Router + @Home COM21 modem : geen internet*

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 3.421 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 18:10

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Topicstarter
Graag in dit topic alleen reacties van mensen die exact dit probleem hebben.
of reactie van mensen die wel een draytek achter hun @home hebben zitten maar niet dit probleem hebben of mensen die een ander merk router hebben en ook achter @home zitten.
Zit je dus niet achter @home of heb je geen router dan graag :X

Ik heb even een apart topic geopend naast het grote Draytek problemen topic omdat daar teveel discussies door elkaar spelen.

Ik heb gemerkt dat er meerdere mensen zitten met volgend probleem.

Sinds begin van dit jaar is de normaal perfect functionerenden infrastructuur van een @home kabel aansluiting met daarachter een draytek 2200E router gedurende de avond niet meer operationeel.
Eerste gedachte is natuurlijk er vindt bandbreedte abuse plaats in de wijk. Echter kabel direct vanaf modem in de PC en probleem is weg, weer een extreem goede performance.

Het valt wel op dat het modem ook al is er geen PC op aangesloten erg hard bezig is met recieve & transmit. Wat hij op dat moment te transmitten heeft weet ik niet.
Het lijkt erop dat de draytek overspoeld wordt door dit inkomende verkeer en verder niets meer kan doen. Mijn netwerkkaart die in de PC zit heeft daar blijkbaar geen last van als ik de kabel rechtstreeks van het modem in de PC-stop.

Ik kan geen contact opnemen met @home, want die roepen direct: Router achter modem wordt niet ondersteund.
Ik verdenk ze er echter van dat ze het op dit moment aan het frusteren zijn.
Hoe ze dat doen weet ik niet.

Doel is nu eerst in dit topic om de omvang van het probleem vast te stellen en dan met de probleemhebbers naar mogelijke oplossingen te kijken.

Mijn gegevens zijn:
Modem van @home: COM21
Router: Draytek 2200E
Firmware router: 2.3.1
Aantal PC's op router per OS: 2x WinXP, 1x Win98SE (Op poort 2,3,4 van de router)
Kaarten op: 3 x 100Mbit Full duplex

Tijdstippen problemen: van 18:00 - 23:00

[ Voor 8% gewijzigd door Goodielover op 11-02-2003 12:03 . Reden: gegevens toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een draytek 2200E en zit bij @home maar ik heb nergens geen last van.
Lijkt me sterk dat @home bewust router gebruik aan het frusteren is. Ze zeggen zelf dat indien een tweede pc gekoppeld moet worden, een router de beste oplossing is. Ze zijn een beetje zuinig op hun ip-adressen geworden. Wat wel zou kunnen is dat ze mac adressen controleren.
Een (goed ingestelde) router blokkeert natuurlijk zo'n aktie.

Dus eigenlijk de volgende vraag : Als je rechtstreeks aan het modem gaat hangen (de pc dan) heb je dan nog firewall software draaien of heb je dan alles open staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Een vriend van me heeft hetzelfde probleem, hij heeft een motorola modem icm. een vigor 2200e en z'n @home ligt er regelmatig uit.

Ikzelf woon een paar straten verderop (zit rechtstreeks op eht modem met m'n pc) en heb nooit ergens last van.

Ik wilde eigelijk binnenkort een 2200 halen maar nu ik dit zie......

(klopt het trouwens dat ie niet voldoende bandbreedte kan leveren om mijn 3,8 mbit @HOME lijntje te benutten?)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enter.nu
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05-2020

enter.nu

enterToys

Ik draai al tijden met een @Home Abbo en een Vigor 2200e zonder problemen.

Misschien is het handig om de firmware versie van je Vigor te vermelden.
Mijn Vigor draait op firmware: v.2.3.1

~~ meesterprutser ~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
Normaal doet de draytek braaf de nodige afscherming.
PC staat dus nu tijdelijk helemaal open.
MAC adres heb ik nog op default staan, maar kan ik natuurlijk ook instellen op de draytek.
Zou het noodzakelijk zijn van zo'n instelling niet ook suggereren dat @home erop aan het controleren is?
Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 11:44:
Heb een draytek 2200E en zit bij @home maar ik heb nergens geen last van.
Lijkt me sterk dat @home bewust router gebruik aan het frusteren is. Ze zeggen zelf dat indien een tweede pc gekoppeld moet worden, een router de beste oplossing is. Ze zijn een beetje zuinig op hun ip-adressen geworden. Wat wel zou kunnen is dat ze mac adressen controleren.
Een (goed ingestelde) router blokkeert natuurlijk zo'n aktie.

Dus eigenlijk de volgende vraag : Als je rechtstreeks aan het modem gaat hangen (de pc dan) heb je dan nog firewall software draaien of heb je dan alles open staan ?
edit:
Mijn gegevens heb ik boven nog even toegevoegd

[ Voor 4% gewijzigd door Goodielover op 11-02-2003 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiveZoner
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-02 14:26
Goodielover schreef op 11 februari 2003 @ 12:01:
...
MAC adres heb ik nog op default staan, maar kan ik natuurlijk ook instellen op de draytek.
Zou het noodzakelijk zijn van zo'n instelling niet ook suggereren dat @home erop aan het controleren is?
Op welk MAC adres zouden ze moeten controleren. Kunnen ze aan een MAC adres zien of het om een netwerkkaart gaat of om een router??? Ze hebben geen MAC adres van mijn netwerkkaarten opgenomen bij levering, zoals chello dat wel doet.

Ik heb trouwens de volgende firmware versies gecontroleerd, allemaal vertonen het probleem: 2.0a, 2.1e, 2.2, 2.3.1

Modem van @home: COM21
Firmware router: 2.0a
Aantal PC's op router per OS: 2x WinXP, 1x W2K pro, 1x Win95 (Op poort 2,3,4 van de router)
Kaarten op: 3 x 100Mbit Full duplex, 1x 10Mbit FD
Omgeving Den Bosch.

[ Voor 16% gewijzigd door DiveZoner op 11-02-2003 12:06 ]

Sign here: _________________

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
enter.nu schreef op 11 February 2003 @ 11:58:
Ik draai al tijden met een @Home Abbo en een Vigor 2200e zonder problemen.

Misschien is het handig om de firmware versie van je Vigor te vermelden.
Mijn Vigor draait op firmware: v.2.3.1
Dit had ik ook tot januari 2003, daarna dus helemaal fout.
Heb jij ook MAC adres veranderd in de router of gewoon default?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiveZoner
Quote van de nederlandse draytek site:
(http://www.draytek.nl/rou...=dynamisch&domain=home.nl)
Gebruik a.u.b. geen firmware 2.3 of hoger. Maar bij voorkeur firmware 2.00a.
We hebben een melding gekregen dat met firmware 2.3.x de Vigor2200(E) het Chello netwerk kan overnemen.
Er staat chello, maar bij de chello instellingen komt deze opmerking niet voor dus ik denk dat ze een typefoutje gemaakt hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-06 19:33
ik heb dus zoals gezegt exact dezelfde problemen...de gehele avond amper een internet verbinding, en continu alle 5 de lampjes aan op de kabelmodem. ik zal vanavond mijn technische gegevens even doorgeven, dan ben ik weer thuis.

mijn achterbuurman heeft ook hetzelfde probleem. Hij heeft ook dezelfde router, en heeft net als ik ongeveer alle firmwares geprobeerd. ik draai nu zelf de laatste firmware, maar heb nog steeds gezeik....en inderdaad na een uur of 11 's-avonds, gaat het een stuk beter. soms heb ik het ook overdag.

iedereen zou eens moeten kunnen achterhalen welk serienummer die routers hebben en hoe oud ze zijn.

heb ook zoals reeds in het andere topic vernoemd, gehoord dat het aan de kabelmodem zou kunnen liggen. het schijnt dat bij die oude types, er problemen zijn, en bij de nieuwere niet.

heeft er btw iemand al eens gevraagt aan @home waarom alle 5 de lampjes branden, terwijl er dit voorheen altijd maar 3 waren...en dus waarom hij zoveel transmit enzo??

hopelijk komen we er snel uit...

even de qoute van de draytek site...al werkt het naar mijn mening niet echt...
Draytek Support schreef:
home.nl (dynamisch)
Opmerkingen:
Gebruik a.u.b. geen firmware 2.3 of hoger. Maar bij voorkeur firmware 2.00a.
We hebben een melding gekregen dat met firmware 2.3.x de Vigor2200(E) het Chello netwerk kan overnemen.
Mocht u andere bevindingen hebben, dan lezen we die graag (support@draytek.nl).
...

[ Voor 20% gewijzigd door Bartez op 11-02-2003 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
abrakadaver schreef op 11 February 2003 @ 11:54:
Een vriend van me heeft hetzelfde probleem, hij heeft een motorola modem icm. een vigor 2200e en z'n @home ligt er regelmatig uit.

Ikzelf woon een paar straten verderop (zit rechtstreeks op eht modem met m'n pc) en heb nooit ergens last van.

Ik wilde eigelijk binnenkort een 2200 halen maar nu ik dit zie......

(klopt het trouwens dat ie niet voldoende bandbreedte kan leveren om mijn 3,8 mbit @HOME lijntje te benutten?)
Zou jij hem kunnen motiveren om hier op GoT aan dit topic bij te dragen.
Hij heeft een motorola modem, en als daar problemen mee zijn, dan is het vervangen van het modem dus ook geen alternatief voor ons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goodielover schreef op 11 February 2003 @ 12:01:
Normaal doet de draytek braaf de nodige afscherming.
PC staat dus nu tijdelijk helemaal open.

[...]

edit:

Mijn gegevens heb ik boven nog even toegevoegd
Probeer eens een firewall (zonealarm of zo) ?
Als je die helemaal dichtzet voor de buitenwereld, of je dan het probleem ook zonder router krijgt.

Heb zelf trouwens een motorola modem en de firmware van de router is de default die erop zat toen ik 'm kocht. If it isn't broken, don't fix it. Ik zal vanavond even checken welke revisie het precies is.
Heb mijn mac address trouwens netjes gezet in de router (die uit het @home boekie) en een dynamisch ip address. Hoewel de monteur zei dat ik een vast ip address kreeg lukte dat niet echt, vandaar de dynamische toewijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
Welk MAC adres heb je dan genomen? Ik heb in mijn boekje geen MAC adres staan. Er staat wel een computer naam, zoiets als CP12345-a.
Wanneer ben jij aangesloten?

Ik zal die firewall eens installeren.

[ Voor 16% gewijzigd door Goodielover op 11-02-2003 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiveZoner
Heb ook geen MAC adres in mijn @home gegevens staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Goodielover schreef op 11 February 2003 @ 13:04:
[...]

Zou jij hem kunnen motiveren om hier op GoT aan dit topic bij te dragen.
Hij heeft een motorola modem, en als daar problemen mee zijn, dan is het vervangen van het modem dus ook geen alternatief voor ons!
hij is niet zo technisch maar ik zal zijn firmware versie enz. eens opzoeken en hem eens vragen om op te schrijven op welke tijden hij problemen heeft.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goodielover schreef op 11 februari 2003 @ 13:30:
Welk MAC adres heb je dan genomen? Ik heb in mijn boekje geen MAC adres staan. Er staat wel een computer naam, zoiets als CP12345-a.
Wanneer ben jij aangesloten?

Ik zal die firewall eens installeren.
Dat is het mac address.

Ben sinds 10 dec 2002 bij @home. Heb in de tussentijd 1x de router moeten resetten.
Toen zat ik 3 weken in het buitenland.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedOne_NL30
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 12:45
CP12345-a <--- dat is de computernaam.
het MAC adres staat ook op de achterkand van het com21 modem.
dat is dus een ander nummer. voor zover ik weet.

IdieAloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
OK, CP12345-a is niet je MAC adres.
Kijk maar eens in de router via dat webservertje wat erin zit.
Daar waar je die CP12345-a moest intikken kan je ook eem MAC-adres ingeven.
Deze is veel langer en volgens mij hexadecimaal. Dan zit het dus waarschijnlijk niet in de controle op een MAC-adres, maar ik ga daar vanavond toch maar eens mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
NakedOne_NL30 schreef op 11 februari 2003 @ 13:59:
CP12345-a <--- dat is de computernaam.
het MAC adres staat ook op de achterkand van het com21 modem.
dat is dus een ander nummer. voor zover ik weet.
Jij bent nieuw in dit topic.
Welke router gebruik jij achter @home dan en werkt het bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedOne_NL30
ik heb zelf een e-tech draadloze router, en heb nergens last van.
ik instaleer regelmatig bij mensen thuis routers.
ben het in de buurt van groningen nog niet tegen gekomen.

IdieAloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
NakedOne_NL30 schreef op 11 February 2003 @ 14:19:
ik heb zelf een e-tech draadloze router, en heb nergens last van.
ik instaleer regelmatig bij mensen thuis routers.
ben het in de buurt van groningen nog niet tegen gekomen.
Zijn dat ook wel eens draytek routers of ben jij e-tech minded?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedOne_NL30
verschild nogal, e-tech, linksys, en draytek wel.
maar de meeste schaffen wel e-tech aan heb ik gemerkt.
zal wel zijn omdat ze al voor 60 a 70 euro over de toonbank gaan.

IdieAloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
Kan jij die draytekkers eens benaderen of zij performance problemen ondervinden met die routers. Ik ben wel benieuwd.
Anders schaf ik ook gewoon zo'n e-tech aan en zet ik die draytek als switch in.

[ Voor 2% gewijzigd door Goodielover op 11-02-2003 14:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedOne_NL30
kan mischien 2 vragen ofzo, de rest zijn ouwe klanten,
die zie of hoor ik denk ik nooit weer.
zolang het daar werkt teminste.

IdieAloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noot101
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:28
Ik zie dat je een COM21 modem gebruikt en ik denk dan toch dat dat ook het probleem is.
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan valt steeds de verbinding weg. Het is dus niet zo dat ik geen verbinding kan krijgen, maar de ene keer wel en dan weer niet (erg irritant).
Als ik een Motorola modem van een vriend er tussen hang dan werkt alles perfect.
GaveGozer schreef op 11 februari 2003 @ 14:05:
kun je niet met een crosscable werken desnoods?
Er kan wel een crosscable op de router aangesloten worden. Maar heeft dat een ander effect dan?

Hier nog ff mijn specs:
- Modem: COM21
- Router: Edimax 6104
- PC's: 2x winXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiveZoner
noot101 schreef op 11 February 2003 @ 16:05:
Ik zie dat je een COM21 modem gebruikt en ik denk dan toch dat dat ook het probleem is.
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan valt steeds de verbinding weg. Het is dus niet zo dat ik geen verbinding kan krijgen, maar de ene keer wel en dan weer niet (erg irritant).
Als ik een Motorola modem van een vriend er tussen hang dan werkt alles perfect.
Dit is wel een puntje. Hieruit zouden we kunnen opmaken dat het niet zozeer ligt aan de router, maar aan de combinatie van COM21 modem en router...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb:

2 pc's
D-Link 640 Router
@home breedband almelo

en ook last van de com21 modem die constant dingen verstuurt tussen de router en de modem. constant aan/uit en heel af en toe doet ie 2 seconden niks. soms wil ik s' ochtends op internet en moet ik de router resetten om op internet te komen. hier had ik eerst nooit geen last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-08 20:29
Ik heb een SMC Barricade router en die moet ik om de paar uur resetten als ik 'em op dynamic IP zet. Static IP werkt dan meestal wel goed :) Probeer dat dus es

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

mijn @home opstelling ziet er als volgt uit:

De Coax Kabel die mijn huis binnen komt gaat naar een kanaalverdeler die het splitst in modem/tv.
Vanaf het modem gaat er een gewone straight kabel (die standaart bij het doe-het-zelf-pakket zat) naar mn router: SiteCom 4S. Hiervan gaan er 2 straight kabel naar mn pentium 3 en pentium 1. Bij de router heb ik als werkgroepnaam HOME en daar mijn Gebruikersnaam (CP-nummer) ingevult. Verder alles op standaart laten staan en de pc's hun ip van de router laten verkrijgen. Je krijgt dan 192.168.0.1 en 192.168.0.2. Verder heb ik aan firewall van router etc. niets verandert alleen een aantal poorten opengezet voor gamespy etc.

Khoop dat jullie nu wat verder komen!

Grtzz Dominator

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
noot101 schreef op 11 februari 2003 @ 16:05:
Zet altijd standaard bij een Com21 modem je netwerkkaart op 10Mbit / Half Duplex, aangezien ik dit soort problemen die jij hebt momenteel al vaker in de praktijk heb gezien en daarbij was dat de oplossing.

Zie ook: http://www.troublesathome...faq&page=problemen#vraag6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noot101
Enforcer schreef op 11 februari 2003 @ 18:46:
[...]

Zet altijd standaard bij een Com21 modem je netwerkkaart op 10Mbit / Half Duplex, aangezien ik dit soort problemen die jij hebt momenteel al vaker in de praktijk heb gezien en daarbij was dat de oplossing.

Zie ook: http://www.troublesathome...faq&page=problemen#vraag6
Maar jij praat nu over een situatie waarbij je het modem rechtstreeks op de Pc aangesloten hebt. en dat levert nu juist geen problemen. Het is alleen als je er een router tussen hebt hangen en die is niet in te stellen op full- of half-duplex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

ja ik werd gewezen op dit topic door bartez... en ik woon bij hem in de buurt en zit ook nog eens in het zelfde schuitje... (kwa @home en router probleem dan :) )

Zit al een paar jaar bij @home nog nooit echte problemen gehad maar de laatste tijd loopt hetde spui gaten uit... de ping vliegd wel heel snle en heel vaak naar de 8000 :(
Sinds begin van dit jaar is de normaal perfect functionerenden infrastructuur van een @home kabel aansluiting met daarachter een draytek 2200E router gedurende de avond niet meer operationeel.
Ik heb er niet alleen 's avonds last van maar dus de hele dag ! :(
Dit is wel een puntje. Hieruit zouden we kunnen opmaken dat het niet zozeer ligt aan de router, maar aan de combinatie van COM21 modem en router...
Dit zou best eens klunnne kloppen dat het aan de soort modem licht.
Ik heb namelijk het gerucht gehoord bij ons in de klas dat iemand ook zo'n zelfde probleem had. Deze had naar @home gebeld en uiteindelijk te horen gekregen dat het aleen bij "oude generatie" modems zou zijn. Wat oude generatie is ?? dunno
Verder kon ze me geen verdere verduideliking geven aangezien ze nogal nie zo technisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealWheel
  • Laatst online: 23-04-2024
Deze problemen komen me erg bekend voor.
Ik gebruik ook nog het oude COM21 modem en heb daar al een lange tijd een Router achter zitten. Opeens kreeg ik ook het probleem dat alle lampjes op het modem bleven knipperen en 's avonds regelmatig de verbinding verdween.
Ik woon trouwens ook in Almelo.

Ik heb ondertussen al vele routers gebruikt waaronder:
- SWEEX
- Eminent (SWEEX kloon volgens mij)
- ARK
- Sitecom (Gebruik ik nu)

Met alle routers heb ik het probleem gehad dat de verbinding zo nu en dan verdwijnt. Nu met de Sitecom werkt het aardig maar toch valt zo nu en dan de verbinding weg.

Als ik de stekker even uit de router haal en er weer in steek werkt het meteen weer.

Ik heb ook geprobeerd om er een Linux Router (freesco) tussen te hangen op een oude 486. Daarmee werkte het perfect. Wat dat nou precies betekent weet ik niet, maar het lijkt er op dat wanneer er een gewone netwerkkaart aan de kabelaansluiting hangt de verbinding niet wegvalt.

Het lijkt er in elk geval op dat @home iets aan het uithalen is (bewust of onbewust) waardoor de routers min of meer vastlopen.

Het enige dat ik me kan indenken, wat er de laatste tijd veranderd is in het @home netwerk, is dat er nu ook Motorola modems worden toegepast. Misschien dat daarvoor in de @home centrales een wijziging aangebracht moest worden waardoor de COM21 modems minder lekker zijn gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:34

ThaHandy

Discovery Channel

ISP: @home
modem: motorola SB4200E
Model: Vigor2200E Series
Firmware Version: : v2.1a
4 pc's
draait perfect sins ik em heb alleen @ v2.2 ging i niet lekker

alle IP Filter/Firewall's staan in de router uit (ik zou niet weten wrom ze aan moet staan, 2e je haalt dan de max bandbreedte niet meer)

[ Voor 59% gewijzigd door ThaHandy op 11-02-2003 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

Lijkt een beetje op mijn probleem... Met 1 verschil:
Ik gebruik Win2k Adv Server als Router/NAR server.

Tot voor kort werkte alles perfekt. Nu kan ik 2 maal per dag mijn server rebooten.
Het lijkt imho er op dat @home de gevorderde thuis gebruiker aan het "pesten" (of frustreren) is!
Ik niets aan de instellingen aangepast!

In de eventlog verschijnt errorcode 2019. "The server was unable to allocate from the system nonpaged pool because the pool was empty."
Wellicht een poging tot het "flooden" van een systeem? Of DDos attack.

Ik ga maar eens wat poorten dichtspijkeren in de NAT. Misschien helpt dat.

Een zoekaktie bij MS levert een hoop hits op, maar niets werkbaars...!

Wellicht gebeurt dit ook bij andere routers.

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
Ok, heb mijn gegevens eens opgeduikeld:

Mijn gegevens zijn:
Modem van @home: COM21 model Cp2100-E
Firmware router: 2.3.1 en minder....nu weer 2.00a
Aantal PC's op router per OS: 2x WinXP, 1x Win2k, 1x Win95 (laptop)
Kaarten op: 3 x 100Mbit Full duplex

Tijdstippen problemen: van 18:00 - 23:00

de problemen houden aan...heef er al iemand contact gehad met draytek? of met @home in verband met het vele verkeer door de modem? (alle 5 de lampjes branden continu)??

zoja.....wat zijn de uitkomsten hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
Vraag me niet waarom, maar nu werkt het dus weer (even).
Ik heb contact gehad met @home, maar die bieden geen ondersteuning voor routers. Dus .... zelf maar klooien (= op onderzoek uitgaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
en wat zegt draytek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
hmmm...erg vaag...heb net @home gebeld...die geven dus TOE dat er in de omgeving den bosch de laatste weken erg veel last is van instabiele verbindingen....dus het probleem waarvan wij last hebben...

maarja...ik denk toch nog steeds dat er enig verband is met de router...

@home gaf aan dat de 1e 2 lapmjes moesten branden van de modem alsmded de laatste....bij mij branden ze dus alle 5.....
het zou door de storing komen...zeggen ze....en gaat als het goed is een nieuwe server geplaatst worden.....ben benieuwd....

iemand nog nieuws van draytek toevallig???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Home enschede en ik zit via eem com 21 modem en een Dell truemobile TM1184 Broadband router
op het net met 3 PC,s en 1 laptop (draadloos)
Internet werkt perfect maar.....

Ik heb alle instellingen statisch staan ,als ik de router dynamisch instel is het uit met de pret krijg ik geen WAN ip en werkt internet niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealWheel
Ik heb even met ethereal gekeken waarom de lampjes zo knipperen zonder aanwijsbare reden.
Er komen continu grote hoeveelheden ARP requests binnen.
Voornamelijk afkomstig van de Cisco routers van @home en van Sercomm apparatuur (wat dat ook moge zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

oef nu doet ie het weer ff.. kan ik mooi weer reageren :)
het zou door de storing komen...zeggen ze....en gaat als het goed is een nieuwe server geplaatst worden.....ben benieuwd....
nou kben benieuwd wanneer ze dan van plan zijn die nieuwe server te plaatsen...

van mij mogen ze me ook een nieuwe modem geven moterola of zo iets .. als daarmee het probleem ook kan opgelost worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Laatst online: 11-09 18:05

JeroenT

hoi!

Heel bekend verhaal , ik dacht altijd dat ik de enige was met dit soort vage problemen.

Ik heb ook een 2200E en dat werkte altijd perfect , tot een paar dagen geleden.

Meestal is de verbinding er nog wel , maar komt er niets meer doorheen waardoor ik de router eerst moet restarten.

Daarna werkt het weer perfect.

Vaag probleem dus , misschien zijn ze bij @home bepaalde dingen aan het doen waardoor de router wordt overspoeld aan ARP requests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
Nu een uur later werkt het nog steeds. Ik heb stille hoop dat @home iets heeft veranderd.
Heeft iemand al gekeken wat dat voor een soort request dat is een ARP?

[ Voor 30% gewijzigd door Goodielover op 11-02-2003 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
Geen contact gehad. Hij doet het nu ook weer, voor zolang al het duurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goodielover schreef op 11 February 2003 @ 20:55:
Nu een uur later werkt het nog steeds. Ik heb stille hoop dat @home iets heeft veranderd.
Heeft iemand al gekeken wat dat voor een soort request dat is een ARP?
Wat is een ARP request

Voor mij abracadabra maar misschien heb je er wat aan

http://web.inter.nl.net/users/Rohiet.Seosahai/ARP.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

Nu een uur later werkt het nog steeds. Ik heb stille hoop dat @home iets heeft veranderd
ik heb niks veranderd en bij mij lag ie er net weer uit ... :(

Wat ik niet snap is wat die ARP er mee te maken heeft?
De vertaling van bepaalde code over Tcp/ip... doet de com 21 modem dat niet al?
Kheb er geen verstand van dus ik gok ook maar iets... is er hier een tweaker die veel van netwerken weet?? help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

heb net ff aan een vriend van me gevraagd die ook een draytek vigor 2200 heeft i.c.m. @home. Hij heeft er geen problemen mee en ook niet gehad, hij heeft @home al ong. 1,5 jaar. Hij heeft dus ook al een ouder modem... Precieze merk/etc weet ik niet. Dit is omgeving Roermond (Limburg).

Verder lijkt het me niet waarschijnlijk dat @home routers probeert te "saboteren" als ze het gedogen. Lijkt me idd eerder iets binnen de regio.

Verder hebben mijn router (Freecom 4S) en modem (Motorola) ook connectie en activiteit met elkaar als de pc's 's nachts uitgaan. Het WAN lampje op de router blijft knipperen als mede het activity lampje op het modem.

[ Voor 22% gewijzigd door domi235 op 11-02-2003 22:14 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
hier (Zeeland(nb))

Internet achter vigor2200e licht er regelmatig een minuut of 1-5 uit, wel heb ik hier een motorolla modem, als ik dan op dial in click in de console doet hij het weer. Maar hier ben ik niet zeker van of het aan de router licht of aan de dns servers die hier staan, want als je het dns adress niet handmatig invuld in windows(zowel met als bij mensen zonder router). doet internet het een minuut of 5- 10 per dag niet. Ik moet er wel bij zeggen dat dit vanaf vorige week niet meer is voorgekomen. internet heb ik hier vanaf 13-dec 2002.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
er vaag....vandaag deed hij het redelijk, maar nog lang niet optimaal...

maar vraagje.....WAT hebben jullie precies ingesteld bij de router??

ook MAC, domain, DNS en statisch IP??

ik heb nu alleen MAC, pc name..en domein....kan het beter?? en zoja...hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:34

Wokschotel

Op 6 wielen

-

[ Voor 100% gewijzigd door Wokschotel op 28-08-2003 13:38 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
het probleem schijnt nu echt officieel te gaan worden.

kijk hier maar eens voor een uitgeberied probleemuitleg op troubles@home

http://www.troublesathome...es/3/3580.html?1045003219

btw...welke instellingen gebruiken jullie in de router..oftewel...waar hebben jullie wat ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

wat hebben we nu dus allemaal ( als ik dingen vergeet ff zegge)

Problemen doen zich vooral in volgende regio voor : Den bosch, Tilburg (of te wel brabant ?)
Vooral bij een com21 van @home die verbonden is met een vigor router ...

Probleem ligt hem bij dat ie door ARP requests wordt over spoeld...

Oplossing => @home gaat (binnenkort) nieuwe server software installeren ?

[mijn router]
Static or Dynamic IP (DHCP Client)
WAN IP Network Settings :
- Obtain an IP address automatically
- Default MAC Address
RIP enabled

[ Voor 19% gewijzigd door Mirrorshade op 12-02-2003 10:11 . Reden: [mijn router] ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Com21 modem en Draytek 2200E router (firmware 2.3.1) en @home en absoluut geen problemen.... op die van @home zelf dan, :) @home verandert in de avond uren de connectie, je upload wordt gehalverd i.v.m de drukte, daar zouden alle problemen wel eens vandaan kunnen komen. Mijn ervaring is dat als je je router statisch instelt, dat dat beter gaat. DNS servers op de pc instellen, in de router: routername en domein name instellen (CPnr. en domein is home.nl) wan op auto. en je pc's statisch instellen. Als je alles dynamisch instelt krijg je ongewenst dataverkeer tussen de router en de modem. Als dit nog geen verbetering oplevert dan kun je je IP (van @home) ook nog statisch instellen, alleen als dat verandert moet je dat opnieuw doen.....

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL1PSR
  • Laatst online: 12-03-2024
Ik ben aangesloten bij @home vanaf de beta test fase (in Roden). Dit is ongeveer 2 jaar geleden gok ik. Ik heb ook een COM21 modem en had eerder een Debian linux server als router. Inmiddels heb ik ee draytek vigor 2200E en een draytek vigor 2300 in mijn bezit gehad. Ik heb met bijde routers nooit problemen. Ik gebruik nu alleen nog de 2300 en dat werkt echt heel goed. Mijn verbinding is dus niet trager. Goed het komt wel eens voor dat @home eruit ligt maar dat heeft verder niets met de router te maken. Mochten jullie meer informatie willen mail het me dan of plaats het in deze topic ik blijf hier wel actief.

Weet je nog die keer samen in de trein. Ik stak me kont uit het raam en jij je hoofd. En iedereen dacht dat we een tweeling waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier een svec router en ik heb ook supervaak disconnects.. modem resetten, router resetten en hij doet het weer... ;[[[[

nog een paar weekjes en dan cistron max (gelukkig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiveZoner
Ik heb momenteel (sinds 9 uur vanmorgen) erg veel problemen, hoe is het bij jullie???
Gister overdag ging het allemaal wel goed, maar nu is het rampzalig :(

Heb nog het MAC adres van een 3com kaart van mijn gewone PC gekloond in de WAN connectie maar het maakte geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 22:44
ThaHandy schreef op 11 februari 2003 @ 19:26:
ISP: @home
modem: motorola SB4200E
Model: Vigor2200E Series
Firmware Version: : v2.1a
4 pc's
draait perfect sins ik em heb alleen @ v2.2 ging i niet lekker

alle IP Filter/Firewall's staan in de router uit (ik zou niet weten wrom ze aan moet staan, 2e je haalt dan de max bandbreedte niet meer)
Kortom, je draait een router/firewall zonder firewall.... erg nuttig, waarom neem je dan in godsnaam zo'n router met ingebouwde firewall. En als je die maximale bandbreedte niet zou halen, dan zou ik maar ns problemen in het netwerk/router gaan zoeken, die 3.8 mbit van @home is echt geen probleem voor zo'n dingetje.

Ik draai zelf een Planet XRT-401B router met daarachter 3 Pc's, en een netwerkprinter, niks geen problemen, hij draait nu al nonstop sinds ik em heb, en dat is nu zo ongeveer 2 weken. Zowel intern als extern alles dynamisch toegewezen, firewall staat gewoon aan. Verder nergens aan macadres of iets dergelijks in de router zitten sleutelen, CP nummer ingevuld, en gaan. Ik heb ook een COM21 modem, sinds eind 2001 op @home, dus een vrij oud type denk ik :D

Edit: regio Almelo (overijssel). Overigens heb ik wel eens dat de verbinding er heel kort uitligt, maar dat had ik ook al voordat ik deze router had, dus dat lijkt me een probleem van @home

[ Voor 9% gewijzigd door EelcoB op 12-02-2003 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
welke omgeving??

ook den bosch/tilburg.....brabant dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Regio 's-Hertogenbosch - Com21 met Ark Soho Router - problemen met verbinding houden. Router 'schijnt' defect te zijn maar het zou dus ook aan @home kunnen liggen?
Ik volg dit topic met zeer grote intresse... router wordt overigens deze week vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiveZoner
ik zit als eerder gemaild in omgeving den bosch, heb al een groot deel van de ochtend ping tijden van gemiddeld: 1530ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealWheel
Vooralsnog ziet het er naar uit dat de enige manier om het geheel soepel te laten werken is door een computer te gebruiken als router.
Ik denk dat ik die oude 486 er maar even weer tussen gooi met FreeSCO d'r op.
Het lijkt erop dat die niet onderuit gaan van al die ARP verzoekjes.

Toch blijft het vreemd....waarom tegenwoordig zoveel ARP verkeer terwijl dat vroeger nooit zo was. Daar moeten ze bij @home wat meer van weten. Misschien niet de helpdeskmedewerkers aan de telefoon, maar de personen die de infrastructuur beheren wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealWheel
hemiparo schreef op 12 February 2003 @ 11:09:
Regio 's-Hertogenbosch - Com21 met Ark Soho Router - problemen met verbinding houden. Router 'schijnt' defect te zijn maar het zou dus ook aan @home kunnen liggen?
Ik volg dit topic met zeer grote intresse... router wordt overigens deze week vervangen...
Die ARK Routers heb ik ook geprobeerd (2 stuks) beide hadden grote last van het probleem dat in dit topic wordt besproken. Een andere ARK zal dus niet veel oplossen. De enige router die enigszins beter presteert is een Sitecom (heb ik nu) maar het is nog steeds niet perfect.
Een CISCO routertje kan wellicht het probleem verhelpen (maar wie kan/wil die betalen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

RealWheel schreef op 12 February 2003 @ 11:19:
Vooralsnog ziet het er naar uit dat de enige manier om het geheel soepel te laten werken is door een computer te gebruiken als router.
Ik denk het niet...

Ik gebruik een AMD K6-II 350/128 MB RAM met Debian Linux als 'router', maar ook dan heb ik de inmiddels bekende irritante korte uitvalmomenten.
En dat ligt niet aan mijn config. :)

Maar van mij mag je het proberen.
Het is alleen zonde van je tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 20:41
Woon ook in almelo draai hier mer 3x os Win XP op een Eminent router... op een com21 modem.... en heb nergens last van, zo heel af te toe wil hij er wel is uitknallen, maar internet snelheid is prima max rond de 450 kb/s ..... kan dat die aan de dhcp refresh liggen bij @home ???? dat hij er soms ff uitligt ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

dat hij er soms ff uitligt ???
ff?? nou ik heb er zelf al meerdere maanden last van maar dacht dat ik de eneigste was.. en dat het aan mijn iegen instelling lag... als ie er uit ligt bij @home doen ze er we lheel lang over om het te fixen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde probleem, al sinds medio vorig jaar. (den bosch) COM21 modem via freesco router.

Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/krabben/wegval.gif

Je ziet duidelijk dat verschillende keren de verbinding kort helemaal wegvalt (geen DL, geen UL, geen connections). Dit gebeurt dus continu, met een toename 's avonds en in het weekend en maakt online gamen frustrerend zoniet onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 08:51
Misschien dat het eigelijk niet in dit topic thuishoort maar ik heb ook problemen met router + com21 modem.

Ik heb echter een softwarematige router, freesco. Maar bij mij valt de verbinding ook steeds weg. Het tweede lampje van rechts gaat dan kniperen. Na een ongeveer een kwatier doet mijn inet het meestal wel weer :(

Regio Deventer

[ Voor 3% gewijzigd door Sv3n op 12-02-2003 21:47 ]

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealWheel
terabyte schreef op 12 februari 2003 @ 18:58:
[...]

Ik denk het niet...

Ik gebruik een AMD K6-II 350/128 MB RAM met Debian Linux als 'router', maar ook dan heb ik de inmiddels bekende irritante korte uitvalmomenten.
En dat ligt niet aan mijn config. :)

Maar van mij mag je het proberen.
Het is alleen zonde van je tijd
Je hebt gelijk dat de verbinding ook tijdelijk wegvalt met een debian (of welke linux variant dan ook) router. Echter na enkele minuten is de verbinding weer hersteld. Met hardware routers (in elk geval die ik geprobeerd heb) werkt het pas weer als je de stekker er uit gehaald hebt.
Dat vind ik nog wel meest iritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiveZoner
RealWheel schreef op 12 February 2003 @ 22:38:
[...]

Je hebt gelijk dat de verbinding ook tijdelijk wegvalt met een debian (of welke linux variant dan ook) router. Echter na enkele minuten is de verbinding weer hersteld. Met hardware routers (in elk geval die ik geprobeerd heb) werkt het pas weer als je de stekker er uit gehaald hebt.
Dat vind ik nog wel meest iritant!
Dat heb ik niet, mijn router herstelt vanzelf weer de verbinding.

• ThaHandy
  • Laatst online: 17:34

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 21:03:
Zelfde probleem, al sinds medio vorig jaar. (den bosch) COM21 modem via freesco router.

Voorbeeldje:
[afbeelding]

Je ziet duidelijk dat verschillende keren de verbinding kort helemaal wegvalt (geen DL, geen UL, geen connections). Dit gebeurt dus continu, met een toename 's avonds en in het weekend en maakt online gamen frustrerend zoniet onmogelijk.
wat is dat voor mooi progje?

Verwijderd

ThaHandy schreef op 13 February 2003 @ 14:31:
[...]

wat is dat voor mooi progje?
Emule Plus... 't is P2P filesharing maar het werkt ook goed om je verbinding in de gaten te houden... ondertussen kun je mooi wat worddocumenten delen met andere userrs :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noot101
Ik heb ondertussen al 2 mogelijke oplossingen ge probeerd, maar geen van beide werken.
Ik heb eerst geprobeerd om het ip static in m'n router te zetten, maar dit had hetzelfde effect.
Ook heb ik geprobeerd om een crosscable tussen het modem en de router te leggen, maar hiermee kreeg ik helemaal geen verbinding.

Dus ik wacht maar rustig af of er eventueel nog andere oplossingen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
heb hem nu static gezet in router...maar dat geeft een iets betere verbinding....daarnaast heb ik linkmonitor geinstalleerd, hiermee kan ik precies zien of ik connectie heb of niet...best handig....scheelt een hoop gevloek...

zijn er nog verdere nieuwtjes??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
yoo...het was weer eens zover.....10 minuten verbinding weg.....router resetten en voila....verbinding weer terug...blijft een vaag verhaal...iemand al contact gehad met draytek??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
kan de router trouwens gewoon niet al het dataverkeer aan die via de modem binnenkomt. (er branden continu 5 lampjes ipv 3) ,als ik namelijk een laptop rechtreeks op de verbinding aansluit, doet hij het wel. het lijkt wel of ze verbinding gewoon bombarderen ofzo....hebben jullie dat ook??

[ Voor 8% gewijzigd door Bartez op 14-02-2003 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartez schreef op 14 February 2003 @ 22:17:
kan de router trouwens gewoon niet al het dataverkeer aan die via de modem binnenkomt. (er branden continu 5 lampjes ipv 3) ,als ik namelijk een laptop rechtreeks op de verbinding aansluit, doet hij het wel. het lijkt wel of ze verbinding gewoon bombarderen ofzo....hebben jullie dat ook??
Vroeger knipperde RD inderdaad, tegenwoordig brand het altijd continu. Weet niet of dat aan het toenemende aantal users ligt of dat dat een deel van het probleem is.
't is trouwens (iig in den bosch en omstreken) een probleem bij @home. Veel te veel mensen met totaal verschillende systemen hebben er last van om client-side te zijn. (zie troublesathome)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
Ik heb een E-Tech router met een COM21 modem op een @Home verbinding, en de problemen die hiervoor staan vermeld komen me zeeeeer bekend voor. Langzame up en download snelheden, veel downtime, als de aangesloten computers idle / uit zijn, dan is er nog veel activiteit tussen de modem en de router.

Ik heb alle firmware versies al geprobeerd, maar vroeger had ik dit probleem niet, dus ik denk dat het gewoon aan de verzadiging van het netwerk hier in zwolle ligt.

Ook lees ik verhalen over het controleren van het delen van internet en MAC adressen. Ik ken tal van lui die hun internet via router en gewoon een hub gedeeld hebben, en nog nooit problemen gehad hebben met @Home.

Vroeger (± 1 jaar geleden) was @Home zo´n 8 mbits... haalde ik snelheden van 700 kb/sec. Nu ben ik blij als ik de 200 haal... Ook upload is achteruit gegegaan van 16 kb/sec naar zo´n 6 kb/sec. We kunnen hier niet eens meer tegelijk een online-game draaien...

Dan meteen ff een vraag waar al over begonnen is. Maakt het uit welke DNS server je als primary en secondary gebruikt, [edit] domme vraag, nie goei gelezen[edit]?

[ Voor 7% gewijzigd door m33p op 15-02-2003 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't heeft idd absoluut niks met het al dan niet delen van internet te maken. Ik heb het hier bijna een jaar gedeeld met 3 computers voordat het probleem begon.
@home is inmiddels echter zo bedreven in de "oh u draait een router en dat kennen wij niet dus daar ligt het aan" smoes dat ze het erg geloofwaardig kunnen brengen, ze geloven het bijna zelf :)

Primair/secundair DNS zal geen invloed hebben op het wegvallen van de verbinding (aangezien het de verbinding tussen lokale computer en gateway is die wegvalt). Of het sneller is, is moeilijk te zeggen. Qua reliabilty kun je zowiezo beter een andere DNS dan die van @home nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
waar kan ik zo'n dns server vinden dan?? ipv die van @home...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Bartez schreef op 16 February 2003 @ 12:59:
waar kan ik zo'n dns server vinden dan?? ipv die van @home...
http://www.troublesathome...&page=instellingen#vraag9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 19:30
ISP: @home (Tilburg)
Router: Vigor 2300
Firmware 2.3.2
Twee netwerkkaarten op auto-modus (windows XP)
Firewall router geactiveerd, verder geen softwarematige firewalls
Statisch ip (bij @home dan)

geen problemen. Download komt nooit onder de 250, upload nooit onder de 12
Wel heeft mijn router constant verkeer te verwerken (WAN-lampje knippert), zelfs als er geen computer ofzo aanstaat)

edit: modem: com21 (lid van @home sinds Juni 2002)

[ Voor 7% gewijzigd door Tano op 16-02-2003 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
precies dat probleem heb ik dus ook.....contnu verkeer zonder dat de modem aan staat.
heb maar weer eens voor de 25ste keer gebeld....nu zeggen ze ineens dat de modem kapot is....ze gaan hem dus vervangen...op 18 februari...ben benieuwd of het dan opgelost is...

i'll keep in touch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
2 collega's van mij kochten gelijktijdig ook een draytek router en zitten ook beiden op @home,
kregen het apparaat ook niet aan de praat.
terug naar de winkel, en daar bleek dat er al meerdere terug waren gebracht ivm een vermoedelijke fabrieks fout.
hebben een andere (van een ander merk) meegenomen, en het probleem was weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
hmm..maar heb ook gelezen dat het bij meerdere routers voorkomt...en dat het dus niet router afhankelijk is....tenminste...er zijn meerder personene in deze topic met een andere router en toch dezelfde problemen.

wie kan er mij vertellen wie er allemaal last heeft van het 24 uur per dag branden van alle 5 de lampjes op de modem? ongeacht of er een pc aanstaat of niet....

naar mij idee is dit de reden van het storen van de routers....die kunnen volgens mij de datastroom waar @home op een of andere mnaier voor zorgt niet aan en geven de verbinding daardoor niet gaan door....zonder router doet hij het namelijk wel....al blijven alle 5 de lampjes branden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier ook dat TD continu blijft branden, RD knippert nog wel normaal.
Gisteren router nog even statisch gezet, maakt (zoals verwacht) geen moer uit.

Ze kunnen me wat bij @home. Mijn TweakDSL is onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Laatst online: 29-08 20:29
Bartez schreef op 16 February 2003 @ 18:13:
hmm..maar heb ook gelezen dat het bij meerdere routers voorkomt...en dat het dus niet router afhankelijk is....tenminste...er zijn meerder personene in deze topic met een andere router en toch dezelfde problemen.

wie kan er mij vertellen wie er allemaal last heeft van het 24 uur per dag branden van alle 5 de lampjes op de modem? ongeacht of er een pc aanstaat of niet....

naar mij idee is dit de reden van het storen van de routers....die kunnen volgens mij de datastroom waar @home op een of andere mnaier voor zorgt niet aan en geven de verbinding daardoor niet gaan door....zonder router doet hij het namelijk wel....al blijven alle 5 de lampjes branden....
* MisterData is buurman van Bartez :)

Ik heb zoals eerder gezegd een SMC router, met een continue knipperende modem/WAN-lampje op mijn router. Omdat ik een server aan heb staan @ poort 80 weet ik niet precies of dat het probleem is (lijkt me niet overigens). Ik had mijn router eerst op Dynamic IP staan (met DHCP), maar dan vliegt de verbinding er hier om de drie uur uit (DHCP eruit ofzo?). Als je gewoon static IP instelt (wel met goede computernaam) dan gaat het al een stuk beter. Het is ook aan te raden om, als je vaak DNS troubles hebt, een andere in te stellen. En verder natuurlijk de proxy eruitgooien in IE; die heb je gewoon niet nodig en ligt er vaker uit dan dattie up is :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
heb dat allemaal gedaan....buurman ;) statisch is inderdaad vaster ja...maar toch nog steeds, vele, maar dan ook vele uitvallende verbindingen....@home belde net...er komt geen nieuwe modem....ze gaan eerst alles uitzoeken, ik heb gezegt dat de router problemen heeft....maar dat dat bij iedere router zo is....het zou gewoon moeten werken zei die gast van @home....tevens heb ik gezegt dat die 5 lampjes waarschijnlijk de reden zijn van de router....er komt TE veel data binnen op de router...naar mijn idee....en die komt niet van mijn pc af, maar van @home.

oftewel...we zullen maar weer eens zien....die gast gaat alles, maar dan ook alles uitzoeken, en hij zorgt maar dat het werkt....

ik laat het nog weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 19:30
Ik ben eerlijk gezegd erg benieuwd wat die gast bedoeld met alles uitzoeken... @home kennende :S

Ik zat me af te vragen...kan het niet het verkeer van andere zijn (het blijft een coaxnetwerk..), je zit namelijk in een lus. Waarschijnlijk niet, omdat je dan hetzelfde zou moeten hebben wanneer je geen router gebruikt, maar misschien iets speciaals t.a.v. routers ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
geen idee...feit is nu dat ik 1 uur thuis ben en nauwelijks diconnects heb...de lampjes op mijn router staan NIET meer volledig te branden en de verbinding is snel!

het ligt dus echt aan de data van die lampjes...die NIEt van mij af komt....ben benieuwd hoe lang hij het vol houd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het toch erg plaats gebonden.
Ik heb nu 7 dagen aan een stuk zitten downloaden (newsbin pro) en nog niet een keer problemen gehad. Het lijkt er toch echt op dat het met name regio den bosch is.
Woon zelf in limburg (Weert) en heb echt helemaal geen problemen (met draytek router).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb dezelfde problemen. Na bepaalde tijd valt de internetverbinding gewoon weg en deze werkt weer na een reboot van de router.

Ik gebruik @HOME met een Netgear router (draadloos MR314). Ik heb echter hetzelfde probleem gehad met een sitecom router (draadloss WL-018). Zou het niet kunnen liggen aan @home in een bepaalde regio. Ik woon in Schijndel en zit dus in de regio Den Bosch. Hoe zit dat met jullie?

De sitecom heb ik terug gebracht omdat ik dacht dat het probleem daaraan lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
erg vreemd...gisteren heel de avond geinternet....echt amper onderbrekingen.....slecht 1 x 5 minuten, verder niks.....daarbij komt dat de 2 extra lampjes die tot nu altijd continu hebben gebrand, nu minder intensief brandden. oftewel...naar mijn mening is het data verkeer van @home naar de modem toe het grote probleem....als dat minder is, dus dat de 2 lampjes minder hard branden en alleen knipperen als er daadwerkelijk data van en naar de pc wordt geroepen door de gebruiker, dan is de verbinding beter.....denk ik!

hebben jullie hier al eens op gelet...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

euh niet echt naar de modem zelf maar ik merk nu wel dat ie het opeens beter doet.
Daarmee wil ik zegge dat ie er savands bijna niet meer uit valt .. en weer nette lage ping om online te game :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiveZoner
vanavond gaat het goed (net als gisteravond), maar vanmiddag waren de ping tijden wel traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad hier Boxtel regio denbosch !

COM21
Unex router 050e / 050s / 050p * Edimax 6004+ 6104+router * SMC barricade
router

Hebben allemaal het zelfde probleem connection loss.
heb ik de 18 @home gebeld,
"ja meneer we erkennen het probleem nu"
dus is het dus officeel. maarja 100de euro's verspild aan telefoon routers windows installaties etc.

vuile smerige @home.
maar ja het ligt denk ik aan @home en niet aan de COM21 want ik heb nu al 3 jaar internet maar sinds sept 2002 heb ik hier problemen mee !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
gisterenavond was het weer zover...alle 5 de lampjes branden weer volledig en jawel....internet was weer helemaal niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry heb ook geen idee wat de oorzaak is van de trage verbinding 's avond !!

Maar wilde wel even toevoegen dat ik in de omgeving van Zwolle ook meerdere routers (vigor 2200e, svec, e-tech, sweex) heb geplaatst i.c.m @Home en nooit problemen !!

Heb ook nog nooit gebruik gemaakt van vaste ip-adressen ~> dynamisch werkt altijd
daarnaast ook geen MAC-adres ingevuld !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook precies hetzelfde problemen als hierboven beschreven.
probleemloos geinternet met p133 als server/router met smoohtwall erop (uptime > 100 dagen)

sinds kort een Eminent router (omdat deze minder energie vreet dan een pc) en de hele tijd dezelfde problemen gewoon continu geen connectie ultra traag downloaden. Krijg ook de hele tijd RIP v1 pakketjes van willekeurige ips in oprit domein (RUG abbo kabel essent) als ik in de security logs kijk.

Maar goed ik breng morgen deze router terug naar norrod, dan maar 80 euro cent per dag kwijt aan stroom maar wel een internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het COM21 kabelmodem ondersteunt geen Full Duplex en dus zal de netwerkkaart in je computer op Half Duplex moeten worden ingesteld. zou het hier mee te maken kunnen hebben? (maar dan niet van pc- router maar van router - com 21? kun je een router instellen als full duplex richting com21 modem?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 14:20
Hetgeen wat hier door iedereen word gemeld heb ik precies hetzelfde
heb hier afgelopen maand last van.
En inderdaad als de verbinding het niet meer doet dan branden alle lampjes van de @home modem dus ook de 2 de up- en download aangeven continu ipv. knipperend
Rebooten van router wil wel eens helpen of ff de netwerkverbinding bij de @home modem eruit trekken.

Ik heb een draytek 2200E
En woon in Zundert (omgeving Breda)

Als ik zo zie hebben nogal wat people hiero last van dit vage probleem en vind het jammer dat nog niemand een oplossing heeft gevonden
en krijg wel het idee dat het aan @home ligt... schande dat ze er niks aan doen!!!
Wel nieuwe abbo's lokken mee van alles....
en dan maar steeds slechter netwerk geven aan al je leden

Hopelijk snel een oplossing...
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste