FPS tactical shooters - Your personal needs

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.662 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
*agree!

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Punksmurf schreef op 14 mei 2003 @ 21:22:
lol stop t dan nu gewoon in je engine en verberg t dan ;)
anders moet je strax een hoop code trashen waar je nu op gezwoegd hebt :/
'k zei reeds eerder dat het nog lang werk vergt om die editor te maken :P Ik ben er zelfs nog niet eens aan begonnen (enkel theoretisch, file structures enzo). 't Is dus niet mogelijk om dingen te voorzien die je nog niet eens gecode hebt ;)
En de code vervangen is heel simpel hoor. Kmoet enkel in de renderloop 1 call aanspreken zoals MyModel.Render, dus als ik gewoon mijn eigen model klasse een .Render optie geef, dan is het gefixt in een minuut.

ipv dit:
BSPModel MyModel
doe ik dan dit:
MyModelType MyModel

[edit] die editor is ws pas af tegen het volgende spel dat ik maak... binnen een jaar of twee/drie denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
gl :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit weekend werkte ik aan de GUI en het menusysteem. De basis is volledig afgewerkt.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/kenvh/alternova/pics/menu1.jpg klik om te vergroten

offtopic:
Vandaag ben ik m'n eerste maal gaan stemmen! w00t!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:46

Tys

Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 18:35:
Dit weekend werkte ik aan de GUI en het menusysteem. De basis is volledig afgewerkt.
[afbeelding] klik om te vergroten

offtopic:
Vandaag ben ik m'n eerste maal gaan stemmen! w00t!
Mooi, vooral de transparantie leukt me zeer mooi, goed werk!

offtopic:
Wrom heb ik met fullscreen (1024x768) meer fps als op 800x600? lijkt me onlogisch, maar leg nog wel uit

offtopic:
Stemmen? :? , owh in belgie ;) hehe

[ Voor 5% gewijzigd door Tys op 18-05-2003 19:08 ]

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*picture update bovenaan*
Kheb ff snel nog wat venstertjes gemaakt na m'n werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Jeej, eindelijk wat tekst erbij als je een foutmelding krijgt ;)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Heb net ff naar de skrientjes gekeken, ziet er al best goed uit. Maar ik had een vraagje: komen er nog handjes, want die AK zweeft nu heel raar in beeld. Heb even zitten kijken waarom het er fout uitzag, en toen had ik het pas door: geen handjes :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DarkX schreef op 19 May 2003 @ 19:29:
Heb net ff naar de skrientjes gekeken, ziet er al best goed uit. Maar ik had een vraagje: komen er nog handjes, want die AK zweeft nu heel raar in beeld. Heb even zitten kijken waarom het er fout uitzag, en toen had ik het pas door: geen handjes :)
Natuurlijk komen er handjes in ;) Kheb ze al, maar ze zijn nog niet in het spel geplaatst omdat ze nog moeten geanimeerd worden e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Zoowtjes, we krijgen concurrentie :)
Alleen die zijn nog amateuristischer als ons, want die gaan een al gemaakte engine gebruiken, en wij een eigen :D
[rml][ 3d games] Gezamelijk game-project[/rml] is het topic By The Way ;)

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blade_V schreef op 21 May 2003 @ 16:44:
Alleen die zijn nog amateuristischer als ons, want die gaan een al gemaakte engine gebruiken, en wij een eigen :D
Grrrrr :+

We zien wel welk van de 2 het best uitpakt })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 16:58:
[...]

Grrrrr :+

We zien wel welk van de 2 het best uitpakt })
Rephrase :
we zien wel of er uberhaupt eentje uit gaat pakken ooit })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolo_konijn
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 23:20

lolo_konijn

huppel de huppel

Blade_V schreef op 21 mei 2003 @ 16:44:
Hmm, het gebruiken van een bestaande engine heeft NIETS met amateurisme te maken.

:/

MSI K8N Neo, A64 3000+, 1024 400, 20 GB maxtor, 160 GB hitachi, radeon 9800, dvd brander, tv kaart, geluidskaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 17:05:
[...]

Rephrase :
we zien wel of er uberhaupt eentje uit gaat pakken ooit })
Wat jij wil, maar me has faith in alternova B)

ps O+ :
vooral omdat we al zo ver zijn en alles er goed uit lijkt te gaan zien wordt het allemaal best vet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

lolo_konijn schreef op 21 May 2003 @ 18:36:
[...]

Hmm, het gebruiken van een bestaande engine heeft NIETS met amateurisme te maken.

:/
I know, maar ik heb een (te) grote ego :P

[ Voor 6% gewijzigd door Bleet op 21-05-2003 18:44 ]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Echte foutmeldingen zijn wél nog in een gewoon windows-venster te aanschouwen, omdat het renderen net na een foutmelding meestal niet meer mogelijk is. Het zijn enkel de waarschuwingen die in een mooi glGUI venstertje komen.

Over de concurrentie: concurrentie is altijd goed voor de inzet van een team, maar het concurrerende project is gestart vanaf 0, zonder ideeen of specifieke details, zonder een duidelijk doel. Er wordt ook over een engine gesproken die 5500$ kost (source), dus dat lijkt me ook niet echt realiseerbaar. Ook is het team waarover werd gesproken imho veel te groot om te beginnen en dus heel moeilijk beheerbaar voor iemand die nog geen team geleid heeft (tenzij dat wel zo is natuurlijk). Ik wil niet negatief doen t.o.v. dit project, want het heeft wel kans op slagen. Alleen heb ik zulke projectjes wel vaker zien falen of in ieder geval nooit bekend weten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 18:56:
Echte foutmeldingen zijn wél nog in een gewoon windows-venster te aanschouwen, omdat het renderen net na een foutmelding meestal niet meer mogelijk is. Het zijn enkel de waarschuwingen die in een mooi glGUI venstertje komen.

Over de concurrentie: concurrentie is altijd goed voor de inzet van een team, maar het concurrerende project is gestart vanaf 0, zonder ideeen of specifieke details, zonder een duidelijk doel. Er wordt ook over een engine gesproken die 5500$ kost (source), dus dat lijkt me ook niet echt realiseerbaar. Ook is het team waarover werd gesproken imho veel te groot om te beginnen en dus heel moeilijk beheerbaar voor iemand die nog geen team geleid heeft (tenzij dat wel zo is natuurlijk). Ik wil niet negatief doen t.o.v. dit project, want het heeft wel kans op slagen. Alleen heb ik zulke projectjes wel vaker zien falen of in ieder geval nooit bekend weten komen.
:X
wie kent dark ages nog O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Schuey schreef op 21 May 2003 @ 19:07:
[...]

:X
wie kent dark ages nog O-)
Url? :P

offtopic:
oeps, alweer een offtopic post vandaag :/
Ja, ik ben heel erg melig vandaag :P

[ Voor 28% gewijzigd door Bleet op 21-05-2003 19:27 ]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
darkages..?

ja dat was toch zo'n 2d platform?
k heb het ook gehad, back in the nineties...

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kennik niet... ook gemaakt door tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
(ja ik weet ook niet wat er byzonder aan is hoor ;) maar volgens mij bestond het voor tweakers? of er zijn 2 producties met die naam.. kan ook)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys

Tys

Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 18:56:

offtopic:
Zit jij ook niet met iets dat $5000 kost? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Thiaz schreef op 21 May 2003 @ 20:03:
[...]

offtopic:
Zit jij ook niet met iets dat $5000 kost? ;)
Dat is geen engine ;)
Dat is nodig ;)

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
mgoed, dark ages zat ik dus bij als concept art artist :P Ook op GoT verzonnen, door Xion als ik het me goed kon herinneren :) (of was het nu Xoin :P ) Maar dat heeft ook maar even geduurt :P

edit
nog teruggevonden ook :)
[rml][ RPG] Makin' the Game[/rml]

ga het voor de grap eens doorlezen :+

[ Voor 26% gewijzigd door Schuey op 21-05-2003 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tnx... ga t ook ff lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
offtopic:
wow gek zeg dat dat is doodgebloed :/

er was nix behalve een wazig en een groots idee.. daar kom je idd niet ver mee

t heette trws midages en geen dark ages

k ben wel zelf ongeveer zoiets aan het maken maar dan alleen wargame... al pak ik het wat profesioneler aan :+ concept design beslaat zo'n 3 a4 en is pas half uitgewerkt, en ik ben nu 'n ondernemingsplan ervoor aan t schrijven :)
kga er ook niet vanuit dat het over een jaar af is hehe
tegen de tijd dat er een bèta is merken jullie het wel :+

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Go Punksmurf ;)
Ben benieuwd wie van ons twee er als eerste met iets aan komt zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
offtopic:
jij denk ik, aangezien ik dit nogal uitgebreid aanpak op een manier die ik jou niet zie doen ;) (waarmee ik niet wil zeggen dat t beter of slechter is hoor... maarja k moet wat om school interessant te houden ;))

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja, heb ff een paar screennies gezien en ziet er al best goed uit:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij ook mooi lijkt is wanneer in je hand wordt geraakt je wapen laat vallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 15:34:
Wat mij ook mooi lijkt is wanneer in je hand wordt geraakt je wapen laat vallen..
Jups dat idee is reeds opgekomen (ook het raken v/h wapen) en zal worden geimplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

vraagje met betrekking tot precisie:
beweegt je crosshair over je scherm, of beweegt de plek waar de kogel komt?

Het tweede is allicht makkelijker te maken, maar dan zit er ipv vaardigheid om je crosshair steady te houden meer een geluksfactor in aan welke kant van je kruishaar die kogel gaat komen. Zou je liever altijd op dezelfde plek richten en dan hopen dat je kogel aankomt waar je aan het richten bent?
Of zou je altijd en overal kunnen willen zien waar je kogel aan gaat komen, en dat het de vaardigheid is om die plek te krijgen waar jij em wil hebben?

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTOfire schreef op 22 May 2003 @ 23:13:

Het tweede is allicht makkelijker te maken, maar dan zit er ipv vaardigheid om je crosshair steady te houden meer een geluksfactor in aan welke kant van je kruishaar die kogel gaat komen. Zou je liever altijd op dezelfde plek richten en dan hopen dat je kogel aankomt waar je aan het richten bent?
Of zou je altijd en overal kunnen willen zien waar je kogel aan gaat komen, en dat het de vaardigheid is om die plek te krijgen waar jij em wil hebben?
Heel makkelijk : er komt geen crosshair in je mikt door je sights. ;)
Een midden weg die door ons overwogen wordt en waarschijnlijk ook door gaat is 2 modes waar bij je door je sights mikt en misschien een stand dat je gewoon je wapen op buik hoogte houd net als bij veel fps-en maar dan met een onnauwkeurige crosshair en nee je crosshair beweegt niet over je scherm :+. Dat andere stukje over die geluksfactor moet je bij Ken wezen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGreatRV
  • Laatst online: 01-01-2021

DaGreatRV

Wah seggie nou?

Maken jullie ook guns met een laser pointer? Dan heb je een mooi aim voordeel! Die guns moeten natuurlijk duur zijn en er moeten maar 1 of 2 wapens zijn die die functie hebben. (1 voor T, 1 voor CT)

edit:
De anderen kunnen die laserstraal wel zien. Dat geeft je positie prijs. Dus stealth ruilen voor accuratie! (ideetjes ;) )

[ Voor 27% gewijzigd door DaGreatRV op 24-05-2003 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGreatRV
  • Laatst online: 01-01-2021

DaGreatRV

Wah seggie nou?

Zag je mijn edit tijd hier boven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
DaGreatRV schreef op 24 May 2003 @ 13:35:
Maken jullie ook guns met een laser pointer? Dan heb je een mooi aim voordeel! Die guns moeten natuurlijk duur zijn en er moeten maar 1 of 2 wapens zijn die die functie hebben. (1 voor T, 1 voor CT)

edit:
De anderen kunnen die laserstraal wel zien. Dat geeft je positie prijs. Dus stealth ruilen voor accuratie! (ideetjes ;) )
what about
DUH

natuurlijk zit dat erin :P

En die laser zie je niet altijd, ziet alleen een stipje op je voorhoofd ofzo, maar het hoeft maar een beetje stoffig oid te zijn en je ziet al die stralen, supervet gezicht _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Schuey op 24-05-2003 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

jammer, maar begrijpelijk. En ik weet dat er geen puntje op je scherm is, maar het woord crosshairs komt niet van de game wereld hoor :)

ik vind dat altijd zo raar, dan zit je langs je wapen te kijken naar waar je wapen op gericht staat en dan schiet je ergens anders, weg skills, hallo geluk. Ik snap ook wel dat je je kansen kunt vergroten door te gaan liggen/zitten en door 1 kogel per keer af te vuren, maar dan nog is het een kans en geen vaardigheid, want simpelweg een hoofd naar het midden van je scherm krijgen is een kwestie van richten, en dat gedeelte is best simpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
waar je mikt slaat de kogel in klaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
klinkt logisch ;)

maar dat werk natuurlijk alleen als je goed mikt hè :+
(en dus ook rekening houdt met eventuele afwijkingen :P)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Hmm, ff klein kickje :)

Ik zoek een dakpannen skin, heb zowat overal gezocht, maar kan niets vinden :'(
Dan kan ik een mooi screenie maken om te laten zien wat ik heb (eerst natuurlijk ff aan Vich toestemming vragen ;))

[GammaMode] En als het kan wil ik ze graag in het rood ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Bleet op 25-05-2003 20:24 ]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Afbeeldingslocatie: http://www.quasar3d.nl/textures/dakpannen.gifAfbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/wgeuze/rood.gif
B)

[ Voor 31% gewijzigd door Schuey op 25-05-2003 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

lol, ja daar gaat het dus om, rekening houden met afwijkingen kan alleen als je ze merkt. Als SWAT member kun je ook wel zien dat je je handen niet helemaal stil houd. Als de crosshair stilstaat zou je dus altijd pinpoint accuracy hebben volgens die redenering. Punt is, je moet alsje skillvol genoeg bent pin-point kunnen bepalen waar je kogel in gaat slaan. Dat mag best heel moeilijk zijn dat het in feite hetzelfde is als CS kwa moeilijkheidsgraad, maar het moet te zien zijn zodat je niet meer zoiets hebt van 'ik schoot toch raak?' als je een of andere vage situatie krijgt. Kwam in CS nogal vaak voor bij de meeste mensen. Had er ooit een geinige AWP demo van. Komt er iemand de hoek om springen, ik schiet, mis, toch kill. Volgend rondje schiet ik wel raak, mist de kogel toch. En dat is stilzitten met AWP ingezoomed, zou altijd pinpoint moeten zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GTOfire schreef op 22 mei 2003 @ 23:13:

Wat nog niet beantwoord is: Het schieten werkt dus met een afwijkingsfactor die je niet ziet in je sights. Hetgene je wél kan zien is dat als je heel moe bent, dat door de ademhaling je wapen een beetje zal bewegen. Maar de algemene accuracy van het wapen zal dus niet echt visueel beinvloed worden.
DaGreatRV schreef:
Een laser pointer zal waarschijnlijk optioneel worden, maar als je goed volgde dan ga je zien dat wapens niet worden gekocht, maar gewoon vrij kiesbaar zullen zijn (met elk hun pos/neg eigenschappen zoals gewicht, nauwkeurigheid, ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

offtopic:
Vich, kom eens een keer op IRC man :P

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

laatste vraag voor ik weer de vergetelheid in raak:
zijn alle wapens gebalanceerd in hun klasse (primary, secondary)? Ik snap dat alle primary wapens beter zullen zijn dan het scala aan pistolen. Maar is de colt m4a1 of dit spel's equivalent ervan net zo goed als de mp5 of welke er dan maar in zit? Dan heb ik het over overall gezien. Want in principe is een colt gewoon een beter wapen dan een Benelli M3 Super 90, op alles behalve extreem korte afstand, en daar kun je moeilijk op rekenen. Dus als ze geen geld kosten, wie haalt het dan nog in zn hoofd op een shotgun of mp5 te pakken? Krijg je dan niet zoiets als in CS dat iedereen maar met 2 verschillende wapens schiet? Of helemaal mooi, je krijgt mensen die alleen met shotgun schieten en vervolgens alle colt mensen laf noemt omdat ze het beste wapen in het spel nodig hebben.

Dr zitten zo de voor en nadelen aan het gebruik van realistisch gemaakte wapens vs gebalanceerde wapens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Blade_V schreef op 26 mei 2003 @ 19:15:
offtopic:
Vich, kom eens een keer op IRC man :P
offtopic:
hmm.. kom jij online als je vriendin er is?.. nou.. hij ook niet ;)
en hij werkt ook nog zo af en toe (5 dagen per week)

[ Voor 11% gewijzigd door Punksmurf op 27-05-2003 11:45 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
GTOfire schreef op 26 May 2003 @ 22:59:
laatste vraag voor ik weer de vergetelheid in raak:
zijn alle wapens gebalanceerd in hun klasse (primary, secondary)? Ik snap dat alle primary wapens beter zullen zijn dan het scala aan pistolen. Maar is de colt m4a1 of dit spel's equivalent ervan net zo goed als de mp5 of welke er dan maar in zit? Dan heb ik het over overall gezien. Want in principe is een colt gewoon een beter wapen dan een Benelli M3 Super 90, op alles behalve extreem korte afstand, en daar kun je moeilijk op rekenen. Dus als ze geen geld kosten, wie haalt het dan nog in zn hoofd op een shotgun of mp5 te pakken? Krijg je dan niet zoiets als in CS dat iedereen maar met 2 verschillende wapens schiet? Of helemaal mooi, je krijgt mensen die alleen met shotgun schieten en vervolgens alle colt mensen laf noemt omdat ze het beste wapen in het spel nodig hebben.

Dr zitten zo de voor en nadelen aan het gebruik van realistisch gemaakte wapens vs gebalanceerde wapens :)
En wij hebben de compromie :)
Voorbeeld, als jij met een Colt M4a1 in een smal stuk rondloopt, en een ander heeft een "Shotgun" (geven nog steeds geen hints >:) ) dan heb je met die shotgun weer het voordeel. Spreiding is een issue, dat doet flink pijn, dus in deze situatie heb je weer iets voordeel als je een shotgun neemt. Hetzelfde als bijv een Ak47 tegen een Mp5k. De mp5k schiet veel sneller, dus heb je sneller de kans te reageren. terwijl de ak47 iets accurater is :)

Zo wordt het niet gewoon, oh ik kies een cool wapen, nee. Het wordt belangrijk het juiste wapen te kiezen voor de juiste plaats. Law enforcement heeft niet voor niets een groot scala aan wapens :) Grote open terreinen zijn m4 en ak en varianten gunstig gezind, terwijl kleine ruimtes/gangen geschikter zijn voor smg's en eventueel uzi's :) Voor een shotgun kan ook nog gekozen worden maar dat is net hoe je speelt.

Bedenk wel dat het nog steeds een team spel is, als jij bijv. een shotgun hebt, loopt je maatje liefst met een M4, een andere met een sniper, een ander met nog een m4 of misschien een smg. Het ligt ook aan de map, maar het lefst heb je 1 sniper en een gast die niet van zijn zijde afwijkt met wederom een m4 of smg. Als iedereen met hetzelfde gaat lopen dan krijg je situaties waarin je onnodige ammo verspilt en onnodige gewonden krijgt. Teamplay is dus gewoon van levensbelang, feit is, in je eentje heb je weinig kans zo is het nu eenmaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Schuey op 27-05-2003 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Schuey, ik zou het zelf niet beter kunnen verwoord hebben. Het wordt dus inderdaad een zaak van teamplay en dat bevordert het realisme ook nog eens.

Op m'n werk heb ik vandaag even de speler-klasse (CPlayer en ook CArsenal en CSettings) op papier gezet (tijdens de pauze:P). Het doel is dat het later mogelijk wordt om verschillende spelerprofielen te kunnen laden, met elk hun eigen settings (algemene settings, van grafisch tot menu stuff). Het wapenarsenaal staat vast, maar serverbeheerders hebben misschien liever een beperkt arsenaal, waardoor het mogelijk moet worden om zo de online gameplay te bevorderen dmv het tweaken van het standaard-arsenaal nr een nieuw arsenaal.
De spelerprofielen en algemene instellingsprofielken e.d. zullen makkelijk nr een floppy oid kunnen worden gekopieerd zodat je bij een herinstallatie of na een pc-crash dit snel terug kan herstellen naar de oorspronkelijke status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen zin om alle posts te lezen :P

- Als je meerdere wapens/armor kan KOPEN worden de goeie spelers alleen maar beter... Dit is dus niet leuk voor de minder goeie onder ons. Je kan dit oplossen door ieder karakter een vaste uitrusting te geven (niet zo leuk) en/of dat je ieder karakter een maximaal gewicht kwa uitrusting te geven.

- Maak je een level editor?

dit project KAN extreem leuk worden, als er veel mensen willen meedoen. Succes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

- Als je meerdere wapens/armor kan KOPEN worden de goeie spelers alleen maar beter... Dit is dus niet leuk voor de minder goeie onder ons. Je kan dit oplossen door ieder karakter een vaste uitrusting te geven (niet zo leuk) en/of dat je ieder karakter een maximaal gewicht kwa uitrusting te geven.
Je kunt geen wapens kopen, maar uit een paar wapens kiezen
- Maak je een level editor?
Nee, we gebruiken GtkRadiant
dit project KAN extreem leuk worden, als er veel mensen willen meedoen. Succes :D
Nou, als je op de site kijkt bij wie er allemaal in het team zit, vind ik het nog redelijk (weinig) als je het mij vraagt, voor wat we nu hebben bereikt

offtopic:
Ja Vich, bijna allemaal door jou ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Bleet op 27-05-2003 19:25 ]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nota: er zal mss wel een apparte level editor worden ontwikkeld, maar er is veel kans dat die pas af is net voor de volgende game wordt gemaakt ;) Toekomstmuziek dus.
Het team is klein en dat zal het ws ook zo blijven, zodat het makkelijk te managen blijft. Zelf heb ik nog niet veel ervaring met teams leiden, daarom dat het team klein moet blijven, zodat de slagingskans van het project niet daalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met veel trots (en na veel miserie en werk) kan ik jullie een nieuw demofilmpje presenteren van AlterNova:

http://www.speedesign.nl/~thiaz/alternova/demo.wmv

Let niet op de nogal lage framerate: dit komt doordat het videocapture volledig via CPU gebeurt en dus niet via een speciale videokaart. Deze techdemo geeft een beeld van de nieuwe alternova-versie in progress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
hij is echt supercool _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er VET uit :)

petje af, zonnebril op 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys

Tys

Nize, i like the music :), hehe die info: "All the best things are for free" lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Maak eens 1 met fatsoenlijke FPS :P :D :P
Hoop tenminste dat we dan weer een filmpje als je harware renderd.

Bad music btw.
Liever wat tour of duty _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

't is hier geen Vietcong ;)
Jah, ik koos voor een ander liedje, maar Vich deed gewoon wat hij zelf wou ;)

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je beter public domain liedjes vindt dan moet je me zeggen waar ik ze kan vinden. Ik plaats het er meteen in als ik het goedgekeurd heb. En ik wil gerust eentje maken met fantsoenlijke fps als je me een videocapturing-enabled videokaart koopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

opmerking over dat filmpje: nightvision is leuk, maar ik neem aan dat alleen de kleur nog geimplementeerd is? Je ziet nl in die demo geen steek meer met dat ding op, ipv een bakstenen muur in het donker zie je een groene muur in het donker.

die crosshair zal wel voor developer-doeleinden zijn :)

[ Voor 11% gewijzigd door GTOfire op 28-05-2003 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jups die nightvision is nog niet af op dat vlak. En die crosshair is inderdaad gewoon een visueel hulpmiddel vr de developer.

Hier heb je wat nieuwe screens, van de map van Leon:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
heel netjes :)
eindelijk eens mapresultaten, en gelijk goede ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hiermee kan ik jullie medelen dat er een volledig vernieuwde particlesystem is (niet dat jullie de oude ooit zagen). Het systeem kan bvb al een vuurwerk-effect of waterval-effect nabootsen. Dit watervaleffect zal bvb in GtkRadiant invoegbaar zijn dmv een speciale prefab (.pfb).
De nieuwe AlterNova versie is hierbij beschikbaar gemaakt. Je kan best even het testbox level openen om de effecten te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
ownage :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die AK47 is nog niet final of wel?

En weariness zou je ook stamina kunnen noemen eventueel ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
nope dies nog niet final wat mij betrefd, ik vind de textures nog niet zo goed :(
Op de een of andere manier lijkt hij vanaf deze view uitgerekt oid, kan niet precies uitleggen...

[ Voor 38% gewijzigd door Schuey op 29-05-2003 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De voorkant vind ik wel mooi, maar de achterkant lijkt wat te dik, maar misschien komt dat doordat ik de CS wapens gewend ben :)

Misschien een kleiner deel van het wapen laten zien, net zoals in CS, vanaf de hand/trekker, ik zeg maar wat :P

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 21:37:
De voorkant vind ik wel mooi, maar de achterkant lijkt wat te dik, maar misschien komt dat doordat ik de CS wapens gewend ben :)

Misschien een kleiner deel van het wapen laten zien, net zoals in CS, vanaf de hand/trekker, ik zeg maar wat :P
Nou je het zegt ja :)
Want je laat je handen ook wel eens hangen als je zo'n zware gun hebt :P

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 21:37:

dat is exact het probleem, hij lijkt gewoon uit zijn verband gerukt :? Aangezien de achterkant waar je tegenaankijkt rond de 2,5 centimeter breed is.
Blade_V schreef op 29 mei 2003 @ 21:52:
[...]

Nou je het zegt ja :)
Want je laat je handen ook wel eens hangen als je zo'n zware gun hebt :P
wtf heeft dat met perspectief te maken :D

[ Voor 21% gewijzigd door Schuey op 29-05-2003 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ook al met zekerheid zeggen dat de gebruikte GUI elementen ook zullen worden gebruikt in de editor die (veel) later zal worden gemaakt en dus ws nog niet voor deze game zal dienen.
Misschien maak ik nog een particle effect editor tussendoor, als hier interesse voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 21:35:

Ik vind niets mis met weariness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
was ook maar een suggestie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys

Tys

Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 23:09:
Ik kan ook al met zekerheid zeggen dat de gebruikte GUI elementen ook zullen worden gebruikt in de editor die (veel) later zal worden gemaakt en dus ws nog niet voor deze game zal dienen.
Misschien maak ik nog een particle effect editor tussendoor, als hier interesse voor is?
Ik zie het verschil niet tussen de engine met particle effect en zonder die particle effect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
omdat je ook eens moet zoeken naar water :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys

Tys

Schuey schreef op 31 May 2003 @ 11:32:
omdat je ook eens moet zoeken naar water :D
offtopic:
Water? waar? nergens hier is water te bekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
tjek msn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

1 puntje, de gun moet ook natuurlijk "van kleur veranderen" als je in de schaduw loopt, als je nu zo in een pikdonkere gang loopt , heeft je AK nog steeds dezelfde lichte kleur. Klopt nog niet helemaal, verder ziet het er erg cool uit :)

btw: die screenshots, op wat voor systeem zijn die gamaakt? [IVM FPS enzo ;) ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarLite schreef op 31 mei 2003 @ 12:30:
1 puntje, de gun moet ook natuurlijk "van kleur veranderen" als je in de schaduw loopt, als je nu zo in een pikdonkere gang loopt , heeft je AK nog steeds dezelfde lichte kleur. Klopt nog niet helemaal, verder ziet het er erg cool uit :)

btw: die screenshots, op wat voor systeem zijn die gamaakt? [IVM FPS enzo ;) ]
Shadow mapping moet nog gemaakt worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om jullie even op te geilen:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/kenvh/alternova/pics/easyfx1.jpg Klik om te vergroten

Dit maakte ik op 2 avonden tijd. Hij's natuurlijk nog niet af ;) Wat er nog bijkomt is bvb 'zwaartekracht' (als vector).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 00:01:
[...]

Ik vind niets mis met weariness.
Ik eigenlijk ook niet maar ik poste dat omdat in zo een beetje elke game hetzelfde aspect stamina genoemt word en gamers dit meteen zullen herkennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Verwijderd schreef op 29 mei 2003 @ 21:35:
vind ik persoonlijk beter klinken .. maar das meer over t algemeen, zeg maar, de lengte van het balkje is je stamina, en weariness zou dan zijn hoever die vol gelopen is :P
(oftewel, stamina is hoe snel ie vol loopt)

ok.. in het nederlands in plaats van in balkjes... stamina is uithoudingsvermogen en weariness hoe moe je bent

toch?

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 21:25:
[...]

Ik eigenlijk ook niet maar ik poste dat omdat in zo een beetje elke game hetzelfde aspect stamina genoemt word en gamers dit meteen zullen herkennen ;)
Juist omdat het in elke game hetzelfde is, zou ik het anders doen, ze herkennen snel genoeg wat het voorstelt.
Maar ik ga er verder niet op door want dit is natuurlijk een persoonlijke voorkeur.

@ Ken: ik ben niet geil geworden van dat plaatje :+ maar het ziet er wel mooi uit :D

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 23:01 . Reden: Iets vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
lol, jij wordt alleen geil van da master himself natuurlijk :+

[/hk-mode]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 21:16:

[afbeelding] Klik om te vergroten

Dit maakte ik op 2 avonden tijd. Hij's natuurlijk nog niet af ;) Wat er nog bijkomt is bvb 'zwaartekracht' (als vector).
Neeej, niet geyl, maar wel impressive :)

Anyway, ik heb m'n map gister eindelijk over de 800kb weten te krijgen :P

@ Punksmurf: :X

[ Voor 11% gewijzigd door Bleet op 03-06-2003 13:36 ]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*picture update*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Punksmurf schreef op 02 juni 2003 @ 21:26:
[...]
ok.. in het nederlands in plaats van in balkjes... stamina is uithoudingsvermogen en weariness hoe moe je bent

toch?
Stamina is uithoudingsvermogen. In het woordenboek van m-w.com heet het 'staying power' 'capacity for endurance'. Dat laatste is natuurlijk een letterlijke vertaling van uithoudingsvermogen.

Weariness, an sich, bestaat volgens dat woordenboek niet. Wel weary, dat is een synoniem voor het werkwoord tire. Dit betekend uitputten, vermoeien. Weary benadrukt de totale uitputting.

Ik vind weariness niet zo'n mooi woord, maar een ander synoniem is fatique, en dat is een mooi woord :) Ik zou stamina gebruikten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Thuissendy schreef op 03 June 2003 @ 20:32:
[...]

Stamina is uithoudingsvermogen. In het woordenboek van m-w.com heet het 'staying power' 'capacity for endurance'. Dat laatste is natuurlijk een letterlijke vertaling van uithoudingsvermogen.

Weariness, an sich, bestaat volgens dat woordenboek niet. Wel weary, dat is een synoniem voor het werkwoord tire. Dit betekend uitputten, vermoeien. Weary benadrukt de totale uitputting.

Ik vind weariness niet zo'n mooi woord, maar een ander synoniem is fatique, en dat is een mooi woord :) Ik zou stamina gebruikten ;)
Omg, waar heb je dat geleerd? :P

[/hkreactie]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys

Tys

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 21:16:

[afbeelding] Klik om te vergroten

offtopic:
Wtf is dat? vuurwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Thiaz: vuurwerk is zo van die Chinese vuur-effecten in de lucht. Zoals bij oud en nieuw.
btw: check your email ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:44

Zym0tiC

^_^

ik moet zeggen dat ziet er erg goed uit. Vooral voor iemand die dit allemaal in zijn eentje doet in zo'n korte tijd. _/-\o_

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:04
[offtopic] Hey ken ik heb me aangemeld als betatester krijg ik nog ns een mailtje trug?
mail: bartborsleeuwijk@hotmail.com [offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

offtopic:
Ken is niet zo snel ;)

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blade_V schreef op 05 June 2003 @ 11:46:
offtopic:
Ken is niet zo snel ;)
Jij ook niet in dingen bevatten en opgroeien ;) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 15:36:
[...]

Jij ook niet in dingen bevatten en opgroeien ;) })
Ej, neem dat niet opgroeien terug!!!! :P
Ik word groter als jou! (i hope :P)
edit:
Omg, snelle reactie :P

[ Voor 10% gewijzigd door Bleet op 05-06-2003 15:42 ]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blade_V schreef op 05 June 2003 @ 15:38:
Ik word groter als jou! (i hope :P)
offtopic:
Ik word groter dan jij...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 16:29:
[...]

offtopic:
Ik word groter dan jij...
offtopic:
Hoe groot word/ben jij dan? ;)

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groter als mij kan je niet wezen, bleet 8)
en aan je antwoorden op te merken lijk je klein ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 17:13:
Groter als mij kan je niet wezen, bleet 8)
en aan je antwoorden op te merken lijk je klein ;)
1meter 80 is toch niet klein? :P
En ben nog niet uitgegroeid hoor ;)

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blade_V schreef op 05 June 2003 @ 18:43:
[...]

1meter 80 is toch niet klein? :P
En ben nog niet uitgegroeid hoor ;)
vergeleken met mij wel })
/laatste off topic , plz :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij wil ik melden dat er geen nieuwe beta testers nodig zijn voor het project, tenzij ze een pc systeem gebruiken met een CPU hooguit 700MHz aankan en hooguit een GF4 MX bevat.
Inactieve beta testers zullen worden geschrapt van de lijst binnenkort zodat het project beter gesloten blijft.
In september is er een lan-party waar ik naartoe ga. Tegen dan zou ik het liefst de server geprogrammeerd hebben, zodat ik hem daar dan uitgebreid kan testen. Enkele maanden daarna komt de eerste publieke versie uit.

Greetz,
Ken
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.