instellen aldi medion md40900 xp casema /adsl werkt!

Pagina: 1
Acties:
  • 2.212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Instellen Aldi Medion Router MD40900 en XP; Het werkt!

Ik heb casema wanadoo kabel internet maar het volgende werkt ook met adsl etcetera.

- doe ethernet kabel (cat5) tussen modem van casema en de medion router (wlan aansluiting)
- reset casema modem door stekker er 9 seconden uit te halen
- reset router met paperclip (9 seconden indrukken en dan los laten .. lampjes moeten knipperen)
- doe ethernet kabel tussen medion router (lan) en je computer
- start->instellingen->configuratie->netwerk->selecteer je Lan verbinding->dubbel klik->ondersteuning->als het goed is heeft deze ip 192.168.0.101. Deze is toegekend door de dhcp server die in de medion router zit.
->selecteer eigenschappen van de netwerkkaart->tcp/ip->eigenschappen->selecteer: automatisch ip toewijzen en automatisch een dns laten toewijzen

Start nu Internet Explorer en ipv "http:// :" -> "192.168.0.100". Dit is het adres voor wijzigen van de Medion Router. Als het goed is vraagt hij hierna om gebruikersnaam (geen naam) en wachtwoord (medion)
start nu de wizzard installeren:
-instellen als router=doorsturen, niet als bridge
-ssid staat standaar op MEDION. Deze mag je wijzigen (straatnaam+nr :-) (kanaal=6)
-ja, router m/z dhcp server (Medion kent 192.168.0.101 t/m toe aan computers in jouw netwerk)
-casema levert een dynamisch ip nummer. Dus in dit geval moet je dynamisch ip selecteren
-ja, we gaan mac adres klonen hierdoor weet casema niet dat we met meerdere computers bezig zijn
-clone mac adres, geen hostnaam nodig
-we gaan voor WEP beveiliging->toets 10 karakters in en noteer deze ! (bijvb 1234567890)
-we kunnen ook nog wachtwoord geven voor als we volgende keer via Explorer->192.168.0.100 etc. r
-afsluiten via close
Hierna sta je nog steeds in configuratie scherm van de Medion Router en kan/moet je via configuratie->draadloze instellingen->policy->policy gezet op G-only (deze is het snelste).

Op pc die je de draadloos wilt verbinden..
1) config->netwerk->draadloze netwerkverbinding->
eigenschappen:Verbinding maken via: Configureren->Geavanceerd->
configuration Profile: waarde G only ->OK
2)draadloze netwerken->Geavanceerde instellingen wijzigen->draadloze netwerken->
voorkeursnetwerk->eigenschappen->SSID m/z gelijk als ingevuld bij router (straatnaam+nr)
Netwerk verificatie=Open, Gegevenscodering is WEP, Sleutel m/z idem als ingevoerd bij router

Klaar met installeren.

Ik heb op laptop en de snelheid varieert tussen 24,36 en 48Mbps ;-)
Met een directe kabel verbinding op laptop geeft deze 100 Mbps ook ;-)

Groetjes: jos koenen (het heeft me 1dag geduurd voordat ik hier uit was ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Bedankt, maar ik neem aan dat eigenaren van deze router het ook wel lukt toch :?

Wat wil je hier verder mee zeggen?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

GGS_106 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:20:
Bedankt, maar ik neem aan dat eigenaren van deze router het ook wel lukt toch :?

Wat wil je hier verder mee zeggen?
Nee, het lukt vast niet alle eigenaren want deze router staat bekend als "niet altijd even eenvoudig" te configureren en vooral Casema/Wanadoo Cable kan nogal tricky zijn.

Ik denk dat een hoop mensen hier wat aan gehad hebben waaronder ikzelf.
(het heeft me in iedergeval een hoop tijd gescheeld om alles zélf uit te zoeken en van de gebruiksaanwijzing wordt je niet veel wijzer.)

Dus uiteindelijk vraag ik mij nu eigenlijk af wat JIJ met jou reactie verder wil zeggen. :?

Josk bedankt! _/-\o_

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---