Router + @Home COM21 modem : geen internet*

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 3.419 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 14:23
Na bijna alle posts te hebben gelezen wil ik graag ff reageren op een paar puntjes:

Als alle 5 lampjes branden, betekent dit dus dat er een immense data-traffic plaats vind. de RD (receive data) en TD (transmit data) zijn dan volledig belast en dit mond uit tot een totale uitval van je verbinding van router naar compu.

De vraag is nu meer van: WAT zorgt ervoor dat de data-traffic soort gelooped word? Ik heb hier een klein aantal ideeën over.

Ten eerste kan het zijn dat hij zichzelf wil testen of hij wel verbinding heeft met internet. Dit gebeurt mogelijk via een ICMP commando die hij vervolgens naar de modem stuurt. Nu lijkt me er een mogelijkheid te bestaan dat dit in een loopje komt en dat hij zichzelf zeg maar 'dood' pingt (Ping = 1 van de zoveel ICMP commando's).

Anderszijds een attack van buitenaf waardoor er een flood of loop van een bepaald commando ontstaat waardoor deze zeg maar de lijn voltrekt.

Zelf heb ik ooit een soortgelijk probleem gehad, echter met een systeem ingesteld als router. Deze heb ik vervolgens alle ICMP ping en ping reply laten blocken. Dit heeft wel als 'nadeel' dat je niet meer vanaf buitenaf gepinged kan worden.

Ik hoop dat dit jullie wat meer op weg helpt.

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-06 19:33
mooie uitleg, maar is het dan niet erg toevallig dat nu ineens iedereen daar de laatste weken last van heeft. voorheen nooit last van gehad, en nu sinds 6 weken alleen maar gezeik.....

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

jup.. ik vind eigenlijk dat @home het probleem op moet lossen maar ja.. die doen er blijkbaar (nog) niks aan.
Ten eerste kan het zijn dat hij zichzelf wil testen of hij wel verbinding heeft met internet. Dit gebeurt mogelijk via een ICMP commando die hij vervolgens naar de modem stuurt. Nu lijkt me er een mogelijkheid te bestaan dat dit in een loopje komt en dat hij zichzelf zeg maar 'dood' pingt (Ping = 1 van de zoveel ICMP commando's).
Ik ben nie zo goed in het instellen van die dinegn, zou je misschien uit kunnen leggen hoe ik die doormiddel van ingebouwde fire wall kan blokken?? dan kunnen we die teorie ff chekke, want als het ouz helpen dan zou ik er erg blij mee zijn.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08
_BladE2k_ schreef op 19 February 2003 @ 23:32:

Anderszijds een attack van buitenaf waardoor er een flood of loop van een bepaald commando ontstaat waardoor deze zeg maar de lijn voltrekt.

Dit ZOU kunnen.

Ik heb er btw dus ook last van; met een Vigor 2300. Voorheen had ik een Netgear router, welke altijd de ping blokte. En inderdaad; daar heb ik dit probleem nooit mee gehad....

Ik heb de ping nu geblocked. Evenals de rest van het UDP en ICMP gebeuren btw.(Geen idee of ik dat goed gedaan heb, alles incoming UDP en ICMP gewoon direct gebloked...) Nu maar eens kijken of het iets uit maakt. ('k ben vandaag al vanaf 6 uur gewoon fatsoelijk online. Erg vreemd, want juist op de rustige momenten overdag flikker ik er altijd uit :D)

[edit]
En nogsteeds heb ik verbinding :D

[ Voor 9% gewijzigd door Xandrios op 20-02-2003 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
Dit gaat leuk worden:
Hallo,

In deze extra nieuwsbrief:

@Home in Vara's Kassa

Via het logboek kregen wij van Ton van Lamoen te horen
dat Kassa, het consumentenprogramma van de Vara aanstaande
zaterdag aandacht zal besteden aan de problemen bij @Home.

Het schijnt dat er ook een delegatie van Essent@Home aanwezig
zal zijn in de uitzending en deze kan meteen met vragen worden
bestookt.

Kassa hoopt op een tribune vol @Home-abonnees. Voornamelijk
door het late tijdstip dat wij van deze gebeurtenis hoorden,
is het (waarschijnlijk) niet mogelijk dat er een iemand
uit het Troubles@Home-team aanwezig is. Dat mag u er natuurlijk
niet van weerhouden om op TV uw verhaal te vertellen.

Hiervoor kunt u het beste contact opnemen met de redactie
via nummer 035-6711349.

Verder is Kassa bereikbaar via:
Website: http://www.vara.nl/kassa
Email: kassa@vara.nl

Uitzending: Zaterdag, 22 februari 2003, 19:00 uur
Zender: Nederland 3
Herhaling: Dinsdag, 13:40 uur

Met vriendelijke groeten,
het Troubles@Home team
http://www.troublesathome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
RealWheel schreef op 12 February 2003 @ 11:27:
[...]
Die ARK Routers heb ik ook geprobeerd (2 stuks) beide hadden grote last van het probleem dat in dit topic wordt besproken. Een andere ARK zal dus niet veel oplossen. De enige router die enigszins beter presteert is een Sitecom (heb ik nu) maar het is nog steeds niet perfect.
Een CISCO routertje kan wellicht het probleem verhelpen (maar wie kan/wil die betalen ;) )
Zou dit nu echt een probleem van Ark zijn of van @home? De router zou volgens het bedrijf gewoon goed zijn en geld terug is zeker geen optie. Ook omruilen voor een andere met bijbetaling zit er niet in... ga vanaf morgen mijn router weer proberen, ben zeer benieuwd... (heb een nieuwe router gekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Oke, tot nu toe heb ik dus nogsteeds verbinding zonder problemen. Het lijkt er serieus op dat het weg is.

Wat ik dus gedaan heb is incoming UDP, ICMP en ping disabelen. Hoe ik het geconfigged heb, zie hier:
http://crew.tweakers.net/Cutebritney/troep/UDP.JPG
http://crew.tweakers.net/Cutebritney/troep/ICMP.JPG
http://crew.tweakers.net/Cutebritney/troep/MANAG.JPG

Mischien is het handig dat iemand anders dit ook even probeerd, om erachter te komen of dat het echt werkt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-01-2024
Cutebritney schreef op 21 februari 2003 @ 19:14:
Oke, tot nu toe heb ik dus nogsteeds verbinding zonder problemen. Het lijkt er serieus op dat het weg is.

Wat ik dus gedaan heb is incoming UDP, ICMP en ping disabelen. Hoe ik het geconfigged heb, zie hier:
http://crew.tweakers.net/Cutebritney/troep/UDP.JPG
http://crew.tweakers.net/Cutebritney/troep/ICMP.JPG
http://crew.tweakers.net/Cutebritney/troep/MANAG.JPG

Mischien is het handig dat iemand anders dit ook even probeerd, om erachter te komen of dat het echt werkt :?
Oke ik weet niet of ik dit bericht goed quote maar ik heb alleen de ICMP uitgevoerd
sinds een uur of 7 en nog totaal geen uitval gehad terwijl dit meestal sávonds al
na een 20 a 30 min. gebeurde.

Dus het lijkt er op dat het goed gaat maar we houden het nog even in de gaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
welke firmware draaien jullie?? ik ga het nu ook proberen....btw, gaan jullie ook morgen naar KASSA! kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
Bartez schreef op 21 februari 2003 @ 23:41:
welke firmware draaien jullie?? ik ga het nu ook proberen....btw, gaan jullie ook morgen naar KASSA! kijken?
Ik gebruik de firmware v 2.3.1 en het is nu nog vroeg maar zal de router en PC
in elk geval tot eind van de middag bij laten staan samen met link monitor en
checken of het nu goed blijft.
Kassa zie ik helaas niet als ik er aan denk kan ik het wel even opnemen.

Oja ik zit in Almelo waar dus ook dat probleem was met de routers.

Grtx .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

ik had in de managemnt png from outside aan gevinkt.. het is daarna zie zo al minder geworden..

mmm volgens mij moet ik mijn firmware een keer update...
Firmware Version : v2.00a :P

We zullen afwachten of het zo werkt iig bedankt voor je screenies...

en iedereen kijken ja!!! vanavond om 7:00 !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noot101
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:28
Dat wat Cutebritney op z'n plaatjes heeft laten zien dat werkt bij mij tot nu toe ook perfect.
Ik heb in m'n Edimax-router de firewall aangezet en verder de ping gedisabled. En tot nu toe draai ik al een uur zonder problemen. Hopelijk blijft het zo en is het probleem hiermee opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
_BladE2k_ schreef op 19 februari 2003 @ 23:32:
Na bijna alle posts te hebben gelezen wil ik graag ff reageren op een paar puntjes:

Zelf heb ik ooit een soortgelijk probleem gehad, echter met een systeem ingesteld als router. Deze heb ik vervolgens alle ICMP ping en ping reply laten blocken. Dit heeft wel als 'nadeel' dat je niet meer vanaf buitenaf gepinged kan worden.

Ik hoop dat dit jullie wat meer op weg helpt.
Yep ik denk dat jouw verhaal hier wel de oplossing heeft gegeven ik heb ook alleen het ICMP geblockt en gisteravond geen last en van vandaag ook geen problemen gehad en ben nu ongeveer 9 uur achtereen online geweest.

Tnx voor je bijdrage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

Ok ik denk dat het een deel van de problemen oplost.

Namelijk asl je blijft pingen dan merk je dat je ping van tijd to tijd nog steeds om hoog schiet, aleen niet tot 7000 of hoger maar tot 400 waardoor je nog wel gewoon webpagina's kan bezoeken ( gaat alleen wat lastiger) maar online game wordt je toch echt van sever af gekicked.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ICMP in mijn freesco bak geblockt, en het lijkt inderdaad wat te helpen. In de afgelopen 2 uur 1x de verbinding kwijtgeraakt, normaal is dat in de zelfde periode 3 keer. Nog een beetje te vroeg om er echt conclusies aan te verbinden, maar ik hou het in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

Ik denk dat @home weer iets veradnerd heeft na de uitzending van gisteren of zo....

Ik heb nu alles uitgeprobeerdt in de firewall , alles staat nu IN => geblocked... mog eem ping boven de 1000 omhoog schitend naar 3000..
gelukkig nu ff niet zodat ik hier mijn bericht kon posten..

* Mirrorshade denkt dat we terug bij af zijn en maar eens asdl paketten gaat vergelijken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:34

ThaHandy

Discovery Channel

offtopic:
ik heb hier een motorola & 2200E router
ene keer kan ik wel op 192.168.100.1 (stats van motorola modem) komen en andere keer niet. Kutten met router(firewall) setings wert de ene keer wel als ik em tovoeg en de andere keer ook zonder :?

meer gasten die dat hebben?

[ Voor 29% gewijzigd door ThaHandy op 23-02-2003 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
Leuk denk ik, eindelijk een show over internet providers en de klachten van hun klanten, kijken dus.
ik kijken vooral naar de @home kwestie. ik zit zelf namelijk in rosmalen, vlakbij vught, en heb precies dezelfde problemen als de problemen in vught( zoals eerder vermeld). maarja, de problemen werden verteld, en die gladjakker van @home lult er gewoon overheen. zitten ze gewoon over de vergoeding te lullen, daar gaat het toch niet om! het gaat om verbinding....nu weet ik nog niet waar het probleem zit en wanneer ze het denken op te lossen.

oftewel....een waardeloze show! ze hadden die provider de kop in moeten drukken en laten verlaren wat de problemen zijn en wat ze er werkelijk aan zullen gaan doen....

hopelijk wordt het dan een keer opgelost....owja...die vergoeding?? nou...ik heb nog nooit iets gezien...

btw, net lag de verbinding er weer een uur uit, ondanks de instellingen enzo...router gereset, modem gereset en jahoor...eindelijk weer verbinding..maar voor hoe lang??

en natuurlijk brandde alle 5 de lampjes weer....iemand daar al het probleem van gevonden, die monteur van @home laat weer niks van zich horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:26
Ik lig er ook regelmatig uit ik woon in uden knooppunt mill
Ik heb wel een basis abbo, maar mn router reseten vind ik wel erg back to basic :D

Werkt de oplossing van CuteBritney???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds zaterdagmiddag ICMP geblokt, en het lijkt inderdaad wat te helpen. Gisteren van 1200 tot 2100 zitten gamen, een keer of vijf is de verbinding voor een seconde of 10 weggevallen (maar daar kan die game mee leven en ik dus ook) en drie keer ongeveer een minuut geen verbinding (niet goed). Normaal is dat in dezelfde periodie ongeveer twee keer kort en 5-10 keer lang.
Het helpt dus wel wat maar het probleem is er nog steeds, en mijn upload lampje brand nog steeds nagenoeg continu (hoort dus echt niet zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
gisteren was de vebrinding weer beter, amper uitvallen.....bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiveZoner
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-02 14:26
gister ging het idd goed, in de loop van de avond ging het slechter maar nog steeds redelijk acceptabel. Maandag was een absolute rampdag...

Sign here: _________________

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja was bij mij gisteren ook een stuk beter. Van 1200 tot 0100 online geweest, en slechts 2 keer dat de verbinding compleet wegviel (voor een minuut of twee), rond 2100 en rond 2215. Wel een keer of 5 korte onderbrekingen (ca 15 seconden) maar daar kan ik nog wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't is trouwens vandaag weer bagger, sinds vorige post (minder dan 2 uur) 3 keer verbinding weg, en langer dan normaal (3-4 minuten)

*wijst naar text boven icoon* nog twee weken afzien met (niet-)@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:59
...

[ Voor 100% gewijzigd door XElD op 14-05-2003 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiveZoner
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-02 14:26
Bij mij geeft ie als MAC adres door: 00.50.7F.01.93.5A

Maar ik heb ook al het MAC adres van mijn 3com kaart geprobeerd en dat mag niet baten.

Sign here: _________________

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

Ik zelf Heb default Mac adress aangevinkt bij de instelling als Mac adres geeft mijn router daaronder bijna het zelfde mac adres als Puffin... 00.50.7F.01.85.B8

heb geen idee of het er iets mee te maken heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@home in Goirle (onder Tilburg).

Al heel lang (jaar of 2 ofzo, vanaf de eerste dag i.i.g.) een perfecte verbinding. Zelden storingen. Ik gebruik een Edimax-router (BR6004+) en met verschillende firmware-versies. Ik heb een com21-modem, en die heb ik sinds de installatie eigenlijk maar een paar keer gezien. (Wil ik graag zo houden...) Ik weet dus ook niet wat de ledjes doen, want ik ben i.v.m. m'n werk alleen in de weekenden thuis. Er wordt erg veel gebruik van de internetverbinding gemaakt. Als het een keer niet werkt, hoor ik dat in het weekend zeker. Aantal keren is nog op 1 hand te tellen volgens mij.

XElDiablo: Geen last van gehad. Een vriend van me wel inderdaad, maar die woont ook echt tegen Tilburg aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
cool dat hier een medewerker van de helpdesk zit.

weet jij toevallig wat de problemen zijn? of zeggen ze zulke dingen niet tegen jullie?

en weet jij misschien waarom er 5 lampjes continu branden ipv 3??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
...

[ Voor 99% gewijzigd door XElD op 14-05-2003 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XelDiablo: Dat probleem speelt dus al enkele maanden in Den Bosch en omstreken. Verbinding valt vaak even weg. TD van de modem brand continu. Er is al uitgebreid getrouble-shoot door tientallen gebruikers. @home erkent het probleem nu eindelijk (eerste maanden werd het steeds op de systemen van gebruikers afgeschoven). Veel meer info is hier te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
...

[ Voor 102% gewijzigd door XElD op 14-05-2003 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
ik weet ook niet wat het is van die 5 lampjes, ik weet wel dat het inderdaad dataverkeer is, alleen komt die NIET van mijn pc, aangezien die lampjes ook branden als de pc uitstaat.

en inderdaad...als ze alle 5 continu branden is de verbinding helemaal niks waard, knipperen ze af en toe, dan is hij een stuk beter.....eigenlijk moeten ze alleen knipperen als er werkelijk data verstuurd wordt vanaf de pc....dan is de verbinding perfect, zoals de laatste jaren, met uitzondering van de laatste 2 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCameleon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 12:13
Ik heb ook een dergelijk probleem. Echter heb ik geen verbinding via @Home of een hardwarematige router. Ik heb een chello aansluiting met een Com21 Modem, daaraanvast een pc met daarop winroute pro geïnstalleerd. Bij mij heb ik een hele periode gehad (valt nu ff mee) dat +/- 1x per dag mijn DNS uitviel ook heb ik nog steeds last dat idd zowel de up als downstream led blijven knipperen. De verbinding valt dan niet volledig weg maar haalt ook bij lange na niet de volledige snelheid. Dit laatste heb ik vaak en niet in een bepaalde periode dus denk ik toch dat het probleem idd in het com21 modem zit. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
vrijdagavond was weer een ramp :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Zonet begon het weer in alle hevigheid inderdaad. Regio Almelo, helemaal plat. Pings tussen de 12 en 25 sec.

Helaas, dan is mijn block-oplossing toch niet helemaal waterproof :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:47

Copyman

Dode muis

Cutebritney heeft me naar dit topic doorverwezen

Ik heb hier @home breedband waarvan ik al dik 2 jaar gebruik maak. Ik heb nu sinds 1.5 á 2 weken last van, dat 's middags / 's avonds op willekeurige tijden mijn internet weg valt. (mijn down EN upload lampje op de COM21 modem branden dan voluit zonder te knipperen) Het aantal keren dat dit per dag gebeurd is verschillend, vandaag nog maar 1 keer, maar soms ook wel 6 keer bv. Dit gedurende 5 á 10 minuten.
Uiteraard heb ik @home zelf gebeld, die zeiden natuurlijk dat ik de stekker er uit moest trekken en dat het aan mijn router (2200E) lag blabla... dikke bullshit dus.

Nu heb ik me laten vertellen dat dit missien aan mijn Identd server (mIRC) kon liggen (deze heb ik ingeschakeld op IRC). Heb ik gister uit gezet, maar heb het probleem nog steeds kom ik net achter.

Hier in Emmen hebben vandaag vele @home gebruikers een nieuw IP gekregen (ben ik 1 van! had 212.204.*, nu 217.122.*), dus ik zou in eerste instantie niet denken aan een ddos aanval. (kan me ook niet voorstellen dat iemand voor 5 á 10 minuten even gaat ddossen)

Ik zal morgen morgen dit topic even doorlezen, want ik weet nu nog niet of er een oplossing in staat. Zie ik morgen wel!

[ Voor 5% gewijzigd door Copyman op 28-02-2003 22:55 ]

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
welcome to the club!

die 5 continu brandende lampjes geven het probleem aan! als ze niet continu branden, dan is alles perfect, branden ze wel continu, dan is de verbinding echt helemaal niks waard!

kijk ook hier maar eens voor wat meer uitleg, wellicht kunnen jullie meehelpen om het probleem te localiseren, zoals meerdere doen, alvast bedankt:

http://www.troublesathome...es/3/3640.html?1046334817

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Laatst online: 11-09 18:05

JeroenT

hoi!

Cutebritney schreef op 28 February 2003 @ 22:03:
Zonet begon het weer in alle hevigheid inderdaad. Regio Almelo, helemaal plat. Pings tussen de 12 en 25 sec.

Helaas, dan is mijn block-oplossing toch niet helemaal waterproof :(
Ik kan helaas maar 1 ding zeggen.. :

Neem echt internet. ;)

Het Power abbo van xs4all schijnt wel goed te zijn :9 , maarja ik denk dat zo'n beetje elke ADSL provider stabieler en sneller is dan @slome. :X

Ohja voor deze brakke service ook nog eens 3 euro p/maand extra gaan vragen :o

Waar halen ze het lef vandaan ? laat ze minstens 6+ mbit downstream en 512kbit upstream aanbieden..... dan praten we verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Klubbheads schreef op 01 March 2003 @ 00:24:
[...]

Ik kan helaas maar 1 ding zeggen.. :

Neem echt internet. ;)
Mja, beetje bullshit natuurlijk. @home levert in princiepe een goede dienst; maar nu het netwerk een beetje vol begint te lopen wordt het idd wat trager op sommige plaatsen. Het is niet voor niets zo dat ze overstappen op Docsis...
(Wat btw ook weer problemen gaat opleveren; met het Motorola systeem is het niet mogelijk om andere ISP's op het netwerk toe te laten. Erg lastig dus, aangezien dit dus wel de bedoeling zal zijn.
Met het Com21 systeem was dit simpel te doen; voor elke klant kon een vlan gecreerd worden. ...voor de motorola modems zal nu een vpn verbinding moeten worden opgezet; iets wat minder fijn is natuurlijk...)
Het Power abbo van xs4all schijnt wel goed te zijn :9 , maarja ik denk dat zo'n beetje elke ADSL provider stabieler en sneller is dan @slome. :X

Ohja voor deze brakke service ook nog eens 3 euro p/maand extra gaan vragen :o

Waar halen ze het lef vandaan ? laat ze minstens 6+ mbit downstream en 512kbit upstream aanbieden..... dan praten we verder.

Sorry hoor, maar dit slaat nergens op. Jij wilt voor een laag bedrag (Ja, ook met die 3 euro extra is het een LAAG bedrag!) een super dikke verbinding hebben. Kan gewoon niet samen.
Voor 50 euro een 6 mbit verbinding, sjees. Weet je wat de inkoop prijzen zijn voor @home? Ga uit van ongeveer 500 euro per Mbit. En jij wilt dat maal 6, en dan voor 50 euro per maand? dream on....

En vergelijken met 8mbit BBned is natuurlijk onzin; dat abbo is 2.5 keer zo duur.

Annieweee;

Vanmiddag heb ik de eer gehad om een paar uurtjes met de importeur van Draytek te kunnen kletsen. Hijzelf wist nog van niets over dit probleem; mensen in zijn bedrijf mischien wel. Maar die waren op dat moment al naar huis ;)

Laatst was er de vraag hoeveel mbit de vigor 2200e nu eigenlijk kon routeren; oftewel: of hij snel genoeg is voor 8mbit ADSL. Dat is dus niet het geval; hij is gespecificeerd op 4 Mbit.
De 2300 echter, is er juist voor om iets meer power te kunnen leveren; die gaat wel tot 8 mbit :)

[ Voor 16% gewijzigd door Xandrios op 01-03-2003 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

Bartez schreef op 28 februari 2003 @ 23:38:
welcome to the club!

die 5 continu brandende lampjes geven het probleem aan! als ze niet continu branden, dan is alles perfect, branden ze wel continu, dan is de verbinding echt helemaal niks waard!

kijk ook hier maar eens voor wat meer uitleg, wellicht kunnen jullie meehelpen om het probleem te localiseren, zoals meerdere doen, alvast bedankt:

http://www.troublesathome...es/3/3640.html?1046334817
Klopt Bartez, de lampjes branden echt on-onderbroken, voor circa een tijd van 5 á 10 minuten. (alle 5 dus)
Ik heb net dat Block verhaal van Cutebritney even in mijn router geconfigureerd, kijken of dit één en ander oplost! Zal zeker helpen om het probleem achter dit verhaal te verhelpen. :)

[edit]
Damn, wist niet dat er zoveel gebruikers waren die last hebben van dit probleem! Bedankt voor die troubles @ home link Bartez, zal ik zeker even goed doorlezen!

[ Voor 12% gewijzigd door Copyman op 01-03-2003 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

Als we nou allemaal over stapen op ASDL... niet dat het probleem daarmee op gelost wordt bij @home.

Maar denk dat ze het wel beginnen te voelen als hele straten :D overstappen op andere internet aan sluiting :)

Kben me een beetje al aan het orriteren... Eimand ervaring met ASDL en deze router ??

Gaat dat gewoon lekker goed en snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
gepost door een onbekende op het draytek forum:

---------------------------------------------------------------------

Zoals eerder hier geventileerd, had ik problemen sinds december vorig jaar.
Er ging geen dag voorbij dat ik geen connectieverlies had. Ik heb een
connectiechecker (CableTraffic) aan 1 van mijn pc's hangen die elke minuut
checkt of er nog connectie is. Er ging geen dag voorbij of ik had wel
verlies. Soms enkele keren op een dag, maar vaak ook soms uren en zelfs 2x
een meer dan een hele dag geen connectie.

Ik ben toen eens gaan zoeken en kwam tot de conclusie dat er een probleem
was met de combinatie van mijn Draytek Vigor 2200E router en @home, want als
de connectie er een tijd uitlag en ik verbond ik de pc direct met de COM21,
dan was alles weer ok.

Nazoeken op het internet gaf aan dat ik niet de enige was met die specifieke
probleem.

Contact opgenomen met Draytek (na dit eerder met @home gedaan te hebben).
Reactie van Draytek kwam snel. Met een programma van hen logfiles gemaakt en
opgestuurd. Een hele route gevolgd vwb resetten en instellen. Hielp niet.
Weer contact opgenomen met Draytek. Wederom een snelle reactie. Weer wat
instellingen moeten doen (deze keer het op halfduplex zetten van de
netwerkkaarten). Wederom geen veschil. Het bleef bud van de bok .
En al had het laatste wel geholpen, dan was ik daar niet tevreden mee
geweest. Ik heb niet voor niets een 100 MB switch met netwerkkaarten die op
100 mb draaien.....

Afgelopen vrijdag ben ik voor de verandering weer eens gaan shoppen. We
hadden een laptop die we wilden gebruiken in de woonkamer, terwijl het
netwerk op zolder gesitueerd is. Op naar WireLess dus (dat "Less" vond ik
wel raar klinken .... , maar affijn..).

Het bleek dat MyCom een aanbieding had (tja, het is maar wat je aanbieding
noemt..). 1 PCMCIA kaart Wirelesss / 1 wireless basisstation en ......1
Cable/ADSL router.

Die laatste had ik al natuurlijk...

Wireless aan de gang gekregen, alhoewel ik de zender wel op de 1 verdieping
zal gaan zetten. (beneden werkt het niet goed, maar chatten op bed met de
latop werkt als een speer / de afstand is te lang dus.., maar daar kom ik
wel uit).

Toen maar eens geprobeerd om de bijgeleverde router in te gaan zetten ipv de
Draytek.

Alles afgerond afgelopen vrijdag om 23:15.

En wat denk je???

Sinds dat moment geen enkele minuut een connectiedisconnect gehad.

Het lijkt er sterk op de Draytek een probleem heeft met de Vigor 2200E icm
@Home.

Ik ben weer blij en wilde deze ervaring delen met mijn medeconnectiefrustos.

Of zouden de connectieproblemen voor iedereen die nog wel een draytek vigor
2200E in gebruik heeft ook plotseling sinds vrijdag 23:15 uur verdwenen
zijn?
Ik hoop het wel, maar ik vrees dat dat niet zo is.

Oh ja. De router die ik nu in gebruik heb is een Edimax Model BR-6104W.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.
Nog een prettige zondag! (alhoewel tie wel druilerig is nu)....

Zou het tijd zijn voor een firmwareupgrade van de Vigor 2200E wellicht?
Want voorheen deed tie het wel (vanaf jan 2001 bij mij).
Draytek ppl: duik er eens in SVP!!!
(kan ik mijn Vigor 2200E tenminste met een gerust hart verkopen )
---------------------------------------------------------------------------------------

http://www.draytek.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=641#641

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Bartez....ook met de Edimax BR-6104 ben je niet gevrijwaard van problemen.
Heb dat ding ook een maand of 2 geleden aangeschaft; werkte in het begin perfekt, totdat ik ook meerdere malen per dag connectie-verlies had (pings kan ik niets over vertellen; ik game niet)
Op een avond was het zelfs zo bar en boos dat ik de router er weer tussenuit heb gehaald en m'n hoofd-PC weer rechtstreeks aan de COM21 heb gehangen....als een zonnetje.
Wilde later toch eigenlijk wel weer met m'n Siemens-Nixdorfje gaan stoeien i.c.m. internet en heb toen dus de router er maar weer tussen geknoopt...echter met dit verschil; in de firewall Ping requests vanaf het WAN gedisabled...dit lijkt het wondermiddel te zijn. (Afkloppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francois
  • Laatst online: 03-09 09:22

Francois

Dus...

Zelfde probleem hierzo. Kunnen jullie je draytek 's laten sysloggen? (firewall, general setup, log: nomatch, syslog ook instellen natuurlijk)

Bij mij komt het volgende langs:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
134Jan  1 00:07:22cc101582-a0:07:23.380 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:22cc101582-a0:07:23.390 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:22cc101582-a0:07:23.390 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:22cc101582-a0:07:23.400 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:22cc101582-a0:07:23.400 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:22cc101582-a0:07:23.410 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:22cc101582-a0:07:23.410 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:22cc101582-a0:07:23.420 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:22cc101582-a0:07:23.420 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:22cc101582-a0:07:23.430 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:22cc101582-a0:07:23.430 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:22cc101582-a0:07:23.440 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:22cc101582-a0:07:23.440 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:22cc101582-a0:07:23.450 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:22cc101582-a0:07:23.450 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:23cc101582-a0:07:23.460 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:23cc101582-a0:07:23.460 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:23cc101582-a0:07:23.470 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:23cc101582-a0:07:23.470 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:23cc101582-a0:07:23.480 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:23cc101582-a0:07:23.490 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:23cc101582-a0:07:23.490 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:23cc101582-a0:07:23.500 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:23cc101582-a0:07:23.500 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:23cc101582-a0:07:23.510 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:23cc101582-a0:07:23.510 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:23cc101582-a0:07:23.520 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:23cc101582-a0:07:23.520 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:23cc101582-a0:07:23.530 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:23cc101582-a0:07:23.530 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:23cc101582-a0:07:23.540 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:23cc101582-a0:07:23.540 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:23cc101582-a0:07:23.550 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:23cc101582-a0:07:23.550 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:23cc101582-a0:07:23.560 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:23cc101582-a0:07:23.560 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:23cc101582-a0:07:23.570 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0
134Jan  1 00:07:23cc101582-a0:07:23.570 lan @Group:Rule=0:1 n 212.120.69.6 -> 195.70.130.34    PR icmp len 20 28 icmp 8/0

enz. enz. enz.

Ik kom op 246 ping requests per seconde (!!!!)

Het is dus een ICMP Ping request van 212.120.69.6 naar 195.70.130.34

Die 212.120.69.6 is een @home abbonnee.

De draytek (en andere routers) zouden hiervan natuurlijk niet over de zeik mogen gaan, maar goed, dat doen ze toch....

Ik ben benieuws of het bij jullie om dezelfde IP adressen gaat >:) Dan kunnen we dit aan @home voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
hoe valt zoiets te loggen?? ben erg benieuwd....

kun je me dat uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

Die 212.120.69.6 is een @home abbonnee.
jij zilt dus zeggen dat andere @home abonees ons (misschien niets vermoedend) de hele tijd pingen waardoor wij er uit vallen...

zou het door een bepaald "virus" zijn geweest dan die de hele tijd zonder de al vernoemde gerbuiker ons dood pinged.. een soort klein ddos aanvallutje of zo ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francois

Francois

Dus...

Mirrorshade schreef op 02 March 2003 @ 19:47:
[...]

jij zilt dus zeggen dat andere @home abonees ons (misschien niets vermoedend) de hele tijd pingen waardoor wij er uit vallen...
Nope, ping request gaat naar een ip buiten @home
zou het door een bepaald "virus" zijn geweest dan die de hele tijd zonder de al vernoemde gerbuiker ons dood pinged.. een soort klein ddos aanvallutje of zo ??
zou ddos client kunnen zijn, maar ik denk eerder rotte NIC ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francois

Francois

Dus...

Bartez schreef op 02 March 2003 @ 18:36:
hoe valt zoiets te loggen?? ben erg benieuwd....

kun je me dat uitleggen?
draytek routertools downloaden en installeren, zit syslog deamon bij. Die draaien, en dan in daytek config, syslog aanvinken en IP van de computer invullen die de deamon draait. En dan ook nog in firewall general setup bij log nomatch kiezen.

Excuseer voor zeer beknopte uitleg, maar anders wordt 't zo'n verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg de laatste tijd een hele hoop traffic op poort 53 (DNS) binnen, leek wel alsof iemand mijn router als dns server wilde gebruiken (draaide wel caching dns intern maar dat moet van buitenaf niet te zien zijn). DNS lookup wees uit dat het van een @home abbonnee af kwam.
Kreeg ook grote aantallen pings, heb ze geblokt in mijn router maar de modem moet ze natuurlijk nog steeds (inkomend) verwerken, en de verbinding valt nog steeds vaak weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Bartez, als ik het goed heb begrepen kom je uit Rosmalen, ikke ook!
Ik volg de topics hier nu anderhalve maand ofzo...

Sinds begin December 2002 probeer ik met een ARK breedband router een netwerkje te maken tussen een Duron 800 en een Athlon 500 beide systemen draaien uitstekend op WinXP Pro.

De ledjes van mn Com21 knipperen heel erg vaak als de ziekte en mn verbinding valt erg vaak uit, er zijn dagen geweest dat ik helemaal niet meer op internet kwam, nu zit ik weer rechtstreeks op t net dus zonder router. Zonder router heb ik NOOIT problemen, duidelijk dus waar het aan ligt!! :P

Zal m er zo weer tussenhangen en kijken of het misschien werkt, ik zal t ook de komende tijd weer in de gaten houden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu, paar minuten later alles ingschakeld, werkt prima!

Heb nu ook al gemerkt dat wanneer de ledjes van de com21 altijd aan zijn (zonder te knipperen) de verbinding drastisch langzamer wordt....

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
klopt....als de lampjes knipperen...geen probleem.....knipperen ze wel....dan vollop problemen.

het lijkt erop alsof ze de verbinding met data bestoken, waar een router blijkbaar niet tegen kan, en ene pc wel, vandaar dat je zonder router wel verbinding hebt, en met router niet. tenmniste hier is dat wel het geval. vandaag heb ik nog weinig problemen gehad met @home en de router....hoe lang zal dat nog goed gaan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

Hmm, ik heb de "oplossing" van Cutebritney 2 dagen geleden even in mijn router geconfigureerd en heb tot nu toen nog geen problemen weer gehad! Ben benieuwd of dit zo aanhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer eens gebeld met @home:
Sorry geen ondersteuning als u met router werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag weer alles OK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Groningen juist sinds gisteren weer veel ellende. Zodra mijn router is aangesloten 5 lampjes op mijn com21 die continu branden en geen verbinding meer. Wanneer de kabel rechtstreeks in de PC zit geen enkel probleem. De afgelopen maand ging het allemaal perfect maar nu is het weer om de 5 minuten router resetten :(

Oh ja mijn config:
Edimax 6104 router
Com21 modem
Ontzettend geweldige PC1
Ontzettend geweldige PC2
Nog mooiere notebook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ik heb nu een sniffer tussen m'n com21 en draytek router hangen. Al kijkend naar al het verkeer dat langskomt valt me hetvolgende op:

klik
Mijn IP / Mac adres heb ik wat rood gemaakt om misbruik te voorkomen.

Zoals je ziet komt er een nieuwe @home(er) online, IP 0.0.0.0. Hij doet een DHCP request, en jawel, MIJN draytek router geeft hier antwoord op !
Later wordt dit aanbod wel afgewezen; maar toch :P
en dit gebeurd een paar keer per minuut; elke keer als een @home(er) uit mijn buurt online komt dus...

Ik gok erop dat dit niet HET probleem is....maar vreemd is het wel. (Lijkt mij dan; zoveel ervaring heb ik niet op dit gebied ;) )

[edit]
Ik zit verkeerd te kijken :z
iemand anders (213.51.144.18) doet het aanbod, niet ik. Wel vreemd dat dat aan mij gericht is dan. Je zou haast denken dat ik die dhcp lease aanvraag....

[ Voor 12% gewijzigd door Xandrios op 06-03-2003 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
En ja, zojuist weer een aanval. Gelukkig had ik de sniffer paraat, en ziehier:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Cutebritney/troep/attack.JPG

Oftewel, er komt een gigantische stroom TCP verkeer langs. Niet aan mij gericht, maar wel aan een andere @home abonnee hier in de buurt.
(Destination IP, zie hier de whois).

De aanval komt van een Globix IP; New York. (Zie hier, vul als ip in: 209.11.84.155)

Ik vraag me af waarom dit mijn router helemaal plat legt. Aangezien het dus helemaal niet voor mij bestemd is, en hij dus eigenlijk ook niet hoeft te reageren...
Maar het zu natuurlijk kunnen dat het gewoon ZOveel is, dat ie plat gaat alleen al door het kijken naar de destination oid...

Wat zou het kunnen zijn? DDoS met 1 dosser :? Of gewoon een misconfiguratie van 'iets' dat dan naar dat IP erg veel verker gaat sturen ?

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:34

Wokschotel

Op 6 wielen

-

[ Voor 106% gewijzigd door Wokschotel op 28-08-2003 13:38 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op 06 March 2003 @ 22:54:
[...]
Weird :? Hij wil data sturen naar poort 63089, iemand een idee welke poort dat is? Ik heb het nog niet kunnen achterhalen.

Als je dat ip-adres nou blockt, zijn dan de problemen verholpen? Misschien wel aardig, dan weten we de oorzaak.
Zou het helpen als de poort (63089) gewoon geblockt wordt ?
Waarom treedt dit probleem dan alleen op bij com21 modems ? De Motorola's lijken hier (gelukkig :P) geen last van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

Ja het is wel fijn als we dat kunnen blokken op de router... maar de com21 blijft er moeite mee hebben ??
Of is het zo asl je het ip + poort blokt dat daardoor de response weg is en de com21 modem er geen last meer van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 18:10

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Topicstarter
Het modem heeft er geen moeite mee. De performance van de verbinding is bij rechtstreeks aansluiten van de PC prima. Het zit 'm dus puur in de afhandeling van het berichtenverkeer op de router. Kan het in de NAT-functionaliteit of DMZ-functionaliteit van de router zitten? Hij moet tenslotte voor al die berichten kijken of het voor een van de LAN aansluitingen een pakketje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
moet toch zeggen dat het de laatste 3 dagen eigenlijk een stuk beter is hier in rosmalen, nagenoeg geen problemen....maarja, kijken hoe lang dat zo gaat....

hoorde van een collega van mij pa, die ook in rosmalen woont, dat die dezelfde problemen had, maar na inwisselen van zijn com21 voor een nieuwer type, hij van deze problemen af was.....ligt het dus toch aan de modem?

het schijnt te zijn dat die modems gewoon oud zijn, en dat de kosten voor @home gewoonweg te hoog worden om ze allemaal in 1 keer te vervangen, vandaar dat ze iedereen aan het lijntje houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios

Als je dat ip-adres nou blockt, zijn dan de problemen verholpen? Misschien wel aardig, dan weten we de oorzaak.

Mischien wel. Maar eerst wil ik nog een 'aanval' afwachten, om te zien of het hetzelfde IP etc betreft.

Het vreemde is; hoe komt het op mijn WAN poort terrecht. Want het Com21 modem zou nooit verkeer mogen doorlaten dat niet voor mij bestemt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier dezelfde problemen (dag in dag uit).

@Home Groningen
Kabelmodem: COM21
Router: Draytek Vigor 2200E
Firmware: 2.3.1

Ik weet niet of het iets helpt, maar ik heb op het draytek forum (topic: http://www.draytek.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=738#738) ook maar even wat gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 00:26:
Hier dezelfde problemen (dag in dag uit).

@Home Groningen
Kabelmodem: COM21
Router: Draytek Vigor 2200E
Firmware: 2.3.1

Ik weet niet of het iets helpt, maar ik heb op het draytek forum (topic: http://www.draytek.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=738#738) ook maar even wat gepost.
Hier ook hetzelfde!!
Groningen
Com21
Draytek Vigor 2200E
Firmware: 2.3

ik maak volgende keer een ping-grafiek, dan wordt het al een stuk duidelijker

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

Ik had een paar dagen geen last, maar vandaag kreeeg ik, wat ik die andere dagen niet heb gehad in de volle laag terug volgensmij! van 12:45 tot 13:45 brandden de lampjes van mij modem voluit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woon zelf ook in almelo, en heb een edimax router achter mijn @home
Ik werk zelf als monteur voor @home.
Heb nog nooit problemen met mijn verbinding gehad.
Loopt als een tiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 14:01:
...
Ik werk zelf als monteur voor @home.
...
hey collega :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

ok als jullie dan allebij monteurs zijn kunne n jullie vast helpen het probleem op te lossen :D

Hoe hebben jullie je router dan in gesteld en in welke regio wonen jullie dan?

[edit]
nu lag ie er dus net weer de heletijd uit.. :(
kheb odertussen gprobeerd die pport te blokken dat ip.. maar helpt voor geen meter dus.. :( :(

[ Voor 31% gewijzigd door Mirrorshade op 08-03-2003 14:51 . Reden: @home veil er weer uit...!!!! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

Vandaag ook alweer 3x dit probleem gehad. Het lijkt net of de aanvallen steeds langer duren, gister al 1 uur lang. En de aanvallen van vandaag duurden zo'n 15 minuten per keer. Zeer irritant. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
[...]
Weird :? Hij wil data sturen naar poort 63089, iemand een idee welke poort dat is? Ik heb het nog niet kunnen achterhalen.

Ik heb nu in de 2200E alleen die poort geblokt en de standaard firewall instellingen
nu de 2de dag en tot op heden nog geen attack weer gehad.
We moeten het maar de komende dagen eens aan kijken als dit de oplossing is dan doe ik het ervoor. :*)

Grtx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Hebben jullie niet de mogelijkheid om ook een sniffer te gebruiken? 't is namelijk heel makkelijk te realiseren:

2e netwerkkaartje in een client pc. Deze sluit je met een stukje utp aan op een simpel hubje. Op dit hubje sluit je ook het @home modem aan, en de draytek router.
Wat je dus eigenlijk doet, is dit:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Cutebritney/troep/sniffer_setup.JPG

Je kunt met de extra nic dus het verkeer 'aflezen' wat er tussen de modem en Router plaatsvind.
Een programma waarmee dit erg makkelijk te doen is, is Ethereal. Je kunt dan een NIC opgeven (de extra nic dus) en je kunt live zien wat voor een verkeer er langs komt. Erg leuk om te doen, je ziet echt alles.
Nu zie je ook hoe onveilig het internet momenteel is. Zo zie je als je je mail checked de passwords etc gewoon voorbijkomen. Dito met FTP.... :P

Ik raad je wel aan om op dat moment niet te gaan downloaden met 300KB/sec...want dan kun je het allemaal niet echt meer volgen ;)

[edit]
Maar met de sniffer is dus te zien wat er gebeurd tijdens een aanval. Ik zag dit. Veel verkeer wat dus niet aan mij bestemt was; maar TOCH door de modem heen komt. (Dat mag dus niet; verkeer dat niet voor mij bestemt is, mag nooit mijn modem voorbij komen. Want dan zou ik bijvoorbeeld direct de passwords van de POP mail van m'n buurman kunnen zien :+ ;)

Wat dus belangrijk is; is om te weten of het altijd bij iedereen vanaf dezelfde aanvaller afkomt. Aangezien ik geen 2e attack meer gehad heb sinds mijn eerste log; kan ik dit zelf niet checken.
Maar stel dat het altijd hetzelfde IP is...dan is het mischien wel op te lossen door dat IP in de firewall te zetten. Of nog beter: @home zover zien te krijgen dat ze dat IP blocken...

[ Voor 29% gewijzigd door Xandrios op 09-03-2003 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
hoe kan ik die port 63089 blokken op de router? als ik hem in de firewall invul, en daarna weer ge kijken bij die instelling, dan laat hij namelijk die port niet meer zien...

btw de laatste dagen niet echt veel problemen gehad...(rosmalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
Bartez schreef op 09 maart 2003 @ 22:51:
hoe kan ik die port 63089 blokken op de router? als ik hem in de firewall invul, en daarna weer ge kijken bij die instelling, dan laat hij namelijk die port niet meer zien...
Ik heb het als volgt gedaan, vinkje bij Check to enable the Filter rule
Block immediately,
Direction IN,
PROTOCOL TCP/UDP,
rest laten staan en dan bij start en end port 63089
en dan blijft het wel staan ervan uitgaande dat je een VIGOR 2200E hebt.

Dus ik heb onder het data filter (2) op plek 3 deze poort ingevoerd en geblokt.

btw de laatste dagen niet echt veel problemen gehad...(rosmalen)[/quote]

Tot op heden in Almelo ook nog geen last weer gehad althans niet gemerkt.

Grtx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Na wat gemail met @home, toch een redelijke oorzaak gevonden:
- De TCP pakketjes hebben allemaal de SYN/ACK bytes gezet. Zo'n pakketje
is het eerste pakketje wat een machine terugstuurt op een TCP connectie
verzoek.
- De sequence numbers zijn voor beide kanten gelijk. Bij een TCP
connectie wordt door beide partijen een willekeurig bitpatroon van 32
bit gekozon, wat gebruikt wordt als referentiepunt van de hoeveelheid
bits die verzonden/ontvangen zijn. De kans dat die twee bitpatronen
identiek zijn, is zeer gering (1 op 2^32, ongeveer 1 op 4 miljard).
- Als we kijken naar de NIC MACs, dan zie we dat de flood vanaf 17
verschillende NIC MACs zijn verstuurd, naar 9 verschillende NIC MACs,
waaronder 7 multicast adressen.

Het is dan ook goed te begrijpen waarom u dit zag: de switch krijgt
pakketjes voor NIC MACs die die niet kent, en gaat dan de pakketjes naar
iedere andere poort binnen het VLAN copieren.

Het is ook een merkwaardige aanval. Deze aanval zal namelijk alleen een
stordvloed aan RST (reset) TCP pakketjes opleveren, als er al wat terug
gestuurd wordt.

Wij hebben naar aanleiding van uw gegevens geen eenduidige oorzaak
kunnen achterhalen. Indien mogelijk zouden wij het op prijs stellen als
u meerdere gevallen kunt opsturen. Wel willen wij u het volgende vragen
mbt de logbestanden.
- Beperkte grote van het logbestand
- Indien mogelijk text bestanden

Tevens zouden wij de volgende informatie willen weten:
- Welke OS gebruikt u ?
- Indien u een virusscanner gebruikt, welke en wanneer was de laaste
update ?
- Gebruikt u een firewall ?
- Wat is de frequentie van deze aanvallen ?
- Gebruikt u meerdere PC's ?
Voor diegenen die geinteresseerd waren in wat achtergrondinformatie ;)

Maar het is dus zaak om logbestanden te verzamelen. Zijn er mensen die ook op deze manier willen / kunnen proberen logs te genereren ?

Ik zal deze info overigens ook naar draytek sturen, mischien hebben ze er wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
Keep it Cool schreef op 10 March 2003 @ 20:02:
[...]

Ik heb het als volgt gedaan, vinkje bij Check to enable the Filter rule
Block immediately,
Direction IN,
PROTOCOL TCP/UDP,
rest laten staan en dan bij start en end port 63089
en dan blijft het wel staan ervan uitgaande dat je een VIGOR 2200E hebt.

Dus ik heb onder het data filter (2) op plek 3 deze poort ingevoerd en geblokt.

btw de laatste dagen niet echt veel problemen gehad...(rosmalen)
WORKS! kijken wat ie doet.....

[ Voor 8% gewijzigd door Bartez op 11-03-2003 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Cutebritney schreef op 10 March 2003 @ 20:37:
Na wat gemail met @home, toch een redelijke oorzaak gevonden:

[...]

Voor diegenen die geinteresseerd waren in wat achtergrondinformatie ;)

Maar het is dus zaak om logbestanden te verzamelen. Zijn er mensen die ook op deze manier willen / kunnen proberen logs te genereren ?

Ik zal deze info overigens ook naar draytek sturen, mischien hebben ze er wat aan :)
Al iets gehoord van DrayTek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
PolarBear schreef op 11 maart 2003 @ 18:43:
[...]

Al iets gehoord van DrayTek ?

Nog niets teruggehad helaas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Ik had dit probleem dus ook elke dag... steeds ligt de router eruit :/

Met @home bellen heeft absoluut geen nut , de meeste weten niet eens wat een hardware router is :+

Dus toch maar een Pctje ingericht met 2 nicjes , Debian erop en meteen een superstabiele verbinding.

Vreemd? nee sommige sukkels veroorzaken zoveel broadcasts en rotte packets dat mijn draytek compleet over zijn nek gaat ( zelfde probleem hebben we ook gezien toen we hem voor de gein eens aan het CAMPUSnet hingen van de UT :o )

Dus voor mij zit er niets anders op dan gewoon weer oldfashion met een oude P1 alles te gaan routeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door werkzaamheden aan ons netwerk kunt u
woensdag 19 maart 2003 tussen 04:00 en 06:00
gedurende 15 minuten problemen ondervinden met
onze internet service.

Deze zijn met name te merken in de regio 's
Hertogenbosch.

Deze werkzaamheden kunnen invloed hebben op
de verbinding.

Onze excuses voor het ongemak.

Zouden ze er dan eindelijk iets aan gaan doen?? :*)
Afwachten dus maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
...

[ Voor 99% gewijzigd door XElD op 14-05-2003 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
Ik heb de afgelopen dagen al geen problemen meer gehad. Zou @home het opgelost hebben? Zijn er nog mensen die nu wel problemen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er geen router aan hangen maar wel een com21.
Tussen mijn modem (Com21) en mijn PC heb ik een hubje hangen (ja zo hoort het niet, maar hij filtert wel het netwerk, dus ik krijg een zuiver signaal door naar mijn pc.

En ja de andere zijnde knippert als een gek. Dus er komt wel degelijk iets binnen via je modem, maar ik denk dat het 'vervuiling' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 16:44:
Tussen mijn modem (Com21) en mijn PC heb ik een hubje hangen (ja zo hoort het niet, maar hij filtert wel het netwerk, dus ik krijg een zuiver signaal door naar mijn pc.

En ja de andere zijnde knippert als een gek. Dus er komt wel degelijk iets binnen via je modem, maar ik denk dat het 'vervuiling' is.
Dat zijn gewoon broadcasts van andere users in je segment :) is vrij normaal bij kabel ISP's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
Wanneer had je dat voor het laatst? De afgelopen dagen had ik dus geen last meer, en ik begon dus goede hoop te krijgen dat het definitief voorbij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

hmm, dacht et nie hè dat et voor bij was. ik heb hier hetzelfde probleem (al een paar maanden, maar de laatste dagen volgens mij erger (kan ook komen doordat ik de laatste dagen meer thuis ben dan voor de carnavalsvakantie en het dus gewoon vaker merk). idd steeds mijn router die aangeeft dat ie gedisconnect is (geen ip heeft dus) en geen DHCP deamon kan vinden!?! en alle lampjes op modem die constant branden.

het betreft hier de volgende configuratie:
modem: COM21
Router: Edimax BR-6104 (firmware versie = 0.59WD (Nov 07 2002 09:52:40) )
PC's: 2x win98se 1x win2k pro (laatste met outpost firewall, maar die geeft niks geks weer.).

heb dat progje Linkmonitor gedownload, maar dat geeft veel vaker disconnect aan als nodig. welke host hebben jullie daar ingevoerd?? ik heb gateway, de eerste @home backbone die ik tegenkom tweakers.net en nog wat geprobeerd, maar hij geeft echt supervaak rood licht terwijl ik nergens last van heb.

als alternatief logmiddel maak ik nu elke keer een screendump van het statusscherm van m'n router als ik merk dat ik offline ben, maar dat is dus alleen als ik zelf achter pc zit. en ik heb er vandaag al iets van 10 ofsow verzameld (das dus meerdere keren per uur).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja mot je ook gewoon een verotte pentium 100 met Freesco eraan hangen he uptime al bijna een jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 21:46:
tja mot je ook gewoon een verotte pentium 100 met Freesco eraan hangen he uptime al bijna een jaar ;)
die gedachte is eigenlijk toch gewoon krankzinnig?? door fouten van @home moet ik mijn systeem overhoop gaan gooien en een router die het maanden prima heeft egdaan wegflikkeren?? ik snap wel dat jij het nie zo bedoeld, en als ik verstand van datsoort zaken had had ik die p1 166 die hier naast me niks staat te doen al lang hiervoor ingezet, maar het slaat natuurlijk echt helemaal nergens meer op dit. :( :( :( .

woensdag infoavond in vught, dat wordt flink schoppen gok ik :( . ik hoop voor @home dat ze daar ook een paar technici of andere mensen met verstand van zaken naartoe sturen en niet alleen zo'n arrogante gladjakker van PR, want dan heeft die gozer echt een probleem. ben et nu echt spuugzat.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 16:44:

Een hubje filtert niets. Het is gewoon een soort splitter; hij zal echt niet kijken wat de inhoud van de packets is, en dan de 'foute' eruitgooien ofzo. 't is geen firewall 8)7 ;)

'k heb btw mail terug van Draytek Benelux. Ze gaan met deze stof naar de fabrikant, kijken wat ze hieraan kunnen veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen gewoon freesco installeren op een 386 ofzo twee iso netwerkkaartjes erin & het instaleren is niet moeilijk er is een nederlandse howto verkrijgbaar
had het spul binnen 4 uur draaiende vanaf flop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 22:07:
mensen gewoon freesco installeren op een 386 ofzo twee iso netwerkkaartjes erin & het instaleren is niet moeilijk er is een nederlandse howto verkrijgbaar
had het spul binnen 4 uur draaiende vanaf flop

Fijn voor je :)

Het heeft alleen niets met dit topic te maken. Het gaat hier om de problemen bij @home.

Zojuist heb ik btw gesproken met een ex-@homer, welke de technische uitrol van het Com21 systeem heeft geregeld. Hij denkt dat het helemaal niet een probleem is van verkeerd geadresseerde pakketjes; maar eerder dat de comcontroller gewoon over-vol is. Een te volle arp tabel; teveel online MAC adressen ed. Oftewel: Gewoon teveel load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

hmm, ik vertrouw dat prog linkmonitor echt nie. op T@H gebruiken ze het ook veel om te loggen, maar ik merk hier thuis dat hij veel vaker disconnect geeft als nodig. vaak is linkmonitor rood terwijl ik gewoon kan internetten. hoe komt dit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Cutebritney schreef op 14 March 2003 @ 22:54:

[...]

Zojuist heb ik btw gesproken met een ex-@homer, welke de technische uitrol van het Com21 systeem heeft geregeld. Hij denkt dat het helemaal niet een probleem is van verkeerd geadresseerde pakketjes; maar eerder dat de comcontroller gewoon over-vol is. Een te volle arp tabel; teveel online MAC adressen ed. Oftewel: Gewoon teveel load.
Onzin. Een te volle ARP tabel :? teveel online MAC adressen :? @Home zit met hun maximum voor het Com21 platform teminster 10% onder wat de fabrikant als max aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

PolarBear schreef op 15 maart 2003 @ 08:14:
[...]

Onzin. Een te volle ARP tabel :? teveel online MAC adressen :? @Home zit met hun maximum voor het Com21 platform teminster 10% onder wat de fabrikant als max aangeeft.
modems geven ook geen probs, de routers erachter doen dat, misschien dat @home daar geenr ekening mee houdt en dat voor routers dat maximum lager ligt :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
PolarBear schreef op 15 maart 2003 @ 08:14:
[...]

Zou kunnen hoor, diegene heeft al 5 jaar nix met @home te maken ofzo ;)
Weet dus totaal niet hoe de aansluit percentages liggen enzo.
Orion84 schreef op 15 maart 2003 @ 09:43:
[...]

modems geven ook geen probs, de routers erachter doen dat, misschien dat @home daar geenr ekening mee houdt en dat voor routers dat maximum lager ligt :? :?
Het probleem is dat er verkeer op de LAN poort van het modem gezet wordt, dat er niet hoort te zijn. En dat niet elk systeem er last van heeft is mooi meegenomen, maar er zijn dus systemen die er wel last van hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freesco is niet de oplossing, het probleem (in den bosch dan) ligt echt bij @home. Heb hier freesco al twee jaar draaien en heb hetzelfde gelazer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goodielover schreef op 14 maart 2003 @ 17:09:
Wanneer had je dat voor het laatst? De afgelopen dagen had ik dus geen last meer, en ik begon dus goede hoop te krijgen dat het definitief voorbij was.
GoodieLover..,

Ik ben woonachtig in Vught en heb sinds 5 Feb 2003 enorm veel problemen met mijn @Home + COM21 + Draytek Vigor 2200E verbinding.
Elke 10 a 15 minuten klapt mijn verbinding er uit..!! :(

Nu ben ik benieuwd of jij nog steeds GeeN!! problemen hebt..??
En als dat nog steeds het geval is.., wat jouw instellingen op de router zijn..??

Cya..,

SteppinRazor.

Ps.. Woensdag 19 maart a.s. is er in Vught een bijeenkomst van @Home gebruikers en een vertegenwoordiger van @Home.. Ik zal er zeker zijn..!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 18:27:
[...]

GoodieLover..,

Ik ben woonachtig in Vught en heb sinds 5 Feb 2003 enorm veel problemen met mijn @Home + COM21 + Draytek Vigor 2200E verbinding.
Elke 10 a 15 minuten klapt mijn verbinding er uit..!! :(

Nu ben ik benieuwd of jij nog steeds GeeN!! problemen hebt..??
En als dat nog steeds het geval is.., wat jouw instellingen op de router zijn..??

Cya..,

SteppinRazor.

Ps.. Woensdag 19 maart a.s. is er in Vught een bijeenkomst van @Home gebruikers en een vertegenwoordiger van @Home.. Ik zal er zeker zijn..!!
ik zal daar ook zekers zijn. zoasl ik eerder al meldde:
Orion84 schreef op 14 maart 2003 @ 21:38:
hmm, dacht et nie hè dat et voor bij was. ik heb hier hetzelfde probleem (al een paar maanden, maar de laatste dagen volgens mij erger (kan ook komen doordat ik de laatste dagen meer thuis ben dan voor de carnavalsvakantie en het dus gewoon vaker merk). idd steeds mijn router die aangeeft dat ie gedisconnect is (geen ip heeft dus) en geen DHCP deamon kan vinden!?! en alle lampjes op modem die constant branden.

het betreft hier de volgende configuratie:
modem: COM21
Router: Edimax BR-6104 (firmware versie = 0.59WD (Nov 07 2002 09:52:40) )
PC's: 2x win98se 1x win2k pro (laatste met outpost firewall, maar die geeft niks geks weer.).

heb dat progje Linkmonitor gedownload, maar dat geeft veel vaker disconnect aan als nodig. welke host hebben jullie daar ingevoerd?? ik heb gateway, de eerste @home backbone die ik tegenkom tweakers.net en nog wat geprobeerd, maar hij geeft echt supervaak rood licht terwijl ik nergens last van heb.

als alternatief logmiddel maak ik nu elke keer een screendump van het statusscherm van m'n router als ik merk dat ik offline ben, maar dat is dus alleen als ik zelf achter pc zit. en ik heb er vandaag al iets van 10 ofsow verzameld (das dus meerdere keren per uur).
en daar heb ik dus nog steeds last van (ook router op statisch instellen of ICMP blocken hielp bij mij niets)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste