Router + @Home COM21 modem : geen internet*

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 3.414 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

draai hier al 2 jaar perfect met een linksys befsx41 + @home.

Vraag me alleen af waarom iedereen RIP aan laat staan, beetje zinloos, en onnodig veel traffic.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08
Nog steeds hetzelfde probleem hier, en aangezien @home er blijkbaar maar niets aan wil doen heb ik dsl besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cutebritney schreef op 09 augustus 2003 @ 16:21:
Nog steeds hetzelfde probleem hier, en aangezien @home er blijkbaar maar niets aan wil doen heb ik dsl besteld :)
ik vind dit gewoon asociaal van @home, klantenservice is ook totaal gay (NoFi), ik ben nu ook aant denken aan adsl amar volgens mij wordt dat beetje duurder en me pa kan der over gaan zeiken, hij betaald het namelijk.. mja, kga dadelijk denk ik maar ff freesco installeren.. tblijft asociaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:53

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 15:58:

[..]

com21 @home (oud model)
Me too.
2x sitecom router gehad, die maar omgeruild voor een belkin router, maar probleem blijft.
Heb zelf een Sitecom DC202 vierpoorts router. Had jij die ook?
kheb ook al echt vanalles geprobeerd, mijn ervaring: met games doettie ut vooral goed, als je peer2peer aanzet gooit ie me der bijna direct vanaf (heb ik ook al vaker gehoord), en net als alle andere mensen als ik hem direct aansluit loopt ie goed. Als je alleen msn-t + surfen draaitie veel langer, als ik me ip op static zet en instel draait ie ook veel stabieler.
No problemo hier, draait al meer dan een half jaar uiterst stabiel.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem.

Zelf gebruik ik een E-tech breedband router met ingebouwde 4-poorts switch.

Wat me opvalt is dat bijna alle gebruikers met dit probleem,gebruik maken van Windows XP, Provider @Home en een COM21-kabelmodem.

Ook bij E-Tech is het probleem bekend, maar helaas de oplossing niet.
Heb de nieuwste firmware geïnstalleerd, maar ook dat helpt niet. :?

Het schijnt wel te werken onder Windows 98 of 2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er zelf enorm last van met die router.
Ik heb en edimax 6104 en moet echt 5 x op een dag de router resetten, en daarna doet hij het nog niet altijd. Ik overweeg om een Draytek Vigor 2200E te kopen maar ik lees dat het ook niet echt vlekkeloos veroopt.
Het is voornamelijk als ik Emule aanzet, dus veel gebruik maar van het downloaden.
Ik krijg het idee dat Edimax een goedkope router is en niet goed bestand is tegen dit soort handelingen.
Is Draytek dan een goede koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 23:09:
Ik heb er zelf enorm last van met die router.
Ik heb en edimax 6104 en moet echt 5 x op een dag de router resetten, en daarna doet hij het nog niet altijd. Ik overweeg om een Draytek Vigor 2200E te kopen maar ik lees dat het ook niet echt vlekkeloos veroopt.
Het is voornamelijk als ik Emule aanzet, dus veel gebruik maar van het downloaden.
Ik krijg het idee dat Edimax een goedkope router is en niet goed bestand is tegen dit soort handelingen.
Is Draytek dan een goede koop?
Heb ook af en toe een probleem met @home, en een vigor 2200e, maar dat licht altijd aan @home, en maar 1 op de 10 x aan mijn router die dmv een korte reset het weer doet. Heb hem nou een half jaar en na een paar maanden waren er veel problemen hier met ip adressen, dat lag dus niet aan de router, wel erg irri. Maar om een lang verhaal kort te maken. Ik denk dat ik in ruim een half jaar maar 2-3 x de router heb moeten reseten omdat daar het probleem lag. (probeer een pc maar eens continu een benchmark te laten draaien voor een paar maanden, dan is reseten ook nodig). Als ik hem niet reset gaat het probleem ook vanzelf over. Het lijkt er dus op of dat dan een of andere buffer vol zit.

En al die problemen komen er natuurlijk omdat veel mensen die router hebben. Ik kan natuurlijk niet garanderen dat hij het bij jou goed doet, maar als iedereen zou posten als hij het goed deed zou het eind niet in zicht zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Kevinp op 27-08-2003 23:20 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• WillyF
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-04-2024
Ik ben blij dat ik even in dit draadje heb gekeken.
De beschreven problemen komen me dus bekend voor.
@home, com21 modem (in feb. 2001 geinstalleerd), draytek router (Firmware Version : v2.3.1 )

Vooral de beschrijving van 5 oplichtende lampjes.... Want dan kon ik ook geen barst uitvoeren. En dat hield dan soms een flinke tijd aan, kwartiertje, half uurtje of langer...
(Uitermate frustrerend als je met battlefield 1942 bezig bent, en je moeizaam een plek naar de eerste 3 hebt geschoten, om opeens 'warning connection problems detected' voor je neus te zien, en OF een oranje lamp OF 5 felbrandende lampes op je modem waar te nemen. :( |:( )

'k Had geen programma's om na te gaan waar het vandaan kwam , maar was al wel tot de conclusie gekomen, dat het van buiten moest komen.
Toen de 5 lampjes weer eens allemaal aangingen (en ik het net niet op kon) heb ik als laatste stap maar de router van de com21 afgehaald, en de modem maar aangesloten op de uplink van een hub (waar verder niets aanhing, behalve lichtnetadapter). Toen gingen 4 lampjes branden. (In mijn ogen afdoende bewijs dat het niet van de pc's of de router kwam ...)

De laatste tijd ietsje minder last van de 5lampencurse. 't Kan eraan liggen dat @home iets heeft gedaan (sure....) of doordat ik bij de router onder System management -> Management Setup de optie Disable PING from the Internet heb aangevinkt.

The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back

Verwijderd

Emmeau schreef op 09 August 2003 @ 16:14:
draai hier al 2 jaar perfect met een linksys befsx41 + @home.

Vraag me alleen af waarom iedereen RIP aan laat staan, beetje zinloos, en onnodig veel traffic.
pcies :) werkt als een tiet, zal alleen dat rip nog even uitzetten bedankt voor de tip

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

ik heb een sweex router (4 ports) ism met @home basis internet. werkt redelijk. af en toe ligt de verbinding er uit, en dan moet ik de router resetten, maar volgens mij ligt dat echt aan @home. het probleem is dan dat hij (via dhcp) andere ip adressen geef taan mijn computers, en dan doen ze het niet meer. oplossing is dan: reset router--> iedere comp ip's vrijgeven --> iedere comp nieuwe ip's ophalen. dan werkt het weer, maar dat is eigenlijk geen doen. gemiddeld zon een keer per week? iemand oplossing?

heb trouwes een nieuwe modem: een motorola surfboard. :)

[ Voor 8% gewijzigd door newpegasus op 28-08-2003 00:40 ]

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
De sweex wil wel eens uit vallen i combinatie met @home idd

[ Voor 255% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 19:34 ]

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Wokschotel schreef op 01 August 2003 @ 12:09:
[...]
Met mijn Sitecom heb ik geen enkel probleem meer :)
Hela (bijna) buurman.. Heb zelf geen last van connectieproblemen, behalve af en toe een ping van 500-1500ms.. maar dat ligt waarschijnlijk aan 1 van de 15 clients die waarschijnlijk op dat moment net aan het uppen is..

Heb ook die Sitecom 4S, maar ik vind het maar een baggerding.. Het werkt, maar ik moet niet teveel aanpassen aan de port forwarding rules, want dan gaat ie hangen. En ik krijg ook niet voor elkaar dat ie inkomend PPTP verkeer doorlaat.

Heb in de afgelopen 3 jaar eigenlijk verdacht weinig problemen gehad.. en het laatste jaar al helemaal niet.. En er is thuis altijd iemand aan het internetten, en als ik op mijn werk zit haal ik continu mijn thuismail op via IMAP/S, dus dan zou ik het ook wel merken.

Zit er wel over te denken om een Draytek te kopen, maarja, als ik jullie verhalen zo hoor... Iemand ervaringen met de Cisco 806? Hij kost wel €400-€500, maarja, dan heb je ook wat..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Ik heb achter de Motorola surfboard een Draytek Vigor 2200E hangen eerder nooit problemen, maar sinds februari dit jaar wil het wel degelijk vaak voorkomen dat op de drukke tijden (dezelfde tijden als jij opgaf van 1800 - 2300 ) de verbinding hapert...

Probleem doet zich niet voor wanneer mensen dus niet massaal achter internet schuiven in mijn regio.

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 15:21
Ik had eerst een D-Link 604 router en die moest ik 1pd resetten(todat ie niets meer deed) een nieuwe en dat werkte goed. Nu heb ik een Linksys WRT54G en in het begin problemen gehad(een totale reset) en nu werkt alles goed. Mijn com21 werkt ook goed(ja af en toe ff niet) Alleen de helpdesk daar heb ik heel veel moeite mee(ze doen dingen die niet kunnen) we zijn in april verhuisd en 2 dagen voor de verhuizing geen verbinding meer(OEPS*##$@% foutje en een rekening van 100eur) geen webspace, wachtwoord veranderd(kon dus geen verbinding maken 2 dagen lang ik dacht nl dat het bij mij lag) zonder dat de helpdesk hier dus iets van verteld heeft. Leuk he?? de tijd en ergenis die het gekost heeft, is verlenging van @homo geen optie-> adsl(en nog goedkoper ook)

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:18

Wokschotel

Op 6 wielen

-

[ Voor 100% gewijzigd door Wokschotel op 28-08-2003 13:50 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aarnsand
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik zit al een hele tijd met het probleem dat mijn router geen internetverbinding geeft... heb een motorola surfboard modem met @home kabel en een wireless 54mb router (SMC barricade) heb alle instellingen/resets/firmwares gehad, maar nog steeds geen oplossing... ik kan met de router ertussen niet bij de webinterface van de modem...wel bij die van de router. rechtstreeks de pc op de modem is ook geen punt. Ik krijg dus helemaal nooit verbindig. Dit was tijdens eerste paar weken gebruik geen punt...het was plotseling afgelopen. Ik heb geen instellingen aan mac adres veranderd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aarnsand
  • Laatst online: 27-03-2024
Na tijden prutsen ben ik er uit. Na het lezen van deze thread kwam ik bij de @home gebruikerssite www.troublesathome.nl een tip tegen om (hoe simpel kan het zijn) de @home gebruikersnaam ( bij mij een CC nummer) in te vullen in het configuratiescherm bij de domeinnaam. Dit had ik voorheen overigens nog nooit gedaan om wel met succes middels de router een internetverbinding te hebben. Ik hoop dat ie nu stabiel blijvt en jullie hier wat aan hebben.

groets,
Sandor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@home breedbandinternet (omg. Tilburg)
1 Windows 98 pc
1 Windows XP pc

Ik wil een Draytek 2200 E kopen.
Want ik heb nu een Edimax 6104 en die klapt er steeds uit, dat is voornamelijk als we beiden pc's aan hebben staan en er veel data stroom gaande is.
Bv. Emule of Msn, of spelletjes spelen op internet.
Heel vreemd want soms doet hij het dagen goed met full download en net als van de week klapt hij er om het uur uit. En dan reset ik hem en doet hij het bv maar 20 minuten en soms kan ik de router instellingen helemaal niet opvragen op de pc en zal ik hem moeten ontkoppelen en aan e modem zelf verbinden en dan weer op de router. Dan doet hij het weer wel.
Echt kei raar, en dat doet hij al sinds februari.
Als ik bekijk wat je allemaal met de Edimax kunt instellen en met de Draytek dan kun je met de draytek meer instellen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of herkent dit probleem?
Ben op dat gebied gewoon een leek maar weet niet of het aan de pc's ligt of aan @home.

Groetjes Eveline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexcj
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zeg jongens, kan er misschien een ervaren (?) iemand een sniffer TUSSEN router en modem hangen om te kijken WAT voor verkeer er dan uitgewisseld wordt?
ALs ik dat zo lees in dit topic, dan gaan er bij mij wilde fantasien op over DHCP aanvragen die door het routertje beantwoordt worden.
Dat zou ook verklaren waarom dat juist in de piekuren zo erg is.

<edit> O, Ok het probleem is al opgelost.. Zag ik te laat O-) </edit>

[ Voor 10% gewijzigd door alexcj op 29-08-2003 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De configuratie:
• Sitecom DC-202 4 ports router
• @home breedband internet
• Com21 modem

Het probleem
Ik heb de laatste tijd weer veel last van disconnecties bij @home, gemiddeld 3 a 4x per dag dat het gebeurd(msn meld opeens af dan, of tijdens gamen).
Hier kan ik niet veel doen met mijn instellingen, is toch @home zijn schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke regio woon je? Bij mij is dat ook maar denk niet dat het de schuld is van @home in mijn geval. Tis bij mij voornamelijk als ik Emule aanzet of msn en de pc beneden ook wat zit te doen zoals gamen en msnen.
Ik ga zo toch maar een Draytek 2200 E kopen en ff in de winkel vragen hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu de Draytek 2200E al 1 dag nonstop draaien en nog geen last van disconnecties!
Das heel wat anders dan wat ik eerst mee maakte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:53

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 13:49:
Heb nu de Draytek 2200E al 1 dag nonstop draaien en nog geen last van disconnecties!
Das heel wat anders dan wat ik eerst mee maakte!
Lijkt me toch niet dat het aan je Sitecom DC202 lag... ikzelf heb ook een DC202 en vele andere tweakers met mij en die hebben geen problemen.

Heb je bij die Sitecom nog wel de firmware up-to-date gehouden? Je weet maar nooit namelijk.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehh had een Edimax 6104. Ik geloof dat je de vorige topic plaatser en mijn verhaaltje door elkaar hebt gehaald,hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu hetzelfde probleem als de mensen die hierboven allemaal staan. Hoe hebben jullie het allemaal opgelost.
Ik bedoel dan dat mijn verbinding eraf scheid om de zoveel tijd (vooral sávonds) ik d8 dat het aan de router lag, maar als ik zo kijk zie ik dat het waarschijnlijk @home's schuld is.

Ik heb een e-tech router een com21 modem en win xp op 2 van de 3 pc's (andere is win 98)
soms help resetten maar soms start hij vanzelf weer op (de verbindeing dan he)

Hoe hebben jullie het allemaal opgelost???

**edit: de instabiele verbinding was echt gewoon van de ene op de andere dag.
ik heb nieuwste firmware en alles

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehhm geen eraving met E-tech, ik HAD een edimax 6104 en was bij mij ook vooral 's nachts als @home bezig was maar dan nog, dan moet de router zichzelf kunnen herstellen.
Heb nu dus die Draytek en dat werkt kei goed dus IK kan je niet helpen, sorry

Verwijderd

ik denk nu dat het opgelost is ik had de nieuwste firmware als ik heb daar de oude over heen gedraaid (toen deed hij het helemaal kut) dus de nieuwe er weer over heen gedraaid en nu werkt het als sinds gisteren avond :s vaag maar waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 18:10

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Topicstarter
Het feit dat hij het weer doet wil niet zeggen dat het aan de firmware lag.
Normaal gesproken duurt het een minuut of 10-15 en dan is de verbinding er weer.
Rebooten van de router of zelfs het modem even uitschakelen wil ook nog wel eens helpen.
Het blijft gewoon k*t. Zodra ik hier ADSL kan krijgen ga ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goodielover schreef op 07 September 2003 @ 17:17:
Het feit dat hij het weer doet wil niet zeggen dat het aan de firmware lag.
Normaal gesproken duurt het een minuut of 10-15 en dan is de verbinding er weer.
.
Bij mij was hij er om de zoveel tijd uit (keer of 7 per dag) en om nou elke keer mijn router te rebooten heb ik geen zin in.

Ik ben nu weer een paar dagen verder en het is weer mooi KUT, hij heeft het anderhalve dag goed gedaan, daarna deed hij weer hetzelfde. Ik heb hem nu gewoon rechtstreeks op het modem gezet dus hij doet het nu weer perfect
Aan @home ligt het dus niet of het is iets met de ondersteuning ofzow.
Ik heb in de tussen tijd ook een mailtje naar e-tech gestuurd en die zeggen dat het probleem bekend is en dat je de nieuwe firmware moet instaleren, ik had weer een mailtje gestuurd om te zeggen dat ik dat gedaan had en toen vroeg hij om een log. Hoe moet ik zo'n log maken??? op de gaina van de router http://192.168.*.* staat dat hij hem (mits hij enabled is) hem weg schrijft naar een ip adres en dat kun je dan kiezen ik heb nu mijn ip ingevuld (lokaal ip, je kunt alleen de laatste drie digits veranderen) maar waar komt dat log dan te staan op mijn computer?
Ik wil niet overstappen op adsl omdat ik dan bij lange na niet zo'n hoge Downstream heb, en dat moet ik wel hebben aangezien ik hem op dit moment volledig benut.

Weet iemadn sinds de laatse keer dat ik het gevraagd heb de oplossing wel??????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit niet hetzelfde probleem als met zeelandnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 18:10

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Topicstarter
Dat lijkt er idd op.
Ik heb meteen even gecontroleerd of bij mij RIP uit stond en dat was gelukkig het geval.
Ik heb dus geen problemen bij anderen veroorzaakt.
Nu nog de anderen bij mij
Het is wel zo dat ik de laatste tijd erg weinig last heb van het wegvallen van de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGroninger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 20:34
het gedonder is sinds gister weer begonnen :( , ik heb er een ongeveer jaar geen last van gehad volgens mij

Sitecom DC-202 4 ports router

@home breedband internet

Com21 modem

om de zoveeltijd vliegt hij er weer uit vandaag en gisteravond, weer nieuwe firmware geinstalleerd maar dat hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 19:30
Het is hier (regio Tilburg) ook alweer enkele dagen aan de gang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Situatie hier:

Com21 modem
Draytek Vigor 2200E
Firmware: 2.2

Probleem:
Sinds mei dit jaar verlies ik verbinding al mijn router langer dan 80 uur online is. In het tabblad online status is de uptime rood en bestaat uit allemaal nulletjes. Dus, geen verbinding.

Tot op heden heb ik op aanraden van een medewerker van @Home (gewoon de helpdesk) mijn IP adres op statisch gezet. Nu, i.v.m. de nieuwe DNS servers heb ik mijn IP weer op dynamisch moeten zetten. (had een mail gehad van @home)

De settings van mijn router staan zoals op de draytek beschreven zijn:
Router Name: Mijn CP-nummer
Domainname: Home.nl
Default Mac adres geselecteerd

Verders geen bijzonderheden. Ik heb voor mij noot geen problemen gehad. Ik heb geen firmware updates gedaan of settings verandert.

Heeft iemand een idee hoe het komt dat ik verbinding verlies?

Je kan hier beter niets zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 september 2003 @ 18:54:
Ehh had een Edimax 6104. Ik geloof dat je de vorige topic plaatser en mijn verhaaltje door elkaar hebt gehaald,hahaha
Da's toevallig. Ik heb een 6104 neergezet bij een vriend van me rond het tijdstip, dat dit gepost wordt. Ook hij had ineens geen verbinding meer, volgens hem was het ding vastgelopen. Open ik mijn mail, ik had mijn mailadres erin gezet voor hack-meldingen, stonder er toch ineens 60 mailtjes in van dat ding! En inderdaad, na een reset waren we weer online.

Na een firmware-update (dezelfde dag) en het tijdelijk uitzetten van de hacker-prevention in de BR6104 heb ik geen klachten meer gehoord. Ik heb hem zelfs nog uitgelegd hoe hij dat ding moest resetten. Dat is hij ondertussen alweer vergeten en z'n kattebelletje met uitleg is ie kwijt....

Ook @home Tilburg btw...
Ikzelf @home Goirle, maar dan met BR6004+.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze lot-genoot joint de club:

Modem: COM21
Router: Edimax BR-6004+
Firmware router: 1.18
Aantal PC's op router: 2 (beide XP, 1x pro, 1xhome)
Connectie: @Home breedband
Probleem: Verbinding valt steeds enkele seconden tot minuten weg...
Sinds: ma 10 Nov 2003

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kom ik ook maar eens deze club bezoeken.

De specs:

Abo: @home (da's logisch :P ) Breedband
Modem: Com21
Router: Target 24116 (SOHO IS-104 based)
NIC: 1x Realtek & 1 x Onboard SIS
OS'es: XP pro & Win98 SE

Ik heb deze problemen al sinds dat ik (in augustus) de router heb gekocht en geinstalleerd. Vele malen proberen te herconfigureren en niets hielp.

Tot op een zeker moment was het ineens afgelopen met de problemen. De verbinding was erg betrouwbaar en stabiel. Nu kun je het al raden: we zijn weer terug bij af. Problemen zijn er weer.

Nou ga ik even terug naar het punt waarop de problemen zijn ontstaan. Alles ging okee totdat ik de router heb afgekoppeld en meegenomen, om ergens anders 2 pc's aan elkaar te kunnen koppelen voor gegevens uitwisseling. (Dan is die switch functie erg handig)

In de tussentijd heeft mijn zwager (die in het zelfde portaal als ons woont en dus internet heeft lopen via mijn router) de netwerkkabel die naar hem loopt rechtstreeks in het modem geprikt.

Kom ik weer thuis, zie het, koppel de kabel af, modem ertussen etc. Ja hoor probleem.

Ook het probleem met de 5 brandende lampjes, maar ook het gekke probleem dat de transmit en recieve lampjes perfect synchroon knipperen, maar waar ik geen internet mee heb.

Ik heb al zitten denken aan scanners die in hetzelfde netwerkcluster zitten. Tijdens scans pingen die gebruikers erg veel en al die pingreacties worden weer naar iedereen verstuurd in dat cluster.
Mijn gedachtengang ging zelfs zover dat ik eraan dacht dat, omdat die scanners anoniem moeten blijven en via veel proxys werken, de proxy die het verkeer tussen de scanner en proxy afwerkt, de pakketten zonder duidelijk adres verstuurt, waardoor de modems deze doorlaten en de router deze voor de kiezen krijgt.

Een andere gedachte is, niet zozeer dat de router crasht, maar dus dat de verbinding dicht zit. Alsof iemand een groot aantal Lemmingen heeft losgelaten op het @home netwerk.

De problemen zijn, zoals ik hier lees, weliswaar minder geworden (in het grote verhaal dan). Die oorzaak kan zijn dat @home de verbinding afgeknepen heeft (bevestigd door @home helpdeskmedewerker) en er dus minder verkeer is op het netwerk.

Ik heb vooralsnog zelf ook geen duidelijke oorzaak en oplossing voor het probleem. Misschien kan het com21 modem de vele pakketten niet verwerken en stuurt het deze dus allemaal door ipv de juiste eruit te filteren.

Mijn hoofvermoeden gaat dus uit van scanners op het @home netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinyin
  • Laatst online: 30-06 22:35
jeej, ik join the club :P

@home breedband
com21 oud model modem
sitecom 4ports router/switch
firmware: Version 1.6 Release 31
klacht: vooral disconnecten in de avonduren, msn meld af en maakt melding van een proxy/firewall die in de weg zit.Tegelijkertijd kan ik geen internetsites meer bekijken. De oplossing is een DHCP-lease release/renew, de verbinding is dan meestal meteen weer terug.Dit is dus tussen de 2 tot 5 keer per dag het geval.Het maakt verder niet uit welke OS-en er draaien, ik heb alles getest van 98 tot xp, van suse8.0 tot mandrake 9.1.Ze disconnecten stuk voor stuk op z'n tijd.Intern werkt het altijd, ik heb nooit problemen met verbindingen naar andere pc's binnen het netwerk.

Ik was het afgelopen week zo enorm beu datik eens wat helpdesk-figuurtjes heb uitgemaakt voor rotte vis en ze sturen een service-mannetje langs.Ben benieuwd wat die gast voor oplossing gaat aandragen.(en ja, ik ruim m'n router tijdelijk op als die gast komt :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:36
Hoi,

Ik heb al een jaar of 2-3 @Home en heb sinds oktober problemen, na een housemove. Daarvoor had ik nergens last van. Ik heb nu tijdelijk een andere router dan ik eerst had, en die heeft wel vééél minder problemen dan mijn eigen router.

Settings:

router 1
Merk en type: USR8000 (USR firmware 1.27)
Device Name: mijn cp-nummer
IP-instellingen: DHCP (Wordt statisch, met toestemming van @Home)
soort probleem: héél vaak power cycles geven om verbinding in de lucht te houden, modem werkt normaal

Router 2
Merk en type: SiteCom WL-106
Firmware: 1005
IP-instellingen: DHCP
Device name: mijn CP nummer
soort problemen: bij wegvallen verbinding even DHCP Lease Releasen en renewen en werken maar weer, probleem komt minder frequent voor dan de USR problemen, dus denk tóch dat het de USR-router is. (Modem werkt ook hier zoals het hoort)

Ik lees op GoT trouwens ook mensen die problemen hebben van dezelfde strekking met het Motorola modem. :?

Het mafste is nog dat bij mij de problemen pas na de housemove egonnen zijn... Van Sint-Michielsgestel naar 's-Hertogenbosch (West)

Verwijderd

Ik ben ook gehousemoved. Weliswaar binnen Almelo, maar ik ben wel van cluster veranderd.

Geen problemen gehad totdat ik de router ertussen prik.

Verwijderd

Ik sluit me ook al aan bij het leger router-resetters :(

Router: Edimax BR-6104
Firmware router: 0.64
Locatie: Groningen (De Held, dus geen ADSL mogelijk :( :( :( )
Aantal PC's op router: 2 (beide 1x XP, 1x 2003 server)
Probleem: Router verliest IP adres en com21 heeft dan alle 5 de leds continu groen aan. Na een reset van de router gedraagt de COM21 zich ook weer normaal (even dan :) )
Sinds: februari 2003

• Tano
Ik heb er eens een scanner opgezet (direct op het modem, dus zonder router, ik vind dat na 30 min scannen ongeveer 68% van mijn pakketjes uit ARP bestaan. Dit kan volgens mij toch niet goed zijn (of wel..zoveel kennis heb ik er nu ook weer niet van).

[ Voor 14% gewijzigd door Tano op 13-11-2003 13:30 . Reden: link werkte niet meer ]

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

@tano: Hoeveel ARP packets meet je per seconde?
Momenteel wordt hierover op T@H ook gediscussieerd:
http://www.troublesathome...scus/messages/5/4318.html

Zelf heb ik al eens 130 ARP packets/sec gemeten die vanaf de @Home gateway kwamen. Daar verslikt een Edimax 6104 zich in.

• Tano
ik heb de getallen zo ff niet beschikbaar..maar ik kom denk ik een heel eind richting die 130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGroninger
er komen steeds meer mensen met de problemen, zijn er nou nog oplossingen?
heb van de week gemaild naar klachten@home.nl maar nog niks terug :(

en hoe meet ik dat aantal ARP'pakketten dat ik binnen krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

DaGroninger schreef op 14 november 2003 @ 15:33:
Ethereal en WinPcap installeren (www.ethereal.com). Dan even verder helemaal niks doen met je verbinding en een 5-tal minuten packets loggen met ethereal (capture => start => juiste interface selecteren en OK drukken). Aantal ARP packets delen door de tijd die je logt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Ik heb mijn USR nu weer terug; mijn kennis had de Sitecom weer nodig... Jahoor, direct nadat ie aangesloten was, zat ik weer aan de oude reset-frequentie van minimaal 2 keer per dag (met de sitecom was dat dus ECHT veel minder (WL-106) en dat waren zelfs nooit resets, slechts een DHCP renew was voldoende). Nu m'n USR op statisch gezet en nu werkt-ie al zolang als dat geleden is (dag of 3) zónder problemen. Alleen moet ik dus even in de gaten houden wanneer mijn verbinding wegvalt... Dan moet ik gewoon weer een renew aanvragen en dan direct terug naar statisch. Maar ik zit nu al meer dan een half jaar op hetzelfde IP en de DNS-move is hier al gebeurd.

Waar ik alleen niet bij kan is dat deze problemen bij mij alleen spelen als ik DHCP gebruik.:?. Heeft iemand daar een verklaribng voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinyin
  • Laatst online: 30-06 22:35
Ik heb net eens gescanned met 1 pc direct aan het modem.De eerste minuut had ik zo'n 5800 arp pakketjes(zo'n 82% van het totaal), na 5 minuten was het aantal ARP-pakketjes nog zo'n 76.9% van het totaal. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
drugsbunny schreef op 16 november 2003 @ 10:03:
Ik heb net eens gescanned met 1 pc direct aan het modem.De eerste minuut had ik zo'n 5800 arp pakketjes(zo'n 82% van het totaal), na 5 minuten was het aantal ARP-pakketjes nog zo'n 76.9% van het totaal. 8)7
Hoe kom je toch aan zoveel ARP-packets? :? Ik heb zelf nog nooit een scan gedraaid, maar een gemiddelde van 76.9% op het totaal??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
DaGroninger schreef op 14 november 2003 @ 15:33:
er komen steeds meer mensen met de problemen, zijn er nou nog oplossingen?
heb van de week gemaild naar klachten@home.nl maar nog niks terug :(

Moet je 't 'ns proberen bij sales@home.nl (die hebben geen geautomatiseerd reactiesysteem... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahaha, mensjes,mensjes,mensjes... het hele probleem is dat @home bezig is (net zoals upc) zijn netwerk volledig op eurodocsys te gaan laten draaien (die motorola surfboards), dit ivm met nieuwe services in de toekomst. Er zijn momenteel nog veel problemen rondom de Docsis 2 standaard, de docsis 1 standaard veroorzaakte het "buurmaneffect" zoals ook bij andere providers en ze zijn nu dus aan de slag met Docsis 2.
De gebruiker ondervind hier zowiezo al ellende van (netwerk is al deels geoptimaliseerd voor eurodocsys) omdat de com21 niet efficient meer met het signaal om gaat en op die manier packetloss veroorzaakt. Probleem met routers is dus waarschijnlijk een combinatie tussen packetloss en het feit dat er bv. bij een dns-request een time out of een corupted request kan ontstaan waardoor de router zijn poortjes al weer dicht heeft gegooid voordat hij een antwoord kreeg.
Het uitschakelen van een eventuele firewall in de router is vaak een redelijk lapmiddeltje, maar feit blijft: zorg dat je een eurodocsys modem in handen krijgt want die com21's zijn verleden tijd!!! :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 12:11:
hahaha, mensjes,mensjes,mensjes... het hele probleem is dat @home bezig is (net zoals upc) zijn netwerk volledig op eurodocsys te gaan laten draaien (die motorola surfboards), dit ivm met nieuwe services in de toekomst. Er zijn momenteel nog veel problemen rondom de Docsis 2 standaard, de docsis 1 standaard veroorzaakte het "buurmaneffect" zoals ook bij andere providers en ze zijn nu dus aan de slag met Docsis 2.
De gebruiker ondervind hier zowiezo al ellende van (netwerk is al deels geoptimaliseerd voor eurodocsys) omdat de com21 niet efficient meer met het signaal om gaat en op die manier packetloss veroorzaakt. Probleem met routers is dus waarschijnlijk een combinatie tussen packetloss en het feit dat er bv. bij een dns-request een time out of een corupted request kan ontstaan waardoor de router zijn poortjes al weer dicht heeft gegooid voordat hij een antwoord kreeg.
Het uitschakelen van een eventuele firewall in de router is vaak een redelijk lapmiddeltje, maar feit blijft: zorg dat je een eurodocsys modem in handen krijgt want die com21's zijn verleden tijd!!! :Z
Hoe daarvoor te zorgen? Gewoon @Home contacten? (ik zie inderdaad dat nieuwe abonnees alleen nog SurfBoards krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

csteelooper schreef op 16 november 2003 @ 12:23:
[...]

Hoe daarvoor te zorgen? Gewoon @Home contacten? (ik zie inderdaad dat nieuwe abonnees alleen nog SurfBoards krijgen)
Tja, ze geven ze niet weg op verzoek. Je kunt er één kopen (duur) maar er is ook een makkelijke manier om er gratis één van @home te ontvangen. Ik wil je met liefde en plezier uitleggen hoe je dat doet, maar dan moet je me maar ff contacten op me mail of msn. Hetgeen wat ik je ga vertellen is namelijk in strijd met de wet en met de forum policy van GOT, en dat laatste?? daar hou ik me aan! :+
whehehe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:10
* Drogo heeft sinds 2 weken ook veel problemen met z'n Com21 modem

Daarvoor nooit problemen gehad. Ook hier gigantische hoeveelheden ARP's van de @Home gateway of andere @Home apparatuur. Waar zijn ze nou mee bezig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07
drugsbunny schreef op 12 november 2003 @ 22:42:
jeej, ik join the club :P

@home breedband
com21 oud model modem
sitecom 4ports router/switch
firmware: Version 1.6 Release 31
klacht: vooral disconnecten in de avonduren, msn meld af en maakt melding van een proxy/firewall die in de weg zit.Tegelijkertijd kan ik geen internetsites meer bekijken. De oplossing is een DHCP-lease release/renew, de verbinding is dan meestal meteen weer terug.Dit is dus tussen de 2 tot 5 keer per dag het geval.Het maakt verder niet uit welke OS-en er draaien, ik heb alles getest van 98 tot xp, van suse8.0 tot mandrake 9.1.Ze disconnecten stuk voor stuk op z'n tijd.Intern werkt het altijd, ik heb nooit problemen met verbindingen naar andere pc's binnen het netwerk.

Ik was het afgelopen week zo enorm beu datik eens wat helpdesk-figuurtjes heb uitgemaakt voor rotte vis en ze sturen een service-mannetje langs.Ben benieuwd wat die gast voor oplossing gaat aandragen.(en ja, ik ruim m'n router tijdelijk op als die gast komt :+ )
Ik heb precies hetzelfde probleem op mijn werk alleen de frequentie is veel hoger, op sommige dagen om de haveklap gedisconnect. Heb nu tijdelijk maar een scriptje geiinstalleerd op me proxie-server die ipconfig/release /renew doet om de 30 mins :X

Regio friesland,com21,@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:10
Heeft er iemand een gateway voor mij? 213.51.86.1 bv geeft veel timeouts ook vanaf m'n werk. Wil 's kijken of meer gateways hier last van hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Cochrane schreef op 17 november 2003 @ 18:58:
Heeft er iemand een gateway voor mij? 213.51.86.1 bv geeft veel timeouts ook vanaf m'n werk. Wil 's kijken of meer gateways hier last van hebben...
check 213.51.52.1, maar die heeft 'r volgens mij ook veel hoor |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Cochrane schreef op 17 november 2003 @ 18:58:
Heb je dat getest door te pingen naar de gateway?
Da's geen goede methode. Het maakt niet uit of de gateway zelf wel/niet/onregelmatig reageert op pings. Belangrijker is dat als je *via* de gateway pingt naar een server, dat dat wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 23:10:
Deze lot-genoot joint de club:

Router: Edimax BR-6004+
Firmware router: 1.18
Aantal PC's op router: 2 (beide XP, 1x pro, 1xhome)
Probleem: Verbinding valt steeds enkele seconden tot minuten weg...
Sinds: ma 10 Nov 2003

:(
Sinds ma 10 Nov 2003 heeft @home zijn DNS-servers aangepast..... Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 10:24:
[...]

Ik denk het wel want ik heb mijn ip statisch ingesteld en ik gebruik de dns-servers van de TU/e... er zou dus voor mij niks veranderd mogen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 14:24
Heb ook zeer regelmatig last van wegvallende verbindingen. Vooral irritant als je net in een potje Enemy Territory zit. :)

Router: Cisco 1605-R
Aantal PC's op router: 2

Heb ook eens gekeken hoeveel ARP packets ik ontvangen heb in de afgelopen 402 uur (uptime van router).

ARP statistics:
Rcvd: 45776984 requests, 592194 replies, 0 reverse, 0 other
Sent: 137632 requests, 6739 replies (1 proxy), 0 reverse

Omgerekend is dit bijna 1900 packets per minuut, oftewel 32 packets per seconde. Het lijkt me niet dat een Cisco router zich in deze 32 packets p/s verslikt. Denk niet dat het hiermee te maken heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

uhm, probleem is dat et geen constante 32 p/s is, et piekt af en toe nog al enorm, en dat vindt ie nie liev. (althans dat is een vermoeden van een aantal mensen hier en elders)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 14:24
Ja da's waar. Zal het eens een keer tijdens spitstijden meten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook in het bezit van een Com21, hierop aangesloten een Sweex wireless router met 4 prts utp lan en een utp wan. Keurig het CC12345-a nummer ingevuld en op dynamisch gezet. Alles behalve verbinding. (het lukte wel toen ik de linux firewall gebruikte) Als ik het IP adres statisch invoer heb ik geen problemen. De DNS services betrek ik van andere Providers.
Omgeving Groningen (net geen adsl gebied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gelukkig lees ik dit topic, want ik heb vandaag al een uur met de helpdesk aan de lijn gehangen.

Een maand of 3 terug heb ik dit probleem gehad, na een aantal keer modem + router rebooten is het probleem met de horizon vertrokken...

...tot een week terug.

Iedere keer 5 lampen op mijn com21, geen internet... zeer raar.

Als ik alles reset, 1 pc aansluit, dan mijn gateway (217.120.110.1) ga pingen, begint hij bij 35, loopt het binnen 2 minuten gestaag op naar 4000 en daarna is de doelhost onbereikbaar, heb ik 5 lampjes en geen internet.

Vroeger kon ik btw de gateway pingen en dan was het nog geen 15ms. Maar ja, vroegah... vraag dat maar aan Cor Kouwenaar.

Ik ga als het niet ophoud, gewoon lekker mijn FTP-Server PC omzetten naar een Router/FTP-Server en mijn echte routertje als WAP gebruiken.

Ik walg hiervan. En het erge vind ik nog dat hier geen BBNED adsl is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al 2 jaar een com21 modem. SInds een 6 maand er een router achter hangen. Eerst een Freesco geval daarna een maand een sweex broadband router, daarna weer m'n freesco. En ik heb nog nooit noemenswaardige problemen gehad. Ik zit in omgeving oldenzaal, nu zijn daar sowieso weinig problemen

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 21:56 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGroninger
heb vanmiddag om 17uur de stroom van de router (sitecom dc202v1)gehaald, alle kabels eruit.
toen naar het modem(com21) gegaan, stroom eraf gehaald
10 min later stroom er weer op gedaan, 5 min wachten totdat het oranje lampje weg is. kabeltjes weer in de router, stroom erop, router gereset.
En sinds dat tijdstip heb ik geen uitval meer gehad :*), terwijl ik de afgelopen 2week minstens om het half uur wel een uitval van de connectie heb gehad.
het is dus het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 15:13
Mirrorshade schreef op 12 februari 2003 @ 10:04:
wat hebben we nu dus allemaal ( als ik dingen vergeet ff zegge)

Problemen doen zich vooral in volgende regio voor : Den bosch, Tilburg (of te wel brabant ?)
Vooral bij een com21 van @home die verbonden is met een vigor router ...

Probleem ligt hem bij dat ie door ARP requests wordt over spoeld...

Oplossing => @home gaat (binnenkort) nieuwe server software installeren ?

[mijn router]
Static or Dynamic IP (DHCP Client)
WAN IP Network Settings :
- Obtain an IP address automatically
- Default MAC Address
RIP enabled
Mischien beetje late quote maar ik woon ook in tilburg en heb er dus ook last van heb een vigor 2200e mijn buurman ook en steeds valt bv met het downloaden de verbinding weg enzo zwaar bagger bij leechen van nieuwesgroepen is het helemaal een ramp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 10:24:
[...]

Geen idee... ik dacht ook eerst dat het daaraan zou liggen...

Maar vol blijschap kan ik melden dat het probleem hier, zo snel als het op kwam zetten, nu ook ineens weer verdwenen is!! :*)

Ze zullen bij @home toch wel iets hebben veranderd... meer regio-den-boschers met dezelfde goede berichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
ik heb er de laaste twee dagen geen last meer van gehad (regio tilburg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 14:12:
[...]

Geen idee... ik dacht ook eerst dat het daaraan zou liggen...

Maar vol blijschap kan ik melden dat het probleem hier, zo snel als het op kwam zetten, nu ook ineens weer verdwenen is!! :*)

Ze zullen bij @home toch wel iets hebben veranderd... meer regio-den-boschers met dezelfde goede berichten?
Helus-laazus... Hier dus not... Ehh... Jah, tenzij ik een fixed static IP gebruik ... Ook verwarrend... :?

Ook Den Bosch (West)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Ik heb tot op heden nog geenm antwoord mogen zien, vandaar dat ik het nog eens probeer. Heeft er iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
FunFactory schreef op 11 november 2003 @ 19:23:
Situatie hier:

Com21 modem
Draytek Vigor 2200E
Firmware: 2.2

Probleem:
Sinds mei dit jaar verlies ik verbinding al mijn router langer dan 80 uur online is. In het tabblad online status is de uptime rood en bestaat uit allemaal nulletjes. Dus, geen verbinding.

Tot op heden heb ik op aanraden van een medewerker van @Home (gewoon de helpdesk) mijn IP adres op statisch gezet. Nu, i.v.m. de nieuwe DNS servers heb ik mijn IP weer op dynamisch moeten zetten. (had een mail gehad van @home)

De settings van mijn router staan zoals op de draytek beschreven zijn:
Router Name: Mijn CP-nummer
Domainname: Home.nl
Default Mac adres geselecteerd

Verders geen bijzonderheden. Ik heb voor mij noot geen problemen gehad. Ik heb geen firmware updates gedaan of settings verandert.

Heeft iemand een idee hoe het komt dat ik verbinding verlies?

Je kan hier beter niets zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
FunFactory schreef op 24 november 2003 @ 23:06:
Ik heb tot op heden nog geenm antwoord mogen zien, vandaar dat ik het nog eens probeer. Heeft er iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

[...]
De tweedelijns ondersteuning van @home heeft mij uitgelegd dat er problemen kunnen zijn bij het gebruik van DHCP i.c.m. bepaalde routers (De USR8000 Broadband Router heeft er heel veel last van). Dat is ook de reden waarom je op aanraden van @Home de instellingen statisch mocht zetten. Als de DNS server-wijziging is doorgevoerd, kun je gewoon de instellingen weer statisch zetten (als je router dan tenminste de laatste dhcp-informatie overneemt). De problemen met de verbinding zijn dan een heel stuk minder.

Overigens: heb je vandaag (25-11-2003) problemen met de verbinding, dan kán dat zijn door een 'onverwachte storing in uw regio - onze technici zijn bezig het probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen' (Bron: 0800-1818 - de @home storingslijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil me ook aansluiten aan de lange rij.

Na het aansluiten van mijn SMC2404WBR router heb ik continu problemen met de internet deze verliest omde ? tijd de verbinding en connect weer naar 30sec tot 2 min. Ik heb de router al een keer omgeruild zonder succes.

Ook al contact gehad met de helpdesk van SMC heb de nieuwe firmware 1.0.12 ge-upload ook weer zonder succes en naar het lezen van de hele topic met de vele oplossingen die bij mij geen resultaat hebben weet ik het ook niet meer of het nu aan mij ligt of aan @home.

Ik heb een COM21 modem en 2 pc's op XP.

ps:zonder router en dus de kabel direct in het modem heb ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 14:41:
Ik wil me ook aansluiten aan de lange rij.

Na het aansluiten van mijn SMC2404WBR router heb ik continu problemen met de internet deze verliest omde ? tijd de verbinding en connect weer naar 30sec tot 2 min. Ik heb de router al een keer omgeruild zonder succes.

Ook al contact gehad met de helpdesk van SMC heb de nieuwe firmware 1.0.12 ge-upload ook weer zonder succes en naar het lezen van de hele topic met de vele oplossingen die bij mij geen resultaat hebben weet ik het ook niet meer of het nu aan mij ligt of aan @home.

Ik heb een COM21 modem en 2 pc's op XP.

ps:zonder router en dus de kabel direct in het modem heb ik geen problemen.
Ik heb sinds vandaag de SMC2804WBR router thuis staan en nergens problemen mee...Ik zit nu al meer dan 5 uur onafgebroken online; dat was met mijn USR8000 wel even anders.... Ik had zonder router ook nooit problemen, en als ik de router op een statisch IP instelde waren er ook veel minder problemen. Maar toch had ik last van een labiele verbinding op de USR8000. Dat is met ded SMC2804WBR veel minder naar mijn idee. Je zou eens kunnen proberen je router op statisch IP adres in te stellen en anders kun je eens kijken of je interne firewall opties biedt die de veelheid aan ARP-packets kunnen blocken die op het @home netwerk ronddwaalt, zoals de Anti Dos Firewall en SPI (wel beschikbaar op SMC2804WBR, ik weet niet of de SMC2404 die opties ook biedt).

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun jij iets meer vertellen over hoe je die router geconfigureerd hebt?

Bij mij gaf de wizard een foutmelding over DHCP connectie timeout. Maar via Internet Explorer kan ik alles configureren en DHCP lijkt verder prima te werken; al mijn PCs krijgen keurig een IP adres toegekend.

Maar de connectie naar internet lukt echt niet. Ik heb in de config gekozen voor PPPoE, uid+pwd ingevuld. Maar ik krijg het niet aan de praat. Wat zie ik over het hoofd?

Brandt bij jou bijvoorbeeld het WAN ledje? Bij mij nooit. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 01:55:
Kun jij iets meer vertellen over hoe je die router geconfigureerd hebt?

Bij mij gaf de wizard een foutmelding over DHCP connectie timeout. Maar via Internet Explorer kan ik alles configureren en DHCP lijkt verder prima te werken; al mijn PCs krijgen keurig een IP adres toegekend.

Maar de connectie naar internet lukt echt niet. Ik heb in de config gekozen voor PPPoE, uid+pwd ingevuld. Maar ik krijg het niet aan de praat. Wat zie ik over het hoofd?

Brandt bij jou bijvoorbeeld het WAN ledje? Bij mij nooit. Vreemd.
Als je @Home + Com21 hebt moet je gewoon de DHCP (Dynamic IP) gebruiken. Dan bij Hostname je CP-nummer invullen (zoals CP123456-a) invullen en dan gaat alles zoals ie het moet doen. Ik heb mijn router geconfigureerd met behulp van de 3-click EZ-setup Wizard. Die staat op je CD-ROM. Klik hiervoor in de autorun van de CD op Router Setup en zorg ervoor dat je achter de computer zit, waarmee je zonder die router het internet wel op kon. De Setup Wzard neemt dan die instellingen over.
Bij mij brandt het WAN lichtje en knippert het ook bij activiteit. Misschien een Idee om je fysieke verbinding router<-->Modem te controleren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modem van @home: COM21
Router: SMC wireless broadband router met 4xUTP
Firmware router: V1.00.001 2003.09.26
Aantal PC's op router per OS: 1x XP (wireless) en 2x W98
Kaarten op: 2 x 100Mbit Full duplex, 1 x 802.11G Wireless
Omgeving Venlo

Nog extra problemen hier : SMC Wireless 54Mb broadband router

Als iemand nog ideen of suggesties heeft hoe ik dat moet oplossen: graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

csteelooper schreef op 29 november 2003 @ 22:12:
[...]

Ik heb sinds vandaag de SMC2804WBR router thuis staan en nergens problemen mee...Ik zit nu al meer dan 5 uur onafgebroken online; dat was met mijn USR8000 wel even anders.... Ik had zonder router ook nooit problemen, en als ik de router op een statisch IP instelde waren er ook veel minder problemen. Maar toch had ik last van een labiele verbinding op de USR8000. Dat is met ded SMC2804WBR veel minder naar mijn idee. Je zou eens kunnen proberen je router op statisch IP adres in te stellen en anders kun je eens kijken of je interne firewall opties biedt die de veelheid aan ARP-packets kunnen blocken die op het @home netwerk ronddwaalt, zoals de Anti Dos Firewall en SPI (wel beschikbaar op SMC2804WBR, ik weet niet of de SMC2404 die opties ook biedt).

Succes
Ik heb gisteren ook een SMC2804WBR aangeschaft en het systeem werkt best lekker zo 100X beter als met de 2404 en de 28 was zelfs nog goedkoper rara in ieder geval bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 18:49:
[...]

Ik heb gisteren ook een SMC2804WBR aangeschaft en het systeem werkt best lekker zo 100X beter als met de 2404 en de 28 was zelfs nog goedkoper rara in ieder geval bedankt _/-\o_
Die SMC2404WBR maakt gebruik van e-802.11b (Enhanced 802.11b), een staandaard die alleen door D-link verder nog is overgenomen voor zover ik weet, en die als tussenstap diende voor de overstap naar 802.11g. Alleen nu wil het lot dat de WECA (voorheen WiFi-alliance) deze standaard nooit voor volwaardig heeft gezien. Nog zoiets: ik zie wel routers, maar geen kaarten met die standaard (niet dat jou probleem daar iets meet te maken heeft)

Nouja, bij mij werkt alles wat @Home betreft nu prima, wordt hoogstens 1 á 2 keer per dag offiline gegooit en dan klaart een DHCP-renew de klus. Maar 2 keer per dag (meestal 1, soms helemal niet) is beter dan een frequentie die steevast ergens tussen de 2 en 7 keer per uur lag (USR8000). _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Zijn er verder nog mensen (met name in 's-Hertogenbosch West) bij wie zich de situatie enigszins verbeterd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in Schijndel
Heb de laatste paar dagen na het aanschaffen van de nieuwe router geen problemen meer gehad :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 22:17

TaZz

Nostalgist

Hier stond een boel gebla gebla wat uiteindelijk niks hiermee te maken heeft :)

[ Voor 93% gewijzigd door TaZz op 14-12-2003 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 17:43:
Ik woon in Schijndel
Heb de laatste paar dagen na het aanschaffen van de nieuwe router geen problemen meer gehad :*)
Nou ik heb dik een week lang goed kunnen interneten met mijn nieuwe SMC2804WBR-EU en nu heb ik weer andere problemen nu gaan bij mij ook alle 5 de lampjes branden en dan heb ik geen contact meer met internet.

Dit is een ander probleem als wat ik met de 2404 had.Ik kan nu wel in de router aflezen wat er z'on beetje gebeurd ik krijg nu ook van die IP adressen die door de router geblockd worden en daardoor gaat hij volgens mij over de zeik.

Ik heb de firewall aan staan,en dit is ook geactiveerd SPI and Anti-DoS firewall protection.Snap er niet veel meer van een week doet hij het goed en dan opeens krijg je weer een raar probleem. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:33
Ik zit nu sinds bijna 2 maanden op de kabel, op @home. Altijd op ADSL gezeten (ruim anderhalf jaar) en dat was always on. Had eigenlijk verwacht van de kabel dat dat ook zo was, maar helaas, het mag niet zo zijn.

Eerst zaten we doordeweeks af en toe een kwartiertje offline, maar het wordt nu zo langzamerhand echt erg. nu zijn we dagelijks tegen de 6 uur offline. Wat ik ook doe, niets helpt. Heb al een maand geleden een paar keer met die helpdesk gebeld, en daar is me verteld dat er een te sterk signaal dan wordt gestuurd naar de modem, en dat die daar op afketst en dan offline schiet. Ik zit hier in een netwerkje, met een SMC router. en een zwarte motorola modem. Als we offline zitten trek ik de stekker uit t stopcontact van het modem, en wacht 15 seconden. soms helpt dit, maar echt vrijwel nooit. dan is t gewoon afwachten. Ook in de router wordt dan aangegeven 'disconnected' enzo.

Ik woon in Best, en log in in Den Bosch, op server 1. Overigens heeft de hele straat dit probleem, misschien wel de hele wijk. Heeft iemand enig idee wat hieraan te doen? Want de helpdesk stuurt dan een bedrijfje over 6 dagen, en die komt altijd als het modem wel online is... Ik probeer ook om een programma te vinden waarmee je automatisch kan laten checken of je online bent, dat iedere 15 minuten een ping test uitvoert ofzo naar een site, en dat verwerkt in een txt-file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

cazzer22 schreef op 28 december 2003 @ 18:17:
Ik zit nu sinds bijna 2 maanden op de kabel, op @home...
Eerst zaten we doordeweeks af en toe een kwartiertje offline, maar het wordt nu zo langzamerhand echt erg. nu zijn we dagelijks tegen de 6 uur offline. Wat ik ook doe, niets helpt. Heb al een maand geleden een paar keer met die helpdesk gebeld, en daar is me verteld dat er een te sterk signaal dan wordt gestuurd naar de modem, en dat die daar op afketst en dan offline schiet. Ik zit hier in een netwerkje, met een SMC router. en een zwarte motorola modem. Als we offline zitten trek ik de stekker uit t stopcontact van het modem, en wacht 15 seconden. soms helpt dit, maar echt vrijwel nooit. dan is t gewoon afwachten. Ook in de router wordt dan aangegeven 'disconnected' enzo...
ik had ook allerlei dezelfde problemen, precies hetzelfde met stekker eruit etc...
bij mij lag het probleem uiteindelijk aan de router: ik had 3 verschillende van hetzelfde type etech (v2) geprobeerd, telkens zelfde probleem. Toen kreeg ik van de leverancier een nieuw type etech router aangeboden (de grijze, (v3?)) en dit was inpluggen en sindsdien geen probs meer...

volgens mij heeft @Home het netwerk geschikt gemaakt, maar ook geoptimaliseerd voor andere, nieuwere modems... hierdoor kunnen bepaalde type routers icm com21 modems niet goed in combinatie werken...

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdwert
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10-2024
Ik had ook geruime tijd last van het probleem dat de verbinding van @home steeds weg viel, om het half uur, om het uur, om de 10 minuten. Maar ik denk dat ik het nu opgelost heb.

Mijn situatie:
Com 21 modem.
Draytek vigor 2200WE router.

Mijn oplossing:
Mijn Router DrayTek Vigor 2200WE had er heel veel last van als hij op dynamisch ingesteld stond, ik had hem vervolgens na het lezen van dit topic statisch ingesteld. Ik had er toen veel minder last van. Maar het probleem was nog steeds niet verholpen, en ik dus nog steeds niet tevreden. Dus ik ging verder met experimenteren.
Toen ik dus verder las in dit topic bleek dat veel routers overspoeld werden met ARP requests. Dit was ook het geval bij mij. Maar het leek er meer op dat er bepaalde packets in de vigor router in een soort deadlock zaten want het web menu van de router was ook in een keer veel trager. Dus toen heb ik het probleem bij de wortel aangepakt: ik heb een firewall regel toegevoegd die de binnenkomende pakketen van mijn eigen subnet meteen dropt. Want aan dat binnenkomende verkeer heb ik toch niets, en ik heb er niets aan als ik wil internetten, mailen, newsgroups gebruiken etc.

Dus mijn oplossing is:
- De router statisch instellen.
- Alle binnenkomende pakketen van mijn eigen subnet meteen droppen. (firewall rule)

Ik ben nu 2 a 3 dagen continu on-line zonder problemen, dus het lijkt te werken.

[ Voor 3% gewijzigd door vdwert op 07-01-2004 21:00 ]

If you like porn, your going to hell. Hell is filled with girls that touch their bodies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook zo af en toe dat ik een reboot van de router moet doen en dan is het weer surfen.

Weet niet wat het is.

Maar het gebeurt sporadisch en een reboot werkt gelukkig goed

Klaasjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 16:47
vdwert schreef op 07 januari 2004 @ 20:59:
- Alle binnenkomende pakketen van mijn eigen subnet meteen droppen. (firewall rule)
wat moet ik dan concreet instellen in de router? qua ips etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een SMC 7004 VBR router en hetzelfde probleem. Ik heb met @home gemaild en ze zeggen het volgende:

Dit staat inmiddels bekend als het 'kerstboom' effect. Als je de router
loshaalt en de PC rechtstreeks aansluit, gaat het waarschijnlijk wel goed.
Dan kun je met een packetsniffer (bijv http://www.ethereal.com) gaan meten
wat er precies gebeurd op het netwerk. Grote kans dat er op dat moment een
stortvloed aan ARP verkeer over het netwerk gaat. Je router kan daar niet
tegen en de verbinding valt weg.

Bovenstaande is enigzins speculatief. Je weet het pas zeker als je met een
packetsniffer daadwerkelijk gekeken hebt wat er gebeurd op het netwerk.
Als bovenstaande klopt, dan kan het meestal alleen met medewerking van @Home
opgelost worden... en @Home doet niets hiermee.

Regards,
--Ruud

Er moet vast software zijn die dit probleem uit de weg gaat!!
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
Misschien is het toeval, maar ik heb gisteren de vaste DNS-settings uit me router gehaald en het probleem lijkt nu (na 12 uur onafgebroken online geweest te zijn) opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
Quartje schreef op 13 januari 2004 @ 09:50:
Misschien is het toeval, maar ik heb gisteren de vaste DNS-settings uit me router gehaald en het probleem lijkt nu (na 12 uur onafgebroken online geweest te zijn) opgelost.
Het probleem is helaas weer teruggekeerd. Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Vervelend dat ik dit topic nu pas lees! Ik heb een com21 modem, zo'n oude dikke, en had een modem van LanWare, de BR-1200. En ik had precies hetzelfde, altijd traffic, zelfs zoerg dat soms alle lampjes op mijn modem continue brandden. Maar dan had ik op geen enkele pc de moeglijkheid om te internetten, alles werkte behalve i-net, je kreeg gewoon geen verbinding.

Ik heb op dit modem 12 verschillende firmware's gehad, ook van verschillende fabrikanten zoals ik die had gevonden op een duits forum. Maar niks hielp, soms een maand geen probleem, soms een week en soms 2 minuten....

Heb gisteren besloten dat het genoeg was en een nieuwe router gekocht. Heb nu een E-tech RTBR03 en (nog) geen problemen gehad.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 23:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik had tot vorige week 4,5 jaar @home breedband. Nooit problemen gehad tot op een jaar geleden. Toen begon bij mij ook wel eens de verbinding we te vallen en gingen alle lampjes op me modem branden. Echt vet irritant aangezien ik veel op het Live netwerk van Xbox speel en als je dan lekker bent aan het gamen en bent aan het lullen met iemand en de verbinding vliegt eruit is dat dus vet irritant en wil ik het liefst dat kankermodem helemaal in puin stampen.

Ik ha een Com21 modem met een 4ports-Sweex router. Werkte perfect en dan af en toe die vage acties.

Nu lekker ADSL Extreme van SpeedXS. Veel beter en dat vor nog geen 9euro meer per maand dan @homo!

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 11:53:
[...]

Nou ik heb dik een week lang goed kunnen interneten met mijn nieuwe SMC2804WBR-EU en nu heb ik weer andere problemen nu gaan bij mij ook alle 5 de lampjes branden en dan heb ik geen contact meer met internet.

Dit is een ander probleem als wat ik met de 2404 had.Ik kan nu wel in de router aflezen wat er z'on beetje gebeurd ik krijg nu ook van die IP adressen die door de router geblockd worden en daardoor gaat hij volgens mij over de zeik.

Ik heb de firewall aan staan,en dit is ook geactiveerd SPI and Anti-DoS firewall protection.Snap er niet veel meer van een week doet hij het goed en dan opeens krijg je weer een raar probleem. 8)7
Zelfde router een 3-tal weken terug gekocht en het ging dus aardig goed tot een weekje geleden.
Heb nu alles statisch ingesteld en dat is wel een verbetering (klapt er nu 1 a 2 keer op een dag uit in tegenstelling tot de 20+ die het voorheen was).

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
vdwert: welke firewall-regel heb je in je router ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inderdaad ook het zelfde probleem wat jullie hebben, maar bij mij is het als volgt. Als ik met 1 pc op het netwerk zit dan werkt alles vrij aardig, maar zodra de 2e gebruiker (2ghz laptopje) ook gaat internetten knalt de router er om de 5 minuten uit. Ik heb nu het ip adres op statisch gezet en ik weet op dit moment niet of dat al helpt. Maar jullie hebben het heel de tijd over ARP en firewall, wat is arp en hoe kan ik "die regel in de firewall toevoegen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

cazzer22 schreef op 28 december 2003 @ 18:17:
[...]
Ik probeer ook om een programma te vinden waarmee je automatisch kan laten checken of je online bent, dat iedere 15 minuten een ping test uitvoert ofzo naar een site, en dat verwerkt in een txt-file.
Zo'n programma bestaat: Linkmonitor.
kan zo snel ff verder geen info vinden, maar dit heb ik zelf gebruikt om mijn verbinding te chekcen, en is ook op troublesathome.nl veelvuldig genoemd als een erg handig programma om je verbinding te checken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyF
  • Laatst online: 10-04-2024
vdwert:
Welke instellingen heb je gebruikt, en werken die instellingen ook?
'k ben er wel heel benieuwd naar, want het is sinds augustus (toen ik voor het eerst in dit topic postte) alleen maar erger geworden....

The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 21:20:
Ik heb inderdaad ook het zelfde probleem wat jullie hebben, maar bij mij is het als volgt. Als ik met 1 pc op het netwerk zit dan werkt alles vrij aardig, maar zodra de 2e gebruiker (2ghz laptopje) ook gaat internetten knalt de router er om de 5 minuten uit. Ik heb nu het ip adres op statisch gezet en ik weet op dit moment niet of dat al helpt. Maar jullie hebben het heel de tijd over ARP en firewall, wat is arp en hoe kan ik "die regel in de firewall toevoegen".
http://www.erg.abdn.ac.uk...ourse/inet-pages/arp.html

ARP staat voor adress resolutie protocol. ARP is een broadcast mechanisme wat ervoor moet zorgen dat L3 adressen (IP) worden gelinked aan L2 adressen (MAC adressen). In de layer 3 header staat een IP nummer en een host wil graag op datalink nivo met een andere host communiceren dat gaat alleen als hij het mac adress van de andere host weet. Hij zal een broadcast sturen naar mac adress ff:ff:ff:ff . ALLE host en dus ook ROUTERS zullen dit bericht oppakken en kijken of het IP nummer in de broadcast header van hun is. Degene voor wie het bericht bestemd is zal reageren met een unicast richting de zender en de andere negeren dan verder het pakket. Routers doen 2 dingen: 1-kijken of het adress zich lokaal bevind en gooien het pakket weg OF ze sturen een icmp redirect naar de host met de message waar het systeem gevonden kan worden. 2-ligt het adress niet op het eigen netwerk dan zal de router reageren en de zender het macadress geven van de router. Vervolgens stuurt de zender het pakket wederom naar de router en zal deze naar een next hop worden doorgestuurd. ARP entries worden doorgaans in een ARP CACHE in routers en host vast gehouden om te voorkomen dat er teveel broadcast verkeer plaats vind. Immers al dat broadvast verkeer moet door alle host op het netwerk geprocessed worden. Bij uitgifte van IP nummers bij DHCP moet er dus ook vaker gearpd worden omdat IP nummers vaker aan andere mac adressen zijn gekoppeld. Een regel opnemen in de Firewall voor ARP ben ik nog nooit tegen gekomen wel kun je zorgen dat broadcast verkeer van je eigen netwerk niet naar een ander netwerk gaat (AAN TE BEVELEN) immers broadcast verkeer behoord lokaal op je netwerk te blijven! Dit tenzij men PROXY ARP aan heeft staan (VAAK DEFAULT), dit mechanisme word door luie netwerk beheerders gebruikt. Als een host met een andere host op een remote locatie wil praten gaat dat normaal gesproken via L3 (IP) met Proxy arp doet de router op het eigen netwerk net alsof hij de host is op het ander netwerk. Wil je netwerk problemen moet je vooral proxy ARP gerbuiken. routers en modems aan elkaar gekoppeld in combinatie met DHCP kunnen elkaar bij grote drukte helemaal gek maken.

http://www.freesoft.org/CIE/Topics/61.htm
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste