Het kan aan de regio liggen waar je zit. Ikke heb namelijk exact hetzelfde probleem met mijjn Eminent router. Alleen ligt het niet aan de router maar aan @home. Na enig bestuderen blijkt dat er een in de zoveel tijd een Gateway probleem bij @home zich voordoet. @home heeft dan een timeout van ongeveer een minuut en gaat daarna weer vrolijk verder. Je netwerkkaart gaat vervolgens meteen door met de verbinding. Mijn router denk dat denk denk denk denk denk. EUHHH wat gebeurd er allemaal en reset zichzelf gewoon doodleuk. Probeert weer te connecten en gaat dan pas verder.Goodielover schreef op 11 February 2003 @ 11:27:
Graag in dit topic alleen reacties van mensen die exact dit probleem hebben.
of reactie van mensen die wel een draytek achter hun @home hebben zitten maar niet dit probleem hebben of mensen die een ander merk router hebben en ook achter @home zitten.
Zit je dus niet achter @home of heb je geen router dan graag![]()
Ik heb even een apart topic geopend naast het grote Draytek problemen topic omdat daar teveel discussies door elkaar spelen.
Ik heb gemerkt dat er meerdere mensen zitten met volgend probleem.
Sinds begin van dit jaar is de normaal perfect functionerenden infrastructuur van een @home kabel aansluiting met daarachter een draytek 2200E router gedurende de avond niet meer operationeel.
Eerste gedachte is natuurlijk er vindt bandbreedte abuse plaats in de wijk. Echter kabel direct vanaf modem in de PC en probleem is weg, weer een extreem goede performance.
Het valt wel op dat het modem ook al is er geen PC op aangesloten erg hard bezig is met recieve & transmit. Wat hij op dat moment te transmitten heeft weet ik niet.
Het lijkt erop dat de draytek overspoeld wordt door dit inkomende verkeer en verder niets meer kan doen. Mijn netwerkkaart die in de PC zit heeft daar blijkbaar geen last van als ik de kabel rechtstreeks van het modem in de PC-stop.
Ik kan geen contact opnemen met @home, want die roepen direct: Router achter modem wordt niet ondersteund.
Ik verdenk ze er echter van dat ze het op dit moment aan het frusteren zijn.
Hoe ze dat doen weet ik niet.
Doel is nu eerst in dit topic om de omvang van het probleem vast te stellen en dan met de probleemhebbers naar mogelijke oplossingen te kijken.
Mijn gegevens zijn:
Modem van @home: COM21
Router: Draytek 2200E
Firmware router: 2.3.1
Aantal PC's op router per OS: 2x WinXP, 1x Win98SE (Op poort 2,3,4 van de router)
Kaarten op: 3 x 100Mbit Full duplex
Tijdstippen problemen: van 18:00 - 23:00
Dit probleem heeft zich ook een tijd voorgedaan in regio 's Hertogenbosch. (Maat van me heeft het allemaal uitgzocht en met @home gebelt aangezien hij 2 ip's had.)
Dit probleem doet zich sindskort ook voor in Groningen. Aantal HBO genoten hebben hetzelfde. Misschien heeft jou router dit probleem ook wel.
Controleer of je af en toe je verbinding verliest mbv een tooltje die je netwerkverkeer meet. Is dit niet het geval dan zal het wel aan je brakke router liggen.
Suc6 ermee