Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:40
ik heb ook een probleem, de lampjes van de poorten blijven vrolijk knipperen als ik er een kabel van een pc in doe :S

hoe lang ik ook w8 etc...houd dus in dat ie de pc's niet ziet, heeft tijdje geleden wel gewerkt

[ Voor 30% gewijzigd door sjorremans op 19-08-2003 10:49 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjorremans schreef op 19 augustus 2003 @ 10:44:
ik heb ook een probleem, de lampjes van de poorten blijven vrolijk knipperen als ik er een kabel van een pc in doe :S

hoe lang ik ook w8 etc...houd dus in dat ie de pc's niet ziet, heeft tijdje geleden wel gewerkt
Kun je met die pc's wel internetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:40
nee, ik kan helemaal niks, de lampjes blijven gewoon knipperen, constant snelheid.
de link lampje brand gewoon, geen geknipper dus ook geen data verkeer

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DHCP ingeschakeld en op de computers automatisch ip adres laten toewijzen?
Of DHCP uit en ip adressen ingevuld op de computers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 16:48
dus fysieke mac -adres door te geven aan helpdesk dan moet er oplossing zijn.

Over drie weken komt een nieuwe versie van frimware voor dit router.

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Nooit prob met die Sweex router gehad. Ik heb alleen prob met dat kl*te modem van ADSL van Alcatel die ethernet ding een van de eerste versie's. Draadloos doet die het goed. Ik heb ook aantal van die Sweex Router op Chello en Casema gezet en helemaal geen een probleem(Chello alleen met die MAC beveiliging(daarvoor heb je copy and paste)). Als je maar geen rare dingen met die router's doet is er niets aan de hand. Ik heb ook Linksys hiervoor gehad. Linksys was helaas niet draadloos dus die moest eruit. Maar ik heb nu een server achter die Sweex hangen en geen probleem. Check de kabel's en dan weet je of die het doet. En ga vooral kijken of de lichtjes branden. Knipperen ze dan trek je alle kabel's eruit. Dan doe je als laatste de WAN verbinding erin en dan zou die moeten werken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCasemod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 07:06
Wij w8 vol smart op de firmware!!! :9 hehehe
Niet dat hij het met de vorige firmware update deed en met het default mac adres van de router ;) maar het hielp zekker een beetje! we komen er wel! Go SWeeX !

Zeelandnet is de provider :(

[ Voor 8% gewijzigd door DjCasemod op 20-08-2003 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjCasemod schreef op 20 augustus 2003 @ 03:20:
Wij w8 vol smart op de firmware!!! :9 hehehe
Niet dat hij het met de vorige firmware update deed en met het default mac adres van de router ;) maar het hielp zekker een beetje! we komen er wel! Go SWeeX !

Zeelandnet is de provider :(
Welke vorige firmware update? Op de website van sweex (http://www.ropla.com) kijk ik bij downloads voor die router en er staat niets... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het ook mogelijk is om de 0.64/0.59a update van edimax voor de br-6104 in de sweex router te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:43

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 13:05:
Weet iemand of het ook mogelijk is om de 0.64/0.59a update van edimax voor de br-6104 in de sweex router te flashen?
Dat kan, Ik heb ook de edimax firmware erin gehad... Je krijgt dan een andere instellingen.. Andere plaatjes.. Maar echt veel verschil zit er niet in ..

Ik geloof dat de 0.64 terug is geroepen vanwege een lek in de Microsoft uPNP ondersteuning die in de firmware zat.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben ook een Sweex router en werkt perfect, met Wanadoo Cable (PPPoE protocol)

Geen problemen mee gehad, werkt al ca een jaar, zelfs na per ongeluk uittrekken steker, loshalen modem, bleef gewoon werken, geen foutmeldingen enz.

Goede firewall.

En zover ik weet is er geen programma of site die het niet goed doet, alles werkt, Mac OS, Windows of Linux, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Uddel> Ropla? Nee, Sweex!

Basedrum> Dat is prima mogelijk, hardwarematig namelijk identiek en al door vele mensen hier op GoT gedaan (alsook Sweex software op Edimax).

4POX> Versie 0.64 werkt niet goed voor PPTP (ADSL), maar prima voor kabel. Voor ADSL daarom 0.59a gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door Velthuis op 20-08-2003 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga voor de gein eens naar http://www.ropla.com en naar http://www.sweexeurope.com... :)

Zoek de verschillen... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz.. ben ff naar een firmware-update op zoek gegaan op sweexeurope.com (;)), maar ik heb de Broadband Router + 4 Ports Switch + Print Server... voor de versie zonder Print Server staat er wel een nieuwe firmware, maar voor mijne niet.. ;)

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

N.a.v. de recente problemen met Microsoft WinNT/2k/XP-systemen en Blaster Worm & co. wil ik graag de nodige poorten blocken. Zo te zien gaat dat standaard niet met de Sweex, maar als ik bv een poortmapping maak voor iedere poort die ik wil disablen, en ik map die door naar een niet bestaand private ip-adres, dan zou het toch ook het gewenste effect moeten hebben?

[ Voor 2% gewijzigd door RMYuma op 21-08-2003 03:44 . Reden: correctie... ]

| Specs Aurora24 | My music |

• Velthuis
  • Laatst online: 18-10-2005
The_Prince_of_Mu> Wat dacht je van de meer gebruikelijke methode: alles dicht, behalve wat je nodig hebt?

Maar als je het zo wilt doen als je voorstelt, dan zou dat kunnen werken. Test het gewoon even (voor het gemak met poortje 80 of 21 ofzo gemapt, zodat je met browser kunt laten testen van buiten).

Verwijderd

Bij de routerinstellingen General Setup > Firewall ff op enabled zetten.. :)

Of het helpt weet ik niet, want die routerfirewalls zijn niet altijd even goed... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
DjCasemod schreef op 17 augustus 2003 @ 13:07:
Tuurlijk niet je cloont je MACadres van je netwerk kaart op je router normaal voor zeelandnet..... Maar je kan tegenwoordig ook gewoon je router default MAC adres doorgeven ;) *het MAC aders van de router*en dat schijnt beter te werken zoals ik nu al merk :D minder dropouts in ie zowiezo!
Ja ok, je cloont em.. maar ik bedoel eigenlijk in het algemeen dat ze je mac adres checken.. als je em cloont hoef je idd nix doortegeven..

ik heb hier iig nog steeds problemen... een ander macadres lijkt mij nou niet gelijk al m'n problemen op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma

RMYuma

Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 16:08:
Hmz.. ben ff naar een firmware-update op zoek gegaan op sweexeurope.com (;)), maar ik heb de Broadband Router + 4 Ports Switch + Print Server... voor de versie zonder Print Server staat er wel een nieuwe firmware, maar voor mijne niet.. ;)
Dat is raar: op de sweex-site (www.sweex.nl) staat firmware versie generic_v062_fwui.bin met als datum: 16-7-2003.

Als ik aanlog op mijn Sweex-router, dan zie ik echter het volgende:
Runtime Code Version: v0.62 (Mar 10 2003 11:04:39)

Da's toch een andere datum, maar wel hetzelfde versie nummer. Is mijn router nu up-to-date of niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Ik heb iemand die wil dmv z'n router ip-adressen blokkeren voor een bepaalde tijd (kinderen mogen maar zoveel uur per dag internetten). Hebben jullie enig idee of dat met deze router kan? En is dat makkelijk te doen?

Ik weet dat het kan, maar ik weet niet of dat met deze router kan aangezien ik zelf een andere gebruik. En de Sweex router is wat goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verkentjuh: ja dat kan vrij gemakkelijk met deze router, op de sweex-site staat er zelfs een handleiding voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Prince_of_Mu schreef op 22 augustus 2003 @ 01:21:
[...]

Dat is raar: op de sweex-site (www.sweex.nl) staat firmware versie generic_v062_fwui.bin met als datum: 16-7-2003.

Als ik aanlog op mijn Sweex-router, dan zie ik echter het volgende:
Runtime Code Version: v0.62 (Mar 10 2003 11:04:39)

Da's toch een andere datum, maar wel hetzelfde versie nummer. Is mijn router nu up-to-date of niet? :?
Half up-to-date kun je zeggen.. Het is dezelfde versie, maar die latere versie is waarschijnlijk hetzelfde, maar dan met een paar hele kleine foutjes verholpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma

RMYuma

Dat dacht ik dus al, maar het leek me zo onlogisch dat het versienummer hetzelfde is gebleven dan. Hadden ze er beter versie 0.63 of 0.62a van kunnen maken...

1) Iemand ervaring met die nieuwe 0.62-versie?
2) Ik denk dat als die nieuwe versie meer bugfree is, dat ik die dan maar installeer vanavond...

[ Voor 33% gewijzigd door RMYuma op 22-08-2003 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Prince_of_Mu schreef op 22 augustus 2003 @ 11:51:
Dat dacht ik dus al, maar het leek me zo onlogisch dat het versienummer hetzelfde is gebleven dan. Hadden ze er beter versie 0.63 of 0.62a van kunnen maken...

1) Iemand ervaring met die nieuwe 0.62-versie?
2) Ik denk dat als die nieuwe versie meer bugfree is, dat ik die dan maar installeer vanavond...
De datum in de router geeft aan op welke datum deze firmware-versie door edimax is gereleased en de datum op de website van sweex geeft aan wanneer deze firmware op de site is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet helemaal waar, er was een 0.62 eerder dan de huidige datum op de site, dus is het een veranderde versie ofwel hebben ze gewoon de datum op de site veranderd.
De logika was niet slecht echter Basedrum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Ik heb 'm net gekocht en aangesloten...

Fluitje van een halve eurocent, sneller als wat ik ook eerder heb gedaan.

ik heb altijd een extra PC met proxy progje gebruikt en ik heb dit nooit echt lekker lopend gekregen. En die PC maakte herrie, hij moest eigenlijk altijd aanstaan, genereerde ook een berg warmte in zijn kleine kastje....
Maar nu lukt ineens alles wat ik wilde maar nooit echt kon.
En het lijkt wel alsof het surfen/downloaden/gamen nu sneller gaat als ooit.
Me very happy. :)

En ik heb nu een PC over, die gaat naar de huiskamer naast mijn installatie...
MP3 heaven, here i come...
Alle cdtjes kunnen nu opgeslagen worden in een kast diep in krochten van mijn huis.
Lang leve de SWEEX router en Music Match... _/-\o_ _/-\o_

Ik had in het begin lichte bedenkingen of het mogelijk was om ook nog een hub aan de router te hangen maar ook dit gaat goed. Bespaart me een berg extra bekabeling, dat wil je niet weten...
(Kabelmodem staat boven met daaraan de router, aan de router mijn extra MP3 PC en, met een lange kabel het souterian in, mijn hubje waar dan weer 3 PC's hangen.
Zelfs mijn dochter heeft nu I-net op haar kamertje.)

Totaal geen problemen, alles werkt....
Dit had ik eerder in moeten zien...... 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door AKA_ACE op 27-08-2003 16:20 . Reden: typo+extra ]

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf heb ook wat probleempjes met de sweex 4pt switch router. Installatie ging vlekkeloos, inpluggen en internette! Maar na wat tijd ben ik toch omgeslagen na wat ik heb meegemaakt in de korte tijd dat ik het ding had...mIRC Ping timeouts, downloads die abrupt worden verstoord en niet door kunnen gaan door een connection timeout. een Packetloss van rond de 50/60%..(komop da kan stukke beter..) en een van de grootste dingen waar ik van baal is dat msn heel erg ze best doet maar tog nog steeds fukt, zoals onder andere langzame file transfers, plotselinge afmeldingen binnen elke 5 minuten als idle, zelfs zonder idle. Ik heb de poorten opengezet bij special apps: (trigger:1863 TCP public:1863) <--- dat zou moeten werken voor filetransfer (het werkt) maar! het probleem is meer dat mijn router NAT heeft (err jah duh) en msn kan niet door een NAT connecten behalve als je hem een directe connectie geeft (die poorten dus) en alsnog logt mijn msn via http proxy in (aanmelden kan bekant 2 minuten duren) ipv door de NAT.

Iemand...IEMAND!!! suggesties? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma

RMYuma

Die problemen heb ik toch niet met mijn Sweex. Heb je wel de laatste firmware geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep laatste versie die ik kon vinden op de website+ dat ik heb gechekt of het serieus wel de nieuweste versie was, en na deze firmware update is het probleem niet meer of minder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCasemod
Klopt nog een weekje en dan komt er weer een firmware uit als het goed is :D Dat MAC adres doorgeven help misschien enig zins mar echt werken :S tis minder hier maar buiten is het ook kouder 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Heb hier thuis de sweex 4prts + printerserver + WLAN. Eén bug ontdekt het mappen van poorten werkt gewoon totaal niet. Maakt niet uit welke poort.

Dmv DMZ heb ik toch poorten doorgestuurd gelukkig, maar hoop dat dit in toekomst wel wordt opgelost, verder dik tevreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het installeren krijg ik een error dat ie de DHCP server niet kan contacteren. Ik word er dol van. Wat moet ik in hemelsnaam doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
  • Laatst online: 17-09 16:48
even vaste ip maken in je netwerk .. DHCP server werkt neit goed dus.

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou je me alsjeblieft kunnen vertellen hoe ik dan zou kunnen doen. Ik zou er flink mee opschieten. Alvast bedankt edwtie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

DHCP uitzetten en vervolgens de IP-adressen hard invoeren op de cliënts.
Subnetmask en default gateway instellen op de cliënts en dat zou moeten werken. De DHCP-functie is goed maar niet noodzakelijk, ik gebruik het ook maar gedeeltelijk met deze router. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 08:13

Spleasure

Ik hier?

Ik krijg het idee dat hij de DHCP van de provider bedoelt. ... welke provider heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chello

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 15:52
Ik heb 2 dagen geleden een Sweex router gekocht met ingebouwde ADSL modem.
Het is een hele verademing in vgl. met mijn P166 die hetzelfde kon, maar meer lwaai maakte, meer stroom verbruikte, meer plaats innam & die af en toe een herstart nodig had!
Wel vind ik niet dat het sneller gaat, ik heb zelfs de indruk dat het een ietsje trager gaat, maar ik ben er héél tevreden over, voor € 99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand welke printeraansluiting op de router+printserver zit, want ik heb geen zin in een ouderwetse lpt-poort. Kan het namelijk niet ontdekken op de site van sweex en in dit topic wordt er ook al niet over gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spleasure

Spleasure

Ik hier?

LPT, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Targeter
  • Laatst online: 06-09 14:06
ik heb zojuist een sweex adsl modem+router gekocht, en als ik em aanzet blijft alleen het rdy lampje knipperen... ik krijg niets van dhcp, als ik ip's hard invoer krijg ik geen ping reply's op de adressen, en een reset werkt niet (kheb dat knoppie een minuut ingedrukt gehouden en dr gebeurd niets)...

komt dit bekend voor bij iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma

RMYuma

Verwijderd schreef op 02 september 2003 @ 11:01:
Weet iemand welke printeraansluiting op de router+printserver zit, want ik heb geen zin in een ouderwetse lpt-poort. Kan het namelijk niet ontdekken op de site van sweex en in dit topic wordt er ook al niet over gesproken.
Dan koop je toch een printer met USB EN parallel aansluiting? Het beste van beide werelden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
  • Laatst online: 15:56
cocico schreef op 30 August 2003 @ 10:17:
Ik heb 2 dagen geleden een Sweex router gekocht met ingebouwde ADSL modem.
Het is een hele verademing in vgl. met mijn P166 die hetzelfde kon, maar meer lwaai maakte, meer stroom verbruikte, meer plaats innam & die af en toe een herstart nodig had!
Wel vind ik niet dat het sneller gaat, ik heb zelfs de indruk dat het een ietsje trager gaat, maar ik ben er héél tevreden over, voor € 99
Ik lees nu de folder van de Media Markt en ik zie deze modem voor €49 :?
Scheelt de helft...
Wel groot verschiil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spleasure

Spleasure

Ik hier?

Het is geen modem, maar een router

bedoel je niet de switch? Die lijkt er wel wat op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
iemand interesse om mijn sweex 4ports router zonder printserver over te kopen?? Router is door zeelandnet ook niet officieel ondersteunt, dus ik wil er 1tje via hun bestellen.. stuur maar een mailtje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalrok
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 19:53
Is de router trouwens ook via telnet te benaderen? Als ik dus probeer: telnet (adres router),dan geeft het een error. Is er nog een andere manier mogelijk?

Ik vraag dit, omdat ik graag een statische route wil invoeren en dit is volgens mij niet mogelijk via de browser setup.

Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter

• buiter
  • Laatst online: 15:56
Spleasure schreef op 03 September 2003 @ 16:37:
Het is geen modem, maar een router

bedoel je niet de switch? Die lijkt er wel wat op
Modem/Router ook Goed!!!
Het is in iedergeval een router MET Annex A modem erin!!
Ik ga vanvond even kijken of die prijs ook klopt!!!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:52
De prijs klopt, ik heb ze vorige week bij MediaMarkt Amsterdam zien staan.

Beschrijving in de folder:

€49,-
Sweex ADSL Modem/Router
Annex A-analoog

Geschikt voor ADSL over de analoge telefoonlijn,
inclusief 4 poort 10/100 Mbit switch.

[ Voor 55% gewijzigd door croxz op 04-09-2003 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCasemod
Nog steeds geen nieuwe firmware!!! eind september weten ze meer :r bij sweex :(
Heb maar een E-Tech router gekocht en die werkt perfect hier bij zeelandnet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slager
  • Laatst online: 08:34
[beetje offtopic]
Ik heb een Sweex Wireless accespoint aangeschaft, en tijdens het configureren via de webinterface wordt er om een user/pass gevraagd. Nu was er geen handleiding aanwezig in deze doos, dus weet ik de user/pass niet. Weet iemand toevallig wat Sweex hier standaard voor gebruikt?
[/beetje offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Weet iemand of de "Sweex Breedband Router + 4 poort switch" ook werkt met Wanadoo Cable Broadband Basic (dus met een Eurodocsis-modem) ?

[ Voor 19% gewijzigd door Falskdansker op 07-09-2003 11:09 . Reden: modemtype ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 15-09 21:09

Cis

johannesmvp2 schreef op 07 September 2003 @ 10:48:
Weet iemand of de "Sweex Breedband Router + 4 poort switch" ook werkt met Wanadoo Cable Broadband Basic (dus met een Eurodocsis-modem) ?
Dat is geen probleem. Gewoon het PPPoE protocol nemen...
Alleen de motorola modem geeft wat probleempjes :D

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik heb deze Sweex router (4 poorts) nu enige tijd maar,
ik heb het volgende probleem : als ik eMule lange tijd laat aanstaan gaat naar een loop van tijd de internet verbinding op alle computers eruit. Dan moet ik de stekker van de router er 5 sec. uithalen en dan doet ie het weer :S
Weet iemand wat dit voor een vaags is ?
En heeft iemand hier een oplossing voor het is namelijk behoorlijk irri :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
heb hier soms hetzelfde probleem... maar ach ja .. meestal doet ie het goed :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Reignman schreef op 09 September 2003 @ 13:07:
heb hier soms hetzelfde probleem... maar ach ja .. meestal doet ie het goed :7
Maar is hier dan echt niks tegen te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johannesmvp2 schreef op 07 September 2003 @ 10:48:
nop gaat niet met de Sweex Breedband Router ander protocoll die zit niet in de sweex com21 modem gaat wel goed voor de Eurodocsis-modem heb je een draytek router nodig met de nieuwste software www.goris.nl kies de optie support daat staat uit precies hoe je het moet in stellen

• bozzo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

bozzo

gedoe & zooi

Sinds gisteren in het bezit van Sweex Router/Switch. Wat ik ook doe echter geen Internet connection. Wel draait het eigen netwerk via de Router prima. De LED van WAN brand niet wat betekent dat de router geen verbinding maakt met het kabelmodem.

Mijn provider is Multikabel, heb uiteraard de NIC op automatisch IP verkrijgen staan. Heb ook al het MAC adres van de oorspronkelijke Multikabel NIC gekloond zonder resultaat. Rechtstreeks (zonder router dus) Internetten lukt nog wel prima.

Wat doe ik verkeerd (heb uiteraard dit topic en andere bronnen al geraadpleegd maar mijn probleem ben ik niet tegengekomen) of zou het dan toch gewoon een kapotte WAN poort zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bozzo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

bozzo

gedoe & zooi

bozzo schreef op 10 September 2003 @ 17:14:
Wat doe ik verkeerd (heb uiteraard dit topic en andere bronnen al geraadpleegd maar mijn probleem ben ik niet tegengekomen) of zou het dan toch gewoon een kapotte WAN poort zijn?
De WAN poort is in ieder geval oké, ik heb het apparaat mee terug genomen naar de levarancier en daar deed ie 't in een fractie van een seconde (hoefde niks te configureren). Net zo eenvoudig als hier in draadje ook door anderen wordt gemeld.

Waar ik wel inmiddels aan twijfel is de combinatie Sweex en Future kabelmodem. Op Internet is echter heel weinig informatie te vinden over Future (ze zijn in 2001 opgekocht en daarna werd het heel stil ...). Ik heb m'n ISP (Multikabel) inmiddels gevraagd wat zij ervan weten, alleen tot op heden nog geen reactie :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuyJay
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 17:35
Ik heb een Sweex router modem 4 poorts switch (annex-a) alles werkt perfect,
maar heb nu al 2 keer gehad dat ik de stekker er ff uit moet halen omdat
het, zo lijkt het, vast gelopen is. Er is geen verbinding meer met internet,
en de router is niet meer te bereiken op 10.0.balbalbal

Weet iemand wat dit 'vastlopen' kan veroorzaken, of is het gewoon een bug
en moet ik ermee leren leven :(
Er is geen nieuwe firmware te downloaden.

[ Voor 11% gewijzigd door GuyJay op 12-09-2003 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Laatst online: 04-08 19:47
GuyJay schreef op 12 September 2003 @ 21:00:

Dit mij vandaag ook weer overkomen dat ik de router weer ff moest resette.

Das echt gewoon klote. :( 8)7

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Laatst online: 14-09 14:08
GuyJay schreef op 12 september 2003 @ 21:00:

heb ik ook (wekelijks soms maandelijks) last van. ik trek de stekker er dan uit en ff opnieuw er in, start ie ook opnieuw op. (heb ook nieuwste firmware)

[ Voor 4% gewijzigd door Chiel op 12-09-2003 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 13:33

ThaHandy

Discovery Channel

kan je ook bij een sweex router ook et "route add" gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Hier nog even een gelukkige gebruiker, kheb de Sweex router nu zo'n 3 maand in gebruik en het werkt echt fantastisch....internet is gewoon nog geen een keer uitgevallen of wat dan ook, geen problemen met gamen, downloaden etc...heerlijke snelle verbinding met sites, en mijn ping in Counterstrike is van 170 naar 140 gegaan bij Amerikaanse servers _/-\o_ _/-\o_
Ik heb verder niks geupdate, geen firmware of iets, "don't fix it if it aint broke" :) ...

Verwijderd

Ik heb net contact met de support desk van sweex.

Ik heb namelijk het probleem dat als ik mijn firewall aanzet dat mijn verbinding meteen weg is. De lui van sweex kon mij melden dat het een bug was dat zodra de firewall aan staat dat de router disabled wordt. Heeft iemand dan ook problemen mee?

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
AMD lover schreef op 09 September 2003 @ 12:11:
Ik heb deze Sweex router (4 poorts) nu enige tijd maar,
ik heb het volgende probleem : als ik eMule lange tijd laat aanstaan gaat naar een loop van tijd de internet verbinding op alle computers eruit. Dan moet ik de stekker van de router er 5 sec. uithalen en dan doet ie het weer :S
Weet iemand wat dit voor een vaags is ?
En heeft iemand hier een oplossing voor het is namelijk behoorlijk irri :(
ik heb het zelfde probleem maar niet zo heel vaak reseten helpt af en toe ook na een keer goed resten geen last meer gehad..

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

bozzo schreef op 12 september 2003 @ 11:15:
De WAN poort is in ieder geval oké, ik heb het apparaat mee terug genomen naar de levarancier en daar deed ie 't in een fractie van een seconde (hoefde niks te configureren). Net zo eenvoudig als hier in draadje ook door anderen wordt gemeld.

Waar ik wel inmiddels aan twijfel is de combinatie Sweex en Future kabelmodem. Op Internet is echter heel weinig informatie te vinden over Future (ze zijn in 2001 opgekocht en daarna werd het heel stil ...). Ik heb m'n ISP (Multikabel) inmiddels gevraagd wat zij ervan weten, alleen tot op heden nog geen reactie :'(
Vreemd, ik heb zelf ook Multikabel i.c.m deze router. Eerst dacht ik dat je je MAC adres niet had gecloned, maar dat bleek dus niet het geval te zijn.

Ik zit momenteel niet thuis, en ik weet niet precies wat voor modem ik heb. Maar voor de rest werkt het prima die Sweex router. Af en toe resetten maar dat is niet het ergste....

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• DARKLORD
DjCasemod schreef op 05 september 2003 @ 20:14:
Nog steeds geen nieuwe firmware!!! eind september weten ze meer :r bij sweex :(
Heb maar een E-Tech router gekocht en die werkt perfect hier bij zeelandnet!
zou er nieuwe firmware komen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k heb sinds een paar dagen ook zo'n routertje van sweex.. heb alleen een problemen met het updaten van dat ding :). Wanneer ik generic_v062_fwui.bin probeer te 'uploaden' via de webbased interface krijg ik keihard de melding "File verification failed", dit terwijl ik toch redelijk zeker weet dat ik de goede versie te pakken heb :p
Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCasemod
DARKLORD schreef op 18 September 2003 @ 23:05:
[...]

zou er nieuwe firmware komen???
Dat hebben ze mij een maand geleden in een maaitje verteld maar dat is duss uitgesteld!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een sweex wireless router en nu wil ik graag via Kali Command & Conquer Generals spelen met een maat van me. Wat ik ook probeer ik krijg het niet aan de praat, zelfs als ik DMZ aanzet wil het niet lukken. Als ik DMZ aangezet heb kan ik wel verbinding krijgen en het spel starten echter dan zie ik mezelf 2 keer in de lobby staan.

Iemand enig idee welke instellingen ik moet hebben?

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik heb een Sweex breedband router in combinatie met chello. Zit daar nu met mijn buurman op. Alles is default ingesteld. Internetten gaat prima. Nu valt alleen af en toe de verbinding weg. Ik kan de router dan niet meer pingen. MOet de router dan resetten en dan werkt het weer. Iemand een idee?

lama was een rotte kabel :(

[ Voor 7% gewijzigd door DeeJee op 24-09-2003 21:07 ]

Money for nothin' and your chicks for free

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Ik moet een modem/router hebben thuis en nou zat ik aan de sweex annex A te denken. Ik heb een paar vraagje.
Volgens mij ondersteund deze router geen upnp, geeft dit problemen met programma's als msn en irc? oftewel is levert het ontbreken van upnp problemen op?

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
  • Laatst online: 20-08 21:10
Hallo Luitjes,

Ik heb al een paar maanden die sweex router.
Ik heb nu een vraag over die backup functie. Werkt deze bij iemand? Bij mij in iedergeval nie. ik draai onder windows XP.
Kent iemand dit probleem.

Groetjes,
Wdrawing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeFaCe
  • Laatst online: 08-09 20:43
dreeke schreef op 16 February 2003 @ 16:03:
Ik verkoop ze en kan me niet herinneren dat er ooit iemand mee terug is gekomen.
Dan hebbie toevallig "GOEIE" gehad... die wireless dingen vallen met bossie's tegelijk dood

edit:

hmzzz :/ beetje late quote ....

[ Voor 12% gewijzigd door NuKeFaCe op 26-09-2003 10:28 ]

Verwijderd

Na dit hele topic gelezen te hebben twijfel ik toch wel aan de stabiliteit van de Sweex Router...Heb zelf nu een Sweex Wireless 4P Router en heb de standaard procedures doorlopen (ip adres statisch, dhcp uit of ipadres en dhcp dynamisch etc etc) maar het internet is zeer traag (heel veel time-outs), een website opvragen gaat nog trager dan met een gewone modem.

Het ligt niet aan de draadloze verbinding, want de router kan ik met lage ping continu bereiken. Ook is de signaal sterkte boven de 90%. Het moet dus intern aan de router liggen, want als ik een kabelverbinding leg direct naar de Motorola modem van @home, gaat het wel goed (kabel verbinding naar de Sweex Router is net zo traag dus het ligt echt niet aan de draadloze verbinding).....heb geen idee wat het kan zijn, loop al behoorlijke tijd te prutsen.

Lees hier af en toe dat Motorola Modems niet werken met deze router??? Kan iemand mij hiermee helpen??

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week ook Sweex router gekocht, evenals mijn broer. Beide routers werken prima en hadden een leuke verassing in huis!
Blijkbaar is Sweex onlangs overgestapt op een ander binnenwerk gebaseerd op de Edimax BR6104-S. Vandaar dat mensen hun onlangs gekochte router niet kunnen upgraden met de laatste Firmware (0.62/0.64).
Deze 6104-S is een meer geavanceerde router die voorzien is van een SPI Firewall (Statefull Packet Inspection) en volledig UPnP compatible. Men noemt een SPI-Firewall ook wel een "echte" firewall vanwege de intrusion detection, Denial of Service en zelfs Email notification in geval van vermoedelijke hacks. De Edimax 6104-S is volgens de Edimax/tw site niet beschikbaar in Europa maar blijkbaar wel onder de naam Sweex. Prima dingetje dus voor €39,-.
Helaas is vanwege die niewigheid de ondersteuning nog niet optimaal. De eerste lijns Helpdesk van Sweex weet van het bestaan niet af en er is ook nog geen andere firmware voor dan de standaard 0.10!
Mijn conclusie: Zeer geavanceerde router voor heel weinig geld, alles werkt goed! Wat mij betreft een aanrader.
Als je zo'n Sweex wilt aanschaffen vergewis je er dan wel van dat je de nieuwste versie hebt herkenbaar aan de Firmware versie 0.10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb met de sweex router het probleem dat ik onder windows xp regelmatig de melding "cable disconnected" krijg. Dit is nogal vevrelen omdat ik dan ene paar seconde geen internet hebt, soms wordt deze medling erg vaak achter elkaar gegevn. Ik maak gebruik van firmware versie 0.62, weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er iemand die mijn probleem kan oplossen,ik heb netmeeting ,als ik met mijn sweexrouter met ingebouwde adslmodem op netmeeting ga en iemand aan klikt zien zij mij maar ik hen nooit,hoe moet ik dat veranderen of wie weet hoe ik de firewall kan uitzetten,graag stap voor stap aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op 28 september 2003 @ 16:14:
IK heb met de sweex router het probleem dat ik onder windows xp regelmatig de melding "cable disconnected" krijg. Dit is nogal vevrelen omdat ik dan ene paar seconde geen internet hebt, soms wordt deze medling erg vaak achter elkaar gegevn. Ik maak gebruik van firmware versie 0.62, weet iemand een oplossing?
klinkt misschien dom, maar heb je al eens een ander kabeltje geprobeerd?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op 29 september 2003 @ 12:51:
[...]

klinkt misschien dom, maar heb je al eens een ander kabeltje geprobeerd?
ik heb geen andere kabel geprobeert maar dat problem komt bij alle 4 de pc's inn meer of mindere mate voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2003 @ 16:14:
hmm kheb dat zelfde probleem.
E D I T
Kheb nu die firmware upgrade gedaan, en nu is het over.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

Ik heb problemen met de DMZ ik probeer voor 2 computers een DMZ in te stellen, maar dit mislukt. De eerste DMZ lukt wel (daar waar je ip nummer gelijk bij staat) nu vul ik de volgende regel in maar die DMZ is geen DMZ aan gezien ik alleen maar stealth te zin krijg als ik me poorten test. Verwissel ik de computers van plaats in de DMZ dan draait het verhaal zich gewoon om. Ik moet volgens de handleiding 10 DMZ's aankunnen maken maar 1 is daadwerkelijk een DMZ de andere zit gewoon achter de firewall.

poortforwarden is ook geen optie aangezien ik dan zeer snel door de plaatsen heen ben die er zijn.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigboss
  • Niet online
Ik heb vandaag m'n Sweex routertje binnen gekregen. Maar nou is het een iets andere dan op de verpakking staat

Volgens Sweex zou hij er zo uit moeten zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/LB000010_pro_b.jpg

Dus met MDI-X – WAN/Uplink Poort en MDI-II – Uplink/WAN Poort
Maar op mijn router zit maar 1 WAN poort. Zijn er meer mensen die dit 'probleem' hebben? Nou heb ik er niet zoveel verstand van, maar heb ik nou een slechtere versie? Hij doet het overigens prima, maar ik vind het wel een beetje raar.

"Bug? That's not a bug, that's a feature."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma

RMYuma

@bigboss:
Als 'ie werkt, dan is hij niet slecht lijkt me. >:) En het maakt niet zoveel uit of je maar 1 WAN of 2 WAN uplinks hebt. Ik geloof, dat in de versie met 2 WAN uplinks, de ene voor straight UTP en de ander voor crosscable is.

@Wdrawing:
Wdrawing schreef op 26 September 2003 @ 09:53:
Hallo Luitjes,

Ik heb al een paar maanden die sweex router.
Ik heb nu een vraag over die backup functie. Werkt deze bij iemand? Bij mij in iedergeval nie. ik draai onder windows XP.
Kent iemand dit probleem.

Groetjes,
Wdrawing
Ik heb dit ook nog nooit voor elkaar gekregen. Ik denk dat dit mogelijk bij niemand werkt.

edit:

Het is niet gebruikelijk op G.o.T om de groeten aan elkaar te doen, zoals ook in de FAQ te lezen is. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door RMYuma op 06-10-2003 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noot101
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:43
Ik heb de backup-functie wel werkend gekregen. Maar dan in een echte Edimax-router BR6104+ , maar dit is toch dezelfde als die van sweex. Of het moet zijn dan Sweex die functie heeft uitgeschakeld of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Laatst online: 04-08 19:47
Ik heb wel een back-up gemaakt maar nog nie geprobeerd om die der weer op te zetten.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 18:39:
[...]
hmm kheb dat zelfde probleem.
E D I T
Kheb nu die firmware upgrade gedaan, en nu is het over.
hmm, ik d8 dat het over was, mar het gaat nu net zo hard weer door, halve dag in de queue gestaan, heb je de download eindelijk, connection closed :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij deed de backupfunctie het wel met de oude firmware, maar nu met de nieuwste exporteert ie een exe fie en daar kan je weer niks mee wanneer je hem terug wil zetten...

helaas... backupfunctie werkt dus ook bij mij niet (ook xp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]bigboss schreef op 06 October 2003 @ 20:06:
Ik heb vandaag m'n Sweex routertje binnen gekregen. Maar nou is het een iets andere dan op de verpakking staat

Klopt Bigboss! Nieuwe versie binnenwerk gebaseerd op Edimax BR6104S met SPI firewall, zie eerdere post van mij in deze thread!

Niet slechter dus maar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 21:17:
bigboss schreef op 06 October 2003 @ 20:06:

Klopt Bigboss! Nieuwe versie binnenwerk gebaseerd op Edimax BR6104S met SPI firewall, zie eerdere post van mij in deze thread!

Niet slechter dus maar beter.
Waar heb je deze besteld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:57
Hier werkt de backup functie wel. Heb de factory settings teruggezet (toen typte ik m'n oude wachtwoord nog :P), toen gewoon enter gedaan en weer de backup teruggezet en toen werkte het oude wachtwoord ook weer.

Zelf heb ik nog ISDN, maar binnenkort waarschijnlijk WIFI, dat zal ook wel te delen zijn. Anders zet ik gewoon een Pentium 200Mhz als server op.

Altijd leuk speelgoed om te hebben, kheb ook een 16-poorts Switch van sweex, wordt ook niet gebruikt maar is altijd handig voor een grotere LAN.

Ik heb ook het nieuwe binnenwerk, en draai op Windows 2000 Pro SP4 Engels. Ze wilde volgens mij eerst nog de oudere dozen opmaken. De 16-Poorts switch had ook een net iets andere doos, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer.

En als je nog de oudere uitvoering hebt met het andere binnenwerk is idd de ene voor straight en de andere voor cross. En je kunt er maar 1 tegelijk in gebruik nemen.

[ Voor 33% gewijzigd door KoalaBear84 op 12-10-2003 17:19 ]

<Homepage>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco5
  • Laatst online: 30-08 22:55
Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 18:36:
volgens mij deed de backupfunctie het wel met de oude firmware, maar nu met de nieuwste exporteert ie een exe fie en daar kan je weer niks mee wanneer je hem terug wil zetten...

helaas... backupfunctie werkt dus ook bij mij niet (ook xp)
Als je de firmware hebt geupdate moet de configuratie idd opnieuw worden gedaan. Daarna kun je wel weer een nieuwe backup maken voor het geval er iets mis gaat. (Zolang je verder van de firmware afblijft kun je deze backup gewoon terugzetten). Let wel even op dat je het bestand niet opslaat als .exe maar als .bin, dan moet het gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:57
M'n Sweex 16-poorts switch werd geleverd met een andere doos, op de doos stond een aparte uplink poort. Op de switch die in de doos was, zat geen aparte Uplink poort. Maar de poorten die erop zitten kunnen allemaal als Uplink gebruikt worden. En dat is dus alleen maar beter netzoals de niewe routers en ander binnenwerk hebben.

<Homepage>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs zo'n Sweex wireless router gekocht. Als ik hem aansluit doet-ie het perfect, ongeveer een half uur. Daan houdt-ie er mee op. Als ik dan de stekker eruit trek en nog een half uurtje wacht, de stekker er weer in doe werkt het weer, wederom voor ongeveer een half uurtje of iets korter. Het lijkt wel of het ding te warm wordt of zo. Heeft iemand dezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 09:26:
Ik heb onlangs zo'n Sweex wireless router gekocht. Als ik hem aansluit doet-ie het perfect, ongeveer een half uur. Daan houdt-ie er mee op. Als ik dan de stekker eruit trek en nog een half uurtje wacht, de stekker er weer in doe werkt het weer, wederom voor ongeveer een half uurtje of iets korter. Het lijkt wel of het ding te warm wordt of zo. Heeft iemand dezelfde ervaringen?
Dus als je de stekker er korter uit haalt (5 minuutjes) dan doe de router het nog steeds niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee klopt, daarom denk ik ook dat het probleem met de temperatuur te maken heeft. Maar ja, ik kan dat ding moeilijk in de koelkast zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Ligt die router nu op een warme plek dan? Probeer hem eens te verplaatsen. En anders zou ik toch mar eens terug gaan naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hem in de meterkast staan, dus had ik ook al bedacht om hem te verplaatsen. MAar dat had helaas geen enkel effect. Probleem is dat dit al de tweede is, die dit gedrag vertoont. Ben dus al een keer terug geweest.
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste