Router + @Home COM21 modem : geen internet*

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 3.414 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goodielover schreef op 11 February 2003 @ 11:27:
Graag in dit topic alleen reacties van mensen die exact dit probleem hebben.
of reactie van mensen die wel een draytek achter hun @home hebben zitten maar niet dit probleem hebben of mensen die een ander merk router hebben en ook achter @home zitten.
Zit je dus niet achter @home of heb je geen router dan graag :X

Ik heb even een apart topic geopend naast het grote Draytek problemen topic omdat daar teveel discussies door elkaar spelen.

Ik heb gemerkt dat er meerdere mensen zitten met volgend probleem.

Sinds begin van dit jaar is de normaal perfect functionerenden infrastructuur van een @home kabel aansluiting met daarachter een draytek 2200E router gedurende de avond niet meer operationeel.
Eerste gedachte is natuurlijk er vindt bandbreedte abuse plaats in de wijk. Echter kabel direct vanaf modem in de PC en probleem is weg, weer een extreem goede performance.

Het valt wel op dat het modem ook al is er geen PC op aangesloten erg hard bezig is met recieve & transmit. Wat hij op dat moment te transmitten heeft weet ik niet.
Het lijkt erop dat de draytek overspoeld wordt door dit inkomende verkeer en verder niets meer kan doen. Mijn netwerkkaart die in de PC zit heeft daar blijkbaar geen last van als ik de kabel rechtstreeks van het modem in de PC-stop.

Ik kan geen contact opnemen met @home, want die roepen direct: Router achter modem wordt niet ondersteund.
Ik verdenk ze er echter van dat ze het op dit moment aan het frusteren zijn.
Hoe ze dat doen weet ik niet.

Doel is nu eerst in dit topic om de omvang van het probleem vast te stellen en dan met de probleemhebbers naar mogelijke oplossingen te kijken.

Mijn gegevens zijn:
Modem van @home: COM21
Router: Draytek 2200E
Firmware router: 2.3.1
Aantal PC's op router per OS: 2x WinXP, 1x Win98SE (Op poort 2,3,4 van de router)
Kaarten op: 3 x 100Mbit Full duplex

Tijdstippen problemen: van 18:00 - 23:00
Het kan aan de regio liggen waar je zit. Ikke heb namelijk exact hetzelfde probleem met mijjn Eminent router. Alleen ligt het niet aan de router maar aan @home. Na enig bestuderen blijkt dat er een in de zoveel tijd een Gateway probleem bij @home zich voordoet. @home heeft dan een timeout van ongeveer een minuut en gaat daarna weer vrolijk verder. Je netwerkkaart gaat vervolgens meteen door met de verbinding. Mijn router denk dat denk denk denk denk denk. EUHHH wat gebeurd er allemaal en reset zichzelf gewoon doodleuk. Probeert weer te connecten en gaat dan pas verder.
Dit probleem heeft zich ook een tijd voorgedaan in regio 's Hertogenbosch. (Maat van me heeft het allemaal uitgzocht en met @home gebelt aangezien hij 2 ip's had.)
Dit probleem doet zich sindskort ook voor in Groningen. Aantal HBO genoten hebben hetzelfde. Misschien heeft jou router dit probleem ook wel.

Controleer of je af en toe je verbinding verliest mbv een tooltje die je netwerkverkeer meet. Is dit niet het geval dan zal het wel aan je brakke router liggen.

Suc6 ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08
Nogmaals wil ik vragen of jullie willen helpen met het verzamelen van Ethereal LOGS.

Zojuist ben ik weer door @home benaderd; ze hebben de logs echt nodig om het probleem op te kunnen lossen !

Dus zou iig IEMAND op deze manier even willen sniffen? Kost mischien 15 min instalatie-tijd, en 5 min tijdens een aanval. Valt toch wel mee?
Want anders zie ik de situatie helaas niet echt veranderen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

heb net de firmware van m'n roter geupdate (edimax br6104) naar versie 0.64 en dat bracht een enorme zwik aan extra features met zich mee (oa. in de firewall settings) ik ga eens kijken of dit iets helpt en ff op de site van edimax kijken in de documentatie van al die nieuwe features.

CuteBritney, ik maak nu logs met linkmonitor, maar die registreert alleen of er wel of geen verbinding is (ping naar gateway (en die komt errug vaak niet binnen 4 sec. terug, 's avonds misschien zelfs vaker dan wel), maar die logs zijn niet genoeg natuurlijk???

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 17-03-2003 19:52 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

juist ff kijken dan moet ik dus ff een 2e netwerk kaart ff in mijn pctje gaan monteren...

EN 10meter kabel extra aan gaan leggen tijdelijk omdat de kabels bij ons thuis in het huis zijn verwerkt :P

* Mirrorshade zal het proberen als ie een middagje vrij heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Orion84 schreef op 17 maart 2003 @ 19:50:

CuteBritney, ik maak nu logs met linkmonitor, maar die registreert alleen of er wel of geen verbinding is (ping naar gateway (en die komt errug vaak niet binnen 4 sec. terug, 's avonds misschien zelfs vaker dan wel), maar die logs zijn niet genoeg natuurlijk???

Nee, dat is niet echt waar we naar op zoek zijn. Maar mischien toch handig, om alleen maar eens te laten zien wat het nu eigenlijk terweeg brengt. Zou je me de logfile willen mailen? Dank :)

Het gaat hier om de log files van een sniffer. Een sniffer is niets anders dan een programma welke kijkt wat voor verkeer er langs komt. Hij 'sniffert' dus aan het modem, en slaat alles op. ELK stukje verkeer (dat je normaal nieteens merkt, bijv. ARP request of een DHCP lease) zie je voorbij komen. Of als je ICQ aan hebt staan zie je de berichten van de ICQ server ("Oncoming buddy: 123456789"). En/of je ziet FTP verkeer, de commando's. Hetzelfde bij het checken van een POP mailbox: je ziet zelfs alle passwords etc !
Kortom: het is ook wel leuk om eens te spelen met zo'n sniffer :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

de logs zijn onderweg. en ik wilde nog ff iets melden/vragen:

sinds die nieuwe firmware meldt de security log van de router een nieuw soort melding:

Router advertisement from WAN** 217.120.99.171->> 224.0.0.2, Type:10, Code:10 (from WAN)

deze komen vele malen per minuut binnen (tenminste gedurende langere periodes, en soms is et wat rustiger) en een select groepje ip's komt hier vaak terug (ga die nog ff tracen).

getraced: het zijn allemaal andere @home users dus.

[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 17-03-2003 20:50 . Reden: getraced ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Orion84 schreef op 17 maart 2003 @ 20:44:
de logs zijn onderweg. en ik wilde nog ff iets melden/vragen:

sinds die nieuwe firmware meldt de security log van de router een nieuw soort melding:

Router advertisement from WAN** 217.120.99.171->> 224.0.0.2, Type:10, Code:10 (from WAN)

deze komen vele malen per minuut binnen (tenminste gedurende langere periodes, en soms is et wat rustiger) en een select groepje ip's komt hier vaak terug (ga die nog ff tracen).

getraced: het zijn allemaal andere @home users dus.

'k heb ze binnen, super bedankt !

Wat betreft die router advertisements: Blijkbaar zijn dit ARP broadcasts uitgezonden door @home gebruikers. Door de router om precies te zijn; aangezien je een deel van het merk in het mac adres ziet terugkomen. En ik heb werkelijkwaar al veel merken gezien; van Dlink tot netgear etc etc
Zo zien ze eruit:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Cutebritney/troep/arp.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Cutebritney schreef op 17 maart 2003 @ 23:27:

[...]

'k heb ze binnen, super bedankt !

Wat betreft die router advertisements: Blijkbaar zijn dit ARP broadcasts uitgezonden door @home gebruikers. Door de router om precies te zijn; aangezien je een deel van het merk in het mac adres ziet terugkomen. En ik heb werkelijkwaar al veel merken gezien; van Dlink tot netgear etc etc
Zo zien ze eruit:
[afbeelding]
graag gedaan, maareh houdt er wel ff rekening mee dat ik van de meeste disconnects zoals aangegeven door linkmonitor nauwelijks last had (soms wat vertraging). dit is eigenlijk alleen packteloss die optreedt bij het pingen (wel enorm veel, dus ook nie in orde, maar heb er nie veel last van). eigenlijk komen alleen de disconnects van 5 min of meer ofsow overeen met daadwerkelijke disconnects die ook door de router worden aangegeven.

wat me trouwens opviel is dat de packetlos enorm minder wordt als ik ga gamen :?

als er tijdens het gamen een echte disconnect optreedt, of de game crasht (en dat doet TO nog al eens :( ) en ik ga terug naar windows, dan is er altijd opvallend veel groen in de grafiek van linkmonitor (veel meer als wanneer ik gewoon "idle" of surfend naar dat prog zit te kijken.

naast die router advertisements krijg ik ook nog een hoop RIP v1 meldingen. die zag ik met de oude firmware ook al, maar denk niet echt dat daar de oorzaak ligt toch??

edit: bovendien blijkt de firmware die ik nu heb niet voor europa bedoeld te zijn (bug met PPTP), maar aangezien ik nog geen probs heb (heb ook geen PPTP) laat ik em lekker staan. op de europese site van edimax (www.edimax.com.tw) is 0.59 nog steeds de nieuwste versie, maar dat is met simple firewall, ipv de advanced die ik nu heb e daarom ook lekker hou.

[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 18-03-2003 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net alle problemen gelezen, en het valt me op dat @home geen ondersteuning zou geven voor routers? Zelf heb ik een com21 oud model met een sitecom router. Bij het aansluiten kreeg ik ook problemen en vervolgens @home gebeld. Mij werd keurig netjes verteld hoe ik mijn router moest instellen en zie daar, het werkt!!! al een jaar zonder problemen. Ik heb mijn router mijn cc- naam gegeven en het MAC-adres van de modem ingevoerd in de gegevens van mijn router.

Zou het probleem dan toch niet bij @home liggen maar bij het merk router?????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op 18 maart 2003 @ 13:52:
heb net alle problemen gelezen, en het valt me op dat @home geen ondersteuning zou geven voor routers? Zelf heb ik een com21 oud model met een sitecom router. Bij het aansluiten kreeg ik ook problemen en vervolgens @home gebeld. Mij werd keurig netjes verteld hoe ik mijn router moest instellen en zie daar, het werkt!!! al een jaar zonder problemen. Ik heb mijn router mijn cc- naam gegeven en het MAC-adres van de modem ingevoerd in de gegevens van mijn router.

Zou het probleem dan toch niet bij @home liggen maar bij het merk router?????????
het mac adres van het modem in je router?? hmm, ga ik dat misschien ook eens proberen (heb nu gewoon clone mac gedaan vanaf de pc waar ik de router geconfigured heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Bingo, mail binnen van Draytek Benelux. Ze hebben hem doorgestuurd naar Draytek Taiwan, waar er een onderzoekje naar gestart is. Quote:
In order to figure out the main problem. I have spent a lot of time to mine the
log file named aanval.zip. And it provides many important information.
Thank you again for forwarding the log file to us.

According to the log file, it shows that someone is attacking the web
hosts reside in the subnet of 213.51.232.1/255.255.254.0. And the Vigor
2300 router with MAC blabla is one of the targets. (I think
that you have enabled the "Allow management from the Internet" function)
In this attacks, the mass packets is sent to the Web server of the vigor
2300 router as shown in embedded figure. Therefore all the resource of
the vigor 2300 router is run out and the system is rebooting due to the
hardware watch-dog.

We have implemented a DoS Defense functionality to protect and migrate
the DoS attacks. It will be released as soon as possible.
Since we can not find the attack tool in order to duplicate the
evnironment that you have suffered, we can only tell you what happens.
We need your help.
Could you find out what attack tool is used and possibly provide it to us, it will be very
helpful to us in testing the DoS Defense functionality.
Hier kunnen we 3 dingen uit halen:
* Er komt een firmware met anti DDoS functies :9~
* Ze begrijpen het probleem niet helemaal; het is geen gegenereerde aanval.
* De router blijft gewoon UP & runnin & snel. De verbinding loopt vol; de router blijft in princiepe gewoon up.

Wat er dus gebeurd is dit:
1 zo'n vreemde packet komt binnen op de WAN poort. Een normaal client systeem zorgt er op de 1 of andere manier voor dat het ook bij deze ene pcket blijft. Het gaat in ieder geval niet door. Bij de draytek router is het echter zo dat er op de een of andere manier iets niet gebeurd (of juist wel gebeurd) waardoor de datastroom door blijft gaan. Blijkbaar reageerd hij anders op zo'n packet als dat een PC dat doet.
Nu is het natuurlijk de grote vraag hoe een PC dan wel reageerd. Dat is echter heel erg moeilijk om achter te komen. Dan zul je namelijk OF een packet als deze moeten emuleren, OF moeten loggen op het moment dat een aanval begint. Dat laaste is waarschijnlijk helaas niet echt te doen; aangezien hij dan niet zal opvallen. En het wordt moeilijk om al het verkeer dat in bijvoorbeeld 24 uur langskomt; te controleren op die ene packet....

Dus nu de grote vraag: Iemand enig idee of er een prog bestaat waarmee je zelf 'custom' packets kunt genereren? Het zou in theorie wel moeten kunnen, maar of zoiets bestaat... :?

Want als we erachter zouden kunnen komen hoe een PC erop reageerd (die dus zorgt dat de datastroom direct afgekapt wordt), zouden we draytek gigantisch kunnen helpen. En zij kunnen het dan direct in de nieuwe firmware implenteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

vergeet niet dat het niet alleen bij draytek zo is hè! ook andere merken hebben dit probleem (zoals mijn edimax).

en heeft er hier misschien iemand een verklaring voor de enorme DALING van de packetloss (bij het pingen van de gateway met linkmonitor) zodra ik Tactical-Ops ga spelen??

03/18/2003 19:31:24 **Router advertisement from WAN** 217.120.39.104->> 224.0.0.2, Type:10, Code:10 (from WAN)
03/18/2003 19:31:23 **RIP v1 from WAN** 217.120.99.186, 520->> 224.0.0.9, 520 (from WAN)

(zoals eerder gezegd de twee meestvoorkomende meldingen van mijn routers firewall) maar die 224.0.0.x adressen, zijn dat de daadwerkelijk geadresseerden ofsow?? dat zijn servers in US die van NEotrace de volgende beschrijving krijgen:
This is a multicast address and is used in addressing a group of IP devices

(als dit niks met et probleem te maken heeft, laat et me ff weten dan hou ik hier verder m'n mond over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Cutebritney schreef op 18 March 2003 @ 18:07:
Bingo, mail binnen van Draytek Benelux. Ze hebben hem doorgestuurd naar Draytek Taiwan, waar er een onderzoekje naar gestart is. Quote:

[...]

Hier kunnen we 3 dingen uit halen:
* Er komt een firmware met anti DDoS functies :9~
* Ze begrijpen het probleem niet helemaal; het is geen gegenereerde aanval.
* De router blijft gewoon UP & runnin & snel. De verbinding loopt vol; de router blijft in princiepe gewoon up.

Wat er dus gebeurd is dit:
1 zo'n vreemde packet komt binnen op de WAN poort. Een normaal client systeem zorgt er op de 1 of andere manier voor dat het ook bij deze ene pcket blijft. Het gaat in ieder geval niet door. Bij de draytek router is het echter zo dat er op de een of andere manier iets niet gebeurd (of juist wel gebeurd) waardoor de datastroom door blijft gaan. Blijkbaar reageerd hij anders op zo'n packet als dat een PC dat doet.
Nu is het natuurlijk de grote vraag hoe een PC dan wel reageerd. Dat is echter heel erg moeilijk om achter te komen. Dan zul je namelijk OF een packet als deze moeten emuleren, OF moeten loggen op het moment dat een aanval begint. Dat laaste is waarschijnlijk helaas niet echt te doen; aangezien hij dan niet zal opvallen. En het wordt moeilijk om al het verkeer dat in bijvoorbeeld 24 uur langskomt; te controleren op die ene packet....

Dus nu de grote vraag: Iemand enig idee of er een prog bestaat waarmee je zelf 'custom' packets kunt genereren? Het zou in theorie wel moeten kunnen, maar of zoiets bestaat... :?

Want als we erachter zouden kunnen komen hoe een PC erop reageerd (die dus zorgt dat de datastroom direct afgekapt wordt), zouden we draytek gigantisch kunnen helpen. En zij kunnen het dan direct in de nieuwe firmware implenteren :)
Wellicht kan je dit ook doormailen naar @Home. Gezien het eerdere antwoord wat je gehad hebt willen zij graag ook alle mogelijke informatie. Wellicht kunnen zij dan er achter komen wat de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

idd, want die krijgen volgens mij nu alleen logs binnen zoals ik die ook heb gemaakt (actie via T@H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Done :)

Ook direct draytek nogmaals mailen dan maar...kijken of ik ze de situatie verder kan uitleggen. begint behoorlijk gecompliceert te worden ondertussen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

hmm, ik heb nu Ethereal geinstalleerd op pc achter router (heb geen hub tot mijn beschikking om jou opstelling te bouwen, Cutebritney). en wat me het meest opvalt is dat mijn router (edimax br6104) systematisch naar al de ip's in de pool waaruit ip's worden uitegeeld (192.168.2.100~.199) ARP broadcasts worden gestuurd, terwijl die ip's dus helemaal niet zijn uitgedeelt. ik heb nu de pool beperkt tot vier adressen (omdat ik er toch nooit meer pc's aanhang) en dat beperkt het verkeer enigzins, maar nu komen die 4 ip's gewoon vaker langs.

is het normaal dat dit gebeurt, of is dit een gevolg van de problemen, of is het gewoon een bug in de router??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Meer over de arp broadcasts is aan het licht gekomen bij de @Home meeting in Vught:
[rml][ @Home]Bijeenkomst Vught / Den Bosch[/rml]
Er is ondertussenal contact geweest met @Home en men is er mee bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm... vorige week weer de router erop gezet, maar met een transparante brug ertussen (Linux LFS Bakje met twee netwerkkaarten in promiscous mode en met bridge-utils) om eens goed te kijken wat er nu over gaat. Veel IGMP (Internet Group Management Protocol) en ARP verkeer. In deze configuratie hebben we een halve week succesvol gedraaid. De bridge is ondertussen ertussen uit, maar nog steeds geen rare situaties zoals voorheen.

@HOME @Groningen
COM21
Draytek Vigor 2200e (2.3.1)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

* Orion84 bedankt BOOTZ voor het opzetten van een DEBIAN server/router , want dat helpt echt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGroninger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 20:34
Ik heb @home hier in Groningen, 2 week terug een Sitecom router aangeschaft, 1e week had ik geen problemen, maar de afgelopen dagen flikkert m'n internet er om de 15/30 min eruit, dan moet ik de stekker van de router even erin en eruit doen en dan doet m'n internet het weer, zeer irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:26

tozzke

aka tozzert

ik ben dus ook in het bezit van een Sitecom DC-202 router en ik moet zeggen... hij valt eens per week ook uit.
eerst krijg ik een email van de router dat er een aanval is geweest wat eruit ziet als dit:

code:
1
2
2003-03-23 13:18:47 - IP Spoofing - Source:0.0.0.0
,0,WAN - Destination:0.0.0.0,0,LAN

(ip wil nogal eens verschillen, soms is het een ip wat hetzelfde is als ip's binnen m'n lan)

en dan kan ik donderop zeggen dat 10 tot 15 minuten later m'n internet eruit ligt. Router is niet meer te benaderen en het enige wat helpt is de spanning er ff af halen.

Ik dacht in het begin dat Sitecom gewoon 3 keer kont was en was al een draytek 2200E aan het overwegen.... mar nu ik dit topic doorlees... :|

edit:

btw... ik heb @home dus

[ Voor 5% gewijzigd door tozzke op 23-03-2003 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGroninger
heel vaak dan vliegt de connectie er bij mij 1 sec. uit en dan gelijk er weer in, is zeer irritant met downloaden bijvoorbeeld, of online gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGroninger
Sitecom zegt dat ik m'n router maar eens moet omruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sitecom router ruilen heeft geen zin. Ik heb mijn sitecom omgeruilt tegen een netgear wireless. Heb nog steeds dezelfde problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

heb sinds kort (week of 8) een router (Sweex broadband router). Het account bij @home (Maastricht) hebben we al 3 jaar. Tot aan de installatie van de router eigenlijk nooit (grote) problemen gehad. Zo af en toe wat uitval maar nooit structureel.

Dat is dus verandert met de router. Een groot deel van de tijd geen problemen maar in de drukke uren valt de verbinding weg (eerst langzaam en vervolgens niks meer). Helpdesk gebeld ..... yup kost veel geld en je krijgt geen hulp(met een router gemonteerd). Router deraf .... niks...perfecte verbinding. Router deraan..niks
perfecte verbinding tot.....1 tot 2 uur later en de zaak functioneerd niet meer.

Oftewel alle problemen die ik hier en bij troubles@home op de boards tegenkom.

Tot nu toe hebben we via een sofware router (Windows ICS) gewerkt met Norton Internet security (Virus en Firewal) op drie verschillende PC-systemen. De verbinding met de E-mail server was wat vaker slecht of langzaam, maar de internet verbinding was alleen weg als er echt een storing was.

Volgens de @home helpdesk zou het probleem zitten bij de naamgeving van de PCs. De router heeft de @home HOST NAAM (c.....) en de PCs zijn naam1 en naam2 genoemd. De helpdesk kon de naam van de PC echter zien en volges hun zorgt dit ervoor dat de server van @home de verbinding niet meer herkent???Dit probleem
zou als we de router bleven gebruiken de komende weken alleen maar erger worden?

Snapt iemand deze redenering?...

Wat als ik de PC's in het netwerk nu weer de hostnaam geef (als dat kan, meerdere keren dezelfde naam in een werkgroep lijkt me wat moeilijk bij het
delen van bronnen)

Francois Essers
:*) this life is more than just a read through (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGroninger
je kan gewoon meerdere pc's in je werkgroep dezelfde naam geven, de omschrijving staat er dan ook bij, en die meestal anders, zonder de @home host naam (cc-.....) doet de pc het soms niet eens

ik heb gister trouwens ook het Mac-adres van m'n Com21 modem in m'n router gezet, het leek eerst een verbetering, maar de connectie valt nog steeds om de zoveel tijd eventjes weg. Dan gaat de router (Sitecom) lawaai maken, en de lampjes gaan flikkeren.

[ Voor 4% gewijzigd door DaGroninger op 25-03-2003 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

lijkt me sterk dat het te maken heeft met de computernaam, aangezien het bij mij soms tot een dag of 5 goed blijft werken
DaGroninger schreef op 25 maart 2003 @ 16:56:
*knip*
Dan gaat de router (Sitecom) lawaai maken, en de lampjes gaan flikkeren.
?!

er zit toch nix mechanisch in ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGroninger
m'n moeder zei het, mijn pc staat niet bij de router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

Laaste tijd eigenlijk nauwelijks problemen gehad...
Lijkt er op dat @home iets heeft gedaan?? Kan iemand het bevestigen?

Alleen de ping blijft nog al aan de hoge kant soms :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

Ik heb net weer een "aanval" gehad. Het internet werd steeds langzamer. Ik heb snel het IP veranderd (ik heb een 2e computernaam), maar het internet bleef langzaam.

Zoals beloofd, heb ik een plaatje toegevoegd:
Afbeeldingslocatie: http://www.piccadilly.nl/images/essentkabelcom.tucows.com.JPG

Ik heb dus Pingplotter er maar op los gelaten. Zo zie je dat de ping steeds verder omhoog gaat tot ongeveer 7-8 seconden. daarna weer goed is. In ieder geval blijkt dat het MODEM (aan de hand van MAC-adres?) aangevallen wordt en NIET je IP-adres, omdat ik immers snel van IP wisselde.

Ik heb een Draytek Vigor 2200E.

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Mirrorshade schreef op 30 maart 2003 @ 13:26:
Laaste tijd eigenlijk nauwelijks problemen gehad...
Lijkt er op dat @home iets heeft gedaan?? Kan iemand het bevestigen?

Alleen de ping blijft nog al aan de hoge kant soms :(
ook op troublesathome.nl hoor ik berichten dat de problemen de laatste paar dagen sterk verminderd zijn (volgens het daar veelgebruikte linkmonitor slechts 3% packetloss ipv. 50%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 18:10

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Topicstarter
Ik (topicstarter) heb de afgelopen tijd ook geen probleem meer gehad.
Ben wel blij daarover, want ik heb de verbinding beroepsmatig nodig.
Heel af en toe heb ik nog een dipje, maar dat is binnen een minuut weer voorbij.
Als @home iets heeft gedaan ben ik ze daarvoor dankbaar en heb in een keer ook minder problemen met de €3,= verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGroninger
heb de laatste dagen ook haast geen last meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet alle pagina´s door gelezen maar wil dit toch ff kwijt. (Ik weet dus niet of het al gezegt is.) Vervang met een router ten eerste je netwerkkaart door een 100Mb kaart. Kijk dan onder windows of de kaart op automaties staat bij de duplex gegevens. Als je de kaart van @home wil blijven gebruiken (de 10 Mb kaart) zorg dan dat de kaart achter de router op full duplex staat. Dit probleem heb ik pas nog mee gemaakt dat achter de router de verbinding steeds weg viel. Omdat de kaart door windows op half duplex word gezet. Met full duplex was het opgelost. En met een 100Mb kaart gaat het nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goodielover schreef op 30 maart 2003 @ 21:45:
Ik (topicstarter) heb de afgelopen tijd ook geen probleem meer gehad.
Ben wel blij daarover, want ik heb de verbinding beroepsmatig nodig.
Heel af en toe heb ik nog een dipje, maar dat is binnen een minuut weer voorbij.
Als @home iets heeft gedaan ben ik ze daarvoor dankbaar en heb in een keer ook minder problemen met de €3,= verhoging.
Morge mede @Home-gebuikers..,

De problemen 'lijken' zich vermindert te hebben, maar schijn bedriegt.
Het wegvallen van mijn @Home connect hier in Vught vindt nog steeds plaats. De tijdsduur van het wegvallen is wel korter dan voorheen, maar de frequentie waarmee het zich voordoet niet!!

Ik heb een aantal sniffer logfiles opgestuurd naar de speciale (tijdelijke) Vught-helpdesk, maar de dames en heren aldaar waren niet in staat om deze te 'lezen', omdat deze volgens hen in 'het verkeerde format' waren opgestuuurd.
Voor het maken van de sniffer logs gebruik ik Ethereal 0.9.11 en NAI Sniffer Pro 4.60.01.. Ik heb in mijn mail ook duidelijk (productnaam, versie, leverancier, etc) aangegeven waar het om gaat en dan toch lever ik (volgens @Home helpdesk) de logfiles aan 'in het verkeerde formaat' .. :?

Op de mijn mail met de vraag wat dan wel 'het goed formaat' is heb ik nog geen antwoord mogen ontvangen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 06:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

het goede formaat is waarschijnlijk een txt bestand, dit kun je in ethereal produceren door te printen, en dan te kiezen voor print to file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat het ook beter gaat. Ben afgelopen weken weer in het buitenland geweest en toen ik weer thuis kwam was de router gewoon actief. Geen reset nodig, meteen contact.
Dat was voorheen nooit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Hier in Vught ook minder problemen. Messenger blijft gewoon online zolang als de computer aanstaat. Modemlampjes knipperen niet meer zo veel als de pc uitstaat. En niet te vergeten d/l snelheden van weleer: 350 tot 430 KBps is weer heel gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-06 19:33
hier in rosmalen ook een stuk minder problemen....af en toe nog wel een wegvallertje....maar over het algemeen een hele vooruitgang....messenger kan inmiddels de hele dag aanstaan zonder 25x te hoeven inloggen....

het is wel zo, dat linkmonitor af en toe aangeeft gewoon verbinding te hebben, maar dat hij in werkelijkheid gewoon weg is, althans, alleen voor het bekijken van websites....rest werkt wel gewoon....al heb ik hier de laatste dagen geen alst meer van gehad..

tevens knipperen mijn lampjes op de modem een stuk rustiger....

hopelijk blijft het nu zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Maastricht ook minder problemen, afgelopen weekend 1x wegvallen van verbinding. Resetten ed werkten niet totdat ik even de PC aan het modem hing, verbinding maken en vervolgens weer naar router. Rest van de tijd draaide alles.

Of dit nou aan @home ligt...?

FEJE
This life is more than just a read through

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norckon
  • Laatst online: 01-09 21:26
Eens met bovenstaande; veel minder trouble laatste dagen.
Vandaag slechts 1x uitval. Heb snel MAC adres veranderd van router in 3Com-adres en prompt werkte alles weer. Dit bevestigd dus een 'aanval' op MAC en niet op IP (wat we al wisten).

Sindsdien geen problemen meer gehad, maar weet dus niet 100% zeker of dit door mijn adres-verandering komt of door verbeteringen bij @Home. Kan in elk geval weer rustig gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

weer een aanval. ze duren steeds langer en worden heviger

Afbeeldingslocatie: http://www.piccadilly.nl/images/essentkabelcom.tucows.com2.JPG

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow wat ben ik blij om dit te lezen!!!
Heb sinds 4 weken eigen pc en deze staat verbonden met een Ediamx 6104.
En inderdaad zoals velen van jullie zit ik ook bij @home en heb ik iedere week wel een keer dat de verbinding ineens weg is. Aangezien ik een vader heb die hier nogal hysterisch over kan doen heb ik maar direct de @home service lijn gebeld en idd, advies was, direct aansluiten op modem en ja hoor, hij deed het weer.
Alles goed en wel totdat exact een week later :? de verbinding ineens weer weg viel.Maar op de modem nog wel alles branden (dus er was verbinding) en op de router alles lampjes branden met send en receive! Erg gefrustrerend dus. Hups stekker erin en eruit, netwerkkabeltjes erin en eruit en hij deed het weer.
VOOR EVEN EEN HALF UUR!
Toen helemaal boos en heb maar pc beneden en boven uitgezet en vanochtend deed internet het weer!
Daar word je toch gestoord van!
Nou ben ik niet zo'n computerkenner met talen enzo, kan het enigszins nog volgen,maar ja, zoals ik dus lees ben ik niet de enige bij @home.
Iemand nog tips?
:-) Thanks
LovingLientje

specificaties:
pc 1: Win 98 pc2:Win XP
Router: Edimax broadbandrouter BR 6104 (ps in software van deze pc kan die ineens de tijd niet meer goed zetten met zomertijd,maakt niet wat ik doe!)
Modem: Motorola ???(van@home)
@home user sinds: begin december 2002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
Als je echt wat wil moet je het oplossen met één van de pc's als router inzetten. Hiervoorheb je wel een tweede netwerkkaart nodig in die PC en die PC moet aanstaan als de ander wil internetten. Je router is dan overbodig. Geen leuke oplossing, maar de enige die er geen last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit in de omgeving van Den Bosch, Rosmalen om precies te zijn, de problemen zijn deze week al een heeeeel stuk minder geworden. 's avonds blijft het nog steeds wel langzaam maar de verbinding valt in ieder geval niet meer weg !!! :)

Nog een kleine aanpassing bij @home en dan kunnen we er volgens mij hier weer tegenaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-02 14:43
Oplossing voor jullie probleem is het Com21 modem. Ik had zelf ook eerst het Com21 modem maar nu het nieuw (Thompson, wit). Mijn eerste routers was een P60 met Freesco. Dit heeft altijd correct gewerkt ook met de Com21 tot dat die steeds vaker zijn connect begon te verliezen (vanaf mei 2002). In Juli 2002 heeft @home bij ons in de wijk alle com21 vervangen voor het Thompson modem. Daarna nooit meer klachten gehoord of zelf gehad van connectie verlies.

Ondertussen nieuwe router, repotec IP515LM (zelfde als Sitecom maar dan met een printerpoort er op), helemaal geen problemen mee tot op heden en ook nog een goede ping. Woon in Maastricht in de wijk Heer waar veel problemen zijn met een zeer hoge ping. Ping 8000 is normaal bij de meeste tussen 19.00/ 20.00 uur tot 23.00/ 24.00 uur.

Oude gegevens:
- Modem: Com21
- Router: Freesco
- 3 PC's 2x WinXP prof, 1x Win98SE
- NIC's: 2x 3COM 905B/C TX, 1x SIS900

Nieuwe gegevens:
- Modem: Thompson
- Router: Freesco, vanaf 2003: Repotec IP515LM
- 3 PC's 2x WinXP prof, 1x Win98SE
- NIC's: 2x 3COM 905B/C TX, 1x SIS900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een com21 modem met daarachter een smc barricade met wlan.
ik heb helemaal geen problemen.
ik heb een winXp prof en 4 win 2000 Prof erachter op netwerk en wlan.
ben eigenlijk dik tevreden met @home
de wireless kaarten zijn van cisco en de vaste aansluitingen van 3com alles op full 100 auto aan 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

Cayote => wlan

Juist ik denk dat zo ie zo al iets adners is...

waardoor je het probleem niet zo snel krijgt al wij hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Mirrorshade schreef op 03 April 2003 @ 19:58:
Cayote => wlan

Juist ik denk dat zo ie zo al iets adners is...

waardoor je het probleem niet zo snel krijgt al wij hebben :)
Het router deel heeft totaal niets te maken met het wlan deel, dus dat scheelt helemaal niets.

Ik heb btw ook weer 2 aanvallen gehad. Nu ook ARP packets, in plaats van TCP packets. Erg vreeemd allemaal.
'k zal ze @home even mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

Het router deel heeft totaal niets te maken met het wlan deel, dus dat scheelt helemaal niets.
Zo iets bedeolde ik eigenlijk ook...

geen problemen meer gehad hier in Rosmalen afgelopen week...
alleen de ping blijft zo ie zo gewoon aan de hoge kant :(

Vooral Als ik iets aan het donloaden ben.. (maakt niet uit waar vandaan) schiet de ping al om hoog...
Dit moet gewoon niet kunnen dat ik maar zo weinig band breette heb...

Het lijkt wel of ik aangesloten ben met basis paket... Twerijl ik wel voor Breedband BETAAL!! :(

[ Voor 34% gewijzigd door Mirrorshade op 04-04-2003 13:27 . Reden: exta item ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

de afgelopen week ofzo heb ik absoluut geen disconnects meer gehad (regio Tilburg) icm met een Sitecom DC-202

offtopic:
btw ik heb al een hele tijd (misschien al sinds ik de router heb) een constante datastroom van 4K (zowel up als down)
heeft iemand anders daar ook last van? of een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word er gewoon gestoord van! Gisteravond weer om 10 voor 10, ben gewoon aan het surfen en ineens niks meer he! Stekker van router erin en eruit, helpt niet.
Niks he, en dan 's avonds ineens na 11en kunnen we weer surfen maar dan heel langzaam.OM gek van te worden! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah met een sitecom router, heb ik af en toe dat ik de stekker eruit moet trekken en dan er weer in, ZWAAR IRRITANT. SOMS een paar dagen niet en dan soms 4keer achter elkaar!!!!!!!
iemand een oplossing , hebe en com21 modem en heb de nieuwste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mirrorshade, jij komt ook uit Rosmalen he? Nou ik heb gisterenmiddag @home gebeld, want ik kreeg zelfs mn router niet meer aan de praat, de lijn zat gewoon he-le-maal vol met .....?

Maar bij @home komen ze natuurlijk met t al-oude excuus, dat ze geen ondersteuning bieden voor Routers. Vanaf nu ga ik dus iedere dag bij de helpdesk zeiken, totdat ze er he-le-maal GEK 8)7 van worden!!!

Maar hoe was het vorige week bij jou? Hier liep het gewoon als een trein, alleen 's avonds was t weliswaar wat aan de trage kant, ik heb ik in ieder geval geen disconneties meer gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9nevermind9
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 15:53:
....
Maar bij @home komen ze natuurlijk met t al-oude excuus, dat ze geen ondersteuning bieden voor Routers. Vanaf nu ga ik dus iedere dag bij de helpdesk zeiken, totdat ze er he-le-maal GEK 8)7 van worden!!!
....
aah gezellig met mede tweakers lullen onder werktijd ;)

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:18

Wokschotel

Op 6 wielen

-

[ Voor 100% gewijzigd door Wokschotel op 28-08-2003 13:49 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

hmmmmm
vannacht weer een vastloper gehad, een harde reset was het enige wat baatte

btw... de constante traffic is nu verleden tijd (hoe/waarom weet ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
Ook hier laatste tijd geen constant brandende lampjes op modem. Wel af en toe router rebooten, maar dat ook een ip-nummer probleem zijn

[ Voor 29% gewijzigd door Goodielover op 09-04-2003 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral op de drukke tijden bljiven onverklaarbare uitvallen optreden die opgelost worden door de PC direct aan het kabel modem te hangen. Ik heb allerlij instellingen uitgeprobeert op de router maar geen enkele lost het probleem geheel op.

Duidelijk is wel dat de firewall een negatieve invloed heeft, vooral zaken als Client Filtering MOET uitstaan anders gaat het gelijk mis (zelfs met goede regels). Helemaal uitzetten van de firewall lijkt soms ook te helpen.

Ik denk er nu echt aan om een dedicated PC als router in te gaan schakelen, dit is gewoonweg waardeloos (net als de service van @home) of overstappen naar ADSL.... als dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 april 2003 @ 20:44:

[...]
Ik denk er nu echt aan om een dedicated PC als router in te gaan schakelen, dit is gewoonweg waardeloos (net als de service van @home) of overstappen naar ADSL.... als dat kan.
Ik snap zoiezo niet waarom zoveel mensen blijven zitten met hun router, het is duidelijk dat het probleem niet echt bij @Home neer te leggen is, aangezien in de normale setup het wel werkt. (Gewoon met een PC erachter)

Opmerkingen als "Het zou moeten werken", tja, het doet het niet, om dan te gaan kankeren op @Home, en op een helpdesk die je gewoon niet kan helpen vind ik dan zwak. In principe ondersteunen ze alleen hun eigen netwerkkaart, om dezelfde reden als dat ze geen routers ondersteunen.... ze kunnen het gewoon niet allemaal testen, en nu blijkt dus ook waarom ze het niet kunnen ondersteunen.

* TheGhostInc is een @home gebruiker (2x) Rosmalen/Den Bosch, 2x linux router, 2x probleemloos.

Ik blijf me verbazen over mensen die kankeren op helpdesks, terwijl *IEDEREEN* weet dat helpdesks gewoon maar beperkte kennis hebben. Het is zelfs zo erg dat de sfeer op de gemiddelde helpdesk ook gewoon klote is, omdat iedereen alleen maar belt om te kankeren. Beetje respect voor de medemens zou geen kwaad kunnen, die mensen proberen ook alleen maar hun werk te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
TheGhostInc schreef op 14 april 2003 @ 14:41:
[...]

Ik snap zoiezo niet waarom zoveel mensen blijven zitten met hun router, het is duidelijk dat het probleem niet echt bij @Home neer te leggen is, aangezien in de normale setup het wel werkt. (Gewoon met een PC erachter)
Bullshit. @home hoort een fatsoenlijke dienst af te leveren, dat doen ze niet. Ze genereren abnormaal veel verkeer, ergens zit een grote misconfiguratie.
Dat het met een gewone PC wel werkt is geen exuus; nu wordt er gewoon een brakke dienst geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 17:53

Wildfire

Joy to the world!

Tozzman schreef op 04 April 2003 @ 17:39:
de afgelopen week ofzo heb ik absoluut geen disconnects meer gehad (regio Tilburg) icm met een Sitecom DC-202
Ik heb zelf ook een Sitecom DC-202 router en @Home, maar ik heb er echt nog nooit problemen mee gehad. Werkt lekker stabiel (ook Tilburg)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

TheGhostInc blijk baar heb je het topic niet helemaal goed oor gelezen...

Er word namelijk gewoon weg een te hoog bepaald aantal dataverkeer gegenereerd...
En dat kan gewoon niet !!!

De hoge ping valt de laaste tijd ook wel weer mee hiero.. ik kan nu weer goed online game :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een Unex NexIP IS050e broadband router en een Com21 cp1080 modem in Venlo op @Home...

- Géén last van buitensporig dataverkeer
- Géén last van outages/disconnects

Sterker nog... Ik heb die router al 5+ maanden non stop draaien. Ik gebruik het Donkey2000 netwerk met mijn eMule client. Ik heb ondanks de waarschuwingen in de help een behoorlijk hoge connect rate/5sec en maximaal aantal bronnen per bestand. Hiervan zou mijn router legitiem over z'n nek kunnen gaan, omdat dit als waarschuwing is vermeld. Niets is minder waar. Het werkt allemaal prima de luxe. Geen enkel probleem! Ik ben zeer tevreden over deze router. Ik moet erbij zeggen dat de Com21 modem wel een van de nieuwste is, omdat deze niet lang geleden is vervangen vanwege een blikseminslag.

BaZ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou duidelijk toch dat het probleem niet bij de routers ligt, het probleem ligt in bepaalde regios bij verschillende servers van @home..... Dus "zeiken" op @home, GA GERUST JE GANG!! :Y)

Ik ga over een tijdje ADSL uit proberen, dan kan @home de stront in zakken! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem treedt in ieder geval alleen bij @home op, bij mijn zoektocht naar mogelijke oplossingen voor mijn router probleem bij @home ben ik ALLEEN @home tegengekomen met dit probleem.

Ergerlijk is in ieder geval dat de ondersteuning 0, nada, niets is terwijl er wel een behoorlijk maandelijks bedrag wordt gevraagd EN de help desk NIET VOOR NIETS IS!!!! @home weet verdomd goed dat ze een probleem hebben (zeker ook gezien hun reactie......) maar heeft geen zin om het echt op te lossen.

Dus als gebruiker gaan we op zoek naar zij die mogelijk een klein beetje van de sluier kunnen oplichten. DAAROM kom ik op deze forums. Niet om te horen "ik heb geen probleem en ik zit ook bij @home en jullie moeten niet kankeren". Vertel me dan eens welke settings gebruik je, hoe is je router geconfigureerd, welke verbindigssnelheden heb je, vertraagd je ping zo af en toe?....Heeeeeeel misschien lossen we dan SAMEN dit probleem op!

FEJE
"This life is more than just a read through"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

ja ok..
hier in rosmalen weer hoge pings.. :( soms naar 3000

kheb ff twee trace plaatjes gemaakt om te laten zien waar het bij mij knelt buiten de router om ..

Afbeeldingslocatie: http://www.mirrorshade.nl/images/ping-1.gif
http://www.mirrorshade.nl/images/ping-1.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.mirrorshade.nl/images/ping-2.gif
http://www.mirrorshade.nl/images/ping-2.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.mirrorshade.nl/images/ping-3.gif
http://www.mirrorshade.nl/images/ping-3.gif

Als je naar dew afbeeldingen kijkt, neem ik aan dat het alle bij de knelpunten @home servers zijn...
dus nu niet gaan zeggen dat het aan ons licht :P

[ Voor 12% gewijzigd door Mirrorshade op 18-04-2003 22:10 . Reden: link van plaatjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordamski
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-01 14:23

Noordamski

yibbedi yibbeda

verkeerd topic.... hoe kan dit nu weer?

[ Voor 95% gewijzigd door Noordamski op 19-04-2003 00:46 ]

If you can't convince them with facts, dazzle them with bullshit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordamski
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-01 14:23

Noordamski

yibbedi yibbeda

ik heb hier een com21 modem met de draytek 2200e en heb nauwelijks problemen. Heel af en toe valt de verbinding weg, maar daar kan ik mee leven. Is echt minimaal.
Ik heb een paar keer wel het probleem gehad dat alle lampjes branden en er niets meer mee te doen was.
Ik had meer het idee dat er andere computers (lees: gebruikers) op een bepaalde poort of poorten info aan het sturen waren waardoor mijn draytek volledig over de rooie ging.
Was o.a. probleem met SQL server (pas geleden) en ik was deze vergeten de laatste patch te geven. Heb het alsnog gedaan en toen was het deze keer over. Keren daarvoor (1 of 2 keer) heb ik draytek voor 5 of 10 minuten uitgezet. Toen had ik er geen last meer van. Ik draai overigens wel lokaal nog Zonealarm pro. Misschien scheelt dit ook wel.
Lokatie: Den Bosch

If you can't convince them with facts, dazzle them with bullshit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb ook @home.
-Level-One router
-Com21 modem
-2 pc's met winxp
Mijn verbinding valt ook continu weg. Ik had er al eerder een topic over gepost maar ik blijf het probleem houden.
Opvallend is dat het bij mij 1 week prima werkte en toen ineens steeds de verbinding weg viel. En nee ik heb na die week nix veranderd aan de instellingen. En ja ik heb de router ook al een keer geruild: 1 week werkte ie prima en toen weer hetzelfde liedje :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:21

the-spawn

.: Dark Storm :.

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 15:53:
Mirrorshade, jij komt ook uit Rosmalen he? Nou ik heb gisterenmiddag @home gebeld, want ik kreeg zelfs mn router niet meer aan de praat, de lijn zat gewoon he-le-maal vol met .....?

Maar hoe was het vorige week bij jou? Hier liep het gewoon als een trein, alleen 's avonds was t weliswaar wat aan de trage kant, ik heb ik in ieder geval geen disconneties meer gehad....
Ik kom ook uit Rosmalen, heb sinds 2 weken een E-Tech router. heb er sinds ik deze router heb ook last van. Zo eens op de avond of soms een dag niet, valt gewoon inet weg voor een paar minuten, meestal na een renew van de DHCP dan loopt alles weer, maar soms helpt dit ook niet.

Voorheen heb ik altijd een server gehad die inet deelde en nooit problemen mee gehad.

Zou het aan m'n router kenne liggen of aan @home?
Is er een oplossing voor?

Als inet het doet dan is het gewoon snel en eigenlijk niets mis mee.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiveZoner
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-02 14:26
Draytek heeft voor de Vigor 2200 series een nieuwe firmware op de nederlandse ftp site staan. Ik heb deze reeds geinstalleerd. Ben benieuwd, de update list is veelbelovend.

Voor eenieder die net als ik de .rst file gaat gebruiken. Er staat een spatie in de filenaam waardoor de router update tool hem niet goed kan lezen. Spatie verwijderen en gaan met die banaan!
[New Functions]:
1. Firewall Denial of Service functions.

[Improvements]:
1. Improve DNS assignment policy.
2. Support VPN connection from LAN interface.
3. Support PPTP with MPPE remote access clients via RADIUS authentication.
4. Improve DHCP client stability.
5. Add customer DNS setting for DYNDNS.
6. Improve H3.2.3 traffic pass-through NAT.
7. Reject RIP port unicast packets to protecting from attack.
8. Change "Disable ping from internet" as default setting to increase the security.

[Fixed problems]:
1. Fixed connection failures on MS Exchange Server(5.5) from LAN.
2. Fixed VPN always-on problems for multi-tunnel connections.
3. Fixed VPN always-on failures when back-up ISDN is up(ISDN model).
4. Fixed (firmware 2.3.x)MS Chap v1 authentication failures on VPN(as a client).
5. Other minor bugs.

[ Voor 54% gewijzigd door DiveZoner op 23-04-2003 16:28 ]

Sign here: _________________

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Puffin schreef op 23 April 2003 @ 16:26:
Draytek heeft voor de Vigor 2200 series een nieuwe firmware op de nederlandse ftp site staan. Ik heb deze reeds geinstalleerd. Ben benieuwd, de update list is veelbelovend.

Voor eenieder die net als ik de .rst file gaat gebruiken. Er staat een spatie in de filenaam waardoor de router update tool hem niet goed kan lezen. Spatie verwijderen en gaan met die banaan!

[...]
Hij is er ook voor de 2300 :)

* Xandrios gaat straks installen. ATM niet echt zin om die software weer te moeten installen, crosscable tussen pc-router etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nog even offtopic:
Ik heb soms een beetje medelijden met zo'n helpdesk die helemaal wordt afgefikt, een goede helpdesk is onbetaalbaar, aangezien goede mensen vaak het wat hogerop zoeken.
Maar goed, voor alle mensen die roodgloeiend ervan worden, zet er ff tijdelijk een pc tussen, is beter voor je eigen gezondheid ;)

Maar ik bedacht me net ineens iets, wat misschien kan helpen.
Wat ik zelf al meerdere keren heb gehad, is dat de verbinding eruit is geknald nadat ik teveel had zitten prutsen (pc eraan, pc eraf, pc eraan ... ).
Dan verdween het modem in een staat waar hij dan amper uit was te halen, waarna ik soms geen verbinding meer kon krijgen. Dit zowel met Com21 als motorolla modems.

Misschien dus ook een idee om je router zelf in de gaten te houden, als je router flink over de zeik gaat dan kan @home erachter aan gaan.

Beetje in de trant:
Router ontvangt teveel rommel
Router slaat op hol, reset zichzelf een paar keer kort achter elkaar
@Home gaat over de zeik

* TheGhostInc weet het verder ook niet, maar wenst iedereen alvast succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup een beetje constructief en wat misschiens... en

Ik heb in een aantal andere forums gelezen dat er ook problemen kunnen ontstaan met een PC waarvan de netwerkkaart niet goed geconfigureerd is.

De netwerkkaart moet in half-duplex mode werken, bij full duplex mode (gelijktijdig ontvangen en verzenden) wordt de verbinding slechter totdat alleen nog een herstart werkt.

Kan het zijn dat onze routers zeg maar "full-duplex" communiceren met het kabel modem en dat daardoor de "overcommunicatie" onstaat? Kun je de manier waarop een router communiceert met het kable modem sturen..instellen?

Oh ... die van mij is een Sweex, het kabel modem is een RCA DCM215

FEJE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online
Zou puur aan de modems liggen???? Ik zie dat er bij alle klachten om een com21 modem gaat.
Is er iemand die een Com21 modem heeft en geen klachten heeft??
Is er iemand met een andere dan Com21 modem die dezelfde klachten heeft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

ik heb niet alles gelezen, maar een goede vriend had hetzelfde probleem,
daar bleek achteraf een foute netmask opgegeven te zijn....

ipv 255.255.255.0 moest het in zijn geval 255.255.252.0 zijn...
let er dus op dat de netmask dus geldig moet zijn voor en je gateway en eigen IP.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Riesjard

ik heb een RCA DCM215 kabel modem, en ook dezelfde problemen. Het modem is ongeveer 1 jaar geleden in de plaats van het oorspronkelijke modem (vlgs de docs die ik nog heb een com21 modem) geplaatst. Jammer genoeg heb ik met mijn router alleen ervaring met het RCA modem. (ie de bekende problematiek)

DUUR
mijn subnet mask wordt (automatisch) op 255.255.255.0 gezet (LAN subnet naar router). De router geeft wel de bij de intenet verbinding de info dat het subnetmask daar 255.255.254.0 is (kiest ie vanzelf..) Ik ga er vanuit dat de juiste instellingen zijn.?.

FEJE
this life is more than just a read through

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online
Ik heb mijn Level-one router à 79 euro weer teruggebracht en heb bij Mycom die Edimax router gekocht(openingsstunt 29 euro) en het gaat nu al 3 dagen goed.

Zul je zien dat ie weer na een week begint te ***ten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

kheb nu de nieuwe firmware ginstalleed van de draytek

Het leek wel of meteen internet een stuk soepeler liep.. _/-\o_

Ff Ddos in gesteld... alles ziet er weer iets beter uit..
ik ben naar cabel modem gelopen en de lichtjes kipperen NoG steeds redelijk hetig vergeleken met voreger zonder router. Maar zolang ik er geen las van heb tijdens het internetten maakt het mij allemaal niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
Dat @home geregeld geen verbinding geeft i.c.m. de COM21 en Vigor2200E kan ook liggen aan een instelling die ik laatst ontdekte nadat ik geregeld mijn router opnieuw moest instellen.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bokkiewokkie/inbel.jpg
normaal gesproken kom je niet bij deze instelling van Idle Timeout van de router
maar het bleek dat deze op 180 stond en dat verklaarde waarom telkens mijn verbinding wegviel
nu staat hij op -1 en alles blijft wel normaal werken.
hoe hij ooit op 180 is gekomen weet ik niet, waarschijnlijk gebeurd door de upgrade die ik ooit heb uitgevoerd, momenteel draai ik versie 2.0
dus kijk ook even onder Internet Acces Setup - PPTP voor deze instelling of hij verandert is.
hij hoort volgens de handleiding van de router op 0 te staan, maar -1 blijkt ook goed te werken.
wellicht is jullie probleem bij deze opgelost

[ Voor 5% gewijzigd door Piet Marisael op 01-05-2003 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
Ik heb zojuist een upgrade gemaakt naar versie 2.3.6
en ja hoor zoals bovenstaand al stond aangegeven:

Idle Timeout stond weer braaf op 180

opletten dus bij het upgraden dat je deze instelling weer op 0 of -1 zet

en inderdaad zoals sommige al dachten: de verbinding lijkt wel vele malen sneller :7

[ Voor 16% gewijzigd door Piet Marisael op 01-05-2003 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online
Ik heb nu na een week of 2vlekkeloos gebruik weer problemen. Nu alleen in mindere mate. Met mijn 2 Level-One routers viel de verbinding na 1 à 1,5 week heel vaak. Mijn Edimax 6104 router valt na twee weken ook weer af en toe uit. Heb er in de 2 voorgaande weken helemaal geen last van gehad.....

Hoe kan dat toch dat steeds na een bepaalde tijd de verbinding steeds wegvalt? Ik word er nu echt niet goed van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 18:05

JeroenT

hoi!

Piet Marisael schreef op 01 May 2003 @ 14:07:
Dat @home geregeld geen verbinding geeft i.c.m. de COM21 en Vigor2200E kan ook liggen aan een instelling die ik laatst ontdekte nadat ik geregeld mijn router opnieuw moest instellen.
[afbeelding]
normaal gesproken kom je niet bij deze instelling van Idle Timeout van de router
maar het bleek dat deze op 180 stond en dat verklaarde waarom telkens mijn verbinding wegviel
nu staat hij op -1 en alles blijft wel normaal werken.
hoe hij ooit op 180 is gekomen weet ik niet, waarschijnlijk gebeurd door de upgrade die ik ooit heb uitgevoerd, momenteel draai ik versie 2.0
dus kijk ook even onder Internet Acces Setup - PPTP voor deze instelling of hij verandert is.
hij hoort volgens de handleiding van de router op 0 te staan, maar -1 blijkt ook goed te werken.
wellicht is jullie probleem bij deze opgelost
Ik geloof niet dat die PPTP setting iets met je @home verbinding te maken heeft.
Aangezien je bij @home geen PPTP verbinding opzet B)

Zelf heb ik op dit moment nergens last van met mijn Vigor2200E met de PPTP instellingen default op 180 sec... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Niet online
Lees hier erg veel reacties met een draytek router, en maar weinig met een SMC :(
Had er iig de vorige maand mega last van met die SMC (7004VBR).
Modem is volgens mij gewoon het stadnaart Com21 modem, aangezien we het hier toch al 2-3 jaar hebben zo ongeveer
Constant 5 lampjes die branden, modem resetten helpt soms, maar vaak niet.
Tis trouwens dan ook zo dat het netwerk tussen beide computers (win Xp) dan niet meer werkt.

Sinds dinsdag gaat het beter, maar nog wel steeds wegvallende verbinding enkele malen per dag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:46

Tijntje

Hello?!

Ik heb zelf een edimax BR6104W en heb hier dus ook last van ik woon in Kaatsheuvel (regio Tilburg) Hieronder een stukje uit mijn router log.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
05/16/2003  00:41:38 **Router advertisement** 217.121.120.166->> 224.0.0.2, Type:10, Code:0 (from WAN Inbound)
05/16/2003  00:41:35 **Router advertisement** 217.121.120.166->> 224.0.0.2, Type:10, Code:0 (from WAN Inbound)
05/16/2003  00:41:22 **Router advertisement** 217.121.120.166->> 224.0.0.2, Type:10, Code:0 (from WAN Inbound)
05/16/2003  00:29:10 **Router advertisement** 217.121.120.110->> 224.0.0.2, Type:10, Code:0 (from WAN Inbound)
05/16/2003  00:29:07 **Router advertisement** 217.121.120.110->> 224.0.0.2, Type:10, Code:0 (from WAN Inbound)
05/16/2003  00:29:02 **Router advertisement** 217.121.120.110->> 224.0.0.2, Type:10, Code:0 (from WAN Inbound)
05/16/2003  00:16:41 **Router advertisement** 217.121.120.110->> 224.0.0.2, Type:10, Code:0 (from WAN Inbound)
05/16/2003  00:16:35 **Router advertisement** 217.121.120.110->> 224.0.0.2, Type:10, Code:0 (from WAN Inbound)
05/16/2003  00:16:30 **Router advertisement** 217.121.120.110->> 224.0.0.2, Type:10, Code:0 (from WAN Inbound)
05/16/2003  00:07:00 **Router advertisement** 217.121.122.120->> 224.0.0.2, Type:10, Code:0 (from WAN Inbound)
05/16/2003  00:06:57 **Router advertisement** 217.121.122.120->> 224.0.0.2, Type:10, Code:0 (from WAN Inbound)
05/16/2003  00:06:52 **Router advertisement** 217.121.122.120->> 224.0.0.2, Type:10, Code:0 (from WAN Inbound)
05/15/2003  23:54:12 **RIP v1** 217.121.121.49, 520->> 217.121.121.255, 520 (from WAN Inbound)
05/15/2003  23:53:42 **RIP v1** 217.121.121.49, 520->> 217.121.121.255, 520 (from WAN Inbound)
05/15/2003  23:53:12 **RIP v1** 217.121.121.49, 520->> 217.121.121.255, 520 (from WAN Inbound)
05/15/2003  23:52:42 **RIP v1** 217.121.121.49, 520->> 217.121.121.255, 520 (from WAN Inbound)
05/15/2003  23:52:12 **RIP v1** 217.121.121.49, 520->> 217.121.121.255, 520 (from WAN Inbound)
05/15/2003  23:51:42 **RIP v1** 217.121.121.49, 520->> 217.121.121.255, 520 (from WAN Inbound)
05/15/2003  23:51:12 **RIP v1** 217.121.121.49, 520->> 217.121.121.255, 520 (from WAN Inbound)
05/15/2003  23:50:42 **RIP v1** 217.121.121.49, 520->> 217.121.121.255, 520 (from WAN Inbound)
05/15/2003  23:50:12 **RIP v1** 217.121.121.49, 520->> 217.121.121.255, 520 (from WAN Inbound)
05/15/2003  23:49:42 **RIP v1** 217.121.121.49, 520->> 217.121.121.255, 520 (from WAN Inbound)
05/15/2003  23:49:12 **RIP v1** 217.121.121.49, 520->> 217.121.121.255, 520 (from WAN Inbound)
05/15/2003  23:48:42 **RIP v1** 217.121.121.49, 520->> 217.121.121.255, 520 (from WAN Inbound)
05/15/2003  23:48:12 **RIP v1** 217.121.121.49, 520->> 217.121.121.255, 520 (from WAN Inbound)
05/15/2003  23:47:42 **RIP v1** 217.121.121.49, 520->> 217.121.121.255, 520 (from WAN Inbound)
05/15/2003  23:47:12 **RIP v1** 217.121.121.49, 520->> 217.121.121.255, 520 (from WAN Inbound)
05/15/2003  23:46:42 **RIP v1** 217.121.121.49, 520->> 217.121.121.255, 520 (from WAN Inbound)
05/15/2003  23:46:12 **RIP v1** 217.121.121.49, 520->> 217.121.121.255, 520 (from WAN Inbound)
05/15/2003  23:45:42 **RIP v1** 217.121.121.49, 520->> 217.121.121.255, 520 (from WAN Inbound)
05/15/2003  23:45:12 **RIP v1** 217.121.121.49, 520->> 217.121.121.255, 520 (from WAN Inbound)
05/15/2003  23:44:42 **RIP v1** 217.121.121.49, 520->> 217.121.121.255, 520 (from WAN Inbound)

Is er onder tussen al wat bekent?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online
Tijntje, dat heb ik dus ook.
Volgens mij is dat gewoon @home die het netwerk "in de gaten houdt"

Ik had voor dat ik router gebruikte een firewall erop staan. Kreeg om de tien minuten een portscan. Die kwamen van @home af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Granny
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-08 20:10
Ik heb een SMC 7004VBR router + @home aansluiting en had eingelijk dezelfde problemen als in dit topic > een crashende router of geen internetverbinding terwijl je wel op de router kan inloggen.

Ik heb nu beide problemen opgelost lijkt het (nu 2 weken geen enkel probleem)
Dit is wat ik gedaan heb:
* oplossing voor de crashende router: Discard Ping From WAN aanzetten.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jurjan/2.JPG

De router vind de akties van @home schijnbaar niet echt lekker, nadat ik bovenstaande aan heb gezet is de router niet meer gecrashed.
* oplossing voor niet kunnen internetten: Bij mij kon ik niet meer internetten omdat de DNS server niet meer te bereiken was. Ander internet MSN, EDonkey, etc bleef wel normaal werken. Ik heb hiervoor in de Router de DNS van UT-twente gezet: IP: 130: 89: 16: 10.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jurjan/1.jpg

Ook heb ik op de computer de DNS naar de router zijn IP adres gezet.
Sindsdien dus ook geen DNS probleempjes meer. Volgens mij raakt de router (of de computer) de standaard @home DNS kwijt na een bepaalde tijd.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jurjan/3.JPG

Naja, hoop dat ik iemand geholpen heb.. Ik ben in iedergeval blij dat ik nu altijd kan internetten zonder mijn router enkele keren per dag te hoeven resetten.
De router heeft trouwens versie v1.21A (Feb 14 2003 00:39:24)
Versie 1.23 is ook net uit zag ik, maar nog geen upgrade gedaan.

If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
Op het moment dat mijn router vol zit met verkeer, kan ik ook niet MSN-en. Op echt alles een time out. Het veranderen van de DNS zal daarom volgens mij geen invloed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Riesjard> Voer in een dos-box tracert 217.121.121.49 uit (of één van de andere genoemde) en je weet dat dit toch echt een @Home gebruiker is en niet @Home zelf. Deze gebruikers lijken aan dezelfde gateway te hangen.
Ik heb dit zelf ook en weet inmiddels dat het komt door slecht geconfigureerde routers van je mede-@Homers. En dan diegenen die een duurder router hebben gekocht, want een Sweex/Edimax of andere goedkope zal geen RIP-mogelijkheden hebben. De genoemde Sweex/Edimax heeft gelukkig met de nieuwste firmware wel de mogelijkheid om de firewall deze verzoeken te laten droppen.

Granny> Geeft je firewll-log nu veel gedropte pings aan dan? En kwamen die inderdaad van @Home?

[ Voor 10% gewijzigd door Velthuis op 02-06-2003 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Granny
Velthuis schreef op 02 June 2003 @ 10:41:
Granny> Geeft je firewll-log nu veel gedropte pings aan dan? En kwamen die inderdaad van @Home?
Ik krijg echt mega veel RIP requests (elke 30 seconden een nieuwe!).
217.120.166.169 = cc268825-a.groni1.gr.home.nl
217.120.164.111 = cc45585-a.groni1.gr.home.nl
geen idee wie/wat dat is.

mijn WAN ip is 217.120.167.180

Kan niet zien wat de router er verder mee doet.. Hij is in iedergeval nogsteeds niet gecrashed.

Stukje log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
06/02/2003  18:59:00 **RIP v1** 217.120.166.169, 520->> 217.120.167.255, 520 (from WAN Inbound)
06/02/2003  18:58:36 **RIP v1** 217.120.164.111, 520->> 224.0.0.9, 520 (from WAN Inbound)
06/02/2003  18:58:30 **RIP v1** 217.120.166.169, 520->> 217.120.167.255, 520 (from WAN Inbound)
06/02/2003  18:58:02 **RIP v1** 217.120.164.111, 520->> 224.0.0.9, 520 (from WAN Inbound)

--- stuk tussenuit --------
06/02/2003  18:52:28 **Smurf** 0.0.0.0->> 217.120.198.53, Type:3, Code:2 (from WAN Inbound)
06/02/2003  18:52:27 **Smurf** 0.0.0.0->> 217.120.166.132, Type:3, Code:2 (from WAN Inbound)

smurf attack ... goh volgens mij heb ik nu ontdekt waarom de router soms eruit knalt > smurf attack..

[ Voor 19% gewijzigd door Granny op 02-06-2003 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Granny> Geen pings naar je IP dus blijkbaar. Deze IP-nummers zijn van gebruikers zoals jij en ik.

Wat dat smurfing betreft: er hangt dus een "slimmerik" aan dezelfde gateway als jij, die niet weet hoe hij/zij zijn router moet configuren? Ik begrijp hier dat "IP broadcast addressing" disabled moet zijn, mocht je router dit al kunnen doen (mijn Edimax kent de functie niet, dus ik ben het niet, haha). Of is het zo dat de @Home routers "IP broadcast addressing" aan hebben staan?
Ik denk zelf dit laatste...

Bovendien is er iemand die daadwerkelijk gebruik maakt van dat router (smurft) en dus bewust de boel laat vollopen?

Ah, en jouw router (de firewall) dropt de hele zooi dus. Hij stuurt dus geen antwoord op die RIP en Smurf.

PS: Kijk eens hoe een "ping" gelogd wordt. Ik ping je rond 20:57.
PS2: Mijn ouders hebben elke 2-5 seconden een RIP request, dus bij jou valt het nog mee...

[ Voor 46% gewijzigd door Velthuis op 02-06-2003 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Granny
Geen ping in mijn log hoor.
't is ook een security log. misschien logt ie niet alles.
mjah... weet het niet hoor.. heb in iedergeval firewall goed aanstaan (denk ik/hoop ik) dus en router crashed niet meer. dus ze smurfen er maar op los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Laatst online: 17:47

Copyman

Dode muis

Is er inmiddels al een werkende oplossing voor dit probleem? Want ik heb vanaf vanmorgen al de hele tijd dat het weer weg valt. :(

Ik heb nog steeds firmware versie 2.3.1, want toen ik 2.3.6 installeerde daalde mijn download snelheid BEHOORLIJK.

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het probleem inmiddels opgelost? m'n smoothwall pc routertje heeft helaas de geest gegeven. Ik zit hier in groningen met een com21 bij de oprit (@home via de rug)
heb voorlopig maar ff winroute draaien maar zou liever weer een router kopen. (net zoals een half jaar geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

Ben van plan om een Etech router op te halen zometeen, maar zal dit het probleem oplossen? Heeft iemand anders al een andere (merk) router geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:18

Wokschotel

Op 6 wielen

Copyman schreef op 01 August 2003 @ 12:08:
Ben van plan om een Etech router op te halen zometeen, maar zal dit het probleem oplossen? Heeft iemand anders al een andere (merk) router geprobeerd?
Met mijn Sitecom heb ik geen enkel probleem meer :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

Wokschotel schreef op 01 August 2003 @ 12:09:
[...]
Met mijn Sitecom heb ik geen enkel probleem meer :)
Dat zijn de berichten. :)
Dan haal ik zometeen die Etech op. En dan hoop ik dat ik verder van dit probleem af ben. Dat laat ik jullie uiteraard even in dit topic weten.

[Edit 07-08]
Ik heb vanmiddag de E-tech even opgehaald en moet tot nu toe zeggen dat ik wel tevreden ben over deze router. Als ik nog problemen krijg die te vergelijken zijn met de Vigor 2200E laat ik het jullie weten.

[ Voor 26% gewijzigd door Copyman op 07-08-2003 14:19 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na dit tpic gelezen te hebben is mijn frstatie niveau ietwat afgenomen, kon het probleem namelijk nergens vinden, maar nu blijkt dat heel veel mensen het hebben, dus ik join de club maar :'( ,
specs:

com21 @home (oud model)
2x sitecom router gehad, die maar omgeruild voor een belkin router, maar probleem blijft.
kheb ook al echt vanalles geprobeerd, mijn ervaring: met games doettie ut vooral goed, als je peer2peer aanzet gooit ie me der bijna direct vanaf (heb ik ook al vaker gehoord), en net als alle andere mensen als ik hem direct aansluit loopt ie goed. Als je alleen msn-t + surfen draaitie veel langer, als ik me ip op static zet en instel draait ie ook veel stabieler.

Nog nieuwe ontwikkelingen, er is al tijdje niet meer gereplied namelijk..
[edit] ik woon in Roermond

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 10:22
Ik heb hier geen router, maar wel een pc die diesnt doet als een met NT4 en winroute. Heb verder ook een Com21 modem en @home breedband. en woon in Rosmalen, omgeving Den Bosch. Het probleem wat de topicstarter heeft heb ik niet maar ik heb wel last van veel disconnects. Elke 2 uur ofzo ligt ie er even 30 sec uit ofzo en gaat dan weer verder. Naar mijn idee is @home weer ergens mee bezig dat de verbinding weer verkloot.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste