Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opgelost, tenminste...
Ik heb de router voorzien van de nieuwste sweex software, en hij werkt, echter alleen nog niet met WEP

Dit wil niet echt werken, want als ik dat aanzet heb ik geen verbinding meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tisko
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-08 19:52
Ook een SWEEX broadband router:

:( ONTEVREDEN :(

Normaal internet gebruik en zelf intensief gamen gaat goed, echter gebruik van (BitTorrent) download programma's is een gegarandeerde vastloper (na een uurtje of zo) van mijn Broadband router. Mogelijk een combinatie van de hoge down/up snelheden met het feit dat de router veel requests voor data te verwerken krijgt??? Een keertje de router resetten verhelpt het probleem..

In ieder geval is er geen ENKEL probleem als ik de kabels direct op mijn pc aansluit. Het ligt dus duidelijk aan de router...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke router heb je, en welke firmware versie gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op maandag 12 juli 2004 @ 20:54:
Probeer net VPN verbinding met Utwente te maken, maar krijg foutmelding 619....

Hij was al eerder voorbij gekomen zag ik. Maar er is nog niemand met een oplossing voor het probleem, behalve omruilen?
Sorry voor de kick, maar ik heb een manier gevonden om UTwente vpn aan de praat te krijgen met de sweex LB000021 (of het een nette oplossing betreft is een tweede... ). Ik wilde dit toch even met de rest hier delen:
- update met firmware 3.01 (in hoeverre dit vereist is weet ik niet, niet getest op vorige firmware, 2.75)
- firewall aanzetten op router (via 192.168.2.1)
- bij firewall - DMZ: enable DMZ en voeg een ipadres toe van de pc waarop de vpn verbinding gemaakt moet worden (bv. in mijn geval 192.168.2.101).
- als je het nog niet gedaan had: stel je vpn in op de client pc en gaan met die banaan.

Disclaimer :) :
In hoeverre deze instellingen andere zaken onmogelijk maken/blokkeren etc heb ik nog niet getest. De client pc staat volgens mij nu onbeschermd in verbinding met het internet. Locale firewall o.i.d. is dus misschien een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trithemis
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:55

trithemis

Dragonfly

Ik heb ook zo'n Sweex router bij mijn ouders geinstalleerd. Ze hebben XP SP2.
Is het normaal dat je elke keer dat je opstart opnieuw moet kiezen voor 802.xxx support ofzoiets, of die andere keuze. En daarna ook nog op OK drukken na die het actieve network heeft gevonden.
Zolang je dat niet gedaan hebt, geen verbinding. Ik vind het niet zo erg, maar mijn ouders kunnen er maar niet aan wennen.
Iemand een idee?

Bedankt,

Trithemis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
hoe kan je de sweex router vanaf buitenaf configgen met admin panel. kon wel, maar ik ben vergeten hoe... ik kan het ook niet meer vinden..

Was dmv, IP + poortnummer geloof ik. en dan vroeg hij om usern. en pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Hier ook een sweex router incombi met @home breedband.

Het is simpelweg een k*t ding maar goed, het 'werkt' en zolang dat zo is is het goed.

Echter kun je er niet mee gamen, het lijkt erop dat ie alle poorten dicht zet (zelfs als je ze in de router onder 'special aplications' open gooit kom je geen enkele server binnen, daarnaast is het gebruik van bijv. bittorent etc uit den boze... kun je nergens een connectie mee maken).

Naja, ding was goedkoop en wist destijds niet dat het zulke rommel was. Echter wanneer er weer een aanbieding is ga ik wel een andere halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

kixor schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:28:
Hier ook een sweex router incombi met @home breedband.

Het is simpelweg een k*t ding maar goed, het 'werkt' en zolang dat zo is is het goed.

Echter kun je er niet mee gamen, het lijkt erop dat ie alle poorten dicht zet (zelfs als je ze in de router onder 'special aplications' open gooit kom je geen enkele server binnen, daarnaast is het gebruik van bijv. bittorent etc uit den boze... kun je nergens een connectie mee maken).

Naja, ding was goedkoop en wist destijds niet dat het zulke rommel was. Echter wanneer er weer een aanbieding is ga ik wel een andere halen.
ik heb zelf ook een sweex router gehad (ik heb nu een e-tech waarover ik ook niet tevreden ben, maar dat terzijde) en met die router kon ik ook nooit bittorentten, zelfs niet als ik poorten openzette. maar ik heb wel een (ranzige) oplossing gevonden, misschien kun je er iets mee:

ik heb een oude computer geinstalleerd met windows xp, en dan radmin erop. die computer beheer ik dan via het netwerk. op die computer heb ik zonealarm geinstalleerd, die alles dichtzet behalve radmin en bittorrent. dan geef je deze computer een vast ip, en in de router gooi je dat ip adres in de DMZ. hoppa, en downloaden maar :D. werkt prima!

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
ik heb net firmware van afstand geupdate, maar nu komt de router niet meer op het net :r

Moet de router uit en aangezet weer worden? of zijn alle settings kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LC000060

Hej, ik heb een Sweex 802.11g Router / A-Point (LC000060)en ik ben opzoek naar nieuwe firmware. Deze is van de Sweex site af gehaald.. Heeft iemand deze toevallig voor mij? :)

http://www.sweex.nl/product.asp?pId=288 < Het gaat om die router

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 15:42 ]

Verwijderd

Kick

Verwijderd

Hm.. het is al opgelost.. ding is gewoon gaar.. :P

Zondag weer een PC Beurs in Apeldoorn, kan hem omruilen voor een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:19

Tys

Hier nog iemand met een brakke router/config.

Model: http://www.sweex.nl/product.asp?pId=312

Bij toegang tot de webinterface blijft deze gewoonweg die incorrect password pagina geven, verschillende pc's geprobeerd, hij is nieuw en in het boekje staat zelfs "NO password at default", dus wel :/

Hard reset helpt niks :(

Edit: reset instampen en dan halverwege stekker eruit halen helpt wel :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door Tys op 20-12-2004 14:36 ]

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Ook ik had een Sweex router (lees: had).. Het ding werkte in het begin opzich prima, behalve dat hij af en toe de DNS instellingen los liet waardoor je even via de web admin de verbinding opnieuw moest instellen (en als je dit te vaak deed wou hij nog wel eens vastlopen, een reset loste dat op). Na een maand gebruik begon de router een soort sissend geluid te maken en werd erg heet. Een week later ongeveer werd dit een toch wel irriterend scherp soort piep geluid en nog een dag later hield hij er totaal mee op.
Garantie? Geen idee.. Een kennis had nog een andere (Sitecom) router over liggen dus die gebruik ik nu, werkt prima, dus laat ook maar :)

De LB000021 trouwens, http://www.sweex.nl/product.asp?pid=302

[ Voor 7% gewijzigd door Radiant op 20-12-2004 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
Ik heb een probleem met m'n Sweex broadband router (LB000020) in combinatie met Chello en xbox-live. Alles werkte prima voor meer dan een jaar, tot een paar dagen geleden. Ik krijg in m'n xbox dashboard een foutmelding "xbox-live not found".

Alles kabels zijn goed aangesloten, internetverbinding werkt prima en router is ook goed aangesloten. Ik ben een absolute noob op netwerk-gebied, maar heb toch veel geprobeerd om het op te lossen.

Eerst DMZ proberen in te stellen om poorten UD 88, UDP/TCP 3074 voor m'n xbox sowieso open te stellen. Dit loste niets op. Ik weet eigenlijk niet hoe ik mijn xbox een statisch IP adres kan geven. Ik heb via de xbox instellingen zelf m'n xbox een IP adres gegeven, buiten het domein van de DHCP om. Dit hielp niet. Ook een IP adres binnen het bereik van DHCP maakte geen verschil. Ik weet niet precies hoe ik m'n xbox een statisch IP adres kan geven?

Wat ik eigenlijk zou willen, is m'n PC en xbox een vast IP adres geven en dan m'n xbox helemaal openstellen (alle poorten), zodat dat in ieder geval niet voor problemen zorgt. Ik heb alvast firmware van de Edimax BR6104S gedownload, maar deze kan niet worden geïnstalleerd, ik krijg een foutmelding.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen... zou ik enorm waarderen.

Ik loop hier al een week mee te steutelen, inclusief veel bellen naar Sweex, Chello, MS en veel topic op forums lezen. Maar helaas nog niets opgelost :'(

Inmiddels heb ik m'n PC wel een statisch IP adres kunnen geven, maar hoe ik dat bij m'n xbox doe, weet ik echt niet. Alvast bedankt voor alle hulp.

[ Voor 21% gewijzigd door kingnbajam op 08-01-2005 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanSp
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 11:25
LOL, ben enigszins blij om te zien dat mijn probleem niet alleen mijn probleem is.
Ik had de 802.11b Sweex LB200010 gekocht in 2003 op de HCC. Ik had geen 11g nodig, 11b (11Mbps) is snel genoeg, puur voor internetpagina's en wat streaming radio.

Maar zodra ik 2 pc's aansluit via de poorten en mijn laptop via de wireless, dan kregen de pc's vaak te zien dat de lan connectie werd verbroken. Kwam de verbinding terug, dan hadden ze soms weer connectie. Soms was het echter zo, dan de connectie er wel was, maar internet onbereikbaar. Toen bleek dat de pc's ook geen ip-adres meer kregen van de router. Een routerreset was de enige optie.

Als ik alleen mijn laptop via wireless gebruikte ging alles goed, maar met meerdere pc's dan kreeg ik problemen. Ik vermoed dat het ding het verkeer of zo niet aankan.
Zelfs een firmware upgrade naar de laatste van Sweex 2.61 veranderd de situatie niet. Er zijn alleen wat meer security WPA opties erbij gekomen.

Is het jullie opgevallen dat het update van instelling op de router ook zo traag gaat. Het duurt soms een of twee minuten voordat de router terugmeldt dat de aanpassing is geaccepteerd. Mede hierdoor vermoed ik dat het systeempje het allemaal moeilijk aankan. :(

Ik zit nog te denken of ik een firmware van een ander merk erin kan zetten, maar of dit het probleem oplost.... geen idee.
De Edimax BR-6104WB lijkt er precies op, althans de web-layout. Mijn collega heeft hem en de webpagina is precies hetzelfde, net zo alle instellingen. Volgens mij komen zelfs de specs overeen. Dus misschien dat de firmware ook wel overeen komt, alleen de nummering is anders.

Sweex: LB200010_firmware_2.61.zip
Edimax: BR-6104WBV257.zip

Grtjs Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ook ik heb sinds kort problemen door het omruilen van mijn modem.

Sweex LB000020 Router ( Volgens het label onderop)
Thomson Eurodocsis modem
Chello internet

Op de router staat nu de Edimax BR-6104S firmware versie 0.11

Wie o wie kan me helpen aan een nieuwere Sweex of edimax firmware ?

Bij de : edimax_fwui_059a.bin geeft ie aan bij het updaten : File Vericfication failed. oftewel de firmware wil niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 23:22

Acheron

updatepack.nl

Jij hebt al de nieuwste, ikzelf heb ook Chello en heb geen problemen sinds ik de Edimax firmware in de Sweex LB000020 heb gestopt.

Algemene tip: Zet de firewall functie aan in de Sweex Router! Zonder dit klapt m'n router eruit na ongeveer 30 minuten als ik Emule / Shareaza gebruik. Een reset van de router is dan noodzakelijk. Met de firewall aan nergens last van.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja leuk maar bij mij knikkert Chello me er dus steeds uit.

Ik vond in het modem ook nog ene foutmelding in het cvc config bestand.
Toch maar eens chello over bellen en dan "echte" support opzoeken.

Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 18:57
Verwijderd schreef op zaterdag 15 februari 2003 @ 21:12:
Hoi,

Wij hebben een sweex router gekocht. Deze doet echter helemaal niet wat er geadverteerd wordt (packetloss, ping timeouts en andere leuke grappen).

Zelfs na het apparaat terug is gegaan naar sweex-td is het nog niet veranderd.

Daarom een aantal vragen:
- Wie heeft er wel een goed werkende sweex-router ?
- Girotel (en andere ssl) sites, werken die goed ?
- Zo ja, wat is je setup.

Tnx,
D
Ik heb een hekel aan sweexrouter(s).... bij ons moesten we elke dag de router minstens 1 x resetten... en naar 3 maanden is de WAN poort doodgegaan...
oftewel: goedkoop, en miskoop (in mijn geval) |:( |:(
btw.. ik heb introweb als provider en skyaccess als internetsoort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet als ik hier goed zit, maar met google kwam ik hier op uit.
Ik heb een sweex annex-b en wil die voorzien van een nieuwe firmware, maar kan er geen vinden |:(
Mijn ET server wil niet werken, en toen las ik dat het misschien aan firmware kon liggen :+
Btw poorten zijn al open.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 21:00:
Ik weet niet als ik hier goed zit, maar met google kwam ik hier op uit.
Ik heb een sweex annex-b en wil die voorzien van een nieuwe firmware, maar kan er geen vinden |:(
Mijn ET server wil niet werken, en toen las ik dat het misschien aan firmware kon liggen :+
Btw poorten zijn al open.
http://www.sweex.com
en volgens die site bestaat er geen annex-b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriend van mij heeft de LB200010, hiervan wil ik de firmware upgraden. Op de site staat er wel een firmware upgrade maar in de readme die erbij zat stond:

"Deze firmware is alleen geschikt voor de draadloze router LB200010 met runtime code 1.7,2.32, 2.36, 2.37, 2.38, 2.42, 2.45, 2.47, 2.52, 2.57."

En hij heeft dus "Runtime Code Version: 0.12W"

Welke firmware kan ik nu gebruiken?! :?

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
vandaag http://sweex.nl/product.asp?pid=332 gekocht. Ben er tevreden mee. alleen lijkt de snelheid (www.speedtest.nl) wat laag, 50kb/s ipv. 110+. Kan het aan de settings liggen?

Emule en bittorent heb ik nog niet getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb onlangs ook een sweex gekocht

http://sweex.nl/product.asp?pid=448

instellen was een makkie,

1 probleem, af en toe valt de router weg, lampje springt dan uit, dus de router is niet meer actief,
resetten is dan de enige optie,

iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom hebben jullie er allemaal zoveel problemen mee? Ik heb een Sweex wireless router (LC000060) nu zo'n drie a vier maanden en het werkt zonder mankementen. Ik heb een PC, een Playstation(middels een crossoverkabeltje), en (waarvoor ik het heb gekocht om draadloos te kunnen internetten) mijn Powerbook eraan hangen. Werkt perfect en kan zelfs gewoon torrenten met mn powerbook (wel ff de juiste poorten forwarden in de admin). Kan alle sites gewoon bekijken. Was lekker goedkoop (69 euro media markt), werkt uitstekend. Zie dat er op de sweexsite een nieuwe firmware wordt vrijgegeven, maar wacht er ff mee, het werkt nu nl uitstekend.

(en nee ik werk niet voor media markt of sweex :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:06
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 09:33:
[...]

http://www.sweex.com
en volgens die site bestaat er geen annex-b
ADSL Modem/Router annex B

ARTIKELNUMMER: CD300011

Dit ADSL modem met ingebouwde router en 4 Poorts Switch logt automatisch in bij uw provider en u kunt de internetverbinding delen met maximaal 253 computers. Zonder extra software vooraf te installeren, creëert u een netwerk voor meerdere gebruikers en deelt u het internet in een handomdraai. Het apparaat beschikt over PAT, NAT en een Firewall, waardoor u beschermd bent voor gebruikers van buitenaf die in uw PC willen rond kijken.

Deze modem/router is geschikt voor ADSL over een ISDN verbinding.

(Dit is een uitlopend product, voorheen opvolger van de CD300010)

http://213.239.187.14/firmware/CD300010_Firmware.zip

Wat ouder nieuws
http://www.sweex.nl/support.asp?nieuwsId=16

[ Voor 4% gewijzigd door GRUMBLER op 21-02-2005 12:23 ]

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:49
Na uiteindelijk 3 verschillende te hebben gehad heb ik nu eindelijk een goede, die gewoon maanden achter elkaar stabiel kan draaien :)

Voorheen werkte deze 2 maanden en dan na een bijvoorbeeld router van stroom af of iets dergelijks zag hij de aangesloten pc's niet meer. Maar nu heb ik dus uiteindelijk een goede versie en ik vind het wel een leuk dingetje :) niet al te ingewikkeld kwa instellingen en makkelijk te installeren met me motorola modem

* betreft deze: http://sweex.nl/product.asp?pid=302 *

[ Voor 7% gewijzigd door sjorremans op 24-02-2005 09:19 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-08 17:02
*Kick*

Ik heb afgelopen weekend de LB000020 gekregen en ik wil m'n @Home installeren. Ik heb alles volgens Sweex ingesteld maar het werkt niet! :(
Ik krijg lokaal de juiste ip's uitgedeeld, ik heb de hostnaam goed staan, ik heb m'n ip van @home gekregen in de router en ik krijg de dns-servers te zien.
Ik krijg alleen geen gateway (0.0.0.0) en nog ééntje niet.

Nu kan ik dus niet op internet komen. Heeft iemand hier misschien een verklaring voor en eventueel een oplossing? ik heb gelezen dat een neiuwe firmware zou kunnen helpen, alleen staat deze nergens meer online. Heeft iemand misschien nog een linkje naar de laatste sweex firmware?

edit:
ok, firmwares zijn al in m'n bezit. Ik heb de 0.62 van sweex, de 0.11, de 0.59a en de 0.64 van edimax. Met welke firmware zou ik de meeste kans hebben en kan ik ook de originele in geval van problemen terugzetten?

[ Voor 16% gewijzigd door born2tweak op 07-03-2005 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3ck
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07 19:47
Voor mensen met een sweex *21 type en die willen vpnnen:
Ik weet niet of het al genoemd is, maar de nieuwste firmware van de edimax BR-6104K biedt uitkomst. (althans bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag een Sweex Broadband Router (LB000021) tussen de twee pc's en mijn Thomson 510 modem (XS4ALL Lite abonnement). Helaas lukt het me tot nu toe niet om p2p programma's zoals DC++ aan de praat te krijgen. Ik heb in de router via virtual server TCP / UDP poort 6000 opengezet, in de modem staan deze ook open. DC++ staat ingesteld op active, met het ip adres van xs4all en de TCP / UDP poorten 6000 ingesteld. Toch kan ik alleen nog maar uploaden op DC++, downloads en search werken niet.

Kan iemand mij helpen met dit probleem? Ik wil de poorten graag normaal geforward krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 12:57

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Ik heb er nu al 1,5 jaar een sweex wireless router.
Ben er echt niet tevreden over. WEP is niet in te stellen, hij crashed dan.
Verbinding met de router is vaak slecht of valt helemaal uit waardoor ik naar boven moet gaan om hem te resetten.
Toen der tijd was dat ding nog 80 euro en dat vindt ik echt veels te veel geld voor een brakke router die heel slecht te beheren is.
Nu is het niet echt erg dat er geen beveiliging op me router zit( woon namelijk in een gat ) maar dat internet soms toch wat lekker( onveilig gevoeld ed weet wat je kan doen met packet sniffers ).
Toch wel leuk/kut dat andere mensen ook hetzelfde hebben.

Ik koop trouwns niets meer van sweex, goedkoop is niet duurkoop ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de router via special application instel, loopt dat ding trouwens vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 14:41:
Als ik de router via special application instel, loopt dat ding trouwens vast.
heb je de laatste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,
Wie kan mij helpen bij het volgende probleem?
Sinds een jaar draai ik met een sweex roueter LB 000021. Deze heeft in combinatie met een modem van @home zonder problemen gedraaid. Ik had hier 3 p.c. en een laptop op staan en alle vier konden ze zonder problemen op maximale snelheid draaien. Echter van de een op de andere dag is de verbinding weggevallen op alle lan poorten. Rechtstreeks op de modem kan ik op alle stations internet krijgen (dan wel 1 station tegelijk). Gebeld met sweex en volgens hun was de interface van de router stuk. Router omgeruild maar het probleem blijft hetzelfde. De router wijst keurig aan alle stations nieuwe ip adressen toe maar geen van alle krijgt verbinding. Ook is vanaf geen station de router aan te roepen, dus nieuwe firmware is ook niet te installeren. De melding blijft altijd; kan server niet vinden. Ook het resetten van de router levert niets op. Ook geprobeerd om alle scanners, firewalls, pop-up killers uit te zetten en dan te installeren............. zonder resultaat.
Help.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Nog voor de mensen met een Sweex router model ******20 die geen nieuwe Firmware hadden van Sweex en bij de Edimax Firmware een foutmelding kregen, ik heb de volgende Firmware gevonden die tot nu toe bij mij perfect werkt en veel extra opties geeft (b.v. URL blocking, wat ik NET nodig had):
Klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 23:22

Acheron

updatepack.nl

antonie schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:57:
Nog voor de mensen met een Sweex router model ******20 die geen nieuwe Firmware hadden van Sweex en bij de Edimax Firmware een foutmelding kregen, ik heb de volgende Firmware gevonden die tot nu toe bij mij perfect werkt en veel extra opties geeft (b.v. URL blocking, wat ik NET nodig had):
Klik!
Let wel even op. Er zijn meerdere type routers van Sweex met model 00000020. Mensen met een Sweex router 00000020 en firmware v.10 kunnen alleen de firmware upgraden naar v.11 van de Edimax BR-6104S

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
Ik heb van de Sweex Wireless Broadband Router 54 MBPS de nieuwste firmware (25-01-2005) geinstalleerd.Als ik daarentegen de firmware upgrade heb uitgevoerd zegt mijn router dat het om een firmware uit 02-08-2004 gaat.

Heeft iemand de op 1 na nieuwste firmware voor mij? Die ben ik helaas kwijt en die is recenter dan die van 2-08-2004. Dit ook omdat ik met de nieuwste firmware mijn hotmail niet meer kan checken.

Mailadres -> zie profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 17:17
Ik heb sinds kort een nieuwe sweex (v21), omdat bij de andere de pc vastliep tijdens het upgrade, daardoor kan ik dus niks meer instellen. Nu heb k alleen 1 merkwaardig probleem. Als ik namelijk mijn nieuwe router wil gebruiken, krijg ik wel netwerk maar geen internet. Ik heb speedxs dus ik hoef alleen mac adres te klonen in dynamisch ip-adres en klaar, maar er gebeurt niks. Doe ik mijn andere router er in dan doet alles het gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
Ik blijf maar ruzie houden met Emule icm mijn Sweex routertje ( LB100010 (4 poorts, niet wireless, wel lpt poort).

Als ik heb keurig bij NAT de poorten 4662 TCP en 4672 UDP open gezet, maar Emule geeft 8 van de 10 keer dat ik het start deze melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
20-6-2005 15:13:26: Found 50 known shared files
20-6-2005 15:13:26: Creditfile loaded, 11218 clients are known
20-6-2005 15:13:29: 136 servers in server.met found
20-6-2005 15:13:29: Found 10 part files
20-6-2005 15:13:29: eMule Version 0.45b ready
20-6-2005 15:13:35: Connecting toBALBALBA...
20-6-2005 15:13:35: Connected to BLABLABLA sending login request
20-6-2005 15:13:35: Warning BLABLABLA - Your 4662 port is not reachable. Please review your network config.
20-6-2005 15:13:35: BLABLABLA appears to be full

Dit zijn mijn NAT settings:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cwkorevaar/fora/GoT/NAT%20SETTINGS.JPG
Ik heb er een Edimax firmware in geflasht, maar dat zou geen probleem moeten zijn denk ik

[ Voor 10% gewijzigd door ernst op 20-06-2005 15:22 ]

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Laatst online: 08-09 19:53
*kick*

Ik heb nooit problemen gehad met mijn Sweex LB000020 router... tot vandaag.

Situatie enkele uren geleden:
* PC op begane grond, evenals kabelmodem van Multikabel en de router
* PC op zolder, verbonden met router middels UTP

Situatie nu:
* PC van begane grond staat op zolder
* Modem staat nog steeds op begane grond
* Router is ook naar zolder verhuisd. Ik heb de router verbonden met de modem via de UTP kabel die voorheen de router met de PC op zolder verbond

Echter, het internet gaat tergend langzaam via de router. Ik heb van alles geprobeerd, MAC's gecloned, resets gedaan, stroom eraf en noem het maar op. Ik krijg wel een IP adres via de modem, ik kan immers sites pingen. Alleen als ik op internet ga, dan komen de sites niet tot nauwelijks tevoorschijn. Vervolgens heb ik even de router er tussen uit gehaald en dus een PC direct met de modem verbonden et voila: gewoon snelle verbinding....

Wat doe ik fout? Moet er een cross-cable tussen router en modem?

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
De router communiceert wel met de pc. Ik krijg immers het IP-adres 192.169.2.100 toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Laatst online: 11:55

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Misschien is die UTP kabel tussen je WAN poort en je modem wel gewoon wat gaar?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
strandbal schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 09:43:
Misschien is die UTP kabel tussen je WAN poort en je modem wel gewoon wat gaar?
Denk het niet. Als ik die kabel direct op mijn PC aansluit, heb ik razendsnel internet. Als ik hem in de router doet, mega traag. Doe ik hem vervolgens weer in mijn PC --> Razendsnel...

Denk eerder dat ie router brak geworden is. Vraagje. De lengte van de kabel tussen mijn modem en router is nu ongeveer 15 a 20 meter. Dit maakt toch niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Laatst online: 11:55

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Nee, UTP mag tot een metertje of 100 (in de praktijk ~85m)

Maar als je de oude situatie herstelt, dan is alles nog steeds brak?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
Hmmz, heel vreemd. Ik zet de router weer op begane grond en alles doet het weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
Ik snap er werkelijk niets meer van. Alles is straight. Kabel die nu tussen router en modem zit (ong. 1 meter) is ook straight. Alles werkt. Router naar zolder -> geen internet meer.

Dan trek ik wel nog een kabeltje naar zolder toe. Of ik zal ff een router van iemand lenen en die op zolder zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cixx
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09-2024
Heeft iemand misschien voor mij een oude firmware versie voor de Sweex CC300011?
http://www.sweex.nl/product.asp?pid=332

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
  • Laatst online: 29-08 19:32
Ik heb een probleem. Mijn sweex router 5 poorts (4 lan + 1 wan) doet het prima alleen ik kan niet in mijn router config scherm komen. Ik wil namelijk voor torrent downloaden een bepaalde poort open zetten. Ik heb alles al geprobeerd! Als ik http://192.168.2.1 in typ gebeurt er niks. Ook bij alle andere site's en help fora ben ik dit probleem niet tegen gekomen. De ipconfig staat netjes op 192.168.2.1en het internet werkt ook via wan. Alleen ik kan dus niet in de config komen van mijn router! Help mij please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
  • Laatst online: 29-08 19:32
ik maak wel een eigen topic als er in 2 dagen helemaal niemand reageerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 22:13
hoi, ik zeg eerst maar even dat ik alleen de eerste 2 pagina's van dit topic heb doorgelopen en kwam er achter dat wel meerdere mensen ook problemen hebben met deze router icm @home

Ik heb deze router niet thuis, en doe het voor kennissen maar omdat ik niet altijd tijd heb moet het eenvoudig gebeuren (linksys vonden ze te duur)

wat ik mij afvraag: Ik weet dat je bij hostname bij de quicksetup het cc nummer moet invullen en dat heb ik gedaan, en even later even bij de status gekeken, het ding kreeg wel een ipadres door via de dhcp maar verder kan ik geen pagina's opvragen of contact maken met msn messenger, en van de hanleiding word ik ook niet veel wijzer, dus wat ik me dan afvraag:: Doe ik het wel goed of ben ik dingen vergeten. Het liefst heb ik natuurlijk dat ding binnen 5 minuten draaiende.

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje!

We hebben al een tijdje deze modem router:
ADSL Modem/Router Annex A

Nu wil ik weten waar ik mijn firewall uit kan zetten in dat ding en hoe ik mijn poorten kan opzetten?

*I know.. n00b question* :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook zo'n sweex 54mbps router met Wan
Maar met @home krijg ik gewoon niets van internet door, de router wordt wel degelijk door de pc's herkend maar de router blijft maar op 100 Mbit draaien, en volgens mij zijn de @homemodems 10 mbit modems, dus hier kan imho het probleem liggen. Is er een mogelijkheid om de router op een lagere bitrate in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Mijn ouders hebben zo'n ding liggen, hangt aan een @home kabelmodem, geen enkel probleem. Sinds ik daar een server heb liggen valt me de beperktheid van de router op, maar voor de rest geen probleem >:)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar bij mij dus wel een probleem, standaard installatie was al niet voldoende en na veel veranderen in instelling is er nog niets beter.
Ook vervelend als ik mijn router dan uiteindelijk maar weer er tussenuit haal, en dus rechtstreeks op het internet inplug,eerst de kabelmodem opnieuw op moet starten. Misschien dat dit iets met het probleem te maken kan hebben,

iemand anders met ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 00:15:
Ik heb een vraagje!

Nu wil ik weten waar ik mijn firewall uit kan zetten in dat ding en hoe ik mijn poorten kan opzetten?

Probeer het hier eens B)

http://www.portforward.com/cports.htm

Foo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou is er al iemand die mij enigszins verder kan helpen met mijn bovenstaande probleem?

(firewall staat overigens uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ADSL Annex-A modem/router van sweex model: CC300011, ik heb de laatste firmware update erop staan, nu wil ik een paar poorten opensturen voor Emule, punt is alleen dat ik al de hele nacht bezig ben, volgens de Emule helpsite moet je de DHCP uitzetten, wat ik ook gedaan heb in mijn router menu.
Maar als ik nu in mijn command prompt ipconfig/all intyp krijfg ik te zien: DHCP enabled................Yes, verder geeft die prompt me een 'onzin' IP adres: 10.0.0.2 waar ik niets mee kan, ik word er moedeloos van iemand die weet hoe in DHCP disable bij deze router, of gewoon iemand met tips of gewoon iemand die iets weet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 05:53:
Ik heb een ADSL Annex-A modem/router van sweex model: CC300011, ik heb de laatste firmware update erop staan, nu wil ik een paar poorten opensturen voor Emule, punt is alleen dat ik al de hele nacht bezig ben, volgens de Emule helpsite moet je de DHCP uitzetten, wat ik ook gedaan heb in mijn router menu.
Maar als ik nu in mijn command prompt ipconfig/all intyp krijfg ik te zien: DHCP enabled................Yes, verder geeft die prompt me een 'onzin' IP adres: 10.0.0.2 waar ik niets mee kan, ik word er moedeloos van iemand die weet hoe in DHCP disable bij deze router, of gewoon iemand met tips of gewoon iemand die iets weet??
Lees: http://213.239.187.14/manuals/CC_CD_Virtual_Server_ned.pdf

En DHCP hoef je niet uit te zetten, wel is het handig om je PC waarop Emule draait een vast IP te geven zodat het poortforwarden alleen voor deze PC (en dus ook voor het gebruikte IP adres) geldt.
Op deze manier voorkom je dat je DHCP server het IP waar je de poorten naar toe forwrd aan een andere PC gegeven wordt.

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 00:15:
Ik heb een vraagje!

Zie de heer/dame boven je met hetzelfde probleem.
Dus gebruik je ook dezelfde link.... ;-)
(http://213.239.187.14/manuals/CC_CD_Virtual_Server_ned.pdf)

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Ace, thankx voor je reactie helaas had ik die beschrijving ook al gevonden en geprobeert, ik kreeg het niet werkend, maar als ik ipconfig/all doe hoor ik als IP adres toch geen 10.0.0.2 te krijgen?
Toch meer iets als: 192.168.X.XXX??

Ik moet wel ff waarschuwen dat ik een rdelijke noob op dit gebied ben.... :D

Ik heb nu alles statisch gezet en heb de handleing nog een keer gevolgd om mijn poorten open te zetten, nu heb ik een high ID bij emule!

Maar de poorttest van emule geeft nog steeds:

TCP connection test failed.
It was not possible, to establish a TCP connection to your eMule.
Other users will only be able to connect to you with the help of a server, resulting in a low ID for you. While eMule still works, this will give you several disadvantages. Therfore it is highly recommended to solve this problem.

Ik word gek......

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Ok, geef mij je provider en je soort abo.
In ruil krijg jij van mij de instellingen.....
;)

[ Voor 4% gewijzigd door AKA_ACE op 16-11-2005 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gister ook een draadloos netwerk geinstalleerd, Het ging me alleen voor draadloos internet op 2 pc's (1x win98SE, 1x xp sp2 home).
Alles leek gister perfect te werken totdat ik vandaag beide pc opnieuw opstarte en internet het niet maar deed.
Ik heb toen ingelogt op de AP (sweex wireless router 11G).
Vervolgens heb ik op renew geklikt zodat de AP die gate-way (10.0.0.138) enzow automatisch opzoekt. Hierna deed het internet het wel weer.
Maar mijn sweex hoord die gegevens toch automatisch op te slaan zodat je niet telkens in de modem hoeft in te loggen en opnieuw op renew moet klikken voordat je ilt internetten?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:45
ik heb dit topic al een beetje doorgelezen maar kon niet echt hét antwoord vinden dus doe ik het maar op deze manier:

Ik heb via MSN altijd een héle langzame bestandsoverdracht en dit wil ik nu eindelijk eens oplossen door UPnP te activeren. Maar hoe moet ik dit doen? Ik heb een "ADSL MODEM/ROUTER ANNEX A", onderop staat ook nog het volgende: "CC300011SW0408395", en ik heb de nieuwste Firmware.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 19:23
Ik heb een vraagje over een sweex router. Ik heb sinds kort internet van orange en ik wou daar mijn draadloze router op aansluiten maar blijbaar werkt dat niet. Ik heb hier nog een sweex router liggen van hoe het eerst was (voor verander van provider) en ben er achter gekomen dat je blijkbaar daar de wan van uit kan zetten en het alleen als een switch kan laten werken dus mijn kabel van me livebox waar internet uit komt, in de sweex pluggen en dan 1tje naar de draadloze router en 1tje naar de vaste pc. Maar nu komt het , hoe verander ik het zo dat de wan uit staat (dus hij niet meer zeurt de heletijd van ik kan niks door geven omdat ik nog geen telefoon signaal heb) en het gewoon als een switch kan laten werken.

BVD

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Als het goed is kan je deze router als switch gebruiken door NIET de wanpoort maar poort 1, 2, 3 of 4 te gebruiken.
Je steekt de kabel uit je "orangeding" dus in een van die poortjes (dus niet in de wanpoort ;) ).

Nu zou hij als switch moeten werken.
Ook kan het geen kwaad om de DHCP in de router uit te zetten.

(Maar geef het type eens?)

Succes...
FabianNL schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:03:
ik heb dit topic al een beetje doorgelezen maar kon niet echt hét antwoord vinden dus doe ik het maar op deze manier:

Ik heb via MSN altijd een héle langzame bestandsoverdracht en dit wil ik nu eindelijk eens oplossen door UPnP te activeren. Maar hoe moet ik dit doen? Ik heb een "ADSL MODEM/ROUTER ANNEX A", onderop staat ook nog het volgende: "CC300011SW0408395", en ik heb de nieuwste Firmware.

Alvast bedankt!
Volgens mij heeft deze geen UPnP aan boord.....
Daar vanuit gaande zal dit niet de oplossing brengen, ben ik bang....

[ Voor 51% gewijzigd door AKA_ACE op 19-02-2007 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
Sorry voor de late reactie. Ik heb een sweex router ADSL Router/4port switch type: CC300011. Nu komt het, aan de achterkant zit helemaal geen wan port alleen 4 lan kabels en een adsl aansluiten (zoon telefoon stekker). En ik heb al geprobert om de kabel van de livebox in de sweex te doen maar dat werkte niet. Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Daar had ik ook even aan moeten denken...
Je hebt namelijk geen breedband router maar een ADSL router...
Dwz: jouw router heeft een ingebouwd modem en daarom heb jij ook geen WAN poort op je router, dit in tegenstelling tot een "normale" router, maar een adsl poort...

Wel zou je de dhcp uit moeten kunnen zetten als je ingelogd bent in je router (zie handleiding van je MODEM/router maar uit mijn hoofd is het IP: 10.0.0.2 en de mij nog bekende login/pass combo's:
Admin/epicrouter
admin/epicrouter

Admin/1234
admin/1234

Admin/Admin
admin/admin

Admin/paswword
admin/password

Beetje spelen met hoofdletters en kleine letters...

Als je de DHCP heb uitgezet (zoek en gij zult vinden, ik werk al een tijdje niet meer Sweex, sorry maar ik weet het allemaal niet zo precies meer) kan je dat apparaat gewoon als switch gebruiken....

Succes

Edit: handleiding gevonden op http://www.sweex.com/prod...m=91&artikel=332&detail=h en dan de bovenste en de grootste kiezen....

[ Voor 8% gewijzigd door AKA_ACE op 20-02-2007 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
Bedankt ik heb dat geprobeert maar geen succes. Ik heb hem uitgeschakelt bij stap 3.3.6 van de handleiding maar het werkt nog steets niet. Wat mij ook opvalt is dat de lampjes van de wan ook nog steets knipperen dus het lijkt er op dat het nog niet uit staat. Een ander idee misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Misschien is hij kapot? 8)7

In ieder geval (weer uit mijn hoofd, dus ik sta niet geheel in voor de juistheid van mijn woorden ;) ) zou een knipperend Wan lampje geen effect mogen hebben op het functioneren van het "achterliggende" router gedeelte...

Op de hlpdsk gebruikten wij deze apparaten altijd als we even snel een switch nodig hadden (testen en dergelijke) dus ik snap zo 1 2 3 niet waarom het niet lukt.

Ik zal de gebruiksaanwijzing nog eens doorlezen....
Misschien gaat er een belletje rinkelen....

Edit: Nagelezen maar de "bel" blijft stil...

Sorry maar test eerst eens even of het hele apparaat überhaupt nog werkt...
Om dit te testen hoef je niet aan een ADSL lijn te hangen.
Kijk of je (na een reset naar "factory defaults") een IP krijgt uit de modem/router. 10.0.0.* range
Kijk of je dan de modem/router kan benaderen via het IP (uit je vorige post maak ik op dat dit gewoon lukt....)
Vervolgens zet je de DHCP uit en na een reboot van de modem/router probeer je je IP te vernieuwen (dit zou niet moeten mogen lukken omdat de DHCP uit staat).
Dan koppel je de modem/router aan een andere router om te zien of je via dit apparaat weer een IP adres krijgt.
Als dat lukt dan zou het "orangeding" van jou dit ook moeten doen...
(Misschien helpt het om het MAC adress van je PC (die direct op het "orangeding" gewoon internet geeft) in de modem/router te clonen)

Laat maar horen hoever je komt....
Succes

[ Voor 47% gewijzigd door AKA_ACE op 21-02-2007 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
Hardstikke bedankt nu werkt het. Ik had alles precies gedaan zoals jij zij en toen verbonden op deze manier--> livebox (waar eerste me vaste pc op zat) --> sweex en dan naar pc en een naar draadloze router. Maar dat werkte niet. Toen kwam ik op het idee om de sweex aan de 2de poort te hangen en dan naar de draadloze router en dat werkte wel. Alles werkt nu, nogmaal hardstikke bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Mijn goede daad als onbezoldigd en ex-medewerker van de Sweex hlpdsk... :)
Graag gedaan...

(Het wordt pas echt helemaal leuk als je weet waarom ik daar ben weggegaan... maar dit is weer een heel ander verhaal...)
8)7

[ Voor 3% gewijzigd door AKA_ACE op 21-02-2007 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een probleempje met m'n sweex router, het dingetje wil plotseling niet meer met internet verbinden.
Als ik de internetkabel direct in de pc plug krijg ik wel verbinding met internet, maar via de router niet. Ik kan wel verbinding met de router krijgen, maar als ik verbonden met de router ipconfig run, dan vult'ie bij "Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel" niets in. IP-adres, Subnetmasker en standaardgateway doen het wel. Het lijkt me dus dat de router geen verbinding krijgt met internet?
Hij stopte er plotseling mee, hij deed het prima en nu opeens geen verbinding meer. Volgens mij is de router zelf nog in orde, de lampjes branden prima etc. en de computers kunnen wel verbinding maken naar de router.
Het is een Sweex LB000020 Breedband router (uit 2002). Provider is @Home.
Enig idee?

[Edit]

Ik Heb ondertussen hard reset geprobeerd en daarna ipconfig /release en ipconfig /renew geprobeerd, maar bij /renew krijg ik de volgende foutmelding:
"Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding.
Kan geen contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen."

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Niet zo 1, 2 ,3....

Kan je deze router bij iemand anders testen om te kijken of de router sowieso nog werkt?
(Dit om te kijken of alle poorten nog wel werken)

Verder, als je een echte reset doet naar de fabrieksinstellingen dan moet je alles weer opnieuw invullen (uiteraard heb je dit gedaan ;) maar je weet maar nooit....), maar ik weet niet meer wat er precies moest worden ingevuld bij @home. Iets met een C nummer als hostname en het mac-adres (van de netwerkkaart uit de PC waarmee je wel internet hebt) clonen naar de router maar pin me hier niet op vast.

Ook zou het een kabel kunnen zijn die dwars ligt. Probeer het eens met twee kabels die gegarandeerd in orde zijn om een verbinding op te zetten met de router ertussen.

Linkje naar de engelse handleiding...

Succes, ik hoop dat dit je wat verder helpt.
Zo niet, drop dan een berichtje en ik zal kijken of ik de instellingen voor alle providers te pakken kan krijgen...

Gevonden:
En een linkje naar de providerinstellingen... Voor @home zie pagina 6...

[ Voor 23% gewijzigd door AKA_ACE op 20-08-2007 16:31 . Reden: Extra linkje gevonden... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.. Ik kom er echt niet meer uit.
Ik heb altijd adsl gehad, maar ben overgestapt op casema internet (KABEL). Toen ik alles had geinstalleerd (modem) staan alle lampjes goed.

Nu het volgende probleem: Als ik een utp kabel rechstreeks op mijn modem aansluit, dan werkt mijn internet gewoon zonder problemen. Alleen ik heb TWEE computers in huis, dus heb ik een router aangeschaft.. van sweex (R001 uit me hoofd). Ik heb de firmware al geupgrade.

Het lukt me nou gewoon niet om verbinding te maken met de computer, ook niet na de vage handleiding, want ze hebben het over presets, maar nergens staat casema bij.. Na wat presets geprobeert te hebben nog steeds geen resultaat. Dus het lijkt mij logisch dat ik manual configuration moet doen. Alleen heb ik geen id wat ik allemaal moet invullen.

Kunnen jullie mij helpen wat ik moet invullen? Graag uitgebreid, want ik snap er allemaal niet zo heel veel van.

Ik zou het echt geweldig vinden als iemand mij kan helpen!

Mvg,
Stefan de Haan.

ps: aansluiting is als volgt: Kabel -> modem. Van het modem gaat dan een utp kabel (der is maar 1 ingang dus kan niet misgaan) naar de WAN aansluiting op de router. En van de router gaan er 2 kabels 1 naar laptop, 1 naar pc.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Deze weet ik niet meer uit mijn hoofd....

Maar als eerste moet je meer dan waarschijnlijk je MAC adres van je PC (degene die direct op je kabelmodem aangesloten internet geeft) clonen. Hoe dit moet kan je in de handleiding van de router vinden(hoop ik ;) ).

Deze vond ik ook nog op tweakers.net: instellen aldi medion md40900 xp casema /adsl werkt!
Het kan zijn dat deze verouderd is maar wie weet.... Denk trouwens ook dat je het IPadres van de RO001 moet gebruiken ipv het medion IPadres.

Maar zonder te weten wat voor modem je hebt, is het lastig raadgeven....

Bij de weg, deze router is dezelfde als de LC000070 maar dan zonder draadloos...
Instellingen voor deze router zouden bij jou ook moeten werken.
Handleiding LC000070

Er schiet me nog wat te binnen, als je geen vinkje heb gezet bij "renew IP forever" in het blad "BASIC" => "primary setup" moet je wel handmatig connecten.
Doe dit in het "STATUS" blad.
Druk "RENEW" in (staat onder sidenote, zie pagina 12 van dit document...

[ Voor 38% gewijzigd door AKA_ACE op 27-08-2007 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Levert Sweex een beetje goede draadloze routers? Ik weet namelijk dat hun andere producten een beetje niet zo heel goed zijn :P :9

De Sweex LW904 is dit ene goed dingetje voor wat ik wil? Ik wil internet op me laptop en op me Wii, DS en PSP. Af en toe download ik eens wat via nieuwsgroepen enzo :P . Gaat dit werken? Ik heb @Home als internet provider :)

[ Voor 9% gewijzigd door Cubic X op 04-09-2007 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een Sweex LW904 gekocht. Gebruik hem momenteel alleen als wireless accesspoint ter vervanging van mijn antieke Etech 801.11b WAP. Had het zaakje binnen een paar minuten aangesloten en twee laptops online. Als WAP doet de router het verder prima. Ik heb de bijgeleverde USB dongle niet geprobeerd.

Slordig was dat de "extended manual" wat fouten bevatte over het standaard IP adres van de router en de login gegevens. De "basic" manual klopte wel.

Nu zoek ik alleen nog naar de mogelijkheid om de systeem tijd van de router aan te passen. Je kunt wel de GMT zone wijzigen in het web interface maar de tijd zelf.... Ik heb het nog niet gevonden.

Chera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een probleem met me Sweex router, rdy lampje knippert heletijd!

Geeft wel aan dat die verbonden is (dat ballonetje in windows). Maar internet is niet mogelijk, paginas kunnen niet worden geopend.
En de rest moet goed zijn, die lampjes branden gewoon.

Het internet is van orange, kan dit te maken hebben dat het eerst wanadoo was en je instellingen moest veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 12:41:
Heb een probleem met me Sweex router, rdy lampje knippert heletijd!

Geeft wel aan dat die verbonden is (dat ballonetje in windows). Maar internet is niet mogelijk, paginas kunnen niet worden geopend.
En de rest moet goed zijn, die lampjes branden gewoon.

Het internet is van orange, kan dit te maken hebben dat het eerst wanadoo was en je instellingen moest veranderen?
pff wat een kick van dit topic.

Wat zijn je instellingen, hoe zit het aangesloten, enzovoorts..., wat voor ip adressen krijg je. Krijg je een ip van orrange?

• rrobinson41
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-02 21:20
sweex LW050v2 wlan router 54G extended range, net nieuw.

internet bedraad en draadloos werkt prima, maar als ik de router als wireless switch configureer en dus dhcp uitzet en de wanaansluiting van de modemkabel naar een lanpoort verplaats, GEEN toegang tot de webconfiguratie meer. (uitsluitend bedraad webconfiggen bij deze router dus dat doe ik ook) - alles geprobeerd, op allerlei manieren. geen webconfig. hele ding gereset, weer webconfig. (webconfig op deze router: 192.168.50.1). nu dus eerst beveiligd en toen dhcp uit etc, en nu werkt het internet dus, maar, geen webconfig als dat nodig zou zijn. ik heb de wlan-switch opstelling nodig omdat de adsl-modem (Zyxel 2602r) ook ene router is en dhcp heeft aanstaan. er zitten twee pc's op de wireless en ik wil de switch ook om met emule de downloaden en een hoge id te verkrijgen.
Kan helaas de ip van de webconfig niet in het bereik zetten van de modem (ik had op vorige setup met zyxel en ene qtec router, 192.168.1.244 gekozen voor de router, maar bij sweex zegt ie dan dat ip niet in zelfde subnet mag liggen als wan-ip)

iemand een oplossing of bekend met dit probleem???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:22
Hallo,

We hebben hier een Sweex LW050V2.
Is het mogelijk om deze te resetten op afstand?
Dit zonder dat je het gebruikersnaam en wachtwoord te weten.

Hij staat hier in een aparte ruimte waar we niet inkunnen. Onze huisbaas heeft deze hier geplaatst. We mogen hem resetten want hij weet zelf het wachtwoord ook niet meer.

Is dit mogelijk?

edit:
Never mind, mag niet gevraagd worden.

Het algemeen beleid #verboden
Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik

Wachtwoorden en firewalls en dergelijke zijn er niet voor de lol maar om pc's, netwerken en dergelijke enige vorm van bescherming tegen ongewenst of onbedoeld gebruik te geven. Het is derhalve op het forum niet de bedoeling om mensen hierbij de helpende hand te bieden of vragen hierover te stellen. Dit geldt ook voor het omzeilen van beveiligingen met toestemming omdat wij deze toestemming met geen mogelijkheid kunnen controleren.

[ Voor 47% gewijzigd door Daros op 22-03-2010 11:58 ]

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste