie het waard was.
Moet er wel ff bijzeggen dat ik het vinkje voor daylightsavings niet aan heb gezet.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smvs schreef op 16 February 2003 @ 16:34:
ik heb een sweex en die doet het prima. net zo prima als een duurdere usr bijvoorbeeld. ik heb geen girotel maar de rabo doe het goed.

setup: quicknet multikabel, plug in en draaien. hoef je gewoon niks aan te doen.
Bij mij precies hetzelfde... ook de nat en firewall doen het prima.. ik kan gewoon alles draaien... Rabobank gamez noem het maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm, de firmware word door de browser geaccepteerd en dan door de router geinstaleerd, maak niet uit wat je OS is, zou zelfs op linux of een apple OS moeten werken, de router gebruikt een ARM CPU (conexant cx84200-11) en zijn eigen software.

btw. NTP = de time server, de router neemt elke 2 uur als hij is ingelogt contact op met een timeserver en corrigeert zijn clock, voor de logfiles en zo. met firmware 059 scheen hij een timeserver te gebruiken die niet langer beschikbaar was zodat a) de clock niet werd gezet en b) er een lange rij foutmeldingen in het logscherm werden toegevoegt. 'cannot find ntp server'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen waar ik de firmware kan vinden, want nergens is hij te krijgen, niet op de site van sweex en niet op de site van tweakerd.net ! Das wel het enige slechte van Sweex, je kan er niks vanaf halen, terwijl het er wel staat en is er gewoon weggehaald! Vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.sweexeurope.co...ads/generic_v062_fwui.bin

;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij ook niets dan lof over deze goedkope router...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik vind um ook wel ok, alleen heb ik het probleem dat als ik de Idle Time instel hij zich daar niks van aan trekt... disconnect wel, maar maakt daarna gelijk weer verbinding, erg zinloos.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Er hangt nog een Edimax 8prts switch aan en het probleem doet zich ook voor wanneer alle pc's uitgeschakeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
hiero ook een Sweex routertje...

ik heb dan de uitvoering met printserver. en ook niet anders dan lof..
ik heb hem dan nog doorgelinkt met mijn switch waar dan nog eens 24 pc's aan hangen. en ook allemaal kunnen printen.

en dat voor zo'n goedkoop routertje.. heel mooi. en werkt beter dan mijn shit DHCP servertje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Laatst online: 29-05 12:36
bij mij was na 3 dagen de adapter al stuk misschien doordat ik hem snachts uit doe
(door de adapter uit het stopcontact te halen)
verder prima routertje hoor

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 17-09 22:01
Er komt binnenkort trouwens nog een firmwareupdate.

De huidige update die dus op de sweex site staat verhelpt het tijdsprobleem: dat ding probeerde tijd van een niet-bestaande host te halen. Is nu gefixed.

Ik heb al voorgesteld om de tijdoptie trouwens editbaar te maken, in de vorm van "default server" of "specify server". Zo kun je 'm zelf editten als je wil, en een dichterbij liggende pakken (en dus hoge pings corrigeren)

Wat betreft de nieuwe firmware: deze geeft L2PT ondersteuning (of hoe-dat-dan-heet), iig, hij werkt dan ook met de nieuwere Wanadoo verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
Wat betreft de nieuwe firmware: deze geeft L2PT ondersteuning (of hoe-dat-dan-heet), iig, hij werkt dan ook met de nieuwere Wanadoo verbindingen.
Das mooi ik zat me hier al zorgen over temaken want ik heb net bij mijn vriiendin Broadband Basic van wanadoo geinstalleerd en dan maak je dus verbinding via een vpn/L2pt verbinding. En die vent zij ook dat iedereen die nu een COM21 heeft deze ook krijgt (dus ik ook) Nou dat is een hele op luchting :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wdrawing schreef op 16 april 2003 @ 21:04:
[...]

Das mooi ik zat me hier al zorgen over temaken want ik heb net bij mijn vriiendin Broadband Basic van wanadoo geinstalleerd en dan maak je dus verbinding via een vpn/L2pt verbinding. En die vent zij ook dat iedereen die nu een COM21 heeft deze ook krijgt (dus ik ook) Nou dat is een hele op luchting :D
Ja das is wel geluk hebben. Ik moest laatst bij een klant ff een netwerkje aanleggen. Zat een partij te kloten... en jaa hoor... bleek dat motorola modem niet routerbaar is via PPoE :(
Nu maar even wachten totdat het modem is omgeruilt door casema :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chillem schreef op 16 april 2003 @ 17:23:
ik heb dan de uitvoering met printserver. en ook niet anders dan lof..
ik heb hem dan nog doorgelinkt met mijn switch waar dan nog eens 24 pc's aan hangen. en ook allemaal kunnen printen.
Uitvoering met printserver? Ik wist niet dat die ook bestond, en kan er op de sweex site ook niks over vinden...
Als je een printer op de normale Sweex router kan aansluiten en dus de router ook als printserver kan gebruiken dan hoor ik dat graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 17-09 22:01
Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 22:57:
[...]

Ja das is wel geluk hebben. Ik moest laatst bij een klant ff een netwerkje aanleggen. Zat een partij te kloten... en jaa hoor... bleek dat motorola modem niet routerbaar is via PPoE :(
Nu maar even wachten totdat het modem is omgeruilt door casema :Z
Niet routeerbaar via PPoE :?

Lijkt me erg stug. De meeste routers (ook de sweex) ondersteunen PPoE. PPoE is puur bedoeld om verbinding te maken over het WAN netwerk. Je krijg dus een dhcp-ip meestal, en dmv PPoE maak je een verbinding daaroverheen.

Dat staat totaal los van de routerfunctie opzich. Ik heb zelf niet met wanadoo gewerkt, wel met kabelfoon. Die gebruiken ook gewoon PPoE, en dat werkt prima, ook met een Sweex router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stomme vraag misschien, maar ik heb hier de sweex LB000020 router geïnstalleerd met een kabel internet verbinding en allebei de computers hebben internet en doen het perfect (1x een windows 98 bak num2 & 1x win XP bak num1)

Op de windows computer zit een printer aangesloten, kan ik die nu ook delen via de router?? En elkaar harde schijven zien en doen?? OF werkt dat niet met een router!? Sorry als het een hele domme vraag is! |:(

En als het wel kan, hoe doen wij dat dan? 8)7 :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op 17 February 2003 @ 18:26:
[afbeelding]

Kan dus nergens de tijd echt goed instellen.. alleen de tijdzone!
Tijd kun je vast wel via Telnet instellen :p\
Haal dat vinkje bij enable daylight saving time weg... scheelt een hoop geklooi :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 13:12:
Stomme vraag misschien, maar ik heb hier de sweex LB000020 router geïnstalleerd met een kabel internet verbinding en allebei de computers hebben internet en doen het perfect (1x een windows 98 bak num2 & 1x win XP bak num1)

Op de windows computer zit een printer aangesloten, kan ik die nu ook delen via de router?? En elkaar harde schijven zien en doen?? OF werkt dat niet met een router!? Sorry als het een hele domme vraag is! |:(

En als het wel kan, hoe doen wij dat dan? 8)7 :?
Je moet 'Bestanden en Mappen delen' aanzetten op beide pc's. Dat zorgt ervoor dat je je mappen en printers kan 'delen' (sharen) en zodoende kan je via het netwerk de andere harde schijven zien en printen op de andere printer.

Bestanden en Mappen delen kan je instellen via XP, door naar Network Connections te gaan (rechtermuisknopklik op 2 computertjes rechtonderin je scherm). En dan rechtermuisknopklik op Local Area Network en dan properties aanklikken en dan install klikken en dan Service en dan File and Printer Sharing for Microsoft networks.

Als je dat gedaan hebt kan je de mappen en printers in Verkenner delen door rechtermuisknopklik en dan delen te klikken (share).

En op win98 bak gaat t ook ongeveer zo :-)

Succes

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Sweex Router (4 pts switch) en het Thomson Speedtouch Alcatel modem.
Dit modem kan ook dienst doen als router, maar ik heb hem ingesteld staan als 'dom' modem (met een adsl_pptp.ini file... oid), dus zonder router functie.
Nu lees ik hier in de topics ook wel dat mensen hun router als switch gebruiken en hun modem als router.

Wat is volgens jullie het best?
Sweex als router & switch en Speedtouch als modem òf
Sweex als switch en Speedtouch als router & modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Laatst online: 22-01 21:17
prima dingetje! hier met zeelandnet was het ook zo gefixed. mac adres klonen, en alles werkte gelijk :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heeft iemand ook een antwoord voor mijn probleem, en dat is dat ik vorige week een sweex router gekocht heb. En die netjes heb geinstalleerd volgens de beschrijving en ook nog op de site heb gekeken van sweex en toen ook nog toegepast heb wat er in de faq stond(ik heb chello). Nou heb ik netjes internet via de computer met de netwerkkaart die de router heeft gecloned. Maar nu doe ik de kabel van me andere computer in de router en heb dus helemaal geen internet op computer 2

ps. lichtje van computer 1 begint wel te branden op de router en niet bij computer 2

Wie o wie weet wat ik fout doe

avb CPD 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeFaCe
  • Laatst online: 08-09 20:43
dreeke schreef op 16 februari 2003 @ 16:03:
Ik verkoop ze en kan me niet herinneren dat er ooit iemand mee terug is gekomen.
Jeps... hierow ook, alleen met die nieuwe casema modems die L2TP gebruiken werken ze niet (omdat ze simpelweg het L2TP protocol niet ondersteunen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aaaRGH ik dacht dat niemand wist dat dit ding bestond. Ik heb laatste zo'n ding in huis gehad om mijn (let op) NIEUWE wanadoo verbinding te gaan delen. Maar hij ligt dus alweer terug bij mijn leverancier.

Voordat iedereen gaat gillen... Wanadoo is overgestapt van com21 modems naar EURODOCSIS o.i.d. en dat werkt met VPN en L2P Adapters. De sweex router is een leuk ding, maar dit krijg je er niet mee voor elkaar.

ADSL, @home, zeelandnet, noem maar op, geen problemen...

Misschien ook wel leuk, deze nieuwe Wanadoo zorgt ervoor dat google.nl en rabobank telebankieren, abn-amro internetbankieren, routenet.nl en nog vele andere handige veel gebruikte websites het bij mij niet meer doen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij doet het perfect met Cable Wanadoo op PPPOE! Installatie was een fluitje van een cent, kabels erin en hij deed het!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een Motorola modem? Kan je mij ff vertellen hoe je dat gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:30
ik heb ook zo'n sweex routertje (icm XS4All ADSL) werkt perfect!

Het instellen duurde even, maar sindsdien zijn er geen problemen mee...

en tja, dat hij niet werkt met een protocol dat hij niet ondersteund... goh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velthuis
CPD> Klinkt als kabel die niet goed is (misschien cross)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Velthuis,

Ik heb die kabel ook gewoon gebruikt toen ik nog geen router had en gewoon 2 ethernet kaarten in me comp had hangen. En heb toen die kabel rechtstreeks naar me tweede comp gebruikt.
En wat bedoel je met crosskabel? Ben nog niet helemaal op de hoogte van netwerken en sommige termen.

Greetz CPD 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velthuis
CPD> Rechtstreeks tussen twee computers gebruik je een crosskabel. Dus ik had gelijk. ;)
Zie FAQ Networking voor dit soort info. Je hebt dus nu een nieuwe kabel nodig, omdat de (switch)poort op het Sweex router niet van het type is dat zowel "straight" (MDI) als "cross" (MDIX) accepteert.

PS: Lees ook eens hier ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Velthuis op 23-04-2003 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartstikke bedankt Velthuis,

Een antwoord als dit heb ik op het hele forum niet gezien.
Maar eindelijk kan ik er wat aan doen

Thnx CPD 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 16:46:
[...]

Bestanden en Mappen delen kan je instellen via XP, door naar Network Connections te gaan (rechtermuisknopklik op 2 computertjes rechtonderin je scherm). En dan rechtermuisknopklik op Local Area Network en dan properties aanklikken en dan install klikken en dan Service en dan File and Printer Sharing for Microsoft networks.

Succes
Kan het zo zijn dat er bij mij geen 'File and printer sharing' bij staat?
Ik heb bij services alleen Service Advertising Protocol staan...

Hoe kom ik aan andere services...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niets ggezegd...

was al geinstalleerd!

zondagmorgen... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
Na het upgrade van mijn firmware kan ik geen bestanden zenden meer via msn :( hebben meer mensen hier last van. ik heb deze poorten al opgezet maar mocht niet baten.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/wilkieff/sweexrouter.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma

RMYuma

Vreemd, Wdrawing...
Ik hoef helemaal geen poorten specifiek open te zetten met de laatste firmware van de sweexsite. De bestandsverzending van MSN werkt gewoon prima zonder enig knutselen. Heb je wel de juiste firmware te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
Ja ik heb de firmware van de site van sweex zelf gehaalt ik snap er ook niks van :S
kan jij ook een voice gesprek houden via msn? als je geen poorten heb open gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm, misschien moet je ff je oude firmware laden en opnieuw upgraden, ik heb ook de nieuwste firmware en ook geen problemen met files versturen, voice gesprekken heb ik nooit geprobeerd... maar wat moet je ook zonder mic :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
Ja hoe kom ik aan de oude firmware??? En werkt bij jullie de backup functie? onder windowsXP. Want als ik een backup wil maken dan moet ik een proggie downloaden en die krijg ik nie opgestart dat proggie wat ik heb gedownload??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Sweex routertje, als DHCP server in combinatie met Chello abbonement. ABN-AMRO telebankieren, MSN voice chat, internet/LAN-gamen, ftp, http, geen probleem _/-\o_ . Laaste firmware update [(v0.62 (Mar 10 2003 11:04:39)] gebruikt. Werkt perfect, alhoewel....:
* ik moet niet te veel spelen met Virtual Server functie... 8)7
* geen (game)-server draaien...arme router kan 't niet aan. >:)
* wanneer de Firewall functie: [DoS Protection], [Discard Ping From WAN], [RIP defect] -- aanstaat, kan ik na een tijdje wel connection problemen verwachten (sinds nieuwe firmware update een stuk minder).
* Sweex router moet wel connectie met de echte NIC zodat de MAC-adres geverifieërd kan worden, anders gaat 't na een WEEKje flippen....totaal disconnected. Stekker weer in de orginele NIC, bam! weer internet - netwerk stekker weer in de router...en een weekje stiekem weer internetten...tja 'k kan niet eeuwig blijven faken met een nep (lees: cloned) MAC adres :+

Zomaar 'n stukje Security Logs:
---
05/03/2003 13:57:39 192.168.2.190 login success
05/03/2003 13:34:52 NTP Date/Time updated
05/03/2003 13:34:22 Begin to query NTP
05/03/2003 11:34:52 NTP Date/Time updated
05/03/2003 11:34:22 Begin to query NTP
05/03/2003 09:34:52 NTP Date/Time updated
05/03/2003 09:34:22 Begin to query NTP
05/03/2003 07:34:52 NTP Date/Time updated
05/03/2003 07:34:22 Begin to query NTP
05/03/2003 05:34:52 NTP Date/Time updated
05/03/2003 05:34:22 Begin to query NTP
05/03/2003 03:34:52 NTP Date/Time updated
05/03/2003 03:34:22 Begin to query NTP
05/03/2003 01:34:52 NTP Date/Time updated
05/03/2003 01:34:22 Begin to query NTP
05/02/2003 23:34:52 NTP Date/Time updated
05/02/2003 23:34:22 Begin to query NTP
05/02/2003 21:34:52 NTP Date/Time updated
05/02/2003 21:34:22 Begin to query NTP
05/02/2003 19:34:52 NTP Date/Time updated
05/02/2003 19:34:22 Begin to query NTP
05/02/2003 17:34:52 NTP Date/Time updated
05/02/2003 17:34:23 Begin to query NTP
05/02/2003 15:39:02 **SYN Flood to Host** 192.168.2.197, 1533->> 65.220.224.30, 80 :? :? :?
05/02/2003 15:34:53 NTP Date/Time updated
05/02/2003 15:34:23 Begin to query NTP
---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 14:41:
Misschien ook wel leuk, deze nieuwe Wanadoo zorgt ervoor dat google.nl en rabobank telebankieren, abn-amro internetbankieren, routenet.nl en nog vele andere handige veel gebruikte websites het bij mij niet meer doen... :(
Rabo Tele/Internetbankieren krijg je weer werkend door www-proxy.wanadoo.nl:8080 als proxy in te stellen. Let wel op waar je dit doet (niet bij LAN settings)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 14:15:
Ik heb ook een Sweex routertje, als DHCP server in combinatie met Chello abbonement. ABN-AMRO telebankieren, MSN voice chat, internet/LAN-gamen, ftp, http, geen probleem _/-\o_ . Laaste firmware update [(v0.62 (Mar 10 2003 11:04:39)] gebruikt. Werkt perfect, alhoewel....:
* ik moet niet te veel spelen met Virtual Server functie... 8)7
* geen (game)-server draaien...arme router kan 't niet aan. >:)
* wanneer de Firewall functie: [DoS Protection], [Discard Ping From WAN], [RIP defect] -- aanstaat, kan ik na een tijdje wel connection problemen verwachten (sinds nieuwe firmware update een stuk minder).
* Sweex router moet wel connectie met de echte NIC zodat de MAC-adres geverifieërd kan worden, anders gaat 't na een WEEKje flippen....totaal disconnected. Stekker weer in de orginele NIC, bam! weer internet - netwerk stekker weer in de router...en een weekje stiekem weer internetten...tja 'k kan niet eeuwig blijven faken met een nep (lees: cloned) MAC adres :+

Zomaar 'n stukje Security Logs:
---
05/03/2003 13:57:39 192.168.2.190 login success
05/03/2003 13:34:52 NTP Date/Time updated
05/03/2003 13:34:22 Begin to query NTP
05/03/2003 11:34:52 NTP Date/Time updated
05/03/2003 11:34:22 Begin to query NTP
05/03/2003 09:34:52 NTP Date/Time updated
05/03/2003 09:34:22 Begin to query NTP
05/03/2003 07:34:52 NTP Date/Time updated
05/03/2003 07:34:22 Begin to query NTP
05/03/2003 05:34:52 NTP Date/Time updated
05/03/2003 05:34:22 Begin to query NTP
05/03/2003 03:34:52 NTP Date/Time updated
05/03/2003 03:34:22 Begin to query NTP
05/03/2003 01:34:52 NTP Date/Time updated
05/03/2003 01:34:22 Begin to query NTP
05/02/2003 23:34:52 NTP Date/Time updated
05/02/2003 23:34:22 Begin to query NTP
05/02/2003 21:34:52 NTP Date/Time updated
05/02/2003 21:34:22 Begin to query NTP
05/02/2003 19:34:52 NTP Date/Time updated
05/02/2003 19:34:22 Begin to query NTP
05/02/2003 17:34:52 NTP Date/Time updated
05/02/2003 17:34:23 Begin to query NTP
05/02/2003 15:39:02 **SYN Flood to Host** 192.168.2.197, 1533->> 65.220.224.30, 80 :? :? :?
05/02/2003 15:34:53 NTP Date/Time updated
05/02/2003 15:34:23 Begin to query NTP
---
ooit verder gekeken in topic :?
nieuwe firmware dude 8)7
link http://www.sweexeurope.co...ads/generic_v062_fwui.bin

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 12:41:
[...]

ooit verder gekeken in topic :?
nieuwe firmware dude 8)7
link http://www.sweexeurope.co...ads/generic_v062_fwui.bin
Hoezo, ik heb toch de laatste update (v0.62) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee wat de instellingen zijn om Remote Desktop te gebruiken icm die Sweex?
Port 3398 in NAT, hoe in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bazs2000 schreef op 17 February 2003 @ 18:33:
Je hebt gelijk, en inderdaad het lijkt wel alsof hij verbinding wil maken met een timeserver. :?
Bij Sweex kun je de nieuwste versie van de firmware downloaden. Deze lost dit probleem op.

Weet iemand trouwens hoe je poort 67 kunt openzetten in een sweex broadband router?
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 11:46:
Iemand een idee wat de instellingen zijn om Remote Desktop te gebruiken icm die Sweex?
Port 3398 in NAT, hoe in te stellen?
Je moet een virtual server mapping aanmaken op poort 3389 (tcp) naar de server/werkstation waarmee je wil connecten via Terminal Service/Remote Desktop
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 14:38:
Weet iemand trouwens hoe je poort 67 kunt openzetten in een sweex broadband router? 8)7
Volgens mij precies op dezelfde manier zoals ik hierboven aan Remco00 heb proberen uit te leggen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Gunner op 06-05-2003 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machielk
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02-2024

machielk

The server has been updated

Gunner schreef op 06 May 2003 @ 15:00:
[...]

Je moet een virtual server mapping aanmaken op poort 3389 (tcp) naar de server/werkstation waarmee je wil connecten via Terminal Service/Remote Desktop
Check, werkt als een tierelier!

<wow mode>
Blijft geweldig zo'n bakkie
</wow mode>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 14:38:
[...]

Bij Sweex kun je de nieuwste versie van de firmware downloaden. Deze lost dit probleem op.

Weet iemand trouwens hoe je poort 67 kunt openzetten in een sweex broadband router?
8)7
Onder General Setup en dan bij NAT en dan Special Applications kun je instellen welke poorten open staan. Snappie? :9

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste