Router + @Home COM21 modem : geen internet*

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 3.419 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Locatie Almelo,
@home, Sweex router, win xp en win 2k computers.

Overdag geen probleem maar 's avonds en in het weekend via de router geen verbinding meer. Als de router er tussen uit is lijkt er niets meer aande hand te zijn.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 10:18:
Locatie Almelo,
@home, Sweex router, win xp en win 2k computers.

Overdag geen probleem maar 's avonds en in het weekend via de router geen verbinding meer. Als de router er tussen uit is lijkt er niets meer aande hand te zijn.
8)7
De routers en modems gaan dan waarschijnlijk door de drukte ping pongen met ARP en ARP reguests. @home zegt niet voor niets dat je geen router achter het modem moet zetten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 18:10

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Topicstarter
@home heeft anders de afgelopen tijd de gebruikers wel de mogelijkheid gegeven om een WLAN router achter het modem te zetten Dus router wordt wel ondersteund door @home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook het probleem met router/modem:

modem: COM21
router: Edimax 6104

Probleem: alle lampjes gaan branden op willekeurige momenten die het internetten tijdelijk onmogelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

Ik heb een 2200E en een COm21 Modem zelfde problemen.ik werk in een computer winkel en krijg laatste tijd steeds meer mensen met de zelfde problemen. en het ligt niet aan de draytek's heb ook sweexen terug gehad en belkin's.

Heeft iemand al een oplossing eerst deden die routers het perfect en nu niet meer!
De router krijgen netjes een op adres de online status staat ook gewoon op connected alles lijkt normaal mar toch werkt het niet.

Iemand DE oplossing hier voor want ik denk dat meer mensen hier problemen gaan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier een com21 modem met Qtec 790Rh router.

pc1 win xp
pc2 win 98

geen problemen met de internetverbinding ook niet tijdens de piekuren.
de verbinding moet wel even op gang komen maar dan maakt het verder ook niet uit of ik met 1 of 2 pctjes bezig ben.
(natuurlijk gaat alles dan wel ietsjes langzamer.

alleen geen onderlinge verbinding tussen de pctjes (maar dat heeft niets met @home te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tilburg-West / Windows xp

3com router en com21 modem...

Af en toe viel de verbinding weg (mijn gateway staat dan op disconnected in de routerpagina).

Maar nu kan ik helemaal niets meer; mijn router BLIJFT data versturen naar mijn com21 modem. Als ik mijn gateway ping net nadat ik de router reset heb, zie je die ook oplopen van 30 naar 4000 ofzo, binnen 10sec en dan is het afgelopen... Dan kan ik dus niets meer.

Ligt het nou aan mijn modem of aan mijn router 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week heb ik helaas een disconnect moeten ondervinden van @home van 2 dagen, toen ik met de helpdesk belde vroegen ze of ik een router had aangesloten en indien ja, of ik die er dan tussen uit kon halen.

Dus had ik deze brave man maar niet verteld dat ik dit al geprobeerd had de 1e dag en deed dus braaf wat hij vroeg.....
waarempel deed ie het toen ineens wel weer.

Meeste problemen ondervind ik momenteel dat om de 2 dagen ondanks een keep a live ipv een @home ip ik het interne 169 ip krijg van de Com21 (zelfs als ik de router er tussenuit laat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervolg...

Nu werkt alles weer prima... Ik snap er nu dan ook geen hout meer van :? Volgens mij hebben ze iets veranderd aan de kant van @home... Anders weet ik het ook niet meer, als je weet hoe het zit dan ben je ECHT GOED ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Sinds afgelopen vrijdag werkt bij me thuis (dus niet hier op m'n kamer in Eindhoven) internet niet meer via een router. @Home 's Hertogenbosch (da's hetzelfde als Tilburg geloof ik) met een Com21-kabelmodem en een Edimax 6104-router erop. Nieuwere firmwares al geprobeerd, evenals diverse instellingen maar hij klapt er toch geregeld uit. Internet rechtstreeks op een pc werkt perfect.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeSharp.nl
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 15:40

SeeSharp.nl

You see sharp, we C#

Bart-Willem schreef op 22 maart 2004 @ 19:25:
Sinds afgelopen vrijdag werkt bij me thuis (dus niet hier op m'n kamer in Eindhoven) internet niet meer via een router. @Home 's Hertogenbosch (da's hetzelfde als Tilburg geloof ik) met een Com21-kabelmodem en een Edimax 6104-router erop. Nieuwere firmwares al geprobeerd, evenals diverse instellingen maar hij klapt er toch geregeld uit. Internet rechtstreeks op een pc werkt perfect.
Ik heb hetzelfde probleem ook sinds deze week.
COM21 modem en een Draytek 2200e.

Rechtstreeks aansluiten zonder router werkt perfect.
Bij mij lijkt het erop dat er voor 20:00 uur s'avonds niks aan de hand is, maar daarna is het telkens 6 tot 12 minuten perfect verbinding en dan weer 6 tot 122 minuten geen verbinding.

Wordt er echt niet goed van.

www.seesharp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

misscien @home eens om een ander modem vragen??

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
SeeSharp.nl schreef op 26 maart 2004 @ 10:20:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem ook sinds deze week.
COM21 modem en een Draytek 2200e.

Rechtstreeks aansluiten zonder router werkt perfect.
Bij mij lijkt het erop dat er voor 20:00 uur s'avonds niks aan de hand is, maar daarna is het telkens 6 tot 12 minuten perfect verbinding en dan weer 6 tot 122 minuten geen verbinding.

Wordt er echt niet goed van.
same here...

ook tilburg (reeshof)

had edimax router werkt al 2 jaar perfect week geleden niet meer dus d8 dat ding brak was

nu een wirreles SMC router en hetzelfde probleem dan wel verbinding dan weer niet... echt bale..

zou je dit kunne oplossen door een nieuwe modem ipv van die com21?

en zoja zou ik dat aan @home kunnen vragen en zijn hun dan verplicht om mijn een nieuwe modem te geven?>

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben vernomen van @home dat firmware 2.00a geprefereerd wordt op hun netwerk ivm RIP protocol.

U zou dus kunnen proberen om de firmware te downgraden naar 2.00a wanneer problemne nog niet verholpen zijn.
Zie ondersrtaande link:

http://www.draytek.nl/router/extra/athome.html
deze mail kreeg ik van draytek.
ff proberen dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dezelfde ellende. Tilburg @home edimax 6104 (com21).

Heeft iemand nog de firmware 0.64 want ik draai nu 0.59a en heb gehoord dat ie iets beter moet werken (je kan die arp requests dan droppen geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook sinds een week dezelfde problemen (Enschede Zuid)

Com 21 Modem

Dell Truemobile TM1184 Router

In het begin elke 20 min modem resetten en nu na een week kan ik bijna de hele dag
zonder te resetten internetten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieSign
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 10:35
Had hier ook datzelfde probleem, leek net of de router bevroor. En moest hem dan resetten, en soms zelfs ook de modem van de voeding afhalen en weer aansluiten. En in het beste geval deed het internet het weer, router gaf zelfs aan heel erg veel verkeer te hebben(modem deed dat ook) als alleen de router was aangesloten(alle pcs van router gedisconnect). Heb van alles geprobeerd, alle pcs een static ip gegeven, ook de internet verbinding, maar ook dat hielp niet. Werd de verbinding wel beter van, maar lag er eigenlijk nog geregeld uit.

Dat was de combinatie COM21 modem en een SMC Barricade SMC7004VBR, dacht dat het probleem lag bij de combo. En heb dus een nieuwe router aangeschaft, een Sweex, en die doet het nu al een aantal weken zonder problemen.

Heb 5 pcs op de router aangesloten, eentje direct op de router, 2 via een switch, en nog eens twee achter nog een router(E-tech RTBR03). Allemaal met Windows XP, 3 pro en 2 home.

Aan @home zou het mijns inziens niet kunnen liggen, want die GAVEN zelfs kortingen als via hun site routers en andere netwerkproducten aanschaft bij een of ander bedrijf. Kan het nu niet meer vinden op hun site.... :(. Met een uitleg dat je meerdere pcs op 1 aansluiting kob hebben.

Mijn vriendin heeft ook een SMC Barricade SMC7004VBR router in combinatie met een Motorola router en dat werkt perfect...dussss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

vdwert schreef op 07 januari 2004 @ 20:59:
Ik had ook geruime tijd last van het probleem dat de verbinding van @home steeds weg viel, om het half uur, om het uur, om de 10 minuten. Maar ik denk dat ik het nu opgelost heb.

Mijn situatie:
Com 21 modem.
Draytek vigor 2200WE router.

Mijn oplossing:
Mijn Router DrayTek Vigor 2200WE had er heel veel last van als hij op dynamisch ingesteld stond, ik had hem vervolgens na het lezen van dit topic statisch ingesteld. Ik had er toen veel minder last van. Maar het probleem was nog steeds niet verholpen, en ik dus nog steeds niet tevreden. Dus ik ging verder met experimenteren.
Toen ik dus verder las in dit topic bleek dat veel routers overspoeld werden met ARP requests. Dit was ook het geval bij mij. Maar het leek er meer op dat er bepaalde packets in de vigor router in een soort deadlock zaten want het web menu van de router was ook in een keer veel trager. Dus toen heb ik het probleem bij de wortel aangepakt: ik heb een firewall regel toegevoegd die de binnenkomende pakketen van mijn eigen subnet meteen dropt. Want aan dat binnenkomende verkeer heb ik toch niets, en ik heb er niets aan als ik wil internetten, mailen, newsgroups gebruiken etc.

Dus mijn oplossing is:
- De router statisch instellen.
- Alle binnenkomende pakketen van mijn eigen subnet meteen droppen. (firewall rule)

Ik ben nu 2 a 3 dagen continu on-line zonder problemen, dus het lijkt te werken.
Kun je een screenie maken en laten zien hoe je die rule gemaakt hebt ? Heb zelf zitten prutsen maar dat is iets te technisch voor mij.
Of is er misschien iemand anders die mij kan vertellen hoe ik een rule kan maken dat ik alle binnenkomende pakketen van mijn eigen subnet meteen droppen.

[ Voor 5% gewijzigd door Caveman op 28-03-2004 17:37 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straffe hendrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 19:19
mijn ervaringen en gegevens:
* ben sinds oct.1999 bij @home, breedband abo, regio Den Bosch (St. Michielsgestel). Heb dus een com21 modem
* De verbinding is zonder router redelijk stabiel, hoewel bij lange downloads (usenet) zo nu en dan de verbinding een minuut of zo weg is.
* sinds 3 weken een Sitecom WL-106 router (54Mb) gebruikt. Dikke ellende. Bij veel internet verkeer elk uur minstens 1 disconnect. Hopeloos.
Heel dit topic doorgelezen, maar geen enkele tip heeft geholpen.

* sinds een dag of 4 een linksys WRT54g router aangesloten. Perfecte verbinding. Geen disconnects meer gehad. Kon gelukkig router nog omruilen. Mis nu wel een printerpoort op de router, maar dat neem ik graag op de koop toe.

* Overigens is de Linksys bij mij van desktop (kabeltje)-->router-->laptop (draadloos) met bestanden oversturen twee keer sneller met de linksys (volgens DUmeter dan toch...)

Ik hoop dat dit helpt voor mij (en anderen); want in @home heb ik niet zo'n vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb een Eminent router en kabelinternet van @home. Mijn probleem is dat internet het soms niet doet... heel irritant!! :(
Soms doet hij het gewoon een hele tijd, maar dan opeens ligt ie eruit op de een of andere manier. Weet iemand hoe ik dat kan verhelpen?
Misschien is dit probleem al vaker aan de orde gekomen maar ik heb geen zin om dit 20 pagina's lange topic door te lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Iemand???? Dit is echt frustrerend!! :( Net lag alles weer een paar uur plat :(
weet iemand waar ik drivers voor mn Eminent router kan downloaden? #@$*(@#Eminent!!! Heeft helemaal geen site volgens mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straffe hendrik
Motorola_V600 schreef op 31 maart 2004 @ 18:20:
Ik heb een Eminent router en kabelinternet van @home. Mijn probleem is dat internet het soms niet doet... heel irritant!! :(
Soms doet hij het gewoon een hele tijd, maar dan opeens ligt ie eruit op de een of andere manier. Weet iemand hoe ik dat kan verhelpen?
Misschien is dit probleem al vaker aan de orde gekomen maar ik heb geen zin om dit 20 pagina's lange topic door te lezen :P
ik heb dus wel die (bijna) 20 pagina's doorgelezen. Je leert er een hoop van, maar de samenvatting is dat je gewoon de lul bent als je hebt probleem hebt dat jij (en vele anderen met je) hebt.
Je hebt drie opties
* probeer een andere router (hielp bij mij Sitecom--->Linksys
* zeg je abo op en neem ADSL; het is zeker dat @home een rol speelt bij het probleem
* wacht tot @home orde op zaken stelt; op www.troublesathome.nl kun je meer lezen over de "voortgang" hiervan.

sterkte!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

nog een optie: als je de kennis (of en kennis met kennis :P) hebt: zet een linux bak als router neer, werkt perfect.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt het spontaan weer..... Zonder firmware upgrades of wat. Je leest hier natuurlijk alleen de problemen maar waarschijnlijk werkt het bij een hoop mensen gewoon na een helehoop ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dus pcies zelfde router + probs als bassch...

Nu kan ik weer op inet, maar plotseling kan verbinding ineens weg zijn..
Alle lampjes op de modem (com21) branden dan constant.

Heb heel topic doorgelopen, en ben tot de volgende conclusie gekomen.

@home keurt router gebruik sinds een tijdje terug.
Vervolgens gaan ze die routers terorriseren door er 200 ARP request per seconde te sturen, zodat de router overbelast raakt.

Is dit juridisch wel juist?

Als je een router bij @home besteld, heb je die probs nl niet :(

Misbruik van monopoly positie op het gebied van routers? :)

Of zit ik nu heel vaag te lullen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Almelo hier ook de zelfde problemen :( (com21 en sitecom), sinds een week of 6. Het wegvallen van de verbinding valt reuze mee, internetten wil nog (niet snel) maar het downloaden is absoluut niet te doen!!! Na veel bellen met de @home heb ik het nu voor elkaar dat ik een nieuw moterola modem krijg. En hoop dus dat hiermee de problemen enigsinds opgelost zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 12:14:
Heb dus pcies zelfde router + probs als bassch...

Nu kan ik weer op inet, maar plotseling kan verbinding ineens weg zijn..
Alle lampjes op de modem (com21) branden dan constant.

Heb heel topic doorgelopen, en ben tot de volgende conclusie gekomen.

@home keurt router gebruik sinds een tijdje terug.
Vervolgens gaan ze die routers terorriseren door er 200 ARP request per seconde te sturen, zodat de router overbelast raakt.

Is dit juridisch wel juist?

Als je een router bij @home besteld, heb je die probs nl niet :(

Misbruik van monopoly positie op het gebied van routers? :)

Of zit ik nu heel vaag te lullen :P
stapje verder.... zo'n com21 modem is velemalen duurder dan een motorola surfboard... tig keer...
@home wil graag dat iedereen een motorola modem heeft/koopt...
Maar de meeste @home gebruikers met Com21 modem willen die niet kwijt...

het zijn inquirer achtige speculatie's maar... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij dan vertellen wat de meerwaarde is van een com21? :)
Want ik heb liever een goede internet verbinding dan een com21 modem met een slechte verbinding |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het systeem met de com21 modems laat minder modems/abbonees toe per knooppunt/centrale.. dus per saldo meer bandbreedte voor de abbonee..
Het systeem is ( of misschien nu was ) stabieler dan het motorola systeem..
( ik weet niet of dat nu beter is geworden maar het was voorheen drama met die motorola modems )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ik heb nu al bijna een jaar lang een com21 modem samen met een linksys wrt54g wireless accesspoint / router..

Nooit last van disconnects.. werkt altijd d:)b
Dus waar jullie altijd die problemen vandaan halen :?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ik heb hier ook steeds een disconnect van 2 sec ofzo elke avond om half 9, heb gister router maar eens gereset om te kijken of het daar meschien aan lag.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag dus mijn moterola modem ontvangen ;), best eigelijk nog wel snel van @home.. jaja in 2 dagen!!!! ;)
Maar alles werkt nu prima, snelheden tot zo ong 350 kb's. Dus ik heb niets te klagen. Dus mischien idd een goede oplossing voor een aantal mensen met het zelfde probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 08:52
@Home Groningen Centrum

Router: ZyXEL Prestige 324 ML Internet Sharing Gateway
ZyNOS Firmware Version: V3.60(JF.0)
3x PC met WinXP

Nooit problemen met de verbinding.

[ Voor 6% gewijzigd door weazle op 10-04-2004 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

straffe hendrik schreef op 29 maart 2004 @ 21:42:
mijn ervaringen en gegevens:
* ben sinds oct.1999 bij @home, breedband abo, regio Den Bosch (St. Michielsgestel). Heb dus een com21 modem

<knip>

* sinds een dag of 4 een linksys WRT54g router aangesloten. Perfecte verbinding. Geen disconnects meer gehad. Kon gelukkig router nog omruilen. Mis nu wel een printerpoort op de router, maar dat neem ik graag op de koop toe.

* Overigens is de Linksys bij mij van desktop (kabeltje)-->router-->laptop (draadloos) met bestanden oversturen twee keer sneller met de linksys (volgens DUmeter dan toch...)

Ik hoop dat dit helpt voor mij (en anderen); want in @home heb ik niet zo'n vertrouwen.
Ik heb weliswaar geen @home maar Casema maar verder wel dezelfde combi als jij (COM21/WRT54G) maar die krijg ik dus met geen mogelijkheid rechtstreeks aan de praat.

Hoe heb je dit opgelost als ik mag vragen en dan denk ik aan:
- welke firmwareversie
- setup van de Linksys
- MAC-adres gekloond ja/nee
- etc

Ik kreeg namelijk het volgende mailtje van de Linksys helpdesk een tijd geleden:
Wij hebben van andere verschillende Nederlands internet providers (o.a.
@Home) begrepen dat er problemen zijn met de COM-serie modems - dit is
zeer zeker geen Linksys issue.
Om uw gerust te stellen dat uw Linksys router naar behoren werk kunt u
deze uiteraard op een andere locatie testen met een andere modem of
Wanadoo verzoeken u te voorzien van een ander merk modem.
En van een gerenommeerd merk als Linksys (onderdeel van Cisco) mag je toch wel verwachten dat het compatible is met zo'n beetje alle verbindingstypes...

Ik ben benieuwd

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straffe hendrik
judgem schreef op 12 april 2004 @ 13:26:
[...]

Ik heb weliswaar geen @home maar Casema maar verder wel dezelfde combi als jij (COM21/WRT54G) maar die krijg ik dus met geen mogelijkheid rechtstreeks aan de praat.

Hoe heb je dit opgelost als ik mag vragen en dan denk ik aan:
- welke firmwareversie
- setup van de Linksys
- MAC-adres gekloond ja/nee
- etc

Ik kreeg namelijk het volgende mailtje van de Linksys helpdesk een tijd geleden:

[...]

En van een gerenommeerd merk als Linksys (onderdeel van Cisco) mag je toch wel verwachten dat het compatible is met zo'n beetje alle verbindingstypes...

Ik ben benieuwd
Beste,
het korte antwoord is waarschijnlijk: ik heb geluk gehad......
maar goed, wat meer informatie:
* de linksys is een WRT54G versie 1.1 (er is ook een 1 en 2 versie geloof ik). De 1-versie heb ik ook een tijdje getest en die gaf ook geen problemen.
* firmware is 1.42.2
* MAC adres is niet gekloond, dat hoeft niet bij @home (bij casema wel geloof ik).
* verder staat alles dynamisch ingesteld; dus zo'n beetje de defaults.

Het probleem waar het hier om gaat in dit topic is dus niet dat je de boel niet aan de praat krijgt (dat zou toch moeten lukken), maar dat de verbinding telkens wegvalt. Wellicht heb je dus een ander probleem of een router die niet goed is.
Probeer anders eens een totale reset (10 sec. ingedrukt houden van de reset knop) en begin opnieuw.....
Overigens denk ik wel dat Linksys gelijk heeft met hun antwoord, maar daaar schiet je niet zo veel mee op.
sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 21:27
Ik heb zelf ook @home icm een COM21 modem. Ik heb verschillende routers geprobeerd en uiteindelijk toch maar een wat duurdere router gekocht. Deze werkt perfect in combinatie met de COM21. US Robotics router + access point model: USR808054 802.11g Wireless Turbo Router Hij is wat duurder, maar hij werkt perfect....geen performance loss niets......ook niet als ik de draadloze verbinding gebruik. (Hij heeft niet voor niets een HHC award gekregen ;) )

Deze routers gaven bij mij problemen: Sweex BREEDBAND ROUTER + 4 POORTS SWITCH (oude model) Edimax BR-6104S (alle firmwares) en het model van Sitecom

[ Voor 9% gewijzigd door MrX_Cuci op 13-04-2004 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook veel problemen sinds 4 weken, internet zonder router werkt perfect. Met router werkt het 5 minuten (sitecom). Heb intussen al vele malen met @home gebeld, maar ik wordt iedere keer afgescheept met "Maar meneer zonder router werkt het, geen probleem dus". Wanneer er geen internet is staan alle lampjes constant aan, zelfde probleem als vele hier dus.

Werkt het met de nieuwe moterola modem zeker? zoja, dan ga ik nu bellen om een nieuwe te vragen.. (daarnaast, wat is het toverwoordje om snel een nieuwe modem te krijgen? Wanneer het woord router valt haken vele medewerkers al af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Laatst online: 16:36
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 14:44:
Vervolg...

Nu werkt alles weer prima... Ik snap er nu dan ook geen hout meer van :? Volgens mij hebben ze iets veranderd aan de kant van @home... Anders weet ik het ook niet meer, als je weet hoe het zit dan ben je ECHT GOED ;)
Ik heb nu sinds 14 dagen ECHT helemaaal GEEN problemen meer :? Ik heb de SMC 2804WBR v.2, en die liep altijd al veel beter dan de vorige router die ik had. Maar een maand of 2 geleden werd het 'm te veel, toen werd ik er weer eens om de zoveel uur uitgeknald. In tegenstelling tot het verleden hielp ZELFS een DHCP renew niet. Bij een reset liep de router vast op de aanvraag van een lease. Dus de WAN kabel eruit, router gereset. Ok, de firmware werkte goed, want had nu toegang. :? ik dus @Home gebeld. Met het logbestand van de router voor m'n snufferd. Ik had ze verteld dat ik telkens bij een DHCP-renew de melding 'unable to renew an old lease' kreeg (gelijk aan de Win2k Ipconfig-melding 'De DHCP aanvraag is verlopen'. Ik dat aan die mens daar uitgelegd, krijg ik een system administrator aan de lijn. Ik dat verhaal nog eens ophangen... SysAd: 'Ok. haal uw router er even tussenuit, en houd verbinding met uw PC. Start over een halfuur de PC opnieuw op, en doe een release en een renew.' Ok, dast werkte. Ik had dus vanaf @Home een nieuwe lease gekregen. Die sysad wist me te vertellen dat er iets met de lease van mijn ip-adres niet klopte, aangezien ik zelfs zónder router die melding kreeg van ipconfig. Dus misschien helpt dit meer mensen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 18:53:
[...]

stapje verder.... zo'n com21 modem is velemalen duurder dan een motorola surfboard... tig keer...
@home wil graag dat iedereen een motorola modem heeft/koopt...
Maar de meeste @home gebruikers met Com21 modem willen die niet kwijt...

het zijn inquirer achtige speculatie's maar... :z
Sjeeejjj @Home terroriseert niet alleen mensen mét een router met ARPs, hoor... Ik ken GENOEG mensen hier in de regio (Den Bosch/Sint Michielsgestel) die zonder router werken en hetzelfde geneuzel hebben... En wat de routers betreft die je bij @Home koopt: als je die ergens anders koopt hebn je precies dezelfde firmware e.d., en heb je de problemen ook niet :?. Zouden ze routers soms certificeren?

Nog een reden waarom @Home niet alleen naar routers stormt met ARP pakketten is omdat ze dan op MAC-niveau zouden moeten gaan liggen kloten. Maar die ARP pakketjes moeten een wel heel lange weg afleggen om dan toch eindelijk bij die mensen met routers aan te komen, en daarvoor moeten ze ook door de wijkcentrales heen (de Head ends) van @home. Maar die zouden dat echt niet zomaar kunnen filteren tussen jou en je buurman (als je buurman geen router zou gebruiken) omdat je dan geen shared medium meer hebt (de verbinding is dan dus net als bij ADSL een 'dedicated line'. En de techniek van kabelverbindingen biedt dat gemak vooralsnog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Home Sittard COM21 Modem.

Nadat ik 2 computers in me Sweex routertje had geduwd, begonnen de problemen.
Connection time outs, om de 10 minuten. Terwijl het zonder routertje perfect liep.

Me broertje en ik konden niet samen online gamen e.d.
Natuurlijk flipte ik hiervan uit, al me kabels nog eens opnieuw nagekeken. Netwerkkaarten full duplex/half duplex noem het maar op. DHCP aan/uit.
Na iedere optie overal te hebben gehad, lukte het nog niet..
Ik kreeg net zoals iedereen een golfvloed aan ARP requests binnen. Wat me dus niet normaal leek.

MAAR sinds een paar maandjes loopt me routertje soepel en wel.
Ik heb voor de rest geen instellingen meer gewijzigd.
Alles loopt perfect, af en toe wilt hij nog wel ff traag gaan...als ik me webcam aanheb ofzow maar dan vraag je er ook om..maar de connectie valt niet meer weg.

Mijn oom heeft me trouwens aangeraden om op mijn oude pc gewoon Freesco te installeren, hij heeft ook @home en heeft er 3 pc's op.
En hij heeft nooit dit soort problemen gehad...dus misschien kunnen jullie dat proberen als het echt niet lukt.

Ik heb niet de hele topic doorgelezen, dus excuseer als ik een domme opmerking heb gemaakt of als dat Freesco verhaal al eerder is langsgekomen.

M.v.g.

Etienne ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus nu ook nieuwe lease gekregen van @home --> andere gebruikersnaam, ander Ipadres...
Tot nu toe lijkt alles goed te gaan?
Edimax Br6104 + Com21 @ Tilburg :)

Edit:
Gisteren half uurtje toch weer down geweest..nu weer verbinding? :/

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:43

chromeeh

the Gnome

Ik post dit even namens m'n schoonouders :)
Maar goed to the point:

Situatie: Sweex router + Com21
Sinds enige tijd ligt de verbinding er heel regelmatig uit, modem / router rebooten helpt dan ook niet meer.
Een telefoontje naar de helpdesk helpt wel, want even later doet de verbinding het ineens weer voor een tijdje (lees: 10 ~ 30 min.) en dan werkt tie weer niet.
M'n schoonouders wonen in Wierden (gateway: Almel1)

Terwijl ik thuis in Almelo op dezelfde gateway zit er geen enkel probleem heb met m'n Motorola en Sitecom router.......

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens athome is het probleem ontstaan na de snelheidsverhoging. De com21 modems hebben hier dus problemen mee, Als je RIP uitschakeld in je router wil het nog wel eens werken, Athome gaat er nu een ei over leggen hoe dit probleem, met oude com21 modems, op te lossen. Wordt vervolgt volgens athome.
Ik heb zelf een motorrola modem gekregen nadat mijn com 21 gesneuveld was. Werkt prima. Getest met freesco router, edimax router, repotec router, qtec router. Dit alles geen probleem. Wat wel opviel is dat een repotec router beter omgaat met streaming video. Beelden zijn minder schokkerig als met een edimax router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Weet iemand misschien het probleem bij mij op te lossen? Ik heb een Eminent router. Ik had (als leek :+ ) iets gehoord over die ARP pakketjes die je moest blokkeren? Hoe doe je dat precies?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:53

Maximus

There is no substitute

Ik post dit namens een vriend van me die dus op dit moment en vele momenten hiervoor niet op internet kan / kon.

Het volgende is het geval:

Ze hebben via de RUG [Rijks Universiteit Groningen] een internet lijn lopen. Deze gaat via @home. Hierbij is gekozen voor het medium abonnement. Achter deze verbinding loopt een Belkin router. Hierbij is het vreemde dat de router het goed doet, ook de instellingen kloppen [ik ben ze 4x na gelopen].

Echter de PC die het dichtste bij de router zit kan altijd op het internet zonder problemen. De gene die er het verste weg zit ook. Alleen de PC van mijn vriend, de middelste, word er steeds uitgegooid. Hij krijgt dus ook regelmatig time-outs en momenten dat hij als enige niet op internet kan en de rest wel.

Nu dacht ik dat misschien op de kunnen lossen door de netwerkkabels in een andere poort te stoppen. Echter dat maakt niet uit. Ook nieuwe kabels maakt niet uit het geeft geen verschil. Ook een re-install van de PC maakt geen verschil.
Zelfs een andere router er tussen maakt niet uit.

Als tweaker wil je toch elk probleem oplossen :Y). Echter deze is zo hardnekkig dat het mij nog niet is gelukt. Misschien weet een van jullie meer ?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een com21 modem en hier heb ik wel internet mee via router. Ook zonder router als ik de pc rechtstreeks aansluit. Ik heb echter wel wat problemen en nu heb ik van @home een nieuwe modem gekregen een moterola. Ik de oude eruit, nieuwe erin maar nu heb ik dus geen internet. Zelfs niet als ik deze rechtstreeks aansluit.

Weet zeker dat ik modem goed aangesloten heb, zo moeilijk is dit niet en kan niks fout bij gaan. Maar wat is nu dan wel het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Bij mij werkt het wel goed met de vigor.
Je moet je netwerkkaarten van je pc's op 10M half duplex zetten, en ook de router onder Wanverbinding van Autonegiotation afhalen en op 10M half duplex zetten.

Verder als je problemen blijft houden moet je eens kijken onder netwerkinstellingen en onder "eigenschappen van lanverbindiging" het QoS pakketplanner verwijderen.

De problemen moeten hiermee zijn verholpen.................

Kijk eens onder www.Chelloo.com onder Forum / Netwerk delen/draytek en je vindt hier veel info over draytek routers.

Ik heb niet alle topics uitvoerig gelezen maar mogelijk biedt dit een oplossing.

mvrgr.

Ron 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 23:07:
Ik heb een com21 modem en hier heb ik wel internet mee via router. Ook zonder router als ik de pc rechtstreeks aansluit. Ik heb echter wel wat problemen en nu heb ik van @home een nieuwe modem gekregen een moterola. Ik de oude eruit, nieuwe erin maar nu heb ik dus geen internet. Zelfs niet als ik deze rechtstreeks aansluit.

Weet zeker dat ik modem goed aangesloten heb, zo moeilijk is dit niet en kan niks fout bij gaan. Maar wat is nu dan wel het probleem?
Bel even de helpdesk en leg dit probleem uit... Een kennis van me had dit probleem ook bij een switch van Com21 naar Motorola, en bij hem was het noodzakelijk dat z'n verbinding gereset werd. Dat houdt in dit geval in dat @Home de verbinding dichtknijpt en weer opent. Waarom dat zou moeten weet ik ook niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er ondertussen zeker van dat het echt niet aan mij ligt. Router werkt namelijk dagen achter elkaar goed en opeens heb je weer 3 dagen shit wat je ook doet. Op een of andere manier heeft @home zijn netwerk niet onder controle.

Iedereen veel succes bij het lijden onder deze willekeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 21:14:
Ik ben er ondertussen zeker van dat het echt niet aan mij ligt. Router werkt namelijk dagen achter elkaar goed en opeens heb je weer 3 dagen shit wat je ook doet. Op een of andere manier heeft @home zijn netwerk niet onder controle.

Iedereen veel succes bij het lijden onder deze willekeur.
ik heb hierzo volgens mij een stabiliteitsrecord doorbroken... de verbinding draait nu al een kleine 4 weken zónder ook maar een enkele seconde écht time out te zijn geweest... eh, ja, tenzij je een algehele stroomuitval in de flat meerekent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal...
Gow ik ben dus niet de enigste die dit probleem heeft.
Ik heb zelf een router van sweex en van q-tec en allebei het zelfde probleem...
Sòchtends en smiddag`s geen problemen alleen in de avond is het hopeloos.
Ik moet wel 10x per avond de router resetten....
Ik heb dan geen @home maar multikabel Quicknet... en pcies het zelfde als jullie :(
Als iemand een oplossing weet, dan zou dat mooi zijn want ik heb alles al geprobeerd maar nix helpt....
Grt Stringio..... ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook al een probleem

eerst even mijn systeem;
kabel internet @home breedband pakket
kabel modem com21 type cp1165
router edimax br-6104wb(g) wireless

desktop;
amd athlon xp +1700
windows xp prof
edimax ew-7126 wireless lan pci card

en een wireless laptop hp pavillion ze5624ea

(bijna) alles werkt perfect.

kan internetten ,msnnen ( inclusief datatransfer webcam audio)
alle 2 de pc's zijn met elkaar gedeeld. kan dus van pc-a alles doen bij pc-b en andersom.

alle 2 de pc's zijn dus wireless op de router aangesloten.
wil namelijk alles draadloos bij mij thuis (anders had ik geen draadloze router hoeven kopen :P )

nu mijn probleem. als ik een webpagina opvraag duurt het langer dan normaal voor ik die pagina heb.

als ik bij de statistics kijk zie ik dat ik wel heel veel rx crc error's heb

deze pc staat 24uur per dag online

uptime 19uur en44 minuten (pas gereset)

rx ok 30423
rx retry 8129
rx crc error (0-500) 47788
rc crc error (500-1000) 0
rc crc error (>1000) 9

weet iemand waar dit aan kan liggen?????

doe namelijk ook graag gamen (rtcw enemy territory) maar als ik een server pak buiten nederland en naar mijn ping kijk kan het zijn dat ik in 1 minuut dan een ping heb van 76 en een minuut later meer dan 500 dti verrander steeds.
als ik de router er tussen uit gooi en rechtstreeks op de kabel zit heb ik bij de zelfde server vast 76 ping. (kan wel eens een verschil zijn van 20 ofzo maar nooit meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Dit probleem heb ik dus naar mijn gevoel ook.
overdag is er niet aan de hand, maar na etenstijd is het hopeloos.
kan om de 5 minuten router resetten.
Ik heb een Com21 modem met een Edimax BR-6104W(G) Broadband router erachter.
ik heb hem er nu maar tussenuit gehaald, anders is internetten voor mij simpelweg _onmogelijk_.

is dit op te lossen door er een ander merk router achter te hangen?
of andere mogeljikheden bekent?

[ Voor 17% gewijzigd door Gekkenhuis op 01-05-2004 18:53 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Maikeltje schreef op 01 mei 2004 @ 18:50:
Dit probleem heb ik dus naar mijn gevoel ook.
overdag is er niet aan de hand, maar na etenstijd is het hopeloos.
kan om de 5 minuten router resetten.
Ik heb een Com21 modem met een Edimax BR-6104W(G) Broadband router erachter.
ik heb hem er nu maar tussenuit gehaald, anders is internetten voor mij simpelweg _onmogelijk_.

is dit op te lossen door er een ander merk router achter te hangen?
of andere mogeljikheden bekent?
Je zou een ander merk router kunnen proberen, maar ik ga er niet echt vanuit dat het werkt, aangezien @Home-gebruikers met andere merken routerrs ook veel van dit soort problemen hebben. Voor een indicatie moet je eens bij [url=url=www.troublesathome.nl] Troubles@home[/url] kijken.

Ik gebruik zelf en SMC2804WBR V.2, deze router presteert over het algemeen goed, maar met @Home weet ik het ook nooit zeker. Wat ik wel weet is dat er nogal een heel erg forse ARP storm over het netwerk waait, hetgeen de instabiele verbinding kan verklaren.

Ik had een continue verbinding voor de duur van een kleine maand, zonder problemen, en gisteren knalde de verbinding er weer uit. Als klap op de vuurpijl was het herstellen van de verbinding ook nog zelden zo moeilijk als deze keer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
Ik heb maandag met @home gebeld en gezegd dat ik de hele dag niet kon internetten doordat de router vol geduwd wordt met pakketjes vanaf het @home netwerk.
Ze onderkenden het probleem met ARP-pakketjes, zoals wij dat hier ook al hadden geconstateerd.
Ik werd toen doorgestuurd naar de technische dienst en die stelde wat controle vragen als RIP uitgeschakeld en laatste versie van firmware voor router.
Na door dit (kennis)filter te zijn gekomen, werd mij aangeboden dat ze een nieuw modem gingen installeren.

!!!MIJN COM21 WORDT DUS MORGEN VERVANGEN DOOR EEN MOTOROLA!!!

Daarmee moest het probleem verholpen zijn.

Mijn advies aan jullie allen is dus:
1. neem de moeite om (vaak) met de helpdesk van @home te bellen,
2. geef aan dat je router wordt gebombadeerd door ARP-pakketjes,
3. dat je dat met een sniffer op de WAN-aansluiting hebt gecontroleerd,
4. dat je RIP in je router niet aan hebt staan
5. dat je de laatste versie van de firmware op je router hebt staan
6. dat je contact hebt gehad met de router leverancier (in mijn geval Draytek) en dat die geen oplossing heeft
7. and last but not least dat je altijd op de drukke moment compleet niet meer kan internetten en dat je dat zat bent.

Succes, ik ben er nu hopelijk van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:18
Ik heb nu (2 jaar) een motorola modem en een Linksys BEFSR41 Ver 2.1.

Sinds de laatste firmware update heb ik problemen dat in een uur mn LAN wel 5x voor een seconde verdwijnt (krijg ook netjes een melding van windowsxp). MSN verliest connectie enzo.
De laatste 2 weken klapt mn modem er ook gewoon uit s avonds. Duurt dan anderhalf uur voordag hij weer een IP adres krijgt (blijft op 3e lampje knipperen).
Eerlijk gezegd heb ik nooit problemen gehad tot een half jaar geleden. En het begint nu toch echt wel te jeuken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Zo te horen lost de migratie van COM21 naar Motorola dus ook niet alles op... :? Ik heb laatst geschreven dat ik op het punt stond een stabiliteitsrecord te breken (de verbinding was al meer dan 4weken stabiel (COM21-modem --> SMC2804WBR v.2 --> PC's). Echter @Home heeft nu weer dezelfde kuren. Zij het wat minder frequent.
Vandaag was ik weer eens op de SMC-Website en ik vond daar een nieuwe firmware voor de router. Ik heb dus maar 's geflashed. 'ns kijken wat dat op gaat leveren. De nieuwe firmware vind je hier.

Voorzover ik weet zou dit voor SMC-gebruikers kunnen bijdragen aan een stabielere @Home-verbindign. De upgrade zou onder andere minder disconnections tot gevolg hebben. Helaas ontbreekt er een revision history.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Wij hadden in ons studentenhuis in Tilburg ook alleen maar problemen (Vigor 2300, e-tech, etc).. Maar een week of 2 geleden heeft een dag de kabel (ook tv en radio) eruit gelegen, volgens mij groot onderhoud, en sindsdien geen enkel probleem meer!

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja vrienden van mij hebben hetzelfde probleem met die com21 modem van @home.
Wij hebben er een sweex router op hangen zodat we onze ps2's ook online kunnen doen.
Wat ik wel weet is dat de DNS servers anders zijn met de com21 modems.
Bij com21 heb je DNS:

Primary DNS: 213.51.129.170
Secondary DNS: 213.51.144.170

Bij de witte en zwarte motorola modems is de DNS anders:

Primary DNS: 213.51.129.169
Secondary DNS: 213.51.144.169

Nu weet ik dat de servers van @home de cahce 1 keer in de zoveel tijd legen van de servers, en zou daarom misschien het internet er even uitliggen?

@home verklaarde zijn slechte verbinding door dit:

de kabel uit uw meterkast is alleen van koper(geen omhulsel) daar zou het dus aan liggen volgens @home en er zou vorige week een reparatie plaatsvinden.
Nooit iemand die straat opengebroken daar, maar goed...ik denk dat dit probleem afschuiven is van @home....

nu woon ik in hetzelfde postcodegebied van die vriend van me....mijn kabelmodem meegenomen, en wat denk je...nergens last van...@home bljft maar volhouden dat het aan de bekabeling ligt in die wijk...ook al zeg ik dat ik dit getest heb....krijg je het antwoord dat je niet zomaar je kabelmodem op een ander adres mag neerzetten...daar riskeer ik een afsluiting mee....nou mijn broek zakte toen echt af....ik zoek het probleem op...bewijs het probleem...en wat krijg je...dat mag u niet doen en het probleem wordt nog niet toegekent!!

Ow ja, de telefoon werd er ook nog opgegooid door @home omdat ik bleef vragen hoe het kon dat die motorola daar wel zonder problemen werkt.

Dit bestempel ik af als onkunde en proberen dingen op te lossen zonder een cent aan uit te geven....onze keus is gemaakt wij gaan voor ADSL!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
Ik heb dus nu de modem swap gehad en echt geen last meer van wegvallende verbindingen. Ik weet niet hoe het komt, maar ik kan nu echt weer razendsnel internetten. Upload is nu ook omhoog naar 32KBps

Dus nogmaals advies: regel modem-swap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Ik heb zo'n wit modem (waar ook een usb aansluiting op zit) die met de zijkant in m'n meterkast gemonteerd zit, wat voor type heb ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

wit modem = Motorola 4200 (waarschijnlijk). In elk geval geen COM21, want die zijn altijd zwart (Motorola 5100 overigens ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
[knip]
[/knip]
edit:

Hier stond iets wat hier niet moest staan

[ Voor 99% gewijzigd door csteelooper op 23-05-2004 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
We zijn hierzo (Den Bosch West) weer terug bij af... Ik had net @Home aan de lijn en krijg waarschijnlijk een modemswap. Nu geeft zelfs de servicedesk toe dat er een probleem is met Com21-modems<-->routers. Ik heb dan nog wel te horen gekregen dat de SMC28004WBR een code groen heeft: hij zou het goed doen... Nouja, ik wil in ieder geval 1 juni een kans geven: downstream naar 4mbit/s en upstream naar 512kbit/s... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus 3 weken terug ook @home zo ver gekregen mijn com21 --> Motorola te changen...

Van tevoren: Hoge ping (>100ms) + hele tijd wegval (alle lampjes branden)

Nu: 3 weken lang 100% stabiele verbinding, NOOIT wegval, en een ping (in game) van <20ms....

Bij ons kwam er een onafhankelijk bedrijf de modem installeren, scheen goedkoper te zijn voor @home...
En die mensen hebben TOEGEGEVEN dat het probleem bij de modem lag.

Een aantal maanden terug is er een verhoging van de snelheden ingevoerd, en het oude com21-systeem kan dit simpelweg niet aan.
Het nieweu DOCSIS-systeem daarintegen wel.

Dus 100% gegarandeerd: Modem vervangen --> weer goede verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 06:53:

[...]

Dus 100% gegarandeerd: Modem vervangen --> weer goede verbinding.
Dat zei @Home hier ook; ik krijg te doen met een modem dat ze me opsturen. Daarna een return van het oude Com21-modem naar @Home. Dat ding heeft 't toch bijna 5 jaar volgehouden, maar kheb problemen met onwillendheid naar routers toe... Nu dus maar ff een direxcte verbinding om @home te plezieren: geen problemen. Dat wordt bellen om de modemswap te regelen :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

csteelooper schreef op 24 mei 2004 @ 22:24:
Nu geeft zelfs de servicedesk toe dat er een probleem is met Com21-modems<-->routers. Ik heb dan nog wel te horen gekregen dat de SMC28004WBR een code groen heeft: hij zou het goed doen...
Code Groen... van de @Home helpdesk? En dat is een stempel van goedkeuring voor een modem? Dan kennen ze ook routers met 'code rood'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
rvm schreef op 25 mei 2004 @ 21:39:
[...]

Code Groen... van de @Home helpdesk? En dat is een stempel van goedkeuring voor een modem? Dan kennen ze ook routers met 'code rood'?
Nou er is zeker wel iets bekend over routers die je beslist niet moet hebben voor een goede verbinding. Zoals de SMC7004BR (die wil met de com21's niet altijd lekker door een deur) of de USR8000 met officiële firmware (ook weer het Com21-verhaal...). Met de Motorola modems hebben ze veeeeeeeeeeel minder problemen (zowel de Surfboard 4200 als de SurfBoard 5100 (EuroDOCSIS 2) werken veel beter met routers. Vandaar dat mensen bij klachten over hun verbinding ook een nieuw modem kunnen krijgen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een D-Link DI-604 Router icm een Com21 modem en ik kan echt helemaal niks meer. Als ik 20 minuten lang internet heb mag ik blij zijn maar daarna word ik er zo weer uitgegooid. :X :X :X

@home :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 16:39:
Ik heb een D-Link DI-604 Router icm een Com21 modem en ik kan echt helemaal niks meer. Als ik 20 minuten lang internet heb mag ik blij zijn maar daarna word ik er zo weer uitgegooid. :X :X :X

@home :r
Gosh... ken ook iemand met zo'n router. Hij heeft echt álles al geprobeerd... Krijgt nu van @Home een nieuw modem. De Motorola's werken met deze router veel beter dan de Com21's. En @home is bezig een modemswap te plannen in gebieden waar het Com21-platform overbelast dreigt te raken met de snelheidsverhogingen... Als ik jou was zou ik dit probleem eens voorleggen aan de helpdesk. Je moet dan wel enigszins durven aandringen en door de melding: "wij ondersteunen in principe geen routers" heenbijten. Ook moet je melden dat je de verbinding zónder router hebt getest (na dat even echt te hebben gedaan (houdt hier twee dagen voor aan)). Wat in ieder geval helpt is te vermelden dat je erg veel last hebt van de ARP pakketjes. Als laatste moet je volhouden dat het absoluut niet aan je router ligt. Kost wat moeite, maar in mijn geval was het succesvol... _/-\o_

edit:
heb zelf een SMC2804WBR router; die moest het volgens @home goed doen...

[ Voor 6% gewijzigd door csteelooper op 27-05-2004 17:27 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb het voorlopig opgelost. PC direct aan de modem. Maar nu heeft mijn eigen pc geen internet.

Maar zelfs zonder router ertussen ging het vanmiddag mis. Dus nu heb ik alles statisch ingesteld en ik vraag me af of dit mag van @home? Weet iemand daar meer over?

Mischien kan ik ook proberen de router statisch in te stellen anders. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 22:41:
Nou ik heb het voorlopig opgelost. PC direct aan de modem. Maar nu heeft mijn eigen pc geen internet.

Maar zelfs zonder router ertussen ging het vanmiddag mis. Dus nu heb ik alles statisch ingesteld en ik vraag me af of dit mag van @home? Weet iemand daar meer over?

Mischien kan ik ook proberen de router statisch in te stellen anders. :D
Als het zelfs zónder router ertussen mis ging moet je misschien eens een signal-check laten uitvoeren. Ik ken iemand in Best die, in plaats van een te zwak, een te sterk (!) signaal doorkreeg 'voor z'n modem. Essent heeft toen een correctie moeten uitvoeren in de wijze warop het AOP was aangesloten. Klinkt vreemd, maarreh... :? Ik heb zelf overigens geen last van een wegvallende verbinding als ik m'n router er niet tussen heb, en ook met de router ertussen valt 't eigenlijk nog wel mee. Zit nu op eens per twee á 3 dagen, ipv. eens in de 10min. bij mijn USR8000. Maar vooral de laatste drie maanden was het echt huilen met d'n pet op... Voor de zoveelste keer is dit dan ook waarom ik een ander modem toegestuurd krijg... Het Com21-platform hier ('s-Hertogenbosch West -- Kruiskamp) heeft sowieso al te weinig capaciteit. Zeker na 1 juli zou dat problemen gaan geven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

csteelooper schreef op 27 mei 2004 @ 23:06:
[...]

Als het zelfs zónder router ertussen mis ging moet je misschien eens een signal-check laten uitvoeren. Ik ken iemand in Best die, in plaats van een te zwak, een te sterk (!) signaal doorkreeg 'voor z'n modem. Essent heeft toen een correctie moeten uitvoeren in de wijze warop het AOP was aangesloten. Klinkt vreemd, maarreh... :? Ik heb zelf overigens geen last van een wegvallende verbinding als ik m'n router er niet tussen heb, en ook met de router ertussen valt 't eigenlijk nog wel mee. Zit nu op eens per twee á 3 dagen, ipv. eens in de 10min. bij mijn USR8000. Maar vooral de laatste drie maanden was het echt huilen met d'n pet op... Voor de zoveelste keer is dit dan ook waarom ik een ander modem toegestuurd krijg... Het Com21-platform hier ('s-Hertogenbosch West -- Kruiskamp) heeft sowieso al te weinig capaciteit. Zeker na 1 juli zou dat problemen gaan geven....
Dat kan wel kloppen, ik heb zoiets eerder gehad voor een jaar terug en toen hebben ze gesleuteld aan de 'stroomkast' in de straat om het signaal te veranderen van sterkte. Maar voordat die mensen van @Home er zijn ben je ook weer 3 dagen verder en 10 minuten helpsdesk kosten armer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 09:47:
[...]

Dat kan wel kloppen, ik heb zoiets eerder gehad voor een jaar terug en toen hebben ze gesleuteld aan de 'stroomkast' in de straat om het signaal te veranderen van sterkte. Maar voordat die mensen van @Home er zijn ben je ook weer 3 dagen verder en 10 minuten helpsdesk kosten armer :(
All Righty then!!! Ik HEB de Motorola SB5100E gekregen vandaag en ben er nu mee online. Kzit nu over de gegarandeerde snelheid van 2,5Mbit/s heen, om precies te zijn op 2,9Mbit/s. Had alleen geen begeleidende brief hierzo met de datum van omzetting erin dus moest ik ff bellen om het SN en het HFC-MAC ID door te geven. Maar nu ben ik dus online en me router heeft het een stukkie minder druk met die ARPjes op het COM21-platform!! Keep on goin' @Home!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem heeft niks te maken met het com-21 modem, ik heb zelf een motorola en heb precies dezelfde problemen. Misschien dat het bij jullie helpt omdat jullie 1 van de eerste zijn die switchen naar docsis in jullie regio. Jullie zijn dan een van de weinige die op het docsis netwerk zitten, dat dus ook veel minder belast is. Maar ik voorspel jullie wanneer iedereen bij jullie in de regio switch naar docsis, je het zelfde probleem weer hebt. Het heeft gewoon met vervuiling op het @home netwerk te maken, wat alleen op te lossen valt door filters te plaatsen, maar wat @home weigert te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

twansalemink, welke router (merk/type) heb je? Dit is denk ik de eerste keer dat ik iemand met een Motorola modem problemen zie hebben met een router. Je hebt denk ik wel gelijk met je redenering dat er straks op het Motorola platform ook meer routerproblemen gaan ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rvm

ik heb een Belkin 54g Wireless cable router. Ik heb contact gehad met Belkin, en die vertelde me dat er geen problemen bij hun bekend waren. Ik heb van hun een beta firmware gekregen, maar dit loste niks op aan het probleem. Het enige wat helpt wanneer de verbinding is weggevallen, is reset of de stroom eraf halen, heb hierna meestal meteen weer verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 13:08

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 19:20:
@rvm

ik heb een Belkin 54g Wireless cable router. Ik heb contact gehad met Belkin, en die vertelde me dat er geen problemen bij hun bekend waren. Ik heb van hun een beta firmware gekregen, maar dit loste niks op aan het probleem. Het enige wat helpt wanneer de verbinding is weggevallen, is reset of de stroom eraf halen, heb hierna meestal meteen weer verbinding.
Niet de enige hoor, bij mij wil hij ook niet werken. Ik heb sinds deze week ook een motorola. Ik kon helaas geen verbinding krijgen --> @home gebeld --> Opnieuw geconfigureerd. Ik heb volgens @home en het modem nu wel een verbinding, maar geen internet op de computer(s). Het ligt waarschijnlijk aan de routerinstellingen. Aan dit modem hangt een e-tech router (v1) met een firmware van sept 2003. Volgens mij is dit een router zonder VPN. Deze router communiceerd met niet met het nieuwe motorola modem.

Zal een firmware upgrade wonderen doen om dit verbindingsprobleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 18:30:
Het probleem heeft niks te maken met het com-21 modem, ik heb zelf een motorola en heb precies dezelfde problemen. Misschien dat het bij jullie helpt omdat jullie 1 van de eerste zijn die switchen naar docsis in jullie regio. Jullie zijn dan een van de weinige die op het docsis netwerk zitten, dat dus ook veel minder belast is. Maar ik voorspel jullie wanneer iedereen bij jullie in de regio switch naar docsis, je het zelfde probleem weer hebt. Het heeft gewoon met vervuiling op het @home netwerk te maken, wat alleen op te lossen valt door filters te plaatsen, maar wat @home weigert te doen.
In de regio 's-Hertogenbosch west zit meer dan 57% van alle abonnees op een (Motorola) DOCSIS-modem. Hier is @Home voor nieuwe abonnees al zeker 2,5 jaar van het Com21-platform af. Het probleem is ook niet het modem, maar de Hed-end van @Home voor Com21-gebruikers. Die kan er niet tegen als er bepaalde pakketten geblocked en dus teruggestuurd worden, wat veel routers doen. @Home geeft voor wat betreft deze regio zélf aan dat het probleem ligt bij de combinatie van een Com21-modem en een router. Het feitelijke probleem ligt dan natuurlijk bij het feit dat dít Com21-modem (CP1100D) niet DOCSIS-gecertificeerd is.
Ik geef je gelijk in het feit dat een hoop van de problemen zouden zijn opgelost met het plaatsen van filters, maar dit specifieke probleem waarwschijnlijk niet. Dit omdat de verbinding met het @Home-netwerk wel blijft bestaan, maar de verbinding tussen het Com21-modem en de router (dus de verbinding na het AOP) wegvalt. En dat heeft niet zoveel met de filters op het @Home netwerk te maken, alsmeer met het feit dat de Com21 verstopt raakt en vervolgens de IP-lease voor de router eruit knalt. De router moet dan opnieuw een aanvraag doen om er weer een te krijgen.
Hoe dan ook, ik kan je vertellen dat ik al sinds de verhuizing van Sint-Michielsgestel naar 's-Hertogenbosch dit probleem had (daarvoor was het Com21 modem redelijk stabiel) en dat ik sinds de switch naar het DOCSIS-platform ook geen enkele keer meer de verbinding heb verloren. De switch naar het DOCSIS-platform mag dan voor mij precies drie weken geleden zijn gebeurd, een continue verbinding van drie weken is alleszins toch beter dan het om het uur moeten renewen van de IP-lease.
Als twansalemink het hier meer had over het feit dat álle lampjes op het modem gaan branden (hetgeen ook al bekend staat onder de naam 'kerstboomeffect'), dan kan ik wel vertellen dat een modemswap het probleem niet op hoeft te lossen, maar dat dat meestal wel gebeurt.

Noot: veel van deze informatie heb ik uit handen van een tweedelijns medewerker van d @Home servicedesk; ik mag aanneemen dat men daar weet waar men het over heeft... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Timrek schreef op 11 juni 2004 @ 08:44:
Ik heb volgens @home en het modem nu wel een verbinding, maar geen internet op de computer(s). Het ligt waarschijnlijk aan de routerinstellingen. Aan dit modem hangt een e-tech router (v1) met een firmware van sept 2003. Volgens mij is dit een router zonder VPN. Deze router communiceerd met niet met het nieuwe motorola modem.
Kun je achterop het modem bij de Ethernet aansluiting eens controleren of de verbinding tussen router/modem zich op 100Mbps instelt? Motorola's schijnen nogal eens problemen te hebben met 100Mbps verbindingen, terwijl 10Mbps/half duplex (wat de COM21 standaard deed) geen probleem oplevert. Helaas is dit voor de WAN aansluiting op de router meestal niet handmatig in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulde aan @home. Eindelijk werkt alles na een motorola modem en doorgevoerde snelheidsverhogingen weer goed. Beter dan ooit eerlijk gezegd. Ook overnet werkt eindelijk weer goed en mijn router (oude ranzige edimax 6104) werkt weer naar behoren. Het is eigenlijk te gek dat je zo blij kan zijn met iets wat gewoon altijd zo hoort te zijn. Nou ja af en toe een postief geluid in deze thread kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier even een aanvulling voor mensen die gebruik maken van een etech rtbr02 router (kleine, blauwe doosjes), misschien ook geldig voor andere etech modems(?):

Ik had (na de snelheidsverhogingen) ook het welbekende probleem met router+com21 modem (storing op gateway). Firmware update lostte dit probleem op, maar de router werd onstabiel.

Van @home toen een Motorola modem toegestuurd gekregen, maar i.c.m. de router kreeg ik daar ook geen internetverbinding mee.

Vanavond effe met e-tech gebeld en wat blijkt: de adaptor die bij veel van deze routers is meegeleverd kan te weinig stroom leveren (ze sturen me een nieuwe op).

Die nieuwe adaptor heb ik nog niet gezien, maar ik heb de router net effe aan een gestabiliseerde voeding gehangen, en dan werkt alles perfect.

Voor mensen met bovenstaande problemen: gewoon effe e-tech bellen en vragen naar een nieuwe adapter.

Het enigste waar ik nog benieuwd naar ben, is of dit eventueel ook de problemen met de com21 modems zou oplossen (al lijkt dat me niet waarschijnlijk gezien de vele soorten routers die het daar moeilijk mee hebben..)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste