Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:42
bigboss schreef op 06 October 2003 @ 20:06:
Ik heb vandaag m'n Sweex routertje binnen gekregen. Maar nou is het een iets andere dan op de verpakking staat

Volgens Sweex zou hij er zo uit moeten zien:

[afbeelding]

Dus met MDI-X – WAN/Uplink Poort en MDI-II – Uplink/WAN Poort
Maar op mijn router zit maar 1 WAN poort. Zijn er meer mensen die dit 'probleem' hebben? Nou heb ik er niet zoveel verstand van, maar heb ik nou een slechtere versie? Hij doet het overigens prima, maar ik vind het wel een beetje raar.
Sweex heeft zomaar de specs veranderd van hun router en daardoor werkt dit nieuwe type niet meer goed bij Parelnet in Oisterwijk :(
Steeds krijg ik de melding "Een van de netwerkkabels is niet aangesloten" in Windows XP. Met die "oude" Sweex router werkt het perfect!

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:57
Als je een directe verbinding hebt kun je gewoon alles doen, newsgroepen noem maar op. Maar als je achter een router zit kun je alleen nog surfer en kazaa. Is er niet een mogelijkheid om gewoon te kunnen nieuwsgroepen achter de router, met DC++ kan ik ook niet zoeken als ik achter de router zit. Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb bij virtual server dit al geprobeerd:

Private IP = 192.168.2.101
Private Port = 119 (newspoort)
Type = TCP
Public Port = 119

<Homepage>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 13:43
Ik heb sinds februarie een Sweex router. Werkt tot nu toe perfect. Ik deel me internet van chello. En af en toe als ik storing had. Dus reset ik gewoon me modem en doe ik de setup opnieuw. Ik heb de setup van www.sweex.com afgehaald hoe ik hem moet instellen voor Chello. Maar volgens mij is dat nu van de site af. Dus als iemand dat wilt hebben zrg het dan ff dan tik ik het over.

Ohw ja. hij werkt volgens mij nu niet helemaal ok of het ligt aan me moederbord. Want ik kreeg nu de laatste week steeds een melding 1 van de netwerkkabels is niet goed aangesloten.

offtopic:
Ik kan wel pas morgen reageren. Omdat ik computerarrest heb :'( :r |:( (

[ Voor 19% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 20-10-2003 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Laatst online: 17:42
Rubie-The-Sysop schreef op 20 oktober 2003 @ 10:44:
Ohw ja. hij werkt volgens mij nu niet helemaal ok of het ligt aan me moederbord. Want ik kreeg nu de laatste week steeds een melding 1 van de netwerkkabels is niet goed aangesloten.
Welke Sweex router heb je precies? Die met 1 WAN aansluiting of die met 2 MDI aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 13:43
Canard schreef op 20 October 2003 @ 10:59:
[...]

Welke Sweex router heb je precies? Die met 1 WAN aansluiting of die met 2 MDI aansluitingen?
2 Aansluitingen heb ik voor naar me modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Jongens voor wat het waard is ik heb voor een kennis deze modem+router+switch gekocht en hij doet het echt perfect :

http://www.sweex.com/product.asp?pid=251

Configgen gaat best easy als je een beetje logisch alles stap voor stap doet ;)
Echt veel beter dan dat stom USB modem dat hij ervoor had ;) en bij toeval bleek dat de software en op die E-Tech usb modem en die op de SWEEX hetzelfde waren dus ik was zo klaar :+ (Best logisch trouwens E-Tech/Sweex/Sitecom enz......alles een pot nat)

Voor wat het waard is :) O ja een Family abbo via Versatel van Zonnet ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben hier dus die 4-poorts sweex router met ingebouwde printserver. Als wij willen printen duurt het meestal heel lang voordat er wat gebeurd of er gebeurt helemaal niks. Hoe los ik dit op? Overal is (was inmiddels) alles goed geinstalleerd, de printer is een HP DJ 710C. Ik heb inmiddels de printer weer aangesloten op een computer, dus printer delen via windows. Ik vraag me toch wel af hoe dat nu komt.. te grote printopdrachten ofzo? Handig dan, zoon ingebouwde printserver.

Nog een vraag: kan ik bij die router gewoon een switch erachter aan hangen? Moet dat nog op een speciale poort (poort 4 ofzo? :?)?

Bedankt alvast.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:57
Heeft hier iemand een oplossing voor:

- De nieuwsgroepen werken niet achter de router (poort 119)
- Remote administrator werkt niet achter de router (poort 4899 - grootste probleem)
- Ik krijg de instellingen van de router niet te zien van buitenaf, klopt dit. Ik weet dat er iets stond van remote management, maar wat heb je hier dan aan als je een wisselend ip hebt??

En DMZ krijg ik helaas helemaal niet aan de gang, anders had ik de 1ste twee problemen waarschijnlijk al niet.

Ik heb dus ISDN en ik wil gewoon dat ik m'n computer die ergens anders staat op kabel besturen.

@Uddel
Als het goed is, is elke poort van de router ook meteen een uplink poort, je kunt dus kiezen op welke poort, en je kunt volgens mij dan ook kiezen of je dat met een gewone kabel doet of met een crosslink. Met de 16-poorts switch van sweex kun je ook elke poort gebruiken daarvoor. En hier heb ik zonder internet een crosslink kabel geprobeerd in een van de poorten en dit werkte (als ik me niet vergis). En anders probeer je het gewoon, kan geen kwaad.

[ Voor 29% gewijzigd door KoalaBear84 op 25-10-2003 09:39 ]

<Homepage>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AniMatrix schreef op 25 oktober 2003 @ 09:35:
Heeft hier iemand een oplossing voor:

- De nieuwsgroepen werken niet achter de router (poort 119)
- Remote administrator werkt niet achter de router (poort 4899 - grootste probleem)
- Ik krijg de instellingen van de router niet te zien van buitenaf, klopt dit. Ik weet dat er iets stond van remote management, maar wat heb je hier dan aan als je een wisselend ip hebt??

En DMZ krijg ik helaas helemaal niet aan de gang, anders had ik de 1ste twee problemen waarschijnlijk al niet.

Ik heb dus ISDN en ik wil gewoon dat ik m'n computer die ergens anders staat op kabel besturen.

@Uddel
Als het goed is, is elke poort van de router ook meteen een uplink poort, je kunt dus kiezen op welke poort, en je kunt volgens mij dan ook kiezen of je dat met een gewone kabel doet of met een crosslink. Met de 16-poorts switch van sweex kun je ook elke poort gebruiken daarvoor. En hier heb ik zonder internet een crosslink kabel geprobeerd in een van de poorten en dit werkte (als ik me niet vergis). En anders probeer je het gewoon, kan geen kwaad.
Ik had me al voorgenomen het te proberen, daar niet van, maar ik dacht, misschien weet iemand het al zo.

Maar nu het probleem over de printserver, wie weet daar een oplossing op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Baxx
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:13
zijn er nog meer mensen die wel kunnen internetten, maar niet msn'en?
ik kan me namelijk niet aanmelden, msn geeft dan aan dat er geen verbinding is met het internet. programma's als emule doen precies hetzelfde evenals bittorrent (Burst rc5)

ik heb al geprobeerd om de poorten voor die programma's open te zetten, maar dat werkte niet.

heb ook geprobeerd om een dmz te maken, alleen dat werkte ook niet echt (het lukte me niet echt om een mn computer een statisch ip adres te geven. zou iemand dit misschien kunnen uitleggen?)

en hoe zit het eigenlijk met die firmware updates? ik kan ze namelijk nergens vinden.

oja ik maak gebruik van de sweex router met 4 poorts switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08-2024
Sir Baxx schreef op 02 november 2003 @ 15:44:
zijn er nog meer mensen die wel kunnen internetten, maar niet msn'en?
ik kan me namelijk niet aanmelden, msn geeft dan aan dat er geen verbinding is met het internet. programma's als emule doen precies hetzelfde evenals bittorrent (Burst rc5)

ik heb al geprobeerd om de poorten voor die programma's open te zetten, maar dat werkte niet.

heb ook geprobeerd om een dmz te maken, alleen dat werkte ook niet echt (het lukte me niet echt om een mn computer een statisch ip adres te geven. zou iemand dit misschien kunnen uitleggen?)

en hoe zit het eigenlijk met die firmware updates? ik kan ze namelijk nergens vinden.
Vrijdag een geinstalleerd, werkte als een zonnetje met msn, icq, kazaa. Ik had de firewall aanstaan, verder niks aan geconfigureerd. Viel me op hoe weinig je aan het ding hoeft in te stellen.
Dat msn het niet zou doen door die router lijkt heel me sterk, msn tunnelt, als ie niet gewoon kan connecten, via http poort 80 en de router blocked niet op ip noch heeft ie een proxy die geen messenger.hotmail.com doorlaat (jaja msn is een virus net als wel meer producten van m$), dus je doet wat anders fout, Staat je xp firewall aan op je nic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Baxx
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:13
firewall op xp heb ik uitstaan en ik heb ook geen andere firewalls draaien.
msn ik heb inmiddels aan de praat gekregen door te downgraden van 6.1 naar 6.0.

Ik Kan echter nog steeds geen emule of bittorrent of mirc draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Iemand die sweex al aan de praat gekregen met Wanadoo + motorola modems? Gaat dus via PPtP. Collega hier krijgt het niet aan de praat.

Is er al ergens een firmware beschikbaar?

[ Voor 11% gewijzigd door DeeJee op 11-11-2003 09:17 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sweex ADSL Modem + Router ervaring:

Eerste modem was stuk, winkel gaf me nieuwe. Instellingen provider wist ik niet, maar kreeg enorm snel reply van sweex met alles wat ik nodig had. Verdere installatie is easy en je hebt veel opties. Device is veel sneller dan men oude usb modem en tot nu toe geen enkele site gehad die niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag eens hier bij wat winkels gekeken naar deze router.
Mediemarkt en de regenboog verkochten de router voor resp. €44,95 en €39,95 maar was bij nergens op voorraad.

Kom ik bij Dynabyte (dit keer ECHT voor de laatste keer!) ligt hij daar voor €65,95!!!
Ik kan me niet voorstellen dat een product dat wij nog maar net binnen hebben ergens anders goedkoper is... Bij ons hoofdkantoor kijken ze heus wel naar de advies-verkoopprijs!
:? http://www.sweex.nl/product.asp?pId=144:

"Consumentenadviesprijs: € 39,95!!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om de Time in te stellen kan je beter even upgrade naar 0.59 (edimax iig) 0.57 werkt niet idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 11:50
ok ik heb al aardig wat van het topic gelezen maar ik kom er echt niet uit
Het probleem is dat de internet verbinding maar op diconnected blijft staan, bij alles wat ik doe. Ook modem uit en weer aan werkt niet.

Ik heb

Chello classic (in Friesland) met Motorola modem aangesloten op gewone sweex router (dus zonder printer server)

Het probleem is dus dat de status maar op "DISCONNECTED" blijft staan.
Hij kloon het mac adres wel gewoon en doet de rest wel goed behalve routeren.

Het delen van internet wou wel altijd mbv een pc en een sweex 8 ports switch.

EDIT:

Wat misschien wel handig is om te weten is dat het lampje van de router bij activity blijft knipperen

EDIT 2:

Hij doet het, het probleem was dat de router het verkeerde mac adres cloonde.

[ Voor 19% gewijzigd door Possstema op 11-11-2003 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

DeeJee schreef op 07 november 2003 @ 09:09:
Iemand die sweex al aan de praat gekregen met Wanadoo + motorola modems? Gaat dus via PPtP. Collega hier krijgt het niet aan de praat.

Is er al ergens een firmware beschikbaar?
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik ben ook nog steeds op zoek naar de laatste firmware voor de sweex router om bijv. het tijdsprobleem op te lossen. Alle url's in dit topic zijn dood :(. Maar misschien kan iemand het mailen naar: r.elve apenstaartje chello punt nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar de laatste firmware voor de Sweex LB000020 router/switch.

Ik heb ook Wanadoo + Motorola Eurodocsis Modem (zwart) + sweex

Wie oh wie kan mij correct helpen configureren. Als ik m'n config scherm van de sweex kijk heeft ie wel verbinding met internet.
Maar heb dus geen internet op de client PC's.

gr. Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Dat is dus hetzelfde probleem wat wij hier ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 08:36

netblade

Sunrise

Laat ik me ook maar hierbij voegen,

Ik las al dat iemand problemen had met remote admin
Ik heb een ADSL MODEM/ROUTER ANNEX-A, en ik kan gewoon msn draaien mailen, eMule draaien, maar remote krijg ik absoluut niet aan de praat, net als een webserver, ik heb de poort al veranderd in de router zelf, maar hij schijnt daar schijt aan te hebben ;( weet iemand misschien hoe die mij kan helpen?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

vreemd dat de firmware niet meer op de sweex site staat.
ik zal thuis eens kijken of ik hem nog ergens heb

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Gunner schreef op 12 november 2003 @ 08:20:
bij mij werkt dat updaten niet eens, me modem loopt dan half vast :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 17:28:
Ik ben ook op zoek naar de laatste firmware voor de Sweex LB000020 router/switch.

Wie oh wie kan mij correct helpen configureren. Als ik m'n config scherm van de sweex kijk heeft ie wel verbinding met internet.

gr. Tom
Bij mij thuis hebben we @home breedband kabel, sweex router, com21 modem. De instellingen van de router zijn dus logisch gezien afhankelijk van wat @home ons opgeeft:
  1. IP adres = dynamic (vul je "computernaam" correct in)
  2. DNS servers zijn opgegeven vanuit @home
  3. Router firewall staat bij ons uit, iedereen heeft hier een eigen firewall
  4. NAT instellingen hebben we gewoon de portrange van MSN etc ingesteld naar het hele netwerk (zodat je dus file connecties etc kan accepten).
Wij draaien geen webserver oid maar als je dat zou willen kan je proberen om port 80 dus mbv NAT door te sluizen naar de rest van je gehele netwerk...

Ik weet niet of je hier zo wat aan hebt maar goed, misschien ook wel.. ;)

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

py.mosjuh schreef op 12 november 2003 @ 08:40:
[...]

Bij mij thuis hebben we @home breedband kabel, sweex router, com21 modem. De instellingen van de router zijn dus logisch gezien afhankelijk van wat @home ons opgeeft:
  1. IP adres = dynamic (vul je "computernaam" correct in)
  2. DNS servers zijn opgegeven vanuit @home
  3. Router firewall staat bij ons uit, iedereen heeft hier een eigen firewall
  4. NAT instellingen hebben we gewoon de portrange van MSN etc ingesteld naar het hele netwerk (zodat je dus file connecties etc kan accepten).
Wij draaien geen webserver oid maar als je dat zou willen kan je proberen om port 80 dus mbv NAT door te sluizen naar de rest van je gehele netwerk...

Ik weet niet of je hier zo wat aan hebt maar goed, misschien ook wel.. ;)
Ik ben nogal een n00b op router gebied maar heb ik dit zo goed gedaan
Afbeeldingslocatie: http://iwan.netblade.nl/router/vserv.png
ik heb alle poorten gemapt die nodig zijn, eMule werkt top, met Hi ID's
maar remote werkt absoluut niet
Afbeeldingslocatie: http://iwan.netblade.nl/router/nat.png
dit is mijn nat layout, met mijn interne adres, heb ik dit zo goed gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

omg, resize je plaatjes :+

maar goed, voor zover ik kan zien moet dat goed gaan; ik heb wel een andere webpage die ik te zien krijg maar de instellingen hebben wij hier ook zo. lijkt me stug als wanadoo de boosdoener zou zijn met bepaalde ports afsluiten oid.

Heb je al geprobeerd om eens je pc rechstreeks op inet aan te sluiten en dan te kijken of de boel wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

py.mosjuh schreef op 12 november 2003 @ 09:50:
omg, resize je plaatjes :+

maar goed, voor zover ik kan zien moet dat goed gaan; ik heb wel een andere webpage die ik te zien krijg maar de instellingen hebben wij hier ook zo. lijkt me stug als wanadoo de boosdoener zou zijn met bepaalde ports afsluiten oid.

Heb je al geprobeerd om eens je pc rechstreeks op inet aan te sluiten en dan te kijken of de boel wel werkt?
ik had eerst een usb modem, via zonnet,
die ging kapot, maar daarmee werkte het wel,
en nu krijg ik geen verbinding meer naar mijn remote.
eMule werkt wel HI id, maar ik krijg geen webserver connectie en geen remote connectie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

netblade schreef op 12 november 2003 @ 08:40:
[...]

bij mij werkt dat updaten niet eens, me modem loopt dan half vast :(
als ik je plaatjes zie in je volgende post, dan zie ik een hele andere config scherm als mijn sweex router... misschien dat dat er mee te maken heeft?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

kan kloppen ik heb een adsl annex a router, met een adsl modem erin, maar ts balen dat ik remote niet aan de praat krijg, zal wel door de firewall komen, ik kan wel pingen naar mezelf best wel gaar |:(

• STN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02-2024

STN

AniMatrix schreef op 19 oktober 2003 @ 15:44:
Als je een directe verbinding hebt kun je gewoon alles doen, newsgroepen noem maar op. Maar als je achter een router zit kun je alleen nog surfer en kazaa. Is er niet een mogelijkheid om gewoon te kunnen nieuwsgroepen achter de router, met DC++ kan ik ook niet zoeken als ik achter de router zit. Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb bij virtual server dit al geprobeerd:

Private IP = 192.168.2.101
Private Port = 119 (newspoort)
Type = TCP
Public Port = 119
Ik zocht hier ook naar, maar naar een middag kloten en zoeken is t me gelukt.
Ik heb eerst DC++ aangemeld bij special applications onder NAT. zie ook: http://dcplusplus.sourcef...12&catnr=2&prog=1&lang=en

En daarna bij virtual services mn poorten geforward. zoals Animatrix al gedaan had.
Ik heb bij beide instellingen udp en tcp aangemaakt. eet niet of dat noodzakkelijk is maar het werkt iig nu.

• Bas!
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 17:28:

Hmm zwarte motorola's? Ueberhaupt verbinding hebben?
Volgens mij heb je een gewone com21 en heb je gewoon een ppoe verbinding die werkt. Nieuwe firmware gaat niet werken, l2tp werkt (nog?) niet met die sweex routers en heb jij bovendien niet nodig. Check eerst eens in de faq op de sweex site en kijk of alles in place is voor je com21 verbinding met pppoe en zet in windows je tcpinstellingen eens op dhcp en de dhcpserver van je sweex aan.

• netblade

netblade

Sunrise

nice remote werkt, na een hoop gekloot :)
EDIT : Webserver en FTP SERVER werken OOK! :)

[ Voor 37% gewijzigd door netblade op 13-11-2003 17:41 ]

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sinds kort heb ik een sweex router draaiend bij een maat van mij, maar na korte tijd draaien is het password niet meer geldig oid. Wanneer ik in wil loggen op het ding geeft steeds "wrong password" aan :?
Dit alles terwijl ik vanaf het lokale netwerk in wil loggen.

Totale reset (en alles opnieuw instellen), en hij gaat weer, maar na een paar uur geeft ie weer aan dat pass niet meer klopt, en kom er dan met geen mogelijkheid meer in :(

Iemand tips?

[ Voor 7% gewijzigd door stok op 20-11-2003 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:29
Ik heb een klein probleempje met m'n ADSL Annex-A sweex router.
Namelijk dat ik de firewall niet uit kan krijgen en zo dus niet normaal kan internetten (inloggen op GoT kan ook al niet)
Ik heb de CC300010 met firmware ETHADSL_USB_080902_REL9G (had gedacht dat dit een nummer moest zijn, maar dit staat er echt)
Bij 'Showtime Firmware Version' staat 3.21, dat is dus wel een nummer :P

Nu heb ik in dit topic wel gelezen dat de firewall onder het kopje Firewall moet staan, maar die heb ik niet. :(
Kheb alleen deze opties
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
Status 

Home 

ADSL 

LAN 

PPP 

----------------------------------

Configuration 
WAN 

LAN 

PPP 

NAT 

Virtual Server 

DNS 

Bridge Filtering 

Save Settings 

Reboot without saving 

----------------------------------

Admin Privilege 
WAN Status 

ATM Status 

TCP Status 

Route Table 

Learned MAC Table 

ADSL Configuration 

RIP Configuration 

Password Configuration 
Admin 
User 

Misc Configuration 

Reset to Factory Default 

Diagnostic Test 

Code Image Update 

Network Code Image Update 
Firmware 
Boot Code 

System Log

(net zoals bij netblade dus)

Een firmware update lukt niet, want hij kan de servers niet vinden zegt ie :?
Bij NAT moest NAPT worden ingesteld, zodat je op internet kon komen. Dit heb ik al geprobeert te veranderen in Disabled, NAT en Dynamic NAPT, maar dat mocht niet baten. Bij Dynamic NAPT kon ik nog wel internetten en was er geen verschil met NAPT. Bij Disabled en NAT kon ik niet meer op internet komen :(

Heeft iemand nog ergens nieuwere firmware liggen wat ik zomaar lokaal kan installeren voor deze router, zodat ik het kopje 'Firewall' kan zien? of een andere oplossing, want ik kom er niet meer uit.

Kheb Sweex trouwens ook al gemaild, maar dat duurt zo lang.

edit:

De oplossing gevonden:
De datum van de router staat na een reboot op 1/1/1970, dus werken de cookies niet die je dan krijgt.
Na een tijdje synchroniseerd hij weer en zo te zien kan ik nu weer inloggen :D

[ Voor 7% gewijzigd door Jan_V op 25-11-2003 01:44 . Reden: Oplossing ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik heb ook een router van sweex. Werkt allemaal prima. Niks geen probleem. Maar het valt me op dat ik niet meer kan telebankieren(internet bankieren) bij Rabobank. Ligt dit aan de router? Of.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stokkie schreef op 20 november 2003 @ 17:23:
Sinds kort heb ik een sweex router draaiend bij een maat van mij, maar na korte tijd draaien is het password niet meer geldig oid. Wanneer ik in wil loggen op het ding geeft steeds "wrong password" aan :?
Dit alles terwijl ik vanaf het lokale netwerk in wil loggen.

Totale reset (en alles opnieuw instellen), en hij gaat weer, maar na een paar uur geeft ie weer aan dat pass niet meer klopt, en kom er dan met geen mogelijkheid meer in :(

Iemand tips?
Probeer eens vanaf een andere bak 't wachtwoord in te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MauriX schreef op 24 november 2003 @ 19:30:
Ik heb ook een router van sweex. Werkt allemaal prima. Niks geen probleem. Maar het valt me op dat ik niet meer kan telebankieren(internet bankieren) bij Rabobank. Ligt dit aan de router? Of.....
Ik heb ook de Sweex Broadband Router + 4-ports switch (Type: LB000020) en ik heb ook Rabobank Internet Bankieren en dat werkt bij mij wel perfect. Ook als de firewall aanstaat.

Enige waar ik problemen mee heb is Windows Update, deze loopt compleet vast zodra die gaat proberen te zoeken, dus al op 0% is er geen beweging meer in te krijgen. Af-en-toe doen downloads op microsoft.com het ook niet. Maar die doen het de laatste dagen wel al heel de tijd. Ik zit dus alleen nog met Windows Update waar ik Sweex zondagavond over heb gemaild maar tot op heden heb ik geen reactie mogen ontvangen :(

Voor de rest prima routertje, 29,95 is ook een heel antrekkelijke prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de switch in de sweex router ook niet gebruiken. 1 computer ziet de andere wel, maar kan er niet inkomen. De andere 2 zien helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:47
Bij MediaMarkt hebben ze momenteel een Sweex ADSL modem/router combo voor 66 euro.
Zie ook deze pagina vd folder in Adobe Acrobat: http://www.mediamarkt.nl/home/folder/pdf/pagina_9.pdf

Nu heb ik deze in de pricewatch geprobeerd op te zoeken, maar ik vind enkel de Sweex ADSL Modem/ Router 4 Port Switch annex B ( ISDN ).
Wij hebben thuis een analoge lijn, en geen ISDN-lijn.

Heeft iemand deze modem/router vd MediaMarkt en zo ja, welk type is het dan?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Ja, ik heb deze.
Was alleen vorige week 59 eurootjes :P en nu is die in de aanbieding. Ik zag het ook
Is op zich wel een leuke router, maar je kunt de firewall niet uit zetten :(
Je moet dus alle poorten forwarden naar je eigen computer mbv Virtual Server
Het is de CC300010

Mijn vraag is trouwens:
Kan ik niet meer dan 20 Virtual Servers aanmaken?
Ik heb namelijk nu 20 gemaakt en wil nog meer, maar dat lukt niet zo te zien. Ze worden niet aan de lijst toegevoegd :(
Moet nog veel meer poorten open stellen. Kheb onder andere MSN Messenger, eMule, FTP en nog een paar poorten die mij nodig lijken.
Ze moeten ook naar 3 verschillende computers wijzen, dus moet elke poort er 3x in komen te staan.

Verwijderd

ik heb de sweex adsl modem/router anex a.
Firmware Version: ETHADSL_USB_080902_REL9G
Ik heb boven mijn eigen gamepc staan waarmee ik online game, beneden staat een interent pc. Als ik game en beneden wordt er geinterenet dan gaat mijn ping steeds flippen naar de 200 ofzo. Mijn vraag was of ik in de router ook ergens in kan stellen dat counterstike packeges een hogere prioriteit kunnen krijgen ofzo?

Verwijderd

Ben bang van niet. grote kans dat jouw routertje zelfs voorrang geeft aan TCP pakketjes tov. UDP verkeer.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer910
  • Laatst online: 17-09 13:08
Is er bij iemand bekend of er nog een nieuwe firmware beschikbaar is voor de LB0000020(2CE)? Op die site is nixx te vinden... Ik wordt een beetje simpel van de NTP time
en bovendien zit er regelmatig een vertraging in de lijn.... dan is er geen internet beschikbaar, of het duurt walgelijk lang 8)7 ...
Verder werkt ie wel goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vindt het maar raar waarom Sweex die firmware's niet gewoon op de site plaats. Zo kunnen in één keer veel problemen worden verholpen. Schijnen ze niet te willen. Op mijn vraag die ook hierboven staat m.b.t Windows Update wat bij mij nu eindelijk wel werkt (weet niet waardoor) maar nog 10x zo sloom is als normaal. Vooral bij het zoeken naar updates. Tevens kan ik max. 2 updates per keer downloaden anders loopt die vast zodra ik ga downloaden en krijg ik een error... :(

Al eens met sweex gemaild maar die weten geen oplossing en zeggen dat je dan waarschijnlijk maar een andere router moet kopen en hun excuses voor het ongemak...lekkere service :(

Ik hoop dat ik hem binnenkort toch nog is goed werkend krijg, maar hierna voor mij nooit meer Sweex :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer910
  • Laatst online: 17-09 13:08
opzich heb ik geen problemen, alleen die firmware zou ik graag willen proberen, hij is echt super snel, alleen soms totaal niet...
maar dat is niet bij iedereen heb ik het idee. Volgende keer zou ik denk ik wel weer een sweex kope, mits ik weet dat er nieuwe firmware te downen is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb @HOME en een sweex wirelessrouter LB200010 (WindowsXP) ik zie werkelijk de bomen door het bos niet meer.

Ik kan prima de contact krijgen met de router maar kom niet het internet op.
Wie kan mij helpen aan de goede instelling voor zowel de router als mijn PC.
(TCP/IP), juiste computernaam en workgroup naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) Welke provider? sorry, zie het al...@HOME
2) MAC-adress al gecloned
3) Staat de internet-verbinding als "CONNECTED" of "DISCONNECTED"?

Als je antwoord kan geven op deze drie vragen kunnen we je misschien beter helpen... :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Laatst online: 16-09 15:47
Ik ben nu bezig met het annex A geval.
Config via 192.168.8.1 werkt niet (adres pakt ie niet)
Nu weet ik dat trust 10.0.0.2 gebruikt en dat werkt hier ook.
Nu vraagt ie echter meteen om een user/pass, en er staat niks over in het boekje.
Ik meen mij te herinneren dat Trust epicrouter als wachtwoord gebruikt, maar de username weet ik niet.
Kan iemand me helpen?

Edit: al gevonden!
Voor geinteresseerden:
de username is gewoon admin.
epicrouter klopt idd.

[ Voor 12% gewijzigd door Railgunner op 29-11-2003 22:34 . Reden: opgelost ]

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Dus zo'n sweex is eigenlijk hetzelfde als een trust?

Dat zou kunnen betekenen dat we heel misschien ook wel trust firmware kunnen gebruiken....of niet?
Ik moet namelijk nog steeds de firewall of zo uit zien te krijgen, of meer dan 20 virtual servers kunnen maken.
In een antwoordmailtje van sweex kreeg ik de reactie dan je de ingebouwde firewall niet uit kon zetten, maar dat lijkt me een beetje onwaarschijnlijk of niet dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 20:24:
1) Welke provider? sorry, zie het al...@HOME
2) MAC-adress al gecloned
3) Staat de internet-verbinding als "CONNECTED" of "DISCONNECTED"?

Als je antwoord kan geven op deze drie vragen kunnen we je misschien beter helpen... :)
Antwoorden:
1. @home dus :)
2. clonen Mac-adres wordt overal overgesproken dat dit niet nodig is
3. DISCONNECTED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 11:41:
[...]

Antwoorden:
1. @home dus :)
2. clonen Mac-adres wordt overal overgesproken dat dit niet nodig is
3. DISCONNECTED
Oke, het probleem zit dus zeg maar tussen je modem en je router...

Weet je zeker dat je met @HOME je mac niet hoeft te cloonen? Als jij je mac hebt moeten registreren bij @HOME zal ik het zowiezo wel ff doen...(al is het alleen maar om te proberen)...

Als ik mijn mac-adres niet clone blijft er bij mij ook "DISCONNECTED" staan. cloon ik mn mc-adres naar welke bij chello bekend is dan krijg ik gewoon CONNECTED :).

En kwa TCP/IP e.d. zal ik alles gewoon op automatisch verkrijgen in de pc zetten en in de router de DHCP-server aanzetten (als die uitstaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

heel suf misschien: geeft je modem aan dattie verbinding heeft met de router EN met @home (staat in boekje voor de "lampjes-code")? Zo nee: dan weet je meteen waar het aan ligt.. ik heb nml een paar huisgenoten die zo slim zijn om zo af en toe de kabels eruit te trekken als internet het niet doet oid (snap hun beweegredenen nog steeds niet eigenlijk :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

py.mosjuh schreef op 30 november 2003 @ 21:38:
heel suf misschien: geeft je modem aan dattie verbinding heeft met de router EN met @home (staat in boekje voor de "lampjes-code")? Zo nee: dan weet je meteen waar het aan ligt.. ik heb nml een paar huisgenoten die zo slim zijn om zo af en toe de kabels eruit te trekken als internet het niet doet oid (snap hun beweegredenen nog steeds niet eigenlijk :+)
Misschien dat ze denken dat die dan opnieuw een verbinding gaat zoeken ;)

@MCHummer,

Misschien kan je in dit draadje jou oplossing ook wel vinden:

sweex wireless router + @ Home

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zit met een klein probleempje
Heb op de HCC een Sweex broadband router/switch gekocht 4p
Ik aangesloten en kan er naar connect via 192.168.2.1
Maar zodra ik apply of OK doe dan krijg ik ineens network cable unplugged ofzow
Ik heb in een schermpje ping -t 192.168.2.1 staan en zie dat hij dan ook ineens time out geeft
Heb 2 verschillende werkende netwerkkaartjes gebruikt en 2 verschillende kabels en overal het zelfde probleem mee!
Iemand een idee? Ik kan dus niets instellen omdat steeds als ik iets instel hij disconnect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer is andere port in de switch...(in de router).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheinemans
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 10:33
Ik zal wel gek zijn maar ik kan dus nergens een nieuwe firmware vinden voor mijn sweex router. Niet op www.sweex.nl, sweex.com enz. Ik krijg altijd bij firmware "geen informatie gevonden"

Waar kan ik de firmware vinden, ik ben deze vastlopende router meer dan zat.

www.heinemanss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:07

OgWok

U.N.C.L.E.

sheinemans schreef op 01 december 2003 @ 08:49:
Ik zal wel gek zijn maar ik kan dus nergens een nieuwe firmware vinden voor mijn sweex router. Niet op www.sweex.nl, sweex.com enz. Ik krijg altijd bij firmware "geen informatie gevonden"

Waar kan ik de firmware vinden, ik ben deze vastlopende router meer dan zat.
Stuur Sweex is een e-mail, je hebt toch een produkt van ze gekocht?

Als een nieuwe firmware problemen moet oplossen is het handig als zij weten wat die problemen zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door OgWok op 01-12-2003 09:58 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
1 op de 3 sweex-routers werkt niet of niet goed.

Da's de prijs die je betaald voor goedkope spullen.
Gewoon terugbrengen en omruilen. (Hebben we hier al een keer of 7 gedaan)

Als je er 1 hebt die wel goed werkt, heb je overigens zelden problemen.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dmace schreef op 01 december 2003 @ 09:58:
1 op de 3 sweex-routers werkt niet of niet goed.

Da's de prijs die je betaald voor goedkope spullen.
Gewoon terugbrengen en omruilen. (Hebben we hier al een keer of 7 gedaan)

Als je er 1 hebt die wel goed werkt, heb je overigens zelden problemen.
Ik vraag me af of ik dat ook kan doen, aangezien die bij mij goed werkt beh. Windows Update. Die is heel sloom met zoeken (op alle pc's) en je kan max. 2 updates te gelijk downloaden anders vindt de router het niet leuk. Zonder router werkt dat wel perfect....als ik hem zou terugbrengen zou ik hem met bijbetaling omruilen voor een Sitecom DC-202...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ok, dit topic zocht ik :)

Ik heb namelijk op de HCC een sweex anex A ADSL router gekocht, 3 pc's erop gezet, en dat werkt (standaard netwerk) Maar ADSL lukt nog niet :(
Nou heb ik weinig kennis van netwerken, als t eenmaal werkt probeer ik er altijd maar vanaf te blijven, zodat er nix mis gaat.
het zijn 2 pc's met windows XP, als ik het IP adress van de router intik kan ik gewoon configureren. maar ik weet niet precies wat ik allemaal moet instellen :/
Zo had hij eerst een PPP adress, dat heb ik verwijderd, omdat ik ADSL via versatel DHCP heb. Maar ik weet niet wat ik er verder dan voor moet instellen, aangezien ik van de gebruiksaanwijzing niet veel verder kom.

Dus waar moet ik op letten bij het instellen van de router, en heb ik wellicht wat over het hoofd gezien?

edit: ik zie nu dat in dehandleiding op de sweex site wat info staat over versatel DHCP. Dat was voldoende om het werkend te krijgen

[ Voor 12% gewijzigd door _ferry_ op 01-12-2003 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 19:01
Volg inderdaad de instructies vanaf de sweex site. Die standaard in de handleiding staan schijnen inderdaad niet te werken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,
Ik had een probleem met mijn ADSL modem en dus heb ik een Sweex ADSL Modem/Router Annex-A gekocht. Het werkt perfekt behalve dat ik kan VPN niet meer gebruiken en dat gebruik ik om thuis te werken en inbellen op mijn werk. Iemand zei dat het heeft waarschijnlijk iets mee te maken met NAT of met de ingebouwde firewall. Enige idee of dat waar is of niet? Als wel, hoe zet ik de firewall uit of hoe verander ik de NAT zodat ik kan internetten (er zijn 3 pc's thuis en een werk laptop) en inbellen via een VPN verbinding?

Bedankt!

Groetjes
Dean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheinemans
  • Laatst online: 12-07 10:33
Kan iemand mij de firmware mailen. Van Sweex krijg ik geen antwoord op mijn e-mail. Ik zou het zeer waarderen. mailto:slagerrr@hotmail.com

www.heinemanss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
dominator schreef op 01 december 2003 @ 21:13:
Volg inderdaad de instructies vanaf de sweex site. Die standaard in de handleiding staan schijnen inderdaad niet te werken......
Ik heb deze sites erbij gebruikt.
En nu kon ik zo op internet komen.
http://www.ledos.nl/pc-factory/nl/pg_42.html
http://www.sweexeurope.co...nfiguratie_ADSLRouter.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels zijn al mijn problemen met mijn Sweex Router opgelost, Windows Update werkt hier nu goed en perfect. Ook overige downloads weigeren nooit meer. Ik heb voor de rest niets veranderd, enigste wat veranderd is is mijn externe IP-adres. Nadat die veranderd was deed die het 100% :)

Er zal dus wel iemand op dat ip-adres hebben zitten klooien ofzow.
sheinemans schreef op 03 december 2003 @ 16:55:
Kan iemand mij de firmware mailen. Van Sweex krijg ik geen antwoord op mijn e-mail. Ik zou het zeer waarderen. mailto:slagerrr@hotmail.com
Ik heb ook gemaild naar Sweex voor een firmware, op Zaterdag gemaild en nu nog steeds geen reactie :(

Slechte service hoor...
Weet iemand trouwens waar ik de firmware-versie kan zien/vinden in mijn router?
Kan het niet vinden, zal wel aan mij liggen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Tis niet echt een versienummer, maar een hele string aan tekens....hier tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Laatst online: 18:28
Ik heb op het moment een 8x switch van sweex. Nu heb ik de adsl modem/router ook al geprobeerd bij een kennis. Werkt naar behoren! Maar mijn grote vraag is: Kan ik mijn 8x switch doorkoppelen met de router zodat ik mijn kabels niet twisted hoef te maken? Dus uplink kabeltje tussen poort 1 van de router en switch? :P

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
-roberth- schreef op 04 december 2003 @ 17:17:
Ik heb op het moment een 8x switch van sweex. Nu heb ik de adsl modem/router ook al geprobeerd bij een kennis. Werkt naar behoren! Maar mijn grote vraag is: Kan ik mijn 8x switch doorkoppelen met de router zodat ik mijn kabels niet twisted hoef te maken? Dus uplink kabeltje tussen poort 1 van de router en switch? :P
Als je een uplink poort hebt kun je er dus gewoon een crossed tussen plaatsen.
Maar bij mijn router zat geen uplink poort en bij m'n 3Com switch maakt het niet uit wat je erin plugt, die herkent alles zoals jij het wilt.
Maar gezien het feit er bij mij dus geen uplink poort op de router zat heb ik dus nog een twisted kabeltje gekocht. Nu zit op poort 1 van m'n switch de router aangesloten en op poort 2 m'n pc......verder zit er op poort 3 nog de 3Com AP, maar dat is niet echt relevant.
Overal zit nu een twisted kabeltje tussen......kheb ook nog ff gekeken of de crossed het ook deed, maar die pakte m'n router dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wii hier in huis hebben een netwerk met 1 router en 2 8-port switches van Sweex,
Het probleem was dat de verbinding er af en toe uit knalde en het leek alsof de router hing aangezien ook http://192.168.2.1/ niet meer te bereiken was. Vaak was dit op te lossen doormiddel van de adapter eruit te trekken en er weer in te doen. Maar dit is uiteraard flink irritant, bijvoorbeeld als je midden in een download zit.

Deze hele topic doorgenomen en daar wat oplossingen gezocht en het volgende hebben wij gedaan wat er tot nu toe voor heeft gezorgt dat het nog werkt (wel slechts 1,5 dag later) :
18-7-2003
Nadat er meldingen kwamen van gebruikers die last hadden van 'dropouts' in combinatie met onze Sweex Routers, heeft Sweex in samenwerking met Zeelandnet gezocht naar een oplossing.

Met het Route Informatie Protocol kunnen we dit euvel herstellen. Als er veel computers op een netwerk zijn aagesloten, en die tevens onderling veel dataverkeer hebben, kan er dus er erg veel ARP requests voorbij komen. Met het gevolg dat het aantal max. hops, dit is max. 15 overschreden wordt.

Bij de 16e hop zullen er times outs plaats vinden, en is er verlies van datapakketten. Bij 'dropouts' kan het verlies van datapakketjes zo groot zijn, dat het surfen over het internetten vrijwel onmogelijk wordt gemaakt.Voor gebruikers die willen weten wat de ARP en RIP functie is en doet, kunnen hier (rechts klikken, bestand opslaan als) een powerpointpresentatie downloaden.

Om het euvel te verhelpen voert u de volgende procedure uit.

U logt in naar de router met het adres http://192.168.2.1, als u het login scherm van de router voor u heeft, klikt u op login, mits u deze zelf al beveiligd met een wachtwoord. Vervolgens klikt u op 'General Setup' u kiest in dit menu voor 'Firewall' als u de 'Firewall' uit heeft staan klikt u op 'Enable'. Nu klikt u op 'Apply' en krijgt na 5-10 seconden een aantal extra opties, hierbij kiest u voor 'Intrusion Detection', of 'Hacker Prevention'. In het scherm wat u nu voor u heeft, vindt u de optie 'RIP Defect' deze staat standaard aangevinkt. Als u hierop klikt wordt de 'RIP' functie uitgeschakeld, u klikt vervolgens op 'Apply' ==> 'Logout', 'Cancel', en als laatste op 'Ja'. Het surfen op het internet moet nu weer feiloos werken.
ondanks dat dit bij de zeelandnet gebruikers niet bij ieder de oplossing was heben we het toch maar geprobeerd. en daarna het volgende:
Velthuis schreef op 18 juli 2003 @ 15:01:
* Soms is een poortje (vaak nummertje 2) brak op de Sweex routers.
* Altijd update van firmware uitvoeren naar nieuwste versie (of de nieuwste van Edimax gebruiken).
* Zet de ingebouwde DHCP server uit en geef je PCs handmatig een IP adres voor het LAN (in de serie 192.168.2.100-254) . Vergeet niet de Gateway in te stellen (192.168.2.1) en eventueel de DNS servers van je provider (of een andere stabiele, zoals van de TU Delft/Eindhoven/Twente).
overigens is dit hoogswaarschijnlijk ook van toepassing op onze router:
Verwijderd schreef op 28 september 2003 @ 11:39:
Vorige week ook Sweex router gekocht, evenals mijn broer. Beide routers werken prima en hadden een leuke verassing in huis!
Blijkbaar is Sweex onlangs overgestapt op een ander binnenwerk gebaseerd op de Edimax BR6104-S. Vandaar dat mensen hun onlangs gekochte router niet kunnen upgraden met de laatste Firmware (0.62/0.64).
Deze 6104-S is een meer geavanceerde router die voorzien is van een SPI Firewall (Statefull Packet Inspection) en volledig UPnP compatible. Men noemt een SPI-Firewall ook wel een "echte" firewall vanwege de intrusion detection, Denial of Service en zelfs Email notification in geval van vermoedelijke hacks. De Edimax 6104-S is volgens de Edimax/tw site niet beschikbaar in Europa maar blijkbaar wel onder de naam Sweex. Prima dingetje dus voor €39,-.
Helaas is vanwege die niewigheid de ondersteuning nog niet optimaal. De eerste lijns Helpdesk van Sweex weet van het bestaan niet af en er is ook nog geen andere firmware voor dan de standaard 0.10!
Mijn conclusie: Zeer geavanceerde router voor heel weinig geld, alles werkt goed! Wat mij betreft een aanrader.
Als je zo'n Sweex wilt aanschaffen vergewis je er dan wel van dat je de nieuwste versie hebt herkenbaar aan de Firmware versie 0.10.
onze situatie lijkt dus verbeterd te zijn, maar dat is altijd nog even afwachten. Maar het is voor iedere die dus deze symptomen heeft een mogelijke oplossing. Al deze info werd al gegeven in deze topic maar het leek me geen gek idee om het even bij elkaar te rapen aangezien het allemaal erg verstopt is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k heb nu dat bijna elke dag de internetverbinding verbroken wordt. Dan ga ik naar de routersetup. En dan bij status info dan release en dan weer renew en dan verandert "DISCONNECTED" weer in "CONNECTED" En ik heb de router ook op een baksteen staan, anders wordt ie te warm en loopt ie vast, en de vloerbedekking begint dan te smelten op warme dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op 12 november 2003 @ 08:20:
Ben ook op zoek naar de laatste firmware voor de Sweex LB000020 router/switch.
waar o waar kan ik dit vinden ??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de firmware gebruiken van de Edimax:

http://www.edimax.com.tw/download/firmware/BR-6104V059a.zip

Ik heb 'm geprobeerd op mijn LB000020 en werkt gewoon. Ook heb ik 0.62 (maart 2003) voor de Sweex, ik weet niet of dit de laatste firmware is. Zend me maar een berichtje als je het wilt hebben.

Weet iemand of de firmware van de LB000021 te gebruiken is op de LB000020? Ik heb nl. last van traag internerden. De ping naar mijn router is dan 400ms. Vlak na het resetten van de router is dat <1ms. Wanneer ik mijn 2e pc aanzet, wordt de ping 1400ms op beide pc's. Ook moet ik regelmatig de router resetten om weer te kunnen internerden.

ISP is Wanadoo (Casema) met de Com21-modem, OS is op beide pc's WinXP. En ik heb geen firewall draaien, ook niet op de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 16:10
ik word echt helemaal gek:

ik heb een sweex router, en daarmee kan ik prima internetten enalles
maar zodra ik bestanden ga versturen over het net via msn of bestanden ga ontvangen dan geeft msn de bootschap dat als de bestand overdracht traag gaat dat ik dan iets aan me firewall moet doen.

als je naar 192.168.2.1 gaat en zo naar nat settings en dan naar special aplications kan je SLECHTS 10 poorten open zetten. nou heb ik al een software firewall dus schakel ik de firewall op de router uit door op enable te drukken en ook in het DMZ menu de functie op enable. echter nog steeds gaat mijn bestands overdracht langzaam. ook als de firewall aan staat en ik dan bij special applications de msn poorten open zet dan gaat het langzaam. kan iemand mij nou stap voor stap zeggen wat ik moet doen om van dit gezeik af te komen?

ook bij need for speed underground heb ik dit probleem

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een @home verbinding en mijn Verbinding valt telkens weg...
Bij mij staat alles op dynamisch.
Enige wat ik ingesteld heb ik dat ding, is mijn PC naam(dus cp....-a).
De nieuwe firmware heb ik ook al(van sweex site).
Maar kan wel zeggen dat het echt irritant is als je aan het internetten bent, en je verbinding telkens uit valt..
????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Laatst online: 08-09 11:31
quote: Sjeng_ schreef op 15 december 2003 @ 14:39:

Ik heb ook een Sweex router: de "WIRELESS BREEDBAND ROUTER + 4 POORT SWITCH" artikelnr LB200010.

Eerst kon ie al niet communiceren met mijn @home kabelmodem. Na de firmware-update kon ie t wel *gelukkig*

Maar wat nog steeds niet lukt ondankts VELE pogingen met instellingen op de router is een FTPtje draaien.
Ik heb port forwarding aan staan, virtual server aan, alle firewalls uit etc.
Gewoon internetten, mirc, msn werkt allemaal, files sturen en ontvangen en inloggen op andere ftp's, maar op mijn ftp komen gaat dus niet. Ook al verschillende ports gebruikt.

Maar goed, kijk zowieso regelmatig op de sweex website voor firmware updates.

En als iemand mijn probleem weet op te lossen, hoor ik t graag.
-------------------------------------------------------------------------------
Ik heb dit ook in een ander topic gezet, maar plaats het hier ook maar even:

Mij lukt het niet om de firmware te upgraden, ik krijg de melding incorrect interface image of iets dergelijks. In de readme die bij de laatste sweex firmware zat stond dat de firmware alleen werkt op de routers van dit type met runtime code 1.7. Ik heb 0.12W (Nov 15 2002 10:25:40)

Tevens heb ik geprobeert de edimax firmware er op te zetten, maar dan krijg ik dezelfde melding. Weet iemand hoe ik toch de firmware kan updaten?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem met emule, namelijk dat de verbinding er door teveel connecties wordt uitgegooid en ik de router moet uit en in schakelen, en wordt er een beetje gek van. Het gaat hier trouwens om de Sweex wireless broadband router LB200010

[ Voor 7% gewijzigd door Sjekster op 30-12-2003 00:12 ]

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb deze router laatst bij een m8 van me geinstaleerd, heeft chello kabelinternet.
kon er geen netwerk mee leggen via de router (een beveiliging van chello maakt het niet mogelijk meerdere pc's aan te sluiten op de verbinding) maar toen heb bij het kiezen van het type verbinding in het netwerk , verbinden via een HUB gedaan, hij herkende dit wel. geen toegang tot elkaars pc's, maar wel meerdere pc's van internet voorzien :)

misschien een dikke newb oplossing, maar die mensen zijn tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook een Sweex Router, en sinds kort werkt Internet alleen op de twee comps die via een hub (ik had geen zin om twee kabels door het huis te trekken) met de router verbonden zijn.
Het bizarre is dat het netwerk het prima doet, en alleen mijn derde comp (XP) niet kan Internetten en inloggen op de router. Wel reserveert de router een IP-adres voor de derde.

Weet iemand hier iets voor/tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Stel eens handmatig je instellingen in....dus IP, Subnet en belangrijkste Gateway.
Is niet precies hoe het hoort, maar ja als het werkt....:)
Probeer anders een van de andere poorten van je router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedank voor je reactie, maar ik spel eigenlijk een beetje vals, maar ik ben ondertussen (dag 6 van het probleem) 8)7 behoorlijk lijp aan het worden, en dit is mijn originele topic.

Wel Inet in het netwerk, geen Inet op XP meer

dus ja, ik heb mijn IP handmatig ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Laatst online: 16-09 15:52
Weet iemand een PDF file met daarop een deftige handleiding die elk deeltje van het 'configuratiescherm' uitlegt? Want op de Sweex site staat enkel hoe je het werkende krijgt, niet de uitgebreide instellingen en zo.
Het gaat btw over de Sweex ADSL Annex A router (met ingebouwde 4 poorts switch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvleeuwen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08-2024

tomvleeuwen

Whiee!

Ik had ook iets vaags, mijn PC met win2k of winXP gaf telkens 'Netwerkkabel niet verbonden' als ik de sweex router en een sweex netwerkkaart gebruik. Heb nu een Realtec netwerkkaart en dat probleem is over... (op andere switches deed de netwerkkaart het wel goed, sweex en sweex gaat dus blijkbaar niet samen :P)
En als ik NAT instel op UDP port 7777 voor mijn UT server, komt er maximaal 1 iemand in, heb nu DMZ aanstaan en dat gaat wel goed.
Maar ik heb een Thomson modem met ingebouwde router, hier kan ik toch net zo goed een switch aan hangen? Of is dat geblokkeerd?

[ Voor 11% gewijzigd door tomvleeuwen op 02-01-2004 10:32 ]

Online LED calculator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesBak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 08:11
Jawel ook ik ben bezig met dit soort routers. Ik heb een Edimax, open geschroeft en een Conexant chipset aangetroffen. Voor de WAN verbinding zitten er twee aansluitingen, één voor een crosskabel en een andere voor een 'rechte' kabel. Heb altijd gedraaid met 0,59 firmware maar dat support geen UPNP wat je nodig hebt voor MSN Messenger. Nu heb ik 0.64 firmware geladen mét UPNP maar audio werkt nog steeds niet....... Ook heb ik gelezen dat deze firmware niet stabiel zou zijn waar ik overigens niets van merk.

De Sweex heb ik bij me thuis omdat die niet werkt met het L2TP protocol wat we niet wisten maar later uitvonden in Breda...... Effe proberen dan maar. Deze router heeft een Samsung chipset en blijft slechts één WAN aansluiting te bezitten. Op de doos staat een foto die twee aansluitingen aangeeft zoals de Edimax. Het is duidelijk andere hardware. De firmware is v0.10 (April 9, 2003) Achter op het kastje staat LB000020 met nog wat meer als de type aanduiding. Ik zou graag de Sweex met L2TP aan de gang krijgen zodat ik een vriend blij kan maken.... Is dat iemand gelukt?

En wat nu. Ik heb firmware voor de sweex LB21 en denk dat ik die ook in deze LB20 kan uploaden....maar ben niet zeker. Iemand dat al eens geprobeerd?

Meer mensen die routers open gemaakt en gekeken of er iets te leren viel?

Edimax beloofd veel maar komt sinds april 2003 niet meer met iets nieuws.

Messenger audio werkt nog steeds niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de firmware probeer te uploaden, geeft de router de volgende melding:

"Incorrect user interface image"

Hierdoor wordt de upgrade niet uitgevoerd :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand een mirror maken van de LB000020_062_fwui.bin firmware?
Deze is nergens (meer?) te downloaden.... :(

Ook ik wil van dat NTP geneuzel af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onderaan op http://www.tweakers.net/nieuws/dag/1072393200/ staat een firmware update voor de Edimax 6104S, deze schijnt hardwarematig gelijk te zijn aan de Sweex LB000020 (met 1 WAN-poort).

Hiermee heb ik net m'n Sweex router geflasht en de volgende gegevens verschijnen nu bij Status:
Hardware Model: EDiMAX-6104S
Boot Code Version: V1.5-6104S
Runtime Code Version: v0.11 (Aug 27 2003 17:44:24)

(Heb helaas niks op de officiele Edimax site kunnen vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps!

Had de firmware al twee maanden op mijn harde schijf staan. |:(

Maar meteen een mirrortje gemaakt. Dit betreft het bestand "generic_v062_fwui.bin".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 13:49:
Kan iemand een mirror maken van de LB000020_062_fwui.bin firmware?
Deze is nergens (meer?) te downloaden.... :(

Ook ik wil van dat NTP geneuzel af....
Dat heb ik ook maar ik heb de wireless router met printerserver. Jammer want het irriteert me wel!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11-2023
Betreft
Breedband Router + 4 port switch + printer server, ARTIKELNUMMER: LB100010 (linkje).

Probleem
Verbinding valt om de zoveel tijd uit (het welbekende sweex router probleem lijkt het wel). Het begint overigens met het probleem dat na enige tijd de webbased config niet meer te bereiken is.

Geprobeerd:
Nieuwe firmware, deze is voor dit type (nog) niet beschikbaar. (firmware?)

Instellingen op de router:

IP Lease time staat op Forever (voor zover dit ermee te maken kon hebben)

Verder staat er in de settings van de Firewall nog iets over Connection Policy, kan het daarmee te maken hebben?
Connection Policy
Fragmentation half-open wait : secs
TCP SYN wait : sec.
TCP FIN wait : sec.
TCP connection idle timeout : sec.
UDP session idle timeout : sec.
H.323 data channel idle timeout : sec.
Iemand enig idee :?

Goochem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem sinds afgelopen dinsdag. Configuratie draaide een jaar goed met edonkey en kazaa.
Niets gewijzigd aan de configuratie. Het probleem is er ineens.

Heb in deze draad de problemen met emule gelezen maar ik heb de connecties maximaal op 100 staan.

Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:49
Verwijderd schreef op 15 juli 2003 @ 21:25:

[edit2]
andere netwerkkaart geinstalleerd, voor zekerheid maar ff op fullduplex 10mbit gezet, andere pc van het netwerk gehaald. Niks werkt. Heb alleen goede verbinding als ik direct op de com21 connect van @home. Het weirde is, als de verbinding traag/ down is, dan branden ALLE 5 lampjes vol op de com21 modem. Heb ook inmiddels met de helpdesk gesproken van @home, die zei dat dat leek op zware activity van de verbinding met als optie dat de router misschien de hele tijd een nieuw ip vraagt? Lijkt mij sterk want de logs van de router zeggen me dat ie een ip krijgt met een bepaalde tijdstabel erachter hoelang de lease is die hij verkrijgt en dan vraagt ie ook geen nieuw ip. Dus dit lijkt me niet het probleem.
Ik heb sinds de hcc ook een sweex router (LB000020) met @home en me com21 modem(uit 2000) Ik heb het zelfde probleem, heb ook de firmware van de mirror in dit topic er in proberen te flashen, maar dat wil niet.
Op de sweex website staat nu bij dit type:
Van de Sweex Breedband Router + 4 Poorts Switch, artikelnummer LB000020, zijn momenteel 2 versies in omloop. Namelijk, met Conexant Chipset en een andere uitvoering met Samsung Chipset. Beide zijn momenteel nog niet geschikt voor internet met behulp van Internet Service Provider ‘@home’. Voor de versie met Samsung chipset, o.a. werkend met firmware versie 0.10, is hiervoor echter Firmware in ontwikkeling, welke binnenkort van deze website te downloaden is.
Ik weet niet welke chipset ik heb. Maar is er al iemand met een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Laatst online: 18:49

Hoicks

Techno!

Ik heb de LB000020 Router + 4 port switch. In onderstaande setup met @home draaien terwijl Sweex claimt dat dit niet kan met de LB000020 versie.

Afbeeldingslocatie: http://www.hoicks.com/got/network.png

Hij werkt hier echter prima, nadat ik de nieuwe firmware had geinstalleerd die de NTP Bug oplostte. Heel soms loopt de router nog wel eens vast, maar da's echt zo zelden (1x in de 2/3 maand?) dat ik hem er niet voor terug breng.

Zowel DHCP en Static IP's aan de LAN zijde werkt prima.
DHCP en Static instellen van de WAN zijde werkt overigens ook prima.

Hieronder statusoverzicht van mijn Router.

code:
1
2
3
4
5
6
7
INFORMATION 
LAN MAC Address: 00-50-FC-BE-65-EE   
WAN MAC Address: 00-10-A7-04-18-0E(Clone MAC)   
Hardware Version:  1.0     
Serial Number:  1     
Boot Code Version:  V1.05     
Runtime Code Version:  v0.62 (Mar 10 2003 11:04:39)

[ Voor 41% gewijzigd door Hoicks op 11-01-2004 02:17 . Reden: typo's ]

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11-2023
Ik snap niet dat er voor alle sweex routers al nieuwe firmware is en voor de LB100010 helemaal nix... Schijnbaar lost dat toch de meeste problemen op. Kzal sweex eens contacten.

Goochem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Goochem schreef op 11 januari 2004 @ 10:21:
Ik snap niet dat er voor alle sweex routers al nieuwe firmware is en voor de LB100010 helemaal nix... Schijnbaar lost dat toch de meeste problemen op. Kzal sweex eens contacten.
Ik heb dezelfde alleen dan wireless, ook nog geen nieuwe firmware voor. Router gaat er bij mij misschien 2 of 3x per dag uit. Reset of accu eruit trekken helpt dan goed, maar het is niet zoals ik het wil!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Laatst online: 17-04 14:07
ik heb 2 weken geleden een sweex router gekocht. maar krijg voor geen mogelijkheid mijn www en ftp server werkend! (ja poorten zijn doorgemapt!) het helpt niets, als ik naar zo'n websitje gaat die scant hoe goed jou pc beveilligd is, zegt ie datie niks kan vinden (staat dus geen open/doorgemapt) terwijl ik ze toch echt doorgemapt had! (virtual servers ofzo) gewoon poort 80 tcp en udp naar poort 80 - 192.168.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Ja, klopt daar had ik ook last van. Verder heb ik ook nog een poort open gezet (geloof 221 of 112 of zo) die ook iets met FTP doet, maar dat mocht ook niet baten.
Maar de meeste problemen worden opgelost als je je pc (dus 192.168.0.1) in de DMZ-zone zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goochem schreef op 11 januari 2004 @ 10:21:
Heb je een software firewall draaien? Misschien dat als de router je pingt, hij geen response van jouw machine krijgt? (Wild guess)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister_X schreef op 11 januari 2004 @ 10:37:
ik heb 2 weken geleden een sweex router gekocht. maar krijg voor geen mogelijkheid mijn www en ftp server werkend! (ja poorten zijn doorgemapt!) het helpt niets, als ik naar zo'n websitje gaat die scant hoe goed jou pc beveilligd is, zegt ie datie niks kan vinden (staat dus geen open/doorgemapt) terwijl ik ze toch echt doorgemapt had! (virtual servers ofzo) gewoon poort 80 tcp en udp naar poort 80 - 192.168.01
Heb je 192.168.0.1 als vast IP adres ingesteld op je pc? Anders zit je volgens mij in het verkeerde domain. Je IP zou dan moeten beginnen met 192.168.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
ja ik ken het probleem. heb hier een router met chello. Alhoewel het niet mag werkt het prima. Alleen om 1 of andere reden kan ik idd geen ut server draaien. Dazz ook de enige portmap die ik geprobeerd heb. Misschien helpt een dmz, maar dan is mijn router volgens mij nutteloos, omdat ik maar 1 ip heb, of snap ik het idee van een dmz dan niet goed?

anyway, verder ben ik dik tevreden over mijn router (heb hem overigens bambi gedoopt, omdat al mijn netwerk apartuut een naam heeft). Hij doet het goed, had hem in 3 seconden aan de praat.

Voor mensen met het l2tp protocol, kijk even op de website van sweex, er bestaan de twee versies van de sweex router. De gewone sweex router en de "nieuwe sweex router". De nieuwe router ondersteund wel l2tp, de oude (die van mij dus) niet.... ff iets om in de gate te houden.

Verder ben ik van mening dat sweex over het algemeen toch goedkoop en zeker geen duurkoop is. Het werk voor mij en ik maak me niet al te druk over de performance, maar over het algemeen vind ik het zeker geen topspul...

aras, je ken op je router gewoon insellen in welk subnet je router''s ip moet zitten, en welke ip's de dhcp mag weggeven

[ Voor 7% gewijzigd door Rac-On op 11-01-2004 20:15 . Reden: reactie op aras ]

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister_X schreef op 11 januari 2004 @ 10:37:
192.168.0.1 is nou juist typisch het IP-adres van je router, dus daar hoef je nu juist niets naar door te mappen.

Wat je het beste kunt doen is je PC een vast IP-adres geven (binnen het netwerk (masker) waarin je router zit, als DNS-server netjes je router instellen, etc), en dan vervolgens poorten gaan mappen:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~habee/sweex.png

In mijn situatie heeft mijn router als intern IP-adres 192.168.2.1, en mijn pc 192.168.2.2 . De ingebouwde DHCP server staat zo ingesteld dat deze uitsluitend adressen uitdeelt tussen 192.168.2.100 en 192.168.2.199.

Volgens mij liggen jouw problemen niet aan de router, maar aan een foutje in de configuratie.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 21:15 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste