-= Radeon Topic - Deel 64 =-

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.574 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 09:24

Scighera

swim-bike-run

HiS is goed (HiS heet ook wel Enmic)
andere goede opties zijn Sapphire en Connect3D(BBA)

Hercules is prijs-overkill

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Zijn er uberhaupt reviews van de club3ds op het internet? Ik kan niet echt iets vinden; ik zag het merk voor het eerst in dit topic...

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas is het nadeel dat omstreken Gelderland
Alle Computer zaken.. Geen radeons meer hebben op vooraad :(
En hercules is mooi maar ga geen 450 Euro uitgeven.
Nu week wel Club3d is 400 maar toch een verschil in prijs en kwa performance sja .
tuurlijk zal er wel iets wezen maar dat vind ik te verwaarlozen ..
Connect3D ben ik niet tegen gekomen hier in omgeving

Enkel Club3D (computerland Nijmegen) r9700Pro 400,- Euro
HiS _ Excalibur (pardadigit Arnhem ) r9700Pro 419, Euro

Gigabyte uitverkocht :( Hercules Idem. en dan Saphire ook uitverkocht
bovenstaande 3 zit momenteel 2 a 3 Weken levertijd op :( bij Funprice en Computerland :(

Maar goed ik weet nog niet ..
Club3D is me eerste Keus
maar gezien ik nu wat reviews van Excalibir (HiS) zag was die ook wel aantrekkelijk.

Nou ja misschien hier nog mensen met ervaringen ? ik lees het wel ..
En reviews van Club3d ? hier idem .. nergens gevonden nog ..
maar wie weet ergens niet goed gekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 13:37
Waar kan ik die demo's van die beer etc vinden ergens op internet want op de ati site en guru3d staan ze niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10 23:54
Is er iemand die de versie nummers ff op volgorde van snelheid op een rijtje kan plaatsen .

Ik ben van plan over te stappen van Geforce naar ati .

En ik wil natuurlijk we de snelste kaart binnen mijn budget en ik ben niet zo op de hoogte van de ati kaarten .

Dus als iemand mij ff wegweis kan maken in de jungel van de ati nummers dan heel graag .

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmxmmx schreef op 25 februari 2003 @ 18:45:
Is er iemand die de versie nummers ff op volgorde van snelheid op een rijtje kan plaatsen .

Ik ben van plan over te stappen van Geforce naar ati .

En ik wil natuurlijk we de snelste kaart binnen mijn budget en ik ben niet zo op de hoogte van de ati kaarten .

Dus als iemand mij ff wegweis kan maken in de jungel van de ati nummers dan heel graag .
9000
9100
9500
9500 pro
9700
9700 pro

Zo? Dit en meer staat ook allemaal in de V&B faq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 18:48:
[...]

9000
9100
9500
9500 pro
9700
9700 pro

Zo? Dit en meer staat ook allemaal in de V&B faq
Ja zo bedoel ik ja maar dit lijstje was wel duidelijk maar er zijn er meer dacht ik ?
Ik dacht dat het net zo was als bij de geforce dat een G 4 mx 220 langsamer is dan een G 3 ti200 .

Kijk en in dat sooort truukjes wil ik natuurlijk niet trappen en vandaar dat ik het vraag .

En wat betreft de V&B faq daar had ik nu juist dit topic gevonden .
En heb je gezien hoe groot de V&B faq is ?
Ik was al blij dat ik dankzij de V&B faq dit topic vond met allemaal experts op het gebied van ATI .

Dus als iemand dit lijstje compleet kan maken dan ben ik erg dankbaar .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Club3D R9700 BBA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pba

net als Hercules, Gigabyte, Transcent, HiT

en de andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat is pba, bba en bga? BBQ ken ik, maar voor de rest zijn het termen die ik niet thuis kan brengen, de faq vermeldt ze overigens ook niet.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Ja kom op jongens help de overlopende Nvidia klanten ff zodat wij onse blik ook eens wat kunnen veruimen .

Ik vind dat als je te lang bij 1 merk zit dat ze arrogant worden en niet meer aan de klant denken maar meer aan het geld dit is voor mij een reden om de Geforce voor een lange tijd achter mij te laten want de prijsen rijzen de pan uit BAH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
hiostu schreef op 25 February 2003 @ 15:44:
voor de mensen die een tetris willen hebben die alleen op een radeon9500 en hoger draait ;):

NitroGL's tetris
Dat ziet er gelikt uit! Alleen... daar blijft het bij. Een beetje tetris-game laat je na verloop van tijd duizelen van de stukken! En hier kun je met het grootste gemak de onderste twee rijen alleen bezet houden!

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
mmxmmx schreef op 25 February 2003 @ 18:56:
[...]

Ja zo bedoel ik ja maar dit lijstje was wel duidelijk maar er zijn er meer dacht ik ?
Ik dacht dat het net zo was als bij de geforce dat een G 4 mx 220 langsamer is dan een G 3 ti200 .

Kijk en in dat sooort truukjes wil ik natuurlijk niet trappen en vandaar dat ik het vraag .

Ik was al blij dat ik dankzij de V&B faq dit topic vond met allemaal experts op het gebied van ATI .

Truukjes haalde ATi vroeger uit met de snelheden. Retail ATi kaarten waren namelijk sneller geklokt dan OEM kaarten van hetzelfde type. Dat is nu echter niet meer het geval. ATi heeft nu een vrij simpel, maar effectief naamgevingssysteem die een goede indicatie geeft van prestaties.

Het enige ander 'truukje' die ATi heeft uitgehaald is de RV250 dopen tot Radeon9000, terwijl-ie langzamer was dan de R200 oftewel Radeon8500. Veel mensen denken daardoor dat de 9000 sneller is dan de 8500. Daarom heeft ATi de 8500 opnieuw geintroduceerd, maar onder de naam 9100.

Oh ja, en toch nog een ander misleidend iets is, dat je niet moet afgaan op de verhalen die zeggen dat het eerste cijfer uit de serie-nummer voor de DirectX versie staat waarmee het compliant is. Daar is ATi al tijden terug van af gestapt. Zo is de 9000 dus niet DX9 compliant, maar DX8.1, maar is de 9500 wel DX9 compliant.

Nu staat het eerste cijfer staat voor de generatie van de kaart. De laatste drie voor de snelheidsaanduiding binnen de serie.

Bij de 9700 is dat dus:
9 - negende generatie ATi-kaart
700 - snelheidsaanduiding t.o.v. de andere kaarten uit de serie.

Trouwens gooit ook hier de 8500/9100 roet in het eten, omdat die dus eigenlijk een achtste generatie ATi-kaart is, terwijl de 9 doet denken dat het een negende generatie kaart is. Maar goed, voor de rest werkt het naamgevingssysteem perfect.

Voor de volledigheid:
7000
7200
7500
8500
8800 (FireGL kaart)
9000 (Pro)
9100
9500 (Pro)
9600 (Pro)
9700 (Pro)
9800

Dus als je dit in je achterhoofd houdt, zijn er geen verrassingen achteraf.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmxmmx schreef op 25 February 2003 @ 18:56:
[...]

De faq is niet groot hoor, je opent de faq en klikt op "Tabel met informatie over de bekendste videokaarten". En voila. Daar staat alles wat je nodig hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is club3d wel goed?
want ik krijg namelijk morgen m'n Club3d Radeon9700 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Wow CJ heel erg bedankt daar kan ik wat mee .

Vet dat je de moeite wilde nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:14
club 3d is zeker goed,

ik heb hem met watercooling en een v-mod nu draaien op 450core en 400(800ddr) mem

100% stable 5800 3marks in 2003 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 00:28:
is club3d wel goed?
want ik krijg namelijk morgen m'n Club3d Radeon9700 :)
Ik hoop dat die van jou het langer uithoudt dan de mijne (1.5minuut). Omdat hij standaard is overclocked en geen sinks op de memchips heeft, loop je grote kans dat hij het begeeft nu of in de nabije toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 06:43
EfBe schreef op 26 February 2003 @ 08:43:
[...]

Ik hoop dat die van jou het langer uithoudt dan de mijne (1.5minuut). Omdat hij standaard is overclocked en geen sinks op de memchips heeft, loop je grote kans dat hij het begeeft nu of in de nabije toekomst.
Wat is dit nou weer voor onzin. Hoezo standaard overclocked?? En bijna geen 1 BBA kaart heeft memchips op het geheugen en dit is ook helemaal niet nodig, want ze laten het binnen de specificaties lopen. Het ziet er naar uit dat je gewoon een foute kaart had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
hiostu schreef op 26 februari 2003 @ 08:45:
[...]
Wat is dit nou weer voor onzin. Hoezo standaard overclocked?? En bijna geen 1 BBA kaart heeft memchips op het geheugen en dit is ook helemaal niet nodig, want ze laten het binnen de specificaties lopen. Het ziet er naar uit dat je gewoon een foute kaart had.
"Wat is dit nu weer voor onzin"? Alle nonpro 9700's van club3d, connect3d en powercolor zijn overgeclocked af-fabriek. Lees 'vage connect 3D' topic op dit forum maar. Als je de fora leest op rage3D.com dan weet je dat ik geen onzin praat. Omdat de kaarten standaard overclocked worden afgeleverd ZONDER memsinks, is het vragen om moeilijkheden, wellicht niet nu, maar toch zeker over een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
EfBe schreef op 26 February 2003 @ 09:33:
[...]

"Wat is dit nu weer voor onzin"? Alle nonpro 9700's van club3d, connect3d en powercolor zijn overgeclocked af-fabriek. Lees 'vage connect 3D' topic op dit forum maar. Als je de fora leest op rage3D.com dan weet je dat ik geen onzin praat. Omdat de kaarten standaard overclocked worden afgeleverd ZONDER memsinks, is het vragen om moeilijkheden, wellicht niet nu, maar toch zeker over een tijdje.
Sorry voor mijn misschien niet zo nette "onzin" benaming.

Ik vraag me alleen af wat er dan overgeclocked moet zijn.... Zijn de snelheden te hoog?? En wat zouden de snelheden dan moeten zijn. En als dit werkelijk zo is (kan geen posts herinneren op rage3d, en als dit echt zo erg zou zijn, waarom hoor je er dan niets over op de grote sites).

[ Voor 4% gewijzigd door hiostu op 26-02-2003 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
hiostu schreef op 26 February 2003 @ 09:48:
[...]
Sorry voor mijn misschien niet zo nette "onzin" benaming.
Ik vraag me alleen af wat er dan overgeclocked moet zijn.... Zijn de snelheden te hoog?? En wat zouden de snelheden dan moeten zijn. En als dit werkelijk zo is (kan geen posts herinneren op rage3d, en als dit echt zo erg zou zijn, waarom hoor je er dan niets over op de grote sites).
Een nonpro hoort te lopen 275/270 en af-fabriek loopt de club3D op 325/300. Ik kreeg ook na 1 minuut checkerboards en vage characters in mn bootscreen, daarna was het over.

Lees: vage connect3D 9700

:). Sommige kaarten zijn wel goed en lopen dus erg hard voor weinig geld. Echter doordat ze zijn overgeclocked, loop je het risico een zwak exemplaar te treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
EfBe schreef op 26 februari 2003 @ 09:52:
[...]

Een nonpro hoort te lopen 275/270 en af-fabriek loopt de club3D op 325/300. Ik kreeg ook na 1 minuut checkerboards en vage characters in mn bootscreen, daarna was het over.

Lees: vage connect3D 9700

:). Sommige kaarten zijn wel goed en lopen dus erg hard voor weinig geld. Echter doordat ze zijn overgeclocked, loop je het risico een zwak exemplaar te treffen.
Mmm vaag had hier nog niet echt iets over gelezen... Toch niet helemaal netjes, ben benieuwd wat voor geheugen er dan op zit. Of zouden de memory timings anders zijn. Dat lijkt me alleen eerlijk gezegd ook niet.

De aankondiging voor de R350 komt trouwens ook steeds dichterbij. Ik zag ook dat op de frontpage een aantal mensen aardig dicht in de buurt van de goede datum kwamen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Bij mij zat er infineon 3.3ns op. Op zich moet dat wel genoeg zijn, maar het kan goed heet worden wanneer je totaan de maximum grenzen clockt. :P Die timings zijn zeker ook aangepast, want ik las op rage3d de postings van een arme drommel die een powercolor 9700 nonpro had en dat ding liep ook op 325/300 af-fabriek, hij had dat ding gedownclockt naar stock specs maar dat hielp niet zoveel. Hij kreeg van powercolor een standaard bios voor zn 9700 non-pro (dus de gelockte, nietoverclocked versie) en toen was het gefixt.

Die 350 kan mij ook niet snel genoeg komen :) Ik wacht nog even met het aanschaffen van een nieuwe kaart na mn 9700 debacle (krijg wel mn geld terug gelukkig), want de hercules 9700 nonpro, wel met heatsinks, is me nog wat te prijzig. Maar goed, over een maand die 350 introductie, dan nog een maand voordat de 1e kaartjes er zijn... hmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
EfBe schreef op 26 February 2003 @ 10:08:
Maar goed, over een maand die 350 introductie, dan nog een maand voordat de 1e kaartjes er zijn... hmm...
Nou voor die introductie hoef je geen maand meer te wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom loopt het geheugen van de 9500, 9500Pro en de 9700 niet standaard op 275 ? er zit toch 3,6ns op deze kaarten. En met 275 loopt het synchroon aan de core. Lijkt mij logisch, iemand een verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
Agressievere memory timings misschien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of een 9500/9700 een agp-bus van 82-89Mhz. aankan? Google vertelde me dat het voor de eerste Radeons geen probleem is, voor de nieuwste kaarten vind ik slechts een bericht van iemand die problemen krijgt met zijn 9500 als de agp boven de 80Mhz. komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Laatst online: 06-10 23:35
Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 11:21:
Weet iemand of een 9500/9700 een agp-bus van 82-89Mhz. aankan? Google vertelde me dat het voor de eerste Radeons geen probleem is, voor de nieuwste kaarten vind ik slechts een bericht van iemand die problemen krijgt met zijn 9500 als de agp boven de 80Mhz. komt.
Heb het ff getest, met mijn raden 9500 pro van de funprice(transcend) (een uurtje, that is) tot 89 mhz iig hier geen problemen.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-09 12:08

T.T.

Sowieso

RV 350 to be named Radeon 9600
BEFORE ATI INTRODUCE IT OFFICIALLY at GDC in California, some day between 4-8 March, we would like to brief you about the RV350. If we haven't said it so far R350, Radeon 9800 PRO will be launched at the same time for the USA. Timing remains the same for European launch, one of the days of Cebit and it is sure not to be the first one.
Since we wrote all about Radeon 9800 PRO, it's time to unveil the mainstream performance card from ATI as well. This is the first 0.13 card from ATI and they seem to be on schedule with it as though 0.13 micron has been an easy move.

This card should be much faster than a Geforce 4 TI4400 and than the currently shipping DX 9 Radeon 9500 PRO, the cut down version of the R300 chip. Clock speeds for the new chip should be somewhere between 350 to 375 MHz but are still unconfirmed. All we can say clearly for the memory is that it will use DDR with 256 bit bus.

Card will have 4 pipelines and it should fit in well as a mainstream performance card and perfectly fulfill the needs of OEMs. This card also looks attractive for developers as it supports latest API DX 9.0.

We assume it will priced at roughly US$200. The card sure has great potential.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me ook een lekkere kaart. Er is bezuinigd op Pipelines, verder houd het een 256 bits bus :9

Ik hoop dat hij voor een beetje een goede prijs in de winkels komt te liggen, dan mag hij mijn geforce 2 wel opvolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-10 13:20

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 18:25:
Helaas is het nadeel dat omstreken Gelderland
Alle Computer zaken.. Geen radeons meer hebben op vooraad :(
En hercules is mooi maar ga geen 450 Euro uitgeven.
Nu week wel Club3d is 400 maar toch een verschil in prijs en kwa performance sja .
tuurlijk zal er wel iets wezen maar dat vind ik te verwaarlozen ..
Connect3D ben ik niet tegen gekomen hier in omgeving

Enkel Club3D (computerland Nijmegen) r9700Pro 400,- Euro
HiS _ Excalibur (pardadigit Arnhem ) r9700Pro 419, Euro

Gigabyte uitverkocht :( Hercules Idem. en dan Saphire ook uitverkocht
bovenstaande 3 zit momenteel 2 a 3 Weken levertijd op :( bij Funprice en Computerland :(

Maar goed ik weet nog niet ..
Club3D is me eerste Keus
maar gezien ik nu wat reviews van Excalibir (HiS) zag was die ook wel aantrekkelijk.

Nou ja misschien hier nog mensen met ervaringen ? ik lees het wel ..
En reviews van Club3d ? hier idem .. nergens gevonden nog ..
maar wie weet ergens niet goed gekeken :)
Maxpert zutphen 385,- en op voorraad.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Ik zou persoonlijk een paar weken wachten. Volgens The Inquirer (niet meest betrouwbaar, maar toch) wordt de R(V)350 al binnen twee weken gepresenteerd. Dan gaan de prijzen zeker zakken.

Het zou trouwens erg leuk zijn wanneer de RV350 wel hardwarematig 8 pipelines had en te hacken was :)

[ Voor 23% gewijzigd door T.T. op 26-02-2003 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:53
hmm, nu weer wel 256bit membus maar weer slechts 4 pipelines... nouja, tussen 4 en 8 maart weten we het zeker.

wat is trouens beter, 8 pipelines en 128bit membus of 4 pipelines en 256bit membus?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Breepee schreef op 26 February 2003 @ 15:03:
wat is trouens beter, 8 pipelines en 128bit membus of 4 pipelines en 256bit membus?
Bij grote lappen met dezelfde texture is 8 pipelines en 128bit membus sneller. Maar als je veel verschillende textures hebt, maakt het niet zoveel uit, en is 4 pipelines met ieder 2 texelunits rapper, zeker met 256bit bus. (ik dacht nl. dat de rv350 4pipelines met 2texelunits elk heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Ik heb ff een vraagje... Op de afgelopen HCC demonstreerden ze bij de ingang op een groot TFT-scherm een Radeon 9700 Pro met een demo.
Het was een demo met glazen bollen en veel lichteffecten etc.

Weet iemand de naam/link van die demo?!

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
RaDKiLL schreef op 26 February 2003 @ 15:11:
Ik heb ff een vraagje... Op de afgelopen HCC demonstreerden ze bij de ingang op een groot TFT-scherm een Radeon 9700 Pro met een demo.
Het was een demo met glazen bollen en veel lichteffecten etc.

Weet iemand de naam/link van die demo?!
http://www.ati.com/developer/demos/r9700.html

Oh en over de aankondigingen, verwacht ze nog ruim binnen die 2 weken :X.

[ Voor 10% gewijzigd door hiostu op 26-02-2003 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL

RaDKiLL

Revived

Thnx.... Ik ga meteen ff kijken of het bij mij net zo mooi is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Hmmmmm, dan wacht ik nog even met de aankoop van zo'n 9100, gaan die prijzen hopelijk ook wat naar beneden :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
EfBe schreef op 26 February 2003 @ 15:10:
[...]

Bij grote lappen met dezelfde texture is 8 pipelines en 128bit membus sneller. Maar als je veel verschillende textures hebt, maakt het niet zoveel uit, en is 4 pipelines met ieder 2 texelunits rapper, zeker met 256bit bus. (ik dacht nl. dat de rv350 4pipelines met 2texelunits elk heeft).
en de radeon 9700 heeft 1 texelunit per pipeline? of ook 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

En nog meer roddels, nu van yahoo.
Ze zeggen dat de nieuwe R350 gemaakt gaat worden door TSMC (die dus ook GeForceFX-chips maakt op 130 nanometer). Bovendien zou Ati de chips voor Xbox2 willen leveren. Ook yahoo bevestigt dat de chips binnen 30 dagen beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PsYgHo schreef op 26 February 2003 @ 13:12:
[...]

Heb het ff getest, met mijn raden 9500 pro van de funprice(transcend) (een uurtje, that is) tot 89 mhz iig hier geen problemen.
Mijn dank is groot, het wordt dus een Radeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Breepee schreef op 26 februari 2003 @ 16:47:
[...]
en de radeon 9700 heeft 1 texelunit per pipeline? of ook 2?
8 pipelines, 1 texelunit per pipeline, dacht ik. De specs zullen ongetwijfeld bij ati staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

EfBe schreef op 26 februari 2003 @ 19:13:
8 pipelines, 1 texelunit per pipeline, dacht ik. De specs zullen ongetwijfeld bij ati staan :)
Klopt helemaal. 8x1 is beter dan 4x2, omdat je met 8x1 tenminste altijd 8 pixels kan "tekenen" en bij 4x2 alleen bij multitexturing (optimalisaties daargelaten). De nieuwe spellen gebruiken minder multitexturing en meer pixelshaders om de gewenste effecten te bereiken. Ik dacht dat pas in een Ati paper over Direct3D te hebben gelezen.

Please correct me if I'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
T.T. schreef op 26 februari 2003 @ 18:22:
En nog meer roddels, nu van yahoo.
Ze zeggen dat de nieuwe R350 gemaakt gaat worden door TSMC (die dus ook GeForceFX-chips maakt op 130 nanometer). Bovendien zou Ati de chips voor Xbox2 willen leveren. Ook yahoo bevestigt dat de chips binnen 30 dagen beschikbaar zijn.
Dat de R350 door TSMC gemaakt wordt is geen roddel. De productie draait daar al op volle toeren. Ook voor de RV350 trouwens.

Alle hi-end/mainstream kaarten worden gemaakt door TSMC.
De budget kaarten (9000-serie en lager) wordt gemaakt door UMC.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 00:07
damn wie kan mij helpen??? dit is echt een irritante probleem en ik kom er niet uiT!!!!!!!!!

IK speel heeeeeeel vaak Tactical Ops en als ik op windows key druk dan duurt het wel 30 seconden ofzo dat ie gaat minimaliseren!!! en als ik dan in een server zit dan krijg ik connection faild.. waar kan dit aan liggen? kan het zijn omdat ik maar 256mb ram heb? of ligt het aan iets anders???

please help!!!!!!!!

[ Voor 10% gewijzigd door Dextourius op 27-02-2003 12:10 ]

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Nog maar een linkje, over de geschiedenis van de Radeon, een linkje dat me hier wel op zn plaats leek :)

het is wel volledig Duits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
En nog een link, en wel naar een nieuw interview met een ATi-medewerker. Dit maal is Richard Huddy aan het woord van de European Developer Relations afdeling van ATi.

Heel interessant is dat Richard samen met nog een paar anderen (genaamd Code Mafia) eerst voor nVidia werkten, maar toen zijn overgestapt naar ATi. En Code Mafia zag de problemen al aankomen waarin nVidia zich nu bevindt:
Zardon Could you please tell us about the time when you and the co-founders of the Code Mafia left NVIDIA? Especially in the light of Nvidia's last 8 months problems and current disappointment? Did you see the forthcoming problems, wrong management decisions at the time when you left?

Richard Huddy NVIDIA used to be a technology company pure and simple but has recently allowed its-self to become led by marketing. To give two straightforward examples of things it has done wrong, it produced a product called the GeForce 4 MX, which is clearly a GeForce 2 class piece of hardware, and it spent almost a year too long producing the GeForce FX. The first costs the trust of buyers everywhere, and the second cost them the lead in a very competitive race.

Yes, all the Code Mafia guys could see this kind of thing happening at NVIDIA. We fought these errors from inside NVIDIA but the management didn't agree with our judgement about what was wrong - so we agreed to part company. We actually left on really good terms - but I admit that they weren't too pleased when we signed up with ATI!
http://www.driverheaven.n...hp?page=richard_interview

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Nou ik heb sinds kort een nieuwe Club 3D radeon 9500 pro, erg lekker kaartje. Ik had hiervoor de 8500 en daar heb ik dik veel problemen mee gehad met club3d, aldoor hangers enzo, en niemand die me kon helpen, ik had dus beetje hard hoofd in Club3d. Maar de 9500 pro was al zooo moeilijk te vinden, dat ik al blij was dat ik er een kon vinden. Gelukkig so far nog geen problemen gehad met club3d.. :)

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

FLeSH schreef op 27 February 2003 @ 07:28:
Nou ik heb sinds kort een nieuwe Club 3D radeon 9500 pro, erg lekker kaartje. Ik had hiervoor de 8500 en daar heb ik dik veel problemen mee gehad met club3d, aldoor hangers enzo, en niemand die me kon helpen, ik had dus beetje hard hoofd in Club3d. Maar de 9500 pro was al zooo moeilijk te vinden, dat ik al blij was dat ik er een kon vinden. Gelukkig so far nog geen problemen gehad met club3d.. :)
Club 3d verkoopt (nog wel) BBA 9500/9700 kaarten. dit in tegenstelling tot de 8500 die ze wel zelf bouwden...

www.triathlete.nl

Verwijderd

CJ schreef op 26 February 2003 @ 23:30:
En nog een link, en wel naar een nieuw interview met een ATi-medewerker. Dit maal is Richard Huddy aan het woord van de European Developer Relations afdeling van ATi.

Heel interessant is dat Richard samen met nog een paar anderen (genaamd Code Mafia) eerst voor nVidia werkten, maar toen zijn overgestapt naar ATi. En Code Mafia zag de problemen al aankomen waarin nVidia zich nu bevindt:

[...]

http://www.driverheaven.n...hp?page=richard_interview
interessant! :) Maarja, achteraf is altijd makkelijk praten

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 27 februari 2003 @ 12:17:
[...]

interessant! :) Maarja, achteraf is altijd makkelijk praten
'Achteraf' gaat volgens mij niet helemaal op, want uit dit interview blijkt dus dat Code Mafia al tijden geleden geprobeerd had om het management van nVidia te overtuigen dat ze slechte zetten gingen doen (GF4MX / GFFX), maar ja... die wilden dus niet luisteren, dus gingen ze weg bij nVidia.

En dit kun je toch zeker niet 'achteraf' noemen. Ja, natuurlijk kunnen ze nu "I told you so" zeggen tegen het management van nVidia, maar toendertijd had Code Mafia het gewoon bij het rechte eind.

Verwijderd

CJ schreef op 27 February 2003 @ 13:54:
[...]

'Achteraf' gaat volgens mij niet helemaal op, want uit dit interview blijkt dus dat Code Mafia al tijden geleden geprobeerd had om het management van nVidia te overtuigen dat ze slechte zetten gingen doen (GF4MX / GFFX), maar ja... die wilden dus niet luisteren, dus gingen ze weg bij nVidia.

En dit kun je toch zeker niet 'achteraf' noemen. Ja, natuurlijk kunnen ze nu "I told you so" zeggen tegen het management van nVidia, maar toendertijd had Code Mafia het gewoon bij het rechte eind.
toch wel leuk om te zien dat de ene naar de andere ineens naar de ati kant komt, ik zie het letterlijk en figuurlijk om me heen gebeuren, mensen hier bij mij die eerst echt de grootste mond over de geforce hadden (van de geforce dit de geforce dat) hoor ik nu ineens praten over ati, dat ze vroeger het woord ati niet eens wilden noemen (waren ze te goed voor), opeens zie ik ze er zelfs mee thuis komen, en als je er dan wat van zegt, is het van, nee hoor, altijd al gezegd dat ati goed was. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 17:22 ]

• TangLeFuzZ
  • Laatst online: 28-05-2024
En nog steeds geen Radeon voor tangle :(

Ik wacht nu verdomme (sorry) al 7 weken bij Funprice!!

Elke keer weer hetzelfde smoesje aan de telefoon 'ja het is nog even wachten op de videokaart en een paar andere onderdelen'.
Moederbord: Asus P4B533 Socket 478
Processor: Intel Pentium 4 2400 MHZ - 533 FSB !Socket 478
Geheugen: DDR 512MB 400Mhz A-Merk
Videokaart: Hercules Ati Radeon 9700 Pro
DVDspeler: a-merk (maakt niet uit welke)
Netwerk Kaart: 3-Com 10 / 100 UTP
Geluidskaart: Creative Audigy 2 retail
Printer: Epson Stylus Photo 830
Kast: Aopen H500A
Scanner: HP 3530 C USB
Harde schijf: 120 GB IBM 7200 rpm
Dat moet toch echt wel sneller te leveren zijn lijkt me...

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 22:18
Ik was al lang naar een andere winkel gegaan.

Door dat soort problemen informeer ik altijd eerst bij verschillende winkels of ze die onderdelen in voorraad hebben en wat hun prijs is, dan haal ik het ene onderdeel daar, het andere ginder, ....

OK, ik zal wel wat benzine verdoen, maar ik moet dan op zen minst geen eeuw wachten op men pc en ik ben zeker dat ik krijg wat ik wil hebben.

Een beetje verlies heb je altijd...

Verwijderd

TangLeFuzZ schreef op 27 February 2003 @ 23:31:
En nog steeds geen Radeon voor tangle :(

Ik wacht nu verdomme (sorry) al 7 weken bij Funprice!!

Elke keer weer hetzelfde smoesje aan de telefoon 'ja het is nog even wachten op de videokaart en een paar andere onderdelen'.

[...]

Dat moet toch echt wel sneller te leveren zijn lijkt me...
Op welke Radeon zit jij te wachten? Ik zit al een hele tijd m'n Club3D 9700 non-pro te wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 15:50
Hoorde afgelopen vrijdag van een ATI partner dat de R300 20% sneller zou zijn vergeleken met de 9700pro. Weet niet of het waar is, maar die gast heeft waarschijnlijk al wel samples in handen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

The Source schreef op 28 February 2003 @ 00:04:
Hoorde afgelopen vrijdag van een ATI partner dat de R300 20% sneller zou zijn vergeleken met de 9700pro. Weet niet of het waar is, maar die gast heeft waarschijnlijk al wel samples in handen gehad.
Nou dat zal niet, want R300 = 9700Pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt de R350 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Als ik eerlijk mag zijn valt 20 procent me TEGEN ...

Ik zat op minimaal 25 te wachten om nVidia flink de grond in te trappen ( lol :P ) - jk -

Neuh, maar 20 is erg weinig. Het grappige is dat de GeforceFX KEIHARD wordt afgezeken, maar bedenk je wel dat hij vaak 2x zo snel is als zijn voorgaande vlagschip, de Geforce4 Ti4600. Dus toch echt wel een ruige prestatie imho.

Ok, nu hoor je niets meer van ze, maar das een ander verhaal (hehe) !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
DeXtOuRiuS schreef op 26 February 2003 @ 20:44:
damn wie kan mij helpen??? dit is echt een irritante probleem en ik kom er niet uiT!!!!!!!!!

IK speel heeeeeeel vaak Tactical Ops en als ik op windows key druk dan duurt het wel 30 seconden ofzo dat ie gaat minimaliseren!!! en als ik dan in een server zit dan krijg ik connection faild.. waar kan dit aan liggen? kan het zijn omdat ik maar 256mb ram heb? of ligt het aan iets anders???

please help!!!!!!!!
Sjees en WEER helpt niemand me... nou lekker hoor. bedankt TWEAKERS! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Voor iemand die 1390 posts heeft vind ik dat je toch wel had mogen leren dat dergelijke zeikposts nogal nutteloos zijn. Terugkicken van je vraag is tot daar aan toe nog acceptabel (in een groot topic word er vaak overheen gekeken), maar zitten zeuren en huilen omdat niemand je helpt.... |:(

Overigens, om mijn vraag weer eens te herhalen, iemand die al dualhead draait op een Club3d 9100? Zo ja dan ga ik er ook een halen, zo nee dan durf ik het net niet aan na verhalen van bv de Hercules 8500 waar ze een Ramdac van gestript hadden en de Sapphire 9100 die een DVI-D poort had ipv DVI-I :)

[ Voor 5% gewijzigd door Acolyte57 op 28-02-2003 04:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Laatst online: 28-05-2024
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 23:59:
[...]

Op welke Radeon zit jij te wachten? Ik zit al een hele tijd m'n Club3D 9700 non-pro te wachten :(
Hercules Ati Radeon 9700 Pro

Ook bij Funprice?
Ik zou ze trouwens ook maar eens opbellen.
Toen ik dat 2 weken geleden deed kreeg ik te horen dat ze waren verhuist en alle orders met de hand over hadden moeten tikken.
Hij zocht naar ons order maar kon niks vinden, bleek dat hij helemaal niet meer in hun bestand stond!!

Of het waar is is natuurlijk een tweede, maar ik ga ervanuit dat bedrijven als Funprice hun klanten niet voorliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

DeXtOuRiuS schreef op 28 February 2003 @ 02:12:
[...]

misschien een verkeerd topic voor gekozen?

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeXtOuRiuS schreef op 28 February 2003 @ 02:12:
[...]

Vraag dit maar in SPV, en dan met wat specs erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL

RaDKiLL

Revived

Even een vraagje aan de kenners... Wat zijn voor mijn systeem de beste settings voor zowel OpenGL als Direct3D om de games er mooi, maar toch goed speelbaar uit te laten zien?!

Specs :
AMD XP 1700+
256 MB DDR PC2100
Radeon 9700 Pro

Dit zijn de opties die ik kan kiezen :
[edited by RaDKiLL]

[ Voor 24% gewijzigd door RaDKiLL op 28-02-2003 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaDKiLL schreef op 28 February 2003 @ 12:07:
Even een vraagje aan de kenners... Wat zijn voor mijn systeem de beste settings voor zowel OpenGL als Direct3D om de games er mooi, maar toch goed speelbaar uit te laten zien?!

Specs :
AMD XP 1700+
256 MB DDR PC2100
Radeon 9700 Pro

Dit zijn de opties die ik kan kiezen :
[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zie alleen hamers, je mag van THG niet zo linken geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL

RaDKiLL

Revived

Laat maar waaien, krijg de pics niet goed doorgelinked.
Had een vraagje over de optimale OpenGL en Direct3D settings voor mijn systeem, zodat de games toch goed speelbaar blijven...

Heb :
AMD XP1700+
256MB DDR PC2100
Hercules Prophet 9700 Pro
SB Audigy Player
Win XP
Maxtor 80 GB 7200 rpm 8 MB cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
RaDKiLL schreef op 28 February 2003 @ 12:18:
Laat maar waaien, krijg de pics niet goed doorgelinked.
Had een vraagje over de optimale OpenGL en Direct3D settings voor mijn systeem, zodat de games toch goed speelbaar blijven...

Heb :
AMD XP1700+
256MB DDR PC2100
Hercules Prophet 9700 Pro
SB Audigy Player
Win XP
Maxtor 80 GB 7200 rpm 8 MB cache
dat kun jij het beste zelf uitzoken, aangezien er geen algemene optimale setting is. het is altijd een kwestie van proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 15:51

porn*

...take on the world!

Gebruikt hier toevallig iemand RadClocker? Bij mij slaat hij de snelheden voor GPU/mem niet op :|

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-10 23:39

Largo

Donderdraak

Heeft er hier iemand ook een 9700 TX (Dell model) i.c.m. dx9 en catalyst 3.1 ?

Ik heb op het Dell forum gelezen dat dit de performance en "stuttering" behoorlijk verbeterd, maar voor we aan de slag gaan....
Ik heb niet veel zin om er proefondervindlijk achter te komen dat het niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erhm, het is misschien al gezegd, maar binnen nu en 30 dagen komt de nieuwe Radeon! Joepie, want dan gaat de rest vast in prijs omlaag!

http://www.xbitlabs.com/news/story.html?id=1046307849

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 15:39:
Erhm, het is misschien al gezegd, maar binnen nu en 30 dagen komt de nieuwe Radeon! Joepie, want dan gaat de rest vast in prijs omlaag!

Ah mooi :)

Nvidia mag nu ook wel opschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL

RaDKiLL

Revived

Met wat?! Opnieuw een inferieure kaart uitbrengen?! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 15:39:

Uhm dat is wel erg ruim genomen. Ga er maar vanuit dat ze nog veel sneller aangekondigd zullen worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMayan
  • Laatst online: 00:13
Ik krijg steeds, vooral bij hogere refreshrates, van die soort schuine scanlines bewegend over mn scherm. Kan dat door mijn Radeon komen of is dat puur mijn, vrij oude, beldscherm?
Ik heb de Catalyst 3.1 geinstalleerd maar dat hielp ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
sjees let niet op hoe mijn tekst is geschreven maar wat er is geschreven...maar ik vraag wel in SPV.. tnx voor je tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMayan schreef op 28 February 2003 @ 16:46:
Ik krijg steeds, vooral bij hogere refreshrates, van die soort schuine scanlines bewegend over mn scherm. Kan dat door mijn Radeon komen of is dat puur mijn, vrij oude, beldscherm?
Ik heb de Catalyst 3.1 geinstalleerd maar dat hielp ook niet.
Wat voor kaart? Resolutie? Verdere specs? Altijd al zo geweest? Echt ff wat meer info dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMayan
Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 17:05:
Wat voor kaart? Resolutie? Verdere specs? Altijd al zo geweest? Echt ff wat meer info dus :)
Radeon 9500 pro 128mb, AMD Athlon 1800+ (oc@1850Mhz, maar was ook zo op standaard mhz.) 256mb pc2700 dane-elec gewoon @ 166mhz. EPoX 8rda+.

En nee niet altijd zo geweest maar ik draaide vaak op een lage refresh rate en dan zie je het niet dus misschien wel.
Maar ik heb net van een p3 750 en een TNT2 Ultra geupgrade en dezelfde monitor op aangesloten en nu krijg ik het opeens.

Ik heb dus net de nieuwe Catalyser 3.1 geinstalleerd en nieuwe bios voor mn mobo. Kweet dus niet waar het aan ligt, ik heb ook geen andere monitor om te kijken of mijn monitor niet gewoon door zn houdbaarheid is. Het is een CTX VL700 shortlength 17" van zo'n 4-5 jaar oud.

[ Voor 4% gewijzigd door DaMayan op 28-02-2003 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMayan schreef op 28 februari 2003 @ 17:45:
[...]

Radeon 9500 pro 128mb, AMD Athlon 1800+ (oc@1850Mhz, maar was ook zo op standaard mhz.) 256mb pc2700 dane-elec gewoon @ 166mhz. EPoX 8rda+.

En nee niet altijd zo geweest maar ik draaide vaak op een lage refresh rate en dan zie je het niet dus misschien wel.
Maar ik heb net van een p3 750 en een TNT2 Ultra geupgrade en dezelfde monitor op aangesloten en nu krijg ik het opeens.

Ik heb dus net de nieuwe Catalyser 3.1 geinstalleerd en nieuwe bios voor mn mobo. Kweet dus niet waar het aan ligt, ik heb ook geen andere monitor om te kijken of mijn monitor niet gewoon door zn houdbaarheid is.
LOL ik kijk net op mijn monitor daarop staat
"Teminste houdbaar tot febr. 2020 / Koel en droog bewaren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 18:57:
[...]

:P

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Nieuws: MSI gaat ook in zee met ATi

MSI gaat binnenkort dus ook ATi-kaarten maken. nVidia heeft een grote "design win" verloren van MSI voor Medion in Duitsland.

Dit heeft dus tot gevolg dat MSI niet meer exclusief is, en men verwacht dat er nog meer ATi producten zullen volgen. MSI verwacht namelijk dat de GeForceFX verkopen langzaam op gang zal komen, en wil nu het beste van het beste kunnen aanbieden. En dat is de FX dus niet.

http://biz.yahoo.com/djus/030228/1155000456_1.html
http://finance.yahoo.com/mp#nvda

Was MSI niet nVidia's grootste kaartenbakker? :D

Hehe, zouden ze bij MSI toch beinvloed zijn door de poll die laatst liep over 'de beste videokaart van dit moment'?

[ Voor 6% gewijzigd door CJ op 28-02-2003 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMayan
Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 18:57:
Tja mijn sticker is er al een paar jaar geleden vanaf gevallen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Nog even wat meer nieuws en geruchten bij elkaar geraapt vanaf verschillende sites als nVnews, Beyond3D en Rage3D. Altijd leuk om er over te speculeren. :)

---

Er komt dit jaar dus waarschijnlijk geen R400.

De uitspraak van Dave Rolston, ATi's vice president of engineering, doet dit vermoeden: "the R350 will be the best-performing chip through at least the end of the calendar year."

"The End Of The Calender year" betekent volgens mijn Engels woordenboek dat de R350 de best presterende chip tot aan het eind van dit jaar zal zijn. Dus geen R400.

Hoe kan R350 het dan opnemen tegen NV35, waarvan velen verwachten dat die beter zal presteren dan de R350? Simpel... snellere versies van de R350 uit brengen, want binnen enkele dagen zal er enkel en alleen eerst 1 versie van de R350 op de markt zijn, namelijk de Radeon9800. Dus denk aan Radeon9800Pro en Radeon9900Pro.

Over die laatste zijn al berichten gesignaleerd die min of meer bevestigd zijn door mensen die het vaak bij het rechte eind hebben. De Radeon9900Pro zal uitkomen om de NV35 te counteren, en zal gemaakt worden op 0.13 micron.

Het uitstellen van R400 zal ook lichtelijk te maken hebben met de problemen die TSCM heeft met het low-K dielectrics proces, die vereist is voor R400. NV30 had er eigenlijk ook gebruik van moeten maken, maar omdat TSCM het nog niet goed onder controle had is de GeForceFX dus zo enorm laat. nVidia moest toen namelijk het design veranderen zodat het toch op hoge snelheden kon lopen om de Radeon9700Pro bij te kunnen benen. En het resultaat daarvan is bekend. :/

Aangezien ATi al werkende samples heeft van de R350 op 0.13 hebben ze nu nog tijd zat om het te tweaken en er voor te zorgen dat dit beestje in staat is om NV35 aan te kunnen.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

CJ schreef op 28 februari 2003 @ 20:02:
Aangezien ATi al werkende samples heeft van de R350 op 0.13 hebben ze nu nog tijd zat om het te tweaken en er voor te zorgen dat dit beestje in staat is om NV35 aan te kunnen.
ja ik denk niet dat ze er erg veel vaart achter zullen zetten :/

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
CJ schreef op 28 februari 2003 @ 20:02:
Er komt dit jaar dus waarschijnlijk geen R400.
Nou dit is dus idd waar..... Er zal eerder een extra R350 komen die op 0.13 wordt gemaakt dan een R400.

[ Voor 18% gewijzigd door hiostu op 28-02-2003 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
hiostu schreef op 28 februari 2003 @ 21:59:
[...]

Nou dit is dus idd waar..... Er zal eerder een extra R350 komen die op 0.13 wordt gemaakt dan een R400.
En volgens mij kun je er dan ook DDR2 bij op tellen, gezien NV35 dus een volwaardige 8x1 architectuur zal krijgen + 256-bits geheugenbus + DDR2. Maar zonder low-k zal het zeer moeilijk worden voor nVidia om het hoger te klokken dan 500Mhz, gezien ze dit nu sporadisch halen en er ook nog eens een kruimeldief op wordt geplakt.

Als ATi R350 nu al rond de 400 Mhz kunnen clocken op 0,15 micron, dan denk ik dat ze geen problemen zullen hebben om R350 op 0,13micron nog hoger te klokken.

Een R350 op 500 Mhz met 500+ Mhz DDR2 + 256-bits geheugenbus zou volgens mij best wel de kont van zo'n NV35 kunnen schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 22:19
Hallo allemaal ,

Sinds vorige week ben ik een trotse bezitter van een Hercules 9500 Pro. Echt een leuk kaartje voor niet teveel geld . (Chronish geld tekort ) . Alles gaat vlotjes ( spelletjes ) , maar ik zou graag wat meer willen . Dus overclocken. Je kent het wel , Bios Lock , dus zou ik graag de bios flashen . Geen probleem , al vaker gedaan maar nu mijn vraag : Ik zie op verschillende plaatsen dat er verschillende biossen zijn voor de Pro ( Een normale , eentje voor 3.3 mem , andere merken ) maar ik lees ook dat de herc 3 ns geheugen heeft (weet ik zelf niet , memsinks ) , welke bios moet ik dan flashen ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL

RaDKiLL

Revived

Ik heb net de Ati demo's gedowned en ik moet zeggen dat ze ZWAAAAR tegenvallen.
Daarna heb ik ff de Parhelia demo zitten bekijken...OMFG wat een phatte demo zeg!

Weet iemand of die ook op de Radeon draait?! (kans klein, ik weet het... :( )

En (als dit mag ADjes....) weet iemand waar ik hem kan downen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeXtOuRiuS schreef op 28 februari 2003 @ 02:12:
[...]

ik denk het wel dat het aan je 256 mb ram geheugen ligt, duw er maar eens een blokje bij van 256 mb, dan gaan de dingen een stuk rapper(levels inladen) en ook jouw probleem is dan denk ik wel opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil een radeon 9700 kopen,nu begreep ik uit een (oud) topic op NOS dat je een build by ATI nodig hebt om de linuxdrivers te gebruiken
.maar als ik op de ati site kijk bij poweredbyati>faq
Yes. ATI Retail drivers are designed for products “Built by ATI” however these drivers will also work on "Powered by ATI" partner products. These drivers are available at the following link http://www.ati.com/support/driver.html
:?
kan hier iemand uisluitsel geven?
bij de weg: club3d of saphhire? :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
CJ schreef op 01 maart 2003 @ 01:41:
[...]

En volgens mij kun je er dan ook DDR2 bij op tellen, gezien NV35 dus een volwaardige 8x1 architectuur zal krijgen + 256-bits geheugenbus + DDR2. Maar zonder low-k zal het zeer moeilijk worden voor nVidia om het hoger te klokken dan 500Mhz, gezien ze dit nu sporadisch halen en er ook nog eens een kruimeldief op wordt geplakt.

Als ATi R350 nu al rond de 400 Mhz kunnen clocken op 0,15 micron, dan denk ik dat ze geen problemen zullen hebben om R350 op 0,13micron nog hoger te klokken.

Een R350 op 500 Mhz met 500+ Mhz DDR2 + 256-bits geheugenbus zou volgens mij best wel de kont van zo'n NV35 kunnen schoppen.
Idd het is zo dat 0.13 gewoon teveel problemen met zich meebrengt en de transistorcount van de R400 wordt redelijk wat hoger en zonde low-k is het niet mogelijk om ze te maken.

Het is idd ook zo dat Nvidia hetzelfde probleem heeft. En dat ze misschien met de Nv35 niet alle truukjes uit kunnen halen als wat ze zouden willen.

Maar of de R350 op 0.13 micron ook DDR-II zou gebruiken weet ik niet, misschien maakt ATI dan gelijk de stap naar GDDR-3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 09:30:
ik wil een radeon 9700 kopen,nu begreep ik uit een (oud) topic op NOS dat je een build by ATI nodig hebt om de linuxdrivers te gebruiken
.maar als ik op de ati site kijk bij poweredbyati>faq

[...]
:?
kan hier iemand uisluitsel geven?
bij de weg: club3d of saphhire? :P
je stelt een vraag, en je geeft je zelf antwoord. ;)

maar nee hoor, maakt niks uit of je een bba of een pba hebt, je kan bij alletwee linuxdrivers gebruiken. :)

edit

b.t.w - hercules

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tnx voor je reply mr Marihuana,
dat is goed nieuws :) ,ik zag ff door de bomen het bos niet meer.
ati noob malaria gaat straks ff een kaartje scoren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 14:50:
tnx voor je reply mr Marihuana,
dat is goed nieuws :) ,ik zag ff door de bomen het bos niet meer.
ati noob malaria gaat straks ff een kaartje scoren :P
geen dank, malaria, en ik hoop dat je veel plezier hebt aan je nieuwe kaart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09 15:37
het is vast al eerder langsgekomen, maar ik voel er niet echt voor om 63x39 pagina's door te bladeren. Maar ik ben sinds een tijdje de overscan functie in het control panel kwijt .. Weet iemand waar die gebleven is of hoe je die weer terug kan krijgen ?

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mannes schreef op 01 March 2003 @ 22:22:
het is vast al eerder langsgekomen, maar ik voel er niet echt voor om 63x39 pagina's door te bladeren. Maar ik ben sinds een tijdje de overscan functie in het control panel kwijt .. Weet iemand waar die gebleven is of hoe je die weer terug kan krijgen ?
overscan :?

of bedoel je overlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mannes schreef op 01 maart 2003 @ 22:22:
Daarvoor kun je bij je prefs 999 berichten per pagina zetten en dan met CTRL + F zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09 15:37
dan zijn het nog 64 topics .. maar goed .. ik zal wel ff kijken

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mannes schreef op 01 March 2003 @ 22:41:
dan zijn het nog 64 topics .. maar goed .. ik zal wel ff kijken
wat is het dan overscan of overlay :?
dan kan ik je mischien helpen.
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.