Helaas maar deels.
Ik vermoed dat het zo moet:
trigger port: 67 Trigger type :TCP Public port: ????? Public type: TCP
Verwijderd
Ga jij eens even zoeken wat "MTU" isVerwijderd schreef op 21 February 2003 @ 12:03:
Ook ik had problemen met de sweex router in combinatie met @Home.
Ik heb wel wat netwerk ervaring, en ben vrij zeker dat alle instellingen goed waren.
Het begon ook hoopvol, Router kreeg via DHCP IP adres en rest netjes toegestuurd, en de verbinding deed het ook goed. Dat wil zeggen: heel even. Daarna werd de verbinding langzaam, webpagina's kwamen soms goed door maar heel langzaam, emails lukte bijna nooit, maar een download ging wel weer snel wanneer hij eenmaal op gang was.
Misschien gaat er iets mis met het NAT-ten, maar soms kreeg de router ook gewoon geen IP adres via DHCP door.
De oplossing was NIET een nieuwe sweex router, helaas. Ook de nieuwe gaf de zelfde problemen. Uiteindelijk toch maar weer terug gegaan naar een PC met winroute. Jammer, het doosje werkte qua instellingen best leuk, voor een bijzonder lage prijs. Ach ja, je krijgt toch waar je voor betaald
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Verwijderd
Oke, strax maar ff proberen.Gunner schreef op 06 May 2003 @ 15:00:
[...]
Je moet een virtual server mapping aanmaken op poort 3389 (tcp) naar de server/werkstation waarmee je wil connecten via Terminal Service/Remote Desktop
[...]
Volgens mij precies op dezelfde manier zoals ik hierboven aan Remco00 heb proberen uit te leggen
Bij Public port moet je volgens mij ook 67 invullen.Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 16:21:
Helaas maar deels.
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
To Tweak Or Not To Tweak
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Ik heb nu 0.62 en dat is de nieuwste.... je kan checken of het goed is gegaan door te kijken of je NTP time goed staat, dit is o.a gefixed in de nieuwe firmwareDeMoN schreef op 06 mei 2003 @ 22:39:
Ik heb er vanmiddag ook een gehaald, zoals je ziet... up and running
Werkt perfect. En die firewall is imho goed genoeg
Ohja.. kan iemand even bij zijn Sweex router kijken welke versie hij nu heeft? En of dat VOOR of NA de firmware update was? Ik heb namelijjk het gevoel dat mijn firmware update niet goed is gegaan
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ja, dan heb ik toch de nieuwste.Gunner schreef op 06 mei 2003 @ 23:02:
[...]
Ik heb nu 0.62 en dat is de nieuwste.... je kan checken of het goed is gegaan door te kijken of je NTP time goed staat, dit is o.a gefixed in de nieuwe firmware
Verwijderd
Verwijderd
Die virtual server maken werkt prima, wel jammer dat je niet op de poort kan triggeren.
mtr of winmtrVerwijderd schreef op 07 May 2003 @ 12:50:
Ping time-outs en packetloss merk ik weinig van, is er een handige tool om dat te testen?
Verwijderd
Ik weet al deels hoe ik dit ga doen, maak gewoon nog ff een virtual server aan die point naar die andere pc.Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 15:32:
[...]
Die virtual server maken werkt prima, wel jammer dat je niet op de poort kan triggeren.
Als ik 3389 trigger op tcp public en private ook, doet ie er niets mee, met de virtual server echter wel. Als ik nu een andere pc binnen dat netwerk wil overnemen moet ik waarschijnlijk een andere public poort aanmaken?
Dat had ik dus ook, onderstaande kreeg ik vanmiddag als advies.Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 12:41:
Heel verhaal...........
* Sweex router moet wel connectie met de echte NIC zodat de MAC-adres geverifieërd kan worden, anders gaat 't na een WEEKje flippen....totaal disconnected. Stekker weer in de orginele NIC, bam! weer internet - netwerk stekker weer in de router...en een weekje stiekem weer internetten...tja 'k kan niet eeuwig blijven faken met een nep (lees: cloned) MAC adres
Misschien handig om te proberen.Advies Sweex:
Ik neem aan dat u de router geconfigureerd heeft op het Cable DSL protocol. Ik verzoek u bij dit protocol de volgende hostnamen te proberen. Bij het invullen van de juiste hostname zal de router zichzelf waarschijnlijk niet meer resetten.
Chello heeft Nederland verdeeld in verschillende blokken. Regio R'dam moet de hostname chello.nl gebruiken, regio arnhem moet chello gebruiken en regio eindhoven chello.brabant.nl. Dit zijn de enige hostnames van chello die tot nu toe bij ons bekend zijn. Als u geen succes heeft met één van deze hostnamen dan kunt u later ook chello bellen en vragen welke hostname uw verbinding gebruikt. Weet chello hier geen antwoord op te geven of als ze hier geen antwoord op willen geven, sluit dan uw modem terug aan op uw netwerkkaart en maak de verbinding werkend. U kunt nu een MsDos venster openen en het commando IPCONFIG /ALL invoeren. Er verschijnt dan een lange lijst met instellingen van uw netwerkkaart. Bovenin staat welke hostname uw provider gebruikt. Dit is de hostname die u dan ook in de router in moet voeren.
PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!
[ Voor 52% gewijzigd door Tweak-Freak op 09-05-2003 19:34 ]
[ Voor 38% gewijzigd door Tweak-Freak op 09-05-2003 19:35 ]
Deze werkt dus prima met chello.Tweak-Freak schreef op 09 May 2003 @ 19:13:
Ik vroeg me af of de "Network Router Sweex ADSL+4Poorts Switch" ook gewoon met (chello) kabel internet werkt of werkt deze echt alleen voor ADSL ?
PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!
[ Voor 22% gewijzigd door comprobot op 10-05-2003 21:23 ]
wat moet ik nu vergelijken met de 0.62 ?Hardware Version: 1.0
Boot Code Version: V1.11
Runtime Code Version: 0.13P (Dec 5 2002 11:58:43)
[ Voor 65% gewijzigd door Spleasure op 13-05-2003 20:19 ]
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
ik kan hier tussen de pc en router geen cross doen, maar tussen het modem en router welMr-FaTMeN schreef op 13 May 2003 @ 20:21:
het is misschien een stomme vraag maar tussen pc <-> router moeten daar straigths tussen of mogen crossed cables ook?
en zijn namelijk router waar crossed ook mag?
[ Voor 81% gewijzigd door Velthuis op 14-05-2003 13:55 ]
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Misschien interessant om te weten, na het invullen van de Hostname zoals boven vermeld is de verbinding niet meer weggevallen. Het schijnt dus de oplossing te zijn.Door Rocky - Friday 09 May 2003 17:25
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
speedfragger schreef op 05 May 2003 @ 12:41:
Heel verhaal...........
* Sweex router moet wel connectie met de echte NIC zodat de MAC-adres geverifieërd kan worden, anders gaat 't na een WEEKje flippen....totaal disconnected. Stekker weer in de orginele NIC, bam! weer internet - netwerk stekker weer in de router...en een weekje stiekem weer internetten...tja 'k kan niet eeuwig blijven faken met een nep (lees: cloned) MAC adres
--------------------------------------------------------------------------------
Dat had ik dus ook, onderstaande kreeg ik vanmiddag als advies.
Nu maar afwachten af de verbinding gewoon blijft bestaan.
quote:
Advies Sweex:
Ik neem aan dat u de router geconfigureerd heeft op het Cable DSL protocol. Ik verzoek u bij dit protocol de volgende hostnamen te proberen. Bij het invullen van de juiste hostname zal de router zichzelf waarschijnlijk niet meer resetten.
Chello heeft Nederland verdeeld in verschillende blokken. Regio R'dam moet de hostname chello.nl gebruiken, regio arnhem moet chello gebruiken en regio eindhoven chello.brabant.nl. Dit zijn de enige hostnames van chello die tot nu toe bij ons bekend zijn. Als u geen succes heeft met één van deze hostnamen dan kunt u later ook chello bellen en vragen welke hostname uw verbinding gebruikt. Weet chello hier geen antwoord op te geven of als ze hier geen antwoord op willen geven, sluit dan uw modem terug aan op uw netwerkkaart en maak de verbinding werkend. U kunt nu een MsDos venster openen en het commando IPCONFIG /ALL invoeren. Er verschijnt dan een lange lijst met instellingen van uw netwerkkaart. Bovenin staat welke hostname uw provider gebruikt. Dit is de hostname die u dan ook in de router in moet voeren.
Misschien handig om te proberen.
Bij mij was het dus arnhem.chello.nl (woon in Almere)
[ Voor 4% gewijzigd door Swop1200 op 25-05-2003 22:26 ]
Verwijderd
Verwijderd
Xp blijft kampen met probleem "cable disconnected"? Bij mij wel zodra ik meer dan 1 computer aansluit op de (switch van de) router.. Hiervoor heb ik de oplossing genomen om er een hubje aan te hangen en daar al m'n pc's op aan te sluiten en sinds dien gaat alles perfect.DeMoN schreef op 27 May 2003 @ 09:34:
Ik heb het probleem dat als ik redelijk intensief gebruik maak van mijn internet verbinding dat ik dan opeens 2 minuten gewoon zeer traag tot gewoon bijna geen internet meer heb. Hij lijkt gewoon verstopt te zitten ofzo
Iemand die dit ook heeft? SweeX router met nieuwste firmware en zonder printserver.
Ik had al:Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 09:41:
[...]
Xp blijft kampen met probleem "cable disconnected"? Bij mij wel zodra ik meer dan 1 computer aansluit op de (switch van de) router.. Hiervoor heb ik de oplossing genomen om er een hubje aan te hangen en daar al m'n pc's op aan te sluiten en sinds dien gaat alles perfect.
CHELLO==>SWEEXROUTER==>HUBJE-->PC1,PC2,PC3 etc etc
1
2
3
4
5
6
| DEMON internet ==> SWEEXROUTER ==> PC1 || || HUB || PC2, PC3, PC4 |
[ Voor 18% gewijzigd door DeMoN op 27-05-2003 09:50 ]
Verwijderd
Heb jij ook problemen met je printer? Er komt eerst een klein stukkie uit, vervolgens print hij het goed en tot slot nog een witte pagina :\Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 22:34:
Spleasure:
Ik heb ook printerverise van Sweex router. Kan alleen die 0.62 update niet uitvoeren.
Online gamen werkt echter ook niet, tenzij ik DMZ enable. Weet iemand een oplossing hoe dit anders kan?
Verwijderd
Ik kan helemaal niet printen :\ maar heb jij problemen met online gamen?Spleasure schreef op 27 May 2003 @ 14:23:
[...]
Heb jij ook problemen met je printer? Er komt eerst een klein stukkie uit, vervolgens print hij het goed en tot slot nog een witte pagina :\
Nee, in het geheel niet en ook nooit gehad. Ik heb zelfs niets speciaals hoeven in te stellen. Ik heb Chello kabel.Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 18:11:
[...]
Ik kan helemaal niet printen :\ maar heb jij problemen met online gamen?
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 22:31 ]
Verwijderd
Heeft écht zin om je derde octet te maskeren.Wdrawing schreef op 01 May 2003 @ 19:09:
Na het upgrade van mijn firmware kan ik geen bestanden zenden meer via msnhebben meer mensen hier last van. ik heb deze poorten al opgezet maar mocht niet baten.
[afbeelding]
C2D 6600, 275 GTX Windows 7
Yep, als je de router reset, worden ook de settings gereset. Kwestie van eenmalig je settings in een tekstbestandje zetten, zodat je zo meteen weer in kunt voeren.joostve schreef op 02 July 2003 @ 11:19:
ff een vraagje als ik hem reset worden dan ook de instellingen gereset?
ik heb een sweex broadband router
greetz.
| Specs Aurora24 | My music |
C2D 6600, 275 GTX Windows 7
[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 06-07-2003 10:29 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 22:18 ]
https://www.strava.com/athletes/10490675
geen idee maar in sommige netwerken / situaties heb ik gehad dat die dingen 1 keer per dag helemaal vastliepen. andere sweex -> zelfde probleem. linksys -> geen gezeik meer. maar ik klaag niet want wat wil je voor dat geld. maar voor dingen die bedrijfszeker moeten zijn geen sweex router meer voor mij.
[ Voor 4% gewijzigd door RMYuma op 23-07-2003 20:51 . Reden: spellingcorrectie... ]
ik heb na die oplossing iig nog steeds problemen. kga em maar ff resetten nog denk ik.18-7-2003
Nadat er meldingen kwamen van gebruikers die last hadden van 'dropouts' in combinatie met onze Sweex Routers, heeft Sweex in samenwerking met Zeelandnet gezocht naar een oplossing.
Met het Route Informatie Protocol kunnen we dit euvel herstellen. Als er veel computers op een netwerk zijn aagesloten, en die tevens onderling veel dataverkeer hebben, kan er dus er erg veel ARP requests voorbij komen. Met het gevolg dat het aantal max. hops, dit is max. 15 overschreden wordt.
Bij de 16e hop zullen er times outs plaats vinden, en is er verlies van datapakketten. Bij 'dropouts' kan het verlies van datapakketjes zo groot zijn, dat het surfen over het internetten vrijwel onmogelijk wordt gemaakt.Voor gebruikers die willen weten wat de ARP en RIP functie is en doet, kunnen hier (rechts klikken, bestand opslaan als) een powerpointpresentatie downloaden.
Om het euvel te verhelpen voert u de volgende procedure uit.
U logt in naar de router met het adres http://192.168.2.1, als u het login scherm van de router voor u heeft, klikt u op login, mits u deze zelf al beveiligd met een wachtwoord. Vervolgens klikt u op 'General Setup' u kiest in dit menu voor 'Firewall' als u de 'Firewall' uit heeft staan klikt u op 'Enable'. Nu klikt u op 'Apply' en krijgt na 5-10 seconden een aantal extra opties, hierbij kiest u voor 'Intrusion Detection', of 'Hacker Prevention'. In het scherm wat u nu voor u heeft, vindt u de optie 'RIP Defect' deze staat standaard aangevinkt. Als u hierop klikt wordt de 'RIP' functie uitgeschakeld, u klikt vervolgens op 'Apply' ==> 'Logout', 'Cancel', en als laatste op 'Ja'. Het surfen op het internet moet nu weer feiloos werken.
Verwijderd
Verwijderd
Hoe makkelijk kan het zijn?Reignman schreef op 29 July 2003 @ 22:42:
Is het heel moeilijk om met zo'n Sweex Router + Switch een FTP server op te zetten met je @Home IP adres....?
Dus niet het interne 192.168.2.100 adres maar wel op die PC maar dat iemand anders dan op die PC via het @Home 217.121.xx.xx kan inloggen...
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 22:55 ]
FTP usually using a 2 port connection :
port 21 for flowcontrol of communication and commands
port 20 for Datatransfer of (m)put and (m)get
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door _root op 13-08-2003 09:59 ]
PVoutput 3250 WP
Dat is inderdaad geen probleem, maar ik wil dus vanaf buiten dat netwerk bereiken.Velthuis schreef op 13 August 2003 @ 10:23:
_root> Om met MX-stream te kunnen internetten kun je prima een Sweex/Edimax gebruiken. Hiervoor is geen portmapping nodig. Jij wilt een VPN verbinding opzetten met je werk of een netwerk elders neem ik aan?
PVoutput 3250 WP
2 (mogelijke) oplossingen:_root schreef op 13 August 2003 @ 10:31:
[...]
Dat is inderdaad geen probleem, maar ik wil dus vanaf buiten dat netwerk bereiken.
Dus in de router ga je poort 1723 doorzetten naar de linux machine, en op dat moment gaat de router herstarten, en komt de verbinding naar mx-stream niet meer op.
Ik hoop dat mijn probleem omschrijving nu duidelijker is !
Verwijderd
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 11:17 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ze zeggen dat het dezelfde is als een Edimax BR6104, en dat werkt.Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 14:10:
hoi,
nou heb ik dus de keus deze router bij de lokale hardware boer te kunnen kopen maar ik had een aantal vraagjes waar k zelf niet uitkom
1. Werkt deze met chello? (terrayon modem)
Ja, tuurlijk..... Waarom koop je anders een routertje? (De aanschafprijs heb je er zo uit, omdat er nu dus geen PC meer 24/7 aan hoeft te staan voor ICS o.i.d. Zo'n routertje verbruikt veel minder stroom.)2. als ik deze router heb kan ik dus alle pc's uitzetten router aan en m'n eigen pc aan en meteen internetten? (zelfde met andere pcs in het huis dat er dus niet genoodzaakt een pc aan moet blijven (dat is ook de reden dat ik een router wil))
dat zijn echt mijn hoofdvragen...
bvd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 15:39 ]
Verwijderd
Verwijderd
Niet goed gestekkerde patch-kabels (waar het koper dus tever uit het stekkertje steekt) kunnen switch-poorten of netwerkkaarten beschadigen. Als dit het geval is, kunnen ze dat zo zien bij Sweex. Dan hoef je het niet te proberen.Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 15:49:
Nou ik heb dus ook een sweex router, ik vind het een prima apparaat, werkt prima
nu is er ongetwijfeld iemand die mij kan vertellen hoelang je er garantie op hebt..mijn derde gaatje doet niks meer namelijk...
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 10:42 ]
Verwijderd
Denk dat die sweex dingen gewoon uit de edimax fabriek rollenVerwijderd schreef op 15 augustus 2003 @ 12:14:
Woei, tweede kapotte sweex router heb ik nu! Maar deze bleef wel 3 maanden draaien, een hele verbetering tov. de eerste die naar een week kapot ging! Ga zo door sweex!
[ Voor 15% gewijzigd door DjCasemod op 15-08-2003 17:29 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door RMYuma op 18-08-2003 15:10 ]
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 17:12 ]
Verwijderd
Dat zag ik... zelfde url..The_Prince_of_Mu schreef op 18 augustus 2003 @ 18:25:
Daar heb ik ook het plaatje vandaan genomen, lol.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq