FPS tactical shooters - Your personal needs

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.664 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blade_V schreef op 27 March 2003 @ 22:10:
ALS ie er nog komt :+
Ik heb morgen ook nog vrij van school, dan kan ik mooi met de map verder, maar dan moet ik er wel zin in hebben....
Inderdaad, ik code ook niet als ik er geen zin in heb hoor. 't Maken van AlterNova is puur voor de fun en de eer.

[edit] w00t! reply 500!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik ook eens posten dan.: Ik ben AlterNova Modeler, en ik ben bezig aan een mp5a4, deze renders zijn nog zeer béta, ik moet nog veel dingen afwerken.
Afbeeldingslocatie: http://www.dutch3d.nl/files/mp5a4-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dutch3d.nl/files/mp5a4-3.jpg

Vich, ik ben dus gewoon Fl@ppie/Timo, maar die naam kon niet op tweakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 16:26:
Laat ik ook eens posten dan.: Ik ben AlterNova Modeler, en ik ben bezig aan een mp5a4, deze renders zijn nog zeer béta, ik moet nog veel dingen afwerken.
[afbeelding]

[afbeelding]

Vich, ik ben dus gewoon Fl@ppie/Timo, maar die naam kon niet op tweakers...
ziet er strakjes uit (btw [Verwijderde gebruiker], als je me al gemaild hebt, zou je dat dan nog een keer willen doen?? McAffee was namelijk ism WinXP zo aardig mijn inbox leeg te pleuren)

[ Voor 2% gewijzigd door crisp op 02-06-2021 08:14 . Reden: anonimisatieverzoek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Tys

Blade_V schreef op 27 maart 2003 @ 22:10:
ALS ie er nog komt :+
Ik heb morgen ook nog vrij van school, dan kan ik mooi met de map verder, maar dan moet ik er wel zin in hebben....
als? ben de laaste tijd vooral bezig geweest met het controleren en bekijken van de opties, ik heb een aantal dingen niet kunnen ontdekken in de editor jammergenoeg, ik hoop hier gouw een plug-in oid voor te vinden .. :(, ik zit te worstelen met brekend glas ... desnoods een houten deur :], als iemand dat weet mail/post, want zonder raampjes wordt ut niks (geen screenies want je zit er niks op vanwege het feit dat texturing pas later komt, eerst de grove afwerking van de map ...

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Yupz, dat moet ik ook weten, anders word de map niet mooi, en geen screenies dus voor de fans :(

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik pleur GTKRadiant er tijdelijk af... ik heb namelijk probs met mijn Half-Life editor sinds ik Radiant erop heb staan, wel vage shit btw... kijken of het ook daadwerkelijk aan radiant ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Nu online

Tys

Blade_V schreef op 28 March 2003 @ 18:52:
Yupz, dat moet ik ook weten, anders word de map niet mooi, en geen screenies dus voor de fans :(
[off-topic]
heb het gevonden, hier succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Thanks! :D

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Hmm, wou ik net de Tutorial doornemen, doet de link het niet van de Door Frame :(

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Misschien nog een idee:
Iraakse sets, zoals een man-tot-man gevecht in een stad (cfr. Basra/Bagdad) met op de achtergrond explosies...
Of bijv. een extraction-missie waarin je Iraakse leiders moet gevangennemen en de tegenpartij je moet zien tegen te houden (duh ;) ) teveel BHD gekeken :P
Suc6 iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

GTOfire schreef op 21 March 2003 @ 20:02:
en hoe wou je dan bepalen wat een nieuweling en wat een elite speler is? een spelsysteem kan dat niet. Op basis van Kill death ratio? dan gaan alle n00bs deathmatchen. Op basis van objectives voltooid? Dan gaan mensen roekeloos spelen om maar als eerste de kans te krijgen het objective te voltooien.
Op basis van Kill/Death ratio
Als er maar een admin bij is die de boel onder controle houdt, dan zorgt hij wel voor dat er geen lamers zijn. Als iemand helemaal op zichzelf speelt, gaat hij uiteindelijk dood, omdat je niet goed samenspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Nu online

Tys

Blade_V schreef op 30 March 2003 @ 17:14:
Hmm, wou ik net de Tutorial doornemen, doet de link het niet van de Door Frame :(
offtopic:
http://planetquake.com/6thfloor/files.htm
onderaan, bij pre-fabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

offtopic:
[Verwijderde gebruiker]: moet je wel op irc blijven he :( :P

[ Voor 100% gewijzigd door crisp op 02-06-2021 08:14 . Reden: anonimisatieverzoek ]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 18:23:
[...]

ziet er strakjes uit (btw [Verwijderde gebruiker], als je me al gemaild hebt, zou je dat dan nog een keer willen doen?? McAffee was namelijk ism WinXP zo aardig mijn inbox leeg te pleuren)
Die mail heb ik niet meer omdat hotmail m'n verzonden berichten niet bijhoudt. Contacteer me gewoon op msn (zelfde adres) dan regelen we alles zo. Ik ben pas morgen-avond online. Greetz, Ken

[ Voor 2% gewijzigd door crisp op 02-06-2021 08:14 . Reden: anonimisatieverzoek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BELANGRIJK (@mappers):

Het inlezen van map data is geen probleem, maar het afzonderen van een deur uit deze data kan ik nog niet. Maak dus voorlopig nog geen volledig afgewerkte deuren in de maps!
Waarschijnlijk gebeurt het opslaan van deze 'deurdata' in de .aas file, wat een soort scriptbestand is voor q3. Dat .aas bestand kan ik niét inlezen met alternova en scriptsoftware schrijven hiervoor is véél te veel werk.

Momenteel heb ik een systeem uitgedoktert (in gedachten, maar wel technisch uitvoerbaar) zodat de maps geen beperkingen hebben qua grootte. Dat leg ik later wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Kickje (en deze is helaas niet zo leuk :()

Mijn ouders hebben me rapport gezien, en die vonden dat niet zo leuk.....
Dus nu mag ik niet meer zoveel op m'n computer, en het mappen zal ook wel iets minder worden, helaas.... :(
Maar de game is gelukkig ook bij lange na niet af, en dit is voor het eerst dat ik daar blij mee ben :P

[ Voor 6% gewijzigd door Bleet op 02-04-2003 19:24 ]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Blade_V *troost, we hebben tijd hoor :) En als ik sneller klaar ben met coden - I doubt that - dan kan ik gerust nog wat andere taken op mij nemen.

@ iedereen:
Vandaag werkte ik aan het aimsysteem, wat vele frustraties gaf, maar uiteindelijk is het me gelukt en kan je al aimen en 'schieten' waarna een markering wordt geplaatst op het geschoten object.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 22:19:
@Blade_V *troost, we hebben tijd hoor :) En als ik sneller klaar ben met coden - I doubt that - dan kan ik gerust nog wat andere taken op mij nemen.

@ iedereen:
Vandaag werkte ik aan het aimsysteem, wat vele frustraties gaf, maar uiteindelijk is het me gelukt en kan je al aimen en 'schieten' waarna een markering wordt geplaatst op het geschoten object.
woei! nice... ( /me zit nog steeds te kloten @ GTKRadiant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:17

ErA

[offtopic]
Respect voor al die lui die deze game mogelijk aan het maken zijn. Het proggen van een game is echt wel 1337 dus uh... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Ok, ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik wil toch wel één punt vermelden en dat is zwaartekracht voor kogels modellen. Je kan wel accuracy modellen, zelfs voor verschillende houdingen (liggend, zittend, staand en gewond desnoods), maar als je geen zwaartekracht modelt wordt het veel te makkelijk op lange afstanden kills te maken. Zeker met submachineguns die een hele lage muzzle velocity hebben maak je het dan veel te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jag schreef op 03 april 2003 @ 02:19:
Ok, ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik wil toch wel één punt vermelden en dat is zwaartekracht voor kogels modellen. Je kan wel accuracy modellen, zelfs voor verschillende houdingen (liggend, zittend, staand en gewond desnoods), maar als je geen zwaartekracht modelt wordt het veel te makkelijk op lange afstanden kills te maken. Zeker met submachineguns die een hele lage muzzle velocity hebben maak je het dan veel te makkelijk.
Kogels zullen worden onderheven aan zwaartekracht dus krijgen zij een bepaalde range.

note: modellen is tekenen in 3d, dus je kan zwaartekracht niet echt 'modellen', maar wel coden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErAdiCToR schreef op 03 April 2003 @ 00:49:
[offtopic]
Respect voor al die lui die deze game mogelijk aan het maken zijn. Het proggen van een game is echt wel 1337 dus uh... _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/BUNNY.gif
Wacht maar tot mijn eerste game uitkomt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 13:37:
[...]

Kogels zullen worden onderheven aan zwaartekracht dus krijgen zij een bepaalde range.

note: modellen is tekenen in 3d, dus je kan zwaartekracht niet echt 'modellen', maar wel coden ;)
We gaan immers voor realisme :9~. Dat is 1 van de belangrijke punten uit het spel wat gewoon ook 1 van de vetste dingen wordt aan Alternova })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 14:04:
[...]

[afbeelding]
Wacht maar tot mijn eerste game uitkomt :+
Wat gaat het worden Nijntje? Rekenen of 'Hello World'? ;)

Ik ga zo maar weer ff m'n muziekteampje een flinke schop geven...en mezelf ook, want de produktie ligt een beetje stil hier thuis.....-schaam-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MissingDog schreef op 03 April 2003 @ 14:59:
[...]

Ik ga zo maar weer ff m'n muziekteampje een flinke schop geven...en mezelf ook, want de produktie ligt een beetje stil hier thuis.....-schaam-
*neemt het op vr zijn vriendin O+*
'Hello world'?? GRRRRR :P Ze zit wel al op een hoger niveau dan dat hoor 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De AlterNova crew werft aan!

We zoeken mensen die gemotiveerd zijn om mee te helpen aan de ontwikkeling van onze freeware game. Je doet dit louter voor de eer en één van deze job-beschrijvingen beschrijft jouw profiel:

* Object modeller (1 persoon):
Je hebt ervaring met GtkRadiant kan prefabs (.pfb) maken voor de mappers. Je krijgt opdrachten van de mappers.

* Character modeller (2 personen):
Je kan in Milkshape, 3D studio of andere softwarepakketten models maken van personen. Elke softwarepakket is toegelaten zolang het kan exporteren naar de bekende 3d bestandsformaten zoals 3ds/dxf/lwo/...

* Mapper (2 tot 4 personen):
Je hebt ervaring met GtkRadiant of Quark en kan realistische gebouwen maken. Je werkt volledig vrij, zolang je maps realisme weerspiegelen. Alle textures moeten fototextures zijn, waarvoor je url's krijgt van diverse freeware-sites.

* Animator (1 tot 2 personen):
Je werkt met Milkshape, of een ander programma dat .md3 models kan animeren. Je verzorgt de animatie van de characters en van de wapens.

[edit] Elk teamlid krijgt een naamvermelding in de credits.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Jeej, credits voor mij :D :P

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 13:37:
[...]

Goed man :). Ga je dan ook rekening houden met de verschillend muzzle velocities en de aerodynamische weerstand van de kogel :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jag schreef op 03 April 2003 @ 16:00:

[...]

Goed man :). Ga je dan ook rekening houden met de verschillend muzzle velocities en de aerodynamische weerstand van de kogel :) ?
Voorlopig enkel de zwaartekracht :/ De snelheid van de kogel zou ik ook kunnen programmeren, maar dan op een manier dat de kogel pas schiet na een bepaalde tijd.
Anderzijds lijkt het programmeren van een kogel die zich echt beweegt in de 3d ruimte - ipv een ray - in het schieten niet echt bevorderend op de gameplay, vermits het problemen gaat geven met lage pings. En hiermee bedoel ik dat het heel zwaar wordt voor de server en de internetconnectie als ik echte muzzle velocity zou toepassen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al iets tegen het cheaten bedacht?
Volgens mij wordt dat namelijk zo goed als onmogelijk :(

btw: zou je heel misschien rapid waters (TO) kunnen gebruiken??
moet mogelijk zijn toch

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 17:31
we programmeren geen cheats in, en proberen het een en ander met speciaal benodigde bestanden :) Maar daar kan [Verwijderde gebruiker] je meer over vertellen dan ik ;)

[ Voor 8% gewijzigd door crisp op 02-06-2021 08:15 . Reden: anonimisatieverzoek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 18:40:
Heb je al iets tegen het cheaten bedacht?
Volgens mij wordt dat namelijk zo goed als onmogelijk :(

btw: zou je heel misschien rapid waters (TO) kunnen gebruiken??
moet mogelijk zijn toch
Cheaten zal niet mogelijk worden omdat ze niet worden ingebouwd in het spel en omdat alles wordt gedaan om eventueel mogelijke hacks/cracks tegen te gaan. Dit bedoel ik dan op client niveau (de speler) én op server niveau. Verschillende beveiligingstechnieken zullen worden gecombineerd waar mogelijk.

Een voorbeeldje van een beveiliging:
De mappers hebben een ápparte engineversie (debug.exe) waarin zij kunnen rondvliegen in hun creaties zodat ze deze kunnen testen en bekijken vanuit elke mogelijke hoek.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MissingDog schreef op 03 April 2003 @ 14:59:
[...]

*Schop*
Ja joh opschieten ik wil weleens iets horen })
En het Hello World stadium ben ik helaas al voorbij :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 20:18:
[...]

*Schop*
Ja joh opschieten ik wil weleens iets horen })
En het Hello World stadium ben ik helaas al voorbij :7
Yeah !
*denkt aan kusmachine.exe O+ *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
*weet hoe die werkt*
*heeft ook kusjes gehad :> *
*krijgt ze liever vanavond weer van zijn eigen vriendin O+ *

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 15:11:
Alle textures moeten fototextures zijn, waarvoor je url's krijgt van diverse freeware-sites.
die URL's heb ik nooit gehad... www.gettyimages.com ook goed :> ??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.blender3d.org/Download/?sub=Resources#textures
Hier vind je stapels url's met free textures. Later worden deze textures samengezet op 1 server. Nota: vergeet ze zeker niet mooi in mapjes te steken net als de andere alternova textures! gebruik de huidige categorien en maak enkel nieuwe indien dat echt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor de geïnteresseerden is er een nieuw demofilmpje beschikbaar:
Klik hier om het te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Hoezo lame? :+

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vaag filmpje, wat stelt het voor???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 19:56:
vaag filmpje, wat stelt het voor???
Onzin i guess :P

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het stelt het md3 wapen en speler model loading voor. Mét animaties. Lara digs big .... guns :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Nu online

Tys

niz0r, dat betekent dat model loading al werkt, dan schiet het dus al hard op ... :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 18:38:
Voor de geïnteresseerden is er een nieuw demofilmpje beschikbaar:
Klik hier om het te openen.
Lol @ movie

Lekkere verhoudingen ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AlterNova heeft sinds vandaag een logo - en daardoor ook een vernieuwde console:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/kenvh/alternova/ingame3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 23:56
Vind het een knullig logo, als ik heel eerlijk moet zijn.. verder een zeer netjes product tot nu toe..

| I've got permission to color outside the lines |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het niet knullig, maar ieder zijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik Beta Tester zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, je pc is te snel :P
Momenteel hebben we redelijk veel testers met een systeem dat minstens een Athlon XP bevat en een GeForce Ti 4x00. Op deze systemen draait AlterNova natuurlijk heel vlot, want het development systeem (dat van mij dus) heeft 'slechts' een Athlon TB 1200MHz en GeForce4MX440 en daar ligt de fps ergens tussen de 250 en de 300 in de testmappen.

Nota:
Vandaag implementeerde ik springen en bukken. Als je tegen een voorwerp aanspringt met je hoofd, dan gaat hij onmiddellijk bukken(want irl moet je zoiets ook niet proberen en buk je je meteen ook als je ergens tegenaan botst). Bukken/rechtstaan wordt getoggled met een toets en als je gebukt bent en wil rechtstaan dan kan dat ook dmv de spring-toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog wel 2 oude bakjes staan... ik kan hem daar ook op zetten als je wil...

post de fps enzo wel @ alternova forum...

en SolidCobra, jij hebt tog ook nog wel die slomere PC (niet die van je pa, maar die andere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 15:41:
ik heb nog wel 2 oude bakjes staan... ik kan hem daar ook op zetten als je wil...

post de fps enzo wel @ alternova forum...

en SolidCobra, jij hebt tog ook nog wel die slomere PC (niet die van je pa, maar die andere)
die andere heb ik verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

Ey ! gaaf initiatief zeg. Ik zou graag zien dat :

als je geraakt wordt je ook daadwerkelijk bloed en jezelf dan ook moet verbinden (Zoals gedaan in Urban Terror voor Q3).

een van de belangrijkste dingen vind ik geluid naast de graphics. Dus geluiden
moeten doppler effecten hebben en veel ambient sounds. een game met goede geluiden ? Vietcong, erg goed gedaan.

Als je geraakt wordt ineenkrimpen, voortslepen, hierbij de camera laten 'vallen'. Als je door je kop geschoten wordt: beeld van tunnel naar zwart.

De crosshair verbannen, alleen accuraat kunnen schieten als je in mikstand staat. kijk wederom naar vietcong

GEEN individuele scores.. teamscores.

de niet nuttige radio commands, hiermee bedoel ik "thanks", "Whatever!", "Look out!", "He's as dead as fried chicken baby", etc. en natuurlijk de nuttige.

echt, wat een geweldig idee van u :)

[ Voor 14% gewijzigd door FoggyFreek op 16-04-2003 17:25 ]

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Mjah, verbinden?
Het spel moet dan wel realistisch worden, maar om dat binden realistisch te maken? tjah..

Geluiden moeten ofcourse realistisch worden, anders word het een flop ;)

Dat ineenkrimpen dat is al ingeprogrameerd (zie laatste post van [Verwijderde gebruiker])

Crosshair doen we niet

En teamscores vind ik een heel goed idee :D

Radio commands hebben we nog niet over gehad (not that i know iig :P)
Dat He's As Dead As Fried Chicken Baby moet ik echt gaan onthouden, want dies wel lekker melig :P :D

[ Voor 2% gewijzigd door crisp op 02-06-2021 08:15 . Reden: anonimisatieverzoek ]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Blade_V schreef op 16 April 2003 @ 17:32:
Mjah, verbinden?
Het spel moet dan wel realistisch worden, maar om dat binden realistisch te maken? tjah..

Geluiden moeten ofcourse realistisch worden, anders word het een flop ;)

Dat ineenkrimpen dat is al ingeprogrameerd (zie laatste post van [Verwijderde gebruiker])

Crosshair doen we niet

En teamscores vind ik een heel goed idee :D

Radio commands hebben we nog niet over gehad (not that i know iig :P)
Dat He's As Dead As Fried Chicken Baby moet ik echt gaan onthouden, want dies wel lekker melig :P :D
die radiocommands gaan ver boven jou macht })

[ Voor 1% gewijzigd door crisp op 02-06-2021 08:15 . Reden: anonimisatieverzoek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Schuey schreef op 16 april 2003 @ 18:08:
[...]

die radiocommands gaan ver boven jou macht })
Heb ik je al gezegt dat ik jou haat? Nee? mooi zo })

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

Met verbinden bedoel ik: als je geraakt word, loop je langzaam, (al bloedend) dan moet je je verbinden (en dus je wapen loweren) om weer normaal verder te kunnen lopen.

Situatie:

Hevig vuurgevecht, geraakt maar je springt snel achter een kist.

met verbinden :P

Hevig vuurgevecht, geraakt! strompelend probeer je de kist te halen.. *phoe!*, snel verbinden en wegwezen !

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Ah zo :)

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FoggyFreek schreef op 16 April 2003 @ 17:23:
Ey ! gaaf initiatief zeg. Ik zou graag zien dat :

als je geraakt wordt je ook daadwerkelijk bloed en jezelf dan ook moet verbinden (Zoals gedaan in Urban Terror voor Q3).
Dat zou inderdaad een leuke feature zijn, maar om dit realistisch te maken (met particles) zou het teveel cpu eisen. Misschien doe ik het later wel, maar dit is niet gepland. Op de grond zullen er echter wél sporen blijven van boeld.
een van de belangrijkste dingen vind ik geluid naast de graphics. Dus geluiden
moeten doppler effecten hebben en veel ambient sounds. een game met goede geluiden ? Vietcong, erg goed gedaan.
Wordt aan gewerkt. Ik hoop nog iemand te vinden die gespecialiseerd is op dit gebied.
Als je geraakt wordt ineenkrimpen, voortslepen, hierbij de camera laten 'vallen'. Als je door je kop geschoten wordt: beeld van tunnel naar zwart.
De crosshair verbannen, alleen accuraat kunnen schieten als je in mikstand staat. kijk wederom naar vietcong
Inderdaad, een crosshair is hooguit een kleine witte dot. Ook zal het mikken per stand/wapen anders gebeuren vermits dit op een hele flexibele manier is geprogrammeerd.
GEEN individuele scores.. teamscores.
Dat is reeds eerder vermeld. Het staat ook in het online design document. Enkel teamscores en een vrije wapenkeuze waarbij elk wapen zijn voor- en nadelen heeft.
de niet nuttige radio commands, hiermee bedoel ik "thanks", "Whatever!", "Look out!", "He's as dead as fried chicken baby", etc. en natuurlijk de nuttige.
Niet-nuttige zullen we ws laten omdat het enkel spamt en de server vertraagt met onnodige sh*t. Het laat ons toe om plaats te houden voor méér nuttige commands.
echt, wat een geweldig idee van u :)
Thanks, het hele team doet zijn uiterste best om dit allemaal haarfijn uit te werken.
Ik zou je aanraden om het design document even na te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FoggyFreek schreef op 16 April 2003 @ 19:23:
Met verbinden bedoel ik: als je geraakt word, loop je langzaam, (al bloedend) dan moet je je verbinden (en dus je wapen loweren) om weer normaal verder te kunnen lopen.

Situatie:

Hevig vuurgevecht, geraakt maar je springt snel achter een kist.

met verbinden :P

Hevig vuurgevecht, geraakt! strompelend probeer je de kist te halen.. *phoe!*, snel verbinden en wegwezen !
Daar wordt voor gezorgd! 't Staat vervolgens ook - in beperkte mate - in het design document (zie link in vorige post). Ook het gewicht dat een speler draagt en zijn graad van vermoeidheid zal een rol spelen. Alsook het rustiger worden van het ademen tijdens het mikken zal aanwezig zijn.
Don't underestimate our sense of reality ;) Realism is the keyword :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

offtopic:
Amen

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die AN op Win2k3 Server hebben geprobeerd, ik krijg een fatal error "no multitexturing support", ik heb hardware acceleration netjes aanstaan, de nieuwste Detonators en een GF4 Ti 4200 die het wel ondersteund... Een oudere versie deed het overigens wel :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 19:51:

[...]

Wordt aan gewerkt. Ik hoop nog iemand te vinden die gespecialiseerd is op dit gebied.
WTF :'(

ik heb het geluid onder controle dat weet je toch. Hoeft nu alleen nog niet zo druk aan gewerkt te worden. :7

(tip: zoek liever een (extra) animator die hebben we wel nodig ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook leuk is (wat weggehaald is sinds (geloof ik) cs 1.4) dat je je tegenstanders radio commands kunt horen roepen als je dicht bij ze staat. Een stap verder lijkt me ook wel leuk: dat je voice comms kunt horen als je dichtbij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 20:27:
Zijn er al mensen die AN op Win2k3 Server hebben geprobeerd, ik krijg een fatal error "no multitexturing support", ik heb hardware acceleration netjes aanstaan, de nieuwste Detonators en een GF4 Ti 4200 die het wel ondersteund... Een oudere versie deed het overigens wel :|
Ik kom net teweten dat AlterNova wél werkt op TNT2, omdat die eerst ook diezelfde error kreeg. Na een driver update was dit probleem verholpen. Het ligt dus zuiver aan de win2k3 server van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 21:19:
[...]

WTF :'(

ik heb het geluid onder controle dat weet je toch. Hoeft nu alleen nog niet zo druk aan gewerkt te worden. :7

(tip: zoek liever een (extra) animator die hebben we wel nodig ;) )
Inderdaad, maar xou graag hebben dat er iemand het team joined die proff. mix-apparatuur heeft om zulke dingen af te werken in stereo en surround e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 22:18:
Ook leuk is (wat weggehaald is sinds (geloof ik) cs 1.4) dat je je tegenstanders radio commands kunt horen roepen als je dicht bij ze staat. Een stap verder lijkt me ook wel leuk: dat je voice comms kunt horen als je dichtbij staat.
Speechbinds zal iedereen kunnen horen die binnen een bepaalde omtrek staat van je (ook leden van het andere team dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
radio commands natuurlijk ook als je ver weg bent
maar idd... gewoon geluid alleen maar als je mekaar ook echt zou horen dus...
net als voetstappen maar dan met stem
als t even kan ook rekening houden met hoe gangen gevormd zijn ed (echo's..) maar dat zal wel een kutklus zijn om te coden en een bak cpu-power vragen... wel phat tho'..

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Punksmurf schreef op 16 April 2003 @ 22:24:
radio commands natuurlijk ook als je ver weg bent
maar idd... gewoon geluid alleen maar als je mekaar ook echt zou horen dus...
net als voetstappen maar dan met stem
als t even kan ook rekening houden met hoe gangen gevormd zijn ed (echo's..) maar dat zal wel een kutklus zijn om te coden en een bak cpu-power vragen... wel phat tho'..
Dat lijkt me écht moeilijk om te programmeren. Wat wél mogelijk is, is om op bepaalde coordinaten bepaalde effects te gaan plaatsen als de geluidskaart dit ondersteund. Er zal worden geopteerd voor DirectSound, vermits dit eenvoudig te doen is via de FMOD library (de soundfx en music klasse werken perfect, nu nog een linked list vr de soundfx).

Ik heb nu ook een nieuwe versie klaar van de beschrijvende tekst over de speltitel 'AlterNova':
AlterNova represents the upcoming of extremist semi-political groups that think that they have an alternative culture for the world. They try to press their opinion forward true violence. The world is suffering from terrorist attacks and chaos. Police intervention teams, army and swat intervention teams are more occupied than ever.

At one side you have the common people with common religions, at the other side there are the extremist beliefs that want to press their religion and own culture forward to the rest of the world. They represent the alternate sun, the AlterNova.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 22:20:
[...]

Inderdaad, maar xou graag hebben dat er iemand het team joined die proff. mix-apparatuur heeft om zulke dingen af te werken in stereo en surround e.d.
Met de sound effects die ik nu al heb, mijn kennis en de zeer uitgebreide software die ik binnenkort verwacht kom ik ver genoeg. Dat moet al u wensen gaan vervullen. :Y) En het geluid is iets dat pas bij het einde van het project hoort. :O

Nogmaals een animator hebben we veel harder nodig, het modellen gaat wel door maar het animaten staat stil :'(
als je bekend bent op dit 'vakgebied' laat het Ken ff weten of co-projectleader Schuey B)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 22:50:
[...]

Dat lijkt me écht moeilijk om te programmeren. Wat wél mogelijk is, is om op bepaalde coordinaten bepaalde effects te gaan plaatsen als de geluidskaart dit ondersteund. Er zal worden geopteerd voor DirectSound, vermits dit eenvoudig te doen is via de FMOD library (de soundfx en music klasse werken perfect, nu nog een linked list vr de soundfx).

Ik heb nu ook een nieuwe versie klaar van de beschrijvende tekst over de speltitel 'AlterNova':

[...]
Leuke beschrijving maar het is through i.p.v. true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

*schopt topic*

VICH!!!! Waar blijf je???
Dacht dat je gister alweer thuiskwam, van Marjolein
En sommigen hebben wat te vragen, en te zeggen tegen je :) (grote disscussie hier op IRC ;))

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
eeeh.....
denk je niet dat hij nu gewoon nog even uit moet huilen thuis....
hij ziet r pas vrijdag weer...:(

nah, hij komt wel terug :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Blade_V schreef op 22 April 2003 @ 20:25:
*schopt topic*

VICH!!!! Waar blijf je???
Dacht dat je gister alweer thuiskwam, van Marjolein
En sommigen hebben wat te vragen, en te zeggen tegen je :) (grote disscussie hier op IRC ;))
ja idd, 11 toch? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Ik haat jou :( ;(

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie haat jij nou niet :| :P , die gene die jij haat hebben toch meestal een goede
reden om je te 'pesten' ;)
(*like me }) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Nu online

Tys

* Tys kijkt naar bleet + Mr.Z, en dat werkt in een team :(, rofl, never mind, onder druk werken, daar wordt je hard van ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thiaz schreef op 23 April 2003 @ 16:11:
/me kijkt naar bleet + Mr.Z, en dat werkt in een team :(, rofl, never mind, onder druk werken, daar wordt je hard van ... :)
Vergeet Schuey niet B) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 16:28

BdR

TV is gooder then books

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 22:50:
Op de website vind je nu ook nieuwe screenshots.
ziet er goed uit! Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/thumbsup.gif en is dit misschien een idee:

kweet niet in hoeverre de map-engine al vast staat, maar misschien kan je er een soort "map-parameters" in bouwen, dus dat de serveradmin per spel (of misschien via een vote-systeem) makkelijk extra opties kan instellen met betrekking tot de omgeving. Bijv. op bepaalde plekken licht aan/uit, bepaalde deuren of bruggen open of dicht, bepaalde doorgangen toegankelijk of niet etc. Heb ik nog niet in andere FPS games gezien.

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in Webdesign En Graphics zitten Goeie modelaars tussen,
misschien kan je die gebruiken voor het moddelen van guns of iets dergelijks.

(ik weet niet of dit al gepost is, ik heb nog neit alle posts gelezen)
Maar ik neem aan dat je met een team werkt en dat je niet zomaar iemand anders kan laten moddelen, maar het is ook maar een voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 16:44:
in Webdesign En Graphics zitten Goeie modelaars tussen,
misschien kan je die gebruiken voor het moddelen van guns of iets dergelijks.

(ik weet niet of dit al gepost is, ik heb nog neit alle posts gelezen)
Maar ik neem aan dat je met een team werkt en dat je niet zomaar iemand anders kan laten moddelen, maar het is ook maar een voorstel.
Ik raad je toch aan om het topic eens te lezen dan 8)7 , want we beschikken over
goeie modellaars voor wapens en dergelijke. Iemand die kan animeren hebben we nu het hardst nodig B) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jowkes!
Sinds maandag ben ik terug, maar ondertussen heb ik me wat stilgehouden en wat gecode... Zoals de testers en teamleden reeds weten is er reeds een nieuwe versie (0.4.2) gereleased en ik kan al een tipje van de sluier oplichten voor volgende versie. Dit is wat ik vandaag geprogrammeerd heb voor de volgende versie (er komt nog meer):
  • [i]0.4.3:[/i] - mouse cursor through OpenGL - chat console is completely finished (default input acceptor is 'T') - new commands: nick, say, teamsay - found bug in screenres command - resized screenshot logo watermark - removed bug in blending functions - optimized render loop - mouse wheel input - system requirements documentation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man wat gaat dat hard dan.... daar kunnen sommige "bedrijven" nog wat van leren.. de gang zit er goed in.. keep it up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
en dan doet ie t coden vrijwel alleen :o

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De ontwikkeling loopt niet alleen vlot omdat ik relatief snel code, maar ook omdat ik veel vrije tijd heb. Momenteel ben ik op zoek naar een job (waar deze week misschien nog een einde aan komt, omdat ik ws de orderadminstratie op een glasverwerkend bedrijf kan doen). Als ik werk heb zal ik dus minder coden in de week, maar daardoor zal ik waarschijnlijk ook méér gaan coden in het weekend. Graag programmeren werkt een beetje als een virus: als je een paar dagen niet code ivm tijdsgebrek, dan vlieg je er ineens terug zwaar in na dat tijdsgebrek.

De laatste versies zijn er niet echt grote veranderingen, behalve de chat console dan die in de volgende release plaatsvindt. De rede daartoe is dat ik de zogenaamde kleinere bugs liefst nú reeds verwijder, omdat het veel moeilijker is om dat te doen in een later programmeerstadium, omdat bovenop deze bug dan vaak een hele boel andere programmeercode is geplaatst.

[edit] Hier heb je een pic van de vernieuwde console en semi-transparante cursor:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/kenvh/alternova/ingame3.jpg Klik om te vergroten

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al een release date??? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
lees...

nee :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Maar op hoeveel % zitten jullie nu, in 5-10 stappen bedoel ik dan, of is het al 99% :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Nog lange niet.....
De Engine is nog lange niet klaar, en de maps ook nog niet
Dan moeten we nog eens de wapens animeren, etc.

40% gok ik ;)

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha... nou en toch gaat het hard :)

Vraagje... zouden er nog wat meer screenies op de site van alternova kunnen worden gezet?? Zou wel cewl zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Nu online

Tys

gp500 schreef op 24 April 2003 @ 15:29:
Maar op hoeveel % zitten jullie nu, in 5-10 stappen bedoel ik dan, of is het al 99% :P
http://server1.blueyellow...index.php?page=objectives

55% average, maar dat is alleen de engine zelf, dan de rest nog, inderdaad zitten we dan rond de 20~30% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 15:37:
Aha... nou en toch gaat het hard :)

Vraagje... zouden er nog wat meer screenies op de site van alternova kunnen worden gezet?? Zou wel cewl zijn :)
Meer screenies kunnen we je niet echt geven, i guess...
Mappers zijn druk bezig (behalve ik ofcourse :P ben hard bezig om dit jaar nog over te kunnen gaan met school) maar echte mooie kunnen we jullie niet geven, maar wacht maar gewoon een paar weken, dan komt er wel verandering in ;)
En ik ga ook maar weer ff beginnen met mappen :)

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blade_V schreef op 24 April 2003 @ 15:43:
[...]

Mappers zijn druk bezig (behalve ik ofcourse :P ben hard bezig om dit jaar nog over te kunnen gaan met school) maar echte mooie kunnen we jullie niet geven, maar wacht maar gewoon een paar weken, dan komt er wel verandering in ;)
hmm, mappen in GTK radiant is moeilijker dan ik dacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Verwijderd schreef op 24 april 2003 @ 15:44:
[...]

hmm, mappen in GTK radiant is moeilijker dan ik dacht :P
Word wel minder als je eraan gewend bent ;)
Na een uitleg van iemand anders kon ik het al zowat meteen :D :D
En met dat Shift - Klik is niet moeilijk, zo aan gewend
offtopic:
Kan natuurlijk ook zijn dat je te lui bent om steeds de shift knop in te drukken ;)

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blade_V schreef op 24 april 2003 @ 15:43:
[...]

Zeg maar gerust een paar maanden B)

(zeker in jou geval bleet, je moet niet zo veel lullen maar werken ;) :+ }) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 16:24:
[...]

Zeg maar gerust een paar maanden B)

(zeker in jou geval bleet, je moet niet zo veel lullen maar werken ;) :+ }) )
Ik ben de woordvoerder hier hoor ;)
Nah, zomervakantie is over anderhalve maand hier, dus tot dan ga ik haast niets aan me map doen, want school staat er slecht voor (zie pagina terug :P)

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik weet niet of het al eerder is gezegd, maar ik zou een Linux versie willen hebben (ook de client), als het in dit stadium zonder teveel moeite te implementeren is.

edit: zie net dat op de screenshots het wel met Wine draait. Is een oplossing, maar een native versie zou toch beter zijn.

edit2: ok, staat in de faq 8)7...

[ Voor 34% gewijzigd door cashewnut op 24-04-2003 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Daarom werkt [Verwijderde gebruiker] dus met openGL, dan kan het ook op Linux draaien :) (zo goed Vich? :P)

[ Voor 13% gewijzigd door crisp op 02-06-2021 08:18 . Reden: anonimisatieverzoek ]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blade_V schreef op 24 April 2003 @ 16:29:
[...]

Ik ben de woordvoerder hier hoor ;)
Nah, zomervakantie is over anderhalve maand hier, dus tot dan ga ik haast niets aan me map doen, want school staat er slecht voor (zie pagina terug :P)
Je LIJKT een woordvoeder omdat je too much talked :+
En het maakt ook niet zo heel veel uit wanneer je verder gaat, cus times on our side voorlopig :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Nu online

Tys

Verwijderd schreef op 24 april 2003 @ 17:30:
[...]

Je LIJKT een woordvoeder omdat je too much talked :+
En het maakt ook niet zo heel veel uit wanneer je verder gaat, cus times on our side voorlopig :Y)
Wacht maar, die maanden vliegen voorbij! :D

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.