Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maybe offtopic maar ik denk niet dat ik hiervoor een nieuwe topic hoef te opnen

in juni komt adsl eindelijk ook bij ons beschikbaar. mijn account wordt dan omgezet. ik moet nu alleen nog een router hebben. In verschillende testen (bijv. die van PCM) komt de WIRELESS BREEDBAND ROUTER/ ACCES POINT 11G erg goed uit de bus.

Nu is mijn vraag moet je bij het kopen van een router ook rekening houden met ISDN? wij krijgen namelijk adsl via ISDN en nu weet ik niet of dit een andere router vereist.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 20:51 . Reden: tikfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
beetje goed nieuws over sweex :)

We hebben:
Twee huizen- afstand tussen huizen ongeveer 35 meter
2 draadloze routers (sweex 11g)
en een stabiele verbinding!!!!

Dit is ons niet gelukt met:
2 Belkins met Bridge Functie
2 Canyon (een of ander flutmerk)
1 Belking router met bridge en 1 belking AP met Bridge(Ap stond midden in de tuin!)

Het signaal is dus wel redelijk sterk(in ons geval)

Nu moet ik wel vermelden dat we meteen de firmware upgrade erop gegooit hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh
  • Laatst online: 15-09 20:09
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 13:32:

in juni komt adsl eindelijk ook bij ons beschikbaar. mijn account wordt dan omgezet. ik moet nu alleen nog een router hebben. In verschillende testen (bij. die van PCM) komt de WIRELESS BREEDBAND ROUTER/ ACCES POINT 11G erg goed uit de bus.

Nu is mijn vraag moet je bij het kopen van een router ook rekening houden met ISDN? wij krijgen namelijk adsl via ISDN en nu weet ik niet of dit een andere router vereist.
Volgens mij maar het voor een router niet uit.
Wel voor het ADSL modem

groeten peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 23:22

Acheron

updatepack.nl

Peter23 schreef op 09 april 2004 @ 13:42:
[...]

Volgens mij maar het voor een router niet uit.
Wel voor het ADSL modem

groeten peter
Ja, het ISDN modem zet namelijk het signaal al om naar een digitaal signaal. Een router zorgt er alleen voor dat de juiste datapakketjes bij de juiste computer terecht komen :)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik heb een probleem met mijn " Sweex Breedband Router". Mijn internet was heel traag, en een wegvallende verbinding. Ik heb toen(zonder het boekje te lezen) het modem gereset. Knopje "reset" lang ingehouden en toen gingen de lampjes uit en knipperend weer aan. Toen was er nog steeds hetzlefde. En na een minuut ging hij helemaal uit. Iemand enig idee hoe dit kan? Of hoe dit op te lossen is? Hij gaat nu helemala niet meer aan namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

ik heb nu ook een Sweex router maar soms kan ik niet internetten als ik dan de router reset werkt internet weer. Ook kan ik vaak niet in het menu van de touter ( http://192.168.2.1 ) Als ik dan de stekker van de router uit het stopcontact trek en er weer in doe dan kan ik er weer in.

Ik heb de Sweex Broadband Router + 4 port switch
LB000020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:29
Helaas moet ik eraan toegeven Ik heb ook zo`n router en dat gaat ook constant fout.

http://sweex.sucks.nl staan meer dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Voor iedereen met problemen met z'n Sweex Router raadt ik aan om naar de winkel terug te gaan en je geld terug te vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 13:32:

in juni komt adsl eindelijk ook bij ons beschikbaar. mijn account wordt dan omgezet. ik moet nu alleen nog een router hebben. In verschillende testen (bijv. die van PCM) komt de WIRELESS BREEDBAND ROUTER/ ACCES POINT 11G erg goed uit de bus.

je hebt een annex a modem/router voor analoog een een annex b modem/router voor isdn. kijk maar op de sweex site naar annex a en annex b www.sweex.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

sry mischien is het al x langs gekomen. ik heb de nieuwere versie met bios update op de wan zit demon adsl 1024/512. installtie stond beschreven op sweex site werkt prima. maar eens in de zoveel tijd werkt ie in eens niet. daarna reboot ik en heb ik totaal geen i-net meer lan nog wel. en als ik inlog op de router instal weer doe. computer uit zet modem uit zet en weer omgekeerd op start doet alles weer. kan dit aan mijn router liggen of is het de modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schijnt dat de router niet veel connecties ofzo aankan en dat hij daarom ermee ophoudt. Is volgens mij weinig aan te doen. Zorg wel dat je de nieuwste firmware erop hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Mijn router liep vanmorgen vast op bittorrent, eerste keer in 3,5 week na firmwareupgrade, daarvoor bijna elke dag wel 1 of meerdere keren, de nieuwe firmware verhelpt dus een hoop problemen, maar gebruik deze niet voor je 24/7 webserver !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Laatst online: 10-05-2022
MauriX schreef op 17 april 2004 @ 10:18:
Ik heb een probleem met mijn " Sweex Breedband Router". Mijn internet was heel traag, en een wegvallende verbinding. Ik heb toen(zonder het boekje te lezen) het modem gereset. Knopje "reset" lang ingehouden en toen gingen de lampjes uit en knipperend weer aan. Toen was er nog steeds hetzlefde. En na een minuut ging hij helemaal uit. Iemand enig idee hoe dit kan? Of hoe dit op te lossen is? Hij gaat nu helemala niet meer aan namelijk...
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs

gakkethijs

niks

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 12:13:
Het schijnt dat de router niet veel connecties ofzo aankan en dat hij daarom ermee ophoudt. Is volgens mij weinig aan te doen. Zorg wel dat je de nieuwste firmware erop hebt.
kan je mis iets verduidelijke? zoveel is 2 x steam 1 x msn 1 mirc en 3 ie windows toch niet verdeelt over 2 lan poorten. vandaag heb ik het al 2 x gehad maar dan met 2 ie windows en 1 x steam. steam blijft het gewoon doen maar ik kan tweakers niet pingen en msn en ie doen het niet zelfde geld voor mirc. maar als ik alles zelf instel inplaats van de quick setup zou dat helpen of ben ik toch genoodzaakt om een betere router te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Mja, sweex is voor mij echt de Aldi onder de computer onderdelen.

Alles van sweex staat massa's warmte weg te stoken bij de adapters en meestal in de apparaten zelf ook.

Doordat aparaten zolang zo warm zijn van binnen kunnen diverse componenten zoals elko's (condensatoren) uitdrogen en kunnen god knows welke functies van een router ofzo wegvallen (slechte verbindingen, uitval etc.)

Heb zelf een sweex 16 poorts switch, welke op de adapter bijna niet vast te pakken is, en de switch zelf zit een 40x40 fan opgeplakt, omdat dat ding angstvallig warm werd, alles vervangen door kwaliteitsspul van dell (lang leve het eigen bedrijf en de belastingaftrek ;) )

Maar als ik zo bij familie en vrienden wat sweex spul heb gezien en gevoelt dan komt het er bij mij niet meer in.

Dataloss komt meestal door verkeerd of slecht aangeknepen RJ-45 stekkertjes. Ik heb me ooit een breuk gezocht in een computer netwerk, bij familie die een doe het zelf adsl pakket hadden, bleek dus van de 10 stekkertjes bij 1 een fout te zitten. Eer dat je dat gevonden hebt.....

mzzl maar weer, en boycot sweex gewoon. _/-\o_ Goedkoop is dus zoals meestal weer geen duurkoop _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Om gek van te worden: Ik heb een sweex router met 4 ports switch op chello internet. Het komt regelmatig voor dat mijn verbinding met de router wegvalt.

Soms moet ik de router uit/aan zetten om weer te kunnen internetten. Komt dit probleem bij meer mensen voor?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Vandaag heb ik mijn E-Tech router vermoord door de voeding van mijn COM21 in te prikken. Met veel hyperactief gezoem verslikte mijn E-techje zich in de 15volt, wat normaliter 5 volt is... en stierf. Opnieuw tot leven wekken op 5 volt gaf tot resultaat dat het DIAG lampje bleef branden.

Toen een Sweex routertje gekocht. Nou ben ik niet zo tuk van Sweex, op de geluidskaartjes na, dit spande echt de kroon. Het ding gaf mij internet, maar weigerde daarna ook mijn mams pc internet te geven. Toen ik weer boven kwam en dan via mijne wat info op GoT wilde zoeken, was ook ik mijn internet kwijt :(
Alle informatie was in het engels, best irritant.

Enfin, kwam er op neer dat mijn router dus niet werkt. Ik ben al weer druk bezig een E-Tech te regelen, want die vertrouw ik tenminste ...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Tja, E-tech staat ook niet echt hoog op mijn router verlang lijstje, eerder op het lijstje als die emaal werkt moet je er maar van af blijven, maar als het niet werkt dan kan je net zo goed een ander kopen lijstje

Het is natuurlijk wat je gewend bent, Sweex is ook zo een merk router van als het werkt, moet je er maar verder niet aan zitten want wie weet :P

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een sweex wireless router + 4 port switch + printserver, deze werkt goed. Nu heb ik om een grotere afstand te overbruggen een sweex access point 11b gekocht (kon ook als hub gebruikt worden is mij in de winkel verteld). Nu hoop ik dat deze twee (router/switch en accespoint) in een netwerk met elkaar te verbinden, maar dit lukt mij dus van geen kant. Vraag: Kunnen jullie me verder helpen en een beschrijving sturen hoe ik één en ander moet instellen? Alvast heel hartelijk bedankt!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Sinds een tijd heb ik geen enkel probleem meer met mijn sweex lb200010 wireless router, de frequente disconnects behoren tot het verleden.

Ik gebruik de firmware van www.sweex.nl. De datum die er staat aangegeven (20-1-2004) is incorrect. De firmware is versie 2.47, daterend van 1-3-2004.

Download en probeer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik7
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 14:13
Werkt de DHCP-client functie van de Sweex LB000021 bij iemand?
Ik zit nog steeds met het probleem dat m'n router geen IP adres geeft aan m'n PC en m'n ADSL-modem. (De kaart van m'n PC is het niet want als ik m'n PC direct op m'n ASDL-modem aansluit krijgt m'n PC wel een IP van m'n modem. Ook staat de client maar op 1 apparaat aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds deze week een sweex router
Ik heb een casema broadband basic abbonnement (1Mbit)
Sinds ik die router heb, kan ik niet meer op MSN komen, en niet meer op sites als:
hotmail.com, rabo telebankieren.

Iemand die dezelfde problemen heeft gehad, en evt. een oplossing heeft? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 10:18:
Ik heb sinds deze week een sweex router
Sinds ik die router heb, kan ik niet meer op MSN komen, en niet meer op sites als:

Iemand die dezelfde problemen heeft gehad, en evt. een oplossing heeft? 8)7
Zet je firewall eens uit op de router. Weet je meteen of het daaraan ligt.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
DeeJee schreef op 07 mei 2004 @ 10:26:
Zet je firewall eens uit op de router. Weet je meteen of het daaraan ligt.
Volgens mij ligt dat aan casema.
Ga maar is kijken in het topic over casema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene met Casema Broadband Basic heb ik de oplossing:
In de handleiding staat dat je hem op L2TP moet zetten... NIET DOEN!!!
zet hem op dynamic IP, en laat de standaard MAC adres staan, en geen hostname.
Dan ben je klaar!
Dan doet alles het!!!

Ik heb me firewall niet aanstaan, dus daaraan kont het dus zowiezo niet liggen
het is gewoon een fout in de handleiding van sweex, en ik zal ze hierover wel een mailtje sturen dat ze dit moeten verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 10:18:
Zoek op deze pagina eens op het woord 'beveiligde':
http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL

Een aardige test is http://www.speedguide.net en daar kiezen in het menu voor "broadband", dan "broadband tools" en vervolgens "SG TCP/IP analyser". Waarschijnlijk kom je op die pagina ook niet op. Soms schijnt het te helpen om de MTU waarde wat omlaag te schroeven.

Probeer het ook eens via de proxy: proxy.euronet.nl:8080 (meen ik). Is in een aantal gevallen ook een oplossing geweest voor Casema Wanadoo abonnees die ik gesproken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:45

Radeon

Today is a good day to die

Me buurman heeft een Sweex Wireless Breedband router + 4 poort switch gekocht en een Sweex Wireless PCI Adapter. Nu wou die dat ik dit aan wou sluiten en meteen Chello wou aansluiten want dat had die ook gekregen. Nou ik heb alles aangesloten. Maar het werkt niet :| . Alle lampjes op de Modem van Chello doen het (behalve natuurlik het stand-by lampje) (is een motorola modem). Op het router branden de powerlamp en de het lampje waar de modem in zit deze zit in de WLAN. Alleen het lampje van WLAN brand niet.

Ik kan wel naar de setup van de router komen. dus verbinding heeft die wel . Maar ik krijg Chello maar niet aan de praat.

Wat moet ik nog extra instellen?

EDIT

Ik zag op de SWEEX site staan dat je een firmware upgrade moet toepassen voor Chello. klopt dit?

[ Voor 8% gewijzigd door Radeon op 23-05-2004 19:34 ]

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Quartje schreef op 08 april 2004 @ 23:19:
Is het mensen al gelukt om met die LB0000021 de UT VPN aan de gang te krijgen?
KICK

Iemand die dit al wel gelukt is? Heb sinds gisteren deze router, en heb ook inlog op Twente, maar krijg dezelfde foutmeldingen zoals eerder in dit topic al genoemd -->

py.mosjuh in "Sweex router topic"

als dit dus met deze router niet werkt dan gaat ie vandaag nog terug naar Norrod...

edit --> als t inderdaad niet lukt, iemand een betaalbare alternatieve router die wel die VPN kan opzetten?

[ Voor 12% gewijzigd door kamstra op 28-05-2004 13:58 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

^^laatste kick, heb inmiddels nieuwste firmware, maar dat helpt ook niet. DMZ aanzetten maakt ook niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn sweex router werkt op het draadloze gedeelte na perfect, hij heeft denk ik 2 weken gewerkt, daarna nergens geen bereik meer, behalve als je er naast stond :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
van het weekend een leuke petium II 600 op de kop weten te tikken, dus ik ga mijn sweex 4-poorts router asap inruilen voor een nic + switch. Dan komt er gewoon betrouwbare Debian zooi :p wat nou, hardwarematig? 8)7

Anyway, mijn sweex trekt het van geen kanten, heb een 2.5 mbit chello leggen, en zodra ik heftig ga downen, klapt mijn inet er even uit. regelmatig moet ik de router handmatig rebooten en dazz het toch niet helemaal...

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

kamstra schreef op 28 mei 2004 @ 13:52:
edit --> als t inderdaad niet lukt, iemand een betaalbare alternatieve router die wel die VPN kan opzetten?
zoals hierboven ook werd gezegd heb ik in een eerdere post (py.mosjuh in "Sweex router topic") inderdaad dat probleem aangekaart. er wordt echter niet de oplossing aangekaart die ik heb getroffen (weer een andere post (py.mosjuh in "Sweex router topic") van me :)). komt er dus op neer dat ik een SMC Barricade router heb gekocht. Heb hem nu dus 3,5 maand en moet zeggen dat het me goed bevalt met dat ding. af en toe valt de verbinding weg bij de router vanwege een ARP storm oid maar een software reboot lost de boel dan snel op. VPN verbindingen gaan als een tierelier en qua prijs hoef je het niet te laten imo (30 euri). Het enige nadeel is wel dat je niet vanuit de router een VPN kan runnen zodat je bijvoorbeeld standaard de VPN kan runnen en dat je dus, in mijn geval, meteen op het utwente netwerk zit.

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

kijk, daar hebben we wat aan :)

Op naar de SMC Barricade router dus :) thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

kamstra schreef op 01 juni 2004 @ 21:13:
kijk, daar hebben we wat aan :)

Op naar de SMC Barricade router dus :) thx
graag gedaan hoor. let er wel op dat als een huisgenoot van je (weet niet of je die hebt maar ok) ook naar campusnet wil inloggen met zijn VPN dat dat niet kan terwijl jij bent ingelogd. maar dat is voor elke router het geval volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

py.mosjuh schreef op 01 juni 2004 @ 22:34:
[...]

graag gedaan hoor. let er wel op dat als een huisgenoot van je (weet niet of je die hebt maar ok) ook naar campusnet wil inloggen met zijn VPN dat dat niet kan terwijl jij bent ingelogd. maar dat is voor elke router het geval volgens mij...
het is ook helemaal niet de bedoeling dat mijn huisgenoten die VPN kunnen gebruiken..ik heb m zelf ook alleen maar nodig voor Dance ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

kamstra schreef op 02 juni 2004 @ 10:27:
[...]

het is ook helemaal niet de bedoeling dat mijn huisgenoten die VPN kunnen gebruiken..ik heb m zelf ook alleen maar nodig voor Dance ;)
offtopic:
gebruik beter swing.., is wel van een vriend van me maar het zoekt echt een stukje beter nog weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

py.mosjuh schreef op 02 juni 2004 @ 10:54:
[...]

offtopic:
gebruik beter swing.., is wel van een vriend van me maar het zoekt echt een stukje beter nog weer ;)
offtopic: heej, als ik mijn verbinding weer werkend heb ga ik dat zeker proberen, dance is behoorlijk brak idd :) thx

ontopic: heb inmiddels ook contact met de Sweex helpdesk, en heb ze op het bestaan van dit topic gewezen, misschien helpt t wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

kamstra schreef op 02 juni 2004 @ 11:16:
[...]

offtopic: heej, als ik mijn verbinding weer werkend heb ga ik dat zeker proberen, dance is behoorlijk brak idd :) thx

ontopic: heb inmiddels ook contact met de Sweex helpdesk, en heb ze op het bestaan van dit topic gewezen, misschien helpt t wat :)
bij mij reageerden ze gewoon helemaal niet :/ was ook voor mij de reden om iig geen sweex meer aan te schaffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

py.mosjuh schreef op 02 juni 2004 @ 11:36:
[...]

bij mij reageerden ze gewoon helemaal niet :/ was ook voor mij de reden om iig geen sweex meer aan te schaffen..
ik heb vanmorgen al weer 2 mails gehad, ze gaan er goed op in, want ze willen nu weten wat het adres van de VPN is, heb ze meteen maar ff een linkje naar de installatie handleiding cadeau gedaan, dan weten ze wat ze aan en uit moeten vinken en dus wat ondersteund moet worden.

ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Nou, Sweex is bij deze afgeschreven....heb de boel omgeruild en nu staat er een 3COM officeconnect te brommen...zonder een centje pijn in 1x weer op de VPN van twente ingelogd :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 21:09
Wat een k%^$%^e router is dit. Na een een weekje flink dowloaden doet ie het nog wel maar staat alles gewoon wagewijt open. Je kan van elk gewenst IP inloggen op het ding (nog wel met pass godzijdank). En ook nog gewoon op poort 80 en 8080. Woeiiiiii Lekker allemaal

Hij klapt er _erg_ vaak uit als je progsels als eMule en BitTorent gebruikt en soms reageert ie helemaal niet meer... klote als het midden in de nacht is want dan moet ik bij mijn huisgenoot op de kamer...

[ Voor 9% gewijzigd door Jack Flushell op 07-06-2004 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Jack Flushell schreef op 07 juni 2004 @ 18:53:
Wat een k%^$%^e router is dit. Na een een weekje flink dowloaden doet ie het nog wel maar staat alles gewoon wagewijt open. Je kan van elk gewenst IP inloggen op het ding (nog wel met pass godzijdank). En ook nog gewoon op poort 80 en 8080. Woeiiiiii Lekker allemaal

Hij klapt er _erg_ vaak uit als je progsels als eMule en BitTorent gebruikt en soms reageert ie helemaal niet meer... klote als het midden in de nacht is want dan moet ik bij mijn huisgenoot op de kamer...
idd, zoals hierboven al gezegd heb ik m ook een week gehad, werd er helemaal gek van. Heb m aan mijn oud huisgenoten doorgegeven, die m nu ook om gaan ruilen voor een 3com of een Linksys, want die sweex is echt goedkope rotzooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
Ik heb nieuwe firmware gekregen via e-mail, versie 2.89 voor de LB000021. Deze staat nog niet op de site van Sweex (daar staan 2.75 en 2.78), maar ik heb hem voor jullie even op een server gegooid.

Klik HIER om hem neer te halen.

Ik hoop dat deze een aantal problemen oplost. Het installeren ging bij mij trouwens goed, nu nog testen.

Edit:

Nu ook via de meuktracker te downloaden

[ Voor 24% gewijzigd door Jack Flushell op 14-06-2004 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Volgens mij heb ik de aller eerste revisie. Kan ik deze FW ook gebruiken?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
Gunner schreef op 14 juni 2004 @ 19:02:
Volgens mij heb ik de aller eerste revisie. Kan ik deze FW ook gebruiken?
Kijk op het stickertje op je router. Staat hier LB000020 dan kan dat niet en als er LB000021 wel

edit:

Dit staat er nu bij mij:
System
Model Broadband Router
Uptime 0day:4h:52m:19s
Hardware Version Rev. A
Boot Code Version 1.0
Runtime Code Version 2.89

[ Voor 28% gewijzigd door Jack Flushell op 14-06-2004 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:50
Jack Flushell schreef op 14 juni 2004 @ 23:25:
[...]

Kijk op het stickertje op je router. Staat hier LB000020 dan kan dat niet en als er LB000021 wel

edit:

Dit staat er nu bij mij:

[...]
Wat lost die upgrade allemaal op? Ook het berucht VPN-probleem toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoreTex
  • Laatst online: 06-09 14:15
hirogene schreef op 23 mei 2004 @ 19:19:
Me buurman heeft een Sweex Wireless Breedband router + 4 poort switch gekocht en een Sweex Wireless PCI Adapter. Nu wou die dat ik dit aan wou sluiten en meteen Chello wou aansluiten want dat had die ook gekregen. Nou ik heb alles aangesloten. Maar het werkt niet :| . Alle lampjes op de Modem van Chello doen het (behalve natuurlik het stand-by lampje) (is een motorola modem). Op het router branden de powerlamp en de het lampje waar de modem in zit deze zit in de WLAN. Alleen het lampje van WLAN brand niet.

Ik kan wel naar de setup van de router komen. dus verbinding heeft die wel . Maar ik krijg Chello maar niet aan de praat.

Wat moet ik nog extra instellen?

EDIT

Ik zag op de SWEEX site staan dat je een firmware upgrade moet toepassen voor Chello. klopt dit?
Heb je het chello mac-adres wel in de router gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi welke versie heb je van de sweex router, ze hebben namelijk nieuwe firmware geplaats op hun site voor zo wel kabel internet als adsl. er zat namelijk een fout in de firmware. ik heb hier een nieuwe versie en een ouwe versie. de ouwe versie werkt perfect zonder problemen, en de nieuwe versie deed het niet. na het inladen van de nieuwe firmware werkte hij als een trein alles werkte goed >:) :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb dit adsl routertje: http://www.sweex.com/product.asp?pId=251

en de laatste paar dagen heb ik dat elke dag me internet er uit vliegt :( ik weet dus niet zeker of dit aan me adsl router of me internet ligt (zonnet family) maar _zwaar_ irritant is het wel :(
Een paar keer heb ik de adaptor er uit getrokken en er weer in. Daarna een nieuw IP adress en dan werkte me internet weer. maar dat hielp niet altijd.

Iemand een idee of dat aan me adsl router of aan zonnet zelf ligt? Ik kan zonnet natuurlijk wel bellen, maar die zullen het denk niet vertellen/weten als het hun internet is wat eruit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

als je steeds een nieuw IP krijgt dan lijkt het me aan zonnet te liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs

gakkethijs

niks

oke ik heb een probleem. ik heb een sweex broadband router. hij is nu 4 maanden oud. de laatste tijd verloor hij vaak de dns gegevens en moet hij op nieuwe ingestellt worden. maar nu naar 2 weekends lannen vloog i-net er uit en doet het nog steeds niet en ook laad hij de webinterface neit goed sommige delen zijn time out.

type nummer is lb0000213cc072939. met de nieuwste firmware wat geadviseert werd in de pdf handleiding.

wat kan het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

gakkethijs schreef op 27 juni 2004 @ 17:38:
oke ik heb een probleem. ik heb een sweex broadband router. hij is nu 4 maanden oud. de laatste tijd verloor hij vaak de dns gegevens en moet hij op nieuwe ingestellt worden. maar nu naar 2 weekends lannen vloog i-net er uit en doet het nog steeds niet en ook laad hij de webinterface neit goed sommige delen zijn time out.

type nummer is lb0000213cc072939. met de nieuwste firmware wat geadviseert werd in de pdf handleiding.

ik ga ervanuit dat je dat ding hard hebt gereboot, factory default settings hebt geprobeerd, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs

gakkethijs

niks

ja ik had geprobeerd. ik heb hem nu hele tijd uit laten staan en nu reboot knop voor 30 sec ingehouden ik kom nu het menu weer in. k morgen stel ik alles wel in.
wazig is en blijft cheapass :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

gakkethijs schreef op 27 juni 2004 @ 23:58:
ja ik had geprobeerd. ik heb hem nu hele tijd uit laten staan en nu reboot knop voor 30 sec ingehouden ik kom nu het menu weer in. k morgen stel ik alles wel in.
wazig is en blijft cheapass :D
als je nog garantie hebt (had bij funprice 1 jaar) kan je evt overwegen om hem te ruilen tegen een SMC barricade. Heb stuk terug in dit topic ook mensen dat aanbevolen en hier wertk ie nog steeds als een tierelier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week een sweex wireless router 11g en een bijbehorende wireless lan card 11g gekocht zie http://www.sweex.nl/product.asp?pId=283 en http://www.sweex.nl/product.asp?pid=288 Na wat geklooi heb ik het zaakje werkend gekregen. Mijn notebook werkt perfect, maar op mijn desktop krijg ik om de minuut een lagstoot. Ik heb mijn desktop met diverse tools op spyware gecheckt en de netwerk activiteiten bekeken, maar niks geks kunnen vinden. Ook heb ik de Wireless Zero Configuration Service uitgezet, alle firewall uitgezet, antivirus uitgezet. Maar niets helpt. Ik ben radeloos waar die lagstoten vandaan komen, helemaal omdat ik op mijn notebook hier geen last van heb. Ik heb een Chello clasic verbinding. Me desktop is via een netwerkkabel aan de router verbonden en mijn notebook draadloos met de router. Verder draaien beide systemen onder Windows XP pro, alle patches geinstalleerd. Nieuwste firmware voor de router geinstalleerd. Mocht iemand hier ook last van hebben en/of een oplossing hebben dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 13:07:
Ik heb vorige week een sweex wireless router 11g en een bijbehorende wireless lan card 11g gekocht zie http://www.sweex.nl/product.asp?pId=283 en http://www.sweex.nl/product.asp?pid=288 Na wat geklooi heb ik het zaakje werkend gekregen. Mijn notebook werkt perfect, maar op mijn desktop krijg ik om de minuut een lagstoot. Ik heb mijn desktop met diverse tools op spyware gecheckt en de netwerk activiteiten bekeken, maar niks geks kunnen vinden. Ook heb ik de Wireless Zero Configuration Service uitgezet, alle firewall uitgezet, antivirus uitgezet. Maar niets helpt. Ik ben radeloos waar die lagstoten vandaan komen, helemaal omdat ik op mijn notebook hier geen last van heb. Ik heb een Chello clasic verbinding. Me desktop is via een netwerkkabel aan de router verbonden en mijn notebook draadloos met de router. Verder draaien beide systemen onder Windows XP pro, alle patches geinstalleerd. Nieuwste firmware voor de router geinstalleerd. Mocht iemand hier ook last van hebben en/of een oplossing hebben dan hoor ik het graag.
sluit je pc eens rechtstreeks aan op de modem, als ie het dan nog doet ligt het iig niet aan de router..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
ik heb die sweex breedband router al een tijdje in gebruik, en het ding bevalt goed. ik loop nu alleen tegen het probleem aan dat ik slechts 20 poorten kan mappen in de virtual server. is er een manier om dit uit te breiden? alleen al voor irc heb je er tegen de 10 nodig, maar dat past er nu dus niet meer bij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:35
gakkethijs schreef op 27 juni 2004 @ 17:38:

Ik heb hetzelfde probleem met de webinterface. Ik kom er niet op enkel na een harde reboot (stekker erin er eruit) kan ik erop komen. Zijn er nog andere manieren om te connecten?
Verder heb ik het probleem dat ik zo nu en dan niet op een newsserver kan connecten. Ik weet niet of ik dat probleem bij de provider (chello) of de router ligt.
Verder zit er de nieuwste firmware in 2.89 geloof ik uit dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik7
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 14:13
Jack Flushell schreef op 14 juni 2004 @ 12:54:
Ik heb nieuwe firmware gekregen via e-mail, versie 2.89 voor de LB000021. Deze staat nog niet op de site van Sweex (daar staan 2.75 en 2.78), maar ik heb hem voor jullie even op een server gegooid.

Klik HIER om hem neer te halen.

Ik hoop dat deze een aantal problemen oplost. Het installeren ging bij mij trouwens goed, nu nog testen.
En? Wat zijn de resultaten tot nu toe? Zijn er nog andere mensen die deze versie uitgeprobeerd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

py.mosjuh schreef op 01 juli 2004 @ 13:31:
[...]

sluit je pc eens rechtstreeks aan op de modem, als ie het dan nog doet ligt het iig niet aan de router..
Heb ik geprobeerd, als ie rechtstreeks is aangesloten GEEN lag meer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 08:49:
[...]

Heb ik geprobeerd, als ie rechtstreeks is aangesloten GEEN lag meer!!
UPDATE oplossing gevonden op http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=5518.msg64609 :

Wat je moet doen is het volgende:
Op de router moet je in het LAN menu bij Wireless de volgende optie zetten:
Wireless Distribution System: Enable

Geen spikes meer!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Byte_Me schreef op 01 juli 2004 @ 16:19:
ik heb die sweex breedband router al een tijdje in gebruik, en het ding bevalt goed. ik loop nu alleen tegen het probleem aan dat ik slechts 20 poorten kan mappen in de virtual server. is er een manier om dit uit te breiden? alleen al voor irc heb je er tegen de 10 nodig, maar dat past er nu dus niet meer bij :(
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Jammer voor jou, maar 20 is de limit. Je kan proberen met Upnp dynamisch poorten te forwarden, maar anders moet je echt op zoek naar een professionele router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
dat zuigt dan mooi.

Upnp heb ik niet kunnen vinden in het instellingen menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

In General Setup -> Lan -> Upnp

Hier kan je Upnp enablen. Werkt alleen in Windows 2000 / XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Probeer net VPN verbinding met Utwente te maken, maar krijg foutmelding 619....

Hij was al eerder voorbij gekomen zag ik. Maar er is nog niemand met een oplossing voor het probleem, behalve omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

py.mosjuh schreef op 28 juni 2004 @ 08:43:
[...]

als je nog garantie hebt (had bij funprice 1 jaar) kan je evt overwegen om hem te ruilen tegen een SMC barricade. Heb stuk terug in dit topic ook mensen dat aanbevolen en hier wertk ie nog steeds als een tierelier!
Moest je daar eigenlijk voor bijbetalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
hp38guser schreef op 07 juli 2004 @ 18:46:
In General Setup -> Lan -> Upnp

Hier kan je Upnp enablen. Werkt alleen in Windows 2000 / XP
nope, zit er echt niet tussen. kan alleen een IP adres voor de router, subnet mask, DHCP aan/uit en een range van IP adressen voor de computers opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Dan heb je waarschijnlijk een ouder type. Wat staat er op de onderkant van je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
LB00000020

is idd een ouder type, want ik kan ook de firmware niet upgraden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Funprice heeft ook mij aangeboden de router om te ruilen. Daar hij het ds met VPN niet doet. Krijg nu een EMC lite, las ald at die wel gaat werken.

Nu hopen dat ik niet hoef bij te betalen. Het valt lijkt mij onder garantie, maar goed, om nu om 5 euro hele heisa te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

Oscar Mopperkont schreef op 12 juli 2004 @ 20:54:
Probeer net VPN verbinding met Utwente te maken, maar krijg foutmelding 619....

Hij was al eerder voorbij gekomen zag ik. Maar er is nog niemand met een oplossing voor het probleem, behalve omruilen?
alleen omruilen heeft bij mij geholpen..
Oscar Mopperkont schreef op 12 juli 2004 @ 23:44:
[...]

Moest je daar eigenlijk voor bijbetalen?
neen, zat nog in de garantie en IK kan er niets aan doen dat dat ding zijn specs niet waarmaakt.. ;)
Oscar Mopperkont schreef op 14 juli 2004 @ 15:04:
Funprice heeft ook mij aangeboden de router om te ruilen. Daar hij het ds met VPN niet doet. Krijg nu een EMC lite, las ald at die wel gaat werken.

Nu hopen dat ik niet hoef bij te betalen. Het valt lijkt mij onder garantie, maar goed, om nu om 5 euro hele heisa te maken.
ik heb dus een SMC barricade gekregen.. die werkt iig goed, wellicht goed om in je achterhoofd te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

py.mosjuh schreef op 14 juli 2004 @ 16:24:
[...]

alleen omruilen heeft bij mij geholpen..

[...]

neen, zat nog in de garantie en IK kan er niets aan doen dat dat ding zijn specs niet waarmaakt.. ;)

[...]

ik heb dus een SMC barricade gekregen.. die werkt iig goed, wellicht goed om in je achterhoofd te houden.
Foutje, ik krijg inderdaad ook de SMC (dus niet EMC, was ff in de war denk ik 8)7 ) Lite, dat is dus die Barricade. Maar ik zal het even onthouden dat je niks hoefdebij te betalen. Het zou inderdaad dwars zijn als ik moet bijbetalen als zij iets beloven dat ze niet waar kunnen maken. Ik sta inderdaad in mijn recht, maar ik zeg het heel vaak, er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stretch schreef op 08 februari 2004 @ 21:04:
Ben ik blij dat igg niet de enige ben. :)
Probleem blijft echter wel dat ik niet goed weet hoe ik dit ding (moet) kan configgen.
De firewall kan ik niet uit/aan zetten. :(
Wat ik doe is via "virtual server" de spel poort(en) forwarden naar de PC waar ik online mee speel en dat gaat wel goed tot dusverre.

Verder wel heel veel mogelijkheden maar weet bij god niet waar ze voor zijn.

Wellicht de moeite waard om samen verder te zoeken, CS_MaDDog ?
ik heb ook zo`n probleem maar dan met een planet router en met
ETHADSL_USB_080902_REL9P :'( wil ook gameservers maken1!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

Oscar Mopperkont schreef op 14 juli 2004 @ 16:36:
[...]

Foutje, ik krijg inderdaad ook de SMC (dus niet EMC, was ff in de war denk ik 8)7 ) Lite, dat is dus die Barricade. Maar ik zal het even onthouden dat je niks hoefdebij te betalen. Het zou inderdaad dwars zijn als ik moet bijbetalen als zij iets beloven dat ze niet waar kunnen maken. Ik sta inderdaad in mijn recht, maar ik zeg het heel vaak, er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.
moeilijk doen waar andere (potentiele) klanten bij zijn helpt ook nog wel eens >=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even reagerend op de LB000020 Sweex firmware upgrade.

Ik zelf ben ook druk bezig geweest om de firmware upgrade te vinden en heb deze uiteindelijk voor de 6104S (hetzelfde als de Sweex) gevonden op de engelse site van edimax.

Daar is de firmware upgrade 0.11 te vinden voor de 6104S.

http://www.edimax.co.uk/download/firmware/BR-6104SV011.zip

Volgens mij is deze ook te gebruiken voor de Sweex.

Veel succes.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Ja, maar je garantie ben je dan wel kwijt... Verder is dit al ter sprake geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de Sweex LB000021 in bezit sinds afgelopen weekend, ook PCMweb beste koop gezien, en om die reden ook uitgezocht. Nu heb ik gelukkig niet zoveel problemen zoals de meesten hier maar helaas wel een vervelende, namelijk:
Ik krijg mijn poort 80 niet dicht, de rest alles steath, zoals ik dat wil maar die poort 80 krijg ik niet dicht. Hoe kan ik dit wel voorelkaar krijgen?? 8)7

Kan iemand me helpen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook zo'n ding....werkt eigenlijk gewoon goed...nix op aan te merken...
ik maak echter geen gebruik van de DHCP server van dat ding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 11:15:
Ik heb ook de Sweex LB000021 in bezit sinds afgelopen weekend, ook PCMweb beste koop gezien, en om die reden ook uitgezocht. Nu heb ik gelukkig niet zoveel problemen zoals de meesten hier maar helaas wel een vervelende, namelijk:
Ik krijg mijn poort 80 niet dicht, de rest alles steath, zoals ik dat wil maar die poort 80 krijg ik niet dicht. Hoe kan ik dit wel voorelkaar krijgen?? 8)7

Kan iemand me helpen? :?
Ummm...port 80 dichtzetten...kan je dan niet beter direct je netwerkkabel uit je computer trekken....??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou kijk inderdaad je hebt poort 80 nodig naar het web toe, maar dat wil niet zeggen dat deze poort open moet staan voor externe benadering.
Ik heb iets gelezen omtrent port forwarding, om je poort 80 voor externe benadering te forwarden naar een niet bestaande ip adres, zou dit de oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak trouwens wel gebruik van DHCP.
Had begrepen dat dit moest vanuit @home??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 11:45:
Nou kijk inderdaad je hebt poort 80 nodig naar het web toe, maar dat wil niet zeggen dat deze poort open moet staan voor externe benadering.
Ik heb iets gelezen omtrent port forwarding, om je poort 80 voor externe benadering te forwarden naar een niet bestaande ip adres, zou dit de oplossing zijn?
Das een ander verhaal...was betreft een niet bestaand ipadres : dat zal hij niet doen omdat ie dat niet vind...hoe dat precies moet bij deze router zou ik ook niet zo direct weten...
En wat betreft DHCP....dat heeft alleen te maken met het interne netwerk en niet met @home....het klopt inderdaad dat het @home netwerk zelf gebruik maakt van dynamisch adressen, maar hier doelde ik niet op....het ging zich om de adressen van mijn thuisnetwerk die statisch zijn

Wat heb je eigenlijk ingevuld in de firewall...?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ok.... ik dacht dat je doelde op het feit dat @home DHCP instelling wil. Static geprobeerd trouwens en toen geen internet meer, ip adres wijziging / foutief.

Maar ben je het met me eens dat als ik ervoor wil zorgen dat als ik poort 80 niet toegankelijk wil maken voor buitenaf dat ik die poort moet forwarden? Zodat het nergens op uitkomt? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 12:12:
Oh ok.... ik dacht dat je doelde op het feit dat @home DHCP instelling wil. Static geprobeerd trouwens en toen geen internet meer, ip adres wijziging / foutief.

Maar ben je het met me eens dat als ik ervoor wil zorgen dat als ik poort 80 niet toegankelijk wil maken voor buitenaf dat ik die poort moet forwarden? Zodat het nergens op uitkomt? :/
Ja, dat zou een optie kunnen zijn maar of ie dat pikt...????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geprobeerd, niet zo happy nee, hij accepteerd IP adres niet...... bestond niet, of paste niet in subnet masker??

Sweex reageerd ook niet snel op mail, behalve helpdesk a 50 eurocent pm. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weer een sweex slachtoffer denk ik, sinds een dag of 3 valt de internetverbinding weg zogauw ik emule opstart heb ik in het gunstigste geval nog 10 minuten verbinding. Als emule niet aanstaat is er niks aan de hand.

Daarvoor deed ie 't gewoon met emule, jaar lang probleemloos gedraaid. In de instellingen van emule is niks veranderd, staat nog precies zo als voor dat er problemen kwamen.

Tijd voor een nieuw routertje ?? heb trouwens ook de 00020 versie.

Zag al een US Robotics router switch, is dat wat ?

Of is er iemand die 't probleem kan verhelpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Ik wil mijn Router flashen met die Edimax firmware.

Mijn router:

LB00002033E181202
hardware version: 1.0
Serial number: 1
boot code version V1.05
Runtime version: 0.62

Edimax firmware:

edimax_0.11fwui.bin

Als ik deze firmware probeer te installeren krijg ik een "file verification failed" error. gaat dus niet lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 13:59:
weer een sweex slachtoffer denk ik, sinds een dag of 3 valt de internetverbinding weg zogauw ik emule opstart heb ik in het gunstigste geval nog 10 minuten verbinding. Als emule niet aanstaat is er niks aan de hand.

Daarvoor deed ie 't gewoon met emule, jaar lang probleemloos gedraaid. In de instellingen van emule is niks veranderd, staat nog precies zo als voor dat er problemen kwamen.

Tijd voor een nieuw routertje ?? heb trouwens ook de 00020 versie.

Zag al een US Robotics router switch, is dat wat ?

Of is er iemand die 't probleem kan verhelpen ?
welke provider heb je? met @home heb ik dit soort problemen ook eens tijdelijk gehad. het kan ook zo zijn dat je, net als ik, een huisgenoot hebt die de neiging heeft om per abuis de kabel modem te raken met kledingstukken oid (de modem bij ons thuis ligt onder zijn bed) waardoor de stekkers niet meer goed in de modem zitten. conclusie: probeer eens zonder modem, als dan dezelfde problemen nog optreden weet je tenminste zeker dat het de modem moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even terugkomend op mijn eerdere problemen met de Sweex router LB00021, ik heb mijn probleem met de openstaande poorten opgelost. Ik heb de router er tussen uit gehaald en draai puur met Software Firewall standaard XP. Nu zijn alle poorten vanuit het web gezien wel dicht??????
Snapt iemand dit, een router met firewall als gateway VANUIT het internet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

py.mosjuh schreef op 21 juli 2004 @ 08:34:
[...]

welke provider heb je? met @home heb ik dit soort problemen ook eens tijdelijk gehad. het kan ook zo zijn dat je, net als ik, een huisgenoot hebt die de neiging heeft om per abuis de kabel modem te raken met kledingstukken oid (de modem bij ons thuis ligt onder zijn bed) waardoor de stekkers niet meer goed in de modem zitten. conclusie: probeer eens zonder modem, als dan dezelfde problemen nog optreden weet je tenminste zeker dat het de modem moet zijn...
heb alles ff gecontrolleerd en alle kabels zitten er goed in, heb trouwens hccnet als provider. Maar ik heb uit m'n emule het bestand met alle bekende gebruikers verwijderd en toeval of niet, nu heb ik er geen last meer van.

Waarschijnlijk heeft 't gelegen aan 't aantal connecties die binnenkwamen van 21450 bekende gebruikers. Enige nadeel is wel dat ik nu alle credits kwijt ben van emule, maar daar komen we wel weer overheen.

Zijn er trouwens routers die meer verbindingen aankunnen dan de sweex routers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Byte_Me schreef op 20 juli 2004 @ 17:07:
Ik wil mijn Router flashen met die Edimax firmware.

Mijn router:

LB00002033E181202
hardware version: 1.0
Serial number: 1
boot code version V1.05
Runtime version: 0.62

Edimax firmware:

edimax_0.11fwui.bin

Als ik deze firmware probeer te installeren krijg ik een "file verification failed" error. gaat dus niet lukken?
Die error krijg ik ook, waarschijnelijk beveiligd door Sweex (router) of Edimax (firmware). Misschien weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 11:45:
Hmm, heb toevallig gisteren voor een vriend van mij zo'n sweex router moeten installeren. Op zich goed gelukt in combinatie met multikabel, maar weet je waarom port 80 niet dicht te krijgen is... je kan dat ding zelfs als "Remote Management" niet aangevinkt is via internet benaderen en gewoon inloggen 8)7
Een behoorlijke bug lijkt me :'( Ik heb sweex gisteren een mailtje gestuurd.. nu afwachten op hun reactie! Meer mensen dit probleem? BTW de laatste firmware speciaal voor kabelmodems zit er op! Oja, en die zogenaamde "Daylight Savings" werkt ook niet |:(

Enne... sja dat
zou best wel eens kunnen werken.. nog niet uitgeprobeerd, maar op die manier heb ik ook 1 portje dicht gezet op mijn e-tech!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

py.mosjuh schreef op 15 juli 2004 @ 00:16:
[...]

moeilijk doen waar andere (potentiele) klanten bij zijn helpt ook nog wel eens >=)
Gelukt ik heb de SMC voor hetzelfde geld meegekregen. Ze deden heel moeilijk en vonden het raar dat ik vind dat ikniks hoefde bij te betalen, maar ze gingen toch akkoord. Zou ook nergens op slaan als ik had moeten bijbetalen, ik beloof immers niet dat hij VPN ondersteund, dat doen zij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleem. Ik heb een Sweex wireless DSL/Cable router aangeschaft + twee wireless LAN kaartjes (ook van Sweex) voor mijn 2 PC's

De kaarten zijn in beide PC's (ME & XP) juist geinstalleerd. De lampjes achterop branden. Ze kunnen echter beide op geen enkele manier verbinding maken met de wireless router. Deze komt gewoon niet voor op de lijst, en ik zie op de router ook helemaal geen lampjes branden die aangeven dat er wireless verkeer is.

Wat wel werkt, is de 2 PC's via een kabel verbinden (met gewone LAN kaartjes dus). Dan werkt internet ook prima.

Wireless krijg ik dus helemaal niets te zien. De PC's zitten respectievelijk 3 en 8 meter van de wireless router vandaan, dus afstand kan het ook niet zijn. Heeft iemand enig idee wat ik fout doe? Zit ik met een defecte router?

Verwijderd

rickman:

probeer eens met de kabel die erbij zit de pc (of laptop) met de router te verbinden , dat werkte bij mij, daarna kan je die kabel weer netjes in de doos doen want dan doet de draadloze internetverbinding het gewoon!

ik heb zelf wel een probleem met mijn netwerkje (sweex ADSL wireless annex-a), eigenlijk wel meerdere problemen maar het eerste dat ik me afvraag is:

hoe voeg ik de mac adressen in van mijn laptop en pc?
ik kan wel via bridge filtering mac adressen invoeren maar dan moet ik nog veel meer gegevens invoeren, geen idee hoe ik aan die waardes kom..

en hoe kan ik de veiligheid van mijn draadloze netwerk controleren?
ik heb in de misc configuration de ftp server disabled en dmz enabled en de dmz host ip op 127.0.0.1 gezet (vond ik ergens in een online gebruiksaanwijzing)
verder heb ik de norton firewall ook aanstaan maar ik heb toch zo mijn twijfels of het nou wel goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
soz voor de kick. ik heb een vreemd probleem met mun adsl annex-a router. als ik en mun buurman samen tegelijk op steam te zitten counterstriken verbreekt de router de verbinding. na een enkele minuut is hij weer online.

ik werk nog al veel met bittorrent en emule en daar heb ik helemaal geen last mee, dus aan te veel connecties tegelijk hebben kan eigenlijk ook niet, toch?
spelen we verschillende spellen bijv. hij op steam en ik ut dan is er geen probleem. echt vreemd. iemand hier een oplossing voor toevallig?

tis iig naar dat sweex zo weinig updates uitbrengt en voor de annex-a helemaal geen. kan ik de router update van een ander merk omdat het toch in wezen allemaal edimax zijn.

bijvoorbaat dank.

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:

Door _ferry_ - woensdag 16 juni 2004 16:30

ik heb dit adsl routertje: http://www.sweex.com/product.asp?pId=251

en de laatste paar dagen heb ik dat elke dag me internet er uit vliegt ik weet dus niet zeker of dit aan me adsl router of me internet ligt (zonnet family) maar _zwaar_ irritant is het wel
Een paar keer heb ik de adaptor er uit getrokken en er weer in. Daarna een nieuw IP adress en dan werkte me internet weer. maar dat hielp niet altijd.

unquotre:

zelfde probleem gehad bij zonnet.
ligt bij hun en niet aan de router.
Ik zag in de log, dat die regelmatig verbinding kwijtraakte met de DNS servers.

zet je DNS servers eens vast op resp. 62.58.50.5 en 62.58.50.6 en laat ze niet dynamisch configurenen. Alleen fixed Zonnet DNS servers gebruiken.

Dit heeft bij mij eea. opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 17-09 21:58

SaN

Is het mogelijk om mijn sweex 4 poorts breedband router aan te sluiten op mijn nieuwe alcatel 4 poorts modem? zodat er 7 pc tegelijk op internet kunnen? zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben duidelijk niet de enige met problemen

Ik heb een Draadloze router gekocht en wil deze thuis installeren, de router werkt prima, echter het draadloze gedeelte wil niet lukken….

Het gewone gedeelte van de router werkt met het DHCP, dus geen enkel probleem.

Bij ipconfig /all krijg ik ook netjes bij de vaste verbindingen de IP adressen van de router 192.168.2.1 en subnetmask 255.255.255.0 en zijn verkregen IP 192.168.2.xxx

Bij het draadloze gaat het fout… ik krijg dan (weet het natuurlijk niet uit mijn hoofd) 169.223.225.64 ( een internet IP dus) en subnetmask 255.255.0.0

Nu geeft Wanadoo(mijn ISP) zelf geen DHCP, dus ben ik afhankelijk van de DHCP van de router.

Ook ben ik stom geweest en een onbekende router te kopen (ach hollanders he we benne zuunig), echter de software die erin zit,zit ook in een sweex LB200010

En is de chip van CONEXANT en die ben ik gewend, want hiervoor had ik die router (helaas niet draadloos)

Ik zit dus echt met het draadloze gedeelte , ik kan dus wel verbinding maken met het acces punt, maar internetten of mijn eigen netwerk zien ho maar.

Wie o wie heeft de oplossing :'(
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste