Ene partij is hooligan en moet rellen en de andere partij is ME en moet met wapenstokjes orde houden
Ik weet het niet, ik wil nog wel een keer beginnen met Worldcraft, maar snap er de ballen nog niet vanGTOfire schreef op 11 March 2003 @ 21:48:
de engine werkt met .bsd's zou je dan bijv ook Worldcraft voor Half-Life kunnen gebruiken om te mappen? Maakt ook bsd's, en zolang je maar geen entities gebruikt, kun je al een aardig geraamte maken, toch?
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Pcies!devv05 schreef op 11 March 2003 @ 22:00:
[...]
Ene partij is hooligan en moet rellen en de andere partij is ME en moet met wapenstokjes orde houden
Misschien wil iemand anders wel een voetbal stadion maken?
Last.fm |
Correctie: het bestandsformaat is .bspGTOfire schreef op 11 maart 2003 @ 21:48:
de engine werkt met .bsd's zou je dan bijv ook Worldcraft voor Half-Life kunnen gebruiken om te mappen? Maakt ook bsd's, en zolang je maar geen entities gebruikt, kun je al een aardig geraamte maken, toch?
't Is maar om verwarringen te verzijden enzo. De editor werkt met .map files, die worden nadien gecompiled naar .bsp Met andere woorden: (bijna) elke .map editor is geschikt.
Hierbij geef ik Schuey het recht om te bepalen wat de wapens zijn die in het zullen komen zonder dat hij hiervoor toestemming moet vragen aan mij.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 22:29 ]
Overigens voor wat weer effecten e.d. kan je het beste http://www.visualweather.co.uk/visual_weather_techniques.doc lezen. Zeker de moeite waard, denk ik
.
Ik ben benieuwd hoe het uiteindelijk eruit gaat zien, ik ben geen C++-er, dus ik kan niet helpen, zou er ook niet de tijd voor hebben. Overigens is het best wel onmogelijk om alle wensen/ideeen die hier staan met minder dan 3 proggers in elkaar te zetten. Maja, als alles wel kon zou het geen challenge zijn
Ik ben benieuwd hoe het uiteindelijk eruit gaat zien, ik ben geen C++-er, dus ik kan niet helpen, zou er ook niet de tijd voor hebben. Overigens is het best wel onmogelijk om alle wensen/ideeen die hier staan met minder dan 3 proggers in elkaar te zetten. Maja, als alles wel kon zou het geen challenge zijn
Euhm, ik weet zeker dat er nog wel meer mappers erbij zullen komen41.6C.6D.61.72 schreef op 11 maart 2003 @ 22:30:
Overigens voor wat weer effecten e.d. kan je het beste http://www.visualweather.co.uk/visual_weather_techniques.doc lezen. Zeker de moeite waard, denk ik.
Last.fm |
Het hooligan idee past niet echt in het geheel van 'terrorisme' waar het spel eigenlijk rond draait. Ook geeft dat soort missie een probleem vermits beide teams niet met gelijke wapens strijden. Hooliganisme gaat hem ook om het stukslaan van voorwerpen en het duwen en gooien met items naar politie-agenten. Dit zou heel moeilijk zijn om te programmeren en een ander soort engine vergen denk ik.
maar dat zijn geen programmeurs 
en de pest met het gebruik van Worldcraft is het gebrek aan een .fgd file.
Als ik een map zou maken voor dit spel in WC zou ik dus geen deuren, player starts, niks dat niet solide geometrie is, kunnen maken, omdat als ik een half-life entity player_start erin zit, dit spel het niet zomaar zal herkennen.
Ik wou GTK radiant installeren en proberen maar die wou persé dat ik em naar ofwel Q3 ofwel RTCW wees, geen van beide heb ik. Had hier al gevraagd wat te doen en Ken een ICQ gestuurd, geen antwoord nergens niet, dus dan lama hangen.
Als ik een map zou maken voor dit spel in WC zou ik dus geen deuren, player starts, niks dat niet solide geometrie is, kunnen maken, omdat als ik een half-life entity player_start erin zit, dit spel het niet zomaar zal herkennen.
Ik wou GTK radiant installeren en proberen maar die wou persé dat ik em naar ofwel Q3 ofwel RTCW wees, geen van beide heb ik. Had hier al gevraagd wat te doen en Ken een ICQ gestuurd, geen antwoord nergens niet, dus dan lama hangen.
De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED
Voorlopig programmeer ik het hele zootje alleen. 't Geeft wel eer, maar ook veel werk. Ik hoop binnen een jaar tijd (vanaf nu te rekenen) een eerste speelbare versie te maken.41.6C.6D.61.72 schreef op 11 maart 2003 @ 22:30:
Overigens voor wat weer effecten e.d. kan je het beste http://www.visualweather.co.uk/visual_weather_techniques.doc lezen. Zeker de moeite waard, denk ik.
enneh, hooligans vs. ME is een fikse opstoot. Hooligans vs BBE of SWAT oid is een grote menigte vs kogels, niet echt geschikt.
Dingen zoals playerstart kan ik niet lezen uit de .bsp files. Dat is ook niet de bedoeling. Instellingen zoals weer, nacht/dag, player start en respawn points zullen in een apparte file komen per map. Ik ben zelden op icq. Je bereikt me best via msn. Voorlopig kan je GtkRadiant nog niet laten wijzen naar de AlterNova map. Ik hoop dat daar later verandering in komt (ik doe nog volop onderzoek).GTOfire schreef op 11 March 2003 @ 22:35:
maar dat zijn geen programmeurs
devv05 schreef op 11 March 2003 @ 21:40:
[...]
In een situatie als een voetbalwedstrijd lijkt het me wel vet.. Dat zou cool zijn in multiplayer

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)
Ik weet het.. maar bijvoorbeeld alleen Quadrant Wars waar ik alles van geprogrammeert heb is al jaren werk geweest (nou ja, ook mede door de netcode). (en hett is nog niet helemaal af eig.) Maar je leert er veel van!Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 22:36:
[...]
Voorlopig programmeer ik het hele zootje alleen. 't Geeft wel eer, maar ook veel werk. Ik hoop binnen een jaar tijd (vanaf nu te rekenen) een eerste speelbare versie te maken.
Is het mogelijk om nog wat screenshots te plaatsen van de laatste ontwikkelingen?
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
I know, maar het leek me gewoon opeens een leuk conceptThiaz schreef op 12 maart 2003 @ 07:41:
[...]
das toch veel te moeilijk, want een stadion is zo gebouwd maar al die mensen die eigenlijkook nog moeten bewegen
... moet heel veel tijd inzitten wil je dat goed doen..
The Real Falcon schreef op 12 maart 2003 @ 08:43:
Is het mogelijk om nog wat screenshots te plaatsen van de laatste ontwikkelingen?

Alstublieft
Verwijderd
Zeg nooit dat iets onmogelijk is.41.6C.6D.61.72 schreef op 11 March 2003 @ 22:30:
Overigens is het best wel onmogelijk om alle wensen/ideeen die hier staan met minder dan 3 proggers in elkaar te zetten. Maja, als alles wel kon zou het geen challenge zijn
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 14:09 ]
Er staat ook "best wel"
Als je erg veel achter elkaar gaat programmeren zoals [Verwijderde gebruiker] nu doet, raak je na een tijdje echt oververhit, en verlies je even interesse.. dat overkomt [Verwijderde gebruiker] ook nog wel denk ik... en na een maand ga je dan weer verder (ook wel "programmers break"). En als je dan de enige programmeur bent...
Maar goed, ik ben niet aan het doem denken ofzo
[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 02-06-2021 08:09 . Reden: anonimisatieverzoek ]
Hm je boedoelt dat ik dus ook gewoon mijn map kan maken in andere editors?Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 22:28:
[...]
De editor werkt met .map files, die worden nadien gecompiled naar .bsp Met andere woorden: (bijna) elke .map editor is geschikt.
Heb je enig idee welke allemaal? wat ik gebruikte voornamelijk UnrealED maar nu dus GtkRadiant, op dit moment kom ik nog niet verder als kamers met stoelen en tafels, lichtjes en starterspoints, dus ben wel ff bezig
(UnrealED werkt met bsp-geometry misschien dat dat je iets zegt)
Ik bedoel dus het maken van een geraamte van het level, de muren, lijnen, geen inhoud zoals textures enzo..
[ Voor 11% gewijzigd door Tys op 12-03-2003 14:52 ]
Ik stel voor om ook flashbangs, rookgranaten en evt teargas te modelen. Dit zijn toch wel standaardmiddelen voor het clearen van massa's mensen en gebouwen.GTOfire schreef op 11 March 2003 @ 21:46:
BTW, ik heb ff een wapenlijstje van wat er best wel in zou mogen. gewoon de meest voor de hand liggende keuzes als er een modeller om werk verlegen zit:
Misschien voor de terrorists C4 of Claymore mijnen, zodat er geboobytrapped kan worden in een gebouw.
[ Voor 12% gewijzigd door MissingDog op 12-03-2003 14:53 ]
zit goed in de goede richting, die ...11 was de mac11 ipv de colt 1911GTOfire schreef op 11 maart 2003 @ 21:46:
BTW, ik heb ff een wapenlijstje van wat er best wel in zou mogen. gewoon de meest voor de hand liggende keuzes als er een modeller om werk verlegen zit:
pistolen:
CT:
Colt 1911
Beretta 92f
Heckler & Koch USP supressed
T:
IMI Desert Eagle
Colt Python
Glock 18
Sub-Machine Guns
CT:
Mp5 (duh)
T:
Uzi
rifle:
CT:
Colt M4 variant
T:
AK-47 variant
Sniper:
CT:
Heckler & Koch PSG-1
Sig Stuhrm Gewehr 550-1 Sniper
T:
Dragunov 98 (of de SVD)
een of ander high powered bolt-action geweer. Weet zo niet wat de beste keus is.
Waarom staan ze allemaal opgesplitst in CT en T? Omdat een SWAT team nooit uzi's gebruikt, en de gemiddelde terrorist niet makkelijk aan een Colt M4 komt, waar een AK of Dragunov wel makkelijker te krijgen is, en goedkoper. Voor het realisme zou ik zeggen maak ALLE wapens (op mp5 na misschien) CT of T - only.
meer ga ik nog niet verklappen
Verwijderd
Misschien ga ik hem over een tijdje helpen41.6C.6D.61.72 schreef op 12 March 2003 @ 14:37:
[...]
Er staat ook "best wel". In je eentje kan je veel doen, maar ik zie hier dingen tussen staan waar ik soms toch m'n twijfels beetje over heb
Als je erg veel achter elkaar gaat programmeren zoals [Verwijderde gebruiker] nu doet, raak je na een tijdje echt oververhit, en verlies je even interesse.. dat overkomt [Verwijderde gebruiker] ook nog wel denk ik... en na een maand ga je dan weer verder (ook wel "programmers break"). En als je dan de enige programmeur bent...
Maar goed, ik ben niet aan het doem denken ofzo[Verwijderde gebruiker] is goed bezig imo... maar hij zal uiteindelijk concreet dingen moeten gaan zeggen of iets erin komt of niet...
[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 02-06-2021 08:12 . Reden: anonimisatieverzoek ]
heh, mac11 kende ik nog nie, mac10 alleen, dus daar kwam ik nie op.
en het waren 6 puntjes, geen 3, als we galgje gaan spelen moeten we het wel goed doen
Ik denk dat ik in worldcraft maar weer eens wat ga klooien. Kan dan nog wel geen deuren of playerstarts erin zetten (tenminste dat begrijp ik van Ken. Kan ie er niet uit lezen, dus dan werken ze gewoon niet) maar de basic geometrie kan wel. De rest komt dan wel als er een FGD voor is, of als GTK werkt.
BTW ff voor de duidelijkheid, ik kan Radiant niet eens opstarten zonder dat ie om een spel vraagt wat ie MOET hebben om verder te kunnen. Dus hoe kunnen jullie wel met GTK radiant mappen, hebben jullie toevallig allemaal Q3 oid?
en het waren 6 puntjes, geen 3, als we galgje gaan spelen moeten we het wel goed doen
Ik denk dat ik in worldcraft maar weer eens wat ga klooien. Kan dan nog wel geen deuren of playerstarts erin zetten (tenminste dat begrijp ik van Ken. Kan ie er niet uit lezen, dus dan werken ze gewoon niet) maar de basic geometrie kan wel. De rest komt dan wel als er een FGD voor is, of als GTK werkt.
BTW ff voor de duidelijkheid, ik kan Radiant niet eens opstarten zonder dat ie om een spel vraagt wat ie MOET hebben om verder te kunnen. Dus hoe kunnen jullie wel met GTK radiant mappen, hebben jullie toevallig allemaal Q3 oid?
das bullshitGTOfire schreef op 12 March 2003 @ 15:49:
heh, mac11 kende ik nog nie, mac10 alleen, dus daar kwam ik nie op.
Ja radiant wil perse de q3 engine zien

Verwijderd
Maar je verklapt iedere keer weer een beetje dus dat gaat dan weer niet helemaal opSchuey schreef op 12 March 2003 @ 14:55:
[...]
zit goed in de goede richting, die ...11 was de mac11 ipv de colt 1911
meer ga ik nog niet verklappen
Verwijderd
Flash, gas en rookgranaten zijn features die er in zullen komen en/of een wapen om het mee af te vuren zoals de hk69 of m79 en dan zijn de granaten in de vorm van 40mm grensMissingDog schreef op 12 March 2003 @ 14:52:
[...]
Ik stel voor om ook flashbangs, rookgranaten en evt teargas te modelen. Dit zijn toch wel standaardmiddelen voor het clearen van massa's mensen en gebouwen.
Misschien voor de terrorists C4 of Claymore mijnen, zodat er geboobytrapped kan worden in een gebouw.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 16:31 ]
zijn er geen 4 nee, zijn er 6, en ik dacht dat er 6 stonden, twaren er uiteindelijk 5 zie ik nu
niet op ingaan johGTOfire schreef op 12 March 2003 @ 17:21:
zijn er geen 4 nee, zijn er 6, en ik dacht dat er 6 stonden, twaren er uiteindelijk 5 zie ik nu
*haphaphap*
[ Voor 4% gewijzigd door Schuey op 12-03-2003 17:29 ]
oh ik heb zo'n hekel aan dat haphaphap dat ik expres overal op inga.
"oh dit is niet meer heet, kan ik wel aanpakken he?"
"hap hap, ja, natuurlijk"
"OUW!"
mijn zus is zo dom, dus ik weiger mee te doen uit veiligheidsoverwegingen
"oh dit is niet meer heet, kan ik wel aanpakken he?"
"hap hap, ja, natuurlijk"
"OUW!"
mijn zus is zo dom, dus ik weiger mee te doen uit veiligheidsoverwegingen
De engine - zoals hij nu al is - en de server - die nog niet af is natuurlijk - heb ik in 3 maanden tijd gemaakt. Don't underestimate me41.6C.6D.61.72 schreef op 11 March 2003 @ 22:30:
Niet álle wensen worden ingewilligd. Enkel diegene die het team aanvaarden.
Ik kan de GoT users verblijen met een nieuw filmpje!
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 20:28 ]
Heyyy, kwist niet dat het programmers break wordt genoemd. Momenteel heb ik het heel druk met het personal stuff en ervaar ik dit zowat. Maar doordat ik het werk zowat afwissel (website onderhouden, crew, programmeren, boek schrijven) heb ik nu niet echt een oververhit gevoel. Wel een beetje het gevoel dat ik het wat kalmer aan moet doen. Zoals je ziet ben ik nog steeds bezig (aan die server en aan het importeren van objects). Dit weekend ga ik object loading (md3) implementeren'.41.6C.6D.61.72 schreef op 12 maart 2003 @ 14:37:
[...]
Er staat ook "best wel". In je eentje kan je veel doen, maar ik zie hier dingen tussen staan waar ik soms toch m'n twijfels beetje over heb
Maar goed, ik ben niet aan het doem denken ofzo[Verwijderde gebruiker] is goed bezig imo... maar hij zal uiteindelijk concreet dingen moeten gaan zeggen of iets erin komt of niet...
Ik ken enkel gtkradiant en quark (quake armyknife)Thiaz schreef op 12 March 2003 @ 14:48:
[...]
Hm je boedoelt dat ik dus ook gewoon mijn map kan maken in andere editors?
Heb je enig idee welke allemaal? wat ik gebruikte voornamelijk UnrealED maar nu dus GtkRadiant, op dit moment kom ik nog niet verder als kamers met stoelen en tafels, lichtjes en starterspoints, dus ben wel ff bezig, als het mogelijk zou zijn om de map met UnrealED te maken dat zou echt fantastisch zijn! als dat niet gaat, tjsa dan maar verder met GtkRadiant, zal op zijn minst een maand duren voordat ik het onder de knie heb...
(UnrealED werkt met bsp-geometry misschien dat dat je iets zegt)
Ik bedoel dus het maken van een geraamte van het level, de muren, lijnen, geen inhoud zoals textures enzo..
[ Voor 28% gewijzigd door crisp op 02-06-2021 08:12 . Reden: anonimisatieverzoek ]
Ik kan de GoT users verblijen met een nieuw filmpje!
[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 20:29 ]
Laat dit een waarschuwing zijn aan alle sukkels die de AlterNova site proberen kraken. Onderstaande info kan en zál worden vrijgegeven aan openbare instellingen en/of providers als men blijft proberen hacken.
d0n'7 7ry 700 83 1337 8y h4cx0r1n6 4 1337 dud3
d0n'7 7ry 700 83 1337 8y h4cx0r1n6 4 1337 dud3

[GTOfire schreef op 11 maart 2003 @ 21:46:
pistolen:
CT:
Colt 1911
Beretta 92f
T:
IMI Desert Eagle
Colt Python
Glock 18
Sub-Machine Guns
CT:
Mp5 (duh )
T:
Uzi
rifle:
CT:
Colt M4 variant
T:
AK-47 variant
Sniper:
CT:
Heckler & Koch PSG-1
T:
Dragunov 98 (of de SVD)
een of ander high powered bolt-action geweer. Weet zo niet wat de beste keus is.
Waarom staan ze allemaal opgesplitst in CT en T? Omdat een SWAT team nooit uzi's gebruikt, en de gemiddelde terrorist niet makkelijk aan een Colt M4 komt, waar een AK of Dragunov wel makkelijker te krijgen is, en goedkoper. Voor het realisme zou ik zeggen maak ALLE wapens (op mp5 na misschien) CT of T - only.
ik zou daar nog de MSG9501A Sniperrifle aan toe willen voegen. top wapen en heerlijk om mee te snipen.. (soldier of fortune II)
pistolen:
CT:
Colt 1911
Beretta 92f
T:
IMI Desert Eagle
Colt Python
Glock 18
Sub-Machine Guns
CT:
Mp5 (duh )
T:
Uzi
rifle:
CT:
Colt M4 variant
T:
AK-47 variant
Sniper:
CT:
Heckler & Koch PSG-1
T:
Dragunov 98 (of de SVD)
ik zou daar nog de MSG9501A Sniperrifle aan toe willen voegen. top wapen en heerlijk om mee te snipen.. (soldier of fortune II)
Uw zoekbewerking - MSG9501A - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd
Geen resultaten voor "msg9501a"
/|\ google search
bestaat ie echt en is er gewoon geen info over, of is het verzonnen door Raven?
/|\ google search
Verwijderd
dat komt omdat msg9501a niet bestaat het is een msg90a1 en dit is een broertje/zusje van de psg1 dus hoeft niet perse aan 'GTOfire's' lijstje worden toegevoegd denk ik. Stille hint: dus ook niet aan ons lijstjeGTOfire schreef op 13 March 2003 @ 15:25:
Uw zoekbewerking - MSG9501A - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd
/|\ google search
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 16:28 ]
http://images.google.nl/i...&hl=nl&btnG=Google+zoekenVerwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 16:27:
[...]
dat komt omdat msg9501a niet bestaat het is een msg90a1 en dit is een broertje/zusje van de psg1 dus hoeft niet perse aan 'GTOfire's' lijstje worden toegevoegd denk ik. Stille hint: dus ook niet aan ons lijstje
Last.fm |
Verwijderd
Ik hoop niet dat je Glock18'C' bedoeldGTOfire schreef op 11 maart 2003 @ 21:46:
pistolen:
CT:
Colt 1911
Beretta 92f
T:
IMI Desert Eagle
Colt Python
Glock 18
aangezien je deze ook op fullauto kan selecten en dat zou nog al ongebalanceerd zijn denk ik aangezien alle andere sidearms op jou lijst alleen maar semi-auto kunnen vuren
ach, ik weet zo niet alle types uit mijn hoofd. In CS was die burst-mode goed geregeld door em heel zwak te maken (al was 1 burst naar het koppie altijd genoeg) maar in dit spel kunnen we ook een andere gebruiken. Glock is voor zover ik weet een van de veel gebruikte dienstpistolen van de politie wereldwijd. En laten we nou net politie in het spel hebben 
Hoeft dus niet de 18C te zijn, maar gewoon een glock.
oh, en dat rifle is wel geinig, maar verder voor mij niks speciaals, zolang die Sig SG550-1 er maar komt
Hoeft dus niet de 18C te zijn, maar gewoon een glock.
oh, en dat rifle is wel geinig, maar verder voor mij niks speciaals, zolang die Sig SG550-1 er maar komt
[ Voor 12% gewijzigd door GTOfire op 13-03-2003 21:02 ]
Ik maakte zopas een lijstje met belangrijke mijlpalen in verband met het programmeerwerk. Ervoor heb ik een mogelijk aantal werkuren geplaatst die ik nog nodig heb om het te maken of te vervolledigen. Natuurlijk is dit volledig gegokt en kan het een veelvoud van de gegokte tijdsduur zijn irl.
02u - Zwaartekracht afwerken
??u - Wapens importeren
02u - Spelers importeren(models en animaties)
10u - Schieten met wapens(3d vectoriele collisiedetectieshit)
04u - Wapen klasse(lees profiel in van een wapen met zijn eigenschappen)
04u - Speler klasse(aanmaken van spelers met eigenschappen zoals nick)
20u - Server applicatie
20u - Client implementeren in engine
10u - Menusysteen (alle GUI controls dmv klasse)
Totaal geschatte tijd voor eerste speelbare versie:
72u
Als ik dus elke dag een half uur gemiddeld kan programmeren (meestal doe ik een viertal uur op zaterdagmiddag en weinig in de week) dan duurt het nog vier en een halve maand vooraleer dit alles bereikt is. Het lijkt me een realistisch vooruitzicht.
Denk nu niet dat ik enkel mijn tijd besteed aan programmeren. De tijd die nodig is om opzoekwerk te verrichten staat hier ook niet bij, en dat is ook een grote taak. Het leiden van het team is ook een zware taak op zich, want het houdt meer in dan je eerst zou verwachten. Godzijdank dat ik Schuey heb die ik daarmee ook kan vertrouwen.
Om een ideetje te geven; buiten het programmeren moet ik ook:
- de crew inlichten ivm vorderingen
- betatesters genoeg info geven
- de website onderhouden
- het forum onderhouden
- technische documentatie opstellen
- de crew helpen met in hun taken (vooral dit neemt veel werk in)
- vragen van mensen buiten het project beantwoorden
- ...
??u - Wapens importeren
20u - Server applicatie
72u
Als ik dus elke dag een half uur gemiddeld kan programmeren (meestal doe ik een viertal uur op zaterdagmiddag en weinig in de week) dan duurt het nog vier en een halve maand vooraleer dit alles bereikt is. Het lijkt me een realistisch vooruitzicht.
Denk nu niet dat ik enkel mijn tijd besteed aan programmeren. De tijd die nodig is om opzoekwerk te verrichten staat hier ook niet bij, en dat is ook een grote taak. Het leiden van het team is ook een zware taak op zich, want het houdt meer in dan je eerst zou verwachten. Godzijdank dat ik Schuey heb die ik daarmee ook kan vertrouwen.
- de website onderhouden
- het forum onderhouden
- ...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 21:17 ]
beter een project binnen 4 maanden als een rotzooi-game binnen een wekVerwijderd schreef op 13 March 2003 @ 21:13:
Ik maakte zopas een lijstje met belangrijke mijlpalen in verband met het programmeerwerk. Ervoor heb ik een mogelijk aantal werkuren geplaatst die ik nog nodig heb om het te maken of te vervolledigen. Natuurlijk is dit volledig gegokt en kan het een veelvoud van de gegokte tijdsduur zijn irl.
??u - Wapens importeren
20u - Server applicatie
72u
- de website onderhouden
- het forum onderhouden
- ...
Inderdaad. Ik kan jullie nu ook meedelen dat er binnenkort een muziekcoordinator is die voor de belangrijkste beslissingen ivm muziek zal instaan (ik ga eerst even met hem praten alvorens ik hem toevoeg aan het team natuurlijk).Thiaz schreef op 14 maart 2003 @ 08:19:
[...]
beter een project binnen 4 maanden als een rotzooi-game binnen een wek
Bij deze mag ik mezelf voorstellen als muziek-coordinator, voor muziek gerelateerde vragen en verzoeken heb ik in het AV forum een topic geopend.
Het Topic
Het Topic
welkom 
wel belangrijk de muziek
zonder muziek geen sfeer, saving private ryan bijv.
dat is pas sfeer
wel belangrijk de muziek
[ Voor 10% gewijzigd door Schuey op 14-03-2003 16:17 ]
- heb dit enkel nog maar gezien in Dark Forces 2, maar lijkt mij zeer leuk voor een meer realistiche shooter, namelijk: stappen, zacht lopen en spurten, waarbij dit laatste maar voor een zeer korte tijd kan en met een acceleratie werkt (start DF2 eens op en luister naar de voetstappen die verandenen) is een zeer leuk detail, kan je ook nie constant hardlopen, wat uiteraard heel idioot is 
- hurken en schieten = hoge precisie
staan en schieten = normale precisie
stappen = lage precisie
en uiteraard lopen + schieten = superlage precisie
(als je spurt lijkt het me niet dat je kan schieten)
- beperkte gamma/contrast instellingen ivm het bijna kunnen opheffen van schaduw effecten zodat een schaduwpositie geen voordeel meer heeft
- geraakt = +/- dood, met een kogel in je arm ga je ech niet meer kunnen richten met een M4 of zo (te zwaar) misschien wel nog met een beretta of zo
met een kogel in je been loop je ook niet zo ver meer
- hurken en schieten = hoge precisie
staan en schieten = normale precisie
stappen = lage precisie
en uiteraard lopen + schieten = superlage precisie
(als je spurt lijkt het me niet dat je kan schieten)
- beperkte gamma/contrast instellingen ivm het bijna kunnen opheffen van schaduw effecten zodat een schaduwpositie geen voordeel meer heeft
- geraakt = +/- dood, met een kogel in je arm ga je ech niet meer kunnen richten met een M4 of zo (te zwaar) misschien wel nog met een beretta of zo
met een kogel in je been loop je ook niet zo ver meer
ik ben het bijna met al je punten eens, dat komt voornamelijk ook omdat we ze al een tijd in de lijst met gameplay elementen hebben staan 
de precisie bij het lopen en schieten zal niet al te laag worden gemaakt, aangezien het al moeilijk genoeg is om met de sights te richten. Met een kogel in je arm kan je idd niet meer zo zuiver richten, hoe we dat in het vat gieten is nog even de vraag..ik heb er nog geen id van hoe dat met code zou kunnen maar gelukkig hoef ik daar ook niet over in te zitten
de precisie bij het lopen en schieten zal niet al te laag worden gemaakt, aangezien het al moeilijk genoeg is om met de sights te richten. Met een kogel in je arm kan je idd niet meer zo zuiver richten, hoe we dat in het vat gieten is nog even de vraag..ik heb er nog geen id van hoe dat met code zou kunnen maar gelukkig hoef ik daar ook niet over in te zitten
mensen , het schiet lekker op !!
en muziek is net zo belangrijk als game-play enz.
dus doe der maar lekkere muziek in
idee-
sommige houden van rap, sommige van trance, hard-core enz.
misschien moet je ze laten kunnen kiezen wat voor muziek soort ze horen ?
idee-
ik denk juist dat het vanalles moet zijn, iig dat je niet precies kan plaatsen ofzoietsroy2001 schreef op 14 March 2003 @ 16:53:
mensen , het schiet lekker op !!
idee-
Iig volgens mij het belangrijkste is dat je het hoort ipv je er aan stoort.
In de supermarkt is iig zo dat de achtergrond muziek zo moet staan dat je eigenlijk amper doorhebt dat het aan staat maar het is wel rustgevend ofzoiets
Q3 Arena: Dat is pas goede muziek!
Last.fm |
Nah, het is wel mooie muziek, maar voor dit spel moet toch iets anders komen dan de muziek uit Q3A 
Kijk anders eens rond bij andere games, misschien helpt dat?
Kijk anders eens rond bij andere games, misschien helpt dat?
Last.fm |
nou, als je kijkt naar de meeste spellen dan geeft de muziek de sfeer van het spel weer:
Q3/UT: snelle rock/techno mixen
Morrowind: klassieke muziek achtig-iets
SWAT 3: alleen in de menu's wat standaard muziek, tijdens het spel niets.
Counter-Strike: geen muziek
realisme spellen hebben voor zover ik weet juist bijna nooit muziek tijdens het spelen, en hier en daar wat muziek tijdens de menu's van een moeilijk te genreficeren soort (nieuw woord?)
Q3/UT: snelle rock/techno mixen
Morrowind: klassieke muziek achtig-iets
SWAT 3: alleen in de menu's wat standaard muziek, tijdens het spel niets.
Counter-Strike: geen muziek
realisme spellen hebben voor zover ik weet juist bijna nooit muziek tijdens het spelen, en hier en daar wat muziek tijdens de menu's van een moeilijk te genreficeren soort (nieuw woord?)
de menu's doel ik op idd, tijdens het spelen liefst geen muziek. Maar tijdens de menu's zou ik wel graag een beetje orkestrale muziek horen, John Williams achtig zal ik maar zeggen
Die gozer maakt zulke goeie muziek
edit:
of net zoiets als de titel muziek van the rock, weet alleen niet wie dat precies gemaakt heeft, maar dat vind ik er het beste bij passen. Zien wel hoe de muziekafdeling erover denkt
edit:
of net zoiets als de titel muziek van the rock, weet alleen niet wie dat precies gemaakt heeft, maar dat vind ik er het beste bij passen. Zien wel hoe de muziekafdeling erover denkt
[ Voor 36% gewijzigd door Schuey op 14-03-2003 17:48 ]
Mjah, het moet niet iets klassieks, maar iig wel rock en hoger
Last.fm |
het moet niet dit, maar dat, nee dat, nee dit. Als iedereen zn eigen muzieksmaak op gaat noemen komen we nergens
dus daarom v ond ik mijn idee wel nice eigenlijkGTOfire schreef op 14 March 2003 @ 19:02:
het moet niet dit, maar dat, nee dat, nee dit. Als iedereen zn eigen muzieksmaak op gaat noemen komen we nergens
Verwijderd
Techno en dit is dus niet alleen maar mijn favoriete muziekstijl...
Een beetje langzame muziek die spanning opbouwt bv het muziekje wat je bij Tactial Ops (iig bij beta 2.0
) in het menu hoort.
Een beetje langzame muziek die spanning opbouwt bv het muziekje wat je bij Tactial Ops (iig bij beta 2.0
gewoon bij optie's -> audio -> Music Genre -> Rock, Rap, Hard-core, Classic
Nadat ik hier alles gelezen heb heb ik mijn view ivm muziek in het spel aangepast:
Oorspronkelijk zou ik ook muziek hebben geimplementeerd, maar als je er logisch bij nadenkt gaat muziek enkel afleiden is dit een vrij onrealistische factor. Ik bedoel maar: heb jij ooit een swat member met een discman gezien? Máár muziek in de menu's is natuurlijk een 'must have'! Er zullen verschillende genres worden afgeleid van 1 main tune, zodat de basistune wel wordt behouden, maar wordt veranderd naar andere genres. Ik zal de muziekcoordinator hierover aanspreken.
Oorspronkelijk zou ik ook muziek hebben geimplementeerd, maar als je er logisch bij nadenkt gaat muziek enkel afleiden is dit een vrij onrealistische factor. Ik bedoel maar: heb jij ooit een swat member met een discman gezien? Máár muziek in de menu's is natuurlijk een 'must have'! Er zullen verschillende genres worden afgeleid van 1 main tune, zodat de basistune wel wordt behouden, maar wordt veranderd naar andere genres. Ik zal de muziekcoordinator hierover aanspreken.
In het spel zelf zal dan wel aardig wat geluidseffecten moeten zitten en briesje bladeren etc.
omgevings geluid zeg maar.
Verwijderd
En dat wordt mijn 2e taak , als er iets te melden valt over soundeffects dan zal ik het hier wel postengp500 schreef op 14 March 2003 @ 21:45:
In het spel zelf zal dan wel aardig wat geluidseffecten moeten zitten en briesje bladeren etc.
BELANGRIJK:
De mensen die dit project op de voet volgen en meer info willen kunnen ons nieuw phpBB2 forum nu bereiken. Het zal GoT ook wat ontluchten.
AlterNova forum
Op de website vind je nu ook nieuwe screenshots.
De mensen die dit project op de voet volgen en meer info willen kunnen ons nieuw phpBB2 forum nu bereiken. Het zal GoT ook wat ontluchten.
AlterNova forum
Op de website vind je nu ook nieuwe screenshots.
I see your point, doch heb ik hier wel een kanttekening bij:Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 19:59:
Nadat ik hier alles gelezen heb heb ik mijn view ivm muziek in het spel aangepast:
Gedurende warmup / scoreschermen / laden etc zou ik wel muziek plakken, dit ter afleiding van het wachten en om de spelers een beetje op te zwepen...ik speel zelf SOF2 altijd met muziek aan, veelal de Soundtrack van Blade II. Als je lekker in het ritme zit gaat alles veel natuurlijker, omdat je veel instinctiever gaat spelen. Ik zeg niet dat het voor iedereen zo is, maar anders de in-game muziek optioneel...zeg maar op het 'join server' scherm dat je kunt kiezen voor wel of geen muziek, maak de optie toegankelijker dan bij andere spellen, daar zit hij vaak ergens in het options-menu. Of geef mensen de kans om hun eigen files/onze files in een folder te gooien die gespeeld wordt.
Ok, dat is een heel goed idee. Zorg dan eerst best voor de muziek voor de menu's, scoreschermen en laadscheremen als je wil, want die hebben een iets hogere prioriteit. Daarna mag er natuurlijk nog voor in-game muziek worden gezorgd. Het zal wel een optionele mogelijkheid zijn die de user manueel moet aanzetten. Ik zal een soort muzieksectie in de menu's plaatsen waar de gebruiker muziek kan selecteren/deselecteren.MissingDog schreef op 15 March 2003 @ 02:59:
[...]
I see your point, doch heb ik hier wel een kanttekening bij:
Gedurende warmup / scoreschermen / laden etc zou ik wel muziek plakken, dit ter afleiding van het wachten en om de spelers een beetje op te zwepen...ik speel zelf SOF2 altijd met muziek aan, veelal de Soundtrack van Blade II. Als je lekker in het ritme zit gaat alles veel natuurlijker, omdat je veel instinctiever gaat spelen. Ik zeg niet dat het voor iedereen zo is, maar anders de in-game muziek optioneel...zeg maar op het 'join server' scherm dat je kunt kiezen voor wel of geen muziek, maak de optie toegankelijker dan bij andere spellen, daar zit hij vaak ergens in het options-menu. Of geef mensen de kans om hun eigen files/onze files in een folder te gooien die gespeeld wordt.
Sorry dat ik nogal onduidelijk ben op sommige punten. Dat komt omdat er nog niet echt over muziek was nagedacht.
Verwijderd
Lijkt me idd een goed idee voor laad en scoreschermen en menu's moet er zeker in vind ikVerwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 11:37:
[...]
Ok, dat is een heel goed idee. Zorg dan eerst best voor de muziek voor de menu's, scoreschermen en laadscheremen als je wil, want die hebben een iets hogere prioriteit. Daarna mag er natuurlijk nog voor in-game muziek worden gezorgd. Het zal wel een optionele mogelijkheid zijn die de user manueel moet aanzetten. Ik zal een soort muzieksectie in de menu's plaatsen waar de gebruiker muziek kan selecteren/deselecteren.
Sorry dat ik nogal onduidelijk ben op sommige punten. Dat komt omdat er nog niet echt over muziek was nagedacht.
Menu's is afwerking, maar ik heb al een heel concept van de menuklassen op papier. Ik zou het liefst een delta force land warrior stijl willen, maar kheb nog niemand gevonden die heel goed is in grafisch ontwerp voor dat soort dingen. Desnoods ontwerp ik het volledig zelf, maar dat zou dan weer extra werk zijn voor mij ...Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 11:42:
[...]
Lijkt me idd een goed idee voor laad en scoreschermen en menu's moet er zeker in vind ik
Dat forum ken ik niet. Je bent hiervoor volledig vrij. Je mag alles regelen en bepalen hoe je zelf wil, zolang je de resultaten maar door mij of Marjolein laat keuren.MissingDog schreef op 15 March 2003 @ 20:32:
Misschien dat we hiervoor iemand uit het W&G forum kunnen vinden?
Logo is nais 
En zoals MissingDog al zegt, we kunnen beter iemand uit het W&G forum nemen
Als je sommige W.I.P's ziet, echt
En zoals MissingDog al zegt, we kunnen beter iemand uit het W&G forum nemen
Als je sommige W.I.P's ziet, echt
Last.fm |
ik moet zeggen , wel een lekker logo
misschien wat te druk , maar wel lekker in elkaar gezet
misschien wat te druk , maar wel lekker in elkaar gezet
Verwijderd
Ik vind het een mooi logo maar ik zou het mooier vinden als de lijntjes op de achtergrond weg zouden zijn (dat vierkantje vind ik wel leuk). Misschien dat die kartelrandjes bij sommige lijnen nog iets meer weggewerkt kunnen worden. Verder kun je hem misschien iets blauwer maken dan paars... Maar dat is imho enzo 
Stel je voor dat mensen het logo natekenen, dan moet dat redelijk makkelijk te doen zijn, kijk maar naar het UT logo, kwa opbouw heeft dit logo er ook een klein beetje van weg. Belangrijke doelstellingen zijn simpliciteit en herkenbaarheid
Maaruh, respect voor Punksmurf zelf zou ik het niet kunnen
Nog een vraagje: Is AlterNova alleen de naam van de engine of echt van de hele game?
Stel je voor dat mensen het logo natekenen, dan moet dat redelijk makkelijk te doen zijn, kijk maar naar het UT logo, kwa opbouw heeft dit logo er ook een klein beetje van weg. Belangrijke doelstellingen zijn simpliciteit en herkenbaarheid
Maaruh, respect voor Punksmurf zelf zou ik het niet kunnen
Nog een vraagje: Is AlterNova alleen de naam van de engine of echt van de hele game?
offtopic:
nogmaals excuses voor mijn gezeur
nogmaals excuses voor mijn gezeur
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 00:46 ]
Op die vraag wil ik ook wel een antwoordVerwijderd schreef op 16 maart 2003 @ 00:16:
Verwijderd
Bij AlterNova denk ik namelijk meer aan iets als Freelancer (ik vind het wel een mooie naam hoor), een beetje space-achtig
Alternova is de engine, de naam voor het spel weten we nog niet (iig, ik niet
)
Last.fm |
Verwijderd
Misschien is het leuk om het spel freeware te maken,want er zijn weinig goede gratis FPS'en
Verwijderd
SolidCobra schrijft AlterNova op zijn lijstje van freeware game enginesBlade_V schreef op 16 March 2003 @ 12:40:
Euhm, dit spel WORD freeware
edit:
Heb meer als 1000 posts![]()
![]()
![]()
![]()
zijn er misschien wat pix avail van de engine + player models?
Last.fm |
Even wat uitleg over AlterNova, voor de duidelijkheid:
Oorspronkelijk werd de engine AlterNova genoemd en was het de bedoeling om het spel een andere naam te geven, maar door de groeiende bekendheid van de naam AlterNova, zal het spel ook deze naam dragen. Op het AlterNova forum kan je nu de intro-tekst van het spel lezen (deze tekst is nog niet af, tis een basis waar nog aan kan worden gewerkt).
Dit is die tekst:
Oorspronkelijk werd de engine AlterNova genoemd en was het de bedoeling om het spel een andere naam te geven, maar door de groeiende bekendheid van de naam AlterNova, zal het spel ook deze naam dragen. Op het AlterNova forum kan je nu de intro-tekst van het spel lezen (deze tekst is nog niet af, tis een basis waar nog aan kan worden gewerkt).
Dit is die tekst:
Nota: Het spel wordt freeware, maar de engine niet. Met andere woorden: De engine gaat niet gratis ter beschikking zijn voor developpers die hun eigen spel willen maken.AlterNova stands for "Other Sun". It represents the upcoming of extremistic semi-political groups that want to press their opinion forward to the regular people. The world is suffering from terroristic attacks and chaos. Police intervention teams, army and swat intervention teams are more occupied than ever.
At one side you have the common religions, they represent the regular sun. At the other side there are the extremistical beliefs that want to press their religion and own culture forward to the rest of the world. They represent the alternate sun, the AlterNova.
Verwijderd
Nu ik weet wat alternova betekend en die uitleg er zo bij, begin ik de naam nog veel mooier te vindenVerwijderd schreef op 16 maart 2003 @ 20:23:
Dit is die tekst:
[...]
Nota: Het spel wordt freeware, maar de engine niet. Met andere woorden: De engine gaat niet gratis ter beschikking zijn voor developpers die hun eigen spel willen maken.
en dat de engine niet gratis ter beschikking komt lijkt me haast wel logisch
Verwijderd
Way to go mannen (en vrouw)!!!
Mijn complimenten voor de professionele opzet van dit project!!
Dit project ga ik zeker volgen en ik heb al een aantal URL’letjes gebookmarked!
Als die-hard CS speler sta ik altijd open voor “spin-offs”, zeker als die het niveau van CS benaderen of zelfs evenaren!
Ik wacht met spanning op de speelbare demo!
Mijn complimenten voor de professionele opzet van dit project!!
Dit project ga ik zeker volgen en ik heb al een aantal URL’letjes gebookmarked!
Als die-hard CS speler sta ik altijd open voor “spin-offs”, zeker als die het niveau van CS benaderen of zelfs evenaren!
Ik wacht met spanning op de speelbare demo!
Verwijderd
Maar als iemand het spel gratis maakt(wat je dan maak op de engine)moet hij/zij dan nog betalen voor de engine?Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 20:23:
Dit is die tekst:
[...]
Nota: Het spel wordt freeware, maar de engine niet. Met andere woorden: De engine gaat niet gratis ter beschikking zijn voor developpers die hun eigen spel willen maken.
Verwijderd
S.W.A.T. (Special Weapons And Tactics) teams maken deel uit van politie korpsen dus Police intervention teams en SWAT intervention teams zijn hetzelfdeVerwijderd schreef op 16 maart 2003 @ 20:23:
Dit is die tekst:
[...]
Nee hoor, want het spel omvat de engine. Wat ik bedoel met 'de engine is niet gratis': de engine wordt niet ter beschikking gesteld voor andere programmeurs zodat zij met de engine een ander spel zouden kunnen bouwen.Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 20:13:
[...]
Maar als iemand het spel gratis maakt(wat je dan maak op de engine)moet hij/zij dan nog betalen voor de engine?
Met deze engine wordt een spel gemaakt, en het hele zootje zal gratis downloadbaar zijn.
een SWAT team bestaat niet in bijvoorbeeld België denk ik... met SWAT wil ik wijzen naar de Amerikaanse interventieteams en met 'politie-eenheden' bedoel ik de teams uit andere landen en USA teams die niet gespecialiseerd zijn in interventietechnieken?Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 20:30:
[...]
S.W.A.T. (Special Weapons And Tactics) teams maken deel uit van politie korpsen dus Police intervention teams en SWAT intervention teams zijn hetzelfde
SWAT luitjes zien er gaver uit, daarom willen mensen de SWAT in een spel
Last.fm |
tnx @ compliments @ logo 
randjes zijn idd nog wa gekarteld maar t 3d effect is nog gedaan in photopaint, dat gaat nog vector worden
die lijntjes waren eigenlijk maatlijntjes waarop die 2, uhm, dingen, zijn gemaakt en t stond wel cool op de achtergrond maar t hoort natuurlijk niet echt bij t logo, tiz meer een soort bg design
en de naam komt er nog bij
en nog een paar kleine aanpassingen
Maar k vrees dak deze week weinig tijd ga hebben ...
randjes zijn idd nog wa gekarteld maar t 3d effect is nog gedaan in photopaint, dat gaat nog vector worden
die lijntjes waren eigenlijk maatlijntjes waarop die 2, uhm, dingen, zijn gemaakt en t stond wel cool op de achtergrond maar t hoort natuurlijk niet echt bij t logo, tiz meer een soort bg design
en de naam komt er nog bij
en nog een paar kleine aanpassingen
Maar k vrees dak deze week weinig tijd ga hebben ...
met een hamer past alles
Momenteel heb ik een probleem met het programmeren van de server.
De server crasht niét als je:
- steeds 1 client connect en disconnect en dat blijft herhalen
- je een eerste client connect en vervolgens een tweede client die je connect en disconnect en dat blijft herhalen (dus 1ste client blijft constant geconnect)
Hij crasht bvb wél als je een client die voor een reeds recentere geconnecte client disconnect.
De foutmelding is:
"An access violation (segmentation fault) raised in your program"
Hier vind je de sourcecode:
Het is compileerbaar met Dev-C++
Diegene die me de oplossing kan bieden tot het probleem krijgt natuurlijk een plaatsje in de credits van AlterNova.
Met vriendelijke groet
- je een eerste client connect en vervolgens een tweede client die je connect en disconnect en dat blijft herhalen (dus 1ste client blijft constant geconnect)
Hij crasht bvb wél als je een client die voor een reeds recentere geconnecte client disconnect.
De foutmelding is:
Diegene die me de oplossing kan bieden tot het probleem krijgt natuurlijk een plaatsje in de credits van AlterNova.
Met vriendelijke groet
[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 01-06-2021 15:44 . Reden: anonimisatieverzoek ]
Verwijderd
quote:
AlterNova stands for "Other Sun". It represents the upcoming of extremistic semi-political groups that want to press their opinion forward to the regular people. The world is suffering from terroristic attacks and chaos. Police intervention teams, army and swat intervention teams are more occupied than ever.
At one side you have the common religions, they represent the regular sun. At the other side there are the extremistical beliefs that want to press their religion and own culture forward to the rest of the world. They represent the alternate sun, the AlterNova.
Misschien nog een idee voor de muziek dat er dus niet zomaar een nummer voor het menu gebruikt wordt maar een soort alternova theme met een passend deuntje bij het alternova verhaal. Tenminste het verhaal zoals ik het begrijp is een soort ontwikkeling in de nabije toekomst of misschien wat nu al gaande is...
AlterNova stands for "Other Sun". It represents the upcoming of extremistic semi-political groups that want to press their opinion forward to the regular people. The world is suffering from terroristic attacks and chaos. Police intervention teams, army and swat intervention teams are more occupied than ever.
Misschien nog een idee voor de muziek dat er dus niet zomaar een nummer voor het menu gebruikt wordt maar een soort alternova theme met een passend deuntje bij het alternova verhaal. Tenminste het verhaal zoals ik het begrijp is een soort ontwikkeling in de nabije toekomst of misschien wat nu al gaande is...
Hm ik heb er even gouw doorheen gebladert, goed geordend 9heb wel eens veeel eger gezien), maar ik snap het probleem niet helemaal, het vertgedrukte gedeelte in de quote, kun je dat even beter uitleggen, tenzij je het al gefixt hebtVerwijderd schreef op 18 maart 2003 @ 10:31:
Momenteel heb ik een probleem met het programmeren van de server.
De foutmelding is:
Met vriendelijke groet
(ik ben btw geen superieure scripter, maar alle beetjes helpen (ff afwisselen van mappen naar scripten voor een uurtje
[ Voor 0% gewijzigd door crisp op 01-06-2021 15:45 . Reden: anonimisatieverzoek ]
Dit topic is gesloten.